مشاوره دانشگاه های خاص – مشاوره کنکور

مشاوره دانشگاه های خاص, آشنایی با دانشگاه های خاص, مشاوره کنکور, مصاحبه دانشگاه های خاص,

اگر قصد دارید در دانشگاه های خاص نظیر بقیه الله، شاهد، مالک اشتر، امام صادق (ع) و … تحصیل کنید با ما همراه باشید .در این مقاله قصد داریم نکات شاخص و مهم در خصوص مشاوره دانشگاه های خاص را بررسی کرده و در اختیار شما قرار دهیم. در هر یک از این دانشگاه ها،‌شرایط خاصی برای پذیرش وجود دارد. یعنی علاوه بر کسب رتبه و نمره قبولی در کنکور سراسری شما باید در مراحل دیگری مثل مصاحبه، معاینات پزشکی و آزمون عملی و … نیز صلاحیت لازم را کسب کنید.

برای دریافت مشاوره های تحصیلی حرفه ای میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نکته اول در خصوص مشاوره دانشگاه های خاص : مراحل پیگیری نتایج آزمون دانشگاه های خاص

مشاوره دانشگاه های خاص, آشنایی با دانشگاه های خاص, مشاوره کنکور, مصاحبه دانشگاه های خاص, مراحل پیگری نتایج دانشگاه های خاص

با توجه به این توضیحات، داوطلبان باید در سه مرحله شرایط قبولی خود را در دانشگاه های خاص بررسی و پیگیری کنند:

الف) ابتدا بررسی کنید و ببینید که جزء اسامی چندبرابر ظرفیت این رشته ها هستید یا نه. اسامی چند برابر ظرفیت دانشگاه های خاص معمولاً قبل از توزیع کارنامه های نتایج کنکور (نیمه اول مرداد) منتشر می‌شود. و هدف از آن داشتن زمان کافی برای انجام معاینه های پزشکی، مصاحبه و … است.

ب) زمان فراخوان به پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت جهت مصاحبه، معاینات پزشکی و … در ایام انتخاب رشته (در نیمه دوم مرداد) است و متقاضیان این دانشگاه ها باید حتماً در این مدت در مصاحبه شرکت کنند.

ج) نتایج نهایی (قبولی یا عدم قبولی شما در دانشگاه های خاص) همراه با نتایج کنکور سراسری در شهریور اعلام می شود.

البته اسامی چند برابر ظرفیت دانشگاه های شاهد، مذاهب اسلامی بندرعباس ، هنر اسلامی تبریز، علوم قرآن و حدیث ، فرهنگیان ، تربیب دبیر شهید رجایی، معمولاً دیرتر و در اوایل شهریور اعلام می شود.

با توجه به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون سراسری که همراه کارت شرکت در آزمون به داوطلبان داده می شود، موارد مربوط به رشته های خاص، رشته های مورد علاقه را حداکثر دو کد رشته انتخاب و در جلسه آزمون در پاسخنامه وارد کنند.

نکته دوم در خصوص مشاوره دانشگاه های خاص : شرایط عمومی برای ثبت نام در دانشگاه های خاص

داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام کار مرتبط با رشته (انجام تست‌های پزشکی و آمادگی جسمانی و بررسی سوابق پزشکی)

  • داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه محکومیت جزایی یا کیفری مؤثر
  • برخورداری از حسن شهرت، عامل بودن به اخلاق و رفتار نیکو
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدّر، دخانیات و الکل

بخش اول مشاوره دانشگاه های خاص : دانشگاه های خاص ایران کدامند

برای تقاضای تحصیل در دانشگاه های خاص ایران شما باید ابتدا از دانشگاه ها و رشته‌هایی که در این دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، مطلع شوید. توجه داشته باشید که هر یک از دانشگاه های خاص با هدف خاصی تأسیس شده‌اند. لذا رویکردهای این دانشگاه ها و رشته‌هایی که در دانشگاه های خاص ارائه می‌شود محدود و مطابق با سیاست‌ها و اهداف و چشم‌اندازهای این دانشگاه‌هاست. شما اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خاص را دارید باید از آن‌ها مطلع شوید.

لیست دانشگاه های خاص ایران
نام دانشگاهنام دانشگاهنام دانشگاه
دانشگاه فرهنگیاندانشگاه شهید رجایی(وابسته به آموزش و پرورش)دانشگاه غیر انتفاعی تهران و حدیث
دانشگاه شهید مطهریموسسه ی آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) نیمه حضوریدانشگاه علوم و معارف و قرآن کریم (اوقاف و خیریه قم)
دانشگاه هنر اسلامی تبریزدانشگاه مذاهب اسلامی(تهران ، سنندج، زاهدان، بندرعباس)دانشگاه علوم پزشکی و پیراپزشکی ارتش
دانشگاه شاهددانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری(.وابسته به وزارت دادگستری)بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش در سایر دانشگاه ها
دانشگاه امام صادق(ع)موسسه ی آموزش عالی غیرانتفاعی سورهدانشگاه پزشکی بقیه اله (عج)
دانشگاه صنعتی مالک اشترموسسه ی غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه

مقدمه‌ای بر مشاوره دانشگاه های خاص : مراحل عمومی و مشترک برای شرکت در آزمون دوم (مصاحبه و …) در دانشگاه های خاص

بسیاری از دانشگاه های خاص پس از برگزاری کنکور و در مابین فرصت انتخاب رشته، زمانی را برای مصاحبه و ارزیابی توانایی‌های جسمی، اعتقادی و علمی اختصاص می‌دهند. لذا داوطلبان برای انجام این مراحل باید فرم‌هایی را پر کرده و فعالیت‌هایی را انجام دهند. در این بخش این مراحل را با هم مرور می‌کنیم.

بخش دوم مشاوره دانشگاه های خاص : فرایند ثبت نام تا گزینش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و

دانشگاه فرهنگیان

برای هر یک از دانشگاه های خاص فرم‌هایی درباره‌ی اطلاعات فردی تهیه شده است. داوطلبان باید فرم اطلاعات فردی را از سایت سازمان سنجش دانلود کرده و پرینت بگیرند. فرم پرینت شده را به دقت پر و تکمیل کرده و یک قطعه عکس را به همراه تصوير صفحات شناسنامه و كارت ملي با این فرم حداكثر ظرف مدت 48 ساعت از تاريخ انتشار اطلاعيه در سايت سازمان سنجش، به وسيله پست پيشتاز به هسته گزينش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود ارسال کرده و يا به صورت حضوري ارايه نمايند (آدرس هسته گزینش در جداولی که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است وجود دارد).

شرایط عمومی برای شرکت در مصاحبه دانشگاه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان، شرط معدل و شرط سن

مشاوره دانشگاه های خاص, فرایند ثبت نام تا گزینش دانشگاه شهید رجایی, ثبت نام دانشگاه شهید رجایی, ثبت نام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

برای شرایط در آزمون مرحله دوم (مصاحبه و سایر مراحل گزینش) داوطلبان بایستی شرایط عمومی را دارا باشند. شرايط و ضوابط مندرج مورد نیاز برای شرکت در مصابحه دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان به قرار زیر است:

  • كسب نمره علمي كل6500 و بالاتر در زيرگروه گروه آزمايشي مربوط براي مجاز شدن براي انتخاب رشته
  • داشتن حداقل معدل كل 14 دردوره متوسطه‌ي دوم (معدل سه پايه اول، دوم و سوم)
  • بومي بودن در كدرشته محل انتخابي
  • برخورداري از سلامت كامل تن و روان و شرايط مناسب جسماني برای حسن انجام وظیفه معلمی (انجام تست‌های پزشکی و آمادگی جسمانی توسط پزشك معتمد واجد شرايط آموزش و پرورش)
  • داشتن حداكثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه

نکات مهم در رابطه با تكميل و ارسال فرم مشخصات بررسي صلاحيت‌هاي عمومي گزينش دانشگاه های خاص

نکته شماره ۱: توجه داشته باشید که فرم اطلاعات فردی با دقت دقت پر کنید، زیرا وجود هر گونه نقص و نارسایی در اطلاعات فرم بر عهده داوطلب میباشد، اطلاعات ناقص ممکن است موجب حذف داوطلب از ادامه فرایند ثبت نام شود. همچنین وجود هر گونه مغایرت با واقعیت در اطلاعات این فرم‌ها به دانشگاه مربوطه اجازه می‌دهد، داوطلب را در هر مرحله از فرایند ثبت نام یا حتی تحصیل حذف کند.

نکته شماره ۲: عدم تكميل فرم اطلاعات فردی و يا عدم ارسال یا تحویل به موقع آن به هسته گزينش آموزش و پرورش استان محل اقامت، برابر با انصراف از تحصيل در دانشگاه هاي مذكور تلقی می شود و مطابق با قوانین موجود در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. یا در صورت عدم تکمیل ظرفیت افراد دیگر جایگزین آن‌ها خواهند شد.

نکته شماره ۳: افراد معرفی شده برای آزمون، علاوه بر تحویل یا ارسال فرم مشخصات فردی و همچنین بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، بایستی “حداكثر ظرف مدت 48 ساعت از زمان انتشار این اطلاعیه، برای انجام مراحل بررسي صلاحيت‌هاي عمومي و مصاحبه‌ی گزينش” با در دست داشتن فرم اطلاعات فردي و ساير مدارك مورد نیاز، به هسته گزينش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود (طبق جداول مربوطه) مراجعه کنند.

نکته شماره ۴: انجام مصاحبه یکی از قوانین گزینش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی محسوب می‌شود. لذا عدم حضور در مصاحبه به منزله انصراف است. ضمن اینکه امکان برگزاری مصاحبه مجدد یا حتی تعویق زمان مصاحبه به زمانی دیگر امکان پذیر نیست. توجه داشته باشید که اگر روزهای تعيين شده برای انجام مصاحبه‌ی معرفي‌شده‌ها کافی نباشد، ممکن است مصاحبه داوطلب در روزهای بعد از تاریخ اعلام شده ادامه یابد.


بیشتر بخوانید : ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان و تربیت شهید رجایی


نکته شماره ۵: نکته بسیار مهم در خصوص آزمایش‌های پزشکی دانشگاه تربیت دبیر رجایی و دانشگاه فرهنگیان

کسب نمره قبولی در آزمایش‌های پزشکی و همچنین تحویل مدارک اطلاعات فردی به منزله‌ی قبولی شما در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی نیست. شما باید تا اعلام نتایج نهایی کنکور که همزمان با سایر رشته‌ها اعلام می‌شود صبر کنید. چرا که معیار نهایی در پذیرش مجموع امتیازهایی است که شما از رتبه‌ی کنکور، معدل، مشخصات و ویژگی‌های فردی، مصاحبه و آزمون‌های آمادگی جسمانی و پزشکی کسب می‌کنید.

نکته شماره ۶: امکان تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت و سایر تغییرات در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان

محدودیت های ثبت نام در دانشگاه شهید رجایی,مشاوره دانشگاه های خاص, فرایند ثبت نام تا گزینش دانشگاه شهید رجایی, ثبت نام دانشگاه شهید رجایی

توجه داشته باشید که در زمان انتخاب رشته، انتخاب شهر و استان محل خدمت و اولویت‌ها، دقت لازم را داشته باشید. پس از قبولی در رشته‌ی مربوط به این دانشگاه‌ها شما نمی‌توانید در بدو ورود یا در حین تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان تغییر رشته، تغییر گرایش، تغییر اولویت، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جا به جایی و تغییر سهمیه استان محل خدمت وجود ندارد. لذا بایستی بر اساس جمیع شرایط خود، موارد مربوطه را تکمیل نمایید.

نکته شماره ۷: امکان تغییر در موارد مذکور فقط توسط خود دانشگاه فرهنگیان

در صورتی که پس از پایان مهلت انتخاب رشته و در مرحله‌ی نهایی انتخاب رشته، ظرفیت برخی از دانشگاه‌های زیر نظر دانشگاه فرهنگیان به حد نصاب (حداقل 20 نفر ) براي تشكيل در پرديس محل قبولي نرسد، سازمان مركزي دانشگاه فرهنگيان به تشخيص خود و بر حسب نیازهای خود نسبت به جابه‌جايي پذيرفته‌شدگان در سطح پرديس‌هاي كشور اقدام می‌نماید. پذيرفته شدگان نهایی حق هيچگونه اعتراضي به این جابه‌جایی ندارند، در غير اين صورت قبولي آنان ” كان لم يكن ” تلقي خواهد شد.


بیشتر بخوانید : دانشگاه فرهنگیان – از ثبت نام تا مصاحبه


مشاوره دانشگاه های خاص ؛ افراد مجاز به انتخاب دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

همان طور که اشاره شد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با هدف تربیت و توسعه‌ی فنی معلمان هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای شکل گرفت. با این حال بدین معنا نیست که فقط معلمان می‌توانند برای قبولی در این دانشگاه نام‌نویسی کنند. نکته‌ی حائز اهمیت در این خصوص این است که دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای معلمان و دبیران سهمیه دارد و بخشی از ظرفیت این دانشگاه را دبیران پرخواهند کرد. لذا دانشگاه تربیت دبیر رجایی علاوه بر داوطلبان معمولی کنکور (در مقاطع مختلف تحصیلی) بخشی از ظرفیت خود را به دبیران و استادان دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد.

نکته مهم: معمولاً در دفترچه اعلام می‌شود که رشته‌های موجود در دفترچه فقط برای دبیران است یا سایر داوطلبان هم می‌توانند آن را انتخاب کنند.

شرایط انتخاب دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای داوطلبان

افراد مجاز به انتخاب دانشگاه شهید رجایی,محدودیت های ثبت نام در دانشگاه شهید رجایی,مشاوره دانشگاه های خاص, فرایند ثبت نام تا گزینش دانشگاه شهید رجایی, ثبت نام دانشگاه شهید رجایی

علاوه بر موارد اشاره شده، افراد دارای شرایط خاص یا شاغل ممکن است امکان ثبت نام یا عدم ثبت نام در این دانشگاه را پیدا کنند. در موارد زیر، برخی از این شرایط را بررسی می‌کنیم:

  • محل تحصیل پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی ویژه‌ی شاغلین رسمی و پیمانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران است. (کدرشته ها و پردیس‌های مربوط به هریک از این رشته ها در دفترچه راهنما آورده شده است).
  • شاغلان رسمی و پیمانی مجاز نیستند در کدرشته محل‌های مربوط به دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی شرکت کنند.
  • داشتن حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش در زمان ثبت نام در آزمون برای استفاده از سهمیه فرهنگی و دبیری لازم است (مشروط به ادامه اشتغال در آموزش و پرورش)
  • دریافت فرم کتبی موافقت با ادامه‌ی تحصیل معلمان شاغل (رسمی یا پیمانی)از طرف اداره آموزش و پرورش محل خدمت طبق شرایط درج شده در دستورالعمل‌های ارائه شده در اطلاعیه‌ها
  • عدم اشتغال به تحصیل در دوره‌های کاردانی یا بالاتر (پیوسته یا ناپیوسته) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالتی دولتی و غیر دولتی در زمان ثبت نام، شروع به تحصیل یا در حین تحصیل
  • با توجه به قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان دولت مجاز به استفاده از مأموریت آموزشی نیستند و دبیران بایستی ضمن انجام خدمت (تعداد ساعات کاری مصوب) خارج از ساعت اداری موظفی خود، به ادامه تحصیل بپردازند.

بخش ۳-۱ مشاوره دانشگاه های خاص ؛ آشنایی با دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

زمان تأسیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به سال ۱۳۵۹ بازمی‌گردد. این دانشگاه در ابتدا با ادغام انستیتوهای تکنولوژی تهران شکل گرفت و نام « مجتمع تكنولوژي انقلاب اسلامي» به خود گرفت. سپس به «مركز آموزش عالي فني انقلاب اسلامي» تغيير نام داده و علاوه بر دوره‌هاي كارداني و معلم فني، مجوز برگزاري دوره‌هاي كارشناسي ناپيوسته دبيرفني را نيز دريافت نمود.

در سال ۱۳۷۲ اين مجموعه به دانشكده تربيت دبير فني و حرفه‌اي تغییر یافت و سپس در سال ۱۳۷۶ با ادغام «مركز آموزش عالي» و « دانشكده‌ی تربيت دبير فني و حرفه‌اي» با اخذ پروانه از وزارت فرهنگ و آموزش عالي و تأييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مرتبه دانشگاه ارتقا پيدا کرد. از آن زمان تاکنور نام این مجموعه «دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي‌» است. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با وسعتی نزديك به ۱۵۰٫۰۰۰ مترمربع ( ۱۵ هكتار) در شمال شرق تهران و در منطقة لويزان قرار دارد. از امکانات این دانشگاه می‌توان به مجموعاً بيش از ۵۰٫۰۰۰ مترمربع فضاي سرپوشيده باكاربري‌هاي آموزشي، آزمايشگاهی، كارگاهی، رفاهي، فرهنگي و ورزشي اشاره کرد.

رشته‌های دانشگاه تربیت دبیر رجایی

لیست رشته های دانشگاه تربیت دبیر رجایی
دانشکدهرشته
دانشکده مهندسی کامپیوترمعماری کامپیوتر
دانشکده مهندسی کامپیوترنرم‌افزار و فناوری اطلاعات
دانشکده مهندسی کامپیوترهوش مصنوعی
دانشکده مهندسی عمرانسازه و زلزله
دانشکده مهندسی عمرانآب و ژئوتکنیک
دانشکده مهندسی عمراننقشه‌برداری
دانشکده مهندسی مواد و فناوری‌های نوینزیست فناوری
دانشکده مهندسی مواد و فناوری‌های نوینمهندسی مواد
دانشکده مهندسی مواد و فناوری‌های نوینمهندسی صنایع چوب
دانشکده مهندسی مکانیکمهندسی خودرو
دانشکده مهندسی مکانیکمهندسی مکانیک جامدات
دانشکده مهندسی مکانیکمهندسی مکانیک سیالات
دانشکده مهندسی مکانیکمهندسی ساخت و تولید
دانشکده مهندسی معماری و شهرسازیمهندسی معماری
دانشکده مهندسی معماری و شهرسازیشهرسازی
دانشکده مهندسی معماری و شهرسازیارتباط تصویری
دانشکده علوم انسانیمعارف و الهیات
دانشکده علوم انسانیزبان انگلیسی
دانشکده علوم انسانیادبیات فارسی
دانشکده علوم انسانیعلوم تربیتی
دانشکده علوم ورزشیفیزیولوژی ورزشی
دانشکده علوم ورزشیرفتار حرکتی
دانشکده علوم ورزشیمدیریت ورزشی
دانشکده علوم پایهریاضی
دانشکده علوم پایهفیزیک
دانشکده علوم پایهشیمی

نکته چهارم در خصوص مشاوره دانشگاه های خاص : آشنایی با دانشگاه های خاص

همان طور که در بالا اشاره شد، دانشگاه های خاص ایران هر یک با اهداف و رسالت‌های متفاوتی تأسیس شده‌اند. لذا برای قبولی در هر یک از آن‌ها بایستی شرایط خاصی را احراز کنید. از حد نصاب‌های علمی مثل حداقل معدل در پیش دانشگاهی و امتحان نهایی و رتبه‌ی قبولی در کنکور سراسری است. برخی از این رشته‌ها با توجه به انیکه وابسته به نیروهای نظامی و انتظامی مثل، وزارت دفاع، ستاد کل، ارتش، نیروی انتظامی یا سپاه هستند، محدودهایی پس از فارغ‌التحصیلی وجود دارد. مثلاً حداقل پنج سال تعهد خدمت در آن ارگان، یا داشتن تعهد خدمت به میزان حداقل سه برابر مدت زمان تحصیل در دانشگاه‌های وابسته به آن ارگان و مواردی از این دست.

مزایای تحصیل در دانشگاه های خاص

مزایای تحصیل در دانشگاه های خاص, مشاوره دانشگاه های خاص

البته ویژگی‌های مثبتی نیز در تحصیل در دانشگاه‌های نظامی وجود دارد. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه هایی مثل دانشگاه امام حسین، دانشگاه امام صادق و دانشگاه های زیر نظر وزات دفاع و ارتش این است که در صورت تمایل به ادامه خدمت زیر نظر این ارگان‌ها، می‌توان با خدمت در مناطق محروم، می‌توان از شر خدمت ۲۱ ماهه سربازی خلاص شد.

از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه های خاص این است که زمینه برای اشتغال شما فراهم تر است. و شما در صورت درخواست، می‌توانید در ارگان‌های زیر نظر سپاه، ارتش یا ستاد کل شغلی متناسب با رشته تحصیلی دست و پا کنید و از این نظر یک امتیاز مثبت برای شما وجود دارد. با این حال اشتغال در این مشاغل معمولاً با محدودیت‌ها و بعضاً حساسیت‌هایی همراه است. لذا اگر قصد دارید در دانشگاه های خاص (خصوصاً دانشگاه‌های نظامی یا مرتبط با نیروهای نظامی و انتظامی) تحصیل کنید، با چشم باز و بر اساس شخصیت و توقعات خود تصمیم‌گیری کنید.

بخش چهارم مشاوره دانشگاه های خاص؛ آشنایی با دانشگاه شاهد ، دانشگاه امام صادق ، دانشگاه امام حسین ، دانشگاه امام علی و …

بخش ۴-۱ مشاوره دانشگاه های خاص ؛ آشنایی با دانشگاه شاهد

دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه‌های دولتی تهران است. این دانشگاه در جنوب شهر تهران و جنب بزرگراه خلیج فارس، ضلع شمالی نمایشگاه شهر آفتاب روبروی حرم روح الله خمینی قرارگرفته است. دانشگاه شاهد از جمله دانشگاه‌های نسبتاً جدید است که در سال ۱۳۶۹ با ۱۶۵ دانشجو و در ۷ رشته دانشگاهی شروع به کار کرد. دانشگاه شاهد در حال حاضر وظیفه‌ی آموزش بیش از ۱۱۰۰۰ دانشجو را در ۱۲۸ رشته دانشگاهی را بر عهده دارد. از ویژگی‌های دانشگاه شاهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط و ویژگی های دانشگاه شاهد

همان طور که از نام دانشگاه شاهد نیز پیداست این دانشگاه به لحاظ مباحث فرهنگی، انقلابی و اعتقادی شرایط خاصی دارد. لذا در پذیرش دانشجویان، خصوصاً در مصاحبه و ارزیابی حضوری توجه به مباحث فرهنگی، دینی و اعتقادی اهمیت ویژه‌ای دارد. با این حال داوطلبان می‌توانند مانند سایر دانشگاه‌های معمولی سراسری یک یا چند رشته را بدون محدودیت انتخاب کنند. تنها تفاوت در این است که علاوه بر آزمون، مصاحبه حضوری و ارزیابی آن نیز در قبولی نهایی داوطلب موثر است.

ثبت نام در دانشگاه شاهد

کسانی که تقاضای ثبت نام در دانشگاه شاهد را داشته‌اند باید طبق برنامه‌ی زمان‌بندی که توسط سازمان سنجش یا دانشگاه مشخص می‌شود، جهت ارائه مدارک و مصاحبه به دانشگاه یا مکان‌های تعیین شده مراجعه کنند.

زمان ثبت نام در دانشگاه شاهد

معمولاً زمان ثبت نام دانشگاه شاهد (جهت مصاحبه و ارائه‌ی مدارک و اطلاعات فردی) قبل از قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری است. در این زمان که معمولاً در فرصت انتخاب رشته برای داوطلبان فراهم می‌شود، سازمان سنجش چند برابر ظرفیت دانشگاه را جهت مصاحبه و انجام تست‌های مختلف معرفی و اعلام می‌کند. اسامی این افراد از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و این افراد در صورت دعوت به مصاحبه، برای بررسی صلاحیت‌های عمومی در مصاحبه دانشگاه شاهد شرکت خواهند نمود.

این گروه از معرفی شدگان بعد از طی مراحلی چون مصاحبه، و ارائه اطلاعات شخصی ارزیابی می‌شوند و نتیجه این ارزیابی به سازمان سنجش ابلاغ می‌شود. نتیجه این ارزیابی در کنار شرایط اعلام شده در صلاحیت علمی و رتبه و تراز کنکور سراسری با هم جمع می‌شود و نتیجه و رتبه‌ی نهایی، همزمان با نتایج اسیر دانشگاه (یعنی همان اعلام نتایج نهایی کنکور) در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

همان طور که گفته شد شرایط انتخاب رشته در دانشگاه شاهد کاملاً شبیه به سایر دانشگاه‌هاست. به جز مصاحبه که به صورت جداگانه برگزار و ارزیابی می‌شود. لذا نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه شاهد نیز در کنار سایر انتخاب‌ها، بر اساس اولویت‌هایی که انتخاب کرده‌اید مشخص می‌شود. در صورتی که نمره علمی لازم برای کد رشته‌های دانشگاه شاهد را کسب کرده باشید، در آن قبول می‌شوید و اگر کسب نکرده باشید، سایر انتخاب‌ها بررسی می‌شود تا به حدی برسید که امتیاز شما برای قبولی در یک دانشگاه به حد نصاب برسد.

در واقع اگر داوطلب به هر دلیلی صلاحیت علمی یا عمومی را کسب نکند انتخاب‌های بعدی داوطلب بررسی خواهد شد. لذا انتخاب هر کدام از کد رشته‌های دانشگاه شاهد بر اولویت‌های قبل و بعد داوطلب تأثیر نخواهد داشت.

شرایط اختصاصی برای ثبت نام در دانشگاه شاهد

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه شاهد, مشاوره دانشگاه های خاص, مشاوره دانشگاه شاهد, ثبت نام دانشگاه شاهد

جهت ثبت نام در دانشگاه شاهد، از داوطلبان متقاضی یک آزمون کتبی و یک مصاحبه در زمینه اعتقادی، انجام فرایض دینی و داشتن حجاب ترتیب داده می‌شود و داوطلب باید در همه‌ی آن‌ها حاضر شود.

اگر متقاضیان در مصاحبه و گزینش دانشگاه شاهد پذیرفته نشوند، دانشگاه داوطلب را برای گزینش در اولویت‌های بعدی به سازمان سنجش معرفی می‌نماید.

نکته درباره اولویت‌بندی دانشگاه شاهد: خیلی‌ها تصور می‌کنند برای قبولی در یک دانشگاه خاص حتماً باید آن را در اولویت‌های اول قرار داد. توجه داشته باشید که ترتیب اولویت‌های انتخاب شما تأثیری در قبولی و عدم قبولی شما ندارد. و تنها نمره‌ی نهایی شما (مجموع رتبه و تراز کنکور + نتیجه مصاحبه) ملاک عمل قرار می‌گیرد. لذا می‌توانید دانشگاه شاهد و رشته‌های آن‌ را بر اساس علاقه‌ی خود در هر اولویتی که خواستید قرار دهید.

مزایای تحصیل در دانشگاه شاهد

مزایای تحصیل در دانشگاه شاهد, مشاوره دانشگاه های خاص, مشاوره دانشگاه شاهد, ثبت نام دانشگاه شاهد

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه شاهد، این است که این دانشگاه دارای جو مذهبی و فرهنگی مطلوبی است. این دانشگاه از دانشگاه‌های جامع است. و لذا تنوع رشته‌ها در حوزه‌های علوم انسانی، پزشکی، مهندسی و هنر بالاست. و تقریباً اکثر رشته‌های دانشگاه‌های جامع و مادر را داراست. یکی از نکات قابل توجه در خصوص دانشگاه شاهد این است که هیئت امنای این دانشگاه را اعضای برجسته‌ی کشوری تشکیل می‌دهند. برخی از اعضای هیئت امنای این دانشگاه عبارتند از:

  • رئیس‌جمهور
  • رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی
  • وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری
  • وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی
  • وزیر آموزش و پرورش
  • رئیس دانشگاه و …

از این رو می‌توان انتظار داشت که توجه ویژه‌ای بر روی این دانشگاه می‌شود و بودجه و امکانات مطلوبی نیز در اختیار آن قرار می‌گیرد. علاوه بر این افراد دارای سهمیه ایثارگری (سهمیه شاهد، جانبازی، ایثارگری و …) نیز عموماً در اولویت قبولی این دانشگاه قرار می‌گیرند. در مجموع می‌توان گفت بر خلاف اینکه داوطلبان با رتبه‌ی پایین معمولاً اقدام به انتخاب این دانشگاه می‌کنند، اما امکانات و شرایط تحصیلی مناسبی در این دانشگاه وجود دارد.

آدرس دانشگاه شاهد تهران

برای خیلی از داوطلبان کنکور، خصوصاً تهرانی‌ها با توجه به مشکلات رفت‌و‌آمد و اتلاف زمان زیاد در ترافیک سنگین تهران، موقعیت قرارگیری دانشگاه نیز مهم است. برای آن دسته از داوطلبان لازم دانستیم که آدرس دانشگاه شاهد تهران را نیز در این مطلب بیاوریم.

آدرس دانشگاه شاهد از این قرار است: جنوب شهر تهران، جنب بزرگراه خلیج فارس (بزرگراه تهران-قم)، ضلع شمالی نمایشگاه شهر آفتاب، روبروی حرم امام خمینی (ره)

بخش ۴-۲ مشاوره دانشگاه های خاص ؛ آشنایی با دانشگاه امام صادق (ع)

دانشگاه امام صادق (ع) نیز همچون سایر دانشگاه های خاص، آزمون ورودی و مصاحبه دارد. لذا باید برای شرکت در مصاحبه، ثبت نام نمود و مدارک لازم جهت بررسی و ارزیابی را بریا سایت دانشگاه فرستاد. با این حال علاوه بر مواردی که برای سایر دانشگاه های خاص انجام می شود، باید شرایط و ضوابط خاص دانشگاه امام صادق (ع) را نیز رعایت کنید.

ضوابط و شرایط خاص دانشگاه امام صادق (ع)

شرایط خاص دانشگاه امام صادق (ع), مشاوره دانشگاه های خاص, تحصیل در دانشگاه امام صادق, ثبت نام دانشگاه امام صادق

یکی از مواردی که در مشاوره دانشگاه های خاص، درباره دانشگاه امام صادق پرسیده می‌شد، شرایط و پیش‌نیازهای لازم برای شرکت در مصاحبه آن دانشگاه است. برخی از موارد مهم در ضوایط و شرایط ثبت نام در دانشگاه امام صادق در زیر آورده شده است:

  • داشتن ضرایب متفاوت در دروس عمومی جهت قبولی در دانشگاه امام صادق (ع) (داشتن ضریب ۴ در درس عربی و معارف اسلامی)
  • امکان پذیرش دانشجوی دختر و پسر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (متناسب با رشته‌ها و نیازهای دانشگاه)
  • دریافت و تکمیل برگ درخواست پذیرش از طریق دفترچه یا سایت سازمان سنجش
  • ارسال برگ درخواست پذیرش در دانشگاه امام صادق (ع) به همراه سایر مدارک به هنگام ثبت نام در آزمون کنکور سراسری به دانشگاه امام صادق (ع) در حوالی بهمن ماه
  • داشتن تعهد به خدمت بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه امام صادق (ع) (بسته به سال‌های تحصیل و مقطع تحصیلی؛ برای دانشجویان کارنشاسی حداقل ۵ سال)
  • ملزم بودن به اجرای آیین‌نامه‌های انضباطی خاص دانشگاه امام صادق (ع)
  • پرداخت هزینه‌های آموزش در دانشگاه امام صادق (ع) در صورت انصراف (از دانشگاه در حین تحصیل یا در هنگام تعهد خدمت)
  • سپری کردن (پاس کردن) برخی از دروس حوزوی که در دانشگاه امام صادق (ع) ارائه می‌شود.

مزایای تحصیل در دانشگاه امام صادق (ع)

مزایای تحصیل در دانشگاه امام صادق (ع), مشاوره دانشگاه های خاص, تحصیل در دانشگاه امام صادق

دانشگاه امام صادق (ع) یکی از دانشگاه های برجسته ایران به خصوص در رشته‌های علوم انسانی و مهندسی است. یکی از مواردی که در زمان مشاوره دانشگاه های خاص زیاد سوال می شود، تفاوت دانشگاه امام صادق (ع) با دیگر دانشگاه‌ها و خصوصاً مزایای تحصیل در دانشگاه امام صادق (ع) است. برخی از مزایای این دانشگاه را در زیر می‌توانید ببینید:

  • بهره‌گیری از اساتید برجسته و امکانات قابل قبول آموزشی
  • انجام تعهد خدمت به جای سربازی و کسب معافیت در سربازی در صورت جذب در ارگان‌های نظامی و انتظامی
  • جذب سریع به بازار کار و ارگان‌های دولتی و نیمه‌دولتی خصوصاً صنایع مرتبط با سپاه، ارتش یا نیروهای مسلح
  • داشتن رشته‌های متنوع که باعث می‌شود تا قدرت انتخاب شما در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری بازتر باشد.

بیشتر بخوانید : شرایط گزینش و ثبت نام در دانشگاه امام صادق (ع)


آدرس دانشگاه امام صادق (ع)

یکی از ویژگی‌های خوب دانشگاه امام صادق (ع) موقعیت مناسب آن در شهر تهران است. علاوه بر این نزدیکی به وسایل حمل و نقل عمومی خصوصاً ایستگاه BRT کمک می‌کند تا دانشجویان به راحتی جابه‌جا شوند. باید توجه داشته باشید آدرس دانشگاه امام صادق (ع) به قرار زیر است:

تهران، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)

سایت دانشگاه امام صادق (ع)

برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به دانشگاه امام صادق (ع) مثل بررسی رشته‌ها، استادان و همچنین امکانات دانشگاه امام صادق می‌توانید به سایت این دانشگاه به نشانی https://pru.isu.ac.ir/ مراجعه کنید.

بخش ۴-۲ مشاوره دانشگاه های خاص ؛ آشنایی با دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

یکی از موارد پرتکرار در مشاوره دانشگاه های خاص، پرسش از ویژگی‌ها و مزایای این دانشگاه‌هاست. دانشگاه علوم قضایی تهران به عنوان یکی از دانشگاه های خاص یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های کشور در حوزه‌ی علوم انسانی خصوصاً علوم قضایی است. این دانشگاه پس از دانشگاه تهران پرطرفدارترین دانشگاه برای داوطلبان کنکور انسانی است. با توجه به اینکه قضاوت و حقوق در صف پرطرفدارترین رشته‌های کنکور انسانی قرار دارند، دور از انتظار نیست که دانشگاه علوم قضایی تهران، نیز در میان داوطلبان کنکور انسانی مورد توجه فراوان باشد.

یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه علوم قضایی تهران که باعث شده تا این حد مورد توجه داوطلبان کنکور انسانی قرار گیرد، شرایط بورس این دانشگاه و تأیمن آینده شغلی مناسب برای داوطلبان است. این دانشگاه هر ساله بسته به نیاز خود، بورسیه‌های تحصیلی را اعلام می‌کند. بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم قضایی تهران عمدتاً در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و برای داوطلبان مرد است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم قضایی تهران

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم قضایی, تحصیل در دانشگاه علوم قضایی, مشاوره دانشگاه های خاص

داوطلبان برای بهره‌مندی از خدمات بورس دانشگاه علوم قضایی تهران، بایستی شرایط بورسیه تحصیلی آن را دارا باشند. هر ساله شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم قضایی تهران توسط آن دانشگاه اعلام می‌شود. و تنها کسانی اجازه تحصیل در آن را خواهند داشت که شرایط ذکر شده را داشته باشند. نکته‌ی مهم اینکه برخی از سال‌ها، با توجه به محدودیت در جذب، صرفاً داوطلبان مرد پذیرش می شوند (مثل سال‌های ۹۲ و ۹۵).

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم قضایی تهران

شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تهران به شرح زیر است:

  • دارا بودن شرایط عمومی آزمون کنکور سراسری
  • تدین به دین اسلام و التزام عملی به احکام آن
  • التزام به ولایت فقیه و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران
  • پذیرفته شدن در مرحله‌ی گزینش صلاحیت‌های عمومی (بر اساس مصاحبه و سایر اطلاعات فردی)
  • داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی و عدم سوء پیشینه‌ی کیفری
  • پذیرفتن تعهد به تحصیل تمام وقت و عدم اشتغال به کار در زمان شروع به تحصیل (برای این منظور از داوطلبان تعهد کتبی گرفته می‌شود).
  • پذیرفتن و سپردن تعهد خدمت به قوه‌ی قضائیه کشور جهت تصدی سمت‌های قضایی بر اساس نیازهای قوه‌ی قضائیه به میزان دو ‌برابر مدت تحصیل (ممکن است در سال‌های اولیه مجبور به خدمت در مناطق محروم یا مناطقی به غیر از محل تقاضای خود شوید).
  • داوطلبان جهت پذیرش در مقطع کارشناسی علوم قضایی باید حد نصاب معدل را کسب کنند. حداقل معدل مورد پذیرش در مقطع دیپلم ۱۴ (معدل کتبی دیپلم) و برای معدل کل دوره پیش‌دانشگاهی نیز ۱۴ است.
  • داوطلبان جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی هم باید حد نصاب معدل را کسب نمایند. برای این منظور داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم ۱۷ و معدل کل پیش‌دانشگاهی ۱۷ برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی الزامی است.
  • داشتن حداکثر ۲۴ سال سن در هنگام شروع ترم اول مقطع تحصیلی مربوطه

تبصره‌ها و نکات مهم در خصوص شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

علاوه بر شرایط ذکر شده در بالا بندها و تبصره‌هایی وجود دارد که می‌تواند بخشی از شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم قضایی را تحت تأثیر قرار داده و تغییر دهد. از جمله این تبصره‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعهد خدمت داوطلبانی که از مزایای قانون گذرانیدن مدت خدمت وظیفه فارغ التحصیلان دانشگاه علوم قضایی در محاکم قضایی کشور مصوب ۱۳۷۳ استفاده می کند ده سال خواهد بود.
  • در خصوص حداکثر سن که ۲۴ سال تمام ذکر شده، تبصره‌ای وجود دارد. به موجب این تبصره مدت زمان خدمت وظیفه‌ی داوطلبانی که دوره‌ی سربازی را گذرانده‌اند به حداکثر سن آنان اضافه می‌شود.

مزایای تحصیل در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

مزایای تحصیل در دانشگاه علوم قضایی, تحصیل در دانشگاه علوم قضایی, مشاوره دانشگاه های خاص

همان طور که گفته شد، رشته‌های حقوق و قضاوت از جمله رشته‌های پرطرفدار کنکور انسانی است. با توجه به مزایایی که برای تحصیل در دانشگاه علوم قضایی در نظر گرفته شده، دور از انتظار نیست که داوطلبان تا این حد برای تحصیل در آن سر و دست بشکانند. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه علوم قضایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سطح علمی بالا و همچنین تخصصی بودن این دانشگاه در حوزه‌ی علوم انسانی و خصوصاً علوم قضایی
  • امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته (در برخی از رشته‌ها) که یک مزیت بزرگ برای رشته‌های دانشگاهی محسوب می‌شود
  • امکان شروع به کار و اشتغال در حین تحصیل یا پس از فراغت از تحصیل (دانشگاه به نوعی متعهد ایجاد شغل برای قبولی‌های خود است)
  • امکان سپری کردن دوران سربازی از طریق اشتغال و تعهد به خدمت در دستگاه‌های قضایی کشور (دانشجویان این دانشگاه در صورت تمایل می‌توانند در قالب تعهد خدمت، معافیت از سربازی را اخذ کنند)

دانشکده ها و رشته های دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تهران

دانشکده های دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تهران عبارتند از:

  • حقوق قضایی
  • ثبت و مدیریت قضایی
  • پیشگیری از جرم و اصلاح و تربیت

هر یک از این دانشکده ها خود شامل گروه‌های آموزشی متعدد هستند که زیر نظر هر گروه‌ رشته‌هایی ارائه می‌شود. در ادامه گروه‌های آموزشی و رشته‌های مربوط به هر یک را می‌بینید:

دانشکده حقوق قضایی دانشگاه علوم قضایی تهران

دانشکده حقوق قضایی هسته‌ی اولیه این دانشگاه را تشکیل می‌دهد. این دانشکده همزمان با تأسیس دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۳۶۱ تأسیس شده و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر بیشترین تعداد گروه آموزشی، رشته‌ی تحصیلی و دانشجو مربوط به این دانشکده است. گروه‌های آموزشی دانشکده حقوق قضایی عبارتند از:

  • حقوق خصوصی
  • حقوق عمومی و بین الملل
  • حقوق اسلامی
  • معارف اسلامی

رشته های دانشکده حقوق قضایی دانشگاه علوم قضایی تهران

در حال حاضر زیر نظر دانشکده حقوق قضایی دانشگاه علوم قضایی، هفت رشته در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. برخی از این رشته‌ها به صورت کارشناسی ارشد پیوسته، برخی به صورت کارشناسی، برخی به صورت ارشد ناپیوسته و دکتری ارائه می‌شوند که در زیر می‌توانید این رشته‌ها را به تفکیک رشته و مقطع تحصیلی مشاهده کنید:

 

رشته‌های دانشکده حقوق دانشگاه علوم قضایی تهرانی
رشتهمقطع
علوم قضاییکارشناسی
علوم قضاییکارشناسی ارشد پیوسته
حقوق خصوصیکارشناسی ارشد
حقوق خانوادهکارشناسی ارشد
حقوق دادرسی اداریکارشناسی ارشد
حقوق بین المللکارشناسی ارشد
حقوق عمومیکارشناسی ارشد
فقه و حقوق خصوصیکارشناسی ارشد
حقوق شرکت های تجاریکارشناسی ارشد
حقوق حمل و نقلکارشناسی ارشد
حقوق اسناد و قراردادهای تجاریکارشناسی ارشد
حقوق خصوصیدکتری

رشته های دانشکده ثبت و مدیریت قضایی دانشگاه علوم قضایی تهران

به جز دانشکده حقوق قضایی که زیرمجموعه‌ها و گروه‌های آموزشی متعددی را شامل می‌شد، سایر دانشکده‌های دانشگاه علوم قضایی تهران محدود به یک گروه می‌شوند. رشته‌هایی که در حال حاضر در دانشکده ثبت و مدیریت قضایی ارائه می‌شود عبارتند از:

  • حقوق ثبت مدیریت دادگستری
  • مدیریت نظارت و بازرسی
  • حقوق سردفتری اسناد رسمی

رشته های دانشکده ثبت و مدیریت قضایی دانشگاه علوم قضایی تهران

در دانشکده پیشگیری از جرم و اصلاح تربیت دانشگاه علوم قضایی تهران

دانشکده پیشگیری از جرم و اصلاح تربیت نیز مانند دانشکده ثبت و مدیریت قضایی فقط یک دانشکده با همین نام دارد. رشته‌های مرتبط با دانشکده پیشگیری از جرم و اصلاح تربیت عبارتند از:

  • حقوق کیفری اطفال و نوجوانان
  • مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی
  • حقوق جزا و جرم-شناسی (کارشناسی ارشد و دکتری)

آدرس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تهران

یکی از مواردی که در خصوص دانشگاه‌ها مطرح می‌شود، آدرس و نشانی دانشگاه‌هاست. داشتن موقعیت شهری مناسب و دسترسی آسان به خدمات حمل و نقل عمومی مثل مترو و BRT به دانشجویان کمک می‌کند تا در شهر بزرگی مثل تهران، کمتر در ترافیک شهر گرفتار شوند. برای این دسته از عزیزان لازم دانستیم که آدرس دانشگاه علوم قضایی تهران را ذکر کنیم:

تهران، خیابان انقلاب، خیابان خارک، ساختمان مرکزی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

بخش ۴-۴ مشاوره دانشگاه های خاص ؛ آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه

در این بخش از مشاوره دانشگاه های خاص قصد داریم شما را با دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله آشنا کنیم. دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله جزء معدود دانشگاه های خاص گروه پزشکی است که هر ساله تعدادی از دانشجویان را بر اساس رتبه‌ی کنکور سراسری و همچنین مصاحبه جذب می‌کند. دانشگاه بقیه الله نیز همچون سایر دانشگاه‌های خاص پیش‌نیازها و شرایطی برای قبولی دارد که اهم آن‌ها در زیر آورده شده است.

شرایط ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله از جزء دانشگاه‌هایی است که زیر نظر سپاه کار می‌کند. این دانشگاه خدمات پزشکی کارکنان سپاه را تأمین می‌کند و در عین حال برای استفاده عموم نیز آزاد است. با توجه به ارتباط کارکنان این مرکز پزشکی با کارکنان سپاه حساسیت‌هایی در جذب دواطلبان کنکور وجود دارد که عبارتند از:

  • انجام معاینات پزشکی، انجام تست آمادگی جسمانی و همچنین لزوم پر کردن اطلاعات فردی و مصاحبه حضوری از نیازهای مرحله مصاحبه است.
  • برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله معدل 18 باشد و حداقل نمره علمی در کنکور 9500 باشد.
  • پذیرش در تمامی رشته‌ها از میان داوطلبان مرد است.
  • فقط در رشته‌های بهداشت محیط و پرستاری از میان زنان نیز پذیرش می‌شود.
  • حداقل سن داوطلب برای ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ۲۰ سال تمام است.
  • هر یک سال عضویت بسیج فعال سه ماه و عضویت عادی، دو ماه به حداکثر سن مجاز برای ثبت نام در این دانشگاه اضافه می‌کند.
  • در شرایط مساوی اولویت با اعضای درجه یک خانواده محترم ایثارگران(شهدا، جانبازان، رزمندگان) است.

مزایای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه

همان طور که گفته شد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله زیر نظر سپاه فعالیت دارد. این دانشگاه در طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. تا حدی که توانسته رتبه‌ی یک شتاب رشد علمی را در میان دانشگاه‌های پزشکی کشور دریافت کند. برخی از مزایای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله عبارتند از:

  • بورس تحصیلی از روز نخست پذیرش در این دانشگاه
  • ضمانت شغلی و همچنین دریفات حقوق با توجه به نرم‌ موجود در میان پزشکان
  • عدم نیاز به رفتن به سربازی برای دانشجویان پسر (حضور و شاغل شدن در دانشگاه بقیه الله به منزله خدمت سربازی نیست هست)
  • احتساب دوران تحصیل، جزو سنوات خدمت و در نتیجه بازنشستگی سریع‌تر به دلیل احتساب سال‌های تحصیل به عنوان کار
  • اعطای تسهیلات به دانشجویان برای ارتقای تحصیلی و ورود به دوره تحصیلات تکمیلی به‌خصوص برای دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی جهت ورود به رشته‌های دستیاری
  • این دانشگاه در 10 رشته دستیار دارد و رزیدنت می‌پذیرد.

آدرس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه

همان طور که گفته شد دانشگاه بقیه الله در چند سال اخیر توانسته جایگاه مناسبی در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی پیدا کند. این دانشگاه در موقعیت مناسبی در شهر تهران قرار دارد و دسترسی به آن از طریق حمل و نقل عمومی نیز راحت است. آدرس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله را در زیر مشاهده می‌کنید:

میدان ونک،خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی جنوبی، کوچه شهید نصرتی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)

سایت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته‌ها، گرایش‌ها و همچنین هیئت علمی می‌توانید به سایت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله مراجعه کنید. سایت دانشگاه بقیه الله عبارت است از: https://www.bmsu.ac.ir/

بخش ۴-۵ مشاوره دانشگاه های خاص ؛ آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی ارتش

در این بخش از مشاوره دانشگاه های خاص، سعی می‌کنیم تا نکات مهم درباره دانشگاه علوم پزشکی ارتش را در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار دهیم. دانشگاه علوم پزشکی ارتش نیز همچون سایر دانشگاه های خاص کشور، شرایط خاصی را برای ثبت نام اعلام کرده است. البته نحوه‌ی پذیرش این داشنگاه نیز بسیار شبیه به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله است. خصوصاً فرایندهایی که در مرحله‌ی مصاحبه و معاینات پزشکی و تست‌های آمادگی جسمانی بسیار شبیه به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله است.

شرایط ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی ارتش:

  • انجام معاینات پزشکی، انجام تست آمادگی جسمانی و پر کردن اطلاعات فردی و مصاحبه حضوری
  • داشتن حداقل معدل کل ۱۸ برای داوطلبان رشته پزشکی، بورسیه پزشکی، بورسیه دندانپزشکی و بورسیه داروسازی.
  • داشتن حداقل معدل 16برای داوطلبان رشته‌های پرستاری و پیراپزشکی
  • تقسیم محل کار بعد از تحصیل براساس رتبه بندی معدل کل زمان تحصیل
  • پذیرش در همه‌ی رشته‌های پزشکی فقط از میان داوطلبان مرد
  • تنها رشته‌ی قابل ثبت نام برای داوطلبان زن، رشته پرستاری
  • داشتن حداکثر سن 22 سال. (اضافه شدن 5 سال به این سن برای بستگان درجه یک شهدا (فرزند شهید)
  • اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری؛ و شرایط مشابه بورسیه های ارتش است.

مزایای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش

دانشگاه علوم پزشکی ارتش نیز همچون سایر دانشگاه های خاص، مزایا و امکاناتی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • استفاده از امکانات تحصیلی شبانه‌روزی و رایگان
  • رایگان بودن امکانات زیست، مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت و درمان و وسایل کمک آموزشی
  • اعطای مدرک کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای (مطابق با رشته تحصیلی) مورد تأیید وزات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به فارغ التحصیلان
  • برخورداری از تسهیلاتی چون مسکن، حکمت کارت، دفترچه بیمه درمانی و بیمه عمر برای خود و عائله تحت کفالت و وام‌های مصوب
  • اعطای امتیازهای ویژه به دانشجویان دارای رتبه‌های ممتاز و نخبه و امکان استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بعدی
  • امکان ادامه تحصیل در همه مقاطع تحصیلی بر اساس نیاز سازمان و با هماهنگی کارگزینی
  • امکان ادامه تحصیل در دوره‌های طولی، عرضو پودمانی داخل و خارج از کشور پس از فراغت از تحصیل

آدرس دانشگاه علوم پزشکی ارتش

ممکن است شما برای مصاحبه یا برخی از فرایندهای اداری و ثبت نام نیاز باشد به دانشگاه مربوطه مراجعه کنید. آدرس دانشگاه علوم پزشکی ارتش به قرار زیر است:

تهران، خیابان فاطمی غربی، خیابان شهید اعتمادزاده، دانشگاه علوم پزشکی ارتش

سایت دانشگاه علوم پزشکی ارتش

برای اطلاع از اخبارها و اطلاعیه‌های مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ارتش و همچنین آگاهی بیشتر از رشته‌ها، گرایش‌ها و مقاطع تحصیلی برای پذیرش دانشجو و استاد می‌توانید به سایت دانشگاه علوم پزشکی ارتش به آدرس زیر مراجعه کنید: https://www.ajaums.ac.ir/

دانشگاه شهید مطهری تهران :

  • مصاحبه
  • ترکیبی از دروس دانشگاه و حوزوی
  • حداکثر رتبه پذیرش
  • ریاضی در منطقه یک 12000 در مناطق دو و سه 15000
  • تجربی در منطقه یک 10000 در مناطق دو و سه 12000
  • انسانی در منطقه یک 8000 در مناطق دو و سه 10000
  • دارنده مدرک پیش علوم و معارف در منطقه یک 10000 در مناطق دو و سه 12000

مشاوره دانشگاه های خاص ؛ آشنایی مختصر با چند دانشگاه دیگر :

دانشگاه علوم انتظامی امین

  • برای مقطع کارشناسی 120 نفر ازشاغلی و 880 نفر از داوطلبان ازاد درسال 92 از میان مردان پذیرفت.
  • برای مقطع کاردانی 100 نفر ازمیان زنان پذیرفت.
  • نیمه متمرکز است.

دانشگاه اطلاعات

  • فقط از مردان پذیرفت.
  • نقش مصاحبه زیاداست.
  • نیمه متمرکز است.

دانشگاه امام علی (ع) و دیگر رشته ها

  • دیگر از طریق آزمون سراسری پذیرش نمی کند بلکه خود ارتش به صورت مستقل آزمونی در اواخر فروردین برگزارمی کند.
  • دانشگاه های شهید ستاری و شهید خزایی نیز از همین طریق پذیرش می کنند.
  • چند رشته دیگر :
  • دکترای پیوسته ریاضی دانشگاه باهنر کرمان
  • رتبه 1تا1000 کشوری در گروه ریاضی 10 نفر
  • برگزیدگان المپیادهای کشوری –جشنواره خوارزمی
  • پس از مصاحبه
  • دکترای پیوسته فیزیک مرکزتحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان
  • 20نفر پذیرش داشت.

دكترای پيوسته بيوتكنولوژی دانشگاه تهران

  • بین 8 تا 13 نفر می پذیرد.
  • رتبه زیر 500 نمره (10000) و مصاحبه
  • برگزیدگان خوارزمی و برندگان مدال طلای المپیادهای کشوری
  • مباحث مختلف از جمله ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی درآن مطرح است.

دکترای پیوسته ریاضی خوارزمی (تربیت دبیرکرج)

احتمالا درسال 93 پذیرش داشته باشد.

در پایان

اگر تمایل دارید در رشته ها و دانشگاه های خاص ادامه تحصیل بدهید، قطعاً سوالات و ابهامات زیادی در رابطه با مصاحبه، تست های پزشکی و آمادگی جسمانی، مباحث عقیدتی و امتیازهای لازم برای قبولی در دانشگاه های خاص خواهید داشت. مشاوران ما در مرکز مشاوره کنکور آویژه با تجربه‌ی چند ساله در این حوزه، آماده‌ی پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما هستند، کافیست با شماره زیر تماس بگیرید. سپس از همراهی شما

۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵

ما در کنار شما هستیم تا شما با خیالی آسوده‌تر در مسیر موفقیت گام بردارید.

سوالات متداول

چرا باید از مشاوره استفاده کرد؟

استفاده از مشاوره می تواند به شما در افزایش انگیزه و داشتن مطالعه ای بهتر برای موفقیت تحصیلیتان کمک کند.

کدام دانشگاه ها دارای شرایط خاص برای پذیرش می باشند؟

دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، دانشگاه علوم قضایی از جمله دانشگاه هایی هستند که دارای شرایط خاص برای پذیرش می باشند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مشاوره دانشگاه های خاص – مشاوره کنکور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید