کلاس های دانشگاه علمی کاربردی حضوری است یا غیر حضوری؟

کلاس های دانشگاه علمی کاربردی

کلاس های دانشگاه علمی کاربردی به شکل حضوری برگزار میشود

دانشگاه های علمی کاربردی در هر نیمسال تحصیلی تعداد زیادی از داوطلبان ورود به دانشگاه را پذیرش میکنند و مهارت عملی و تخصصی را در قالب کلاس های حضوری به این افراد آموزش میدهند. همانطور که مستحضر هستید یکی از اهداف اصلی دانشگاه علمی کاربردی آموزش تخصصی مهارت های عملی و کاربردی به دانشجویان میباشد. بنابراین برای تحقق چنین هدفی برگزاری کلاس های دانشگاه علمی کاربردی به شکل حضوری انجام میشود. لازم به ذکر است که بر خلاف تصور عموم مردم این دانشگاه کلاس های غیر حضوری و مجازی برگزار نمیکند. برگزاری این کلاس های حضوری تا حدودی پیشرفت هایی را در مسیر تحقق اهداف این دانشگاه در بر داشته است. چرا که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به یافتن شغل مناسب میشوند. این در حالی است که تعداد افراد شاغل برای فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها کمتر است.

البته باید به این مهم اشاره کنیم که برگزاری کلاس های حضوری هزینه هایی را برای دانشگاه در پی دارد. بخشی از این هزینه ها از محل دریافت شهریه های دانشجویان تامین میشود. برخی از کلاس های این دانشگاه به شکل عملی و برخی دیگر به شکل تئوری میباشند. همین امر باعث شده که میزان شهریه ای که به ازای هر واحد درسی دریافت میشود متفاوت باشد. یعنی شهریه کلاس های عملی و آزمایشگاهی بیشتر از کلاس های تئوری است.


بیشتر بخوانید:شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی



بیشتر بخوانید:رشته های دانشگاه علمی کاربردی


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

کلاس های دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی تنها به شکل حضوری برگزار میشود

دانشگاه های علمی کاربردی سراسر کشور با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند در مقاطع مختلف تحصیلی همچون کارشناسی، کارشناسی ارشد و… دانشجو میپذیرند. کلاس های این دانشگاه در تمام این مقاطع تحصیلی به شکل حضوری برگزار میشود و حضور دانشجویان سر کلاس الزامی است. البته در برخی موارد از میزان سخت گیری ها کم میشود. مثلا اغلب دانشجویان این دانشگاه از بین افرادی است که شاغل هستند و همزمان با اشتغال، در یک رشته تحصیلی نیز ادامه تحصیل میدهند. لذا دانشگاه برای این افراد تا چند جلسه غیبت را در دستور کار قرار داده است و مشکلی برای دانشجویان با این شرایط به وجود نخواهد آمد.


بیشتر بخوانید:ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی


زمان برگزاری کلاس های دانشگاه علمی کاربردی

کلاس های دانشگاه علمی کاربردی در طول سال تحصیلی در دو نیمسال تشکیل میگردد که بعد از ثبت نام و پایان حذف و اضافه تاریخ دقیق شروع کلاس ها اعلام میشود. معمولا هر نیمسال و یا هر ترم تحصیلی این دانشگاه بین 16 تا 17 هفته به طول میانجامد. لازم به ذکر است که دانشگاه های علمی کاربردی نیز به مانند سایر دانشگاه های کشور در ترم تابستان نیز دروسی را ارائه میدهند. طبق ضوابط این دانشگاه دانشجویان میتوانند تا سقف 8 واحد را در ترم تابستان اخذ کنند. کلاس های این دوره نیز به شکل حضوری میباشد. البته اخذ واحد در این دوره ها شرایط و ضوابطی دارد که دانشجویان باید به آن توجه نمایند. مثلا همه ی واحد های درسی در دوره تابستان ارائه نمیشود اغلب واحد های دروس عمومی و… در این ترم ارائه میشود.

اهدف رشته های دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی در دسته دانشگاه های نیمه دولتی قرار می گیرد. مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به علوم، تحقیقات و فناوری می باشند. هدف از راه اندازی این مراکز آموزشی ارتقاء سطح دانش و مهارت های شغلی افراد می باشد. یکی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی مشارکت دادن سازمان ها و شرکت هایی است که افراد با قرار گرفتن در محیط کاری آنها بهتر می توانند، توانمندی شغلی خود را به دست آورند و در جهت بهبود و ارتقاء آنها تلاش کنند. از طرفی خود این سازمان ها و نهادهای ذیربط که در آموزش نیروهای متخصص نیز درگیر می شوند، می توانند از این افراد در سطوح مختلف جایگاه های شغلی بهره بگیرند. در کل ماهیت شکل گیری دانشگاه علمی کاربردی فعال سازی بخش های خصوصی و دولتی در زمینه دانش و کار می باشد.


بیشتر بخوانید:دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی


شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی

باید توجه داشته باشید که زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود. به صورت کلی شروع ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دو نوبت که در اواسط مرداد و اوایل بهمن ماه هر سال می باشد صورت می گیرد. پذیرش و ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع صورت می گیرد:

  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی

شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور است. ورود به مقطع کاردانی به کارشناسی بر اساس معدل دوره قبل صورت می پذیرد. برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی می بایست شرایط ذیل را داشته باشید.

  • دارا بودن دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم
  • برخورداری از حداقل قدرت فیزیکی برای رشته انتخابی توسط دانشجو
  • شرایط معافیت نظام وظیفه
  • داشتن شرایط اختصاصی هر یک از واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی

باید توجه داشته باشید که در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان می بایست گواهینامه پایان تحصیلات در مقطع دیپلم خود را به مراکز آموزشی ارائه نمایند؛ در غیر این صورت قبولی فرد مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی (سایت هم آوا)

سامانه دانشگاه علمی کاربردی یا سایت هم آوا سامانه ای است که تمام فعالیت های دانشجویان این دانشگاه در آن صورت می گیرد. به این لحاظ سایت هم آوا مرجع دانشگاه علمی کاربردی می باشد. از جمله عملیات هایی که دانشجویان می توانند در این سامانه انجام دهند می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ثبت نام
  • انتخاب واحد
  • حذف و اضافه
  • دریافت معرفی نامه

جالب است بدانید که حتی اگر متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی باشید می بایست در سایت هم آوا مراحل تقاضای خود دنبال کنید. نام قبلی سایت هم آوا سامانه سجاد بود که بعد از بهینه سازی جایگزین سامانه سجاد گردید. برای ورود به سامانه هم آوا باید مراحل زیر را طی کنید:

  • کد کاربری
  • کلمه عبور

باید بدانید که کد کاربری شما همان کد ملی است و کلمه عبور شماره شناسنامه فرد که البته برای افرادی که شماره شناسنامه آنها با کد ملی شان یکسان می باشد یا شماره شناسنامه ندارند، می توانند از کد ملی استفاده کنند. در صورتی که رمز عبور خود را تغییر بدهید و فراموش کرده باشید می بایست به واحد آموزش خود مراجعه کنید و کلمه عبور جدید را دریافت نمایید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

کلاس های دانشگاه علمی کاربردی حضوری است یا غیر حضوری؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 2 نظر:
  1. ایادانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ناپیوسته مدیریت_مدیریت دولتی دارد؟باتشکر

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید