نرخ شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع اعلام شد

نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد

نرخ شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برای رشته‌های تحصیلی غیرپزشکی ؛ پزشکی و علوم پزشکی از کاردانی تا دکتری تخصصی طی بخشنامه ای ابلاغ شد .

به نقل از واحد خبر دانشگاه آزاد اسلامی، این بخشنامه که توسط دکتر فرهاد رهبر به همه روسای واحدهای مراکز استان (دبیران هیات‌های امنای استانی)، روسای واحدها و مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است به شرح زیر است:

«با توجه به مصوبه شانزدهمین اجلاس هیات امنای دانشگاه مبنی‌ بر تعیین نرخ شهریه دانشجویان، مقرر شد نرخ شهریه شامل شهریه پایه (ثابت) و متغیر همه دانشجویان به شرح زیر اعمال شود:

۱. به منظور جذب نخبگان و کمک به تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم و کاستن از بار مالی خانواده‌ها، شهریه ثابت و متغیر رشته محل‌های گروه غیرپزشکی بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی که در نقشه جامع علمی کشور دارای اولویت بوده و کمبود دانشجو دارند تا ۵۰درصد کاهش می‌یابد.

این کاهش ۵۰ درصدی شهریه برای سال ۹۷-۹۶ بعد از اعمال افزایش تا ۱۰درصدی شهریه این رشته‌محل‌ها نسبت به سال ۹۵، محاسبه می‌شود. پیشنهاد دقیق ارقام کاهش یافته شهریه ثابت و متغیر هر رشته محل با رعایت شرایط فوق‌الذکر در اختیار رئیس واحد دانشگاهی و تصویب نهایی برعهده کمیسیون دائمی هیات امنای استان است.

۲. دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال ۱۳۹۵ و ما قبل) :

دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی: (شهریه پایه) براساس شهریه پایه‌ای که هر ورودی در سال ۱۳۹۵ پرداخت کرده است، در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ بدون افزایش در نظر گرفته می‌شود. (شهریه متغیر) نرخ ۱۰درصد افزایش نسبت به شهریه متغیری که هر ورودی در سال ۱۳۹۵ پرداخت کرده است.

دانشجویان رشته‌های پزشکی: (شهریه پایه) دانشجویان رشته‌های علوم‌پزشکی که قبل از مهر ۹۶ وارد دانشگاه شده‌اند، افزایش نمی‌یابد. (شهریه متغیر) شهریه متغیر دانشجویان رشته‌های علوم‌پزشکی که قبل از مهر ۹۶ وارد دانشگاه شده‌اند ۸۰ درصد نرخ شهریه اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رشته‌های خودگردان در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ است که رقم آن متعاقبا از سوی وزارت مذکور اعلام و از سوی سازمان مرکزی دانشگاه ابلاغ می‌شود.

۳. دانشجویان جدیدالورود (از مهر ۱۳۹۶) :

دانشجویان غیرپزشکی: نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر در کلیه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۰درصد تعیین می‌شود.

دانشجویان علوم‌پزشکی: شهریه پایه دانشجویان رشته‌های علوم‌پزشکی که سال ۹۶ وارد دانشگاه می‌شوند ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش می‌یابد و شهریه متغیر آنها ۸۰ درصد نرخ شهریه اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رشته‌های خودگردان در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ است که رقم آن متعاقبا از سوی وزارت مذکور اعلام و از سوی سازمان مرکزی دانشگاه ابلاغ خواهد شد.

۴. شهریه رشته محل‌های جدید که در واحد دانشگاهی دایر شده است و این رشته‌ها در واحدهای دیگر همان استان یا استان همجوار موجود بوده‌اند براساس شهریه رشته‌های هم‌نام واحد دانشگاهی تعیین شود.

۵. شهریه پایه و متغیر دکترای پژوهش‌محور همانند شهریه دکترای آموزشی و پژوهشی با احتساب ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین شود.

تبصره ۱: مجموع اعتبار تخفیفات شهریه برای هر واحد دانشگاهی حداکثر ۰.۷۵ درصد شهریه محاسبه شود که نحوه اجرای آن در بخشنامه‌ای متعاقبا ابلاغ می‌شود.

تبصره ۲: در چارچوب مصوبات هیات‌های امنای استانی، میزان و نحوه محاسبه شهریه واحدهای برون‌مرزی، واحدهای بین‌الملل داخلی و دانشجویان غیرایرانی متعاقبا از طریق اداره کل بین‌المللی دانشگاه، بخشنامه مربوطه ابلاغ خواهد شد.

تبصره ۳: در صورت تصویب رشته با عنوان جدید برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ میزان شهریه آن با بررسی در دبیرخانه کمیته شهریه سازمان مرکزی دانشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که کلیه مکاتبات لازم در رابطه با موضوع شهریه لازم است صرفا با دبیرخانه کمیته شهریه واقع در دفتر برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و اموراقتصادی (شماره تماس ۴۷۳۵۳۶۱۲-۰۲۱) صورت پذیرد.

همچنین مسئولیت اجرای بخشنامه با رؤسای واحدها و مراکز آموزشی و نظارت بر حسن اجرای آن برعهده رؤسای واحدهای مراکز استان (دبیر هیات امنای استان) است.»

 

افزایش شهریه رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

براساس اعلام برخی از دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد به دلیل ابلاغ بخشنامه جدید این دانشگاه که در زمینه میزان شهریه های مقاطع مختلف بوده است، در مهرماه امسال میزان شهریه دانشجویان شاغل به تحصیل و دانشجویان جدیدالورود نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.

طبق بخشنامه دانشگاه آزاد که به تمامی واحدهای این دانشگاه ابلاغ شده است، شهریه پایه دانشجویان رشته‌های علوم‌ پزشکی که قبل از مهر ۹۶ وارد دانشگاه شده‌اند، افزایش نمی‌یابد. شهریه متغیر دانشجویان رشته‌های علوم‌پزشکی که قبل از مهر ۹۶ وارد دانشگاه شده‌اند ۸۰ درصد نرخ شهریه اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رشته‌های خودگردان در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ است که رقم آن متعاقبا از سوی وزارت مذکور اعلام و از سوی سازمان مرکزی دانشگاه ابلاغ می‌شود.

طبق این بخشنامه شهریه دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه که از مهرماه سال ۹۶ مشغول به تحصیل می شوند ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش می‌یابد و شهریه متغیر آنها ۸۰ درصد نرخ شهریه اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رشته‌های خودگردان در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ است که رقم آن متعاقبا از سوی وزارت مذکور اعلام و از سوی سازمان مرکزی دانشگاه ابلاغ خواهد شد.

براساس اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد میزان علی الحساب شهریه نیمسال اول تحصیلی سال ۹۵-۹۶ پذیرفته شدگان آزمون سراسری پزشکی سال ۹۵ رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران مبلغ ۶ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان است.

این درحالی است که طبق اعلام وزارت بهداشت میزان شهریه آموزشی سالانه مقطع دکتری عمومی شامل رشته های پزشکی در پردیسهای خودگردان وزارت بهداشت حدود ۲۵ میلیون تومان تعیین شده بود که این رقم مربوط به سال ۹۵ می شود.

همین تفاوت نرخ شهریه بین دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت باعث نگرانی و اعتراض دانشجویان این رشته شده است.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاع در خصوص شهریه سایر دانشگاه ها نظیر پیام نور ؛ علمی کاربردی ؛ موسسات غیرانتفاعی و یا حتی هزینه تحصیل رشته مورد نظر می توانید بدون گرفتن کد و از تلفن ثابت با شماره تهران 9099071985 و سایراستانها 9099071985 تماس حاصل فرمایید .

منبع خبر : خبرگزاری مهر

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نرخ شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع اعلام شد

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/2/1

یکشنبه

1403/2/2

دوشنبه

1403/2/3

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید