صفر تا صد آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402_1401

صفر تا صد آزمون دستیاری دندانپزشکی 1400_1401

یکی از آزمون های پرطرفدار مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، آزمون دستیاری دندانپزشکی است که هر ساله برگزار می شود. دانش آموختگان رشته دندانپزشکی عمومی در این آزمون شرکت می کنند و با دریافت نمره معقول وارد دوره تخصص یا رزیدنتی خود می شوند.

پس از اینکه مهارت های لازم را فرا گرفتند و آموزش های تکمیلی را دریافت کردند می توانند به عنوان یک متخصص وارد جامعه شوند و خدمت کنند.

آن گروه از داوطلبانی که شرایط آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402 را دارند، باید در زمان ثبت نام این آزمون، به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir مراجعه کرده و با استفاده از مدارک ثبت نام آزمون فرایند نام نویسی را تکمیل کنند.

نکته قابل توجه این است که تنها متقاضیانی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی هستند، مجاز به ثبت نام این آزمون خواهند بود.

شرایط ثبت نام آزمون دستیاری دندان پزشکی 1402

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور همانند دیگر آزمون ها، شرایطی را برای این آزمون قید کرده است که داوطلبان می توانند از طریق دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402، اطلاعات لازم را دریافت کنند و برای ثبت نام اقدام نمایند.

صفر تا صد آزمون دستیاری دندانپزشکی 1400_1401

در اولین گام لازم است که علاقه مندان این رشته ابتدا ضوابط مذکور اطلاعات لازم را کسی نمایند و سپس با پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی به سایت سنجش، ثبت نام را آغاز نمایند.

در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون را برای شما شرح خواهیم داد:

شرایط عمومی ثبت نام

  • اعتقاد به دین اسلام یا هر یک از ادیان تعیین شده که در قانون اساسی تصویب شده است.
  • همه ی شرایط عمومی رایج در آزمون های مختلف کشور را دارا باشد.
  • از سلامت و توانایی جسمی متناسب با رشته ای که انتخاب شده برخوردار باشد.
  • به احزاب و گروه های ملحد و محارب وابستگی تشکیلاتی نداشته باشد و از آن ها هواداری نکند.
  • هیچگونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشد.
  • به فساد اخلاقی معروف نباشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام

  • مدرک دکترای عمومی دنداپزشکی یا فراغت از تحصیل در رشته دندانپزشکی تا پایان شهریور 1402 را دارا باشد.( دانشجویانی که سال آخر رشته دندانپزشکی می باشند فقط در صورت داشتن شرایطی که در ادامه توضیح خواهیم داد می توانند اقدام به ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی کنند.)
  • فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی عمومی باید گواهی وضعیت طرح نیروی انسانی که شامل گواهی معافیت یا پایان خدمت قانون خدمت پزشکان یا پیراپزشکان است را نهایتا تا پایان شهریور ماه سال 1402 را ارائه کنند.
  • فارغ التحصیلان رشته های تخصصی بالینی و D در رشته های دیگر تخصصی بالینی، در صورتی که شهریه را پرداخت کرده باشند و تمامی تعهدات قانونی را انجام داده باشند، برای ورود و ادامه تحصیل در رشته دستیاری دندانپزشکی مانعی ندارند.

صفر تا صد آزمون دستیاری دندانپزشکی 1400_1401

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ادامه شرایط اختصاصی ثبت نام

  • داوطلبانی که از سهمیه استانی در مقطع دکترای عمومی دندانپزشکی استفاده کرده اند، باید حتما گواهی اشتغال به کار در حال حاضر از استان محل تعهد را ارائه نمایند.
  • از جمله شرط مهم برای داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی آقایان این است که حتما وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی آن ها مشخص باشد.
  • ورود و ادامه تحصیل دانشجویانی که در رشته های تخصصی بالینی به رشته های تخصصی پایه که شامل بیماری های دهان، فک و صورت و آسیب شناسی دهان، فک است به شرط عضویت در هیأت علمی، مانعی برای ثبت نام این آزمون ندارند.
  • ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی دارای هیچ شرط سنی نمی باشند و تمام افراد بالای 18 سال می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

نکات قابل توجه در ثبت نام آزمون دستیاری دندان پزشکی

نکته قابل توجه برای دانشجویان سال آخر در رشته دندانپزشکی عمومی این است، در صورتی که شرایطی که در زیر توضیح خواهیم داد را مشمول شوند و تحصیلات خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 1402 به اتمام برسانند، برای ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی هیچ منعی نخواهند داشت.

  • داوطلبانی که مشمول آیین نامه “تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی” هستند، فقط یک بار می توانند در آزمون دستیاری دندانپزشکی شرکت کنند.
  • داوطلبان سربازی که در سنوات قانونی موفق شدند تحصیلات خود را به پایان برسانند و در طول خدمت سربازی مرتکب خطا، طبق نظر قوانین و مقررات نظام وظیفه عمومی نشده باشند، می توانند برای ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی اقدام نمایند. اگر این افراد در آزمون قبول شوند، برای آن ها معافیت موقت تحصیلی از سوی سازمان صادر خواهد شد.
  • طبق قانون تسهیل ازدواج جوانان، دانشجویان متاهل آقا و خانمی که یک سال از فراغت تحصیلی آن ها گذشته باشد، می توانند در صورت عدم بهره مندی از این تسهیلات در دوران دانشجویی خود، تنها برای یک بار از آن برای ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی استفاده کنند.
  • دانشجویان دندانپزشکی عمومی در صورتی که از انجام طرح نیروی انسانی به هر دلیلی معاف هستند، هیچ منعی برای ثبت نام این آزمون نخواهند داشت. اگر این افراد در این آزمون قبول شوند، باید گواهی معافیت خود ارائه دهند و در صورتی که در آزمون قبول نشوند، یک دوره حضور در آزمون دستیاری دندانپزشکی را از دست خواهند داد.

مواردی که شما را از دستیار دندانپزشک شدن، دور می کنند

توجه کنید که چنانچه فرد پذیرفته شده از نظر شرایط در آزمون، اگر در مدت زمانی که تعیین شده، اقدام به ثبت نام نکند و یا حتی پس از نام نویسی نسبت به آغاز دوره خود اقدام نکند، این امر به منظور انصراف از آزمون تلقی می‌ شود و داوطلب به مدت دو سال از شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی محروم خواهد شد.

همچنین اگر پس از شروع دوره، انصراف قطعی دهد، علاوه بر دو سال محرومیت شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی، باید هزینه ای را برای غرامت که مبلغ آن از سوی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی تعیین میشود را پرداخت کند.

صفر تا صد آزمون دستیاری دندانپزشکی 1400_1401

نکات مهم درباره شرایط آزمون دستیاری پزشکی 1402

از جمله نکات مهمی که علاوه بر شرایط و ضوابطی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم باید بگوییم:

  • طبق قانون و مقررات مربوط به فارغ التحصیلان رشته دندانپرشکی عمومی، افرادی که با سهمیه استانی در آزمون سراسری پذیرفته شده باشند، به شرط گذراندن حداقل نیمی از دوره تعهد خود، می توانند در این آزمون شرکت کنند. البته توجه فرمایید فقط دانشجویان ورودی سال 93 قبل از آن مشمول این محدودیت هستند.
  • گواهی پایان خدمت دوره خدمت پزشکان و پیراپزشکانی که به صورت الزامی باید مورد تایید معاونت های توسعه، بهداشت، درمان یا آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه برسد و کاملا واضح است گواهی صادر شده از سوی شبکه های بهداشت و درمان یا سازمان نظام پزشکی قابل قبول نمی باشد. این دسته از متقاضیان باید حتما در صورت قبولی، گواهی پایان طرح خود را ارائه نمایند که غیر از این، قبولی آن ها باطل خواهد شد.

انصراف دستیاران شهریه پرداز

دستیارانی که شهریه پرداخت می کنند در صورت انصراف، به دو سال محرومیت از حضور در آزمون دستیاری دندانپزشکی و پرداخت شهریه کامل همان سال محکوم می شوند.

بازنشستگان یا متقاضیانی که با احتساب دوره تحصیل در سن بازنشستگی شان قرار می گیرند، اگر در آزمون قبول شوند، موظف هستند که شهریه پرداخت کنند و به عنوان یک شهریه پرداز در سیستم ثبت شوند.

اعلام نتایج و انتخاب رشته آزمون دستیاری

زمانی که آزمون برگزار شد و نتایج اولیه هم اعلام شد، آن دسته از شرکت کنندگانی موفق شدند 50 درصد از نمره قبول را کسب کنند، به انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی مجاز می شوند و می توانند در سایت سنجش انتخاب رشته خود را آغاز کنند .

سوالات متداول پیرامون آزمون دستیاری دندانپزشکی

آیا دانشجویانی که سال آخر رشته دندانپزشکی هستند می توانند در آزمون دستیاری دندانپزشکی شرکت کنند؟

این دانشجویان در صورتی که مشمول شرایط ذکر شده در این مقاله باشند و تحصیلات خود را تا پایان شهریور ماه 1402 به پایان برسانند، هیچی منعی برای ثبت نام نخواهند داشت.

چگونه می توان در آزمون دستیاری دندان پزشکی 1402 ثبت نام کرد؟

با مراجعه به سایت sanjeshp.ir به صورت اینترنتی می توانید برای ثبت نام اقدام نمایید.

در چه صورت داوطلب آزمون دستیاری دندانپزشکی دو سال از شرکت در آزمون محروم خواهد شد؟

چنان چه فرد پذیرفته شده در مدت زمان تعیین شده، فرایند ثبت نام خود را کامل نکند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

صفر تا صد آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402_1401

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 9 نظر:
  1. سلام آیا با مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی آزمون دستیاری شرکت کنم.

    1. 🌸اگر منظورتان دستیاری پزشکی میباشد،خیر شما نمیتوانید شرکت کنید.

  2. سلام من دیپلم دارم و تیر امسال ۱۹ سالم میشه، بدون کنکور می‌شود ثبتنام کرد(چه شرایطی دارد)؟معافیت از سربازی دارم(تا شهریور)اگر با کنکور است چه شرایطی دارد؟

    1. سلام امکان ثبت نام هم با کنکور و هم با سوابق تحصیلی را دارید. فقط نباید غیبت بخورید

  3. سلام آیا بدون دیپلم هم میشه برا دستیار دندانپزشکی هم شرکت کرد

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به نظر موسسه ثبت نام کننده دارد.

      1. سلام من در تیر ۱۹ سالم میشه،دیپلم دارم(و پشت کنکورم)، میشه ثبتنام کرد؟با کنکوره یا بدون کنکور
        (شرایط هر کدومش چیه)؟آخه هم میگید تو هر سنی میشه آزمون داد بعد میگید دانشجوی دندانپزشکی باید باشه

  4. سلام ببخشید کسی که دوره دندانپزشکی عمومی خودش رو تو خارج از کشور خونده می تونه تو امتحان رزیدنتی ایران شرکت کنه؟

    1. باسلام در صورتی که مدرک شما توسط وزارت بهداشت پذیرفته شود بله می توانید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید