منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی

منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی یکی از رشته های دانشگاهی است که دانش آموختگان رشته انسانی می توانند در آزمون ورودی آن شرکت به عمل آورند. البته لازم به ذکر است طبق مصوبات سازمان سنجش برای آزمون دکتری، تمامی داوطلبان با در دست داشتن مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد، می توانند در این آزمون حضور پیدا کنند.

داشتن منابع کمک آموزشی در رتبه نهایی تاثیر فراوانی دارد اما با توجه به اینکه کتاب های کمک آموزشی و کنکوری برای پایه دکتری به سختی یافت می شوند، معمولا دانشجویان به منظور یافتن یک منبع معتبر ساعت ها در اینترنت سردرگم می شوند و ممکن است این همه تلاش در آخر نتیجه ای نیز به همراه نداشته باشد بنابراین ما در این مقاله این موارد را گردآوری نموده ایم تا امکان دسترسی متقاضیان به منابع کمک آموزشی سهولت یابد.

می توان گفت یکی از اولین راه ها برای رسیدن به مقصد دکتری مدیریت بازرگانی انتخاب منابع معتبر و مفید است. در این صورت کسب رتبه های بالاتر، آسان و قابل دسترسی خواهد بود.

این رشته در سال های اخیر در دانشگاه های مختلف سراسر کشور و در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد، پیام نور و… تدریس شده است و دانشگاه ها هر ساله نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می کنند.

دکتری مدیریت بازرگانی

در واقع این رشته یکی از مهم ترین و عالی ترین رشته های دانشگاهی است. به بیان ساده تر با تربیت و تفهیم دانشجویان به صورت تخصصی، سطح کیفیت اقتصادی و بازرگانی کشور به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

به این شکل که این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند به سادگی از پس بحران ها و سود و زیان بازار برآیند و آن را مدیریت کنند.

با توجه به این مسئله یکی از مهم ترین رکن های شرکت ها و مجتمع های تجاری، مدیران بازرگانی هستند. چراکه با تدابیر مدیریتی و اقتصادی این افراد است که موفقیت در بازار کار به سادگی حاصل می شود و تقابل میان مشتری و فروشنده برقرار خواهد شد.

دکتری مدیریت بازرگانی

پونزگرایش های رشته مدیریت بازرگانی در سطح دکتری عبارت اند از:

مدیریت بازرگانی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

رفتار سازمانی

مدیریت منابع انسانی

دروس امتحانی آزمون دکتری مدیریت بازرگانی 1402-1401

دروس امتحانی آزمون دکتری مدیریت بازرگانی در بخش های دروس عمومی و دروس تخصصی تقسیم بندی می شوند.

پونزاین درس ها عبارت اند از:

دروس عمومی: استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی

دروس تخصصی در سطح کارشناسی: آمار و کاربرد های آن در مدیریت، مبانی سازمان و مدیریت، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد: رفتار مصرف کننده، بازاریابی و مدیریت رفتار

در ادامه به معرفی برخی از منابع برای فهم بهتر این دروس خواهیم پرداخت.

منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی 1400-1401

منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی 1402-1401

سازمان سنجش به غیر از منابع اصلی دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد، مرجع دیگری معرفی نمی کند. بنابراین تمامی مواردی که در این قسمت به معرفی آنها خواهیم پرداخت، صرفا جهت فهم بهتر منابع اصلی است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دروس عمومی

پونزمنابع کمک آموزشی دروس عمومی آزمون دکتری مدیریت بازرگانی عبارتند از:

  • کتاب استعداد تحصیلی: استعداد تحصیلی، نویسنده: صداقت، انتشارات نگاه دانش
  • کتاب زبان انگلیسی: کتاب های تخصصی، انتشارات سمت/ 1100 لغت ضروری

دروس تخصصی

منابع دروس تخصصی در دو بخش کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم بندی می شوند.

دروس کارشناسی

درس آمار و کاربرد آن در مدیریت منابع

منابع: آمار و کاربرد آن در مدیریت، نویسندگان: عادل آذر- منصور مومنی- سعید جعفری

درس مبانی سازمان و مدیریت منابع

منابع: مبانی سازمان و اصول مدیریت، نویسنده علی رضاییان، انتشارات سمت/ مدیریت عمومی، سید مهدی الوانی/ منابع انسانی، اسفندیار سعادت/ تجزیه و تحلیل سیستم ها، علی رضائیان/ طراحی و ساختار، رابینز/ رفتار سازمانی، علی رضائیان

درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام منابع

منابع: مدیریت اسلامی در پرتو نهج البلاغه امام علی، علی اصغر پور عزت، بنیاد نهج البلاغه/ مدیریت اسلامی، رویکرد ها، علی نقی امیری و حسن عابدی جعفری، انتشارات سمت/ مدیریت اسلامی، علی اکبر افجه، جهاد دانشگاهی علامه طباطبایی/ مدیریت اسلامی و الگوهای آن، لطف الله نقی پورفر، مرکز آموزش مدیریت دولتی

دروس کارشناسی ارشد

دروس کارشناسی ارشد

درس بازاریابی و مدیریت بازار منابع

منابع: اصول بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات آموخته/ مدیریت بازار« مدیریت بازاریابی»، به قلم داود محبعلی و علی اکبر فرهنگی، انتشارات امیر کبیر/ مدیریت بازاریابی، به قلم داور ونوس، انتشارات نگاه دانش نوین/ بازاریابی« مدیریت بازار»، شاهرخ افلاکی، انتشارات کیومرث/ بازاریابی و مدیریت بازار« با نگرش مدرن»، مهرداد علیپور، انتشارات به آوران/ مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران، پرویز درگی، انتشارات بازاریابی/
کتاب تحلیلی بازاریابی و مدیریت بازار ویژه دانشجویان مدیریت، محمد حسین بلاغی اینالو، انتشارات راه/ کتاب برنامه ریزی بازاریابی: مفاهیم-الگوها- ساختارها- استراتژی ها- تجربیات و مستندات، علی اکبر اسلام، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی/ بازاریابی پیشرفته، محمد حسین منتظری فر، انتشارات ضریح آفتاب/ مدیریت بازاریابی، سید جواد پور حسینی، انتشارات فرهیخته/
بازاریابی و مدیریت بازار، احمد روستا- داور ونوس و عبدالحمید ابراهیمی، انتشارات سمت/ مدیریت بازاریابی، ترجمه مهدی امیرجعفری، انتشارات نص/ مدیریت بازاریابی، مهرداد پرچ و کیانوش کلانتری، انتشارات شهر آب، آینده سازان و…

نکات تکمیلی

درس مدیریت استراتژیک منابع

منابع: مدیریت استراتژیک پیشرفته، هلن جعفری و علیرضا مزرعتی، انتشارات خردمندان/ راهنما جامع مدیریت استراتژیک، ترجمه سهراب خلیلی شورینی، انتشارات یادواره کتاب/ مدیریت استراتژیک، ترجمه محمد اعرابی و داوود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی/ مدیریت استراتژیک و سیاست کسب و کار دو جلدی، ترجمه سید محمد اعرابی و هاشم آقازاده، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی/
سازمان استراتژی محور، ترجمه پرویز بختیاری، انتشارات نگاه دانش/ مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک؛ رویکرد جامع، سید حمید خداداد حسینی و شهریار عزیزی، انتشارات صفار اشراقی/ مدیریت استراتژیک پیشرفته« کارشناسی ارشد مدیریت»، رضا رسولی- علی صالحی و اکرم هادی زاده مقدم، انتشارات دانشگاه پیام نور.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید ابتدا نسبت به تسلط یافتن بر زبان انگلیسی اهتمام بورزند. در واقع درصد بالا بودن رتبه تا حد زیادی به علم فرد از زبان انگلیسی مرتبط است.

درس مدیریت استراتژیک منابع

ضرایب دروس

آمار و کاربرد آن ضریب 4

مبانی سازمان و مدیریت ضریب 4

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ضریب 4

بازاریابی و مدیریت پیشرفته ضریب 4

مدیریت استراتژیک پیشرفته ضریب 4

استعداد تحصیلی ضریب 1

زبان انگلیسی ضریب 1


بیشتر بخوانید: منابع کنکور دکتری؛ معرفی بهترین منابع کنکور دکتری


بازار کار رشته مدیریت بازرگانی

فارغ التحصیلان مقطع دکتری رشته مدیریت بازرگانی، نسبت به مسائل مربوط به بازار، تدوین گری استراتژی های سازمانی، شناخت کامل نسبت به مشتری و نحوه ارتباط گیری با آنان، شناخت کامل نسبت به نحوه فروش محصولات، بازاریابی و خدمات مشتریان و… آگاهی کامل دارند و این دانش زمینه های شغلی زیادی برای آنان فراهم آورده است.

حتی این افراد با شناختی که نسبت به مسائل مختلف پیدا می کنند قادر خواهند بود تا به راحتی در زمینه های مربوطه اشتغال زایی و کار آفرینی کنند.

موسسات بازرگانی مانند؛ کارگزینی، امور مالی، بازاریابی، اداره امور، تدارکات و… برخی از مواردی هستند که به فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی احتیاج دارند. بنابراین دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی آینده روشنی دارند و می توانند با تمرکز و تلاش در مشاغل خیلی خوب اقدام به کار کنند.

نگاهی کلی به منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی 1400-1401

نگاهی کلی به منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی 1402-1401

تمامی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد، قادر خواهند بود تا در آزمون دکتری مدیریت بازرگانی شرکت کنند و محدودیتی برای ثبت نام در آزمون نیست. یافتن منابع کمک آموزشی آزمون دکتری همانند کارشناسی و کارشناسی ارشد، کار ساده ای نیست و ممکن است دانشجو برای یافتن یک منبع مناسب سردرگم شود.

از طرفی سازمان سنجش هیچگاه منبع کمک آموزشی را معرفی نمی کند بنابراین در این مقاله به معرفی برخی از کتاب های کمک آموزشی پرداختیم تا متقاضیان برای فهم مطالب دروس دچار مشکل نشوند.

سوالات متداول

علامت سوالمنابع کمک آموزشی توسط سازمان سنجش معرفی می شوند؟

خیر، سازمان سنجش هیچ گاه اقدام به معرفی کتاب های کمک آموزشی نمی کند و به کتاب اصلی اهتمام می ورزد. این منابع صرفا جهت یادگیری بهتر دروس معرفی می شوند.

علامت سوالچه کسانی می توانند در آزمون دکتری مدیریت بازرگانی ثبت نام کنند؟

طبق مصوبه سازمان سنجش محدودیتی برای ثبت نام در این آزمون نیست و تمامی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

علامت سوالبازار کار فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی به چه صورت است؟

موسسات بازرگانی مانند: کارگزینی، امور مالی، بازاریابی، اداره امور، تدارکات و… برخی از مواردی هستند که به فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی احتیاج دارند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید