مصاحبه دکتری حقوق خصوصی

مصاحبه دکتری حقوق خصوصی

بعد از مشخص شدن نتایج آزمون دکتری حقوق خصوصی دانشگاه آزاد و سراسری و کسب رتبه قبولی در آزمون، بزرگترین دغدغه داوطلبان، مرحله مصاحبه دکتری حقوق خصوصی است، چرا که تنها کسب رتبه قبولی در آزمون برای ورود به رشته دکتری کافی نبوده و مصاحبه دکتری حقوق خصوصی سهم 50 درصدی در قبولی متقاضیان دارد.

در این مرحله باید داوطلب توجه اساتید و داوران را به خود جلب کند. چه بسا افراد بسیاری با بار علمی بالاتر و رتبه و تراز بهتر در دانشگاه های مطرح نتوانستند قبول شوند؛ چرا که نتوانستند تایید کمیته مصاحبه کننده را بگیرند.

از این رو داوطلبان برای موفقیت در مصاحبه دکتری باید تلاش مضاعف نموده و بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. در این مقاله بر آنیم تا کامل ترین راهنمای مصاحبه دکتری حقوق خصوصی دانشگاه های آزاد و سراسری را در اختیار شما داوطلبین عزیز قرار دهیم.

پس این مطلب را از دست ندهید و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری حقوق خصوصی

بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دکتری اعلام شد، در کارنامه ای که در سایت سازمان سنجش قرار داده می شود، رشته و دانشگاهی که فرد داوطلب برای مصاحبه دعوت شده درج گردیده است.

دعوت شدن یک داوطلب به مصاحبه تضمینی برای قبولی در آن دانشگاه نیست، بلکه در این مرحله فرد داوطلب باید با رقبای جدی خود رقابت کند. زمان برگزاری مصاحبه در تمام دانشگاه ها با هم متفاوت است.

زمان برگزاری مصاحبه در سایت دانشگاه مورد نظر منتشر می شود. گاهی پیش آمده که زمان مصاحبه به جهت تداخل با زمان مصاحبه سایر دانشگاه ها تغییر پیدا کرده است. در این صورت زمان مصاحبه بروز رسانی خواهد شد؛ به همین خاطر توصیه می کنیم به دفعات سایت دانشگاه و زمان مصاحبه را تا زمان مصاحبه چک کنید.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری حقوق خصوصی

مکان برگزاری مصاحبه دکتری حقوق خصوصی

در دانشگاه آزاد مصاحبه از افراد تنها در دانشگاه مرکز استان و به صورت استانی برگزار می شود. اما در دانشگاه های سراسری، پیام نور و غیر انتفاعی هر دانشگاه به صورت جداگانه از داوطلبین مصاحبه می کند.

همه داوطلبان می توانند به صورت همزمان هم در مصاحبه دانشگاه آزاد و هم دانشگاه سراسری شرکت کنند. این افراد باید در زمان انتخاب رشته هم در سامانه دانشگاه آزاد و هم در سایت سازمان سنجش انتخاب رشته کنند.

نحوه مصاحبه دکتری حقوق خصوصی

زمانی که تعدادی داوطلب برای مصاحبه به دانشگاهی دعوت می شوند یعنی حداقل سطح علمی را برای دعوت شدن داشته اند، به همین خاطر در دید کمیته مصاحبه کننده همه آن ها با هم برابر هستند. در روند مصاحبه داوران به دنبال افراد برجسته با نقاط قوت و برجسته هستند.

پس این داوطلب است که باید با آمادگی کامل در این مصاحبه حضور یابد و بتواند نظر اساتید را جلب کند. نحوه برگزاری مصاحبه در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. دو نوع روش مصاحبه وجود دارد.

مکان برگزاری مصاحبه دکتری حقوق خصوصی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تیک روش اول مصاحبه دکتری

در روش اول هر یک از اساتید در اتاق های جداگانه متناسب با تخصص خود سوالاتی را مطرح کرده و نمره مورد نظر را در پرونده درج می کنند. این روش یکی از منصفانه ترین روش ها در مصاحبه است. چرا که اگر داوطلبی در یک درس ضعیف بود، تنها بر نمره همان استاد تاثیر منفی خواهد داشت.

تیک روش دوم مصاحبه دکتری

در روش دوم همه اساتید و هیئت داوران در یک اتاق و پشت یک میز به نوبت از شما سوالاتی را می پرسند. در نهایت بعد از جمع بندی نهایی نمره ای را برایتان در نظر می گیرند. این روش دارای ایراداتی است، چرا که اگر نتوانید سوالی را پاسخگو شوید، بر ذهنیت و نظر سایر اساتید ناظر تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پونزمدارکی که باید در مصاحبه دکتری در نظر داشته باشید:

  • برای شرکت در مصاحبه باید هزینه ای را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.
  • در سایت دانشگاه فرمهایی وجود دارد که باید آنها را تکمیل نموده و روز مصاحبه با خود به همراه داشته باشید این فرم ها در مورد سوابق کاری و علمی شما خواهد بود.
  • قبل از حضور در مصاحبه رزومه ای از سوابق علمی، کاری و پژوهشی را همراه داشته باشید. حتما مدارک و گواهی را ضمیمه فرم ها نموده و همراه خود داشته باشید. این گواهی ها شامل ثبت اختراع، پایان نامه، مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی چاپ یا پذیرش مقالات، گواهی شرکت در همایش ها و …

نحوه مصاحبه دکتری حقوق خصوصی

 

پونزسوالاتی که در مصاحبه دکتری حقوق خصوصی از شما پرسیده خواهد شد:

  • عموما در تمامی مصاحبه ها یک بیوگرافی کلی از شما پرسیده می شود. مثل زندگی شخصی، شغلی، مقاطع تحصیلی قبلی ، تاریخ فارغ التحصیل و رتبه های کسب نموده و عنوان پایان نامه و اینکه چه مدتی است که از دانشگاه فاصله گرفته اید. در برخی از دانشگاههای با سطح علمی بالا از شما می خواهند تا این بیوگرافی را به زبان انگلیسی بیان کنید.
  • حتما بر موضوع پایان نامه خود اشراف کامل داشته باشید. همیشه یکی از مهم ترین سوالات اساتید این است که در مورد پایان نامه خود چند دقیقه صحبت کنید. گزارشی کلی از پایان نامه خود بدهید و وارد جزئیات نشوید.
  • اگر موضوع پایان نامه با موضوع مقطع کارشناسی ارشد یکی نباشد سوالاتی در این زمینه از شما پرسیده می شود.
  • در برخی از مواقع و به ندرت دیده شده که از دانشجو خواسته می شود تا چکیده انگلیسی پایان نامه را بخواند و ترجمه کند.
  • در برخی از دانشگاههای دولتی سوالات علمی در رابطه با پایان نامه جهت بررسی قدرت تحلیل داوطلب می پرسند.
  • قبل از مصاحبه حوزه ای را برای موضوع رساله خود انتخاب کنید که در مقطع دکتری قرار است بر رو آن کار کنید. این برای اساتید مهم است و شاید درآن مورد از شما سوال کنند.
  • در مصاحبه در مورد داشتن مقالات علمی و تعداد آنها نیز از شما سوال خواهد شد. اگر کتاب یا مقاله ای دارید مطلبی 2 الی 3 دقیقه ای از آن را آماده کنید.
  • اگر مقاله چاپ شده به زبان انگلیسی دارید احتمالا از شما بخواهند به زبان انگلیسی توضیح مختصری در مورد آن بدهید.
  • در مورد ریز نمرات و معدل داوطلب در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز سوالاتی پرسیده می شود.
  • در مورد علایق فرد به رشته حقوق خصوصی نیز سوالاتی مطرح می شود.
  • در مورد شغل شما هم سوالاتی مطرح می شود چنانچه شاغل هستید این موضوع را بازگو نکنید چرا که تاثیر منفی در پذیرش شما خواهد داشت.
  • اگر دارای مدرک زبان معتبری هستید در جلسه مصاحبه آن را با خود به همراه داشته باشید، چرا که تاثیر مثبتی بر نظر اساتید خواهد داشت.

روش مصاحبه دکتری

سخن آخر

اگر قصد دارید تا در رشته حقوق خصوصی در مقطع دکتری تحصیل کنید، به شما توصیه می کنیم حتما از قبل در مورد روند مصاحبه اطلاعات کافی داشته باشید. آگاهی در مورد روند مصاحبه و سوالات مصاحبه باعث می شود تا شما اضطراب کمتری را تجربه کنید و با تسلط بیشتری در جلسه مصاحبه حضور داشته باشید.

شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و هر سوالی دارید از آنان بپرسید و در این زمینه راهنمایی بگیرید.

اما اگر می خواهید برای آزمون دکتری حقوق خصوصی آماده شوید، به شما توصیه می کنیم حتما با مشاوران ما ارتباط داشته باشید و از آنان برای قبولی در آزمون دکتری حقوق خصوصی، مشاوره بگیرید.

 

 
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مصاحبه دکتری حقوق خصوصی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:
  1. سلام وعرض ادب
    تنها خواهشی که از ریاست محترم سازمان سنجش دارم مثل سابق مصاحبه دکتری هر رشته را در دانشگاه وشهر خود شرکت کننده واگذار نمایند چرا که افرادی که برای مصاحبه به تهران مرکزی دعوت می‌شوند.درحق همه ی ما ظلم میشود بی خوابی،خستگی راه وتصادفات ومشکلاتی که در راه اتفاق میافتد همه‌ی این معضلات موجب استرس وفراموشی مطالب میشود.فقط عزیزان تهرانی راحتر می‌توانند بدون دغدغه در مصاحبه دکتری شرکت نمایند.حتی شده بطور آنلاین مصاحبه ی دکتری برگزار شود ممنون میشویم.از عالی مقام محترم سازمان سنجش استدعا دارم دراین زمینه برای دانش آموختگان دکتری چاره ای بیندیشند.
    با سپاس بیکران…

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید