منابع کنکور ارشد حسابداری

منابع کنکور ارشد حسابداری

برای موفقیت در کنکور ارشد حسابداری، یکی از ملزومات کسب نتیجه دلخواه، شناخت منابع کنکور ارشد حسابداری است. همه متقاضیان کنکور ارشد، در تمام رشته‌ها به دنبال منابع مفید کنکور هستند و اکثراً برای پیدا کردن منابع دقیق با مشکل روبرو می‌شوند.

در رشته حسابداری، نسبت به رشته‌های دیگر، منابع تنوع کمتری دارد و این موضوع به نفع متقاضیان است؛ زیرا بین کتابها و جزوه‌های گوناگون سردرگم نمی‌شوند.

اگر شما هم برای کنکور ارشد حسابداری آماده می شوید، قطعا انتخاب منابع مناسب، دغدغه مهمی برایتان محسوب می شود. ما نیز تصمیم گرفتیم لیستی از بهترین منابع کنکور ارشد حسابداری را برای شما آماده کنیم و در اختیارتان قرار دهیم.

شما با بهره گیری از نکات و مطالبی که در این مطلب در اختیارتان قرار می دهیم، می توانید به نتایج دلخواه خودتان برسید. منابعی که ما به شما معرفی می کنیم، جزو بهترین منابعی هستند که از اتلاف وقت شما جلوگیری می کنند.

بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که شما در زمان کنکور، وقت آزمون و خطا ندارید، هر گونه اشتباه در انتخاب منابع یا خطا در برنامه ریزی، شما را از رقیبانتان عقب می گذارد. پس به توصیه های مشاوران ما حتما توجه داشته باشید و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دروس و منابع کنکور ارشد حسابداری و اولویت‌های آن

دروس و منابع کنکور کارشناسی ارشد حسابداری شامل:

  • زبان عمومی.
  • زبان تخصصی.
  • حسابداری مالی.
  • حسابداری صنعتی.
  • حسابرسی.
  • ریاضی.
  • آمار.

است در ادامه در مورد هر یک از دروس و منابع توضیح خواهیم داد.


بیشتر بخوانید: کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور – رشته حسابداری بدون کنکور


دروس و منابع کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

زبان عمومی:

زبان عمومیتسلط به زبان دوره دبیرستان و لیسانس از نظر گرامر و لغت می‌تواند در کنکور متقاضی را یاری کند.

بهترین منابع برای مطالعه این درس، کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل از انتشارات جنگل، کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی نوشته شهاب اناری و همکاران از انتشارات مبتکران و کتاب مجموعه سؤالات کارشناسی ارشد زبان عمومی از انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور است.

تعداد تست‌های این درس در کنکور 15 سؤال است.

زبان تخصصی:

زبان تخصصیمطالعه لغات تخصصی حسابداری برای موفقیت در این درس ضروری است. منابع مفید این درس شامل کتاب زبان تخصصی حسابداری ۱ تألیف ویدا مجتهد زاده از انتشارات دانشگاه پیام نور، کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته حسابداری تألیف داوود قوامی از انتشارات سمت و کتاب زبان تخصصی حسابداری ۲ نوشته اسدالله نبیلی تهرانی از انتشارات دانشگاه پیام نور است. 15 تست از این درس در کنکور وجود دارد.

حسابداری مالی:

این درس در بین دروس حسابداری، به دلیل ضریب بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. منابع این درس شامل کتاب حسابداری مالی (صورت­های مالی تلفیقی) تألیف یدالله تاری وردی از انتشارات یدالله تاری وردی، کتاب مروری جامع بر حسابداری مالی تألیف جمشید اسکندری از انتشارات کتاب فرشچی، کتاب حسابداری مالی (حسابداری میانه) تألیف یدالله تاری وردی از انتشارات یدالله تاری وردی و کتاب مروری جامع بر حسابداری مالی بر اساس استانداردهای حسابداری ایران جلد ۱ و ۲ تألیف ساسان مهرانی و ایرج نوروش از انتشارات نگاه دانش است.

حدوداً 25 تست از این درس در کنکور ارشد وجود دارد.


بیشتر بخوانید: معرفی و ثبت نام رشته حسابداری مالی علمی کاربردی بدون کنکور


کتاب حسابداری مالی (صورت­های مالی تلفیقی) تألیف یداله تاری وردی

حسابداری صنعتی:

حسابداری صنعتیبعد از درس حسابداری مالی، درس حسابداری صنعتی اهمیت زیادی در موفقیت متقاضی دارد. یکی از منابع این درس حسابداری صنعتی تألیف چارلز هورن گرن، جورج فاستر و سریکانت داتار است که ترجمه آن به قلم علی پارسائیان از انتشارات ترمه قابل تهیه است.

از دیگر منابع این درس می‌توان حسابداری صنعتی نوشته جمشید اسکندری از انتشارات کتاب فرشید و حسابداری صنعتی تألیف علی مصدق از انتشارات آترین پارس را نام برد. 25 تست از این درس در کنکور وجود دارد.

حسابرسی:

حسابرسیاین درس در بین دروس حسابداری تنها درسی است که در آن محاسبات ریاضی وجود ندارد؛ به همین دلیل آسانترین درس در نظر گرفته می‌شود.

منابع این درس شامل یک کتاب استانداردهای حسابرسی تألیف کمیته تدوین استانداردهای حسابرسی، کتاب اصول حسابرسی جلد ۱ و ۲ تألیف والتر میگز ترجمه عباس ارباب سلیمانی و محمود نفری، کتاب بیانیه مفاهیم بنیادی حسابرسی تألیف علی نیک‌خواه آزاد و کتاب نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و تحت نظارت تألیف واندا والاس ترجمه امیر اصلانی است که ناشر همه آن­ها انتشارات سازمان حسابرسی است. 25 تست از این درس در کنکور حسابداری وجود دارد.

ریاضی و آمار:

اکثر متقاضیان در این دو درس مشکل دارند. از آنجا که تعداد سؤالات این درس از حسابداری مالی بیشتر و ضریب آن مانند درس حسابداری مالی است، تأثیر بیشتری در نتیجه آزمون ارشد خواهد داشت.

مشکل اکثر متقاضیان در این درس و پایین بودن میانگین باعث شده که اگر دانشجویی در این درس تسلط نسبی خوبی داشته باشد، موفقیت او در آزمون به صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. 30 تست از ریاضی و آمار در کنکور وجود دارد.

منابع مهم درس ریاضی عمومی شامل کتاب ریاضی و کاربرد آن در مدیریت تألیف محمد فاریابی باسمنج و اکبر عالم تبریز از انتشارات اشراقی، کتاب ریاضیات عمومی (رشته‌های اقتصاد، مدیریت و حسابداری) تألیف امید محمودیان از انتشارات نگاه دانش، کتاب مجموعه تست ریاضیات تألیف کمال حسن نژاد از انتشارات سبزان و کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری تألیف هادی رنجبران از انتشارات اثبات است.

18 تا سؤال از 30 تست قسمت ریاضی و آمار از درس ریاضی عمومی طراحی می‌شود.


بیشتر بخوانید: کارشناسی ارشد حسابداری بدون کنکور


کتاب ریاضی و کاربرد آن در مدیریت تألیف محمد فاریابی باسمنج

منابع درس آمار و احتمال شامل کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول و دوم تألیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری از انتشارات سمت، کتاب آمار و احتمال تألیف هادی رنجبران از انتشارات اثبات و کتاب تحلیل آماری پیشرفته تألیف جمشید صالحی صدقیانی از انتشارات هوای تازه است. 12 تست از 30 تست ریاضی و آمار از آمار و احتمال طراحی می‌شود.

معرفی منابع گفته شده به منظور انحصاری بودن آنها نیست. اگر تمایل داشتید می‌توانید جزوات و یا منابع مرتبط را مطالعه کنید. همچنین در برخی موارد منابع گفته شده مطالب یکسان دارند؛ در صورتی که زمان کافی نداشتید، می‌توانید یکی از آنها را مطالعه کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

در پایان

گرایشهای رشته حسابداری شامل گرایش حسابداری، گرایش حسابرسی و گرایش حسابداری مدیریت می‌شود. گرایش حسابداری نسبت به گرایشهای حسابرسی و حسابداری مدیریت، طرفدار و ظرفیت بیشتری دارد.

بسیاری از افراد ادامه تحصیل در رشته حسابداری را کاری بیهوده میدانند، زیرا فارغ التحصیلان کارشناسی به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند. اما اگر قصد عضویت در هیئت‌علمی، دیدگاه پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه‌های تخصصی حسابداری را دارید، ادامه تحصیل شما را به خواسته‌تان می‌رساند.

برای موفقیت در کنکور، لازم است منابع کنکور ارشد حسابداری را مطالعه کنید. برای مطالعه کارآمد نیاز به برنامه ریزی دارید. برای این که یک برنامه ریزی کارآمد داشته باشید، ابتدا مشخص کنید چه مقدار زمان می‌توانید برای مطالعه منابع گفته اختصاص دهید؛ سپس منابع کنکور ارشد حسابداری را اولویت‌بندی کنید.

بعد از اولویت بندی طبق زمانی که دارید برای خود برنامه‌ریزی کنید. به برنامه‌ریزی خود پایبند باشید تا موفقیت دلخواهتان را کسب کنید.

مشاوران ما در مرکز مشاوره آویزه، با دانش و تخصص به روز در زمینه مشاوره تحصیلی برای موفقیت شما در کنکور ارشد حسابداری آماده یاری رساندن هستند.

شما می توانید برای دریافت برنامه ریزی متناسب با شرایط خودتان و نیز دریافت لیستی از منابع متناسب با سطح علمی خودتان، با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویزه تماس بگیرید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

منابع کنکور ارشد حسابداری

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:
  1. سلام وعرض خسته نباشید .ماکه بلاخره نفهمیدیم کدوم کتاب بهتره چون هرسایتی طرف یکی از موسسات یا ناشران رو میگیره و معرفی کتاب میکنه

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

یکشنبه

1402/12/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید