حقوق شرکت نفت چقدر است؟

حقوق شرکت نفت چقدر است

یکی از مهم ترین سؤالاتی که هر شخص در ابتدای تعیین رشته و انتخاب شغل مناسب آینده‌ اش برایش پیش می‌ آید؛ مربوط به بازار کار و درآمد آن شغل در سال‌های بعد است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا در مورد رشته مهم و پرطرفدار مربوط به نفت صحبت کنیم.

به دلیل اینکه ایران یک کشور نفت خیز است؛ همواره در تلاش است تا در این راستا پیشرفت کند و در عرصه پرورش متخصصان نفت سرآمد باشد.

اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید حقوق کارمندان شرکت نفت چقدر است، این مقاله را از دست ندهید.

برای دریافت مشاوره های تحصیلی حرفه ای میتوانید با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

حقوق کارکنان شرکت نفت چقدر است؟

حقوق کارکنان شرکت نفت

طبق قانون دولت موظف شده است که هر ساله 14.05درصد از درآمد به دست آمده از فروش نفت را به وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران اختصاص دهد تا این وزارت خانه نیز حقوق کارمندانش را از طریق این بودجه طبق قانون تعیین و پرداخت کند.

در سال 1395 سید حمید حسینی اعلام کرد وزارت نفت با پرداخت ماهانه هشت و سه دهم میلیون تومان در سال حدود 100 میلیون تومان به هر کارمندش حقوق می ‌دهد.

پس از گذشت دو سال باز سید حمید حسینی در مصاحبه ‌ای خبر داد حقوق شرکت نفت ایران به کارمندانش ماهانه حدود 15 میلیون تومان است.

این ادعا با جنجال‌ های زیادی همراه بود که ایشان با اعلام آمار و ارقام خرید و فروش نفت و بودجه اختصاصی شرکت ملی نفت توانست ادعای خود را ثابت نماید و از ایجاد هرج و مرج جلوگیری کند.

در کمال تأسف این ادعا‌ ها با اخبار اعتراضات کارکنان شرکت نفت همخوانی ندارد و پس از سال ‌ها گذشت زمان هنوز این تناقضات و عدم شفافیت حقوق پرداختی وجود دارد.

با اعتصاب و اعتراض کارکنان مناطق و سکوها در سال 1401، سقف حقوق کارکنان 30% افزایش یافت، ولی در سال 1402 سکوها در لایحه بودجه پیش‌بینی شدند و کارکنان مناطق عملیاتی صنعت نفت از کارکنان سکوها تفکیک شدند و هم اکنون کارکنان مناطق عملیاتی صنعت نفت مانند سایر کارمندان دولت، مشمول سقف حقوق میباشند، یعنی علاوه بر اینکه در سال 1402 افزایش حقوق ندارند، بلکه احتمال کاهش حقوق هم خواهند داشت!.

مهارت ها و توانایی های مهندس نفت

یک مهندس نفت باید در مباحی مانند زمین شناسی شیمی و ریاضیات مهارت های لازم را داشته باشدو در کنار این مهارت ها از شرایط جسمانی مناسبی نیز برخوردار باشد چرا که ممکن است در مناطق دور افتاده یا با آب و هوای نامناسب و طاقت فرسا مشغول به کار شود.

اگر موفق به دریافت مدرک مهندسی نصب شوید توانایی طراحی روش هایی را برای استخراج نفت و گاز را خواهید داشت و میتوانید در دفاتر کاری شرکت های بزرگ و تکنولوژیک، پالایشگاه ها و محل حفاری آزمایشگاه های تحقیقاتی شروع به کار کنید.

حقوق کارکنان شرکت نفت

تاثیر مدرک تحصیلی در حقوق شرکت نفت

حقوق شرکت نفت متناسب با مدرک تحصیلی و مهارت‌ های این افراد مشخص می‌ شود. توجه داشته باشید که حقوق شرکت نفت می ‌توانند طبق سختی کار نیز تغییر کند.

مهندس نفتی که به استخدام شرکت نفت در می ‌آید باید بتواند انواع راه حل‌ های مختلف را برای خارج کردن منابع هیدروکربنی ارائه دهد.

این راه ‌حل‌ ها که شامل تزریق آب، استفاده از مواد شیمیایی، به کار بردن گاز یا بخار به درون منبع نفت به منظور خارج کردن سریع ‌تر نفت و گاز از منابع زیرزمینی است.

چگونه یک مهندس نفت موفق باشیم؟

مهندس نفت باید پس از تحقیقات میدانی و تحقیقات عملیاتی بربیاید و بتواند یک راه حل مناسب را برای خروج بیشتر نفت را ارائه دهد تا از حفاری دوباره و تحمیل هزینه بر پروژه جلوگیری کنید.

مهندس نفت باید بتواند تحقاقت میدانی و تحقیقات عملیاتی را به درستی انجام دهدو راه حل های مناسبی را برای خروج بیشتر نفت با کمترین هزینه و جلوگیری از حفاریهای بیشترارائه دهد

شما اگر به رشته‌ های مربوط به مهندسی نفت علاقه‌ مند هستید؛ ابتدا باید تمام مهارت ‌ها و توانایی خود را بسنجید و سپس یکی از زیر شاخه ‌های مهندسی نفت که شامل موارد زیر است را انتخاب کنید:

  • مهندسی اکتشافات
  • مهندسی حفاری
  • مهندسی مخازن
  • مهندسی بهره ‌برداری

در پایان

وزارت نفت با تعیین حقوق کارمندانش سعی بر این دارد تا از اعتراض کارکنان و مهاجرت تحصیل کردگان و متخصصان این رشته جلوگیری نماید. پس این مسئله که حقوق شرکت نفت باید چه مقدار باشد تا بتواند مانع از خروج این افراد از کشور شود مسئله مهمی است.

اگر به مهندسی نفت علاقه دارید و میخواهید یک مهندس نفت موفق باشید پیشنهاد میکنیم از طریق شماره زیر با مشاوران مرکز مشاوره آویژه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را در این زمینه دریافت کنید.

9099071985

چگونه یک مهندس نفت موفق باشیم

سوالات متداول

آینده شغلی این رشته در ایران چگونه است؟

با حمایتی که وزارت علوم و همچنین وزارت نفت از این رشته می ‌کنند؛ قطعاً با تحصیل در آن از آینده شغلی خوبی برخوردار خواهید شد. به یاد داشته باشید که حقوق شرکت نفت در مقایسه با مابقی رشته ‌ها قابل توجه است.

در چه مراکزی می‌ توان استخدام شد؟

در شرکت‌ های دولتی وابسته به وزارت نفت، گاز و پتروشیمی می ‌توان پس از آزمون کتبی استخدام شد. در کنار شرکت ‌های دولتی، شرکت‌ های خصوصی نیز مشغول به فعالیت هستند؛ این مراکز نیز از آیین‌ نامه حقوق شرکت نفت که از طرف وزارت نفت ایران تعیین شده است، پیروی می ‌کنند.

تعداد پذیرش در آزمون استخدامی چقدر است؟

برخلاف سایر رشته‌ ها تعداد مهندسانی که جذب شرکت ملی نفت ایران می ‌شوند بسیار کم است.

مهارت‌ های لازم در این رشته چیست؟

علاوه بر دروسی که در دانشگاه تدریس می‌ شود، یک مهندس نفت لازم است که به یک زبان خارجه بین‌ المللی مسلط باشد.

رتبه و معدل در استخدام شدن تأثیرگذار است؟

جواب این سؤال قطعاً بله است. چرا که پس از کسب نمره لازم در آزمون استخدامی که برگزار می ‌شود با شما مصاحبه خواهد شد و سوابق تحصیلی تا مورد بررسی قرار می ‌گیرد. لذا اشخاصی از سوابق تحصیلی درخشانی برخوردار هستند شانس قبولی بالاتری دارند.

وضعیت رشته‌ های مربوط به نفت در جهان چگونه است؟

حقیقتا این رشته بسیار جای پیشرفت دارد. به عنوان مثال آمریکا در سال‌ های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ در استخدام کردن این افراد ۱۷ درصد رشد داشته است؛ درحالی که در بقیه مشاغل ۱۴ درصد رشد کرده است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

حقوق شرکت نفت چقدر است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید