اعتراض به رای شورای پزشکی چگونه ممکن است؟

اعتراض به رای شورای پزشکی چه شرایطی دارد؟

آیا فرد مشمول میتواند پس از اینکه توسط شورای پزشکی رد شد به رای اعتراض کند؟

این سوالی هست که بسیاری از مشمولان میخواهند که جواب آن را بدانند ما دراینجا سعی کرده ایم به طور خلاصه به این مطلب یعنی اعتراض به رای شورای پزشکی بپردازیم شما مشمولان عزیز نیز در صورت وجود هر گونه مشکل و تقاضای کمک از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید .

در صورتی که فرد بتواند بیماری خود را اثبات کند و پزشک متخصص او را بیمار معرفی کند میتواند معاف شود و از فعالیتهای سخت سربازی و هم چنین پوشیدن پوتین و لباس نظامی راحت شود چرا که بسیاری از مشمولین همین که اسم سربازی را میشنوند میهراسند و در صدد گرفتن معافیت برمیایند و اگر شرایط و ضوابط معافیت را داشته باشند مراحل دریافت کارت معافیت را طی میکنند .

جوانی که به سن مشمولیت یعنی سن 18 سالگی میرسد همواره به دنبال آن است که از انواع معافیت ها به خصوصمعافیت پزشکی استفاده کند، چه بسا در این راه دچار مشکلاتی از قبیل؛ ( کمیسیون پزشکی نظام وظیفه بیماری او را تایید نکند ) شود . بنابراین او میخواهد بداند که حق اعتراض دارد یا نه اگر شما نیز مشتاق به دانستند آن هستید با ما همراه باشید .


بیشتر بخوانید: لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی 99


اعتراض به رای شورای پزشکی نظام وظیفه چگونه و در چه حالتی انجام میشود ؟

بسیاری از جوانان ذکور تنها انواع معافیت نظام وظیفه را میدانند اما اطلاعات دقیقی درمورد جزئیات آن نداشته اند که یکی از این موارد اعتراض به رای کمیسیون پزشکی نظام وظیفه میباشد . در واقع معافیت پزشکی مواردی زیادی را در خود جای داده است که همه ساله مشمولان به دنبال دریافت انواع آنها میباشند و در این راه شما میتوانید برای دریافت اطلاعات از مشاوره تلفنی آویژه کمک میگیرند .

ما در اینجا لیستی از انواع معافیت های پزشکی را ذکر میکنیم که به اطلاعات شما در مورد معافیت پزشکی بیفزاییم .

معافیت های پزشکی نظام وظیفه

  1. معافیت دائم
  2. معافیت موقت
  3. معافیت از رزم و خدمات رزمی

متقاضیان معافیت پس از اینکه به بیمارستان معرفی شدند در آنجا بنا به تشخیص شورای پزشکی مشمول سربازی شناخته میشوند، در این حالت آنها میخواهند بدانند که میتوانند به این رای شورای پزشکی اعتراض کنند یا نه. مطابق با قوانین نظام وظیفه فرد متقاضی میتواند به این رای اعتراض کند که در این صورت پرونده معافیت فرد مشمول به شورای عالی پزشکی فرستاده خواهد شد . در آنجا فرد مشمول نمیتواند به رای شورای عالی پزشکی اعتراض کند چرا که این رای قطعی میباشد و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد .


بیشتر بخوانید: مراحل معافیت پزشکی بیماری های قلبی و عروقی


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اعتراض به رای شورای پزشکی چگونه است؟

شرایط اعتراض به رای کمیسیون پزشکی نظام وظیفه چیست ؟

شرایط اعتراض به رای کمیسیون پزشکی نظام وظیفه نظر بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه را به خود جلب کرده است، به طوری همه آنها به دنبال آنند که این شرایط را بدانند ما در این قسمت اشاره مختصری به این شرایط میکنیم ؛

شرایطی که میتوان به رای پزشکی اعتراض کرد برای آن است که وقتی معافیت فرد از طرف شورای پزشکی رد میشود فرد مشمول بتواند حق اعتراض داشته باشد که ما در بالا به این مورد اشاره کردیم . اگر فرد در مراحل اعتراض به رای شورای پزشکی از درخواست خود بخواهد انصراف دهد این کار برایش امکان پذیر نخواهد بود .

امروزه مشمولان برای اینکه از خدمت دوران سربازی معافیت بگیرند به دنبال تحقیق برای اطلاع ازنوع بیماری های پزشکی که برای معافیت لازم است هستند. حال به چند مورد از بیماریهای معافیت پزشکی اشاره میکنیم:

  • بیماریهای استخوان
  • ریه و قفسه صدری
  • اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی
  • چشم و عوارض بینایی
  • دستگاه تناسلی و ادراری
  • پوست و بافت های زیر پوست
  • بیماریهای غدد مترشحه و داخلی
  • خون و انکولوژی
  • بیماریهای عفونی

و بسیاری از بیماریهای دیگر که فرد میتواند با داشتن شرایط هر یک از اینها کارت معافیت دریافت کند.


بیشتر بخوانید: مراحل معافیت پزشکی بیماری های قلبی و عروقی


مدارک لازم جهت اعتراض کرن به رای شورای پزشکی

مدارک لازم جهت اعتراض کردن به رای شورای پزشکی برای فرد متقاضی حائز اهمیت است. ما در ادامه به بررسی این مدارک میپردازیم .

  • تکمیل برگه وضعیت مشمول
  • تکمیل برگه معاینه اولیه
  • تکمیل برگه واکسیناسیون
  • عکس سه در چهار با زمینه سفید
  • اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • اصل و تصویر کارت ملی
  • اصل و تصویر شناسنامه عکسدار تمام صفحات
  • و مدارک مهم دیگر

مراحل اعتراض کردن به رای شورای پزشکی

مراحلی که میتوان به رای شورای پزشکی اعتراض کرد یکی از اقداماتی است که فرد مشمول باید طی کند تا اینکه بتواند اعتراض خود را به خوبی بیان کند . پس از اینکه فرد در شورا سالم شناخته شد اما او مطمئن است که نوعی بیماری دارد میتواند مراحل اعتراض داشتن به رای شورای پزشکی را بگذراند به این صورت که میتواند در طی 10 روز اعتراض خود را به صورت کتبی به نظام وظیفه عمومی بخش رسیدگی به اعتراض، محل زندگی خود برساند و در این صورت اگر پزشک تشخیص درستی مبنی بر بیماری فرد نداده باشد یکبار دیگر توسط پزشکان جدید شورا معاینه شده و رای دریافت کند.

معافیت های پزشکی نظام وظیفه از پر مخاطب ترین معافیت ها در بین جوانان ذکور کشورمان میباشد که هر ساله بنا به تشخیص نیروهای مسلح دچار تغییر و تحول میشود تا کسانی که واقعا شرایط معافیت پزشکی را دارا باشند معاف شوند .


بیشتر بخوانید: نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن


اعتراض به رای شورای پزشکی

مشاوره برای اعتراض کردن به رای کمیسیون پزشکی نظام وظیفه

مشاوره نظام وظیفه برای اینکه به رای شورای پزشکی اعتراض کرد از مواردی است که مشمولان میتوانند اطلاعات کافی در مورد اعتراض خود به رای شورای پزشکی، را دریافت کنند . فرد پس از اینکه اعتراض خود را به شورای پزشکی رساند و پس از گذراندن مراحل اعتراض که در بالا به آنها اشاره شد، چنانچه سالم شناخته شد و هیچگونه بیماری نداشت درخواست او به شورای عالی فرستاده میشود و اگر در آنجا نیز ثابت شود که وی بیماری ندارد باید خدمت سربازی را سپری کند .

شما میتوانید برای مشاوره در مورد اعتراض خود به رای شورای پزشکی از مشاورین مرکز آویژه که بسیار توانمند هستند کمک بخواهید . چنانچه مشمول بخواهد خود را بیمار نشان دهد توسط پزشک معاینه میشود اگر فرد پس از بررسی توسط پزشک سالم باشد دیگر نمیتواند معاف شود مگر اینکه به تشخیص پزشک اعتراض کند .

سوالات متداول

آیا فرد مشمول میتواند به رای شورای پزشکی اعتراض کند یا نه ؟

بله؛ فرد مشمول میتواند چنانچه به تشخیص پزشک سالم به نظر برسد به رای شورای پزشکی اعتراض کند که در این صورت درخواست معافیت پزشکی وی به شورای عالی فرستاده میشود و در آنجا هر رایی صادر شد قطعی است و اجرا میشود و دیگر فرد نمیتواند به این رای اعتراض کند و باید خود را برای اعزام به خدمت سربازی آماده کند .

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه و بیماریهایی که با داشتن آنها فرد میتواند معاف شود را ذکر کنید ؟

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه شامل؛ معافیت دائم، معافیت موقت و معافیت از رزم و خدمات رزمی میباشد .
بیماریهایی که فرد میتواند در صورت داشتن هر یک معاف شود، بیماریهای اعصاب و روان، پوست و بافت های زیر پوست، ریه و قفسه صدری، چشم و عوارض بینایی، دستگاه تناسلی و ادراری، بیماریهای غدد مترشحه و داخلی، خون و انکولوژی، بیماریهای استخوان و عفونی از این موارد میباشند . فرد مشمول میتواند بنا به تشخیص شورا با داشتن شرایط و مدارک این بیماریها معاف شود و مراحل دریافت کارت معافیت را طی کند .

چه مدارکی برای معترض بودن به رای شورای پزشکی لازم است ؟

تکمیل برگه وضعیت مشمول، تکمیل برگه واکسیناسیون، تکمیل برگه معاینه اولیه، اصل و تصویر کارت ملی، اصل و تصویر از صفحات شناسنامه عکس دار، عکس سه در چهار با زمینه سفید و اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی از مدارک مهم اعتراض به رای شورا میباشند و برای اطلاع بیشتر از مدارک دیگر با مشاوره آویژه تماس تلفنی و آنلاین برقرار کنید .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه اعتراض کردن به رای کمیسیون پزشکی نظام وظیفهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

اعتراض به رای شورای پزشکی چگونه ممکن است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 312 نظر:
  1. سلام من معاف از رزم شدم بخاطر خالکوبی الان میخواستم در بیارم اعتراض کردم ولی تاریخی که گفته بودن برا کمیسیون نتونستم برم دوباره میتونم اعتراض کنم؟؟؟

  2. سلام من‌ ۳۸ سالمه دوتا بچه دختر دارم زنم ۸سال پیش طبق مدرک طلاق گرفتو رفت شوهر کرده الان بچه هم داره بعداز اون من یه زن دیگه گرفتم به علت دیکسه کمرشدید ازمردی افتادم اونم نموند طلاق گرفتو رفت امروز کمیسیون ردم کردن گفتن معاف از رزم هستی وباید بری خدمت من با دوتا بچه مدرسه ایی بی مادر چطور برم خدمت راهنمایی کنید چیکار کنم با این قانون که گوش به دردو دل ادم نمیکنن و کار خودشونو میکنن

  3. سلام من تبریز فاقد کلیه چپم یعنی یدونه کلیه ندارم برای کلیه چپم معافیت میخواستم بگیرم اقدامات انجام کردم به من معاف از رزم کردن معافیت ندادن که نظام پزشکی منو معاف نکرد من به صورت مستقیم به دیوان عدالت تهران شکایت کردم اونا آزمایش کردن گفتن فاقد کلیه چپم یعنی کلیه ندارم بعد از یه مدتی با ارسال یه کاغذ گفتن معاف صادر گردد نظام وظیفه یعنی اعتراض نمی‌کردد کارتم میامد بازم اعتراض کرد به من گفتن دیوان عدالت باید دوباره بری به شورای پزشکی شکایت کنی الان میگن جلوی سایت بسته است تاریخ گذشته الان نمی‌دونم چیکار کنم لطفاً را هنمایی کنین

    1. سلام وقت بخیر از سازمان کل نظام وظیفه پیگیری نمایید

  4. سلام
    شورای پزشکی من رو معاف از رزم کرده اما من می‌خوام به رای اعتراض کنم چون دکتر گفت احتمال اینکه معاف بشم هست
    میخواستم بدونم بعد اعتراض اگه کمیسیون پزشکی استان هم تشخیص بدن که معاف دائم نمیشم اون معاف از رزمم هم از بین میره یا ازون میتونم استفاده کنم؟!
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که در شورای عالی نظام وظیفه رد بشین به هیچ وجه امکان اعتراض وجود نداره.

      1. سلام
        من به پزشک معتمد نظام وظیفه که دکتر ارتوپد بود ویزیتم کرد و نوشت بیماری دارم و معاف. رفتم شورا اونا گفتن نه باید دکتر روماتولوژ ببینه. دکتر دوم نوشت مشکوک به این بیماری. با توجه به این دو رای من کاری میتونم انجام بدم؟

        1. سلام برای این بیماری اول معافیت 6 ماهه و در صورت عدم پاسخگویی بیماری به درمان معافیت دائم صادر میشود.

  5. سلام وقت بخیر دست چپ من دوتا انگشتم از کار افتادن قسمت آرنج دست چپم خرابه از کار افتاده ولی من درحالت خدمت هستم من را تهدید میکنید کی میگن میدازیمت فلان جا تو معاف از خدمت نمیشی فقط معاف از رزمی اینجور چیزا میگن باید خدمت کنی آیا راهی هست برا ختم خدمتم

  6. با سلام . تو کمیسیون بهم گفتن معاف از رزمی . بعد از چند روز جواب کمیسیون تو سامانه میشینه؟

  7. سلام به صورت جدی اگه کسی جواب سوال منو میدونه جواب بده شورای عالی پزشکی نظام وظیفه در چه مدت تشکیل میشه چون یک ماهه از اعتراض من گذشته و اینکه خود کمیسیون شورای پزشکی کمتر از یک ماه تشکیل شد و کسی اطلاعی داره شورای عالی ظرف چه مدت بعد از اعتراض تشکیل میشه یه جواب قطعی و کوتاه میخوام مرسی

  8. سلام وقت بخیر من رو الکی بخاطر چندتا خط روی دستم که از زمان بچگی بوده معافیت اعصاب و روان کردند و الان هیچ جا بهم کار نمیدن آیا راهی هست بشه اعتراض کنم

  9. سلام وقت بخیر، من مشکل بیماری سردی مغز دارم،و ۳ سال هست ک دارم تشنج میکنم حتی به تازگی تشنج کردم و تهد نظر دکترم و ازمن هر سه ماه یا پنج ماه نوار مغزی و معاینه میکنه منو،و قرص دپاکین میخورم،من برای معافیت اقدام کردم و آنروز جوابم از کمیسیون اومد و بم گفتن معاف از رزم هستم من چطور اعتراض کنم واقعا دوس ندارم بیماریم دائم العمر بشه دوس دارم خوب بشم و الانم وقت خدمت رتنمه ،چطور اعتراض کنم یا معاف بشم؟؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  10. سلام من سردی مغز دارم و ۳ سال تهد نظر دکترم حتی ب تازگی بازم تشنج کردم و هر سه ماه یا ۵ماه دکترم نوار مغزی میگره از من و قرص دپاکین مصرف میکنم ولی امروز رفتم جوابم از کمیسیون اومد معاف از رزم شدم،چطور اعتراض بزنم؟؟
    واقعا تشنج خیلی سخته و غم انگیز دوس ندارم بازم این اتفاق برام بیافته و برام دائم العمر بشه

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  11. سلام من سردی مغز دارم و ۳ سال تهد نظر دکترم حتی ب تازگی بازم تشنج کردم و هر سه ماه یا ۵ماه دکترم نوار مغزی میگره از من و قرص دپاکین مصرف میکنم ولی امروز رفتم جوابم از کمیسیون اومد معاف از رزم شدم،چطور اعتراض بزنم؟؟
    واقعا تشنج خیلی سخته و غم انگیز دوس ندارم بازم این اتفاق برام بیافته و برام دائم العمر بشه

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  12. یک توضیح کامل درمورد چگونگی لغو معاف از رزم بدهید آیا با وجود اینکه اولین دکتری که نظام وظیفه ما را فرستاده است وبیماری اعصاب شخص را تایید کرده فرد میتواند این معافیت را لغو کند

    1. سلام وقت بخیر
      اگر به مرحله ی کمیسیون پزشکی راه پیدا نکنید امکان لغو وجود دارد و اگر در مرحله کمیسیون پزشکی هستید تا ۲ بار حق اعتراض دارید.

  13. سلام وقتتون بخیر من اسم دارم و fev1 ریه من 64درصد هس فشار خون هم دارم که دکتر تایید کردن و انحراف دریچه قلب و مشکل پوستی و آلرژی تنفسی و کلیه سنگ ساز واسم زدن معاف از رزم و کارهای سنگین و محیط الوده من سرباز هستم میتونم اعتراض بزنم؟ چه جوری باید اعتراض بزنم چون سربازم و حین خدمت رفتم کمیسیون پزشکی

    1. سلام
      اعتراض صرفا تا یک هفته بعد از اعلام رای کمیسیون امکان پذیر است

  14. سلام وقت بخیر
    کمسیون داشتم الان زده هیچ مشکلی نداری و برام تاریخ اعزام زدن میخواستم ببینم تا چند روز بعد از اینکه تاریخ اعزامم مشخص شد میتونم اعتراض بزنم

    1. سلام وقت بخیر
      تایم اعتراض به رای کمیسیون پزشکی با توجه به مشکل شما در بازه ی خاصی می باشد

  15. با سلام و خسته نباشید من حدود 4 سال پیش ندانسته خودمو معاف از رزم اعصاب و روان کردم ولی دانشگاه قبول شدم و خدمت نرفتم، الان که کارای ارسال دفترچه رو انجام دادم و پزشکم برام سالم رد کرده اما امروز تو برگه سبز زده معاف از رزم اعصاب و روان. الان نمیدونم چیکار کنم که حذفش کنن. لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه. ممنون

  16. سلام من پاهام ضبدریه ولی پزشک شورا وقتی رفتم پیشش هنوز نگاه نکرده گفت معاف از رزم من با پاهام به مشگل میتونم راه برم چیکار کنم

  17. سلام من رفتم کمیسیون پزشکی نظام وظیفه بم گفتن معاف دائم اونجا هم ۲۵۰ هزارتومان واریزرکردم به علت بیماری چشم بعد از دوفته از اون کمیسیون گفتن باید بری برای معاینه مجدد بعد از اون معاینه مجدد ۳ هفته میگذره میخواستم بدونم چقدر طول میکشه

  18. سلام بااینکه قبل ازکمیسیون وهمان اول،پیش متخصص نظام وظیفه رفته بودم ،بعدازثبت اعتراض و تشکیل جلسه شورای عالی، شورای عالی پزشکی منو به بیمارستان ارجاع دادونظری نداد.این به چه معناست؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه ممکن است پرونده شما در حال برسی باشد از طریق کمیسیون نظام وظیفه پیگیری نمایید.

  19. سلام ببخشید من مشکل اب سیاه چشم دارم. رفتم تهران کمسیون ومعاف از رزم شدم بعد گفت میشه اعتراض زد گفت یع برگ میاد یگان اونو بردار بیا تهران این برگه چقدر طول میکشه بیا د

  20. سلام من ۲ ساله پیش عمل چسبندگی روده داشتم حدود ۷۰ سانت از رودم برداشتن.جواب اخرین کمیسیون پزشکیم شد معاف از رزم و ماه دیگه باید برم خدمت. مشکلات پزشکیمم همچنان دارم اما ازم کلنسکوپی یا اندوسکوپی نگرفتن حتی همورویدم دارم اما تنها حرفی که هر پزشک به من زد این بود که لباستو بده بالا جا بخیه هارو میدیدن و تمام.امکان اعتراض در آموزشی هست؟طبق ماده من باید معاف بشم ؟

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  21. احتمال معاف شدن معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت باسن54سال درکمیسیون شورای عالی پزشکی معاونت وظيفه عمومي استان کرمان چقدراست؟

    1. باسلام باید شرایط شما بررسی شود لطفا برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  22. سلام من واریکوسل دارم گرید ۳ دو بار عمل کردم دوباره عود کرد رفتم کمیسیون پزشکی منو معاف از رزم کردن میتونم اعتراض بزنم؟
    بنظرتون معاف دائم میکنن

    1. سلام وقتتون بخیر باشه تعیین نوع معافیت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  23. با سلام بنده دچار قوز قرنیه از چشم راست 52 d هستم امروز رفتم کمیسیون گفتن مشکلی نداری فقط معاف از رزم هستی . میخواستم بدونم اعتراض بنده با توجه به وجود شرط معافیت دائم به نتیجه خواهد رسید ؟

  24. سلام.قبل از سربازی رفتن نظام وظیفه 2 بار منو 6 ماه معاف موقت کرده.میخواستم بدونم این از خدمت سربازیم که 24 ماه هست کسر میکنه؟

  25. سلام من برای معافیت کفالت اقدام کردم که از کمسیون شرستان مربوطه و اورمیه و تبریز جواب مثبت گرفتیم برای بیماری تشنج با ۷ سال سابقه و ۵ بار بستری در icu ولی در آخر شورای عالی رای نداد ، الان چیکار می تونم بکنم
    می تونم اعتراض بدم ؟

  26. سلام اگر در شوارای پزشکی سالم باشیم و نه معاف از رزم بشیم نه دائم و سربار معرفی شیم اگر خودمونا معرفی نکنیم فراری محسوب میشیم یا غایب من امروز معاف نشدم گفت سربازی حالا میتونم نرم خدمت ؟ مشکلی پیش نمیاد واسم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط بیماری شما در صورت تایید نظام وظیفه امکان پذیر است

  27. سلام ببخشید پسرم بیماری هموپلژی داره بعد از یه ماه از سربازی درخواست معافیت داده پرونده پزشکی هم داره دوبار بیمارستان بستری بوده وتوی این مدت توی شهرستان وتهران برای کمسیون پزشکی در حال رفت وآمد بوده براش فقط معاف از رزم وکارهای دفتری تو ی شهر محل زندگی زدن ولی منتقلش نکردن ودوباره تجدیده دوره آیا میتونیم اعتراض کنیم

    1. باسلام اگر رای کمیسیون پزشکی صادر شود تا قبل از اینکه یک هفته از رای بگذرد میتوانید اعتراض بزنید در غیر اینصورت اعتراض پذیرفته نیست

  28. سلام،وقت بخیر،من ۵ سال پیش کارت معافیت پزشکیم که مربوط به بیناییم میشد رو دادن من نمیخواستم معاف بشم الانم نمیخوام که معافیت پزشکی داشته باشم جون جایی به من کار نمیده ایا میتونم دوباره درخواست کنم برم سربازی؟

  29. سلام من بیماری عفونت های قارچی سر دارم بافت های پوست و زیر پوست آیا معافیت دائم بهم تعلق میگیره

  30. سلام من الان سربازم چند وقت دیگه کمیسیون پژشکی دارم مشکل خیلی حاد نیست الان منصرف شدم کلا کارت معافیت پژشکی بدردم نمیخوره الان اگه تو جلسه غیبت کنم چی میشه. مشکلی پیش نمیاد نمیخوام معاف رزم بشم جواب بدید با تشکر

  31. سلام من رفتم کمیسیون پزشک بخاطر استرس اینا
    بعد معاف از رزم لغو کردم و بعد از چند روز به من زنگ زدن از نظام وظیفه گفتن فردا در نظام وظیفه حضور داشته باشین من نمیتونم برم آیا حضور نداشته باشم چه اشکالی دارد

  32. با سلام و خسته نباشی من حدود 10سال پیش معاف از رزم شدم ولی خدمت نرفتم وغیت دارم شرایط معافیت پزشکی 100درصد دارم چگونه میتوانم دوباره تقضی مجدد داشته باشم

  33. سلام من معاف از رزم شدم خواستم ببینم میتونم اعتراض بزنم یا نه چون تا حالا اعتراض نزدم

  34. سلام من معاف از رزم شدم ولی اعتراض نزدم میتونم الان بعد ۲ ماه بزنم؟

  35. سلام عرض ادب خسته نباشید من در شهرستان خودم معاف شدم در نظام وظیفه سهرستان وهمونجا پول کارت ریختم حساب ۳۰۰ تومن ریختم بعد گفتن میره استان اونجا هم باید تائید کن اله بعد دوما چندین بار سسر زدم به سایت نظام وظیفه نوشته بود منتظر رویت مشمول یک ماه دیش تغیر کرد به معرفی به شورای عالی .ایا میشه .بدون حضور من منو رد کنن و تاید نکنن من معاف شدم و پول کارت دادم در شورا پزشکی نظام وظیفه شهرستان و همونجا پول کارت کشیدم ولی مکه میشه بدون حضور من منو رد کنه شورا عالی .ایا بعد رد کردن شورا عالی حق اعتراض دارم ..دوما چطور وقتی من معاف شدم و پول کارت دادم ولی شورا عالی رد میکنه میشه توضیح بدین خدا ازتون راضی باشه هیچی بلد نیستم ممنون میشم توضیح کامل بدین برادر بزرگوار

    1. سلام بله اگر در شورای عالی حضور نداشته باشید عدم حضور ثبت میشود ،می توانید بعد از پانزده روز از رای اعتراض ثبت کنید و اگر بیشتر از پانزده روز گذشته باید مجدد درخواست معافیت دهید.

      1. سلام من شهرستان معاف شدم و پول کارت دادم الان استان زنگ زده و پس فردا جلسه شورا عالی دارم ایا ممکنه منو رد بکنن من پس فردا میرم جلسه شورا عالی در استان ولی من در شهرستان معاف شدم پول صدور کارت دادم ایا امکان هست وقتی رفتم جلسه شورا عالی در استان .اونجا منو رد کنن با اینکه پول صدور کارت ریختم حساب ؟؟؟

        1. واسه منم همین کارو کردن با اینکه من معاف شده بودم فرستادنم شورا عالی و الان منتظرم ، شما چی معاف شدی ؟؟

    2. سلام عزیز منم دقیقا عین شما شرایط شما رو دارم ولی قوانین مطالعه کردم نوشته طبق قانون 43 خدمت وظیفه عمومی اینا احساس کنن که از لحاظ قوانین و غیره نباید معاف بشی شدی براط شوارای عالی تشکیل میدن و میخوانمون رای اینا نهایی خلاصه انگار از اول ولی من یه جلسه رفتم بدلیل نبود مدارک پزشکیم موکول شد واسه یه جلسه دیگه انگار کلا هرکی معاف میشه میاد اونجا مخصوصا شهرستانا تعداد ما تو اون روز از شواری پزشکی کمتر نبود.

      1. در ماده ۴۳ هم قبلا گفته شده رئیس نظام وظیفه تا ۵ سال بعد معافیت دائم در صورت شک به نتایج آزمایش و رای شورا می توانست ارجاع بده به کمیسیون شورای عالی اما از سال ۹۰ اصلاحیه دادن به این قانون و گفته اگر شورا شهرستان برخلاف مقررات رای بدهند ریس نظام وظیفه می تواند پرونده را به کمیسیون شورای عالی ارجاع دهد

        1. با سلام و وقت بخیر سیری هستم درخواست پیگیری برای سازمان نظام وظیفه داشته باشید

  36. سلام من ۱۰ ساله ک سابقه تشنج دارم و الانم با وجود اینکه قرص مصرف میکنم ، تشنج رو دارم . خواستم ببینم کدوم معافیت بهم تعلق میگیره ؟؟

    1. سلام وقت بخیر شما می توانید برای معافیت بیماری های اعصاب و روان اقدام کنید

  37. سلام من یکبار اعتراض زدم معاف از رزم برام زدم برای بار دوم میتونم اعتراض بزنم؟

      1. س من خیلی پاهام درد میکنه کلا پاهام کج از جای مچ خیلی پاهام کجه صاف هم هست گردن پاهام باریک میشه خیلی زیاد خیلی پاهام استخوان ها خیلی کج شده نوار عصب عضله گرفتم دکتر گفته این پا عمرا پای خوبی بشه برای کار رفتم کمیسیون اصلا من رو راه نکرد سوال نپرسید از پاهام حتی عکسام رو هم نگاه نکرد الان باید برای اعتراض چکار کنم

        1. سلام خدمت شما، بعد از صدور رای کمیسیون پزشکی به مدت ۱۵ روز مهلت دارید برای اعتراض از طریق پلیس+۱۰ اقدام کنید.

  38. سلام بنده مشکل ضعف بینایی و نزدیک بینی دارم در کمیسیون پزشکی معاف دائم نشدم و درخواست اعتراض زدم به رأی شورای پزشکی درخواست من درمان اعتراض به معاینه تخصصی در بیمارستان و درمانگاه هست میخوام دوباره چشم ها معاینه شود چون شماره چشم من پایین زده اند ولی پلیس+10نامه به نظام وظیفه مرکز استان ارسال کرده آیا نظام وظیفه من را دوباره معرفی میکند به بیمارستان آیا درخواست من درست است یا مشکل دارد

    1. سلام اگر طبق بررسی های نظام وظیفه،اعتراض مورد قبول باشد مجدد به بیمارستان معرفی میشوید جهت معاینه

  39. سلام حین خدمت سربازی بعدازدوره آموزشی یگان خدمت معاف ازرزم شی چطورمیشه ازمعاف ازرزمی دراومد

    1. باسلام درصورتی که بیماری به صورت کامل از بین رفته باشد میتوانید از بهداری درخواست دهید

  40. سلام سوالی داشتم چطورمیشه درحین خدمت سربازی ازمعاف ازرزم اعصاب روان خارج شد

    1. باسلام درصورتی که بیماری به صورت کامل از بین رفته باشد میتوانید از بهداری درخواست دهید

  41. سلام ببخشید من کوتاهی تادوم اشیل دارم به معاف از رزم تعلق گرفته ولی تو معاف از رزم با مدرکه کارشناسی داشته باشم ولی منو معاف از رزم کردن من مدرکم دیپلم چی کار کنم

    1. سلام خدمت شما، اگر با مدرک دیپلم در معاینات بالینی و پزشکی دورسی فلکسیون کمتر از ۳۰ درجه باشد و محدودیت حرکتی مشهود باشد معافیت دائم تعلق میگیرد در غیراینصورت معاف از رزم.

  42. سلام خسته نباشید، ببخشید مبیست و یک سالمه و دیپلم دارم، پدرم دوتا لگن پاش سیاه کرده و عمل کرده و به سختی راه میره و میره سرکار تا بازنشست بشه، دو تا سه ماه دیگه بازنشست میشه، یکی از چشم هاش نمیبینه و آب سیاه داره، و قرص اعصاب و روان میخوره و پرونده پزشکی بیمارستان اعصاب و روان و ترک اعتیاد داره، دوتا خواهر دارم یکی بزرگتر و یکی کوچکتر از خودم، خواهر کوچیکم معلول ذهنی هست، خودمم حمله پانیک دارم و برای اون قرص میخورم، پای بیقرار هم دارم، چشمم هم ضعیف هست به قدری که عینکم رو بردارم تار میبینم، آیا مشمول معافیت میشم؟

  43. سلام بنده بیماری اسپوندیلیت آنکلوزان(رماتسم ستون فقرات )شرایط مزمن دارم وبیماریم دایمی بوده و اگر تحت درمان قرار نگیرم بیماری من شدت گرفته و شکست ستون فقراتم حتمیه(درماه دو عدد آمپول سینورا و روزی دو عدد سلکسیب دویست و قرص کلسیم استفاده می کنم)
    به معافیت پزشکی اقدام کردم حتی به بیماریم معاف از رزم هم ندادن و احساس می کنم حقم را خوردن باید در این شرایط معافیت دائم بدهند
    معاف از رزم به من داده شده به بیماری اعصاب روان (که قرص سرترالین استفاده کردم)
    الان من میخوام اعتراض بدم به رای صادر شده آیا شرایط معاف دائم به من تعلق میگیره؟
    چند بار میتونم اعتراض بدم؟
    اگر درشورای عالی معاف دائم ندادن چیکارکنم؟
    به دیوان می تونم شکایت کنم بابت رای صادر شده؟
    پرونده ام چطور میشه بیارم تهران؟(درتبریز هستم)

  44. سلام بنده دیسک کمر شدید دارم و ناتوانی در راه رفتن تنگی نخاع و انحنای کمر معاف از رزم شدم در شو رای عالی ایا میتونم اعتراض به رای شورا کنم

  45. سلام خسته نباشید
    من نمره چشم چبم ۱۰.۵ و نمره چشم راست نیم نمره ومدرک کارشناسی کمسیون برام زده معاف از رزم وپرونده پزشکی راچک کردم پزشکی معاینه ام کرد نمره چشم رو در پرونده قید نکرده اگ ااعتراض بزنم این پرونده ب تنهای بررسی میشه یا دوباره معاینه مکنن ؟

    1. سلام هم پرونده بررسی میشود و هم مجدد نمره چشم توسط پزشک اندازه گیری میشود .

  46. سلام خسته نباشید
    من نمره چشم چبم ۱۰.۵ و نمره چشم راست نیم نمره ومدرک کارشناسی کمسیون برام زده معاف از رزم وپرونده پزشکی راچک کردم پزشکی معاینه ام کرد نمره چشم رو در پرونده قید نکرده اگ ااعتراض بزنم این پرونده ب تنهای بررسی میشه یا دوباره معاینه مکنن ؟

    1. سلام هم پرونده بررسی میشود و هم مجدد نمره چشم توسط پزشک اندازه گیری میشود .

  47. سلام بنده الان معافیت تحصیلی داره ولی تقاضای کفالت مادر با توجه به طلاق دادم و کمیسیون زد کرده و اعتراص زدم اگه اعتراضم رد بشه میتونم سال بعد مجدد تقاضا بدم
    چون موقع طلاق سنم ۱۸ بوده و از طلاق کمتر از یکسال گدشته

    1. سلام اگر در شورای عالی نیز رد شود برای سال های آینده اگر مدارکی اضافه شود بله میتوانید مجدد درخواست دهید.

  48. سلام خوبین اگه من الان که دانشجو هستم تقاضای کفالت مادر بابت طلاق دادم و سنم در زمان طلاق هم ۱۸ سال بوده و تو کمیسیون اولیه زد کردن تقاضای و مجدد اعتراض زدم
    اگه اعتراضم رد بشه آیا مجدد میتونم با استفاده از معافیت تحصیلی شال بعد تقاضای کفالت بدم

    1. سلام اگر در شورای عالی نیز رد شود برای سال های آینده اگر مدارکی اضافه شود بله میتوانید مجدد درخواست دهید.

  49. سلام من نمره چشم چبم ۱۰.۵ونمره چشم راست نیم نمره است امروز منو معاف از رزم کردن وپرونده را چک کردم نمره چشم در پرونده پزشکی درج نشده نبود واین طوری حکم صادر کردن
    چکار کنم ؟؟؟واگه اعتراض کنم دوباره معاینه مکنن ؟؟

  50. سلام من مشکل کمردردوزانو وگردن دردکمی دارم معاف میشم

  51. من مشکل کمردرد وزانو دارم گردن هم درد کمی دارد معاف میشم

  52. سلام من گردن استخوان ران م شکسته برای مافعیت پزشکی اقدام کردم اما ردم کردن آیا اگر اعتراض کنم امکان داره رای برگرده

  53. با عرض سلام و خسته نباشید ،
    چند تا سوال دارم میپرسم از خدمتتون ممنون تون میشم کامل پاسخ بنده رو بدید.
    1) میوپی (نزدیک بینی) با نمره -10.5 و آستیگمات -1.5 برای چشم چپ (آستیگمات و ضعف هم علامت اند)
    میوپی (نزدیک بینی) با نمره -4.25 و آستیگمات -1.0 برای چشم راست (آستیگمات و ضعف هم علامت اند)
    آیا شرایط معافیت دایم هست؟

    2) بنده با پرس و جو مطلع شدم که قطره ای توی چشم میریزن که کاهش نمره به همراه داره ، این کاهش چقدره؟ ممکنه تاثیر این قطره روی افراد و چشم های مختلف متفاوت باشه؟ اگه بله ، نهایت تاثیر این قطره در بدبینانه ترین حالت چقدره؟

    3) بنده دانشجوی اخراجی ترم 1 دانشگاه ازاد هستم ، الان آخرین مدرک تحصیلی بنده دیپلم لحاظ میشه یا کارشناسی؟ (توی برگه وضعیت مشمول ، نوع تحصیلات: دانشگاهی و نوع رشته: لیسانس پیوسته غیر پزشکی درج شده اما در همون قسمت به اخراجی / انصرافی بودن بنده اشاره شده ، بخاطر همین میخوام بدونم الان آخرین مدرک من از نظر نظام وظیفه چیه؟

    4)بنده از لنز استفاده میکنم ، آیا اگه قبل از انجام معاینه عینک به چشم داشته باشم برای مدتی ، میتونه تاثیری و تغییری در اعداد معاینه داشته باشه و کار رو خراب کنه؟

    تشکر

  54. با سلام من بیماری اگزمای شدید دارم اطراف پهلوها و نزدیک کشاله ران، کمیسیون به من معافیت از رزم دادن اما وضعیت من جوری هست که نمیتونم برم سربازی، احتمال اینکه بعد از اعتراض معافیت دائم بدن چه قدره؟

    1. سلام اگر اگزما شدید و مقاوم به درمان است و مانع از فعالیت شما میشود یا اگر به صورت شدید در دو دست به وجود آمده امکان معافیت دارید.

  55. سلام
    خسته نباشید
    من دفترچه فرستادم
    دکتر منو به خاطر تشنج و مصرف داروی خواب آور به کمیسیون پزشکی فرستاد
    اونجا تاییدم نکردن و الان برام تاریخ اعزام مشخص کردن
    میخواستم به نظر کمیسیون اعتراض کنم که گفتن فرقی به حالت نداره فقط وقت تو تلف میکنی
    الان باید چیکار کنم؟؟؟؟؟

    1. باسلام دوست عزیز تشنج معافیت نخواهد داشت زیرا با قرص میتوان کنترل کرد بیماری را

  56. سلام من
    پرده های هر دوگشم سوراخه
    سمت راست ۵۵dd
    و سمت چپ‌۵۰dd
    کاهش شنوایی دارم
    ولی برام زدن معاف از رزم
    میتونم اعتراض بزنم

  57. سلام و درود و خسته نباشی بنده 6 ساله که ام اس دارم برای معافیت اقدام کردم و تمامی مدارک و کارت انجمن رو ارائه دادم رای کمیسیون برای بنده معاف موقت شش ماهه رو اعلام کردن . در صورتی که پزشکم همان پزشک معتمد نظام تایید کردنند اما در کمیسیون این تصمیم رو اعلام کردنند واقعا از این تصمیم ناعادلانه اعتراض دارم لطفا راهنمایی کنین و کی وکجا میتونم اعتراض رو ثبت کنم ؟

    1. سلام. اگر بعد از معافیت موقت برای شما معافیت دائم صادر نشود میتوانید مراتب اعتراض را در دفاتر پلیس +10 ثبت کنید.

  58. سلام خسته نباشید من رفتم دفترچه فرستادم نظریه دکتر اول نوشت به کمسیون 3نفره اونجا رفتم بعد کمسیون فرستادن نظام وظیفه رفتم گفتن 6ماه موقت دادن بعد 6ماه رفتم فرستادن بیمارستان اونجا تایید نکردن اطلاع زیادی نداشتم از وقت اعتراض گذشته چطور میتوانم اعتراض کنم

  59. سلام، من دریچه میترال قلبم شله و عوارض زیادی داره اذیتم میکنه و متاسفانه رو به پیشرفته تقریبا هرساله، مدرکم لیسانسه در کمیسیون معاف از رزم تشخیصم دادن و گفتن اگه دیپلم بودی معاف دائم میشدی، آیا اعتراض کنم معافیت دائم شامل حالم میشه؟

    1. سلام خیر بعداز اعتراض نیز اگر مدارک همین باشد معافیت دائم نمیشود به دلیل داشتن مدرک لیسانس اما اگر امکان خدمت ندارید اعتراض بزنید.

  60. سلام خسته نباشید من حدود چندسال از ناحیه مچ پام آسیب دیدم مشکل مفصلی دارم چهاردکتر برام تایید کردن اما کمیسیون معاف از رزم نوشتن ایا اعتراض بزنم احتمال معاف شدن هست شرایط بسیار سختی دارم

    1. سلام. شما میتوانید به رای کمسیون اعتراض داشته باشید اما هر بیماری با توجه به شدت آن و تاثیر روی عملکرد فرد مورد بررسی قرار میگیرد.

  61. سلام من از ناحیه مچ پاآسیب دیدم جوری که نمیتونم به درستی راه برم برای کمیسیون چهار تا دکتر رفتم وتایید کردن اما کمیسیون معاف از رزم نوشتن اعتراض بزنم احتمال معاف شدن هست

    1. سلام. شما میتوانید به رای کمسیون اعتراض داشته باشید اما هر بیماری با توجه به شدت آن و تاثیر روی عملکرد فرد مورد بررسی قرار میگیرد.

  62. پزشک متخصص گفته من آب مروارید دارم پرونده بیمارستان رو دارم اما پزشک ناجا گفته آب مروارید ندارم
    الان معاف می م یا نه

    1. سلام. هر بیماری ای در صورت تایید پزشک نظام وظیفه قابلیت بررسی جهت معافیت را دارد.

  63. سلام من بیماری کلیوی دارم بیماری قلبی هم دارم بیماری گوارشی هم دارم 47 کیلو هستم یعنی کلا پوست و استخوان
    آیآ معاف میشوم؟ برای لاغری زیاد هم میشود معافیت گرفت؟

  64. سلام خوبید من حدود یک ماه پیش معاف ازرزم شدم و برایم اعزام به خدمت زدن ولی بخاطر قبولی در دانشگاه اعزام برام باطل کردن و5سال معاف تحصیلی گرفتم الان می تونم به رای شورا اعتراض بزنم؟اگه دوباره معاف ازرزم یاسرباز شدم بازهم معاف تحصیلی من سرجاش هسته ومشکلی پیش نمیاد؟

  65. با سلام من امروز شورا داشتم رد کردند
    هم اثار خود زنی زیاد دارم
    هم کلا ۸تا دندان دارم
    البته خونریزی معده هم دارم
    و سمت چپ سینه ام پایین تر از قلبم هم به اندازه ۱توپ گرد کوچک برامدگی استخوان دارم نظر پزشکان اولیه هم اصلا تو شورا نخوند و همچون حرف زدن با موبایل گفت ۱۰روز دیگه برو پلیس+۱۰
    البته متولد ۵۹ هستم دارای فرزند و مدرک ۵دبستان
    میخام اعتراض کنم ی راه حل بگین حتی حاضرم مبلغ هم هرچقدر بگین پرداخت کنم تا کارتمو بگیرم به دخترم قول کربلا دادم تورو خدا در صورت توانتون ی کاری کنید برام توان جبرانشو دارم

    1. سلام بعد از صدور رای نهایی تا ۱۵ روز مهلت اعتراض دارید که مجدد کمیسیون پزشکی تشکیل شود و شرایط شما مورد بررسی قرار گیرد.

    2. سلام وقت بخیر باید به نظام وظیفه مراجعه کنید و آنجا اعتراض کنید

  66. سلام
    بعد از کمیسیون پزشکی چه مدت زمان دارم که اعتراض کنم؟

    1. باید برید نظام وظیفه جایی که شورای پزشکی رفتید یک نامه اعتراض مهر کنن ببری بعلاوه ده ثبت کنن. ۱۰ روز که از رای اولیه بگذره یک هفته فرصت دارید اعتراض کنید

    2. سلام من اگه نخوام از خدمت معاف بشم چکار کنم میخوام برم خدمت و معاف نشم

      1. اگر منظور معافیت پزشکی است طبق سلامت جسمی و اعصاب و روان تصمیم گیری میشود، درصورت سالم بودن اعزام میشوید.

  67. سلام من ۱۵ ماه خدمتم یه دکتر ما رو در یگان معاینه کرد از من سوال پرسید من گفتم هیچیم نیست گذشت چند روز پیش بود داشتم پرونده رو میدیم نوشته معاف رزم دفتر چه ای کجا من اصلا موقع داشتم دفترچه پست میکردم دنبال معاف از رزمی نبودم من الان باید چیکار کنم؟

    1. سلام طبق بررسی و تایید دکتر معاف از خدمات رزم برای شما لازم است، اگر خواستار لغو آن هستید برای معاینه مجدد به فرمانده اطلاع دهید که شما را به پزشک یگان ارجاع دهد.

  68. سلام
    من بیماری کرون دارم و تحت درمان با داروی بیولوژیک هستم(‌Adalimumab)
    پزشکم گفته اگر اقدام کنی باید مصرف دارو را قطع کنی تا بیماری شدت بگیرد و در کولونوسکوپی به تایید پاتولوژی برسد و ازطرفی هم خود پزشکم گفته قطع دارو صلاح نیست چون مجبور به جراحی روده و… میشوم
    الان من چه اقدامی کنم؟ اسیر و کلافه شدم😢

    1. سلام. اگر بیماری شما به تایید پزشک رسیده و هنوز به سن مشمولیت نرسیده آید پیشنهاد میشود روال درمان را طی کنید و به سلامتی خود آسیب نرسانید .

  69. بنده پدرم متولد سال ١٣٣٠ هست و ديابت كنترل شده نوع ٢ داره و بيماريهاي چشمي از قبيل افتادگي پلك و شب كوري و پير چشمي و ضعف بينايي داره و تك پسر هستم
    ايا امكانش هست كفالت پدر بگيرم

  70. سلام خسته نباشید من کف و دست پام شدید عرق میکنه معاف دائم میشم یا معاف از رزم؟

    1. سلام. با تشخیص کمسیون پزشکی نظام وظیفه به شما معافیت از رزم تعلق میگیرد.

  71. سلام خسته نباشیدمن‌برای پاسداری سپاه ثبت نام‌کردم وقتی برای پزشکیش رفتم پزشک بعم گف واریکوسل گرید۳دارم اعتراضی زدم به تهران رفتم‌اونجاپزشک نوشت گرید۱دارم وبعدچندمدت رفتم برای نتیجه کمیسیون پزشکی نوشته بوددرگروه جی بلامانع است میخاستم بدونم گروه جی متظورشون‌چیع

    1. سلام به اداره نظام وظیفه شهر تون باید مراجعه کنید و اونجا مطرح کنید

  72. سلام خسته نباشید
    منو ۶ ماه پیش رد کردند واسه گواهینامه گفتن برو ۶ ماه دیگه بیا دوباره رفتم دوباره رد کردن
    خواستم ببینم چجوری باید اعتراض بزنم و چه روزایی باید برم برای اعتراض؟

    1. سلام. باید برای اعتراض به راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید

  73. با سلام
    اگر دکتر معافیت پزشکی رو تایید نکند
    ایا میشود تاریخ پیشنهادی اعزام به خدمت رو خودمون تعیین کنیم؟

    1. سلام. خیر پس از رای کمسیون پزشکی در صورت منفی بودن و عدم موافقت با معافیت دائم باید بذار اعزام به خدمت آماده شوید در صورت به وجود آمدن مشکل خاصی میتوانید با ارائه مستندات تا یک ماه اعزام را به تعویق بیاندازید.

  74. من حملات پانیک دارم و کبد چرب و اعصاب و روان کبد چرب خیلی خستم میکنه بیشتر اوقات یه خستگی شدید انگار کارگری ساختمان بودم و ده روزه نخوابیدم یه خستگی واقعا شدید استرس و اظطراب میگیرم تنگی نفس و دستم مچاله میشن و دهنم کوچیک میشه نمی تونم حرف بزنم توی دوران اموزشی 4 بار این حمله بهم دست داد اونا فکر کردن مشکل قلبی هست ولی بستری شدم شیراز گفتن هیپو کالمیه کمبود پتاسیم دکتر اصلیم اون روز کمیسیون نبودش ولی به احتمال زیاد شاید معافم میکرد ولی معاف از رزم شدم شیراز ولی نفهمیدند شاید حمله پانیک باشه خلاصه الانم پتاسیمم بالاس روزی شاید 10 دفعه برم دستشویی در حدی که ترس دارم برم سربازی میگم مسخرم نکنن خستگی شدید حمله پانیک پتاسیم بالا اعتراض کنم معاف میشم واقعا؟؟؟

    1. سلام. بله براساس شدت بیماری و مدرک تحصیلی معافیت دائم داده میشود.

  75. با سلام من عمل کردم و الان هم پیگیر هستم بیمارستان هستم بیماری سرطان رودی داشتم ۳ غده داشتم ولی الان ۲ ماه خدمت هستم امکانش هست اعتراصبزنم دکتر خودم بهم گفت میتونی معافیت بگیریی امکانش هست

    1. سلام اگر از زمان اعلام رای قبلی کمیسیون بیشتر از ۱۵ روز نگذشته باشد می توانید به رای اعتراض کنید و در صورت تایید پزشکان نیروهای مسلح رای قبلی تایید میشود، اگر قبل از خدمت اقدام به معافیت کردید این بار می توانید حین خدمت درخواست معافیت دهید ، فقط با مدارک پزشکی کامل تری مراجعه کنید.

  76. سلام وقت بخیر . من مشکل psvt قلب دارم و چند بار حمله قلبی داشتم . برای معافیت اقدام کردم همه مدارک پزشکیمم ارائه کردم بار اول معاف از رزم دادن و اعتراض زدم تو شورای عالی بهم گفتن معاف دائمی بعد از من مدارک برای صدور کارت خواستن که تهییه کردم و بهشون دادم. بعد از چند روز تماس گرفتن گفتن سی دی هولتر قلبتو باید از بیمارستان بگیری که رفتم و گفتن همچین چیزی نداریم. بعد دوباره مراجعه کردم به نظام وظیفه سرهنگی که اونجا بود گفت باید بری شورای عالی گفتم رفتم و معاف دادن بعد گفت برو بیرون تماس میگیریم باهات که تماسی باهام نگرفتن. الان بلاتکلیف موندم و نمیدونم واقعا معاف شدم یا نشدم باید چیکار کنم؟

    1. سلام مجدد تماس بگیرید یا اگر امکان مراجعه حضوری دارید حضورا مراجعه و پیگیری کنید

  77. سلام
    من 39سال دارم دوتا بچه دارم و بچه بزرگ من الان موقع سربازیش هست
    وبخاطر اعتیادمعافیت موقت گرفتم
    چگونه میتوانم معاف دائم بشویم

    1. سلام وقت بخیر با توجه به شرایط موجود فقط امکان استفاده از کسری را دارید

  78. سلام
    من 39سال دارم
    دوتا بچه دارم
    الان بچه من موقع سربازیش هست
    بخاطر اعتیاد معاف شدم به مدت شش ماه
    چگونه میتوانم معافیت دائم بگیرم

    1. سلام وقت بخیر با توجه به شرایط موجود فقط امکان استفاده از کسری را دارید

  79. سلام پسر من مشکل اعصاب روان داره.از دانشگاه انصراف داد نتونست درس بخونه بعد مجبورش کردیم بعد از انصراف دوباره دانشگاه آزاد ثبت نام کنه.یه لیسانس حدودا ۶ سال طول کشید که تموم شد واسش.بعد به خاطر که جدا بشه از خانواده بدون اطلاع رفت سربازی.در حین خدمت نتونست ادامه بده و معاف موقت ۶ ماهه شد.الان معافیتش تموم شده و دوباره وقت شورا داره.اگه معافش نکنن ما میتونیم اعتراض بذاریم یا نه؟چون خودش راضی نیست به معاف شدن.چند بار خودکشی داشته و میخواد یه جوری از خانواده جدا بشه فقط.

    1. سلام . باید اعتراض بزنید و به دادگاه نظام درخواست بفرستید

    2. سلام من مریضی ریه عفونت میاد وسرد شدید دارم یک چشمم پلک افتاده معاف میشم

  80. سلام من پسرم پاهاش پرانتزیه یک سال دیگه باید بره خدمت سربازی برا معافیت باید از کجا شروع کنم باتشکر

    1. سلام اول باید دفترچه رو از پلیس +10 بگیرید و فرم تقاضای معافیت پزشکی رو پر کنید توی دفترچه و ارسال کنید

      1. سلام من حساسیت به باقلا دارم ولی معافیت من صادر شده ولی کارتم هنوز نیومده میتونم اعتراض کنم و به صورت عادی به خدمت سربازی بروم

        1. سلام اگر معاف از رزم صادر شده بعد از حضور در پادگان امکان اعتراض دارید، برای معافیت دائم درصورت سلامت کامل میتوان ابطال معافیت کرد.

  81. سلام خسته نباشید من روی صفحه درشت نی پای راستم پلاتین هست ممکنه بهم معافی بدند وسوال دیگه این که می توانم اگر معاف شدم اعتراض بزنم ورفع معافیت کنم

    1. سلام
      در حالت کلی عوامل موثر در اخذ معافیت پزشکی پلاتین در بدن به:
      1.نوع و شدت شکستگی
      2.نوع استخوان آسیب دیده
      3.روش درمان
      4.دوران نقاهت
      بستگی دارد.

  82. سلام خسته نباشید
    من وقتی خواستم برم خدمت به دکتر ک معاینم کرد گفتم کف ی پام صافه ولی گفت چون یدونه پات صافه معاف نمیشی معاف از رزم ارزش نداره برو کفی طبی بنداز الان 9 ماه گذشته خیلی پام درد میکنه نمیتونم خدمت و ادامه بدم کف پای چپم هم صافه هم پاشنه پام کج شده و پام ب طرف داخل شکل گرفته و همه کفش هام و پوتینم همین شکل و گرفتن کج شدن آیا امکان معافیت حین خدمت برای من وجود دارد

    1. سلام امکان معافیت پزشکی حین خدمت وجود دارد.

  83. سلام
    من در حین خدمتم
    برای من شش ماه معافیت موقت دادن به خاطر بیماری اعصاب و روان و اینکه دو ماه مونده تا شش ماه تموم بشه، سوالم اینه که میتونم الان برم تست بدم و برم جهت ادامه خدمتم یا باید حتما شش ماه تموم بشه؟
    من کاملا سالمم از لحاظ روحی

  84. سلام .خسته نباشه .درکمیسیون پزشکی بدوی نظام وظیفه معافت از رزمی تشخیص داده اند درحال که اینجانب فاصله زانون هایم ۱۴الی ۱۵ می باشد طبق نطریه پزشک خودم .ازناحیه چشم نیز بینائی ام ضیف می باشد .برایم اعزام به خدمت زده اند . آیا میتونم به رای شورای پزشکی اعتراض کنم .درزمان کمیسیون به مدارک پزشکی ازجمله گواهی .بینائی ام مرد بررسی نشده است.

  85. سلام خسته نباشید من سینوس پینونیدال داشتم عمل جراحی کردم ۵تا بخیه خورده ۶ماه معافیت موقت پزشکی دادند الان حدود ۶ ماه گذشته ولی زخم جوش نخورده یه (حفره تقریبا اندازه نصف کف دست ) ازش چرک و خون میاد زمان کمیسیون پزشکی بعدیم رسید رفتم شورا پزشکی بهم باز ۶ ماه معافیت پزشکی دادند تا کی باید این معافیت موقتا ادامه داشته باشه تا معافیت دائم بدن بخدا خسته شدم نه میتونم درس بخونم نه میتونم کار کنم؟

    1. سلام تا مادامی که تشخیص داده شود بیماری شما قابل درمان نیست

    2. سلام توی قوانین دقیق ش رو بخون ، اما تا جایی که من خوندم این معافیت دایم ها یک بیشینه ای داره ، مثلا مجموعش نهایتا باید 1 سال باشه و نباید از این مقدار تجاوز کنه ، در صورتی که این زمان پر بشه دیگه برات بطور قطعی رای صادر میکنن

  86. سلام.وقتتون بخیر
    من در خواست دادم برای معافیت کفالت پدرم
    ۶۰ سالشه و ef قلبش ۳۵%
    کل مراحل انجام شد و مرحله کمیسیون گفتن ک باید زیر 35%
    باشه یعنی 35 قبول نیست
    راهی داره ک پیگیری کنم
    تک فرزند پسر هستم و طبق نامه متخصص و پزشک خود پدر پدرم از کار افتاده کامل هستن

    1. سلام دوبار فرصت اعتراض دارید. اقدام نمایید

  87. سلام من اعتراض زدم اعتراضم ثبت شده می خواستم بدونم چند روز طول می کشه برم واسه کمیسیون ممنون.

  88. باسلام وخسته نباشید،منو معاف از رزم کردن میخواستم معاف از رزم رو لغوش کنم؟ وبه صورت عادی به خدمت سربازی برم؟

  89. باسلام وخسته نباشید،منو معاف از رزم کردن به دلیل انحراف داشتن پاهام،میشه معاف از رزم رو لغوکنم؟ وبه صورت عادی به خدمت سربازی برم؟

  90. سلام خسته نباشید، ببخشید چشم من یکیش۶ و یکی دیگش۵ هست استیگمات هم دارم ایا معاف میشم؟

  91. سلام من استخوان پایم خمیده است اززانوبه پایین وخیلی دردشدیددارم امکان معاف شدنم هست

    1. با سلام در صورت شدید بودن و اذیت شدنتان اموانش وجود دارد اما در صورت وخیم نبودن انتظار معافیت دائم نداشته باشید

  92. سلام من کمیسیون پزشکی رفتم ودکترازدستم وپایم که پلاتین بودرادیدوبهد استخوان پایم که خمیده بودرادیدبهم گفتن بهت زنگ میزنیم که بری بیش دکتروبعدبهم زنگ زدن ولی من شریط مالیم خوب نبودنتوانستم برم الان هم بهم معاف ازرزم زدن باید۳/۱می رفتم خدمت الان می توانم اعتراض بزنم امکان معاف شدنم هست

    1. با سلام میتوانید اعتراض بزنید .مجددا باید شرایط شما بررسی شود .در صورت وخامت معاف دائم میشوید

  93. سلام من از نوزادی تا حالا غده تروئید نداشتم ت کمیسیون شهرستان معاف رزم رای دادن گفتن برای دوشنبه بیا اعتراض بزن اگه دیر تر برم ب مشکل میخورم برای اعتراض یا نه و اینکه گواهی معافی دائم از متخصص تروئید داشته باشم معاف کامل میشم؟

    1. سلام همون تاریخ برای اعتراض تشریف ببرید. پرونده پزشکی میتونه به شما کمک کنه

  94. سلام کف پا هر دو پا صاف کامل و گلوکوم اثبات شده تستهای پارکلنیک داخل معافیت پزشکی است ،شورای پزشکی بنده رو معاف از رزم کردند ولی در بند 30 بیماری چشم عوارض بینایی معاف دائم است حالا اعتراض بزنم لطفاً راهنمای کنید

    1. سلام بله میتونید به رای صادر شده اعتراض کنید

  95. سلام من هشت ماه پیش تصادف کردم و بخشی از استخوان پیشانی خورد شده و بجاش از جسم خارجی مش تیتانیوم استفاده شده آیا امکان معافیت وجود دارد

  96. سلام من هشت ماه پیش یه ضربه خورد به پیشونیم و پیشونیم به اندازه یک کف دست خورد شده و خورد شده هارو تخلیه کردن و از یه جسم خارجی استفاده کردن بجای استخوان
    چند درصد احتمال داره من معاف بشم ؟

    1. با سلام امکان دارد .باید عملکرد شما بررسی شود تماس بگیرید .

  97. سلام
    من مشکل سرطان تیروئید دارم
    خود قانون نظام وظیفه معاف دائم نوشته آیا من معافم میشم؟

  98. سلام من سرطان تیروئید دارم و طبق قانون در بند بدخیمی ها درهرجای بدن ولو اینکه درمان هم شده باید معاف دائم نوشته آیا معاف میشوم؟

  99. سلام خسته نباشید
    من در کمیسیون پزشکی شهرستان معاف از رزم شدم.
    آیا میتونم به این رای اعتراض کنم یا دباره درخواست معافیت کنم؟

    1. سلام.بله امکان اعتراض وجود دارد.شما مجددا باید ازطریق خود پادگان یا پلیس+10جهت اعتراض اقدام کنید.

    2. کارت معاف داعم من صادر شده در صورتی که هیچ گونه بیماری ندارم و سالم سالم هستم چطور میتوانم نسبت به صدور این کارت اعتراض کنم و به سربازی برم ؟؟؟؟

      1. سلام .از طریق پلیس+10پیگیری کنید.
        برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      2. میشه بگید چجوری معاف شدید؟ درحالی که کاملا سالم هستید؟
        و اینکه چرا میخواید برید سربازی؟

  100. سلام من رو به زور معاف ازرزم کردن بخاطر شکستگی دستم در سال ۱۳۸۸ من اعزام به خدمتم در ۲.۳ هس من دستمم کاملا خوبه وهیچی پلاتینی ندارم آیا میتونم اعتراض کنم وناجا ثبت نام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن سلامت کامل در معاینات پزشکی موردی ندارد

  101. سلام من رو به زور معاف ازرزم کردن بخاطر شکستگی دستم در سال ۱۳۸۸ من اعزام به خدمتم در ۲.۳ هس من دستمم کاملا خوبه وهیچی پلاتینی ندارم آیا میتونم اعتراض کنم وناجا ثبت نام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن سلامت کامل در معاینات پزشکی موردی ندارد

  102. سلام من بیماری قلبی عروقی دارم
    که بهم عمل رو باز شده
    تو قانون هم نوشته بیماری قلبی عروقی معاف هستش
    اما شورای پزشکی معاف نکردن حتی معاف از رزم هم نکردن آیا میتونم اعتراض بدم ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت بیماری نوع مدرک تحصیلی بررسی میشود.با مشاورین تماس حاصل کنید

  103. سلام خسته نباشید خدمت م
    من کارت معافیت دائم شدم به من کارت گواهینامه و به من نمیده ولی زندگی خراب کرد باز دوباره اعتراض باز برم سربازی من کامل سالم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت سلامت با برگه سلامت از پزشک مربوطه به نظام وظیفه رجوع کنید

  104. سلام خسته نباشید خدمت م
    من کارت معافیت دائم شدم به من کارت گواهینامه و به من نمیده ولی زندگی خراب کرد باز دوباره اعتراض باز برم سربازی من کامل سالم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت سلامت با برگه سلامت از پزشک مربوطه به نظام وظیفه رجوع کنید

  105. با سلام
    من تیروئید پرکار دارم با علائم بالینی و آزمایشگاهی واضح ولی تو شورای پزشکی برام معاف از رزم زدن میخام اعتراض بزنم تا چند روز فرصت اعتراض دارم
    میخواستم بدونم چند درصد از رای های شورای پزشکی توسط شورای عالی ابطال میشوند
    و اینکه اگر شورای عالی معاف دائم نداد می تونم سربازی نرم و بعداً برای بیماری دیگه یا همین بیماری در خواست معافیت پزشکی کنم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عدم مراجعه غیبت میخورید.امکان ابطال در صورت تعهد دادن شما امکان پذیر است.

  106. سلام وقت بخیر بنده به علت شکستگی دستم که 6 سال پیش اتفاق افتاده است معاف از رزم شدم. من نمیخام معاف از رزم بشم.چون بعدا به مشکل میخورم. آیا میتوانم اعتراض کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که مشکلی برای شما نباشد با تعهد میتوانید لغو مسئله کنید.

  107. سلام عذر میخوام پدر بنده جانباز اعصاب و روان هستن و یکبار در کمیسیون پزشکی رد شدن بخاطر اینکه پزشک تشخیص دادن مشکل با دارو حل میشود اما پزشک دیگری در همان خود نظام وظیفه این بیماری را قبول دارن ایا اعتراض وارد میشود؟

  108. سلام وقت بخیر
    ببخشید من کم کاری تیروئید دائم دارم و حدود 5 سال هست تحت درمان هستم
    دکتر بهم گفت شما تیروئیدت هیچ وقت درمان نمیشه و هر روز صبح تا روزی که زنده هستی باید قرص بخوری
    به طور کلی کم کاری تیروئید من پاسخ به درمان نداره
    خواستم بدونم با این شرایط من معافیت دائم هستم یا معاف از رزم؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      به توجه به شدت بیماری و مدرک تحصیلی شرایط توسط شورا بررسی خواهد شد

      1. در معافیت های موقت ۶ ماهه یا یکساله استعلام بانک ها جهت وام منفی یا مثبته؟؟؟

        1. سلام دوست عزیز
          معافیت موقت است و کارت پایان خدمت در کار نیست . کلیه امور مربوط به پایان خدمت مقدور نیست

  109. سلام و عرض ادب.بنده چنساله وسواس و اظطراب شدید دارم‌ وسال 97 من را معاف از رزم کردن اما خدمت سربازی نرفتم.الان میخام دوباره برم خدمت ایا میتوانم معاف دائم اعصاب بشم یا همون معاف از رزمو بهم میدن باز؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی احتمال دارد. اقدام کنید

  110. باسلام وخسته نباشید میخاستم بپرسم که پدر تحت پوشش بهزیستی میباشد وازناحیه گوش دارای ناشنوایی عمیق میباشد آیا معافیت شاملم میشود هم کمیسیون پزشکی وهمم کمیسیون عالی ردم کردن الان چیکار کنم تو روخدا کمکم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      عدم توانایی پدر در امرار معاش و شرایط ابتدایی زندگی باعث معافیت میشود راه های دیگر را بررسی کنید

  111. درود، من سوالی داشتم این که من امروز کمسیون پزشکیم بود و مدارک و همه چی داشتم و حتی توسط دکتر بیمارستان مورد تایید قرار گرفتم و در روز کمسیون یکی از اعضای آنها به من گفت که ما به شما ۶ ماه مهلت دادیم که بیماریت را جراحی کنی ( بیماری من سینوس پیلونیدال هست بار دوم) و من به آنها توضیح دادم که پشت من بعد از جراحی هنوز عفونت و خون ریزی دارد و مدارک هم نشون دادم ،تایید کردن ولی به من گفتن ما طبق دستوری که داریم نمیتوانیم تو را معاف دایم بمنایم به این دلیل که شورا عالیه باید شما رو ببیند ،و من برای شما معاف از رزم رد میکنم ولی شما یک کار کن ۱۰ روز بعد به پلیس به علاوه ۱۰ محل خودتون مراجعه کنید و به این رای اعتراض بزنید و شورای عالیه جواب نهایی را به شما خواهد داد، خواستم بدانم که این حرکت که اینها از من خواستن به منظور تاییدیه حرف شورا عالیه ست که منو معاف دایم بکنن یا نه
    چون وضعیت بیماریم بسیار شوید و عمق جراحی به اندازه کف دسته
    اینم به من گفتن این نظر رو باید شورای عالیه جراحی بدهد به نظر شما اینها همه کشمکش بازی های خوده نظام وظیفه برای معاف دایم هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      رای نهایی پس از تایید کمیسیون عالی صادر و لازم الاجرا خواهد بود

  112. سلام وقت بخیر
    من ۱۸ سالمه و برای معافیت کفالت پدر اقدام کردم و بهم تعلق نگرفت
    فقط iq لازم ۱۵ تا بیشتر بود
    ایا بعد از اتمام درسم و پایان معافیت تحصیلی که حداقل ۴ سال دیگه میشه میتونم دوباره در خواست معافیت بدم؟

      1. با عرض سلام و ادب خدمت شما و تشکر بابت مطالب عالی و مفیدتون، از حضورتان یک سوال داشتم، من امروز برای شورای پزشکی رفتم و معاف از رزم شدم، اگر من اعتراض بزنم و کار به بررسی در شورای عالی برسد، امکان دارد که نظر شورای پزشکی که معاف از رزم هست، باطل شود یا محفوظ میماند، مدرک هم فوق لیسانس هست، ممنونم

        1. سلام باطل نمی شود.یا با اعتراض شما موافقت و بررسی مجدد میشود یا درخواست شما رد و رای قبلی که صادر شده بود دوباره قطعی میشود

  113. سلام یه سوال داشتم
    ممکن فرد توسط کمیسیون نظام وظیفه معاف دائم شناخته بشه و پول کارت را بده ولی پروندش در استان بره و دچار مشکل بشه ک کارت براش صادر نشه؟؟؟؟ لطفا جواب بدید ممنون

    1. دوست عزیز
      بله امکان دارد. استان باید تایید نهایی را صادر کند

  114. سلام من در شورای پزشکی معاف از رزم شدم ولی ی ماه اعزام شدم به خدمت سر پست سرگیچ میگرفتم بعد که به بهداری رفتم دکتر گفت شما بیماریت رو اشتباه زدن باید معاف کامل میشدی تو پرونده بیمارستان ارتش که فرستادن نیستاگموس چشم زدن تایید کردن ولی نظام وظیفه زده تنبلی چشم که ربطی به من ندارد… اگه دوباره برم کمسیون احتمال معافیت دائم هستش؟

  115. سلام من در حین خدمت 6ماه معاف موقت شدم بعد از 6 ماه دوباره کمیسیون تشکیل شده و من معاف از رزم معرفی شده حالا من باید به یگان خدمتی خود برگردم و اعتراض کنم یا در دفاتر پلیس +10 شهر خودم بیماری من وسواس شدید هست؟

    1. سلام خسته نباشید خدمت م
      من کارت معافیت دائم شدم به من کارت گواهینامه و به من نمیده ولی زندگی خراب کرد باز دوباره اعتراض باز برم سربازی

      1. سلام دوست عزیز
        در صورت سلامت با برگه سلامت از پزشک مربوطه به نظام وظیفه رجوع کنید

  116. سلام. من کهیر هاد دارم.حدود ۱ سال و نیم هست. و همه نوع دارو هم استفاده اما فایده ای نداشت.لازم به ذکر است که کهیر من با هرگونه فعالیتی و بعضی از غذا ها بدتر میشود. که بیشتر از درون هست. اما اگه بعضی وقتا روی بیشتر نقاط بدنم هم دونه های قرمز ظاهر میشود. همراه با خارش شدید.
    من برای معافیت اقدام کردم. و وقتی توی کمیسیون رفتم اونجا گفتن که اگه کهیر داری نشون بده. منم گفتم با هرگونه فعالیتی که باعث بشود که بدنم گرم بشود یا حتی اگه لباس های گرم زخیم بپوشم. ویا بعضی غذا هارو بخورم. کهیر روی بدنم ظاهر میشود.
    بعد کمیسیون منو معاف از رزم کردن.
    اگه اعتراض کنم به رای کمیسیون آیا شانسی برای معافیت دائم دارم؟

      1. سلام بنده یک ابان 1400 اعزامم و به دلیل بیماری فتق معاف از رزم شدم ..میخواستم برای استخدام اموزش و پرورش این معافیت رو لغوش کنم..پزشک اولیه این بیماری رو تشخیص داد و در کمیسیون هم تایید شد .سوال.1-.قبل اعزام اعتراض بزنم یا حین خدمت برم عمل کنم و تاییدیه سلامت از پزشک بگیرم و معاف از رزم رو لغوش کنم ..بهترین کار چیه؟…

        1. سلام. برای لغو معاف از رزم شما باید کاملا بهبود پیدا کرده باشید و می توانید در حین خدمت هم درخواست دهید.

  117. با سلام و خسته نباشید، بنده کاهش شنوایی در هر دو گوش با معدل شنوایی ۸۵ و ۶۵ دارم، و همچنین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستم.طبق آیین نامه باید معاف دایم میشدم ولی متاسفانه بر خلاف آیین نامه بهم معاف از رزم دادن ! می گویند چون مدرک ارشد دارین معاف دایم شامل نمیشود! در صورتی که طبق آیین نامه تحصیلات فقط برای شنوایی یکطرفه تاثیر دارد نه برای دو طرفه آن هم شدید! لطفا بررسی بفرمایید چرا کمیسیون پزشکی نظام وظیفه اینگونه نتیجه گرفته !اعتراض کردن برای گرفتن معافیت دایم فایده ای دارد؟! متشکرم.

    بند ۲ بخش چهاردهم بیماری های گوش، حلق و بینی: کاهش شنوایی هر دو گوش بطوری که معدل آستانه شنوایی هوایی در فرکانس های چهار گانه در یک گوش بالای ۵۰ دسی بل و در گوش دیگر بالای ۵۰ دسی بل باشد: معاف دایم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت مشکل از کمیسیون شورای عالی اقدام به اعتراض نمایید تا پرونده مجدد بررسی شود.

  118. سلام
    اگر مشمولی معاف از رزم بشود
    و به رای شورای پزشکی اعتراض کند
    احتمال دارد شورای عالی مشمول را سرباز اعلام کند
    معاف از رزم بودن مشمول را لغو نماید؟
    ممنونم

  119. سلام. من مادرم تحت پوشش بهزیستی و بیماری اعصاب روان داره و به عنوان معلول شدید ساخته شده،کمیسون بهزیستی گفته به مراقبت نیاز داره،متخصص هم گفته مراقبت نیاز داره ولی کمیسون نظام وظیفه گفته به مراقبت نیاز ندارد و گفتن پرونده میره به شورای کفالت،میخواستم ببینم به نظرتون معاف میشم یا نه اگر نشدم میتونم به رای کمیسیون اعتراض کنم

    1. سلام اگر فرد توانمند دیگری در خانواده وجود نداشته باشد شما می توانید کفالت مادر را به عهده بگیرید
      بله حق اعتراض دارید

      1. باسلام. من تابستان تماس گرفته بودم که اعتبارم تمام شد. من چگونه به بسته شدن پرونده خرید خدمتم اعتراض کنم چون فرم تخفیف داشتم ومشاور گفت از طریق سامانه police.ir یا epolice که قطع شد.

        1. سلام دوست عزیز
          برای بررسی دقیق تر موضوع خود با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.در صورت بسته بودن سایت به نظام وظیفه رجوع کنید

  120. سلام و خسته نباشید
    بنده دانشجو هستم و حین تحصیل برای بیماری کولیت اولسروز روده زخمی و سیروز و فیبروز کبد و واریس مرسی اقدام کردم دکترم گفته باید تا اخر عمر دارو مصرف کنی روزی ۱۲ تا و کلی عوارض هم دارم یا اینکه جراحی کنی و روده تو برداری و کولکتومی بزاری و پیوند کبد بشی خواستم ببینم معافیت دائم بهم میدن؟

    1. سلام. بیماری شما جزو بیماری های صعب العلاج است و به احتمال زیاد معافیت دائم خواهید گرفت

  121. ببخشید 20 روز از زمان کمیسیون من می گذره من دیگه راهی برای اعتراض ندارم.

      1. سلام من برای واریس و تومور مچ پام دارم و مچ پام تخلیه شده و بُتن پزشکی گذاشته شده تمام مدارک پزشکیم هستش ۱۰روز دیگ ام شورا
        دارم امکان معافیت دائم هستش؟

    1. با سلام من بیماری آسم دارم چند روز پیش نامه دادن برم بیمارستان برای معاینه تخصصی اونجا اسپرومتری گرفتم که دکتر متخصص ازش پرسیدم گفت به نظر من باید معاف بشید آیا امکان داره شورای پزشکی نظام وظیفه این نظر دکتر رو رد کنه دکتری بوده که خودشان معرفی کردن

      1. سلام دوست عزیز
        با توجه به مدرک تحصیلی و شرایط جسمانی رای صادر میشود . احتمال معافیت دارید

  122. سلام خسته نباشید برادر من سه سال پیش واس معافیت صرع اقدام کرده تو شهرستان معاف شده ولی تو استان معاف از رزم کردن الان مادر کمیته امدادی هست سرپرسته پدرمم فوت کرده میشه دوباره بره معافیت از طریق کمیته امداد ممنون الان ۲۶ ساله هست

    1. سلام بله باید اقدام کنید بستگی به نظر کمیسیون دارد

  123. با سلام ،من مشکل داخلی دارم و تهالم را کامل برداشتم ،و توی پام هم پلاتین هس ،و مشکل گوارشی و معده دارم ،ایا ممکن هس معاف داعم بشم ،مدرک دیپلم دارم

    1. سلام بله باید درخواست کمیسیون پزشکی بدهید

  124. سلام من معاف ازرزم شدم می خواستم ببینم که چه معایب و چه فایده هایی دارد

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز فواید اینکه گرفتن امریه رو براتون راحتتر میکنه و یکی از معایب هم اینکه نمیتوانید استخدام نهاد های دولتی شوید

  125. سلام. من بیماری نوع یک داشتم. از طرف نظام وظیفه به بیمارستان مرکز استان مون رفتم و بعد از بستری در کمیسیون شهرمون معاف دائم شناخته شدم. اما مجددا در مرکز استان کمیسیون تشکیل دادن و بنده رو معاف از رزم شناختن! چطور همچین چیزی ممکنه؟ الآن چی کار باید کنم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز شما میتوانید اعتراض بزنید

  126. سلام من معاف از رزم شدم مشکلمم پارگی رباط صلیبی جفت زانوم به صورت خفیف و دیسک کمر خفیف خیلی اذیتم میکنه میخا ستم بدونم اعتراض بزنم معاف داعم میدن
    ممنون که جواب بدین

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بستگی به میزان تحصیلاتتون داره و اسیبی که وارد شده

  127. با سلام وعرض ادب ببخشید بنده فارغ تحصیل رشته تجربی پشت کنکوری ام ب دلیل عقب افتادن کنکور برای خدمت دفترچه پر کردیم الان معافیت پزشکی برای ضعیفی چشم بهم دادن ولی افراد زیادی بهم میگن خودتو حیرون کردی دیگه نمیتونی جایی بری برا استخدام شغل دولتی دیگه درس نخون …از این حرفا میخواستم ببینم تو شغلای بیمارستانی که مربوط ب رشته ام هست مشکلی نداره میتونم برم دانشگاه یا اگه مشکل سازه ادامه تحصیل ندم چون میگن فردا نه میتونیم گواهینامه بگیریم و نه استخدام بشیم برا معافیت چشم آیا حقیقت دارد؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنید ممنونم از لطفتون

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز از نظر شغلی تمامی مشاغلی که ضعف بینایی در انجام وظیفه خلل ایجاد کند بمشکل میخورد . و تمامی ارگان هایی که تست پزشکی دارد شما رد صلاحیت میشوید

  128. سلام ، اگه برای معافیت اقدام کرده باشم و رد شده باشم بعدش خدمت نرم و غیبت بخورم ، بعدا دوباره میتونم برای معافیت اقدام کنم یا دیگه نمیشه؟

      1. مثلا برای معافیت از طریق چشم اقدام کردم بعدا هم دوباره میتونم از همین طریق اقدام کنم؟

          1. سلام ، من برای معافیت از طریق نمره چشم اقدام کردم منتظر نتیجه هستم ولی چشماره چشمم یه مقدار با نمره 6 که برای مدرک دیپلم معافیت داره کمتر هست پس معافیت دائم نمیگیرم..مشکلاتی دارم که نمیتونم الان برم سربازی.. میخواستم بدونم اگه بر فرض مثال یکی دو سال سربازی نرم و غیبت بخورم .. اون موقع شماره چشمم 6 میشه .. میتونم دوباره برای معافیت پزشکی چشم اقدام کنم؟

          2. با سلام خدمت شما دوست عزیز بله غیبت در معافیت پزشکی دخیل نیست

  129. سلام .من چشم راستم بر اثر وارد شدن ضربه از داخل قرنیه زخم دارد و اختلال در دید دارد آیا معاف میشوم یا ن ؟.ممنون

    1. با سلام اگر اختلال شدید ایجادشده باشد و قابل درمان نباشد بله

  130. سلام.من برای عفونت قارچ های پوستی اقدام کردم برا من معاف از رزم زدن با اینکه من قبلش رفتم مشاوره با پزشک گفت که معاف هستی بدلیل قارچ شدید بدن حالا باید چکار کنم

    1. سلام. شما میتونین اعتراض بزنین. یا مجدد حین خدمت برای معافیت اقدام کنین

  131. با عرض سلام و خسته نباشید بنده سال ۸۸ معافیت عصاب روان گرفتم و الان درخواست ابطال دادم کاراشو انجام دادم شورا عالی پزشکی استان هم سرباز خوانده شدم خواستم ببینم جواب پرونده واسه اعزم ب خدمتم چند ماه طول میکشه چون من تا آخر برج ۱۰ سی سالگیم پر میشه،ممنونم با تشکر

    1. سلام
      یک الی دو ماه زمانبره و بستگی به ازدهام جمعیت داره

  132. سلام و خسته نباشید

    من یک سوالی داشتم
    من به دلیل چشمم با شماره 6.5 معاف شدم میخواستم بپرسم ایا این نوع معافیت بعدا در کار های خاصی برای من مشکلی ایجاد میکنه یا خیر منظورم کار در ادارات دولتی نیست منظورم کار هایی همانند پزشکی یا جراحی هست که در اینده دوست دارم به آن برسم

    خیلی ممنونم میشم اطلاعاتی به من بدهید و ایا امکان لغو معافیت هم هست یا خیر

    1. سلام علی جان
      اگر توانایی جسمی لازم برای انجام این فعالیت ها را داشته باشید، مشکل چندانی ایجاد نمیکند.

      1. سلام آیا با گرفتن معافیت پزشکی چشم میشود بعدا با عمل کردن چشم ها و برطرف کردن ضعیفی میشود کارت معافیت پزشکی را لغو کرد

        1. با سلام خدمت شما دوست عزیز درصورتی که بهبودی حاصل شود بله

  133. سلام
    ببخشید اگر امسال من واسه شماره چشم معافیت از رزم بگیرم بعد برم دانشگاه و از معافیت دانشجویی استفاده کنم، اگر بعد از اتمام دانشجویی عمل لیزیک کرده باشم آیا اون معافیت از رزم که گرفتم قبل از لیزیک، همچنان باقی هست!؟

    1. سلام
      تصمیم گیری در این مورد به عهده شورای پزشکی است.

      1. سلام من مشکل بیماری چشم دارم شبکیه چشمم‌نازک شده پزشک اولیه معاینه شدم و سپس پزشک دوم از سوی بیمارستان گفت معاف هستی
        امروز کمیسیون پزشکی گفت معاف رزمی. من اونجا معاف شناخته شدم باید چیکار‌کنم

        1. سلام / باید به رای کمیسیون اعتراض بزنید و درخواست کمیسیون دوم بدهید.

  134. سلام
    من ۴۵ سالمه و مددجوی بهزیستی هستم دست راستم کوتاه تره نسبت به دست چپم و زن و دو فرزند دارم امروز برای من معاف از رزم زدند چگونه باید اعتراض کنم کارت بهزیستی هم دارم

    1. سلام
      شما میتوانید اعتراض خود را به شورای پزشکی اعلام کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      دریافت معافیت پزشکی بستگی به شرایط و شدت بیماری دارد.

  135. سلام خسته نباشید من معاف ازرزم خوب نمیخونم معاف ازرم بشم میخوم باطل کنم تو برگ اعزام نوشت بیمارهای اعصباب روان اختلال اصظربی پانیک ،اختلال وسواس ولی هش کدومشو ندارم من از نظر جسمانی سالم میخوم یع راه حلع بزارین تورخدا چگونه من معاف ارزمو باطل کنم خواهشن جواب بدین

    1. سلام
      سازمان وظیفه عمومی قانونی برای لغو معافیت از رزم در نظر نگرفته است.

      1. سلام من معاف از رزم شدم اعصاب روان ایا در کارت پایان خدمت می‌نویسند باتشکر

        1. سلام ماده تبصره معافیت در کارت معافیت قید می شه. اگرکسی نسبت به این امر آگاه باشد متوجه می شود.

          1. باسلام من خیلی وقت پیش مشاوره داشتم درباره اعتراض به بستن پرونده خرید خدمت بخاطر داشتن فرم تخفیف که شارژم تمام شد. من چگونه از طریق سامانه epolice یا police. Ir اعتراض کنم. دقیقا یادم نیست

          2. سلام دوست عزیز
            برای بررسی دقیق تر موضوع خود با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.در صورت بسته بودن سایت به نظام وظیفه رجوع کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید