لیست بیماری های قلبی معافیت پزشکی

شرایط معافیت دائم بیماران قلبی از اعزام به خدمت سربازی

مشمولان خدمت سربازی در برخی از شرایط نامطلوب جسمی مانند بیماری های قلبی قادر به انجام خدمت نیستند.

سازمان نظام وظیفه به دلیل مشکلات ناشی از تپش قلب بالا، گشادی دریچه قلب یا بیماری های مادرزادی قلبی و … معافیت پزشکی قلب را برای این دسته از مشمولان در نظر گرفته است.

بیماری های قلبی معافیت سربازی به صورت های گوناگونی برای مشمولان قابل اجرا می باشد که شدت و ضعف نوع بیماری قلبی در تعیین معافیت پزشکی قلب تاثیر می گذارد.

در یک انسان سالم مقدار خونی که از قلب او به بیرون پمپاژ می شود بین 50تا 70% می باشد در صورتی که قلب مشمولان بیمار درصد خون کمتری پمپاژ نماید می تواند با توجه به نارسایی قلب، معافیت سربازی را دریافت نماید.

ضربان قلب بالا و معافیت سربازی یکی از موضوعات بسیار مهم برای مشمولانی است از نارسایی عملکرد قلب رنج می برند و نمی توانند مانند مشمولان عادی وظیفه سربازی خود را انجام دهند.

هرگونه بیماری قلبی که برای معافیت پزشکی در نظر گرفته می شود، باید میزان ابتلا مشمول به آن بیماری توسط پزشکان و مراکز مورد تایید سازمان نظام وظیفه تصدیق گردد.

از آن جایی که گذراندن مراحل اداری دریافت معافیت پزشکی بیماری های قلبی جزء فرایند های طولانی محسوب می شود، بهتر است مشمولان به دنبال کسب اطلاعات مفید در زمینه معافیت بیماری های قلبی باشند.

مشاوران نظام وظیفه آویژه با ارائه اطلاعات مفید در این مقاله مشمولان را راهنمایی نموده و بخش سنگینی از استرس آنها را کاهش می دهند.

اگر نیازمند اطلاعات جامع و کاملی در زمینه معافیت پزشکی قلب می باشید، با مطالعه ادامه مقاله کامل و جامع در مورد معافیت قلب با ما همراه شوید.

بیماری های قلبی و دریافت معافیت پزشکی

یکی از بیماری ها و مشکلاتی که مشولان می توانند با توجه به آنها از سربازی معاف شوند، بیماری های قلبی می باشند.

معافیت پزشکی متشکل از انواع بیماری های خاص می باشد که سازمان نظام وظیفه با در نظر گرفتن آنها مشمولانی را که به این بیماری ها مبتلا هستند از خدمت سربازی معاف می نمایند.

شما می توانید لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی را با کلیک بر روی لینک مشاهده نمایید.

مشمولانی که در سن اعزام به خدمت سربازی قرار می گیرند از نظر سطح توانایی، وضعیت جسمی و روانی به چهار گروه تقسیم می شوند:

🟢 گروه اول: مشمولان با وضعیت جسمی سالم که اعزام به خدمت آنها حتمی می باشد.

🟢 گروه دوم :مشمولانی که دچار بیماری خاص یا نقص عضو می باشند و شدت بیماری آنها به اندازه ای است که از خدمت سربازی به طور دائمی معاف شوند.

🟢 گروه سوم: مشمولانی که از سلامت کامل جسمی برخوردار نبوده اما قادر به انجام امور غیر رزمی می باشند.

یکی از نکات مهمی که در مورد معافیت پزشکی باید به آن توجه داشته باشید این است که در زمان جنگ یا بسیج همگانی، افرادی که در زمان صلح به علل مختلف مانند بیماری های قلبی از خدمت دوره سربازی معاف شده اند نیز با توجه به نوع بیماری ممکن است به خدمت سربازی اعزام شوند. اما سربازان معاف از رزم از این امتیاز برخوردار می باشند که بعد از پایان خدمت سربازی، از آن ها در امور رزمی استفاده نخواهد شد.

🟢 گروه چهارم: آن دسته از مشمولانی هستند که به دلیل ابتلا به بیماری موقتا از حضور در خدمت سربازی امتناع می ورزند.

معافیت پزشکی مختص آن دسته از مشمولانی می باشد که مبتلا به بیماری هایی مانند معافیت اعصاب و روان، تنفس، قلب و … می باشند.

مشمولانی که معافیت پزشکی قلب مد نظر آنها است با توجه به نوع و شدت بیماری قلب خود می توانند یکی از انواع معافیت هاا را دریافت می نمایند.

در ادامه به شرح شایع ترین بیماری های قلب می پردازیم و نوع معافیت آنها را بیان می نماییم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

معافیت تپش قلب

معافیت پزشکی بیماری اختلالات ریتم قلب از جمله انواع معافیت پزشکی بیماری های قلب و عروق است.

شدت و ضعف اختلالات ریتم قلب مشمولان را در گروه های جداگانه معافیت پزشکی قرار می دهد که با مطالعه جدول زیر می توانید از آنها مطلع شوید.

 

دسته بیمارینام بیماریشرایط بیمارینوع معافیتامکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های قلب و عروقاختلالات ریتم قلباختلالات ریتم به صورت اکستراسیستول های فوق بطنی ، با تعداد بیش از 10 ضربان در دقیقه ( در صورت تداوم با اثبات در بیمارستانهای نیروهای مسلح یا دانشگاهی)معاف دائمبله
بیماری های قلب و عروقاختلالات ریتم قلباختلالات ریتم به صورت اکستراسیستول های فوق بطنی ، با تعداد بین 5 تا 10 ضربان دردقیقهمعاف از خدمات رزمیبله
بیماری های قلب و عروقاختلالات ریتم قلباختلالات ریتم به صورت اکستراسیستول های بطنی، با تعداد بیش از پنج عدد در دقیقه یا چند کانونی یا چند شکلی ،Multi form دو تا یا بیشتر پشت سرهم آمده باشد، (بصورت R-on-T قرار گرفته باشد)معاف دائمبله
بیماری های قلب و عروقاختلالات ریتم قلباختلالات ریتم به صورت اکستراسیستول های بطنی، با تعداد کمتر از پنج عدد در دقیقهمعاف از خدمات رزمیخیر

معافیت پزشکی بیماری عوارض عضوی دریچه قلب

از جمله بیماری های قلبی معافیت سربازی بیماری عوارض عضوی دریچه قلب می باشد.

معافیت برای مشمولانی که به بیماری عوارض عضوی دریچه قلب مبتلا هستند تابع شرایط بیماری آنها می باشد که در جداول زیر نوع معافیت آنها درج گردیده است.

 

دسته بیمارینام بیماریشرایط بیمارینوع معافیتامکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های قلب و عروقعوارض عضوی دریچه قلبعوارض عضوی دریچه ای قلب عمل شده و عمل نشده به شرط ثبوت در بیمارستانهای نیروهای مسلح یا دانشگاهیمعاف دائمخیر
بیماری های قلب و عروقعوارض عضوی دریچه قلبعوارض عضوی دریچه ای قلب عمل شده و عمل نشده به شرط ثبوت در بیمارستانهای نیروهای مسلح یا دانشگاهی، برای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر در صورت نداشتن اختلال عملکرد ی قلبمعاف از خدمات رزمیخیر

معافیت پزشکی نارسایی قلب

یکی دیگر از بیماری های شایع قلبی که مشمولان می توانند با توجه به شدت و ضعف بیماری یکی از انواع معافیت ها را دریافت نمایند معافیت پزشکی نارسایی قلب می باشد.

معافیت نارسایی قلب یکی از بیماری های شایع قلبی است که میزان درصد EF در تعیین نوع معافیت آنها تاثیر بسیاری دارد.

جهت اطلاع از معافیت بیماری نارسایی قلبی مطالعه ادامه مقاله را از دست ندهید.

دسته بیمارینام بیماریشرایط بیمارینوع معافیتامکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های قلب و عروقنارسایی قلبنارسائی مزمن قلب با EF کمتر از 50معاف دائمخیر
بیماری های قلب و عروقنارسایی قلبنارسائی مزمن قلب با EF مساوی یا بیشتر از 50 و کمتر از 55شش ماه معاف موقتخیر

مشکلات دریچه میترال

معافیت قلب و عروق مجموعه ای وسیع از انواع بیماری های قلبی را در بر می گیرد که پس از تایید کمیسیون پزشکی قلب یکی از انواع معافیت ها برای مشمولان در نظر گرفته می شود.

در نظر داشته باشید، حتی اگر دریچه میترال عمل نشده باشد نیز فرد مبتلا به تنگی دریچه معاف دائم از خدمت است. مگر اینکه دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر باشد.

انواع معافیت بیماری های قلبی

همان طور که گفتیم بیماری های قلبی شدت و انواع مختلفی دارند در نتیجه هرسال معافیت های گوناگونی برای این بیماری ها در نظر گرفته می شود. در ادامه شاهد توضیحاتی در رابطه با معافیت های گوناگون بیماری های قلبی هستیم.

معافیت پزشکی دائم بیماری های قلبی

معافیت دائم، معافیتی است که در آن فرد هم از دوران آموزشی رزمی و هم دوران خدمت سربازی معاف می شود.

طبق قوانین نظام وظیفه افرادی که به عنوان مشمولین معافیت دائم پزشکی در نظر گرفته می شوند بایستی دارای بیماری روانی و یا جسمی باشند که به سبب این بیماری توانایی های لازم برای انجام فعالیت های سنگین سربازی را از دست داده باشند.

با توجه به نوع و درجه سختی بیماری های قلبی، در صورت تایید پزشکان سازمان وظیفه، افراد می توانند معافیت پزشکی اختلالات قلبی را دریافت کنند.

با توجه به نوع و درجه سختی بیماری های قلبی، در صورت تایید پزشکان سازمان وظیفه، افراد می توانند معافیت پزشکی اختلالات قلبی را دریافت کنند در ادامه به ذکر چند نمونه از بیمار هایی قلبی که در بخش 15 فهرست معافیت دائم بیماری های قلبی قرار دارند، می پردازیم.

عوارض عضوی دریچه ی قلب عمل شده، انواع بیماری های مادرزادی قلبی که با عارضه و اختلال همراه هستند، مشکلات عروق کرونر، نارسائی های قلبی مزمن، مشکل پریکارد، آندوکارد، میوکارد، کوارکتاسیون، آنوریسم، آنزیوم های سرخرگی ریوی و اتساع سرخرگ های ریوی، تنگی شریان اصلی ریوی و غیره

منظور از معافیت موقت برای بیماری قلبی چیست؟

همان طور که از عبارت معافیت موقت پزشکی مشخص است، این نوع معافیت به صورت دوره ای و موقت است.

در این حالت کسانی که می خواهند عازم خدمت شوند، به طور موقت امکان حضور در محل خدمت برای آنها فراهم نمی باشد. به همین دلیل نظام وظیفه به این مشمولان درگیر بیماری های قلبی به صورت موقت معافیت می دهد تا جهت درمان اقدام نمایند و در صورت بهبود به خدمت اعزام شوند.

در معافیت موقت بیماری قلبی چنانچه یکی از مشمولان قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نباشند شورای مربوطه مدت زمان مشخصی را برای طول درمان شخص در نظر می گیرد که پس از آن مشمول به محل خدمت خود باز می گردد.

به بیمارانی که وضعیت بیماری آنها قابل درمان و کنترل باشد مدت 6ماه معافیت موقت تعلق می گیرد تا مشمولان بهبودی خود را به دست بیاورند.

از جمله بیماری هایی قلبی با معافیت موقت به موارد زیر می توان اشاره نمود.

نارسائي مزمن قلب با EF مساوي يا بيشتر از 50 و کمتر از 55، هر نوع پريكارد ، آندوكارد ، ميوكارد اعم از التهابي ، تومورال ، مادرزادي و اكتسابي که به مدت 6 ماه قابل درمان باشد و مزمن بودن بیماری ها در مشمول به اثبات نرسد، ازدياد فشار خون شرياني که قابل رسیدگی و درمان باشد و دیگر بیماری ها که منطبق با دسته سوم ماده 2 آيين نامه مي باشند.

معافیت از رزم بیماری های قلبی

برخی از بیماری های قلبی به گونه ای هستند که توان بدنی و جسمی افراد را کاهش می دهند. به همین دلیل این افراد قادر به انجام کارهای سنگین و قرار گیری در شرایط سخت نمی باشند.

افراد دارای شرایط معافیت از رزم بیماری های قلبی در دوره آموزشی خود از انجام برخی امور سنگین رزمی، هم چون رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهبانی و … آسوده خواهند بود.

افراد دارای این نوع معافیت به جای انجام خدمات رزمی، بیشتر در امور اداری و خدماتی مشغول به خدمت می شوند.

عوارض عضوی دریچه های قلب در حالت عمل شده و عمل نشده، بیماری های مادرزادی قلبی- عروقی بدون هیچ گونه عارضه و اختلال، ازدیاد فشارخون شریانی، ترومبوفلیپت و غیره از جمله بیماری های قلبی است که مشمولان مبتلا می توانند معافیت رزم را دریافت نمایند.

افراد دارای این نوع معافیت به جای انجام خدمات رزمی، بیشتر در امور اداری و خدماتی مشغول به خدمت می شوند. برای اطلاعات بیبشتر در این مورد حتما مقاله معاف از رزم چیست؟ را بخوانید.

معافیت بیماری های قلبی در شرایط مختلف

موقعیتی که مشمولان خدمت سربازی در آن قرار می گیرند مختلف می باشد که در ادامه به شرح دو مورد از رایج ترین آنها می پردازیم.

معافیت بیماری های قلبی حین تحصیل

بیماری های قلبی از جمله بیماری های قابل بررسی معافیت حین تحصیل است در نتیجه مشمولان دارای شرایط لازم می توانند برای دریافت معافیت پزشکی اختلالات ریتم قلب اقدام نمایند.

مقطع تحصیلی تأثیری در شرایط معافیت سربازی ندارد. به طور کلی اگر بخواهید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید، باید یا فارغ التحصیل شده باشید، یا اخراج شده باشید یا ترک تحصیل کرده باشید.

اما این قانون برای برخی از بیماری ها صادق نیست. این بیماری ها شامل بیماری هایی می شود که شامل نقص عضو یا بیماری هایی هست که مقطع تحصیلی بر نوع معافیت آن تأثیر ندارد.

همچنین توجه داشته باشید که در صورتی که در سیر مراحل رسیدگی پزشکی قرار گرفته اید، چنانچه در دانشگاه، مؤسسات آموزش عالی یا حوزه های علمیه پذیرفته شوید و ثبت نام نمایید مجاز به ادامه رسیدگی بوده و در صورت نداشتن شرایط معافیت و دارا بودن سایر شرایط، می توانید از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

معافیت بیماری های قلبی حین خدمت

طبق قانون معافیت پزشکی حین خدمت، در صورتی که مشمولان در حین خدمت دوره ضرورت مبتلا به نقص عضو یا بیماری‌هایی شده و همچنین دوران مدت معالجه کمتر از 6 ماه نباشد و طبق نظر شورای پزشکی بیمارستان‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قادر به انجام خدمت نباشند از انجام بقیه خدمت دوره سربازی معاف خواهند شد.

مراحل دریافت معافیت پزشکی بیماری های قلبی

اطلاع از مراحل دریافت معافیت پزشکی قلب یکی از دغدغه هایی است که مشمولان در این راستا به آن مشغول هستند.

ثبت معافیت پزشکی بیماری قلب در زمان مناسب باید انجام گیرد چرا که در غیر اینصورت برای مشمول اضافه خدمت به عنوان جریمه لحاظ خواهد شد.

به هیمن منظور در این قسمت از مقاله به بیان مراحل دریافت معافیت پزشکی می پردازیم تا مشمولان با انجام مراحل صحیح در زمان مناسب معافیت خود را به ثبت برسانند.

در اینجا قصد داریم تا به صورت کاملاً مفصل درباره مراحل اقدام برای دریافت معافیت پزشکی قلب و قوانین معافیت پزشکی توضیح دهیم.

🟩 دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز دریافت نمایید.

🟩 قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه، باید ابتدا برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که در پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد، به دقت تکمیل نمایید تا در هنگام مراجعه به پزشک آن را تحویل دهید.

🟩 توجه داشته باشید که مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود عنوان نکنند، چنانچه در دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می باشد .

🟩 به یکی از پزشکان معاینه اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل نمایید. (شما می توانید آدرس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +10 دریافت کنید.)

🟩 در این مرحله درخواست شما توسط کاربر پلیس +‌10 در سیستم ثبت می شود. شما باید کلیه مدارک را از کاربر پلیس +10 پس بگیرید. شما باید این مدارک را همراه داشته باشید و به شورای پزشکی ارائه دهید.

🟩 برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس شما ارسال می گردد. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماری های قابل مشاهده می باشند نیازی به مراجعه به بیمارستان نخواهند داشت.

🟩 جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه نمایید.

🟩 جواب اولیه بیمارستان (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال می گردد.

🟩 دعوتنامه به آدرس شما جهت حضور در شورای پزشکی ارسال می شود.

🟩 جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی

توجه داشته باشید که برای دریافت معافیت پزشکی باید مدارکی را به همراه داشته باشید. به همراه داشتن این مدارک برای دریافت معافیت پزشکی بیماری های قلبیالزامیست و در صورتی که هر یکی از مدارک آماده نباشد روند گرفتن معافیت با تأخیر مواجه خواهد شد. پس حتماً هنگام اقدام، مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی را چک کنید که موردی از قلم نیافتد و در هنگام ارائه مدارک با مشکل مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی :

تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره1 ).

تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره2).

تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره 5).

اصل و تصویر کارت ملی مشمول.

اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول.

اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل.

افتتاح حساب عابر بانک سپه و درج شماره حساب در برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت).

یک قطعه عکس رنگی 4×3 تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).

مراحل تایید بیماری جهت دریافت معافیت پزشکی بیماری های قلبی

برای اینکه بیماری شما توسط نظام وظیفه تأیید شود، باید طی چند مرحله به پزشکان مورد تأیید نظام وظیفه مراجعه کنید و معاینات مورد نیاز را برای دریافت معافیت اختلالات ریتم قلب انجام دهید. به طور خلاصه می توانیم مراحل تأیید بیماری جهت دریافت معافیت پزشکی اختلالات ریتم قلب را به این صورت بیان کنیم:

مرحله اول:

تایید بیماری اختلالات ریتم قلب توسط پزشک اولیه

مرحله دوم:

تایید بیماری اختلالات ریتم قلب توسط شورای پزشکی بیمارستان

مرحله سوم:

تایید بیماری اختلالات ریتم قلب توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی

ضوابط دریافت معافیت پزشکی بیماری های قلبی

طبق قوانین نظام وظیفه مشمولانی که در سیر رسیدگی پزشکی قرار دارند مجاز به انصراف از درخواست پزشکی نیستند و رأی شورای پزشکی در خصوص آنان ملاک عمل می باشد.

اظهار نظر در مورد معافیت پزشکی مشمولین توسط سه نفر پزشک نیروهای مسلح در هر شهرستان صورت می‌گیرد و رأی اکثریت این پزشکان معتبر است.

اگر زمانی که برای معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارستان های نیروهای مسلح معرفی می شوید ، ظرف مدت یک ماه به این مراکز مراجعه نکنید، پس از تعیین تکلیف به خدمت اعزام می شوید. پس حتماً سعی کنید با پیگیری مناسب سریعاً اقدام نمایید تا به علت کم کاری فرصت معافیت پزشکی اختلالات ریتم قلب را از دست ندهید.

افراد مشمولی که غیبت ندارند و درخواست پزشکی خود را ثبت می نمایند و در سیر معافیت پزشکی قرار می گیرند، اگر در مدت رسیدگی به درخواست پزشکی عمداً باعث طولانی شدن مراحل رسیدگی شوند، (‌مانند عدم مراجعه به موقع به بیمارستان، عدم حضور در جلسات شورای پزشکی و … ) وارد غیبت می گردند.

پس از بررسی و تأیید کمیسیون پزشکی، در صورتی که معاف دائم شناخته شوید، از کارت معافیت برخوردار می شوید. در صورتی که طی بررسی معافیت پزشکی اختلالات ریتم قلب، سرباز یا معاف از رزم شناخته شوید برگه آماده به خدمت برای شما صادر و ارسال می گردد.

توجه داشته باشید که به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی جهت شرکت در شورای پزشکی الزامی است و حتماً شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته باشید.

چگونه می توانم به رأی صادر شده اعتراض کنم؟

ممکن است از نظر شما رأیی که درباره معافیت پزشکی اختلالات قلبی صادر شده است اشتباه باشد. سازمان نظام وظیفه این امکان را در اختیار مشمولان قرار داده است که بتوانند نسبت به رأی های صادره اعتراض کنند.

مراتب اعتراض به رأی کمیسیون های پزشکی، مختلف است. شما در هر مرحله می توانید اعتراض خود را اعلام کنید و در صورتی که از رأی صادر شده توسط این کمیسیون هم راضی نباشید می توانید اعتراض خود را اعلام کنید تا در کمیسیون استان بررسی شود.

مراتب اعتراض به ترتیب عبارتند از اعتراض به کمیسیون شهرستان، اعتراض به کمیسیون استان، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس شما برای اعتراض نسبت به معافیت بیماری های قلبیاست و رأی آن قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده در کمیسیون شهرستان

اولین مرحله از اعتراض، اعتراض به رأی کمیسیون شهرستان است. در صورتی که به رأی شورای شهرستان درباره رأی مربوط به معافیت پزشکی اختلالات ریتم قلب اعتراض داشته باشید، باید اعتراض خود را کتباً اعلام نمایید.

با اعلام اعتراضتان باید مراحل زیر برای ادامه بررسی معافیت پزشکی اختلالات ریتم قلب انجام شود. شورای شهرستان متشکل از سه نفر پزشک نیروهای مسلح است و رأی اکثریت آنان ملاک عمل است .

ممکن است پس از معاینه شما، قبل از اعزام به خدمت، تغییری در وضع جسمی یا روانی شما حاصل شود، بیماری جدیدی به وجود آید یا بیماری قبلی تشدید شود.

اگر به تشخیص سازمان و یا کسب نظر از پزشک معتمد، قادر به انجام خدمت نباشید، باید مجدداً در شورای شهرستان مربوط مورد معاینه قرار گیرید و نظر اخیر شورای یاد شده ملاک عمل می باشد.

بررسی پرونده در کمیسیون استان

در صورت اعتراض به رأی شورای شهرستان، می توانید دوباره برای اعتراض اقدام کنید و اعتراض شما در شورای استان ارجاع داده می شود.

اما در صورتی که به رأی کمیسیون (شورای) استان نیز اعتراض داشته باشید، امکان اعتراض وجود دارد. مشمولانی که پرونده آنان به شورای استان یا شورای سازمان ارجاع داده می شود، موظفند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ معرفی نامه، خود را جهت معاینه معرفی نمایند.

به منظور رسیدگی به اعتراض مشمول به رأی شورای شهرستان، پس از انجام معاینات تخصصی و تصمیم گیری نهایی، شورای استان، متشکل از سه نفر پزشک متخصص استان تشکیل می گردد. پس از بررسی پرونده، رأی این پزشکان در خصوص معافیت پزشکی اختلالات ریتم قلب شما اعلام می گردد.

بررسی پرونده در شورای سازمان

به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی، با قانون و این آیین نامه و پیوست آن، که بنا به تشخیص رئیس سازمان یا نماینده او تعیین می شود، شورای سازمان متشکل از سه نفر پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد.

چنانچه رئیس سازمان یا نماینده او اطمینان حاصل نماید که رأی شورای پزشکی مطابق مقررات صادر نشده است، پرونده برای بررسی به شورای عالی پزشکی که از سه پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد ارجاع می دهد. نظر این شورا قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده در شورای عالی

اگر چنانچه در شورای پزشکی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید، به خدمت اعزام می شوید. در صورتی که به رأی کمیسیون پزشکی اعتراض داشته باشید، پرونده شما در شورای عالی مطرح می شود و رأی کمیسیون عالی قطعی و حق اعتراض ندارید.

پس از صدرور رای نهایی شورای عالی مشمولان می بایست تابع آن بوده

پونزمشاورین ما نیاز شما را در موارد زیر که از اصلی ترین موضوعات مربوط به نظام وظیفه هستند برطرف می کنند:

امریه سربازی

اگر دارای تحصیلات عالی باشید، ما به شما در پیدا کردن سازمانی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی شما، که بتوانید با دریافت امریه سربازی آن، خدمت خود را به آسان ترین شکل ممکن بگذرانید، کمک می کنیم.

معافیت خدمت سربازی

در قوانین سازمان نظام وظیفه، راه های متعددی برای بهره مندی از معافیت خدمت سربازی وجود دارد. ما با بررسی شرایطتان به شما خواهیم گفت که آیا شامل یکی از انواع معافیت خواهید شد یا خیر.

کسری خدمت سربازی

ممکن است بعضی از مشمولین خدمت سربازی، شامل استفاده از کسری خدمت سربازی باشند، ولی حتی از این موضوع آگاه نباشند. مشاورین ما وضعیت شما را بررسی می کنند و در صورت امکان استفاده از کسری خدمت سربازی، شما را راهنمایی می کنند.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که قوانین مربوط به خدمت سربازی دائما در حال اصلاح و تغییر هستند، مشاورین ما شما را از آخرین تغییرات مربوط به قوانین و تبصره های آن آگاه می سازند، تا بتوانید بهترین انتخاب را (در زمینه امریه، کسری و معافیت) داشته باشید.

معافیت پزشکی بیماران قلبی و عروقی

سخنی از مشاوران آویژه

معافیت پزشکی بیماری های قلبی عروقی، طی چند سال اخیر با سخت گیری های زیادی پیگیری شده و سازمان نظام وظیفه شرایط مربوط به آن ها را طی 15 بند اعلام کرده است.

شرایط معافیت پزشکی بیماری های قلبی و عروقی برای همه افراد یکسان نیست و بستگی به نوع مدرک تحصیلی و شرایط بیماری افراد دارند.

در این مقاله قصد داشتیم تا اطلاع جامعی در مورد بیماری های قلبی که منجر به معافیت دائم سربازی می شوند، در اختیار شما قرار دهیم. چنانچه سوال و یا دغدغه ای در خصوص این موضوع داشتید، لطفا با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید یا با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

⭐ مراکز مجهز وزرات بهداشت یا بیمارستان های نیروهای مسلح موظفند به وضعیت مشمولین معرفی شده مربوط به بیماری های قلبی، خارج از نوبت رسیدگی نمایند و آنان را حداکثر ظرف یک ماه مورد معاینه تخصصی قرار دهند.

سازمان نظام وظیفه علاوه بر معافیت پزشکی بیماری های قلبی برای بیماری های دیگر نیز با توجه شرایط بیمار معافیت هایی لحاظ کرده است. به طور کلی بیماری های مشمول معافیت پزشکی در 17 دسته قرار دارند.

⭐ مشمولان خدمت سربازی به منظور داشتن عملکردی هوشمندانه در زمینه دریافت معافیت پزشکی بیماری های قلبی باید از تجربیات افراد استفاده کنند.

مشاوره نظام وظیفه یکی از حیاتی ترین راهنمایی ها برا مشمولان خدمت سربازی می باشد. شما مشمولان خدمت سربازی می توانید جهت دریافت اطلاعات تخصصی نظام وظیفه با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

سوال علامتچه تمهیداتی برای افزایش سلامت مرکز نظامی و پادگان ها اندیشیده شده است؟

غربالگری سربازان در زمان اعزام به خدمت – تشخیص سربازان مشکوک به بیماری – کاهش تعداد سربازان در پادگان ها – افزایش تعداد پادگان های آموزشی – کاهش طول دوره آموزشی و… .

سوال علامتمعافیت های دائم قلبی و عروقی سربازی به چه کسانی داده می شود؟

اطلاعات مربوط به این موارد در مقاله فوق به اطلاع دوستان گرامی رسانده شد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

لیست بیماری های قلبی معافیت پزشکی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید