معرفی رشته موسیقی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

معرفی رشته موسیقی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

رشته موسیقی از پرطرفدارترین رشته های گروه هنر است که رقابت زیادی در میان داوطلبان دارد این رشته بسیار جذاب علاقمندان زیادی دارد و افراد زیادی دوست دارند در رشته موسیقی تحصیل کنند.

یکی از رشته هایی که بدون کنکور می توانید در دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل شوید، مجموعه رشته های مرتبط موسیقی است. که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. کلیه دانش آموختگان تا مدرک دیپلم می توانند جهت ورود به این دانشگاه و در رشته مورد نظر خود اقدام فرمایند.

معرفی رشته موسیقی

تناسب روح آدمی برای پذیرش سخن، حسن سلوک و رفتار، همراهی نظم و نثر، شعر و ادبیات یا سایر فعالیت های اجتماعی، هنری و فرهنگی با موسیقی آنقدر موزون و هماهنگ است که گوئی اگر انسان نبود موسیقی خلق نمی شد.

موسیقی لطافت خود را وامدار ابزارالات برقی و پیشرفته نمیداند صدای موزون و هم آهنگ پرندگان و ریزش و خروش آب رودخانه ها و موج دریاها و بسیاری از عناصر طبیعی بسیاربسیار در این زمینه تاثیر گذار بوده است. در این رشته ذوق هنری وجوهره وجودی انسان ها می تواند حرف اول را بزند.

در هنرستان در سه گرایش نوازندگی ساز ایرانی، مبانی آهنگ سازی و نوازندگی ساز جهانی می توانید به عنوان هنرجو پدیرفته شوید. هنرجویان در طی دوران تحصیل با مبانی فیزیک صوت و آزمایشگاه، مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی، تاریخ و ساختار موسیقی جهانی، ساز شناسی ایران و جهان، هماهنگی عمومی و تخصصی، همراهی ساز با آواز ایرانی سرایش و تربیت شنوائی، پیانو عمومی- ساز دوم، آواز گروهی گروه نوازی. ارکستر موسیقی ملی/ جهانی، سازتخصصی ایرانی/ جهانی و آشنائی با شعر آشنا می شوند.

معرفی رشته موسیقی

رشته موسیقی مناسب چه کسانی است؟

رشته موسیقی که به صورت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ارائه میشود؛ مناسب افرادی است که علاقه زیادی به موسیقی دارند و دارای هوش موسیقی قوی هستند. ساعت ها نوازندگی کرده بدون آن که احساس خستگی کنند. علاقمندی و پشتکار از عناصر ضروری در این رشته است.

یک هنرجوی ساز باید 1 الی 6 ساعت زمان برای یادگیری صرف کند این علاقه وافر و پشتکار بالایی را می طلبد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

گرایش های رشته موسیقی در دانشگاه علمی کاربردی – مقطع کاردانی

  • كارداني حرفه اي موسيقي – آواز ايراني
  • كارداني حرفه اي موسيقي – نوازندگي ساز ايراني
  • كارداني حرفه اي نوازندگي ساز كلاسيك

گرایش های رشته موسیقی در دانشگاه علمی کاربردی – مقطع کارشناسی

  • كارشناسي حرفه اي موسيقي – آهنگسازي ايراني
  • كارشناسي حرفه اي موسيقي – رهبري اركستر
  • كارشناسي حرفه اي موسيقي – نوازندگي ساز ايراني
  • كارشناسي حرفه اي موسيقي – نوازندگي ساز كلاسيك

چارت درسی رشته موسیقی – نوازندگی ساز ایرانی

دروس عمومی کاردانی حرفه ای موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

نام درستعداد واحدنام درستعداد واحد
فارسی3زبان خارجی3
یک درس از گروه درس مبانی نظری اسلام2یک درس از گروه درس اخلاق و تربیت اسلامی2
تربیت بدنی 11جمعیت و تنظیم خانواده1

دروس مهارت های مشترک کاردانیحرفه ای موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

نام درستعداد واحدنام درستعداد واحد
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات2اخلاق حرفه ای2
اصول سرپرستی2خلاقیت در هنر2

چارت درسی رشته موسیقی - نوازندگی ساز ایرانی

دروس پایهکاردانی حرفه ای موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

نام درستعداد واحدنام درستعداد واحد
تربیت شنوایی(ریتم و فواصل)2مبانی صوت شناسی2
پیانو عمومی2مبانی نظری موسیقی2

دروس اصلیکاردانی حرفه ای موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

نام درستعداد واحدنام درستعداد واحد
تربیت شنوایی(ملودی و گام خوانی)2ساز ایرانی(1)2
تنبک نوازی2مبانی هارمونی2
کاربرد کامپیوتر در موسیقی2فرم در موسیقی ایرانی(1)2
ساز ایرانی(2)2آشنایی با تاریخ موسیقی ایران2
سازشناسی ایرانی2آشنایی با تاریخ موسیقی جهان2

دروس تخصصیکاردانی حرفه ای موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

نام درستعداد واحدنام درستعداد واحد
همنوازی2اجرای صحنه ای2
ساز ایرانی(3)2تربیت شنوایی(نتهای تغییر یافته)2
تربیت شنوایی(دیکته موسیقی)2جواب آواز2
بداهه پردازی2شعر و موسیقی2
ساز ایرانی(4)2آواز گروهی1

دروس آموزش در محیط کار کاردانی حرفه ای موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

نام درستعداد واحدنام درستعداد واحد
کاربینی(بازدید)1کارورزی(1)2
کارورزی(2)2

چگونه مي توان به هنرستان موسيقي رفت

هنرستان موسیقی از سال اول راهنمایی شروع و پایان آن سوم دبیرستان می باشد که مجموعا 6 سال است و در آن دروس تخصصی آموزش داده می شود و هنرجو را عملا برای ورود به بازار کار آماده می کند.

یک دانش آموز در هنرستان موسیقی مفاهیم پایه ای و تئوری موسیقی را آموزش می بیند به چند ساز تخصصی تسلط می یابد پس از ورود به دانشگاه یک گرایش را انتخاب کرده و به صورت تخصصی در آن مشغول به تحصیل می شود. هنرستان موسیقی دختران به عنوان تنها هنرستان در تمام ایران خواستاران بسیار زیادی دارد و ورود به آن نیاز به شرایط خاصی دارد.

قبل از ورود به دوره راهنمایی، دوره دو ماهه شامل دروس سلفژ و تئوری موسیقی تدریس می شود و داوطلبان پس از گذراندن این دوره به اضافه ساز تخصصی خود که تمرین کرده اند، در پایان دوره آزمونی را می گذرانند و با تشخیص استادان در مورد درست بودن نوع ساز تخصصی به هنرستان راه می یابند

 چگونه مي توان به هنرستان موسيقي رفت

تحصیل در موسیقی در مقاطع بالاتر

هنر جويان اين رشته مي توانند در دوره هاي كارداني آموزشکده های فنی – كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشگاه هاي ايران و دكترا در دانشــگاه هاي خارج كشور در گروه هنر رشته هاي موسيقي به ادامه تحصيل بپردازند.

تحصیل در رشته موسیقی در خارج از کشور

موسیقی در خارج از کشور بسیار پرطرفدار است و به صورت جدی به آن پرداخته می شود. کشور اتریش مهد موسیقی کلاسیک در جهان به شمار می رود و افراد زیادی پذیرفته شدن در دانشگاه های آن تلاش می کنند.

کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلستان نیز به لحاظ امکانات شرایط خوبی برای ادامه تحصیل در موسیقی را دارند. روسیه نیز از کشورهایی است که در آن به موسیقی بسیار جدی پرداخته میشود.

روسیه مکتب موسیقی خاصی دارد که به مکتب روسی مشهور است و سالانه بسیاری از افراد برا یادامه تحصیل به این کشور می روند. آمریکا نیز از جمله کشورهایی است که برای علاقمندان تحصیل در رشته موسیقی بورسیه های متنوعی را اختصاص می دهند

بازار کار و آينده شغلي رشته‌ موسیقی

براي كساني كه مهارت هاي لازم را در بخش هــاي مختلف اين رشته بدست آورند بــــازار کار خوب و مطلوبي در شهرهاي بزرگ كشور وجود دارد بايد علاقه مندان توجه داشته باشند براي موفقيت در اين رشته به روابط اجتماعي قوي و داشتن استعداد هنري و پشتكار و صبر و حوصله نياز است.

فارغ التحصیلان رشته موسیقی می توانند به عنوان مربی در آموزشگاه های موسیقی کار کنند و سازهای ایرانی و جهانی را آموزش دهند.

از جمله مشاغل دیگر برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی تدریس کنکور در آموزشگاه ها برای داوطلبان کنکور است. همچنین افراد علاقمندی که در مقطع ارشد و دکتری تحصیل کرده اند می توانند عضو هیئت علمی دانشگاه ها شوند و در دانشگاه های غیرانتفاعی آزاد و پیام نور و علمی کاربردی تدریس کنند.

فارغ التحصیلان با مهارت رشته موسیقی می توانند به عنوان نوازنده آهنگساز یا رهبر ارکستر در در گروه های ارکستر همکاری کنند. ارکسترهای خصوصی یا صداسیما می تواند محلی برای هنرنمایی آن ها باشد. همچنین م یتوانند به عنوان آهنگساز فیلم های مستند یا تئاتر یا رادیو مشغول به کار شوند.

كساني كه تحت تاثير شهرت ستاره هاي موسيقي به اين رشته علاقه مند مي شوند بهتر است قبل از ورود به اين رشته با مشاوران و دست اندر كاران اين رشته مشورت نمايند. اگر شخص بتواند در آينده به شهرت برسد آينده شغلي موفقي خواهد داشت استخدام در اين رشته در راديو و تلويزيون، اداره ارشاد، آموزش و پرورش، آموزش عالي انجام مي پذيرد.

 بازار کار و آينده شغلي رشته‌ موسیقی

در آخر

رشته موسیقی از رشته های پررقابت گروه هنر است که افراد زیادی متقاضی تحصیل در آن هستند. سالانه تعداد کمی از داوطلبان از طریق کنکور سراسری پذیرفته می شوند و بسیاری دیگر پشت کنکور می مانند.

بسیاری از افراد علاقمند به موسیقی که نتوانسته اند از طریق کنکور پذیرفته شوند می توانند بدون شرکت در کنکور از طریق دانشگاه علمی کاربردی به تحصیل در این رشته پرمتقاضی بپردازند.

اگر می خواهید در این رشته تحصیل کنید و نیاز به اطلاعات بیشتری هستید مرکز مشاوره آویژه در کنار شما است تا به سوالات شما پاسخ داده و به شما در انتخاب درست رشته ها کمک کند. برای استفاده از مشاوره تلفنی تحصیلی آویژه با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

ثبت نام رشته موسیقی دانشگاه جامع علمی کاربردی چه زمانی است؟

ثبت نام رشته موسیقی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مردادماه برای ورودی مهر و در اواسط بهمن ماه برای ورودی بهمن انجام می شود.

پذیرش در رشته موسیقی دانشگاه جامع علمی کاربردی چگونه است؟

پذیرش در رشته موسیقی دانشگاه جامع علمی کابردی به صورت بدون کنکور انجام می شود.

چه شرایطی برای ثبت نام در رشته موسیقی دانشگاه علمی کاربردی نیاز است؟

برای ثبت نام در رشته موسیقی دانشگاه جامع علمی کاربردی لازم است شرایط عمومی و اختصاصی آن را که در مقاله توضیح داده شده است، داشته باشید.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معرفی رشته موسیقی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 167 نظر:
  1. سلام وقت بخیر .
    من دوازدهم هستم رشته تجربی و می خواستم دانشگاه موسیقی برم . من حدود یک سال و ۵ ماه هست که کلاس گیتار کلاسیک میرم بنابراین تسلط کافی ندارم و نمیتونم آزمون عملی بدم . میخواستم بپرسم من با این شرایط میتونم رشته نوازندگی ساز بین المللی برای گیتار کلاسیک برم بدون کنکور و آزمون ؟ چون هنرستان نرفتم درس های رشته هنر رو هم بلد نیستم ‌.
    متشکرم

    1. با سلام،محبی هستم، شما با اخذ مدرک دیپلم ،بدون کنکور، میتوانید در دانشگاه علمی کاربردی و همچنین ازاد در مقطع کاردانی و کارشناسی رشته نوازندگی موسیقی جهانی را انتخاب نمایید

  2. سلام من فوق دیپلم ریاضی دارم میخوام رشته نوازندگی موسیقی جهان برم(ساز ویولن آموزش دیده ام)از چه راهی باید اقدام کنم؟آیا کاردانی به کارشناسی ناپیوسه برای این رشته امکان پذیر هست؟

  3. سلام وقتتون بخیر
    من ده ساله کلاس پیانو در اموزشگاه موسیقی میرم
    و سنم ۴۸ سال است
    ایا امکان شرکت در دانشگاه علمی کاربردی در رشته کارشناسی حرفه ای موسیقی در زمینه نوازندگی ساز کلاسیک رو در دانشگاه علمی کاربردی دارم؟
    البته فارغ التحصیل کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی در سال ۱۳۷۹ هستم و دراین زمینه چندین سال کارکردم
    ولی در حال حاضر می خوام در رشته موسیقی کلاسیک در دانشگاه تحصیل کنم
    ایا این امکان برای من هست؟

    1. درود بر شما وقتتون بخیر. امکان تحصیل شما در مقطع کارشناسی علمی کاربردی صرفا زمانی هست که شما دارای مدرک کاردانی باشید.

  4. سلام .
    من هر چی تماس میگیرم هیچکسی جواب نمی‌دهد.
    پس این مشاوران کجا تشریف دارند

  5. سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم من ۳ ساله پیانو کار میکنم و رشته حسابداری خوندم و دو سال مونده تا تموم بشه میتونم ت گرایش کارشناسی حرفه ای موسیقی-اهنگسازی ایرانی بدون کنکور تغییر رشته بدم!

    1. بله فقط بستگی داره که در پذیرش امسال ارائه بشه یا نه

  6. سلام من دانشجوی مهندسی مکانیک هستم در دانشکاه پیام نور میتوانم به صورت همزمان رشته نوازندگی ساز جهانی رو بخونم؟ طبق بشنامه ها این اجازه به من داده شده

    1. امکان تحصیل در دو رشته و در مقطع یکسان وجود دارد در صورتی که دانشجوی الف و ممتاز باشد و معدل بالای 17 داشته باشید

  7. سلام خسته نباشید
    دختر من کلاس هشتم هست
    به موسیقی هم علاقه داره
    نوشته بودید از راهنمایی هم می تونه وارد هنرستان بشه
    الان که کلاس هشتم هست مشکلی نداره نهم بره هنرستان موسیقی؟
    خودش الان داره گیتار یاد می گیره در هنرستان هم می تونه گیتار آموزش ببینه؟

    1. سلام میتوتنند از پایه نهم در هنرستان ادامه تحصیل داشته باشند.

  8. سلام وقتتون بخیر در دبیرستان رشته کار دانش ساز های ایرانی کار کردم اما برای دانشگاه میخوام برم موسیقی جهانی میتونم با دیپلم ساز های ایران
    ی به دانشگاه موسیقی جهانی وارد شم؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام برای اپلای خارج کشور باید انگیزع نامه قوی داشته باشید،شرط داشتن انگیزه نامه قوی هم تحصیل در دانشگاه معتبر در ایران اپلای خارج را بدست اورید

    1. سلام خیر کی گفته دانشگاه فردوسی ورودی داره؟ اونی که داره؟ :/ دانشگاه غیر انتفاعی فردوس داره

  9. درود بر شما
    چند سوال دارم
    _آیا پذیرش رشته موسیقی بدون کنکور است؟
    _آیا پس از قبول در دانشگاه مقصد نیاز به پرداخت شهریه است؟
    _آیا خوابگاه دارد و وسایل ایاب ذهاب هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی با کارشناسان ما تماس بگیرید

  10. سلام
    برای رفتن به رشته موسیقی
    حتما باید از قبل یاد داشته باشیم ؟

  11. سلام من دیپلم الکترونیک دارم می‌خوام برم دانشگاه هنر برای خوانندگی آواز سنتی میشه راهنمایی کنید

  12. سلام و عرض ادب
    بنده دیپلم کاردانش دارم و معافیت پزشکی و سن ۳۲ سال، حدود ۱۰ ساله که جسته گریخته آواز میخونم و با ردیف آوازی اساتید فقید آواز آشنایی دارم و نزد اساتید مختلف آواز حضوراً نکاتی آموخته ام، حالا تصمیم دارم که در دانشگاه تحصیلات آکادمیک و اصولی آواز را در دانشگاه مربوط کسب کنم.
    خواهش میکنم راهنمایی کنید در قدم اول باید چکار کنم چه مرکزی و چه دانشگاهی بنده رو میپذیرن؟
    سپاس که وقت میذارین

    1. سلام وقت بخیر
      برای راهنمایی چهت بهترین راهکار برای شما ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

  13. سلام برای ورود به دانشگاه باید حتما دیپلم داشته باشیم ؟

  14. سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم من دیپلم فنی دارم میتونم در رشته موسیقی گرایش آواز جهانی در دانشگاه علمی کاربردی تهران تحصیل کنم؟

    1. سلام ببخشید رشته موسیقی بدون ازمون یا با ازمون و اینکه اگه ازمون عملی داره زمانش چه تاریخی هس

  15. سلام حتما باید قبل ثبت نام ساز بلپ باشیم یا اموزش داده میشه؟؟؟

    1. سلام،ببخشید من رشتم توی دبیرستان ریاضی بوده.معدلریاضی من تو رشته موسیقی که میخوام برم تاثیر داره؟!

    2. سلام باید حتما بلد باشین چون اگه بلد نباشین درس هایی مثل بداهه سرایی یا همنوایی با مشکل روبرو میشن

  16. سلام، میشه با دیپلم انسانی ثبت نام کرد؟ بدون کنکور منظورمه

  17. سلام من دیپلم انسانی دارم باید چه درس هایی رو برای کنکور موسیقی بخونم قبلا دو سال هم گیتار کار کردم و. شهریه دانشگاهش چقدره و آیا باید باز هم ساز خرید و آیا مهمه ساز مرغوب باشع چون من سازم خیلیی خیلیی داغونه

  18. سلام ٤سال ساز ويولن ميدنم ميخواهم ثبت نام كنم نميتوانم دستزسي داشه باشم ثبت نام شوم

    1. سلام دانشگاه علمی کاربردی در رشته سازهای کلاسیک جذب دانشجو میکند اما برای ترم بهمن ثبت نام به اتمام رسیده.

    2. سلام من دیپلم تجربی دارم۲۶سالمه یه ساله ویولن یادمیگیرم میخوام برم دانشگاه موسیقی ادامه بدم میشه لطفاراهنماییم کنین ممنون

  19. سلام خسته نباشید.
    من میخواستم از رشته مکانیک بیوسیستم به آهنگ سازی برم و میخواستم بدونم که تنها راهش کنکور هنر هست یا راه دیگه ای داره ? اگر هست میشه توضیح بدید… با سپاس

    1. در دانشگاه علمی کاربردی برای مهر ۱۴۰۱میتوانید بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنید

      1. سلام. من در هنرستان تربیت بدنی میخونم. امکان ورود به رشته موسیقی بدون کنکور نیست؟

  20. با عرض سلام وخسته نباشید
    ایا رشته های موسیقی در دانشگاه علمی کاربردی مشهد موجود هست
    واگر نیست چه دانشگاهی در مشهد رشته های موسیقی رو تدریس میکنه

    1. غیرانتفاعی فردوسی مشهد با سوابق تحصیلی این رشته را دارد اما در علمی کاربردی امکانش وجود ندارد.

  21. ببخشین من دیپلم انسانی میگیرم امسال علاقه زیلد به موسیقی دارم البته ارگ زدن میتونم در دانشگاه علمی کاربردی برای موسیقی ثبت نام کنم

      1. سلام .رشته موسیقی دانشگاه ازادیاعلمی کاربردی کرج داره برای امسال

  22. سلام.5 ماه پیش از فوق دیپلم حسابداری فارغ التحصیل شدم.کارشناسی رو میخام موسیقی بخونم.آیا معادل سازی میشه یا باید از اول شروع کنم؟.آیا شرایط معافیت تحصیلی رو دارم.منظورم نظام وظیفه هستش

    1. سلام شما میتوانید در دانشگاه ها و رشته های کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهید ، اگر بخواهید مجدد کارشناسی پیوسته را از اول شروع کنید برای معافیت تحصیلی به مشکل میخورید.

  23. سلام خسته نباشید.
    میشه هم زمان با رشته علوم نظامی رشته موسیقی جهانی رو هم انتخاب کرد؟

  24. سلام
    میخواستم بدونم که میشه برای فوق لیسانس برای رشته ی موسیقی ساز جهانی وارد دانشگاه علمی کاربردی شد؟ و اینکه آزمون ورودی داره؟

    1. سلام. بله می توانید در کنکور شرکت کنید و در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازید.

      1. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم شهریه دانشگاه رشته موسیقی در مقطع کاردانی چقدر؟

      2. سلام.اینجانب کارشناسی ارشد زبان انگلیسی رو دارم برای دریافت مدرک دکترا میتونم از فوق لیسانس زبان به دکترای موسیقی اقدام کنم.

  25. سلام خسته نباشید
    وقتتون بخیر
    باعرض پوزش
    من دیپلم گرافیک کامپیوتری دارم
    میخواستم بدونم ک میتونم وارددانشگاه علمی کاربردی بشم ودرشاخه اوازتحصیل کنم

  26. سلام!
    ایا از خارج از کشور هم میشه آموزش دید. منظورم غیرحضوری و آنلاینه

  27. سلام وقتتون بخیر من یه سوال فنی داشتم من رشته ام در کاردانی آی تی بوده و در کارشناسی مدیریت بازرگانی و الان حدود یک ساله نوازندگی میکنم و قبلن هم سه سال کلاس موسیقی میرفتم و ویولن میزنم میخواستم بدونم میشه کارشناسی موسیقی بخونم یا حتمن باید از کاردانی شروع کنم؟

    1. سلام رشته موسیقی تنها در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود که ابتدا باید کاردانی بخوانید

  28. سلام من یه سوال فنی داشتم من رشته ام در کاردانی آی تی بوده و در کارشناسی مدیریت بازرگانی و الان حدود یک ساله نوازندگی میکنم و قبلن هم سه سال کلاس موسیقی میرفتم و ویولن میزنم میخواستم بدونم میشه کارشناسی موسیقی بخونم یا حتمن باید از کاردانی شروع کنم؟

    1. سلام رشته موسیقی تنها در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود که ابتدا باید کاردانی بخوانید

  29. سلام، وقتتون بخیر
    ببخشید رشته موسیقی و نوازندگی سنتی بدون کنکور در استان کرمان هست؟

    و کلا در چه شهرهایی هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای کارشناسی بدون کنکور دانشگاه دولتی چه چیزایی باید داشته باشیم چه سازی؟

  30. سلام،روزتون به‌خیر. من مدرک کارشناسی تئاتر دارم. آیا می‌تونم در رشته‌ی کارشناسی آهنگسازی علمی کاربردی ثبت‌نام کنم؟ اگر بله، آزمون عملی داره؟ و اینکه کی می‌تونم برای ثبت‌نام اقدام کنم؟ بهمن‌ماه پذیرش داره یا می‌ره تا مهر سال بعد؟

  31. سلام بنده دیپلم رشته تربیت کودک را دارم و الان در حال خوندن ترم۳ همین رسته هستم و الان نوازنده دو ساز دف و تنبک هستم میخواستم بدونم من میتونم بعد مدرک فوق دیپلم میتونم وارد رشته موسیقی بشم در دانشگاه های علمی کاربردی ؟؟؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏😘🙏😘

    1. سلام شما می تونید وارد بشید حتی کارشناسی نا پیوسته موسیقی در دانشگاه علمی کاربردی

  32. سلام .
    بنده در رشته تربیت کودک شاخه فنی و حرفه ای سه سال هنرستان درس خواندم و دیپلم را گرفتم و الان ترم ۳ همین رشته در دانشگاه دارم تحصیل میکنم و میخواستم ببینم بعد ازگرفتن مدرک فوق دیپلم در همین رشته تربیت کودک میتونم وارد رشته موسیقی در دانشگاه های علمی کاربردی بشم با توجه بنده نوازنده ۳سال دف کار میکنم و حدودا یک سال تنبک هست که کار میکنم .و یکی از واحد های درسیم موسیقی و اموزش سرود خاص هست من میتونم وارد رشته موسیقی بشم در دانشگاه های علمی کاربردی ؟؟؟؟؟

    1. سلام شما می تونید وارد بشید حتی کارشناسی نا پیوسته موسیقی در دانشگاه علمی کاربردی

  33. سلام خسته نباشید من مدرک کارشناسی حسابداری دارم ، و دیپلمم تجربیه ، میخواستم بدونم میتونم تو رشته موسیقی تحصیل کنم؟؟ حالا یا بدون کنکور یا دانشگاه ازاد؟؟

  34. سلام من هنرستان گرافیک خوندم آیا می تونم کاردانی موسیقی علمی کاربردی برم؟

    1. سلام وقت بخیر
      ایا تحصیل در رشته موسیقی دانشگاه علمی کاربردی این امکان را میدهد که تحصیلات تکنیلی را در خارج از کشور ادامه دهیم؟بخصوص المان و اتریش؟

  35. سلام. بنده ترم دوم کارشناسی نوازندگی ساز ایرانی دانشگاه علمی کاربردی هستم. آیا بعداز کارشناسی امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد؟
    آیا میشه از علمی کاربردی به دانشگاه تهران دانشکده هنر برم؟
    ممنون

    1. سلام . بله میتوانید در کنکور شرکت کنید و در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازید.

  36. سلام..من دانشجوی هتلداری و 21 ساله هستم که ترم قبل دانشگاه را ثبت نام نکردم..ده سالی هست که پانو میزنم..آیا امکان ثبت نام بدون کنکور درمقطع کارشناسی رشته موسیقی جهانی در دانشگاه علمی کاربردی ترم مهر برای من وجود دارد?

    1. سلام اگر در وحله اول بنظرم اگر ترم های اخری هستید این رشته رو تمام کنید که معادل سازی بشه تو رشته موسیقی ولی اگر مدرک پیش دانشگاهی یا چهارم نظری دارید می تونید برای کارشناسی موسیقی اقدام کنید

  37. سلام وقت بخیر، آیا با دیپلم هنرستان رشته الکتروتکنیک نظام 6-3-3 میتوان در رشته موسیقی ساز ایرانی شرکت کرد ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      کاردانی موسیقی باشه می تونید ولی برای کارشناسی موسیقی باید مدرک کاردانی داشته باشید

    2. سلام من هنرستان سال ۸۲ تمام کرپم چند سالی ساز تار رو کلاس میرم دیپلم تراحی و دوخت دارم ممکنه در دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنم در ضمن از ما پیش دانشگاهی نخاستن و همون موقع دیپلم ب من دادن

      1. سلام
        رشته ی نوازندگی ساز ایرانی رو دانشگاه علمی کاربردی در شهر اراک داره؟

  38. سلام وقت بخیر، آیا با دیپلم هنرستان رشته الکتروتکنیک نظام 6-3-3 میتوان در رشته موسیقی ساز ایرانی شرکت کرد ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      کاردانی موسیقی باشه می تونید ولی برای کارشناسی موسیقی باید مدرک کاردانی داشته باشید

  39. سلام میخواستم رشته نوازندگی موسیقی جهانی رو بخونم ایا امسال پذیرش داره؟

    1. سلام شما میتوانید از طریق دانشگاه علمی کاربردی نوازندگی ساز کلاسیک را انتخاب نمایید

  40. سلام بر شما. یه سوال داشتم. بنده مبانی اولیه و پایه موسیقی رو میدونم و دو سه سال گیتار کار کردم (منظور صفر کیلومتر نیستم خیلی) به نظر شما می تونم برم دانشگاه علمی کاربردی موسیقی بخونم؟! آیا اونجا موسیقی رو از پایه (صفر) آموزش میدن؟!

  41. درود بر شما.
    بنده کارشناسی روابط عمومی خوندم. از دبیرستان به موسیقی علاقه داشتم. یک ماهی هست کلاس دف ثبت نام کردم. آیا با این شرایط که به طور حرفه ای سازی آموزش ندیدم و تازه شروع کردم امکان ثبت نام برای من وجود داره؟!

  42. سلام دانشگاه های اهواز هم رشته های موسیقی بدون کنکور رو دارن؟؟؟

  43. سلام من ترم دوم کارشناسی نوازندگی ساز ایرانی دانشگاه علمی کاربردی هستم.
    بعد از اینکه لیسانس بگیرم چطور میتونم برای ارشد و چه دانشگاهی شرکت کنم؟
    سربازی هم رفتم قبلا

    1. سلام تماس بگیرید تا تک به تک دانشگاه ها بررسی شود .

  44. سلام دانشگاهتون تو کرج هست یا تهران؟؟ من هر چی میگردم تو گوگل دانشگاهی پیدا نکردم که موسیقی داشته باشه

    1. سلام
      در بین دانشگاه های علمی کاربردی سرچ کنید

  45. سلام وقت بخیر
    من مدرکم کاردانی نوازندگی ساز کلاسیک هستش
    میخوام برای مقطع کارشناسی شرکت کنم
    واحد ۴۸ پذیرش برای کارشناسی ندارن
    میخواستم بدونم شما میتونید راهنماییم کنید که کدوم دانشگاه ها پذیرش رشته ی موسیقی کلاسیک رو دارن؟

    1. سلام شما میتوانید مرداد ماه امسال با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی این موراد را کنترل فرمایید.

  46. سلام میخواستم بدونم من که دوره اول راهنمایی رو هنرستان موسیقی نرفتم برای دوره دوم میتونم ثبت نام کنم یا نه؟!

  47. سلام من نظام قدیم درس خوندم اما دیپلم هنرستان دارم و پیش دانشگاهی هنر هم خوندم میتونم توی تهران یا کرج بدون آزمون برای رشته موسیقی جهانی اقدام کنم؟

    1. سلام
      نیازی به پیش دانشگاهی نیست . بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی واحد سروش در منطقه پونک صرفا با داشتن مدرک دیپلم میتونید ثبت‌نام کنید

      1. سلام وقت بخیر من رشته انسانی هستم و سال آخرم ‌. اگر دیپلم بگیرم میتونم با دیپلم انسانی وارد دانشگاه موسیقی بشم؟؟
        لطفا جواب بدین❤❤😊

  48. سلام…سوالی داشتم ازتون…کسی که دبیرستان این رشته رو نرفته و میخواد از دانشگاه شروع کنه…میتونین راهنمایی کنید که اصلا میشه اینکارو کرد یا برای این کار باید چیکار کنم…ممنون میشم توضیح بدید

    1. سلام برای دادن پاسخ درست و کامل نیاز به دانستن اطلاعات بیشتری هست.

  49. سلام ببخشید ایا دانشگاه علمی کاربدی رشته نوازندگی ساز جهانی رو دارد و این که امکان ورود ا تجربی به رشته موسیقی جهانی وجود دارد؟

    1. سلام دوست عزیز
      محدودیت در رشته تحصیلی ندارید. تا زمان دفترچه جدید منتظر بمانید

  50. سلام ببخشید دانشگاه علمی کاربردی مشهد در مقطع کاردانی رشته نوازندگی جهانی رو هم داره و این که امکان رفتن از دیپلم تجربی به کاردانی موسیقی جهانی وجود دارد؟

    1. سلام دوست عزیز
      محدودیت در رشته تحصیلی ندارید. تا زمان دفترچه جدید منتظر بمانید

  51. سلام
    کدام دانشگاه منظورم ادرس دانشگاه علمی کاربردی رو در مشهد که ثبت نام میکند رو بفرمایید برای موسیقی؟
    و‌زرای ثبت نام الان میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      باید تا ارائه دفترچه جدید برای ورودی مهر صبور باشید

  52. سلام
    كدوم دانشگاه هاي علمي كاربردي مشهد رشته ي موسيقي دارن؟

    1. سلام دوست عزیز
      از دفترچه راهنمای هر ترم برای بررسی دانشگاه اقدام کنید

  53. سلام من دیپلم‌ انسانی دارم می خوام رشته موسیقی ثبت نام کنم الان باید با کجا تماس بگیرم ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      ثبت نام برای ورودی بهمن به اتمام رسید . برای مهر ماه از سایت سنجش و دفترچه مربوطه اقدام کنید

  54. سلام من استاد تنبک هستم هرطور آهنگی که بگین میزنم هیچ کلاسی هم نرفتم رشتم الان عمرانیه
    ولی دلم موسیقی هست
    به نظر شما چی کنم

    1. سلام دوست عزیز
      باید با توجه به علاقه خود اقدام به ادامه تحصیل کنید جهت بررسی شرایط دقیق تر با مشاورین مرکز تماس حاصل فرمایید

  55. سلام یه سوال خیلی مهم دارم
    من دیپلم کامپیوتر دارم . می خوام کاردانی موسیقی ثبت نام کنم . ولی اصلا موسیقی رو اکادمیک بلد نیستم ( یعنی تئوری موزیک رو بلد نیستم ) می تونم ثبت نام کنم ؟ ینی با وجود اینکه تئوری موسیقی و هارمونی رو بلد نیستم و هیچ سازی رو نمی زنم می تونم ثبت نام کنم تا اونجا یاد بگیرم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      از دانشگاه های علمی کاربردی اقدام کنید

  56. سلام یه سوال خیلی مهم دارم
    من دیپلم کامپیوتر دارم . می خوام کاردانی موسیقی ثبت نام کنم . ولی اصلا موسیقی رو اکادمیک بلد نیستم ( یعنی تئوری موزیک رو بلد نیستم ) می تونم ثبت نام کنم ؟ ینی با وجود اینکه تئوری موسیقی و هارمونی رو بلد نیستم و هیچ سازی رو نمی زنم می تونم ثبت نام کنم یا خیر ؟

    1. سلام دوست عزیز
      از دانشگاه های علمی کاربردی اقدام کنید

  57. سلام ببخشید در مشهد رشته ساز جهانی کدام دانشگاه ها هست و آیا کنکور دارند یا خیر ؟

    1. سلام دوست عزیز
      از دانشگاه های علمی کاربردی پیگیری کنید . دفترچه هر ورودی جداگانه ارائه میشود

  58. سلام وقتتون بخیر بنده دیپلم ریاضی دارم نظام قدیم میتونم رشته موسیقی ثبت نام کنم

      1. سلام، ارشد بدون کنکور موسیقی چگونه است باید دفترچه گرفت؟چه رشته هایی دارد…؟

        1. در حال حاضر ارشد بدون کنکور نداریم برخی از دانشگاه ها بعضی از رشته ها را محدود؛ بدون کنکور برای ارشد پذیرش دارند برای اطلاع از دانشگاه و شرایط با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  59. سلام برای رشته موسیقی حتما باید تسلط به ساز داشت یا بدون این که سازی بلد باشیم میشه وارد این رشته شد؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      دانشگاه علمی کاربردی آزمونی از شما نمیگیرد.

  60. درود .بنده کارشناسی روان شناسی بالینی
    دارم. آیا میتوانم ارشد موسیقی را بدون کنکور شرکت کنم . البته در سال ۷۵ مدرس مرکز شما هم بوده ام در رشته ویلن

    1. سلام دوست عزیز
      دانشگاه علمی کاربردی مقطع ارشد ندارد. تنها گرینه ارشد پردیس های خودگردان و فراگیر پیام میباشد که بدون کنکور ارائه میشود

  61. سلام من کارشناسی بیوشیمی دارم
    میخام وارد دانشگاه موسیقی بشم آیامیتونم ارشد شرکت کنم یا باید کارشناسی شرکت کنم

    1. سلام / هردو گزینه ممکن است . از کارشناسی = دانشگاه علمی کاربردی و از ارشد = ارشد وزارت علوم

  62. سلام رشته الکترونیک تحصیل کردم و وارد دانشگاه شدم بعد انصراف دادم حرفه خودم رو دنبال کردم که موسیقی باشه الان میخوام رشته موسیقی ادامه بدم یک سال نیم هست که دانشگاه انصراف دادم ایا می توانم وارد دانشگاه بشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ انصراف یک سال فرصت تعیین تکلیف نظام وظیفه را دارید

  63. سلام رشته الکترونیک تحصیل کردم و وارد دانشگاه شدم بعد انصراف دادم حرفه خودم رو دنبال کردم که موسیقی باشه الان میخوام رشته موسیقی ادامه بدم یک سال نیم هست که دانشگاه انصراف دادم ایا می توانم وارد دانشگاه بشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ انصراف یک سال فرصت تعیین تکلیف نظام وظیفه را دارید

  64. سلام من دوازدهمی هستم رشته‌ی انسانی و میخواستم بدونم که میشه با دیپلم انسانی موقع انتخاب رشته،موسیقی رو انتخاب ‌کنم ؟ چند سالی هم هست که ویالون میزنم

  65. سلام ببخشید من ‌دوازدهم رشته‌ی انسانی هستم میخواستم ببینم میشه با دیپلم انسانی توی انتخاب رشته،رشته‌ی موسیقی رو انتخاب کنم ؟ چند سالی هم هست که ویالون میزنم .

  66. سلام .آیا میشه دیپلم انسانی داشته باشم و بخوام در دانشگاه رشته موسیقی . دانشگاه علمی کاربردی .بخونم؟

  67. سلام ببخشید برای خوندن این رشته حتما باید دیپلم هنرستان داشت یا باهر دیپلمی میشه؟

  68. سلام رشته نوازندگی ساز جهانی در دانشگاه های مشهد وجوددارد؟

    1. سلام . بله دانشگاه فردوسی این رشته را ارائه داده است

  69. سلام. برای ورود به دانشگاه در رشته ی موسیقی، نیاز به داشتن مدرک دیپلم هنرستان موسیقی است یا با دیپلم دبیرستان و یا هنرستان نظام قدیم هم میتوان اقدام به ثبت نام در دانشگاه بدون کنکور نمود؟

    1. سلام من دیپلم رشته کامپیوتر دارم سه سال هم گیتار کار کردم برای ثبت نام بدون کنکور بهمن کی باید ثبت نام کنم و باید چه شاخه ای برم؟

      1. سلام بادیپلم تجربی میتونم ثبت نام کنم رشته موسیقی دانشگاه علمی کاربردی مشهد؟

  70. سلام
    در رشته موسیقی ایرانی محدودیت برای افرادی که از سمعک استفاده میکنند وجود داره؟

  71. سبک راک در دانشگاه علمی کاربردی موسیقی تهران تدریس میشود؟

    1. سلام
      خیر اغلب موسیقی ایرنی در این دوره آموزش داده میشود.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید