ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

سازمان سنجش، به عنوان مجری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، از علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های این دانشگاه ثبت نام به عمل می آورد.

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور یک بار در سال انجام شده و امکان تکمیل فرم اینترنتی و اولویت‌بندی رشته محل های مورد علاقه داوطلب را در بازه زمانی مشخصی فراهم می کند.

برای این منظور داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1401، نسبت به درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام نمایند.

از شما دعوت می‌کنیم در ادامه مطلب نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال 1401 – 1402 را توضیح می دهیم. از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402

بر اساس اطلاعیه های صادره از سوی روابط عمومی دانشگاه پیام نور، ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال 1402، مهرماه 1401 انجام خواهد گرفت.

در حال حاضر ۶۹ هزار و ۳۸۳ نفر برای دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور و ۱۹ هزار و ۱۲۲ نفر برای همین دوره در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده اند، که متقاضیان ثبت نام در این آزمون‌ها، می توانند تا پایان مهلت تعیین شده از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام به نام نویسی کنند.

لازم به ذکر است، متقاضیانی که قبلاً ثبت نام خود را در آزمون مذکور تکمیل و کد رهگیری دریافت کرده‌اند، در صورت تمایل می توانند در مهلت تعیین شده نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

دانشگاه پیام نور علاوه بر جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، به پذیرش دانشجویان کارشناسی بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری، نیز می پردازد. بدین منظور توصیه میکنیم مقاله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز مشاوره آویژه را از دست ندهید.

آموزش تصویری ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402

در حال حاضر فرآیند نام نویسی دوره فراگیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد، که مراحل آن به ترتیب در ادامه این مقاله شرح داده شده است.

وارد سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیsanjesh.orgشده و از منوی سمت راست سایت، گزینه “پیام نور” را انتخاب کنید. پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی دانشگاه پیام نور، با کلیک بر روی لینک “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال 1402 کلیک کنید.

مرحله 1

برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری هستید. برای این منظور با ورود به صفحه جدید مطابق تصویر زیر، از منوی سمت راست سایت، گزینه “خرید کارت” را انتخاب کنید.

مرحله 2

اکنون شما وارد سیستم خرید اینترنتی کارت اعتباری سازمان سنجش آموزش کشور شده اید. برای پرداخت هزینه آزمون مربوطه، مطابق تصویر زیر بر روی دکمه رادیویی “آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال 1402 کلیک کرده و سپس گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.

مرحله 3

در این صفحه می بایست اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و سپس مجددا گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله 4

با ورود به این صفحه، سیستم به شما یک شماره پیگیری پرداخت ارائه می کند. (بهتر است شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نموده تا در صورت بروز خطای احتمالی در روند پرداخت هزینه بتوانید از آن جهت پیگیری استفاده نمایید.) اطلاعات خود را چک نموده و در صورت تایید مطابق تصویر زیر، تیک مربوط به گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را فعال کرده و بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله 5

اینک شما به درگاه پرداخت اینترنتی وارد شده اید. اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید. با پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402، سیستم به شما یک سریال 12 رقمی ثبت نام خواهد داد که بایستی آن را برای ادامه روند ثبت نام، نزد خود حفظ نمایید.

برای ثبت نام خود مجددا به صفحه اول “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال 1402 بازگشته و این بار از انتهای صفحه، گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب کنید.

مرحله 6

حال شماره سریال ثبت نامی که بعد از خرید کارت اعتباری از سامانه دریافت کردید را به همراه عبارت امنیتی در قسمت مناسب وارد کرده و گزینه “تایید” را انتخاب نمایید.

مرحله 7

با ورود به صفحه جدید، می بایست اسکن یک قطعه عکس 4*3 با فرمت jpg. را بارگذاری کرده و بعد از وارد نمودن اطلاعات و ثبت آنها، کد پیگیری را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که ثبت نام شما زمانی انجام شده است که سامانه کد پیگیری به شما ارائه دهد، در غیر این صورت می بایست مجددا نسبت به وارد نمودن اطلاعات خود و ثبت آنها بپردازید.

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور برای دانشجویان

آزمون پایان ترم اول (آزمون دانش پذیری) که توسط سازمان سنجش برگزار می گردد، که به صورت تستی بوده و نمره منفی ندارد و وضعیت دانش پذیر پس از پذیرش در دانشگاه پیام نور و ورود به ترم دوم رسماً به دانشجو دانشگاه پیام نور تبدیل می گردد.

دانشجو می تواند با انتخاب دروس به شیوه عادی در کلاس‌ها حضور یابد و یا با انتخاب دروس به شیوه خودخوان یا الکترونیکی در کلاس‌ها حضور نداشته باشد.

دانشجو درصورت پذیرش در شهر محل اقامت خود، می تواند شهر برگزاری آزمون خود را یک ماه قبل از امتحانات خود انتخاب نماید.

دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر مورد تأیید وزارت و یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی (به شرط فارغ‌التحصیلی تا پایان شهریورماه) می‌توانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی کارشناسی خویش در یک رشته/گرایش از رشته‌های امتحانی (به جز رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری) ثبت نام کنند.

دانشجویان پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد، مدرک رسمی و مورد تایید ازسوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت خواهند نمود.

مدرک قابل ترجمه و مورد قبول دانشگاه های خارج جهت ادامه تحصیل برای دانشجویان فراهم است.

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور برای دانشجویان

شرایط ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور ۱۴۰۲

اولین شرط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور، داشتن مدرک کارشناسی می باشد؛ از این رو آن دسته از داوطلبانی که بنا به هر دلیلی تا زمان ثبت نام، مقطع کارشناسی خود را به اتمام نرسانده اند، نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند.

داوطلبان دقت داشته باشند که برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر، نیازی به داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته خود نمی باشد و تمامی دارندگان مدرک لیسانس در رشته های مختلف، مجاز به شرکت در ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور هستند.

در صورتی که داوطلبان در رشته غیر مرتبط ثبت نام نمایند، در صورت قبولی تعدادی واحد (حداکثر ۱۲ واحد) به عنوان پیش نیاز بایستی بگذرانند. البته تنها در دو رشته مهندسی معماری و طراحی شهری به جهت عدم برگزاری آزمون پروژه عملی، طراحی گزینش دانشجو از میان داوطلبان دارای مدرک مرتبط صورت می گیرد.

از دیگر شرایط عمومی شرکت در دوره های ارشد فراگیر پیام نور، این است که برای داوطلبان مرد نیز عنوان شده که از لحاظ نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط عمومی ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور ۱۴۰۲

اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

نداشتن احراز فساد اخلاقی

داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی


بیشتر بخوانید: لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور


شرایط اختصاصی ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور ۱۴۰۲

این نکته را باید متذکر شد که اگر رشته کارشناسی متقاضیان با رشته کارشناسی ارشد انتخابی هم نام و یا مشابه نباشد، به تشخیص گروه آموزشی مربوطه باید علاوه بر واحدهای درسی کارشناسی ارشد، حداکثر ۱۲ واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را نیز گذرانده و قبول شوند.

بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، داوطلبانی که مدرک معادل کارشناسی دارند، مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1401 – 1402 هستند.

طلاب و فضلای حوزه های علمیه که طبق مدارک مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم، اصفهان و خراسان رضوی دوره سطح دو خود را با موفقیت گذرانده اند، می توانند در آزمون رشته های علوم انسانی فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور ثبت نام کنند.

طبق شرایط ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور، دانشجویان مشمول معافیت تحصیلی نمی شوند و داوطلبان مرد باید از نظر نظام وظیفه مجاز به ثبت نام باشند.

اتباع خارجی واجد شرایطی که علاقه مند به شرکت در فراگیر ارشد پیام نور هستند، باید بند مربوط به ملیت در فرم ثبت نام اینترنتی را علامت زنند.

شرایط ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور

مدارک لازم برای ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور ۱۴۰۲

  • اسکن عکس پرسنلی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته، مدرک کاردانی و برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، مدرک کارشناسی
  • تاییدیه متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • تاییدیه داوطلبان معلول از سازمان بهزیستی
  • فرم مخصوص معدل برای دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی
  • سریال ثبت نام آزمون

سخن آخر

دانشگاه پیام نور علاوه بر جذب دانشجو در مقطع کارشناسی، به پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری، نیز می پردازد. بدین منظور این دانشگاه آزمون ورودی برگزار می کند که ثبت نام دانشگاه پیام نور برای آن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.

همچنین داوطلبان برای انتخاب رشته ارشد این آزمون نیز می بایست به سایت مذکور مراجعه نموده و پس از اطلاع از زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور و مطالعه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، نسبت به نام نویسی از طریق این سایت اقدام نمایند.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را نسبت به شرایط و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال 1401 – 1402 آگاه سازیم. چنانچه در این زمینه سوالی دارید، یا به دریافت مشاوره تخصصی تحصیلی، مشاوره ثبت نام فراگیر دانشگاه پیام نور و… احتیاج دارید، با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا شما را بطور تخصصی راهنمایی نمایند.

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی، می توانید با شماره 9099071985 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

سوال علامتاولین اقدام قبل از ثبت نام برای ارشد پیام نور 1402 چیست؟

داوطلب ابتدا باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به خرید کارت اعتباری کند و پس از آن فرآیند ثبت نام را شروع کند.

سوال علامتاز کجا بدانیم مراحل ثبت نام با موفقیت انجام شده است؟

پس از اتمام فرآیند ثبت نام سیستم، یک کد رهگیری به شما می دهد که نشانه ثبت موفقیت آمیز ثبت نام شما است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید