آشنایی با مراحل دریافت مجوز خروج از کشور

آشنایی با مراحل دریافت مجوز خروج از کشور

پاسپورت و ویزا از جمله مدارک مهم جهت خروج از کشور است که هر کدام طبق قوانین خاص وضع شده به اشخاص تحویل داده می شود.

یکی از مدارکی که برای دریافت پاسپورت الزامی است ارائه گواهی مجوز خروج از کشور است که به طور مثال تایید می کند فرد به جرمی مرتکب نشده است یا با اجازه همسر خود اقدام به خروج از کشور نموده است.

شرایط خروج از کشور و بررسی آنها موضوع مهمی است که تمامی افرای که قصد خروج از کشور را دارند می بایست اطلاعات کافی در مورد آن به دست بیاورند.

نحوه صدور مجوز خروج از کشور، مراجعه به کدام سازمان یا سایت، از جمله مواردی است که آگاهی نسبت به آنها روند دریافت مجوز خروج از کشور را آسانتر می نماید.

مجوز خروج از کشور به چه افرادی تعلق می گیرد و مدارک لازم برای مجوز خروج از کشور چیست ؟

مشاوران مرکز مشاوره آویژه در این مقاله با ارائه مطالب کامل در مورد مجوز خروج از کشور به تمامی سوالات افرادی که ممنوع الخروج شده و به دنبال کسب اطلاع از روش های دریافت مجوز خروج از کشور هستند، پاسخ خواهند داد.

آن دسته از افرادی که می خواهند اطلاعات خود را در مورد نحوه دریافت مجوز خروج از کشور تکمیل نمایند، کافی است مقاله زیر را با دقت بخوانند.

مجوز خروج از کشور چیست؟

 قبل از هر اقدامی بهتر است تا آگاهی لازم را در مورد مجوز خروج از کشور پیدا کنیم و بدانیم که مجوز خروج از کشور چیست ؟

سندی که فرد پس از دریافت آن می تواند پاسپورت خود را دریافت نموده و پس از آن با داشتن ویزا به خارج از کشور سفر کند، مجوز خروج از کشور نام دارد.

مجوز خروج از کشور تاییده ای است که نشان می دهد فرد از شرایط خروج از کشور بهره مند شده و با خروج او از کشور مشکلی پیش نخواهد آمد.

گاهی اوقات برخی از افراد تحت شرایط یا عوامل تعیین شده ای از سفر به کشور های خارجی منع شده و نیاز به دریافت مجوز خروج از کشور را دارند.

ممنوعیت خروج از کشور ممکن است به دست فرد دیگری اعمال شده یا به دلیل مسایل حقوقی، مالی، کیفری و … توسط خود فرد باشد.

مجوز خروج از کشور را می توان به دو روش حضوری و غیر حضوری و با پرداخت هزینه مشخص شده دریافت نمود.

مراحل دریافت مجوز خروج از کشور

دلایل ممنوع الخروجی افراد چیست ؟

عوامل و شرایطی که باعث ممنوع الخروجی اشخاص می گردد و تا زمان لحظه خروج از کشور فرد متوجه آن نمی شود، متفاوت بوده و آشنایی با آنها بی فایده نمی باشد.

دلایلی که باعث می شود فرد ممنوع الخروج شود و به دنبال اخذ مجوز خروج از کشور می باشد شامل موارد زیر می باشد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ممنوع الخروجی کیفری:

زمانی که افراد با ارتکاب به جرم پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده باشد ممنوع الخروجی آنها کیفری می باشد. در چنین شرایطی جرم اتفاق افتاده است اما هنوز مجرمیت شما به مرحله اثبات نرسیده است. از این رو بازپرس پرونده برای بررسی ادله دستور ممنوع الخروجی تان را صادر می کند تا ابعاد مختلف پرونده مشخص شود. اگر شما دارای محکومیت کیفری قطعی باشید و دوره محکومیت تان به پایان نرسیده باشد، ممنوع الخروج خواهید شد. علاوه بر این افرادی که به ولگردی، تکدی گری، سوشهرت، سرقت، کلاهبرداری در خارج از ایران معروف باشند نیز ممنوع الخروج هستند.

ممنوع الخروجی مالیاتی:

در شرایط ممنوع الخروجی مالیاتی شما به دلیل داشتن بدهی به سازمان امور مالیاتی کشور به دلیل بیش از سقف مجاز قانونی امکان خروج از کشور را نخواهید داشت و نحوه استعلام گرفتن در مورد این موضوع نیز از طریق ورود به سامانه درگاه ملی خدمات مالیات سازمان امور مالیاتی کشور برایتان امکان پذیر است. کافی است شماره کد ملی خود را در این سامانه وارد کرده تا از وضعیت ممنوع الخروجی خود باخبر شوید. طبق قانون جمهوری اسلامی ایران همه اشخاص حقیقی و حقوقی که بدهی مالیاتی شان به میزان مشخصی رسیده، ممنوع الخروج خواهند بود تا زمانی که بدهی خود را پرداخت کنند.

ممنوع الخروجی قضایی:

اگر شما پرونده قضایی داشته باشید، امکان خروج از کشور برایتان مقدور نخواهد بود. در چنین شرایطی شکایت های قضایی از شما مانع از خروجتان از کشور می شود و تا زمانی که فرد شاکی شکایتش را از شما در جریان دادگاه پس نگیرد، امکان خروجتان از کشور وجود نخواهد داشت. پرونده قضایی شما ممکن است به دلایل مالی و یا شخصی باشد.

اگر برای خروج از کشور عجله دارید، بهتر است برای حل مشکلتان به صورت قانونی و مسالمت آمیز وارد عمل شوید تا مشکلتان سریع‌تر حل شود.

چه افرادی ملزم به دریافت مجوز خروج از کشور هستند؟

زنان متاهل : اگر خانمی که ازدواج کرده باشد و تصمیم سفر به خارج از کشور بدون همراهی همسر خود داشته باشد می بایست مجوز خروج از کشور را با اجازه شوهر خود دریافت نماید.

متهمین: آن دسته از افرادی که در دادگاه پرونده قضایی دارند و متهم به دزدی ،کلاهبرداری و دیگر عملیات خلافکارانه شده باشند، نمی توانند از کشور خارج شوند.

دادستان کل کشور با ممنوعیت از خروج این دسته از افراد از خروج آنها به کشورهای دیگر جلوگیری نموده است.

بدهی های مالیاتی : گروهی از افراد که از پرداخت مالیات فرار نموده و هیچ اقدامی جهت تسویه و پرداخت مالیات انجام نداده باشند نمی توانند از کشور خارج گردند و نیاز به مجوز خروج از کشور دارند.

در خطر بودن منافع ملی کشور :زمانی که مقامات قضایی تایید نمایند که فرد با خروج از کشور باعث می شود تا اهدافی را که دولت در سطح بین الملی با تلاش های فراوان محفوظ نگاه داشته است به خطر بیفتد، می بایست مجوز خروج از کشور را دریافت نمایند.

آیا دریافت مجوز خروج از کشور برای سربازان الزامی است؟

اگر شما جز مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی هستید مطابق قانون خدمت وظیفه از سن 18 سالگی موظف به گذراندن دوره سربازی اجباری خواهید بود. با این حال چنانچه پس از رسیدن به این سن به تحصیل اشتغال پیدا کنید، معاف از خدمت نظام وظیفه خواهید شد.

در هر دو صورت سربازان نظام وظیفه برای خروج از کشور نیاز به تاییده از سوی وزارت مربوطه دارند تا با خروج آنها از کشور موافقت شود.

سربازان با مراجعه به سایت سخاو ارائه مدارک لازم از جمله کارت ملی و شناسنامه خود می توانند اقدامات لازم را جهت در یافت مجوز خروج از کشور انجام دهند.

سربازان برای اخذ مجوز خروج از کشور لازم است تا وثیقه ای را که سازمان نظام با توجه به نوع سفر آنها در نظر گرفته است پرداخت نمایند.

بنابر این سربازان قبل از خروج از کشور نوع سفر خود و مدت زمانی را که در سفر به سر می برند باید مشخص کنند تا پس از پرداخت ودیعه مشخص شده بتوانند مجوز خروج از کشور را دریافت نمایند.

دلایل ممنوع الخروجی افراد چیست؟

مجوز خروج از کشور برای زنان و دختران

خروج از کشور برای زنان و دختران در سال های اخیر تغییر چندانی نکرده است با این حال خروج شما به عنوان یک زن در ایران همیشه با قوانین و مقررات خاصی همراه بوده و شما به عنوان یک زن ملزم به رعایت و پیروی از آنها هستید. باید به این نکته توجه کافی داشته باشید که خروج شما به عنوان یک دختر، زن یا بانوی مطلقه شرایط و مقررات خاصی را می طلبد.

به عنوان دختری که سنتان کمتر از 18 سال است اگر قصد خروج از کشور و سفر به کشورهای دیگر را داشته باشید، نیازمند گرفتن اجازه از پدر خود هستید.

در صورتی که پدر دختر در قید حیات نباشد برای در یافت مجوز خروج از کشور نیاز به اجازه جد پدری خود دارند.

تمامی بانوان متاهل که قصد سفر به کشور های خارجی را دارند برای دریافت مجوز خروج از کشور نیازمند اجازه نامه رسمی از همسر خود هستند.

زنان متاهل تنها در صورتی نیاز به مجوز خروج از کشور ندارند که در زمان عقد حق داشتن این اجازه را از همسر خود گرفته باشند.

آن دسته از بانوانی که با همسر خود زندگی نمی کنند و طلاق نامه دارند نیازی به دریافت مجوز خروج از کشور ندارند و می توانند با مراجعه به مراکز پلیس +10 اقدامات لازم را برای دریافت پاسپورت و خروج از کشور انجام دهند.

چنانچه شوهر زن فوت کرده باشد و زن بخواهد از کشور خارج گردد با ارائه و ثبت گواهی فوت همسر خود بدون دریافت مجوز خروج از کشور می تواند به سفر خارجی خود بپردازد.

مراکز صدور مجوز خروج از کشور

تمامی افراد با توجه به اینکه در چه رده سنی یا موقعیت اجتماعی قرار دارند برای دریافت مجوز خروج از کشور لازم است تا به یکی از مراکز زیر مراجعه نمایند.

سامنه سخا: مشمولان خدمت سربازی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند با ورود به سایت نظام وظیفه و ورود اطلاعات خواسته شده می توانند برای دریافت مجوز خروج از کشور اقدام نمایند.

دفاتر اسناد رسمی معتبر: بانوان و زنان متاهلی که نیازمند اجزاه کتبی از پدر و همسر خود دارند تا مجوز خروج از کشور برای آنها صادر شود می بایست اجازه نامه خود را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی :گروهی از افراد ممنوع الخروجی که اتهام آنها مربوط به دادگاه و اداره ها می باشد می توانند پس از تایید دادستان کل کشور نسبت به دریافت مجوز خروج از کشور اقدام نمایند.

این گروه از افراد می توانند با برای دریافت مجوز خروج از کشور درخواست خود را به صورت لایحه در دفاتر خدمات قضایی به ثبت برسانند.

مراکز پلیس + 10: یکی دیگر از مراکز صدور مجوز خرج از کشور از جمله بانوان مراکز پلیس +10 می باشد.

این نکته را فراموش نکنید که اگر شما خارج از کشور بوده و یا مقیم ایران نیستید و یا اینکه با فردی خارجی ازدواج کرده اید، برای خارج شدن از کشور دیگر نیازمند اجازه نامه کتبی از همسر خود نمی باشید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز خروج از کشور:

🟢 اصل و کپی از پاسپورت

🟢 برگه اعزام به خدمت

🟢 گواهی اشتغال به تحصیل

🟢 اصل و کپی شناسنامه

🟢 اصل و کپی کارت ملی

اگر فردی برای دریافت مجوز خروج از کشور نیازمند اجازه پدر یا همسر خود باشد، فرد اجازه دهنده نیز باید تمامی مدارکی که در بالا ذکر شد ارائه دهد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز خروج از کشور

هزینه دریافت مجوز خروج از کشور

همانطور که گفته شد، باید این را بدانید که هزینه دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولان خدمت وظیفه سربازی همان هزینه وثیقه مورد نیاز جهت سپردن برای خروج عادی از کشور است.

هزینه وثیقه مشمولان خدمت سربازی دارای تعرفه ثابت و مشخص شده ای نمی باشد و با توجه به سفر و حتی مدت زمانی که انها در خارج از کشور به سر می برند دارای تفائت می باشد.

برای سایر افراد ممنوع الخروج به غیر از سربازان، این هزینه وابسته به میزان وثیقه تعیین شده از سوی مرجع مربوط قضایی و اداری بوده است.

در مورد زنان شوهر دار و دختران زیر سن 18 سال نیز در صورت موافقت پدر و یا همسر برای خروج، هزینه چندانی برای مجوز خروج از کشور گرفته نمی شود با این حال اگر بخواهید در برابر این مجوز خروج وکالت نامه رسمی را دریافت کنید، مطابق تعرفه دفاتر اسناد رسمی، مبلغ 150 هزار تومان را باید برای دریافت مجوز مورد نیاز خود هزینه کنید.

دریافت غیر حضوری مجوز خروج از کشور

چنانچه قصد خروج از کشور را دارید و به دنبال استعلام از وضعیت خود هستید تا مطلع شوید آیا به راحتی می توانید از کشور خارج شوید یا خیر لازم است تا با مراجعه حضوری و غیر حضوری به مراکز معرفی شده از وضعیت خود مطلع شوید و سپس مجوز خروج از کشور خود را دریافت نمایید.

بررسی وضعیت ممنوع الخروجی از طریق سایت های اعلام شده و با ورود کد ملی امکان پذیر خواهد بود که تمامی افراد می توانند پس از مشاهده وضعیت خود در صورت ممنوع الخروج بودن نسبت به دریافت مجوز خروج از کشور اقدام نمایند.

سایت های معتبر استعلام وضعیت ممنوع الخروجی عبارتند از:

سایت ExitBan : یکی از سامانه های استعلام ممنوع الخروجی است که مربوط به سازمان ثبت اسناد بوده که از معتبر ترین سایت های برای بررسی وضعیت ممنوع الخروجی افراد دارای پرونده های ثبتی می باشد.

پس از مراجعه به این سایت شما می توانید کد ملی خود را وارد نموده و از آخرین وضعیت پرونده های ثبتی خود مطلع شده و در صورت عدم خروج از کشور، اقدامات لازم را جهت دریافت مجوز خروج از کشور انجام دهید.

سامانه ثنا: آن دسته از اشخاصی که به دلایل گوناگون پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است می توانند با مراجعه به سایت ثنا از وضعیت ممنوع الخروجی خود آگاه شده و در صورت نیاز به اخذ مجوز خروج از کشور اقدام نمایند.

پلیس من : از جمله سامانه هایی که تمامی افراد جامعه می توانند با نصب این برنام در تلفن همراه خود به راحتی از وضعیت ممنوع الخروجی خود آگاه شوند سامانه پلیس من می باشد.

اگر اطلاع از وضعیت ممنوع الخروجی برای شما مهم می باشد می توانید با استفاده از این برنامه و وارد نمودن اطلاعات خواسته شده نتایج لازم را دریافت نمایید.

ورود به سامانه های معرفی شده و استعلام از وضعیت ممنوع الخروجی نیازمند وارد نمودن کد ملی و اطلاعات هویتی می باشد.

سربازان برای ورود به سامانه پلیس من می بایست کد سخا به همراه داشته و آن دسته از افراد با پرونده های قضایی قبل از استعلام می باست در این سامانه ثبت نام نموده و رمز شخصی دریافت نمایند.

شرایط درخواست مجوز خروج از کشور برای مشمولان خدمت وظیفه:

دریافت پاسپورت و خروج از کشور نیازمند شرایطی است که با توجه به آنها مجوز خروج از کشور برای افراد صادر می گردد.

از جمله افرادی که به کشور های خارجی سفر می کنند سربازان نظام وظیفه هستند که در صورت داشتن شرایط زیر مجوز خروج از کشور برای آنها ثبت خواهد شد.

🟠 یکی از شرایط اخذ مجوز خروج از کشور عدم ثبت غیبت سربازی در پرونده مشمولان می باشد.

🟠 وضعیت تحصیلی تان مشخص شده باشد و معافیت تحصیلی داشته باشید.

🟠 چنانچه سنوات ارفاقی هر کدام از مشولان بیستر از سنوات مجاز آنها باشد، موفق به دریافت مجوز خروج از کشور نمی گردند.

🟠 پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، در مهلت مجاز معرفی به نظام وظیفه قرار داشته باشد(مهلت حداکثر یک سال)

🟠 مدت سفر خود را تعیین نموده و پس از آن وثیقه مورد تایید سازمان نظام وظیفه را نزد بانک سپرده باشند.

🟠 تاییدیه مورد نیاز از دانشگاه محل تحصیل برایتان صادر شود.

🟠 برگه اعزام بدون غیبت شما دریافت شود.

 مراحل استعلام وضعیت خروج از کشور سربازان

مراحل استعلام وضعیت خروج از کشور سربازان

در بخش مرورگر دستگاه خود آدرس سایت پلیس من را(epolice) نوشته و آن را جست و جو کنید.

پس از آن جهت وارد کردن نام کاربری خود،کد ملی تان را وارد کرده و رمز عبورتان را شماره سخای خود قرار دهید. در نهایت تصویر مربوط به عدد امنیتی را که در داخل کادرهای مشخص شده وارد کنید و دکمه ورود را انتخاب کنید.

اگر دارای نام کاربری و رمز عبور نیستید، اول روی دکمه ثبت نام کلیک کرده و بخش مربوط به ثبت نام و دریافت نام کاربری و کلمه عبور را تکمیل کنید.

پس از آن گزینه خروج از کشور وظیفه عمومی را انتخاب کنید و سپس درخواست مجوز از کشور را انتخاب کنید.

در صفحه جدید اطلاعات هویتی خود را مشاهده و تایید کنید. اگر اطلاعات برای شما رویت نمی شود، لازم است برای پیگیری خود به یکی از دفاتر پلیس به علاوه 10 مراجعه کنید.

در بخش ثبت درخواست مجوز خروج از کشور علت درخواست خود را بنویسید و سپس مقصد و تاریخ سفرتان را تعیین کنید و در نهایت دکمه ثبت درخواست را بزنید.

هزینه مجوز خروج از کشور را به صورت اینترنتی پرداخت کنید و شماره رهگیری را که برایتان ارسال می شود. به واسطه این کد جهت درخواست گذرنامه و مجوز خروج از کشور اقدام کنید.

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که ممنوع الخروجی تان به دلیل مسائل قضایی و اداری است، باید با مراجعه به مرجع صادر کننده و دستور و مکاتبه با دادستانی کل کشور، مجوز خروج از کشور خود را دریافت کنید. ارسال درخواست شما باید به شکل لایحه و از طریق دفتار خدمات الکترونیک قضایی باشد.

دقت داشته باشید که در بخش مربوط به ثبت اطلاعات عمومی تان آدرس محل سکونت و شهر و کشور مورد نظر را به صورت کامل وارد کنید و نوع و مدت زمانی که قرار است، به سفر بروید را هم با دقت تکمیل کنید.

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ مجوز خروج از کشور یکی از مدارکی است که اشخاص جهت سفر به کشور های خارجی نیاز دارند که بتوانند با استفاده از آن پاسپورت و ویزای خود را به راحتی دریافت نمایند.

از اینرو شرایط و مراحل دریافت مجوز خروج از کشور برای افراد بسیاری حائز اهمیت می باشد تا با اطلاع از آنها به راحتی بتوانند از کشور خارج شوند.

⭐ اشخاصی که ممنوع الخروج شده اند و به دنبال دریافت مجوز خروج از کشور می باشند مطالعه این مقاله کمک بسیاری به آنها می کند تا با انجام عملیات اصولی بتوانند مجوز خروج از کشور خود را دریافت نمایند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آشنایی با مراحل دریافت مجوز خروج از کشور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

یکشنبه

1403/2/9

دوشنبه

1403/2/10

سه شنبه

1403/2/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید