وام ازدواج ؛ شرایط دریافت و سوالات متداول آن

وام ازدواج

شرایط دریافت و مشاوره تلفنی وام ازدواج

اگر به تازگی ازدواج کرده و یا قصد ازدواج دارید قطعا با تسهیلاتی که بانک ها تحت عنوان وام ازدواج ارائه می دهند آشنا هستید. اگر چه سقف پرداخت این وام به نسبت هزینه های سنگین ازدواج، از جمله هزینه تهیه مسکن، جهیزیه، مراسم ازدواج و… مبلغ چندان بالایی نیست، اما میتوان به عنوان تامین کنندگی بخشی از هزینه ها به آن فکر کرد. در حال حاضر تعدادی از بانک ها اعم از بانک ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان و… بسته به میزان بودجه و منابع مالی خود ارائه دهنده این وام هستند.

چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره وام ازدواج، شرایط اخذ وام ازدواج، مدارک مورد نیاز، ضامن، مدت و شرایط بازپرداخت و… می باشد مطلب زیر را حتما دنبال کنید.

شرایط وام ازدواج شامل چه مواردی می شود؟

وام ازدواج یکی از تسهیلاتی است که برای ازدواج آسانتر زوج های جوان در نظر گرفته شده است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود، این وام می تواند جواب گوی بخشی از هزینه های ازدواج باشد لذا تعداد زیادی از جوانان به دنبال دریافت این وام هستند. در جدول زیر اطلاعاتی درباره مبلغ و نحوه بازپرداخت وام ازدواج را مشاهده می کنید:

مبلغ وام ازدواجمدت بازپرداختنرخ کارمزد
50 میلیون تومان برای هر یک از زوجین84 ماهه( هفت سال)4 درصد

قبل از اینکه برای اخذ وام اقدام کنید باید از شرایط لازم برای دریافت آن اطلاع کامل داشته باشید و در صورت واجد شرایط بودن اقدامات بعدی را انجام دهید؛ در این قسمت مهم ترین شرایطی که برای اعطای وام ازدواج در نظر گرفته شده است مورد بررسی قرار می گیرد:

داشتن کارت ملی و کد پستی محل زندگی

داشتن تابعیت ایران

هر فرد تنها یک بار می تواند وام ازدواج دریافت کند!

به این ترتیب افرادی که در ازدواج قبلی خود وام گرفته اند دیگر مجاز به ثبت نام برای اخذ وام ازدواج نیستند.

امکان دریافت وام ازدواج برای اقلیت های دینی با ارائه اقرار نامه و سند ازدواج معتبر امکان پذیر است.

مدت زمان بازپرداخت وام ازدواج 84 ماه میباشد که تاریخ اولین قسط یک ماه بعد از دریافت وام است.

شرایطی که در بالا عنوان کردیم برای زوجین متقاضی وام در نظر گرفته شده است اما یک سری از شرایط وام ازدواج مربوط به ضامن است که به شرح زیر است:

  • معرفی یک ضامن معتبر و ارائه سفته برای هر یک از زوجین الزامی است.

برخی از بانک ها و موسسات مالی یارانه پرداختی زوجین را به عنوان ضامن قبول می کنند.

همانطور که مشاهده می کنید دریافت وام ازدواج شرایط سخت و دشواری ندارد و همه افرادی که این شرایط را داشته باشند، امکان استفاده از این تسهیلات را دارند.

شرایط دریافت و مشاوره تلفنی وام ازدواج

آدرس سامانه وام ازدواج

سامانه وام ازدواج به آدرس اینترنتی ve.cbi.ir توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است که اطلاعات مربوط به متقاضیان اخذ وام ازدواج را ثبت و بررسی می کند. این سامانه تنها سایت رسمی است که متقاضیان وام ازدواج باید به آن مراجعه کنند و در اولین قدم باید فرم مربوطه را در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تکمیل کنند. این فرم اطلاعات شناسایی و وضعیت ازدواج زوجین و… را شامل می شود. دقت کنید که تکمیل این فرم برای هر یک از زوجین باید به شکل جداگانه انجام شود. همچنین متقاضیان با مراجعه به این سامانه می توانند از جدید ترین قوانین و مقررات مربوط به اخذ وام ازدواج مطلع شوند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط اخذ وام ازدواج چیست ؟

  • تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران

کليه شهروندان ايرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ايران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد.

اقرارنامه ازدواج يا هر مدرک مشابه که در ساير اديان رسمی توسط مراکز اقليت‌ های دينی در داخل کشور مورد تاييد قرار گيرد معادل عقدنامه تلقی گرديده و اين متقاضيان نيز قادر به ثبت نام خواهند بود.

  • ارائه کارت ملی (موقت يا دايم) و کد پستی محل سکونت متقاضی

با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهيلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد.

متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از تاریخ وقوع عقد، به مدت 2 سال شمسی (24 ماه)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند.

به هر يک از زوجـــين مــبلغ 100 ميليون ريال وام ازدواج تعلق می‌گيرد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ وام ازدواج چیست ؟

  • ارائه اصل و کپی سند ازدواج
  • ارائه اصل و کپی کليه ی صفحات شناسنامه‌های زوجين
  • ارائه اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن ها
  • ارائه اصل و کپی کارت ملی (موقت يا دايم) زوجين
  • ارائه اصل و کپی کارت ملی (موقت يا دايم) ضامن.
  • ارائه کد پستی ده رقمی و آدرس دقیق محل سکونت زوجين
  • کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سايت پس از ثبت نام

آدرس سامانه وام ازدواج

آیا در اخذ وام ازدواج نیازمند معرفی ضامن میباشد؟

بله، معرفی ضامن تحت شرایط زیر الزامی می باشد و اعمال این شرایط منوط به تشخیص مسئول بانک و با تـوجه به سوابق بانکی و اهلیت مشتری تعیین خواهد شد.

1) چنانچه زوجين در سامانه ازدواج هر دو يک بانک را انتخاب نموده باشند، ارائه يک ضامن معتبر، منوط به کفايت ميزان حقوق دريافتي آن ضامن براي اقساط هر دو قرارداد زوجين کافی مي باشد.

2) چنانچه متقاضي در صف همان بانک دريافت کننده يارانه خود باشد، مراتب در چارچوب مفاد نامه شماره 56202‏/96 مورخ 27‏/2‏/1396 موضوع اعطاي تسهيلات به پشتوانه يارانه واريزي قابل اجرا مي باشد.

3) چنانـچه متقاضي دريافت ‌تسـهيلات ازدواج، کارمند رسمي ‌يا پيماني ‌دولت، نيروي نظامي و انتظامي، نـهـادها و مـوسسات عمومي (نظير شهرداري‌ و بنياد، کميته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهي تـعهد کسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـيش حقوق و حکم کارگزيني، و در صورتي که مانده حقوق نامبرده کفايت نمايد، نيازي به اخذ ضامن نمی باشد.

4) ضمانت يک نفر کارمند رسمي، پيماني، بازنشسته دولت، نــيروي نظامي و انتظامي، نـــهـادها و مـوسسات عمومي (نظيرشهرداري‌ و بنياد، کميته امداد، هلال احمر)، کارگر يا کارمند شرکت‌هاي توليدي صنعتي بزرگ و فعال، با ارائـه آخرين فيش حقوقي و حکم کارگزيني و … امکان پذير مي باشد.

5) ضمانت يک نفر کاسب داراي پروانه کسب که در زمان اعطاي تسهيلات داراي فعاليت اقتصادي باشد.

6) ضمانت‌يک نفر دارنده حساب جاري فعال وخوش حساب که به تاييد شعبه پرداخت کننده رسيده باشد.

7) در مورد متقاضيان تسهيلات در مناطق روستايي، ضمانت يک نفر ساکن روستا که اهليت و صلاحيت وي توسط شوراي اسلامي روستا تاييد شود (ممهور به مهر شورا).

ساير وثايق قابل قبول به تشخيص بانک عامل که بيشترين ميزان سهولت و سرعت در پرداخت تسهيلات را فراهم سازد (از جمله دريافت سفته، چک معتبر و سپرده هاي متقاضي و بستگان آنان و…)

مشاوره تلفنی وام ازدواج

ثبت نام وام ازدواج از طریق کدام سامانه انجام میگیرد؟

کليه متقاضيان واجد شرايط وام ازدواج، ابتدا بايد از طريق سامانه ثبت وام ازدواج با تکمیل فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ثبت نـام کرده و در صورت موفقيت آمیز بودن مراحل ثبت نام، يک کد رهگيری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.

متقاضيان موظف هستند جهت اطلاع از وضعيت ثبت نام خود و هـمچنين نام شعبه مربوطه جهت مراجعه براي اخذ وام ازدواج، به همان آدرس مراجعه کرده و در صورتي که شعبه عامل اعطاي وام براي متقاضي تعيين شده باشد، بايد با در دست داشتن مدارک مورد نياز، ظرف مدت زمانی که از طرف سايت اعلام می شود، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمايند. بديـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضيان در زمـان تعيين شده، ثبت نـام آنها نامعتبر و باطل تلقی می شود.

شرایط وام ازدواج

روش ثبت نام وام ازدواج چگونه است؟

تماس از تلفن ثابت و بدون کد با شماره: تهران 9099071985 و سایراستانها 9099071985 (از ساعت 8صبح الی 12شب)

مطالعه دقيق شرايط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج

ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه براي هر يک از زوجين

دریافت کد رهگیری 10 رقمی

مراجعه به سايت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطاي وام ازدواج

مدت زمان تعیین شعبه از سوی بانک ها با توجه به میزان منابع قرض الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

مراجعه به شعبه معرفي شده ظرف حداکثر 12 روز کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم

اتمام مراحل اخذ وام در شعبه مربوطه

در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعيين شده، اطلاعات ثبت نامي شما حذف خواهد شد.

حسب مصوبات بيست و پنجمين صورت جلسه کميسيون اعتباري مورخ 29/5/1393 مقرر گرديده است: متقاضيان دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج، پس از پذيرش توسط شعب بانک ها، حداکثر ظرف 2 ماه نسبت به تکميل مدارک مورد نياز اقدام نمايند و در صورت عدم تکميل مدارک، نام متقاضي از سامانه مربوطه حذف گردد تا امکان بهره مندي ساير متقاضيان در صف از تسهيلات مذکور و شفافيت عملکرد بانک ها به عمل آيد.

باز پرداخت وام ازدواج به چه صورت میباشد؟

– مدت بازپرداخت تسهيلات، 4 سال معادل با 48 ماه با نرخ کارمزد تسهيلات قرض الحسنه ازدواج 4درصد و اقساط مساوی بوده و سر رسيد اولين قسط، يک ماه پس از پرداخت وام است.

دستور العمل اجرايي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج ايثارگران چگونه است ؟

ماده 1- تسهيلات موضوع اين دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانک هاي عامل و به ميزان دو برابر تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي افراد عادي پرداخت مي شود.

ماده 2- متقاضي ايثارگری مي تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نمايد که همانند ساير متقاضيان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد و حداکثر از تاریخ وقوع عقد تا 2 سال شمسی (24 ماه)، نسبت به ثبت نام در سامانه ازدواج اقدام نمايد.

ماده 3- با توجه به ماده (50) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، افراد ايثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد است.

ماده 4- مدت بازپرداخت تسهيلات موصوف، همانند ساير متقاضيان حداکثر 4 سال (48 ماه) است.

ماده 5- پرداخت تسهيلات موضوع اين دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا است.

ماده 6- رعايت ساير شرايط و ضوابط اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي اين تسهيلات الزامي است.

مشاوره وام ازدواج

چه بانک هایی ارائه دهنده ی وام ازدواج میباشند ؟

متقاضیان وام 10 میلیونی ازدواج می توانند بعد از ثبت نام در سایت و انتخاب یکی از بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند. بانک مرکزی اعلام کرده برای اجرای طرح، بانک هایی انتخاب شدند که علاوه بر اینکه اضافه برداشت ندارند بلکه مازاد منابع دارند. این بانک تلاش دارد با ابلاغ سهمیه‌های مربوط به هر بانک، صف دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به کمتر از 50 هزار نفر برساند. در بانک های کشاورزی، مسکن، صادرات، سپه، توسعه تعاون ، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان هم این پاسخ به متقاضیان وام ازدواج داده می شود که در صورت ثبت نام در سامانه بانک مرکزی به راحتی می توانید از شعب این بانک ها تسهیلات 10 میلیونی ازدواج را دریافت کنید.

فاصله زمانی دریافت وام از زمان ثبت در سامانه چقدر است؟

با توجه به تعداد متقاضیان در صف بانکها و همچنین میزان منابع سپرده‌های قرض الحسنه و جاری موجود در استان ها، شهرها و شعب بانک ها و همچنین مدت زمان تکمیل مدارک از سوی متقاضی (به مدت 2 ماه)، تخمین فاصله زمانی دریافت تسهیلات از زمان ثبت متقاضیان امکان‌پذیر نیست.

اما با توجه به تاکید و پیگیری عملکرد بانک ها از سوی این بانک، سیستم بانکی کشور نهایت تلاش و اهتمام خود را جهت تسریع در اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط که نسبت به ثبت نام به هنگام در سامانه و تکمیل مدارک در بانک اقدام کرده باشند، می‌کند.

در صورت ثبت نام در بانک جدید و فراهم شدن دریافت وام از بانک قبلی ، وضعیت ثبت نام جدید چیست ؟

اگر در بانک جديد تا کنون تعيين شعبه نشده باشيد مي توانيد با مراجعه به قسمت حذف ثبت نام، ثبت نام قبلي خود را حذف کنید.

آيا براي وام ازدواج، ثبت نام يکي از زوجين کافي است؟

خير، از آنجا که زوجین هر دو داراي شخصيت حقيقي مستقل هستند، باید به طور جداگانه ثبت نام کنند و کد رهگيري دريافت و پيگيري هاي بعدي را انجام دهند.

پس از انجام مراحل ثبت نام وام ازدواج و در مدت زمان تعیین شعبه چگونه میتوان موضوع را پیگیری نمود ؟

چون تعيين شعبه از طريق ادارات سرپرستي بانک ها انجام می شود، متقاضيان مي توانند با مراجعه به اين مراکز از روند تعيين شعبه خود مطلع شوند. همچنين با مراجعه به قسمت تماس با پشتيباني بانک ها نيز مي توانيد به صورت تلفني مراحل مربوطه را پيگيري نمائيد.

آيا تسهيلات ازدواج براي دومين بار پرداخت مي شود؟

خیر، تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به هيچ وجه دوبار پرداخت نمي شود و هر فرد تنها يکبار مي تواند از تسهيلات ازدواج استفاده کند.

آيا تسهيلات ازدواج به ازدواج دوم تعلق مي گيرد؟

در صورتي که که متقاضي در ازدواج اول خود تسهيلات دريافت نکرده باشد مي تواند در ازدواج بعدي با رعايت ساير شرايط و مقررات مربوطه تسهيلات قرض الحسنه ازدواج دريافت نمايد.

پس از پذيرش متقاضی از طرف بانک، مهلت تکمیل مدارک چه مدت است ؟

متقاضي پس از پذيرش از طرف بانک، حداکثر ظرف مدت 1 ماه فرصت دارد تا نسبت به تکميل مدارک مورد نياز بانک اقدام نمايد. بديهي است پس از گذشت فرصت مذکور و عدم تکميل مدارک مربوطه از سوي متقاضي، نام وي از سامانه ازدواج حذف مي شود تا امکان بهره مندي ساير متقاضيان در صف از تسهيلات مذکور فراهم گردد. براين اساس، متقاضيان مذکور، با رعايت ساير شرايط سامانه ازدواج مي توانند در صورت تمايل و واجد شرايط بودن، نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام کنند.

آيا ثبت نام زوجین در دو بانک و يا دو شهر متفاوت امکان پذير مي باشد؟

به منظور تسهيل و تسريع در اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج بهتر است متقاضي و همسر وي در يک بانک و يک شهر (محل سکونت مرد) ثبت نام نمايند.

آيا متقاضي ساکن خارج از کشور ، مي تواند جهت دريافت وام ازدواج ثبت نام کند؟

بلي، در صورت ارائه گواهی ازدواج که از سوي سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور صادر شده و ممـهور به مـهر کنسولگری ايران نيز باشد (که به عنوان سـند ازدواج تلقي مي‌گردد) مي‌توانيد ثبت نام کنید.

آيا وام ازدواج به اقليتهاي مذهبي تعلق مي گيرد؟

بلي، ارائه اقرارنامه ازدواج يا هر مدرک مشابه که در ساير اديان رسـمی توسـط مراکزاقليت‌های دينی در داخل ‌کشور مورد تاييد قرار گيرد، معادل عقدنامه تلقی گرديده و اينگونه متقاضيان نيز مي توانند در سامانه ثبت نام و از تسهيلات بهره مند گردند.

آيا تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به اتباع خارجي تعلق مي گيرد؟

حسب تصميمات متخذه اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به اتباع خارجي امکان پذير نیست.

حداقل سن جهت دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج چند سال مي باشد؟

برای دختران 13 سال تمام شمسی و برای پسران 15 سال تمام شمسی

آيا متقاضي پس از ثبت نام براي يک بانک می تواند ثبت نام خود را باطل و براي يک بانک ديگر ثبت نام نمايد؟

چنانچه متقاضي از سوي بانک تعيين شعبه شده باشد و به مدت 12 روز کاري به شعبه مورد نظر مراجعه نکند، از سامانه بانک مربوطه حذف شده و مي تواند مجدداً ثبت نام کند ولي اگر متقاضي تعيين شعبه نشده باشد با مراجعه به قسمت ويرايش ثبت نام قبلي مي‌تواند نسبت به تغيير بانک اقدام کند.

اگر در خصوص دریافت وام مسکن سوالاتی دارید، این مطلب را دنبال فرمایید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

وام ازدواج ؛ شرایط دریافت و سوالات متداول آن

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 104 نظر:
  1. سلام در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ تعیین شعبه شدم و برام پیام اومد که ظرف ۱۲ روز کاری یعنی تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ وقت دارم برای پذیرش به شعبه مراجعه کنم.. سوالی که داشتم اینه که چون تشکیل پرونده و پذیرش به سال بعد موکول میشه آیا طبق نرخ جدید وام میگیرم یا طبق نرخ قدیم ؟ با تشکر

  2. چندبار ثبت نام از طریق گوشیم انجام دادم ، فرمهارو تکمیل کردم ، پایان کار پیام خطای ناشناخته میاد علتش چیه ،چکار کنم؟

  3. سلام من ضامن ندارم ۲سال ثبت نام کردم ۱۰تابانک عوض کردم چیکارکنم

  4. بنده پارسال عقد کردم بعد عقد ثبت نام کندو ک مبلغ نفری از من همسرم دویست هزار تومان گرفتن الان کد ده رقمی اومده اما هی میگه صف انتظار این یعنی چی .چرا زودتر از ما گرفتن اما من هنوز صف انتظارم خواهش جواب بدید تا کی تو صف بشینیم انتظار بکشیم

  5. سلام اقا کسی هست جواب بده موندم ثبت نام کنم یاونه برای اول سال1401 که وام جدید بدن؟؟

    امروز ثبت نام کنم وام جدید سال1401میدن بهمون؟

    1. سلام من سال ۱۳۹۵عقد کردم وام ازدواجو برنداشتم راهی هست که اقدام کنم .جوابمو بدین ممنون میشم

      1. سلام وقت بخیر
        به شعب بانک های ارائه دهنده ی وام ازدواج مراجعه فرمایید

  6. سلام بنده 76ازدواج صیغه به دلایل شخص کردم 1400رسمی و سند ازدواج دریافت کردم تاریخ عقد را76زده و تاریخ ثبت سند 1400ودر سامانه وام ازدواج ثبت نام کردم تاریخ ازدواج را1400زده آیا می توانم وام ازدواج را دریافت نمایم

    1. سلام من سال 91 ازدواج کردم وام نگرفتم الان سال 1401هستش بهم وام میدن

  7. من سال 71ازدواج کردم اون موقع محضری عقد نکردم امسال محضریش کردم وام بهم تعلق میگیره

  8. با سلام مهلت تحویل مدارک تمام شد و برای بار دوم ثبت نام انجام دادیم و بعد از 30 روز کد تایید سامانه ازدواج پیامک شده، این به چه معنی است

    1. سلام. اطلاعات شما یا موفقیت در سامانه ثبت شد منتظر اعلام ظرفیت بانک باشید.

  9. سلام ببخشیدثبت نام واممون جوابش اومده همسرم خدمت سربازی هست نمیتونه بیاد برا کارا وامش انجام بده خودم میتونم برم بانک پرونده دو نفرمون انجام بدم یا کاری هست ک لازم باشه خودش حضورداشته باشه ؟؟

  10. سلام من سال ۹۸ ازدواج کردم زنم عراقی هست ولی عقدم ثبت نکردم الان ازطریق سفارت ایران درعراق دارم کارثبت ازدواج وشناسنامه روانجام میدم ولی گفتن‌ عقدبه تاریخ ۹۸ ثبت مییشه ایاوام‌ازدواج بهم‌تعلق می گیره یانه

  11. سلام ی سوال دارم من خودم بانک مسکن ثبت نام کردم برا وام ازدواج.ولی همزمان خاستم برا همسرم ثبت نام کنم سامانه بسته شده بود چکار کنم

    1. سلام. ثبت نام در موعد های خاصی انجام میشود باید مجددا سامانه را چک کنید.

  12. سلام
    بنده 8ماه ثبت‌نام کردم ولی خبری نشد دلایلش چیه

    1. دلیلش اینه ک پول نمی‌دن ما یک سال ثبت نام کردیم در اومده اذیت میکنن نمیدن گفتن دوتا ضامن کارمند دو تا ضامن هم بردیم نمیدن نمی‌دونم این چ مملکتی هست

  13. سلام
    اینجانب خسرو ارغند العان 8ماه ثبت نام کردم برای وام ازدواج اما هنوز تعیین شعبه نشده باید چکار کنم

  14. سلام من تو بانک رفاه کارگران مدارک داده ام برای وام ازدواج و بانک گفته هست که منتظر باشید تا زنگ بزنیم که بیاید با ضامن ها امضا کنید ولی ازشون خبری نیست چقد طول میکشه که بانک با ما تماس بگیره و بعد از امضا ها چقد طول میکشه که واریز بشه

    1. سلام من ثبت نام کردم برا وام ولی به دلیلی نبودم.رفتم بانک گفت سالی که محلت داشت تموم شده…میشه بدونم میشه دوباره ثبت نام کنم دوباره دنبالش بیفتم

  15. سلام ثبت نام کردم دو ماه دیگه میرم تو سن، 25سال 100وام بهم میدن بانک مسکن

    1. سلام . دریافت وام شرایط سنی ندارد با توجه به توان باز پرداخت اقساط بررسی میشود .در دریافت وام مسکن سن بنا حتما باید زیر ۲۵ سال باشد.

  16. سلام . من الان چند روزه می خواهم ثبت نام کنم در سامانه وام ازدواج اما کد امنیتی واضح نیست و همه ش خطا میده . پشتیبانی سایت هم پاسخگو نیست . لطفا راهنمایی کنید

  17. سلام ما یک بار ثبت نام کردیم و پیام بانک هم‌اومد
    اما بخاطر تغیر شعبه حذف ثبت نام و زدیم دقیقا یک هفته س ک دیگ اسم‌ بانک قبلی تو انتخاب شعبه نیست چیکار باید کرد؟

    1. سلام متوجه سوال شما نشدم برای دریافت اطلاعات با مشاوران ما تماس بگیرید.

  18. سلام وقت بخیر.
    چند روز پیش وام ازدواج ما از بانک تجارت واریز شده. برای باز پرداخت اقساط به بانک زنگ زدم گفتند باید بیاید دفترچه اقساط بگیرید. ولی یک نفر به ما گفت نیازی نیست. همان شماره حسابی که به بانک دادید هرماه مبلغ قسط را خوده بانک برداشت میکند. به خاطر شرایط کرونا و تعطیلی بانک ها ما حضوری نرفتیم ولی میخواستم بپرسم روش بازپرداخت اقساط بانک تجارت به چه صورتیه؟ لازم هست تو این کرونا به بانک مراجعه کنیم؟
    با تشکر.

    1. سلام. با بانک تماس بگیرید و شماره تسهیلات را بگیرید.

  19. با سلام و خسته نباشید من و خانمم هر دو با یک شماره موبایل وام ازدواج ثبت نام کردیم الان که میخوایم پیگیری کنیم تا وام در چ مرحله است وقتی شماره تلفن رو میزنیم فقط مشخصات یکی رو بالا میاره اون یکی رو چجوری پیگیری کنیم

    1. سلام وقت بخیر باید به بانکی که برای گرفتن وام اقدام کردید مراجعه کنید

  20. باسلام اینجانب ستایش جعفری4020604576 برای دریافت وام ازدواج به بانک ملت مراجه کردم بانک گفت اینترنتی شده راههای هفت خان رستم رد کردم باتهیه اجارنامچه که کد رهگیری وکدپستی ضامنهای معتبر وغیر…..حالا هرجوری که می خام ثبت نام کنم هر ضامنی که می برم کامند ضامن معتبر اینترت قبول نم قبولی کنه شش بارمدارک ضامن بردم قبول نکردونکرد هرسریم 50000هزاردادم تقریبا تاحالا چهار میلیون خرج کردم می خاستم بدانم سرکاری یا کسی ثبت نام کرده باتشکر بالا غیرتا جواب بدین

  21. با سلام و خسته نباشید بنده 97/2/24عقد کردم 1400/1/5ثبت نام کردم کد رهگیری دریافت کردم بانک رفاه کارگران انتخاب شده پرونده را تکمیل کردم ضامن ها را بردم امضاء کردند ولی بانک میگه وقت شما تموم شده میخواستم بدونم مگر چند ماه بعد از عقد وقت دارد

    1. سلام بلافاصله باید اقدام میکردید مجدد از بانک پیگیر باشید .

  22. سلام خسته نباشید من و همسرم الان نزدیک ۳ماه میشه واسه وام ازدواج ثبت نام کردیم بعد الان اسم بانکی که توش اسممون دراومده واسم اومده و کد رهگیریش بعد زدم مشاهده وضعیت میزنه شما در حال حاضر در نوبت میباشید یعنی چی؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله در نوبت دریافت وام هستید
      فرایندش زمانبر هست

  23. سلام خسته نباشید من و همسرم الان نزدیک ۳ماه میشه واسه وام ازدواج ثبت نام کردیم بعد الان اسم بانکی که توش اسممون دراومده واسم اومده و کد رهگیریش بعد زدم مشاهده وضعیت میزنه شما در حال حاضر در نوبت میباشید یعنی چی؟

    1. سلام
      بله در نوبت دریافت وام هستید
      فرایندش زمانبر هست

  24. منم همین مشکل و دارم چکار کنم اخه اون گرفته نمدونم با کد ملی من یا خودش گرفته اما اسمم‌بالا نمیاد

  25. سلام وقت بخیر ،بنده به دلایلی نمیخواستم فعلا وام ازدواجم رو بگیرم و خودم حذف ثبت نام کردم اما به خانوادم نگفتم و نمیخواستم بدونن،خواستم بپرسم اگر زمانی بفهمن حذف ثبت نام شدم میتونن پیگیری کنن که از طریق آی پی سیستم یا چه شماره ای این کار انجام شده ؟چون تو اطلاعات کاربریم هم شماره تماس یا پیگیری وارد نکرده بودم

  26. سلام چرا بعضی بانک‌ها تو بعضی استان ها هستن تو سایت ولی تو بعضی نیستن الان استان فارس فقط بانک سامان بازه

    1. سلام دلایل مختلفی از جمله اتمام بودجه برای ماه مورد نظر، سایت بسته شده است.

  27. سلام من سال ۸۷ یا ۸۸ وام ازدواح گرفتم و سال ۹۶ جداشدیم وسا ۹۸ دوباره ازدواج کردم آیا میتونم وام بگیرم

  28. سلام
    واسه ثبت نام وام ازدواج کارت پایان خدمت هم الزامی است

  29. سلام واسه ثبت نام وام ازدواج کارت پایان خدمت هم الزامی هست

  30. سلام میخاستم بدونم واسه ثبت نام وام ازدواج کارت پایان خدمت الزامیه

  31. سلام میخاستم بدونم واسه دریافت وام ازدواج از بانک کشاورزی باید چکار کنیم چون سایتش بسته هست خیلی وقته و اینکه کی باز میشه چون فقط شرایط ضامنین بانک کشاورزی رو دارم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. سلام وقت بخیر
      فعلا بانک کشاورزی موجودی نداره و متقاضی ها تکمیل شدن ولی ظرفیت اوکی بشه باز میشه
      هر روز باید سایت و چک کنید

  32. سلام سایت بانک کشاورزی چرا باز نیست چون فقط شرایط ضامنین بانک کشاورزی رو دارم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. الان بانک من گفته چون پایان خدمت نداری نمیتونیم بهت وام بدیم باید چیکار کنیم

  33. سلام خسته نباشید من درسال ۷۶ ازدواج کردم و تا حالا وام ازدواج نگرفتم آیا به من تعلق میگیرد؟

    1. با سلام باید زودتر اقدام میکردید موردی ندارد اما باید بانک با شما همکاری کند .بعید است بپذیرند

  34. سلام من ثبت نام کردم برای وام ۹ اردیبهشت خبری نشد
    با توجه به این که ۲۲ اردیبهشت ۲۵ سالم تموم شد
    میتونم حذف ثبت نام کنم ودوباره ثبت نام کنم برای بانک دیگه
    مبلغ وام ۱۰۰ کم نمیشه

  35. سلام99/12/3وام ازدواج م ثبت شد هنوز تایید شعبه نشدم حداکثر چقدطول می‌کشه ممنون جوابمو بدین

    1. سلام با توجه به بانکی که انتخاب کرده اید مدت آن متفاوت است.

      1. سلام چرا بعضی بانک‌ها تو بعضی استان ها هستن تو سایت ولی تو بعضی نیستن الان استان فارس فقط بانک سامان بازه

        1. سلام دلایل مختلفی از جمله اتمام بودجه برای ماه مورد نظر، سایت بسته شده است.

  36. سلام
    بعد از مراحل ثبت نام سایت میزنه درخواست شما رد شد و یک شناسه پشتیبانی میدهد.
    لطفا راهنماییم کنید
    با تشکر

    1. ببخشید مثل کسی اسفند ازدواج کرده ولی سبد نام وامش 1401 بعد مبلقش با سال جدید میدن یا نه

  37. سلام خسته نباشید ما سال99 عقدکردیم
    ومنتظرموندیم سال1400 وام ازدواجمون رو دریافت کنیم من زیر23 سال سن دارم
    ایامبلغ وام 100میلیونی شامل من میشه یاخیر؟

    1. سلام. من پرداخت انجام دادم. هیچ شماره ایی نیست تماس بگیرم. تماس تلفن همراه.

      1. سلام دوست عزیز
        شماره تماس گذاشته شده
        براتون کد ارسال شد و مشاوره تون انجام شده.

  38. سلام خسته نباشید
    ما سال99 عقدکردیم و منتظرموندیم تاسال1400 وام ازدواجمون روبگیریم ومن زیر23 سال سن دارم ایا مبلغ وام ازدواج100میلیونی به من تعلق میگیره یاخیر؟

  39. سلام خسته نباشید.
    من سال نود و یک ازدواج کردم و در سامانه ثبت نام کردیم وبه علت عدم حضور وام دریافت نکردیم.الان ما یه بچه داریم واز هم جدا شدیم.قراره دوباره باهم ازدواج کنیم. الان میتونیم وام ازدواج دریافت کنیم چون هیچ کدوم وام دریافت نکردیم؟

      1. سلام بنده درسال ۹۶ازدواج کردیم ودرهمان سال ثبت نام کردیم ولی همسرم به علت چک برگشتی نتوانست وام خودرادریافت کند ولی امسال که چکها رفع سوء شده می تواند ۱۰۰میلیون وام رادریافت نماید

        1. سلام خیر 100 میلیون وام به ایشون تعلق نمیگیرد.

  40. من سال 86عقد کردم وام ازدواج گرفتم میخواستم بدونم الان مجدد میخوام ازدواج کنم بهم تعلق میگره

    1. سلام دوست عزیز
      فقط با هر کد ملی یک بار تعلق خواهد گرفت

  41. با سلام در هنگام ثبت نام پیغام (با این کد ملی قبلا ثبت نام شده است) میدهد وقتی به قسمت بازیابی و رهگیری مراجعه میکنم پیغام ( هیچگونه اطلاعاتی یافت نشد ) میدهد میشه راهنمایی کنید مشکلم رو چطور حل کنم ؟ با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

  42. سلام
    من تاریخ عقدم برج۷ سال۹۳ هستش چند باری اقدام به ثبت نام کردم ولی موفق به گرفتن وام نشدم.
    آیا امکانش هست بتونم وام بگیرم؟

    1. سلام
      با توجه به اینکه تاریخ عقد شما قبل از سال ۹۶ است صرفا مشمول نفری ۱۵۰ میلیون ریال وام خواهید شد.

    2. سلام بانک ملی مرکزی میناب وام ازدواج گرفتم همه کاراش کردم الان دو هفته است هنوز واریزی انجام نشده دقیقن کی واریز میشه

  43. دوستان من برج ۸ سال۹۸تو بانک کشاورزی ثبت نام کردم ولی تا اردیبهشت۹۹ هم تعیین شعبه نشدم و دوباره ثبت نام کردم بازم تعیین شعبه نمیشم باید به کجا مراجعه کنم

    1. سلام
      شما برای بررسی وضعیت تعیین شعبه خود باید به سرپرستی بانک مربوطه در استان خود مراجعه کنید و علت تاخیر در این کار را جویا شوید.

    2. من سال 86عقد کردم وام ازدواج گرفتم میخواستم بدونم الان مجدد میخوام ازدواج کنم بهم تعلق میگره

      1. سلام دوست عزیز
        فقط با هر کد ملی یک بار تعلق خواهد گرفت

        1. آخه دیدم تو سایت زده بود ک قبل از سال ۸۸ وام گرفتید چون ثبت سیستم نبوده تعلق میگیره

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید