اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش در کانادا

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش در کانادا

اعتبار مدرک دانشگاهی در مراحلی نظیر دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور، یکی از فاکتورهای مورد توجه برای دانشجویان به شمار می رود.

در این میان همواره در پذیرش تحصیلی کشورهایی مانند کانادا جنبه های مختلف رزومه هر فرد مانند معدل، سوابق پژوهشی و همچنین رتبه دانشگاه محل تحصیل وی مورد بررسی قرار میگیرد.

این موضوع هم اکنون یکی از دغدغه های مهم دانشجویان مقاطع مختلف به شمار رفته و عموما در پذیرش تحصیلی کشور کانادا نیز به این موضوع توجه ویژه ای می شود.

یکی از این موارد، مربوط به مدرک دانشگاه غیرانتفاعی می شود. چرا که واحد های این دانشگاه به دلیل اخذ شهریه برای دوره های مختلف و همچنین پذیرش بدون آزمون داوطلبان دارای رنک های متفاوتی می باشند.

در این مقاله قصد داریم به موضوع ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی در کانادا پرداخته و میزان اعتبار مدرک پایان دوره این دانشگاه برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم، لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

اعتبار مدارک دانشگاه غیرانتفاعی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اعتبار مدارک دانشگاه غیرانتفاعی

همانطور که اشاره شد، اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی ممکن است، داوطلبان این دانشگاه را دچار ابهام و سؤال نماید. چرا که در حال حاضر شایعات زیادی در مورد میزان اعتبار مدرک این دانشگاه در مراکز علمی خارج از کشور به گوش متقاضیان مختلف می رسد.

اگر بخواهیم به صورت مختصر به موضوع اعتبار مدرک دانشگاهی اشاره کنیم، در حالت کلی رتبه بندی مربوط به اعتبار مدارک دانشگاهی بر اساس سه شاخصه کیفیت آموزش، وجهه بین المللی و فعالیت های پژوهشی انجام می گیرد.

شاید نگرانی برخی داوطلبان در رابطه با مدرک دانشگاهی تا حدودی منطقی به نظر برسد، اما این نکته را باید در نظر گرفت که مدارک دانشگاه غیرانتفاعی دارای تاییدیه وزارت علوم بوده و بدیهی است این موضوع تاثیر زیادی برا اعتبار آن خواهد داشت.

در حال حاضر داوطلبان دانشگاه های غیرانتفاعی همانند سایر دانشگاه ها از شانس خوبی برای پذیرش دانشگاه های کانادا برخوردار بوده و این موضوع با بررسی پرونده های تحصیلی متعدد به اثبات رسیده است.

اما اینکه داوطلبان چگونه می‌ توانند شانس خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا با مدارک دانشگاه غیرانتفاعی افزایش دهند، موضوعی است که در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

مزیت های تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی

فعالیت دانشگاه های غیرانتفاعی زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد و واحد های این دانشگاه در سال‌ های اخیر رشد قابل توجهی از نظر کمی و کیفی، سطح علمی و همچنین امکانات آموزشی داشته اند.

طبق آمار درصد بالای از داوطلبان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارای مدرک دانشگاه غیرانتفاعی هستند. لذا دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه از شانس بالایی پذیرش در مقاطع بالاتر برخوردار خواهند بود.

علاوه بر این دانشگاه غیرانتفاعی هر ساله اقدام به پذیرش داوطلبان در مقاطعی مانند کاردانی و کارشناسی ناپیوسته کرده و برای داوطلبانی که قصد تغییر رشته خود را دارند، دارای شرایط بهتری است.

لازم به ذکر است امکان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه فراهم بوده و این اتفاق همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری انجام می گیرد.

مزیت های تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی

شرایط رتبه بندی دانشگاه غیرانتفاعی

پذیرش داوطلب در دانشگاه غیرانتفاعی به دو شیوه با آزمون و بدون آزمون انجام می گیرد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه های غیر انتفاعی را در 5 سطح دسته بندی نموده است که این امر نشان دهنده سطح کیفیت سطح آموزش این دانشگاه ها و موسسات است.

  1. موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی سطح یک
    این دانشگاه ها از حمایت وزارت علوم برخوردار می باشند و محدودیت توسعه ندارند.
    لازم به ذکر است اغلب دانشگاه های غیرانتفاعی در این سطح هستند.
  2. موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی سطح دو
    این دانشگاه ها از حمایت وزارت علوم برخوردارند ولی دارای محدودیت توسعه می باشند.
  3. موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی سطح سه
    این دانشگاه ها محدودیت توسعه دارند و فعالیت آن ها باید کاهش پیدا کند.
  4. موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی سطح چهار
    این دانشگاه ها دارای محدودیت توسعه و ممنوعیت توسعه می باشند.
  5. موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی سطح پنج
    این دانشگاه ها ممنوعیت توسعه همراه با قطع وضعیت پذیرش دانشجو دارند و امکان انحلال آن ها بین 6 تا 9 ماه وجود دارد. این فرصت زمانی به موسسات غیرانتفاعی داده می شود که در صورت عدم توانایی رسیدن به شاخص های لازم، خود به خود منحل شوند.

افزایش شانس پذیرش در دانشگاه های کانادا

کانادا یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین المللی ازجمله ایرانیان است و هر ساله شمار زیادی از ایرانیان برای تحصیل در کانادا رهسپار این کشور می شوند.

باید اشاره کنیم، در مراحل اخذ پذیرش از دانشگاههای کانادا بیش از آنکه به نام دانشگاه و محل تحصیل داوطلبان توجه شود، به فاکتور هایی نظیر رزومه علمی افراد مانند معدل، مقالات پژوهشی، سابقه کاری مرتبط، حضور در کنفرانس های معتبر و نمرات زبان آنها توجه می شود.

برای مثال اگر فردی با نمرات قابل قبول از یکی از واحدهای دانشگاه غیرانتفاعی فارغ التحصیل شده باشد و در کنار آن چند عنوان مقاله علمی با رتبه مناسب از نشریه های خارجی در رزومه خود داشته باشد، شانس بالایی برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای معتبر کانادا خواهد داشت.

همانطور که اشاره کردیم، دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی با تقویت و توجه به برخی از جنبه های رزومه مانند:

  • دارا بودن سابقه کاری مرتبط (به ویژه در رشته های مرتبط با بیزینس و حوزه تکنولوژی)
  • چاپ کتاب در موضوعات مرتبط با پایان نامه
  • ارائه در کنفرانس های بین المللی
  • چاپ مقالات در نشریه های معتبر علمی
  • گذراندن دوره کار آموزی در صنایع مرتبط
  • نداشتن گپ تحصیلی

شانس خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا افزایش دهند. از موضوعات مورد توجه برای کمیته های تحصیلی کانادا، نداشتن گپ تحصیلی و دارا بودن یک برنامه تحصیلی یا Study Plan خود در رزومه داوطلبان است.

افزایش شانس پذیرش در داشگاه های کانادا

سخن آخر

متقاضیانی که علاقه به دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشته باشند، همواره نسبت به جزئیات پرونده تحصیلی خود دچار نگرانی می شوند. یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در مراحل بررسی پرونده تحصیلی داوطلبان به ویژه در کمیته های تحصیلی دانشگاه های کانادا، نام و رتبه علمی دانشگاه محل های محل تحصیل دانشجویان است.

بر همین اساس در حال حاضر دانشگاه های غیرانتفاعی به لحاظ رتبه علمی نسبت سایر دانشگاه ها از اعتبار قابل قبولی برخوردار بوده و داوطلبان این دانشگاه شانس بالایی برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه کشور کانادا میتوانند داشته باشند.

برای افزایش شانس پذیرش داوطلبان عموما توصیه به تقویت جنبه های مختلف رزومه تحصیلی داوطلبان می شود که در مقاله فوق به چند مورد از این نکات اشاره شد.

چنانچه سوال یا ابهامی در رابطه با شرایط پذیرش تحصیلی دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی در دانشگاه های خارج از کشور داشته باشید، میتوانید در قسمت نظرات با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه در میان بگذارید.

سوالات متداول

علامت سوالآیا امکان پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کانادا برای دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی وجود دارد؟

بله، مدارک این دانشگاه با تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارائه شده و مشکلی از این بابت نخواهد بود.

علامت سوالدانشجویان با توجه به چه نکاتی میتوانند شانس خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها افزایش دهند؟

دارا بودن سابقه کاری مرتبط – چاپ کتاب در موضوعات مرتبط با پایان نامه – ارائه در کنفرانس های بین المللی – چاپ مقالات در نشریه های معتبر علمی – گذراندن دوره کارآموزی در صنایع مرتبط – نداشتن گپ تحصیلی.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش در کانادا

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید