معدل لازم برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی

معدل لازم برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی

حداقل معدل برای ورود به دانشگاه های غیرانتفاعی در پذیرش رشته های بدون کنکور و بر اساس سوابق سال 1401 تعیین نشده است؛ اما ملاک قبولی داوطلبان در این دانشگاه ها معدل داوطلبان است؛ یعنی معدل داوطلبان ابزار سنجش آنها برای ورود به این دانشگاه ها می باشد.

هر ساله با افزایش روز افزون ظرفیت پذیرش رشته های بدون کنکور در دانشگاه های غیرانتفاعی، شاهد افزایش تعداد متقاضیان ورود به این رشته ها هستیم. متنوع بودن رشته های ارائه شده در این دانشگاه ها و همچنین الزام نبودن شرکت در کنکور، سبب شده است که بسیاری از داوطلبان برای ثبت نام این رشته ها اقدام کنند.

یکی از چالش ها و پرسش های پیش روی داوطلبان، این است که چه معدلی باید داشته باشیم تا بتوانیم در رشته های بدون کنکور و بر اساس سوابق دانشگاه های غیر انتفاعی سال ۱۴۰۱ ثبت نام کنیم؟ حداقل معدلی که برای ثبت نام بدون آزمون لازم است، چقدر است؟ این موارد سبب بروز استرس و نگرانی ها در داوطلبان با معدل های پایین تر شده است.

به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی هر چه دقیق تر به داوطلبان از شیوه گزینش معدل داوطلبان در ادامه این مقاله، حداقل معدل برای ورود به دانشگاه های غیرانتفاعی 1401 و همچنین تاثیر معدل برای ورود به رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی را ارائه خواهیم داد. از شما دعوت می کنیم با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

حداقل معدل برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی

پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها، به این معنی است که هیچگونه آزمون (کنکور) و مصاحبه ای در این پذیرش الزامی نیست و تنها سوابق داوطلب ملاک سنجش و قبولی هست.

منظور از سوابق داوطلب چیست؟ منظور از سوابق تنها “معدل” داوطلب می باشد.

هر یک از داوطلبان با توجه به سال فارغ‌التحصیلی، نظام تحصیلی و رشته درسی خود بر اساس معدل کتبی یا معدل کل با سایر داوطلبان سنجیده شده و در صورت داشتن معدل کافی، پس از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی در میان داوطلبان پذیرفته قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که هیچگونه معدل یا نمره ای به عنوان حداقل معدل برای ورود به دانشگاه های غیر انتفاعی 1401 تعیین نشده و داوطلبان چه ورودی مهر چه ورودی بهمن ماه با هر معدلی و نمره ای می توانند در پذیرش بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی ثبت نام کنند.

حداقل معدل برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی

تاثیر معدل برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی

همان طور که اعلام کردیم، داوطلبان با هر معدلی می توانند در پذیرش بدون کنکور شرکت کنند؛ اما با توجه به ظرفیت دانشگاه های غیرانتفاعی، مسلما هر چه معدل داوطلب بالاتر باشد، امکان قبولی وی در رشته و دانشگاه های بهتر نیز بالاتر است.

داوطلبان پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته و ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی سال 1401، سازمان سنجش با بررسی اولویت بندی داوطلبان و متقاضیان هر رشته، بالاترین معدل های متقاضی هر رشته را به تعداد ظرفیت های تعیین شده آن رشته تحت عنوان پذیرفته شده معرفی می کند و این روند برای همه داوطلبان ادامه دارد.

البته با توجه به نوع مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی و همچنین سال فارغ التحصیلی داوطلبان، ممکن است که تاثیر معدل برای ورود به رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ و معدل ملاک تغییر کند.

ملاک معدل داوطلبان متقاضی ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی را می توانید در جدول زیر مشاهده فرمایید.

معدل ملاکمدرک تحصیلی داوطلب
معدل کل کاردانیفارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته
معدل کتبی دیپلمفارغ‌التحصیلان نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی و نظام جدید رشته های نظری
معدل کل دیپلمفارغ‌التحصیلان نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی و نظام جدید رشته های کاردانش و فنی حرفه ای
معدل کل دیپلمفارغ‌التحصیلان نظام قدیم 4 ساله رشته های نظری، کاردانش، فنی حرفه ای و هنرستان

همچنین داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورتی که نوع مدرک داوطلب با گروه رشته دانشگاهی انتخاب شده متفاوت باشد، ممکن است که تاثیر معدل داوطلب طبق جدول در دفترچه ثبت نام بدون کنکور و پذیرش در آن رشته متفاوت باشد.

به بیان ساده، یعنی درصد تاثیر معدل داوطلبانی که رشته های متفاوت با رشته تحصیلی خود انتخاب می کنند، نسبت به سایر داوطلبانی که دو رشته هم گروه را انتخاب کرده‌اند، متفاوت است.

همچنین علاقه مندان به ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه های غیر انتفاعی 1401 در صورت داشتن سهمیه ایثارگری و یا رزمندگی در کنکور، می توانند از این سهمیه نیز در ثبت نام خود استفاده کنند.

تاثیر معدل برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی

شرایط و نحوه ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی 1401

معمولا ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت اینترنتی انجام می شود. در این حالت متقاضیان پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی باید در زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

پونزمراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۱ به شرح زیر می باشد:

ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی رسمی sanjesh.org

مطالعه و دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

پرداخت کردن هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری

ورود به سامانه ثبت نام و آپلود عکس 4*3

تکمیل فرم های ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته

تایید نهایی اطلاعات، دریافت شماره پرونده و گرفتن کد رهگیری

همچنین داوطلبان باید پس از تکمیل مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱، فرم انتخاب رشته خود را بصورت دقیق کامل کنند و کد رشته محل های مورد نظر خود را در این فرم وارد بکنند.

متقاضیان باید در هنگام تکمیل این فرم علاوه بر ظرفیت پذیرش رشته و معدل خود سایر فاکتورهای مهم مانند علاقه، شهریه، مسافت، اعتبار مدارک، بازار کار و … را نیز در نظر بگیرند.

شرایط و نحوه ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی

در پایان

در این مقاله از مرکز مشاوره آویژه به توضیحاتی در خصوص معدل لازم برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی پرداختیم.

اگر پس از مطالعه این مقاله، همچنان سوالی در خصوص ثبت نام و قبولی در پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی سال جاری را دارید، می توانید پاسخ سوالات و ابهامات خود را از طریق تماس تلفنی با کارشناسان با تجربه و زبده مرکز مشاوره آویژه دریافت کنید.

مرکز مشاوره آویژه آماده ارائه خدمات تخصصی مشاوره تحصیلی به شما عزیزان می باشد. برای دریافت مشاوره تلفنی آویژه، با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتحداقل معدل برای ورود به دانشگاه های غیرانتفاعی چقدر است؟

همان طور که در مقاله نیز اشاره شده است، حداقل معدل برای ورود به این دانشگاه ها در نظر گرفته نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله را مطالعه بفرمایید.

سوال علامتبرای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی چه معدلی باید داشته باشیم؟

همان طور که در مقاله نیز اشاره کردیم، معدل مشخصی برای ثبت نام این دانشگاه ها اعلام نشده است، که ما جزئیات این موضوع را در این مقاله شرح داده‌ایم.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معدل لازم برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید