شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور در سال 1402

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور

برای بسیاری از افرادی که علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع ارشد هستند امکان شرکت در کنکور و درس خواندن برای این رقابت گسترده وجود ندارد. این افراد یا در کنکور ارشد شرکت کرده و امکان قبولی نداشته اند یا از جمله افرادی هستند که به خاطر ترس از استرس کنکور نمی خواهند در آن شرکت کنند.

برای تمامی افراد گفته شده این سوال مطرح است که آیا در سال 1402 می توان بدون کنکور در مقطع ارشد درس خواند یا نه ؟ با آویژه همراه باشید تا در ادامه به این سوال شما پاسخ دهیم:

راه های کارشناسی ارشد بدون کنکور

افرادی که شانس قبولی در مقطع ارشد را نداشته اند از 5 روش زیر می توانند بدون کنکور ارشد بخوانند:

  • استعدادهای درخشان دانشگاه سراسری
  • استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد
  • فراخوان و مصاحبه پردیس بین المللی
  • فراگیر دانشگاه پیام نور
  • استعدادهای درخشان دانشگاه های غیرانتفاعی

شرایط پذیرش بدون کنکور مقطع ارشد دانشگاه سراسری

دانشگاه سراسری برای افرادی که در مقطع کارشناسی معدل بالایی دارند یا دارای افتخاراتی در جشنواره ها هستند، همچنین در المپیادها مقامی بین 1 تا 15 را کسب کرده اند شرایطی فراهم کرده است که می توانند بدون کنکور وارد مقطع بعدی شوند.

این روش که جذب از طریق استعدادهای درخشان نام دارد مناسب افرادی است که در ترم آخر کارشناسی بوده یا به تازگی فارغ التحصیل شده اند که باید در رشته مرتبط با رشته کارشناسی اقدام به ثبت نام استعدادهای درخشان کنند.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور برای پذیرش داوطلبان استعداد درخشان بدین صورت است که نیازی به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد نیست داوطلبان باید در بین دانشجویان هم ورودی خود معدل بالاتر یا رتبه بالاتر داشته باشند البته دارای یه شرایط و ضوابطی است که دانشجو باید در همان دانشگاه ادامه تحصیل دهد و همچنین همان رشته ای که درمقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده ادامه دهد.

در خصوص شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری می توان گفت که فقط ده درصد ظرفیت به دانشجویان در رشته های مختلف در دوره کارشناسی ارشد اختصاص داده شده است. شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور در دفترچه ثبت نام این دانشگاه ذکر شده است و با تهیه دفترچه ثبت نام اندکی پیش از ثبت نام میتوانید به سوالات خود دست یابید.


بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد


 نکاتی در مورد کارشناسی ارشد بدون کنکور


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


شرایط پذیرش بدون کنکور مقطع ارشد دانشگاه آزاد

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد مانند سایر دانشگاه ها آیین نامه های مخصوص خود را دارد. دانشگاه آزاد یکی از محبوبترین دانشگاه در بین دانشگاه های کشور است و در چند سال اخیر اقدام به جذب دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور کرده است.

دانشگاه آزاد نیز برای رشته های غیرپزشکی و پزشکی اقدام به جذب دانشجو ارشد بدون کنکور می کند. این پذیرش از طریق استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد صورت می گیرد که رشته های غیرپزشکی برای احراز آن باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • معدل کارشناسی آن ها بالای 16 باشد.
  • بیشتر از سه سال از فارغ التحصیلی آن ها نگذشته باشد.
  • رشته کارشناسی همنام با رشته ارشد موردتقاضا باشد.

برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز شرایط زیر وجود دارد:

  • معدل بالای 17
  • بیشتر از یک سال از فارغ التحصیلی آن ها نگذشته باشد

لازم به ذکر است فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها نیز در صورت دارا بودن این شرایط ، می توانند برای آن اقدام کنند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دفترچه ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد آزمون ورودی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد همزمان با آزمون سراسری انجام می شود و برای شرکت درآزمون ورودی کارشناسی ارشد سراسری باید به سامانه سنجش مراجعه کرده و ثبت نام کنید به دلیل ادغام شدن آزمون کارشناسی ارشد و کارشناسی سراسری و آزاد، دانشگاه آزاد آزمون ورودی نمی گیرد و برای هر دو دانشگاه یک دفترچه ثبت نام صادر می شود ولی برای انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد و دولتی دو دفترچه انتخاب رشته متفاوت منتشر می شود.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات در دفترچه ثبت نام مقرر نشده است. دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو نمی پذیرد و حتی این شرایط شامل حال دانشجویان استعداد درخشان هم نمی شود.

دانشگاه آزاد علوم وتحقیقات یکی از دانشگاه ها آزاد در استان تهران است. دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات همه ساله اقدام به جذب دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی (کارشناسی پیوسته وکارشناسی ناپیوسته) به صورت بدون آزمون می کند.

اگر امکان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات وجود داشته باشد. شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزادعلوم وتحقیقات در دفترچه ثبت نام آورده می شود.


بیشتر بخوانید: روانشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور


شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

شرایط پذیرش بدون کنکور مقطع ارشد دانشگاه پیام نور

شیوه پذیرش دانشگاه پیام نور به صورت با کنکور و بدون کنکور است. در پذیرش بدون کنکور به روش فراگیر صورت می گیرد که در آن فرد در رشته دلخواه در دانشگاه موردنظر ثبت نام کرده و یک ترم درس می خواند، پس از آن در آزمونی شرکت می کند که سوالات آن از دروس ترم اول است. در صورتی که نمره لازم را اخذ کند از حالت دانش پذیر به حالت دانشجو تغییر وضعیت میدهد و می تواند آن رشته را ادامه دهد.

یکی دیگر از شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد پیام نور دراین دوره داشتن معدل چهارده در آزمون و همچنین نمره دوازده در هر درس است. در خصوص شرایط کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور داشتن مدرک کارشناسی است که زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات است.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور برای پذیرش داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد گذراندن آزمون ورودی که در اسفند ماه برگزار می شود است و نتایج آن در اردیبهشت ماه اعلام می گردد. زمان مقرر شده برای شرکت در این آزمون در سایت سازمان سنجش اعلام می گردد.


بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد


شرایط پذیرش بدون کنکور مقطع ارشد پردیس بین الملل

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه پردیس بین الملل نیز به دو طریق ثبت نام از طریق سوابق تحصیلی و فراخوان مصاحبه تخصصی صورت می گیرد. در هر دو روش معدل و امتیازات شرکت کنندگان بررسی شده و از بین آن ها واجدین شرایط انتخاب می شود.

در پذیرش از طریق فراخوان هیچ دفترچه ای منتشر نمی شود بلکه از طرف دانشگاه، رشته هایی که ظرفیت خالی دارند اعلام شده و افراد برای مصاحبه تخصصی دعوت می شوند. در این مصاحبه علاوه بر معدل افتخاراتی از جمله پژوهش ها، مقالات، مدارک مختلف و … بررسی شده و پذیرفته شدگان نهایی اعلام می شوند. این فراخوان برای عموم بوده و تنها برای دانشجویان پردیس نیست.

از شرایط آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت در مصاحبه تخصصی و قبولی در آن
  • داشتن مدرک کارشناسی معتبر مورد تایید وزارت علوم یا دانشگاه خارجی
  • حداقل میانگین بالای 12
  • اتمام تحصیل حداکثر تا شهریور سال جاری
  • نداشتن سوءسابقه پیشینه

لازم به ذکر است پذیرش پردیس دانشگاه های تهران، شریف و امیرکبیر به علت سطح علمی بالا همراه با آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی است.

دفترچه ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد


بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور


شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی

دانشگاه های غیرانتفاعی نیز برای ارشد بدون کنکور ثبت نام می کنند. از شرایط آن ها می توان به پذیرش از طریق استعدادهای درخشان است. هر دانشگاه بازه زمانی مخصوصی برای ثبت نام بدون کنکور استعدادهای درخشان دارد که از طریق سایت آن اعلام می شود. همچنین شرایط ثبت نام نیز از طریق سایت دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

در حال حاضر در این دانشگاه ها امکان پذیرش دانشجوی ارشد براساس سوابق تحصیلی وجود ندارد.

نکاتی در مورد کارشناسی ارشد بدون کنکور

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور در بعضی از دانشگاه ها وجود دارد البته تمامی دانشگاه های کشور در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشجو نمی پذیرند. شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و دانشگاه ها توسط آیین نامه های ذکرشده اقدام به پذیرش دانشجو می کنند، در این آیین نامه ها شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور بطور برای دانشگاه های مختلف کشور آمده است.


این دانشگاه ها زیرنظر وزارت علوم بوده و کاملا مدرک آن ها معتبر، بین المللی و قابل استفاده در سایر سازمانها و حتی کشور ها هستند.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع کامل از هر نوع مشاوره تحصیلی با مرکزمشاوره آویژه تماس حاصل کنید و جهت اطلاع از شرایط ثبت نام و زمان ثبت نام هر دانشگاه بدون کنکور از مشاورین کارآزموده ما در این مرکز مشاوره کمک بگیرید و به پاسخ بسیاری از سوالات خود در این موضوعات دست بیابید.

در پایان

در این مقاله کارشناسی ارشد بدون کنکور را بررسی کردیم و شرایط هر کدام از دانشگاه هایی را که اقدام به پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور می کند را بیان نمودیم. امید است برای شما مفید بوده و به سوالات شما در این زمینه پاسخ بگوید. اگر در این زمینه سوال بی پاسخ مانده است می توانید برای ما بنویسید.

مرکز مشاوره آویژه با کارشناسان باتجربه خود می تواند شما را در زمینه انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر راهنمایی کند. برای استفاده از مشاوره تلفنی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا امکان پذیرش بدون کنکور ارشد در دانشگاه های علمی کاربردی وجود دارد؟

در سال های پیش این پذیرش انجام میشد اما در سال های اخیر دیگر این امکان وجود ندارد.

پذیرش ارشد بدون کنکور پردیس بین الملل از چه طریقی انجام می شود؟

با فراخوان و مصاحبه تخصصی و بررسی معدل و افتخارات علمی و پژوهشی.

 
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور در سال 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید