ثبت نام دانشگاه علم و صنعت

ثبت نام دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت هر ساله در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. پذیرفته شدگان موظف هستند در تاریخ های اعلام شده توسط دانشگاه اقدام به ثبت نام نمایند. در ادامه با نحوه ی ثبت نام برای پذیرفته شدگان در این سه مقطع آشنا خواهیم شد.

نحوه ی ثبت نام برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دوره های روزانه و شبانه در طی دو روز و بصورت مجازی از طریق سامانه گلستان انجام می شود. به این منظور دانشجویان می توانند در موعد مقرر به سامانه گلستان به آدرس golestan.iust.ac.ir مراجعه نموده و اطلاعات خود را تکمیل کنند. هنگام ورود به سامانه کافی است “شماره داوطلبی + u001” را به عنوان نام کاربری و کد ملی را به عنوان رمز عبور وارد نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری:

دانشجویان موظف هستند پیش از روز مقرر برای ثبت نام عکس مدارک زیر را تهیه کرده و در موعد مقرر در سامانه بارگزاری نمایند.

۱- تصویر تمام صفحات شناسنامه.

۲- تصویر پشت و روی کارت ملی.

۳- عکس پرسنلی.

۴- مدرک کارشناسی که در آن معدل ذکر شده است و مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت باشد. درصورتیکه مدرک کارشناسی در دسترس نبود دانشجویان می توانند گواهی معدل که در آن تاریخ فارغ التحصیلی ذکر شده باشد و یا نامه ابطال معافیت تحصیلی خود را بارگزاری کنند.

نحوه ی ثبت نام برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

اگر دانشجویان کارشناسی ناپیوسته دارند باید علاوه بر مدرک کارشناسی، مدرک کاردانی خود را نیز ارسال کنند.

در تاریخی که توسط دانشگاه اعلام خواهد شد دانشجویان روزانه موظف هستند اصل مدرک کارشناسی خود یا همان گواهینامه موقت پایان تحصیلات و دانشجویان دوره دوم تصویر برابر اصل شده مدرک کارشناسی یا همان گواهینامه موقت پایان تحصیلات را به تحصیلات تکمیلی دانشگاه به صورت حضوری تحویل دهند یا پست کنند.

اگر دانشجویان مدرک را تا زمان مقرر ارسال نکنند در نیمسال دوم سال تحصیلی نمی توانند ثبت‌نام نمایند. آن دسته از داوطلبانی که در واحدهای نور و دماوند پذیرفته شده اند باید مدرک مذکور را برای آموزش واحد مربوطه ارسال کنند.

پذیرفته شدگان در مقطع دکتری باید مدرک کارشناسی ارشد که شامل معدل مقطع و مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت است را تهیه و ارسال نمایند. دانشجویان سال آخر می توانند گواهی معدل همراه با تاریخ فارغ التحصیلی را بارگزاری کنند.

دانشجویان مقطع دکتری موظف هستند در تاریخی که توسط دانشگاه اعلام خواهد شد اصل مدرک کارشناسی ارشد را تهیه و ارسال نمایند.

۵- اگر پذیرفته شدگان در سازمانی مشغول به کار هستند باید حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان را دریافت کرده و تصویر آن را به عنوان مدارک ثبت نام بارگزاری نمایند.

۶- آن دسته از پذیرفته‌شدگان که کارت پایان خدمت و یا معافیت را ندارند، باید در سریع ترین زمان از سازمان وظیفه عمومی معافیت تحصیلی خود را دریافت کنند. برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل را اول مهر ثبت کرد.

۷- اگر پذیرفته شده در حین خدمت سربازی باشد، لازم است باید طبق دستور العمل بند ۶ اقدام به ترخیص و درخواست معافیت تحصیلی، نمایند. اگر این کار را در ابتدای ثبت‌نام انجام ندهند امکان ادامه تحصیل نخواهند داشت.

۸- آن دسته از دانشجویانی که در نوبت دوم پذیرفته شده اند باید شهریه خود را مطابق توضیحات سایت bcu.iust.ac.ir در سامانه گلستان پرداخت نمایند؛ اگر متقاضیان وجه شهریه خود را پرداخت نکنند ثبت‌ نام آن ها انجام نخواهد شد.

۹- بعد از ثبت نام و در صورتیکه مدارک بارگزاری شده توسط دانشگاه تأیید گردد و ثبت نام موفقیت آمیز باشد پیامکی برای دانشجو ارسال می شود و از آن زمان به بعد در تاریخ های اعلام شده توسط دانشگاه، دانشجو از طریق سامانه گلستان به آدرس https://golestan.iust.ac.ir امکان انتخاب واحد درسی دارد.

۱۰- بعد از تکمیل انتخاب واحد دانشجو باید در سامانه its.iust.ac.ir ثبت نام کند و از طریق همین سامانه می تواند در کلاس ها حضور یابد. در صورتی که معدل و تاریخ فارغ التحصیلی دانشجو مطابق شرایط اعلام شده توسط سازمان سنجش نباشد، ثبت نام وی لغو می شود.

در هر مرحله ای از ثبت نام یا تحصیل اگر مشخص شود دانشجو اطلاعاتی خلاف واقع گفته باشد یا حقایقی را پنهان کرده است چه این کار عمدی باشد چه سهوی، قبولی وی لغو خواهد شد و حق هیچ گونه اعتراضی را ندارد.

ثبت نام پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی

ثبت نام پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی

ثبت نام این دسته از داوطلبان طی دو مرحله انجام می شود. مرحله ی اول بصورت ثبت نام الکترونیکی و مرحله دوم ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز است.

مدارک مورد نیاز برای ارسال به وسیله پست پیشتاز به دانشگاه علم و صنعت:

  1. اصل و یا گواهی مدرک دیپلم برای نظام آموزشی 3-3-6 و نظام آموزشی سالی واحدی.
  2. اصل کارنامه تحصیلی دیپلم برای نظام آموزشی 3 -3-6 و یا نظام آموزشی سالی واحدی.
  3. اصل مدرک پیش دانشگاهی برای نظام آموزشی سالی واحدی.
  4. اصل کارنامه تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی برای نظام آموزشی سالی واحدی.
  5. فرم 602 گزارش سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم برای نظام آموزشی 3 -3-6
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نکات قابل توجه جهت ثبت نام

کلیه دانشجویان باید مدارک لازم جهت ثبت نام را بر اساس نظام آموزشی خود آماده و ارسال نمایند.

لازم است کلیه دانشجویان مدارک اعلام شده توسط دانشگاه را در سامانه گلستان بارگذاری نمایند.

در زمان ثبت نام در صورت عدم بارگذاری مدارک، عدم ثبت نام اینترنتی و یا عدم ارسال اصل و یا گواهی مدارک امکان انتخاب واحد نخواهند داشت.

دانشجویان باید جهت دریافت تأئیدیه تحصیلی به آدرس https://emt.medu.ir مراجعه نمایند و پس از دریافت کد رهگیری آن را در قسمت مشخص شده در سامانه گلستان ثبت کنند.

در مورد دانشجویان انصرافی ارسال فرم انصراف با مهر و امضاء دانشگاه قبلی و وزارت علوم الزامی می باشد.

دانشجویان انصرافی که قبلاً از معافیت تحصیلی استفاده کرده اند باید نامه انصراف خود را در دفاتر پلیس 10+ ثبت نماید.

کلیه مدارک تحصیلی دریافت شده از مقطع تحصیلی قبلی باید عکس دار با مهر و امضاء مدیر آموزشگاه بوده و با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک باشد.

نکات مهم تکمیلی برای ثبت نام

ضروری است یک برگه کارنامه کلی شامل کلیه سال های دوره متوسطه به صورت یکجا، به عنوان کارنامه تحصیلی دیپلم تحویل گردد و از ارسال کارنامه های سالانه بصورت مجزا خودداری شود.

اسکن شناسنامه عکس دار در زمان ثبت نام الزامی می باشد.

کلیه دانشجویان پسر موظف هستند جهت ثبت معافیت تحصیلی دانشگاهی مراجعه و اطلاعات خود را وارد سامانه نظام وظیفه کنند تا پس از تأئید درخواست توسط دانشگاه، سازمان نظام وظیفه اقدام به صدور معافیت تحصیلی نمایند.

کلیه دانشجویان در زمان ثبت نام باید از معافیت تحصیلی دانشگاهی برخوردار باشند و در غیر این صورت امکان ادامه تحصیل برای آن ها وجود ندارد.

کد سخا بر روی برگه معافیت تحصیلی مقطع تحصیلی قبلی قید شده است. در صورت در دسترس نبودن برای دریافت آن باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند.

این موارد رو حتما برای ثبت نام در دانشگاه علم و صنعت جدی بگیرید

دانشجویانی که هنوز به سن مشمولیت نرسیده اند مجاز به ثبت درخواست نخواهند بود.

جهت ثبت درخواست حتماً از ثبت اطلاعات وارده مثل رشته، مقطع و … اطمینان حاصل نمایند زیرا قابل ویرایش نمی باشند.

دانشجویانی که دارای کارت معافیت یا پایان خدمت می باشند موظف هستند تصویر کارت را اسکن و ارسال نمایند.

فرم 602 که شامل گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم می باشد با کارنامه دیپلم متفاوت است.

پرینت اتمام پذیرش غیر حضوری و امضاء و ارسال آن همراه مدارک الزامی می باشد.

کلیه مدارک باید با پست پیشتاز و به آدرس پستی 13114-16846 به نشانی: ایران – تهران –میدان رسالت – خیابان هنگام – خیابان دانشگاه – دانشگاه علم و صنعت – اداره پذیرش و ثبت نام ارسال شوند.

این موارد رو حتما برای ثبت نام در دانشگاه علم و صنعت جدی بگیرید

در صورت عدم ارسال با پست پیشتاز و عدم دریافت کد رهگیری در صورت مفقودی مدارک این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال مدراک مفقودی نخواهد داشت.

جهت ارسال کارت دانشجویی حتماً داخل پاکت پست یک پاکت پست جواب قبول از اداره پست دریافت گردد و روی پاکت مشخصات دانشجو، رشته، شماره دانشجویی، آدرس و کد پستی دقیق پستی منزل قید شود که کارت دانشجویی ارسال گردد. دانشجویان باید این پاکت را همراه بقیه مدارک ارسال نمایند.

همچنین دانشجویان باید جهت ارسال کارت دانشجویی مبلغ 00۰/15۰ ریال به شماره 6037991899512242 بنام خرانه داری کل واریز شود و پس از درج مشخصات و شماره دانشجویی بر روی فیش، آن را به همراه بقیه مدارک ارسال نمایند.

روی پاکت اصلی مدارک با خودکار قرمز نام و نام خانوادگی ، شماره دانشجویی و رشته تحصیلی قید گردد.

به دلیل اینکه اصل مدارک تحصیلی از پذیرفته شدگان اخذ و تا پایان تحصیل در پرونده آموزشی دانشگاه نگهداری می شود، توصیه می گردد قبل از ارسال مدارک یک نسخه کپی تهیه نموده و برای مصارف شخصی استفاده نمایند.

تکمیل اطلاعات و بار گذاری و ارسال مدارک ثبت نام به منزله پذیرش نهایی نبوده و ثبت نام قطعی پذیرفته شدگان پس از تایید اطلاعات و مدارک ارسال شده توسط مدیریت امور آموزشی انجام می گیرد.

سوالات متداول

علامت سوالدانشجویان از طریق چه سایتی برای دانشگاه علم و صنعت ثبت نام می کنند؟

دانشجویان می توانند در موعد مقرر به سامانه گلستان به آدرس golestan.iust.ac.ir مراجعه نموده و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

علامت سوالاگر اطلاعات دانشجو به عمد اشتباه وارد شود چه اتفاقی می افتد؟

در هر مرحله ای از ثبت نام یا تحصیل اگر مشخص شود دانشجو اطلاعاتی خلاف واقع گفته باشد یا حقایقی را پنهان کرده است چه این کار عمدی باشد چه سهوی، قبولی وی لغو خواهد شد و حق هیچ گونه اعتراضی را ندارد.

علامت سوالیکی از مواردی که موجب عدم ثبت نام می شود چیست؟

کلیه دانشجویان در زمان ثبت نام باید از معافیت تحصیلی دانشگاهی برخوردار باشند و در غیر این صورت امکان ادامه تحصیل برای آن ها وجود ندارد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ثبت نام دانشگاه علم و صنعت

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید