آیا بهترین منابع آزمون MHLE را میشناسید؟

آیا بهترین منابع آزمون MHLE را میشناسید؟

در برخی از کشورها برای ادامه تحصیل در رشته‌ های تخصصی، از دانشجویان آزمون‌ هایی بخصوصی گرفته می‌ شود. یکی از این آزمون‌ ها که در ایران برای رشته‌ های تخصصی وزارت بهداشت برگذار می‌ گردد، آزمون MHLE است. در واقع این آزمون از سوی وزارت بهداشت به منظور سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان دکتری پزشکی تخصصی برگذار می‌ شود.

بنابراین تمامی افرادی که قصد دارند در رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی ادامه تحصیل دهند، باید در این آزمون نمرات قابل قبولی کسب نمایند. مدرکی که دانشجو با شرکت در این آزمون به دست می‌ آورد؛ از سوی تمامی دانشگاه‌ ها و مراکز عالی پزشکی در سراسر کشور مورد تایید است.

به عبارتی آزمون MHLE پیش نیازی برای شرکت در امتحانات جامع دکتری پزشکی تخصصی می‌ باشد. این آزمون به دو صورت حضوری و اینترنتی از سوی وزارت بهداشت اعلام و برگذار می‌ گردد.

آگاهی از منابع مناسب برای مطالعه دروس، امری بسیار ضروری است. برای اطلاع از چیستی آزمون MHLE، نحوه برگزاری آن و بهترین منابع برای مطالعه در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آزمون MHLE چیست؟

آزمون MHLE مخفف عبارت MINISTRY HEALTH LANGUAGE EXAMINATION است که به معنای آزمون وزارت درمان و آموزش پزشکی می‌ باشد. عموما این امتحان به منظور سنجش مهارت‌ های زبان انگلیسی برای داوطلبان دکتری پزشکی تخصصی برگذار می‌ گردد.

لذا ضروری است که داوطلبانی که قصد دارند در رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنند؛ نمرات قابل قبولی در این آزمون به دست آورند. مدرکی که داوطلب پس از این آزمون کسب خواهد نمود؛ از سوی تمامی دانشگاه‌ ها و مراکز عالی پزشکی، مورد تایید است.

بهترین منابع آزمون MHLE

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نحوه برگزاری آزمون MHLE

این آزمون با توجه به صلاحدید وزارت بهداشت در زمان‌ هایی از سال فقط به صورت حضوری و در برخی دیگر به صورت اینترنتی یا غیر حضوری برگذار می‌ شود.

تفاوت آزمون حضوری و غیر حضوری به شرح زیر است:

  • در آزمونی که به صورت حضوری برگذار می‌ گردد داوطلب فقط یکبار امکان شنیدن فایل صوتی بخش LISTENING را دارد، در حالیکه این امکان در امتحان اینترنتی بیشتر است به گونه‌ ای که متقاضی می‌ تواند دفعات بیشتری صوت آزمون را گوش کند.
  • در روش اینترنتی داوطلب می‌ تواند با توجه به علاقه خود ترتیب سوالات را تعیین کند. اما اگر امتحان به صورت حضوری برگذار گردد داوطلب باید با توجه به چینش دفترچه سوالات آزمون به سوالات پاسخ دهد.

البته تمامی این موارد منوط بر این است که وزارت بهداشت شیوه آزمون را چگونه بیان کند و داوطلب هیچ نقشی در انتخاب این شیوه‌ ها نخواهد داشت.

بهترین منابع آزمون MHLE

یکی از مهم ترین عوامل برای شرکت در رشته‌ های مقطع دکتری تخصصی، کسب حداقل نمره 50 از 100 در آزمون MHLE است. در این خصوص باید گفت که نمره 50 الی 59 مشروط به حساب می‌ آیند، به این معنا که با کسب این نمرات داوطلب می‌ تواند در آزمون دکتری تخصصی شرکت به عمل آورد.

اما به این شرط که در سال آینده و قبل از شروع آزمون جامع، نمره قبولی( نمره 60 به بالا) در این امتحان را کسب کند. آزمون MHLE از چهار بخش بسیار مهم واژگان، گرامر، درک مطلب و بخش شنیداری تشکیل شده است، که متقاضی باید منابع مهم هر یک از این بخش‌ ها را به خوبی مطالعه کند و برای آزمون آماده شود.

بهترین منابع برای بخش واژگان آزمون MHLE

قبل از شروع آزمون، سازمان وزارت بهداشت در سامانه آزمون منابعی که داوطلب باید قبل از امتحان به مطالعه آن‌ ها بپردازد را معرفی می‌ کند. البته این موارد اندک هستند و ما در این مقاله قصد داریم تعداد بیشتری از منابع مهمی که در آزمون کاربردی است را به شما معرفی کنیم.

منابعی که از سوی سامانه وزارت بهداشت معرفی شده اند

  1. Longman preparation for the TOEFL (the paper_ based)
  2. Barrons Essential Words for TOEFL
  3. 1100 Worlds You need to know
  4. 504 Essential words
  5. TOEFL reading flash (2001)
  6. TOEFL Preparation KIT
  7. Barrons barrons- HOW- TO- Prepare for the TOEFL- 11th Edition
  8. TOEFL grammar flash
  9. Preparation for the paper tests- by Debora Philips

بهترین منابع برای بخش واژگان آزمون MHLE

دانشجویان رشته‌ های پزشکی باید دایره واژگان زبان انگلیسی شان بالا باشد. در صورتی که دانشجویی دایره لغات پایینی داشته باشد بهتر است از کتاب های سطح پایین اما در عین حال کاملا غنی شروع به مطالعه کند. این کتاب‌ ها شامل کتاب 504 واژه ضروری و 1100 واژه ضروری هستند.

مزیت این کتاب ها این است که واژگان مهم ضروری را آموزش می‌ دهند و به سادگی قابل یادگیری هستند. داوطلب پس از مطالعه این کتاب‌ ها می‌ تواند کتاب های دیگری از جمله تافل لانگمن را برای خواندن انتخاب کند.

بهترین منابع برای بخش گرامر آزمون MHLE

عموما سوالاتی که در بخش گرامر آزمون طراحی می‌ شوند سطح متوسط رو به بالا دارند و از این جهت داوطلب باید منابع و کتاب‌ های مفید در بازار را که سطح ابتدایی دارند، مطالعه نماید. کتاب‌ هایی مانند تافل کیت، تافل لانگمن، فست گرامر (نسخه کاملا ایرانی) و … . که قادرند در این مسیر به دانشجو یاری برسانند.

از آنجایی که ضریب نمرات گرامر در این آزمون بسیار بالا است، پاسخگویی به سوالات آن می‌ تواند تا حد زیادی رتبه داوطلب را افزایش دهد.

به راحتی آزمون MHLE را پاس کنید.

بهترین منابع در بخش شنیداری آزمون MHLE

عموما دانشجویان در بخش شنیداری مشکل دارند، چراکه صوت‌ های آزمون، با لهجه است و غالبا افرادی که سطح زبان انگلیسی شان بالا است می‌ تواند متوجه محتوای درون این صوت شوند. بنابراین برای اینکه بتوان این سوالات را به راحتی پاسخ داد باید از چند ماه قبل، فایل‌ های صوتی استفاده شده در آزمون‌ های قبلی، صوت‌ های تافل کیت و تافل لانگمن را گوش داد و تمرین نمود.

بهترین منابع در بخش درک مطلب آزمون MHLE

برای اینکه از پس سوالات این بخش برآیید بهتر است تمرینات خود را در غالب پاسخگویی به انواع سوالات درک مطلب شروع کنید. به این منظور کتاب‌ هایی که متون همراه با سوالات مربوط را دارند می‌ توانند تا حد زیادی موثر باشند. کتاب فست ریدینگ، تافل ریدینگ و تافل لانگمن می‌ توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

به راحتی آزمون MHLE را پاس کنید.

یکی از آزمون‌ هایی که در ایران برای رشته‌ های تخصصی وزارت بهداشت به منظور سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان دکتری پزشکی تخصصی برگذار می‌ گردد آزمون MHLE است. آزمون MHLE پیش نیازی برای شرکت در امتحانات جامع دکتری پزشکی تخصصی می‌ باشد که به دو صورت اینترنتی و حضوری برگذار می‌ گردد.

حداکثر نمره در این آزمون 100 و حداقل نمره 50 است البته نمره 50 الی 59 مشروط بر این هستند که در سال بعد داوطلب نمره قبولی (60 به بالا) را کسب نماید. از این جهت خواندن منابع مفید برای این آزمون اهمیت فراوان دارد.

سوالات متداول

علامت سوالچه کسانی باید در آزمون MHLE شرکت کنند؟

داوطلبانی که قصد دارند در رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنند باید در آزمون MHLE شرکت کنند تا سطح علمی آن‌ ها در زبان انگلیسی مورد سنجش قرار گیرد.

علامت سوالآزمون MHLE به چه صورت هایی برگذار می‌شود؟

این آزمون در دو شیوه اینترنتی و حضوری برگذار می‌ گردد. البته این مورد بنا به صلاحدید وزارت بهداشت تعیین می‌ شود و داوطلبان حق انتخاب این موارد را ندارند.

علامت سوالبهترین و کامل ترین منابع برای مطالعه به منظور شرکت در آزمون MHLE کدام‌ اند؟

کتاب‌ های تافل کیت، تافل لانگمن و کتاب 504 واژه ضروری بهترین و کامل‌ ترین منابع برای مطالعه داوطلبان هستند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آیا بهترین منابع آزمون MHLE را میشناسید؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید