با رشته زبان دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

رشته های زبان دانشگاه پیام نور

رشته زبان دانشگاه پیام نور یکی از گروه هایی است که داوطلبان و علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور میتوانند آنها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. این رشته ها علاقه مندان خاص خود را دارد که با توجه به راحت تر بودن پذیرش و همچنین مزیت های تحصیل در دانشگاه های پیام نور، تعداد این افراد کم هم نیست. اگر بخواهیم برخی از این مزیت ها را نام ببریم باید به مواردی همچون شهریه پایین تر، تحصیل غیر حضوری و … اشاره کرد.

رشته زبان دانشگاه پیام نور

اما رشته های زبان دانشگاه پیام نور کدامند؟ و چگونه میتوان در دوره های با آزمون و بدون آزمون مربوط به این رشته ها ثبت نام کرد؟ آیا برای تحصیل در این رشته و دانشگاه شرایط خاصی مورد نیاز است یا خیر؟ همه ی این ها سوالاتی است که ممکن است برای داوطلبان مطرح شود. لذا یافتن پاسخ مناسب برای این سوالات امر مهمی است که به دغدغه بسیاری از داوطلبان تبدیل شده است. اما چگونه میتوان این ابهامات را برطرف کرد؟ توصیه ما برای رفع این ابهامات، استفاده از مشاوره تحصیلی میباشد. چرا که طی این مشاوره ها کارشناسان و متخصصان این حوزه مسیر را برای شما هموار تر میکنند.

همکاران ما نیز در مرکز مشاوره تحصیلی آویژه آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما میباشند. البته در این مقاله نیز سعی کرده ایم موضوعاتی همچون شرایط و مراحل پذیرش در رشته های زبان این دانشگاه به تفضیل شرح دهیم.


بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور


شرایط پذیرش رشته های زبان دانشگاه پیام نور

شرایط پذیرش رشته های زبان دانشگاه پیام نور معمولا از سوی سازمان سنجش و آموزش و همچنین دانشگاه های پیام نور مقرر میشود. افرادی که میخواهند در این دانشگاه تحصیل کنند، باید توجه داشته باشند که باید واجد تمام این شرایط باشند.

ابتدا لازم است که بگوییم متقاضیان تحصیل در هر دانشگاهی باید یکسری شرایط را داشته باشند که تحت عنوان شرایط عمومی شناخته میشود. اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و فساد اخلاقی، نداشتن سو سابقه و کارت معافیت یا پایان خدمت برای آقایان از جمله شرایط عمومی است که داوطلبان باید داشته باشند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط اختصاصی پذیرش رشته های زبان دانشگاه پیام نور

اما شرایط اختصاصی برای تحصیل در این رشته ها شامل داشتن مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید میباشد. همچنین افرادی که در دوره های فنی و حرفه ای تحصیل کرده اند باید مدرک کاردانی داشته باشند تا بتوانند در این دوره ها تحصیل کنند.

افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی نیز میتوانند متقاضی تحصیل در این رشته و دانشگاه باشند. پذیرش دانشجو در دوره های بدون آزمون رشته های زبان این دانشگاه، بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دوره دیپلم انجام میشود.

اما افرادی که متقاضی تحصیل در دوره های با آزمون رشته های زبان هستند باید نمره و تراز قبولی را در کنکور سراسری کسب کنند. افرادی که این شرایط را داشته باشند، میتوانند برای ثبت نام و پذیرش اقدام کنند.

شرایط پذیرش رشته های زبان دانشگاه پیام نور


بیشتر بخوانید: ثبت نام و قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور


انتخاب رشته زبان دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته زبان دانشگاه پیام نور مرحله ی مهمی ست که از چند گام مختلف تشکیل شده است. این مراحل با توجه به نوع دوره ی مورد نظر متفاوت میباشد. مثلا افرادی که میخواهند برای رشته های زبان با آزمون اقدام کنند باید ابتدا در کنکور سراسری شرکت کنند.

بعد از اعلام نتایج اولیه و اطلاع از لیست رشته های زبان این دانشگاه میتوانند کد رشته ها و دانشگاه های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات و کد رشته های مورد نظر خود را به ثبت برسانند.

انتخاب رشته زبان دانشگاه پیام نور برای دوره های ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیز تقریبا به همین شکل انجام میشود با این تفاوت که داوطلبان لازم نیست شرکت در کنکور و مراحل ابتدایی مربوط به آن را انجام دهند.

لذا در زمان اعلام آغاز انتخاب رشته، داوطلبان میتوانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش رشته های مورد نظر خود را ثبت کنند. سازمان سنجش و دانشگاه های پیام نور با بررسی سوابق تحصیلی و شرایط متقاضی، قبولی یا عدم قبولی وی را بررسی میکنند. در صورتی که داوطلب در رشته های مورد نظر خود پذیرفته شود، بایستی برای ثبت نام حضوری اقدام کند.


بیشتر بخوانید: با رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور آشنا شوید


ثبت نام رشته زبان دانشگاه پیام نور

ثبت نام رشته زبان دانشگاه پیام نور پروسه ای نسبتا طولانی و زمانبر است. چرا که داوطلبان باید ابتدا در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورت قبولی در نتایج اولیه، برای انتخاب رشته اقدام کنند.

فردی که انتخاب رشته ی خود را انجام میدهد باید منتظر نتایج نهایی بماند تا در صورت پذیرش در رشته ی مورد نظر، برای ثبت نام حضوری به دانشگاه پیام نور مورد علاقه خود مراجعه کند. البته این موارد برای افرادی است که علاقه مند به تحصیل در دوره های با آزمون میباشند.

ثبت نام رشته زبان دانشگاه پیام نور برای دوره های بدون آزمون نیز از طریق انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش و در نهایت مراجعه حضوری به دانشگاه میباشد.

داوطلبان باید مدارکی همچون مدرک تحصیلی مقطع قبلی شامل مدرک کاردانی یا دیپلم ، مدارک شناسایی، کارت معافیت یا پایان خدمت برای آقایان و … را در زمان مراجعه حضوری ارائه دهند.


بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است؟


لیست رشته های زبان دانشگاه پیام نور

لیست رشته های زبان دانشگاه پیام نور و چگونگی اطلاع از این لیست برای داوطلبان و علاقه مندان به تحصیل در رشته های زبان دانشگاه های پیام نور موضوع مهمی است. لذا داوطلبان همواره به دنبال منبع موثقی هستند که این لیست را در اختیارشان قرار دهد، با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع در اینجا به بررسی این لیست میپردازیم.

لیست رشته های زبان دانشگاه پیام نور با آزمون

  • آموزش زبان انگلیسی،
  • زبان و ادبیات ارمنی،
  • زبان و ادبیات انگلیسی،
  • زبان روسی،
  • زبان و ادبیات فرانسه،
  • مترجمی زبان انگلیسی

لیست رشته های زبان دانشگاه پیام نور بدون آزمون

  • مترجمی زبان انگلیسی
  • زبان و ادبیات انگلیسی

داوطلبان میتوانند کد مربوط به هر یک از این رشته ها را در زمان ثبت نام و انتخاب رشته در فرم مربوطه ثبت کنند اما در نهایت تنها میتوانند در یکی از این رشته ها تحصیل کنند.

لیست رشته های زبان دانشگاه پیام نور


بیشتر بخوانید: شرایط پذیرش دانشگاه پیام نور


شهر های رشته زبان دانشگاه پیام نور

شهرهای رشته زبان دانشگاه پیام نور موضوعی است که چالش هایی را برای داوطلبان به همراه دارد. دانشگاه های پیام نور یکی از بزرگترین و گسترش یافته ترین دانشگاه های کشور از نظر تعداد واحد های دانشگاهی میباشد. اما موضوعی که اهمیت دارد این است که کدام دانشگاه، کدام رشته های تحصیلی را در هر نیمسال ارائه میدهد. زیرا هر دانشگاه بر اساس نیاز شهر یا استان خود و یا بودجه و امکاناتی که در اختیار دارد اقدام به جذب دانشجو میکند. درباره ی رشته های زبان این دانشگاه نیز اینگونه است و تنها تعداد محدودی از شهر ها و دانشگاه های پیام نور این رشته ها را ارائه میدهند. اما برخی شهر های رشته زبان دانشگاه پیام نور به شرح زیر میباشند:

  • رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه های پیام نور واحد آذربایجان شرقی_ بناب؛ مرکز تبریز، مرکز شبستر، مرکز مرند، مرکز مراغه، دانشگاه پیام نور استان اصفهان مرکز اصفهان؛ واحد مبارکه، دانشگاه پیام نور خراسان رضوی مرکز سبزوار، قوچان، کاشمر و… ارائه میشود.
  • رشته ی مترجمی زبان انگلیسی یکی دیگر از رشته های مربوط به گروه زبان های خارجه است که در دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان، دانشگاه پیام نور خوزستان مرکز ایذه، مرکز دزفول، مرکز سوسنگر، دانشگاه پیام نور فارس مرکز شیراز و بسیاری دانشگاه های دیگر ارائه میشود.

شهریه رشته های زبان دانشگاه پیام نور

در سال 1402 شهریه زبان در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ما بین 2 میلیون و 300 تا 2 میلیون و 600 می باشد. در مقطع ارشد نیز این رقم مابین 4 میلیون و دویست تا 5 میلیون و 300 است.

در مقطع دکتر نیز شهریه هر ترم برابر با 11 و نیم میلیون تا 14 میلیون تومان است.

پذیرش بدون کنکور رشته زبان دانشگاه پیام نور

در سال های اخیر 85 درصد رشته های دانشگاه ها به صورت پذیرش بدون کنکور است. دانشگاه پیام نور هم یکی از آن دانشگاه هایی است که در مقاطع تحصیلی مختلف به صورت با کنکور و بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

متقاضیان برای ثبت نام باید در بازه های زمانی تعیین شده از سمت سازمان سنجش، به این سایت مراجعه کرده و ضمن ثبت نام رشته محل های مورد نظر را انتخاب کرده و اطلاعاتی از جمله معدل آخرین مقطع تحصیلی، وضعیت نظام وظیفه و … را وارد کنند.

پس از اتمام بازه ثبت نام، دانشگاه سوابق تحصیلی را بررسی کرده و افرادی را که نمرات بالاتری دارند برای تحصیل انتخاب می کند.

نکته قابل تامل این است که مدرک افرادی که بدون کنکور در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند با مدرک افردی که کنکور داده اند یکی است و عنوان «بدون کنکور» در مدرک آنها ذکر نمی شود.

در پایان

دانشگاه پیام نور به دلیل مزایای زیاد از جمله تحصیل غیرحضوری، شهریه مناسب و تنوع رشته های آن از سوی افراد زیادی برای ادامه تحصیل انتخاب می شود.

امکان ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور هم به صورت با آزمون و هم بدون کنکور وجود دارد و دانشجویان می توانند در هر دو حالت شانس خود را امتحان کنند.

مدرک دانشگاه پیام نور نیز معتبر است. از سوی وزارت علوم تحقیقات اعطا می شود. رشته زبان از جمله رشته هایی است که در دانشگاه پیام نور می توان با کنکور و بدون کنکور به ادامه تحصیل در آن پرداخت.

اگر برای ادامه تحصیل رشته زبان پیام نور را انتخاب کرده اید و در این مورد سوالات و ابهاماتی دارید می توانید با کارشناسان تحصیلی مرکز آویژه تماس گرفته و از آن ها راهنمایی بخواهید. شما می توانید با یک تماس تلفنی بدون نیاز به حضور در مراکز مشاوره آموزشی بدون از دست دادن وقت به جواب سوالات خود برسید

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی آویژه با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

لیست رشته های زبان دانشگاه پیام نور کدام است؟

رشته هایی همچون آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات ارمنی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان روسی، زبان و ادبیات فرانسه، مترجمی زبان انگلیسی از جمله رشته هایی است که در این لیست قرار دارند.

شرایط لازم برای ثبت نام در رشته های زبان دانشگاه پیام نور کدامند؟

داشتن مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید داشتن مدرک کاردانی و مدرک پیش دانشگاهی نیز از شرایط لازم میباشد.

شهر های رشته های زبان دانشگاه پیام نور کدامند؟

رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه های پیام نور مرکز تبریز، مرکز شبستر، مرکز مرند، مرکز مراغه، دانشگاه پیام نور استان اصفهان مرکز اصفهان؛ واحد مبارکه، و… رشته ی مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان ارائه میشود.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

با رشته زبان دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 29 نظر:
  1. سلام وقتتون بخیر
    من تازه در دانشگاه پیام نور زبان و ادبیات انگلیسی ثبت نام کردم، آیا میتونم همزمان رشته مهندسی معماری رو هم در دانشگاه ازاد ثبت نام کنم و همزمان بخونم؟

    1. با سلام خانم سیری هستم خیر امکان پذیر نمی باشد قانونی نیست

  2. سلام،من یه سوال داشتم،من میخام در رشته اموزش زبان انگلیسی‌در پیام نور تحصیل کنم و امسال میخام کنکور زبان بدم میخام بگم چ رتبه ای لازمه تا من بتونم اون رشته رو در پیام نور بخونم ؟
    سوال دیگه من پارسال رتبه بالای صدهزار شد تو منطقه سه چهلو هفت هزار شد من مجاز بودم برای پیاک نور باازمون،میختمبدونم امسال میتونم از کارنامهپارسالم استفاده کنم؟

    1. در حال حاضر امکان استفاده از تراز کنکور سال گذشته وجود دارد

  3. سلام من در رشته پزشکی تحصیل می‌کنم. میتونم در کنارش مترجمی زبان انگلیسی پیام نور بخونم؟

    1. سلام اگر در هر دو رشته معدل الف باشید این امکان را دارید.

  4. بزرگترین اشتباه زندگیم انتخاب این رشته بود با زحمت و کلی شهریه این رشته رو خوندم حتی پشت کنکور موندم ک‌ابن رشته رو قبول شم متاسفانه تو کشور جهان سومی مثل ایران اصلا بها نمیدن خواهرم معارف و الهیات رفت معلم شد من سالهاست بیکارم و ترجیح میدم هر شغلی نرم !!!! به دوستانتون بگین که با چهار ترم کلاس رفتن جو گیر نشن و این رشته رد ادامه ندن بعضی ایده الها سرابه!

    1. سلام و ادب
      منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رو از نت جستجو کن و آماده شو برا آزمون ،نمونه سوالات آزمون هم خیلی مهم هستن
      با کمبود شدید معلم روبرو هستیم و امیدوارم شما هم قبول بشی

    2. سلام تو مدارس غیر انتفاعی میتونید بعنوان دبیر زبان مشغول به کار بشید

  5. سلام وقت بخیر آیا با داشتن مدرک لیسانس مترجمی زبان پیام نور در صورت شرکت در کنکور و پذیرش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی محدودیتی نیست؟چون مدرک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته منع از پذیرش در دانشگاه تربیت دبیر است

  6. سلام من تازه رفتم ترم یک مترجمی زبان پیام نور.
    اما از طرف اطرافیان ناامید شدم . چون میگن بازار کار خوبی نداره درامد خوبی نمیتونی به دست بیاری .
    الان حس خیلی بدی دارم یعنی راست میگن ؟

    1. سلام
      بستگی به توانایی شما دارد ولی برای هر رشته ای در صورت تلاش امکان کار وجود دارد

  7. سلام میخواستم بدونم من دیپلم رشته کارو دانش دارم وبا سوابق تحصیلیم که اونم ۱۸ هست میتونم بدون کنکور در پیام نور مشهد شرکت کنم؟؟

    1. البته فک کنم خودتون الان میدونید دیگه، ولی آره میشه، اگه دیپلم نظام جدید ٦.٣.٣ دلرید

  8. سلام وقتتون بخیر.
    من دارم کارشناسی یک رشته در دانشگاه دولتی میخونم .
    میتونم همزمان تو دانشگاه پیام نور رشته زبان رو به صورت غیر حضوری بخونم؟

  9. اینجانب افشین یزدانی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران… سازه های هیدرولیک… و در دوره دکتری عمران سازه نیز در چند شهر دعوت به مصاحبه شده ام…. اکتون متقاضی ثبت نام در مقطع کارشناسی مترجمی زبان روسی هستم… البته بدون ازمون.. برای ترم مهرماه 1401.. . چگونه میتوان به این مهم دست یافت؟؟

    1. راستی نگفتی از کدوم شهری که ؟؟ شماره شناسنامه و شماره ملی رو هم باید میگفتی که یادت شد و اینکه چند سالت هست و ازدواج کردی یا نه بچه هم داری یانه که اگر داری چند تا داری و بقیه چیزارو دیگه خودت بگو

  10. سلام خسته نباشید
    من میخوام زبان روسی بخونم ،چکار باید بکنم؟

  11. سلام من دانشجوی ترم اول علوم تربیتی پیامنورام میخام تغییررشته بدم برای زبان باید چکارکنم و اینکه هیچ ذهنیتی دربارش ندارم یعنی سخته چجوریه?

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی شرایط رشته و علاقه خود با مشاورین مرکز تماس بگیرید تا مشاوره تخصصی دریافت کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید