نحوه خروج از کشور به منظور سفرهای علمی مشمولین خدمت سربازی

خروج از کشور به منظور سفرهای علمی چه شرایطی دارد؟

خروج از کشور به منظور سفرهای علمی یکی از دلایلی است که جوانان زیادی به خاطر آن از معافیت های موقت استفاده میکنند. خدمت سربازی که مهم ترین وظیفه هر جوان ذکور ایرانی میباشد. در سن 18 سالگی برای آنان اتفاق خواهد افتاد. در واقع جوانان پس از رسیدن به سن قانونی و اتمام تحصیل خود باید برای خدمت سربازی آماده شوند.

به دلیل واجب بودن مسئله ی سربازی نظام وظیفه، مشمولین بدون گذراندن این دوره ی مهم نخواهند توانست که از برخی از مزایا مانند دریافت گواهینامه، پاسپورت و غیره استفاده کنند. هم چنین جوانان بدون داشتن مجوز از سازمان نظام وظیفه قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه ها نیز نخواهند بود. پس به نظر شما همه ی جوانان باید پس از سن مشمولیت به خدمت سربازی اعزام شوند؟ یا راه های دیگری نیز برایشان وجود دارد؟

خروج از کشور به منظور سفرهای علمی

سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا راه های زیادی را به جوانان معرفی کرده است تا از طریق آن بتوانند برای مدتی به طور موقت خدمت سربازی خود را لغو کرده یا به طور کلی از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند. هم چنین راه های دیگری نیز وجود دارد که مدت خدمت سربازی نظام وظیفه برای جوانان کاهش یافته یا شرایط بهتری برای گذراندن دوره ی خدمت ضرورت بدست خواهند آورد. میدانید که خارج شدن از کشور نیز امروزه دغدغه ی بسیاری از جوانان است. به همین منظور ما در این مقاله سعی داریم راجع به دریافت پاسپورت و خروج از کشور به منظور سفرهای علمی صحبت کنیم.

همانطور که میدانید مسئله ی خروج از کشور یکی از مهم ترین مباحثی است که جوانان این روزها با آن درگیر هستند. به همین منظور دانستن اطلاعات در زمینه های مختلف سازمان نظام وظیفه میتواند راهی باشد تا جوانان به مقصود خود سریع تر برسند. برخی بر این باورند که دریافت پاسپورت بدون داشتن کارت پایان خدمت مقدور نخواهد بود. اما در شرایط خاص، مشمولان میتوانند بدون گذراندن خدمت سربازی، گذرنامه دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: فرآیند خروج از کشور دانشجویان چگونه است؟


شرایط خروج از کشور به منظور سفرهای علمی چگونه است؟

شرایط خروج از کشور به منظور سفرهای علمی از طرف سازمان نظام وظیفه تعیین و از طریق خبرگزاری ها به مشمولان ابلاغ میشود. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از این سفرهای علمی داشته باشیم. باید بگوییم این سفرها شامل مواردی است که جوانان برای شرکت در کارگاه های آموزشی باید آن را انجام دهند. هم چنین سفرهای علمی شامل همایش های بین المللی و کنفراس ها میباشد. که مشمولان برای ارائه ی مقالات خود باید در این سفرها شرکت داشته باشند.

سازمان نظام وظیفه برای جوانان تحصیل کرده این موقعیت را فراهم میکند تا بتوانند با معافیت های تحصیلی موقت در سفرهای علمی شرکت کرده و به پژوهش و تحقیق بپردازند. به همین منظور مشمولین باید برای استفاده از این فرصت ها شرایط و قوانین خروج از کشور را مطالعه کرده و بر اساس این قوانین و ضوابط برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند.

شرایط خروج از کشور به منظور سفرهای علمی

  • مشمولینی که قصد دریافت مجوز خروج از کشور را دارند نباید وارد غیبت سربازی بشوند.
  • مشمولین متقاضی دریافت گذرنامه باید دارای معافیت های تحصیلی در مقاطع مختلف باشند.
  • مشمولین برای خارج شدن از کشور باید حتما وثیقه ی نقدی با مبلغ مشخص شده یا ضمانت نامه های بانکی را به سازمان نظام وظیفه تحویل دهند.
  • مدت زمان برای خارج شدن از کشور برای کنفراس ها و ارائه ی مقالات برای مشمولین تمام مقاطع 30 روز است.
  • میزان خارج شدن از کشور برای شرکت در دوره های مختلف آموزشی برای همه ی مشمولین 45 روز میباشد.

جوانان با داشتن هریک از شرایط و ضوابط گفته شده در بالا میتوانند از معافیت موقت استفاده کرده و برای دریافت گذرنامه اقدام کنند. پس از بررسی شرایط آن ها سازمان نظام وظیفه مجوز برای این افراد صادر کرده و میتوانند پاسپورت خود را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: شرایط خروج از کشور سربازان


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

خروج از کشور به منظور سفرهای علمی چگونه انجام می شود؟

مدارک خروج از کشور به منظور سفرهای علمی کدام است؟

مدارک خروج از کشور به منظور سفرهای علمی باید از طریق مشمولین به سازمان نظام وظیفه تحویل داده شود. به دلیل ضرورت و اهمیت شرایط و مدارک برای خروج از کشور، مشمولین باید با دقت مدارک خود را آماده کرده تا در هنگام اقدام برای دریافت مجوز خروج با مشکل مواجه نشوند. به دلیل وجود سفرهای گوناگون، مشمولین باید اطلاعات لازم درباره ی نوع سفر خود بدست آورده و بر اساس آن مدارک خود را تهیه کنند. این مدارک را در ادامه مطالعه کرده و متقاضیان عزیز میتوانند بر اساس آن این مدارک را تهیه و به سازمان مربوطه ارائه دهند.

مدارک خروج از کشور به منظور سفرهای علمی

  • مدارک شناسایی لازم مانند شناسنامه ی مشمول
  • کارت شناسایی ملی مشمولین
  • برگه یمعافیت تحصیلی
  • دریافت کد سخا
  • عکس پرسنلی برای دریافت پاسپورت
  • اطلاعات درباره ی کشور مقصد
  • مدارک و شواهد خروج از کشور برای سفر علمی
  • برگه ی دعوت برای شرکت در کنفرانس های علمی
  • برگه ی پذیرش و شرکت در دوره های آموزشی
  • فیش واریزی با مبلغ اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه
  • فیش واریزی وثیقه ی مشخص شده برای انجام سفرهای علمی

برای اطلاع از سایر مدارک دریافت مجوز خروج از کشور و هم چنین کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوره نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه تماس گرفته و با مشاورین این مرکز در تماس باشید.


بیشتر بخوانید: نحوه خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت سربازی


مراحل خروج از کشور به منظور سفرهای علمی چگونه است؟

مراحل خروج از کشور به منظور سفرهای علمی ، از جمله اقداماتی است که خود مشمولین باید آن ها را طی کنند. به همین دلیل جوانان باید در نظر داشته باشیند که دیر اقدام کردن برای دریافت انواع مجوزهای خروج از کشور، ممکن است به ضرر شما تمام شود. زیرا برای انجام این مراحل زمان های مشخصی قرار داده شده است. همانطور که در بالا نیز گفته شد جوانان باید قبل از اتمام دوره ی سنوات مجاز خود برای خروج از کشور اقدام کنند. در غیر این صورت وارد غیبت شده و دیگر قادر نخواهند بود پاسپورت خود را دریافت کنند.

اقدام و مراحل خروج از کشور به منظور سفرهای علمی

  1. اولین مرحله مشمولین باید اطلاعات لازم درباره شرایط و ضوایط خروج از کشور را مطالعه کنند.
  2. سپس باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و از آن ها درخواست کنند تا بتوانند کد سخا دریافت کنند.
  3. در مرحله سوم مشمولین و دانشجویان باید به سایت خدمات الکترونیک پلیس + 10 وارد شده تا بتوانند مراحل بعدی را پشت سر بگذارند.
  4. مرحله ی چهارم وارد کردن اطلاعات شخصی فرد میباشد که شامل نام و نام خانوادگی، آدرس منزل و رشته ی تحصیلی است.
  5. در این مرحله پس از اتمام مشخصات فردی مشمولان باید نوع سفر خود و دلیل خروج از کشور را مشخص کنند. هم چنین اطلاعات کشور مقصد نیز باید در این قسمت وارد شود.
  6. کسانی که قصد خروج از ککشور برای انواع سفرهای علمی را دارند. باید دقت داشته باشند که تاریخ دقیق ورود و خروج خود را به درستی وارد کنند. زیرا مدت این نوع سفرها 30 روزه یا 45 روزه میباشد.
  7. در مرحله ی آخر مشمول باید به صورت اینترنتی مبلغی را واریز کرده تا مدارک آن توسط سازمان نظام وظیفه مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: نحوه خروج از کشور به منظور درمان


نظام وظیفه

هزینه خروج از کشور به منظور سفرهای علمی چقدر است؟

هزینه خروج از کشور به منظور سفرهای علمی یا سفرهای دیگر به صورت متفاوتی اعلام میشود. زیرا خروج از کشور برای عناوین مختلف صورت خواهد گرفت. اما در مورد سفرهای علمی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا این مبلغ را 80000000 میلیون ریال اعلام کرده است. این مبلغ بر طبق آخرین مصوبات این سازمان بوده و ممکن است تغییراتی نیز در آن انجام گیرد. پس قبل از واریز هزینه خروج از کشور به منظور سفرهای علمی در مورد مبلغ دقیق آن مطمئن شوید.


بیشتر بخوانید: خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی برای مشمولین خدمت سربازی


نحوه دریافت خروج از کشور به منظور سفرهای علمی چگونه است؟

نحوه دریافت خروج از کشور به منظور سفرهای علمی با توجه به مراحل بالا باید اقدام کرده تا مجوز خروج برای شما صادر گردد. در نظر داشته باشید که نحوه دریافت خروج از کشور به منظور سفرهای علمی با سایر سفرها متفاوت است. زیرا دلیل خروج یکی از مهم ترین مسائلی است که سازمان نظام وظیفه به آن دقت میکند.

سوالات متداول

میزان وثیقه ی مورد نیاز مشمولین برای گرفتن مجوز خروج از کشور برای سفرهای علمی چقدر است؟

پولی که متقاضیان برای دریافت مجوز سفرهای علمی باید بپردازند بر اساس آخرین قوانین 80 میلیون ریال معادل 8 میلیون تومان میباشد.

مشمولین برای دریافت گذرنامه برای خروج از کشور به منظور انجام سفرهای علمی باید از چه سازمانی اقدام کنند؟

مشمولین باید اول از همه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و پس از دریافت کد سخا سایر مراحل را پشت سر بگذارند.

مشمولین متقاضی دریافت مجوز برای خارج شدن از کشور برای سفرهای علمی باید چه شرایط را داشته باشند؟

این داوطلبان باید همگی از معافیت تحصیلی برخوردار بوده و نباید وارد غیبت غیر موجه شده باشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نحوه خروج از کشور به منظور سفرهای علمی مشمولین خدمت سربازی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید