مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه

مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه

هرساله تغییراتی در قوانین و شرایط خدمت سربازی رخ می دهد. این تغییرات باعث شده تا مشمولان به اطلاعات به روز و معتبری در رابطه با نحوه اعزام به خدمت، استفاده از معافیت های سربازی، خرید خدمت سربازی، دریافت کسری خدمت سربازی و … نیاز داشته باشند.

به دلیل اینکه موارد فوق برای همه مشمولان به خدمت یکسان نبوده و سازمان نظام وظیفه برای هر فرد با توجه به شرایط شخصی او قوانین خاصی را در نظر گرفته است، پس شما نیاز دارید تا از یک منبع آگاه به قوانین نظام وظیفه که اطلاعات معتبر و مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد، استفاده کنید.

مشاوره نظام وظیفه را می توان یک منبع آگاه با اطلاعات معتبر و به روز دانست که به افراد کمک می کند با توجه به شرایط خود مدت زمان خدمت را تا جایی که ممکن است کاهش دهند.

در طی جلسات مشاوره سربازی، کارشناس با کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مشمولین، شانس آنها را برای دریافت تسهیلاتی نظیر امریه سربازی، کسری خدمت، معافیت از رزم و معافیت سربازی و … را بررسی کرده و در صورت واجد شرایط بودن، به مشمولان در این مسیر کمک می کنند.

یکی از معتبرترین، آگاه ترین و به روز ترین مراکز مشاوره سربازی که می تواند اطلاعات مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد، مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه می باشد.

در این مقاله مرکز مشاوره خدمت سربازی آویژه سعی کرده اند اطلاعات مناسبی را در رابطه با مشاوره خدمت سربازی در اختیار شما عزیزان قرار دهند. اگر سوالات نظام وظیفه تلفنی دارید و یا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاوره رایگان سربازی هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دریافت مشاوره نظام وظیفه آنلاین، تلفنی و حضوری

همانطور که می دانید امروزه راه های گسترده ای برای دریافت مشاوره وجود دارد. گسترش راه های ارتباطی با مشاور باعث شده است تا افراد بتوانند در کمترین زمان ممکن با صرف انرژی و هزینه کم با مشاور ارتباط برقرار کرده و مشورت کنند.

مشاوره خدمت سربازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شما می توانید از راه های ارتباطی گوناگون از جمله مشاوره نظام وظیفه تلفنی، مشاوره سربازی آنلاین و یا مشاوره سربازی حضوری از مشاوره نظام وظیفه رایگان و یا مشاوره سربازی غیر رایگان استفاده نمایید.

افراد می توانند در جلسات مشاوره تلفنی نظام وظیفه و یا مشاوره حضوری شرکت کرده و به وسیله مشورت با مشاور خدمت سربازی می توانند از آخرین تغییرات مربوط به قوانین نظام وظیفه مطلع شوند.

همچنین افراد می توانند با اشتراک گذاشتن شرایط خود با مشاور سربازی، تا جایی که امکان دارد مدت زمان خدمت سربازی خود را کاهش دهند و یا از معافیت سربازی استفاده نمایند.

برای دریافت مشاوره نظام وظیفه با موبایل شما می توانید شماره مشاوره سربازی آویژه را گرفته و با بیان شرایط و سوالات خود از خدمات مشاوره سربازی استفاده نمایید.

مشاوره سربازی تلفنی به شما کمک می کند تا در هرموقعیت و زمانی که می خواهید بتوانید با مشاور ارتباط برقرار کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی می توانید شماره مشاوره سربازی را گرفته و با مشاور در رابطه با مشکل و چالش نظام وظیفه خود مشورت کنید.

از مزیت های مشاوره تلفنی نظام وظیفه می توان به صرفه جویی در هزینه های رفت و آمکد، صرفه جویی در زمان و انرژی و … اشاره کرد.

برخی از افراد باید ارتباط حضوری با مشاور داشته باشند تا بتوانند از راهنمایی های او استفاده کنند. برای این منظور بهتر است از مشاوره نظام وظیفه حضوری استفاده نمایند. در مشاوره حضوری برقراری ارتباط با مشاور بسیار آسان تر بوده و بیان مشکلات راحت تر می باشد.

در این میان هستند افرادی که به دنبال مشاوره نظام وظیفه حضوری می گردند اما به دلیل دور بودن از مرکز مشاوره نظام وظیفه قادر به مراجعه حضوری نیستند. این افراد می توانند از مشاوره سربازی آنلاین استفاده نمایند و ارتباط تصویری با مشاور نظام وظیفه برقرار کنند.

 

مشاوره نظام وظیفه در چه زمینه هایی می تواند مفید باشد؟

چرا باید از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیریم؟

همه می دانیم که پسران با رسیدن به سن 18 سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند و در صورت ادامه ندادن تحصیلات، باید دفترچه نظام وظیفه خود را پست کنند.

اما در این میان برخی از مشمولان خدمت سربازی شرایط و موقعیت های خاصی را دارند که ممکن است به دلیل این شرایط بتوانند مدت زمان سربازی خود را کاهش داده و یا به طور کامل از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

برخی دیگر از افراد نیز به دنبال این هستند که به جای خدمت سربازی، پروژه کسری خدمت دریافت کنند و مدت زمان خدمت را با استفاده از کسری خدمت کاهش دهند.

گروهی دیگر از مشمولان نیز به دلیل بیماری و یا مشکلات روحی- روانی که دارند می توانند از معافیت پزشکی استفاده نمایند.

پس نیاز است که تمامی این افراد اطلاعات مناسبی از قوانین نظام وظیفه و شرایط حاکم بر پادگان ها و سازمان نظام وظیفه داشته باشند.

مسلما مردم عادی تمامی این اطلاعات را نداشته و نمی توانند به درستی مشمولان را راهنمایی کنند. آگاهی کم، نداشتن اطلاعات به روز و معتبر و … می تواند باعث گمراهی بیشتر مشمولان خدمت سربازی شود.

اکثر مشمولان به دلیل آشنایی کم با قوانین و راه های دریافت معافیت های مختلف دچار سردرگمی شده و نمی توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

به همین دلیل مشورت با کارشناس نظام وظیفه و استفاده از مشاوره معافیت سربازی و یا به طور کلی مشاوره نظام وظیفه می تواند راهی مناسب برای دریافت معافیت و یا آشنایی با شرایط و قوانین نظام وظیفه باشد.

استفاده از راهنمایی های مشاوره شبانه روزی سربازی می تواند باعث شود که افراد با فراغ بال به دنبال انجام کارهای نظام وظیفه خود رفته و دیگر نگرانی بابت ناآشنا بودن با قوانین و شرایط نداشته باشند.

مشاوره نظام وظیفه در چه زمینه هایی می تواند مفید باشد؟

مشاوره نظام وظیفه، تقریبا در تمامی مشکلات، چالش ها و مسائلی که در رابطه با نظام وظیفه و خدمت سربازی دارید می تواند شما را راهنمایی کند.

مشاورین مرکز مشاوره آویژه، از قبل از اعزام به خدمت شما و حتی در طول خدمت شما نیز در کنار شما هستند و با راهنمایی شما، مسائل و مشکلات پیش آمده برای شما را حل می کنند.

در ادامه مطلب، به عمده ترین و مهم ترین خدمات و موضوعاتی که می توانید در رابطه با آن از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید، اشاره خواهیم کرد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

امریه سربازی

امریه سربازی، امتیازی است که سازمان نظام وظیفه برای کسانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر هستند، ارائه می دهد.

با استفاده از امریه سربازی، مشمول در عوض حضور در پادگان بعد دوره آموزشی وارد شرکت و نهادهای دولتی شده و مدت 24 ماه در این ارگان ها همانند سایر کارمندان کار می کند.

هر ساله جزئیات مربوط به ثبت نام امریه در اطلاعیه سازمان های مربوطه برای متقاضیان از قبیل رشته های تحصیلی مورد نیاز، مهارت ها، معدل و سایر مشخصات شرح داده شده و نحوه پذیرش مشمولان اعلام می شود.

لازم به ذکر است، اکثر ارگان ها برای پذیرش امریه، کسری خدمت را قبول نکرده و چنانچه از مدت زمان قابل توجهی کسری برخوردار هستید، بهتر است بدانید که شانس اخذ امریه شما کمتر از سایر افراد است.

حقوق سربازان امریه طبق آخرین اطلاعیه ستاد نیروهای مسلح در سال 1402 همانند سایر سربازان محاسبه شده و هیچگونه تفاوتی میان آنها نمی باشد.

معافیت خدمت سربازی

معافیت سربازی برای مشمولین اهمیت زیادی داشته و به همین علت عموم سربازان جویای آخرین اخبار مربوط به قوانین معافیت پزشکی، معافیت کفالت، سرباز قهرمان، طلاق والدین و … هستند.

باید به اطلاع برسانیم که معافیت دائم مشمولین به نظر نهایی شورای پزشکی و کارشناس نظام وظیفه بستگی دارد و شامل مراحلی است که هر فرد بر اساس نوع معافیت مدنظر خود، باید از آنها اطلاع کسب کند.

شما با برقراری تماس تلفنی با مرکز مشاوره آویژه، این امکان را خواهید داشت تا با آخرین تغییرات قوانین مربوط به معافیت خدمت آشنا شوید.

معافیت پزشکی

اطلاعات مربوط به بیماری ها و نارسایی هایی که به اخذ معافیت دائم خدمت مشمولان منجر شود، در آیین نامه های سازمان نظام وظیفه اشاره شده است.

افراد برای اطلاع از این آیین نامه ها می توانند شماره مشاوره نظام وظیفه را گرفته و اطلاعات خود را در زمینه معافیت پزشکی بالا ببرند.

بیماری هایی که می تواند معافیت پزشکی را به همراه داشته باشد، عمدتا مربوط به مواردی به شرح زیر هستند:

بیماری های غدد مترشحه داخلی

بیماری های غدد تیروئید

بیماری های غدد فوق کلیوی

بیماری های مغز و اعصاب

نوروفیبروماتوز (Neurofibromatosis)

سکته های مغزی

ضایعات عروقی مغز

در نهایت شرایط مشمولان با بررسی شورای پزشکی نظام وظیفه انجام گرفته و بر این اساس ممکن است به مشمولین، طول درمان، معافیت موقت، معاف از رزم و در موارد حاد معافیت دائم از خدمت اعطا شود.

امریه سربازی

معافیت تحصیلی

رایج ترین و متداول ترین نوع معافیت، معافیت تحصیلی می باشد و برای کسانی که مشمول خدمت سربازی هستند ولی قصد ادامه تحصیل دارند، صادر می شود. معافیت تحصیلی نوعی معافیت موقت است.

این نوع معافیت تبصره های بسیاری دارد که اگر از آن ها آگاهی نداشته باشید، می تواند برای ادامه تحصیل شما دردسر ساز شود.

پس مهم است که مشمولانی که قصد ادامه تحصیل دارند بتوانند اطلاعات مناسبی در رابطه با معافیت تحصیلی کسب کنند و به موقع برای دریافت آن اقدام کنند.

اگر فردی سن 18 سالگی را پشت سر گذاشته و بدون دریافت معافیت تحصیلی از رفتن به خدمت خودداری کند، غیبت سربازی برای او لحاظ شده و در نهایت ممکن است با اضافه خدمت سربازی و یا جریمه های نقدی که برای سربازان غایب در نظر گرفته می شود، مجازات شود.

 

معافیت کفالت

یکی دیگر از انواع معافیت ها که نیاز است داوطلب از آن اطلاع داشته باشد معافیت کفالت است. افرادی که کفیل و سرپرست یکی از اعضای اصلی خانواده خود باشند از رفتن به خدمت سربازی معاف شده و یا مدت زمان خدمت برای آنها کاهش می یابد.

برخی از انواع معافیت کفالت و شرایط آن، به شرح زیر است:

✅ هنگامی که پدر و یا مادر شما دارای سن زیاد و شرایط خاصی همانند بیماری های مزمن هستند، معافیت کفالت به مشمولین خدمت سربازی تعلق می گیرد.

✅ معافیت کفالت پدر، بر اساس سن سرپرست خانوار فرد مشمول اعطا شده و در حال حاضر شرط سنی این معافیت برخورداری از 75 سال تمام است. البته نوع دیگری از معافیت کفالت پدر نیز وجود دارد که مربوط به کفالت پدر از کارافتاده شده و بر اساس بیماری سرپرست خانوار ارائه می شود. بررسی و رسیدگی به شرایط از کارافتادگی پدر، در نهایت توسط کارشناس نظام وظیفه انجام خواهد شد.

✅ معافیت کفالت مادر؛ این معافیت در صورت جدایی والدین برای نگهداری فرد مشمول از مادر خود بعد از 36 ماه (سه سال) از تاریخ درخواست معافیت اعطا می شود.

✅ معافیت کفالت سرپرستی خواهر؛ این معافیت برای مشمولینی که است که سرپرست خانواده خود را (پدر) از دست داده باشند و به دلیل نقش سرپرستی و مسئولیتی که در تامین مخارج سه خواهر تنی خود دارند، امکان اعزام به خدمت برای آنها فراهم نمی باشد.

✅ معافیت کفالت سرپرستی برادر، چنانچه پدر مشمول فوت کرده باشد و فرد، برادری زیر 18 سال که نیاز به سرپرستی دارد، داشته باشد، می تواند برای دریافت معافیت کفالت برادر اقدام کند.

 

معافیت خدمت سربازی

کسری خدمت سربازی

کسری خدمت سربازی نیز همانند معافیت، دارای شرایط خاص خود است و قوانین و تبصره های متعددی دارد. معمولا شرایط استفاده از کسری خدمت سربازی، در مدت کوتاهی قابل استفاده است.

به عنوان مثال در حال حاضر کسری خدمت ایثارگری فقط برای تعداد محدودی از افراد ارائه می شود و افرادی که زودتر اقدام کنند، در اولویت قرار می گیرند.

به همین دلیل مهم است که افراد در رابطه با زمان دریافت کسری خدمت، نحوه دریافت و شرایط کسری خدمت آگاهی کاملی داشته باشند.

شما با کمک گرفتن از مشاوره نظام وظیفه می توانید اطلاعات خود را در رابطه با کسری خدمت به روز کرده و بتوانید در زمان تعیین شده برای دریافت کسری خدمت اقدام کنید.

از جمله مهم ترین راه های دریافت کسری خدمت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کسری خدمت بسیج

آسان ترین راه گرفتن کسری خدمت، کسری خدمت بسیج است؛ زیرا شما می توانید با عضویت فعال در بسیج حداکثر به مدت 6 ماه کسری خدمت بگیرید.

کسری خدمت ایثارگری

افرادی که فرزند رزمندگان داوطلب هشت سال دفاع مقدس هستند، با توجه به طول مدت حضور پدر خود در جبهه، می توانند از کسری خدمت سربازی بهره مند شوند.

کسری خدمت منطقه محروم

افرادی که قرار است در مناطق محروم خدمت کنند، به طور خودکار از 3 ماه کسری خدمت منطقه محروم بهره مند می شوند.

کسری خدمت پروژه و نخبگی

افرادی که توسط ستاد ملی نخبگان به عنوان نخبه شناسایی می شوند نیز می توانند با انجام پروژه های مرتبط با سازمان نظام وظیفه و نیروهای مسلح، از کسری خدمت سربازی بهره مند شوند. این کسری خدمت برای دانشجویان عادی نیز در دسترس بوده و دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر، می توانند برای دریافت آن از سازمان نظامی پرس و جو کنند.

دقت داشته باشید تمامی مواردی که در مورد معافیت و کسری گفته شد، گاها دارای مراحل بسیار طولانی هستند.

مشاوران نظام وظیفه در مرکز مشاوره آویژه با آگاهی از تمامی این مراحل می توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت به مقصود خود برسید.

تغییر مداوم قوانین نظام وظیفه

شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که اطلاعات ما در مورد موارد مختلف نظام وظیفه اکثرا اشتباه است، به خاطر این است که قوانین به سرعت تغییر می کنند و یا هر قانون دارای ماده و تبصره خاصی است.

این تغییرات عمدتا به منظور اصلاح قوانین است. خصوصیت یک مشاور خوب این است که همیشه اطلاعات به روز داشته باشد و از تمامی این تغییرات آگاهی داشته باشد تا بتواند به درستی مراجعه کننده را هدایت کند.

 

تغییر مداوم قوانین نظام وظیفه

مسائل و مشکلات حقوقی قوانین سربازی

قبل از اعزام به خدمت و یا در حین خدمت سربازی، ممکن است مشکلات حقوقی پیش بیاید. به عنوان مثال امکان دارد شما قبل از اعزام به خدمت، غیبت کرده باشید و ندانید که می شود با طرحی تحت عنوان توجیه غیبت سربازی از مجازات آن رهایی یابید.

ممکن است سوالاتی در مورد اضافه خدمت برایتان پیش بیاید؛ هم چنین ممکن است در حین خدمت سربازی دچار آسیب جسمی شوید. همه این موارد از طریق راه های قانونی و حقوقی قابل پیگیری هستند، به شرطی که شما از مشاوره خدمت سربازی کمک بگیرید و شخص مشاور معایفیت سربازی یا مشاور نظام وظیفه شما از همه موارد آگاهی کامل داشته باشد.

مرکز مشاوره آویژه با فراهم کردن شرایط مشاوره غیر حضوری از ابتدای آغاز فرآیند اعزام به خدمت شما تا تاریخ اعزام و بعد از آن نیز همراه شما است تا بتوانید این دوران را به راحتی پشت سر بگذارید.

شرایط نظام وظیفه خارج از کشور

مشاوره نظام وظیفه تلفنی آویژه، در زمینه شرایط خروج از کشور مشمولان نظام وظیفه، می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

مراحل خروج از کشور مشمولان نظام وظیفه، به شرح زیر است:

اولین مرحله در این زمینه، اخذ کد سخا است. شما باید به نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک نظامی مراجعه نمایید.

دومین مرحله ورود به درگاه خدمات الکترونیک ناجا است.

سومین مرحله ثبت اطلاعات شخصی است که شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس محل زندگی خود و کد پستی است.

چهارمین مرحله این است که داده ها و اطلاعات مربوط به کشوری که قصد رفتن به آن را دارید ثبت کنید.

این اطلاعات شامل کشور مقصد شما است؛ همچنین تاریخی که شما قصد خروج از کشور را دارید و به همین ترتیب تاریخی که شما به کشور باز می گردید.

نکته قابل توجه این است که شما باید نوع سفر خود را مشخص نمایید، که یکی از دسته های علمی، زیارتی، سیاحتی، مطالعاتی، ورزشی و پیگیری درمان خواهد بود.

نکته خیلی مهمتر این است که تاریخ درخواست خروج از کشور شما، معیار تعیین کننده شما به ورود و خروج از کشور است؛ در نتیجه هنگامی که تاریخ ورود و خروج خود را ثبت می کنید، بسیار دقت نمایید.

مرحله بعدی بین یکی از این دو گزینه یکی را انتخاب کنید: 1- دانشجویی 2- دارای برگه آماده اعزام به خدمت

مرحله بعدی پرداختت هزینه در سایت نظام وظیفه است. توجه کنید که زمانی که شما گزینه دانشجویی را انتخاب می کنید، درخواست شما به صورت سیستمی به سامانه دانشگاه شما ارسال می شود؛ در این صورت وضعیت معافیت تحصیلی شما بررسی می شود.

در صورتیکه دانشگاه درخواست معافیت تحصیلی شما را تایید نماید، شما مجاز به خروج از کشور می شوید؛ در صورتی که تایید نشود رد درخواست شما از طرف دانشگاه دیده می شود.

کسری خدمت سربازی

 

مجازات فرار از سربازی

همانطور که اشاره کردیم، مشمولینی که کارهای اعزام به خدمت را انجام داده و به پادگان های خود معرفی شده‌اند، سرباز وظیفه به حساب می ‌آیند.

این سربازان پس از حضور در پادگان، باید برای هرگونه تاخیر یا غیبت، با مسئولان پادگان خود هماهنگی‌ های لازم را انجام دهند.

این افراد تنها در تاریخ ‌های مشخص شده می‌ توانند به مرخصی بروند. برخی از سربازان پس از رفتن به مرخصی، دیگر به محل خدمتی باز نمی‌ گردند؛ که این افراد پس از طولانی شدن مدت غیبتشان، به عنوان سربازان فراری از سوی نظام وظیفه شناخته می‌شوند.

سربازان فراری طبق اعلام سازمان نظام وظیفه، با محدودیت هایی برای دریافت تسهیلاتی نظیر وام بانکی، استخدام و… روبرو خواهند شد.

برخی از مشکلاتی که برای سربازان فراری پیش خواهد آمد، عبارتند از:

عدم دریافت هرگونه وام

محدودیت برای کاندید شدن در مجلس و سایر شوراها

عدم تغییر اصل گواهی نامه یا پایان نامه های دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارت خانه های مربوطه

عدم صدور پروانه کسب و عضویت در شرکت های تعاونی

عدم استخدام در موسسات دولتی

موارد ذکر شده، متداول ترین سوالات مشاوره نظام وظیفه بودند که اکثر مشمولان خدمت سربازی با آنها مواجه هستند؛ ما سعی کردیم در مشاوره نظام وظیفه آویژه آنها را مطرح نماییم.

برقراری ارتباط با مشاوره سربازی (آنلاین و تلفنی)

مشمولان نظام وظیفه می توانند با برقراری ارتباط با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره آویژه ارتباط برقرار کرده و به صورت غیرحضوری با آخرین تغییرات مربوط به قوانین نظام وظیفه در سال 1402 آشنا شوند.

مشمولان در ارتباط با کارشناسان این مجموعه، می توانند از شرایط موضوعاتی مانند نحوه خدمت در شهر محل سکونت سربازان، میزان حقوق سربازان، درجه و همچنین روش های دریافت کسری خدمت، که بر اساس شرایط هر فرد می تواند متفاوت باشد و … اطلاعات لازم را کسب نمایند.

مشاوره سربازی (آنلاین و تلفنی)

سخنی از مشاوران آویژه

اطلاع از قوانین نظام وظیفه، شرایط دریافت معافیت های مختلف، نحوه دریافت امریه سربازی و … می تواند به شما کمک کند تا بتوانید با توجه به شرایط خود از معافیت دائم، موقت و یا معافیت از رزم استفاده کنید

مسلما شما در رابطه با تمامی قوانین و استثناهایی که در خدمت ربازی وجود دارد آگاهی ندارید، پس راهنمایی و مشورت گرفتن از مشاوره نظام وظیفه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

برخی از افراد مشاوره خدمت سربازی را جدی نگرفته و در نهایت یا از امتیازاتی که به آنها تعلق میگرفت استفاده نکردند و یا جریمه غیبت سربازی برایشان لحاظ شده است.

مهم است که برای کسب اطلاعات مناسب در رابطه با خدمت سربازی و همچنین دوری از گمراهی و سردرگمی از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید.

مشمولین با شماره گیری شماره تلفن مشاوره نظام وظیفه، می توانند از آخرین تغییرات مربوط به قوانین معافیت، مرخصی سربازان، ایست خدمتی و… آشنا شده و بر اساس شرایط فعلی خود برای استفاده از آنها اقدام کنند.

 

سوالات متداول

سوال علامتانواع معافیت سربازی چیست؟

معافیت کفالت – معافیت پزشکی – معافیت ایثارگری – معافیت موارد خاص – معافیت تحصیلی

سوال علامتچگونه می توان معافیت سربازی گرفت؟

در صورت داشتن شرایط معافیت سربازی، می توانید با در دست داشتن مدارک به پلیس 10+ مراجعه کنید و پس از طی مراحل اداری، منتظر نتیجه موافقت سازمان نظام وظیفه با درخواستتان باشید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 1,235 نظر:
  1. سلام. بنده ۸ سال تعهد خدمت “موارد خاص” به آموزش و پرورش دارم. الان ۷ سالش گذشته اگه استعفا بدم بخوام برم سربازی مدت خدمت من چقدر میشه؟ در ضمن متأهل و دارای یک فرزند هستم.

    1. با سلام برای بررسی بیشتر با مشاورین آویژه تماس حاصل فرمایید

  2. سلام من یک بار از دانشگاه انصراف دادم و الان مشغول تدریس در دانشگا۶ دولتیم در صورتی که دانشگاه فرهنگیان قبول شم و از این دانشگاه انصراف دهم مشکلی وجود دارد

    1. با سلام خانم‌ ناصری هستم سوال شما نیاز به بررسی تخصصی دارد برای بررسی بیشتر وکسب اطلاعات با مشاورین آویژه تماس بگیرید

  3. سلام وقت بخیر
    انصراف دانشجوی کارشناسی پیوسته در ترم ۹ تحصیلی جز انصراف در سنوات ارفاقی محسوب میشه؟ یا سنوات ارفاقی جدای از ۱۰ ترم هستند؟
    در صورت قبولی در رشته دیگرمشمول معافیت جدید خواهد شد؟

    1. با سلام محبی هستم، ترم 11 و ترم 12 در دوره کارشناسی پیوسته جز سنوات ارفاقی محسوب می شوند که کمیسیون موارد خاص به شما میدهد نه ترم 9 و 10

  4. سلام
    من ۳ ترم از سنوات ارفاقی برای ارشداستفاده کردم و حالا که مراجعه کردم برای پست کردن دفترچه بهم گفتن چند ماه غیبت خوردی در صورتی که من تا ۲ ماه دیگه از مهلت ۱ ساله بعد از فارغ التحصیلیم مونده،میشه راهنماییم کنید که چطوریه و چطور میتونم توجیه کنم این قضیه رو اگه مشکلی هست؟

    1. با سلام شما باید نامه توجیه غیبت بنویسید برای اطلاع از نوشتن نامه و کسب اطلاعات با مشاورین آویژه تماس بگیرید

      1. سلام.. من متولد ۶۸ هستم و دارای سه فرزندم…. من برای سربازی اقدام کردم که سربازیم افتاد کرمانشاه. منم راهی کرمانشاه شدم. همین که رسیدم پادگان. گفتند باید سه روز دیگه برگردم برا تجدید دوره… منم یه راست رفتم خونه.. و این سیزده سال میگذره… در ضمن مادرم مطلقه ست و من تک فرزند مادرم هستم.. پدرم هم از کار افتاده ست… حالا به نظر شما من معاف میشم؟؟؟

        1. با سلام خانم سیری هستم بالای ۴۰ سال به سه فرزند می توانید معاف شوید اما در صورتی که سرباز فراری محسوب شوید باید جریمه نقدی پرداخت کنید و همچنین اضافه خدمت و حبس و دادسرا تشکیل می شود اگر دلایل موجه ارائه دهید می توانید از حبس جلوگیری کنید

  5. سلام وقت شما
    یکی از دوستان من ۳۷ سالشه تازه دفترچه گرفته میخواد بده سربازی ایشون متاهل هستن و یک پسر ۱۸ ساله هم دارند آیا در موقعی که پدر سرباز هست پسر کفالت بهش تعلق میگیره

  6. اگر فردی جزو مشمولان غایب سربازی باشد با داشتن کارت فعال بسیج و سپری کردن دوه تکمیلی دوره آموزشی هم از میان حذف میشود؟

    1. سلام جزایری هستم.در صورت داشتن غیبت سربازی هیچ یک از کسری های سربازی برای شما لحاظ نمی شوند.

    1. به مدرک تحصیلی و نزدیک بینی، دوربینی و آستیگمات چشم شما بستگی دارد؛ برای بررسی بیشتر با مشاورین آویژه تماس حاصل فرمایید

  7. با سلام عرض ادب من دیپلمم رو امسال گرفتم یک سال معافیت تحصیلی داشتم ولی رفتم دفترچه پر کردم برای سربازی الان منصرف شدم آیا راهی هست بتونم از معافیت تحصیلیم استفاده کنم

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم بعد از گذراندن دوره اموزشی در طول خدمت مرخصی گرفته و برای ثبت نام در داشنگاه و ایست خدمت اقدام کنید

  8. سلام خسته نباشید من متولد1383هستم سه برادر هستم من فرزند اول هستم چندماه خدمت میکنم

    1. سلام
      من سال ۹۷ که دانشگاهم تموم شده بود برای سربازی ثبت نام کردم ولی کلا نرفتم
      الان من اگه بخوام برم چند ماه اضافه میخورم و آیا برام مشکلی پیش میاد؟
      من دارای مدرک ارشد و در تهران هستم

      1. سلام جزایری هستم در صورت معرفی خود به علت داشتن غیبت سربازی برای شما تا ۶ ماه اضافه خدمت در نظر گرفته می شود.

  9. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم
    خدمت در نیروی دریایی ارتش برای افراد غیر بومی چن ماهه؟؟
    درسته که ۱۸ یا ۱۷ ماه محاسبه میشه؟؟

  10. سلام خسته نباشید من معاف از رزم شدم ب دلیل انواع اختلالت شخصیتی و بیماری های اعصاب و روان
    میخواستم بدونم آیا بعد از گرفتن پایان خدمت میتونم گواهی ناممو تمدید کنم و همینطور پاسپورت بگیرم یا به مشکل میخورم؟؟
    الان گواهی نامه
    اینم بگم که من عمدا کاری کردم که این معافی رو بگیرم یعنی به اون سوالت و همینطور صحبتم با پزک طوری بوده که فکر کنه من انواع اختلال دارم

    1. سلام با داشتن کارت قرمز شما برای تمدید گواهینامه باید هر سال اقدام کنید.میتوانید پاسپورت بگیرید اما برای مهاجرت به مشکل بر میخورید.

  11. سلام من ۶ ترم ارشد خوندم و دانشگاه نامه اخراجی منو زده تا برای سنوات ارفاقی اقدام کنم اما الان از دانشگاه زنگیدن شما برگه معافیت تحصیلی برای ارشد ندارید و اقدام نکردید من میتونم الان درخواست بدم؟

    1. سلام بله از طریق پلیس+10 یا سامانه سخا برای درخواست معافیت تحصیلی اقدام کنید.

  12. سلام خسته نباشید…. من پدر و مادرم از هم جدا شدن ولی به دلیل داشتن غیبت نتونستم معافیت کفالت بگیرم …. میتونم با استفاده از استشهاد نامه محلی مبنی بر اینکه به خاطر مشکلات خانوادگی نتونستم خودم رو معرفی کنم غیبتم رو موجه کنم ؟

    1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را با مستندات در آن بیان کنید در صورت تایید نامه میتوانید برای گرفتن کفالت اقدام کنید.

  13. سلام وقت بخیر، من سال 92 به خدمت اعزام شدم و به دلیل قبولی دانشگاه ایست خدمت خوردم و در سال 1402 اعزام مجدد شدم.آیا کسری متاهل بودن باز هم شامل حال من می شود؟

    1. سلام بله 2 ماه بابت متاهل بودن کسری دریافت میکنید.

  14. سلام بین استلاجیم و مرخصیم ۲ روز نهست دارم الان باید کل استلاجیمو بکشم یا فقط ۲ روز نهستو

  15. باعرض سلام وخسته نباشی من اعزامی 18/1/1378بودم که بعداز17ماه خدمت فرار کردم والان زن ودوفرزنددارم وسن خودم هم 43سال است میخواستم بدونم من معاف میشوم لطفا اگرمن راراهنمایی کنید ممنون میشوم خیلی ممنون ازشما

    1. تنها در صورتی که مشکل پزشکی حاد داشته باشید معاف میشوید

  16. سلام روزبخیر
    پدرمن ۷ماه وخورده تومنطقه حضورداشته رفته ارگان مربوطه وکارت ایثارگری گفتن چندماه دیگه میادبعدازگذشت چندماه پدرم مجددبرای گرفتن کدبرای کنکوررفته ارگان وگفتن قانونش تغییرکرده و۸ماه بایدتوجبهه بایدمی بودتاسهمیه ازمون بهمون میدادن .ولی من تحقیق که کردم همه جانوشته بودن ۶ماه باشه سهمیه شامل میشه.
    الان یعنی ما سهمیه نداریم براکنکور؟

    1. با جانبازی زیر ۲۵ درصد حداقل ۶ ماه سابقه سهمیه تعلق میگیرد

  17. سلام خسته نباشید
    اگه کسی یکسال پشت کنکور مونده باشه و الان بخواد از دانشگاه انصراف بده اون یکسال معافیت دانشگاه شاملش میشه؟؟ یا چون یکسال پشت بوده اون یکسال معافیت رو مصرف کرده و درجا مشمول میشه؟

    1. باسلام بعد از هر مقطع تحصیلی یک سال سنوات ارفاقی وجود دارد

  18. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم جدیدا به خاطر غیبت چند روزه مثلا 7 روز حقوق از سرباز ها کم میشه به ازای هر غیبت؟

  19. سلام خسته نباشید بنده پدرم فوت شده و برادرم بزرگترم معافیت بهزیستی گرفته ولی الان رفته ترکیه و از ما خبر ندارد بنده الان هم سرپرستی مادر و خواهرم و هم سرپرستی دوتا عموی دیگر که معلول شدید هستن و عضو بهزیستی هستن را به بنده دارم آیا با این شرایط میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام بله میتوانید برای گرفتن کفالت مادر اقدام کنید.

  20. سلام
    من دارای مدرک دیپلم هستم ولی برای معافیت تحصیلی که بتونم پشت کنکور بمونم در مقطع کارشناسی در دانشگاه ثبت نام کردم امسال کنکور دادم اگر در رشته کاردانی پذیرفته شوم میتوانم دوباره معافیت تحصیلی بگیرم ؟! هنوز مدرک کارشناسی نگرفتم و دیپلمه هستم و انصراف هم تا حالا نزدم از دانشگاه .
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام در مقطع پایین تر اجازه تحصیل ندارید اما درصورت انصراف کارشناسی در رشته دیگری اجازه ادامه تحصیل دارید.

  21. سلام من الان ترم 7 هستم وهیچ واحدی پاس نکردم و اینکه وقتی د‍یپلمم گرفتم یکسال بعدش دانشگاه ثبت نام کردم اگه بخوام انصراف بدم برای بهمن ماه تا کی باید خودمو معرفی کنم خودم رو برای نظام وظیفه ایا هنوز هم یکسال وقت دارم یعنی فراغت از تحصیل رو میتونم استفاده کنم

  22. سلام خسته نباشید پدر من دچار پارگی دیسک کمر هست و نمیتونه کار کنه و من خرج و مخارج خونه رو میدم و پدرم زیر 70 سال سن داره خاستم بدونم میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن کفالت خواهید داشت غیبت نباید داشته باشید

  23. سلام
    وقتی بخیر خدمت پرسنل.نظام وظیفه
    بنده متولد۲۱مهر۱۳۸۱هستم
    متاسفانه ازمون کنکور خیلی شرکت کردم
    اما با موفقیت همراه نشد
    میخواستم مجدد کنکور بدم
    چون‌واس کنکور ۱۴۰۲ یعنی امسال بنده سن‌مشمول رسیده بودم رفتم دانشگاه پیام نور مرخصی گرفتم ک مجدد کنکور بدم ک موفق نشدم
    میخواستم مجدد کنکور بدم
    دیگ شرایط مالی خوب نیس نمیتونم
    میخواستم بدونم
    پدر من ایثارگر هست
    ب مدت774روز حضور درجبهه داشتن
    من بیام‌دفترچه پست کنم
    چقد از خدمتم کسر میشه
    دفترچه پست کنمم بیام
    ک دیگ ب امید خدا واس کنکور بخونم
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. در صورتی که غیبت خورده باشید توجیه غیبت کنید و اگر پدر شما درصد جانبازی داشته باشند با مجموع میزان سابقه خدمت در جبهه امکان معافیت وجود دارد و در غیر این صورت امکان کسری خدمت وجود دارد به ازای هر ماه 12 روز کسری خدمت ایجاد میشود

      1. سلام بچه متولد 84/11/4میباشد و تحصیل سال آخر دبیرستان می‌باشد برای اعزام به خدمت یا ادامه تحصیل معافیت تحصیلی از حوزه نظام وظیفه میخواهد یا نه

        1. با سلام، ایشان از زمانی که فارغ التحصیل میشوند یکسال مهلت دارند که ب ای یا خدمت یا تحصیل اقدام نمایند، واگر ایشان درحال تحصیل میباشند فی الحال، لازم نیست که برایشان معافیت بگیرید چون بصورت اتوماتیک تا پایان 20 سالگی برای شخص اگر وقفه در تحصیل یا اخراج یا انصراف رخ نداده باشد معافیت صادر میگردد،

  24. سلام پدر بنده بیماری اعصاب دارن و قرص اعصاب مصرف میکنن آیا امکان معافیت برای من وجود داره؟

    1. بله در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

    2. سلام اگه قانون 12 ماه سربازی تصویب بشه. اونایی که با 14 ماه خدمت فرار کردن تکلیفشون چیه؟ تموم میشه خدمتشون؟

      1. با سلام خانم ‌ناصری هستم شرایطی برای کسانی که فراری بودن تعیین می‌شود.در صورت تایید واجرایی شدن طرح برای بررسی بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  25. سلام، من سال 96 پیش دانشگاهیمو تموم کردم و کنکور دادم ولی قبول نشدم. سال بعدش که میشه 97 دوباره کنکور دادم و مهندسی برق روزانه قبول شدم و 2 ترم دانشگاه درس خوندم و آخر ترم 2 درخواست تغییر رشته به مهندسی کامپیوتر شبانه ی همون دانشگاه رو دادم و موافقت شد و با پرداخت هزینه ی سری درسامو تطبیق زدم و سال 98، ترم 3 رو تو رشته ی مهندسی کامپیوتر شبانه شروع کردم. ولی متاسفانه آواخر ترم مجبور شدم از دانشگاه انصراف بدم و از فرصت کنکور مجدد استفاده کنم. سال 99 دوباره کنکور دادم و روزانه قبول شدم و از صفر و بدون این که درسی رو تطبیق بزنم شروع کردم و تا همین الان ادامه دادم. سوال من اینه، معافیت تحصیلی من تا پایان شهریور سال 1403 و 8 ترمه. حالا اگه من نتونم دانشگاهمو توی این 8 ترم تموم کنم و ی سری از واحد های درسیم بمونه، میتونم برای ترم 9 و یا حتی 10 درخواست بدم؟ از نظر سنی و وضعیت نظام وظیفه به مشکل نمیخورم؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنین

    1. سلام تا 4 ترم میتوانید درخواست سنوات ارفاقی بزنید.

  26. سلام خسته نباشید ببخشید من متولد تیر 83 هستم پارسال 30 دی دیپلم گرفتم و معافیت تحصیلی م در تاریخ 1401/8/2گرفتم الان دقیق نمی‌دونم تا کی معافیت دارم چون دانشگاه نوشتم نمیخوام وارد غیبت بشم لطفا راهنمای کنید

    1. در صورت ثبت نام در دانشگاه باید درخواست معافیت تحصیلی ثبت کنید

  27. سلام من برج ۶.۱ اعزامم بود درخواست تمدید پزشکی دادم قبول نشد و ۹۰ روز اضاف خوردم الان برج ۷ هم پر شده ولی پست کردم برج ۸ افتادم
    میخواستم بدونم غیبت ۲ ماه برام ثبت میشه یا همون ۹۰ روز ؟ چون ۲ ماه فاصله افتاده
    و اینکه نامه کمیسیون پزشکی هم دارم برای توجیه غیبت

    1. شما می‌توانید با مدادک‌پزشکی توجیح غیبت کنید مشکلی ندارید

  28. سلام
    ببخشید بنده معاف از رزم اعصاب و روان هستم و در راهور خدمت می کنم آیا می توانم معاف از ایستادن بگیرم تا ساعت های خدمتم کاهش پیدا کنه؟

    1. اگر بیماری دارید که مانع ایستادن می شود باید بررسی شود

  29. با سلام ببخشید دوست من سال1400 دیپلم گرفت بعد سال 1401 بهمن رفت دانشگاه با هفت ماه غیبت
    دانشگاه آزاد رفت غیبت هم پاک شد استخدام ارتش شد اینگونه میشود

    1. سلام من فرزند ایثالگر و جانباز و آزاده هستم
      گفتن معاف میشم اما سر اینکه اسم پدرم توی شناسنامه پدر بزرگم نیست ردم کردن از استان
      واقعا این شد کار کردن حالا من هیچی از پدر بزرگ ندارم باید چه کنم
      آقای x راهنمایی کن

      1. سلام به ارگان خدمتی پدر حضورت مراجعه کنید و استعلام وضعیت بگیرید در صورت تایید نشدم میتوانید نامه استشهاد محلی بنویسید و هم رزمان پدر و اطرافیان آنرا امضاء کنند

  30. سلام بنده قصد انصراف از دانشگاه دارم تا از معافیت یک سال پس از انصراف استفاده کنم تا کنکور 1403 بدم و برم دانشگاه ، الان اگه 15 شهریور برم دانشگاه انصراف بدم دقیقا تا سال دیگه 15 شهریور معافیت دارم ؟! یعنی ثبت نام دانشگاه که مهر ماه هست نمیتونم انجام بدم ؟!

    1. سلام.شما دقیقا 1 سال فرجه دارید و از 1 روز بعد از ان یک سال غیبت برایتان لحاظ میشود و نمیتوانید ثبت نام دانشگاه انجام دهید.بهتر است صبر کنید و برای ترم بهمن انصراف خود را ثبت کنید.

      1. سلام
        من دانشجو هستم اگر من از کشور با گذاشتن وثیقه خارج بشم برای مدت محدود و دیگر برنگردم اگر اتفاقی بعد از چندین سال به ایران بازگردم مجازات میشوم و از خدمات دولتی محروم میشم؟

        1. سلام در صورت خروج از کشور بعد از 3 سال با داشتن برگه تردد امکان رفت و آمد به کشور را دارید در غیر این صورت بعد از بازگشت به کشور اجازه خروج دوباره به شما نمیدهند.

  31. سلام سال ۹۱ از خدمت متاسفانه فرار کردم بخاطر مادرم ک کسالت داشتن چون من فرزند آخر بودم کسی نبود از پدرو مادر پیرم مراقب کنه الان متاسفانه مادرم هم قندخون داره هم فشار خون هم جراحی قلب انجام داده و هردو گوش ناشنواست وبشدت نیاز به مراقب ک بتونه داروهاشو سر وقت بده وانسولینش رو بزنه هست.. الان بخاطر فشار اقتصادی نیاز دارم ب کارت پایان خدمت برای کار.. اما نمیتونم شهر دوری خدمت کنم باید چکار کنم ولا خسته شدم راهنماییم کنید…

    1. سلام.اگر پدر در قید حیات باشند و جدا هم نشده باشند کفالت مادر را نمیتوانید بگیرید.اگر غیبت خورده باشید تنها از طریق معافیت پزشکی میتوانید معافیت دائم دریافت کنید.

  32. با سلام.
    بنده اعزامی ۰۴/۰۱ هستم و اون زمان مشمول سه ماه غیبت سنواتی بودم توی برگه اعزام، که چند روز پیش بعد از استعلام از پلیس ۱۰+ متوجه شدم بخشیده شده، اما متنش به این صورت هست:
    «برابر با ماده ۵۸ خدمت وظیفه عمومی شما غایب شناخته شده اید و صرفا اضافه خدمت شما بخشیده شده است و سایر تبعات قانونی آن پابرجاست.»
    میخوام بدونم این تبعات قانونی چی هست و آیا برای سربازی که هیچگونه مورد انضباطی در پرونده نداره و فقط سه ماه سنواتی داره لحاظ میشه اصلا؟

    1. غیبت و اضافه خدمت بخشیده شده ولی تبعاتی مثل عدم دریافت معافیت ها همچنان پابرجاست

  33. سلام من ۲ماه خدمت کردم پدرم ۵ماهی هست که داره مریضیش بیشتر می شه مریضی پدر ناراحتی قلبی هست که سن پدرم ۶۷سال هست جمن تک پسرهستم من ۲۴ سال سن دارم

  34. سلام، این بخشش اضافه خدمت برا ۱۰ تیر امسال شامل سربازان فراری در حین خدمت سال ۹۷ هم میشه؟؟ کجا مراجعه کنم لطفاً راهنماییم کنین ممنون ازتون.

    1. در حال حاضر اطلاعیه ای جهت بخشش اضافه خدمت نیامده

  35. سلام من اوایل تیر یا اواخر خرداد ۴۰۳سربازی ام تموم میشه ،ایا نظام وظیفه اجازه میده فروردین ۴۰۳ واسه کنکور۴۰۳ ثبت نام کنم؟؟ چون قبل برگزاری کنکور ،سربازی ام تموم شده

    1. سلام.شما برای ثبت نام نیاز به کارت معافیت یا پایان خدمت دارید و در حال گذراندن دوره سربازی نمیتوانید ثبت نام انجام دهید.

  36. سلام وقت بخیر
    بنده تو تصادف تازگی مهره L2کمرم خورد شده ده تا پیج و مهره شده و همچنین لگنم از دو ناحیه شکسته پروتژ شده ایا معاف میشم؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه با ارایه نامه ی تایید پزشکی و تایید کمیسیون معافیت حاصل میشود

  37. سلام وقت بخیر ، ایا میشه به صورت همزمان برای چند اداره امریه ثبت نام کرد؟ من 3 تا اداره به صورت همزمان میخوام درخواست بدم ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام – نه متاسفانه در صورتی که همزمان به چند اداره درخواست امریه کنید تمام درخواست های شما ابطال میگردد.

      1. سلام من برج ۶.۱ اعزامم بود درخواست تمدید پزشکی دادم قبول نشد و ۹۰ روز اضاف خوردم الان برج ۷ هم پر شده ولی پست کردم برج ۸ افتادم
        میخواستم بدونم غیبت ۲ ماه برام ثبت میشه یا همون ۹۰ روز ؟ چون ۲ ماه فاصله افتاده
        و اینکه نامه کمیسیون پزشکی هم دارم برای توجیه غیبت

  38. سلام وقت بخیر
    یه راهنمایی ویژه لازم دارم

    من سال قبل ۳۰بهمن ماه انصراف دادم از دانشگاهم غیر روزانه
    تا ۳۰ بهمن امسال مهلت دارم برای اینکه غیبت نخورم برم سربازی یا یک رشته ای انتخاب کنم باز

    اگر بخوام کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنم
    ایا میتونم شهریور ماه امسال یک رشته جدید ثبت نام کنم پیام نور و تا تیر ماه سال اینده برای کنکور خودمو اماده کنم و برم سرجلسه
    از طرفی سریعا بعد کنکور ۱۴۰۳ برم انصراف دوم رو بدم و برم سربازی
    یعنی ماه های تیر و مرداد و شهریور تا زمان اعلام نتایج کنکور برم سربازی
    اگر کنکور ۱۴۰۳ رشته جدیدی قبول بشم با توجه به این که در حال خدمت هستم (در حد یکی دوماه ) و دوبار هم انصراف دادم ، ایا مهر ماه نظام وظیفه بهم ایست خدمت میده که برم سراغ رشته جدیدم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر اون موقع باید خدمتتون تموم بشه بعد اقدام کنیدبرادانشگاه وکنکورشرکت کردن برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مرکزمشاوره آویژه تماس بگیرید وجویاشویدوراهنماییتون میکنیم

    2. سلام وقتتون بخیر من پارسال دوتا از درس های سال دوازدهمم رو افتادم ی سال بهم معافیت تحصیلی دادن ینی تا همین شهریور ماه ک بتونم این درس ها رو پاس کنم الان خرداد دوتا درس هامو قبول شدم کنکورم دادم الان منتظر اعلام نتایج هستم نتایج اوایل مهر ماه میاد میخواستم ببینم اضاف خدمت ک نمیخورم درسته؟

      1. بعد از اتمام معافیت تحصیلی 1 سال فرجه دارید و در این 1 سال غیبت نمیخورید.

  39. درود . بنده دانشجوی مقطع ارشد دانشگاه دولتی روزانه هستم و قصد انصراف از دانشگاه دارم . شهریور ۱۴۰۲ معافیت تحصیلیم تمام میشه . خواستم بپرسم آیا میشه قبل از اینکه از دانشگاه انصراف بدم دفترچه خدمتم رو پست کنم یا قبلش حتما باید انصراف بدم ؟
    تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر بایدانصراف بدیدبعدوجریمه انصراف دوره روزانه شهریه ثابت ومتغیرهمون دانشگاه و1015درصدبیشترهستش وبه علاوه بخشی ازتعهدخدمت پس اگرهدفتون سربازیه بهتره اول اخراج شیدیاسنواتتون تموم شه تاجریمه نپردازید

      1. سلام دورد بر شما
        سوالی داشتم پدرم از سال خرداد ۶۷
        تا۶۹ ۲سال منطقه عملیاتی سروان زاهدان ژاندارمری خدمت کرده
        الان خانه سالمندان هست ۲تا برادر دارم که پایان خدمت دارن از کسری استفاده نکردن به من کسری میدن
        و بنده خودم۱۲ماه ۲۵روز خدمت کردم
        از پدافند هوایی کیش

        1. سلام خدمت شما، بله اگر مدارک پدر موجود است و برادران استفاده نکرده اند، شما امکان استفاده از کسری به ازای هر ۱ ماه ۱۲ روز را دارید.

    2. سلام و عرض ادب درصورت امکان نشانی بفرمایید خدمت برسم خواستم حضوری مسئله راعرض کنم قربان شما زارعی

      1. برای گرفتن وقت مشاوره حضوری با مرکز آویژه تماس حاصل فرمایید

  40. سلام وقت بخیر
    من در ارتش و6ماه دارم خدمت میکنم در ایرانشهر من مدرک دیپلم علوم انسانی رو دارم.و6 ماه سنواتی داشتم طبق بخشش رهبری بخشیده شدن والان هیچی ندارم نه سنواتی نه غیبت یگانی پدرم تو سال ۹۹ فوت شدن والان سرپرستی خانوار دست مادر مریضم هست (از لحاظ قانونی اونه ولی در اصل همه خرجشون رو دوش منه)ومادرم مددجوی کمیته امداد هستند و بنده امسال کنکور دادم و انشاالله اگه فرهنگیان رو قبول بشم آیا میتونم ایست خدمت بزنم یانه اگه راهی هست هر راهی که هست بنده رو راهنمایی بفرمایید من ممنون میشم.

    1. سلام. بله شما میتوانید برای ادامه تحصیل از گزینه ایست خدمت استفاده نمایید.

  41. سلام با مدرک فوق دیپلم و کارت فعال بسیج چند ماه کسر میشه از خدمت؟

    1. بستگی به نوع فعالیت و تعداد سال های فعالیت شما در بسیج دارد به طور کلی به ازای هر یک سال فعالیت هفتگی مستمر ۱/۵ماه کسری تعلق میگیره تا سقف حداکثر ۶ماه

    2. با سلامایا دانشجوی اخراجی میتواند دوباره در یک مقطع دیگه تحصیل کند و اینکه چگونه باید دوباره معافیت تحصیلی گرفت

      1. سلام در صورت اخراج از دانشگاه تا هنگام گرفتن کارت پایان خدمت یا معافیت اجازه ی ادامه تحصیل ندارید.

  42. سلام من ۲سال غیبت دارم یک ماه پیش معاف از رزم شدم تاریخ اعزامم ۱مرداده اگه نرم دستگیر میشم؟

    1. حکم سرباز فراری به کسی تعلق می گیرد که خدمت رفته و ترک کرده و 15 روز و بیشتر از ترک می گذرد
      شما غیبت می خورید

  43. سلام .
    من متولد 1384.3.11 هستم و امروز برگه معافیت گرفتم .
    در برگه نوشته شده که حداکثر مدت تحصیل وی برای فراغت تا اول مهر 1402 میباشد و چنانچه مشمول به تحصیل پس از آن تمایل داشته باشد از مهلت یکساله پس از اتمام تحصیل وی کسر میگردد.

    میتونم برای کنکور 1403 بدون ثبتنام در دانشگاهی و فقط با استفاده از این معافیت پشت کنکور بمونم؟

    1. با عرض سلام و ضمن خسته نباشید
      با توجه به شرایطی که شما فرموده اید،هر فردی که مشمول خدمت است از جانب نظام وظیفه دارای یکسال معافیت میباشد و این امر شامل تمامی مشمولان میباشد اما لازم به ذکر است که گاهی به دلیل نواقص پرونده ای و عدم ثبت موفق اینترنتی فرد مذکور امکان دارد که فرد وارد غیبت شود و دچار مشکلاتی در کنکور و ثبت نام دانشگاه خود به وجود اورد،به همین دلیل بهتر است که افرادی که قصد ثبت نام برای سال دوم را دارند دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد های بدون کنکور و علمی کاربردی در رشته ی مورد علاقه ثبت نام کنند،در این شرایط فرد هم از وارد شدن به دوره غیبت جلوگیری نموده و علاوه بر آن دو ترم کامل تحصیلی در رشته مورد نظر تحصیل نموده و یکسال تحصیلی را از دست نمیدهد

  44. سلام
    من متولد 83/11/11 هستم و الان دیپلم را اخذ کردم می خواستم بدونم تا کی می توانم از معافیت تحصیلی استفاده کنم
    در واقع کی مشمول می شوم

    1. با سلام شما از زمان فراغت از تحصیل در مقطع دیپلم، یکسال مهلت خواهید داشت که یا برای خدمت اقدام نمایید یا برای ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام نمایید

  45. باعرض سلام طبق بند معافیت (ناهنجاریهای استخوانی فک و صورت که موجب اختلال شدید در عمل جویدن یا تکلم وهمراه با سوء تغذیه باشد) منظور از سو تغذیه چیست؟ bmi شخص چقدر باید باشه؟

    1. سوء تغذیه کمبود یا مصرف بیش از حد مواد غذایی که موجب کمبود ویتامین های مورد نیاز بدن بشود.اگر برای لاغری مفرط باشد بی ان آی کمتر از 17 و برای چا؛ی مفرط بی ام آی بیش از 35 باید باشد.

  46. باعرض سلام طبق بند معافیت (ناهنجاریهای استخوانی فک و صورت که موجب اختلال شدید در عمل جویدن یا تکلم وهمراه با سوء تغذیه باشد) منظور از سو تغذیه چیست؟شامل چه فاكتورهايى ميشه؟ bmi شخص چقدر باید باشه؟

    1. کسانیکه نسبت وزن به قدشان یعنی bmi انها زیر 18 باشد به کمبود وزن دچار هستند و اگر این رقم به زیر 15 برسد لاغری مفرط و خطرناک میرسد

  47. سلام
    روی کارت پایان خدمت پدر بنده مدت ۲۸ ماه حضور (از برج ۸ سال ۱۳۶۵) (در زمان جنگ تحمیلی) در منطقه سومار که جزو مناطق جنگی به حساب می‌آید درج شده است اما استعلامی که از لشکر مربوطه گرفته شده مدت زمان حضور در جبهه رو ۱۶ ماه اعلام کردند. ایشان کارت ایثارگری نیز دارند و از کار افتاده نیز می‌باشند و من یک برادر بزرگتر هم دارم که شرایط مشابهی با بنده دارد
    بنده از سال ۹۴ فارغ‌التحصیل شدم و تا کنون اقدامی نکرده ام. با توجه به عفو مقام معظم رهبری برای مشمولان غایب خواستم بپرسم آیا با این وضعیت امکان گرفتن معافیت دارم یا خیر؟ اگر بنا به خدمت باشد چند ماه باید خدمت کنم؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. در صورت وجود برادر بزرگتر امکان معافیت وجود ندارد

  48. سلام من یکبار در مهره دومی کمرم درتصادف سال ۸۹ شکسته وهمچنین مهره دومی گردن در تصادف جدید امسال آیامعافیت به من تعلق میگیردممنون میشم راهنمایم کنید اما

    1. با سلام اولا ملاک برای گرفتن معافیت دائم ارائه نسخه جدید از پزشک معاین میباشد، و درثانی برای مهره کمر شما باید کلاپس 25درصد به بالا داشته باشید که معاف کامل بشید و همچنین برای مهره گردن باید هرنی دیسکال و لامینکتومی با عمل جراحی همراه با سوابق پاراکلینیکی داشته باشید معاف دائم خواهید شد

      1. باسلام.وادب
        بنده.۳۷سال.سن.دارم.باسه.فرزند
        فرزنددوم دختر۸سال هست داری
        معلولیت.خلیی.شدیدشنوای.وگفتار
        میباشدازودن.تولدتاالان.که.کاشت
        حلزون.شده.من.بانامه.بهزیستی
        درخواست.معافیت.دارم.که.برای.
        کمیسون.به.اهوازرفتم.تاییدکرن
        اماشهرستان.دزفول.یه.برگه.زدن
        روپرونده.من.بنام.توجی.غیبت
        دوباارسال.کردن.نظام.وظیفه.اهواز
        اونجارای.منفی.دادن.این.یک.ساله
        آیاخوش.خدامیاد.من.کارگرساده
        بااین.مشگل.سنگین.کسی.همکاری
        نکنه.باهمون.شماروبخداقسم
        کمک.کنیدمگه.ماازاین.کشورنیستم
        خدانکنه.کسی.باشه.جواب.منوبده
        که.چهکارکنم.

    2. سلام من پارسال معاف از رزم شدم به خاطر تشنج که قبلا داشتم و نرفتم و میخوام برم دوباره آیا دوباره باید برای معاف از رزم اقدام کنم یانه

      1. معافیت از خدمات رزمی صرفا شما از از فعالیت های سنگین در خدمت سربازی بازمیدارد ولی سربازی همچنان پابرجاست

  49. سلام ، من کلاس یازدهمم ترک تحصیل کردم ، اسفند ماه امسال وارد ۱۸ سال میشوم ، میخاستم بدونم میشه من اسفند ماه دفترچه پست کنم ، مثلا برای دو ماه دیگه یعنی اردیبهشت؟؟

  50. سلام خسته نباشید من دندان پزشکی هستم البته ترم آخره واینکه میخواستم سربازیم درتهران باشه واینکه پدرمم بیمارهستند.سرطان روده دارند ولی مادرم شاغل هستند میخواستم ببینم میتونم کاری کنم که سربازیم تهران بیوفته؟

    1. سلام شما امکان انتخاب یگان خدمتی خود را ندارید.در صورتی که خارج از تهران بود با مدارک پزشکی پدرتان امکان گرفتن جابهجایی خواهید داشت.

  51. سلام و عرض ادب.
    من 17 سال سن دارم و با پدرم و نامادری ام زندگی میکنم.مادرم چند سال پیش فوت شدند.
    پدرم 59 سال سن دارد. پدرم نمیتواند کار کند و خانه نشین است. پدرم هم کمرش و هم چشماش و هم زانوش عمل میخواد.من به خاطر شرایط بد اقتصادی خانواده 2 سال پیش ترک تحصیل کردم و کار کردم و میکنم و نان آور خانه منم. پدرم نیاز به مراقبت داره.
    من با این شرایط از سربازی معاف میشم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. اگر خودتون مشکل پزشکی داشته باشید امکان معافیت حتی با غیبت هم وجود دارد ولی در مورد پدر اگر غیبت داشته باشید معافیت صورت نمیگیرد ولی در صورتی که غیبت توجیه شود در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین تایید رای نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

  52. با سلام . پدر بنده ۴۷ سال سن دارن و درگیر بیماری ام اس هستن ، تحت نظر سازمان بهزیستی هم میباشد ، میخاستم ببینم امکان معافیت یا کسری خدمت برای من و برادر دوقلو ام امکان دارد ؟؟؟

    1. سلام امکان گرفتن کفالت فقط برای یک پسر ممکن است.

  53. سلام من متولد۱۳۶۲/۹/۲۰هستم متاهل ساحب سه فرزند درحال خدمت هستم چهار ماه خدمت میکنم آیا معافیت سه فرزندی شامل من میشه ممنون میشم جواب بدین و کجا باید پیگیر بشم از یگان پیگیر شدم میگن چند ماه کم داری خوب مگه ۴۰ سال سن ندارم پس چرا میگن شامل نمیشه؟؟

    1. بله با سه فرزند معافیت حاصل میشود از طریق سازمان نظام وظیفه جهت معافیت خود اقدام کنید

  54. سلام من سال ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شدم ولی مهر ۱۴۰۱ دانشگاه ثبت نام نکردم بنا به دلایلی میخواستم بدونم امسال شهریور میتونم دانشگاه آزاد ثبت نام کنم یا که نمیشه باید برم خدمت سربازی؟!
    متولد ۸۲.۱۱.۲۱ هستم

  55. سلام من سربازم و در حال خدمتم ولى معاف رزم شكستگى پا هستم ولى ميخوام از معاف رزم در بيام چكار بايد كرد

    1. سلام درخواست ابطال معاف از رزم بدهید در صورت تایید سلامت شما و رای مثبت کمیسیون معافیت از رزم برای شما برداشته میشود.

  56. باسلام پدر بنده سال ۷۰تا۷۲ ارتش سرپل ذهاب کرمانشاه خدمت کرده آیا کسری خدمت مناطق به من تعلق میگیرد

    1. سلام در ازای هر ماه از خدمت در مناطق عملیاتی بهد از دوران جنگ 9 روز کسرس دریافت خواهید کرد.برای 24 ماه کامل شما 216 روز کسری دریلفت خواهید کرد.

  57. سلام خسته نباشید من پدرم بیماری دیابت داره و مادرم فشار خون بالا داره و هردو نیاز ب مراقبت دارن پدرم از کار افتاده است و شرایط کار کردن نداره خودم کار میکنم خرج و خونه و اجاره رو میدم ی برادر کوچیک دارم زیر ۱۸ سال اونم ک درس میخونه

  58. سلام وقتتون بخیر
    من شهریور ۱۴۰۱ به سن ۱۸ رسیدم یه سال معافیت گرفتم که بتونم کنکور رو دوباره شرکت کنم الان تصمیم دارم بعد از کنکور یعنی اواسط تیر ماه برای معافیت دائم درخواست بدم میخواستم بپرسم که شرایط من با مدرک دیپلم سنجیده میشه یا باید منتطر نتیجه کنکور بمونم و اگه با معافیتم موافقت نشه میتونم بعدش درخواست معافیت تحصیلی کنم و برم دانشگاه یا خیر
    و اینکه مشکلم هم اینه که شماره چشم هم دو تا چشمم نزدیکبین ۹ هست و استیگات ۴ و خورده ای ، فکر میکنید معافیت میگیرم؟

      1. سلام پدر من ۶۵سالشه سه بردار هستیم برادرام ۴۰و۳۰سن دارم و ازداوج کردن رفتن خونه زندگیشون منم ۱۸سالمه پدرم از کار افتاده نمیتونه خرج خونه را بیاره من میتونم کفالت بگیرم خرج خونه را

        بیارم

        1. با سلام طبق قوانین نظام وظیفه شما با وجود داشتن برادر تنی بالای 18 سال نمیتوانید تحت هیچ شرایطی(به استثنای برادر بیمار) نمیتوانید که معافیت کفالت بگیرید مگر اینکه عضو نهاد حمایتی بهزیستی یا کمیته امداد باشید که طبق این شرایط میتوانید معافیت کفالت با وجود برادر بالای 18 سال بگیرید

  59. سلام ، من متولد ۱۳۸۴/۰۱/۲۵ هستم و دانش آموز کلاس دوازدهم ، میخواستم بعد از امتحانات خرداد ماه به مسافرت خارج از کشور بروم ، یکی از دوستان رفته بود نظام وظیفه بهش گفتن با اینکه ۱۸ سالت شده ولی تا شهریور امسال بخاطر اینکه دانش آموز بودیم مانعی برای خارج شدن کشور نیست و میشه رفت ، ولی مطمئن نبودم میخواستم از شما بپرسم که این درسته یا نه ؟ اگه درست نیست چیکار باید بکنم که بتونم به سفرم برم؟

    ممنون

    1. ﺳﻼﻡﻭﻗﺘﺘﻮﻥﺑﺨﯿﺮ ﺮﮔﺍﺍﻻﻥﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﺩﺍﻧﺶﺁﻣﻮﺯﻫﺴﺘﯿﺪﯾﺎﺩﺭﻓﺮﺟﻪﯾﮑﺴﺎﻟﻪﻫﺴﺘﯿﺪﺑﻠﻪﻣﯿﺘﻮﻧﯿﺪﺩﺭﻏﯿﺮﺍﯾﻦﺻﻮﺭﺕﯾﺎﺑﺎﯾﺪﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪﯾﺎﺑﺎﯾﺪﺑﺮﯾﺪﺳﺮﺑﺎﺯﯼﺗﺎﺑﺘﻮﺍﻧﯿﺪ

  60. سلام من سال ۹۱ رفتم حدمت اموزشم را تمام کردم ۱۵روزتوی یگان هم بودم دیگه نرفتم الان متاهل هستم سه فرزند دارم معاف میشم

    1. باسلام خیر باتوجه به اینکه هنوز قانونی جهت خرید وجود نداره دوم اینکه شما فراری محسوب میشود و اول باید تکلیف فراری بودن شما مشخص شود

  61. باسلام برآمدگی قفسه سینه دارم آیا برای معافیت اقدام کنم
    بابام کارافتادگی کبد داره آیا میتونم بابام معاف بشم

    1. سلام در صورتی که پدر ناتوانی جسمانی شدید داشته باشد در حدی که در انجام کار های روزانه اختلال ایجاد کند با یکی از بیماری های آیین نامه کسان مشمول را داشته باشد امکان کرفتن کفالت پدر را دارید در غیز این صورت برای مشکل پزشکی خود میتوئانید اقدام کنید.

  62. درود…
    من بعد از ۱۳ ماه خدمت به علت فوت پدر معافیت کفالت گرفتم سؤال م اینه که آیا
    میتونم اون مدتی که سرباز بودم رو با هرید سابقه جزو بیمه م لحاظ کنم.؟
    با سپاس

  63. سلام من ۴۰سالمه سرطان تیروئید دارم
    الان یک ماه تیروئیدم در اوردم
    خدمت سربازی نرفتم ایا معاف میشوم باتشکر

    1. درصورتی که درخواست معافیت دهید با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و رای تایید نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

  64. سلام وقت بخیر من یک برادر 26 ساله فلج مغزی دارم و خودم 29 ساله هستم پدر به مدت 14 سال هست که با ما زندگی نمیکنن اما از مادرم طلاق نگرفتن چطوری میتونم برای معافیت درخواست بدم به خاطر برادر یا مادرم و اینکه در این مدت 14 سال استشهادیه های مختلف تهیه کردیم از عدم حضور پدر . ممنون

    1. سلام با داشتن نامه استشهاد محلی عدم حضور پدر برای گرفتن کفالت برادر ضغیر یا مادر میتوانید اقدام کنید.

  65. باسلام بنده متولد1369هستم داری3برادرمن آخری هستم اولی معافی کفالت پدرم راگرفت دومی رفت خدمت سومی خدمتش روخرید زمانی که پدرم60سال داشت برادربزرگم کفالتش روگرفت بعداینکه برادرم ازدواج کردداری فرزندشدپدرم فوت کردقانون مادرم راکفیل ماکردوزیرنظرکمیته امدابودیم اون دوبرادرمم زن گرفتن وقتی موقع خدمت من شدکمیته امدادگفت میتونی کفیل مادرت وخواهرت بشی رفتم کفیل مادرم وخواهرم بشم شناسنامه مادروپدرم مشکل داشت گفتن بایدبری درستش کنی چندسال گیرش بودیم تادرست شدحالاهم همه مدارکای که رفتم دنبالش نشدتاباتلاش بعدچندسال درست شدرودارم خودمم برج2تصادف کردم ازنهایه مچ پاپلاتین گذاشتن الان نمی دونم چیکارکنم12سالم ازخدمتم گذشته برم برای همون کفالت یاپزشکی پام خواهشاراهنمایم کنیدباتشکر

    1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید در صورت تایید نامه میتوانید برای گرفتن کفالت اقدام کنید.در غیر این صورت با تایید کمیسیون پزشکی میتوانید برای مشکل پزشکی خود اقدام به معافیت کنید.

    1. سلامدر صورتی که معافیت برای شما ثبت شده باشد خیر.

  66. سلام من میخوام معافیت سربازی بگیرم از طریق ایثارگری پدرم پرونده رو کامل کردم فقط قسمت مدرک کپی پایان خدمت عموم گیر کردم چون اختلاف خانوادگی داریم عموم کپی پایان خدمتشو نمیده سر لج افتاده حوزه نظام وظیفه هم تا کپی پایان خدمت عموم نباشه کار پرونده رو انجام نمیده استعلام از وضعیت خدمت عموم گرفتم سر پروندم گذاشتم بازم قبول نکردن چیکار کنم خواهش راهنمایم کنید بتونم پرونده رو تکمیل کنم

    1. اگر امکان استشهاد محلی دارید از دوستان پدر خود درخواست استهشاد دهید

  67. سلام خسته نباشید من32سالمه توسنه 18سالگی دفترچه گرفتم رفتم سربازی اما به دلیل اعتمادم وابستگی شدید به خانوادم افسردگی گرفتم وبعد از دوماه ازآموزشی دیگه نتونستم به خدمتم ادامه بدم نرفتم وبعد اونم11سال اعتیادبه مواد مخدر مختلفی واجباربه مصرف اختیار هیچ کاردیگه نداشتم اما الان خداروشکر چهار سال که ترک کردم وبه زندگی طبیعیم برگشتم اما یه مشکل اومده دارم اونم برای کار کارت پایان خدمت ندارم الان 32سالمه دیسک کمر دارم وکارگر سادم پوشدی بانه مالی سرمایه ودرامد سابط ندارم و دارم خیلی خیلی سخت زندگیمو میگزونم خاستم ازشما درخواست راهنمایی کنم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام به دلیل داشتن غیبت تنها از طریق معافیت پزشکی کیتوانید برای گرفتن معافیت اقدام کنید.

  68. سلام
    من پ خ اسفند ۱۴۰۰ هستم
    آموزشی جهرم بودم
    فرودین اومدم ستاد خرم آباد تا ۳۰ دی ۱۴۰۱ خدمت کردم و ۱۱ ماه آنجا خدمت کردم
    فرستاده شدم شهرستان پلدختر
    سوالم اینه که
    چقدر کسری در پلدختر بهم تعلق میگیره؟
    جوابمو بدید لطفا؟؟؟

    1. سلام بابت خدمت در متاطق عملیاتی 3 ماه کسری دریافت میکنید.

  69. با سلام خسته نباشید.بنده لیسانس هستم.اخر های بهمن 27 ام درخواست اعزام به خدمت میدهم. کی فراخوان اعزام انجام میشه؟اسفند ماه و یا فروردین یا اردیبهشت؟

  70. سلام. با عرض خسته نباشید خدمت مشاوران و کارشناسان عزیزرشد
    بنده یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین من سال 95 خدمت سربازی رفتم دوماه اموزشی رو ب طور کامل تموم کردم برگه معرفی به یگان به همراه 4روز مرخصی میان دوره دریافت نمودم ولی بعد از 4روز مرخصی خودم رو به یگان معرفی نکردم تا به امروز
    سوال بنده اینه اگه الان بخام خودمو معرفی کنم باید به اون ادرسی که تو برگه معرفی به یگان هست مراجعه کنم یا خیر
    واینکه ایا بنده باتوجه ب اینکه اموزشیمو کامل تموم کردم بعد از گذشت حدودا 6سال تجدید اموزش میشم یانه
    با تشکر از شما

    1. سلام مجدد باید اموزشیبگذرانید. برای معرفی به پلیس+10 مراجعه کنید

  71. لعنت به این کشوره خراب شده خدا ازتون نگذره که با ۳۵سال سن نه ازدواج کردم نه خونه دارم نه کار دارم نه وام میدن بهم افسرده شدم اگه خدا وجود داره حقمونو ازشون میگیره جوانیم تباه شد

  72. باسلام شوهرم این پنج ساله فرار کرده بخاطر خرجی خانه برای زن وفرزندش الان باید چکار کنیم چون هم اجاره خانه سنگینی داریم هم خرج خانه به دلیل این وضعیت فرار کرده از سربازی

    1. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم همیرم 12/1اعضام میشه برا دوره ی آموزشی خواستم بپرسم که راه ارتباطمون باهاش چجوریه یعنی بعد از رفتنش چقدر طول میکشه زنگ بزنه

  73. سلام
    شخصی که بیماری افسردگی و اضطراب و مشکلات خواب دارد و باید دارو مصرف کند
    تکلیفش برای سربازی چیست؟

    1. شمارو میفرستن پزشک اولیه معاینه بشید و بعد شورای پزشکی تشکیل میشه

  74. سلام من تک فرزند هستم یکی از عموم شهید شده و خانواده شهید محسوب میشم و یکی هم جانبازه آیا امکان معافیت سربازی وجود دارد؟

  75. با سلام .آیا داوطلبان غایب میتوانند از طرح صیادشیرازی نخبگان استفاده کنند؟

      1. سلام
        شخصی که بیماری افسردگی و اضطراب و مشکلات خواب دارد تکلیفش برای سربازی چیست؟

      2. باسلام شوهرم این پنج ساله فرار کرده بخاطر خرجی خانه برای زن وفرزندش الان باید چکار کنیم چون هم اجاره خانه سنگینی داریم هم خرج خانه به دلیل این وضعیت فرار کرده از سربازی

        1. سلام میشه راجب قانون مسخره و جدید هنگ مرزی دهلران که میخواد از هر ماه کسری ۵ تا ۱۰ روز از کسری رو کم میکنه پیگیری و توضیح بدید آخه واقعا این کار لج کردن و بی محلی به افرادی که بسیج رفتن یا از هر راهی کسری گرفت نیست ؟

          1. سلام – قوانین حکومتی به دلایل خاصی وضع میشوند برای اطلاع از شرایط کسری با مشاورین ما تماس بگیرید.

      3. سلام پدر من بیماری ام اس دارد و دارای معلولیت جسمانی هست و تحت پوشش بهزیستی .
        میخاستم بدونم امکان معاف شدن من و برادر دوقلویم ، به صورت دوتایی هست یا خیر؟

        1. برای یکنفر امکان معافیت وجود دارد خود پدر حق انتخاب دارد

    1. سلام پسرم خدمت قانونی خود را تمام کرده
      الان اضافه خدمت۵ ماه خود که در طول خدمت هر از گاهی غیبت کرده سپری میکند بازم بخدمت نمی رود چکار کنیم چه راه حلی دارد از طرف یکان مربوط هم تعقیب نمی کند این سرباز مرده و یا کجاست ویا بگیرند به امان خدا ول کردن

  76. سلام وقتتون بخیر من متولد۲۵/۸/۸۳هستم میخاستم بدونم باید برای پست دفترچه اقدام کنم یا زوده هنوز ممنون میشم کمکم کنید؟

  77. سلام .
    .
    من محل سربازیم و تاریخ اعزامم برای اموزشی مشخص شده. به علت مشکل پام یکی دو ماه قراره عقب بندازم اموزشی رو.
    میخواستم بدونم ماه دیگ که دوباره اعزام میشم اموزشی ایا همون نیروانتظامی و همون شهر میفتم یا تغییر میکنه همه چی!!؟

  78. سلام وقتتون به خیر خسته نباشین لطفا با یه بله یا نخیر جواب بنده رو خلاصه نکنین کامل بگین.من سال۹۲ دو ماه مرکز اموزش ستاد فرماندهی نیروی انتظامی کردستان اموزشمو تموم کردم و دانشگاه قبول شدم و دوباره سال ۹۸تا۹۹دقیقا۱۲ماه تو تهران خدمت کردم وبازم دانشگاه قبول شدم یکشنبه ۲۹ابان ۱۴۰۱دوباره میخوام دفترچه پرکنم بفرستم تا الان از ۲۱ماهی که قرار بود سال۹۲خدمت بکنم ۱۴ماهشو یعنی دوسومش رو در فاصله۳۰۰کیلومتری محل سکونتم خدمت کردم.ایا دفترچه بفرستم یگانم به محل سکونتم میفته؟اگه نمیفته لطف کنین توضیح بفرمایید باید چه اقدامتی بکنم تا محل خدمتم محل سکونتم بشه؟؟؟

    1. با سلام وقت بخیر سیری هستم، در صورتی که شرایط تاهل را داشته باشید اولویت بومی گزینی برای شما رعایت میشود یا اگر مشکلی خانوادگی وجود داشته باشد که نیاز به حضور شما باشد با سند و مدارک ارائه دهید امکان بومی گزینی و انتقال بیشتر میشود و همچنین پیشنهاد میکنم از طرح سرباز ماهر استفاده کنید چون با این طرح مزایای زیاد شامل حال شما میشود

  79. سلام خوب هستید می خواستم درباره نوپو سوال بکنم مزیای حقوق و مدارک لازم می تونید راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  80. سلام من متولد ۸۳,۱,۲۶ و دو اردیبهشت ۴۰۱ معافیت تحصیلی گرفتم و تا مهر ۴۰۱ زمان داشت و الان تقریبا یک و نیم ماه از وقتش گذشته
    من میخوام پشت کنکور بمونم
    آیا اضافه خوردم ؟ ایا میشه تمدیدش کرد؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای ادامه تحصیل نباید حتی یک روز غیبت داشته باشید

    2. سلام ایا افراد فرار از خدمت هم که 5تا فرزند داشته باشند معاف میشند یانه؟

      1. سلام ، بله افرادی که دوران آموزشی را گذرانده اند می توانند از این معافیت استفاده کنند.

  81. سلام من ۶ ماه قبل به علت وسواس فکری و مصرف قرص فلووکسامین ۱۰۰ و آلپرازولام و کلومیپرامین معاف موقت شدم ولی سابقه بستری نداشتم در صورتی که دکترم می‌گفت بستری کنن ولی من مقاومت میکردم و سابقه دادگاه منافی عفت و نامه کلانتری به علت شکستن وسایل داشتم و ۶ سال غیبت داشتم و دانشگاه هم مردود شدم و دیپلم دارم الان بعد چند روز دوباره کمسیون دارم تو این ۶ ماه ۴ ماه مداوم رفتم بیمارستان امام سجاد هر ماه و معاینه شدم توسط چند تا پزشک اونا نظر پزشک خودمو خواستن و دکترم نوشته بود وسواس فکری ، افسردگی شدید و عصبانیت و داروهام تو این ۶ ماه زیاد شده و فلووکسامین ۲۰۰ شده و لیتیوم ۳۰۰ و ترانکوپین ۱۰۰ و پروپانولول ۱۰ هم بهشون اضافه شده دکترم آخرین بار بهم گفت میخای بستری بشی گفتم نمیخام وقتی میرفتم بیمارستان امام سجاد دو تا دکتر اول فقط باهام صحبت کردن دکتر سوم و چهارم فقط پرونده رو می‌خوندن و نگام میکردن و میگفتن برو تا ماه بعد نمیدونم چرا معاینه نمی‌کردن ! حالم اصلا مساعد نیست زندگی روزمره خودمو به زور میگذرونم میخام ببینم با این وضعیت که داروهام زیاد شده میتونن منو بفرستن خدمت ؟ در هر صورت برام فرق نداره چون مثل تمام سال هایی که نرفتم بازم نمیرم حتی یک هفته من به هیچکس خدمت نمیکنم فقط میخام بدونم اگه میتونن منو بفرستن خدمت کلا کمسیون رو نرم

    1. سلام مادوبرادردوقلوئیم می خواستم بدونم اگریکی ازمابرای خدمت اقدام کنددومی می تواندتاپایان خدمت برادرمعافیت موقت بگیرد.این حال درطول این ۲سال کنکوردهد

  82. سلام
    من مادرم فوت شده و یک خواهر ۸ ساله دارم
    پدرم در قید حیات هستند ولی مادرم سرپرست خانواده بودن .
    میخواستم بدونم امکان معافیت سربازی برای من هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط شما امکان معافیت مددجویی تحت شرایط و بیماری پدر امکان پذیر است

      1. سلام خسته نباشید بنده ۲۳ سن دارم غیبت داشتم رفتم آموزشی غیبتم بخشیده شد تجدید دوره شدم الان باید چند روز دگ برم
        و پدرم 40 ماه جبهه بوده 15 درصد جانبازی هم داره میشه اقدام کنم معاف بشم و آموزشی نرم ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله در صورتی که غیبت شما بخشیده شده باشد میتوانید از امتیاز معافیت از طریق ایثارگری پدر بپردازید

  83. سلام وقت بخیر مپ سال 97بدلیل نزدیکی اغزامم باکنکور به پیشنهاد مشاور تحصیلی در خواست کنسیون پزشکی دادم در حالی. که یالم بودم وهستم ودر کمسیون هم گفتم مشکلی ندارم اما بدـن هیچ مشكلی معاف از رزم اعصاب شدم بعد و اموزسی راگذراندم ولی گفتن اعتراش داری باید د ر یگان پیگیری کنی ومن بعد از اموزشی پرستاری قبـل شدم امروز رفتم یگان نگذاشتن برم بهداری خدمت کنم می گویند تـومعاف از رزم اعصاب هستی بفرمایی چگونه می تـوانم این مشکل رابرطرف کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  84. سلام وقت بخیرپدر من بیماری سرطانی داره و ستون فقراتش رو عمل کرده راه رفتن و حرف زدن براش سخته ی برادر بزرگ تر از ۱۸ سال دارم که خدمت رفته میخاستم بدونم معاففت کفالت به من تعلق میگیره یا نه؟

    1. سلام
      درصورت داشتن برادر بزرگتر به شما کفالت نمیدهند اما شرایطتون باید دقیق تر بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  85. عرض سلام خسته نباشید.
    بنده اعزامی 400/12/1 هستم و در طول طی خدمت با تشخیص دکتر بیمارستان ارتش ملزم به انجام عمل دیسک کمر در مهره های L4وL5 و نیز سی دی گذاری شده ام، و قبل از خدمت سابقه ای در این بیماری نداشتم .
    ایا بنده شرایط لازم برای معافیت در کمسیون پزشکی و صنوات خدمتی را دارم؟!
    خیلی ممنون که جواب خواهید داد.

  86. سلام معاف از رزم اعص هنگام گفتن پاسپورت یا جواز کسب به مشکل میخوره؟

  87. سلام. بنده دوبار از دانشگاه انصراف دادم و تا یکسال فرجه برای اعزام به خدمت دارم. آیا اگر معافیت دو ساله(با نامه اشتغال به خدمت برادر بزرگتر) داشته باشم میتوانم در کنکور شرکت کنم.
    سوال دیگر این که من میتوانم از ایست خدمت استفاده کنم با شرایط دو بار انصرافی؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات کاملتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  88. من سرباز معاف رزم هستم پادگانم تا خانه ۱۷۰ کیلومتر هست آیاپایان دوره سربازی 3 ماه کم بشود ؟؟؟

  89. سلام من قبل از ۶ سال دفترچه خدمت تکمیل کردم اعزام امد سربازی نرفتم پدرم فوت کرده
    مادرم دسیک کمر داره سه تا خواهر ازداوج نکرده دارم متولد ۷۳ امکان گرفتن معافیت هست چون دفترچه تکمیل کردم وسرباز ی نرفتم ممنون میشم جواب بدید

  90. سلام من زمانی که برای اعزام به خدمت اقدام کردم به دلیل تعریق زیاد کف دست و پا معاف از رزم شناخته شدم ولی الان بعد از گذشت یک سال این مشکلم برطرف شده، میخواستم بدونم تا سربازیم تموم نشده میتونم معافیت از رزم رو ابطال کنم؟ چطور میتونم این کارو بکنم؟

    1. با سلام وقت بخیر به بخش اداری ارگان مربوطه مراجعه بفرمایید

  91. سلام خسته نباشید من متولد ۳۰ بهمن ۸۲ هستم و تو شهریور ۴ تا امتحان افتادم الان میخام دی ماه شرکت کنم و دیپلم رو بگیرم .من میتونم کنکور ۴۰۲ شرکت کنم ؟ اونجوری که تو برگه معافیت تحصیلی که گرفتم گفته من ۱ مهر ۴۰۱تموم میشه و یک سال معافی کسر میشه

    پس یعنی من میتونم کنکور ۴۰۲ شرکت کنن و دیپلممم رو هم توی این یک سال بگیرم ؟

    1. سلام وقت بخیر:من متولد اول تیر شصت دو هستم وچهار فرزند دارم دوماه پیش اقدام کردم و بدلیل مشکل بینایی معاف از رزم شدم و اعتراض زدم، الان با این قانون معافیت چهار فرزندی ومعاف از رزم بودنم دوره اموزشی رو هم باید طی کنم یاخیر ؟لطفاً راهنمایی کنید باتشکر

      1. 🌸بله در هر صورت شما باید دوره اموزشی رو بگذرونید

  92. سلام وقت بخیر
    من معاف از رزم هستم
    و فعال بسیج،برگ سبز،و … دارم آیا نیتونم خدمتم رو در سپاه بگذرونم؟؟

  93. سلام وقت بخیر
    ببخشید میگم که من فرهنگیان قبول شدم و اینکه ی جایی خوندم یکی از مدارک ثبت نام غیر حضوری رو اسکن معافیت تحصیلی نوشته بودن ولی من این برگه رو ندارم و چون فارغ التحصیلم هستم دیگه این برگه رو بهم نمیدن
    میخاسم ببینم که شما اطلاعی دارین یا ن در مورد این موضوع

  94. سلام، وقت‌تون بخیر.

    – در حال حاضر، حداقل نمره چشم لازم (مجموع دو چشم یا تک چشم) با مدرک دیپلم یا کارشناسی برای معافیت دائم چنده؟

    – و اینکه این حداقل نمره چشم، برای کسی که ترم ۴ کارشناسیه، مدرک دیپلم حساب می‌شه یا کارشناسی؟ (آخرین مدرکم دیپلمه)

  95. سلام پدر من سال ۶۷تا۶۹ منطقه سرپل ذهاب قصر شیرین ارتش خدمت کرده کسری بهم تعلق میگیره؟

      1. سلام وقت بخیر اگر کسی کارت ملی و شناسنامه عکس دار نداشته باشه بخاد سربازکارت دریافت کنه باید چکار کنه گفتن تا پایان سربازی نمیتونه کارت ملی دریافت کنه

  96. سلام
    برادرم مشکل شنوایی یک گوش داره
    اصلا با گوش راست هیچی نمی شنوه
    رفته دکتر نظام وظیفه گفتن معافیت داره
    ولی در حین تحصیل نمی شه برای معافیت و دیپلم نداره سال آخر هست نمی خواد ادامه بده می خواد سیکل بگیره
    بنظرتون چیکار کنه که که معافیت رو بگیره بدون دیپلم
    اگه دیپلم نداشته باشه معافیت نمی دن؟؟
    اگه معافیت نگیره باید بره سربازی؟حتی با اینکه تایید شده که معافیت داره؟

    1. سلام وقت شما بخیر در حین تحصیل نمیتوان برای این مورد اقدام کرد و باید از تحصیل انصراف داد
      در صورت عدم موافقت با معافیت پزشکی برای ایشان تاریخ اعزام مشخص میگردد

      1. برگ اعلام نیاز سربازی یعنی چه توضیح دهید؟؟

  97. باعرض سلام بنده 27 ماه خدمت کردم و کارت پایان خدمت نگرفتم متولد 1356هستم باید الان چیکار کنم یه راهنمایی کنید ممنون میشم

  98. سلام من متولد ۱۳۸۲/۲/۲۹اردیبهشت هستم و دیپلم دارم معافیت تحصیلی گرفتم تا اول مهر هستش آیا بعد مهر غیبت میخورم یا فرصت دارم ی ماه دوماه چون میخام دارم کارهای استخدامی نیروانتظامی مو انجام میدم.

  99. نتیجه شورا پزشکی چند روز ارسال میشه به یگان خدمتی ؟؟ معافیت

  100. سلام علیکم : بنده معافیت اعصاب دارم+اختلال شخصیت ”
    بخش 32 بند21
    متولد1359 آذر ماه هستم / متاهل ‘ دارای یک فرزند که ایشون سرباز ارتش هستند ” بنده
    مدت خدمت قبلی 10 ماه در ارتش دارم
    خلاصه میکنم {درخواست لغو کارت بنده توسط
    سازمان ریاست جمهوری+ مدیر کل بازرسی کشور و استان و استانداری موافقت شده
    و فرمانده نیروی انتظامی نظام وظیفه استان هم موافقت کرده {وامریه لغوشدن کارت روصادر کرده و پرونده رو ارجا داده به نظام وظیفه مرکز
    حالا نظام وظیفه چه پاسخی میده ؟
    شخصن تیمسار نیروی انتظامی { سرتیپ دوم : فرمانده انتظامی استانمون ”
    ب بنده گفت
    به زودی واست از نظام وظیفه اطلاع رسانی میشه توسط پیامک ؟
    شما نظرات کارشناسی چه نظری میدین در مورد این پرونده + این درخواست ؟
    بطور خلاصه تر بگم از مقامات بالا پرونده تحقیق و برسی و موافقت شده :
    دولت + نیروی انتظامی
    تا اینجا موافقت کرده با لغو کارت معافیت بنده ؟
    پرونده رفته مرکز { نظام وظیفه ناجا }
    جواب چی میشه یعنی ؟ چه جوابی میدن ؟
    فراخانی و معرفی نامه لشگر عملیاتی سپاه کربلا هم در پرونده بنده موجود هست ”
    ایا امکان هست سرباز سپاه بشم ؟
    مدت خدمت جدید چه خواهد بود ؟
    آیابه یگان ارتش میفرستند یا تغییر میکنه محل جدید خدمت ؟
    ضمناتعهدی مبنا بر اینکه مشگلی از لحاظ راه دور ودوربودن از خانواده ندارم رو از من نیروی انتظامی گرفته در پرونده ؟
    لطفا نظر خودتون رو در مورد این پرونده اعلام کنید “ازپاسخگویی بی نهایت قدردانی میکنم ‘

  101. سلام‌بعدادوره‌آموزشی‌چندروزمرخصی‌به‌سرباز‌دادهمیشه

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به نوع مرخصی و شرایطتان دارد.

      1. سلام خسته نباشی من ۱۱ سال هست فراری هستم معاف از رزم هستم الان فراری زدن ۴ سال بعدش هم ۳فرزند دارم ۳۱سال سن دارم آیا معافیت شمالم میشه ممنون میشم راهنمایی کنی

        1. سلام با 3 فرزند بدون محدودیت سنی شما معافیت دائم دریافت خواهید کرد.

  102. ببخشید من یکبار از دانشگاه ازاد انصراف دادم من الان ترم۶ پرستاری ازادم میخواستم بپرسم بعد فارخ تحصیلی میتونم کنکور کارشناسی شرکت کنم یا میتونم برم خدمت از ایست استفاده کنم

  103. سلام من در دانشگاه آزاد بدون کنکور کاردانی پیوسته ثبت نام کردم آیا برای دریافت معافیت تحصیلی باید از دانشگاه برگه درخواست معافیت تحصیلی بگیرم؟ و دوم اینکه آیا الان میتونم برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنم یا باید منتظر اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بدون کنکور بمونم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاع از شرایط در زمینه ی سوالتان با مشاورین ما تماس بگیرید.

  104. سلام وقت بخیر یک بار از دانشگاه ازاد انصراف دادم و هم اکنون ترم ۶ پرستاریم میخواستم بپرسم سال بعد که فارخ تحصیل میشم میتوتم کنکور شرکت کنم

  105. سلام .من 4 سال غیبت دارم از سال 97 تا الان.اگر تصمیم به رفتن سربازی داشته باشم به دادسرا معرفی میشم و چه مجازاتی به من میدن.4 سال غیبتم درگیر مسایل افسردگی بودم.ممنون میشم راهنمایی کنید…

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط شما هم غیبت باید توجیه شود هم در مورد بیماری شما یک سری قوانین جدید وجود دارد

  106. سلام خسته نباشیدشوهرمن سال87رفته خدمت به خاطرمشکل مالی دیگه نرفته الان متاهل وبچه 5ساله داریم شوهرمن کلیشوچندسال پیش اهداکرده به خانوادش الان به مشکل خورده وازکارافتاده مشکل بیضه وفتخ دوطرفه ولگن وکمرشم مشکل داره ارومیه خدمت میکردبرگرده خدمت معافش میکنن

  107. سلام بنده برادر کوچکترم بدون اطلاع بنده وچون رابطه ای نداریم چند سال پیش با سوء استفاده از ایثارگری بنده وباجعل قریب به دوسال کسری خدمت گرفته و من تازه متوجه شدم، تکلیف چیست؟
    من راضی نیستم وچیزی هم امضاء نکردم. لطفا راهنمایی رمایید. ممنون🌹

  108. سلام خسته نباشیدشوهرمن سال 87به خاطرمشکلات مالی دیگه نرفته خدمت فراری حساب شده الان شوهرمن متاهل ویه بچه 5ساله داریم شوهرمن چندسال پیش کلیه شواهداکرده وفتخ دوطرف وبیضه ش مشکل داره بایدعمل بشه لگن کمرشم مشکل داره شوهرمن ارومیه خدمت میکردایاشوهرمن برگرده خدمت معافش میکنن چون ازکارافتاده چندساله

  109. سلام من به علت ناتوانی پدر بعد از ۲ هفته اموزشی فرار کردم ایا حکم ورود به منزل داده میشود؟ ما طبقه پایین هستیم ایا پشتون که متعلق به صاحب خانه است هم میگردند خیلی ممنون میشم پاسخ بدید؟

  110. سلام.دانشجوی ترم آخر پزشکی هستم.آیا میتوانم از شرایط پروژه تحقیقاتی برای کسر خدمت استفاده کنم؟
    با توجه به اینکه فقط دانشگاه بقیه اله پروژه پزشکی دارد و من میخواهم در اصفهان خدمت کنم آیا در صورت موافقت پروژه حتما باید در تهران خدمت کنم یا میتوانم پروژه را در اصفهان انجام دهم؟

    1. وقت بخیر از طریق بنیاد ملی یا دانشگاه دفاع ملی پیگیری کنید

  111. من متولد 79 هستم و کنکوری 98
    برای معافیت تحصیلی در سال 99 در پیام نور ثبت نام کردم و 1400 انصراف دادم
    قصد دارم دوباره در کنکور 1402 شرکت کنم و
    امسال در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل بشم .

    آیا سال دیگه من در یک رشته دانشگاه دولتی قبول بشم میتونم از آزاد انصراف و در دولتی مشغول به تحصیل بشم یا باید کار دیگه ای بکنم ؟
    نظام وظیفه چه قانونی در این مورد داره ؟

    1. سلام وقت بخیر
      در این زمینه باید بررسی بیشتری صورت بگیرد اما برای هر مقطع فقط یک بار معافیت تحصیلی صادر خواهد شد

  112. سلام من دانش آموز هستم.
    من بعد از اینکه کلاس نهم رو تموم کردم رفتم حوزه علمیه به مدت دو سال درس خواندم و بعد انصراف دادم و دوباره اومدم مدرسه درس خواندم
    و امسال ۱۵ آبان ماه سال ۴۰۰ بیست ساله شدم.
    و الآن کنکور دادم دانشگاه قبول شدم.
    آیا الان میتونم برم دانشگاه یا نه؟

  113. با سلام. من ورودی سال 96 دانشگاه تهران هستم و امسال در ترم 10 (دو ترم وقفه‌ی تحصیلی) مدرک کاردانی خودم رو گرفتم. حالا می‌خوام ببینم که با توجه به اینکه تا تاریخ 31 شهریور سال 1401 معافیت تحصیلی دارم، آیا امکان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد برام وجود داره؟

    1. سلام وقت بخیر
      در این مورد ورودی مهر ماه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی می باشد.

  114. با عرض سلام و خسته نباشی /
    اینجانب دارای کارت معافیت اختلال شخصیت میباشم ۱۰ ماه در ارتش سال ۷۸ خدمت کردم ، خلاصه کنم که متوجه بشید کاملن ” نامه مساعدت به ریاست جمهور زدم که برگشت کنم به سربازی باتوجه به مدارک و اسناد محکمه پسندی که بنده در حال حاضر دارم ، تا اکنون
    پرونده بنده و این درخواست توسط ۴ سازمان مهم برسی و تحقیق شد و دستورات صادر شد ، سازمان هایی از جمله ، ریاست جمهوری، مدیریت بازرسی کل کشور، بازرسی استان ، نیروی انتظامی”
    و اکنون پرونده با دستورات این مقامات فرستاده شده به نظام وظیفه ؟ حال چه نتیجه خواهد گرفت این پرونده ؟
    ضمنا ثبت در سازمان ۱۱۱ شده است ؟
    آیا بنده به خدمت انشاالله اعزام میشم یا خیر ؟
    بنده متاهل سن ۴۲
    دارای یک فرزند : سرباز هم اکنون فرزندم میباشد ”
    ضمنا در نامه و پرونده بنده معرفی نامه لشگر عملیاتی سپاه نیز بعنوان نیروی فعال عملیاتی سپاه نیز موجود است ‘
    آیا امکان داره سرباز سپاه بشم ؟
    اصلن بطور کل چه تصمیمی نظام وظیفه خواهد گرفت ؟ در مورد این پرونده که دستورات لازم از مقامات بالا صادر شده ؟ بطور کل تاییدی ریاست جمهوری و بازرسی کل کشور را دارا است نامه درخواست و پرونده اینجانب ؟ نتیجه چه خواهد بود در نظام وظیفه ؟ آیا به خدمت مجدد اعزام خواهم شد ؟ یا خیر
    لطفا راهنمایی کنید ؟

  115. با سلام پدر بنده در سال 69 تا 71 طی 50 روز در کردستان خدمت کرده و مابقی در اندیمشک اهواز. الان کسری خدمت برای خدمت در اهواز تعلق می گیرد. برای کردستان مطمئن هستم که کسری تعلق می گیرد

  116. سلام وقت بخیر…همسر من میخواد دفترچش رو پست کنه…خیلی نگرانیم که حتما سپاه بیفته چون فقط سپاه تو شهرمون قم هستش… اگر ارگان های دیگه بیفته باید بره شهر دیگه.از کجا میشه مطمئن شد؟

    1. سلام نگران نباشید بخاطر اینکه متاهل هستند تو شهر خودتون و جایی که شما ساکن هستید تو‌همون شهر خدمت میکنه

  117. با سلام و عرض ادب: بنده پدرم رو چند ماه پیش در اثر سکته از دست دادم ، الان با ۲۰ سال سن داخل دانشگاه دولتی درس میخوانم ،به همین خاطر تا الان سربازی نرفتم ، از طرفی یک برادر هم دارم که ۱۱ سالش هست و با مادرم تنها در روستا زندگی میکنند میخواستم ببینم آیا من میتوانم معاف از سربازی بشم ؟؟

  118. باسلام وقت بخیر خدمت مشاورین نظام وظیفه پسر من حدود 8ساله گرفتار اعتیاد شدید شده متاسفانه چون پدرش بخاطر مشکلات مالی 11سال در زندان بود و خودم هم به دنبال کار مخارج اجاره و خرج زندگی و پسر بیچاره من در این جامعه پر از مشکل گرفتار دوستای ناباب شده و متولد سال خرداد 77هست حالا با توجه به شرایط بد نامناسب اعتیاد بخاطر شیشه و هروئین که از نظر روانی بدجور آسیب دیده !!برای معافیت سربازی ایشان چه باید کرد؟؟؟؟

    1. سلام برای دریافت معافیت پزشکی، ابتدا باید بیماری های اعلام شده از طرف نظام وظیفه را یک مرور کلی نمایید. چه بسا شما برای دریافت معافیت پزشکی اعتیاد به مواد مخدر اقدام نمایید و موفق نشوید ولی برای بیماری دیگری اقدام نمایید و بتوانید معاف از خدمت شوید. حال که امکان معافیت پزشکی اعتیاد به مواد مخدر را می دهید، باید با طی کردن مراحل زیر گامهای لازم برای دریافت کارت معافیت پزشکی اعتیاد به مواد مخدر را بپیمایید

      1. سلام خسته نباشید ببخشید من الان سرباز هستم یه مدتیه دچار بی میلی شدیدی شدم و دیگه نمیتونم کارای قبلیمو درست انجام بدم حتی داخل خدمت همش احساس بی حالی و تپش قلب و استرس دارم چکار کنم؟؟

  119. سلام من یک سربازی هستم که اضافه خدمتی دارم اگر این سنوات خدمتی من از سیستم نظام وظیفه پاک بشه میتونم کسری پدرم رو بییارم یا نه

      1. باسلام، کسری طرح شهید علم الهدی فقط برای سپاه هستش یا میشه در نیروی انتظامی و ارتش هم از آن استفاده کرد؟
        باتشکر

        1. سلام وقتتون بخیر باشه از طریق نیرو انتظامی پیگیری نمایید.
          باتشکر

    1. سلام
      برادرم مشکل شنوایی یک گوش داره
      اصلا با گوش راست هیچی نمی شنوه
      رفته دکتر نظام وظیفه گفتن معافیت داره
      ولی در حین تحصیل نمی شه برای معافیت و دیپلم نداره سال آخر دبیرستان اما نمی خواد ادامه بده می خواد سیکل بگیره
      بنظرتون چیکار کنه که که معافیت دائم رو بگیره بدون دیپلم
      اگه دیپلم نداشته باشه معافیت نمی دن؟؟
      اگه معافیت نگیره باید بره سربازی؟حتی با اینکه تایید شده که معافیت داره؟

      1. سلام وقت شما بخیر در حین تحصیل نمیتوان برای این مورد اقدام کرد و باید از تحصیل انصراف داد
        در صورت عدم موافقت با معافیت پزشکی برای ایشان تاریخ اعزام مشخص میگردد

        1. باسلام ببخشید بنده در آموزش سربازی معاف از رزم اعصاب و روان شدم ولی بازم تو یگان معاف از رزم نوشتن می خوام ببینم می تونم جواب شورای پزشکی فراجا را اعتراض بدم

          1. باسلام در مرحله شورای عالی پزشکی امکان اعتراض وجود ندارد

  120. سلام نامزد من چند روز لازم داشت تا معاف بشه بهش تشویقی دادن و معاف شد ولی امروز که رفت برا کارای معافیتش گفتن چون قبلا کسری خدمت گرفتی معاف نمیشه کلا5ماهه رفته سربازی و از کسریش اصلا استفاده نکرده تقریبا فروردین ماه امسال بود که کسری گرفت اونم برا این که ترسوندش و گفتن قراره قانون کسری برداشته شه راهکاری دارین!؟ داریم خول میشیم بقران

    1. سلام
      باید مواردی که ایشان کسری خدمت گرفتند بررسی شود

  121. با سلام حسین زردا خانی هست.سال1389سرباز.بودم.08خاش.بودم.الان…..میخام.برگردم.سر.پادگان.باید.چگار.کنم.برگردم…سر.پادگان.

  122. سلام
    قبولی های خرداد الا دارن اضاف میخرن
    شنیدم بخشنامه اومده میگه رفته برای برج 6
    آیا صحت دارد>؟

  123. اگر بیمارستان معافیت تایید شود نامه معافیت دائم مستقیم ببریم یگان خدمتی یا پلیس +۱۰؟؟ کدام کدام؟؟

  124. ایا کسی مدرک از فنی و حرفه ای داشته باشد سرباز درجه یک محسوب می شود یا نه

  125. با سلام. من در کف یکی از پاهام، پسوریازیس شدید دارم، آیا معافیت پزشکی میتونم بگیرم؟

    1. سلام
      باید پرونده پزشکی شما دقیق تر بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  126. سلام چرا من الان سرباز هستم پاسپورت تا ۱۴۰۳ فعال است ؟؟

  127. سلام ببخشید من بسته برای تماس تلفنی خریدم ولی هنوز مشاور با من تماسی نگرفتن

    باید چیکار کنم؟

  128. سلام من سرباز فراری بودم الان برگرشتم به خدمتم الان خدمت میکنم بکم #دفتر_چه #سربازی کی برای من فعال میشود؟؟؟

  129. سلام.من امسال سربازی میرم و قبلا هم معافیت تحصیلی گرفته بودم اما الان مدت اون معافیت تمام شده .میخواستم بدونم تو زمان خدنت وقت آزاد برای مطالعه برای کنکور هست؟؟
    سربازا چقد پست میدن و چند ساعت در شبانه روز وقت آزاد دارن؟

    1. سلام من من دانشگاه پیام نور درس خوندم ولی وقتی رفتم دانشگاه معافیت تحصیلی نگرفتم الان ۸واحد دارم تالیسانس ولی نمیشه امتحان بدم برم مجوز نمیدن گفتن باید بری خدمت خواستم بدونم اگه برم سرباز بیام میشه ۸واحد پاس کنم یا اخراجم باید از اول درس بخونم

      1. بستگی به رای کمیسیون دانشگاه دارد
        درصورتی که اخراج شوید هم بعد از سربازی امکان ادامه تحصیل در رشته ی دیگر را دارید

  130. سلام من تست غربالگری نرفتم مراکز بسته بود آیا موقع اعزام گیر میدن؟

  131. سلام بنده دیسک کمر خفیف و تنگی کانال نخاعی خفیف و دیسک گردن و تنگی کانال گردن خفیف و ارتروز هر دو شانه خفیف و پارگی ناقص رباط صلیبی و پارگی ناقص و خفیف تاندون آشیل و انحراف خفیف ستون فقرات و صافی کف پا خفیف و خار پاشنه خیلی خفیف دارم.مدرکم هم لیسانس هستش.احتمال معافیت دائم بنده با وجود مدرک لیسانس چ قدره؟چون پیش ی دکتر رفتم گفت چون لیسانس داری معاف از رزم میدن بت،بنده باید چه کار کنم که باور کنند واقعا درد دارم میشه راهنمایی کنید

  132. سلام
    ببخشید شوهرم متعهد به ارگان اموزش وپرورش هست(معلم)میخواست وام بگیره سیستم ارور نظام وظیفه میزنه..دانشگاه فرهنگیان به نظام وظیفه نامه زده خودشم هم پلیس +۱۰ثبت درخواست کرده..اما هنوز سیستم مشکلش رو حل نکرده!میگن روالش رو به ترتیب انجام نداده که طول کشیده..راه حلش چیه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  133. سلام من 16 ماه تو زنجان خدمت کردم نیروی انتظامی بعد متاهل شدم اومدم شهر خودم اشنویه اذربایجان غربی دو ماه و 15 روزه اینجام تسویه من کی هستش هیچ اضافه و سنواتی هم ندارم

  134. با سلام
    بنده سال 99 پیام نور ثبت نام کردم و 1400 انصراف دادم و دانشگاه روزانه پذیرش شدم
    اگر الان از دانشگاه روزانه انصراف بدهم یکسال مهلت تا معرفی به نظام وظیفه شامل من می شود؟
    و اگر در حین خدمت در 1402 دانشگاه جدید قبول بشوم میتوانم تقاضای ایست خدمت کنم؟
    با تشکر از پاسخگویی شما

    1. سلام وقتتون بخیر اگر شرایط را دارا باشید امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

  135. سلام خسته نباشید من مادرم سکته مغزی کرده بوده پدرم در قید حیاته یه برادر بزرگترم دارم که یه جا دیگه زندگی میکنه الان یه دست و یه پای مادرم درست کار نمیکنه و داره میره زیر پوشش کمیته میخواستم بدونم اگه بره زیر پوشش کمیته میتونم معافیت کفالت بگیرم

    1. باسلام اگر پدر ازکار افتادگی داشته باشد میتوانید معافیت کفالت پدر را بگیرید

  136. سلام، من از دانشگاه امیر کبیر فارغ التحصیل شدم (کارشناسی) و از یک سال بعدش هم که وقت داشتیم استفاده کردم. الان قصد دارم کنکور سراسری برای تجربی بدم (قبلا ریاضی داده بودم). الان برای اینکه سربازی نرم و بتونم یک سال بخونم باید برم کنکور ارشد دانشگاه ازاد یک ترم ثبت نام بکنم و بعد انصراف بدم؟ (با این کار چقدر بهم وقت حداکثر؟)

  137. سلام خسته نباشید من مادرم سکته مغزی کرده بوده پدرم در قید حیاته یه برادر بزرگترم دارم که یه جا دیگه زندگی میکنه الان یه دست و یه پای مادرم درست کار نمیکنه و داره میره زیر پوشش کمیته میخواستم بدونم اگه بره زیر پوشش کمیته میتونم معافیت کفالت بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      کفالت مددجویی طبق شرایطی برای شما تعلق خواهد گرفت

  138. سلام من واریکوسل دارم یک بارعمل کردم سمت چپم دوباره عودکردریخته روسمت راستم باید برم عمل بکنم چهل سالمه میتونم معاف بشم شرمنده

    1. سلام وقت بخیر
      اگر مجدد بعد از عمل عود داشته باشید و گرید 3 محسوب شوید ،معافیت تعلق میگیرد

  139. سلام خسته نباشید.
    من ۱۰ ماه اول خدمتمو در شهر کرمانشاه بودم بعد به شهر خودم تبریز انتقالی گرفتم بخاطر ۱۰ ماه موندنم در کرمانشاه چقدر کسری شاملم میشه؟ لطفا جواب بدین خیلی ممنون میشم

  140. سلام و خسته نباشید ببخشید من فردا اعزام میشم کسی میدونه الان حقوق سرباز متاهل چقد میخان بدن

  141. سلام من باید سال ۹۸ اعزام میشدم اما نرفتم و وارد غیبت شدم بهمن ۱۴۰۰ اعزام شدم اما با مشکلاتی که به وجود اومد نتونستم ادامه بدم الان غیبت من چه جوری حساب میشه از الان برای ۸ سال دیگه باید حساب کنم که بعد بخرم یا از همون زمان که وارد غیبت شدم؟

    1. سلام وقتتون بخیر خرید خدمت از سال 97 برداشته شده است.

  142. با سلام و خسته نباشید

    ببخشید من معافیت تحصیلی دارم
    بعد از پست دفترچه شاید تاریخ اعظام بعدازتاریخ پایان شدن معافیت تحصیلی باشه حالا در چنین صورت بعداز پست کردن دفترچه آیا اضاف میخورم یا خیر . با تشکر.

  143. سلام من 19سالمه پدرم از کار افتاده و 65سال داره وکارت ایثارم دارد (مادرمم در قید حیاطه)
    3تا برادر دارم همه کارگر وبا وضعیت مالی خراب یعنی هر کی پی خودشه و من باید خرجی خونه رو تامین کنم
    کفالت میتونم بگیرم و یا به طریقی معاف میتونم بشم .
    ممنان

    1. سلام وقت بخیر
      برای کفالت با توجه به مشکل شما دارای شرایطی می باشد

  144. سلام
    من سال ۹۹ برای سربازی پیام نور ثبت نام کردم و کنکور ۱۴۰۰ رشته روزانه پذیرش شدم
    با توجه به این که هنوز در سیستم نظام وظیفه معافیت صادر شده از پیام نور هست و معافیت جدید از رشته روزانه صادر نشده اگر از رشته روزانه انصراف بدهم چون انصراف دوم هست مستقیما به خدمت اعزام می شوم یا چون معافیت جدید صادر نشده که لغو بشود و معافیت قبلی موجود هست انصراف دوم محسوب نمی شود و معاف از خدمت هستم؟
    با تشکر از پاسخگویی شما

    1. سلام وقت بخیر
      سامانه سخا برای آپدیت شدن به زمان نیاز دارد و اگر از رشته روزانه زمان کمی میگذرد منتظر آپدیت باشید

  145. سلام
    من یکبار در مقطع کارشناسی درون خود دانشگاه، تغییر رشته دادم
    از دانشکده فنی رفتم دانشکده مدیریت
    این انصراف محسوب میشه؟

  146. سلام میخاستم بدونم که اگر غیبت هم داشته باشم ولی دانشگاه قبول بشم بازم معافیت تحصیلی میدن ؟

    1. باسلام و احترام
      من متولد 59 هستم در سال 78 در ارتش یکسال خدمت کردم نیروی زمینی .چند سال فراری بودم .خلاصه کنم همه چیزو الان با توجه به دلایل پوچ بیهوده و پرونده ساختگی و نداشتن اطلاع اینجانب از هرچیزی در این معافیت از اصلیت موضوع و اغفاله خانواده وفریب بنده :حالا کارت پایان خدمت
      معافیت اعصاب دارم بخش 32 بند 21 /
      اما وضعیت فعلیم بی نهایت سلامت وعالی است و عضو لشگر عملیاتی سپاه هستم ”
      مثله نیرو مخصوصم . ورزشکارم صدتا مدارک معتبر دال براینکه سلامت عقلانی دارم رو دارا هستم بطور کل در حال حاضر تایید شده اطلاعات هستم ومدارکم خیلی چیزارو از لحاظ سلامت عقلانی اثبات میکنه ؟
      . قصد دارم باقی مانده خدمتم رو خدمت کنم لغو بشه معافیتم ومجدد سرباز بشم به دلایل شخصی . سنم 42 است حالا .
      ایا ریاست جمهوری میتونه امریه صادر کنه یا دستور اعزامم رو به نظام وظیفه صادر کنه ؟
      نامه زدم سپاه هم نامه زده
      مدارک معتبر هم ارسال کردم
      از سال 90 هم گواهینامه راننده گی دارم المثنی هم دارم . مدارک ورزشی بین الملل هم دارم
      کلن مدارکم ثابت میکنه که از لحاظ اعصاب و روان بی مشگلم . به هر حال نامه مساعدت به نهاد ریاست جمهوری و نظام وظیفه فراجا زدم
      ایا موافقت میکنن با مساعدت این جانب ؟

    2. باسلام وکمال احترام ،بنده کارت معافیت دارم /
      بخش ۳۲ بند ۲۱
      اختلال شخصیت ‘ اینطور مشگل خودم رو شرح بدم اینجا واستون ،من
      نامه ای اعزام به خدمت مجدد و ابطال کارت فرستادم به ریاست جمهوری ‘ جهت ابطال و اعزام مجدد سربازی

      خلاصه کنم و مختصر صلاحیت های عقلانی و جسمانی بسیار بالایی در مدارک ارسالی بنده موجود میباشد دال بر اینکه بنده از نظر عقلانی وجسمانی بسیار سالم میباشم . از جمله گواهینامه رانندگی از سال ۹۰ تا اکنون
      گواهینامه مربیگری ورزش های رزمی ، تقدیر نامه و حکم قهرمانی بین الملل ‘ معرفی نامه سپاه لشگر عملیاتی بعنوان عضو عملیاتی ‘

      در حال حاضر پس از تایید و موافقت سازمان
      ریاست جمهوری + مدیریت بازرسی کل کشور + بازرسی استانمون + نیروی انتظامی =
      الان پرونده درخواست
      ثبت در سازمان ۱۱۱ شده و رفته نظام وظیفه
      برای اقدام ؟

      چه جوابی خواهند داد به اینجانب نظام وظیفه
      باتوجه به تاییدی در این سازمان ها و دستورات لازم توسط این مقامات بالایه کشور ؟
      بند متاهل
      سن ۴۲ دارای یک فرزند پسر که ایشون هم سرباز هستند ‘در راه دور از محل سکونت ،
      ثابقه ۱۰ ماه خدمت در ارتش دارم ،نیروی زمینی ”
      ‘ موضوع :درخواست { اعزام به خدمت مجدد } ابطال کارت معافیت ‘ بوده از مقامات کشور !
      ضمنا نامه درخواست بنده
      همراه با معرفی سپاه لشگر عملیاتی بعنوان عضو فعال عملیاتی میباشد ؟
      آیا بنده به خدمت اعزام خواهم شد یا خیر ؟
      آیا به یگان جدید منتقل میشم یاخیر ؟
      آیا شرایط متاهل بودن تاثیری دراعزام به شهری که باید خدمت کنم داره یانه ؟
      آیا امکان داره معرفی به سپاه بشم جهت سربازی یا خیر ؟
      بطور کل نظام وظیفه با توجه به موافقت مقامات و دستورات بزرگان کشور
      چه تصمیمی خواهد گرفت ؟
      در ۴ م همین ماه پیامک اومده که ثبت شده درخواست قانونن و که پرونده رفته به نظام وظیفه استان ؟
      تمامیه محتوای درخواست تایید و وموافقت شد توسط چند سازمان بزرگ و مهم ‘ نامه ازمدیریت بازرسی کل کشور به چند سازمان انتقال داده شده پس از موافقت ، بطور کلی بگم اینو ،
      حالا نظام وظیفه چه چیزی رو اعلام میکنه ؟
      تقاضای عاجزانه میکنم
      به من بگید وضعیت و نتیجه به نظر کارشناسی شما چه خواهد بود ؟
      باتشکر فراوان از پاسخگویی شما ‘

  147. سلام من پارسال فارغ تحصیل شدم و الان از مدت یک سال معرفی نظام وظیفه حدود ده ماه گذشته دو ماه دیگه باید خدمت برم کنکور ارشد هم ثبت نام کردم که آزمونش ۲۹ یعنی سه روز دیگر هستش اگر من کنکور شرکت کنم بخلطر اینکه طول میکشه تا جواب قبولی بیاد میخواستم بدونم معافیت تخصیلی بازم شامل حال من میشه یا وارد غیبت میشم ؟

  148. سلام. من سرباز یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاوزی هستم. حقوق مارو هیچ موقع سر تایم نمیدن. بیست روز بعد اونم با پیگیری زیاد تازه پرداخت میکنن. ممنون میشم پیگیری کنید

    1. سلام/من سرباز ناجا هستم
      8 ماه پیش طی ماموریتی اسیب دیدم و رای کمیسیون 140 ناجا بر این شد که جانباز شناخته شوم
      و کارای لازم جهت تعیین درصد رو انجام دادم و منتظر جوابم
      سوال من این است
      من با این درصد می توانم برای کسری خدمت اقدام کنم?
      چون ممکن است جانبازی من مورد تایید بنیاد قرار نگیره
      الان کلا من چه مزایایی دارم

    2. سلامت من عمل هیدورکسل شدید کردم سال ۹۳ و بعد تقریبا ۶ماه پیش عود کرده دوباره عمل شدم میتونم برای معافیت دائم اقدام کنم ممنونم میشم جوابمو بدید .

  149. با سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    دانشجوی کارشناسی ارشد ترم آخر ۲۵ ساله هستم.
    بنده به چشم پزشکی مراحعه کردم بیماری رتینیت پیگمنتوزا رو تشخیص دادن(ضعف شبکیه)،علاوه بر آن مشکل مگس پران و جرقه زدن هم دارم،
    میخواستم از شما بپرسم شرایط معافیت و اینکه آیا میتونم معافیت دائم بگیرم؟
    ممنون میشم اگر ممکن هست بنده رو راهنمایی بفرمایید
    تشکر

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  150. سلام فردی هستم 30 ساله دارای 2 فرزند دارای لیسانس و بیماری ویتیلیگو بالای 70% شرایط برای اقدام نظام وظیفه به چه صورت هست / ممنون

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  151. سلام من به بیماری صرع مبتلا هستم و از بچگی قرص فنوباربیتال مصرف میکردم و پرونده ام ثابت میکند که از بچگی مشکل دارم و هنوز هم در حال درمان هستم،برای سربازی اقدام کردم به بیمارستان ولیعصر رفتم و آنجا دکتر معتمد نظام وظیه بنده را معاینه کرد(البته تمام مدارک پزشکی از جمله نامه پزشک معالج خودم ، کپی کاغذی که به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری شدم ، نوار مغز و بقیه مدارک) راآنجا ارائه کردم.
    اما وقتی که به نیروی انتظامی محل سکونت خود مراجعه کردم فهمیدم که دکتر معتمد جواب داده که همه چیز نرمال است.
    آیا میشود به جواب دکتر بیمارستان اعتراض کرد و یا دکتر هایی که در کمیسیون پزشکی منطقه بنده هستند میتوانند رآی دکتر را برگردانند؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  152. سلام من ده ساله فراریم خدمتم سه ماه مانده بود نرفتم علعان دو بچه دارم یکی مریض قلبی و کلیه داره خودم کارگرم و اجاره نشیم ماهی دو تومان کرایه میدم ماهی چهار باره باید بچهم ببرم دکتر و آزمایش و عکس باید چه کار کنم که معاف شم تو را خدا راهنمایی کن

  153. سلام خسته نباشید.درهردو زانوی پام دچار پارگی مینیسک شدم ودر یکی از زانوهام رباط صلیبی بطور کامل وزانوی دیگر بصورت جزئی پاره شده آیا میتونم معافیت دائم بگیرم.ممنون

    1. سلام
      پرونده ی پزشکی شما باید دقیق تر بررسی شود (بستگی به نوع پارگی رباط صلیبی و مدرک تحصیلی دارد)لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

    1. سلام وقت بخیر من فارغ التحصیل ارشدم و یکسال معافیت تحصیلی دارم اما زودتر دفترچه ارسال کردم و تاریخ پیشنهادی دادم که برای یک اردیبهشت قراره اعزام بشم (یک هفته دیگه ) با توجه به اینکه هنوز حدود ۶,۷ ماه از معافیت تحصیلی من مونده میتونم اردیبهشت نرم واسه اعزام ؟ غیبت نمیخورم ؟

      نظر شما بعد از تائید نمایش داده میشود.

    2. سلام سربازی که مهارت دارد می تواند در قسمت های پادگان خدمت کند

  154. سلام وقت بخیر بنده علی سودانی از اهواز مزاحمتون میشم غرض از مزاحمت اینکه پدر من به 18 سال حبس تعزیری محکوم به حکم قطعی شده است و تقریبا 8 سال داره کیفر سپری میکنه بنده هم تک پسرم و 3تا خواهر دارم 2 تا از خواهرام ازدواج کردن و درحال حاضر منو مادرم باخواهر کوچیکم در منزل هستیم بغیر از این من بتازگی فارغ التحصیل شدم (کارشناسی حقوق بامعدل 18:21 )غیبتی چیزی هم ندارم بعلاوه و بر توضییحات فوق چشمام هم ضعیفه اما نمیخوام به معافیت پزشکی اقدام کنم آیا باتوجه به شرایط پدرم میتونم معافیت کفالیت دائم پدرم رو بگیرم؟
    من موقت نمیخوام اگر دائم باشه که بفرمایید وگرنه بازهم بگید درجریان باشم
    باتشکر

    1. سلام خدمت شما، اگر منظور شما سرپرستی خانواده و کفالت است، باتوجه به اینکه پدر در قید حیات است احتمال کم است، بعد از بررسی نظام وظیفه و تایید شرایط پدر نهایتا تا زمان آزادی یا عفو بتوانید معافیت موقت بگیرید.

    2. با سلام
      بنده سال 99 پیام نور ثبت نام کردم و 1400 انصراف دادم و دانشگاه روزانه پذیرش شدم
      اگر الان از دانشگاه روزانه انصراف بدهم یکسال مهلت تا معرفی به نظام وظیفه شامل من می شود؟
      و اگر در حین خدمت در 1402 دانشگاه جدید قبول بشوم میتوانم تقاضای ایست خدمت کنم؟
      با تشکر از پاسخگویی شما

      1. سلام وقتتون بخیر اگر شرایط را دارا باشید امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

    3. اعرض سلام واحترام . اینجانب دارای کارت معافیت اعصاب و روانم حدود ۱۰ ماه در ارتش نیروی زمینی خدمت کرده ام درسال ۷۸ وحال درخواست مساعدت و اعزام به خدمت مجدد فرستادم به ریاست جمهور ، ضمنامعرفی نامه لشگر عملیاتی سپاه نیز موجود میباشد در درخواست اینجانب ، بطور کل الان
      ودرخواست بنده توسط سازمان ریاست جمهوری ، بازرسی کل کشور ،بازرسی استان ،نیروی انتظامی موافقت شده ودرحال حاضر به نظام وظیفه فرستاده شده پس از ثبت نهایی در سازمان بازرسی کل کشور ،
      به نظر شما نتیجه چه خواهد بود ؟
      درخواست اعزام خدمت مجدد ومساعدت بوده است ؟ و کلن توسط این سازمان ها با توجه به مدارک و شرایط فعلی و سایر دلایل بطور کل موافقت شده با در خواست بنده و حال جواب نظام وظیفه مونده ، باتوجه به تاییده این سازمان ها برای بنده نظام وظیفه استان چه جوابی خواهد فرستاد با پیامک ؟
      نامه درخواست بنده توسط
      مدیریت بازرسی کل کشور + شخص ریاست جمهور + بازرسی استان + نیروی انتظامی وبازرسی تایید شده .
      حالا جواب نظام وظیفه چیه به نظره شما باتوجه به موافقت تمامیه این مقامات و ادارات دولتی و نظامی ؟
      آیا بنده به خدمت اعزام میشم یا خیر ؟ وآیا در اعزام مجدد به محل یگان خدمتی خواهم رفت یا یگان جدید، و بطور کل با توجه به تاییده مقامات بزرگ و اصلی قانون چه جوابی نظام وظیفه خواهد داد به اینجانب ؟ ایا بادستوره این سازمان ها
      ریاست جمهوری + مدیریت کل بازرسی کشور و استان + نیروی انتظامی +
      بنده به خدمت اعزام میشم یا خیر ؟

      نظر شما بعد از تائید نمایش داده میشود.

    4. سلام من سرباز هستم و پاسپورت دارم مشخصات داخل سایت سماح ثبت نام کردم و ایا نامه از پادگان نیاز دارد؟؟ برای خروج کشور

    5. سلام. پسرم تک فرزندم هست و مادرش رو طلاق دادم و پسرم با من زندگی میکنه و کف پای صاف داره و کم خونی مینور و مشکلات روده ای داره میتونم با این شرایطی که داره معافیت سربازی براش بگیرم؟

  155. سلام وقت بخیر. پدرم 24 ماه در جبهه حضور داشته ولی داداشم 14 ماهش رو استفاده کرد و معاف شد. الان من میتوانم 10 ماه باقی مانده را برای کسری خدمت استفاده کنم؟؟ 4 سال سابقه بسیج فعال هم دارم. چقدر کسری میتونم بگیرم؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. سلام میخواستم بگم من هنوز خدمت نرفتم دانش آموز هستم میخواهم پاسپورت بگیرم برم کربلا وثیقه گذاشتن چنده

  156. سلام برادر من آموزشی شهید بیگلری مشکین شهر افتاده.تقریبا ۱۰ روز هست تماس نگرفته،هر بارم خودمون زنگ میزنیم پادگان میپرسن کدوم گروهانِ و کدش چنده؛در صورتی که ما کاملا ازش بی خبریم،میخواستم بدونم هیچ راهی نیست شماره ای از گروهان پیدا کرد؟؟؟

  157. سلام من هم اکنون دانشجوی فوریت پزشکی هستم و تاریخ معافیت تحصیلی من تا تاریخ 1401.11.30 زده شده است . من تا تاریخ 1402.11.30 فرصت معرفی به نظام وظیفه دارم . سوال من این است که ایا من میتوانم در کنکور سراسری تجربی 1402 شرکت کنم ؟
    و اگر در رشته ای قبول شدم میتوانم از نظام وظیفه معافیت تحصیلی بگیرم ؟

    1. با سلام پدر بنده در سال 69 تا 71 طی 50 روز در کردستان خدمت کرده و مابقی در اندیمشک اهواز. الان کسری خدمت برای خدمت در اهواز تعلق می گیرد. برای کردستان مطمئن هستم که کسری تعلق می گیرد

  158. سلام
    من تک فرزند هستم پدرم چند سال پیش سکته کردن که بعد از انژیو دکتر گفتن یکی از رگای قلبش گشاد شده و 2 تا از رگای قلبش فنر زدن. الانم فشارشون همیشه پایین هست. بنظرتون برای کفالت پدر اقدام کنم معافیت میدن؟

  159. با سلام
    من تک فرزند هستم پدرم چند سال پیش سکته کردن که بعد از انژیو دکتر گفتن یکی از رگای قلبش گشاد شده و 2 تا از رگای قلبش فنر زدن. الانم فشارشون همیشه پایین هست. بنظرتون برای کفالت پدر اقدام کنم معافیت میدن؟

    1. سلام خسته نباشید ببخشید من الان سرباز هستم یه مدتیه دچار بی میلی شدیدی شدم و دیگه نمیتونم کارای قبلیمو درست انجام بدم حتی داخل خدمت همش احساس بی حالی و تپش قلب و استرس دارم چکار کنم؟؟

  160. با سلام
    من تک فرزند هستم پدرم چند سال پیش سکته کردن که بعد از انژیو دکتر گفتن یکی از رگای قلبش گشاد شده و 2 تا از رگای قلبش فنر زدن. الانم فشارشون همیشه پایین هست. بنظرتون برای کفالت پدر اقدام کنم معافیت میدن؟

  161. سلام
    ببخشید یسوال داشتم من پدر مادرم از هم جدا شدن سال۱۴۰۰ خودمم ۲۵ سالمه سال ۹۸ از دانشگاه انصراف دادم میخواستم ببینم راهی هست که من برای معافی اقدام کنم یا باید در حین خدمت اقدام کنم
    اصلا توی همچین مواردی معاف میکنند؟؟
    یا باید کل خدمتم رو انجام بدم

    1. سلام خدمت شما، باتوجه به تاریخ انصراف، شما حداکثر تا سال ۹۹ مهلت داشتید وارد غیبت نشوید درحال حاضر به دلیل غیبت امکان معافیت ندارید مگر اینکه درخواست توجیه غیبت ثبت کنید.

      1. باسلام درودفروان برشما دوستان زحمت کش بنده متولد۵۸هستم وسال ۷۷به خدمت اعزام شدم ودراموزشی تجدیددوره شدم به خاطرمشلات مالی خلاصه چندین باردستگیروبه زندان رفتم اخرخریدخدمت امدومن توان مالی نداشتم که معافیتم بگیرم برای تحت پوشش کمته امام اقدام کردم به من گفتن بایدکارت پایان خدمت یامعافیت داشته باشی این قانون جدیده قبول نکردنندوحالابنده متاهل بادوفرزندهستم وبیکارم ازعهده خرج زندگی امروزه برنمی یام وحالاتصمیم گرفتم خودمومعرفی کنم بازبه زندان بفرستندراهنمای کنید

  162. سلام من 5 ساله فراری هستم پدرم پارسال فوت کرده و من تنها پسر مادرم هستم خواستم ببینم اگر خودمو معرفی کنم بعد داخل یگان میتونم درخواست کفالت بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  163. باسلام
    من 8سال غیبت دارم و چشمام ضعیف هستن(آمبیلیو پی متوسط هر دو چشم) دارم آیا میتونم معاف از رزم بشم؟

    1. با توجه به غیبت خیر در صورت توجیه غیبت معاف از رزم هستید

    2. با سلام
      من تک فرزند هستم پدرم چند سال پیش سکته کردن که بعد از انژیو دکتر گفتن یکی از رگای قلبش گشاد شده و 2 تا از رگای قلبش فنر زدن. الانم فشارشون همیشه پایین هست. بنظرتون برای کفالت پدر اقدام کنم معافیت میدن؟

    1. سلام. بله هر نوع جسم خارجی در داخل جمجمه معافیت دائم پزشکی در بر دارد.

      1. سلام. من ۲۰سالمه. پدرم معلولیت شدید داره . دوتا برادر کوچیک تر دارم قبل اینکه ۱۸سالم بشه پدرم معلولیت شدید داشت

        میخواستم ببینم فعالیت بهمون تعلق میگیره؟؟؟؟

  164. اگر پرونده داخل بیمارستان دارم ۲روز رفتم دنبالش و یک سال نرفتم دنبال بعد ماه رمضان برم دنبالش پرونده داخل اتاق بایگانی میشه ؟؟ داخل سیستم بزن کد ملی بزنند پرونده بایگانی شده؟؟
    بیمارستان ارتش معافیت سربازی

    1. سلام وقت بخیر تمامی پرونده ها در بایگانی موجود می باشند

  165. سلام بازگشت به فرار داخل سیستم اعزام به خدمت ثبت میشه؟؟

    1. سلام. خیر بازگشت پی از فرار صرفا در پرونده یگان فید میشود مگر اینکه مدت زمان غیبت زیاد باشد و نیاز به ارجاع به دادسرا نظامی داشته باشید

      1. اگر سرباز فراری بعد یک سال توسط دادگاه بخشید و واحد یگان خدمتی شد ادامه معافیت پزشکی انجام بده؟؟

        1. سلام. بله حین خدمت سربازی میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید.

    2. باسلام
      من 8سال غیبت دارم و چشمام ضعیف هستن(آمبیلیو پی متوسط هر دو چشم دارم آیا میتونم معاف از رزم بشم؟

      1. با توجه به غیبت خیر در صورت توجیه غیبت معاف از رزم هستید

    3. سلام آیا استخدامی که تمامی مراحل انجام شده باشد ولی به علت غیبت مجبور به سربازی باشد آیا بعد طی کردن غیبت میتوان استخدام شد در حین سربازی آیا میتوان استخدام شد

    4. با سلام اگر سرباز داخل استان خدمت میکنه چگونه از استان به شهرستان مرخصی بگیره؟؟

      1. سلام من واریکوسل دارم یک بارعمل کردم سمت چپم دوباره عودکردریخته روسمت راستم باید برم عمل بکنم چهل سالمه میتونم معاف بشم شرمنده

    1. سلام به شما بجای ناهار و شام وعده افطار و سحر میدهند و آسان تر میگیرند

    2. سلام پدر من جانباز ۱۵درصد هستش و ۲۷ماه جبهه داشتن که برادر بزرگم از تمام جبهه و سه امتیاز جانبازی استفاده کرد و معاف شد الان۱۲درصد جانبازی دست نخورده باقی مونده ایا میشه این ۱۲ درصد رو برای کسری خدمتم استفاده کنم؟؟؟

      1. سلام بله به ازای هر یک درصد جانبازی ۱۲ روز کسری محاسبه میشود، اگر غیبت نداشته باشید میتوانید از کسری استفاده کنید.

  166. سلام.محل اعزام پسرم ساری و محل خدمت بابلسر و کمترین مسیر ب بابلسر ۵۱ کیلومتره ولی میگن بومی حساب میشه و باید ۲۴ ماه خدمت کنه ؟ برای اعتراض ب کجا مراجعه کنم ؟

      1. سلام همان ایست خدمتی هست که افراد برای ادامه تحصیل در حالی که سرباز هستند استفاده می کنند

        1. باسلام
          من 8سال غیبت دارم و چشمام ضعیف هستن(آمبیلیو پی متوسط هر دو چشم دارم آیا میتونم معاف از رزم بشم؟

          1. با توجه به غیبت خیر در صورت توجیه غیبت معاف از رزم هستید

  167. سلام اگر سرباز یک سال فراری باشد پشیبان باشد برگردد به یگان خدمتی اظافه خدمت چگونه ببخشید میشه؟؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که حود شما مراجعه کنید شامل تحفیف می شوید ولی به طور کامل بخشیده نمی شود

  168. سلام من اعزامی 1/11/1400 هستم متولد 1382هستم
    الان هم تو یگانم هستم با مدرک دیپلم. الان واقعا فکرم مشغوله ایست خدمتی بزنم برم ب تحصیلاتم برسم واقعا پشیمونم ک ادامه تحصیل ندادم از یک طرفم میگم خانواده میگن ک عرضه خدمت کردن نداری و…
    میخواستم ببینم میشه ایست خدمتی زد اگر میشه چگونه با تشکر❤️

    1. سلام من هم مثل شما شدم.
      مرداد برای ثبت‌نام دانشگاه اقدام کنید. دانشگاه پیام‌نور یا آزاد بدون آزمون.
      بعد به پلیس +۱۰ مراجعه کنید و نامه دانشگاه را بدهید، پلیس +۱۰ به شما نامه می‌دهد، البته شروع ایست خدمت از زمان ثبت‌نام شروع می‌شود، یعنی شما باید تا آخر شهریور خدمت کنید. سعی کنید که دانشگاه را راضی کنید تا تاریخ شروع تحصیل شما را زودتر بزند، مثلا از ۲۰ شهریور که ایست خدمت شما زودتر شروع بشود.
      موفق باشید

      1. سرباز بعد یک سال فراری به یگانش حقوق وایز میشه به حسابش؟؟

        1. سلام من واریکوسل دارم یک بارعمل کردم سمت چپم دوباره عودکردریخته روسمت راستم باید برم عمل بکنم چهل سالمه میتونم معاف بشم شرمنده

    2. باسلام من از سال نود دو پنج ماه بیشترخدمت نکردم بعد فرار كردم الان میشه برای خرید سربازی اقدام كنم

  169. سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم شرایط معافیت خدمت سربازی برای برادر های دوقلو وجود داره؟

    1. سلام وقت بخیر به یک برادر تا پایان خدمت دیگری معافیت موقت داده می شود

    2. باسلام
      من 8سال غیبت دارم و چشمام ضعیف هستن(آمبیلیو پی متوسط هر دو چشم دارم آیا میتونم معاف از رزم بشم؟

      1. با توجه به غیبت خیر در صورت توجیه غیبت معاف از رزم هستید

  170. سلام.وقت به خیر.من متولد 1379/02/05هستم.من سال 97برای اولین بار کنکور دادم و اون زمان برای سربازی مشکلی نداشتم چون هنوز دانش آموز محسوب میشدم. سال بعدش هم 98بود که کنکور دادم و اون زمان هم مشکلی نبود.برای کنکور سال 99که مشمول محسوب میشدم دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم که بتونم کنکور شرکت کنم و معافیت تحصیلی 5ساله تحصیل در دانشگاه پیام نور گرفتم.سال 99قبول نشدم و 1400هم که شرکت کردم همینطور.الآن میخاستم بدونم من اگه بخوام کنکور 1401شرکت کنم و دانشگاه دولتی مثل دانشگاه فرهنگیان یا هر دانشگاه دیگه ای قبول بشم بعد از قبولی معافیت تحصیلی ویژه تحصیل در دانشگاهی که قبول شدم بهم تعلق میگیره یا خیر؟یعنی همون یه بار که از معافیت تحصیلی پیام نور استفاده کردم دیگه نمیتونم در صورت قبولی تو هر دانشگاهی از معافیت تحصیلی استفاده کنم.هیچ راهی نداره.اگه قبول بشم هم می‌فرستنم سربازی و قبولیم لغو میشه؟ هیچ راهی نداره؟

    1. سلام. شما در طول تحصیل دانشگاهی میتوانید یکبار انصراف دهید و مجددا برای همان مقطع معافیت تحصیلی دریافت کنید.

      1. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم من امسال دوازدهم رو تموم کردم ولی متاسفانه به دلایلی نتونستم فارغ التحصیل بشم معافیت تحصیلیم تموم شده میخام تمدیدکنم میرم واسه تمدید میگن که معافیت تحصیلی دیگه تمدیدی ندارد متولد ۱۳۸۲هستم چرا نمیشه میشه یه کمکی کنید من میخام ادامه تحصیل بدم

  171. بیست سالمه و با وجود اینکه رسما شامل معافیت کفالت میشم ، اما به دلیل نداشت اطلاعات اقدامی نکردم… الان که 20 سالمه میتونم برای معافیت اقدام کنم یا باید برم؟
    (در سن 18 سالگی هم گواهی کفالت شاملم میشد و در حال حاظر مشغول به کار هستم نه تحصیل)

    1. سلام خدمت شما،اگر بتوانید مدارکی مبنی بر موجه بودن غیبت آماده کنید و غیبت شما توجیه شود امکان معافیت دارید،البته میتوانید از نظام وظیفه استان تهران نیز به صورت حضوری وقت ملاقات مردمی بگیرید و مشکل را در میان بگذارید.

  172. بیست سالمه و با وجود اینکه رسما شامل معافیت کفالت میشم ، اما به دلیل نداشت اطلاعات اقدامی نکردم… الان که 20 سالمه میتونم برای معافیت اقدام کنم یا باید برم؟
    (در سن 18 سالگی هم گواهی کفالت شاملم میشد و در حال حاظر مشغول به کار هستم نه تحصیل)

    1. سلام خدمت شما،اگر بتوانید مدارکی مبنی بر موجه بودن غیبت آماده کنید و غیبت شما توجیه شود امکان معافیت دارید،البته میتوانید از نظام وظیفه استان تهران نیز به صورت حضوری وقت ملاقات مردمی بگیرید و مشکل را در میان بگذارید.

  173. بیست سالمه و با وجود اینکه رسما شامل معافیت کفالت میشم ، اما به دلیل نداشت اطلاعات اقدامی نکردم… الان که 20 سالمه میتونم برای معافیت اقدام کنم یا باید برم؟
    (در سن 18 سالگی هم گواهی کفالت شاملم میشد و در حال حاظر مشغول به کار هستم نه تحصیل)

  174. با سلام و احترام. اینجانب هم در پروژه جایگزین خدمت مرکز نخبگان نیروهای مسلح شرکت کردم و هم در امریه استانداری گیلان. برای هر دو سازمان مذکور هم یک دفترچه اعزام به تاریخ 1 اردیبهشت 1401 ارائه دادم. به محض آنکه از امریه استانداری گیلان مطمئن شدم، از پروژه جایگزین خدمت مرکز نخبگان نیروهای مسلح انصراف دادم. به این صورت که مرکز نخبگان نیروهای مسلح، نامه انصراف را به من دادند و گفتند که این نامه را به نظام وظیفه تهران تحویل دهید. نامه انصراف را به نظام وظیفه تهران تحویل دادم و نظام وظیفه تهران، دفترچه اعزام بنده را ابطال کردند. دقیقا روز بعد از انصراف، دوباره یک دفترچه اعزام جدید با همان تاریخ اعزام دفترچه ابطال شده قبلی، از پلیس +10 دریافت کردم و دفترچه اعزام جدید را به استانداری گیلان برای دریافت امریه ارائه کردم. استانداری گیلان، نامه ای به نظام وظیفه ارسال کردند و شرایط بنده و موضوع انصراف بنده از پروژه جایگزین خدمت مرکز نخبگان نیروهای مسلح را توضیح دادند و درخواست کردند تا در صورت امکان امریه بنده در استانداری گیلان با دفترچه اعزام جدید تایید شود. با لحاظ شرایط گفته شده، آیا نظام وظیفه با دریافت امریه اینجانب از استانداری گیلان موافقت خواهد کرد؟

    1. سلام. بله با توجه به شرایط بیان شده مانعی برای مخالفت با امریه وجود ندارد.

      1. باسلام من از سال نود دو پنج ماه بیشترخدمت نکردم بعد فرار كردم الان میشه برای خرید سربازی اقدام كنم

  175. باسلام
    طبق قانون جدید معافیت دوفرزندی و سن بالای ۳۰سال ایا این امر شامل سربازان فراری میشود
    مثلا ۱۰ماه خدمت کرده و مرتکب فرار شده
    باتشکر

    1. سلام فعلا این طرح درحال اجرایی شدن نیست و تایید نهایی نشده، درصورت تایید و صدور جزئیات باید شرایط بررسی شود.

  176. سلام و دردو
    من در ارتش خدمت کردم برای ادامه تحصیل ایست خدمتی گرفتم. حالا برای ادامه خدمت مدارک را به سپاه تحویل دادم تا پذیرش سپاه بشوم، آیا امکان دارد که نظام وظیفه به علت سابقه خدمت قبلی من با افتادن من در سپاه موافقت نکند؟ اصلا نظام وظیفه متوجه می شود که من قبلا یک بار به خدمت اعزام شدم؟

    1. سلام ،بله تمام سوابق شما ثبت سیستمی شده و امکان ادامه خدمت در سپاه ندارید، باید برای ادامه خدمت خودرا به یگان خدمتی معرفی کنید.

    2. سلام خسته نباشید
      من وقت مشاوره رزور و خریداری کردم ولی نمیدونم چطوری میتونم با مشاوران شما ارتباط بر قرار کنم

  177. سلام و درود بر شما
    من سال 98 به خدمت اعزام شدم و بعد از آموزشی و یک ماه در یگان برای ادامه تحصیل ایست خدمتی گرفتم، محل خدمت من ارتش بود. حالا برای ادامه خدمت می توانم سربازی را در سپاه بگذرانم. برای گرفتن پذیرش سپاه همه مدارک لازم را دارم، فقط نگران این هستم که شاید کدملی من را بدهند و نظام وظیفه متوجه بشود که من ارتش بودم و قبول نکند و دوباره بیفتم ارتش …
    پیشاپیش از پاسخگویی شما تشکر می کنم.

    1. سلام خیر بعد از ایست خدمتی بلافاصله باید خودرا به یگان خدمتی معرفی کنید و مشغول ادامه خدمت شوید.

  178. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما قرار ازمزاحمت و وقت گران بهای شما خواستارم عاجزانه و خالصانه نسبت به سوال بنده جوابگو باشید ممنون من سرباز اعزامی 1/3/99هستم و تاریخ 1/10/1400تصویه بنده بوده متاسفانه من در حین خدمت دچار سانحه و ضعف از ناحیه زانو شدم و حدود دوماه برای استراحت از خود بیمارستان نظام استراحت پزشکی گرفتم و متاسفانه مجدد که دوروز قبل از برای حضور زدن در یگان خواستم اقدام کنم مورد اسابت خورو قرار گرفتم و پا بنده شکست و از اونم حدود 2ماه استراحت گرفتم که حدودا میشه 4ماه و با پایه شکسته و تو گچ خودمو بعد از اتمام 2ماه اعزام کردم و همه استراحت های دکتر مورد تایید قرار گرفت در بیمارستان نظام و بهداری یگان خواستم بدونم آیا خلعی که به طور ناگهانی اتفاق افتاد و من برای نخوردن خلع بیشتر به یگان مراجعه کردم آیا بخشیده میشه که من برای بهبود یافتن مراجعات خود را اقدام کنم بعد از اتمام خدمت یا خیر بخشیدن خلع از نظر دکتر که هم استراحت زیاد و نتونستن خدمت کردن بخشیده میشه یا ن ممنونم از همراهتون ❤️

    1. سلام خدمت شما، بخشیدن خلاء بستگی به نظر دادسرای نظام و همچنین دلایل و مدارک شما دارد،درصورتی که مورد قبول واقع شود مشکلی نیست.

  179. سلام
    من ۱۸ سالمه و مادرم ۱۶ سالگیم فوت شده
    پدرمم ۶۳ سالشه… الحمدلله سالمه ولی سرکار نمیره و حقوق بازنشستگیش کفاف نمیده برای همین من خرج خونه رو میدم
    راهی برای معافیت کفالت هست؟

  180. سلام،اینجانب دانشجو هستم و تک فرزند خانواده هستم پدرم بیسواد و کر و لال میباشد مادرم مریض احوال و بیسواد هستند میخواستم بدونم میتونم معافیت بگیرم ممنون

    1. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما قرار ازمزاحمت و وقت گران بهای شما خواستارم عاجزانه و خالصانه نسبت به سوال بنده جوابگو باشید ممنون من سرباز اعزامی 1/3/99هستم و تاریخ 1/10/1400تصویه بنده بوده متاسفانه من در حین خدمت دچار سانحه و ضعف از ناحیه زانو شدم و حدود دوماه برای استراحت از خود بیمارستان نظام استراحت پزشکی گرفتم و متاسفانه مجدد که دوروز قبل از برای حضور زدن در یگان خواستم اقدام کنم مورد اسابت خورو قرار گرفتم و پا بنده شکست و از اونم حدود 2ماه استراحت گرفتم که حدودا میشه 4ماه و با پایه شکسته و تو گچ خودمو بعد از اتمام 2ماه اعزام کردم و همه استراحت های دکتر مورد تایید قرار گرفت در بیمارستان نظام و بهداری یگان خواستم بدونم آیا خلعی که به طور ناگهانی اتفاق افتاد و من برای نخوردن خلع بیشتر به یگان مراجعه کردم آیا بخشیده میشه که من برای بهبود یافتن مراجعات خود را اقدام کنم بعد از اتمام خدمت یا خیر بخشیدن خلع از نظر دکتر که هم استراحت زیاد و نتونستن خدمت کردن بخشیده میشه یا ن ممنونم از همراهتون ❤️

      1. سلام خدمت شما، بخشیدن خلاء بستگی به نظر دادسرای نظام و همچنین دلایل و مدارک شما دارد،درصورتی که مورد قبول واقع شود مشکلی نیست.

        1. سلام من متولد 3 54 هستم آیا از سربازی معاف هسم چون شنیدم که متولدین سال 54 معافیت عفو رهبری هستند آیا درست هست ممنون میشم جواب بدید باتشکر

  181. سلام
    وقتتون بخیر
    سوالی داشتم
    آیا فردی که بعد از 18 سال شدن برای معافیت تحصیلی ( پلیس +10 و …) اقدام کرده باشد و موفق به کسب معافیت تحصیلی شده باشد ، تا چه موقع میتواند از معافیت تحصیلی بهره و یا استفاده کند (یعنی تا چه سنی نیاز نیست به سربازی بروند ) ؟؟؟
    من در برخی از سایت ها دیدم که نوشته بودند تا سن 20 سالگی می توانند معافیت تحصیلی بگیرند.

    1. این دقیقا سوال منم هست.
      با وجود اینکه گواهی کفالت دارم (در سن 18 سالگی هم گواهی کفالت شاملم میشد) اما به دلیل نداشت اطلاع اقدامی نکردم… الان که 20 سالمه میتونم اقدام کنم یا باید برم؟

  182. سلام وقتتون بخیر؛
    پدر بنده سال های اخیر ۱۳ ماه سابقه داشته که ۷ ماه از این ۱۳ ماه برای برادرم کسری گرفته…
    در حال حاضر سابقه پدر بنده به ۲۸ ماه افزایش پیدا کرده…
    سوال اول اینکه آیا کسری برای بنده تعلق میگیرد؟!
    و سوال دوم اگر تعلق میگیرد چه اندازه هست تقریبا؟!
    تشکر

  183. سلام
    من دوتا خواهر معلول دارم كه هر دوي آنها تحت پوشش بهزيستي هستن و ميزان معلويت يكي خيلي شديد و ديگري خفيف هست ميخوام از ماده شش بهزيستي استفاده كنم رفتم پليس +١٠ گفتن بايد از بهزيستي نامه براي ماده شش بهزيستي بياري رفتم اونجا گفتن بخاطري كه يكي خفيف زده به شما تعلق نميگيري ولي تو ماده شش بهزيستي زده دوتا معلول خواهر تو خانواده باشه معاف ميشي آيا امكانش هست كه بهم تعلق بگيره

  184. ۲۵سال غیبت دارم هیچ اقدامی نکرده ام ۲تا فرزند دارم

  185. سلام وخسته نباشيد ما ازپدرم چند سالي هست بي خبريم وبابام دوره جنگ توي ارتش خدمت ميكرد والان به غير كپي كارت ملي وشناسنامه مدركي ازش نداريم ومن الان براي استخدام در اماكن دولتي سهميه منطقه جنگي كه پدرم بوده رو نياز دارم من ميتونم برم توي نظام وظيفه ارتش كارت پايان خدمت بابام رو درخواست بدم؟بهم ميدن
    ممنونمر راهنمايي ام كنيد

  186. سلام. من یک چشمم ضربه خورده و نابیناست و مدارک پزشکی هم‌دارم و مدرک تحصیلی ام دیپلم هست . امکان معافی دائم هست؟

  187. سلام
    متولد ۱۶ تیر ۱۳۷۸ هستم که در اسفند ۱۴۰۰ در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل میشوم.
    چقدر فرصت برای معرفی دارم؟
    آیا با توجه به زمان کنکور سراسری مقطع ارشد که بیش از یک سال دیگر است، امکان شرکت در آزمون و اخذ معافیت تحصیلی پس از سپری شدن یکسال را دارم؟
    سپاسگزارم

  188. سلام من تک پسرم و پدرم هم عمل بازکردن عروق قلب انجام داده و تو جوونی عمل سنگین تو شکمش انجام دادن و یک کلیه اش سالمه و اون یکی فقط ۲۰ درصد کار میکنه و بخاطر این بعضا پاهاش ورم میکنه و ۶۲ ساله هست ایا من شانس گرفتن معافیت کفالت رو دارم

    1. سلام خدمت شما اگر نارسایی قلب بعد از درمان نیز ادامه دار باشد و باعث اختلال میشود، امکان معافیت دارید،البته باید پزشک تایید کند که ایشان از کارافتادگی دارند و توان انجام کارها تا حد بالایی از ایشان سلب شده

  189. با سلام من به خاطر جدا شدن پدر و مادرم در سال ۹۳،کارت معافیت کفالت دارم.بعد از این مدتی که حدود ۷ سال جدا شدند.اگه مادرم بخواد مجدد ازدواج داشته باشه وضعیت معافیت من چجوری میشه؟

  190. سلام ببخشید من بچگی پدرو مادرم طلاق گرفتن از اون به بعد پیش مادربزرگم موندم پدربزرگمم فوت کرده راهی هست من بتونم کفالت بگیرم؟

  191. باسلام من مشکل پزشکی دارم پرسیدم گفتن اگه معاف از خدمت نشوم معافیت رزم بهم میدن خواستم بپرسم به چه شماره تماسی باید زنگ بزنم که برای اطلاع دقیق

  192. سلام وقت بخیر من در سن ۱۷ سالگی ازدواج کردم تک پسر هستم پدر مادرم پیر بودن و خرج کش دو خوانوار بودم به همین دلیل نتونستم خودم را معرفی کنم و غایب هستم بلایه ۳۰ سال سن دارم و دو فرزند و هردو شیر می خورند مستجر هستم الانم با ۲تا بچه و خرج دو خوانوار دارم می کشم الان اعلام کردن که بالایه ۳۰سال سن و دوفرزند هر کس دارد معاف هستش پلیس +۱۰رفتم گوفتن به ما اعلام نکردن همچین تری رو الان من باید چی کار کنم به کجا باید مراجعه کنم برای کار اداریم ممنون میشم جواب منو بدید

  193. سلام
    من 10سال پیش از ناحیه زانو مصدوم شدم و رباط صلیبیACLو مینیسک زانو رو عمل کردم
    متاسفانه باز هم همان پا مصدوم شده (پاره شده) و مشکل صاف شدن زانو دارم
    مدرک تحصیلم هم کارشناسی هست
    ایا میتونم واسه معافیت پزشکی اقدام کنم

    1. سلام. در صورت داشتن مشکلات حرکتی میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید کمسیون با توجه به شدت عارضه رای به معافیت دایم یا معافیت از رزم میدهد.

  194. سلام من یک بار از دانشگاه پیام نور انصراف داده ام حالا دانشجوی روزانه ی پرستاری هستم بعد از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی پرستاری می تونم قبل از گذروندن خدمت سربازی کنکور بدم و با قبولی از پزشکی که مقطعی بالا تر از کارشناسی است دوباره معافیت تحصیلی برام صادر می شه؟
    ممنون از لطفتون

  195. سلام خوبید من فرزند ارشد خانواده هستم تحت پوشش کمیته امداد هستم الان درحال خدمت هستم بیماری پوستی دارم اگ ی روز تو گرما باشم تا یک هفته چشمام از درد باز نمیشن و در اثر گرما بدنم تا ۱۰ روز میسوزع و وزنم زیر ۴۰کیلو است

    1. باسلام لطفا به بهداری پادگان جهت معافیت درخواست دهید

  196. سلام خسته نباشید من برای معافیت کفالت مادرم اقدام کردم مادرم طلاق گرفته و سه تا خواهر به سن شش و نه و هجده ساله و برادرم 12سالشه پدرم بیمار اعصاب و روان هستش برای طلاق مادرم مجبور شدم سرپرست مادرم بشم که توی محضر بجای پدرم امضا کنم الان نظام وظیفه شهرستان خودم که اقدام کردم کومیسیونشون درخواست من رو رد کرده در ضمن من دانشجو هستم به این هم گیر دادن من هزینه دانشگاه رو ندارم بدم سه ترم افتادم اگه انصراف بدم با مشکل خانوادگی و مالی که دارم نمیتونم برم سربازی سربازی نرم اضافه خدمت میخورم نمیدونم چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید یعنی نمیشه تجدید نظر کنن

    1. سلام خدمت شما، گرفتن کفالت به دانشجو بودن ارتباطی ندارد و مانع نیست ، باتوجه به اینکه تنها پسر بالای ۱۸ سال هستید امکان معافیت دارید ولی اینکه سرپرست مادر هستید مورد بحث قرار گرفته و باید توسط مشاوران بررسی شود.

    2. سلام من متولد سال 58 هستم وکلا خدمت نرفتم دفترچه هم نگرفتم پدر دوسال پیش فوت شده ومادرم دیابت داره ویک برادرم جانباز آیا معافیت شاملم میشه؟؟؟؟

  197. سلام خسته نباشید من برای معافیت کفالت مادرم اقدام کردم مادرم طلاق گرفته و سه تا خواهر به سن شش و نه و هجده ساله و برادرم 12سالشه پدرم بیمار اعصاب و روان هستش برای طلاق مادرم مجبور شدم سرپرست مادرم بشم که توی محضر بجای پدرم امضا کنم الان نظام وظیفه شهرستان خودم که اقدام کردم کومیسیونشون درخواست من رو رد کرده در ضمن من دانشجو هستم به این هم گیر دادن من هزینه دانشگاه رو ندارم بدم سه ترم افتادم اگه انصراف بدم با مشکل خانوادگی و مالی که دارم نمیتونم برم سربازی سربازی نرم اضافه خدمت میخورم نمیدونم چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام خدمت شما، گرفتن کفالت به دانشجو بودن ارتباطی ندارد و مانع نیست ، باتوجه به اینکه تنها پسر بالای ۱۸ سال هستید امکان معافیت دارید ولی اینکه سرپرست مادر هستید مورد بحث قرار گرفته و باید توسط مشاوران بررسی شود.

  198. سلام.ببخشید من فارغ التحصیل سال دوازدهم تو سال 1400 هستم و امسال پشت کنکور.من برگه ی معافیت تحصیلی رو حالا بنا به مشکلاتی نتونستم سر موعد ببرم و بعد از فارغ التحصیلی بردم بهم گفتن ک چون فارغ التحصیل شدی دیگه تو سیستم ثبت نمی شه.ببخشید می خواستم بدونم امسال اگه برای کنکور ثبت نام کنم و قبول بشم مشکلی برام پیش می یاد و اینکه کد نظام وظیفه رو تو برگه ثبت نام کنکور باید چند بزنم؟؟

    1. سلام طبق قوانین از تاریخ آخرین امتحان به مدت یکسال مهلت دارید وارد غیبت نشوید یعنی تا خرداد ۱۴۰۱، اگر بعد از این تاریخ حتی یک روز غیبت بخورید درصورت قبولی دانشگاه نیز امکان ثبت نام ندارید، برای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرید.

  199. با سلام و عرض ادب اینجانب در تاریخ ۹۹.۸ به دانشگاه آزاد مراجعه کرده و ثبت نام نموده با معافیت پزشکی موقتی که در اختیار داشته ولی به دلایلی نتوانست ادامه بدهد چون معافیت پرشکی موقتی داشت و عدم اگاهی کامل
    از این رو دوباره تاریخ ۹۹.۱۰ به همان دانشگاه مراجعه کرده و ثبت نام کرده دوباره در همان رشته و اینبار معافیت تحصیلی ۴ ساله دریافت کرده و ادامه تحصیل می دهم اکنون و به تازگی متوجه شدم که ثبت نام قبلیم۹۹.۸ انصراف از تحصیل ثبت شده اگر بخواهم در آزمون برای ورود به دانشگاه روزانه اقدام بکند ایا دیگر برای من معافیت صادر نمی شود لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام. در صورت ثبت یکبار انصراف و تحصیل دوباره مجددا نمیتوانید انصراف دهید و از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

  200. سلام. من آذر فارغ التحصیل شده ام و تا یکسال معافیت تحصیلی دارم الان تاریخ اعزامم یک اردیبهشت 1401 هست ایا امکان تمدید تاریخ اعزام تا تاریخی که معافیت تحصیلی دارم هست.

    1. سلام وقت بخیر باتوجه به این که تاریخ اعزام دارید و برای سربازی اقدام کردید معافیت شما دیگر اعتبار ندارد.

  201. سلام وقت بخیر
    من اسفند 95 اعزام شدم به خاطر قبولی در دانشگاه ایست خدمتی زدم و دی ماه امسال یعنی 1400 دوباره اعزام شدم شهریور 1400 هم ازدواج کردم می خواستم ببینم کسری ازدواج به من تعلق می گیره؟

    1. سلام خدمت شما بله با مدارک ازدواج شامل عقدنامه و کپی و اصل صفحات شناسنامه به قسمت نیروی انسانی پادگان مراجعه کنید.

  202. سلام من پدرم حدود25ماه اسارت دارد و یکی از داداشام 12ماه کسری گرفته میخواستم بدونم چند ماه دیگه به من تعلق میگیره

    1. سلام. اگر به جز سابقه اسارت سابقه حضور در جبهه یا جانبازی نداشته باشند با توجه به مقدار کسر از خدمت تعلق گرفته به بردار بزرگتر به نظر می‌رسد کسر از خدمت به شما تعلق نمیگیرد.

  203. با سلام
    من قبل از تاریخ اعزامم شرایط لازم برای معافیت کفالت رو کسب می کنم اما برای اینکه وارد غیبت نشم برگ اعزام رو پر کردم حین معاینه اولیه پزشک برام ارجاع به کمیسیون پزشکی نوشت آیا این مورد بعدا که بخوام درخواست معافیت کفالت بدم برام مشکل ایجاد نمیکنه؟
    با تشکر

  204. سلام خسته نبایشد
    من تازه به سن سربازی رسیده ام و پدرم چند سالی هست ک زیر پوشش کمیته است و یک چشمشم نا بیناست و چشم دیگرشم عمل کرده و نمیتونه بخاطر چشمش ک عمل کرده سر کار برود ایا میتوانم معافیت کفالت بگیرم

  205. سلام. من دو تا سوال داشتم.
    اولی اینکه من بیماری پوستی ویتیلیگو دارم و الان هم ۴ ماهه که در ارتش خدمت می کنم. روی دو تا زانوهام و دوتا لگنم و دوتا باسنم و سینه م لکه های بزرگ هستند. آیا من معاف می شوم؟
    دوم اینکه من ۳ ماه اضافه سنواتی دارم و با مادرم تنها باهم زندگی می کنیم‌. ما هم تحت پوشش کمیته امداد هستیم. گفتند اگه از کمیته نامه ببری توجیه می شه..آیا واقعیت داره؟

    1. اگر بیشتر از 40 درصد بدن درگیر شده باشد و لکه های بزرگ باشد معافیت دائم دارد

    2. سلام من دانش آموز هستم.
      من بعد از اینکه کلاس نهم رو تموم کردم رفتم حوزه علمیه به مدت دو سال درس خواندم و بعد انصراف دادم و دوباره اومدم مدرسه درس خواندم
      و امسال ۱۵ آبان ماه سال ۴۰۰ بیست ساله شدم.
      و الآن کنکور دادم دانشگاه قبول شدم.
      آیا الان میتونم برم دانشگاه یا نه؟

  206. سلام بنده سال 99دیپلم گرفتم وبدون وقفه به دانشگاه رفتم الان هنوزمعافیت تحصیلی دانشجویی نگرفتم میشه الان بگیرم ایاقبول میکنه نظام وظیفه

    1. سلام بله نامه اشتغال به تحصیل خود را به نظام وظیفه تحویل دهید

  207. سلام
    پدر من معلولیت جسمی دارد .
    کلا پاهاشون از کار افتاده
    ولی حقوق میگیرد و خانه به نامش دارد.
    من تک پسر خانواده هستم و سن پدر 60 سالش است و من 18 سالمه . ایا من معاف میشم ؟

    1. سلام من دانش آموز هستم.
      من بعد از اینکه کلاس نهم رو تموم کردم رفتم حوزه علمیه به مدت دو سال درس خواندم و بعد انصراف دادم و دوباره اومدم مدرسه درس خواندم
      و امسال ۱۵ آبان ماه سال ۴۰۰ بیست ساله شدم.
      و الآن کنکور دادم دانشگاه قبول شدم.
      آیا الان میتونم برم دانشگاه یا نه؟

    2. سلام بنده کارت پایان خدمت دردست دارم میخوام وام بگیرم میگن باید هوشمند کنی الان رفتم میگن ثبت نشده باید چیکار کنم کجا برم معافم سال81

  208. سلام خسته نباشید
    من چهار خواهر دارم و پدرم تحت پوشش کمیته امداد هست میتوانم معافیت کفالت دریافت کنم؟

    1. سلام. بله در صورتی که تنها پسر بالای ۱۸ سال باشید و غیبت سربازی نداشته باشید میتوانید از معافیت ممدجویان استفاده کنید.

      1. سلام خسته نباشید من برای معافیت کفالت مادرم اقدام کردم مادرم طلاق گرفته و سه تا خواهر به سن شش و نه و هجده ساله و برادرم 12سالشه پدرم بیمار اعصاب و روان هستش برای طلاق مادرم مجبور شدم سرپرست مادرم بشم که توی محضر بجای پدرم امضا کنم الان نظام وظیفه شهرستان خودم که اقدام کردم کومیسیونشون درخواست من رو رد کرده در ضمن من دانشجو هستم به این هم گیر دادن من هزینه دانشگاه رو ندارم بدم سه ترم افتادم اگه انصراف بدم با مشکل خانوادگی و مالی که دارم نمیتونم برم سربازی سربازی نرم اضافه خدمت میخورم نمیدونم چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

        1. سلام خدمت شما، گرفتن کفالت به دانشجو بودن ارتباطی ندارد و مانع نیست ، باتوجه به اینکه تنها پسر بالای ۱۸ سال هستید امکان معافیت دارید ولی اینکه سرپرست مادر هستید مورد بحث قرار گرفته و باید توسط مشاوران بررسی شود.

          1. سلام. نامه و درخواست بنده مساعدت و اعزام به خدمت بوده مجدد ‘
            مراجع رسیدگی-
            نهاد ریاست جمهوری
            بازرسی کل
            بازرسی استان
            نیروی انتظامی “:
            درحال حاضر جواب نظام وظیفه مونده ؟
            نتیجه این درخواست چه خواهد بود ؟ ۴ سازمان مهم کشور وعالیترین مقام کشور تایید کرده این درخواست رو جناب ریس جمهور محترم حاج آقا رئیسی ‘
            بنده در ارتش ۱۰ ماه خدمت کردم سال ۷۸
            معافیت اختلال شخصیت اعصاب و روان دارم ”
            وضعیت فعلیم
            از هرلحاظ آماده برای انجام امورات خدمتی ورزشکار ورزیده دوره دیده تخصصی و عضو لشگر سپاه عملیاتی ‘
            مربی ورزش های رزمی با مقام های بین الملل و غیره ، دارای گواهینامه رانندگی از سال ۹۰ حتی هم اکنون المثنی ‘ نیز دارا میباشم
            و ودر پرونده بنده مدارکی هست که نشانگر بر اینکه بنده سالمو بی نقص میباشم و مشگلی ندارم !
            سن ۴۲
            متاهل
            دارای یک فرزند
            نوع درخواست 》
            ابطال کارت پزشکی
            واعزام به خدمت مجدد
            : آیا بنده با توجه به موافقت ریاست جمهور و اشخاص مهم کشور
            به خدمت اعزام میشم یا خیر ؟
            پیامک اومده باید منتظر برای جواب نظام وظیفه باشم ؟
            لطفا راهنمایی کنید ‘
            ودر ۴م همین ماه درخواست ثبت قانونی شده وبه نظام وظیفه فرستاده شده ؟ حالا به نظر شما نتیجه نهایی چه خواهد بود ؟
            در نامه بنده معرفی نامه لشگر سپاه نیز وجود داره ؟ بطور کل دولت و نظام چه تصمیماتی رو خواهند گرفت برای اینجانب ؟

  209. سلام من فارغ التحصیل در تاریخ 31/5/1400 شدم و تا یک سال دیگه مهلت دارم تا دفترچه به خدمت بگیرم…..الان من کنکور ارشد 1401 شرکت کردم و سازمان سنجش گفته جواب انتخاب رشته کنکور ارشد سال 1401 اوایل شهریور ماه میاد….به نظرتون مشکلی برای من ایجاد نمیشه برای خدمت سربازی؟ نظام وظیفه گفته کسانیکه در ماهای خرداد و تیر و مرداد فارغ التحصیل شدن حد اکثر تا اخر شهریور ماه مهلت دارند تا خودشون رو معرفی بکنند…. به نظرتون این حرف واقعیه؟لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام اگر تا تاریخ ۳۱ مرداد جواب انتخاب رشته اعلام نشد میتوانید از سازمان سنجش نامه بگیرید مبنی بر موجه بودن غیبت.

  210. سلام خسته نباشید.
    من در تاریخ بهمن ۹۸ دانشجو شدم اما معافیت تحصیلی از دانشگاه ارسال نشده به نظام وظیفه و الان پردم فوت شده و من برای کفالت اقدام کردم اما بخاطر ثبت نشدن معافیت دچار مشکل شدم.
    میخاستم راهنمایی کنید که چه کار باید انجام بدم؟

  211. سلام خسته نباشید توی سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران نوشته که طبق اطلاعیه جدید نظام وظیفه کسانی که لیسانس دارن میتونن اگه توی دکترای حرفه ای پزشکی قبول شن معافیت تحصیلی بگیرن و قبل از خدمتشون پزشکی بخونن میخواستم بدونم این ابلاغیه اومده و درسته؟

  212. با سلام برای معافیت چشم آستیگمات باید چند باشد تا معاف دائم گردد من هر چشمم 5ونیم آستیگمات و 1درجه ضعیف است آیا میتوانم بااین شرایط برای معافیت اقدام کنم؟

  213. سلام پدر بنده حدود سه سال در مناطق مرزی سیستان بلوچستان خدمت کرد و شش ماه سابقه ی جبهه داره آیا معافیت شامل حال من میشه

    1. در صورت دریافت کارت ایثارگری از کسری برخوردار میشوید

  214. سلام بیماری ژنیکوماستی یا همان بیماری بزرگی سینه در مردان شامل معافیت های پزشکی می شود یا نه؟

    1. سلام. بله در صورت تایید پزشک کمسیون معافیت پزشکی دارد.

    2. ماکه کارت ایثارگری نداریم ولی تاییدیه کتبی داریم میتونیم یرای کسری اقدام کنیم

  215. سلام ببخشید میخواستم بدونم که غیبت بیش از حد تا ۵ سال بعد از فارغ تحصیلی اگر خودمو معرفی کنم فقط اضافه خدمت میخورم یا جریمه و یا ارجاع میدن به مراجع قضایی؟

    1. سلام معمولا ۶ماه اضافه خدمت دارد و طبق دلایل و وضعیت شما ممکن است جریمه داشته باشد.

  216. با سلام من متولد سال۸۳و نیمه دوم هستم و در پایه یازدهم تحصیلی میکنم و میخواهم امسال رو وقفه تحصیلی بکنم و سال دیگه از اول پایه یازدهم رو بخونم.
    آیا در کنکور دادنم و برای ورود به دانشگاه برای معافیت تحصیلی من مشکلی به وجود خواهد آمد؟

    1. سلام شما تا سن ۲۰سال تمام مهلت دارید دیپلم اخذکنید، اگر یک روز بعد از بیست سالگی نیز دیپلم بگیرید امکان ادامه تحصیل نیست.

  217. باسلام من متولد1364/10/05هستم. متاهل دارای 4فرزند یک پسر 3دوخترهستم.
    آیا معافیت شامل من می‌شود. ممنون میشم کمکم کنید

    1. فعلا قانونی مبنی بر معافیت تصویب نشده است ولی در حال حاضر در دست بررسی است

  218. باسلام من متولد1364/10/05هستم. متاهل دارای 4فرزند یک پسر 3دوخترهستم.
    آیا معافیت شامل من می‌شود. ممنون میشم کمکم کنید

    1. فعلا قانونی مبنی بر معافیت تصویب نشده است ولی در حال حاضر در دست بررسی است

  219. آیا سربازان فراری می‌توانند معافیت پزشکی بگیرند؟

    1. خیر اگر بیماری پیشرفت داشته باشد نهایت معاف از رزم میشید

  220. سلام من حافظ 20جز قرآن هستم و 6سال بسیجی فعال دارم کسری و تشویقی دارم.؟

    1. بابت هرسال بسیجی فعال و حافظ قران کسری از ۴۵ روز تا سه ماه بشما بخشیده میشود ضمنا حافظین قران میتوانند محل خدمت خود را انتخاب کنند

  221. سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم بنده فارغ التحصیل لیسانس شیمی هستم و دارای پرونده بیماری اعصاب روان میباشم، و شورای پزشکی نظام وظیفه رای معاف از رزم بهم داده آیا میتوانم اعتراض کنم به رای؟ چگونه است؟ ممنون

    1. سلام وقت بخیر بله میتوانید به رای صادره اعتراض کنید باید مراحل را از نظام وظیفه پیگیری کنید

  222. سلام چشم راست بنده 5/5+ضعیفی و ۵/۷۵- آستیگمات داره مدرکم‌ دیپلمه آیا معاف دائم میشم؟

    1. سلام. با توجه به موارد ذکر شده مشمول معافیت از رزم خواهید شد برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه سایر معافیت ها با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  223. سلام من سربازفراری هستم متولد1359متاهل ودارای دوفرزندممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام. میتوانید با توجه به طرح جدیدی که برای افراد متاهل دارای ۲ فرزند مطرح شده برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی اقدام کنید زمان اجرای طرح ابلاغ نشده برای دریافت اطلاعات کامل و زمان اجرا سن میتوانید به دفاتر پلیس +۱۰مراجعه کنید.

  224. باسلام ببخشید بنده ۲ساله که دیابت نوع یک دارم و در اثر دیابت ؛ زخم دیابت گرفته ام و در بیمارستان عمل و بستری شده ام و همچنین قوزقرنیه گرفته ام و ۵بار لیزر و تزریق انسولین و ۳بار لیزر و تزریق انسولین شده است و مدارک پزشکی هم وجود دارد و زیرنظر دکترها هستم ( دکتر دیابت – چشم – کلیه و مجاری و فشارخون – جراح پا ) و دکتر جراح پا به بنده گفته که راه رفتن برایت خوب نیست و همچنین شب ها دید کاهش می یابد و قوزک پای چپ شکسته شده است و پیچ و مهره گذاشته ام تازه عمل کرده ام و یکسری دارو مصرف می کنم و مدتی است که کارهای معافیت پزشکی انجام داده ام و منتظر کمسیون شورای پزشکی هستم فقط آزمایش های قندی که خود بیمارستان سپاه گرفته اند قند ناشتای اول ۲۳۵ بوده و قند بعد از ناشتا صبحانه ۱۴۱ بود و a1c۵.۶ بوده است حالا آیا باتوجه به این شرایط بنده معاف دائم می شوم؟

    1. سلام. بله با توجه به بیماری دیابت شما به طور دائم از خدمت سربازی معاف خواهید شد

  225. سلام من ۱۸ سال هستم دیپلم دارم و یک ماه خدمت کردم الان میتونم ایست خدمت خدمت بزنم و برم دانشگاه ازاد یا پیام نور ثبت نام کنم ؟

    1. سلام. بله در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید میتوانید ایست خدمت بزنید و به دانشگاه بروید.

  226. سلام من سرباز فراری هستم داخل پلیس +10 فرار از خدمت سربازی زده نیروهای انتظامی کی بیاد دنبال سرباز فراری؟؟

    1. سلام. زمان دقیقی برای صدور حکم بازداشت سرباز فراری مطرح نشده است. پیشنهاد می شود برای جلوگیری از عواقب و جریمه های زیاد ناشی از فرار خودتان هر چه سریعتر به یگان مراجعه کنید.

      1. سلام من ب شماله‌ی ک از پادگان دادن بهم زنگ میزنم ولی بوق هم نمیخوره لطفا بگید چیکار کنم

  227. سلام من جراحی چسبندگی روده انجام دادم میتونم معافیت پزشکی بگیرم

    1. سلام. در صورتی که پس از انجام جراحی مشکل و عارضه ی بیماری برطرف شده باشد به شما معافیت از رزم داده میشود اما اگر کماکان با عوارض بیماری درگیر هستید به طور دائم معاف خواهید شد.

  228. با سلام، من دفترچه رو پست کردم اما معافیت تحصیلی ارشد رو فعال کردم، حالا با تغییر مدرک از لیسانس به فوق، دفترچه مجدد ارسال باید بشه؟ و آیا یگان تعیین شده قبلی با دفترچه جدید تغییر میکنه یا ثابته؟ ممنون

      1. با سلام من دفترچه خدمتم پست کردم الان فشار خون دارم سر درد شدید وحالت تهوع میگیرم ایا امکان معافیت وجود دارد ا لحاظ جسمی زیاد اذیتم میکنه

        1. سلام ابتدا به پزشک عمومی مراجعه کرده و وضعیت سلامت خودرا بررسی کنید ،اگرطبق نظر پزشک وضعیت جسمانی نقص دارد میتوان اقدام کرد.

    1. سلام من حافظ 20جز قرآن هستم و 6سال بسیجی فعال دارم کسری و تشویقی دارم.؟

      1. بابت هرسال بسیجی فعال و حافظ قران کسری از ۴۵ روز تا سه ماه بشما بخشیده میشود ضمنا حافظین قران میتوانند محل خدمت خود را انتخاب کنند

        1. سلام خسته نباشید من رفتم واسه معاینه دکتر واسه اعزام به خدمت چون تاتو داشتم فقط گفت برو کمسیون چه کمسیونی باید برم میشه راهنماییم کنید منظورشون همون ستاد فرمانداری نیرو انتظامی بوده ؟؟؟؟

  229. سلام شبتون بخیر
    من یسال دیگ لیسانی حسابداری میگیرم و متاهل هستم.
    میتونم برای امریه بانک اقدام کنم؟

    1. سلام خسته نباشید.
      من در تاریخ بهمن ۹۸ دانشجو شدم اما معافیت تحصیلی از دانشگاه ارسال نشده به نظام وظیفه و الان پردم فوت شده و من برای کفالت اقدام کردم اما بخاطر ثبت نشدن معافیت دچار مشکل شدم.
      میخاستم راهنمایی کنید که چه کار باید انجام بدم؟

  230. سلام شبتون بخیر
    من یساله دیگ درسم تموم میشه و لیسانس حسابداری میگیرم.
    و متاهل هستم
    میتونم برای امریه بانک اقدام کنم؟

    1. سلام من عمل هیدورکسل شدید کردم سال ۹۳ و تقریبا ۷ ماه پیش عود کرده میتونم برای معافیت اقدام کنم پرونده پزشکی هم دارم ممنون میشم پاسخ بدید.

  231. سلام
    خسته نباشید بنده یک فرزند ۲ دوماهه دارم
    ۱۹ سال هم هستم
    همسرم درخواست طلاق داده و فرزند رو نمیخواد یعنی پسر پیش من بزرگ میشه…

    آیا معافیت به من تعلق میگیره یا نه؟

  232. من سرباز فراری هستم ولی گذر نامه دارم اگه بخوام از کشور
    مرز زمینی خارج بشم به مشکل بر میخورم؟

  233. با سلام و عرض ادب ، پدر بنده در سال 75 در نزدیک اهواز و خرمشهر که منطقه نظامی هست خدمت کرده تمام امضاهای پایان رو زده ولی به دلیل مشکل و درگیری با یکی از بالادست ها پیگیر دریافت کارت نشده و شاید یکی دو مورد کار ناقص مونده و بعد از سال ها تقریبا83 اینا شامل عفو رهبری شد و کارت معافیت داره نه کارت پایان خدمت الان سوال بنده اینه که راهی هست بتونیم پایان خدمتش رو بگیریم و بر اساس منطقه خدمتش احتمال کسری برای خدمت من هست یا نه ؟ با تشکر از شما

    1. سلام به دلیل اینکه بعد از قطعنامه خدمت کرده اند باید به یکی از نزدیک ترین یگان محل خدمتی خود مراجعه کنند و درصورت ثبت سوابق درخواست کارت دهند ، اگر ثبت نشده باشد بامراجعه به محل خدمت پیگیری کنند.

  234. سلام من میخواستم کفالت پدرم رو بگریم سن پدرم 64 سالشه و تحت پوشش کمیته امداد و مادرم هم فوت شده و یک خواهر هم دارم که از همسرش جدا شده وتحت پوشش کمیته و یک برادر هم دارم که خدمت سربازی رو رفته و ازدواج کرده من معافیت میتونم بگیرم

    1. سلام اگر پدر از بابت شرایط جسمانی و معاینات پزشکان ازکارافتاده تلقی میشود امکان معافیت دارید ، درصورت داشتن غیبت باید اقدام به توجیه غیبت کنید.

  235. سلام من پدرم عصاب روان داره و بیمارستان بستری و برادرم کم شنوایی ۵۰ درصد داره و معاف شده آیا میتونم کفالت خانواده رو بگیرم

    1. سلام منظور از کفالت خانواده چیست؟ اگر برادر دیگری که بالای ۱۸ سال باشد ندارید میتوانید برای کفالت مادر اقدام و سرپرست خانواده باشید.

  236. متولد 63 هستم و بیماری پوستی پسوریازیس دارم و همسرم معلولیت جسمی حرکتی کوتاهی پا داره. آیا معافیت تعلق میگیره

    1. سلام اگر پسوریازیس بیش از ۲۵ درصد بدن را درگیر کرده امکان معافیت پزشکی دارید، معلولیت بهزیستی اگر درجه شدید یا خیلی شدید باشد امکان معافیت دارد.

  237. سلام من خارج از کشور هستم و نیاز به مشاوره دارم. ولی امکان تمس تلفنی رو ندارم. آیا شما whatsapp یا امکان چت اونلاین یا ایمیل درین؟

  238. سلام وقتتون بخیر. من با معدل 17.70 از دانشگاه ازاد رشته معماری لیسانس گرفتم و میخواستم ادرس مراکزی که امریه قبول میکنند رو بدونم تا اقداماتم رو انجام بدم ممنون میشم شما راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام با توجه به رشته ای که دارید احتمال قوی میتوانید امریه وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی را بگیرید. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  239. سلام من 14سال لکنت زبان دارم آیا مافی میدن واسه لکنت زبان دچار حول میشم استرس دارم

    1. سلام من واسه اولین بار ۸۰ روز غیبت کردم باید چیگار کنم مدارک تست کرونا دارم تا برج ۱۰ یعنی از تاریخ ۱۴۰۰.۱۰.۱۱ تموم شد تاریخ گواهی باید چیگارکنم

  240. سلام من الان ۵ سال از مشمول شدنم میگذره ولی به دلیل اینکه پدر مادرم فوت کردن نرفتم خدمت و یک‌برادر دارم‌که خونس و بیکاره و افسردگی داره .آیا میتونم معاف بشم؟؟؟؟

    1. سلام. در صورت بیماری شدید برادرتان و توجیه غیبت میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  241. سلام خسته نباشید بنده دانشجو هستم دو ساله و دوسال دیگه معافیت تحصیلی دارم. در این حین میتونم برای کفالت پدرم اقدام بکنم؟ یا باید تحصیلم تموم شه دفترچه پر کنم؟ پدرم دیابت و مشکل کلیوی داره

  242. سلام وقت بخیر . من 99/6/31 فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شدم. اما متاسفانه تا هم اکنون، برای خدمت تقدامی انجام نداده ام. می خواستم ببینم اگر پذیرش از دانشگاه خارجه داشته باشم و هم اکنون دفترچه پست کنم، آیا می توان بعد از آموزشی یا در حین آن، از معافیت تحصیلی استفاده کنم و ثیقه بگذارم تا بتوانم از کشور خارج شوم؟

    1. سلام در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید با استفاده از ایست خدمت اقدام به تحصیل خارج از کشور کنید

  243. سلام پدرمن ۱۰درصدجانبازی و۲۰ماه خدمت سربازی از۲۸.۴.۶۷تابرج۱۲.۶۸درمنطقه کردستان خدمت کرده و۶ماه داوطلب درجبهه داردا
    یامعافیت به من تعلق می گیرد ممنون میشم

    1. باسلام تک پسردارم که خودم عمل کردم و۶پلاتین درکمرم هست وهمکنون دراجرائیات وپلیس ساختمان شهردارخدمت به مردم وهمسرم نیز مسئول تست ازمایشات کرونا به مردم خدمت میکند چرا پسرم را به ارتش نیروی زمینی کد دادن وتاریخ اعزامش یکم برج ۹ ۱۴۰۰میباشد چگونه باید فرزندم رابه شهرخودم درحین اموزش اقدام کنم متشکرم

      1. با مدارک پزشکیو مدارک شناسایی به ستاد فرماندهی مراجعه کنید و درخواست انتقالی دهید.معمولا در آموزشی انتقالی امکانپذیر نیست

  244. سلام من یه بار اشتباهی درخواست معافیت تحصیلی غیر حضوری دادم و بعد از تایید باطلش کردم میتونم مجدد درخواست بدم
    ممنون

    1. سلام. به دفاتر پلیس+۱۰مراجعه کنید و شرایط پیش آمده را روشن کنید تا در صورت لزوم مجددا برای شما معافیت تحصیلی صادر شود.

  245. سلام وعرض ادب، ببخشید پدر بنده ازسال۶۴تاتیرماه۶۷درکرمانشاه۲۸ماه سرباز بوده لشکر۸۱زرهی،آیا به بنده کسری خدمت تعلق می گیره؟ سپاس

    1. سلام. در صورت داشتن پرونده ایثارگری میتوانید برای اعمال کسر از خدمت اقدام کنید.

  246. سلام خسته نباشید استعلاجی ۹۰ روز داشته باشی ببری کمیسون تایید میکنه بعد اگه تایید کرد خلع نمیخوری

  247. سلام من الان سه ماهه مشغول به خدمت هستم وشیش ماه هم پشت دفترچه ای دارم پدرم مشکل الزامر و اعصاب و روان داره میتونم کفتلت پدر یا مادرمو بگیرم

    1. سلام. خیر از شرایط اولیه برای دریافت معافیت کفالت نداشتن غیبت سربازی است. و در ابتدا باید توجیه غیبت کنید.

      1. سلام من یک ماهه از خدمت فرار کردم تازگی سه انگشت از پام قطع شده می توانم معاف شوم

        1. سلام. بله اقدام به فرار از خدمت سربازی یا غیبت سربازی موجب بروز اختلال در بررسی پرونده معافیت پزشکی نمی‌شوند شما میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی از طریق دفاتر پلیس+۱۰اقدام کنید.

    2. سلام من 14سال لکنت زبان دارم آیا مافی میدن واسه لکنت زبان دچار حول میشم استرس دارم

  248. سلام من دو تا عمل بر روی چشمم انجام دادم یکی سال 92 عمل شبکیه و سال 94 هم عمل انحراف چشم انجام دادم با این شرایط بنده میتونم معافیت پزشکی بگیرم؟
    همچنین معمولا پروسه معافیت پزشکی چقدر طول میکشه؟

    1. سلام . با توجه به اینکه چه عمل های روی چشم شما انجام شده باشد جواب متفاوت است برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  249. سلام وعرض ادب
    من ۱۸سال رو رد کردم
    حدودا۶ساله اگزما کامل شدید دارم هر ۱۰انگشت دستم کف دست پشت دست ساق پای چپ و هردو آرنج به صورت کاملا شدید وپارگی
    و پدرومادر جدا شدن تنها با پدرم زندگی میکنم و ۲عدد تاتو معمولی دارم
    آیا به نظام وظیفه رشت مراجعه کنم میتونم معاف بشم

    1. سلام. اگر اگزما به صورت شدید و مقاوم به درمان باشد معافیت دائم را شامل می شود. و برای طلاق پدر و مادر هم اگر غیبت نداشته باشید و همچنین برادر بالای 18 سال معافیت کفالت مادر مطلقه داده می شود.

  250. سلام من پدرم ۵۷ سالشه و تک پسر خانواده ام ۱۸ سالمه پدرم فشارخون داره دیابت داره چربی خون داره و قند خون هم داره یکی از خواهرمم معلول هست میتونم معافیت اقدام کنم

  251. سلام. امیدوارم از این طریق بتونم جوابی بگیرم ازتون. من شارژ انجام داده روی پنل اما نمیتونم تماس بگیرم (با موبایل میخوام تماس داشته باشم).
    09368918123
    شماره ای که تماس میگیرم 02162999066 هست که گاها میگه در شبکه موجود نمیباشد. لطفا بهم راهنمایی بدید که چطور از پشتیبانی استفاده کنم.
    منتظر اطلاع شمتا هستم. ممنونم

  252. سلام.من متولد ۶۸ هستم الان ۳۲ سالم میخوام ببینم دوباره امکان خرید سربازی هست

  253. سلام من توی سایت پلیس +۱۰برای معافیت تحصیلی به اشتباه زدم ابطال آیا با مراجعه به نظام وظیفه مشکلم حل میشه آیا راهی هست

    1. برگه ی ابطال معافیت تحصیلی را از اموزش دانشگاه بگیرید

  254. با سلام
    من پارگی مینیسک دارم سال94عمل کردم و خوب نشدم ازهمون موقع زانو چپم کشکک دچار مشکل شده وخیلی خالی میکنه و پیچ میخوره تا الان از بی تحرکی ک نداشتم وزنم36کیلو اضاف شده وشانه چپ هم عین زانوهام خالی میکنه با حرکتی تند . ..کارتی معافیت پزشکی کردم الان منتظر کمیسیون هستم بنظرتون شانسم چقدره برای معاف دائم یا از رزم….راستی من دیپلم دارم و متاهل هستم

  255. سلام خسته نباشید من اعزامی ۹۶ هستم اموزشی تموم کردم افتادم یگان یک ماه موندم فرار کردم بعد از ۱۱ ماه منصرف شدم برگشتم خدمت فرستادنم دادسرا خلع شد و رفتم سر خدمت سه ماه موندم بخاطر مشکلات خانوادگی ومالی مجبور به فرار شدم الان از ۹۷ برج ۱۰ تا الان فراری هستم متاهل شدم و الان میخام برم سربازی میخام بدونم ایا بخاطر متاهلی معاف نمیشم چون پدرم دوتا زن داره و از لحاظ مالی نمیتونه کاری کنه

    1. سلام به دلیل اینکه دو بار فرار کردید مجازات تون سنگین تر میشه و هم جریمه و حبس در انتظار تونه
      ممکنه به دلیل مشکلات خانوادگی و متاهل بودن کمی تخفیف بگیرید و در شهر خودتون خدمت کنید

      1. سلام برادر ما دوتا سرباز دوغلو هستیم و هم زمان داریم باهم خدمت میکنیم سربازی ما هم نیرو هوایی سپاه شهر خودمون هست یعنی بومی هستیم میخواستم بدونم به برادران دوغلو که همزمان دارن خدمت میکنند درحین خدمت کسری تعلق میگیرد؟ ممنونم اگه جواب بدین

        1. سلام. خیر قانونی برای کسر خدمت دوقلو ها وجود ندارد تنها یک نفر از برادر ها میتواند تا زمان اتمام سربازی برادر دیگر از معافیت استفاده کند.

    2. سلام
      میخواستم بدونم بعد از فارغ تحصیل شدن از دبیرستان ، در مدت معرفی که هست میشه از کشور خارج شد با وثیقه گذاشتن ؟
      و چند بار میشه ؟

        1. سلام پسرم بعد اتمام اموزشی مرخصی ۶ روزه بهش دادن ولی متاسفانه تصادف کرده و مچ پاش خورد شده دوبار عملش کردم با پای کچی ۳ بار بردمش پادگان گفتن هر وقت خوب شد بیارش الان بدردمون نمیخوره ولی تا الان پاش میلنگه و پوتین سربازی هم نمیتونه بپوشه

          1. میتوانید درخواست معافیت بدید معاف از رزم شود شایدم نعاف دائم بسته به شرایط دارد

  256. سلام خسته نباشید
    پدر بنده سال ۱۳۷۰ الی ۷۲ در مناطق عملیاتی گیلان غرب و سر پل ذهاب خدمت کرده.
    آیا مشمول معافیت میشم یا خیر؟

    1. سلام خسته نباشید
      این تاریخ بعد از قطع نامه هست و شامل کسر یا معافیت نمیشود

      1. سلام میخواستم بدونم من پدرم فوت کرده و ۳تا برادر بزرگتر و متاهل دارم که خدمت هم کردند مادرم هم ۶۰ سالش است و دیسک کمر و گردن دارد آیا من از معافیت کفالت بهرهمند میشوم

  257. سلام من ٢٥سالمه پدرم ٥سال پيش بر اثر سرطان فوت كرده مادرم هم بيمار هست قبلا سرطان داشته الان احتياج به مراقبت داره و بالاي ٦٠ساله ،سه برادر هستيم برادر بزرگم ٤٥سالشه دست راستش كاملا سوخته و دست چپش هم دو انگشت نداره همسر نداره و فاصد شغل مي باشد ،برادر دومي من ٣٥سالشه و هرزگاهي به خونه مياد مشغول كار در تهران است و مجرد ما ساكن شهريار هستيم ميخواستم بدونم به من معافيت كفالتي ميخوره يا نه؟

    1. سلام باتوجه به اینکه شما بردار بالای 18 سال سالم دارید نمی توانید از معافیت کفالت مادر استفاده کنید

      1. سلام بنده جانباز۱۰درصد هستم و۲۰ماه هم ازتاریخ۶۷.۴.۲۸درلشکرویژه شهدامهابادخدمت کردم ودارای یک فرزندپسرهستم وپسرم دوره اموزشی ۴۵روزه بسیج راگذرانده وعضوفعال بسیج است میخواستم بدونم برای معافیت اقدام کنم یانه ممنون میشم باتشکر

        1. سلام. مطابق قوانین نظام وظیفه میتوانید برای کسر از زمان خدمت سربازی اقدام کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

      2. سلام من پدرم بیمار عصاب روان است و در بیمارستان بستری هست و برادرم کمشنوا ۵۰ درصد است و معاف شده ایا میتونم کفالت خانواده را بگیرم

        1. سلام منظور از کفالت خانواده چیست؟ اگر برادر دیگری که بالای ۱۸ سال باشد ندارید میتوانید برای کفالت مادر اقدام و سرپرست خانواده باشید.

  258. سلام یه سوال داشتم پدرم معلولیت داره پسرش درحین خدمت هستش آیا معافیت دائم بشه؟؟

    1. سلام.اگر پدر از کار افتاده و زیرنظر کمیته یا بهزیستی باشد. برادرتان هم تنها پسر بالای 18 سال باشد می تواند برای معافیت کفالت پدر اقدام کند

    2. سلام خسته نباشید میگم پدرم معلولیت جسمی داره پسرش درحین خدمت هستش آیا میشه سرباز ورزات دفاع انتقال بدم به ارتش آیا میشه؟؟

  259. سلام.
    من پزشک اعزام شهریور ۱۴۰۰ هستم. ما رفتیم اموزشی دو روز بعد به ما گفتن ک نامه اومده ک شما باید برین درمانگاه یگان. تسویه مارو از پادگان اموزشی زدند و‌ فرستادن مارو درمانگاه یگان. الان دو ماهه تو یگان هستم. تکلیف چجوریه ؟ اموزشی میریم ایا ؟

  260. سلام وقتتون بخیر
    من پدرم ۶۱سالشه
    ایثارگره خودشم از کار افتادس
    منم خودمم تک پسرم
    کفالت میدن بهم؟

    1. سلام . اگر مدت حضور در جبهه به ۳۰ ماه برسد به شما معافیت دایم تعلق میگیرد . برای دریافت معافیت کفالت باید سن بالای ۷۰ سال باشد.

      1. سلام
        بعد از دریافت برگه سفید چه مراحلی باید انجام داد؟ تست کرونا و تست اعتیاد کی گرفته میشه! من بینیم انحراف داره و نمیتونم تست کرونا بدم

        1. سلام وقت بخیر برای انجام تست ها از طریق پلیس +10 به شما اعلام می شود

    2. سلام،من بدلیل مشکل ارتوپدی معاف شدم اما بعد باطلش کردم و اکنون در دوران سربازی دچار مشکل کبدی شدید شدم که جزو معافیتهاست میخواستم بدانم میتونم دوباره برای معافیت پزشکی اقدام کنم؟

      1. سلام خیر بعد از ابطال کردن معافیت دیگر نمیتوانید برای هیچ کدام از موارد معافیت مجدد اقدام کنید حتما باید ادامه سربازی را انجام دهید.

  261. سلام وقت بخیر

    من 31.6.99از دانشگاه انصراف دادم و دوباره توی کنکور شرکت کردم
    امسال ک نتایج اومد دوباره قبول شدم ولی برای ثبت نام و معایفت تحصیلی دانشجویی ک اقدام میکتم با پیغام به دلیل سپری شدن بیش از یکسال از زمان انصراف امکان دریافت معافیت تحصیلی وجود ندارد مواجه میشم
    مگ سازمان وظیفه عمومی اعلام نکرد ب دلیل تاخیر تو اعلام نتایج کنکور یکماه ب مشمولان وقت داده؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام . زمان معافیت برای شما تا تاریخ ۳۰/۰۷/۱۴۰۰ تمدید شده است در صورتی که در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی با مشکل مواجه شدید با کارنامه قبولی به یگان نظام وظیفه محل زندگی خود مراجعه کنید.

    2. سلام،من معافیت چشم پزشکی گرفتم،میخواستم بدانم باتوجه به اینکه گویا قانون خریدن سربازی میخواهد اجرا شود،میشود این معافیت پزشکی را لغو کرد و پس از آن از طریق خریدن اقدام کنم،هشت سال هم غیبت داشتم؟

      1. سلام. خیر خرید خدمت برای مشمولانی که حداقل ۸دسال غیبت دارند قابل اجراست در صورت لغو معافیت پزشکی و بهبودی کامل باید خدمت سربازی را بگذرانید.

  262. سلام من الان 19ماه و 22 روز که دارم خدمت میکنم و 180روز اضافه سنواتی دارم که با نامه ای که زدم برا سردار 90روز از اون بخشیده شده و 90 روز مونده دو ماه کسری غیر بومی گرفتم 10 روز دیگه میشه 1ماه که تو اضافم خواستم ببینم راهی برا بخشش این 2 ماه دیگم هست یا ن

  263. سلام
    امسال سومین سالی بود که کنکور میدادم
    واسه کنکور۹۹ از معافیت تحصیلی استفاده کردم، واسه ۱۴۰۰ هم پیام‌نور ثبتنام کردم و سربازی رو معاف شدم
    الان دانشگاه ترم بهمن قبول شدم، سقف سنوات و اینا چجوری میشه؟ یعنی تا بهمن باید برم سربازی؟؟؟

  264. سلام من سال اول در نتایج نهایی کنکور در دانشگاه نوبت دوم قبول شدم ولی ثبت نام نکردم ودرسال دوم در رشته های بدون ازمون پیام نور ثبت نام کردم ودر بهمن ماه انصراف دادم وحالادرکنکور سوم دانشگاه فرهنگیان قبول شدم حالا ایا معافیت دانشجویی بهم می دن

  265. سلام من سال اول در نتایج نهایی کنکور در دانشگاه نوبت دوم قبول شدم ولی ثبت نام نکردم ودرسال دوم در رشته های بدون ازمون پیام نور ثبت نام کردم ودر بهمن ماه انصراف دادم وحالا دانشگاه فرهنگیان قبول شدم حالا ایا معافیت دانشجویی بهم می دن

  266. آیاسپاه سرباز نیازدارد تاچه حد خیلی علاقه دارم برم سپاه

  267. سلام پسرم بعد از اتمام اموزشی در حین مرخصی تصادف کرد الان 9 ماه عوزک پاش خوب نشد بلکه بدتر شد دوباره عمل میخواد دوباره 6ماه طول میکشه که معلوم نیست خوب بشه یا نه یگان جدید میگه ما پزیرشش نمیکنیم سرباز سالم لازم داریم خواهشا راهنماییم کنید

  268. سلام. من تا 31 شهریور امسال معافیت تحصیلی داشتم. اگر تاریخ فارغ التحصیلی من مهر ماه امسال باشه، تا 31 شهریور سال بعد مهلت معرفی دارم یا نه؟

    1. سلام خیر. همان تاریخی در برگه معافیت تحصیلی شما ذکر شده است می باشد و به اضافه یک سال نمی شود.

  269. سلام پسر من امروز پرواز به بغداد داشت وهنوز ادمه تحصیل داره میده پایه دوازدهم رو میخوادبخونه فرودگاه ممنون وخروج کرده چون شش ماه دومما باید چیکار کنیم تا فردا از پرواز بعدی جانمونه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام اگر فقط مشکلش وضعیت نظام وظیفه باشه یه گواهی از مدرسه ببرید به پلیس +10 و از اونجا یه گواهی اشتغال به تحصیل بگیرید و برای فرودگاه ارسال کنید

  270. باسلام و خسته نباشید خانواده من تحت پوشش کمیته امداد هستند مددجو بنده باید برم خدمت میتونم کفالت برادرصغیر کوچک تر از ۱۸سال رو بگیرم معاف شم

  271. سلام خسته نباشید من سال ۹۲ بهمن ماه اعزام شدم خدمت و ۹۳ یادم نیس دقیق تیر یا مرداد بود دیگه نرفتم فراری شدم ۲۷ سالمه آیا میتوانم با قانونی که چند روز پیش اومده خرید خدمت سال ۱۴۰۰ بخرم خواهش میکنم بگید

    1. سلام. معافیت بیماری های پوستی براساس شدت بیماری و مدرک تحصیلی بررسی می شود

  272. سلام. بیماری درماتوفاژی دارم امکان معافیت پزشکی هست ؟؟؟

    1. سلام. معافیت بیماری های پوستی براساس شدت بیماری و مدرک تحصیلی بررسی می شود

  273. سلام. من دانشجوی ارشد هستم به دلایلی امکان دفاع از پایان نامه رو ندارم سوالی داشتم با توجه به این مورد که معافیت تحصیلی من تا ۳۱ شهریور تمام می شود ایا این امکان وجود دارد که من به جای درخواست سنوات ارفاقی بروم سربازی بعد از سربازی از پایان نامه دفاع کنم ممنون

  274. سلام وقتتون بخیر ممنون میشم لطف کنید جوابم رو بدین.من دانشجوی کارشناسی پیام نور بود که تو ترم۹ با۲۳ واحد پاس شده انصراف دادم من دی ماه پارسال انصراف دادم ومهلت یکسالم تا دی امسالم قصد دارم دی دفترچه پست کنم برم خدمت و حین خدمت کنکور شرکت کنم وقبول شدم ایست خدمت بزنم و برم دانشگاه معافیت دوباره برای رشته قبولی جدید بگیرم میخواستم بدونم با توجه له اینکه تا ترم ۹ واحد کم گذروندم یعنی ۲۳ تا و انصراف دادم مشکلی برای ایست خدمت و گرفتم معافیت مجدد برام پیش نمیاد؟

    1. سلام. انصراف در سنوات ارفاقی مورد تایید نظام وظیفه نیست و پس از آن مشمول شناخته می شوید و باید برای اعزام مراحل مربوطه را انجام دهید

    2. سلام به دلیل اینکه ۱۰ ترم سنوات مجاز داشتید و قبل از اتمام مهلت انصراف دادید مشکلی برای معافیت تحصیلی مجدد وجود ندارد ، فقط باید توجه کنید که مهلت انصراف برای تمام مقاطع تحصیلی فقط ۱ بار است و بعد از این دیگر نمی توانید انصراف دهید.

    1. سلام. اتمام معافیت تحصیلی با توجه به سال ورود و مقطع تحصیلی برای افراد محاسبه میشود برای اطلاع از زمان دقیق مشمول شدن به دفاتر پلیس+۱۰مراجعه کنید یا با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  275. سلام من ۳ماه ازخدمت میگذرد اما هنوز کارت پایان خدمت نیامده من باید چه کار کنم ۲ماه پیش یگان وظیفه گفت فرستادایم اما هنوز نیامده من باید چع کار کنم راهنمایم کنید لطفا ممنون

    1. سلام. در صورت ارسال نظام وظیفه محموله خود را از طریق پست پیگیری کنید.

  276. سلام
    من سال ۹۶ دیپلم گرفتم و سال ۹۷ پیش دانشگاهی به اتمام رساندم و سال ۹۸ ورودی مهر دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کاردانی ثبت نام کردم و برای ورودی بهمن ثبت نام نکردم و بعد از اون پیگیر هم نشدم، خواستم بدونم معافیت تحصیلی که از ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی دریافت کردم مدتش تا کی هست؟! آیا ۲ سال اعتبار داره یا ۳ سال؟ با تشکر

  277. سلام من پدر و مادرم ۷ سال پیش طلاق گرفتند تنها فرزند بالای ۱۸ سال خانواده من هستم.میخواستم اگر برای معافیت کفالت اقدام کنم بدونم باید دوره ی آموزشی بگذرونم؟

  278. سلام
    من کف جفت پاهام صافه و چشمام هم جفتش ضعیفه و فاصله دور تار میبینم و مشکل اینو دارم با جمع راحت نیستم و ضد اجتماعی هستم به علت مشکلات پدر و مادرم دچار مشکلات روحی شدم و یه مورد دیگه هم اینکه من بعضی اوقات قلبم درد میگیره یا تیر می‌کشه و زیاد به نفس نفس میفتم به نظر شما با این موارد امکان معافیت دائم وجود داره؟!

    1. سلام. اگر موارد ذکر شده حالت شدید ماژور باشد معاف دائم دارد

  279. سلام خسته نباشید ماجرای نرفتن به سربازی تا ۵۰ سالگی چیه؟

    1. سلام. مشمولان غایب چنانچه ۵۰ ساله شوند معاف خواهند شد. اگر بیش از ۸ سال غیبت داشته باشید میتوانید برای خرید خدمت سربازی اقدام کنید.

  280. سلام خسته نباشید ماجرای نرفتن به سربازی تا ۵۰ سالگی و پرداخت مالیات چیه؟

    1. سلام. مشمولان غایب چنانچه ۵۰ ساله شوند معاف خواهند شد. اگر بیش از ۸ سال غیبت داشته باشید میتوانید برای خرید خدمت سربازی اقدام کنید.

  281. سلام وقت بخیر بنده علی سودانی 23 ساله از اهواز مزاحمتون میشم بنده درحال حاضر فارغ التحصیل لیسانس رشته حقوق هستم و عرض بحضورتون پدرم بخاطر جرم غیرعمدی به 18 سال حبس تعزیری محکوم شده و تقریبا 5 سال داره تحمل کیفر می نماید بنده تک پسر و 3 تاخواهر دارم و فعلا غیبتی ندارم رفتم پلیس+10 جهت گرفتن وکالت پدر زندانی اما گفتن همچین موردی نداریم مگر اینکه پدر و مادرت طلاق بگیرن کفالت مادرتو بگیری سوال من اینجاست اگر پدر و مادرم طلاق کنم و بمدت 30 ماه کفالت موقت گرفتم آیا میتونم در آزمون های استخدامی قوه قضاییه اعم از قضاوت و وکالت با (کفالت موقت ) ثبت نام کنم و اگر قبول بشم تکلیف بنده چیست؟؟؟بی زحمت جوابمو بدید واقعا الان نگران درسم هستم

    1. سلام. بله مشکلی ندارد میتوانید با کفالت موقت اقدام کنید ولی درجه اعتبار کفالت دائم بیشتر است.

  282. سلام وعرض ادب
    آیا کسی که معافیت پزشکی داره میتونه باطلش کنه وکارت پایان خدمت ازطریق کسری خدمت ویکسال خدمت بگیره لطفا راهنمایی فرمایید باکمال تشکر وقدردانی

    1. اره اگه بیماری برطرف شده باشه سن شما بیشتر از ۳۰ نشده باشه میتونید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مرکز در تماس باشید.

  283. سلام ببخشید من پارسال بیماری عفونتی داشتم ولی الآنم کمر درد زانو درد دارم وخسته میشم عصبی میشم

  284. سلام من تا ۶/۳۱معافیت تحصیلی دارم الان مقطع کارشناسی ارشد هستم اگه الان از دانشگاه انصراف بدم و دفترچه پست کنم ایا غیبت میخورم؟ممنون میشم جواب بدین

  285. سلام. وقتتون بخیر. بنده دانشجو هستم و در حال حاضر از معافیت تحصیلی برخوردارم. اما متاسفانه در این شرایط پدرم دچار سانحه رانندگی شدند و وارد کما شده اند. سوال بنده این است که وقتی فردی از معافیت تحصیلی برخوردار است، آیا می تواند در همین حین برای اخذ معافیت تکفل اقدام نماید؟

  286. سلام وقت بخیر من دانشجوی ارشد هستم دانشگاه آزاد ورودی بهمن 99 که ترم اول به علت مشکلات سیستم و سایت دانشگاه در انتخاب واحد برای من مرخصی بدون احتساب سنوات و شهریه ثبت گردید حال می‌خواستم بپرسم ارشد فقط یک ترم مرخصی مجاز است؟ واینکه اگه نتوانم مرخصی بگیرم میتوانم انتخاب واحد کنم و حذف ترم کنم درسته؟ من شنیدم ک بخشنامه ای برای حذف ترم بدون احتساب سنوات برای یک ترم هم آمده است ممنون میشم پاسخ دهید

    1. سلام. در صورت نقص سیستم دانشگاهی و محاسبه نکردن ترم اول میتوانید یکبار دیگر مرخصی تحصیلی بگیرید، حذف ترم فقط در صورت داشتن شرایط خاص و تایید کمسیون دانشگاه صورت می‌گیرد میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  287. سلام وقت بخیر ببخشید من ترم بهمن 99 مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده ام و این ترم را مرخصی گرفته ام آیا با انصراف دادن در مهر ماه میتوانم سوابق تحصیلی ارشد که احتمالا آذر ماه می باشد ثبت نام کنم و حق تحصیل دارم؟ برای کنکور 1401 ارشد هم حق شرکت دارم؟ تشکر

    1. سلام. اگر قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال آینده را دارید باید در بازده زمانی مشخصی که از سمت سازمان سنجش به دانشگاه ها ابلاغ می‌شود مراحل انصراف را ثبت کنید برای اطلاع از زمان دقیق ثبت انصراف با کارشناس گروه آموزشی خود تماس بگیرید.

  288. سلام …من سال 97 به خدمت رفتم و ده ماه خدمت کردم و بعدش بخاطر کمر درد رفتم بیمارستان و از اون جا ب من گفتن ک بروم به کمیسیون و کمیسیون هم عکس گرفتن آزمایش انجام دادم و بعداز 45 روز جواب شورای عالی ب من یک نامه دادن ک برم پادگان ک تسویه کنم و با ارتش تسویه کردم و مدارکم رو آوردم به نظام وظیفه ی شهرم ک پول کارت هم واریز کردم و گفتند بعد دو ماه اگر نیومد بیا پیگیری کن ک بعد دو ماه ب من زنگ زدن ک بیا نظام وظیفه ی ورامین و رفتم دوباره عکس ام ار ای گرفتن و یک سرهنگی اون جا بود ک گفتش تو پارتی داشتی یا پول دادی خلاصه بعد ی مدت تماس گرفتن ک بیا نظام وظیفه و رفتم ک برگشت ب خدمت برام زدند و بعد اون هم رفتم سراغ مریضیم ک تنگی کانال نخاعی داشتم و عمل جراحی داشتم ک الان تازه بهتر شدم میخواستم ببینم من میتونم کارتم رو بگیرم یا ن ممنون میشم زود ترجواب بگیرم ازتون و این ک الان نمیدونم باید از کجا شروع کنم

    1. سلام،شما میتونین حق اعتراض بزنین به کمسیون پزشکی و مجدد شرایط شما برسی میشه،ان شاالله که درخواستتون تایید میشه ولی اگر رد شد میتونید شکایت کنید از دیوان عالی وظیفه به دیوان عالی کشور

  289. با سلام بنده اعزام تاریخ۱۴۰۰/۷/۱هستم با مدرک تحصیلی لیسانس بهداشت محیط وبرای پذیرش سپاه مدارکمو تحویل نیروی انسانی یگان زرهی سپاه شهرم دادم الان چقد احتمال داره سپاه بیوفتم و اگر جواب پذیرش خیر بود کدام ارگان میفتم ممنون از راهنماییتون

    1. سلام اگر کارت بسیج فعال دارید امکان اینکه در سپاه خدمت کنید بالاست ، اگر جواب پذیرش منفی بود اینکه کدام ارگان خدمت میکنید فقط به نظر نظام وظیفه بستگی دارد.

    2. سلام من تک پسرم پدرم ن حقوق بازنشستگی دارع ن بیمه 63سالشه بیکار خرجی خونه رو من میدم 2.3بار رفتم خدمت هی فرار کردم آخرین سریع ک رفتم چند روز انداختنم بندنظام متاسفانه دوباره هم اومدم بیرون دیگ نرفتم خاستم بدونم اینسری بخام برم میشه با جریمه زندانی مو بخرم و چیزی شامل حال من نمیشه واسه تک پسری و خرج خونه رو میدم

  290. سلام من یه سوال داشتم
    من اگر امریه سپاه پاسداران یا امریه هر سازمانی مشغول به خدمت شما خدایی نکرده در صورت جنگ باید به عنوان سرباز اعزام شم یا خیر
    ممنونم از پاسخ تون

    1. سلام ،در صورت جنگ امکان اعزام شما به عنوان سرباز وجود دارد ، البته بستگی به مدت زمان جنگ و تعداد نیروهای در حال خدمت نیز دارد.

  291. سلام، من نامزدم دیسک کمر، دررفتگی کتف، معده درد.. و سرپرست خانواده هستن،پدر، مادر، برادر، آیامیشه معافیت گرفت..؟

    1. در رابطه با بیماری های اعلام شده با توجه به شدت و میزان درگیری و واکنش به درمان می توانید برای معافیت اقدام کنید، در موارد مربوط به کفالت اگر پدر بالای ۷۵ سال باشد یا بالای ۵۰ سال و نیازمند مراقبت باشد و مشمول تنها پسر بالای ۱۸ سال باشد می توانید معافیت کفالت بگیرید.

  292. سلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی هستم و تا تیرماه سال ۱۴۰۱ معافیت تحصیلی دارم.
    من یکسال پشت کنکور کارشناسی موندم و چون نتایج دیر اعلام شد مجبور شدم برگ اعزام به خدمت بگیرم و یکبار هم تمدیدش کردم.
    خواستم ببینم چون یکبار از تمدید اعزام استفاده کردم، اگر یکسال پشت کنکور ارشد بمونم، میتونم دوباره از تمدید اعزام استفاده کنم یا خیر؟

  293. دوستان و مشاوران عزيز
    پسر من در تاريخ ١٥ آبان ١٤٠٠ مشمول ( ١٨ سال تمام ) و در سال تحصيلي جديد پايه دوازدهم را آغاز مي كند .
    داراى پاسپورت معتبر و تاريخ دار هم ميباشد.
    شنيده ام يكماه قبل از تاريخ مشمولي ممنوع خروج مي گردد درسته ؟
    محبت كنيد بفرماييد با توجه به اينكه پليس +١٠ فقط اطلاعات در مورد دانش جويان دارد نه دانش آموزان
    در صورتيكه بخواهد در اوايل آبان ماه ( يعني دقيق در همين يكماه ممنوع خروجى ) سفر برود
    مراحل انجام دريافت مجوز به چه صورتي است
    با تشكر
    بابت خق مشاوره مشكلي نيست

    1. سلام گواهی اشتغال به تحصیل را مدرسه دریافت کنید و با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰جهت تمدید معافیت دانش آموزی اقدام کنید در اینصورت با گذاشتن وثیقه تا پایان تحصیلات میتواند از کشور خارج شود

  294. دوستان و مشاوران عزيز
    پسر من در تاريخ ١٥ آبان ١٤٠٠ مشمول ( ١٨ سال تمام ) و در سال تحصيلي جديد پايه دوازدهم را آغاز مي كند .
    داراى پاسپورت معتبر و تاريخ دار هم ميباشد.
    شنيده ام يكماه قبل از تاريخ مشمولي ممنوع خروج مي گردد درسته ؟
    محبت كنيد بفرماييد با توجه به اينكه پليس +١٠ فقط اطلاعات در مورد دانش جويان دارد نه دانش آموزان
    در صورتيكه بخواهد در اوايل آبان ماه ( يعني دقيق در همين يكماه ممنوع خروجى ) سفر برود
    مراحل انجام دريافت مجوز به چه صورتي است
    با تشكر

    1. سلام گواهی اشتغال به تحصیل را مدرسه دریافت کنید و با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰جهت تمدید معافیت دانش آموزی اقدام کنید در اینصورت با گذاشتن وثیقه تا پایان تحصیلات میتواند از کشور خارج شود

  295. سلام

    برای کسانی که معاف از رزم هستند دو ماه آموزشی اولیه رو باید شرکت کنن ؟

  296. سلام
    من عضو کمیته امداد امام خمینی هستم چهار تا خواهر مجرد دارم وتک فرزند پسرم پدرم ۶۳سالشه ایا معافیت شامل من میشه؟؟

    1. سلام بله. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  297. سلام من دیپلم دارم برای معافیت چشم چشمم 5.5 است و1.5 هم استگمات ایا میتونم برای معافیت چشم اقدام کنم

  298. سلام مبشه یه چیزی بهم‌معرفی کنین برای تست هوش اطلاعات امنیت ملی

  299. باسلام،من ۳۲سالمه وبه دلیل معیشت ومتاهل بودن نتونستم سربازی برم.الانم شرایطشوندارم باوجود۳فرزند ومعیشت واجاره نشینی واینکه خانمم وبچه هام کسی روتواین شهرندارن که مراقبشون باشن وهزینه مایحتاجشونوبده.تکلیف من وامثال من چیه؟؟ومن الان به پایان خدمت نیازمندم.ایاراهکاری هست؟ممنونتونم

    1. سلام نه متاسفانه ولی با داشتن سه فرزند 9 ماه کسری میگیرید و محل خدمت شما در نزدیکی محل سکونت قرار میگیرد و اگر تحصیل لیسانس یه بالارا داشته باشید میتوانید از امریه استفاده کنید.

  300. سلام وقت بخیر
    من دانشجو ورودی مهر 96 دانشگاه سراسری رشته کارشناسی هستم و یک ترم هم مرخصی گرفتم و تا به حالا 90 واحد پاس کردم . الان میخوام تغییر رشته بدم برم دانشگاه آزاد رشته کارشناسی که بیشتر واحد هام پذیرفته نمیشه ، با توجه به اینکه حدود 4 سال است از معافیت تحصیلی ام استفاده شده آیا میتونم این کار را کنم ، اگر نه از کجا باید شروع کنم . ممنون

    1. سلام. هر یک از مشمولان نظام وظیفه می توانند یکبار از رشته دانشگاهی خود انصراف داده و اگر مجددا در دانشگاه پذیرفته شوند برایشان معافیت تحصیلی جدید صادر می شود

  301. سلام. من تابستان ۹۹ دیپلم گرفتم و همون زمان خم از مدرسه یه برگه معافیت گرفتم که روش نوشته تا ۱۲ مهر ۱۴۰۰ معاف هستم. من سال ۹۹ دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و نتونستم از اونجا معافیت دانشجویی بگیرم. متولد مهر ۸۰ هستم. الان از سایت پلیس استعلام میگیرم مینویسه وضعیت معافیت تحصیلی هست. الان وارد غیبت شدم و نمیتونم اگر کنکور ۱۴۰۰ قبول شدم دانشگاه ثبت نام کنم؟ من الان دو ترم هست دانشجو هستم ولی معافیت نگرفتم چون فکر میکردم اون معافیت دانش آموزیه فعلا کافیه. الان معافیت دانش آموزیه ۱۲ مهر تموم میشه.
    الان وضعیت من چیه؟ میشه راهنمایی کنید؟

    1. سلام. به پلیس +10 مراجعه نمایید و توجیه غیبت کنید و معافیت تحصیلی را بگیرید.

  302. سلام من یک چشمم تنبلی چشم داره و دیدش کم تر از یک دهم عایا معافیت دائم داره برام؟

    1. سلام. دریافت معافیت پزشکی به نظر کمسیون های پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد چنانچه دید در یک چشم از بین برود احتمال معافیت دائم وجود دارد برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  303. سلام من ۱۱ ماه تهران خدمت کردم وتهران ۲۱ ماه بودن و الان می خوام انتقالی بگیرم برم شهرم می خواستم بدونم ۲۴ ماه میشم یا کمتر میشم چجوریه

    1. سلام وقت بخیر بخاطر اینکه بومی حساب می شوید باید سربازی خود را کامل بگذرانید

  304. سلام وقت بخیر خسته نباشید !

    پدر من 76 ساله هستند و هیچگونه حقوق بازنشستگی و درآمدی ندارند و بدلیل دیابت شدید و عمل های جراحی سنگین خانه نشین هستند نیاز به مراقبت دارند و همینطور مادر بنده بدلیل کهولت سن و بیماری نیاز به مراقبت دارند . تنها فرزندی که با پدر و مادر زندگی میکنه من هستم و همه مخارج تامین مالی اونا بامن هست و بدون من اصلا نمیتوانند زندگی کنند . و اینکه من فقط برادرای بزرگتر متاهل از خودم دارم که تو شهر های دور زندگی میکنند و توانایی مالی برا نگهداری پدر و مادرم رو ندارند اصلا .

    من تا تاریخ 31 شهریور 1400 معافیت تحصیلی دارم و هیچ غیبتی ندارم !

    من چجوری میتونم برا معافیت کفالت اقدام کنم لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون

    1. سلام. اگر برادر تون بالای 18 سال است و سالم است پس نمی توانید اقدام کنید

  305. سلام
    من سال۹۸ در دوره سنوات ارفاقی در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد قبول شدم حالا ترم ۴ کارشناسی ارشد هستم و قصد انصراف و شرکت مجدد در کنکور ارشد سال ۱۴۰۱ رو دارم .
    اگر قبول بشم آیا مشکلی برای گرفتن معافیت تحصیلی مجدد دارم یا خیر ؟!

      1. متولد 63 هستم و بیماری پوستی پسوریازیس دارم و همسرم معلولیت جسمی حرکتی کوتاهی پا داره. آیا معافیت تعلق میگیره

    1. سلام . خیر خدمت وظیفه برای حراست از تمامیت ارضی کشور ایران است.

  306. سلام
    سال 98 دانشگاه رفتم ولی معافیت تحصیلی نگرفتم و الان برای رفتن به سربازی اقدام کردم و از دانشگاه انصراف دادم.بعداز انجام دادن تمام بندهای دفترچه بهم گفتن که “اطلاعات دانشگاه توی سیستم نیست”. و تمام هزینه ها باطل شده.
    1- چطور اطلاعات دانشگاهم رو ببرم توی سیستم؟
    2- آیا دوباره باید معاینه پزشکی برم؟

  307. سلام وقت بخیر همسر من پدر و مادرشون رو از دست دادن و خدمت سربازی هم فقط اموزشی رفتن میخواستم بدونم چون پدر و مادرشون رو از دست دادن و خواهر و برادری ندارن و سرپرست من هستند ایا باز باید به سربازی برن یانه

  308. سلام خسته نباشید من متولد ۶۸ هستم با مدرک کارشناسی ، و دارای غیبت خدمت هستم متاهل و دارای دو فرزند که از همسرم طلاق گرفتم
    آیا میتونم معافیت بگیرم ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام شما باید توجیه غیبت داشته باشید وبعد برای معافیت کفالت اقدام نمایید

  309. ۱_سلام خسته نباشی ما تا تاریخ 1400/11/1 زمان داریم خودمونو به نظام وظیفه معرفی کنیم و یکسال مهلت انصراف از دانشگاهم تموم میشه و اگر اون زمان دفترچه پست کنم چون میخوام کنکور۱۴۰۱ چه زمانی تاریخ اعزامم میوفته و میتونم تا چه مدت اعزاممو عقب بندازم ؟؟؟؟
    ۲_ آیا از کمسیون پزشکی اقدام کنم بیشتر عقب نمیوفته تاریخ اعزامم؟
    ۳_و یه سوال دیگه پدرم سال۶۸ بعد از قطعنامه ۱۵ ماه در مناطق عملیاتی استان کردستان (سقز) خدمت کرده آیا از این طریق میتونم کسری بگیرم اگه میتونم چطور ممنون از شما

    1. 1…..شمامیتوانید تاریخ اعزام رایک ماه تعویق بیاندازید
      2,,,,برای معافیت پزشکی اگر معافیت پزشکی معاف از رزم باشد واز تاریخ اعزام گذشته باشد غیبت می‌خورید
      3,,,,سلام بله میتوانید به مدت سه ماه کسری بگیرید

      1. سلام میخواستم بدونم من پدرم فوت کرده و ۳تا برادر بزرگتر و متاهل دارم که خدمت هم کردند مادرم هم ۶۰ سالش است و دیسک کمر و گردن دارد آیا من از معافیت کفالت بهرهمند میشوم

  310. سلام خسته نباشید میگم اگر سربازی فرار باشد کدملی چگونه بسته می‌شود؟؟

    1. سلام شما میتوانید به دادسرای نظامی مراجعه نمایید وبرای حل این مشکل اقدام نمائید معمولا جزای نقدی ویا حبس شامل شما میشود

      1. سلام
        من عضو کمیته امداد امام خمینی هستم چهار تا خواهر مجرد دارم وتک فرزند پسرم پدرم ۶۳سالشه ایا معافیت شامل من میشه؟؟

        1. سلام بله. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

    2. دوستان و مشاوران عزيز
      پسر من در تاريخ ١٥ آبان ١٤٠٠ مشمول ( ١٨ سال تمام ) و در سال تحصيلي جديد پايه دوازدهم را آغاز مي كند .
      داراى پاسپورت معتبر و تاريخ دار هم ميباشد.
      شنيده ام يكماه قبل از تاريخ مشمولي ممنوع خروج مي گردد درسته ؟
      محبت كنيد بفرماييد با توجه به اينكه پليس +١٠ فقط اطلاعات در مورد دانش جويان دارد نه دانش آموزان
      در صورتيكه بخواهد در اوايل آبان ماه ( يعني دقيق در همين يكماه ممنوع خروجى ) سفر برود
      مراحل انجام دريافت مجوز به چه صورتي است
      با تشكر
      بابت هزينه مشاوره مشكي نيست

      1. سلام گواهی اشتغال به تحصیل را مدرسه دریافت کنید و با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰جهت تمدید معافیت دانش آموزی اقدام کنید در اینصورت با گذاشتن وثیقه تا پایان تحصیلات میتواند از کشور خارج شود

    3. سلام.من از سال ۹۰ فراری هستم به این دلیل که پدر مادر و برادرم معلول هستن و من فقط تو خونه هستم مراقبت و نگهداریشون به عده ی من هست..۱ماه پیش میخاستم معافیت بگیرم گفتن باید بیای خدمت از اینجا اقدام کنی.. میخاستم بپرسم راه دیگری دارد؟؟ با سپاس

      1. سلام‌ خیر باید ابتدا توجیه غیبت انجام شود سپس معافیت داده شود

  311. سلام وقت بخیر سوال من در مورد بعد سربازیه دو ماهی میشه تموم شدم الان پرس و جو کردم بدهی من حدود دوتومنه و از دوستام پرسیدن بدهی اونا حدودی کمتر از سیصد چهترصد تومنه میخاستم ببینم از کجا میشه پیگیری کرد که بدهی اینقدر زیاد شده ممنون

    1. سلام شما میتوانید به معاونت عمومی نظام وظیفه استان مراجعه نمایید

      1. سلام من علی هستم میخواستم بدونم با کارت پایان خدمت سپاه میشه از کشور خارج شد به هر دلیلی مجوز میدن حالا تفریحی. اقامتی . مهاجرت .

    2. سلام میخواستم بپرسم اگر روی بدن ما تتو باشه معاف از رزم میشیم؟
      و اینکه اگر معاف از رزم بشیم این معافیت فقط در دوره آموزشی هست یا در تمام طول خدمت ؟

      1. سلام خیر به علت تتو معاف از رزم نمیشوید افرادی که به دلایل پزشکی یا روانی قادر به انجام برخی فعالیت ها نباشند معاف از رزم میشوند و این معافیت مربوط به کل طول خدمت سربازی فرد است.

  312. سلام. من چهل ساله هستم و سرباز فراری هستم. سال 82 ترک خدمت کردم. آیا معافیت شامل من میشه؟ تک فرزند هم هستم که پدرم 63 ساله هستش. مرسی.

      1. سلام من ۲۳ سالمه پدرم بیماری روماتیسم مفصل داره و هر ماه ۲ بار به بیمارستان میره و بستری میشه برای تزریق امپول هاش میخواستم بدونم میتونم برای معافیت کفالت اقدام کنم .و اینکه بعد تزریق امپول هاس در اوایل خوب بود ولی رفته رفته اثر دارو ها کمتر شده و درد مفصل داره

        1. سلام. اگر غیبت و برادر بالای ۱۸ سال ندارید می توانید برای کفالت پدر اقدام نمایید.

  313. سلام خسته نباشید . من دانشجوی پیام نور هستم و تا شهریور 1401 معافیت تحصیلی دارم .و میخوام سال 1401 کنکور سراسری رشته تجربی شرکت کنم . آیا در صورت قبولی دوباره معافیت تحصیلی برام صادر میشه که بتونم وارد دانشگاه ملی بشم ؟؟ ممنون از راهنماییتون 🌷

    1. سلام اگر شما خدمت سربازی نرفته باشید، در صورتی که مدرک کارشناسی خود را دریافت کنید، مجاز به شرکت مجدد در کنکور سراسری نمی باشید و معمولا فقط می توانید برای مقطع بالاتر (کارشناسی ارشد)، اقدام به ثبت نام نمایید

    2. باسلام در مورد معافیت پزشکی تا چه وزنی معاف هست بنده پسرم وزنش ۱۴۰ کیلو هست ایا میتواند معافیت داءم بگیرد

      1. سلام. بستگی به بی ام آی دارد. بی ام آی بالای 40 معاف هستند.

  314. سلام خسته نباشید . من دانشجوی پیام نور هستم و تا شهریور 1401 معافیت تحصیلی دارم .و میخوام سال 1401 کنکور سراسری رشته تجربی شرکت کنم . آیا در صورت قبولی دوباره معافیت تحصیلی برام صادر میشه که بتونم وارد دانشگاه ملی بشم ؟؟ ممنون از راهنماییتون 🌷

    1. سلام وقت بخیر
      اگر شما خدمت سربازی نرفته باشید، در صورتی که مدرک کارشناسی خود را دریافت کنید، مجاز به شرکت مجدد در کنکور سراسری نمی باشید و معمولا فقط می توانید برای مقطع بالاتر (کارشناسی ارشد)، اقدام به ثبت نام نمایید.

    2. سلام‌من الان دوماه خدمت هستم ب دلیل مشکلات روحی روانی نمیتونم بمون تو پادگان باید چیکار کنم گفتم بفرستنیم هر خودم قبول نک

    3. سلام من‌ مشکل روحی روانی دارم اصلا نمیتونم خدمت کنم‌ همش استرس دارم افسرده هست میرم‌تو فکر یه بار سرپست بودم میخواستم خودکشی کنم

  315. با سلام..من ۹۰ روز سنوات دارم..چرا در سامانه سخا همه اطلاعاتم هس ولی سنواتی نیاورده؟

    1. سلام اگر شما در مهلت سنوات ارفاقی درستون رو تموم کنین یکسال مهلت معرفی رو دارین
      ولی اگر سنوات ارفاقی شما تموم بشه و نتونین فارغ التحصیل بشین ، وارد مهلت یکساله معرفی میشین

  316. سلام آقا با توجه به اینکه ما میدون سپاه شنبه وقت کمیسیون داریم و ادارات یک هفته تعطیل شده است آیا نظام وظیفه باز است؟

    1. سلام حتما تماس بگیرید باهاشون قبل از مراجعه

      1. سلام. لطفا به من کمک کنین من سر در گمم با این سوال. اونایی ک قبلا دوبار انصراف دادن آیا میتونن در حین خدمت کنکور بدن و ایست خدمت بگیرن؟ یه جا میگن میشه و یه جا هم میگن نمیشه. لطفا جواب درستشو بگین

    2. سلام
      من کارشناسی ارشد علاوه بر ۶ترم مجاز
      ۱ ترم هم سنوات با کمیسیون گرفتم و ۷ ترمه فارغ التحضیل شدم،یعنی ۳۰ بهمن ۹۹
      حالا میخواستم بدونم همچنان یکسال فرجه رو دارم تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ یا خیر؟

      1. سلام اگر شما در مهلت سنوات ارفاقی درستون رو تموم کنین اره، یکسال مهلت معرفی رو دارین
        ولی اگر سنوات ارفاقی شما تموم بشه و نتونین فارغ التحصیل بشین ، وارد مهلت یکساله معرفی میشین

  317. سلام ، برگه اعزام بنده شهریور ماهه ، کنکور ارشد مرداد ماهه تا اعلام نتایج هم تا مهر طول میکشه ، ایا میتوم درخواست تعویق بدم ؟ و اینکه پذیرفته میشه؟

    1. باسلام اعزام شویدجواب کنکورامداگرقبول شدهبودید ایست خدمت میخورید.ادامه تحصیل میدین.

      1. سلام خسته نباشید . من دانشجوی پیام نور هستم و تا شهریور 1401 معافیت تحصیلی دارم .و میخوام سال 1401 کنکور سراسری رشته تجربی شرکت کنم . آیا در صورت قبولی دوباره معافیت تحصیلی برام صادر میشه که بتونم وارد دانشگاه ملی بشم ؟؟ ممنون از راهنماییتون 🌷

        1. سلام وقت بخیر
          اگر شما خدمت سربازی نرفته باشید، در صورتی که مدرک کارشناسی خود را دریافت کنید، مجاز به شرکت مجدد در کنکور سراسری نمی باشید و معمولا فقط می توانید برای مقطع بالاتر (کارشناسی ارشد)، اقدام به ثبت نام نمایید

  318. سلام خسته نباشید!من دو سال پیش بخاطر ارنج دستم ک تو تصادف شکست محدویت حرکتی داشتم و معاف ازرزم شدم!ولی بخاطر شرایط جسمانی خوبی که نداشتم نرفتم سر خدمت.و تازگی هم دیسک کمر عمل کردم ۳ ماه ازش میگذره ولی متاسفانه وضعیتم از قبل عمل بدتره و درد زیاد دارم. ارتروز گردن هم دارم . خواستم بدونم با وجود غیب و.. ک داشتم و حاضر نشدم سر خدمت و الان شرایط جسمانی ک دارم بنظر شما اقدام کنم معافیت دائم شاملم میشه ؟!ممنون میشم راهنمایی کنید.

  319. سلام
    من فارغ التحصیل 31 تیر 99 هستم
    مراجعه کردم به پلیس +10 و اداره وظیفه عمومی، سامانه م رو چک کردن و گفتن که معافیت تحصیلی تمدید شده تا 31 شهریور (این موضوع به دلیل عقب افتادن کنکور ارشد و برای همه فارغ التحصیلای خرداد و تیر 99 اجرا شده گویا)
    الان بر فرض من اگه 20 شهریور اقدام کنم غیبت میخورم؟

  320. سلام برادر من بدون اطلاع خودش براش پذیرش نیرو دریایی ارتش گرفتن تقریبا یک هفته دیگه اعزامه ولی هنوز کد نخورده میتونه تا قبل از اینکه کد بخوره یه پذیرش جدید بگیره؟

  321. سلام ۶ سال غیبت دارم فراری نیستم میخوام روحانیت طلبگی بخونم امکانش هست یعنی معافیت تحصیلی یا…..
    با ۶ سال چه کنم امکان خرید یا.‌..هست ؟

    1. باسلام دوسال پیش امکان خرید برداشته شده و فعلا سایت بسته هست

  322. اگر سرباز فراری باشد چند روز فرار کرده باشه باید کجا مراجعه کنه – نظام وظیفه یا پلیس +10 یا نیروی انتظامی؟؟

      1. اگر در حین انجام خدمت باشی نمیشه دوباره دفترچه ارسال کرد؟؟ آیا میشه ‌؟؟

        1. سلام سرباز فراری هستم چگونه برگ اعزام بیمارستان بگیرم چون پرونده داخل بیمارستان دارم؟؟

          1. سلام شما باید ابتدا خود رامعرفی کنید جریمه خودرا پرداخت کنید سپس برای اعزام اقدام نمایید

  323. سلام وقت بخیر
    بنده میخوام در کنکور ارشد سال 1401 شرکت کنم ولی تا بهمن 1400 معافیت دارم خواستم ببینم راهی هست که در کنکور سال بعد شرکت کنم؟
    در ضمن یکبار در دوران کارشناسی انصراف دادم از رشتم خواستم ببینم دوباره امکانش هست در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم و در صورت قبولی در کنکور انصراف بدم؟

    1. سلام یه جایی ثبت نام کنید و دوباره کنکور دهید .

  324. سلام با دوماه بسیجی فعال میشه برای کسری خدمت اقدام کرد؟

  325. سلام خسته نباشید،من متولدبرج3سال76هستم میخواستم ببینم میخوام برای خریدخدمت سربازی استان منم یان؟ممنون میشم جواب بدید

  326. سلام خسته نباشید،من متولدبرج3سال76هستم میخواستم ببینم میخوام برای خریدخدمت سربازی استان منم یان؟ممنون میشم جواب بدید

  327. سلام.خسته نباشید من متولدبرج3سال76هستم میخواستم بدونم خریدسربازی مشمول من هم نیست یان؟ممنونم جواب بدید

  328. سلام خسته نباشید..بنده متولد ۸۰ هستم میخواستم معافیت پزشکی دائم بگیرم میخواستم بدونم میتونم معاف دائم شم؟ دیسک کمر خفیف دارم دیسک گردن خفیف..۳ ماه پیش تصادف کردم و مهره چهار کمرم شکست و هنوز ک هنوز کاملا خوب نشده و دردش شدیده..مینیسک زانو چپم هم صدمه دیده گاهی درد میکنه..مدرکت تحصیلیمم زیر دیپلم هستش..

    ممنون میشم کمکم کنید.تشکر.

    1. سلام معاف از رزم شما حتمی و معافیت دائم شما کمی با تردید همراه است اما احتمال 60درصد معافیت دائم هم برای شما لحاظ میشود.

  329. سلام خسته نباشید..بنده متولد ۸۰ هستم میخواستم معافیت پزشکی دائم بگیرم میخواستم بدونم میتونم معاف دائم شم؟ دیسک کمر خفیف دارم دیسک گردن خفیف..۳ ماه پیش تصادف کردم و مهره چهار کمرم شکست و هنوز ک هنوز کاملا خوب نشده و دردش شدیده..مینیسک زانو چپم هم صدمه دیده گاهی درد میکنه..مدرک تحصیلیمم زیر دیپلم هستش..

    ممنون میشم کمکم کنید.تشکر.

    1. سلام وقت بخیر
      معاف از رزم شما حتمی و معافیت دائم شما کمی با تردید همراه است اما احتمال 60درصد معافیت دائم هم برای شما لحاظ میشود.

  330. سلام بنده ۲۶ سالمه و دیپلم دارم دانشگاه هم رشته روانشناسی رفتم یه واحد مونده ب فوق دیپلمم تحت پوشش کمیته هم هستم میتونم امریه خدمت بگیرم

  331. سلام وقت بخیر.
    ببخشید آموزشی ارتش صفر پنج کرمان را میگذرونم.
    متاهل هستم و تک فرزند پسر.
    میخاستم بپرسم که امکانش هست که از ارتش به نیروی انتظامی انتقالی بگیرم (دوره خدمت) و اینکه نزدیک محل سکونتم باشم؟؟

    1. سلام به علت تاهل امکان جابه جایی وجود دارد

  332. سلام وقت بخیر

    من مدارک لیسانسمو گرفتم (دانشنامه و ریز نمرات)
    ارشد رو هم ایران بودم و تموم کردم و الان فقط باید دفاع کنم (دفاع به خاطر کرونا آنلاین هستش)
    هنوز دانشجو هستم و دوره یکساله بعد از فارغ التحصیلی هم شروع نشده
    و الان پذیرش دکتری گرفتم و مدرک ارشد رو لازم دارم

    در حال حاضر من ترکیه هستم و با وثیقه خارج شدم و باید ده روزه برمیگشتم ولی 5 ماه هست برنگشتم !
    طبق قانون میدونم که برای مدارک ارشد باید برم ایران و برگه سبز بگیرم و مدرک ارشد رو بگیرم و بعد برای معافیت تحصیلی دکتری اقدام کنم

    حالا سوال اینه که چون یکبار خارج شدم و سر وقت برنگشتم و احتمالا ممنوع الخروج هستم
    آیا میذارن مجدد برای تحصیل خارج بشم یا کلا بیخیالش بشم و برنگردم و با همون مدرک لیسانس ارشد مجدد بخونم

    1. سلام
      بعد از گذراندن مدت سربازی خود میتوانید مجدد از ایران خارج شوید

      1. سلام وقت بخیر.ببخشید من آموزشی ارتش صفر پنج کرمان رو میگذرونم ،متاهل هم هستم و اینکه تک فرزند پسر،ساکن شهرستان رودبار جنوب،
        میخاستم بپرسم امکان انتقال از ارتش به نیروی انتظامی رو دارم؟؟
        و اینکه انتقال به محل سکونت رو دارم؟؟

        1. سلام وقت بخیر
          به علت تاهل امکان جابه جایی وجود دارد

  333. سلام خسته نباشید. من برای امریه دولتی اقدام کردم و هیچ مشکلی از جهت پذیرش سازمان ندارم، فقط به دلیل زمان کمی که برای ارسال دفترچه داشتم، این کار را کردم و تاریخ اعزام من 1 مرداد ثبت شد و سازمان، تاریخ اعزام شهریور یا مهر نیازد دارد. حالا که برای تمدید تاریخ اعزام اقدام میکنم، نظام وظیفه یک قانون نانوشته برای من رو کرده که تاریخ ثبت درخواست تمدید، صرفا تا 1 سال پس از زمان فارغ التحصیلی هست (که برای من گذشته). با این وضعیت من چطور میتونم درخواست تمدید اعزام ثبت کنم به صورت حضوری یا هر روش دیگه؟ (کنکور هم ثبت نام کردم)

    1. سلام
      برای درخواست تمدید از ارگانی که امریه گرفتید درخواست نامه کتبی بدهید و به نظام وظیفه ارائه دهید

  334. سلام من دانشجوی انصرافی هستم و مهلت معرفی یکساله من ۴ شهریور تمام میشود / می خواهم مجددا در مهر ماه وارد دانشگاه شوم :

    ۱- آیا باید دفترچه پست کنم ؟

    ۲ـ اگر بخواهم برای معافیت پزشکی اقدام کنم از یک هفته به پایان مهلت باید اقدام کنم یعنی مثلا ۲۵ مرداد یا باید از ۲ماه قبل اقدام کنم یعنی مثلا از تیرماه ؟؟ که تا ۴ شهریور ۲ ماه فرصت باشد

    ۳- میشه برای اینکه مشکلی پیش نیاد . یک هفته مانده به ۴ شهریور درخواست اعزام بزنم و همزمان درخواست معافیت پزشکی یعنی ۲ درخواست همزمان که مشکلی برای غیبت خوردن نداشته باشم ؟؟

  335. سلام.من ۱تیر اعزام.مرکز اموزشیم شهید دستغیب جهرم (نیرو انتظامی)،میخوام بدونم سربازان این مرکز بعداموزشی یگانشون سرمرز هست یا نه؟؟؟؟؟ممنون

  336. سلام
    وقت بخیر
    پدر من خدمت سربازیشان را از 66/11 تا 68/11 در منطقه سرپل ذهاب گذراندد
    آیا براساس طرح امام حسن مجتبی من میتوانم با توجه به زمان و منطقه ی خدمت پدرم کسری بگیرم؟

  337. سلام وقتتون بخیر من متولد ابان ۸۱ هستم و سال دوازدهم .ابان ماه ۹۹ معافیت تحصیلی گرفتم.این ماه امتحانات نهایی تموم شد و هنوز دیپلم را دریافت نکردم . + جناب تاریخ اتمام معافیت ابان 1400 هستش. گفته بودن 1سال معافیت تحصیلی. اما از جایی شنیدم که امکان داشتن معافیت برای تحصیل تا 20 سالگی وجود داره.ایا صحت داره؟ سوال من اینه ک درصورت نگرفتن نتیجه دلخواه در کنکور۱۴۰۰ میتونم واسه شرکت در کنکور ۱۴۰۱ معافیت تحصیلیم رو تمدید کنم ؟لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام تا ابان مهلت دارید امکان تمدید وجود ندارد میتوانید ثبت نام کنید و انصراف بدهید .

      1. سلام وقتتون بخیر من ۲۲ سال دارم کارشناسی حسابداری برادرم رو تو سانحه تصادف از دست دادم تک فرزند هستم پدر و مادرم از لحاظ روحی دچار افسردگی شدید شدن ایا امکانش هست برای معافیت اقدام کنم یا امریه تو شهر خودم بگیرم

        1. سلام . در صورت تایید افسردگی شدید پدر در کمسیون میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید. برای دریافت امریه شرایط متفاوتی وجود دارد برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  338. با عرض سلام
    کل مدت مرخصی استعلاجی در حین خدمت چند روزه؟؟!
    و آیا استعلاجی کرونا اضافه بر سازمانه یا اون هم جز‌و استعلاجی می باشد؟!
    با تشکر

  339. سلام . من هزینه تماس با تلفن همراه رو پرداخت کردم و نوشت که نوبت شما ثبت شد اما شماره ای نبود که باهاش تماس بگیرم . خودتون تماس میگیرید؟

    1. سلام شماره پایین بسته ها هست
      و تماس تون هم که برقرار شد دوست عزیز

    2. سلام خسته نباشید . من دانشجوی پیام نور هستم و تا شهریور 1401 معافیت تحصیلی دارم .و میخوام سال 1401 کنکور سراسری رشته تجربی شرکت کنم . آیا در صورت قبولی دوباره معافیت تحصیلی برام صادر میشه که بتونم وارد دانشگاه ملی بشم ؟؟ ممنون از راهنماییتون 🌷

      1. سلام اگر شما خدمت سربازی نرفته باشید، در صورتی که مدرک کارشناسی خود را دریافت کنید، مجاز به شرکت مجدد در کنکور سراسری نمی باشید و معمولا فقط می توانید برای مقطع بالاتر (کارشناسی ارشد)، اقدام به ثبت نام نمایید.

  340. سلام خواهش میکنم جواب منو بدین این چندمین باره پیام میدم.
    من ورودی مهر 97 پیام نورم و تا الان ۶۰ واحد پاس کردم و قصد دارم بهمن 1400 انصراف بدم و کنکور1401 شرکت کنم ..در صورت انصراف و قبولی در دانشگاه جدید اجازه ثبت نام دارم یا نه ؟ ( در ضمن اولین انصرافم هست و‌معافیتم تا مهر1401)

  341. سلام وقتتون بخیر من متولد ابان 81 هستم و سال دوازدهم .ابان ماه 99 معافیت تحصیلی گرفتم.این ماه امتحانات نهایی تموم شد و هنوز دیپلم را دریافت نکردم . سوال من اینه ک درصورت نگرفتن نتیجه دلخواه در کنکور1400 میتونم واسه شرکت در کنکور 1401 معافیت تحصیلیم رو تمدید کنم ؟لطفا راهنماییم کنید

    1. با سلام از پلیس+10استعلام تاریخ اتمام معافیتتان را بگیرید که با خیال راحت درس بخوانید .

  342. سلام وقتتون بخیر. من دکترای عمومی دامپزشکی (روزانه) دارم و دانشجوی تخصص هستم
    آیا اگه بنده کنکور تجربی بدم و رتبه ی زیر ۵۰ بیارم، میتونم وارد دانشگاه پزشکی بشم؟!
    چون در حال حاضر قبل از خدمت سربازی نمیشه وارد دانشگاه بشم و مجددا دکترا بگیرم.
    میخاستم ببینم اگه بعد از تخصصم، رتبه ی زیر ۵۰ هم بیارم، بازم باید ابتدا خدمت برم و بعدش دوباره کنکور بدم و برم دانشگاه، یا نه، میشه برم دانشگاه و در حین تحصیل خدمت رو هم اوکی کنم؟
    آخه فکر میکنم برای ورود مجدد به دکترا نیاز به کارت پایان خدمت داشته باشم. یکم شرایط خاص هست، ممنون میشم پاسخ بدین

    1. برای تحصیل در مقطعی که یکبار گذراندید حتما باید کارت پایان خدمت داشته باشید.

  343. سلام خسته نباشید ببخشید من معافیت موقت کفالت گرفتم تا دوسال دیگه الان بیماری کردن گرفتم و به این بیماری معافیت دائم میدن میخواستم بدونم میتونم الان برای معافیت پزشکی اقدام کنم یا اینکه نمیتونم باید وایسم تا دوسال دیگه؟

    1. با سلام ترجیحا بایستید تا کفالت برای شما لخاظ شود.

  344. با سلام و احترام
    بنده 1 تیر اعزام هستم، داخل پنل epolice قسمت امریه و جذب برای من زده
    سازمان : ستاد کل
    نوع درخواست : جذبی

    لطفا راهنمایی میکنید که چیه این مورد ؟
    چون من برای امریه اقدام نکرده بودم

  345. سلام، ببخشید من دانشجوی ورودی 98 در مقطع کاردانی ام. برگه معافیت تحصیلی که زمان ثبت نام گرفتم نوشته بود تا اسفند 1400 دارای معافیت تحصیلی ام. الان ترم 4 هستم و میخواستم بدونم میتونم تو کنکور 1401 شرکت کنم؟

  346. سلام.بنده به خاطر تنگی کانال نخاعی عمل شدم و در ستون فقراتم دو عدد پلاتین کار گذاشتن که تا آخر عمر هم باید باشن و نمیشه درشون آورد.همچنین به خاطر شرایطم وزن بیشتر از ده کیلورو هم برام ممنوع کردن کلا.حالا میخواستم بدونم وجود پلاتین درون ستون فقرات معافیت دائم داره؟با اینکه غیبت هم دارم چطور میشه؟

    1. سلام غیبت مشکلی در معافیت پزشکی ایجاد نمیکند.

  347. سلام و وقت بخیر خدمت همکاران محترم.
    عرض بنده این بوده که در خانه بنده را شدیداً تحت فشار گذاشته اند که برو خدمتتون کن و ۹ ماه کسری اینا، ولی متاسفانه بنده از چند تا مشکلات مربوط به استخوان رنج می‌برنم و شدتشون تا حد متوسط هست و متاسفانه هیچ کدام از این ها را کمیسیون پزشکی قبول نمیکند و همه این موارد به معاف از رزم ختم میشود.
    خدمت شما عرض شود همان طور که اطلاع دارید نمیشه روی معاف از رزم حساب رفت و قوانین واضع و شفافی که در جایی مکتوب شده باشه که بشه بر روی آن اکتفا کرد نیست لذا برخی مسولان مربوطه از این خلا قانونی سو استفاده میکنند و نحوه برخورد با سربازان معاف از رزم کاملا سلیقه ای هست.
    حالا عرض بنده این هست که به نظر شما نسبت به اعزام به خدمت اقدام کنم (به خاطر کسری خدمت) یا برای حفظ سلامتی فعلی (به خاطر چندین بیماری داشتن ) اقدام به غیبت نمایم؟
    ممنونم.

    1. با سلام بسته به شرایطتان دارد .ترجیحا وارد غیبت نشوید بهتر است اما اگر امکان صدمه وجود دارد باید حتما به صورت جدی و منطقی در مورد آن فکر کرد و در صورت امکان مجددا در کمیسیون پزشکی شرکت کرد .

      1. سلام.وقت بخیر.تقریبا یک ماهی هست که با تنگی کانال نخاعی عمل جراحی شدم و دو عدد پلاتین در ستون فقراتم هست همچنین غیبت هم دارم.آیا پلاتین در ستون فقرات باعث معافیت دائم میشود؟با وجود غیبت چطور؟

        1. سلام غیبت مشکلی در معافیت پزشکی ایجاد نمیکند.

  348. سلام خسته نباشید اسم پدر من در شناسنامه مادرم نیست ولی پدرم در قید حیات است و با هم زندگی میکنم من میتونم از طریق کفالت مادرم معافیت بگیرم یا نه؟

    1. با سلام برای گرفتن کفالت مادر وضعیت عدم حیات یا طلاق باید مشخص باشد.

  349. سلام چرا باوجود افزایش حقوق سربازان درسال ۱۴۰۰ که از ابتدای ماه واریز میشود برا سرباز معلمان اعمال نمیشود مگه ما سرباز نیستیم به اموزش پرورش میری میگن نامه ای برا برنیامده لطفا پیگیری کنین

  350. سلام،من چند سال غیبت داشتم برای سربازی اقدام کردم معافیت موقت دادند میتوانم با این معاف موقت گذرنامه بگیرم؟

    1. سلام اگر معافیت پزشکی باشد میتوانید به پلیس +10مراجعه و پوشه مربوطه را پر کنید و گذرنامه موقت را دریافت کنید
      اما شرایط شما باید بیشتر بررسی شود برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید

  351. سلام خسته نباشید من میخواستم ببینم چجور میتوانم شماره پادگان را پیدا کنم

        1. درماتوفاژی در زمره بیماری های روان قرار میگیرد که بسته به نظر کمسیون اعصاب و روان نظام وظیفه ممکن است شامل معافیت شود .با پرونده پزشکی برای ثبت درخواست معافیت به دفاتر پلیس +۱۰مراجعه کنید.

  352. سلام خسته نباشید پایان خدمت سربازی ما اجازه داده میشود برای گرفتن گواهینامه پایه سوم بله یا خیر رانندگی خوب مسلت هستم
    این شماره تماس بنده هست 09363720790 اگرلطف کنید کاربنده را بیندازید خدای بزرگ هم راه می اندازه الان ماه خدا هستش هرچی من بگویم ثبت خواهد کرد
    برسی کنید جوابدهید
    باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      سوال شما واضح نیست مجددا مطرح نمایید .

  353. با سلام
    می خواستم بدونم چجوری بوسیله کد سخا میشه از محل پادگان آموزشی مطلع شد ؟
    با تشکر

    1. دوست عزیز
      سلام. برای اطلاع پیدا کردن از محل پادگان تقریباً دو هفته قبل از اعزام می شود استعلام گرفت اما گاه آن هم پیش می آید که تا زمان اعزام هم خود فرد نمی‌تواند به خوبی متوجه محل اعزام شود اما جواب شما مثبت است با کد سخا می شود محل اعزام را متوجه شد.

      1. با سلام
        بنده سال ۹۷ با مدرک کارشناسی برای خدمت در نیرو زمینی ارتش اعزام شدم
        اواسط آموزشی ارشد قبول شدم و ایست خدمتی زدم
        الان که درسم تموم شده و میخوام مجدد اعزام بشم به چه صورت هست ؟
        همون ارتش میفتم ؟ یا امکان تغییر کردن ارگان هست ؟
        و اینکه ۳۳ روز سابقه خدمتی دارم آیا مجدد باید آموزشی برم ؟ یا مستقیم میرم یگان ؟

        1. سلام دوست عزیز
          از همان جایی که بودید ادامه میدهید.

    2. با سلام
      بنده سال ۹۷ با مدرک کارشناسی برای خدمت در نیرو زمینی ارتش اعزام شدم
      اواسط آموزشی ارشد قبول شدم و ایست خدمتی زدم
      الان که درسم تموم شده و میخوام مجدد اعزام بشم به چه صورت هست ؟
      همون ارتش میفتم ؟ یا امکان تغییر کردن ارگان هست ؟
      و اینکه ۳۳ روز سابقه خدمتی دارم آیا مجدد باید آموزشی برم ؟ یا مستقیم میرم یگان ؟

      1. سلام دوست عزیز
        از همان جایی که بودید ادامه میدهید.

  354. سلام و خسته نباشید،
    من شهریار هستم ، با توجه به اینکه کف دستها و کف پاهایم عرق میکند و پدرم نیز فلج پای چپ دارد آیا میتوانم از معافیت استفاده کنم ؟

    1. برای معافیت خدمت سربازی باید وضعیت شما دقیق تر بررسی شود.

  355. سلام.خسته نباشید.من الان 6 ماهه سرباز دادگستری هستم میخواستم بدونم اگه یک جز قران حفظ باشم میتونم انتقالی بگیرم برم شهر یا استان خودم!؟؟

    1. سلام
      برای انتقالی گرفتن در سربازی در صورت پذیرش پادگان مقصد باید تایید فرمانده پادگان و فرمانده نیروی انسانی استان محل خدمت را بگیرید.

  356. سلام . بنده کارشناس پرستاری و درحال خدمت سربازی هستم . میخوام برای دکترا پزشکی در کشور روسیه اقدام کنم ک شامل یک دوره یکساله پادفک و شش یا هفت سال کورس اصلی است ایا میتونم ایست خدمتی بگیریم یا خیر

    1. سلام خیر امکان پذیر نیست مگر در شرایط خاص؛ برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید تماس حاصل فرمایید.

  357. به هنگام ثبت درخواست تعجیل از سامانه سخا سه گزینه علت درخواست تاریخ
    اعزام جدید و توضیح موجود است که با پر کردن هر سه آنها هم دسترسی
    به مرحله بعد میسر نیست و پیغام نوع درخواست را مشخص کنید می آید که هیچ
    گزینه ای برای مشخص کردن نوع درخواست وجود ندارد..راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدت زمان باقی مانده و نوع تعجیل از پلیس +10 اقدام کنید

  358. سلام علیکم. بنده محصل حوزوی و سال ششم حوزه میباشم و میخوام انصراف از حوزه بدم و برم دانشگاه درس بخونم، سوالم اینکه بعد از انصراف از حوزه باید حتما برم سربازی یا اینکه میتونم برای کنکور و دانشگاه بخونم و غیبت سربازی نخورم، اگه میتونم تا چه مدت میتونم از زمان انصراف بدون غیبت برای کنکور و دانشگاه بخونم؟ چون مهلت ثبت نام کنکور امسال تموم شده فقط کنکور سال ۱۴۰۱ میتونم امتحان بدم و تا انتخاب رشته و رفتن به دانشگاه حدود یکسال و نیم طول میکشه

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ انصراف یک سال فرصت دارید.برای ادامه تحصیل بازگشت به عقب نداریم

  359. سلام
    ببخشید من یه سوال داشتم … برادر من خدمته من میخواستم باهاش صحبت کنم شهرو ادرس دقیق محل خدمتشو بلدم نمیدونم اونجا تلفن دارن! اگه دارن شماره تلفن اونجارو چجوری باید پیدا کنم ؟!!
    لطفا جوابمو بدین ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      با داشتن اسم پادگان از 118 پیگیری کنید

  360. سلام من دیپلمم رو نیمه اول شهریور ۹۸ گرفتم و تا پایان شهریور ۹۹ مهلت معرفی داشتم ولی به دلیل تعویق کنکور و ثبت نام دانشگاه خودمو در موعد مقرر معرفی نکردم ولی در اواسط آبان ۹۹ از پلیس۱۰+برای ثبت نام دانشگاه معافیت تحصیلی گرفتم و میخوام کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت کنم میخواستم بدونم من میتونم وفتی کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه قبول شدم از دانشگاه فعلبم انصراف بدم و برای دانشگاه جدیدم معافیت تحصیلی بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      یک بار فرصت انصراف در دوران تحصیلی را دارید

      1. سلام
        من یه سوال داشتم .. برادر من خدمته من میخواستم باهاش صحبت کنم شماره تلفن اونجارو چجوری باید گیر بیارم شهرو ادرس محل دقیق خدمتشو بلدم ولی نمیدونم شماره تلفن اونجا دارن که بتونیم زنگ بزنیم!؟ اگه دارن چجوری باید پیداش کنم لطفا به سوالم جواب بدین کمکم کنین ..ممنون

        1. سلام دوست عزیز
          با داشتن اسم پادگان از 118 پیگیری کنید

  361. سلام خدا قوت من ۲۱سال سن دارم بعد اعتبار معافیت تحصیلی من تا ۱.۸.۹۸بود با این وضعیت من میتوانم کنکور ۱۴۰۰شرکت کنم بعد دیپلم ۱.۵.۹۹ گرفتم بعد ۲سال وقفه تحصیلی دارم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که قبل از 20 سالگی دیلم گرفته باشید بله

      1. سلام
        آیا کسانی که معاف از رزم میشن توی کارت پایان خدمت درج میشه

  362. سلام من متولد تیر 1381 هستم امسال پشت کنکور موندم چه کدی رو باید در دفترچه ثبت نام کنکور وارد کنم ؟باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به دفترجه راهنما و سال اخذ دیپلم اقدام کنید

  363. با سلام در گوگل سرچ کردم که سربازان متاهل که بیشتر هشت سال غیبت دارن تا پایان امسال ینی ۹۹ میتونن خدمت سربازی رو بخرن میشه راهنمایی کننین بی زحمت

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت ثبت نام در دوره قبلی امکان دارد

  364. با سلام من فعلا دانشجو لیسانس هستم و معافیت تحصیلی دارم . میخواهم درس خود را رها کرده و با وثیقه به خارج از کشور رفته و در آنجا مجددا از دیپلم درس بخوانم . آیا میتوانم ؟
    اگر در مدت تحصیل برگردم چه اتفاقی برایم میافتد.
    شنیده ام که اگر پس از سه سال برگردم میتوانم مدت کوتاهی در کشور بمانم و مجددا اجازه خروج دارم . آیا صحت دارد ؟ لطفا راهنمایی فرمایید تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      معافیت تحصیلی برای مقطع لیسانس و دیپلم در خارج از کشور صادر نمیشود. در صورت خروج با اشتغال به تحصیل تا سه سال غیبت حق ورود را ندارید. سالی سه ماه مقدور است

      1. سلام من مهره 4و5کمرم زده بیرون پزشکی قانونی پارگئ دیسکمر مشخص کرده لذا باتوجه به اینکه بنده سال 90 خدمت کردم و بعد 6ماهه بدلیل کفالت داشتن مادرما که امین عاجز مادرم بودم و سخت بیمار بود مجبور شدم دیگر غیبت کنم یا فرار حالابگید من چگونه باید خودما نجات دهم خسته شدم راهنمایمریس کنید لطفا همه

        1. سلام دوست عزیز
          احتمال معافیت دارید اقدام کنید

      1. سلام دوست عزیز
        سلام حدودا 3 و 4 میلیون تومان ولی باز هم بستگی به شرایط دارد

  365. سلام خسته نباشید. برادر من پوکی استخوان 2.5 دارد و طبق تشخیص سنجش تراکم استخوان مبتلا به استئوپروز است. ایا پزشک متخصص معتمد نظام وظیفه که به ما معرفی شده برای حضور در بیمارستان میتواند بر صحت نتایج مشکوک شود و درخواست انجام مجدد تست در یک مرکز دیگر را بدهد؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تاییدیه ندادن اون پزشک بله.

  366. سلام من دو برادر دارم .برادراولم ۱۰ سال پیش برای پدرم کفالت گرفته پدرم رماتیسم داره و برادر دومم هم خدمت رفته هر دو ازدواج کردند ولی برادری که برای پدرم کفالت گرفته بود طلاق گرفته و دو فرزندش را بزرگ میکند و سرپرست ان هاست من میتوانم کفالت بگیرم یا خیر

    1. سلام دوست عزیز
      کفالت پدر خیر . برای کفالت مادر اقدام کنید .

  367. سلام خسته نباشید برای کفالت مادر مطلقه خواستم سوال کنم داری غیبت بودم و هم فرا متاهلم یه نوزاد دارم و یه خواهر خرج و مخارج زندگی نمیذاره ادامه خدمت بدم و مادرم هم مشکل کمر داره به من گفتن برو اموزشی معاف میشی رفتم بعد گفتن یگان خدمتی باید اقدام کنی و هنوز هم خبری نیست مجبور به فرار شدم چون تو نون شبم مونده بودم به من بگین چیکار کنم با این همه مشکلات

    1. دوست عزیز
      در صورت توجیه غیبت میتوانید اقدام کنید ولاغیر

      1. سلام من سال 90به خدمت رفتم وبعد 6 ماه به دلیل اینکه حکم امین اجز مادرم را داشتم و بدون کمک چه مالی چه غیره از طرف کسی نمیتونستم تحمل زجرکژشیدن مادرما بشنومبه خاطر همین باگرفتن اولین مرخصی به دیگه به خدمت نرفتم بعد افتام توزندان وحسابی گرفتار کردم خودما وبعدسند گزاشتم ورای باز که شدم برای اشتغال به کار به کارخانه سنگبری ها فرستادن منا بعد چند ماه کار دوچار پارکی دیسکمرمهره چهارم

        1. سلام دوست عزیز
          احتمال معافیت دارید اقدام کنید

    2. سلام ببخشید تنبلی چشم معافیت پزشکی حساب میشه یا خیر ؟

      1. سلام دوست عزیز
        بله بستگی به شدت و مدرک تحصیلی دارد

        1. سلام پسرم اموزشی تمام کرد و 6 روز مرخصی بهش دادن روز پنجم تصادف کرد الان 6 ماه پاش خوب نشد دو بار بردمش دم پادکانش بهشون اطلاع دادم گفتن هر وقت خوب شد بیارش تا نامه بهت بدیم ببرش دادگاه لطفا راهنماییم کنید

          1. سلام بعد از مرخصی بره پادگان تا غیبتش توجیه شود .

  368. سلام من در حال حاضر خارج از کشور هستم و نیاز به مشاوره تلفنی دارم ، چجوری میتونم باهاتون در ارتباط باشم؟

    1. سلام وقت بخیر
      با شماره ای که برای تماس با موبایل هست تماس بگیرید تا با شما هماهنگ کنیم

      1. دیدم همتون استرس دارید گفتم از خودم بگم بخندید ، من لیسانس قبول شدم رفتم نظام وظیفه واقعا بدون هیچ دلیلی گفتن سه ماه غیبتی دوماه دوندگی کردم رفتم دانشگاه ، فوق قبول شدم ، باز بدون هیچ دلیلی سایت نظام وظیفه برام صفر روز غیبت رو درج میکرد و معافیت نمی داد ، باز یه هفته دوندگی و باز رفتم ارشد رو هم گرفتم ، الان دانشگاه برام نامه معرفی به نظام وظیفه زده ، منی که معافیت ارشد رو بیست و هفت شهریور 96 گرفتم ، تو نامه دانشگاه درج شده 95 که پلیس هب اضافه ده میگه ایراد داره ابید باز بدویی خواستم بگم زیاد ناراحت نباشید ، این کشور عقب افتاده ایرانه ، هر کاریشم بکنی تهش باید بدویی ، مخصوصا اگه کارت به قسمت خشک مغز های نظامی افتاد

  369. سلام میشه بگید اعزامی های دی ماه 99 چند ماه اموزشی دارن براب اورگان نیرو انتظامی

  370. سلام خسته نباشید
    من روی دستا و پاها ، بازو ، دور ناف ، تتو دارم
    درضمن ادم شدیدا عصبی و استرسی هستم جوری که کنترل ندارم تو عصبانیتم و همش دلهره دارم ، سابقه کیفری هم دارم 2،3 تا ، به نظر شما راهی برای معافیت وجود داره ؟
    لطفا راهنمایی کنید
    تشکر

    1. سلام . بله به شما معافیت پزشکی تعلق میگیرد . معافیت اعصاب و روان . به پلیس10+ مراجعه کنید و درخواست معافیت پزشکی دهید .

  371. سلام وقت بخیر. خواستم بدونم برای کسانی که امریه دریافت کردند، در صورت قبولی در دانشگاه، ایست خدمتی امکان پذیر هست یا اینکه باید حتما خدمت امریه رو بره؟

    1. می تونید از ایست خدمتی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه در ارتباط باشید.

      1. سلام ببخش خواستم ببینم اگه کسی با نظر پزشک معتمد شامل معافیت باشه نظر شوراپزشکی میتواند خلاف اون باشه

        1. سلام دوست عزیز
          بله بستگی به رای نهایی کمیسیون دارد

  372. سلام.
    من 20 بهمن 99 مهلت 12 ماهه ارسال دفترچه خدمت سربازیم به پایان میرسه. الان کنکور دکتری 99 ثبت نام کردم و همزمان هم میخوام برای دریافت امریه اقدام کنم. خواستم بدونم که در این فرصت باقی مانده ای که دارم چه تاریخی بهتره که دفترچه رو ارسال کنم تا هم بتونم پیش از اعزام در آزمون دکتری 15 اسفند 99 شرکت کنم و هم بتونم فرصت برای اقدام جهت دریافت امریه داشته باشم؟

    1. سلام رضا جان
      مورد شما نیاز به بررسی دقیق تر دارد لطفا با مشاورین تماس بگیرید

  373. با سلام خدمت شما سوالی در مورد معافیت صافی کف پا داشتم ، من رفتم پزشک معاین بعد گفت که یکم کف پات صاف هست و اشاره ای به صافی کامل کف پا نکرد با این حال گفت که طبق قانون مراحل اداری ش باید طی بشه از کارشناس مربوطه میخواستم بپرسم با این حال امکان داره که بهم معافیت از رزم بده چون نمیخوام کارت پایان خدمتم مشکلی داشته باشه

  374. سلام
    من بیماری قوز قرنیه دارم با شدتی که میتونه معافیت صادر کنه. اما فعلا در حال تحصیل هستم و پزشک هم عمل رینگ قرنیه رو برای یک چشم و کراس لینکینگ رو برای دو چشم تجویز کرده. میخواستم بپرسم آیا بعد از انجام این عمل ها هم میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام سروش جان
      عمل مربوطه باید از سوی نظام وظیفه صادر شود تا شرایط بهری را برای معافیت کسب کنید برای بررسی دقیق مشکل خود با کارشناسان تماس بگیرید.

    2. سلام ببخش خواستم ببینم اگه کسی با نظر پزشک معتمد شامل معافیت باشه نظر شوراپزشکی میتواند خلاف اون باشه

      1. سلام دوست عزیز
        بله بستگی به رای نهایی کمیسیون دارد

  375. سلام،من به علت مشکل کرونا۳۰مهر۹۹لیسانس گرفتم ودرپی آن ارشد قبول شدم،اماتا الان که ۶اذراست نظام وظیفه معافیت تحصیلی به من نداده ومی گوید تکلیف یکماه مشخص نشده با توجه به تعطیلی دوهفته ای من چطور میتوانم مشکلم را حل کنم(درضمن دانشگاه مقطع ارشدم تا آخر اذرفرصت داده)

    1. سلام امید جان
      با نامه قبولی در مقطع جدید به نظام وظیفه استان مراجعه کنید

  376. با سلام
    من مشکل قوز قرنیه دارم و پزشک تجویز کرده که روی یک چشم رینگ قرنیه بذارم و بعد هم هر بر روی هر دو چشم عمل کراس لینکینگ انجام بدم.
    میخواستم بپرسم با همین وضعیت معافیت به من تعلق میگیره؟
    همچنین با توجه به اینکه مشغول به تحصیل هستم و امکان اقدام برای معافیت پزشکی ندارم، بعد از انجام عمل‌های مذکور چطور؟ اون موقع میشه برای معافیت اقدام کرد؟

    1. سلام سعید جان
      احتمال دارد برای بررسی بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

      1. سلام من فارغ التحصیل دکتر دام پزشک میباشم .دارای بیماری ریه آسم هستم برای معافت اقدام کرده ام اما متاسفانه در کمیسیون پزشکی به علت مدارکم معاف رزم شده ام.در تاریخ ا_ 10.-99 اعزام به اموزش صفر یک تهران شده ام. ودرحال حاضر دوران اموزشی میگذارم دوسوال دراین باره دارم یک
        امکان معاف است به چه طریقی دو چطور می توانیم انتقالی به شیراز بگیریم با توجه اینکه پدر ومادرم هر دو پیر از کار افتاده میباشد باتوجه بیمار خودم خواهشمندم مرا راهنمایی بفرمایید .سپاس ازمحبت شما عزیز

        1. دوست عزیز
          امکان معافیت مقدور است . برای بررسی دقیق تر مشکل خود با کارشناسان ما تماس بگیرید

          1. سلام
            چرا اسامی درجه های ارتش با سپاه فرق دارن؟

  377. سلام.
    من چشمم نزدیک بینه و چشم چپم شمارش -4.75 هست و -1.5 هم آستیگمات داره که مجموعا میشن -6.25
    آیا معافیت دائم شاملم میشه؟

    1. سلام
      با توجه به مدرک تحصیلی مشخص میشود با مشاورین ما تماس بگیرید

  378. سلام.
    واقعا چرا باید همسر من که متاهله و مدرک لیسانس مهندسی شیمی داره سزباریش 24 24 بیوفته و روزبرگ نباشه و پست بده؟؟؟؟؟

  379. با سلام خسته نباشید
    اگر سربازی فرار کند چه کارش می‌کنند؟؟ کارش دارند یا خیر؟؟

    1. سلام
      با تشکیل دادگاه نظامی و تعیین جریمه نقدی فرار توسط قاضی ادامه خدمت طی میشود

    2. با سلام
      خسته نباشین من پدرم سال ۶۷/۱۰/۱۹تا ۷۰/۶/۱۹خدمت کرده تو لشکر ۵۸ذلفقار بعد اعزام شده قصر شیرین کرمانشاه ایا ب من کسر خدمت تعلق میگیره

      1. سلام
        با مراجه به محل خدمتی برگه ایثار دریافت کنید.

  380. سلام
    مهلت دانشجویان محروم از تحصیل جهت معرفی و دریافت دفترچه بدون غیبت تا چند ماه است

    1. سلام
      با مشاورین جهت بررسی دقیق تماس بگیرید

  381. سلام. من در کنکور 98 در رشته ارشد دوره مجازی دانشگاه تهران پذیرفته شدم. ترم دوم را مرخصی گرفتم. وبه دانشگاه نرفتم تا شهریور که برای اعلام انصراف به دانشگاه مراجعه کردم گفتند مرخصی شما پذیرفته نشده بود و به دلیل غیبت محروم از تحصیل شده اید. امسال نیز در کنکور 99 پذیرفته شده ام. ایا از معافیت تحصیلی می توانم استفاده کنم. معافیت تحصیلی قبلی من که مربوط به دانشگاه دوره مجازی بود تا 1400 اعتبار داشت

      1. سلام.خسته نباشید.من ورودی مهر 95 لیسانس پیام نورم و تا الان حدود 40 واحد پاس کردم و ترم نهمم. تا 31 شهریور 1400 معافیت تحصیلی دارم.من قصد ادامه این رشته رو ندارم و انصراف خواهم داد و هدفم دندانپزشکی روزانه هست.من کنکور سراسری 1400 رو شرکت میکنم که اگه دندان روزانه قبول شدم، از مهر یا بهمن 1400 برم دانشگاه جدید و اگه امسال قبول نشدم، کنکور 1401 هم شرکت کنم تا نهایتا مهر 1401 برم رشته جدید.برا همین میخوام اگه امکانش باشه بعد ترم دهم و چند روز مانده به پایان معافیت تحصیلی 5 ساله ام، از پیام نور انصراف بدم و از شهریور 1400 تا 1401 از مهلت یکساله بعد انصراف استفاده کنم.اگه مهر 1400 رفتم دانشگاه جدید که هیچ.اگه نشد و موندم برا 1401 مشکلی پیش نمیاد و معافیت تحصیلی رشته های پزشکی،دوباره برا من صادر میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کاملی بکنید.🌹

        1. سلام دوست عزیز
          از تاریخ انصراف یک سال زمان دارید . در طول دوره تحصیلی فقط یک بار امکان انصراف وجود دارد

  382. باسلام من پارسال با دو فرم تخفيف در طرح خرید معافیت ثبتنام کردم و متاسفانه بخاطر فرمها زمان تلف شد و پروندم را باطل کردند. الان من نمیتونم پول واریز کنم. چکار کنم. تخفیف هم نخواستم. مت باید کنکور یوس ترکیه بدم درغیراینصورت مجبورم از خارج کمک بگیرم. تکلیف من چی هست. لطفا ایمیل بزنید.

    1. سلام
      نیاز به بررسی دارد با کارشناسان تماس بگیرید

  383. با سلام
    من متولد 1 دی 79هستم سال98 اولین کنکورم رو دادم و الان هم میخوام سال1400 توی کنکور شرکت کنم من توی کنکور 99 یه دانشگاه پیام نور قبول شدم که معافیت بگیرم ولی وقتی رفتم از مدرسه گواهی موقت دیپلم بگیرم گفتن که چون یک امتحان غایب بودی گواهی صادر نمیشه به نظرتون من باید چیکار کنم ایا راه دیگه ای هم هست؟؟؟

    1. سلام شما باید امتحان را پاس کنید و مدرک دیپلم را به دانشگاه ارائه دهید و از معافیت تحصیلی استفاده کنید

  384. سلام من سال ۹۸براساس سوابق تو یکی از دانشگاه های تهران ثبت نام کردم یک هفته بعد انصراف دادم بلافاصله رفتم یه دانشگاه تو قزوین ثبت نام کردم امسال کنکور دادم تو تهران با آزمون قبول شدم رفتم که ثبت نام کنم قبول نکردن گفتن یه بار انصراف دادی دیگه نمیتونی لطفاً یه راه بهم بگین وقتم خیلی کم مونده برا ثبت نام

  385. سلام ، یه سوال در مورد سربازی دارم ، اگه یه نفر تا آذر ۱۳۹۹ فرصت داشته باشه واسه سربازی ، ولی میخواد درس بخونه تا بتونه کنکور ۱۴۰۰ بده ، اگه آذر دفترچه پست نکنه و نره سربازی و تا کنکور بخونه و بعد کنکور بره سربازی ، تا موقع اعلام نتایج سرباز باشه ، وقتی نتایج اعلام شد ایست خدمت بزنه و بره دانشگاه ، اینجوری میتونه دانشگاه ثبت نام کنه؟

    1. سلام شما باید اعزام بشید و سپس کنکور بدهید و بعد از قبولی درخواست ایست خدمت کنید

  386. سلام پدرم از سال۶۶ تا سال۶۷ باعضویت وظیفه مشغول به خدمت بود که ۵ ماه و خرده ایش منطقه جنگی بوده میخواستم ببینم میتونم از سهمیه ایثارگری استفاده کنم برای کارم( رزمندگان با حداقل ۶ ماه خدمت داوطلبانه)

  387. سلام،نظام وظیفه و ستادکل،چه مشمولانی را به عنوان مازاد عنوان میکنند؟

    1. سلام طبق شرایط صلح یک نسل را مازاد اعلام می کنند که امسال نبوده است

  388. سلام
    من در حال خدمتم
    خدمتم ۹۹/۹/۱ تموم میشه
    تو کنکور ۹۹ شرکت کردم ورودی بهمن رشته ی پرستاری قبول میشم
    میتونم خدمت تموم کنم چون ورودی بهمن قبول میشم یا حتما باید ایست خدمتی بزنم ؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز شما میتونین خدمت رو تموم کنین

  389. باسلام. میخواستم بدوم که کسی که معافیت تحصیلی داره همزمان درحین تحصیل میتونه معافیت ÷زشکی هم بگیره

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز به برخی از موارد حین تحصیل هم رسیدگی میگردد

    2. سلام وقت شما بخیر. من درسال ۶۱ بع از ۶ماه معاف پزشکی شدم واز بقیه خدمت معاف شدم.الان می تونم گواهی خدمت چند ماه آموزشی را برای کارم را بگیرم؟باتشکر

      1. با سلام بله .اما شما کاملا معاف شدید بعید است به کار اید .

  390. سلام خسته نباشید من کف پام هر جفتش صاف هستش به قدری صاف هستش که کمر درد شدیدی میگیرم و در حالت عادی نمیتونم واییستم میخاستم ببینم معاف از رزم میشم یا معاف از خدمت ؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز اگر از نوع هیلولگوس باشد دائم دارد

  391. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم خرید سربازی در سال 99 امکان پذیر هس یا نه ؟
    و کسانی که زمان جنگ خدمت کردن 3 ماه آموزشی به کل خدمتشون اضافه میشه یا فقط 21 ماه ؟؟

    1. باسلام خیر خرید خدمت انجام نمیشود. بله زمان جنگ اضافه میشه ولی باز هم به بنیاد امور ایثارگران بستگی دارد که چند ماه را تایید کند

  392. عرض سلام وخسته نباشيد بنده دانشجوي ترم3 كارشناسي ارشد “شبانه” دانشگاه سراسري هستم(ورودي مهر 98) كارشناسي رو هم در دوره “روزانه” دانشگاه سراسري بودم. ميخواستم براي كنكور تجربي 1400 ثبتنام كنم و در رشته پزشكي قبول بشم. در حال حاضر كه دانشجوي شبانه ارشد هستم و قراره قبل از برگزاري كنكور سراسري (اواخر خرداد) ارشدم رو تمام كنم و فارغ التحصيل بشم.
    1-الان شبانه ارشد هستم و برای شرکت در کنکور سراسری باید از ارشد انصراف بدم؟ چون در دفترچه پیش ثبتنام نوشته بود ک دانشجویان “غیر روزانه” میتونن حین تحصیل، در کنکور هم ثبتنام کنن و بعد از قبولی در رشته جدید ب دانشگاه برم؟
    2- در صورت رد سوال قبل، الان که شبانه ارشد هستم و میخوام قبل از برگزاري كنكور سراسري (اواخر خرداد) ارشدم رو تمام كنم و فارغ التحصيل بشم. ميتونم قبل از اعزام ب خدمت در جلسه كنكور شركت كنم؟ در صورتي ك حين خدمت از كنكور قبول شدم ميتونم ايست خدمتي بزنم و دوباره ب دانشگاه برگردم و در رشته هاي پزشكي تحصيل كنم؟ خيلي ممنون

    1. باسلام نطام وظیفه به شما اجازه شرکت در کنکور سراسری را نمیدهد چون برگشت به عقب محسوب میشود.

  393. سلام،
    ببخشید می خواستم بدونم دانشجوی انصرافی که بیشتر از یکسال از تاریخ انصرافش گذشته و بدون غیبت اولیه به خدمت اعزام شده در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر می‌تونه ایست خدمت بزنه و معافیت مجدد بگیره یا به خاطر گذشت بیشتر از یکسال از تاریخ انصراف چنین عملی ممکن نیست؟ چون طبق تبصره دو ماده هفت آئین نامه اجرایی معافیت تحصیلی گفته شده ترخیص دانشجویان انصرافی از خدمت بلامانعه اما به مدت زمانی که از انصراف گذشته اشاره‌ای نداشته

    1. سلام وقت بخیر
      دانشجویان انصرافی نیز تنها یک سال مهلت دارند تا در دانشگاه قبول شوند و از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

  394. با سلام
    من 25 سالم هست . بعد از دبیرستان رفتم دانشگاه و بعد از چهارسال انصراف دادم و رفتم یک دانشگاه دیگر در همان مقطع کارشناسی پیوسته و رشته تحصیلیم را تغییر دادم . میخواستم بدونم الان که در همان مقطع کارشناسی هستم و در حال تحصیل میباشم و معافیت تحصیلی دارم میتونم جهت مهاجرت تحصیلی در همان مقطع کارشناسی برای خروج از کشور اقدام کنم ؟
    درواقع من که یکبار انصراف دادم و دوباره در همان مقطع کارشناسی هستم میتونم برای خروج از کشور اقدام کنم ؟
    با تشکر

    1. سلام
      مشمولان وظیفه در طول دوره تحصیل تنها یکبار میتوانند انصراف دهند.

  395. سلام. مهلت گواهی اشتغال به تحصیل من تمام شده ولی متاسفانه من نتوانستم تمام واحدها دانشگاهیم را پاس کنم. من تا چه مدتی برای معرفی نمودن خودم به نظام وظیفه فرصت دارم. ممنون.

    1. یلام
      بعد از اخراج یا انصراف یا فارغ التحصیلی از دانشگاه یک سال مهلت دارید.

  396. سلام درود خسته نباشید
    ببخشید بنده الان خدمت سربازیم ۹ ماه از خدمتمو گذروندم الان ارشدو ازمونشو دادم قبولم شدم ، اگه ایست خدمت بزنمو برم دانشگاه امکانش هست ک تابستونا ک معمولا بیکارم و هیچ درسی ندارم برم ادامه خدمتمو بدم همون چند ماه تابستون ک بیکارم بعد ک کلاسا دوباره شروع شدن دوباره برگردم سر درس ، مثلا چندتا تابستان اینکارو کندگم و خدمتمو تمام کنم امکانش هست ایا؟؟؟؟

    1. سلام میخواستم بپرسم کفالت مادر به پسر بزرگ می‌رسد یاپسر کوچک تر یا فرقی ندارد؟

      1. باسلام به تنها پسر بالای 18 سال میرسد و اگر هردو بالای 18 سال سن دارین به هیچدام معافیت نمیدهند.

  397. سلام من ۲۰ شهریور دفتر چه پست کردم و ۲۲ شهریور رفتم بیمارستان امام سجاد برای معاینه پای پرانتزیم و گفت ۱۲ سانت پای پرانتزی داری و گفتند تا یک ماه دیگه جوابش میاد و مهلت معرفی من ۳۱ شهریور تمام میشه
    حالا اگه تاریخ اعزام نزده باشن برام و جوابش اون موقع بیاد غیبت میخورم یا نه؟
    اگه میشه جواب بدید خیلی مهمه برام
    خیلی ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      شما میتوانیدتاریخ اعزام خود را به تعویق بیندازید.

  398. باسلام
    بنده ۳۴ سال دارم و در حال تحصیل هستم ِدا معافیت تحصیلی دارم و متاهل و صاحب دو فرزند هستم و پدرم ایثارگر و سابقه حضور در جبهه داشته اند و میتوانم حدود ۵ ماه کسری خدمت بگیرم .
    باتوجه به اینکه بیماری دیابت نوع دو دارم میتوانم از معافیت دائم پزشکی استفاده کنم ؟
    ممنون

    1. سلام
      صدور معافیت دائم با رای و نظر شورای پزشکی سازمان وظیفه انجام میشود.

  399. سلام روز تون بخیر ببخشید میخواستم بپرسم اینکه سردار کمالی فرمودند کسری خدمت تا سال ۱۴۰۱قانونش هستش به بعد شاید احتمال داره قانونش نباشه وتعلق نمیره متوقف بشه یعنی چی دقیقا منظوره سردار چی هستش خبرش تو سایت هستش جدیده ممنون میشم راهنمایی م کنید یعنی چی؟

    1. سلام
      طبق گفته ی سردارد کمالیاحتمال لغو این قانون وجود دارد.

  400. سلام.من دارم امریه فنی حرفه ای میگیرم.ایا میشه حین امریه کنکور ارشد قبول بشم و ایست خدمتی بزنم واسه ادامه تحصیل؟

    1. سلام
      خیر امکان تحصیل همزمان با خدمت وجود ندارد.

  401. سلام خسته نباشید بنده تو استان تهران شهر قدس زندگی میکنم اینجا من دو هفته هست منتظرم واکسن سربازی بیاد تا بزنم و دفترچه پست کنم نمیاد تهران هم دو سه جا رفتم اون ها هم واکسن نداشتن من دارم غیب می خورم هر روز که دیر پست کنم من چی کار کنم الان؟کجا واکسن بزنم

    1. سلام
      شما باید در مراکز درمانی مورد تایید سازمان وظیفه برای واکسیناسیون اقدام کنید.

  402. با سلام و احترام
    بنده حدود 20 روز است معافیت پزشکی گرفتم و باید به عراق بروم
    کارت معافیت هم گفتن طی یک ماه تا سه ماه صدور و ارسال میشود
    ایا برای خروج نیاز به نامه یا رفتن یا اداره گذرنامه هست یا نیازی نیست
    بروم مرز هوایی خودشون رد میکنند ؟
    باتشکر

    1. سلام
      شما باید مدارک مربوط به معافیت خود را ارائه دهید.

      1. آیا شما سیستم دارید ببنید من کجا خدمت افتادم خدمت سربازی

    2. سلام خسته نباشید من واسه معافیت پزشکی و بیماری چشم اقدام کردم و مدرکم دیپلم هست بیشتر مراحلشو رفتم و الان منتظرم نامه بیاد برم کمیسیون می خواستم بدونم اگه تا قبل از این که برم کمیسیون دانشگاه ثبت نام کنم درخواست معافیتم باطل می شه یا نه ؟ در ضمن امسال اولین کنکوری بود که دادم

      1. سلام
        اخذ معافیت پزشکی در حین تحصیل تنها برای برخی از بیماری ها امکان پذیر است.

  403. سلام و وقت بخیر
    بنده بهمن پارسال (1398) فارق التحصیل شدم و تا بهمن امسال (1399) برای معرفی خودم به نظام وظیفه مهلت دارم
    تک فرزند هستم، پدرم متولد سال 1343 می باشد (حدودا 57 سال سن) ، حدود 24 ماه سابقه جبهه دارد، به علت سرطان پروستات در اسفند 1398 پروستاتشون برداشته شده و امکان باروری ندارند و همچنین بخش هایی از مجرای ادرار به علت متاستاز و گسترش سرطان جراحی و برداشته شده است. همچنین ایشان دیابت، دیسک کمر و اختلالاتی در مهره های کمرشون دارند و بعد از عمل مرتبط با سرطان پروستات دوره ۳۵ جلسه ای پرتو درمانی را طی کرده اند و حداقل تا ۳ سال دیگر باید تحت نظارت و درمان پزشک باشند. شغل ایشان آزاد (کشاورز) می باشد و امکان فعالیت ندارند.
    آیا راه و روش ای برای معافیت دائمی اینجانب وجود دارد ؟

    1. سلام
      اگر تایید شود که بیماری پدر به حدی است که نیاز به مراقبت دارد، و شما تنها نگهدارنده هستید میتوانید معافیت کفالت بگیرید. برای این کار باید بیماری و ناتوانی پدر توسط کمیسیونهای پزشکی مورد بررسی قرار گیرد.

  404. سلام من سنواتم در 98/6/31تمام شده هست و دانشگاه به علت اینکه وصیا امام رو پاس نکرده بودم مدرک فوق دیپلم بهم ندادن الان نظام وظیفه میگوید اضاف میخورید ایا اضافات سنواتی من بخشیده میشود؟؟

    1. سلام
      بخشیده شدن اضافه خدمت به رفتار شما در طول دوره خدمت و تصمیم یگان مربوطه بستگی دارد.

  405. سلام وقت بخیر. بنده معافیت اعصاب و روان گرفتم یکسال و نیم هست که از معافیتم میگذره. ایا برای تمدید گواهینامه و گرفتن پاسپورت رد میشوم؟اگه گواهینامم تمدید نشه یعنی تااخرعمر نمیتونم بگیرم؟

    1. سلام
      برای گرفتن گواهینامه سلامت شما دوباره مورد بررسی قرار میگیرد و ممکن است به شما تعلق نگیرد. گرفتن پاسپورت برای افراد دارای معافیت اعصاب و روان نیز مشکل است.

  406. با سلام
    بنده معافیت موقت کفالت 30 ماهه داشتم و تاریخ اعتبار آن هم 99/04/17 بود و سه روز مانده اقدام کردم ولی تا این لحظه برای شورا بدوی دعوت نکردند و هر وقت میرم میگن پرونده ات در حال بررسی در اتاق رئیس هست میخوام بدونم مراحل اداری اش اینجوری هست؟ یا در پرونده من مشکلی وجود دارد؟
    ممنون

  407. سلام وقتتون بخیر. برادر من سال ۹۲ از خدمت فرار کرد افسرده بود. تو لین چند سال کامل گوشه گیر بود ۲ بار هم سابقه ی خودکشی دارد. چند وقت پیش معرفیش کردیم و پادگان فرستادنش برای بیمارستان. الان نوبت شورای پزشکی داره تو بیمارستان ۵۰۵ ارتش. ایا باتوجه به اینکه پرونده ی بستری روان نداره و فقط سابقه خودکشی و نسخه ی دکتر داره معافش میکنن؟احتمالش زیاده یا کم. ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      مشمولان برای اخذ معافیت پزشکی اعصاب و روان باید سابقه بستری در بیمارستانهای روانی داشته باشند.

  408. با عرض سلام
    بعد از اتمام دوره کارشناسی، از مهلت یک سال فراغت از تحصیل خود استفاده کردم و الان دانشجوی کارشناسی‌ارشد هستم. آیا می‌توانم بعد از پایان دوره ارشد هم دوباره از مهلت یک سال فراغت تحصیلی استفاده کنم؟

    1. سلام
      بله فارغ التحصیلان از تمامی مقاطع تحصیلی، از تاریخ فارغ التحصیلیشان به مدت یک سال مهلت دارند تا مجددا در دانشگاه قبول شوند یا وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

      1. سلام دوست عزیز
        بله بستگی به شدت و مدرک تحصیلی دارد

  409. سلام
    من اردیبهشت سال ۹۱ فورا بعد از اتمام دانشگاه در مقطع لیسانس به طور غیر قانونی از ایران خارج شدم.
    بعد از اقامت در کشور انگلستان مشغول تحصیل شدم.
    لیسانس رو مجدادا در یک رشته متفاوت در اینجا شروع کردم و همچنان دانشجو هستم و در مقاطع بالا تر تحصیل میکنم.
    با توجه یه مشکلاتی که در ایران پیش امده حتما باید به ایران برگردم.اما نمیدونم واسه خروج از ایران چه شرایطی برایم پیش خواهد امد.ممنون میشم اگر کمک کنید

    1. سلام
      مشمولان غایبی ایرانی که مقیم خارج از کشور هستند، و سه سال از اقامتشان میگذرد، میتوانند هر سال حداکثر دو بار و مجموعا به مدت سه ماه به داخل کشور تردد کنند.

  410. سلام
    بنده تک فرزند هستم خواستم واسه خدمت اقدام کنم
    ایا آگر بسیج فعال نداشته باشم نمیتوانم تو سپاه پذیرش بگیرم

    1. سلام
      یکی از شرایط پذیرش سپاه داشتن سابقه بسیج فعال حداقل به مدت شش ماه میباشد.

      1. سلام
        من مشکل نیستاگموس مادر زادی چشم دارم و چشمام خیلی ضعیف هستند همچنین استیگماتیسم هم هستند میتونم معاف بشم یا نه؟

  411. سلام.من متولد 74.06.25 .پدرم 72 ساله تحت پوشش کمیته امداد دارای دوبرادر بزرگ تر که هردو خدمت رفتن میخواستم بدونم میتونم کفالت پدر رو بگیرم فرجی هست یا نه.خیلی ممنون میشم هرجه سریع تر جواب بدین

    1. سلام
      خیر یکی از شرایط لازم برای اخذ معافیت کفالت پدر این است که فرد مشمول تنها نگهدارنده پدر باشد و داشتن برادر بزرگتر مانع دریافت معافیت است.

  412. سلام
    من دانشگاه فارق التحصیل شدم و میخواهم معافیت بگیرم. من یه برادر بزرگتر از خود دارم که تحت پوشش بهزیستی و از سربازی معاف شده و یک خواهر 15 ساله دارم آیا با این شرایط و طبق ماده 9 معافیت سربازی که فکر کنم از جمله معافیت های رهبری هست میتونم از این ماده استفاده کنم و معاف بشم؟

    1. سلام
      خانواده هایی که یک فرزند معلول و یک فرزند ذکور بالای 18 سال سالم دارند، میتوانند برای معافیت فرزند مشمول از معافیت ماده 9 بهزیستی استفاده کنند.

  413. سلام می خواستم بدونم کسری بسیج به ازای هر سال چقدر است هر کسی یک عددی اعلام می کنه.

    1. سلام
      بستگی به میزان فعال بودن شما در بسیج دارد ولی سقف آن تا 6 ماه می باشد

  414. سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم خواستم ببینم مدت خدمت سربازی توپخانه نیروی زمینی ارتش مراغه چند ماه است؟

    1. سلام
      دوره آموزشی سربازی دو ماه است که بعد از آن به پادگانها اعزام میشوید و باید بین ۱۸تا ۲۱ماه خدمت کنید. این موضوع به کسریها و شرایط شمابستگی دارد.

  415. سلام من معاینه اولیه رو پیش دکتر رفتم برام درخواست کمیسیون داد که معافیت از رزم بگیرم الان فهمیدم اصلا چیز خوبی نیست میخوام لغوش کنم هنوز واکسن نزدم هنوز مدارک رو نبردم پلیس+۱۰ که بگن برو کمیسیون فقط معاینه اولیه رو رفتم راهی هست لغوش کنم از اول برم‌دکتر معاینه بگم مشکلی ندارم ؟

    1. سلام
      خیر الان که دکتر معاینه اولیه شما را بیمار تشخیص داده باید مراحل بعدی را بگذرانید چون در صورت بیماری و پنهان کردن این موضوع دچار مشکل میشوید.

  416. سلام
    وقت بخیر
    من معاف از رزم هستم

    بعضیا میگن تو کارت پایان خدمت نوشته میشه معاف از رزم هستید
    بعضیا میگن به صورت کد روش مینویسن
    بعضیا میگن برات مشگل پیش میاد بعد خدمت
    لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام وقت بخیر
      برخی از سازمان ها و موسسات بله برای استخدام به معاف از رزم ایراد می گیرند.

  417. سلام
    وقت بخیر
    من معاف از رزم هستم

    بعضیا میگن تو کارت پایان خدمت نوشته میشه معاف از رزم هستید
    بعضیا میگن به صورت کد روش مینویسن
    بعضیا میگن برات مشگل پیش میاد بعد خدمت
    لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام وقت بخیر
      برخی از سازمان ها و موسسات بله برای استخدام به معاف از رزم ایراد می گیرند.

  418. سلام خسته نباشید من ۱۳۹۹/۲/۳ به خدمت اعزام شدم و توی سپاه پذریش شدم و اموزشی افتادم آباده شیراز و تو دوره اموزشی فرار کردم و الان دوباره تصمیم گرفتم برگردم یعنی دباره برم دوره اموزشی که فرار کرده بودم الان نمیدونم باید چکار کنم کجا برم میشه راهنماییم کنید تشکر

    1. سلام
      شما بایستی خود را به یگان خدمتی خود معرفی کنید تا به دادسرای نظامی ارجاع داده شوید.

    2. سلام خسته نباشین کسی که دیپلم نداشته باشه بری برا خدمت بعد از تو خدمت دیپلم و بگیره
      احتمالش هست تو سپاه خدمت کنه؟

      1. در صورت جایگزین کردن کسی که مایل باشد وتاییدیه منابع انسانی بله

  419. با عرض سلام و خسته نباشید
    واقعا لطف بزرگی در حق ما میکنید اگر پاسخ این سوال ما رو بدهید چون واقعا خیلی خسته شدیم..
    من 210 روز کسر خدمت ایثارگری پدر ثبت شده دارم..ولی سربازی خود را از طریق پروژه جایگزین خدمت بنیاد ملی نخبگان دارم انجام میدم و اموزشی خودم رو هم هنوز نرفتم..
    با این تفاسیر من نیازی به این کسر خدمت ندارم..از طرف دیگر برادر من در حال خدمت وظیفه هستش..الان سوال من این هست ما چطوری میتونیم کسر خدمت ثبت شده به اسم من رو ابطال کنیم و به اسم برادرم ثبت کنیم..به کجا باید مراجعه کنیم..چه مدارکی باید ببریم..والله من میدان سپاه تهران و لویزان رفتم گفتن شدنی نیست!! ولی چند جای دیگه گفتند شدنی هست..خواهش میکنم راهنماییم کنید..ممنون از لطفتون..

    1. سلام
      بله در صورت عدم استفاده از این کسری میتوانید آن را باطل کنید و برادر دیگر از آن استفاده کند.

  420. سلام
    یک سال کارشناسی، انصراف و بعد کنکور و ثبت نام مجدد رشته جدید، پنج سال(ده ترم) رشته جدید طول کشیده. آیا بازهم یک سال فرصت وجود داره؟
    لطفا این نکته هم درنظر بگیرید که ۹واحد از رشته اولی، تطبیق زدم توی رشته ی جدید.

    و سوال دوم هم، اگر در حین تحصیل ارشد، پذیرش از دانشگاه خارجی بگیریم، میشه انصراف بدیم و وثیقه ۲۰تومنی رو بذاریم بریم دانشگاه خارجی؟

    1. سلام
      بعد از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال مهلت دارید که وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنید یعنی برای اعزام یا اخذ معافیت اقدام کنید، بله در صورت اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت میتوانید وثیقه مقرر شده را ارائه دهید و از کشور خارج شوید.

    2. سلام خسته نباشید من ۱۳۹۹/۲/۳ به خدمت اعزام شدم و توی سپاه پذریش شدم و اموزشی افتادم آباده شیراز و تو دوره اموزشی فرار کردم و الان دوباره تصمیم گرفتم برگردم یعنی دوباره برم دوره اموزشی که فرار کرده بودم الان نمیدونم باید چکار کنم کجا برم میشه راهنماییم کنید تشکر.

      1. سلام
        شما بایستی خود را به یگان خدمتی خود معرفی کنید تا به دادسرای نظامی ارجاع داده شوید.

  421. سلام
    ببخشید ممنون میشم راهنمایی کنید.

    من متولد بهمن ۷۴ ام
    کنکور ۹۳ برق، و انصراف، سال بعد مجدد کنکور(۹۴) رفتم رشته کامپیوتر.
    فارغ التحصیل شهریور ۹۹ هستم(یعنی کارشناسی پنج ساله/ده ترمه/ اگر برق رو هم حساب کنم میشه ۶سال)

    اگر مهر ۹۹ دانشگاه نرم باید برم سربازی؟
    یا اینکه یک سال فرصت دارم مجدد کنکور بدم و برم دانشگاه ؟
    ممنون میشم کمکم کنید خیلی مهمه

    1. سلام
      بعد از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید تا در مقطع بالاتر پذیرش شوید و یا برای رفتن به خدمت سربازی اقدام کنید.

      1. درود
        ممنون از اینکه پاسخ دادید.
        اینکه یکبار انصراف دادم و مجدد به کارشناسی رفتم فرصت منو اصطلاحا نسوزونده؟! بخاطر این باز هم فرصت دارم

        1. سلام
          بله شما بعد از انصراف از تحصیل یک بار دیگر میتوانید از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

    2. سلام.آیا سرباز غایب از دوره آموزشی میتواند پیگیر کارهای معافیت پزشکی شود؟ و آیا کرون روده شامل معافیت پزشکی میشود؟

      1. باسلام سرباز غایب از دوره آموزشی میتواند پیگیر کارهای معافیت پزشکی باشد. کرون روده شامل مواردی است که میتوان درخواست معافیت پزشکی داد

      2. من بچم ۲۱ماه خدمت کرد رفتیم تسویه بهش ندادن گفتن یک سال دیگه باید خدمت بکنی گفتیم چرا گفتن دوروز اینجا سه روز آنجا ووووو غیبت ها حین خدمات جمع شده اینطوری شد این چه مملکتیه سر بذاریم بمیریم بهتره بخدا

  422. سلام وقت بخیر
    بنده دانشجو ترم اخر درسم شهریور تموم میشه ولی میخام دفترچه اعزاممو برای یک شهریور بزنم یا امکانش وجود داره

    1. سلام
      بله شما میتوانید دفترچه اعزام به خدمت خود را ارسال کنید تا غیبت نخورید و بعد از مشخص شدن تاریخ اعزام درصوت تمایل به ادامه تحصیل تاریخ اعزام خود را به تعویق بیندازید.

  423. سلام وقت بخیر
    بنده دانشجو ترم اخر درسم شهریور تموم میشه ولی میخام دفترچه اعزاممو برای یک شهریور بزنم یا امکانش وجود داره؟

    1. سلام
      بله شما میتوانید دفترچه اعزام به خدمت خود را ارسال کنید تا غیبت نخورید و بعد از مشخص شدن تاریخ اعزام درصوت تمایل به ادامه تحصیل تاریخ اعزام خود را به تعویق بیندازید.

  424. سلام ایا در زمان اموزشی هم میتوان مرخصی گرفت برای دادن کنور؟

  425. سلام من امسال کنکور ارشد ثبت نام کردم با توجه به اینکه این کنکور به 2 و 3 مرداد موکول شده من‌ اگر 1 تیر اعزام بشم میتونم 3 روز مرخصی در اموزشی بگیرم برای برگشت به محل زندگی و دادن کنکور؟

    1. سلام
      خیر این امکان برای سربازان وجود ندارد مگر اینکه سربازی خود را به تعویق بیندازید و برای شرکت در کنکور اقدام کنید.

  426. سلام سوال داشتم اینکه سرباز هستم و مادرم با من زندگی میکنه ولی اسم یک برادر ناتنی بزرگتر که فقط از مادر یکی هستیم در شناسنامه مادر هست.خودمم متاهلم.امکان معافیت وجود داره؟

    1. سلام
      یگانه نگهدارنده بودن یکی از شرایط لازم برای اخذ معافیت کفالت است. داشتن برادر بزرگتر مانع دریافت معافیت کفالت میباشد مگر تایید شود برادر بزرگتر توانایی نگهداری از مادر را ندارد.

  427. سلام من دو ماهه که دفترچه پست کردم هنوز خبری نشده حتی رفتم سایت نطام وظیفه اصلا درخاست منو نگاه هم نکردن. قبلا گفته بودین یه هفته ای جوابش میاد. دو هفته دیگه اعزام هستم ولی نمیدونم کدوم اموزشیه و کجا افتادم. از کی باید بپرسم؟

    1. سلام باید تشریف ببرید پلیس + 10 و برگه سبزتان را دریافت کنید.

  428. سلام و خدا قوت
    بنده من متولد مهر ۷۹ و فارغ تحصیل خرداد ۹۸
    کنکور۹۹ دومین کنکورم هست،و توی برگ معافیت تحصیلی ام نوشته تا یکسال از زمان فارغ تحصیلی ، یعنی من باید آخر خرداد دفترچه اعزام پست کنم که غیبت نخورم یا آخر شهریور؟ بعضی جاها ( ص ۲۲ دفترچه کنکور بند ۹) نوشته یعنی تا آخر شهریور سر در گم شدم .نظام وظیفه هم یه بار گفت تا ۳۱ خرداد و یه بار گفت شهریور
    اگر خرداد دفترچه بگیرم احتمال داره با وضعیت تعویق کنکور تاریخ اعزام ها بشه قبل کنکور .و از اون طرف هم میترسم پست نکنم و قبول بشم بگن غیبت داری و ثبت نام نشم
    ی تو رو خدا فکر کنید منم از دانش آمو

    1. سلام
      شما بعد از تاریخ دقیق فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید تا در کنکور و دانشگاه قبول شوید. شما میتوانید بعد از به پایان رسیدن دوره یکساله معافیت، برای اعزام اقدام کنید و بعد اعزام خود را به تعویق بیندازید و یا به سربازی اعزام شوید در صورت قبولی در دانشگاه سربازی شما توقف میخورد و بعد از پایان دستان میتوانید ادامه سربازی خود را انجام دهید.

      1. باسلام
        دقیقا مثل ایشون هستم و یه بار رفتم پلیس+۱۰گفتن تا خرداد وقت دارم ولی چند روز پیش رفتم پلیس+۱۰یه شهر دیگه گفتن تا مهرماه وقت دارم،الان گیج شدم نمیدونم باید چیکار کنم؟!!!

        1. سلام
          شما بعد از تاریخ دقیق فارغ التحصیلی یک سال مهلت دارید تا وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنید حال با وضعیت موجود باید دفترچه اعزام به خدمت را ارسال کنید بعد از مشخص شدن نتیجه کنکور و قبولی در دانشگاه خدمت شما توقف میخورد و یا اعزام شما به تعویق میفتد.

  429. شماره تلفن ثابت شما رو با خط منزل نمیتونم بگیرم و میگه شماره تغییر کرده ،احتمالا از مخابرات منطقه ما هست.از راه تلفن همراه امکان نداره براتون

    1. سلام وقت بخیر
      لطفا با شماره 09353000102 هماهنگ کنید

  430. سلام من متولد آبان ۷۹ هستم و خرداد ۹۸ دیپلم گرفتم و توی برگ معافیت تحصیلیم نوشته تا یکسال بعد از فارغ التحصیلی، من امسال برای دومین بار در کنکور اسم نوشتم.ولی این روزها خیلی ذهنم در گیر شده و نمیزاره با تمرکز بخونم
    .هرکسی یه چیزی میگه یکی میگه تا خرداد وقت داری و غیبت میخوری، یکی میگه تاشهریور(دفترچه کنکور ص۲۲) من چکار کنم،اگر برگ اعزام توی خرداد پر کنم احتمالا بخوره به کنکور و تمام تلاش های من نابود میشه و اگر پر نکنم میدونم قبولم ولی ثبت نام نکنند و بگن غیبت داری.تو رو خدا راهنمایی کنید.

    1. سلام
      شما بعد از تاریخ دقیق فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید تا در کنکور و دانشگاه قبول شوید. شما میتوانید بعد از به پایان رسیدن دوره یکساله معافیت، برای اعزام اقدام کنید و بعد اعزام خود را به تعویق بیندازید و یا به سربازی اعزام شوید در صورت قبولی در دانشگاه سربازی شما توقف میخورد و بعد از پایان دستان میتوانید ادامه سربازی خود را انجام دهید.

  431. سلام من متولد دی ماه 80 هستم ولی خرداد 98 دیپلمم رو تو پایه دوازدهم گرفتم چون یه سال دبستان رو جهشی خونده بودم…الان لازمه اقدامی کنم بره تمدید معافیت یا هر چیز دگ؟ با تشکر

    1. سلام
      شما تا یک سال بعد از تاریخ دقیق فارغ التحصیلی مهلت دارید تا برای رفتن به خدمت اقدام کنید در غیر این صورت درخواست خود را برای تعویق خدمت سربازی و یا دریافت معافیت تحصیلی و… به سازمان وظیفه اعلام کنید.

  432. سلام.من سال ۸۵ رفتم خدمت سربازی ولی به دلایلی ازخدمت فرار کردم .بعد دوسال خاستم برگردم سرخدمت گفتن اسمت توسیستم نیست تاحالادوسه بارم اقدام کردم دیگه توپادگان رام ندادن .اومدم نظام وظیفه شهرمون میگن تواعظام شدی .حالاموندم چیکارکنم لطفاراهنماییم کنید .

    1. سلام
      شما باید به سازمان وظیفه مراجعه کنید و به عنوان سرباز فراری؛ دوره سربازی را از سر بگیرید و متناسب با غیبتی که داشته اید اضافه خدمت خواهید داشت.

    2. سلام من امسال کنکور ارشد ثبت نام کردم با توجه به اینکه این کنکور به 2 و 3 مرداد موکول شده من‌ اگر 1 تیر اعزام بشم میتونم 3 روز مرخصی در اموزشی بگیرم برای برگشت به محل زندگی و دادن کنکور؟

      1. سلام
        خیر این امکان برای سربازان وجود ندارد مگر اینکه سربازی خود را به تعویق بیندازید و برای شرکت در کنکور اقدام کنید.

  433. سلام ببخشید من 1/4/97 دفتر چه اعزام به خدمت پست کردم به خاطر وضعیت خیل بد مالی پدرم وخودم که 10 میلیون وام داشتم وتوان پرداختش نداشتم نتونستم برم ولی بلا فاصله دوباره دفترچه پست کردم و1/6 به خدمت اعزام شدم حالا با تمام سختی ها 20 ماه خدمت کردم ولی متاسفانه سه ماه اضاف خدمت خوردم حالا نمیدونم چکار کنم وضعیتم خیلی بده اگه کاری برای توجیهش می‌ه کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      توجیه غیبت از سربازی تتها به دلایلی همچون: بیماری و آسیب روانی، بیماری و فوت یکی از اعضای خانواه، آسیب های جدی جسمی مالی و روانی به دلیل بلایای طبیعی، حبس، بیماری همسر و… امکان پذیر است.

  434. سلام وقت بخیر
    اعزام خدمت سربازی دوباره به تعویق می افته یاباید۳اردیبهشت خودمون ومعرفی کنیم؟

    1. سلام
      طبق اطلاعیه های سازمان وظیفه مشمولان باید در تاریخ مقرر شده برای اعزام اقدام کنند توجه داشته باشید که غیبت نکنید.

  435. سلام وقت بخیر
    من ورودی مهر۹۵ لیسانس هستم و تا آخر شهریور ۱۴۰۰ معافیت تحصیلی دارم.اما درسم رو ۷ ترمه تموم کردم و در واقع ترم مهر ۹۸ آخرین ترمم بود.هنوز کارای اداری فارغ التحصیلی رو انجام ندادم ولی همه واحدارو پاس کردم.میخواستم ببینم مهلت معافی که تا شهریور ۱۴۰۰ داشتم لغو میشه چون درسم زودتر تموم شده یا نه؟
    چون میخوام کنکور ارشد سال ۱۴۰۰ رو شرکت کنم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر

    1. سلام وقت بخیر
      شما بعد از تاریخ فارغ التحصیل شدن یک سال فرصت دارید که وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنید که یعنی برای دریافت معافیت و یا اعزام به خدمت اقدام کنید. در این مهلت یک ساله میتوانید در کنکور شرکت کنید و در صورت قبولی در مقطع بالاتر از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

  436. سلام میخواستم بدونم اگه دانشجوی در حال تحصیل رشته ای رو ک باید 8 ترمه تموم کنه اگه مثلا 10 ترم طول بکشه باز هم یکسال بعد از اتمام تحصیل وقت داره خودش رو معرفی کنه یا اینکه نه این یکسال جزو همون دانشگاه حساب میشه و بعد تحصیلش بلافاصله باید خودش و معرفی کنه؟

    1. سلام وقت بخیر
      توجه داشته باشید که برای دوره کارشناسی که به طور معمول چهار سال یا 8 ترم طول میکشد امکان ادامه تحصیل تا ده ترم نیز برای مشمولان وظیفه عمومی وجود دارد. اما اگر دوره تحصیل بیشتر از سنوات مجاز که همان 5 سال است طول بکشد مشمول وارد دوره غیبت میشود و باید هر چه سریعتر خود را معرفی کند. بنابراین حتی اگر تحصیلتان تا ده ترم طول بکشد از فرصت معرفی یک ساله برخوردار خواهید بود اما نباید بیشتر از آن طول بکشد.

  437. با سلام، من در تاریخ شهریور ۱۳۹۷ کارشناسی ارشدم تمام شد، در شهریور ۹۸ دفترچه پست کردم و پرونده معافیت پزشکی من معافیت موقت شده و تا تاریخ ۱۵ مرداد ۹۹ معافیت موقت دارم، سوالی که دارم اینه ایا دفترچه پست کنم و در حین این پروسه دکترای خارج از کشور پذیرش بگیرم به بنده معافیت تحصیلی میدن یا باید خدمت را تمام کنم؟ با توجه به اینکه از یک سال فرجه من گذشته و من در هنگام معافیت موقت پذیرش نگرفتم.

    1. سلام وقت بخیر
      بله با توجه به نداشتن غیبت و در صورت پذیرش در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم میتوانید از معافیت تحصیلی برخوردار شوید و بعد از پایان سنوات مجاز تحصیل به خدمت اعزام میشوید.

  438. باسلام بنده کف پام صاف هستش میخواستم بدونم دوره سربازی اموزشی سپاه چجوریه سخت گیری می کنن یانه که برم کمیسیون پژشکی برای معافیت ازرزم

    1. سلام وقت بخیر
      دوره آموزشی دوره ای است که طی آن تمام یگان های آموزشی معمولا آموزش های نظامی و سختی ارائه میشود و اگر شما اختلال در حرکت دارید توصیه میکنیم برای دریافت معافیت از رزم اقدام کنید تا از بروز آسیب جدی جلوگیری شود.

  439. سلام حدود دو ماه پیش در کمیسیون پزشکی نظام وظیفه شرکت کردم و هر سه دکتر معاف دائمم کردن و همون موقع پرونده را بردن طبقه بالا و معاون نظام وظیفه استان امضا کرد و فیش ها را هم واریز کردم و گفتند کارتت صادر میشه الان دیروز تو سیستم وضعیت از منتظر رویت مشمول به معرفی به شورایی عالی تعییر کرده خواستم بدون دوباره دعوت میشم برا کمیسیون یا روند صدور کارت هست اگه دعوتم کنن امکان داره معافیت پزشکی ام را رد کنن چون سه تا نظریه پزشکی از بیمارستان دارم که ناشنوای یک طرفه کامل را تایید کردن و فرستادن نظام وظیفه و آزمایشABRهم بیمارستان فرستادن برا نظام وظیفه که نشان میدهد و مدرک تحصیلی ام دیپلم(لیسانس انصرافی)هست
    لطفا راهنمایی کنید می ترسم حقم ضایع بشه.

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به اینکه رای و نظر شورای پزشکی نظام وظیفه تایید کننده معافیت دائم شما بوده است و این شورا درباره معافیت مشمولان تصمیم نهایی را میگیرد نگرانی از این بابت وجود ندارد.

      1. سلام من توی سایت پلیس به اضافه ده برای معافیت تحصیلی اشتباه زدم ابطال الان آیا این موضوع حل میشه یا نه

        1. برگه ی ابطال معافیت تحصیلی را از اموزش دانشگاه بگیرید

  440. سلام خسته نباشید من متولد ۱۸ ۱۲ ۷۸ و در سال ۳ ۱۱ ۹۷ پیش دانشگاهی گرفتم و غیبت خورده باشم یا نه و می توانم برای پذیرش اقدام کنم مدارک بسیجی دارم

    1. سلام
      با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا، اعزام به خدمت تمامی مشمولان وظیفه دو ماه به تعویق افتاده است و شما باید اردیبهشت ماه سال آینده برای اعزام اقدام کنید. اگر در آن تاریخ برای اعزام به خدمت اقدام نکنید به عنوان غایب در نظر گرفته میشوید. بله شما میتوانید در همان زمان اعزام برای پذیرش سپاه اقدام کنید.

  441. سلام خسته نباشید من متولد ۱۸ ۱۲ ۷۸ و در سال ۳ ۱۱ ۹۷ پیش دانشگاهی گرفتم و غیبت خورده باشم یا نه و می توانم برای پذیرش اقدام کنم مدارک بسیجی دارم

    1. سلام
      با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا، اعزام به خدمت تمامی مشمولان وظیفه دو ماه به تعویق افتاده است و شما باید اردیبهشت ماه سال آینده برای اعزام اقدام کنید. اگر در آن تاریخ برای اعزام به خدمت اقدام نکنید به عنوان غایب در نظر گرفته میشوید. بله شما میتوانید در همان زمان اعزام برای پذیرش سپاه اقدام کنید.

  442. سلام خسته نباشید من متولد ۱۸ ۱۲ ۷۸ ود ر سال ۳ ۱۱ ۹۷ پیش دانشگاهی گرفتم آیا الان غیبت خورده باشم یا نه متولد یا نه و می توانم برای پذیرش سپاه اقدام کنم .

    1. سلام
      با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا، اعزام به خدمت تمامی مشمولان وظیفه دو ماه به تعویق افتاده است و شما باید اردیبهشت ماه سال آینده برای اعزام اقدام کنید. اگر در آن تاریخ برای اعزام به خدمت اقدام نکنید به عنوان غایب در نظر گرفته میشوید. بله شما میتوانید در همان زمان اعزام برای پذیرش سپاه اقدام کنید.

  443. سلام خسته نباشید من متولد ۱۸ ۱۲ ۷۸ که درسال ۳ ۱۱ ۹۷ پیش دانشگاهی گرفتم و چند پیش رفتم برای پلیس +۱۰گفتند تا تاریخ ۱۸ ۱۲ ۹۸ غیبت نداری ودر تاریخ ۱۳ ۱۲ ۹۸ مدارکم کامل کردم و میخواستم دفترچه پست کنم گفتند سیستم نظام وظیفه بسته شد صبر کن تا اردیبهشت ایا غیبت هم می خورم و بعدن هم میتوانم برای پذیرش سپاه اقدام کنم .

    1. سلام
      با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا، اعزام به خدمت تمامی مشمولان وظیفه دو ماه به تعویق افتاده است و شما باید اردیبهشت ماه سال آینده برای اعزام اقدام کنید. اگر در آن تاریخ برای اعزام به خدمت اقدام نکنید به عنوان غایب در نظر گرفته میشوید. بله شما میتوانید در همان زمان اعزام برای پذیرش سپاه اقدام کنید.

  444. سلام خسته نباشید . من پنج ماه خدمتم پلیس بعلاوه 10 موقع اعزام مدرکم رو اشتباه رد کرده تو معافیت تحصیلیم زده کارشناسی پیوسته تا درجه کاردانی ولی پلیس بعلاوه 10 منو کارشناسی رد کرده این اشتباشون آخر سر و موقع تسویه برای من مشکلی پیش میاره؟چون شنیدم باید خدمتتو از نو بایدبگذرونی و زندان و عواقب داره ؟

    1. سلام
      بدیهی است که ارائه ی اطلاعات غلط به سازمان وظیفه پیامدهایی همچون اضافه خدمت و جریمه و… خواهد داشت بنابراین توصیه میکنیم هر چه سریع تر برای اصلاح اطلاعات از طریق پلیس +10 اقدام کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

  445. سلام فرزندم چون کوچکی تا کنون آلرژی ابتدا آسم واکنون بصورت بیماری پوستی و چشمی مبتلا است واکنون خدمت آموزشی را در پادگان شهید انشایی انجام میدهد.این مشکلش در فصلهای مختلف سال مبتلا است.همواره داروهای مختلفش را ما به سختی تهیه ودر اختیارش قرار میدهیم خودش حاضر به خدمت است.امکان دارد در مرکز تهران ادامه خدمت انجام دهد تا ما بتوانیم داروها برایش تهیه ودر اختیارش قرار دهیم.فوق لیسانس مدرک تحصیلی اش است

    1. سلام
      اعزام و تقسیم سربازان بعد از دوره آموزشی به شکل تصادفی است و با توجه به اینکه در این مورد مشمول معافیت از رزم نیز ندارد، نمیتوان با قطعیت محل خدمت مشمول بعد از آموزشی را حدس زد.

  446. سلام و خسته نباشید

    بنده کاردانی دارم و بخاطر همین باید خدمت سربازی را حتما تمام کنم

    بعد کنکور سراسری شرکت کنم.

    من اواخر اسفند یا اوایل فروردین سال ۹۹ سربازیمو تموم میکنم

    میخواستم ببینم میشه برا ورودی بهمن سال۹۹ از الان بخونم و کارت پایان سربازیمو یه ماه یا دوماه دیر به دانشگاه مربوطه تحویل بدم

    ممنون میشم

    1. سلام
      این موضوع معمولا به تصمیم دانشگاه مورد نظرتان بستگی دارد. البته در زمان ثبت نام بایستی برگه ی تسویه خدمت خود را نیز در دست داشته باشید تا مشخص شود که شما مشمول خدمت سربازی نیستید.

  447. روی برگه اعزام پسرم زده نیروی انتظامی پادگان محمد رسول الله بیرجند میخواستم بدونم نیروی انتظامی یامرزبانی

    1. سلام
      این مرکز یکی از مراکز آموزشی دوره سربازی مربوط به مرزبانی ناجا میباشد.

  448. سلام وقت بخیر. سوالی داشتم ممنون میشم جوابم رو بدهید. من متولد ۶فروردین سال۸۰ هستم .کنکور ۹۸ رو شرکت کردم ولی رتبه مورد نظر رو کسب نکردم فارع التحصیل خرداد ۹۸ هم هستم برا معافیت یه گواهی از مدرسه بردم برا پلیس +۱۰ تا اول فروردین سال۹۹ معافیت هم بهم دادن .امسال میخوام کنکور ۹۹ شرکت کنم ثبت نام هم کردم آیا مشکلی در این زمینه ندارم ؟ اقدام خاصی باید انجام بدم؟

    1. سلام
      با توجه به اینکه معافیت شما تنها تا فروردین ماه میباشد و کنکور بعد از این تاریح برگزار میشود شما باید بعد از مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه خود درخواست تعویق اعزام را به دفاتر پلیس + 10 ارائه کنید تا وارد دوره غیبت از سربازی نشوید.

  449. سلام بنده پارسال دانشگاه پیام نور بودم و انصراف دادم وامسال دانشگاه ازاد ثبت نام کردم الان میخوام برم حوزه علمیه ثبت نام کنم میخوام بدونم ایا مشکلی ایجاد میشه؟
    دوما انصراف که میگید 1 بار اون برای دانشگاه است اما حوزه علمیه یه چیز دیگری است؟ ایاراهی هست که من برم حوزه علمیه و معافیت صادر بشه بدون اینکه دانشگاه رو کامل کنم یا اینکه برم خدمت برم حوزه؟ مثلا اعزام کنم وبرم حوزه ایا راهی هست لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام
      خیر شما در طول دوره تحصیل تنها یک بار میتوانید از معافیت تحصیلی مربوط به انصراف استفاده کنید بنابراین زمانی که از دانشگاه آزاد انصراف دهید این مهلت یک ساله برای شما وجود نخواهد داشت و باید برای اعزام به خدمت اقدام کنید. همچنین طلبه ها نیز باید دوره سربازی را بگذرانند که البته معمولا در قالب امریه و انجام امور فرهنگی در ادارات مختلف این دوره را سپری میکنند.

  450. سلام من کارشناس ارشد هوش مصنوعیم از مشهد و در تاریخ 20/10/98 فارغ التحصیل شدم، فرم پذیرش منطقه ای سپاه را تکمیل کردم و 8سال بسیج فعال دارم مسئول صالحین یا تعلیم تربیت پایگام و با کمک معرف پاسدار فرمم تاریخ اعزام اول اردیبهشت 99 پرشده اما دوره اموزش تکمیلی ندارم، چند درصد ممکنه سپاه منطقه پذیرش قطعی بشم؟

    1. سلام
      با توجه به سابقه بسیج فعال و وظایفی که در این دوره بر عهده داشته اید احتمال پذیرش سپاه زیاد است البته فراموش نکنید که میزان جذب سربازان توسط سپاه و … نیز از عوامل اثر رگذرا است بنابراین نمیتوان به طور قطع چیزی را عنوان کرد.

  451. سلام خسته نباشید محمود ناصری هستم که متولد ۷۸ /۱۲ /۱۸ ودر سال ۹۷/۱۱/۳ پیش دانشگاهی گرفتم الان میخواهم بروم سربازی ایا غیبت خورده باشم یا نه و می توانم پذیرش اقدام کنم منتظر جواب شما هستم

    1. سلام
      شما بعد از تاریخ فارغ التحصیلی تنها یک سال مهلت دارید که وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنید و یا به دانشگاه وارد شوید و با توجه به تاریخ فارغ التحصیلی وارد دوره غیبت شده اید و توصیه میکنیم هر چه سریعتر برای اعزام به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید.

  452. سلام بنده تک پسر هستم و سه خواهر هم دارم و تقریبا دوماهی میشه که عضو کمیته امداد شدیم آیا اگر نامه از کمیته امداد ببرم نظام وظیفه قبول میکنن منو معاف کنن چون ۲ ماه عضو کمیته امداد شدیم؟؟

    1. سلام
      در صورتیکه پدر شما در قید حیات نباشند و یا از مادر طلاق گرفته باشد شما میتوانید سرپرستی و کفالت مادر یا خواهران را بر عهده بگیرید و مشکلی از نظر سابقه کمیته امداد نخواهید داشت.

  453. سلام. من بعد از دفاع از پایان نامه مدتی درگیر ارسال مقاله برای تسویه حساب با دانشگاه بودم. بین دفاع و تسویه چند ماهی فاصله افتاد. در فرمی که دانشگاه به من ارائه داد، تاریخ فارغ التحصیلی همان تاریخ دفاع ذکر شده بود. به پلیس+10 که رجوع کردم گفتند چند ماه غیبت داشتی و 90 روز اضافه خدمت برایم رد کردند در صورتی که من بعد از دفاع از پایان نامه، چند ماه درگیر تسویه بودم و حتی نمی دانستم کی قرار است با دانشگاه تمام کنم؟ با این وجود روز بعد از خروج از دانشگاه به پلیس+10 مراجعه کردم اما با این اتفاق غیرمنصفانه مواجه شدم. آیا جایی برای اعتراض و تجدید نظر هست؟

    1. سلام
      خیر تاریخ فارغ التحصیلی همان تاریخ آخرین امتحان و یا دفاع پایان نامه میباشد و بلافاصله بعد از این تاریخ باید اقدامات لازم برای اعزام به خدمت انجام شود.

  454. من پسری ۱۸ساله هستم و عمویم شهیداست و از سوی دیگر مادرم همسر شهید هست.سهمیه معاف از سربازی به پدرم تعلق میگیرف ولی آن هم سربازی رفته است.آیا به من معافیت تعلق میگیرد؟؟

    1. سلام
      خیر شما نمیتوانید از این نوع معافیت استفاده کنید. استفاده از معافیت شهدا تنها برای فرزندان پسر شهدا در نظر گرفته شده است و در صورت نداشتن فرزند پسر برای برادر شهید در نظر گرفته شده است. همچنین معافیت از طریق همسر شهید مادر نیز برای شما امکان پذیر نیست.

    2. سلام من پدر و مادرم ده ساله جدا شدن تک پسر هستم یک ساله با مادرم هستم و خرجی خونه با منه میتونم از معافیت کفالت مادر استفاده کنم؟

  455. سلام خسته نباشین …بنده کارشناسی مهندسی عمران دارم و میخام به خدمت بروم مشکلی که هست من روی دست چپم خودزنی دارم وایا این خودزنی سبب معاف از رزم من میشود ؟؟؟چون ممکنه اینده شغلی بنده تحت تاثیر این معافیت از رزم قرار بگیره ایا من میتوانم بگوییم که بخاطر تصادف این بخیه ها روی دستم ایجاد شدن ؟؟؟اگر قبول نکنن ومعاف از رزم کنن بنده رو ایا قابلیت اعتراض به معاف از رزم وجود داره؟؟؟

    1. سلام
      این امر به نتیجه معاینات بستگی دارد. بعد از انجام معاینات چنانچه سلامت روانی شما تایید گردد معافیت برایتان در نظر گرفته نمیشود. شما میتوانید به این نظر اعتراض کنید و درخواست بررسی مجدد پرونده نمایید. از هر گونه دروغ در این زمینه بپرهیزید چرا که مهاینات همه چیز را مشخص میکند.

  456. سلام دوست عزیز من شش ماه سنواتی دارم چون نرفتم سره خدمت به دلیل بیماری پوستی آیا حالامیتونم برای معافیت اقدام کنم خودمم معرفی کردم اما نتونستم برم به دلیل درده این بیماری میتونم اقدام کنم ممنون.

    1. سلام
      در زمان اعزام به خدمت تمام سربازان باید توسط پزشک اولیه مورد معاینه قرار گیرند، چنانچه تشخیص داده شود که شما به دلیل بیماری توانایی انجام خدمت سربازی را ندارید میتوانید از معافیت پزشکی استفاده کنید درواقع نوع و شدت بیماری شما باید در این معاینات مشخص شود.

  457. سلام و وقت به خیر
    ١- من تک پسرم و پدرم هم بازنشسته نظامی، آموزشی افتادم نیرو دریایی سیرجان. شهر خودمون نیرو دریایی نداره، از اونجا که پدرم نظامی بوده امکان تغییر یگان به ارتش یا نیرو انتظامی وجود داره؟

    1. سلام
      خیر در زمان تقسیم نیرو سربازان تنها بر اساس نیاز هر ارگان و سازمان هایی همچون نیروانتظامی، ارتش یا سپاه و… تقسیم بندی میشوند و محل خدمت آنها به شکل تصادفی انتخاب میشود. معمولا در طول دوره سربازی امکان تغییر یگان خدمتی از سوی سربازان وجود ندارد.

  458. سلام ببخشید پدرم اعتیاد به مواد مخدر داره
    ولی حقوق بگیر هم هس پدر ومادرم هم تازه از هم جداشدن ولی طلاق نگرفتن و در خواست نفقه دادان میتونم معافیت بگیرم یا ن

    1. با سلام و احترام
      پس از ثبت واقعه طلاق ابتدا برای مشمول معافیت موقت صادر می شود و پس از گذشت 30 ماه از زمان طلاق، معافیت دائم صادر خواهد شد این درحالی است که شرایط معافیت، بعد از این مدت (از جمله تنها فرزند ذکور بالای 18 سال) استمرار داشته باشد.

  459. سلام من ۲۱سالمه رباط زانوم پارس ومچ پام هم تقریبا خشکه میتونم معافیت بگیرم یا ن
    و پدر ومادرم هم از هم جدا شدن ولی طلاق نگرفتن از این طریق میتونم یان

    1. با سلام و احترام
      جهت معافیت پزشکی می توانید اقدام کنید
      جهت معافیت از طریق طلاق باید توجه داشته باشید که: پس از ثبت واقعه طلاق ابتدا برای مشمول معافیت موقت صادر می شود و پس از گذشت 30 ماه از زمان طلاق، معافیت دائم صادر خواهد شد این درحالی است که شرایط معافیت، بعد از این مدت (از جمله تنها فرزند ذکور بالای 18 سال) استمرار داشته باشد.

    2. سلام بزرگواران من خودم ۵۸ساله هستم درزمان جنگ معاف از خدمت شدم به علت بیماری سرع وچهارفرزنددارم که اولیش به علت بیماری بینایی معاف گردیدودومین فرزندم نیز به علت بیماری ام اس معاف گردید که کارتهای معافیت موجود میباشد وفرزند سوم وچهارمم دوقلوهستند وهردو بامدرک لیسانس مکانیک سرباز شدند حال یکی درسپاه تهران خدمت میکند ودومی در۰۲نیروی زمینی پرندک آموزشی میگذراند بدون غیبت تقاضادارم چنانچه قانون اجازه معافیت به آن که درارتش خدمت میکند میدهدبه دلیل اینکه من نابلدکارهستم میتوانید معافیت بگیرید راهنمایی کنیدمراجعه کنم وکالت دهم آن گروه پیگیری نمایند ویاچنانچه معافیت تعلق نمیگیرد به دلایل دوبرادری میتوانم تقاظای فرزندچهارمم دوران خدمتش درتهران باشد ویادرآخرنتواندتهران خدمت کندتاپایان خدمت فرزندم درسپاه برای فرزندچهارم فرصت بگیرم تاکارکندپس ازپایان خدمت برادرش به سربازی برودت این مدت که خدمت کرده چه میشودچنانچه تماس بگیریدبزرگواری کردیدزیرااین مطالب یکی ازبستگان برایتان نوشته اینجانب محمدرضااخترکاوان ۰۹۱۹۴۷۰۲۰۷۰میباشدازبزرگواری شماسپاس گذارم

      1. سلام
        امکان معافیت وجود ندارد اما یکی از برادرهای دو قلو میتواند دوره خدمت خود را تا زمان پایان خدمت برادر دیگر به تعویق بیندازد.

  460. سلام وقت بخیر بنده پذیرش سپاه گرفتم امروز رفتم نظام وظیفه و گف سپاه استانی افتادم
    ولی الان از تو سایت پلیس+10 استعلام گرفتم زده محمد رسوال الله بیرجند..کدومش درسته

    1. اطلاعات مندرج در سایت پلیس +10 نشاندهنده وضعیت نظام وظیفه شما میباشد برای اطمینان باز هم به این سایت مراجعه نمایید و یا از طریق پیامک استعلام بگیرید.

  461. سلام. فرزندم در مورد خدمت سربازی سوالاتی دارد ، ولی در ایران نیست. میشه از طریق دیگه ای غیر از تلفن با مشاوران صحبت کنه، و هزینه اش را بپردازیم. ممنون. لطفا زودتر جواب دهید.

  462. سلام من می خواستم برای خدمت جذب سپاه پاسداران طرح شهید کاوه بشم امامتاسفانه برای پاسدار برای زیارت به کربلا رفتندوجواب استعلام مرادیردادندونتونستم جذب سپاه شوم اماالان جذب خدمتم ارتش افتادم اگرخودمومعرفی نکنم بازهم میتوانم برای ماه اینده ازسپاه جذب شوم

    1. شما باید خدمت خود را به تعویق بیندازید و بعد اقدامات مورد نظر خود را انجام دهید در غیر این صورت غیبت میخورید.

  463. با سلام میشه برای بخشش کامل سه ماه اضافه سنواتی ب ستاد دریابانی ناجا تهران مراجعه کنم؟

    1. سلام آرمان جان
      بله ولی بهتر هست به در ملاقات مردمی سرداران نظام وظیفه شرکت کنید.

  464. سلام
    من پدرم ۱۰ساله فوت شده
    یه برادر ۳۷ ساله مجرد دارم و یه خواهر ۳۰ ساله مجرد مادرم هم مریضه و دکترا جوابش کردن.
    اگر در حین خدمت خدایی نکرده مادرم از دنیا بره چه اتفاقی برام میوفته??

    بعدم من خیلی بدنم لاغره 52 کیلو ام خیلی وقته چکاپ کامل نرفتم تا ببینم چه بیماری هایی دارم بخاطر این چکاپ نرفتم چون میترسیدم مریض باشم ولی میدونم صد در صد مریضی دارم

    1. سلام
      به دلیل داشتن برادر با سن بیش از 18 سال بعد از فوت مادر امکان کفالت خواهر را نخواهید داشت مگر اینکه بیماری یا معلولیت برادر خود را ثابت کنید.

  465. سلام آیا معافیت پزشکی برای سربازان فراری امکان دارد؟
    در صورت امکان باید چطور اقدام کند؟

    1. سلام عزیز
      در صورت توجیه غیبت میتونید از معافیت پزکشی حتی بعد از زمان غیبت هم استفاده کنید.

  466. سلام ببخشید بنده خواهرم طلاق گرفته و یک دختر داره که پیش پدرشه و خواهرم معلولیت شدید روان داره. پدر و مادر ندارم و هر دو برادرهایم ازدواج کرده اند آیا میتوانم از معافیت کفالت استفاده کنم. هر وقت میرن بهزیستی منو رد میکنن.

    1. سلام محسن عزیز
      این معافیت کفالت خواهر فقط شامل تک پسر ها با شرایط خاص میشه.

  467. سلام وقت بخیر
    من هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد هستم
    و شرایط سرباز نخبه شدن رو هم دارم.
    سوال اولم اینه که حین تحصیل میتونم واسه سرباز نخبگی اقدام کنم و پروسه سربازی طی بشه ؟
    و سوال دوم اینکه اگر هم پروزه کسری بگیرم هم سربازنخبه اون دو به چه شکل انجام میشه؟

    1. سلام پویا جان
      بله پویا جان
      باید فقط یکی را انتخاب کنید

  468. سلام من الان معافیت تحصیلی حوزوی اهل سنت دارم الان دانشگاه پیام نور هم ثبت نام کردم اگه من حوزه را ترک کنم میتونم معافیت تحصیلی دانشگاهی بگیرم؟؟؟

    1. سلام محمد جان
      اگر تا کنون از تحصیل انصراف نداده اید میتوانید. از معافیت تحصیلی دوم خود یا یک سال استراحت از تاریخ انصراف استفاده کنید.

  469. سلام
    وقت بخیر
    ببخشید آیااین صحت داره که کسانی بالای 5سال یا ده سال حبس زندان رو تحمل کرده اند از خدمت سربازی معاف میشن و به سربازی اعزام نمیشن و میتونن کارت معافیت بگیرن؟

  470. من مشکل قوز قرنیه دارم در هر دو چشم پزشک متخصصم گفتن ک باید عمل کنیم و نمره آستیگمات چشم راستم ۵ونیم وبا ۲ نمره نزدیک بین و چشم چپمم ۳ونیم آستیگمات و ۱ونیم نزدیک بین لازم ب ذکر است ک نمره چشمم نامنظمه ینی در هر بار معاینه نمره چشم متغیره ولی همیشه جمع آستیگمات و نزدیک بین چشم راستم بالای ۷ است و ۳ سال غیبت دارم مدرکمم زیر دیپلمه میخواستم بدونم معافیت دائم تعلق میگیره برام. با تشکر.

    1. سلام عبید جان
      اگر همه موارد ذکر شده دارای گواهی پزشکی باشند معافیت سربازی شما امکان پذیر است.

  471. arman, [۱۷.۰۹.۱۹ ۰۳:۳۰]
    سلام
    من پدرم 25/ جانباز و 26 ماه آزادگی و 16 ماه حضور در جبه دارد
    با سهمیه 25/ جانبازی برادرم 5 سال پیش معاف شد
    و عموم 8 ماه خدمت کرد و باقی را از سهمیه آزادگی پدرم استفاده کرد و معاف شد و در کل 8 ماه خدمت کرد و 13 ماه ار خدمت خود را از طریق آزادگی پدرم معافی گرفت
    1.آیا از 13 ماه باقی مانده آزادگی پدرم به من تعلق میگیرد؟
    2.آیا به جز 16 حضور در جبه پدرم چیز دیگری به من تعلق میگیرد؟
    3.بعد از گذشت چه مدت از سربازی باید دنبال گرفتن کسری خدمت بروم؟
    من در تاریخ1398.6.19دوره اموزشیم شروع شده
    خیلی ممنون میشم جواب این 3 سوال منو به صورت جدا گانه بدید
    با تشکر

  472. سلام خیلی ممنونم که جواب دادین
    بنده اعزامم در یکم آبان ۹۸ هست و لذا اینکه شنیدم این قانون ( حضور در جبهه پدر) تا آخر شهریور وقت دارد
    الان من یا پدرم چه کاری باید انجام دهیم چون فقط ۵روز تا آخر شهریور فرصت هست

    1. سلام مهدی جان
      مدارک مورد نیاز رو تهیه کردید؟
      اگر نه مقالات ما را در این زمینه مطالعه کنید

  473. سلام خسته نباشید

    اینجانب دانشجوی پیام نور هستم و حالا برای مهر امسال میخوام انصراف بدم و برم دانشگاه آزاد ثبت نام کنم بنا به دلایلی

    حالا اگه سال بعد کنکور بدم و مثلا تربیت معلم قبول بشم میشه دوباره انصراف بدم برای بار دوم نظام وظیفه اجازه میده؟

    لطفا اگه راهی داره راهنمایی کنید

    با تشکر

    1. سلام میلاد جان
      متاسفانه در شرایط معافیت تحصیلی اومده که در هر دوره تحصیلی فقط یک بار انصراف از دانشگاه امکان پذیر هست.

  474. باسلام
    پدر من ۲۸ماه جبهه دارد و من در اول آبان ماه همین سال یعنی ۹۸ اعزام میشم میخواستم بپرسم که من میتوانم از جبهه پدرم کسری خدمت بگیرم و اگر این کار امکان پذیر هست بفرمایید چگونه؟
    ممنون از شما

    1. سلام مهدی جان
      بله امکان پذیر هست.
      برای اطلاع از نحوه معافیت ایثارگری میتوانید مقالات مرتبط در بخش معافیت ایثارگری را مطالعه بفرمائید

  475. سلام و خدا قوت.من از دانشگاه دولتی کارشناسی نوبت دوم(شبانه) فارغ التحصیل شدم، اما مبلغ شهریه بالا بوده و من نمیتونم کامل پرداخت کنم.دانشگاه گفته تا تسویه نکنم معرفی نامه نظام رو ارسال نمیکنه و مهلت یکساله من داره تموم میشه.آیا دانشگاه این حق رو داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید باید چکار کنم؟ در حال حاظر با کلی پیگیری که کردم برای گرفتن تخفیف شهریه و … نتونستم تسویه کنم. ( اگر این کار دانشگاه غیر قانونی بوده لطفا آیین نامه اون رو معرفی کنید و این که باید از کجا پیگیری کنم؟) تشکر

    1. سلام
      چرا اقدام به دریافت وام های دانشجویی نمیکنید؟

      1. سلام.واحدام تموم شده.صندوق رفاه اگر منظورتون هست وام نمیده.جای دیگه ای من سراغ ندارم.دیگه دانشجو نیستم.آخرای مهلت یکسالمه

  476. با سلام من ۰۵/۲۳ به سن مشمولیت رسیدم معافیت تحصیلی نگرفتم و میخوام اربعین ب۶ کربلا بروم ایا میشود بدون معافیت تحصیلی گذرنامه گرفت
    یا اگر معافیت تحصیلی بگیرم میتوانم بعد امتحانات دی ماه به سربازی بروم
    ممنون

  477. سلام کد محل اموزشی من مشخص شد و من 2 ماه تمدید کردم الان محل اموزشی تغییر میکند ؟در 2 ماه جدید من در اداره ای امریه ثبت نام کردم ، آیا کد تغیر میکند ؟اگر تغییر نمیکند من باید کجا حضوری اقدام کنم ؟خواهشا راهنمایی کنید خیلی استرس دارم

    1. با سلام تغییر نمیکند به دفتر پلیس +10 مراجعه کنید

  478. سلام.من۳ماه از سنوات تحصیلی بخاطر انصراف مونده میخواستم بدونم میتونم الان برم سربازی. ممنون

    1. سلام دوست عزیز بله میتوانید ولی باید از دانشگاه نامه برای نظام وظیفه حتما ببرید

  479. سلام وقت بخیر
    من چند مشکل داشتم خواستم جهت معافیت پزشکی اقدام کنم:
    1_اسیب مادرزادی عصب گوش که سبب کاهش شنوایی به مرور زمان شده و در حال تشدید است و معافیت از رزم حتما دارد
    2_ نرمی دریچه میترال قلب
    3_ تپل بودن یک پا نسبت به پای دیگر که سبب تغییر کوچکی در اندازه انگشت های دو پا شده
    4_قرارگرفتن انگشت کوچک یک پا روی انگشت بغلی ان که بعد عمل بهبود پیدا نکرده به طوری که با پوشیدن کفش دو سه ماه اول پا اذیت میشود
    5_وجود اکنه روی کمر وسر که موجب کچلی دارد میشود و جدیدا اکنه روی صورت

    1. سلام برای مشاوره نظام وظیفه اقدام کنید آقای کریمی راهنماییتون میکنند

  480. سلام.وقت بخیر.پدر من 28 ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی داشته و من چند سال پیش از کسری خدمت استفاده کردم.پدرم کارت ایثارگری هم داره.میخاستم ببینم برادرم هم میتونه ازکسری استفاده کنه؟میگن یک قانونی اومده کسی که 28 ماه خدمت به بالا داشته باشهیک فرزندش معاف کامل میشه و یکی دیگه هم از کسری خدمت میتونه بهرمه مند شه.میخاستم ببینم درسته این مطلب؟

    1. سلام دوست عزیز لطفا سوال خود را در بخش معافیت ایثارگری مطرح کنید

  481. سلام خداقوت.
    بنده بخاطر مشکل اعصاب و روان به کمیسیون پزشکی رفتم و با وجود اینکه بیماری من باعث معافیت دائم میشود معاف رزم شدم.
    و برای اعتراض به پادگانی که خدمت میکنم رفتم.
    گفتند باید ۳ ماه بعد اقدام کنی برای اعتراض.
    من این ۳ مااه و چیکار کنم وقتی نمیتونم خدمت کنم؟
    آیا همچین چیزی امکان داره که ۳ ماه باید صبر کنم تا اعتراض بزنم؟
    و اگر فراری شدم و اومدن برای دادسرا
    اونجا میتونم با مدارک پزشکی از خودم دفاع کنم و باز به کمیسیون پزشکی معرفی بشم؟

    1. دوست عزیز سلام خیر دادگاه نظامی قوانیین خودش را دارد و کلا شوخی نیست

  482. سلام خداقوت.
    بنده برای معافیت اعصاب و روان به کمیسیون پزشکی رفتم و با وجود شدت بیماری و مشکلاتی که واسم ایجاد شدع معاف نشدم و معاف از رزم شدم.
    اما شرایط من کاملا شرایط معافیت دائم رو داره.
    برای اعتراض به رای کمیسیون درخواست کردم از طریق پادگانی که خدمت میکنم و گفتن برای اعتراض باید ۳ ماه دیگه اقدام کنم.
    و من این ۳ ماه و چطور میتونم برم خدمت وقتی مشکل دارم.
    آیا اصلا چنین چیزی هست؟
    و من چطور میتونم پیگیری کنم؟

  483. سلام ببخشید شرایط گرفتن کفالت خاله طلاق گرفته حقیقت دارد

    1. خیر از طریق خاله طلاق گرفته نمیتوانید اقدام به معافیت نمایید

  484. ببخشید سوالی که دارم این هست که آیا دوره کفایت بسیج هنوز هست؟
    ممنون بابت سایت خوبتون

    1. بله یاشار عزیز هنوز هم هست ولی ارگان های خاصی این امکان را دارند بنابراین برای کسب اطلاعات مفیدتر و راهنمایی بیشتر با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید

  485. درود
    بنده خردادماه پایه دوازدهم به اتمام رسوندم فارغ التحصیل شدم خواستم بدونم برای اینکه سال بعد کنکور شرکت کنم باید برم معافیت تحصیلی بگیرم؟ رجوع کردم برای دریافت معافیت تحصیلی ولی نیازمند کارت ملی هستم برای انجام امور مربوط ک متاسفانه کارت ملی هم تا قبل 31 شهریور بدستم نمیرسه ک بتونم برای معافیت اقدام کنم در نتیجه باید برم سربازی؟ از دفاتر ثبت احوال نمیشه نامه ای گرفت بابت کارت ملی که امور مربوط فعلا انجام بشه؟

    1. سلام اقای علیرضا
      شما میتوانید برای کارت ملی نامه ای دریافت نمایید و همچنین برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران آویژه تماس بگیرید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه دهند

      1. سلام بنده 35 سال سن دارم ومتاهل هستم وهمچنین مشکل کجی وصافی 100درصد کف پا دارم هیچگوکه اقدامی تابحال نکرده ام خواستم ببینم ایا معاف میشم یانه؟

      2. سلام بنده سال ۸۱ به خدمت رفتم محدود ۶ ماه خدمت کردم وفرارکردم الان ۲۱سال میگذره من دراین مدت ازساختمان افتادم وجمجمه سرم شکست وب کمارفتم الان مشکلی ندارم آیا معافیت تعلق میگیره ۴۱ سالمه ۱۳۶۲ هستم مجردم

        1. سلام در صورتی که در حال حاظر مشکل پزشکی یا اختلالی در عملکرد داشته باشید میتوانید با نامه پزشک معتمد نظلم وظیفه برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید.

    1. سعید جان
      در حال حاضر خیر
      ولی انشاالله در آینده ای نزدیک بله حتما
      ولی مشاوران متخصص ما به صورت غیر حضوری هم در خدمت شما هستند

    1. متاسفانه از سال 98 قانون خرید خدمت به کلی لغو شده است

    2. سلام، میخواستم بپرسم زمان اعزام به خدمت مشمولان دارای مدرک کارشناسی چگونه محاسبه می شود؟ چون این افراد قبلا در روزهای دوم ماه های زوج اعزام می شدند، ولی چندی قبل یکی از دوستانم 20 فروردین ماه دفترچه ارسال کرد و اول خرداد به خدمت اعزام شد. در حالی که خرداد ماه جزو ماه های فرد سال به حساب می آید! حالا با توجه به تغییرات پیش آمده میخواستم بدانم من در چه ماه و چه تاریخی باید دفترچه ارسال کنم که اول مهر ماه به خدمت اعزام شوم؟ و سوال دیگرم این است که سپاه در کدام ماه ها نیرو جذب می کند که در همان ماه دفترچه ام را پست کنم تا آموزشی را در سپاه طی کنم؟

      1. سلام
        در حال حاضر تغییراتی در تاریخ اعزام مشمولان ایجاد شده است که طی ان در 6 ماه اول سال 99 اعزام ها در اول، دوم و سوم هر ماه انجام میشود. معمولا برگه ی اعزام شما که تاریخ اعزام در آن درج شده بعد از ده روز از تاریخ ارسال دفترچه به دست شما میرسد. اعزام به خدمت سپاه برای دارندگان مدرک کارشناسی در اول هر ماه انجام میشود.

      2. سلام من پست کردم انتظامی افتادم لیسانسم بعد تمدید کردم برابرج ۶ وکارای سپاه رو انجام دادم متاهل هستموکلا کارها خوب پیش رفت الان ۱۰روز مونده برا اعزامم هنوز داخل سایت میرم با کدسخا نزده کجا افتادم ایا امکانش هست سپاه افتادم ۴روز پیش اون اعزامی قبلی عوض شد و بذج ۶ ثبت شد راهنمایم کنید ایا سپاه افتادم

        1. سلام
          اگر تمام مدارک و شرایط لازم را دارا باشید این امکان وجود دارد.

    1. سلام نیما جان وقتت بخیر
      با توجه به اخباری که از ستاد کل نیروهای مسلح به گوش میرسه امیدی به بازگشت قانون خرید خدمت بعد از غیبت سربازی وجود ندارد
      با این وجود نمیتوان در این مورد با قطعیت نظر داد و بهتر است اگر در غیبت هستی منتظر اخبار نظام وظیفه باشید میتوانید جدیدترین اخبار را از سایت Avije.org دنبال کنی مشاوران ما هم در این زمینه پاسخگوی شما هستند

  486. سلام تاریخ اعزام من 6 / 1 افتادم پدافند هوایی سمنان تک فرزندم و در استان ما پدافند هوایی ندارد پس بعد آموزشی هم باید در استان دیگه ای خدمت کنم چیکار کنم کد تغیر کند

    1. سلام بابک جان
      این موضوع رو باید از ستاد کل پیگیری کنید

  487. با سلام تاریخ اعزام من 1/6. قبلا برای امریه اقدام کرده بودم که اکی نشد و افتادم پدافند هوایی سمنان ( تک فرزندم و در استان ما پدافند هوایی ندارد ) پس من بعد آموزشی هم باید در استان دیگه ای خدمت کنم ، چگونه کد رو تغییر بدم ؟ در خواست تمدید هم دادم که بعد 7 روز جوابش نیومد

  488. سلام خسته نباشید ببخشید سوالی میتونم از شما بپرسم ممنونم؟

      1. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به تشریح جزئیات قانون کسر خدمت سربازی و نحوه اعمال آن پرداخت.

        سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در رابطه با سؤالات مربوط به کسر خدمت ایثارگران اعلام می‌شود که به ازای هر ماه جبهه یا هر درصد جانبازی، ۱۲ روز از مدت خدمت هر سرباز کم می‌شود.

        وی افزود: مهلت اجرای این قانون تا سال ۱۴۰۱ است و به احتمال زیاد، بعد از این سال، این قانون متوقف می‌شود.

        رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: افرادی که از سال ۵۹ تا تاریخ ۲۷ مرداد ۶۷ در مناطق جنگی بودند صد در صد سابقه آنها برای کسر خدمت محاسبه می شود، اما آنهایی که از تاریخ ۲۷ مرداد ۶۷ یعنی پایان جنگ در برخی از شهرهای استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه همچنان در این مناطق حضور داشتند ۸۰ درصد سابقه یشان محاسبه می شود.

        سردار کمالی تصریح کرد: این قانون تنها برای یک فرزند از یک خانواده است یعنی اگر برادر یک سرباز مدتی از این کسری استفاده کرده باشد، آن سرباز دیگر نمی‌تواند از این قانون برای کسر خدمتش استفاده کند.

        سردار کمالی اظهار کرد: البته فرزندان دوقلو یا سه‌قلو می‌توانند این قانون را بین خودشان تقسیم کنند، یعنی اگر یک برادر نصفی از مدت زمان کسر خدمت پدرش را استفاده کرده باشد، برادر دوقلوی دیگر می تواند نصف دیگر را برای کسر خدمت استفاده کند.

        وی ادامه داد: ملاک برای اعمال کسر خدمت برای سربازان تنها حضور در جبهه آن هم در زمان جنگ و همچنین حضور در مناطق جنگی است.

        رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: البته سابقه حضور در بعضی مناطق کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه تا سال ۷۵ قابل قبول است ولی همان طور که گفته شد تنها ۸۰ درصد حضور محاسبه می شود و البته این مورد هم فقط در مورد یگان‌های رزمی و امور رزمی است.

        سردار کمالی در پایان خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که فقط جانبازی بنیاد شهید قابل محاسبه برای کسر خدمت است.

      2. سلام ببخشید من اعزامی برج ۵ ۹۹هستم و تو سازمان بسیج سازندگی خدمت میکنم.این قانون جدید ۲۴ ماه شدن شامل ماهم میشه؟

          1. سلام خسته نباشید
            من روی بیشتر جاهای بدنم تتو دارم ، دستا ، پشت کمر ، پاها ، دور ناف و بازو ، درضمن خیلی عصبی و استرسی هستم ، وقتی عصبی میشم کنترل ندارم رو خودم ، به نظر شما راهی وجود داره واسه معافیت ؟ راهنمایی کنید لطفا

          2. سلام . بله به شما معافیت پزشکی تعلق میگیرد . معافیت اعصاب و روان . به پلیس10+ مراجعه کنید و درخواست معافیت پزشکی دهید .

          3. سلام من سرباز منطقه عملیاتی و بد آب هوا هستم سیستان بلوچستان یگان تکاوری بنده ۲۰ماه خدمت کردم سه ماه اضافه سنواتی برام مونده اما به دلیل کم بودن سرباز از نامه زدن به ستاد زاهدان نیرو انسانی سر باز می‌زند
            بنده پدرم مشکل قلبی داره خودم سرپرست خانوادم نامه از کمیته امداد و شورا روستا دارم دیگه نمیتونم خدمت کنم به خودکشی رسیدم همه باهام مشکل دارن فرماندم انتقالی گرفته من دژبان قرارگام دارن تو مخی میدن بهم ک فرار کنم کمکم کنین هیچکی صدامو نمیشنوه ی راه حل بزارین جلوم شماره تلفن میگه مشغوله هعی اینهمه برا خودتون کشورتون دویدم این حقمه؟؟بابا دستخوش

        1. سلام من توی سایت پلیس +۱۰برای معافیت تحصیلی به اشتباه زدم ابطال آیا با مراجعه به نظام وظیفه مشکلم حل میشه آیا راهی هست

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید