تاریخ و شرایط برگزاری آزمون دکتری سراسری 1402

برگزاری ازمون دکتری 1401

آزمون دوره دکتری هر ساله در دو مرحله توسط سازمان سنجش انجام می گیرد. مرحله اول شامل ثبت نام و شرکت داوطلبان در آزمون کتبی دکتری و مرحله دوم شامل انتخاب رشته، مصاحبه و در نهایت مشخص شدن وضعیت داوطلبان می شود.

زمان برگزاری این آزمون در سال 1402، از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان رسیده و داوطلبانی که در ثبت نام این آزمون شرکت کرده و فرم اینترنتی ثبت نام دکتری 1402 را تکمیل کرده باشند، مجاز به شرکت در این آزمون خواهند بود. چنانچه به آشنایی با جزئیات مربوط به برگزاری آزمون دکتری سراسری سال 1402 علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شرایط پذیرش داوطلبان آزمون دکتری سراسری

همانطور که اشاره شد، هر ساله فرآیند ارزیابی داوطلبان دوره دکتری در دو مرحله انجام شده و داوطلبان در اولین مرحله، ملزم به شرکت در آزمون کتبی دکتری می باشند. آزمون کتبی برخلاف دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تنها عامل پذیرش داوطلبان این دوره نبوده ولی در حالت کلی تاثیر 50 درصدی در پذیرش دانشجویان خواهد داشت. لازم به ذکر است هم اکنون آزمون کتبی دکتری دانشگاه های آزاد و سراسری به صورت یکپارچه برگزار می شود.

برگزاری ازمون دکتری 1401

پس از اعلام نتایج اولیه و دعوت از داوطبان به مصاحبه مرحله دوم پذیرش متقاضیان آغاز می شود. در این مرحله نیز افراد به همراه رزومه خود مانند: نمرات دوره های مختلف، مدرک زبان (آیلتس و تافل)، مقالات پژوهشی، و … در جلسه مصاحبه دانشگاه حاضر شده و به سوالات کمیته علمی و استاد راهنما پاسخ میدهند.

در این مرحله داوطلبانی که سابقه نگارش مقاله و انجام کارهای تحقیقاتی در زمینه رشته تحصیلی خود را داشته باشند، از شانس بالایی برای قبولی در جلسه مصاحبه دکتری برخوردار خواهند بود.

طول تحصیل دوره دکتری

در حال حاضر طول دوره دکتری در ایران 3 تا 5 سال بوده و این بازه زمانی در کشورهای مختلف عموما با تفاوت هایی همراه است. دوره دکتری عموما به دو بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم شده و واحد های دانشگاهی رشته های مختلف، بر اساس آیین نامه آموزشی دانشگاه تعیین میشود.

زمان ثبت نام دکتری سراسری 1402

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402 بر اساس آخرین اطلاعیه سازمان سنجش از مورخ 1 آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا 8 آذر ماه ادامه خواهد یافت. داوطلبان در این بازه زمانی می توانند با دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری از سامانه سازمان سنجش، نسبت به شرایط مورد نیاز و مراحل ثبت نام آزمون دکترا 1402 اطلاع کسب نمایند.

تعداد واحد مقطع دکتری دوره پژوهش‌ محور

تحصیل در دوره های دکتری پژوهش محور، تفاوت هایی با سایر دوره های دکتری دانشگاه سراسری به همراه داشته و از مهمترین تفاوت های آن میتوان به واحدهای تحصیلی داوطلبان اشاره کرد. در دوره‌ دکتری پژوهش‌ محور تنها 3 تا 8 واحد درسی ارائه می‌ شود و 28 تا 33 واحد به رساله داوطلبان تعلق میگیرد. مجموع واحدهای اصلی و پایان‌نامه این دوره، 36 واحد بوده و میزان واحدهای اصلی آن بسیار کمتر از دوره دکتری عمومی با محوریت پایان‌ نامه می باشد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه دکتری سراسری 1402

دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون دکتری، به طور معمول یک هفته پیش از برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان سنجش انجام میگیرد. برای این منظور داوطلبان میتوانند در صورت احراز شرایط مورد نیاز شرکت در آزمون و کامل بودن مدارک، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن شماره سریال پرونده و کد پیگیری داوطلبی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری 1402

طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، آزمون دکتری سراسری سال 1402 روز جمعه 6 اسفند ماه سال جاری برگزار می گردد. لازم به ذکر است داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید نسبت به صحت اطلاعات شخصی درج شده در کارت ورود به جلسه مانند: نام و نام خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و معدل کل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد اطمینان حاصل نمایند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نکات مهم

  • آزمون کتبی دکتری به شیوه متمرکز و یکپارچه، سالانه توسط کمیته منتخب هر استان برگزار می شود.
  • نتایج آزمون دکتری سراسری هر ساله به صورت کلی در قالب پذیرش یا عدم پذیرش اعلام می شود.
  • طبق آیین نامه امتحانات سراسری، دو بار رد شدن در آزمون جامع، منجر به اخراج دانشجو می شود.
  • داوطلبانی که به هر دلیل در ارائه نمرات زبان خود قبل از ثبت نام آزمون دکتری ناکام باشند، با دادن برگه تعهد از تاریخ آزمون، شش ماه فرصت خواهند داشت تا نمره قبولی زبان را به کمیته دانشگاه ارائه نمایند (درصورت عدم ارائه مدرک زبان در این مدت ترم های بعدی داوطلب به صورت اجباری توسط دانشگاه برای او مرخصی رد خواهد شد).

زمان‌ بندی ثبت نام و برگزاری کنکور دکتری 1402

نام آزمونتاریخ برگزاری آزمونتاریخ ثبت نام آزمون
دکتری (Ph.D)روز جمعه 1401/12/061401/09/01

تا

1401/09/08

برگزاری ازمون دکتری 1401

سخن آخر

اطلاعات مربوط به شرایط برگزاری و تاریخ آزمون دکتری سراسری هر ساله در سامانه رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور اطلاع رسانی می شود. طبق اعلام سازمان سنجش آزمون دکتری سراسری سال 1402 روز جمعه 6 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید نسبت به صحت اطلاعات شخصی درج شده در کارت ورود به جلسه مانند: نام و نام خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و معدل کل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد اطمینان حاصل نمایند.

سوالات متداول

تاریخ ثبت نام آزمون دکتری سراسری سال 1402، به چه صورت می باشد؟

ثبت نام دکتری سراسری به طور معمول در آذر ماه هر سال صورت گرفته و طبق اعلام سازمان سنجش ثبت نام این آزمون در سال 1402 از 1 آذر ماه 1401 آغاز شده و تا 9 آذر ماه ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است احتمالا تمدید مهلت ثبت نام این آزمون وجود داشته و تاریخ آن توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.

 

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری سال 1402، به چه صورت می باشد؟

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری 1402، 12 اسفند ماه سال جاری می باشد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

تاریخ و شرایط برگزاری آزمون دکتری سراسری 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید