جاذبه های دیدنی در شهر تفلیس کشور گرجستان

شهر زیبا و تاریخی تلفیس بعد از باتومی دیدنی ترین و پرطرفدارترین شهر در کشور گرجستان است و سالانه گردشگران بسیاری از آن دیدن می نمایند. تفلیس، پایتخت این کشور بوده و یکی از باستانی ترین شهرهای دنیا محسوب می گردد . این شهر دیدنی ک هم اکنون به یکی از قطبهای گردشگری در منطقه قفقاز تبدیل شده تا چند دهه گذشته ناشناس بود . با رونق صنعت گردشگری و فراهم آمدن امکانات متعدد رفاهی در این کشور شاهد رشد روز افزون گردشگران به این سمت هستیم و احتمالا این روند تا دهه های آینده نیز سیر صعودی داشته باشد. این شهر تاریخی پر فراز و نشیب داشته و اقوام مختلفی در اینجا حکمرانی می نمودند و هریک به نوعی بر چهره این شهر تاثیر گذارده اند و آثار تاریخی به جامانده گواه همین موضوع است . ما در ادامه این مطلب می خواهیم به برخی از جاذبه های گردشگری در این شهر که سبب شهرت آن شده بپردازیم . پس با ما همراه باشید :

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

خیابان روستاولی Rustaveli street

خیابان سرزنده و پر جنب و جوش روستا ولی با وجود فروشگاهها و رستوران های متنوع در رزرو تور گرجستان به یکی از دیدنی ترین خیابان های این شهر تبدیل شده و کافه های کوچک و بزرگ آن در تمام طول عصرها مملو از گردشگران و جوانان این شهر می شود. در این شهر ، خیابان هایی با حال و هوای مدرن اروپایی کم نیست اما روستا ولی در این میان از معروف ترین هاست . سراسر این خیابان انواع فروشگاهی لوکس ، کافه و رستوران به چشم می خورد و همچنین بسیاری از ساختمان های مهم دولتی نیز در همین جا واقع شده است . ساختمان موزه شهر و پارلمان قدیم گرجستان، کلیسای کاشوتی، مرکز اپرای تفلیس، تئاتر باله، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان همگی در همین خیابان قرار دارند.

حمام های حرارتی در آبانتوبانی Tbilisi Sulphur Baths

به گزارش سفر باتو ، حمام های باستانی آبانتوبانی که شهرت خود را از قرنها پیش به دست آورده اند در امتداد جاده ابریشم قرار دارد . این حمام ها در زمان حکمرانی روس ها مورد توجه بوده و چهرهای مشهوری همچون پوشکین و دوماس را در خود جای داده است. در آن زمان این منطقه دارای بیش از شصت و سه حمام بوده که هم اکنون پنج حمام از کل آنها باقی مانده است . این حمام ها قدمتی در حدود هزار و پانصد سال دارند .

شهر قدیمی تفلیس Tbilisi old town

در شهر تفلیس، منطقه ای تاریخی و دست نخورده دیده می شود که با بازدید از آن گویی به قرنها پیش سفر نموده اید. به این منطقه شهر قدیمی گفته میشود و گشت و گذار در کوچه های باریک و تو در توی آن خالی از لطف نیست . گفتنی است این منطقه در طول تاریخ بیست و نه بار تخریب شده و هر بار مجددا مورد ساخت و بازسازی قرار گرفته اما با وجود این همه فراز و فرود حال و هوای قدیمی و باستانی آن حفظ شده است. در گوشه و کنار این محله کافه هایی زیبا با محیطی گرم و دوست داشتنی به چشم می خورد که میتوانید علاوه بر صرف عصرانه ایی لذیذ از مناظر زیبای این محله لذت ببرید.

مجسمه مادر تفلیس Tbilisi mother statue

تندیس زیبای مادر ب نوعی به نماد تفلیس تبدیل شده و در زبان محلی به آن کارتلیس یا ددا گفته می شود . این مجسمه بسیار معروف در خارج از مرکز شهر تفلیس قرار دارد و برای تماشای آن می بایست به بالای تپه ای به نام سولولاکی بروید .

قلعه ناریکالا Narikala Fortress

قلعه دیدنی و بسیار زیبای ناریکالا در کوه مقدس به نام متاتسمیندا (Mtatsminda) قرار دارد. این قلعه یکی از معروف ترین بناهای تاریخی این شهر است و در نزد مردم این شهر بسیار مقدس است تا جائیکه به آن نارین به معنای قلب و روح تفلیس گفته می شد. این بنا در قرن چهارم میلادی ساخته شده و در زمان حمله مغول ها به این سرزمین نام این بنا به قلعه ناریکالا تغییر یافت . مسیر رسیدن به این قلعه بسیار زیبا و شگفت انگیز است و در طول را با طبیعتی خیره کننده روبرو خواهید شد .

کلیسای سامباCathedral of Sameba

کلیسای با شکوه سامه با از معروف ترین بناهای تاریخی در این شهر است که بر بالای تپه ای به نام سنت الیاس قرار گرفته است . سامه با بقدری وسیع است که به طور همزمان میتواند پانزده هزار نفر را در خود جای دهد. جالب است بدانید این کلیسا بزرگترین کلیسای گرجستان است . آفر تور آنتالیا را قیمت مناسب بخرید.

خانه اپرای پالیاشویلی

خانه اپرای پالیا شویلی یکی از برجسته ترین و زیباترین سالنهای اپرا در کل دنیاست. ساختمان اپرا دارای معماری زیبا و شگفت انگیز است و از لحاظ فرهنگی نیز مورد توجه می باشد زیرا به مانند پلی میان آسیا، خاورمیانه و اروپای غربی و شرقی فرهنگها را به هم نزدیک نموده است. این ساختمان در طول سال برنامه های جذابی را برگزار می کند که رقص های باله ، اجرای های اپرا و تئاتر تنها موردی از آنهاست .
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

جاذبه های دیدنی در شهر تفلیس کشور گرجستان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
دسته بندی:
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

سه شنبه

1403/1/14

چهارشنبه

1403/1/15

پنجشنبه

1403/1/16

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید