11 راز موفقیت در کنکور

11 راز موفقیت در کنکور

موفقیت در کنکور آرزوی بیشتر جوانان و خانواده هایی است که فرزندان محصل دارند و علاقه دارند تا روزی آنان در دانشگاه های دولتی به تحصیل بپردازند. اما ورود به دانشگاه دولتی، به این راحتی نیست و باید از آزمون سراسری قبول شوید که تلاش و زحمت زیادی را می طلبد.

اما از راه و روش رسیدن به موفقیت بی اطلاع هستند. امروز می خواهیم در این مقاله چگونگی موفقیت در کنکور را با شما بررسی کنیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

عوامل موفقیت در کنکور

دانش آموزان باید بدانند درس خواندن برای کنکور مانند درس خواندن در دیگر مقاطع تحصیلی نیست و دانش آموزان می­بایست روش تحصیلی خود را تغییر دهند.

حتی دانش آموزانی بودند که درس خوان­ تر بودند اما در کنکور نتوانستند موفق شوند و با شکست مواجه شدند اما در مقابل هستند افرادی که با اینکه در دروس مدرسه زیاد موفق نبودند اما در کنکور قبول شدند و این موفقیت به چند عامل بستگی دارد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مهار کردن استرس

بدون شک استرس یکی از مهم ترین عوامل عدم موفقیت در هرکاری هست. خصوصا که در کنکور افراد زیادی هستند که از پس این غول بر نمی آیند و باعث شکست و عقب افتادن در زندگی تحصیلی خود می شوند.

برای غلبه به این مشکل می توانید از تمرینات هوازی، تمرینات ذهنی و… استفاده کنید.

عوامل موفقیت در کنکور

ایجاد و یا افزایش اعتماد به نفس

تحقیقات انجام شده این نتیجه را نشان داد که برای موفقیت در کنکور فقط نیمی از آن بستگی به نحوه درس خواندن شما دارد و 50 درصد مابقی آن به میزان اعتماد به نفس و رفتار شما بستگی دارد توصیه ما به شما این است به هیچ وجه خودتان را دست کم نگیرید و به خودتان ایمان داشته باشید.

برنامه ریزی صحیح و اصولی

از عوامل دیگر موفقیت برنامه ریزی کنکوری صحیح و اصولی هستند. برنامه ریزی اصولی باعث می شود شما با تمرکز و دقت و برنامه بیشتری کار کنید.

گاهی ممکن است برخی از افراد در صبح عملکرد بهتری داشته و یا برخی دیگر شب هنگام مطالب را بهتر یاد بگیرند؛ در نتیجه باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در ساعت هایی که بیشترین بازدهی را دارید، دروس بیشتر و سخت تری را مطالعه کنید.

استراحت و خواب کافی

خواب و استراحت کافی از جمله موارد تاثیر گذار در موفقیت است. باید در زمان کنکور خواب و استراحت کافی داشته باشید و همچنین زمان مطالعه­ تان را برای مواقعی قرار دهید که انرژی کافی داشته باشید تا بتوانید به طور کافی به علمتان بیافزایید.

خلاصه برداری

برای مرور راحت­ تر دروس سعی کنید مطالبی که مهم است را خلاصه برداری کنید. همینطور باید افزود که خلاصه برداری امروزه یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های یادگیری است.

خلاصه نویسی همراه با کشیدن نمودار های درختی و شاخه ای بسیار مفید است و باعث می شود مطالب در ذهن طبقه بندی شود.

ایجاد و یا افزایش اعتماد به نفس در موفقیت در کنکور

افزایش ساعت و کیفیت درس خواندن

صرفا زیاد کردن مدت زمان درس خواندن بر کیفیت درس خواندن تاثیر مثبت نمی گذارد. بسیار هستند افرادی که روزانه 10 ساعت مشغول درس خواندن هستند ولی فقط 20 درصد بازدهی داشته اند و افرادی که روزانه نصف آن یعنی 5 ساعت مشغول مطالعه بودند، اما بالای 70 درصد بازدهی را داشتند.

پس صرفا به ساعت درسی اهمیت ندهید و سعی کنید بهترین استفاده را از زمان مطالعتان ببرید.

نکاتی برای والدین کنکوری

وقتی فرزندان به سن 18 سالگی می رسند اکثرا دغدغه بیشتر خانواده ها این است که فرزندانمان در کنکور به نتیجه مطلوب دست پیدا می کنند یا نه و برای دست یابی به این نتیجه گاها اقدام به صرف هزینه های نجومی از جمله گرفتن معلم خصوصی، تهیه جزوه، کتاب کمک درسی کنکور، لوح های فشرده آموزشی و… می کنند و بیشتر از خود دانش آموزان استرس کنکور دارند ولی اغلب این استرس و وارد کردن به فرزند باعث نتیجه عکس هم می شود و به جای موفقیت باعث عدم موفقیت می شود.

از جمله رفتاری های که باعث بالا بردن عدم موفقیت فرزندان می شود به شرح زیر است.

پیگیری بیش از حد

در جریان قرار گرفتن دائم از برنامه درسی، تفریحی فرزند و سوال و پیچ کردن آن نه تنها کمکی به فرزند شما نمی کند بلکه بیشتر باعث نابودی علاقه آن به درس می شود.

نکاتی برای والدین کنکوری در موفقیت کنکور

مقایسه

مهمترین توصیه که می توانیم در این مقاله خدمت شما بیان کنیم هرگز و هرگز نه تنها فرزند خود را با دیگران مقایسه نکنید بلکه حتی از سوی اطرافیان هم اجازه مقایسه ندهید.

زیرا که هوش IQ و EQ (بهره هوشی،هوش هیجانی) همه افراد با یکدیگر متفاوت است پس این مقایسه کامل اشتباه است. فقط فرزند خودتان را با وضعیت دیروز خودش بررسی کنید تا آیا پیشرفت بودی یا نه و نه با افراد دیگر!

تحقیر

به هیچ عنوان فرزند خودتان را مورد تحقیر و تمسخر بابت نمره هایش و یا نحوه درس خواندنش قرار ندهید؛ زیرا از جمله عوامل دل سرد شدن دانش آموزان از درس، احساس نا امیدی و تحقیر کردن است که متاسفانه در جامعه ما هم بیش از حد این اتفاقات رخ می دهد.

واقعه گرا و حمایت گر

اولیاء باید واقع گرا باشند و با توجه به توانایی و یادگیری فرزندانشان از آنها توقع داشته باشند تا بهترین نتیجه در کنکور را داشته باشند. کسانی هستند که پایه بسیار ضعیفی دارند و هیچ رسیدگی به آن ها نشده است و از فرزندشان توقع دانشگاه های سطح یک کشور را دارند که این امر محال ممکن است!

سعی کنید از فرزند خود بر اساس توانش حمایت کامل را داشته باشید و واقع گرا باشید.

واقعه گرا و حمایت گر در موفقیت در کنکور

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم برای شما نحوه موفقیت در کنکور را بیان کنیم و امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. امروز در این مقاله نکات ریز و درشت موفقیت و عدم موفقیت در کنکور را با شما بررسی کردیم.

اگر دوست دارید در کنکور موفق شوید توصیه می کنیم حتما نکاتی که گفته شد به خاطر بسپارید و همینطور به والدین خود نیز این نکات را بیان کنید تا به موفقیت چشمگیری در کنکور برسید.

اگر در این زمینه تجربیاتی دارید و یا سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا مشاوران و کارشناسان ما در اولین فرصت اقدام به پاسخ گویی کنند.

سوالات متداول

آیا شرکت در آزمون های آزمایشی شانس قبولی در کنکور سراسری را افزایش می دهد؟

بله این امر به طور مداوم می تواند سرعت حل و اثبات شما را بالا ببرد.

چگونه می توان از منابع مفید و مناسب کنکور سراسری مطلع شد ؟

یکی از راه ها این است که از داوطلبان سال گذشته کمک بگیریم.

چگونه می توانیم یک برنامه ریزی خوب داشته باشیم؟

می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه ارتباط برقرار کرده و از آن یک برنامه درسی مناسب بخواهید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

11 راز موفقیت در کنکور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید