شرایط ادامه تحصیل پس از انصراف در دانشگاه های مختلف

شرایط ادامه تحصیل پس از انصراف

مساله انصراف از تحصیل در دانشگاه ممکن است دغدغه بسیاری از دانشجویان باشد. شرایط انصراف از تحصیل چگونه است؟ در چه صورتی می توان انصراف از تحصیل داد؟ و … این ها سوالاتی هستند که ممکن است برای بسیاری از افراد مورد پرسش باشد.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در باره ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی گفت ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی در هیچ یک از مقاطع ممنوع نیست و دانشجویان می توانند با دارا بودن برخی شرایط بازگشت به تحصیل کنند. بیشترین تقاضا ها برای بازگشت به تحصیل در مقطع کارشناسی اتفاق میافتد.

دانشجویان پسری که مشکل نظام وظیفه نداشته باشند در خواست آنها برای بازگشت به تحصیل توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه ها و وزارت علوم بررسی شده و پیگیری می شود.

دانشجوی انصرافی در صورت موافقت دانشگاه می توانند تحصیل در دانشگاه خود را از سر بگیرند. اگر دلایل دانشجو برای ترک تحصیل موجه بوده و زمان زیادی از انصراف او نگذشته باشد کمیسیون موارد خاص رای به ادامه تحصیل و گذراندن واحدهای باقی مانده در دانشگاه می دهد.

ابوالحسن ریاضی در مورد زمان ادامه تحصیل گفت با توجه به تقویم آموزشی دانشجوی که در مهر ماه درخواست بازگشت به تحصیل کند در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص، در بهمن ماه همان سال می تواند بازگشت به تحصیل کند.

در ادامه به بررسی شرایط بازگشت به تحصیل برای دانشجویان انصرافی می پردازیم:

شرایط انصراف از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه های سراسری

انصراف از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه های سراسری شرایط و ضوابط خاصی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

محرومیت در کنکور روزانه

داوطلبان دوره روزانه که از دانشگاه انصراف داده اند، می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند اما مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه نخواهند بود. لازم به ذکر است که دانشجویان عزیز میتوانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری با توجه به شرایطشان اقدام به ثبت نام نمایند.

اگر شرایط انصراف از تحصیل مطابق شرایط زیر باشد، می توانید مجدد در دوره روزانه شرکت کنید.

  • داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری و قبولی در آن، حداقل باید 2 ترم را بگذراند. در صورت انصراف متقاضی در ترم 1 یا دو، داوطلب مجاز به انتخاب رشته روزانه در سال آینده را نخواهد بود.
  • بعد از گذراندن ترم 1 و 2 و با شروع ترم 3 باید هماهنگی لازم را برای انصراف از تحصیل را با دانشگاه انجام دهند و مراحل انصراف را طی کنند.
  • مشمولین خدمت تنها یک بار می توانند از حق انصراف تحصیل و شرکت مجدد در کنکور استفاده کنند.
  • دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، جهت شرکت در هر آزمون، باید انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی کنند.
  • داوطلبان پذیرفته شده در دوره شبانه و یا یکی از دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور، آزاد، مجازی، پردیس خودگردان مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال بعد هستند.
  • در صورت پذیرش در دوره روزانه اگر ثبت نام کنید و یا نسبت به ثبت نام خود اقدامی انجام ندهید، در آزمون دوره روزانه سال بعد محروم می شوید.

در صورتی که جزو دانشجویان دوره روزانه باشید و بدون انصراف از دانشگاه در کنکور سراسری شرکت کنید، در صورت قبولی مورد پذیرش قرار نمی گیرید.

شرایط انصراف از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه های سراسری

شرایط انصراف از دانشگاه برای شرکت مجدد در کنکور سراسری

دانشجویان دوره روزانه در صورت شرکت در آزمون سراسری باید انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند. دانشجویان دوره غیر روزانه و مشغول به تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری نیازی به انصراف ندارند.

شرایط انصراف از تحصیل برای شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد

دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل، در صورت شرکت در آزمون سراسری بدون انصراف از دانشگاه، در صورت قبولی پذیرش نخواهند شد. دانشجویان حداکثر تا پیش از پایان مهلت ثبت نام ارشد باید انصراف خود را قطعی کنند.

شرایط انصراف از تحصیل برای شرکت مجدد در کنکور دکتری

دانشجویان دکتری جهت شرکت در آزمون سال جاری تا قبل از پایان رسیدن مهلت ثبت نام دکتری باید انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند.

شرایط انصراف از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه های آزاد

شرایط انصراف از تحصیل برای شرکت مجدد در کنکور دکتری و کارشناسی ارشد انصراف دهند به این صورت که پس از درخواست در سامانه باید فرم انصراف از تحصیل را تکمیل کنند. ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه آزاد با داشتن شرایط لازم امکان پذیر است.

لازم به ذکر است در صورتی که مایل به انصراف از تحصیل نیستید می توانید از ترک تحصیل بدون انصراف استفاده کنید.

چنانچه بدون انصراف از دانشگاه ترک تحصیل کنید باید انصراف خود را ثبت کرده و 1.5 برابر شهریه ثابت جریمه پرداخت کنید.

شرایط انصراف

یکی از شرایط دانشگاه آزاد، هزینه تحصیل و نحوه پرداخت آن است و با توجه به بالا بودن نرخ شهریه دانشگاه آزاد نسبت به سایر دانشگاه ها، موجب تاکید این دانشگاه بر پرداخت هزینه شده است که دانشجویان متقاضی موظف به پرداخت کل شهریه هستند.

داوطلبانی که درخواست انصراف به تحصیل را ابلاغ کرده اند تنها سه ماه نسبت به بازپس گیری این ابلاغیه فرصت دارند.

یکی از شرایط انصراف از دانشگاه فرستادن متن تقاضای انصراف برای والدین است. در صورت ارائه حکم انصراف از تحصیل از سوی دانشگاه آزاد، امکان بازپس گیری این حکم وجود ندارد و امکان ادامه تحصیل در این دانشگاه جود نخواهد داشت.

با توجه به برخی از استثنائات در رابطه با تبصره های مربوط به شرایط انصراف، می توانید با مشاوران ما در آویژه از سراسر ایران تماس بگیرید.

شرایط انصراف از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی

انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد

ادامه تحصیل پس از انصراف از دانشگاه آزاد نیز ممکن است دانشجویان پس از تصمیم به بازگشت به تحصیل در دانشگاه آزاد می توانند درخواست خود را به دانشگاه ارائه کرده و منتظر رای کمیسیون موارد خاص دانشگاه برای ادامه تحصیل باشند.

بازگشت به تحصیل دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد

شرایط بازگشت به تحصیل رشته های پزشکی از سوی وزارت بهداشت مشخص می شود. در صورتی که دانشجو با دانشگاه تسویه حساب نکرده باشد و یا بیش از 2 نیمسال از انصراف او نگذشته باشد می تواند بازگشت به تحصیل کند.

چند بار می توان از دانشگاه آزاد انصراف داد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای برخی دانشجوها به وجود بیاید این است که چند بار می توان از دانشگاه آزاد انصراف داد؟ این موضوع بستگی به کار شما دارد. به عنوان مثال اگر برای مدتی مرخصی گرفته باشید، دانشجوی انصرافی محسوب خواهید شد و امکان تحصیل مجدد نخواهید داشت.

ولی اگر دلیل موجهی برای انصراف داشته باشید و دانشگاه این موضوع را بپذیرد، امکان تحصیل مجدد برای شما وجود خواهد داشت.

شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه علمی کاربردی

برای ادامه تحصیل در دانشگاه نیازمند درخواست کتبی هستید که برای این درخواست باید واجد شرایط انصراف از دانشگاه علمی کاربردی باشید.

شرایط انصراف از دانشگاه علمی کاربردی

همه دانشگاه ها برای دانشجویانی که انصراف می دهند هزینه ای در نظر میگیرد که دانشگاه علمی کاربردی نیز از این موضوع مستثنی نیست. دانشجویانی که پس از پایان ترم و قبل از ثبت نام ترم جدید، انصراف دهند مشمول هیچ هزینه ای نخواهند بود.

دانشجویانی که برای ثبت نام چند ترم مراجعه نکرده اند مطابق با قوانین، دانشجوی انصرافی بوده و ملزم به پرداخت شهریه ثابت خواهند بود.

دانشجویان واجد شرایط انصراف از دانشگاه علمی کاربردی، در صورتی که انصراف قبل از حذف و اضافه باشد علاوه بر جریمه انصراف دانشگاه لازم است حق نظارت دانشجویی را نیز بپردازند.

در پایان

بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی مطابق گفته ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، ممنوعیتی ندارد و دانشجویان انصرافی در هر مقطعی با ارائه دلایل موجه می توانند درخواست بازگشت به تحصیل داشته باشند. این درخواست توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه بررسی شده و رای نهایی اعلام می شود.

دراین مقاله به بررسی شرایط بازگشت به تحصیل در مقاطع مختلف پرداختیم در صورتی که در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

کارشناسان باتجربه این مرکز شما را در مورد بازگشت تحصیلی راهنمایی می کند. برای مشاوره تلفنی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

در چه صورتی کمیسیون موارد خاص رای به برگشت به تحصیل دانشجو را می دهد؟

در صورتی که دانشجو زمان زیادی از انصراف دانشجو نگذشته باشد و دلایل او برای ترک تحصیل موجه باشد.

پس از موافقت درخواست بازگشت به تحصیل جه زمانی میتواند تحصیل را شروع کند؟

معمولا در نیمسال بعدی می تواند ادامه تحصیل دهد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط ادامه تحصیل پس از انصراف در دانشگاه های مختلف

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 285 نظر:
  1. سلام، میشه لطفا راهنماییم کنید؟ زمان زیادی برای تصمیم‌گیری ندارم، من دانشجوی ترم ۸ مامایی دانشگاه آزادم و تمام واحدهارو پاس کردم و تنها یک آزمون فاینال مونده که فارغ التحصیل بشم، بنا به دلایلی میخوام انصراف بدم، آیا میتونم بعد از انصراف و قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه روزانه همان شهر، مجدد از طریق کنکور وارد رشته مامایی آزاد بشم و ادامه اش بدم و با دادن آزمون فاینال فارغ التحصیل بشم؟ اگر امکان تحصیل همزمان دندان دولتی و مامایی آزاد نیست من میتونم مثلا یه ترم از دندان دولتی مرخصی بگیرم و مامایی آزاد رو ثبت نام کنم برای تکمیل تحصیلم در این مدت کوتاه؟ آیا با من موافقت میکنن؟ در صورت داشتن معدل الف در هر دو رشته

    1. با سلام خانم سیری هستم امکان تحصیل همزمان وجود ندارد چون قانونی نمی باشد ، اما درغیر این صورت بعد از انصراف از یک رشته اینکه دوباره ادامه ی آن را در دانشگاه دیگر بخوانید وجود ندارد اما می توانید از امکان تطبیق دروس و معادلسازی دروس استفاده کنید

  2. سلام خسته نباشید
    من دانشجوی رشته برق بودم ۶۰ واحد پاس کردم مجبور شدم برم خدمت میخواستم بدونم الان میتونم برگردم ادامه بدم؟

    1. با سلام خانم سیری هستم بله وقتی از خدمت سربازی پایان خدمت گرفتید می توانید ادامه دهید

  3. سلام آیا بعد از گذشت 5 سال ، میشه مدارک رو از دانشگاه تحویل گرفت و دوباره ثبت نام کرد؟ واحد های پاس شده محسوب میشن یا باید از اول خوند؟

    1. سلام و عرض ادب، خانم حاجی محمدی هستم.لطفا سوال را دقیق مطرح کنید. دانشجوی چه دانشگاهی،چه رشته ای و چه ورودی ای بودید؟ چند واحد پاس شده بود؟

  4. دانشجو دکتری آزاد تا چند سال بعد انصراف امکان بازگشت به تحصیل برایش وجود دارد؟؟

    1. معمولا تا 5 سال امکان بازگشت به تحصیل وجود دارد

  5. سلام وقت بخیر من دکتری استعداد درخشان آزاد امسال قبول شدم ابتدای شروع ترم بخاطر شرایط مالی مجبور به انصراف شدم اما یک ماه بعد مجدد ثبت نام کردم و انتخاب واحد اما مهر ۳۰دوباره مجبور به انصراف شدم میخواستم ببینم تا چند سال فرصت دارم بازگشت داشته باشم امکانش هست؟

  6. سلام ترم ۱ روزانه هستم اگه بعد اتمام ترم دو انصراف بدم و سال بعد کنکور بدم میتونم رشته قبلیم رو در یه دانشگاه دیگه اگه قبول شدم بخونم؟

  7. سلام من دانشجوی ترم اول دانشگاه پیام نور هستم میخواستم بگم اگ میشه از دانشگاه پیام نور انصراف بدم و در دانشگاه ولایت ثبت نام کنم آیا بدون کنکور مجدد میشود

    1. سلام برای چه مقطعی کاردانی یا کارشناسی پیوسته ؟سوالتان احتیاج به بررسی بیشتری دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید

  8. سلام من ۶۰ واحد کاردانی حسابداری دانشگاه آزادرو پاس کردم بعد انصرافی زدم به خدمت رفتم میخواستم بدونم بعد خدمت میتونم همون رشته با همون ۶۰ واحد قبولی رو ادامه بدم یا نه شرایط خاصی داره یا نه
    اگرنه چگونه میتونم ادامه بدم میتونم برم دانشگاه علمی کاربردی ادامه بدم

    1. سلام جزایری هستم.معمولا تا 5 سال بعد از انصراف می توانید به دانشگاه خود درخواست بازگشت به تحصیل بزنید و تحصیل خود را ادامه دهید

  9. من قبلاً یک بار از دانشگاه مقطع ارشد انصراف دادم و الان دانشجوی پیام نور ارشد هستم ترم سه. میخواستم ببینم اگه دانشگاه سراسری قبول بشم میتونم از پیام نور انصراف بدم و وارد رشته جدید توی دانشگاه سراسری بشوم ؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم اگر خانم باشید یا آقا باشید ولی مساله ی نظام وظیفه نداشته باشید (کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشید) محدودیتی در انصراف دادن ندارید

  10. سلام وقتتون بخیر .
    من دانشجوی ترم 5 رشته ادبیات انگلیسی دانشگاه پیام نور هستم ، میخواستم ببینم اگر از یک بار فرصت انصراف خودم استفاده کنم و مجددا وارد دانشگاه پیام نور شوم میتونم رشته ادبیات انگلیسی رو بخونم یا رشته ی مترجمی زبان رو ؟ یا کلا دیگه باید از رشته های زبان خداحافظی کنم ؟

  11. سلام وقت بخیر،من سال ۱۴۰۰ رفتم دانشگاه تو ترم خوندم رشته ی حقوق که انصراف دادم، الان میتونم دوباره برم دانشگاهی دیگه بر اساس سابقه تحصیلی این ترم ثبت نام بکنم و ادامه بدم؟!! لازم به ذکر است من سال ۹۸ رفتم سربازی و شهریور ۱۴۰۰ تموم کردم یعنی پایان خدمت دارم. میتونم ادامه بدم این دو ترم رو دانشگاهی دیگه ای

    1. سلام در صورت قبولی دوباره در این رشته با کنکور یا بدون کنکور در دانشگاه دیگر میتوانید ثبت نام کنید و واحد های پاس کرده را با تایید کمیسیون اموزشی دانشگاه تطبیق بزنید

  12. سلام من دانشگاه افسری بودم انصراف دادم الان پیام نورم اگ کنکور بدم فرهنگیان بیارم میتونم برم یا ن؟

    1. سلام بله میتوانید ثبت نام کنید محدودیتی ندارد و باید انصراف دهید ولی اگر آقا باشید محدودیت خواهید داشت

  13. سلام
    من دولتی شهر دیگه ای قبول شدم ثبت نام کردم ولی انصراف دادم همون اول و شهر خودم آزاد ثبت نام کردم میخواستم بدونم بعد ی ترم آزاد میتونم برگردم تو همون دانشگاه دولتی از بهمن بخونم؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم خیر امکان پذیر نیست شما در دانشگاه دولتی انصراف دادید

  14. سلام من از دانشگاه پیام‌نور انصراف زدم و آزاد ثبت نام کردم الا مسول رشته آزاد بهم گفتن بعد ثبت نام واحدام ب طور خودکار میان دانشگاه مخواستم بدونم راست میگه چون جواب درستی بمن تا الا ندادن مترسم برگردم از اول بخونم

  15. سلام من دانشجوی سال ۸۷ پیام نور بودم ترم اول اونجا درس خوندم و بعد مهمان دانشگاه شهر خودم شدم ولی بعداز ۵ ترم بدلیل اینکه شهرستان بود و اون زمان پدرم اجازه نداد به شهرستان بروم و درسمو ادامه بدم دیگه دانشگاه نرفتم ،الان با داشتن دوتا بچه میخوام کنکور بدم لطفا بهم بگید واسه مدارکم باید چکار کنم

    1. سلام مدارک خود را از دانشگاه تحویل بگیرید و بعد میتوانید برای کنکور ثبت نام کنید و در ورت بدست اوردن رتبه مناسب دانشگاه ثبت نام کنید.

  16. سلام دانشگاه ازادانصراف دادم الان دولتی میخونم
    امکان داره که بتونم ازاین دانشگاه انصراف بدم؟

    1. با سلام، شما برای مرتبه دوم اجازه انصراف را نخواهید داشت البته اگر مشکال نظام وظیفه ندارید یعنی کارت معافیت دائم یا پایان خدمت داشته باشید مشکلی نخواهد داشت

  17. سلام بنده دانشجوی حقوق ترم یک دانشگاه آزاد هستم میخواستم بدونم که میشود از ترم اول ازدانشگاه آزاد انصراف داد وبرای ترم بعد دردانشگاه پیام نور ثبت نام کنم

    1. با سلام، اگر شما ترم اول را انتخاب واحد نکرده باشید و صرفا قبول شده باشید این امکان بسیار راحت تر از زمانی هست که شما انتخاب واحد هم انجام داده باشید چرا که امکان گرفتن جریمه انصراف هم ب ای شما وجود دارد ولی بسته به دانشگاه دارد که به شما این امکان را بدهد

  18. سلام من دانشجوی دوره روزانه ورودیه ۱۴۰۲هستم
    خواستم ببینم میتونم واسه سال بعد کنکور بدم و بعد از اعلام نتیجه انصراف بدم؟
    واینکه میتونم دوره روزانه قبول شم؟
    واینکه باید خسارت بدم؟

    1. با سلام، شما اجازه یکبار انصراف را در هر مقطعی خواهید داشت و هزینه ای پرداخت نخواهید کرد و جریمه نخواهید شد بعلت قبولی در رشته دیگر،،،،

  19. سلام ، من سال 1398 از دانشگاه انصراف دادم برای شرکت در کنکور و بعدش قبول نشدم دوباره درخواست ادامه به تحصیل در دانشگاه رو دادم که کمسیون دانشگاه اجازه نداد و رفتم سربازی حالا الان میتونم دوباره درخواست ادامه به تحصیل در دانشگاه رو بدم ؟؟؟

  20. سلام .‌من ورودی سال ۹۳ رشته شیمی دانشگاه دولتی جندی شاپور هستم حدودا ۷۰ واحد رو پاس کردم و انصراف دادم الان میتونم بقیش رو بخونم؟

  21. سلام،من ترم یک روانشناسیم از دانشگاه حکیم(روزانه)
    به خاطر سختی رفت و امد و..میخوام اتصراف بدم
    میخواستم بدونم اگه الان انصراف بدم میتونم تو کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنم یا نه؟

    1. سلام بله میتوانید درکنکور سال آینده شرکت کنید ومحرومیت برداشته شده است ولی برای انصراف باید جریمه انصراف را پرداخت کنید تاومدارکتان راتحویل بگیرید

  22. سلام وقت بخیر
    میخواستم از پیام نور انصراف بدم و برای سربازی اقدام کنم آیا بعد از اتمام سربازی امکانش هست
    واحد های باقی مانده رو بگذرونم؟

    1. شما می‌توانید بعداز انصراف ریز نمرات تان بگیرید وبعداز سربازی تطبیق واحد انجام داده وادامه تحصیل بدهید

  23. سلام من دانشجوی محیط زیست دانشگاه ازاد ورودی ۹۲ بودم به دلایلی از ترم ۳ به بعد یک ترم مرخصی گرفتم وبعد از اون دیگه ادامه ندادم وبعد از مدتی نامه اخراجم اومد.الان میخوام مدارکم از دانشگاه پس بگیرم هزینه چطور چطور حساب میشه نگران هزینه هستم.ممنون میشم راهنمایی کنید تشکر

  24. سلام من چهارشنبه ازدانشگاه دولتی رشته ی پرستاری انصراف دادم وردی جدیدهستم الان بعدازدوروزپشیمون شدم میتونم دوباره برگردم وهمون دانشگاه ثبت نام کنم

    1. سلام میتوانید به دانشگاه درخواست بازگشت به تحصیل بزنید.

      1. سلام وقت بخیر
        من روزانه قبول شدم و ثبت نام کردم اما برای نتیجه ذخیره دانشگاه آزاد منتظر بودم. بعد اینکه ذخیره قبول شدم بلافاصله انصراف از تحصیل دادم ینی فقط یه روز دانشجو بودم. بعد دانشگاه آزاد بهردلیلی نشد ثبت نام کنم. میخوام برا کنکور سال دیگه بخونم. میتونم روزانه هم شرکت کنم یا خیر؟

        1. شما دو مرتبه نمیتوانید انصراف بدهید البته اگر مشکل نظام وظیفه ندارید میتوانید سال اینده مجدد کنکور یا بدون کنکور ثبت نام نمایید ولی چونکه یکبار انصراف داده اید و اگر مشمول نظام وظیفه هستید نخواهید توانست یک مرتبه دیگر انصراف داده و مجددا ثبت نام کنکور انجام دهید

  25. سلام وقت به خیر ببخشید من سال ۱۴۰۰ دانشگاه پیام نور رشته حسابداری بدون آزمون قبول شدم و دوترم از این رشته رو خوندم
    بعد دوترم میخواستم مرخصی بگیرم بنا به دلایلی نتونستم در واقع ترک تحصیل کردم بدون اینکه انصراف بدم
    و الان میخواستم بدونم کلا میشه سال دیگه تو کنکور سراسری شرکت کنم ؟ یا اینکه بدون آزمون یه رشته دیگه رو برم ؟

    1. سلام امکان شرکت در کنکوریا ثبت نام بدون کنکور را دارید اما برای ثبت نام دانشگاه باید وضعیت ثبت نام شما در دانشگاه پیام نور مشخص شودو انصراف از دانشگاه برای شما ثبت شود.

  26. سلام وقت بخیر بنده دانشجوی روزانه کارشناسی پیوسته آمار دانشگاه رازی کرمانشاه و پذیرفته شده بر اساس سوابق ۱۴۰۰ میباشم و بخاطر علاقه نداشتن میخوام تغییر بدم میخواستم بدونم آیا با ثبت نام مجدد در کنکور ۱۴۰۳ باز هم می توانم بر اساس سوابق تحصیلی و در صورت قبولی… در رشته ای مثل تاریخ در دانشگاه خودم و در دوره روزانه مشغول به تحصیل بشم یا خیر؟ در این صورت آیا باید هزینه انصراف رو پرداخت کنم؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام بله در صورت انصراف از دانشگاه باید جریمه انصراف را پرداخت کنید.

  27. سلام من امسال بدون کنکور شرکت کردم و رشته ای قبول شدم و راضی نیستم از این رشته
    من اگه ثبت نام کنم این رشته و ترم بهمن میتونم از اپل انتخاب رشته کنم چون اگه ثبت نام دانشگاه نکنم باید برم سربازی

  28. سلام من دانشجوی رشته مدیریت مالی هستم دانشگاه علامه
    میتونم از دانشگاه‌ فعلی انصراف بدم و با رتبه ام برم یه دانشگاه پایین تر یا خیر

    1. سلام بله امکان این کاررا دارید باید هزینه انصراف را پرداخت کنید.

  29. سلام اگر در کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 11 واحد پاس کرده باشم و انصراف داده باشم در صورتی که همان رشته را مجددا کنکور بدهم و قبول بشوم آیا آن واحدها را برای من در نظر میگیرند یا مجددا آنها را با فرض اینکه نمره بالای 14 گرفته باشم بایستی اخذ کنم؟ ( مجددا از صفر شروع کنم ؟ )

  30. سلام،من ترم ۳تغذیه هستم دانشگاه آزاد و الان می‌خوام انصراف یا مرخصی تحصیلی بگیرم،چون واقعا تایم دانشگاه رو ندارم،اگر وسط سال تحصیلی مرخصی یا انصراف بخوام تا چه زمانی میتونم ادامه همین رشته رو بخونم؟؟؟

    1. سلام در صورت انصراف تا 5 سال بعد میتوانید به دانشگاه درخواست بازگشت به تحصیل بزنید

  31. سلام من سال98دانشگاه دولتی رفتم99انصراف دادم
    الان درخواست بازگشت ب تحصیل دادم گفتن از بهمن میتونم برگردم دانشگاه قبلی
    اگه من کنکور1403قبول شم و بخوام برم فرهنگیان میتونم دوباره انصراف بدم و برم فرهنگیان ؟

  32. من سال گذشته ادبیات انگلیسی روزانه بودم و ترم یک رو نیمه کاره رها کردم و انصراف دادم . امسال میتونم با سوابق انتخاب رشته کنم و همون دانشگاه اما هنراسلامی بخونم؟

  33. سلام من دانشجوی انصرافی تیرماه هستم. کنکور دادم و برای ثبت نام از تیر رد میشه مهلت یکساله رد میشه اجازه تحصیل میدن برای ثبت نام

    1. دفترچه پست کنید و درخواست ایست خدمت جهت ادامه تحصیل دهید

  34. سلام من دانشجوی ترم دوم دانشگاه آزادم الان ملی قبول شدم میتونم دانشگاه ملی ثبت نام کنم یا باید حتما از دانشگاه آزاد انصراف بدم ؟

  35. سلام وقت بخیر خسته نباشین
    میشه تویه کدرشته قبول شد و با دانشگاه مقصد توافق کرد دوسال بعد یعنی۱۴۰۴به تحصیل شروع کرد؟

  36. سلام من سال ۱۴۰۱ انصراف دادم رشته فیزیک هسته ای روزانه میخوندم ودر کنکور شرکت کردم وقبول نشدم میتونم برگردم به رشته تحصیلیم

  37. سلام من دانشجوی روزانه بودم دوترم خوندم انصراف دادم بعد سه سال بازگشت ب تحصیل کردم تو همون رشته
    حالا بعد یکسال خوندن فرهنگیان اوردم میتونم انصراف بدم برم فرهنگیان یا اینکه درخواست مدرک معادل کاردانی بدم بعدش میتونم دانشگاه فرهنگیان برم؟۷۰واحد لازم برای کاردانیو پاس کردم

    1. سلام من دانشگاه آزاد انصراف دادم بعد یه شهر دیگه دانشگاه آزاد رفتم میتونم برگردم همون رشته اولم مشکل ایجاد نمی کنه برام البته سربازی هم نرفتم

      1. سلام جزایری هستم.در صورتی که دوباره انصراف بدهید طبق قوانین نظام وظیفه تا گرفتن کارت پایان خدمت یا معافیت به شما اجازه ادامه تحصیل داده نمیشود.

  38. سلام و خسته نباشید
    من دوسال پیش از دانشگاه فنی دولتی انصراف دادم و به خدمت سربازی رفتم ولی تصفیه کامل نکردم برای ادامه تحصیل میتونم در دانشگاه آزاد ثبت نام کنم؟
    یا باید در دانشگاه قبلی تصفیه کنم؟

    1. سلام خدمت شما، برای ادامه تحصیل باید نامه از دانشگاه قبلی ارائه دهید و نیاز به تسویه حساب دارید.

  39. من دانشجوی بیمه بودم بنا به دلایلی مشکلاتی برایم رخ داد سال 85 حال میتوانم ادامه تحصیل بدم

    1. سلام از طریق سابت استعلام ام اس ار تی وضعیت تحصیلی خود را استعلام بگیرید میتوانید دوباره ار طریق کنکور سراسری یا با سوابق تحصیلی ثبت نام انجام دهید

  40. سلام
    من سال ۹۱ تا ترم سوم ارشد مدیریت خوندم فقط پایانامه ام مونده بدلیل مشکلاتی نتونستم ادامه بدم الان میتونم برم ادامه بدم پایان نامه ارائه بدم دانشگاه ازاد بودم.شرایطش چجوریه؟

    1. سلام در صورت تایید دانشگاه میتوانید بازگشت به تحصیل داشته باشید

  41. سلام و وقت بخیر خدمت شما.
    بنده سال 1395 دامپزشکی شبانه قبول شدم ولی بهمن ماه سر کلاس ها نرفتم”استعلاجی گرفتم” و ترم بعد هم انصراف دادم.
    به نظر شما بعد از گذشت هفت سال امکان بازگشت به تحصیل وجود داره؟

    با تشکّر.

    1. سلام تا ۵ سال امکان بازگشت به تحصیل دارید و بعد از آن باید دوباره برای دانشگاه اقدام کنید

  42. سلام من سال ۹۵دانشجوی رشته معماری دانشگاه آزاد بودم دو ترم رو گذروندم و به دلایل بیماری و مسائل شخصی نتونستم ادامه بدم ۴۰ واحد هم باقی مونده (انصراف ندادم)ترک از تحصیل کردم.الان میتونم دوباره برلی ادامه تحصیل به دانشگاه برگردم؟چه شرایطی داره؟

    1. از طریق دانشگاه درخواست بازگشت به تحصیل بدهید

  43. سلام
    سوال تکراری من سال پنجم کارشناسی قبل از معافیت تحصیلی یعنی قبل تموم شدنش انصراف دادم و فرصت یکساله که در حال اتمام بود برگه اعزام گرفتم آیا با ثبت نام رشته بدون آزمون میتونم چون انصراف اولی بودم معافیت بگیرم ؟
    غیبت نداشتم و اعزام آبانم سنوات هم نداشتم چون فرجه داشتم !

    1. سلام بله اگر غیبت نخورده باشید امکان تمدید معافیت تحصیلی دارید

  44. سلام من ترم 3 حقوق دانشگاه آزادم میتونم از دانشگام انصراف بدم و دانشگاه آزاد دیگه ایی ثبت نام کنم ؟

    1. سلام بله باید هزینه انصراف را پرداخت کنید.

  45. سلام وقتتون بخیر بنده سال ۴۰۰از طریق استعداد درخشان بدون آزمون ارشد قبول شدم دانشگاه روزانه ولی بنابه دلایلی نرفتم وانصراف هم ندادم الان ازمون دادم رتبه خوبی هم کسب کردم ولی برام مردودی زده
    اگه انصرافی قطعی بشه ومجدد ازمون بدم وقبول بشم انتخاب مجدد همون رشته امکان پذیره؟ وتا چند سال محرومیت داره؟

    1. سلام بله در صورت انصراف میتوانید دوباره در همان رشته و دانشگاه تحصیل داشته باشیید

  46. سلام من دانشجوی دانشگاه فنی حرفه ای در مقطع کاردانی ناپیوسته هستم و یه ترمم مونده اگه انصراف بدم سال بعدش میتونم درخواست ادامه تحصیل بدم
    (در طول تحصیل هم یه ترم مرخصی گرفتم)

    1. سلام بله در صورت انصراف تا 5 سال میتوانید به دانشگاه درخواست بازگشت به تحصیل بزنید.

  47. سلام من متولد 1368 هستم ..سال 94 دانشگاه پیام نور رشته حسابداری بودم سه ترم خوندم دانشگاه رو ترک کردم الان بدون کنکور رشته حقوق می‌خوام ثبت نام کنم آیا امکان تحصیل دارم

    1. سلام خدمت شما. درصورتی که از دانشگاه قبلی انصراف داده اید ، بله امکان ادامه تحصیل را طبق مقاطع مخلتف دارید. باید تخصصی بررسی شود.

  48. سلام من سال ۹۱ دردانشگاه صنعتی شاهروددانشجوی رشته کشاورزی کارشناسی پیوسته بودم وبعدازدوسال یعنی ترم ۴ انصراف دادم الان سال ۱۴۰۲ میخوام رشته روانشناسی بتونم غیرحضوری امامدارکم توی دانشگاه قبلی هیتش وازم پول میخوان تاپس بدن چطورب میتونم الان دوباره بخونم بدون اینکه پولی به اونجاپرداخت کنم

    1. شما برای ثبت نام باید مدارک به دانشگاه جدید ارائه بدهید پس یا مدارک باید بگیرید یا از آموزش و‌پرورش منطقه خود درخواست صادرشده مدرک المثنی را بدهید

  49. سلام وقتتون بخیر ببخشید می خواستم بپرسم من دی ماه پارسال از دانشگاه انصراف زدم دو ترم دولتی حقوق خونده بودم الان هشت ماه شده می خاستم بپرسم که راهی هست تا دوباره برگردم دانشگاه

    1. سلام بله میتوانید تا یک سال فرصت بازگشت به تحصیل دارید درخواست خودتان را در دانشگاه ثبت کنید شرایط تان برسی میشه و انشالله که موافقت میکنن

  50. سلام بنده ورودی بهمن ۹۱ هستم کارشناسی ناپیوسته رشته تکنولوژی ساختمان که بعد از تمام شدن سقف سنوات و ارفاقی از تحصیل انصراف دادم و ۲۶ واحد درسی مانده،بعد از چند وقت رفتم خدمت الان کارت خدمت گرفتم.
    میخواستم ببینم چطور میتونم واحد های باقی مانده رو بگذرونم و مدرک رو بگیرم؟

    1. باید به دانشگاه مراجعه کنید و مجدد ثبت نام انجام بدین و دروسی که گذراندید را تطبیق بزنید

  51. سلام وقت بخیر
    من اگه امسال ارشد ثبت نام کنم و مشغول به تحصیل بشم با توجه به ابطال شرط سنی میتونم برای کنکور سراسری ۱۴۰۳ فرهنگیان ثبت نام کنم؟

  52. سلام من دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد هستم اما پنج سال است که ثبت نام نکرده و ترک تحصیل بدون انصراف محسوب می شوم ایا اکنون می توانم در رشته کارشناسی بشرط معدل پیام نور ثبت نام کنم؟

  53. سلام من دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد هستم اما پنج سال است که ثبت نام نکرده ام به عبارتی ترک تحصیل بدون انصراف محسوب می شوم ایا اکنون می توانم در کارشناسی بدون ازمون پیام نور ثبت نام کنم؟

  54. باسلام وخداقوت
    من ترم دوم رشته مهندسی کامپیوتردانشگاه آزادهستم؛اگه الآن انصراف بدم وسربازی برم آیابعدازسربازی بازهم می تونم ادامه تحصیل بدم وآیاهزینه انصراف دوباره بهم پس داده میشه؟
    لطفاکمکم کنید
    باتشکر

  55. سلام وقتتون بخیر ،
    من ترم دوم مدریت بازرگانی پیام نور هستم و میخواستم از طریق سوابق تحصیلی برای مهر دوباره توی پیام نور ولی رشته مهندسی کامپیوتر ثبت نام کنم و اگر قبول شدم از رشته قبلی انصراف بدم
    میخواستم بدونم که منم باید هزینه انصراف بدم یا نه ؟

    1. سلام برای انصراف شما باید مبلغ 1.5 برابر شهریه ثابت خود را به عنوان خسارت پرداخت کنید.

  56. سلام ورودی 89 رشته نرم افزار انصراف دادم اما لغو تعهد نکردم میتونم الان برم پیام نور بخونم؟

    1. بعد از انصراف در رشته و دانشگاه جدید اقدام به تحصیل کنید

  57. سلام من دانشجوی معماری در دانشکده دولتی روزانه هستم ترم ششم جزءموارد کمیسیون خاص و۲۲ واحد مونده ایا میتوانم انصراف دهم ودر در انشگاه آزاد ادامه تحصیل دهم

  58. سلام من ورودي ٩٥دانشگاه ازاد رشته حقوق بدون ازمون هستم و ١٥واحد ديگه دارم و بايد برم سربازي ايا بعد از خدمت ميشه بقيه واحدامو پاس كنم و فارغ التحصيل بشم؟

    1. سلام.باید از دانشگاه انصراف بدهید و بهد از گذرانرن سربازی به دانشگاه درخواست بازگشت به تحصیل بدهید.

  59. سلام من دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم
    آیا من میتونم رشته ی خودم رو برای دوره روزانه انتخاب رشته کنم؟
    یا محرومم؟

  60. با سلام پسر من دانشجوي حسابداري دانشگاه فني و حرفه اي ميباشد و سه ترم گذرانده است و الان مي خواهد از آن دانشگاه انصراف داده و در همان رشته و در دانشگاه آزاد ثبت نام نمايد آيا امكان اين جابجايي و ادامه تحصيل در داشگاه آزاد هست و آيا واحدهاي گذرانده شده برابر سازي و تطبيق داده خواهد شد

    1. در برخی دروس مشابه امکان معادل سازی وجود خواهد داشت

  61. سلام و احترام. من ترم ۶ عمران دانشگاه دولتی هستم. میخوام انصراف بدم و دوباره کنکور بدم. آیا این امکان وجود داره دوباره رشته عمران بخونم توی یه دانشگاه دیگه؟

  62. سلام
    من ورودی ۹۹روزانه بودم بعد از دو ترم انصراف دادم و رفتم سربازی
    آیا امکان داره دوباره تو همون دانشگاه روزانه همون رشته رو دوباره ثبت نام کنم؟
    یا از طریق آزمون بتونم دوباره همون رشته رو انتخاب کنم

    1. سلام در صورتی که بیش از 5 سال از انصراف شما نگذشته باشد میتوانید به دانشگاه درخواست بازگشت به تحصیل بزنید و همنین در صورت قبولی کنکور در همان رشته امکان ثبت نام و تحصیل دارید.

  63. با سلام
    من برای اینکه فرصت بیشتری برای کنکور داشته باشم تو دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم و بعد از قبولی تو یک رشته دلخواه انصراف دادم و الان دانشجوی مهندسی پزشکی هستم میخواستم بدون من میتون در کنکور ارشد در سال آخر تحصیلی ام شرکت کنم و اینکه در پیان تیر ماه 1404من به طور کامل فارزغالتحصیل میشم تو کدوم سال میتونم در ارشد حین تحصیل شرک کنم

  64. ببخشید من امسال (1401) دانشگاه غیر دولتی ثبت نام کردم که بتونم کنکور بدم ولی نتونستم رتبه دلخواهم رو بیارم در کنکور 1402
    آیا میتونم مهر از دانشگاه انصراف بدم که بتونم کنکور دوباره بدم 1403 و مشکل نظام وظیفه نداشته باشم.؟

    1. سلام.شما بعد از انصراف از دانشگاه 1 سال فرجه دارید که برای دانشگاه یا نظام وظیفه اقدام کنید از بعد آن 1 سال غیبت میخورید و دیگر اجازه ادامه تحصیل ندارید.

  65. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم ۴ دانشگاه الکترونیک (مجازی ) هستم رشته آموزش زبان انگلیسی میخونم امسال در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردم ،اگر دانشگاه آزاد حضوری قبول بشم میتونم تمامی درس هایی که در چهار ترم خوندم رو معادل سازی کنم که دیگه مجبور نشم اون هارو در دانشگاه جدید بخونم

    1. سلام.در صورتی که دروس عموان مشابه داشته باشند و 80 درصد شباهت وجود داشته باشد و نمره بالای 12 داشته باشید با تایید کمیسیون آموزشی دانشگاه میتوانید دروس را تطبیق بدهید.

  66. سلام
    پسر من برای مهر ۴۰۱ پیام نور با سوابق تحصیلی ثبت نام کرد ولی دو ترم رو مرخصی گرفت
    الان برای دانشگاه علمی کاربردی پیش ثبت نام کرده با سوابق تحصیلی
    سوالم اینه که اول نتیجه کنکور بیاد بعد انصراف بده ؟
    و دیگه اینکه آیا دوسال متوالی میتونه از شرایط ثبت نام با سوابق تحصیلی استفاده کنه ؟

    1. سلام.بهتر است منتظر جواب بمانند و بعد از گرفتن قبولی از دانشگاه قبلی انصراف داده و ثبت نام دانشگاه جدید را انجام دهند.

  67. سلام.من حدود دو ماه و ده روز هست که از مقطع دکتری دانشگاهی که سراسری بود و دو ترم هم از درسم گذشته بود انصراف دادم ایا امکان بازگشت به تحصیل دوباره هست؟ ممنون از پاسخگوییتون

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم خیر وقتی انصراف دهید امکان بازگشت دوباره ندارید اما اگر خانم باشید بدون محدودیت میتوانید وارد رشته دیگر در دانشگاه دیگر شوید و اگر آقا باشید قبل از کارت پایان خدمت یکبار بدون محدودیت میتوانید انصراف ثبت کنید

  68. سلام وقتتون بخیر سوال بنده اینه که آیا امکانش هست ، بنده از دانشگاه علوم تحقیقات و رشته علوم کامپیوتر انصراف بدم و مجددا توی انتخاب رشته بدون کنکور ثبت نام کنم و همین رشته رو توی یک دانشگاه دیگه تحصیل کنم ؟ و اینکه با این شرایط مجددا 5 سال سنوات تحصیلی دریافت میکنم ؟؟ (1402/05/08-19:34:37)

    1. در صورتی که اولین انصراف شما باشد امکان پذیر میباشد

  69. من دانشجوی انصرافی روزانه ستم جریمه انصرافی رو ندادم
    میشه دوباره با سوابق تحصیلی بدون کنکور برا دانشگاه روزانه انتخاب رشته کرد بدون اینکه هزینه انصرافیو بدم ؟؟
    لطفا جواب بدین

  70. سلام خسته نباشید ، من ۱۰ سال پیش دانشگاه ازاد کارشناسی زبان اسپانیایی میخوندم ولی انصراف دادم و مدرک کاردانی گرفتم ، الان میتونم اقدام کنم دوباره برم دانشگاه برای ادامه این رشته ؟

  71. سلام
    من از دانشگاه دولتی انصراف دادم و رفتم سربازی
    ایا بخوام ادامه تحصیل در دانشگاه دولتی یا ازاد بدم میتوانم واحدای قبلیمو تطبیق بدم؟؟
    ممنون مبشم راهنمایی کنید

  72. سلام خسته نباشید،من ترم ۵ روانشناسی دانشگاه آزاد هستم میخواستم بدونم اگه کنکور بدم و دولتی قبول بشم امکانش هست آزاد انصراف بدم و دولتی ادامه تحصیل بدم؟و این که چه مبلغی لازم برای انصراف پرداخت کنم؟

    1. سلام – بله امکانش وجو دارد ولی باید برای 3 ترم باقی مانده شهریه ثابت رو به عنوان جریمه پرداخت کنید به عبارتی 3*شهریه ثابت مصادف است با جریمه شما.

  73. سلام،من سال۱۴۰۰ مجددا کنکور دادم و دانشگاه خودم و همون رشته خودم قبول شدم.برای انتخاب واحد باید طبق چارت قبلی خودم پیش برم یا طبق چارت۱۴۰۰؟ آخه چون چارت ترمی خودم با چارت ترمی۱۴۰۰فرق داره.

  74. سلام دخترم دانشجو ترم چهار دانشگاه رازی کرمانشاه رشته مهندسی روزانه بود و به دلیل ازدواج ترک تحصیل کرد الان می تونم بقیه ترم مانده از تحصیلش را نقدی پرداخت کنم و مدرکش رابگیرم لطفا راهنمای کنید با توجه به اینکه همسرم رزمنده و دارای کارت ایثار است و سهمیه 5درصد داریم لطفا راهنمای کنید ممنون میشوم چکار کنم و چقدر باید برای ترم باقی مانده پرداخت کنم با تشکر

    1. سلام دختر شما برای گرفتن مدرک باید همه واحد های الزامی رشته را گذرانده باشد.

  75. سلام من دانشجوی ترم۶فیزیک در دانشگاه روزانه هستم.
    خواستم بپرسم اگر من مدرک فوق دیپلمم رو بگیرم،میتونم دوباره در یک دانشگاه دیگه رشته فیزیک را ثبتنام کنم و بخونم و دروسی که در دانشگاه قبلی گذروندم رو معادل سازی کنند؟

    1. بله امکان پذیر میباشد در صورتی که 80 درصد تشابه دروس وجود داشته باشد و نمرات بالای 12 کسب کرده باشید

  76. سلام ببخشید من دانشجو کاردانی پیوسته رشتهت فتوگرافیک در ساری هستم ترم ۴ هستم یه ترم مرهصی کرفتم ۳ترم مشروط شدم نعدل یه ترم ۸ معدتل یه ترم ۹ معتدل یه ترم ۱۰ خورده ای.اصلا علاقه به رشتم ندارم دانشگاهدولتی روزانه هستم .چجوری باید رشته تربیت بدنی دانشگاه دولتی غیر انتفاعی هرچی باشه برم؟فقط رشته ترلیت بدنی دوس دارم حالا کارشناسی کاردانی با کنکور بی کنکور مهم نیس بدون کنکور باشه خیلی بهتره میشه ج بدید لطفا خواهش میکنم ممنون ازتون

    1. باسلام ابتدا در مقطع و رشته کنونی خود درخواست انصراف دهید و سپس میتوانید هم با کنکور و هم بدون آزمون در این رشته و درمقطع دلخواه درصورت ارائه ادامه تحصیل دهید

  77. سلام وقتتون بخیر من شبانه دانشگاه دولتی درس میخونم الان ترم ۱۰ رو تموم کردم (سنوات قانونی من تموم شده)و مهر ماه وارد ترم ۱۱ میشم از اونجایی که برای کنکور امسال ثبت نام نکرده بودم و میخوام سال آینده شرکت کنم برای کنکور و رشته ام رو دانشگاه پیام نور تموم کنم آیا توی ترم ۱۲ امکان انصراف و ثبت نام تو دانشگاه دیگه وجود داره

    1. امکان انصراف وجود دارد در صورتی که اولین انصراف شما باشد امکان ادامه تحصیل در همان مقطع وجود دارد

  78. سلام خسته نباشید من دانشجوی حقوق ترم ۴ هستم و میخام تغییر رشته بدم
    سوالم اینه که من میتونم انصراف بدم و برای ترم جدید
    در دانشگاه دیگه ثبت نام کنم

    1. بله در صورتی که خانوم هستید محدودیتی وجود ندارد و اگر اقا هستید در صورت دومین انصراف امکان ادامه تحصیل وجود دارد

  79. سلام و عرض ادب ، من مشمول نظام وظیفه میشم و 1 اذر 1401 از دانشگاه ازاد مقطع کاردانی انصراف دادم ، ( اولین انصراف ) تا جایی که میدونم از تاریخ انصراف هم یک سال مهلت معرفی میدن ، با توجه به شرایطم میخوام بدونم میتونم دوباره مهرماه در دانشگاه ازاد با معدل ، مقطع کارشناسی ثبتنام کنم ؟

  80. سلام خسته نباشید…من ۲۱ سالمه و ترم سوم رشته حسابداری آزاد هستم و این ترم چهارم رو مرخصی گرفتم

    الان اگه بخوام انصراف بدم و توی یک رشته دیگه از دانشگاه آزاد ثبت نام کنم با مشکل سربازی رو به رو میشم یا مشکلی ندارم؟تا الان انصراف ندادم و برای اولین بار میخوام انصراف بدم

    1. سلام شما بعد انصراف 1 سال فرصت دارید که برای ادامه تحصیل در دانشگاه ثبت نام کنید یا برای خدمت افدام کنید اما بعد از انصراف دوم دیگر اجازه ادامه تحصیل نخواهید داشت.

  81. سلام خسته نباشید

    من ترم پنج رشته حسابداری دانشگاه آزاد هستم میخواستم بدونم میتونم از این رشته انصراف بدم و توی یک رشته دیگه از دانشگاه آزاد ثبت نام کنم؟اینم بگم که تا الان انصراف ندادم

    1. با سلام،بله.
      طبق قانون هر شخصی در هر مقطع میتواند یکبار از تحصیل انصراف بدهد بشرطی که این انصراف بمنظور ادامه تحصیل در همان مقطع فعلی باشد یعنی روبه عقب نباشد،

  82. سلام خسته نباشید من یک ترم عیرانتفاعی درس خوندم و انصراف دادم و الان دانشجوی دانشگاه ازادم و میخوام از این هم انصراف بدم و مجدد کنکور شرکت کنم با توجه به دوبار انصراف دادنم مشکلی پیش نمیاد محروم نمیشم .؟
    با تشکر

    1. در صورت دوبار انصراف امکان ادامه تحصیل وجود ندارد

  83. سلام وقت بخیر
    من ورودی سال ۹۸ کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد هستم،بعد سال ۱۴۰۰ تغییر رشته دادم داخل همون دانشگاه،و برا نظام وظیفه یه انصراف ثبت شده،بعد سال ۱۴۰۱ واحدام رو رسوندم به فوق دیپلم و کاردانی معادل گرفتم،،بعدش رفتم دانشگاه ازاد شهر خودمون که کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنم،و ادامشو بخونم،نظام وظیفه اجازه ادامه تحصیل بهم نمیده و میگه هرکسی فقط در طول تحصیل یه بار میتونه انصراف بزنه،،میخاستم بدونم الان هیچ راهی ندارم ادامه تحصیل بدم،چون دوبار انصراف برام ثبت شده،ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻

    1. در صورت دوبار انصراف امکان ادامه تحصیل وجود ندارد

  84. بنده سال ۹۶ ترم ۶ مهندسی پزشکی غیر انتفاعی بودم که انصراف دادم.الان میخوام همون دانشگاه همون رشته رو ادامه بدم.لطفا راهنمایی بفرمایین

    1. سلام. در صورت تایید دانشگاه میتوانید درخواست بازگشت به تحصیل بدهید و در صورتی که تایید نکند هم با کنکور سراسری هم با سوابق امکان ثبت نام مجدد خواهید داشت

  85. سلام خسته نباشید بنده ۵ ترم کاردانی دولتی رو گذروندم و از پارسال به دلیل مسافت زیاد نتونستم برم و در سامانه برای من ترک تحصیل ثبت شده
    آیا الان با گذشت یک سال میتونم دانشگاه آزاد ثبت نام کنم و مشکلی نداره؟

  86. سلام ورودی ۹۹ به شرط معدل دانشگاه آزاد هستم ترم ۳ دانشگاه ول کردم الان قصد دارم برگردم
    قبول می‌کنند از ترم ۳ شروع کنم یا اینکه نه؟؟

    1. باید اول وضعیت تحصیلی خودتون رو مشخص کنید . در صورت اخراج نشدن از دانشکاه میتوانید انتخاب واحد انجام دهید و باپرداخت شهریه ادامه تحصیل دهید.وضعیت تحصیلی خود را هم به صورت حضوری با مراجعه به واحد اموزش دانشگاه و هم به صورت الکترونیکی از سامانه استعلام مدرک تحصیلی جویای وظعیت خود شوید.

  87. سلام من در مقطع کارشناسی رشته عمران یک دانشگاه دولتی مشغول به تحصیل بودم که حدودا ۲۳ واحد ازم مونده بود و ۱۰ ترم رو گذرونده بودم.
    بعد به دلایلی انصراف دادم و با مدرک کاردانی الان سربازم.
    آیا امکانش هست بتونم بعد پایان خدمتم اون چند واحد رو بگذرونم و لیسانس بگیرم؟

    1. باتوجه به اینکه انصراف شما در سیستم ثبت شده خیر بعد از سربازی اجازه بازگشت به همان دانشگاه را ندارید مگر درصورت گرفتن پذیرش مجدد از دانشگاه

  88. سلام بنده دانشگاه علمی کاربردی بودم تمام واحدامو پاس کردم وقتی رفتم برای فارق التحصیلی بهم گفتن ترم اخرت معافیت تحضیلیت تموم شده بوده و سنوات نمیخوری مدرکتو نمیتونیم‌بدیم من با اینکه تمام واحدامو پاس شدم مجبور به انصراف شدم و رفتم سرباز و تموم کردم خواستم بدونم الان چجوری میتونم مدرکو‌ بگیرم؟

    1. با کارت پایان خدمت مراجعه کنید اگر دانشگاه همکاری لازمه رو انجام داد مدرک خودتونو بگیرید در غیر این صورت مجدد باید پذیرش همان دانشگاه را گرفته و تطبیق واحد بزنید

  89. سلام من دانشجو دانشگاه فرهینگانم
    پارسال به خاطر پشت کنکوری بودن دانشگاه آزاد رفدم

    الان می خوام از دانشگاه فرهنگیان انصراف بزنم و دوباره کنکور بدم آیا می تونم؟

  90. سلام،وقت بخیر. این قانون که اگر از رشته ای در مقطع ارشد انصراف دهید نمیتوانید در همان رشته مجدد تحصیل کنید، چون معافیت تحصیلی صادر نمیشود. شامل رشته هست یا گرایش؟ یعنی من اگر از یک گرایش در مهندسی عمران انصراف دهم میتوانم در گرایش دیگری از مهندسی عمران مجدد تحصیل کنم یا خیر؟

  91. سلام وقتتون بخیر.
    من ترم 3 و 4 دانشگاه ازاد رو کلا ثبتنام نکردم ولی نرفتم که درخواست انصراف بدم. الان میتونم رشتمو عوض کنم توی همون دانشگاه بدون اینکه مجدد کنکور بدم، ادامه تحصیل بدم؟

    1. خیر در صورت انتخاب رشته مجاز به تحصیل میباشید

  92. سلام وقت بخیر
    من بلافاصله بعد از اتمام کارشناسی به خدمت رفتم در حین خدمت ارشد قبول شدم.ایست خدمتی زدم و دانشگاه ثبت نام کردم.میخواستم ببینم میتونم انصراف بدم و در رشته و دانشگاه دیگه ای ثبت نام کنم؟این اولین بار هست که از دانشگاه انصراف میدم.

  93. سلام خسته نباشید بنده ترم یک معماری داخلی بودم مقطع کاردانی ب دلیل مغایرت معدل از دانشگاه فنی حذف شدم امکان داره ورودی جدید دوباره ثبت نام کنم و ترم یک که پاس کردم برام رد بشه؟ با سوابق تحصیلی قبول شدم و معدلم بالاست

    1. سلام شما میتوانید در دانشگاخ دیگری ثبت نام کنید و دروسی که گذراندید را معادل سازی کنید.

  94. سلام، من دانشگاه غیر انتفاعی قبول شدم و ثبت نام کردم بعد انصراف دادم. میخواستم بدونم برای ترم مهر میتونم دانشگاه ازاد براساس سوابق تحصیلی شرکت کنم دوباره؟خانم هستم. ولی توی شرایط اختصاصی دفترچه براساس سوابق نوشته دانشجویان انصرافی نمیتونن در این دوره شرکت کنند مگر اینکه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم داشته باشند یعنی منظورش برای آقایون بوده؟

    1. سلام خانم ها محدودیتی برای ثبت نام دانشگاه بعد از انصراف ندارند.

  95. سلام خسته نباشید من ترم ۵ رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد هستم می‌خوام انصراف بدم بنا به دلایلی برم خدمت ،بعدش برگردم دوباره ادامه بدم دانشگاهو،امکانش هست؟

    1. سلام تا 5 سال دانشگاه اجازه بازگشت به تحصیل میدهد

  96. سلام وقت بخیر من دانشجوی کارشناسی پیوسته هستم ترم ۶ اگر انصراف بدم معادل کاردانی بگیرم میتونم در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون ازمون ثبت نام کنم تا حالا انصراف ندادم.معافیت تحصیلی بم تعلق میگیره؟ در کارشناسی معافیت تحصیلی تا ۱۴۰۵ دارم

    1. سلام در صورتی که مدرک معادل کاردانی بگیرید اجازه ادامه تحصیل نخواهید داشت.

  97. سلام
    بنده دانشجوی ارشد دانشگاه شهیدبهشتی دوره مجازی بودم و سه ترم کامل خوندم ولی ترم اخر که بدلیل معدل بالا به ما اجازه برداشتن پایان نامه دادن ، بدلیل مشکلات مالی و شخصی نتونستم پایان نامه رو به موقع انجام بدم و نهایتا بدلیل عدم انتخاب مجدد پایان نامه در ترم پنجم نهایتا دانشگاه وضعیت بنده را انصراف از تحصیل کرد.
    ایا راهی هست بتونم مجدد برگردم همون دانشگاه و همون رشته و ارشدم رو تموم کنم؟ یا کلا راهی هست که مجدد کنکور بدم و واحدهای گذرونده رو معادل سازی کنم؟

    1. سلام تا 5 سال بعد از انصراف میتوانید به دانشگاه درخواست بازگشت به تحصیل بزنید

  98. سلام. ببخشید من ۴۵ واحد در دانشگاه پیام نور گذراندم بعدش انصراف دادم الان ۷سال گذشته حالا میخواستم دوباره برم همون رشته رو ادامه بدم ولی گفتن نمیشه.درسته یانه؟

    1. سلام امکان بازگشت به تحصیل بعد از گذشت بیش از 5 سال ندارید. باید از اول از طریق کنکور یا سوابق تحصیلی اقدام به تحصیل کنید.

  99. سلام
    من امسال در ارشد رشته مدیریت دانش دانشگاه روزانه مجازی قبول شدم ثبت نام کردم و ولی به دلایل شخصی انصراف دادم چطور میتونم در دانشگاه غیر انتفاعی در همون رشته که در کارنامه هم مجاز شدم برای ترم بهمن ماه ثبت نام کنم لطفا راهنمایی بفرمائید./

    1. برای ورودی بهمن در پذیرش دانشگاه ازاد و سراسری بدون ازمون انتخاب رشته کنید

  100. سلام من دانشجوی برق روزانه هستم قبلا هم یکبار انصراف از شبانه داشتم اما معافیت موقت کفالت دارم اگر دوباره انصراف بدم وبخوام کنکور بدم وبرق مثلا دانشگاه تهران بخونم بامعافیت موقت میتونم ثبت نام کنم؟ممنون

    1. سلام بهد از انصراف دوم به شما تاگرفتن کارتپایان خدمت با معافیت اجازه ادامه تحصیل داده نمیشود

  101. سلام وقت بخیر.بنده سال ۹۴دانشجوی کاردانی نرم افرار کامپیوتر در دانشگاه فنی دختران اقلید نوبت شبانه بودم که متاسفانه بنابر شرایطی فقط دو ترم تونستم ادامه بدم بعد انصراف دادم ولی الان میخام ادامه تحصیل بد م لطفا میشه راهنماییم کنید که بدونم باید چیکار کنم

    1. سلام تا 5 سال بعد از انصراف امکان زدن درخواست بازگشت به تحصیل به دانشگاه دارید. در حال حاظر با کنکور یا بدون کنکور باید در دانشگاه ثبت نام کنید در حال حاضر امکان تطبیق وجود ندارد

  102. سلام من دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم و ترم مرخصی گرفتم و یک ترم هم انتخاب واحد نکردم و هیچ واحدی هم پاس نکرده بودم و دانشگاه برام حق ادامه تحصیل نداد و منم انصراف دادم آیا الان میشه برم دوباره درخواست ادامه تحصیل بدم ؟

    1. سلام در صورتی که بیش از 5 سال از انصراف نگذشته باشد میتوانید درخواست بازگشت به تحصیل بزنید.

  103. لام خسته نباشین من دوسال توی دانشگاه تحصیل کردم بعدیهویی ترک کردم الان ده سال میگذره وهنوز مدارکم پیش دانشگاهه وهیچ مدرکی از دانشگاه بابت این دوسال دردستم نگرفتم آیا الان امکان سرگیری تحصیل وجودداره رشته ام روانشناسی درمقطع لیسانس بود

    1. سلام وقت بخیر باید ازسمت دانشگاه برای ازادسازی مدارک تعیین تکلیف شوید

  104. سلام خسته نباشید سوالی داشتم ایا میشود بعد از قبولی در کنکور در رشته های پزشکی روزانه از رشته پرستاری دانشگاه ازاد در ترم اخر انصراف داد و کارهای فارغ التحصیلی را انجام نداد؟ تا ازنظر نظام وظیفه برای تحصیل در پزشکی به مشکل نخورم ؟

    1. سلام
      انصراف از ترم اخر دانشگاه امکان پذیر نیست اما برای نظام وظیفه باید شرایط شما دقیق تر بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  105. سلام وقت بخیر دانشگاه آزاد درس خوندم‌ من فقط پایان نامم مونده بود که اونم تحویل استاد دادم ولی نمرمو نداد منم متوجه نشدم حالا سه سال گذشته نرفتم. چون یه سری اتفاقاتی افتاد نشد برم دانشگاه الان رقم بالایی برام بدهی زدن ولی وضعیت تحصیلمو و زدن شاغل به تحصیل عادی.
    الان باید چکار کنم نمیتونم اون هزینه زیاد و پرداخت کنم راهی هست مدرک کاردانی بگیرم؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  106. سلام وقتتون بخیر من حدود ۸ سال پیش دانشگاه ارومیه رشته علوم پزشکی روزانه قبول شدم و بعد ۱ ترم نرفتم (در واقع ترک تحصیل کردم و انصراف ندادم و هزینه های انصراف رو پرداخت نکردم) الان من میتونم امسال در آزمون سراسری ۱۴۰۲ شرکت کنم؟ و اینکه میتونم دانشگاه سراسری روزانه انتخاب رشته کنم؟ اگه نه چکار باید بکنم. ممنون از راهنماییتون.

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  107. سلام من تازه از دانشگاه دولتی انصراف دادم و تا بهمن امسال سنوات تحصیلی دارم
    آیا میتوانم دانشگاه آزاد بدون کنکور ثبت نام کنم؟

  108. سلام میخواستم بدونم اگه من از دانشگاه غیر انتفاعی انصراف بدم میتونم برای بهمن تو دانشگاه آزاد ثبت نام کنند

    1. سلام وقت بخیر
      امکان ثبت نام برای شما تحت شرایطی وجود دارد

  109. سلام وقتتون بخیر من مدرک کاردانی رشته برق قدرت دارم کارشناسیم قبول شدم نوبت دوم دانشگاه شهید بهشتی کرج ترم اولشم تا وسطای گذروندم امابنا به دلایلی نتونستم ادامه بدم حتی انصرافم ندادم الآنم یه هشت نه ماهی گذشته ازش خواستم ببینم الان میتونم همون دانشگاه ادامه بدم یا انطرافمو بگیرم برم دانشگاه آزاد ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام وقت بخیر
      از طریق دانشگاه وضعیتتان رو پیگیری کنید .امکان ثبت نام در دانشگاه آزاد وجود دارد .

    2. سلام من سال ۸۷ دانشگاه قبول شدم روانشناسی بالینی تا ترم آخر خوندم ولی به دلایلی ۱۰سال نتوستم برگردم به دانشگاه نه کارای پایان نامه انجام دادم نه اینکه میدونم چندواحدپاس کردم میتونم مجدد برگردم وکارای نیمه تمومم روتموم کنم?

      1. سلام معمولا دانشگاه تا 5 سال بعد اجازه بازگشت به تحصیل میدهد و بعد از آن امکان بازگشت به تحصیل نخواهید داشت

  110. سلام وقتتون به خیر من در دانشگاه ازاد کارشناسی میخونم اگر کنکور بدم و همون رشته روزانه بیارم میتونم واحدهای پاس شده رو دیگه برندارم و از ادامه واحد ها بردارم یا باید از اول بخونم

    1. سلام
      بستگی به رنکینگ دانشگاه ازاد شما داره اما از ازاد به روزانه احتمال ان کم میباشد

  111. سلام من پارسال مقطع ارشد تو یک رشته دانشگاه روزانه قبول شدم ولی بعد از ثبت نام انصراف دادم
    و معافیت تحصیلی هم دریافت کرده بودم
    الان من امسال دوباره ارشد همان رشته مقطع روزانه ولی دانشگاه متفاوت قبول شدم
    آیا از نظر قانونی منعی برای ثبت نام و دریافت معافیت تحصیلی دارم؟
    اولین انصراف دوره تجصیل منه

    1. با سلام بستگی به چندمین انصراف دارد اگر اولی باشد خیر ولی اگر دومی باشد بله

  112. با سلام اگه در دانشگاه ازاد بخایم تغییر رشتع بدیم باید از رشته قبلی انصراف بدیم ؟ صرفا اینکه تو همین دانشگاه نه جایی دیگه برای ادامه تحصیل

  113. سلام امروز من برگه انصراف ازتحصیل بعداز ۱۰سال گرفتم البته برام زدن محرومیت از تحصیل ایا میشود در همان دانشگاه مهر یا بهمن شرکت کنم باز؟؟

  114. سلام وقتتون بخیر،بنده کنکور سال ۹۹ شرکت کرده بودم چون رشته خاصی بود از رشته های وزارت اطلاعات بود بخاطر همین دیر نتیجه رو اعلام کردن یعنی حدود یک سال بعد نتیجه رو زدن.منم رفتم خدمت سربازی. الان نتیجه رو نگاه کردم نوشته مجاز به انتخاب رشته هستید، میخاستم بدونم میتونم انتخاب رشته کنم و در رشته های این دانشگاه تحصیل کنم؟ میگم چون دانشگاه خاصی هست نتایج رو یکسال بعد اعلام کردن نوشته مجاز، درحالی که قبلا چیزی ننوشته بود.الان میتونم انتخاب رشته کنم وبرم تحصیل کنم تو اون دانشگاه؟

  115. سلام
    من الان تو دانشگاه ازاد ادشدمو میخونم..میخواستم بدونم اگه انصراف بدم و کنکور تجربی بدم،تو انتخاب دانشگاه همین واحد دانشگاه ازاد رو میتونم انتخاب کنم یا دیگه تحت هیچ شرایطی این واحد دانشگاه ازاد منو پذیرش نمیکنه؟و یا اگه همون رشته ارشدمو بخوام دوباره بخونم چی؟همین دانشگاه قبولم میکنه؟

    1. وقت بخیر تضمینی مبنی بر این قضیه نیست بستگی به رتبه کنکور دارد

  116. سلام ببخشید من ورودی ۱۴۰۰ دانشگته ازادم با سوابق تحصیلی بدون ازمون وارد شدم حالا میخاستم زشتم رو تغیر بدم و تو همین دانشگاهی که هستم دوباره ادامه تحصیل بدم میخاستم ببینم من اول باید رشته جدیدم رو ثبت نام کنم وقتی نتیجه اعلام شد بعرا انصراف بدم یا اینکع من اول بابد برم دانشگاه انصراف بدم و بعد ثبت نام کنم چحوریه

  117. سلام
    من یه سوال داشتم،می خواستم بدونم که اگر نخواهیم به اطلاع والدین برسانند ، راهی هست ؟ یا کاری که بشه انجام داد تا مطلع نشوند؟

    ممنون از سایت خوب شما

  118. سلام من از دانشگاه روزانه انصراف دادم ولی میخوام دوباره همون دانشگاه بخونم ، میشه؟

  119. درود و وقت شما بخیر
    پرسش:
    من دانشجوی مقطع دکتری در ترم نوشتن پایان‌نامه هستم، آیا پس از انصراف می‌تونم دوباره در همان دانشگاه، از همان ترم تحصیلم را ادام دهم؟

  120. سلام وقت بخیر. من دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد و براساس سوابق تحصیلی و ورودی1400هستم و 2ترم هم گذروندم ولی از دانشگاهم راضی نیستم. کنکور1401 هم شرکت کردم.2تا سوال دارم :
    1-اگه امسال دانشگاه “دولتی” یا “غیرانتفاعی” یا “پیام نور” در همین رشته قبول بشم، درس هایی که پاس کردم لحاظ میشن یا دوباره باید پاسشون کنم؟
    2-اگه بخوام همین رشته رو توی دانشگاه آزاد شهر مدنظرم ادامه بدم(از طریق کنکور یا سوابق تحصیلی) چه اقداماتی باید انجام بدم؟

  121. سلام من رشته گرافیک ترم ۳ اواسطش دیگه دانگاه نرفتم کلا الان میشه راهنماییم کنید چکارمیتونم انجام بدم
    علمب کاربردی بودم و بدون کنکور ثبت نام کرده بودم

  122. سلام وقت بخیر ببخشید من ۲ ترم مرخصی گرفتم از دانشگاه آزاد سما تو رشته حسابداری و ۱ ترم انتخاب واحد کردم ولی از بهمن تا تیر امسال انتخاب واحد نکردم به کنکور میخوندم و معافیت تحصیلی ۲.۵ سال هس تا ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ الان میخواهم برای کنکور ۱۴۰۲ بخونم چون انتخاب واحد نکردم گفتن نمیشه ولی با جور گفتن باشه شهریور بیا حل کنیم الان آیا من شهریور برم حل میکنن که تا اخر شهریور از دانشگاه انصراف بدم تا ۱ سال وقت برای تعیین تکلیفم باشه سال بعد قبول شدم بتونم برم ممنون میشم پاسخ بدین

  123. با سلام من بعد از گذروندن ۶۰واحد از رشته برق انصراف دادم و در کنکور شرکت کردم و الان ترم آخر عمران هستم .میتونم اون برق رو الان ادامه بدم؟دولتی یا آزاد واحدایی ک پاس کردم چی؟

  124. سلام من دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزادم. میخوام به مدت دو سال در خارج از کشور ادامه تحصیل بدم. میتونم از رشته فعلیم موقت انصراف بدم و ادامشو بعد بازگشت به ایران بخونم؟

    1. سلام وقت بخیر
      جنسیت فرد دانشجو در پاسخ به سوال شما اهمیت دارد

  125. سلام وقت بخیر
    من کنکور ارشد داده ام و انتخاب رشته کرده ام میخواستم بدونم چنانچه در دوره ی روزانه قبول شوم وقصد ادامه تحصیل در این دوره را نداشته باشم آیا پس از خدمت سربازی میتوانم دوباره کنکور ارشد بدهم و در رشته ی تحصیلی فعلی خودم دوره ی روزانه ادامه تحصیل بدهم؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای تاسیس مطب برای شما مشکلی ایجاد نمیشود ولی حتما با مشاورین ما درباره بررسی جزعیات تماس بگیرید

  126. سلام وقت بخیر .
    میخواستم بدونم اگر در انتخاب رشته ارشد روزانه قبول شدم و ادامه ندادم بعد از خدمت سربازی مجاز به شرکت مجدد در کنکور ارشد هستم و میتوانم در صورت قبولی در دوره های روزانه به تحصیلی ادامه دهم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باید به صورت جزعی تر با کارشناسان ما در این خصوص مشورت کنید

  127. سلام وقت بخير من سال ٩٩ كارشناسي ارشد فيزيك گرايش ماده چگال قبول شدم اما انصراف دادم و دوباره امسال كنكور دادم آيا ميتوانم موقع انتخاب رشته همان گرايش قبلي را انتخاب كنم يا حق اين كار را ندارم؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای کارشناسی ارشد مججد امکان دوباره خوندن همان رشته نمیباشد و معافیت تحصیلی لحاظ نمیشود

  128. سلام من دانشجوی دانشگاه ازاد هستم برای ثبت نام بدون کنکور پیام نور اول باید از دانشگاه انصراف بدم و بعد ثبت نام کنم ؟

  129. سلام.من از دانشگاه دولتی( روزانه )انصراف دادم و می خوام کنکور بدم.میتونم همان رشته خودم تو یه دانشگاه روزانه دیگه بخونم؟

  130. سلام من قبلا یکبار انصراف دادم و پارسال مهر وارد رشته کارشناسی روانشناسی پیام نور شدم و ۵ سال معافیت تحصیلی دارم
    امسال همینطوری کنکور ثبتنام کردم و بخاطر شرایط درسیم احتمالا بالا پزشکی شهر خوب میارم!
    میدونم امکان انصراف مجدد نیست ولی راهی نیس که بشه معافیت تحصیلی رو ۲ سال تمدید کرد تا پزشکی رو بخونم؟
    نظام وظیفه ممکنه همکاری کنه؟

  131. سلام من میخوام از رشته الانم تو دانشگاه ازادانصراف بدم ی رشته دیگه بخونم میشه ؟

  132. سلام من سال ۹۹ دانشگاه غیر دولتی حسابداری ثبت نام کردم و تا سال ۱۴۰۴ معافیت دارم اگر در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم و دانشگاه جدید قبول بشم معافیت تحصیلی من تمدید میشه آخه نمیشه رشته جدید تو دو سال تمام کرد

  133. سلام بنده ۱۸ سالگی کنکور دادم قبول نشدم رفتم دانشگاه غیر انتفاعی ۳ سال مکانیک خوندم بعد انصراف دادم رفتم آزاد الان ۲ ساله مدیریت میخونم الان امکانش هست تغییر رشته بدم تو همین دانشگاه آزاد که هستم رشته ی زبان ؟

  134. سلام
    من پارسال دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم که بتونم کنکور ۱۴۰۱ بدم
    ولی حس میکنم نتونم امسال رشته مورد علاقم قبول بشم
    اگه مثلا اواخر آبان ماه و یا اوایل آذر ماه از دانشگاه انصراف بدم ، میتونم در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم ؟

    1. سلام بستگی به ایین نامه سازمان سنجش دارد برای تاریخ انصراف.

  135. سلام وقتتون بخیر من دانشجوی ترم دوم ارشد روزانه هستم میخواستم ببینم اگه الان از دانشگاه انصراف بدم میتونم دوباره برای همین رشته در دوره روزانه در کنکور ارشد ۱۴۰۲ شرکت کنم؟ یا دیگه اجازه ثبت نام در این رشته رو ندارم؟

    1. سلام
      بعد از انصراف تا یکبار میتوانید در همان مقطع تحصیل بفرمایید

  136. سلام من میخوام از رشته ام تو دانشگاه دولتی (روزانه)انصراف بدم میتونم همین رشته رو در دانشگاه دیگه ای دوره روزانه اشو بردارم؟

    1. سلام. بله امکان تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی روزانه وجود دارد.

  137. سلام
    من دانشجوی انصرافی برق روزانه هستم
    بدلیل مشروطی زیاد انصراف دادم و می خوام مجدد کنکور امسال بدهم
    ایا بعد از قبولی در کنکور میتوانم همان رشته و همان دانشگاه بروم؟

    اخه در دفترچه راهنمای کنکور متنی هست که میگوید:دانشجوی انصرافی حق بازگشت و ادتمه تحصیل در رشته ی قبلی را ندارد

    1. خیر همان رشته همان دانشگاه دوره شبانه می توانید تحصیل کنید ولی روزانه نه

  138. سلام من یه ماهه انصراف دادم از دانشگاه سراسری و روزانه هستم …الان پشیمون شدم …درخواست بازگشت به تحصیل دادم ابا قبول میکنن؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که انصراف شما ثبت شده باشد بابد دوباره از طریق کنکور سراسری اقدام کنید

  139. سلام من یک ماهه از دانشگاه دولتی انصراف دادم و الان دانشجوی آزادم
    ولی پشیمون شدم میخوام برگردم دانشگاه دولتی چیکار باید کنم؟ راهی هست؟

    1. سلام وقت بخیر دانشجویان انصرافی از دانشگاه، موظف به پرداخت هزینه ای تحت عنوان جریمه انصراف می باشند که این مبلغ با توجه به زمان انصراف و دلیل انصراف می تواند مقادیر متفاوتی را به خود اختصاص دهد اما در چند حالت، جریمه ای به دانشجویان تعلق نمی گیرد که در ادامه به بیان آن پرداخته ایم.

      انصراف از تحصیل در دانشگاه روزانه: دانشجویان دانشگاه دولتی که بلافاصله پس از انصراف، قصد ادامه تحصیل در دوره روزانه را دارند، مشمول پرداخت جریمه انصراف نمی شوند.
      انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد: دانشجویان دانشگاه آزاد که بلافاصله پس از انصراف، قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند از پرداخت جریمه انصراف معاف هستند.

  140. سلام من ۵سال پیش وقتی ۱۷واحدبودکه مدرک کاردانیموبگیرم ازدواج کردم وهمسرم دیگه اجازه نداد ترم آخرم بخونم الان من بعدگذشت ۵سال میتونم برم همون دانشگاه آزادادامه واحدهایی که مونده بخونم

  141. سلام بنده درسال ۹۲ وارد دانشگاه مقطع کارشناسی شدم و پس از ۲ماه ترک تحصیل کردم به دلیل شرایط مالی، و خدمت سربازی هم نتونستم برم الآن ۲۶سالمه میخواستم بدونم میتونم ادامه تحصيل بدم؟ لطفا شرایطش رو بهم بگید ممنونم

    1. سلام خیر به دلیل داشتن غیبت امکان ادامه تحصیل ندارید مگر اینکه مدارکی بابت موجه بودن غیبت ارائه دهید و مورد تایید نظام وظیفه قرار گیرد.

  142. سلام
    بنده ترم سوم کارشناسی ارشد دانشگاه روزانه هستم آیا بعد از انصرافی از دانشگاه برای خدمت سربازی دوباره میشودبعد سربازی ادامه تحصیل داده یعنی از ترم سوم دوباره شروع کنیم ممکن هست یا نه؟

    1. سلام. خیر پس از انصراف از تحصیل نمیتوانید مجددا برای ادامه تحصیل مراجعه کنید باید دوباره در آزمون ورودی دانشگاه ها پذیرفته شوید.

    2. سلام من دانشجویی محقق ام سراسری رشته مهندسی شیمی ب دلیل مشکل شخصی نمیتونم برم من میتونم ۳۰واحد باقی مونده رو تو دانشگاه پیام نور بگذرونم

      1. با سلام درصورت قبول کردن دانشگاه میتوانید مهمان شوید

  143. سلام. من شش سال قبل تا دهم، اول دبیرستان خوندم نظام قدیم بودم) و بعد ترک تحصیل کردم. الان ۲۱ سالمه و میخوام به صورت غیر حضوری ادامه تحصیل بدم. میتونم از یازدهم شروع ب تحصیل کنم؟؟
    و اینکه من نظام قدیم بودم الان بخوام درس بخونم باید نظام جدید بخونم؟؟
    و اینکه اگر نظام جدید هست اجازه می‌دهند که از یازدهم ادامه تحصیل بدم؟ یا باز باید از دهم بخونم؟ معدل من در پایه دهم ۱۶ بود. میتونم در رشته انسانی ادامه تحصیل بدهم؟؟؟؟
    معدل سوم راهنماییم ۱۸/۰۶ بوده. میتونم رشته عکاسی رو غیر حضوری در مدرسه بزرگسالان بخونم؟؟؟؟
    آیا امکان این وجود داره که در مدارس بزرگسالان مثلا پایه ۱۱ رو طول بدیم؟ یعنی مثل مدارس عادی حتما ۹ ماهه تموم نکنیم.
    یک سوال دیگه اینکه غیر حضوری بخوام بخونم آیا مثل مدارس عادی دو ترم امتحان دارم (یعنی میان ترم و ترم پایانی خرداد)؟ یا فقط درس میخونم برای امتحان پایان ترم؟
    یک سوال دیگر اینکه الان من باید دوسال درس بخوانم تا دیپلم رو بگیرم یا سه سال؟ میخوام نظام جدید بخونم.

    1. سلام اگر انتخاب رشته نکرده بودید و برای سال دوم یعنی دهم نظام جدید میخواستید انتخاب رشته کنید باید از سال دهم شروع به تحصیل کنید، و در نظام جدید ادامه تحصیل دهید . برای انتخاب رشته باید نمرات دروس پایه شما بررسی شود.
      در غیر حضوری نیز دو ترم امتحان دارید یعنی ترم اول یا امتحانات دی و امتحانات خرداد.

  144. سلام خسته نباشد من سال91دانشجوی کارشناسی رشته شیمی کاربردی در دانشگاه پیام‌نور خرم آباد بود،ولی چون باردار بودم ورفت و آمد واسم مشکل بود باوجود داشتن 38واحد دیگر مجبور به انصراف شدم،ولی دنبال مدرکمم نرفتم که معادل کاردانی رو بگیرم،الان خیلی پشیمونم دوست دارم ادامه بدم به نظر شما امکانش هست یانه،الان37سالمه

    1. سلام. ادامه تحصیل در شرایط ذکر شده به مقررات داخلی دانشگاه بستگی دارد برای اطلاع از وضعیت تحصیلی به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنید.

  145. سلام بنده 2 ترم دانشجوی روزانه کارشناسی بودم و انصراف دادم و در دانشگاه آزاد درس میخونم در مقطعه کارشناسی. ایا بنده اگر کنکور ارشد روزانه قبول شوم مشکلی ندارد و محروم نمیشم؟ و اینکه بنده لغو تهد رایگان نزدم برای آن موقع که روزانه بودم فقط انصراف دادم از دانشگاه دولتی. و در دانشگاه ازاد مدرک کارشناسی گرفتم. ایا باید حتما لغو تهد رایگان دانشگاه قبلیم رو بزنم در صورتی که همه ای مدازک رو دارم و مدرک کارشناسی م هم از دانشگاه آزاده؟ میخواستم بدونم برای ارشد در دوره روزانه یا بورسیه قبول شوم مشکلی واسم پیش نمیاد؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید