معافیت از رزم چیست؟ آشنایی با مزایا و معایب معاف از رزم خدمت سربازی

چگونه معاف از رزم شویم

سربازی و اعزام به خدمت موضوعی است که ذهن بسیاری از پسران را به خود مشغول کرده است. در این میان اکثر افراد مشمول به دنبال راهی برای رهایی از دو سال خدمت سربازی و یا معافیت از رزم خدمت سربازی هستند.

معاف از رزم یکی از انواع معافیت ها است که چالش های ذهنی و سوالات بسیاری را برای مشمولان به خدمت سربازی به همراه داشته است.

اینکه چه کسانی می توانند از این نوع معافیت سربازی استفاده کنند؟ آیا معاف از رزم در استخدام تاثیر دارد؟ مزایا و معایب معاف از رزم چیست؟ و… سوالات و ابهاماتی است که برای مشمولان سربازی پیش می آید.

معاف از رزم همانطور که از نامش پیداست، به معنی معافیت افراد با توانایی کم، از انجام فعالیت های نظامی و سخت می باشد. برخی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات مناسب و کافی در رابطه با معاف از رزم، ممکن است شانس خود را در دریافت معافیت های سربازی از دست می دهند.

پس مهم است که مشمولان سربازی در قدم اول با معاف از رزم در سربازی آشنا شده و از شرایط معاف از رزم اطلاع یابند. در نهایت، با بررسی شرایط خود بتوانند از معافیت رزم متناسب با بیماری یا مشکلشان استفاده نمایند.

به دلیل اهمیت آشنایی مشمولان با معافیت از رزم، مشاوران مرکز مشاوره آویژه به بررسی کامل و جامع معافیت از رزم، مزایای معافیت از رزم، معایب معاف از رزم و … پرداخته و مقاله زیر را نگارش کرده اند.

توجه داشته باشید که این مقاله به دلیل اینکه به طور کامل موضوع معاف از رزم را برای شما شفاف سازی کرده و تمامی نکات لازم در رابطه با معاف از رزم سربازی را بیان نمونده است.

به همین دلیل محتوای این مقاله طولانی است. پس با شکیبایی و دقت بالا لطفا این مقاله را مطالعه کرده و اطلاعات کاملی را راجع به سرباز معاف از رزم به دست آورید.

معافیت از رزم چیست؟

بسیاری از پسران با رسیدن به سن 18 سالگی به دنبال یافتن راه هایی برای رهایی از خدمت سربازی می باشند.

سازمان وظیفه نیز با در نظر گرفتن شرایط و موارد خاص امکان معافیت را برای افراد واجد شرایط فراهم کرده است.

معافیت های مختلفی در نظام وظیفه وجود دارد که مشمولان با دارا بودن شرایط معافیت می توانند از معافیت سربازی استفاده کنند. از جمله معافیت های سربازی می توان به معافیت پزشکی، معافیت کفالت، معافیت تحصیلی و … اشاره نمود.

یکی از انواع معافیت های پزشکی، معافیت از رزم می باشد. البته تفاوت های اساسی بین معافیت پزشکی و معافیت از رزم نیز وجود دارد. در معافیت پزشکی فرد ممکن است به دلیل مشکلات و ناتوانایی های جسمی و روحی به طور کامل از رفتن به خدمت سربازی معاف شده و معافیت دائم بگیرد. اما سربازان معاف از رزم تنها از انجام امور نظامی و رزمی معاف می شوند.

مهم است که بدانید منظور از معافیت از رزم چیست؟ و با شرایط معافیت از رزم آشنا شوید.

به طور کلی می توان گفت معافیت از رزم یکی از أنواع معافیت های پزشکی است که به مشمولانی تعلق خواهد گرفت که به دلیل مشکلات جسمی و یا مشکلات روحی نمی توانند برخی از امور رزمی و خدمت را به درستی انجام دهند.

معافیت از رزم یعنی چه؟ همانطور که از اسمش پیداست یعنی معاف شدن از خدمات رزمی و نظامی در دوران خدمت سربازی. کم نیستند افرادی که به دلیل شرایط روحی و یا جسمی می توانند از معافیت استفاده کنند.

مشمولان واجد شرایط معافیت از رزم در ابتدا باید به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و دفترچه نظام وظیفه را خریداری و تکمیل کنند.

پس از آن مراحل معاینه پزشکی شروع شده و در آخر شورای نظام وظیفه معافیت فرد را تایید می کند.

معایب معاف از رزم

شرایط معاف از رزم در سربازی

چه کسانی معاف از رزم هستند؟ همانطور که در بالا اشاره شد، معافیت از رزم زیرمجموعه معافیت های پزشکی است. افرادی که معافیت پزشکی دریافت می کنند با توجه به نوع بیماری و شرایط جسمانی و روانی خود از معافیت موقت، معافیت دائم و یا معافیت از رزم برخوردار می شوند.

شرایط سربازان معاف از رزم بسیار گسترده می باشد. اگر بخواهیم به طور کلی راجع به شرایط معاف از رزم خدمت سربازی سخن بگوییم باید اول از همه این نکته را یادآوری کنیم که معمولا آن دسته از مشمولینی که دارای بیماری های مختلف با درجات متفاوت می باشند، می توانند از این نوع معافیت بهره مند شوند.

به طور مثال بر اساس قوانین و ضوابط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، افرادی که دارای بیماری و نقص عضو بوده و از سلامتی کامل بهره مند نیستند اما از عهده رفتن به خدمت سربازی برمی آیند، می توانند از معاف از خدمات رزمی استفاده کنند.

این نوع معافیت همانطور که در بالا نیز گفته شد به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که از مشکلات جسمی و روحی برخوردار بوده و نمی توانند فعالیت های رزمی دوران خدمت را مانند سایرین به درستی انجام دهند.

بر اساس ماده ۳۹ در قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولین خدمت وظیفه از نظر سلامت روحی و جسمی در چهار دسته تقسیم بندی می شوند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دسته بندی مشمولان از نظر سلامت جسمی و روانی

  • دسته اول کسانی هستند که از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار می باشند و می توانند به طور کامل خدمت سربازی خود را بگذرانند. این افراد درصورت نداشتن سهمیه های مختلف و کسری خدمت سربازی، باید دو سال خدمت خود را به پایان برسانند.
  • دسته دوم کسانی هستند که یا نقص عضو دارند یا به بیماری های خاصی مبتلا هستند، اما این افراد توانایی انجام امور غیر رزمی را دارند. این افراد معاف از رزم را کسب کرده و باید در خدمت حضور پیدا کنند اما انجام امور رزمی برای آنها اجباری نیست.
  • دسته سوم به آن دسته از مشمولینی اطلاق می شود که به علت بیماری یا عدم رشد به طور موقت قادر به انجام خدمت نیستند. این افراد می توانند از معافیت موقت استفاده نمایند.
  • دسته چهارم برای آن دسته از افرادی است که دچار بیماری یا نقص عضو بوده و به طور دائم توانایی انجام خدمت ضرورت را ندارند. به این گونه از مشمولان معافیت دائم تعلق خواهد گرفت.

به طور کلی افرادی که بیمار باشند و قدرت انجام فعالیت های جسمی را نداشته باشند، اما در انجام فعالیت های روزمره مشکلی نداشته باشند، شرایط معاف از رزم را دارند.

به همین دلیل در طول دوره خدمت ضرورت تنها فعالیت های سبک برعهده این افراد قرار داده می شود. تا از بروز هر گونه آسیب جسمی و روحی به مشمولان خدمت وظیفه سربازی جلوگیری گردد.

 

مزایا و معایب معافیت از خدمات رزمی چیست؟

افرادی که به دنبال دریافت معافیت از رزم هستند قبل از هر اقدامی برایشان مهم است که اطلاعات مناسبی در رابطه با فواید معاف از رزم و معایب معاف از رزم کسب کنند.

معافیت از رزم انواع مختلفی دارد مانند معافیت از رزم اعصاب و روان، معافیت از رزم برای نقص عضو و یا بیماری هایی مانند برجستگی دیسک و … . هر کدام از این معافیت ها می توانند مزایا و معایبی را برای فرد به همراه داشته باشند. در این قسمت به طور کامل معایب و مزایای معاف از رزم را برای شما شرح داده ایم.

مزایای معاف از رزم خدمت سربازی

مزایای معاف از رزم خدمت سربازی این است که افراد از انجام خدمات رزمی معاف می شوند. یعنی زمانی که افراد در مرحله آموزشی خدمت خود هستند نمی توانند برخی کارهای رزمی و سنگین را انجام دهند.

سربازان معاف از رزم در دوره آموزشی سربازی تنها اجازه دارند کارهای سبک را انجام دهند. مثلا افراد معاف از رزم حق ندارند در رژه های آموزشی شرکت کنند. اسلحه با خود حمل نمی کنند. در اردوها نیز شرکت نخواهند کرد.

البته این نکته را نیز باید دقت داشته باشید که این افراد به جای این کارهای سنگین باید کارهای سبک دیگر مانند کارهای دفتری و غیره را انجام دهند.

معایب معاف از رزم خدمت سربازی

معایب معاف از رزم خدمت سربازی به اندازه ای نیست که افراد بخواهند نگران این مسئله باشند.

البته یکی ازمهم ترین معایب معاف از رزم خدمت سربازی این است که افراد نمی توانند در سازمان هایی که نیازمند سلامت کامل جسمی و روحی است استخدام شوند. از همین رو برخی از افراد أصلا تمایلی به دریافت معافیت از رزم ندارند.

اگر چه بر روی کارت پایان خدمت این افراد معافیت از رزم زده نمی شود. اما برای استخدام در سازمان هایی مانند نیروی انتظامی به مشکل برخواهند خورد.

پس معاف از رزم در سپاه و یا معاف از رزم ارتش باعث استخدام نشدن این افراد در سازمان های مختلف دولتی مانند سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیاری از ارگان های دیگر می شود.

انواع معافیت از رزم در خدمت سربازی

انواع معافیت از رزم در خدمت سربازی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد موارد مختلفی وجود دارد که موجب معافیت از رزم سربازی می شود. به طور کلی معافیت از رزم را می توان به دو نوع معافیت از رزم پادگانی و معافیت از رزم دفترچه ای تقسیم کرد.

معافیت از رزم دفترچه ای

اکثر مشمولان خدمت سربازی با این نوع از معافیت رزمی آشنایی دارند. همانطور که از اسم معافیت دفترچه ای پیدا است این معافیت توسط پزشک اولیه نظام وظیفه تشخیص داده شده و برای فرد مشمول ثبت می شود.

در معافیت رزم دفترچه ای مشمولین با طی کردن سه مرحله مختلف می توانند در نهایت معافیت از رزم را به دست آورند. این نوع معافیت از سربازی قبل از اعزام به خدمت دریافت می شود.

معافیت از رزم پادگانی

برخی از افراد ممکن است در حین خدمت سربازی دچار مشکلات و بیماری هایی شوند که باعث شود معافیت از رزم به آنها تعلق گیرد.

معافیت از رزم پادگانی در دفترچه اعزام به خدمت ثبت نشده و برای تشخیص آن حتما باید به پزشک یگان مراجعه کرد.

بعد از بررسی پزشک معتمد یگان ممکن است تشخیص بر این باشد که فرد مشمول نباید برخی از کارهای سنگین و آموزش های سخت را در خدمت سربازی انجام دهد. در نتیجه معافیت از رزم به او تعلق می گیرد.

وظیفه سربازان معاف از رزم پس از تقسیم چیست؟

افرادی که معاف از رزم می شوند هنگامی که برای اعزام اقدام می کنند به خاطر شرایط متفاوتشان در ارتباط با ستاد فرماندهی بوده و وظایفی را به آنها اعطا می کنند. می توان گفت وظایف سربازان معاف از رزم با سایر سربازان متفاوت است.

این افراد در ارتباط با ستاد فرماندهی بوده و در کارهای سبک مانند امور دفتری به خدمت سربازی مشغول می شوند.

در کل سربازان معاف از رزم وظایف زیر را بر عهده دارند:

  1. نگهبانی دادن

    در صورتی که شرایط جسمانی این افراد اجازه بدهد، می توانند در پست نگهبانی خدمت کنند.

  2. امور دفتری

    امور دفتری از زمینه های رایج برای خدمت معاف از رزم ها است.

  3. انجام امور کامپیوتری

    چنان چه سرباز معاف از رزم، از مهارت لازم برای انجام کارهای کامپیوتری برخوردار باشد، می تواند به این امور مشغول شود.

  4. امور خدماتی

    مشمولین معاف از رزم می توانند در امور خدماتی نیز مشغول باشند.

چگونه معاف از رزم شویم؟

موارد معاف از رزم از دیگر مباحث مهم مربوط به این حوزه می باشد.

در واقع اینکه چه کسانی و با شرایطی می توانند از فعالیت های سنگین و رزمی معاف شوند از سوالات پرتکرار مشمولان خدمت سربازی می باشد.

همانطور که قبلا گفته شد افراد بیمار و یا دچار نقص عضو می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.

برخی از این بیماری ها شامل مواردی همچون بیماری های غدد، بیماری های پوستی، بیماری های اعصاب و روان، بیماری های ریوی، بیماری های دستگاه گوارش، بیماری های خونی، بیماری های دستگاه ادراری تناسلی، بیماری های قلب و عروق و … می توانند معافیت از رزم را برای فرد به همراه داشته باشند.

البته درباره موارد معاف از رزم تایید پزشکان معتمد سازمان وظیفه عمومی الزامی می باشد.

مهم ترین بیماری هایی که باعث دریافت معافیت از رزم می شوند در زیر فهرست شده اند. به این ترتیب افرادی که در زمره یکی از این بیماری ها و موارد معاف از رزم قرار گیرند، می توانند درخواست خود را به مراجع مربوطه ارائه دهند.

فهرست بیماری ها

  • بیماری های عمومی: مانند لاغری یا چاقی مفرط که در شرایط خاص معافیت از خدمات رزمی را به همراه خواهد داشت.
  • بیماری های غدد مترشحه داخلی: مانند غدد تیروییدی که قابل درمان باشند شرایط معاف از رزم خدمت سربازی می شوند.
  • بیماری های پوستی: مانند عرق کردن کف دست ها و اگزماها که در حالت خفیف معاف از رزم خدمت سربازی را به دنبال خواهد داشت.
  • بیماری های داخلی مغز و اعصاب: مانند انواع صغر عضلانی عضلات بزرگ که در حالت خفیف مشمولین می توانند معاف از رزم خدمت سربازی بشوند.
  • بیماری های اعصاب و روان: مانند اختلالات خلقی که در موارد ضعیف تر افراد می توانند معافیت از رزم بگیرند.
  • بیماری های مرتبط با جراحی مغز و اعصاب: تومورهای خوش خیم ستون فقرات بدون اختلالات عملی نیز معاف از رزم خدمت سربازی را به دنبال خواهد داشت.
  • بیماری های ریوی: تغییر شکل قفسه سینه درصورتی که بدون اختلال تنفسی باشد.
  • بیماری های اسکلت و استخوان: انحرافات ستون فقرات در صورتی که حاد نباشد.
  • بیماری های دستگاه گوارش: بیماری آشالازی در صورتی که عمل شده باشد و عازضه ای نداشته باشد.
  • بیماری های خون و آنکولوژی: کم خونی های مگالوبلاستیک در مواردی ک با دارو درمان می شوند مشمولین می توانند معاف از رزم خدمت سربازی بگیرند.
  • بیماری های دستگاه اداری تناسلی: برگشت ادرار یک طرفه و خفیف باعث معافیت از خدمات رزمی می باشد.
  • بیماری های فک و دندان: ناهنجاری های اسکلتی و استخوانی فک و دهان.
  • بیماری های مرتبط با چشم: با هیپرمتروپی از ۳ تا ۶ دیوپتر هر یک از چشم ها معاف از خدمات رزمی را می توان گرفت.
  • بیماری های گوش، حلق، بینی: کاهش شنوائی یکطرفه در حد پایین.
  • بیماری های قلبی: بیماری های مادرزادی قلبی برای کسانی که اختلال عملکرد قلبی ندارند معاف از خدمات رزمی می باشد.
  • بیماری های روماتولوژی: مانند نقرس کاذب یا هیپراورسیمی که مشمولین می توانند معافیت از رزم خود را بگیرند.
  • بیماری های عفونی: مانند بیماری سل که بهبود یافته است.

مراحل دریافت معافیت از رزم چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، می توان معافیت از رزم را به دو نوع دفترچه ای و یگان تقسیم بندی کرد. در زیر مراحل دریافت معافیت از رزم را می توانید مشاهده کرده و با طی کردن این مراحل معافیت از رزم را دریافت کنید.

مراحل دریافت معاف از رزم قبل از اعزام به خدمت

مراجعه به پلیس +10 و دریافت فرم های مربوط به درخواست معافیت از رزم

مراجعه و اعلام بیماری به پزشک معتمد نظام وظیفه

تشکیل پرونده در بیمارستان اعلام شده توسط نظام وظیفه

شرکت در جلسه شورای پزشکی

دریافت برگه سفید و برگه سبز و مراجعه به محل پادگان تعیین شده

مراحل دریافت معاف از رزم در حین خدمت سربازی

مراجعه به بهداری یگان و ثبت بیماری

دریافت نامه ای از یگان که نشان می دهد شما بیمار هستید و مراجعه به بیمارستان و تحویل نامه

تشکیل پرونده پزشکی در بیمارستان معرفی شده

شرکت در جلسه شورای پزشکی و دریافت تاییدیه پزشک

تحویل رای شورا به یگان خدمتی خود

معاف از رزم ها کجا می افتند؟

آیا معاف از رزم در شهر خود خدمت می کند؟ نحوه تقسیم سربازان معاف از رزم سوالی است که ممکن است برای بسیاری از سربازان معاف از رزم ایجاد شود.

در جواب این سوال باید گفت قانون و تبصره خاصی برای این دسته از مشمولان وجود ندارد. تنها چیزی که در مورد این افراد رعایت می شود معافیت از کارهای سنگینی است که برای این افراد آسیب زا است.

اما می توان به صورت حدودی این نکته را بیان کرد که برای تقسیم یگان، اکثرا معاف از رزم ها را در منطقه بومی خود قرار می دهند.

افرادی که معافیت از رزم اعصاب و روان دارند در اکثر شرایط در شهر محل زندگی خود مشغول به گذراندن دوران خدمت می شوند.

دوره آموزشی معاف از رزم

دوره آموزشی معاف از رزم برای افرادی که این نوع معافیت را اخذ کرده اند، به مراتب راحت تر از سایر افراد است. چرا که مشمولانی معافیت از رزم را دریافت می کنند که بیماری های خاصی داشته باشند و یا دچار نقص عضو شده باشند؛ که به سبب آن بیماری توانایی خود برای انجام کارهای سنگین را از دست داده باشند.

به همین دلیل زمانی که مشمولان برگه معافیت از رزم خود را به مراجع مربوطه ارائه می دهند، مدرکی مبنی بر عفو این افراد از انجام کارهای سخت و سنگین در طول دوره سربازی به ویژه فعالیت های سخت نظامی که در دوره آموزشی انجام میشود، اعطا می شود.

به این ترتیب مشمولان برای دوره آموزشی معاف از رزم نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند. چرا که سعی سازمان نظام وظیفه نیز بر این است که به سلامتی مشمولان دارای شرایط خاص هیچ آسیبی وارد نشود .

معاف از رزم اعصاب و روان چیست؟

برخی از بیماری های اعصاب و روان می تواند برای فرد معافیت از رزم را به همراه داشته باشد. معافیت از رزم اعصاب و روان به آن دسته از مشمولانی تعلق می گیرد که توان انجام فعالیت های سخت را ندارند.

افرادی که می خواهند این نوع معافیت را دریافت کنند در ابتدا باید به پزشک مراجعه کنند، تا گواهی مربوط به بیماری آن ها را تایید و امضا کند.

علاوه بر این بیماری فرد باید به تایید شوراهای پزشکی بیمارستان و سازمان نظام وظیفه برسد. در نهایت کمیسیون پزشکی نظام وظیفه در صورت لزوم رای خود مبنی بر معاف از رزم اعصاب و روان را صادر می کند که طی آن فرد مشمول از انجام فعالیت های جسمانی زیاد و سخت معاف می شود.

البته به مشمولان نظام وظیفه توصیه می شود که تا حد امکان، برای معافیت های اعصاب و روان اقدام نکنند. چرا که این نوع معافیت بعدا می تواند مشکل ساز باشد و مانعی بزرگ برای استخدام آن ها در ادارات و ارگان های دولتی و غیر دولتی مختلف باشد.

معاف از رزم اعصاب و روان چیست؟

سخنی از مشاوران آویژه

افراد معاف از رزم دارای نوعی بیماری هستند که به علل پزشکی نمی توانند برخی از کارهای خدمت سربازی را انجام دهند. برای مثال فردی که معلولیت جسمی دارد اما معلولیت او به گونه ای نیست که از رفتن به سربازی معاف شوند.

شرایط روحی و ابتلا به برخی بیماری های روحی نیز از مواردی است که باعث معافیت از رزم می شود. بیماری هایی که به خاطر آن ها معافیت از رزم صادر می شود دارای درجه بندی های خاصی است.

شما می توانید با مشاوره نظام وظیفه تماس گرفته و از راهنمایی های مشاوران در جهت دریافت معافیت از رزم متناسب با بیماری و شرایط خود اسستفاده نمایید. به یاد داشته باشید که افراد معاف از رزم نیز مانند مشمولان سالم 24 ماه خدمت می کنند و پس از آن کارت پایان خدمت دریافت می کنند.

سوالات متداول

معافیت از رزم چیست؟

سازمان وظیفه عمومی برای جلوگیری از آسیب به مشمولان بیمار و دارای شرایط خاص امکان معافیت از رزم را فراهم آورده است که طی آن مشمولان خدمت سربازی از انجام فعالیت های سنگین و سخت جسمانی معاف میشوند.

آیا معافیت از رزم مانعی برای استخدام مشمولان در ادارات و سازمان ها میباشد؟

این موضوع به قوانین و مقررات مربوط به استخدام در هر ارگان بستگی دارد. چنانچه شغلی نیاز به توانایی جسمی بالا و قوای روحی و روانی بالا نیاز داشته باشد ، امکان عدم استخدام افراد دارای معافیت از رزم وجود دارد.

شرایط اخذ معافیت از رزم کدامند؟

افرادی میتوانند معافیت از رزم دریافت کنند، که بتوانند بیماری و یا نقص عضو خود را به اثبات برسانند. و عدم توانایی آنها برای انجام فعالیت های جسمی سخت به تایید شوراهای پزشکی بیمارستان و نظام وظیفه برسد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت از رزم چیست؟ آشنایی با مزایا و معایب معاف از رزم خدمت سربازی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 1,497 نظر:
  1. سلام با داشتن چندتا وضعیت پزشکی که فقط منجر به معاف از رزم میشن مثل کف پای صاف و تراکم استخوان پایین و کوتاهی نسبی تاندون پا، آیا میشه معافیت دائم گرفت؟

    1. با سلام خانم سیری هستم خیر به صورت مستقل بررسی می شوند هرکدام از بیماری ها

  2. سلام وقتتون بخیر . معاف از رزم کف پای صاف جز کدوم گروه سربازی میشود؟ . گروه ب یا الف ممنون

    1. سلام و عرض ادب،خانم حاجی محمدی هستم.همه ی معافیت از رزم ها در دسته ی جسمانی شامل گروه الف می باشد.

  3. سلام من قفسه سینه فروفتگی دارد معاف از رزم شدم میتوانم اعتراض کنم معاف دائم بشم

    1. با سلام خسروی هستم خیر برای بررسی بیشتر بیماری با مشاورین آویژه تماس حاصل فرمایید

    2. سلام من نقص عضو انگشت کوچیکه دست هستم آیا میشه تو درجه داری نیرو هوایی ارتش استخدام شد

      1. با سلام خانم سیری هستم برای ارتش سلامت کامل بسیار مهم می باشد و سختگیر می باشند خیر بطور کلی امکان پذیر نمی باشد

  4. سلام من مشکل ریوی دارم یعنی نفس تنگی و اینا اگه کاره سنگینی انجام بدم یا راه طولانی برم آخروقت تب و لرز می‌گیرم الان اگه اقدام کنم معاف از رزم میشم یا معافیت دائم چطوریاست؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم با تایید پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی و با تاثیر مدرک تحصیلی امکان معافیت دارید

  5. سلام، من در پادگان دیسک گردن گرفتم و هر ماه بد تر شدم از 1 پروتوژن دیسک شده سه تا و خدمت سبب شده نتونم مراقب سلامتی و دنبال درمان باشم و معاف از رزم ابتدا گرفتم با توجه به پیشرفت مشکل آیا معافیت دائم دارد نمیتونم سرمو بزارم رو بالشت.

    1. سلام در صورتی که شدید باشد با تایید کمیسیون پزشکی و پزشک معتمد نظام وظیفه امکان گرفتن معافیت دائم خواهید داشت

  6. سلام
    من تقریبا 125 کیلو وزن دارم و قدم 180 هست، مدرک ICDL دارم، تک فرزند هستم و فشار خون و چربی خون در خانواده ما ارثی هست.
    امکانش هست که معاف دائم بشم یا معاف از رزم بشم و در شهر خودم مشغول به کار اداری بشم؟!
    خیلی ممنون

    1. در بند ۳ بخش اول بیماری های عمومی در مورد معافیت شرایط معافیت چاقی اینگونه ذکر شده که چاقی مفرط چاقی است که در آن افراد دارای توده بدنی ،و ضمنا جهت فشار خون نیز شما میتوانید معافیت دریافت نماییدBMI) بالای ۳۵ درصد هستن

  7. سلام وقت شما بخیر من قدم ۱۶۱، وزنم ۴۱ هست و چشم هام هم ضعیف هستند نمره هر کدوم از چشم هام ۴.۵و آستیگمات هستند می خواستم بدون از رزم معاف می شوم یا معاف دائم می شود ممنون

    1. با سلام مدرک تحصیلی در معافیت پزشکی چشم بسیار مهم میباشد اگر مدرک شما دیپلم باشد در یک چشم بیشتر از 6 معاف ولی اگر کارشناسی باشید معافیت 8 باید باشد در غیر اینصورت معاف رزم

  8. سلام من چشام خیلی ضعیف
    حدود 4/5 سال پیش اقدام کردم برای معاف سربازی
    معاف از رزم شدم ولی دیگه دفترچه پست نکردم دونبالش نرفتم
    الان شماره چشام ضعیف ترشده خیلی خیلی ضعیف در حدی که آینه حموم بخار میکنه اونجوریه چشام دوربینم خیلی ضعیف حدود جفت چشام 11 نیم تا 12 هست
    الان میتونم دوباره درخواست کمیسیون بدم دوباره معاینه کنن ایا این بار معاف دائم میدن

    1. سلام برای گرفتن معافیت چشم نمره 1 چشم شما باید بیشتر از 6 باشد

  9. سلام من بیماری لاغری و قدم کوتاه هست
    آیا معاف از رزم میشم

    1. سلام در صورتی که شاخص توده بدنی شما کمتر از 17 باشد امکان گرفتن معافیت دارید.

    1. سلام در صورتی که اکنت زبان شدید و دارای شرایط اعصاب و روان باشد معافیت دائم تعلق میگیرید.

  10. سلام وقت بخیر، رباط acl و مینیسک زانوی چپم پاره شده،ام آر آی که گرفتم دکتر گفت پارگی طوری نیست که لازم به عمل باشه،شامل معافیت میشم؟

    1. سلام در صورتی که حداقل 2 رباط پاره شده باشد و عوارض به همراه داشته باشد میتوانید برای گرفتن معافیت دائم اقدام کنید در غیر این صورت فقط شامل معافیت از رزم میشود.

      1. سلام من اول خدمت معاف از رزم گروه ب بودم درخاست کمسیون دادم و به من گفتن سالمی از اون روز من با اسلحه پست دادم مثل سرباز های سالم دیگع هیچ فرقی بینمون نبوده ولی الان کارت پایان خدمتم معاف از رزم اومدع آیا میشه پیگیری کرد ؟

        1. با سلام، جهت تغییر مسیردشواری را خواهید داشت و حداقل شش ماه درگیر این موضوع خواهید بود بشرط اثبات در مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی نیرو های مسلح امکان این کار وجود دارد

          1. سلام آیا حقوق سرباز معاف از رزم فرق می‌کند

          2. سلام خدمت شما. خانم حاجی محمدی هستم. بستگی به یگان مشخص شده دارد اما در کل تفاوت چندانی ندارد.

  11. سلام رباط acl و مینیسک زانوی چپم پاره شده ولی ام آر آی که گرفتم دکتر گفت به حدی نرسیده که عمل کنی،شامل معافیت میشم؟

    1. سلام در صورتی که بعد از عمل عوارضی در راه رفتن شما وجود داشته باشد میتوانید برای گرفتن معافیت اقدام کنید.

  12. سلام خسته نباشید من ۱۰ روز دیگه عزامم و معاف رزم شدم چون تتو و خال و خط دارم ایا معاف رزمی بر روی کارت میزند و باعث مشکل برایم در اینده میشود .
    و معاف از رزم مانع گشت پلیس و راننده گی برای من میشود ؟

    1. سلام خیر معاف از رزم بر روی کارت پایان خدمت عنوان نمیشود.

  13. سلام علیکم
    بنده دست چپم دوتا پلاتین واره میتونم معاف از رزم بشم؟

    1. سلام خدمت شما، بله داشتن پلاتین در دست یا پا منجر به معافیت از رزم می شود.

  14. سلام من عمل رباطacl و مینیسک زانو داشتم و ۲۷ سال دارم بخواطر مشکلات موفق به گرفتن لیسانس نشدم و دیپلمه هستم ولی دانشجو بودم غیبت ندارم میخواستم بدانم شامل معافیت پزشکی میشوم

    1. سلام در صورت پارگی رباط میتوانید معافیت دائم بگیرید . در صورتی که عمل کرده باشید و بعد از عمل عوارضی مثل ناپایداری مفصلی در معاینات بالینی داشته باشد معافیت دائم و اگر عوارضی نداشته باشد معافیت از رزم دریافت میکنید.

      1. سلام . من بیماری استربیم چشم یا همون انحراف‌چشم دارم . معاف رزم شدم . سوال اولم اینه میشه بعدا که افتادم توی یگان اونجا کاراشو انجام بدم برا عمل و اینا که از معاف رزم خارج بشم؟ .ایا اگر نشد درستش کرد توی کارت خدمت یا همون تراشش درج میشه؟ واسه استخدام و گواهی نامه مشکلی پیش میاد؟

        1. سلام معافیت از رزم در کارت پایان خدمت لحاظ نمیشود و مشکلی پیش نمیاید.

    2. سلام . ببخشید من ۲۰ سالم هست و برای معافیت پزشکی اقدام کردم و الان تو مرحله چشم پزشکی هست و احتمال معافیتم هست ولی پرونده هنوز بسته نشده و معاف نشدم . یه سوال داشتم الان میتونم برم برای استخدامی نیروانتظامی ثبت نام کنم و چشمم رو عمل کنم که بدون عینک بشم قبولم میکنن یا میگن چون رفتی دنبال معافیت دیگه نمیتونی بیایی استخدام بشی و باید معاف بشی؟

      1. باسلام باید صبرکنید تا کارت پایان خدمت به دستتون برسه

  15. سلام وقت بخیر خوب هستید من سرباز وظیفه هستم یک سوال بسیار مهم دارم از کجا میتونیم استعلام بگیریم که معاف از رزم هستیم یاخیر کلا آدم تو حین خدمت وسواس میشه مثلا بگه نکنه معاف از رزم شدم …. سامانه ای شماره ای هست که بتونیم استعلام معاف از رزم رو در حین خدمت گرفت؟

  16. سلام وقت شما بخیر
    ایا قانون معافیت رزم برای افرادی که وزن بالا دارن هنوز هست ؟

  17. سلام آیا داشتن چند معافیت از رزم باعث میشه معافیت دایم گرفت؟
    مثلا من کف پاهام صافه – چشام ۵ درجه ضعیفه – بیماری فاویسم هم دارم – دستام هم خیلی عرق میکنه
    آیا همه این ها روی هم باعث معافیت دایم میشه؟

  18. من پاهام پرانتزی هستش و در تحقیقاتی که کردم نوشته بودن شامل معاف از رزم میشه و در صورت شدید بودن معاف دائم میشه ایا حقیقت داره؟

    1. 5..سلام وقتتون بخیر جهت معافیت مشکلات استخوانی و ارتوپدی وضعیت شما می‌بایست در لول های شدید و حاد باشد. در صورت تایید حاد بودن معافیت دائم و در غیر این صورت معافیت رزمی شامل شما می‌شود

      1. سلام
        من معاف از رزم شدم بعد بهم گفتن ک برم پلیس +۱۰دفترچه اعزاممو بگیرم ولی چند روزه نرفتم مشکلی پیش نمیاد

        1. سلام اگر در تایم معافیت تحصیلی نباشید غیبت میخورید و اضافه خدمت برایتان میزنند.

  19. سلام ببخشید من مهر ماه اعزام میشم برای آموزشی و تازه متوجه شدم واریکوسل گرید ۳ دارم برای معافیت دائم شدن باید چکار کنم؟

    1. با سلام شما باید در یکی از مراکز درمانی نیرو های مسلح یا دانشگاهی عمل شوید. در صورت عدم بهبود طبق نظر شورای پزشکی می توانید معاف شوید.

  20. سلام روز به خیر من 49 کیلو وزن با قد 175 دارم. مشمول معافیت از رزم میشوم؟

    1. سلام.شاخص توده بدنی شما 16 است.و شامل معافیت دائم میشوید.

      1. سلام . وقت شما بخیر
        میخواستم بدونم که برای معافیت دائم شاخص توده بدنی چقدر باید باشه ؟
        ممنون میشم پاسخ بدید
        با تشکر

        1. سلام لاغری مفرط کمتر از 17 و چاقی مفرط بالای 35

    2. سلام من سرباز هستم آیا میتونم روز برگ شم اگ فرمانده نداد میتونن اعتراض کنم

      1. سلام وقت بخیر فردی هستم این روزبرگ شدن به نظر فرمانده و نیاز انها بستگی دارد و امکان شکایت از ان وجود ندارد

    1. در صورتی که صافی یا دفرمیتی کف پا در درجه ای باشد که باعث اختلال در راه رفتن شما شود معافیت دائم به شما تعلق میگیرد.

  21. سلام .پارگی رباط Acl زانو که باعث میشه حین راه رفتن یا حرکت ناگهانی،زانو دچار در رفتگی بشود،معافیت دائم دارد یا معاف از رزم؟؟

    1. بله امکان پذیر میباشد در صورتی که بیش از دو رباط پاره شده باشد معافیت دائم، در موارد پارگی رباط acl و pcl هم معافیت دائم و درصورت پارگی رباط acl و pcl به همراه یکی از رباط های جانبی معافیت دائم حاصل میشود ولی برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر معافیت از رزم میباشد

  22. سلام
    من معاف از رزم اعصاب و روان اختلالات شخصیتی دارم
    الان اموزشی ام
    میخواستم بدونم ایا این برای استخدام خطر ناک هست؟
    و ایا میتونم پس از اموزشی حذفش کنم؟

    1. برخی ارگان ها سخت گیری زیادی جهت جذب و استخدام دارند برای معافیت اعصاب و روان

  23. سلام وقت بخیر
    بنده رو به دلیل چند تا خط رو ساعد دست
    بیمار روانی تشخیص دادن بدون هیچ گونه و پرسش و دلیل قانع کننده (اقدام به لیزر هم کردم)، چه راه حلی برای رهایی از این مخمصه برای من پینشهاد میکنید ، من لیسانس دارم و متاهل هم هستم ، که در صورت معافیت ، وقت و عمر خود در را که در سیستم آموزشی کشور گذراندم هیچ و بی اثر میشود ، چه کاری باید انجام دهم، بنده تلفن ثابت ندارم که تماس بگیرم.لطفا خواهش میکنم یک راه کار به من نشان دهید

    1. سلام شما میتوانید درخواسن ابطال کارت اعصاب روان بزنید در صورت معاینات پزشک و نامه تایید پزشک معتمد نظام وظیفه مبنی بر سلامت شما میتوانید به خدمت ادامه دهید.

  24. سلام من در اثر مشت زدن به شیشه جای زخم روی دست و مچ دست دارم. آیا گروه ب میشم؟؟ آیا می توان به این رای اعترض کرد و گروه ب نشد؟؟ و اگه گروه ب شدم روی استخدام شرکت های دولتی تاثیرگذار خواهد بود؟؟؟

    1. سلام. در صورت اعتراض به این رای شما کاملا تحت نظر پزشکان برای بررسی دقیق تر قرار خواهید گرفت. اما اگر گروه ب برای شما ثبت شود، حذف کردن ان تقریبا غیر ممکن است. گروه ب محدودیت های از جمله گرفتن گواهینامه، استخدام شرکت های دولتی و .. دارد.

    2. سلام من مشکل تو رفتگی قفسه سینه دارم
      جوری که موقع دویدن یا حتی راه رفتن هم دچار تنگی نفس میشم
      میخواستم بدونم معاف میشم یا نه؟

      1. سلام خدمت شما، بستگی به میزان فرورفتگی، عارضه ناشی از آن و مراحل درمان باید توسط کارشناسان بررسی شود.

  25. سلام . من کف پاهام صافه ولی نمی‌خوام معاف از رزم بشم ایا امکانش هست؟

    1. سلام به تشخیص پزشک معتمد نظام وظیفه برای شما معاف از رزم لحاظ مشود.معافیت از رزم در کارت پایان خومت شما عنوان نمیشود و مشکلی بوجون نمی آورد

  26. سلام کسی که معاف از رزم بشه نمیتونه تو سپاه خدمت بکنه؟

    1. سلام معافیت از رزم بر روی کارت پایان خدمت ذکر نمیشود و تاثیری روی استخدام شما نخواهد داشت ب

  27. سلام خسته نباشید من دستم سوخته دکتری که معاینه کرد نوشته بیماری های اعصاب روان آیا من هم گروه ب میشوم؟

  28. من تازه پایان خدمت گرفتم و معاف از رزم روی کارت درج شده

  29. سلام.. وقت بخیر..
    تاریخ اعزام بنده 1 اسفند هست.. مدرکم دکتری مکانیک و معاف از رزمم (بخاطر شماره عینک)..
    سوال اول اینکه کدوم ارگان میفتم؟
    سوال دوم درجم چی میشه؟ (آیا درسته که برای معافیت از رزم یک درجه کم میکنند؟)
    و سوال سوم با توجه به اینکه تک فرزندم، چکار کنم که شهر خودم بیفتم؟
    سپاس از لطفتان..

    1. سلام خدمت شما، اینکه چه ارگانی خدمت کنید مشخص نیست و بعد از پست دفترچه مشخص میشود، درجه برای شما با مدرک دکتری ستوان دوم می باشد. راجب خدمت در محل سکونت باید شرایط تخصصی بررسی شود. تماس بگیرید.

  30. سلام من گروه ب هستم امکان داره داخل شهر خدمت کنم

  31. سلام من گروه ب هستم برای تقسیم بندی امکان داره داخل شهر خدمت کنم

  32. سلام من معاف از رزم تیروئید و واریس پا هستم یک شب بخواب منو میزنن پست باید پست بدم یا نه ؟

  33. سلام خسته نباشید بنده بخاطر مصرف قرص اعصاب به دکتر متخصص اعصاب و روان مراجعه کردم و ایشون معاف از رزم رو برام تایید کردن و گفتن حدود یک ماه دیگ پیامک میاد من نمیدونستم که در کارت پایان خدمت درج میشه و در استخدام به مشکل میخورم.الان که هنوز کمیسیون پزشکی تایید نکرده و پیامکی نیومده چگونه میتونم کلا لغو کنم معاف از رزم اعصاب و روان رو.
    چون به بنده گفتن هیچ مشکلی پیش نمیاد معاف از رزم.

      1. سلام خسته نباشید . من دوتا ۶ ماه معاف موقت بهم داده بودن الان معاف ازرزم شدم . چهل دوسانت پلاتین توپام هست ‌درد. دارم می توانم اعتراض بزارم . چون همین طور درد. دارم

        1. با سلام شما جهت اعتراض به رای کمیسیون نباید سه روز از صدور رای گذشته باشد و درثانی با مراجعه مستقیم به پلیس +10مجددا میتوانید درخواست تجدید زده و پرونده شما از نو وارد پروسه شود

  34. سلام من 1401برج 8اعزامی هستم من دفترچه پست کردم سر در نمیاوردم پزشکی کنم و سالم زده بودن من سه تا قرص اعصاب استفاده میکنم و چشمانم زیاد ضعیفه عینک هم میزنم برای معاف از رزم باید چیکار کنم 10روز مونده تا اعزام به آموزشی لطفا راهنمایی کنید من به خاطر این مشکلات بذارم برم تو دوره آموزشی بگم یا زودتر برم شعبه نظام وظیفه

    1. سلام وقت بخیر
      از طریق بهداری پادگان هم درحین خدمت میتوان اقدام کرد .

      1. سلام ببخشید مزاحم شودم من گروه ب هستم میخام تویی نظام ثبت نام کنم گروه ب اعصاب روان هستم یعنی من خودم رو اعصاب روان کردم رفتم نام گرفتم گفتم میخام‌اعصاب روان کنم بخاطر اون الان میتونم خودم رو در بیارم

    2. سلام سربازان معاف ازرزم اموزشی شهید کچویی کرج چندروز است

    3. سلام
      سوال،،
      بنده معافیت پزشکی ماده ۵ بند ۲ دارم
      الان ۴۱ سال دارم و ۱۰ سال پیش موفق به اخذ لیسانس حقوق شدم.
      با اینکه در آزمون استخدامی دادگستری قبول شدم پذیرفته نشدم و الان از همیشه حالم بدتر شده ارگانی هست که از من حمایت کنه چه درمان و بهبودی چه شغلی مالی،، ممنون

  35. سلام
    سلام ایا داشتن تاتو روی بدن فرد رو معاف از رزم اعصاب و روان می کند؟ و گروه ب؟ آیا می توتن درخواست کمیسیون و معاینه داد و اثبات کرد که از لحاظ روحی و اعصابب و روان سالم هستیم؟ ضمن اینکه توی معاینه پزشک ها تاتو دیده نشده مگر اینکه در اموزشی لباس ها را در بیاورند. ممنون

    1. سلام من اموزشی افتادم تو پادگان نیرودریایی شیراز.بعد از آموزشی به استان خودمون انتقالم میدن متاهل هستم با دو فرزند 27سال هم سن دارم

  36. سلام من 19 سالمه مبتلا هستم به سندرم مارفان مادرزادی از مادرم به ارث رسیده بهم سینه بیرون زده جناغ سینه بر آمده و ستون مهره کمی خم شده سابقه بیماری در مادرم و خانوادش کشنده بوده برای فشار خون وغلیض بودن خون و فشار آمدن به رگ آعورت قلب و دریچه میترال من هنگام خواب برای سینه بیرون زدم اذیت میشم نمیتونم رو شکم و به یه سمت پهلو بخابم‌و درد روی استخوان جناغ سینم حس میکنم بعضی اوقات میخاستم بپرسم میتونم معافیت داعم بگیرم

  37. سلام وقت بخیر
    اگر معافیت رزمی(بہ دلیل نداشتن دو انگشت پا) داشتہ باشیم جزء گروہ الف میشیم یا ب ؟
    و اینکہ برای شغل ایندہ دچار مشکل نمیشہ؟

  38. سرباز الف چیہ؟ سرباز ب چیہ
    کسی کہ معافیت رزمی ب خاطر قطع انگشت پا داشتہ باشہ جزء کدوم دستہ قرار میگیرہ؟

    1. منم تیزی دارم. ولی کار خودم نبوده الان معاف از رزمم کردن نمیدونم بده برام یا ن

  39. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من دوتا از انگشت ھای پام قطع ھستش ایا معافیت رزمی میخورہ؟ و اینکہ برای شغل ایندم مشکلی ایجاد نمیشہ؟

      1. سلام میخواستم بدونم معاف از رزم هارو تو همه یگان ها نمیبخشن شیش ماه پشت دفترچه ای رو یا خیر فقط داخل یگان ما اینجوری هست ؟

  40. سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم
    کسی اگه تاتو داشته باشه در جایی که تو معرض عموم نباشه مثل رو شکم رو سینه
    و نخواد معاف از رزم بشه
    هیچ مشکل روانیم نداشته باشه
    ایا امکانش هست نشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت دیده شدن تتو هنگام کمیسون گروه ب محسوب میشوید.

  41. سلام من تازه اقدام کردم برای سربازی کمرم درد میکنه کمی تو دفترچه تیک دیسک کمر زدم برای معاف از رزم باید چند روز دیگه برم برای کمیسیون پزشکی اما منصرف شدم از معاف از رزم باید چیکار کنم نرم کمیسیون مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام وقت بخیر
      تا یک هفته بعد از آمدن نظر کمیسیون وقت دارید به رای اعتراض بزنید.

      1. سلام معاف ازرزم باید به کجا مراجعه کنیم من پرونده تشکیل دادم میگن بایدبری کرمان آیا دوندگی زیادی دارد

        1. برای معافیت رزم باید در کمیسیون پزشکی شرکت کنید

    2. اناحیه پاه دو پلاتین تو پام قبلا تصادف کردم ایا از خدمت سربازی معاف میشم

      1. سلام در صورتی که نیاز به عمل باشد معافیت 6 ماهه و بعد معافیت از رزم میزند.

  42. سلام برای هموروئید و درماتیت سبوره احتمال اینکه معاف از رزم بدهند هست؟ اگر آره زیاده یا کم؟ اگر معاف از رزم بدن میتونم به عنوان سرباز کارمند تو بخ های اداری بگذرونم خدمتم رو؟اگر معاف از رزم بهم بدهند احتمال اینکه آموزشی و بعد از اونو بیفتم شهر خودم رو زیاد میکنه یا نه؟

    1. سلام من سال ۹۱خدمتم بودنمان خدمت کردم فرارکردم آمدم افتادم زندان تاالان بایدچجورکی کارت خدمتما بگیرم

      1. جریمه نقدی و دادسرا و اضافه خدمت تعلق میگیرد با ارائه دلایل موجه میتوانستید از حبس جلوگیری کنید

    2. سلام
      سوال اول)معاف از رزم تو پایان خدمت درج میشه یا نه؟
      سوال دوم)اگه معاف از رزم بگیرم تو شهرمون خدمت میکنم؟؟

      1. سلام معافیت از رزم در کارت پایان خدمت درج نمیشود و تقسیم بندی ها توسط نظام وظیفه انجام میشود اما معمولا در شهر خود برای خدمت اعزام میشوید

  43. سلام شب بخیر
    من امروز رفتم تا دفترچه رو بفرستم
    رفتم دکتر و گفتم پلاتین دارم،منو به کمسیون معرفی کردن و بردم برگرو دادم به پلیس +۱۰
    ایا میشه از خدمت انصراف بدم!؟

    1. سلام
      جهت راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  44. سلام من مادرزادی یکی از گوش هام ناشنوا هستش آیا میتونم معافیت پزشکی یا معافیت از رزم بگیرم در همین باره؟
    و باید چیکار کنم به کجا مراجعه کنم

    1. با سلام احتمال قوی میتونید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید مراحل توضیح داده شود

  45. سلام همسرم معاف از رزمه یکه مرداد اعزام شده هنوز نیومده مشاورانتون گفتن یک ماهه مهلتش!

  46. با سلام و احترام.. من معاف از رزم به خاطر آستیگمات چشم هستم و از طرفی امریه… تحصیلاتم هم ارشد هست و نیروی دریایی افتادم.. میخواستم بدونم مدت آموزش ما چند روز هست..

  47. سلام خسته نباشید من تازه دوره آموزشی تموم کردم ۶۰ روز آموزشی بودم بخاطر خودزنی کوچک ک از بچگی بوده گروه ب شدم ولی الان هیچ مشکلی ندارم وقتی هم آمدیم ستاد کل نیروی های مسلح شهر خودم گفتم سالم هستم خواستم بدونم تو کارت درج میشه و ایا مشکلی پیش میاد برام ؟باید چی کار کنم تا برطرف بشه؟؟

  48. سلام من تازه دوره ی آموزشی ۶۰ رو تموم کردم بخاطر چندتا خودزنی کوچک ک از بچگی بوده گروه ب شدم ولی هرجا رفتم گفتم سالم هستم فقط میدان تیر نرفتم وگرنه رژه و نگهبانی میدادم خواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد واسم تو کارت درج معاف از رزم ؟
    اگ درج میشه چیکار کنم برطرف بشه؟

  49. سلام کسانی ک معاف از رزم میشن بعد از دوره آموزشی خدمت خدشون را در محل زندگی خود ادامه می دهند یا ن؟

      1. سلام وقت بخیر .من معاف رزم شدم میتونم تو ارگان های نظامی استخدام بشم ایا؟

        1. معاف از رزم در کارت پایان خدمت ثبت نمی شود
          معمولا معاف دائم پزشکی مشکل ایجاد می کند

  50. سلام وقت بخیر
    قوز قرنیه یک چشم شدید و چشم دیگر متوسط آیا معاف از رزم میشود؟
    من آستیگمات یک چشمم حدودای 3 و نیم هست و چشم دیگرم بالای 6 هست.
    آیا معاف میشوم یا فقط معاف از رزم؟؟؟؟
    اصلا میتونم با وجود تمام مشکلات و بیماری ام اصرار به رفتن سربازی داشته باشم و معافیت پزشکی نشم؟؟؟؟؟؟

    1. با سلام با کارشناسان ما تماس بگیرید تا تمام شرایط شما کاملا توضیح داده شود

  51. سلام من رفتم آزمایش دادم گفتن فتق داری باید عمل بشه چشمامم آستیگمات ضعیفی داره میتونم معاف شم

    1. سلام وقت بخیر
      امکان معافیت شما نسبت به رای کمیسیون می باشد

    2. سلام من تو آموزشی دوبار رفتم میدون تیر بعد اصلا به هدف نزدم الان گفتن ده نفر که تیراندازی شون خوب نبوده تجدیددوره میکنم آیا تجدید دوره میشم لطفاً سریعاً پاسخ بدید

  52. سلام من برادرم معاف از رزمه یکم مرداد اعزام شد عجب شیر .. میخواستم بدونم دوره آموزشیش چند روزه میشه؟

  53. سلام من ساله 91در اموزشی بخاطر مشکل اعصاب وروان اومدم بیرون دوباره میخوام برم خدمت وخالکوبی دارم ایا معاف ازرزم میشم ومیشه برایه معافیت داعم اقدام کرد

  54. سلام عذرخواهی میکنم مدت آموزش معاف از رزم با افراد عادی فرق میکنه!؟

  55. سلام من قسمت 1/3 دستم پوکی استخوان بالای 2.5 درصد داره و نوشته شده بیماری استوپروز دارم میشه برای معافیت دائم اقدام کرد

    1. سلام وقت بخیر
      بیماری شما شامل بیماری های معافیت پزشکی خواهد شد.

  56. سلام خسته نباشيد من كتفم در رفتگي مكرر و پارگي تاندون داشته عمل كردم معاف از رزم ميشم يا معاف ميشم؟
    ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  57. باعرض سلام واحترام . اینجانب دارای کارت معافیت اعصاب و روانم بخش ۳۲ بند ۲۱ حدود ۱۰ ماه در ارتش نیروی زمینی خدمت کرده ام درسال ۷۸ وحال درخواست مساعدت و اعزام به خدمت مجدد فرستادم به ریاست جمهور ، ضمنامعرفی نامه لشگر عملیاتی سپاه نیز موجود میباشد در درخواست اینجانب ، بطور کل الان
    درخواست بنده توسط سازمان ریاست جمهوری ، بازرسی کل کشور ،بازرسی استان ،نیروی انتظامی موافقت شده ودرحال حاضر به نظام وظیفه فرستاده شده پس از ثبت نهایی در سازمان بازرسی کل کشور ،
    به نظر شما نتیجه چه خواهد بود بنده متاهل ودارای یک فرزند سربازم سن من ۴۲ میباشد ؟
    درخواست اعزام خدمت مجدد ومساعدت بوده است به مقامات مهم کشوری ؟ و کلن توسط این سازمان ها با توجه به مدارک و شرایط فعلی و سایر دلایل بطور کل موافقت شده با در خواست بنده و حال جواب نظام وظیفه مونده ، باتوجه به تاییده این سازمان ها برای بنده نظام وظیفه استان چه جوابی خواهد فرستاد با پیامک ؟
    نامه درخواست بنده توسط
    مدیریت بازرسی کل کشور + شخص ریاست جمهور + بازرسی استان + نیروی انتظامی وبازرسی تایید شده .
    حالا جواب نظام وظیفه چیه به نظره شما باتوجه به موافقت تمامیه این مقامات و ادارات دولتی و نظامی ؟
    آیا بنده به خدمت اعزام میشم یا خیر ؟ وآیا در اعزام مجدد به محل یگان خدمتی خواهم رفت یا یگان جدیدو آیا باتوجه به تاییدی پرونده اینجانب توسط
    ریاست جمهوری + مدیریت کل بازرسی کشور + مدیریت بازرسی استان + نیروی انتظامی ‘
    آیا نظام وظیفه موافقت خواهد کرد یاخیر ؟
    آیا بنده به خدمت اعزام خواهم شد یاخیر ؟
    بطور کل نتیجه چه جوابی خواهد بود انشاالله ؟

    1. تعداد سوالات بالاست و برای پاسخ گویی بهتر لازم است با مشاوران تماس بگیرید

  58. باعرض سلام واحترام . اینجانب دارای کارت معافیت اعصاب و روانم بخش ۳۲ بند ۲۱ ،سن ۴۲ سال متاهل دارای یک فرزند سرباز وحدود ۱۰ ماه در ارتش نیروی زمینی خدمت کرده ام ،درسال ۷۸ وحال درخواست مساعدت و اعزام به خدمت مجدد فرستادم بنا به چندین دلایل شخصی ،درخواست فرستادم به ریاست جمهور ، ضمنامعرفی نامه لشگر عملیاتی سپاه نیز موجود میباشد در درخواست اینجانب ، بطور کل الان
    درخواست بنده توسط سازمان ریاست جمهوری ، بازرسی کل کشور ،بازرسی استان ،نیروی انتظامی موافقت شده ودرحال حاضر به نظام وظیفه فرستاده شده پس از ثبت نهایی در سازمان بازرسی کل کشور ،سامانه ۱۱۱
    به نظر شما نتیجه چه خواهد بود با تایید شدن پرونده برای اعزام مجدد ؟
    درخواست اعزام خدمت مجدد ومساعدت بوده است ؟ و کلن توسط این سازمان های مهم کشور ، با توجه به مدارک و شرایط فعلی و سایر دلایل بطور کل موافقت شده با در خواست بنده و حال جواب نظام وظیفه مونده ، باتوجه به تاییده این سازمان ها برای بنده نظام وظیفه استان چه جوابی خواهد فرستاد در ۴م همین ماه پرونده ودرخواست ثبت رسمی شده در سازمان دولت و ۱۱۱ ؟
    نامه درخواست بنده توسط این سازمان ها بطوررکلی موافقت گردیده است :
    مدیریت بازرسی کل کشور + شخص ریاست جمهور + بازرسی استان + نیروی انتظامی وبازرسی کل،
    حالا جواب نظام وظیفه چیه به نظره شما باتوجه به موافقت تمامیه این مقامات و ادارات دولتی و نظامی ؟
    آیا بنده به خدمت اعزام میشم یا خیر ؟ وآیا در اعزام مجدد به محل یگان خدمتی خواهم رفت یا یگان جدیدو آیا باتوجه به تاییدی پرونده توسط مقامات بالا و مهم کشور بطور کل
    آیا نظام وظیفه موافقت خواهد کرد یاخیر ؟
    آیا بنده به خدمت اعزام خواهم شد یاخیر ؟
    وآیا متاهل بودن و فرزندم که در راه دور سرباز است آیا اینها باعث میشود که در محلی نزدیک به محل سکونت خود خدمت کنم یا خیر ؟
    بطور کل نتیجه این پرونده چه جوابی خواهد بود انشاالله ؟
    به بنده اطلاع دادن منتظر پیامکی به نام خاتمه یافت باش ؟
    در حال حاضر در نظام وظیفه است پرونده و درخواست ؟
    لطفا راهنمایی کنید اینجانب رو
    سپاسگزارم بی نهایت از پاسخگویی

  59. باسلام و احترام . من سرباز الف سالم بودم و به خدمت اعزام شدم ، در حین خدمت از فشار و استرس زیاد دچار درد قفسه سینه و قلب شدم که بعد از مراجعه به پزشک و کمسیون معلوم شد دچار افتادگی دریچه میترال هستم و معاف از رزمم کردند، آیا به من جانبازی تعلق می گیره؟ و از چه طریقی باید اقدام کنم..؟

    1. سلام باید به بهداری و سازمان وظیقه مراجعه کنید و تاییدیه بگیرید

      1. سلام من رفتم آزمایش دادم گفتن فتق داری باید عمل بشی و آستیگمات وضعیفی چشم دارم میتونم معاف بشم

        1. سلام وقت بخیر
          امکان معافیت شما نسبت به رای کمیسیون می باشد

      2. با سلام.
        من در دوماهگی، عمل جراحی قلب باز انجام دادم و اکنون مبتلا به تپش قلب (آریتمی) هستم. ایا بنظرتون بنده شرایط معافیت دائم پزشکی رو دارم؟

        1. سلام وقت بخیر اریتمی قلب معاف رزم و معاف دائم دارد با توجه به رای کمیسیون و پرنوده‌های شما امکان معافیت شما می باشد.

      3. سلام خسته نباشید من تازه دوره آموزشی تموم کردم ۶۰ روز آموزشی بودم بخاطر خودزنی کوچک ک از بچگی بوده گروه ب شدم ولی الان هیچ مشکلی ندارم وقتی هم آمدیم ستاد کل نیروی های مسلح شهر خودم گفتم سالم هستم خواستم بدونم تو کارت درج میشه و ایا مشکلی پیش میاد برام ؟باید چی کار کنم تا برطرف بشه؟؟

        1. سلام من کف پاهام صاف هست و دفورمیتی مچ پاهم دارم که تمام کفش هایی که میپوشم به طرف داخل پا خم میشه معاف دائم هستم یا معاف از رزم؟ اگه معاف دائم هستم میتونم اگه خودم بخوام معاف از رزم بشم و برم خدمت؟

          1. با دفرمیتی پا و اختلال در راه رفت با مدارک زیر کارشناسی معافیت دائم میگیریدو در غیر این صورت معافیت از رزم

      4. سلام وقت بخیر
        شخصی که تاتو داشته باشه یکی دوتا کوچیک جایی که در معرض عموم نباشه زیر شلوار و پیرهن
        و نخواد معاف از رزم بشه
        ایا امکانش هست یا نه قطع میشه!؟

        1. سلام وقت بخیر
          در صورت دیده شدن تتو هنگام کمیسون گروه ب محسوب میشوید.

      5. سلام خسته نباشید ببخشید من لگنم شکسته تصادف کردم معاف از رزم میشم یا معاف کلی؟؟

  60. سلام من بخاطر ضعیفی چشم معاف از رزم شدم آیا در استخدام به مشکل خواهم برخورد یا نه

    1. سلام سازمان نظام وظیفه عمومی تأکید می‌نماید که تاثیر معافیت پزشکی در استخدام چنانچه مشکلی در شغل موردنظر ایجاد ننماید، هیچ گونه منع قانوی نخواهد داشت و ارگان‌های دولتی و اداری حتماً باید این دسته از افراد را استخدام نمایند. برای برخی از مشاغلی همچون تایپیست می‌توان تاثیر معافیت پزشکی چشم در استخدام را به صورت منفی قلمداد نمود.

  61. سلام خسته نباشید من تو خدمت سربازی معاف از رزم بودم الان میخوام برم نیروی انتظامی قبولم میکنن یا نه؟؟

  62. سلام بنده به بیماری شب کوری مبتلا هستم انگار معاف از رزم بشم اما سوال برام پیش اومده که روی کارت پایان خدمت نوشته میشه معاف از رزم یا خیر؟

    1. سلام پسر من دو سال از خدمت سربازیش گذشته مشکلش این بود که تو بچگی تشنج کرد بخاطر همین هم خیلی عصبی هم وضعیت جسمانی شل و استحکام کافی رو نداره میخواستم ببینم آیا ایشون معاف از رزم میشن بخاطر همین مسئله ما لفت دادیم که بهتر بشن

      1. با سلام و وقت بخیر سیری هستم، در صورتی که بیماری فرزند شما مورد تایید پزشکان معتمد نظام وظیفه باشد و همچنین رای تایید کمیسیون پزشکی سازمام نظام وظیفه را بگیرد امکان معافیت دائم وجود دارد، البته در این موارد مدارک تحصیلی هم موثر است

  63. لب چپ تیروئید به دلیل داشتن گره خارج شده وروزانه لووتیروکسین وکلسیم باید مصرف بشه شرایط معافیت سربازی من به چه صورتیه ممنون از لطفتون

    1. سلام وقت بخیر
      باید علائم واضح بالینی و ازمایشگاهی مقاوم به درمان داشته باشید

    2. سلام وقت بخیر پسرمن استرس شدید دارد وموقع استرس لکنت زبان می‌گیرد وپیش روانشناس پرونده هم دارد

  64. باسلام خدمت شما.ببخشید اگر به دلیل خودزنی بیفتیم گروه ب میتونیم ازطریق کمسیون بیوفتیم گروه الف؟

  65. سلام وقت بخیر میخواستم بدونم معاف از رمز مثلا داخل استخدامی اموزش پرورشم مشکل ساز میشه یا نه

  66. سلام وقت بخیر من پسوریازیس و پوسته پوسته شدن و قرمزی در قسمت سر، موها، بینی، سیبل و ریش و گوش ها دارم میخواستم ببینم معاف از رزم میشم یا معافیت دائم میتونم بگیرم؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  67. چرا امکان خدمت برای سربازان معاف از رزم درشهر زادگاه خود فراهم نمیشود؟

    1. باید آموزشی و خدمت و در محل زندگی خود انجام بدهند ، تا دسترسی به پزشک خود را داشته باشند

  68. سلام و خسته نباشید .
    ساعد دستم دوبار شکسته که دفعه اول پلاتین گذاشته شد و دفعه دوم خوردم زمین و پلاتین توی دستم کج شد و دوباره ساعد دستم شکست که پلاتین را عوض کردن و الان پلاتین داره
    و پای راستم وقتی به دنیا اومدم مادر زادی کج بود که تو شش ماهگی عمل جراحی شد و الان نمیتونم وزن بدن خودم رو روی مچ پام نگه دارم و یه مشکل دیگه اینکه ساق همین پایی که عمل کردم به خاطر اینکه یه مدت طولانی تو گچ بود از پای چپم لاقر تره ..
    حالا من با این شرایطی که دارم با توجه به مشکل دست و پام میتونم معاف دائم شم ؟؟

  69. سلام خسته نباشید من معاف از رزم شدم
    شورای عالی گفت برگه اعزامت میاد در خونت الان باید منتظر برگه باشم یا پلیس +۱۰ برم؟

  70. سلام من گروه الف هستم ولی معاف از رزم صافی کف پا آیا بعدا برای استخدام به مشکل بر میخورم

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به ارگانی ک میخواهد استخدام کند دارد

  71. من بخاطر مشکلات روانی و خانوادگی نمیتونم خدمت سربازی و ادامه بدم و به شدت به خودکشی ناشی از فشار سربازی فکر میکنم
    اگر با روانشناس پادگان در میان بزارم به نظرتون چقدر شانس معافیت از سربازی و دارم

    یا ممکنه تاثیر معکوس داشته باشه و امریه سربازیمو بزنن برای مناطق جنوبی کشور؟ یعنی بگن این دردسر داره ردش کنیم بره یه پادگان دیگه

    1. سلام وقتتون بخیر برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما صحبت کنید

  72. سلام وقت بخیر
    معاف از رزم بخاطر رباط صلیبی در استخدام آموزش و پرورش مشکل ایجاد می کند؟

  73. سلام. من دوره تکمیلی بسیج رو رفتم و معاف از رزم هم هستم، اگر آموزشی نیروی دریایی سپاه بیافتم، باید آموزشی برم ؟

  74. سلام ، من مشکل گوارشی دارم( سندرم روده تحریک پذیر ) معاف از رزم میشم؟ و اگه‌میشم آیا بعدا واسه اینکه بخوام معلم بشم مشکلی پیش نمیاد ؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات دقیق تر در زمینه ی مشکل خود با

      1. سلام بابا کشک معاف از رزم پسرم مهره سه و چهارش دیسک داره همه دکترا با دست نوشته خود علام کردن ایشان نباید کار سنگین بکند بسیار درد دارد اما با مدرک عکس و جواب ازمایش باز دکتر پسرم داخل ارتوپد نشسته بود ماینه کرد گفت گرفتگی عصلانه. یک گروه بی سواد بیمارستان خانواده ارتش هستن. تازه فهمیدم مدرک دکتر قلب عروق بود. واقعا برای خودم متاسفم تازه همه بچه ها بعد دو ماه چند روز میرن مرخصی برای پسرم کلا مدرک امدنش گم کردن که کار بیشتر بگیرن. کلا می خواهد فلج بشه با ویلجر جابجاش کنند این جا خدمت می کنند یا زندان ابو غربه خدا عالمه

  75. سلام . اگه یه بیضه داشته باشیم معاف از رزم میشیم یا نه؟ ممنون از شما

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به شرایط د یگری برای معافیت پزشکی دارد

  76. سلام من معاف رزم هستم دلیلش برا گوشم و دهانم هست ولی پیش دکتر نگفتم که یک مشکل دیگه دارم مثل واریکوسل بعد برم خدمت اکر بهشون بگم قبول می کنن و اگر من رفتم سر بازی گفتم من معاف رزم هستم بعد فرمانده گفت که برو پست بده من که معاف هستم نرم چی میشه

  77. سلام من معاف رزم هستم دلیلش برا گوشم و دهانم هست ولی پیش دکتر نگفتم که یک مشکل دیگه دارم مثل واریکوسل بعد برم خدمت اکر بهشون بگم قبول می کنن و اگر من رفتم سر بازی گفتم من معاف رزم هستم بعد فرمانده گفت که برو پست بده من که معاف هستم نرم چی میشه

  78. سلام من معاف رزم هستم دلیلش برا گوشم و دهانم هست ولی پیش دکتر نگفتم که یک مشکل دیگه دارم مثل واریکوسل بعد برم خدمت اکر بهشون بگم قبول می کنن و اگر من رفتم سر بازی گفتم من معاف رزم هستم بعد فرمانده گفت که برو پست بده من که معاف هستم نرم چی میشه

  79. سلام وقت بخیر
    حقوق دریافتی سرباز معاف از رزم با بقیه فرق میکنه؟
    چقدر اختلاف داره؟

  80. سلام وقتتون بخیر
    حقوق دریافتی سرباز معاف از رزم کمتر از بقیه اس؟
    چقدر اختلاف داره؟

  81. سلام وقت بخیر ببخشید ایا میشود خود بهداری یگان بدون انکه به کمیسیون مراجعه کرد به طور مستقیم سرباز رو روه ب کنند ممنون میشم جواب بدید..

  82. سلام بچه من معاف از رزم است اعصاب وروان صفر ۵ کرمان اموزشی ارتش نگران بعداز اموزش هستم کجا تقسیم میشد از اصفهان هستم اول خدا بعد چه کنم تو را به خدا توضیح بده چه کنم ممنون

  83. سلام خسته نباشید من پام مینیسک 40درصد پارگی و رباط صلیبی هم سی درصد پارگی داره امکان معافیت از رزم برام وجود داره؟

  84. سلام بنده متولد۷۸هستم کف جفت پاهام صافه صافه میچسبه ب زمین وقتی راه میرم کمردرد زانو درد کف پام درد میگیره شدید میخواستم ببینم معاف رزم میشم یا داعم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت دارا بودن شرایطی امکان معافیت برای شما وجود دارد

  85. سلام وقت بخیر
    من کف پام قوس زیادی داره و احتمال داره بتونم معاف از رزم بگیرم.
    میخواستم بدونم معاف از رزم آیا مشکلی برام ایجاد میکنه در استخدام شرکتهای نفتی مثل پتروشیمی و پالایش؟
    ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به نظر ارگان مد نظر شما دارد.

  86. سلام
    من یه تاتو متن کوچیک که با حروف بریل نوشته شده دارم پایین ترقوه‌ام باعث میشه که معاف از رزم بشم؟

  87. سلام…من 70درصد مچ چپم از داخل از بین رفته می تونم
    معافیت بگیرم…با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      در این مورد شرایط دیگری باید مورد بررسی قرار بگیرد

  88. آیا با داشتن چند مشکل که هرکدام جداگانه معاف از خدمات رزمی دارند میشود معافیت دائم گرفت ؟

  89. سلام من چندسال پیش اقدام به معاف رزم کردم ومعاف رزم شدم آیا درسیستم هنوز موجود اون معاف از رزم

  90. سلام ایا کسانی که گروه ب هستند در گرفتن وام به مشکل بر میخورند

    1. سلام و خسته نباشید .
      ساعد دستم دوبار شکسته که دفعه اول پلاتین گذاشته شد و دفعه دوم خوردم زمین و پلاتین توی دستم کج شد و دوباره ساعد دستم شکست که پلاتین را عوض کردن و الان پلاتین داره
      و پای راستم وقتی به دنیا اومدم مادر زادی کج بود که تو شش ماهگی عمل جراحی شد و الان نمیتونم وزن بدن خودم رو روی مچ پام نگه دارم و یه مشکل دیگه اینکه ساق همین پایی که عمل کردم به خاطر اینکه یه مدت طولانی تو گچ بود از پای چپم لاقر تره ..
      حالا من با این شرایطی که دارم با توجه به مشکل دست و پام میتونم معاف دائم شم ؟؟

  91. سلام ایا بهداری یگان میتواند به صورت مستقیم گروه ب کند بدون نیازبه کمیسیون؟..

  92. سلام من در اموزشی بودم و انگشتان پام هر پام دو انگشت وسط به چسبیده هستند و اموزشی را گروه الف بودم بعد در یگان به کمیسیون معرفی شدم و رفتم وانجا معاف از رزم شدم ایا بر روی کارتم ثبت میشود معاف از رزم

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت رزم روی کارت درج نمی شود اما قابل استعلام می باشد

      1. آیا معافیت ازرزم روی کارت نوشته میشود؟؟بالادرپاسخ ها فرمودید میشود.لطفا پاسخ دهید؟؟؟؟ممنون

  93. سلام خسته نباشید
    بنده لیسانس حسابداری اضافه وزن زیاد دارم و چاق هستم که معاف از رزم میشم تو ظاهر قابل مشاهده هست که من چاقم آیا بازم به کمیسیون پزشکی میفرستنم ؟؟
    سوال بعدی اینکه من به خاطر چاقیم معاف از رزم بشم تو استخدامی به غیر از شغل نظامی برام مشکل ساز میشه؟؟؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      معاف از رزم در کارت پایان خدمت لحاظ نمی شود اما قابل استعلام می باشد

  94. سلام خسته نباشید
    بنده لیسانس حسابداری اضافه وزن زیاد دارم و چاق هستم که معاف از رزم میشم تو ظاهر قابل مشاهده هست که من چاقم آیا بازم به کمیسیون پزشکی میفرستنم ؟؟
    سوال بعدی اینکه من به خاطر چاقیم معاف از رزم بشم تو استخدامی به غیر از شغل نظامی برام مشکل ساز میشه؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      معاف از رزم در کارت پایان خدمت لحاظ نمی شود اما قابل استعلام می باشد

  95. سلام خداقوت من پامو عمل کردم پرانتزی بود معاف از رزم میشم یا کلن معافی

    1. سلام. در صورت نداشتن علائم حرکتی و عملکردی صرفاً از خدمات رزمی معاف میشوید.

      1. سلام معاف از رزم از شرایط خدمت در شهر خود بهره مند میشود و چگونه ؟

        1. سلام وقتتون بخیر سوال خود را به صورت واضح تر باکارشناسان ما درمیان بگزارید

  96. سلام خوبین داداش من چندتا تاتو داشت تو بدنش که معاف رزم شدالان سه روزه که رفته سربازی امروز زنگ زده بود گفت ک نگفتن بهم معاف ازرزمم حالا ماازکجابودنیم معاف شده یانه لطفا راهنمایی کنین ممنونم

    1. سلام خدمت شما، اگر در کمیسیون رای صادره برای معافیت از رزم بوده ، در سیستم ثبت شده است، البته میتوانید از سایت پلیس+۱۰و با کد سخا استعلام بگیرید.

        1. سلام
          جهت راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  97. سلام وقت بخیر
    در سربازی گروه ب خوردم برای گرفتن گواهی نامه یا پاسپورت به مشکل میخورم؟؟؟ یابرای ازدواج؟؟؟

    1. سلام خوبین داداش من چندتا تاتو داشت تو بدنش که معاف رزم شدالان سه روزه که رفته سربازی امروز زنگ زده بود گفت ک نگفتن بهم معاف ازرزمم حالا ماازکجابودنیم معاف شده یانه لطفا راهنمایی کنین ممنونم

      1. سلام خدمت شما، اگر در کمیسیون رای صادره برای معافیت از رزم بوده ، در سیستم ثبت شده است، البته میتوانید از سایت پلیس+۱۰و با کد سخا استعلام بگیرید.

  98. سلام من میخاستم ببینم سه مهره L1L2L3 ستون فقراتم پلاتین گذاری شده ب علاوه قوزک پای چپ از هر دو طرف ایا معاف میشم؟!

    1. سلام بله در صورت حاد بوده مشکل کمر امکان دارد معافیت دائم به شما تعلق بگیرد

    2. سلام خسته نباشیدشوهرمن سال87رفته خدمت به خاطرمشکل مالی دیگه نرفته الان متاهل وبچه 5ساله داریم شوهرمن کلیشوچندسال پیش اهداکرده به خانوادش الان به مشکل خورده وازکارافتاده مشکل بیضه وفتخ دوطرفه ولگن وکمرشم مشکل داره ارومیه خدمت میکردبرگرده خدمت معافش میکنن

  99. سلام من دوره تکمیلی بسیج رو به طور کامل گذروندم و معاف از رزم کردم خودمو متاسفانه نمیدونستم سپاه پیرش نمیکنه معاف از رزم ها رو
    الان من دوباره باید دوره اموزشی رو بگذرونم؟

      1. سلام. من دوره تکمیلی بسیج رو رفتم و معاف از رزم هم هستم، اگر آموزشی نیروی دریایی سپاه بیافتم، باید آموزشی برم ؟

  100. سلام وقت بخیر.
    دیسک 3 تا از مهر های گردن و کمرم بیرون زدگی پیدا کرده و منیسک هر دو زانوهام پارگی کامل داره و کف پام هم صاف هست.
    ممنون میشم بگید ,با این اوصاف نوع معافیت من چگونه خواهد بود؟

  101. سلام من چشم هام ضعیف نمره هاشم خیلی بالاس من در چه گروهی قرار میگرم؟
    اگه بخوام معافیت نگیرم و سربازی برم میشه ایا؟ چون نمیخوام بعدا در استخدام به مشکل بخورم؟
    مشکل خشکی پوست هم دارم؟

    1. سلام. نوع معافیت با توجه به شدت بیماری مشخص میشود و فرد باید طبق نظر کمسیون عمل کند اگر نمی‌خواهید معافیت پزشکی بگیرید میتوانید پیش از اقدام به پست دفترچه درمان انجام دهید.

  102. سلام خسته نباشیدمن سربازارتش هستم درحال حاضر11ماه دیگه تاترخیص دارم بنده پارگی رباط پادارم ومیخواستم بابیمه ارتش توی دوران سربازی عمل انجام بدم عملم2ماه استعلاجی داره وبعدش که میام خدمت3ماه تا ترخیص دارم ولی کامل سلامت پاموبدست میارم ومیتونم فعالیتهای سربازی روانجام بدم حال بااین اوصاف میخاستم ببینم توی کارت پایان خدمت یامدارک بنده معاف ازرزم ذکرمیشه؟چون برای استخدامی خیلی نگران هستم ممنون میشم پاسخ بدید

    1. باسلام درصورتی که درخواست بزنید برای معافیت از خدمات رزم بله

  103. سلام بنده کیسه صفرامو به دلیل سنگ زیاد دراوردم و پدرمم هم یک کلیه اشو به دلیل بیماری دراورده و ۶۵سال هستش ایا معاف کیشم؟

    1. سلام وقت بخیر اگر پدر دارای شرایط گرفتن معافیت کفالت باشد بله .

    2. سلام بچه من معاف از رزم است اعصاب وروان صفر ۵ کرمان اموزشی ارتش نگران بعداز اموزش هستم کجا تقسیم میشد از اصفهان هستم اول خدا بعد چه کنم تو را به خدا توضیح بده چه کنم ممنون

  104. سلام
    من گروه ب خوردم
    واقعا برای استخدامی تو شرکت های دولتی به مشکل میخورم؟؟

      1. سلام دوره آموزشی برای معاف از رزمها در شهریور چه مدت هست ممنونم از پاسخگویی شما

  105. سلام ببخشید من پدرم هشتاد خورده ای سالشه ومن از مادرم یه پسرم یه برادر ناتنی دارم که اصلا سراغ پدرشم حتی نمیگیره و من دارم خرج پدرمادر خواهرام میدم و کارگری میکنم چطور میتونم معافیت بگیرم

    1. شما می توانید کفالت پدرتان را به دلیل سن بالایش بگیرید ولی در ابتدا باید بتوانید ثابت کنید که برادر شما صلاحیت کفالت پدر را ندارد

  106. سلام بنده چند مورد مشکل دارم و در حین خدمت هم هستم میخواستم ببینم میتونم معافیت دایم بگیرم با این مشکلات عرق شدید کف دست پا. گودی کمر شدید.پلاتین دست.35کیلو اضافه وزن .غلظت خون بالا و فشار خون.و ناخن شست پام داخل گوشت پام می‌ره و3مرتبه عمل کردم و وقتی پاهامو میچسبونم به هم باد هم رد نمیشه آنقدر چسبیده به هم

    1. این موارد تا حد زیادی به مدرک تحصیلی شما مرتبط است ولی بطور کلی موارد قوی ای برای گرفتن معافیت دائم محسوب نمی شوند

  107. سلام
    راجب گروه الف توضیح میدید
    من واقعا از میدان تیر میترسم هر با بهش فکر میکنم حالم بد میشه
    اگر بخوام میدان تیر نرم با روانشناس پادگان صحبت کنم ممکنه قبول کنه و بنویسه که میدان تیر نرم؟
    اونقت میشم گروه الف؟
    و اگر برم جز گروه الف ممکنه بعدا تو استخدام به مشکل بخورم؟

    1. سلام وقت بخیر معافیت اعصاب و روان گروه ب محسوب می شود و در آینده برای استخدام به مشکل برخواهید خورد

  108. چرا معاف از رزم من روی برگه اعزام ذکر نشده است و روی چه برگه ای نوشته میشود؟

    1. سلام. قاعدتاً باید نوع گذراندن دوره خدمت سربازی روی برگه اعزام مشخص شود .چنانچه قید نشده باید از طریق سازمان نظام وظیفه پیگیر موضوع باشید.

    1. سلام . شکستگی در استخوان های بلند در صورتی که بعد از ۹ ماه جوش نخورد یا دچار مفصل کاذب و اختلال عملکردی شود مشمول معافیت دائم پزشکی هستند شکستگی های جوش خورده و فاقد عارضه مشمول معافیت از رزم هستند.

      1. سلام من کم خونم امروز رفتم آزمایش دادم و بهم گفتن تلاسیمی هستی منو معاف از رزم کردن آیا تو استخدامی به مشکل برمیخورم؟

    2. سلام وقتتون بخیر میشه لطفاً با توجه به مشکلاتی که دارم بهم بگید که معاف دائم میشم یا معاف از رزم.
      شلی لیگامان مچ پا.
      فتق اینگوینال عمل شده عود کرده.
      هایپوسپادیاس تنه آلت.
      برونشیت ریه با fev1 کمتر از 50 دارم.
      چاقی مفرط.
      مدرک تحصیلی ام دیپلم هستش.
      لطفاً راهنمایی ام کنید که آیا معافیت دائم میتونم بگیرم یا نه

  109. اقا من با مادرم زندگی میکنم از پدرم جدا شد بعد برادرم از این راه خدمت و معاف شد کفالت مادرمو گرفت بعد خودش الان نیست جدا از ماع بعد من میتونم کفالت بگیرم؟ یکی بگه

    1. سلام خدمت شما،خیر به دلیل اینکه کفالت مادر به عهده برادر است نمیتوانید اقدام کنید مگر اینکه مادر از برادرتان شکایت کند به دلیل کفیل نبودن،و بعد از آن کفالت از برادر سلب و به شما میرسد.

  110. سلام
    کسی که غضروف بینی آن دارای انحراف میباشد بطوری که یکی از حفره های بینی حد ناچیزیش مونده که بسته نشده آیا واجد شرایط دریافت معاف از رزم میباشد؟

  111. سلام من دیروز کمیسیون پزشکی شهرستان بودم کلا هر کسی رو که معاینه میکردن بهش میگفتن برو بدون اینکه بگن نتیجه ی کمیسیون چی هست؟
    خواستم بپرسم حالا نتیجه اش واسم sms میشه یا اینکه باید برم نظام وظیفه پیگیر باشم

    1. باسلام دوست عزیز کمیسیون برای شما تشکیل خواهد شد ونتیجه بعد از دو هفته حدودا به شما اعلام خواهد شد

  112. سلام وقتتون بخیر خواستم بپرسم کسانی که معاف از رزم هستن چند روز در دوره اموزشی خدمت میکنن

    1. سلام خوبین داداش من چندتا تاتو داشت تو بدنش که معاف رزم شدالان سه روزه که رفته سربازی امروز زنگ زده بود گفت ک نگفتن بهم معاف ازرزمم حالا ماازکجابودنیم معاف شده یانه لطفا راهنمایی کنین ممنونم؟؟؟

      1. سلام خدمت شما، اگر در کمیسیون رای صادره برای معافیت از رزم بوده ، در سیستم ثبت شده است، البته میتوانید از سایت پلیس+۱۰و با کد سخا استعلام بگیرید.

  113. سلام شبتون بخیر ببخشید ی سوال داشتم ک کسانی معاف از رزم هستند چند روز در دوره ی آموزشی خدمت میکنند

    1. باسلام.پسرم اقدام به گرفتن دفترچه کرده ولی واریکوسل داره البته شدیدنیست،لاغره واسترس بالایی داره.فرستادن برای کارهای معاف از رزم.میخوام بدونم اگه تیم پزشکی موافقت نکنن اضافه خدمت میخوره یانه؟

    2. سلام من بیماری نرمی استخوان لگن دارم و ساق دست راستم هم قبلا شکسته و دوتا پلاتین تو دستمه بنظرتون من معاف دائم میشم؟؟

  114. با سلام خسته نباشید.
    آیا قانون جدید در مورد اضافه شدن مدت خدمت برای سربازان معاف از رزم راسته؟شامل اعزامی های چه تاریخی میشه؟؟ممنون میشم پاسخ بدید.

  115. با سلام من سال هشتاد خدمتم در ارتش تموم شد در اواسط خدمت بخاطر پلاتین پا در کمسیون پزشکی معاف از رزم شناهته شدم و برگه کمسیون گرفتم ، بعد اتمام خدمت روی کارت پایان خدمت معاف از رزم درج نشده ، کارت ها پایان هدمت عوض شده منم طبق قانون عوض کردم اما روی کارت معاف از رزم درج نشده

    حالا سوال ؟ طبق قانون ما معاف از خدمت در رمان صلح هستیم اگر جنگ بشه من که معاف از رزم هستم باید خودم معرفی کنم نا گفته نماند من برگه اصلی کمسیون پزشکی مبنی بر معاف از رزم دارم
    خلاصه سوال تکلیف افراد معاف از رزم در زمان جنگ چیه و این برگه کمسیون همچنان نگاه دارم بدرد میخوره زمان جنگ؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

  116. سلام
    من دانشجوی کارشناسی هستم و مجموع نمره آستیگمات و نزدیک بینی چشمم 6.25 هستش
    الان معافیت تحصیلی دارم، نمیتونم حین خدمت خودم رو معاف بکنم و از اونجایی که بعد از پایان کارشناسی حد نمره چشم بیشتر میشه، کاری نمیشه کرد که با همین نمره چشم معافیت دائم بگیرم؟

    1. وقت بخیر.. کسی ک عمل بینی انجام داده باشع(پلیپ و رفع انحراف و رینوپلاستی همش باهم) معافیت از رزم میگیره یا خیر؟

  117. سلام من مبتلا به بیماری روماتولوژی و خودایمنی لوپوس و شوگرن هستم و گواهی هم از پزشک دارم که باید از استرس و افتاب دور باشم سابقه کمبود پلاکت شدید و عفونت خونی داشتم با این شرایط معاف از رزم میشم؟

    1. بخاطر استرس،شاید معاف شی که اونم دکتر روانپزشک معتمد باید تایید کنه

  118. سلام وقت بخیر ببخشد آیا معاف از رزم بر روی کارت پایان خدمت نوشته می‌شود

  119. سلام وقت بخیر
    من مشکل دو قطبی نوع 1 دارم ، تست هم دادم و بیماریم جدی بده و چند روز هم بیمارستان بستری بودم ، خودزنی و خالکوبی هم روی دست هام دارم ، میتونم معافیت دایم بگیرم ؟

  120. سلام خسته نباشید ببخشید در حین خدمت بیماری واریکسل گرفتم میخواستم بدونم که ایا میتونم در حین خدمت معاف از رزم بشم و 6ماه معاف موقت که برای جراحی به مشمول داده میشه جزء خدمت حساب میشه ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام بعداز مراجعه به بهداری ،اگر نظر پزشک انجام عمل بود ۶ماه معافیت موقت داده میشود که جزو دوران سربازی نیست .

    2. سلام کسی ک خط و تاتو داره و کمسین بخوره چند وقت طول میگشه

  121. سلام بنده آلرژی (تنگی نفس) و تپش قلب قلب دارم آیا معاف از رزم به من تعلق میگیره یا خیر ممنون میشم پاسخ بدید

  122. سلام خسته نباشید من برجستگی قفسه سینه و پای پرانتزی دارم میخواستم بدونم این مشکلات باعث معافیت دائم بنده میشود یا خیر؟

  123. سلام من بیماری خاص مغز و اعصاب دارم شلی عضلات/به طوری که در تمام فعالیت های فیزیکی حتی راه رفتن مشکل دارم و تمام بدنم حتی چشمام ضعیفه و تحمل انجام هیچ فعالیتی رو ندارم با این حال من رو معاف نکردن الان میتونم اعتراض بزارم؟

  124. سلام خسته نباشید ببخشید من در حین خدمت با تشخیص پزشک متوجه شدم که واریکسل گرید 3 دارم ایا امکان این است مه معاف رزم در حین خدمت بشم و ایا برای عمل 6 ماه معاف موقت میدن یا خیر

  125. سلام خسته نباشید ببخشید من در حین خدمت با تشخیص پزشک متوجه شدم که واریکسل گرید 3 دارم ایا امکان این است مه معاف رزم در حین خدمت بشم و ایا برای عمل 6 ماه معاف موقت میدن یا خیر

  126. سلام من ۲۹ هم این ماه یک‌ماهه که بینی مو جراحی کردم و ۱ ماه بعد اعزامم هستش ، ایا میتونم معافیت از رزم بگیرم؟

  127. آیا ضعیف بودن از لحاظ مالی (خیلی ضعیف ) و معتاد بودن پدر و عدم کار پدر برای معافیت کافی نیست

  128. سلام،وقت بخیر،
    پسر من معاف از رزم شده به خاطر وزن زیاد و تک فرزند هست،آموزشی رو بیرجند مرزبانی نیروی انتظامی افتاده،می خواستم مدت زمان دوره آموزشی رو بدونم؟ممنونم میشم جواب بدید نگران پسرمم

    1. سلام. طول دوره آموزشی ۴۵ روز است در شرایط خاصی مانند اوج گیری کرونا یا اعزام در زمان های خاص این زمان به یک ماه کاهش می یابد.

  129. سلام،وقت بخیر،
    پسر من معاف از رزم شده به خاطر وزن زیاد و تک فرزند هست،آموزشی رو بیرجند مرزبانی نیروی انتظامی افتاده،می خواستم مدت زمان دوره آموزشی رو بدونم؟ممنونم میشم جواب بدید نگران پسرمم

    1. سلام. طول دوره آموزشی ۴۵ روز است در شرایط خاصی مانند اوج گیری کرونا یا اعزام در زمان های خاص این زمان به یک ماه کاهش می یابد.

  130. سلام من تودستم دوتا خط کوچيک دارم‌ ایامنومعاف ازرزم میکنن

  131. سلام خدمت شما
    بنده سرباز هستم معاف از رزم
    دارای بیماری واریس شدید هردوپا و قوزقرنیه هردوچشم و دیسک کمر میباشم ودر کمیسیون من را معاف از رزم اعلام کردند درصورتی که من هم از نظر بینایی و هم حرکتی مشکل دارم و پاهام ورم میکنند و دردبسیاری دارم
    تاری چشمام زیاده و حتی با عینک درست نمیشن
    آیا باتمام این تواصیف بنظر شما حق بنده معاف از رزم هست یا داءم ؟
    والله هوا العلم.

    1. سلام برای قوز قرنیه اگر با کراتومتری قابل اندازه گیری نباشد معافیت دائم شامل میشود ، واریس پا اگر شدید باشد و باعث ایجاد اختلال شده است امکان معافیت دائم دارید. در مدت سربازی مجدد درخواست معافیت دهید از طریق بهداری پادگان.

      1. سلام پسر من معاف از رزم داره بخاطر افسردگی که حالا خوب شده دوره آموزشی نگران د رسپاه درحین دوره میشه معاف رزم برداره چونمیترسه گروه ب درکارت پایان خدمت ثبت بشه

      2. سلام پسر من معاف از رزم داره بخاطر افسردگی که حالا خوب شده دوره آموزشی نگران د رسپاه درحین دوره میشه معاف رزم برداره چونمیترسه گروه ب درکارت پایان خدمت ثبت بشه

  132. سلام
    میخواستم ببینم چه مدت طول می‌کشد تا رای کمیسیون پزشکی صادر شود

    1. سلام بستگی به میزان تقاضای معافیت و بررسی پرونده ها بین ۱ الی ۲ ماه طول میکشد.

  133. سلام بنده قفسه سینه ام فرو رفتگی داره یا به عبارتی سینه کبوتری بهش میگن و بعضی مواقع هنگام کار قفیه سینه ام درد میگیره
    می خواستم ببینم معاف از رزم میشم یانه

  134. سلام در حال حاضر مدت دوره آموزشی مرزبانی برای افراد معاف از رزم چند روز است؟

    1. نهاد های مثل ارتش و سپاه وزارت دفاع و…اگه روی کارت نوشته نمیشه از کجا میفهمن??

  135. سلام من مشکل کلیه دارم و تو اب هوای سرد عفونت میکنه کلیه تکلیف من چی میشه

    1. در صورت صلاح دید کمیسیون پزشکی شما را معاف از رزم یا دائم میکنند

  136. سلام
    من بیماری سنکوپ وازوواگال دارم و سه چهار بار غش کردم کف دست و پاهام عرق میکنن طوریکه عرق مثل آب از کف پاهام چکه می‌کنه استرس اضطراب خفیف دارم طوریکه که باعث تپش قلب شدید میشه و نمیتونم کارهام رو انجام بدم آیا معاف دائم میشوم یا معاف از رزم میشوم ؟؟؟

    1. سلام حمله وازوواگال با سابقه های مکرر و مستندات پزشکی تست tilt معافیت دائم دارد

      1. سلام بعداز ۳ روز اعذام میشم معاف از رزم هستم چطور میتونم لغو کنم؟؟؟

  137. سلام
    من بیماری سنکوپ وازوواگال دارم و غش میکنم کف دست و پاهام عرق میکنن طوری که عرق مثل آب چکه می‌کنه استرس و اظطراب شدید دارم که باعث تپش شدید قلبم میشه و نمیتونم کارهام رو به خوبی انجام بدم آیا معاف دائم میشوم یا معاف از رزم ؟؟؟

    1. سلام حمله وازوواگال با سابقه های مکرر و مستندات پزشکی تست tilt معافیت دائم دارد

    1. سلام وقت بخیر، ببخشید خواستم بدونم برای اینکه معاف از رزم بشم باید قبل از اعزام اقدام کنم و چ جوری، یا اینکه روز اول آموزشی مشخص میشه.

    1. سلام معاف از رزم هستم اگه درخواست پزشکی بدهم قبول میشود ؟ مشکل چشم انحرافی وضعف دارم

    2. سلام من ۱۸سالمه نمره چشمام یک و نیم هست و آستیگمات دارم میخواستم بدونم معاف از رزم میشم

      1. سلام وقت بخیر بله معاف از رزم میشوید به شرطی که هر چشم شما جداگانه این نمرات را دارا باشد .

    1. سلام. دریافت معافیت اعصاب و روان به سختی و با طی مراحل مختلف امکان پذیر است با توجه به عواقب و سو تاثیر در آینده شغلی و اجتماعی فرد دریافت اینگونه معافیت توصیه نمیشود .

      1. ایا در حین سربازی میشع اعتراض به معاف از رزم اعصاب و روان کرد

        1. سلام. بله برای ثبت هر نوع اعتراض یا درخواست بررسی مجدد میتوانید از طریق بهداری یگان محل خدمت اقدام کنید.

  138. سلام من بیماری قلبی دارم و یکی از رگهای شریانی قلبم باز هست و مشکل فشار خونم دارم وقتی که فعالیت سنگین انجام میدم نفسم میگیره و احساس خفگی و سرفه شدید میکنم و قلبم بشدت تند میزنه بیماریمم مادرزادی وقتی ده سالم بود به دکتر متخصص مراجعه کردم که گفته باید عمل بشم اما هنوز نشدم هرچی سنمم بیشتر میشه بیماریم شدید تر میشه دکتر عمومیم که رفتم میگه قلبت صدا اضافه داره ایا میتونن معافیت دائم بگیرم پدرمم مشکل قلبی داشت و سر همین فوت کرد ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام. دریافت هر نوع معافیت پزشکی نیاز به تایید کمسیون پزشکی نظام وظیفه دارد. برای ارایه اطلاعات دقیق باید نوع بیماری مشخص باشد برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  139. سلام
    من واریکوسل درجه ۳ دارم برام ۶ ماه مهلت دادند پول عمل نداشتم الان معاف از رزم زدن به زودی اعزام میشم درجه ۳ معاف نمیشه؟ حین خدمت میتونم دنبالش برم؟

    1. سلام. واریکوسل گرید ۳ در صورت جراحی و عود مجدد معافیت دائم پزشکی دارد در غیر اینصورت معاف از رزم خواهید شد.

    2. سلام وقتتون بخیر باشه
      من مدرک کارشناسی ام هنوز تموم نشده (البته در حد چند واحد) الان می خوام با مدرک دیپلم دفترچه پست کنم آیا امکانش هست؟
      با تشکر از زحمات شما

  140. سلام .. آیا افرادی که معاف از رزم گرفتند به میدان تیر اعزام می شوند ؟

  141. سلام وقت بخیر من انگشتان دو وسوم هردو پام به وصل هستندو منو رو معاف از دو رژه ونگهبانیکرده اند ایا گروه ب هستم

    1. سلام. خیر گروه ب مربوط به معافیت های حیطه اعصاب و روان است.

  142. سلام سوالی داشتم جواب بدین ممنون میشم من 20 روز قبل پایان دوره معافیت تحصیلی خود اقدام ب فرستادن دفترچه معافیت پزشکی کردم و منتظر جواب معافیت خود هستم م الان تمامی معاینات رو انجام دادم و نزدیک ب دوماه از معافیت تحصیلی هم میگذره ایا با موافقت نکردن با معافیت دائم من و صدور نظریه مافیت از رزم بنده شامل غیبت میشم یا ن چون کنکور میخوام شرکت کنم

    1. سلام. در صورت رای کمسیون مبنی بر معافیت از رزم باید دفترچه را پست کنید . اگر در حین خدمت دانشگاهی پذیرفته شوید میتوانید ایست خدمت لحاظ کنید و برای ادامه تحصیل به دانشگاه بروید.

  143. سلام من تاری دید دارم افت فشارخون تپش قلب شدید استرس و اضطراب شدید دارم سرگیجه و سر درد عرق کف دست و پا لکنت زبان هم دارم معاف دائم میشم اگر اقدام کنم؟؟ تو روخدا ج بدید

      1. سلام من بیماری سنکوپ وازوواگال دارم و سه چهار بار غش کردم کف دست و پاهام عرق میکنن طوری که عرق مثل آب چکه می‌کنه استرس اضطراب شدید دارم طوری که تپش قلب شدید میگیرم نمیتونم کارهام رو خوب انجام بدهم آیا معاف میشم

        1. سلام حمله وازوواگال با سابقه های مکرر و مستندات پزشکی تست tilt معافیت دائم دارد

  144. سلام من چند سال پیش دو تا از مهره های کمرم توی سقوط شکست، الان هم کمر درد دارم معاف دائم می شم یا نه؟

    1. از مصدوم شدن بیشتر از 6 ماه گذشته و شکستگی معافیت ندارد

  145. سلام وقت بخیر
    دوتا زانوی چپ و راستم پارگی مینیسک دارن و چارشون فقط عمله که حتی بعد از عمل هم دقیقا مثل روز اول نمیشن و فعلا هم قصد عمل ندارم.بینیم هم انحراف داشت داشت ک حدود یکسال پیش عمل کردم..ایا با این شرایط معاف از رزم تعلق میگیره بهم؟

      1. آیا معاف از رزم ها اگر جنگ شود باید بروند با این که میدان تیر نرفتن؟یا نه

        1. خیر شما کارت پایان خدمت دارید و به نوعی خدمت خود را گذرانده اید

      1. سلام خدمت شما، اگر نوع شدید باشد و غیرقابل درمان باتوجه به تایید نظام وظیفه و پزشک امکان معافیت هست.

  146. سلام در برگع کمسیون من نوشته تا کمسیون بعدی معاف از رزم ینی اگه کمسیون بعدی نرم تا اون موقعه ک برم کمسیون معاف از رزمم ینی تو وقتی ک داده نرم؟

    1. سلام خیر مدت سربازی برای همه افراد ۲۴ ماه است اما برای مدت آموزشی که ۶ هفته است، معاف از رزم ها ۳ هفته آموزشی دارند.

  147. سلام من برای امریه میخوام اقدام کنم چطوری میتونه مدرک معافیت از رزم را بهشون ارایه بدم؟

    1. سلام. با ذکر نوع معافیت از رزم یعنی نوع بیماری در فرم های مربوط به پذیرش شرکت می توانید شرایط را به اطلاع برسانید.

  148. سلام. بنده من bmi 13.1 دارم و خیلی لاغرم. کم خونی تالاسمی مینور هم دارم. چند سال پیش کشک پام ول شد ولی عمل نکردم.
    هنگام فعالیت تنگی نفس میگیرم نمیتونم زیاد فعالیت انجام بدم چون از حال میرم چه معافیتی میگیرم

    1. فرد با توجه به BMI کمتر از 17 می تواند برای انواع معافیت دائم یا موقت یا معافیت از رزم اقدام کند و با توجه به بیماری هم می تواند شانس بیشتری جهت معافیت داشته باشد.

  149. سلام من معاف از رزم شدم یعنی چی ؟
    اموزشی کجا میفتم و چند روزه ؟
    ممنونم

    1. سلام. معاف از رزم شدن یعنی سرباز در حین خدمت سربازی برخی فعالیت ها را انجام نمی‌دهد. تقسیم بندی سربازان به طور رندوم انجام میشود محل خدمت شما یک هفته قبل از اعزام اطلاع رسانی خواهد شد. طول دوره آموزشی ۴۵ روز می‌باشد.

  150. سلام آیا در طول خدمت اسلحه دست کسی که معاف از رزمه میدهند یا ممنوعه

  151. سلام خوبی خسته نباشید من از دانشگاه قبول شدم ملی منم دفترچه اعزام پر کردم الان میگن باید بری خدمت آلان من چیکار کنم.

    1. اگر دانشگاه قبول شدید مراجعه کنید به پلیس +۱۰ و ایست خدمتی بزنید.

  152. سلام من سینوس پینودال داشتم و عمل کردم و نمیتونم زیاد بشینم. و اگر هم بشینم هم به جای عمل و زانو هام فشار میاد..گاهی اوقات سردرد (سینوزیت هم دارم و بعضی اوقات شدید). شرایطم فقط معاف از رزم هست یا نه؟

    1. سلام بانظر متخصصان و مدت درگیری و روند درمان و حتی شدت بیماری بررسی میشود،البته اگر محرز شود محدودیت حرکت مفصل دارید امکان معافیت هست.

  153. والله چیزی که بنده تجربه کردم.. کلا معافیت از رزم یه حرف کاملا بی اساسه..بنده با مشکل ارتوپدی معافیت از رزم گرفتم..امریه ام واسه شمالغرب و تیپ عملیاتی افتاد..رژه می رفتم..تعمیر و نگه داری سلاح هم داشتم..ورزش هم داشتم..تیراندازی و پیاده روی طولانی مدت هم داشتم..حتی با وجود اینکه مدتی بود عمل کرده بودم و درد شکم داشتم تو گردان رزمی بودم و کلی فلاکت کشیدم..دوستان به دنبال معافیت از رزم نباشین..اصلا به درد هیچی نمیخوره..اگه تونستین معافیت به هر طریقی بگیرین وگرنه معاف از رزم هیچ فرقی واسه اتون ایجاد نمیکنه..تجربه شخصی خودمو گفتم..

    1. یک سوال داشتم قبل یا بعد از خدمت چیزی به اسم بازرسی بدنی وجود داره چون عده ای میگن هست اما پدرم میگه همچین چیزی نیست.

      1. سلام.
        من فتق اینگوینال ارثی دارم.
        عمل کردم ولی مجددا عود کرد و برای بار دوم عمل جراحی انجام دادم.
        هایپوسپادیاس تنه آلت هم داشتم ولی عمل کردم.
        جای عمل فتقم خیلی درد میکنه.
        چاقی مفرط هم دارم .
        مدرک تحصیلی ام دیپلم هست.
        میشه لطفا بگید معاف از رزم میشم یا دائم.

    2. سلام ببخشید کارت پایان خدمتتون با بقیه ک معاف ار رزم نیستن فرق داره؟

  154. سلام
    بنده 2تا دیکس كمر خفیف دارم و حدود 10سال پیش عمل فتق هم انجام دادم و عمل غده چربی داخل سرم هم انجام دادم به نظرتان بنده معافیت تعلق میگیرد

    1. سلام اگر بیرون زدگی دیسک یا هرنی دیسکال باشد معافیت دائم است، عمل فتق اگر بعد از عمل دوباره عود کرده است و باعث ایجاد عارضه شده معافیت دائم دارد.

  155. من همسرم کلاب فوت داشته و در کودکی جراحی کرده میخواستم بدونم معاف دائم میشه یا نه

    1. سلام بنده همسرم اعزامی۹/۱. ۱۴۰۰ بودن و معاف از رزم هستن می خواستم بدونم زمان آموزشیشون چقدره؟؟

  156. آیا تحصیل در مدرسه تیز هوشان در خدمت سربازی تاثیر دارد

  157. سلام من مشکل اعصاب روان دارم بعضی موقع بلند میشم سرم گیج میره این از دیسک گردن اما دهن کجیم و دستم کج میشه پام براخودم نمیشه خالی میشه کج میشه اصلا تعادل ندارم خواستم بدون شرایط من چی

  158. سلام میخواستم بپرسم کسانی که معافیت از رزم میشوند چقدر باید دوره آموزشی بروند

  159. سلام. من یه خود زنی رویه بازوم دارم نوشتن اعصاب روان رویه کارت پایان خدمت چیزی می نویسن الان من معاف از رزم هستم

    1. سلام. خیر موارد معافیت از رزم روی کارت پایان خدمت قید نمی‌شوند.

      1. دقیقا عده ای میگن چک میکنن بدن ، مقعد و…. اما عده ای این موضوع رو انکار میکنن اصل موضوع رو یکی توضیح بده

  160. سلام.محمدپیرزاد ۳۷ سالمه قبلا ب علت بیماری افتادگی دریچه میترال معاف از رزم شدم ولی نرفتم خدمت الانم دچار کم کاری تیروئید.واریکوسل درجه۲ .آیا با این شرایط ۳ تا معاف رزنم معاف دائم میشم

    1. سلام. خیر متاسفانه به نظر می‌رسد هیچ یک بیماری های شما در حد معافیت دائم پزشکی نیست شما میتوانیید در صورت نهایی شدن طرح برای خرید خدمت اقدام کنید

  161. سلام.محمدپیرزاد ۳۷ سالمه قبلا ب علت بیماری افتادگی دریچه میترال معاف از رزم شدم ولی نرفتم خدمت الانم دچار کم کاری تیروئید.واریکوسل درجه۲ .آیا با این شرایط معاف دائم میشم

    1. سلام. خیر متاسفانه به نظر می‌رسد هیچ یک بیماری های شما در حد معافیت دائم پزشکی نیست شما میتوانیید در صورت نهایی شدن طرح برای خرید خدمت اقدام کنید.

  162. سلام
    در حین خدمت معاف از رزم اختلال انطباقی(اعصاب و روان) گرفتم. آیا برای تمدید گواهینامه به مشکل میخورم؟؟ و اینکه استعلام میگیرن؟؟

    1. سلام کارهایی که معاف از رزم ها باید انجام بدهند چیست

      1. سلام و افرادی که معاف از رزم هستند در بخش آموزشی انجام امور عملی و نظامی معاف شده انجام نخواهد شد

  163. سلام بنده در ساعد دست خودم پلاتین دارم و انجام کارهای سنگین مشکله خب، چون ساعد دست هست آیا برای انجام دوره خدمت معاف از رزم میشم یا خیر ؟؟؟

    1. سلام. اگر مشکل حرکتی خاصی ندارید برای شما معافیت از رزم و برخی فعالیت های سنگین صادر میشود.

  164. سلام ببخشید معاف از رزم اعصاب روان برای گواهینامه پایه 1مشکل ایجاد میگند

  165. باسلام بنده مشکل دندان ومعده دارم ایامعاف ازرزم میشم وایاگواهینامه تواموزشی به دردمیخورد

    1. سلام در ابتدا باید مشکل شما بررسی شود. در صورت رای کمیسیون پزشکی میتوانید از معافیت به هر شکل استفاده کنید

  166. س.من معاف از رزم
    برج9اعزام میشوم.میخواستم بدونم دوره اموزشی چقدره??

    1. سلام بنده درحین خدمت هستم معاف از رزم از ناحیه عمل فتق آیا از بنده برای پست نگهبانی و صبح گاه انجام فعالیت رزمی استفاده میشه قانونیه؟؟

  167. سلام. من معاف از رزم شدم بخاطر چشمم (آستیگمات) میخواستم بدونم از چه کار هایی در دوره ی آموزشی معاف میشم. BMI بنده هم ۳۵ هستش میخواستم بدونم در صورت اقدام برای این مورد هم از چه کار هایی در دوره ی آموزشی معاف میشم

    1. سلام. از دوره های رزمایش و حمل سلاح و فعالیت های بدنی سنگین معاف می شوند.

  168. سلام

    آیا اضافه خدمت پشت دفترچه‌ای (سنواتی) سربازانی که معاف از رزم هستند بخشیده نمی‌شود؟

  169. سلام وقتتون بخیر، من شماره چشم بالای 8 دارم در هر دو چشم، هر دوتاش هشتو نیم هست ولی نمیخوام معافیت بگیرم بخاطر اینکه میخوام بانک استخدام شم، الان در حال تحصیل مقطع کارشناسی هستم، میخواستم ببینم اگه خودمون اقدام نکنیم برای معافیت، پزشک مارو معالجه نمیکنه؟ و خودشون معافمون نمیکنن اگر خودمون اقدام نکنیم؟ شیشه عینکم فشرده هشت و معلوم نیست که نمره چشام بالاس،، لطفا پاسخ بدین با تشکر

      1. سلام ببخشید من دستم پلاتین بوده الان، پلاتین رو برداشتم میخواستم ببینم گروه ب یا معاف از رزم میشم
        ممنون

  170. سلام من پاهای پرانتزی دارم و فاصله بین دوتا زانوهام چیزی نزدیک به ۱۳ سانته درضمن مدرک کارشناسی هم دارم
    خواستم ببینم معافیت پزشکی دائم یا معافیت از رزم شامل من میشه یا خیر

    1. سلام . با توجه به میزان فاصله زانوها معاف از رزم می شوید

  171. سلا و وقت بخیر
    من حدود ۷-۸ ساله که بیناری وسواس دارم . توان رفتن به دوره آموزشی رو ندارم و دچار اضطراب میشم .
    فعلا هم پیش روانشناس میرم .
    امکان داره به یه طریقی دوره آموزشی حذف بشه ؟

    1. سلام . خیر گذراندن دوره آموزشی برای تمام مشمولین اجباری است. البته با توجه به تشخیص کمسیون های پزشکی در صورت معاف از رزم شدن طول دوره برای این دسته از مشمولان کوتاه تر خواهد شد.

    2. باسلام من مریضی معده دارم ومشکل دندان ایامعاف از رزم میشم سوال دوم تو آموزشی گواهینامه به دردمیخورد

      1. سلام. گرفتن معافیت پزشکی به نظر کمسیون پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد برای پاسخ به سوال شما باید از نوع بیماری و عارضه های ایجاد شده اطلاعات داشته باشم برای دریافت راهنمایی با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید. مدارک مهارتی شما با توجه به وسئولیت محول شده میتواند کمک کننده باشد

    3. ممکنه شرایط استفاده از معافیت اعصاب و روان رو داشته باشید

  172. معاف از رزم اعصاب روان گرفتم،6ماه هم معاف موقت بودم،میخواستم بدونم این 6ماه از خدمتم کم میشه یا خیر

  173. سلام من واریکوسل گرید۳دارم امکان اینکه معافیت دائم از سربازی روبگیرم هست یاخیر؟

      1. همه معاف نمیشن. برادر من فقط معاف از رزم شد با واویکوسل درجه 3 یک طرفه

  174. سلام من در تاریخ ۱۴۰۰.۷.۲۶ معاف از رزم شدم میتونم اعزاممو بندازم برای دی ماه ؟ غیبت نمیخورم ؟

    1. میتوان با مراجعه به پزشک وظیفه عمومی ودریافت نسخه تاریخ را عوض کرد

  175. سلام وقت بخیر
    من کم کاری تیروئید دارم .قند بالا و چربی و اسیداوریک بالا دارم که برای همه قرص مصرف میکنم
    انحراف بینی داشتم عمل کردم و سینوس هام رو هم عمل کردم
    امکان معاف از رزم وجود داره؟

    1. اگر شرایط بدنی اجازه ی فعالیت رزمی ندهد معاف از رزم میشوید انحراف بینی هم چون شرایط تنفسی را سخت می‌کند بسته بشرایط گوناگون امکان معافیت هست

      1. سلام.
        من فتق اینگوینال ارثی دارم.
        عمل کردم ولی مجددا عود کرد و برای بار دوم عمل جراحی انجام دادم.
        هایپوسپادیاس تنه آلت هم داشتم ولی عمل کردم.
        جای عمل فتقم خیلی درد میکنه.
        چاقی مفرط هم دارم .
        مدرک تحصیلی ام دیپلم هست.
        میشه لطفا بگید معاف از رزم میشم یا دائم.

  176. سلام وقت بخیر
    من BMI ۳۶ دارم
    کم کاری تیروئید دارم که تا آخر عمر باید دارو مصرف کنم
    قند بالا دارم که متفورمین مصرف میکنم
    و چربی و اسیداوریک بالا هم دارم که دارو مصرف میکنم
    هم چنین سینوس هامو طی عمل جراحی برداشتم و انحراف بینی هم داشتم که جراحی کردم
    ایا امکانمعاف از رزم برای من وجود داره؟

    1. اگر شرایط بدنی اجازه ی فعالیت رزمی ندهد معاف از رزم میشوید انحراف بینی هم چون شرایط تنفسی را سخت می‌کند بسته بشرایط گوناگون امکان معافیت هست

  177. سلام
    مچ دست چپم شکستگی اسکافوئید داره از ۷سال. پیش دکتر گفته فقط با عمل خوب میشه معافیت دائم داره یا معاف از رزم؟

    1. سلام. در صورتی که مشکل و محدودیت حرکتی نداشته باشید از خدمات رزمی معاف میشوید.

  178. سلام من معاف از رزم شدم بعد گفتن ده روز دیگر به پلیس+۱۰مراجعه کن ولی دانشگاه قبول شدم و معافیت دانشجویی دارم و نمیخوام سربازی برم باید چیکار کنم؟ برای اینکه ثابت کنم معاف از رزم شدم باید برگه ای بگیرم

    1. سلام . نتیجه بررسی معاینات و کمسیون پزشکی به طور سیستمی در پرونده شما درج میشود ، طبق قانون پس از صدور رای نهایی کمسیون پزشکی در صورت عدم موافقت معافیت پزشکی مسمول باید برای اعزام به خدمت اقدام کند و نمی‌تواند از سایر معافیت ها مانند معافیت تحصیلی استفاده کند.

  179. قربان چرا کامنت من و تأیید نمیکنید … خواهش میکنم جواب سؤال منم بدید لطفا

  180. سلام بنده به دلیل بیماری فتق معاف از رزم شدم و ابان 1400 اعزامم…میتونم عمل فتق انجام بدم و معاف از رزم رو لغوش کنم(برای استخدام اموزش و پروش)؟؟ و اینکه کی عمل کنم بهتره بعد اموزشی یا اخرای خدمت که در طول خدمت راحت باشم؟

      1. سلام من فتق اینگوینال عمل شده عود کرده هستم.
        مادرزادی بود بار اول اسفند سال 82 عمل کردم و خرداد سال 83 عود کرد و دوباره عمل کردم.
        میخواستم بدونم معاف از رزم میشم یا معاف دائم ؟

        1. باسلام برای اطلاعات بیشتر باکارشناسان ما تماس بگیرید

    1. با سلام خسته نباشید.
      آیا قانون جدید در مورد اضافه شدن مدت خدمت برای سربازان معاف از رزم راسته؟شامل اعزامی های چه تاریخی میشه؟؟ممنون میشم پاسخ بدید.

  181. سلام و درود
    بنده سال ۸۴ معاف از رزم شدم بدلیل عمل روی شکم بر اثر سانحه و عوارض گوارش بعدش.

    قبل اعزام معافی تحصیلی دانشگاه گرفتم.

    الان بعد این مدت چون متاهل هستم میخام برم . آیا دفترچه پر کنم معاف از رزم بنده اجرا میشه اتومات؟ یا نه؟
    سپاسگذارم.

    1. سلام خسته نباشید کسی می‌دونه برای معاف از رزم . از بیماری ضعیفی چشم شماره هر دوتا چشم حد عقل باید چند باشد

      1. با دیپلم باید مجموع یک چشم نمره ی ۶باشد و درباره ی جفت چشم مجموع آستیگمات و ضعیف بودن باید به 10 برسد

        1. قانون جمع دو چشم ورداشته شده لطفا اصلاح کنید

          تا چندسال قبل دیپلم جمع دو چشم ۸ و لیسانس جمع دو چشم ۱۰ بود

          الان شده دیپلم یک چشم بالای ۶

          لیسانس یک چشم بالای ۸

  182. سلام . آیا حقوق سربازان معاف از رزم از سربازان عادی کمتره ؟

  183. با سلام
    بنده مشکل پوستی ایکتیوز والکاریس دارم، مادر زادی پوستم خیلی خشکه
    دست و پاهام کامل درگیره و در زمستان هم بدتر میشه و بدن و صورتمم درگیر میشه
    میخواستم بدونم میتونم معافیت داعم بگیرم با مدرک لیسانس

    1. سلام اگر ‌بیشتر از ۲۵ درصد بدن شما درگیر این بیماری شده باشد امکان معافیت دارید،اگر بتوانید از دکتر خود یک نامه شرح حال بگیزید که در آن اسم بیماری، میزان درگیری و… نوشته شده باشد میتوانید بهتر اقدام کنید‌.

  184. سلام من 7 سال پیش واریکوسل نوع 3 داشتم و الان مجدد عود کرده. آیا معافیت دائم بمن تعلق میگیرد؟
    ممنون

  185. با سلام پسرم معاف از رزم شده دوره آموزشی دوهفته ای تمام کرده میشه برای معاف از رزم شدنش اعتراض کرد

  186. سلام پسرم به علت عمل جراحی کیست مویی و لوزه معاف از رزم شده می‌تونه تو ارتش استخدام بشه

  187. سلام من دچار کوتاهی تاندون آشیل و پای ضربدری و کف پای صاف هستم آیا معاف میشم و اگر معاف شم شرایط استخدام برام سخت میشه ، ممنون میشم راهنمایی کنین‌.

  188. سلام
    ببخشید من عرق کف دست دارم تپش قلب هم دارم و عینک هم میزنم با شماره 2نیم و 3
    استیک ماتیک هم هست بچه طلاق هم هستم 13 سال ولی با پدر زندگی میکنم من و یک داداش کوچیک تر از خودم که 15 سالشه و من 18 سال میخام بدونم شرایط من چجور هستش

    1. سلام برای عرق کردن کف دست و چشم تون امکان معافیت پزشکی دایم خیلی کمه و شاید نهایت معاف از رزم بگیرید ولی میتونید برای معافیت کفالت مادر تون اقدام کنید ولی در صورتی که مادر تون رجوع و عقد داییم نکرده باشد و شما اگر بتونید مدتی با مادرتون زندگی کنید بهتره چون برای این کفالت تحقیقات محلی میکنند

    2. با سلام ببخشید من آموزشی نیرو دریایی سپاه شیراز افتادم معاف از رزم هستم اعزام 1 آبان هستم که گفتن آموزشی 6 هفته میشه میخوام بدونم آموزشی برای معاف از رزم ها چند روز است؟؟

  189. سلام وقت بخیر .من درحال انجام خدمت هسم و قبل از خدمت دورباط acl!pclومینیسک پای راستم رو عمل کردم میخواسم بدونم معافیت دائم میتونم بگیرم یاخیر؟؟؟

    1. سلام شما باید تقاضای معافیت پزشکی تون رو به بهداری یگان بدید و اونجا بررسی میشود و اگر تشخیص دادن شما رو به بیمارستان معرفی و کمیسون تشکیل میدن ولی چون عمل کردید به احتمال قوی معاف از رزم میگیرید

    2. سلام ببخشید معاف از رزم اعصاب روان برای گواهینامه پایه 1مشکل ایجاد میگند

  190. سلام خسته نباشیدمن الان درحال خدمتم و اینکه دوتا رباط پاره شده ومینیسک ک عمل کردم میخواسم بدونم میتونم معافیت دائم بگیرم یانه؟ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام شما در قدم اول به بهداری یگان مراجعه کنید و تقاضا تون رو بگید و آنها بررسی میکنند اگر تشخیص دادند شما رو معرفی میکنند بیمارستان های نیرو های مسلح و کمسیون تشکیل می شود اگر تشخیص بدن با جراحی درمان میشوید که فقط مرخصی میگیرید ولی در صورت عدم درمان به شما معافیت دائم می دهند

      1. سلام وقتتون بخیر، من شماره چشم بالای 8 دارم در هر دو چشم، هر دوتاش هشتو نیم هست ولی نمیخوام معافیت بگیرم بخاطر اینکه میخوام بانک استخدام شم، الان در حال تحصیل مقطع کارشناسی هستم، میخواستم ببینم اگه خودمون اقدام نکنیم برای معافیت، پزشک مارو معالجه نمیکنه؟ و خودشون معافمون نمیکنن اگر خودمون اقدام نکنیم؟ شیشه عینکم فشرده هشت و معلوم نیست که نمره چشام بالاس،، لطفا پاسخ بدین با تشکر

  191. عرض سلام و ادب …
    عذرخواهی میکنم یه سؤال داشتم … من تمام مقالات مربوط به معافیت مغز و اعصاب شما رو مطالعه کردم ولی متأسفانه نتونستم پاسخ سؤالم و پیدا کنم .
    سؤالم اینه … شخصی که ضربهٔ مغزی شده و خون لختگی تو سرش داره آیا امکانش هست معاف بشه .
    اگه بزرگواری کنید و جواب بدید یک دنیا ممنون میشم .

    1. سلام باید اقدام به درخواست معافیت پزشکی کنید اگر به تایید پزشکان نظام وظیفه برسد میتوانید. برای اطلاع از مراحل اقدامات لازم با مشاورین ما در تماس باشید

        1. سلام برای افراد عادی ۶ هفته و افراد معاف از رزم ۳ هفته .

  192. سلام من الرژی دارم دکتر گفته بیماری تب یونجه دارید و پاهام یه کم واریس دارن ایا من معاف میشم یا معاف از رزم میشم ممنون اگه جواب بدین

  193. سلام من فراری سال ۹۳ هستم و سال ۹۶ دادگاه فرستاد کومیسیون پزشکی ومعاف از رزم شدم ایا غیبت من از ۹۶ حساب میشه برای خرید خدمت یا ۹۳؟

  194. سلام پسر من معاف از رزم است به علت کف پای صاف و زانو درد البته گویا اب آورده و پرونده هم دارد ولی در سرباز خانه هم بهش اسلحه آنهم اسلحه ای سنگین وهم در اردوها شرکت داده می شود وقرار است فردا هم به پایگاه کوه برود و تازه اسلحه هم دارد با آنکه چند بار گفته که پرونده دارم ومعاف از رزم هستن ولی بهش گفتند ما معاف از رزم و اینها نداریم باید اسلحه برداری و.. .ما به کجا مراجعه کنیم که فردا برای پسرم مشکلی پیش نیاد

      1. سلام و درود
        بنده سال ۸۴ معاف از رزم شدم بدلیل عمل روی شکم بر اثر سانحه و عوارض گوارش بعدش.

        قبل اعزام معافی تحصیلی دانشگاه گرفتم.

        الان بعد این مدت چون متاهل هستم میخام برم . آیا دفترچه پر کنم معاف از رزم بنده اجرا میشه اتومات؟ یا نه؟
        سپاسگذارم.

  195. سلام
    بنده دچار درفتگی مکرر کتف هستم
    پرسیدم گفتن باید داخل خدمت دوبار کتفم در بیاد
    میخاستم ببینم حین خدمت یا تو مرخصی ام حساب میشه

    1. سلام حین خدمت و مرخصی کلا باید نامه از پزشک داشته باشید ولی میتونید برای معافیت پزشکی اقدام کنید

  196. سلام خسته نباشید
    کسی که معاف از رزم میشه چه کارهایی بهش تعلق میگیره با مدرک فوق دیپلم حسابداری ؟؟

    1. سلام پست دادن و رژه و کلیه اموری که مربوط به فعالیت های مبارزه کردن میشود

    2. سلام من مشکل تنفسی و ریوی دارم از خدمت معاف از رزم شدم و داخل نامم نوشته ک آقای فلان نمیتواند کارهای سنگین انجام دهد ودر جاهای آلوده نمیتواند فعالیت کند
      حالا من میخواستم سوال کنم اونجا کارهای سبکی ک من باید انجام بدم چیه

      1. هر کاری که باعث آسیب به مشکل پزشکی شما شود را نباید در پادگان انجام دهید

  197. سلام من دچار پارگی رباط صلیبی و منیسک زانو شدم و bmi بدنم ۳۹ هست میتونم معافیت دائم بگیرم ؟

  198. سلام خوبین
    من معاف رزم شدم بخاطر انحرافی شدید بینی

    دوره آموزشی چند روز هستش

    یکی اگه تو دوره خدمت عمل کنم میشه
    معاف رزم رو باطل کنم
    ممنون میشم که جواب بدین

    1. سلام. طول کل دوره آموزشی از آبان ماه سال جاری ۶ هفته شده است برای افرادی که معافیت از رزم دارند این مقدار را توجه به نوع بیماری کمتر می‌شود که این عمل به تشخیص فرماندهی انجام میشود. در صورت رفع شدن عارضه میتوانید درخواست لغو معافیت از رزم را با فرمانده مطرح کنید پذیرفتن با عدم پذیرش درخواست به نظر کمسیون های مربوطه وابسته است.

  199. سلام خسته نباشید من متولد ۱۳۷۰ وازدواج کردم ودوتا بچه هم دارم یکی ۶سالشه دومی ۲سالشه وبیماری واریکوسل دارم ومعاف از رزم شدام (اکه عملش کنم ۶ماه بهم مرخصی میدن وبه ازای هر فرزند ۳ ماه کسری درمجموع ۶ ماه میشن چون دوتا فرزند دارم ) ایا معاف میشم فرزنده جانبازم ونوه شهیدام با تشکر از شمما

  200. سلام.
    من 48 کیلو هستم
    بیماری معده، بیماری قلبی، کیست در کلیه
    و واریکسول دارم آیا معاف دائم میشوم؟
    میشه برای تمام بیماری ها یکجا اقدام به دریافت معافیت پزشکی کرد؟

    1. سلام. دریافت هرگونه معافیت پزشکی ملزم به تایید کمسیون پزشکی نظام وظیفه است در صورت وجود چند بیماری با درخواست معافیت شما موافقت خواهد شد.

    1. سلام. پروسه دریافت معافیت اعصاب و روان بسیار طولانی و سخت خواهد بود در صورت تایید نهایی معافیت دائم خواهید گرفت البته باید توجه داشته باشید که اخذ اینگونه معافیت برای شما تبعات شغلی و اجتماعی بسیاری در پی دارد بنابراین پیش از هرگونه اقدام درباره عواقب آن فکر کنید.

  201. سلام من ۵ ساله پیش عمل سینوس پلونیدال در دنبالچه داشتم ک الان باز عفونت کرده پیش متخصص بردم گفت دوباره باید عمل شی این عمل شامل معافیت دائم هست یا معاف از رزم

    1. سلام. طبق عارضه های که بیماری برای شما ایجاد کرده است میتواند شامل معافیت از رزم یا معافیت دائم باشد این موضوع با بررسی کمسیون پزشکی نظام وظیفه مشخص میشود.

  202. سلام.من مشکل دستشویی رفتن دارم. یعنی مدفوع بی اختیاری حتما باید خودمو برسونم به دستشویی
    ایا امکان داره ک معاف شم؟

    1. سلام. در صورت وجود مشکل پزشکی میتوانید برای معافیت دائم پزشکی اقدامات لازم را انجام دهید برای دریافت اطلاعات کامل درباره شرایط و نحوه دریافت معافیت میتوانید با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  203. سلام خسته نباشید
    عذر میخوام من خیلی زیاد سر درد میشم
    یعنی اگه یه خورده به خودم فشار بیارم سر درد میشم
    آیا معاف از رزم شاملم میشه و اینکه آیا این نوع معافیت از نوع اعصاب و روان محصوب میشه و بدن واسه استخدادم به مشکل برمیخورم ؟!

    1. سلام. دریافت معافیت از رزم به نظر کمسیون های پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد. با توجه به اینکه ادارات دولتی و غیر دولتی در زمان استخدام شرایطی را برای داوطلبان اعلام میکنند که معمولا یکی از این شرایط نداشتن کارت معافیت پزشکی علی الخصوص معافیت از نوع اعصاب و روان است افراد دارای این نوع معافیت معمولا در زمان استخدام با مشکل مواجه می-شوند.

    2. سلام ببخشید معایب کارت پایان خدمت سرباز گروه ب چیه مشکلات بعد سربازیش؟

  204. سلام وقت بخیر. آیا امکان داره کسی که معاف از رزم شده بخواد بصورت عادی خدمت کنه و معاف از رزم لو بشه؟

    1. سلام . بله در صورتی که پزشکان سازمان نظام وظیفه بهبودی و سلامتی مشمولین را تایید کنند.

      1. هر زمانی که باشه میشه اقدام به کمسیون کرد و معاف از رزمی برداشت

  205. سلام
    اگر کسی رو فرستادن کمیسیون برا اعصاب روان
    و جوابش بشه معاف از حمل اسلحه میشه همون معاف از رزم؟؟
    و برای استخدام در بيمارستان یا درمانگاه به مشکل برمیخورم ؟؟

    1. سلام بله معاف از رزم است و برای استخدام ممکن است به مشکل میخورید

  206. سلام من معاف از رزم شدم بخاطر خالکوبی دوره آموزش افتادم نیروی انتظامی آیا دوره آموزشیم کم میشه

  207. من از سربازی خوشم نمیاد الان شهر خودم دارم خدمت میکنم باید چیکار کنم😁

  208. سلام اگه کسی شرایط معافیت دایم چشم رو داشته باشه ميتونه بعد درخواست با پزشک نظام وظیفه صحبت کنه که به جا معافیت دائم معاف از رزم بهش بدن؟؟ به خاطر شرایط استخدامی که معمولا معاف پزشكي ها رو استخدام نمیکنند؟

  209. کسی ک معاف از رزمه برای ثبت قرارداد ورزشی یا استخدام ارگان غیر نظامی به مشکل برمیخوره یا خیر؟

  210. سلام منم معاف از رزمم میخواستم بدونم بعد خدمت آیا برای استخدام شدن در ارگان های غیر نظامی به مشکل برمیخورم؟ و راستی این ک آیا برای ثبت قرار داد ورزشی با یه تیم به مشکل برمی‌خورم؟
    ممنون از شما

    1. سلام وقت بخیر خیر مشکلی بر نمی خورید برای ثبت نام در باشگاه ورزشی تست از شما گرفته می شود

  211. سلام منم معاف از رزمم میخواستم بدونم بعد خدمت آیا برای استخدام شدن در ارگان های غیر نظامی به مشکل برمیخورم؟ و راستی این ک آیا برای ثبت قرار داد ورزشی با یه تیم به مشکل برمی‌خورم؟
    ممنون از شما

    1. سلام وقت بخیر خیر مشکلی بر نمی خورید برای ثبت نام در باشگاه ورزشی تست از شما گرفته می شود

  212. سلام، وقتتون بخیر
    ببخشید فرایند معاف از رزمی چقدر زمان میبره؟ آیا تاخیری در پروسه گرفتن برگه سبز نسبت به عادی صورت میگیره؟؟
    متشکرم

    1. سلام وقت بخیر. بطور گلی فرآیند گرفتن معافیت حدود دو ماه طول میکشد.

  213. سلام ببخشید نظام وظیفه برای بیماریه میوپی با سیکلوپلژی کامل زده آیا با این معاف از رزم میشم بعد بهم گفتن سپاه نه معاف پزشکی نه از رزم نه هیچی دیگه قبول نمیکنه نمیشه طوری باشه که قسمت اداری سپاه خدمت کرد؟

    1. سلام. خیر برای استخدام نظامی معافیت پزشکی یا معاف از رزم محدودیت ایجاد می کند

  214. سلام وقت شما بخیر
    میخواستم بدونم معاف از رزم چشم هم احتیاج به شورا و کمیسیون پزشکی دارد یا رای پزشک کافی است؟ و سوال دوم اینکه اساسا چند بار برای مشمول کمیسیون پزشکی تشکیل می شود محدودیتی دارد یا خیر؟ با تشکر از پاسخگویی شما

    1. سلام،بله احتیاج به تایید کمسیون پزشکی داره و اگر رد شد شما یک بار حق اعتراض دارین و باز هم اگر رد شد میتونین به دیوان عالی کشور شکایت کنید (ولی این کار توصیه نمیشه )

  215. سلام ببخشید من زانو های پام حالت پرانتزی دارند و به هم نمی چسپند+چشمم هم ضعیف است با نمره ۲/۵ آیا معاف از رزم میشوم؟

    1. سلام. دریافت معافیت های پزشکی به تایید کمسیون پزشکی نظام وظیفه وابسته است. درباره ضعیف بودن چشم توضیحات شما کامل نیست برای دریافت اطلاعات دقیق میتوانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید. ولی با احتمال زیاد می توانید معافیت از رزم بگیرید

  216. باسلام من معاف از رزم هستم و کارت سبز بسبج دوره ۴۵ روزه دارم مزایایی توی موزش سربازی داره؟

    1. سلام. چنانچه دوره ۴۵ روزه بسیج را گذرانده باشید طول دوره آموزشی شما به ۱۵ روز قابل کاهش یا قابل حذف است.

  217. سلام من فتق ارثی دارم معاف از رزم میشم یا دائم راهنمایی کنید

    1. سلام در صورت عود بعد از عمل جراحی معاف دائم و در غیر اینصورت معاف از خدمات رزم می شوید که بستگی به روند درمان شما و تشخیص شورای پزشکی نظام وظیفه دارد

  218. سلام اگر من به دلیل چاقی معاف از رزم بشم و بعد خدمت مدرک پزشک عمومی بگیرم آیا تو استخدام برای بیمارستان به مشکل میخورم؟

  219. سلام خسته نباشین،ببخشین بنده رو آرنجم که مال چن سال پیش هس چن تا جای تیغ،لیسانسمو گرفتم میخواستم برم خدمت آیا اگر هیچ مشکلی دیگری نداشته باشم جز جای تیغ باز هم بنده رو معاف از رزم میکنند حتی اگر نخواهم معاف از رزم بشم باز هم معاف از رزم خواهند کرد؟

  220. سلام، یکی از شرایط تسهیل امریه سربازی معاف از رزم بودن است، آیا معاف از رزم بودن مانع استخدام شدن در شرکت های دولتی مانند پتروشیمی و پالایشگاه ها نمی شود؟

    1. سلام متاسفانه بله برای استخدام شدن در این شرکت ها نباید معاف از رزم داشته باشید

  221. سلام من ۴تا مشکل معاف از رزم شدن دارم ارتوپدی ریه و اعصاب روان ایا شانس معاف شدن دارم فوق دیپلمم و این مشکلات هم فقط معاف از رزم میدن

    1. مشکل شما نیاز به برسی بیشتری دارد برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  222. سلام وقت بخیر من مشکل هالوس والگوس(شصت کج پا )دارم در حدی ک بیشتر از دو سه ساعت پام نمیتونه داخل کتونی یا کفش بمونه و اگر تایمش زیاد بشه دردش به حدی زیاد میشه که ب زمین میوفتم….
    خاستم بدونم معاف میشم یافقط معاف از خدمات رزمی میشم؟؟؟
    یا اینکه اصلا معاف نمیشم!!!

    1. سلام،درخواست معافیت دهید به احتمال زیاد معافیت دائم برای شما در نظر گرفته میشود.

  223. سلام.شاخصbmi من۱۵ هست.آیامعاف از رزم به من تعلق میگیره؟

  224. سلام من هر وقت استرس میگیرم
    دست و پاهام قفل میکنه در واقع فلج میشم به صورت موقتی
    ممکنه معاف دائم بشم؟؟جواب بدید لطفا

    1. سلام. باید بیماری بررسی بشود و با توجه به مدرک تحصیلی معافیت مشخص میشود.

  225. سلام می خواستم بدونم معاف از رزم من در برگه های جدید اعزام ذکر نشده یا جدیداً ذکر نمیشه و به صورت الکترونیکی در پرونده اعزام خدمت سربازی ثبت شده؟

    1. سلام. این مورد هم در برگه اعزام به خدمت و هم درپرونده شما قید میشود چنانچه پس از اعزام شرایط معافیت از رزم برای شما اجرا نشد به فرماندهی پادگان خود مراجعه کنید و مراتب را به اطلاع برسانید.

  226. سلام خسته نباشید من مادرزادی دریچه میترال قلبم گشاده میخواستم بدونم معافیت تعلق میگیره یا نه؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که در عملکرد شما مشکل ایجاد کند و با تشخیص کمیسیون بله

  227. سلام آموزشی گروه الف بودم تو یگان به خاطر دورغ گفتن و اشتباه بنده چون تازه وارد بودم و فک کردم راحتتره معاف از رزم گفتم بی خوابی دارم و زدن اعصاب روان. بنده رومعاف از اسلحه کردن یه ماه و هر ماه میگن ویزیت مجدد نمیزارن حرف زد بنده سالمم بدون خط خش آیا این برداشته میشه چون ویزیت مجدد می‌نويسن و چی حساب میشه گروه ب یا الف و راه حل برای برداشتن معاف از اسلحه خدا حفظتون کنه 💚

    1. سلام . میتوانید در خواست تجدید نظر بدهید ، معاف از رزم در طول خدمت سربازی به نظر یگان مربوطه بستگی دارد.

  228. سلام من پایه خدمتی دی 99 وقتی سر یگان اومدم گفتن بریم دکتر بعد روانشناس گفت استرس داشتی به دلیل خودمو بندازم شهر خودم گفتم بله برا دوری از خانوادم بعد زد برام ریزش مو استرس اظطراب اعصاب روان بعد از برج 11 2ماهی یه بار میرم تمدید میکنه میگه 2ماه بعد ویزیت مجدد هیچ مشکلی ندارم نه خطی نه تتویی نه بیماری خاصی سالم سالمم تو آموزشی هم گروه الف بودم موهام هم کم مونده از پیشونیم مو در بیاد که زده ریزش مو خدا نگذره ازش چیکار کنم که سالم بزنن و برام زدن معاف از اسلحه و تمدیدش میکنه هرماه دکتر روان شناس همون کلینیک آیا این گروه ب حساب میشه یا الف کمیسیون نمیفرسته فقط تمدید میکنه راهنمایی کنین لطفا که دوباره سالمم بزنن به خدا کارتشو برا استخدامی دولتی نیاز دارم چون سالمم خیلی دنبالش هستم ممنون

    1. سلام . دریافت هر نوع معافیت پزشکی یا اعصاب و روان به نظر پزشکان نظام وظیفه بستگی دارد با این وجود میتوانید درخواست تجدید نظر بدهید.

  229. سلام منو معاف از اسلحه کردن یه ماه و هر ماه میرم تمدیدش میکنن مشکل ندارم چطوری حذفش کنم و این معاف از رزم حساب میشه

    1. سلام بله معاف از رزم محسوب میشه و برای ابطال آن می توانید به نظام وظیفه اعتراض بزنید و معاف از رزم خود را ابطال کنید.

  230. سلام وقت بخیر بنده یک مشکل استخوانی داشتم از خیلی وقت پیش میخاستم بپرسم برای شرکت در نیرو انتظامی بانوان آیا رد میشوم؟! داراب سابقه خوبی در علمی هستم ولی به نظامی بودن علاقه دارم لطفا راهنمایی کنید 🙏🏻

    1. سلام. یکی از شرایط آن برخورداری از توانمندی های جسمانی و فیزیکی است

  231. سلام ببخشید پیام من واسه شما ارسال شد نوشتم پایه خدمتی دی 99 برای راهنمایی گروه الف بشم نوشتم

    1. سلام.شاخصbmi من۱۵ هست.آیامعاف از رزم به من تعلق میگیره؟

    2. سلام من تک بیضه هستم از بچه گی تشنج کردم ودر عمل اجرای بیضه ام را از دست دادم الان هم تک بیضه هستم معاف دائمی میشم یا نه

      1. سلام در خواست معافیت پزشکی دهید با نظر پزشک شاید موافقت شد

    3. سلام
      ببخشید من جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا انجام دادم و ۴۵روز بعدش بخوام برم خدمت پزشک زود دونسته( منظور از ۴۵اینه که تاریخ اعزام لیسانسه ها ک اوله برجه )وگفته دیرتر برو و معاف از رزمم بگیر حتما
      سوالم اینه که آیا اصلا تعلق میگیره به من
      واینه یمقدار دیرتر برم چی؟تاثیری توی تشخیص از معاف رزم ایجاد نمیشه؟

      1. سلام. در صورت تایید و تشخیص دپزشک نظام وظیفه میتوانید زمان اعزام را به تعویق بیاندازید در غیر اینصورت اگر مراجعه نداشته باشید مشمول غایب به حساب خواهید آمد و عواقب آن برای شما میتواند از جریمه اضافه خدمت تا جریمه نقدی در پی داشته باشد .

    4. سلام خسته نباشید من متولد ۱۳۷۰ وازدواج کردم ودوتا بچه هم دارم یکی ۶سالشه دومی ۲سالشه وبیماری واریکوسل دارم ومعاف از رزم شدام (اکه عملش کنم ۶ماه بهم مرخصی میدن وبه ازای هر فرزند ۳ ماه کسری درمجموع ۶ ماه میشن چون دوتا فرزند دارم ) ایا معاف میشم فرزنده جانبازم ونوه شهیدام با تشکر از شما

  232. سلام من هر دو چشم‌ام ضعیفه، نزدیک‌بین با شماره ۴.۲۵ و ۴ه. و هردو هم‌ ۰.۵ شماره استیگمات اند. مدرک تحصیلی‌ام کارشناسی ارشده. میخواستم بپرسم برای معاف از رزم چشم نیاز به مراجعه به متخصص معتمد نظام وظیفه و تشکیل کمیته است یا همون معاینه اولیه امکان تایید معاف از رزم وجود داره؟ ممنون

    1. سلام نوع معافیت در کمیسیون پزشکی مشخص میشود به احتمال زیاد معاف از رزم هستید

  233. سلام من پایه خدمتی دی 99 هستم و تو آموزشی گروه الف بودم و سالم سالمم اما در یگان در نیرو انتظامی به دلیل اینکه شهر خودم بیفتم گفتم استرس دارم و برام زدن ریزش مواسترس اظطراب اعصاب روان با اینکه اندازه خاندان دکتره من مو دارم کم مونده از پیشونیم مو در بیاد از برج 11 دارم 2ماهی یه بار میرم میگم سالمم و هیچ تتو و خطی رو بدنم ندارم ولی میگن برو یه ماه یا دو ماه دیگه بیا چیکار کنم که برا بزنن سالمم و گروه الف کنم خودم هیچ مشکلی ندارم حتی 1نقطه مشکل خواهشا راهنماییم کنین خیلی برام مهمه کارت پایان خدمتم یه لطفی در حقم بکنین راهنماییم کنین خدا حفظتون کنه ممنون❤️

    1. سلام شما میتوانید اعتراض داشته باشید و معاف از رزم بودن خود را ابطال نمایید

        1. به پزشک مراجعه کنید و در صورت تایید کمیسیون پزشکی بله می توانید

    2. سلام من چشم چپم تنبلی داره از بچگی تا حالا یکمم استرس دارم آیا بخاطر هرکدومشون به تنهایی معافیت از رزم میتونم بگیره یا دوتاش باهم یا اصلا هیچکدوم؟

      1. سلام. دریافت هر گونه معافیت پزشکی اعم از معافیت دائم یا معافیت از خدمات رزمی به بررسی و نظر کمسیون های نظام وظیفه بستگی دارد، که با توجه به شدت مشکل هر یک از مشمولین متفاوت می‌باشد.

  234. سلام من توآموزشی گروه ب شدم میخواستم بدونم برای بیمه کردن به مشکل میخورم؟

      1. ‌سلام من کف پایم صافه و پرستار هستم ایا درصورت گرفتن معاف از رزم در استخدامی مشکلی برام پیش میاد؟

    1. سلام.من مشکل اضطراب دارم و معاف از رزم شدم.اگه بخوام در آینده دفتر وکالت باز کنم یا پروانه برای کسب و کار به مشکل میخورم؟

  235. سلام وقتتون بخیر ببخشید بنده لیسانس حسابداری دارم و ۶ ماهه که جراحی ترمیم مینیسک و رباط acl کردم میخواستم بدونم آیا شرایط من معاف از رزمه یا معافیت دائم ؟ چون بخاطر استخدام اداری دوست ندارم معافیت دائم بهم بخوره

    1. سلام اگر پارگی مینیسک به همراه اختلال عملکردی باشد وارگی aclدوطرفه باشد معافیت دائم درغیر این صورت معاف از رزم خواهید بور

  236. سلام خسته نباشید کسی که معاف از رزم هست در دوره اموزشی یک ماه است یا کمتر ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوره آموزشی کوتاه تر است و درقسمت یگان هم از کارهای سخت منع میشوید

    2. سلام بعد از رای کمیسیون برای معاف از رزم میتونیم خودمون ارگان استخدامیمون را انتخاب کنیم .برای مثال سپاه خدمت کنیم چکار باید بکنیم

  237. سلام من کلا دندان ندارم و فقط در فک پایین چهارتا ایمپلنت دارم لثه هم ندارم ک دندان مصنوعی بذارم استخوان فکم تحلیل رفته ایا معاف میشوم

    1. سلام اگراستخوان فک و صورت درشما ناهنجاری دارد و همین مسئله موجب اختلال در عمل جویدن می شود و همچنین تکلم تان را با اختلال مواجه می نماید. این دسته از افراد شامل معافیت دائم می شوند.

      1. سلام . من کف پام صافه تاریخ ۷/۱ اعزامم آیا میتونم تو آموزشی برم بهداری معاف از رزمم کنند

        1. سلام . بله امکان درخواست معاف از رزم حین خدمت وجود دارد

  238. سلام و قتتون بخیر،بنده روی آرنجم جای تیغ دارم ک مربوط ب هفت سالی میش ک اون زمان ی اشتباهی کردم،الانم لیسانس دارمو میخوام ب خدمت برم ولی ب احتمال زیادی گروه ب بشم،علاقه ای رفتن ب نهادی های نظامی ندارم بعد خدمت ولی آیا برای استخدام سایر ادارات دولتی ب مشکل میخورم،گیر میدن ب همچین چیزایی؟؟

    1. سلام خیر معاف از رزم برای استخدامی هابه مشکل برنمیخورند

  239. سلام ببخشید من چند روز پیش پیامک برام فرستادت رفتم کمیسیون معاینه شدم به دکترم گفتم هیچ مشکلی ندارم گفت۴۵روز دیگه جواب نهایی میاد
    میخوام بدونم چ مدت بعد از رای کمیسیون مکان و تاریخ اعذام به خدمتم معین و مشخص میشه؟
    باتشکر

    1. سلام تاریخ مشخصی ندارد بستگی به زمانی که شما درخواست دادید دارد.

  240. سلام ببخشید من معاف از رزم شدم ایامیتونم ب رای صادره اعتراض کنم کی

    1. سلام بله میتوانید اعتراض بزنید مدارک جدید بیاورید

    2. سلام من به خاطر لاغری فرستادن کمیسیون آیا معاف از رزم میشم یا معاف دائم وزنم 42کیلو گرم هستش

    3. سلام و رباط صلیبی ام نیمه پاره هستش و آیا معاف از رزم میشم

  241. سلام و وقت بخیر
    من هم نرمی دریچه میترال قلب دارم و هم مشکل حملات پانیک و هم حملات میگرنی شدید
    میخاستم ببینم برای کدومش اقدام کنم برای معافیت از رزم بهتر هست که بعدا برای استخدام هم مشکلی پیش نیاد برام و اعصاب و روان نره تو پروندم
    ممنون میشم به طور کامل راهنماییم کنید

    1. سلام میتوانید از هرسه استفاده نمایید معاف از رزم بودن دراستخدامی ها مشکلی بوجود نمی آورد

        1. سلام . با توجه به نوع معافیت پزشکی میتواند از ۲ هفته تا ۵ هفته متفاوت باشد.

  242. سلام من لیسانس کامپیوتر هستم شورا عالی رای معاف از رزم برام صادر کردند ،تو کامنت ها خوندم برای معاف از رزم ها هم نگهبانی و پست میگن باید بدن آیا ما هم نگهبانی و پست باید بدیم ؟
    بنظر شما بیشتر امکان داره ارتش بیفتم یا نیروی انتظامی اعزام برج۶ هستم

    1. سلام معاف از رزمی ها ازکارهای سنگین منع می‌شوند اگر کارهای سنگین داشتید حق اعتراض دارید

  243. سلام
    آیا اگه ۳ تا معاف از رزم بگیرم معاف کامل میشم؟
    برای لاغری و بیماری های استخوانی معاف از رزم شدم اگه برای ی بیماری دیگه معاف از رزم بگیرم آیا بهم معافیت کامل میدن ؟

  244. سلام وقت بخیر من تو دست و پاهام انگشت اضافه هست 6 انگشتیم پاهام که کلا نمیتونم کفش بپوشم اذیت میشم دستام هم انگشت اضافه دارن استخون دارن و حسشون میکنم دست راستم انگشت6 اومده تو کف دستم نمیتونم مشت کنم دستمو حتی موقع گرفتن قلم به دست هم اذیت میشم و کف دستام مدام عرق میکنه میخواستم بدونم چجوری باید اقدام کنم اصلا معاف میشم یا نه؟

    1. سلام بله میتوانید برای معافیت پزشکی اقدام نمایید

    2. سلام خوبی معاف از رزم خوبه یانه داخل کارت پایان خدمت می نویسند معاف از رزم یانه اکه بنویسند در کار های دولتی مثل جهاد کشاورزی شرکت های خصوصی و غیر نمیزارند

      1. سلام معاف از رزم در کارت پایان خدمت درج نمی شود و مشکلی برای استخدام ایجاد نمی کند

  245. سلام
    بعد از اتمام آموزشی ،تقسیم شدیم آیا میشه تلفن همراه با خود ببریم؟

    1. سلام و وقتتون بخیر،بنده در دوران راهنمایی یه اشتباهی کردم و روی آرنجم جای تیغ زدم ک جاش معلوم هس درسته از روش چن سالی میگزره ولی جاش مونده،بنده لیسانسم و میترسم برم خدمت و معاف از رزم بشم و تو آینده نتونم تو استخدام ادارات شرکت کنم آیا واقعا برام مشکل ساز میشه این؟؟؟

      1. سلام معاف از رزم بودن مشکلی دراستخدامی ها بوجود نمی آورد فقط در قسمت یگان دوران خدمت از کارهای سخت وسنگین منع میشوید

    2. سلام
      من صافی کف پای شدید دارم.
      آیا میتونم معاف از رزم بشم؟

      1. سلام وقت بخیر در صورت تایید کمیسیون پزشکی بله می توانید

  246. سلام وقت بخیر
    آیا میشه بعد از اینکه آموزشی تمام شد و تقسیم شدیم تلفن همراه با خودداشته باشیم؟

    1. سلام من روی دستم یه تاتوی کوچیک هستم اونم مال بچگیه الان نیس خلاصه ایا برام معاف از رزم میزنن یانه چون قرازه از نظام وظیفه برام‌اس ام اس بیاد برم‌کمیسیون ایا اونجا اعصاب رون میزنن بخاطر تاتو؟ یا معاف از رزم بشم چون من مشکلی ندارم ونمیخوام معاف ازرزم بشم

      1. سلام خوبی معاف از رزم خوبه یانه داخل کارت پایان خدمت می نویسند معاف از رزم یانه اکه بنویسند در کار های دولتی مثل جهاد کشاورزی شرکت های خصوصی و غیر نمیزارندهه

        1. سلام معاف از رزم در کارت پایان خدمت درج نمی شود و مشکلی برای استخدام ایجاد نمی کند

  247. سلام من معاف از رزم گروه الف هستم میگن ک گروه الف هم پست میدن بالا برجک ولی با باتوم آیا درسته؟!!!!

    1. سلام معاف از رزمی ها از کارهای سنگین منع می‌شوند اگر کارهای سنگین به شما تعلق گرفت حق اعتراض دارید

  248. سلام. وقت بخیر.
    من بیماری واریس پا دارم. میخواستم بدونم معاف از رزم میشم؟
    و اینکه معاف از رزم در ارتش، آموزشی داره یا خیر؟

    1. سلام واریس های شدید وهمراه با اختلال عملکرد معافیت دائم ولی به واریس های خفیف معاف از رزم تعلق میگیرد. بله معاف از رزم دوره آموزشی دارد.

  249. سلام. وقت بخیر.
    من بیماری واریس پا دارم.
    میخواستم بدونم معاف از رزم میشم ؟
    و اینکه معاف از رزم در ارتش دوره آموزشی داره یا نه؟

    1. سلام وقت بخیر
      واریس های شدید وهمراه با اختلال عملکرد معافیت دائم ولی به واریس های خفیف معاف از رزم تعلق میگیرد. بله معاف از رزم دوره آموزشی دارد.

      1. سلام وقت بخیر.بنده دیسک کمر دارم ولی به صورت خفیف.ایا جزو شرایط معاف از رزم هست؟؟ینی میشه گرفت معافیت؟؟؟

        1. سلام درصورت تشخیص پزشک مبنی برعدم توانایی انجام حرکات سنگین معاف از رزم می شوید

  250. سلام وقت بخیر من از چندجا شنیدم تعداد روزهای اموزشی معاف رزم ها کمتره درسته آیا؟

    1. ‌سلام خیر فقط در دوران آموزشی از کارهای سنگین منع می‌شوند.

      1. سلام من مدرکم دیپلم هست و هم کف پام صاف هستش و هم مجموع نمرات دو چشمم 8 است و یک چشمم تنبلی دارد و هم کتف سمت راستم تیر خورده بوده با تفنگ بادی آیا معاف دائم میشم یا معاف از رزم؟

        1. سلام معاف از رزم که صد درصد ولی معاف دائم را کمسیون پزشکی باید تایید کند

    2. اره نصف افراد عادی اموزش میبینن. ما یک ماه اموزش دیدیم، معاف از رزم ها ۱۵ روز

      1. سلام‌من‌معاف‌رزم‌شدم‌بعد‌خدمت‌برا‌کار‌درادراها‌مشکل‌نداره

      2. سلام ببخشید کس که تو آموزشی گروه ب باشه برای استخدام ادارات دولتی به مشکل بر میخوره بخاطر خراش ناخن شده گروه ب

  251. سلام خسته نباشید،من تو قفسه سینه سمت چپ پنچ انگشت پایین تر از نوک سینه به علت حادثه ای در کودکی فرورفتگی یکی از دنده هام هست دکترا گفتن نمیشه هیچ کاریش کرد، عموما مشکلی نداره برام ولی بعد یک دقیقه دویدن تنگی نفس شدید و سرگیجه میگرم به نظر شما معاف از رزم تعلق میگره؟

  252. سلام
    من دوتا از انگشت های پام انحراف دارن میخوام خدمتم را سپاه پذیرش کنم آیا معاف از رزم میزنن؟

    1. سلام باید بیشتر بررسی شود لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید.

  253. سلام من خودم آسم دارم میتونم بپرسم آموزشی معاف از رزم ها چند روزه

    1. سلام دوره آموزشی کوتاه تر است ولی بیشتر درقسمت یگان شما از کارهای سنگین منع میشوید

  254. سلام خسته نباشید ببخشید من فردا اعزامم هست برای سپاه و معاف از رزم هستم میخواستم بدونم چقدر طول میکشه تمام بشه و اینکه کارت سبز فعال هم دارم آیا تاثیری داره

    1. سلام بله کارت سبز فعال تاثیر دارد
      معاف ازرزم مدت یگان کمترمیشود و شما از کارهای سنگین منع میشوید

      1. سلام من فردا برای نظام وطیفه میرم احتمال این که معاف از رزم بشم زیاده
        من کی اعزام میگیرم

    2. داداش کدوم سپاه افتادی؟ بعد اینکه تهران افتادی؟ منم مث تو معاف از رزمم و دوره تکمیلی دارم ولی سپاه پذیرشم نمیکنه. نمیدونم چیکار کنم…

  255. سلام خسته نباشید
    من یک کلیه مادر زادی دارم
    با این شرایط معاف از رزم میشم یا معاف کامل؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید .
    چند مرتبه فرستادم ولی نمیدونم چرا منتشر نمیشه نظرم

    1. سلام باید وضعیت کلیه مشخص تر بیان کنید میتوانید بامشاوران ما تماس بگیرید ولی درکل بله معافیت پزشکی شامل شما میشود

  256. سلام من معاف از رزم هستم و عصاب روان خوردم بخاطر خودزنی و خالکوبی و یگان هم اوفتاده پدافند هوایی ایا به من اموزش پدافند هوایی میدن و شرایط من چطوری است در یگان سپاه

  257. سلام من تو پادگان معاف ار رزم گروه ب شدم میخواستم بدونم کارت چه ارگان هایی میتونن یا اجازه دارن از کارت استعلام بگیرن .خیلی نگران این موضوعم

    1. باسلام تمام ارگانهای اداری و دولتی استعلام میگیرند.

      1. سلام خسته نباشید،من تو قفسه سینه سمت چپ پنچ انگشت پایین تر از نوک سینه به علت حادثه ای در کودکی فرورفتگی یکی از دنده هام هست دکترا گفتن نمیشه هیچ کاریش کرد، عموما مشکلی نداره برام ولی بعد یک دقیقه دویدن تنگی نفس شدید و سرگیجه میگرم به نظر شما معاف از رزم تعلق میگره؟

        1. سلام وقت بخیر
          بله برای معافیت پزشکی اقدام کنید.

      2. سلام Bmi من ۱۶.۱ هست و دوست ندارم معاف از رزم بشم اگه خودم درخواست معافیت پزشکی ندم ممکنه بخاطر وزن کمم منو معاف از رزم کنن؟

        1. سلام شما زمانی که به پزشک نظام وظیفه مراجعه کردید ایشان شما را کامل چک می‌کنند وچون bmiشما کمتر از هفده است معاف از رزم خواهی شد.

  258. سلام من کف دست و مچ پا به پایین به شدت عرق می‌کنه. آیا معاف کامل شامل می شود؟ یا معاف از رزم؟ و اگر معاف از رزم احتمالا چه جایی خواهم افتاد؟

  259. سلام خسته نباشید
    من یک کلیه مادر زادی دارم
    با این شرایط معاف از رزم میشم یا معاف کامل؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید .

    1. باسلام BMI بیشتراز ۳۵ معاف خدمات رزم میشود .

  260. سلام .من دو تا از مهره هام دیسک سیاه و یکی از مهره هام بیرونزدگی داره معافیت پزشکی من چطوری خواهد بود ممنون میشم راهنمایی کنید .

  261. سلام تو پادگان گروه ب شدم میتونم جواز آرایشگاه بگیرم مشکل ایحاد میکنه؟

  262. سلام من گروه ب شدم میخواستم ببینم برای شرکت استعلام میگیرن یا نه. از کپی کارت هم میتونن استعلام بگیرن ، از طریق کد زیر تراشه استعلام میگیرن یا خوده تراشه

  263. سلام من تو پادگان گروه ب شدم شرکت های غیر دولتی یا دولتی از کارت استعلام میگیرن؟.استعلام سوئپیشینه درباره معاف از رزمی گروه ب چیزی میزنه یا فقط بخاطر پرونده دعواست..،

    1. باسلام ادارات وشرکت های دولتی حتما استعلام میگیرن

      1. سلام،بنده هنوز ب خدمت نرفتم و رو آرنجم جای تیغ هس ک مربوط ب ده سال پیش،حالا لیسانس دارم ولی نگرانم تو استخدام های دولتی با مشکل مواجه بشم آیا واقعا تو استخدام مثلا بانک و ادارات دولتی بنده با مشکل مواجه میشم؟؟؟

        1. سلام معاف از رزم بودن مشکلی دراستخدامی ها بوجود نمی آورد فقط در قسمت یگان دوران خدمت از کارهای سخت وسنگین منع میشوید

  264. سلام من تو پادگان گروه ب شدم شرکت های غیر دولتی یا دولتی از کارت استعلام میگیرن؟.استعلام سوئپیشینه درباره معاف از رزمی گروه ب چیزی میزنه یا فقط بخاطر پرونده دعواست..

    1. باسلام
      ادارات وشرکت های دولتی حتما استعلام میگیرن

    2. سلام،من سه شگستگی در مچ دست و ران پا و لگن داشتم و پلاتین رو هم خارج کردم،انحراف پا هم دارم کمتر از ۱۲ سانت،دیسک گردن هم دارم ایا معاف دائم میشوم؟

  265. سلام من تو پادگان گروه ب شدم شرکت های غیر دولتی یا دولتی از کارت استعلام میگیرن؟.استعلام سوئپیشینه درباره معاف از رزمی گروه ب چیزی میزنه یا فقط بخاطر پرونده دعواست.

    1. باسلام وقت بخیر ادارات وشرکت های دولتی حتما استعلام میگیرن

  266. سلام خسته نباشید
    من یک کلیه مادر زادی دارم
    با این شرایط معاف از رزم میشم یا معاف کامل؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید .

  267. سلام خسته نباشید من کف پام صافه به طوری که وقتی پامو زمین میزارم گوشت اظافه از ناحیه قوسی پا میزنه بیرون یعد اینکه پاشنه پام به طرف داخل کشیده میشه میخاستم ببینم معاف دائم میشم واگه شدم مشگل برام تو آینده شغلی پیش میاد اگه مشگل پیش بیاد میتونم سالم خدمت کنم یا نه بعد مدرکم کاردانی هست

    1. سلام به احتمال خیلی زیاد شما معاف از رزم می شوید.

      1. با سلام من چند تا از انگشت های دست چپم بیحسه ایا معاف از رزم میشوم؟

        1. سلام. احتمال معاف از رزم وجود دارد و برای بررسی بیشتر با مشاوران تماس بگیرید

  268. سلام
    من pfoقلبی دارم میخواستم بدونم کدام معافیت را میتونم بگیرم معاف یا معاف از رزم؟

  269. سلام من به خاطر تتو هام معاف از رزم شدم وقتی که کارت پایان خدمت و بهم بدن معاف از رزم هم میزنن تو کارت یا نه چون میخوام بعد از سربازی تتو هامو پاک کنم وارد نظام بشم مشکلی پیش نمیاد واسم

  270. سلام من معاف از رزم شدم بعد از سربازی میخوام تتو هامو پاک کنم میتونم استخدام شم تو نظام … یا واسم تو کارت پایان خدمت گروه ب میزنه

    1. سلام وقت بخیر
      معاف از رزم در کارت درج نمیشود ولی احتمالا پرونده شما توسط خود نظام بررسی میشود و دردسر دارد

  271. سلام کسی که ضعیفی چشم، اختلالات اضطرابی افسردگی سردرد شبیه میگرن ارترز زانو لکنت زبان تعریق دست پا دارد چه نوع معافیتهای دارد؟

    1. سلام معافیت اعصاب و روان و پزشکی به صورت (معاف از رزم و دائم)

    2. سلام.آیا بعد از مشخص شدن رای کمیسیون برای معاف ازرزم خودمون میتونیم ارگان واسه خدمتتون انتخاب کنیم

  272. سلام وقت بخیر
    بنده معاف از رزم هستم و اعزامی ۱ مرداد
    میخواستم بدونم معمولا معاف از رزم ها رو داخل شهر خودشون میفرستن آموزشی ؟
    و اینکه در دوران آموزشی اگه تو شهر خودمون باشیم میتونیم بریم خونه ؟
    و چیز دیگری هست حتما معاف از رزم ها کارای مثل رژه و اینا رو ندارن ؟ چون چنجا شنیدم گفتن فرق نمیزارن

    1. سلام معاف از رزم ها راحت تر هستند و رژه و شیفت شب و ….. ندارند و در کل بیشتر مورد توجه و حمایت هستند .

  273. سلام من قبلا بیماری تب مالت داشتم الآن هم دوباره بیماریم برگشته این بیماری معافی بهش تعلق میگره تو هر مقطع از تحصیل ؟

    1. اموزشی معاف از رزم پونزده روزه یا همون سی روزه ممنون میشم جواب بدین

      1. سلام تفاوت آموزشی شما با افراد عادی این است که شما از کارهای سنگین در آموزشی منع میشوید

      2. اگر معاف از رزم باشی و خدمت تو سپاه بیفته آموزشی کلا 15 روزه اینو همه بدونن

  274. ی سوال داشتم
    اگر کسی دو مورد معاف از رزم همزمان داشته باشه
    تاثیری در معافیت دائم داره یا باز معاف از رزم میمونه

    1. سلام ببخشید من معاف از رزم شدم ایامیتونم ب رای صادره اعتراض کنم کی

      1. سلام بله میتوانید اعتراض بزنید مدارک جدید بیاورید

  275. سلام خسته نباشید
    اگر کسی اختلالات اضطرابی، افسردگی، ضعیفی چشم،تعریق دست پا، درد زانو شبیه ارتورز، سردرد ، لکنت زبان داشته باشه چه نوع معافیتهای داره؟

    1. سلام تمامی این بیماری ها باید به صورت مفصل بررسی شود چرا که درجه بیماری است که نوع معافیت را مشخص میکند.

  276. سلام من تو آموزشی گروه الف بودم ولی تو یگان گروه ب زدن به خاطر استرس اظطراب ریزش مو آیا در تراشه ثبت می‌شود یا برای یگان خدمتیه این اعصاب روان و در استخدامی مشکل میخورم جواب سه تا سوالمو لطفا بدین

    1. سلام معافیت از رزم در کارت درج نمیشود ولی در استخدامی های گهم پرونده شما چک میشود .

    2. من گروه ب هستم و من رو برای پست رو برجک مینوسیند میخاستم ببینم قانونی ؟ چون میگن گروه ب پست نداره

      1. شما می توانید به یگان خدمتی خود شکایت کنید طبق قانون این موضوع نباید اتفاق بیفتد

  277. سلام .خواستم بدونم قوصی کف پا اگه زیاد باشه و لگن خشک باشه و پا پرانتزی باشه معاف دائم میشم

    1. سلام اگر حاد باشه معاف کامل اگر حاد نباشه معاف از رزم.

      1. سلام خسته نباشید
        من یک کلیه مادر زادی دارم
        آیا معافیت کامل میگیرم یا معاف از رزم میشم ممنون میشم اگه جواب بدید.

  278. با سلام من در آموزشی برگ سبز سالم خوردم اما تو یگان گروه ب خوردم حالا تو پایان خدمتم معاف از رزم میزنند یا سالم؟؟؟ و اینکه تو کارت ثبت میشه نگرانم بخدا

    1. باسلام تو کارت میزنند وبرای کار مشکل ایجاد میکند.

    2. سلام خسته نباشید
      من یک کلیه مادر زادی دارم
      با این شرایط معاف از رزم میشم یا معاف کامل؟
      ممنون میشم اگه جواب بدید .

  279. سلام من دیسک کمر دارم وکف پای راستم صاف هستش آیا معاف از رزم شامل من میشه؟؟؟؟

  280. سلام گروه ب چه معایبی داره در حین سربازی و بعد از سربازی؟و اینکه معاف از رزم هر نوعی باشه بعد از پایان خدمت روی کارت نوشته نمیشود ولی در تراشه الکترونیکی ثبت و ضبط میشود.درسته؟

  281. سلام
    من به دلیل در رفتگی پی در پی کتف میتونم معافیت از رزم بگیرم

    میخواستم بدونم این معافیت از رزم برای امریه وزارت نیرو یک امتیاز محسوب میشه یا یکی از شرایطش هست؟

    اگر این معافیت از رزم را بنده بگیرم احیانا برای کار و استخدامی در ارگان ها به عنوان نمونه وزارت نیرو نفت و…مشکلی برام ایجاد نمیکنه؟

  282. سلام ببخشید من بخاطر دوسانت کوتاهی پاشنه اشیل فرستادن کمیسیون پزشکی ایا میتونم خودم مانع معاف از رزم شدنم بشم؟
    واگر معاف از رزم بشم در مرحله مصاحبه اموزش و پرورش و بانکها مشکل برام پیش میاد؟
    با تشکر

    1. سلام
      معاف از رزم در استخدام مشکل ساز نمیشود

  283. با سلام بنده لیسانس دارم و یک پای من رباطش پاره است و در حین راه رفتن دچار قفل میشود و باید حتما یک جا بشینم و ان را باز کنم میخواستم بدونم شرایط من برای معافیت دائم و یا معاف از رزم چگونه است

    1. سلام
      Acl و Pcl اگر هردو مشکل داشته باشند معاف دائم

  284. سلام وقت بخیر من رابط صلیبی پام پاره است و در راه رفتن مشکل برایم ایحاد میشود آیا معاف از رژم میشوم یا معاف دائم

    1. سلام
      Acl و Pcl اگر هردو مشکل داشته باشند معاف دائم

      1. من فقط ACL پای چپم پاره شده و ۹۸عمل کردم. چون فقط ACL هستش معاف دائم نمیشم که . فقط خواستم بدونم معاف از رزم هستم یا خیر؟

        1. سلام در افراد جراحي شده بدون اختلال عملي :معاف از خدمات رزمي

  285. سلام ، بنده ۳سال پیوندکلیه شدم ، روی شکم بخیه دارم و دارو خم میخورم ، ایامعاف میشم؟

  286. سلام من گروه ب ام تو پادگان معاف از شیفت شب شدم نمیزارن پادگان بخوابم و میخواستم این اطلاعات مثل شیفت شب تو تراشه کارت میزنه یانه فقط میزنه گروه ب .،واسه جواز کسب ارایشگاهم مشکل ایجاد میکنه؟

  287. سلام ببخشید من به دلیل دوسانت کوتاهی پاشنه آشیل معاف از رزم شدم
    میخواستم بدونم این نوع معاف از رزم مشکلی برای استخدام در ازمون اموزش و پروش و بانک ها ایجاد میکند؟ یعنی سبب استخدام نشدنم میشه؟

  288. سلام ایا معاف از رزم شدن به دلیل دوسانتی متر کوتاهی پاشنه اشیل در استخدام شدن در اموزش وپرورش و بانکها مشکل ایجاد میکنه؟ یعنی موجب استخدام نشدنم میشه؟

  289. سلام ببخشید من به دلیل دو سانتی متر کوتاهی پاشنه آشیل معاف از رزم شناخته میشم
    میخواستم بدونم برا استخدام در اموزش و پرورش(ازمون استخدامی)و بانکها به مشکل میخورم؟سبب استخدام نشدنم میشه؟

      1. سلام من در پادگان ب پزشک مراجعه و تشخیص گشادی خفیف دریچه قلب بود و ب کمیسیون مراجعه کردم معاف از رزم زدن اما جوابش هیچوقت به پادگان ارسال نشد قرار بود یک هفته ای ارسال بشه و بعدش کسری خوردم و خدمتم تموم شد امکانش هست تو اطلاعات کارتم ثبت باشه ؟

  290. سلام ببخشید من به دلیل دوسانتی متر کوتاهی پاشنه اشیل معاف از رزم شناخته شدم میخواستم بدونم که این نوع معاف از رزم مشکلی در استخدام ازمون اموزش و پرورش و بانکها ایجاد میکنه؟یعنی باعث استخدام نشدنم میشه؟
    خواهش میکنم پاسخ بدید

  291. سلام من در آموزشی گروه آلف بودم و در یگان گروه ب اعصاب روان خوردم به خاطر دروغ گفتن وگرنه سالم سالمم آیا برای استخدامی شرکت ها و نظام به مشکل میخورم کميسيون نرفتم واینکه درست میگن معاف از رزم یا اعصاب روان فقط برای یگان خدمتیه و بعد خدمت مث سربازای گروه الف هستن وبرای گواهینامه مث سربازای عادی هستن و به مشکل نمیخورن

    1. سلام بله در صورت معافیت دائم به مشکل میخورید .

  292. سلام همسرم معاف ازرزمه افتاده سپاه.همه جا معاف ازرزما ۱۵روزه س ولی سپاه یکماهه.ایا معاف ازرزمها هم یکماهه هستن یانه.ایا راهی وجود داره که فرمانده پادگان زودتر بفرسته یانه

  293. سلام من تو آموزشی گروه الف بودم در یگان خدمت به خاطر ريزش مو واسترس البته دروغ گفتم گروه ب خوردم و زدن اعصاب روان دوره3ماهه دادن و نرفتم ویزیت مجدد د برگه سبز یا همون پليس +10سالم خوردم همون الف آیا در کارت پایان خدمت یا تراشه درج می‌شود نتیجه نهایی برام ندادن نرفتم دنبالش برم دنبال یا نه مهم نیس

    1. سلام خیر در کارت پایان خدمت سالم درج می شود

  294. سلام کسانی که در طول خدمت معاف از رزم و یا اعصاب روان میخورن یا گروه ب آیا در کارت پایان خدمت میخوره معاف از رزم یا اعصاب روان یا فقط برای یگان خدمتی که اسلحه بگیری یا نه. چه موارد در بحث معافیت در کارت خدمت درج می‌شود

  295. سلام . دیپلم ردی هستم و دوسال غیبت دارم
    ژنیکوماستی بسیار شدیدی دارم
    تو سونوگرافی بافت فیبروندلار تایید شده و تانر ۳ هم بالاتر هست
    میتونم معاف دائم بشم ؟

    1. سلام بله احتمال معافیت برای شما بسیار زیاد است.

    2. سلام
      بنده مدرک کاردانی فوق دیپلم دارم
      با 90روز اضافه خدمت
      همینطور معاف از رزم هستم بخاطر شلی دریچه ی قلب.
      آیا اضافه خدمت بخشیده میشود؟
      آیا افراد معاف از رزم می‌توانند در حین خدمت استخدام نیز شوند؟ مثلا استخدام در بخش های اداری نظامی.

      با در نظر گرفتن شاعر و نویسنده بودن بنده چه امتیازی شامل حالم می‌شود؟

      1. سلام
        اضافه خدمت در صورت عفو رهبری بخشیده میشود
        هیچ امتیازی

  296. سلام خسته نباشید من حیخوام معافیت از رزم بگیرم به نظرتون موقع استخدامی آموزش و پرورش مسکلی ایجاد نمیشه؟

      1. سلام خسته نباشید من زیر دیپلمم
        شماره چشمم هفت و بیست و پنجم
        ولی معافم نکردن الان اموزشیم چیکار کنم معاف شم؟!

        1. سلام با مدرک دیپلم بایدنمره چشم شش به بالا باشد وبا مدرک لیسانس نمره‌ی ضعیفی چشم هشت باشد

        2. آقا عرفان شما باید اعتراض میزدی ، چون به احتمال زیاد اشتباهی تو پروندهٔ شما شده .
          شما با مدرک زیر دیپلم و نمرهٔ چشم بالای هفت صد در صد معاف میشید ، حتی اگه دیپلم هم بودید باز معاف میشید

  297. با سلام من معاف از رزم هستم ولی هم اسلحه به من حمل می کنند وهم در اردوها باید شرکت کنم مثلا فردا قرار است به یک اردوی ۱۵ رو زه بروم من چکار کنم می گویند ما معاف از رزم وغیره نمی دانیم خیلی وقتها با انکه پاهام مشکل دارد حرکات دویدن و.. بهم انجام می دهند من نمی دانم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام به نظام وظیفه کل مراجعه و اعتراض کنید .

  298. سلام خسته نباشیو من اعزام 1.5.1400هستم. چند درصد احتمال داره بیوفتم ارتش.

  299. سلام.معاف از رزم برای رفتن ب خارج دردسرایجادمیکنه یاخیر.
    اگ تو سپاه خدمت کنیم درخارج از کشور ب مشکل میخوریم یا ن اگ مشکل ایجاد میکنه راهی هست؟

    1. سلام
      سربازی در سپاه برای خروج از ایران مشکل ایجاد میکند

  300. سلام
    خسته نباشید
    من مشمول غایبم
    و یک بار معاف از رزم شدم
    و دوباره امسال اقدام کردم و معاف دائم شدم و هزینه کارت رو هم پرداخت کردم
    ولی سرهنگ لطف کردن و با بردن پرونده به شورای عالی معافیت دائم رو به معاف از رزم تبدیل کردن
    با داشتن ۲تا معاف از رزم و اینکه یکبارش درواقع معاف دائم شدم و تغییر کرده
    با شرایط غیبتی که دارم میتونم چندماه بعد دوباره معافیت بگیرم؟
    شرایط من بیماری مغز و اعصاب هست
    و کیست آراکنویید دارم
    پزشک جراح مغز و اعصاب بیمارستان نظر مثبت
    و پزشکای کمیسیون رای معافیت پزشکی دادن
    که معاف شدم و پرداخت کردم
    اما پزشک شورای عالی که همراه سرهنگ بودن
    پزشک مغز و اعصاب داخلی بودن و ربطی به معافیت من نداشتن و برای اینکه فقط بویایی رو ندارم معاف از رزم کردن منو
    و همچی رو تغییر دادن
    آیا میشه بعد دوباره با دوتا معاف از رزم و اینکه یه بار معاف دائم شدم کاری کرد!!!؟؟؟
    یا الان میشه کاری کرد!؟؟؟
    چون یکم مرداد اعزام زدن که البته نمیتونم برم

    1. برای یک بیماری چند بار میشه درخواست داد منم شرایطم مثل شماس و تو شورای عالی رد شدم

      1. سلام. رای شورای عالی پزشکی قطعی است و قابل اعتراض نمی باشد

        1. من واسه گوشم مغافت از رزم شدم گوش چپ شنوایی ندار زدن 40درصد گوش راست زدن 50درصد الان وفقط گوش راست سعمک میزنم چون گوش راست وفقط سعمک شنوایی دارم

  301. سلام
    بند در معاینه اولیه سالم تشخیص داده شدم و در دوره آموزشی برای بنده گروه ب ثبت کردند، الان این وضعیت بنده در روی کارت یا تراشه ثبت میشه که گروه ب هستم یا معاف از رزم ثبت میشه ؟!
    خیلی نگران هستم لطفا راهنمایی کنید

  302. سلام وقتتون بخیر ببخشید میخواستم بپرسم که من بیماری دفع پروتیین800 دارم و با این مقدار آیا معاف از رزم میشم و یا دائم و اینکه امکان مصرف قرص در حین خدمت آموزشی وجود داره؟؟

    1. سلام
      معاف از رزم. حین خدمت مصرف قرص با تاییدیه پزشک مانعی ندارد

  303. سلام.روز بخیر
    من 4 سالگی تنگی حالب داشتم و عمل پیوند حالب انجام دادم.چند ماه پیش هم که مراجعه کردم دکتر،بعد سونوگرافی گفتن کلیه سمت راست قدری متورم شده.خواستم ببینم با این شرایط معاف میشم یا فقط معاف از رزم.
    در صورت معاف نشدن وضعیت آموزشی سربازی چطوری میشه.
    با تشکر

    1. سلام
      ر صورت حاد بودن شرایط فعلی امکان معافیت هست ولی اگر معاف نشوید در آموزشی تاثیری ندارد

  304. معافیت از رزم تو دوره 45 روزه برای اخذ کارت سبز هم لحاظ میشه ؟

      1. سلام من معاف از رزم تو مدت سربازی تأثیری داره یا ن یعنی برا غیر بومی معاف از رزم چند ماهه کلن؟؟

  305. سلام: شوهرم قوز قرنیه داره چشم چپش فرستادن کمیسیون پزشکی تهران نمره هفت را براش نوشته الان امدم شهر خودم دوباره کمیسیون تشکیل دادن میگن معاف از رزم هست لطفا راهنمایی کنید شوهرم ۴۰ سالش هست

    1. سلام دوست عزیز
      بسته به نظر انها دارد . امکان اعتراض وجود دارد .

      1. همسرم ۵/۲ رفته آموزشی و معاف رزم شده میخواستم بدونم چند روزه است معاف رزم یعنی چند روز معاف رزم هست؟؟

        1. سلام در معافیت رزم امور سنگین برای ایشان منع می‌شود.

  306. سلام: شوهرم قوز قرنیه داره چشم چپش فرستادن کمیسیون پزشکی تهران نمره هفت را براش نوشته الان امدم شهر خودم دوباره کمیسیون تشکیل دادن میگن معاف از رزم هست لطفا راهنمایی کنید شوهرم ۴۰ سالش هست

    1. سلام بسته به نظر انها دارد . امکان اعتراض وجود دارد .

    2. سلام من خودم آسم دارم میتونم بپرسم آموزشی معاف از رزم ها چند روزه

      1. سلام دوره آموزشی کوتاه تر است ولی بیشتر درقسمت یگان شما از کارهای سنگین منع میشوید

      1. سلام روزتون بخیر
        من یک پام رباط صلیبی و قدامی و مینیسک در اثر اتفاقی پارگی کامل داشت و عمل کردم و پای دیگم رباط صلیبیم پارگی خفیف داره و عضله چهار سر زانوم انحراف داره
        الان معاف از رزم میشم یا معاف دائم؟ مدرکم هم لیسانس هستش

  307. سلام من روی گردنم و صورتم خالکوبی دارم آیا معاف دايم میشم

    1. سلام
      درصورتی که 50% بدن شما خالکوبی باشد معاف میشوید

  308. سلام من روی گردنم وصورتم خالکوبی دارم من معاف دايم از سربازی میشم

    1. سلام
      درصورتی که 50% بدن شما خالکوبی باشد معاف میشوید

  309. سلام، من کارشناسی ارشد هستم، محل آموزشیم ثابتخواه گیلان هست، خواستم بپرسم اشتباهی رخ نداده در تقسیم بندی؟ چون این پادگان فقط دیپلم میگیره ظاهرا؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام اگر معترض هستید به نظام وظیفه کل مراجعه نمایید .

  310. سلام. آیا ممکنه به خاطر بیماری اعصاب و روان کسی رو در پادگان اموزشی معاف از رزم کنن؟ (که توی یکی از سایتا نوشته معاف از رزم پادگانی). یا اینکه باید حتما باید به کمیسیون فرستاده بشه؟!

  311. سلام ،من این سوال رو تا الان از چند نفر پرسیدم ولی به جواب قانع کننده ای نرسیدم ،می خواستم بدون آیا معاف از رزم روی خود کارت پایان خدمت حک میشه تا در داخل تراشه کارت ثبت میشه.با تشکر

    1. با سلام .روی کارت خیر ولی در تراشه کارت بله .

  312. سلام
    از رفتن به کمیسیون پزشکی تا جواب نهاییشون چقد طول میکشه؟
    من صافی کف پا دارم و دکتر گفته احتمالا معاف از رزم میشم.

  313. سلام
    میخواستم بدونم کل زمان از رفتن به کمیسیون پزشکی تا جوابشون چقد طول میکشه؟
    من صافی کف پا دارم و دکتر گفته احتمالا معاف از رزم میشم.

    1. سلام. با توجه به قوانین نظام وظیفه یک تا سه ماه.

      1. سلام خسته نباشی من قبل ازرفتن به سربازی هیچ مشکلی نداشتم وتو گروه الف شدم بعدش تو یگان بخاطر اینکه ممتاهلم کفت شب ها نمیتوانم بادگان بمونم خانه ام جداست روان پزشک من تو گروه ب گذاشت الان من درکل توگروه ب یاالف هستم? بعدش میتوانم اعتراض کنم چون هیچ مشکل خالکوبی واعصاب ندارم

  314. سلام خسته نباشید ایا وزارت دفاع با مدرک دیپلم سرباز میگیره و ایا سربازی در وزارت دفاع راحت است یا سخت

      1. سلام من مهری ۱۰کمروم شکسته ولان پلاتین داخل کمرم هسته و مهری ۹کمرومهم آسیب دیدم سال۹۶خدمت بودم دگیه تصادف کردنم نتونستم برم خدمت

        1. سلام. صرف داشتن پلاتین در بدن برای شما معافیت به همراه ندارد این اتفاق بسته به اینکه چه میزان روی کارکرد عادی شما تاثیر داشته است میتواند معافیت دائم یا معافیت از رزم داشته باشد.

  315. سلام.من توع آموزشی بی دلیل گروه ب کردن ،نه خط نه تاتو نه افسردگی دارم,چقدر باید بگذره تا اعتراض بدم و میشه دوباره الف شم ؟

    1. سلام از طریق پادگان محل خدمت خود اقدام کنید.

  316. من پنیک خفیف دارم و خوبم اما واسه محکم کاری میخام قرص ببرم سربازی . اگه بفهمن قرص مصرف میکنم گروه ب میرم؟ اخه دوس ندارم

    1. خیر اصلا اینچنین نيست من خودم سرباز سپاهم یکیش اینه که ساعت 6.5 باید پادگان باشی تا شب و شب پست بدی تا ساعت 6 صبح و 6 صبح باید بری داخل گردانت و ساعت اداری تا 12 الی 1 بذارن بیای خونه و دوباره ساعت 6.5 باید پادگان باشی و ادامه… و به نظرم نیرو انتظامی بهتره گرچه آموزشی به نظرم سختره

  317. سلام و عرض ادب من 2 مورد معاف از رزم دارم و ارشد دارم و غیبت ندارم . باز هم معاف از زرم حساب میشه؟ یا معافیت دایم. یکی ساکرالیزاسیون کمر + نارسایی بسیار خفیف قلب که گاهی تپش قلب هم احساس میشه.

  318. سلام یه سوال فنی؟فرق بین معاف از رزم عصاب و روان و معاف دائم عصاب و روان چیه؟آیا واسه اخذ گذرنامه مشکلی ب وجود میاره؟یا ربطی به گذرنامه نداره

    1. با سلام ذر معافیت از رزم شرایز شما بهبود مییابد در معاف دائم کاملا معاف میشود و علت معافیت در کارت شما درج میشود. معاف از رزم در کارت شما تاثیری ندارد .

      1. سلام من در ارتش خدمت میکنم معاف از رزمم هستم میخواستم ببینم آیا میتوانم حین خدمت استخدام ارتش بشم بیماریم هم بیماری مهمی نیست،ممنون میشم جواب بدین؟

  319. سلام یه سوال فنی فرق بین معاف از رزم عصاب و روان ومعاف دائم عصاب روان چیه؟؟آیا واسه گذرنامه محدودت ایجاد میشه یا به گذرنانه ربطی نداره

    1. با سلام ذر معافیت از رزم شرایز شما بهبود مییابد در معاف دائم کاملا معاف میشود و علت معافیت در کارت شما درج میشود. معاف از رزم در کارت شما تاثیری ندارد .

  320. سلام خسته نباشید. صافی کف پا جز چه گروهی است و ایا کسی کف پای صاف داسته باشه پست برجک میده یا نه

    1. با سلام بستگی به شرایط و توانمدی شما دارد .

  321. سلام،من چند ماهی میشه که خدمتم رو تموم کردم و کارت پایان خدمتم رو گرفتم،حین خدمت معاف از رزم بودم ولی دقیق نمی دونم علت معافیت از رزم بودنم چی ثبت شده و این که آیا گروه الف بودم یا ب، از کجا میتونم این موضوع رو استعلام کنم و متوجه بشم؟

    1. با سلام معاف از رزم خیلی مهم نمی باشد نگران نباشید درج نمیشود.

  322. سلام من بخاطر بخاطر بیماری اعصاب از آموزشی فرستادنم کمسیون سپس 2باربهم شش ماه موقت دادن بعد معاف از رزمم کردن بخش 5بند3، 15الی20روز میگذره، متاهلم ومادرمم تحت پوشش بهزیستیه میتونم برای کفالت اقدام کنم شرایطم طوری نمیتونم برم سربازی خواهشا راهی نشونم بدین

    1. با سلام پاسخ شما نیازمند بررسی بیشتر است تماس بگیرید.

  323. سلام من معاف از رزم شدم بخاطر اعصاب (استرس،شب ادراری)
    ولی نظرات رو که خوندم پشیمون شدم میتونم الان اقدام کنم معاف از رزمو حذف کنن؟

    1. با سلام امکان لغو معافیت وجود دارد اما باید بدانید که خیلی سخت است.

  324. سلام
    من هر کدوم از چشمام نمره 3.25 هست و طبق چیزی که خوندم میتونم معاف از رزم بشم
    الان سوال من اینه که بعداً بخوام گواهینامه رانندگی بگیرم به مشکل میخورم یا نه ؟ و آیا روی کارت سربازی درج میشود؟

  325. بنده واريكسول گريد ٣ داشتم و چند سال پيش عمل كرده و به اين خاطر معاف از رزم هستم همچنين الان پارگى رباط صليبى acl و مينيسك پاى چپ دارم آيا براى اين ٢ مورد معاف از رزم مى توانم معافيت دائم بگيرم ؟؟!

    1. سلام برای پاسخ به سوال شما نیاز به اطلاعات بیشتری هست لطفا برای دریافت پاسخ درست و کامل با مشاورین اویژه در تماس باشید

    2. سلام و خسته نباشید خدمت شما و تیم محترمتان من معاف از رزم هستم و گواهینامه دارم ولی مدرک تحصیلیم دیپلم ناقصه میتونم اونجا توی اموزشی ماشین به عهده بگیرم با تشکر

  326. سلام من فوق لیسانس دارم و غیبت ندارم، تک پسر هستم و معاف از رزم. آیا آموزشی در شهر خودم (تهران) خواهم بود؟

    1. با سلام
      به این موارد مربوط نمیشود. اما در کل امکان بودن در شهر خودتان بالاست

  327. معاف ازرزم بدلیل عدم شنوایی یک طرفه جهت استخدام بعنوان پرستار دربیمارستان امکانش هست یانه

    1. سلام دوست عزیز
      متوجه نشدم . معاف میشوید اما برای استخدام بستگی دارد

  328. سلام
    من در زمان ارسال دفترچه به دلیل اینکه وقت کافی برای انجام فرآیند کمیسیون و… جهت اخذ معافیت از رزم رو نداشتم، وضعیتم رو سالم اعلام کردم و برگ سبز گرفتم.
    میخواستم بدونم با توجه به اینکه بیش از یکماه تا زمان اعزام فرصت دارم، میتونم در این فرصت برای معافیت از رزم اقدام کنم؟
    متشکرم

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتوانید به معاونت انسانی مراجعه کنید.

  329. سلام من امروز رفتم پذیرش سپاه واسه سربازی رو دستم ی خط بود 4سانت اینا ولی خیلی نازکه و من گروه ب زد میتونم اینو تغییر بدم حالا این اشتباهی ب.ئ که 7 سال پیش افتاده

  330. سلام نامزد من 1 اردیبهشت اعزام شد، نیروی انتظامی معاف از رزمم هست، بمن گفتن ک آموزشی 15 روزه، امروز 16روز گذشت ولی هنوز اونجا بهشون اعلام نکردن، یعنی 30 روزس😢؟؟

    1. سلام.بستگی به محل خدمت داره باید از پادگان پیگیری کنید.

  331. سلام من لکنت زبان نوع خفیف دارم یعنی استرس زیاد میگیرم و دچار اختلال توی تکلم میشم آیا میتونم معاف از رزم بگیرم؟ ضمنا دفترچه پست کردم و ۴/۱ اعزام هستم میتونم الان اقدام؟

    1. سلام بستگی داره کمیسیون نظام وظیفه چه تصمیمی بگیرند باتوجه به شدت لکنت.میتوانید به پلیس+10مراجعه کنید.

    2. سلام من قدم ۱۷۵ وزنم ۱۳۸ و bmi هم ۴۵ (رسما غولیم برای خودم😂)میخواستم بدونم که معاف از رزم میشم یا نه

  332. سلام خسته نباشید. ایا درسته معاف از رزم ها بیشتر در سپاه و نیروی انتظامی خدمت میکنند.

    1. سلام واضح مطرح نشده اما خیر
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

      1. سلام خسته نباشی،من قبلاً تصادف شدید کردم دست و پامو شکست و پلاتین گذاشتم اما درآوردم چون گفتن معاف نمیشی،اما الان یکبار دیگه عمل کردم،و درد بسیار شدیدی دارم و بعضی اوقات لنگ میزنم آیا معافی بهم میدم یا فقط معاف از ززم؟

        1. با سلام شرایطتتان اگر بحرانی باشد و واقعا شرایط خدمت نداشته باشید معاف دائم و اگر جزئی باشد و امکان خدمت با شرایط مساعد باشه معاف از رزم میشوید .

        1. سلام من 23 سالمه کاردانی فوریت های پزشکی رو دارم پام مرداد امسال پیچ خورد و از سه جا ترک برداشت و تاندون پام به شدت آسیب دید تا حدی که هنوز هم تحت درمانم و بگفته پزشک میتونم خرداد سال آینده برم خدمت ، گوش من هم تا حد خیلی کمی کاهش شنوایی داره ، من اگه برای معاف از رزم اقدام کنم آیا به من تعلق میگیره ؟چون اگه به پام فشار بیارم باز هم مثل سابق خواهم شد و اینکه آیا با توجه به اینکه اگر استراحت کافی انجام بدم من هیچ مشکلی نخواهم داشت میتونم استخدام بشم در اورژانس 115 یا نه
          با تشکر

          1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت از رزم دارید

  333. سلام
    من قبلا واسه مشکل قلب و عروق معاف از رزمی گرفتم
    ولی دانشگاه قبول شدم
    میخواستم ببینم حالا که دانشگاه تموم شده مجدد باید پرونده جدید باز کنم یا کلا معاف از رزم محسوب میشم

    1. سلام بله همچنان معاف از رزم هستید برای اطمینان ازطریق پلیس+هم میتوانید اقدام به پرسش کنید

  334. سلام خسته نباشید کف هر دو پام صاف هستش و مدرک هم دیپلم و مچ پای چپم دفورمیتی داره اما انعطاف‌پذیر پذیر ایا معافیت دائم میدن یا رزم. و خدمتم در شهر خودم است؟

    1. سلام شرایط شما باید بیشتر بررسی شود اما به طور کلی بستگی به شدت اذیت شدنتون داره و نظر کمیسیون پزشکی نظام
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  335. سلام ببخشید همسرمن اموزشی معاف ازرزم هست پادگان گیلان غرب اول بهشون گفتن پنجشنبه این هفته نرخیصند ولی دوبتره ازدیشب گفتن ابلاغیه اومده بایدمعاف هاهم تا 28بمونن.خدالعنتشون کنه.توروخدا جواب بدید.صحت داره

    1. سلام اگر ابلاغیه جدید هست بله صحت داره و بستگی به ابلاغیه ها داره

    1. سلام شرایط شما باید بیشتر بررسی شود برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید
      چنانچه قوز قرنیه با کراتومتری قابل اندازه گیری نباشد فرد بیمار می توانید معافیت دائم دریافت نمایید

  336. سلام من کوررنگی کامل هر دو چشم دارم آیا معاف از رزم میشم؟

  337. سلام من خدمتم تموم شده میخواستم ببینم امکان حذف معاف از رزمی هست یا نه؟

      1. سلام خسته نباشید
        من معاف از رزم هستم و افتادم سپاه یکم خرداد اعزام هستم
        به معاف از رزم گیر میدن یا تا آخرش سپاه خدمت میکنم؟

  338. سلام من در اموزشي برام معاف از رزم گروه ب اعصاب روان زدن در صورتي ک نه تتو دارم نه خود زني ن مشکلی ميخوام ببينم بعد خدمت ميشه برای معلمي اقدام کنم يا نميشه؟

    1. سلام وابسته به شرایط استخدامی و نیروی مد نظر احتمال اینکه به مشکل بخورید هست.

      1. سلام من لکنت زبان نوع خفیف دارم یعنی استرس که میگیرم دچار اختلال تو صحبت میشم آیا میتونم معاف از رزم دریافت کنم؟ و این که دفترچه پست کردم و ۴/۱ اعزامم میشه الان اقدام کنم؟

        1. سلام بستگی داره کمیسیون نظام وظیفه چه تصمیمی بگیرند باتوجه به شدت لکنت.میتوانید به پلیس+10مراجعه کنید.

    2. سلام من فوبیا نوع شدید ب رعدوبرق دارم..میتونم معاف دائم باشم؟؟؟

      1. سلام دوست عزیز
        سلام به تنهایی خیر اما جهت راهنمایی کاملتر تماس بگیرید.

  339. سلام نامزد من یکم اردیبهشت رفت اموزشی معاف از رزمه افتاده سپاه میخام بدونم دوره اموزشی معاف از رزم چند روزه هست؟؟؟ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      با سلام حدودا 15_30 روز بسته به رسته کاری و اموزشی متغیر است .

  340. سلام ببخشید،الان کسی که معاف از رزم باشه،مدت زمان آموزشی اون فرد از ۱ ماه به ۲ هفته کاهش پیدا میکنه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله .البته باز هم به پادگان شما بستگی دارد و تصمیم نهایی که برای شما میگیرند .

  341. سلام .من مشکل بیماری دارم و معاف از رزم هم صد درصده ولی قبل خدمت اگه بخوام اینو نهایی کنم تا به درد سربازی امریه هم بخوره از کجا باید شروع کنم ؟

    1. سلام باید به پلیس به علاوه 10 مذاجعه کنید و فرم معافیت پزشکی دریافت کنید بعد از بررسی مرونده دفوت به کمیسبون میشوید .برای تکمیل سوال خود با مشاوران ما تماس بگیرید.

  342. سلام من پرولاپس دریچه میترال دارم، دوره تکمیلی بسیج رو نمیتونم برم؟

    1. با سلام اگر متوجه شوند خیر . که معمولا متوجه میشوند و اجازه نمیدهند .

  343. سلام بنده معاف از رزمه اعصاب و روانم
    دوره اموزشی از طرف نیرو انتظامی برای من یک ماه است یا ۱۵ روز؟

  344. سلام
    ببخشید، کسی که معاف از رزم بشه، دوره آموزشی و خدمتشو به شهر خودش میندازن یا هر شهری که بیفته؟

    1. سلام. فردی که معاف از رزم است آموزشی ندارد اما ممکن است هر شهری بیفتد.

  345. سلام من تتو دارم برم. خدمت معاف ارزم میشم گروه ب میشم. بد میگن ک هیچ شرکتی قبول. نمی کنند

    1. سلام.باید بیشتر بررسی شود.اما بله درست گفته شده است.

      1. سلام ببخشید همسرمن اموزشی معاف ازرزم هست پادگان گیلان غرب اول بهشون گفتن پنجشنبه این هفته نرخیصند ولی دوبتره ازدیشب گفتن ابلاغیه اومده بایدمعاف هاهم تا 28بمونن.خدالعنتشون کنه.توروخدا جواب بدید.صحت داره

        1. سلام اگر ابلاغیه جدید هست بله صحت داره و بستگی به ابلاغیه ها داره

  346. سلام من بیماری فاویسم دارم.‌تو دوران نوزادی خونمو عوض کردند. آپاندیسمم عمل کردم.ممکنه معافیت از رزم بگیرم؟در ضمن مدرکم ارشد عمرانه.

  347. سلام کسی که معاف از رزم شده و دوره ی آنوزشیش رو طی کرده و اوایل خدمت اصلی رو میگذرونه آیا امکان به جریان انداختن دوباره پرونده پزشکی و معافیت دائم رو داره؟؟ دلیلشم وجود پلاتین تو پا باشه

    1. باسلام .اگر تا به حال اعتراض نکردید بله بازهم باید شرایط شما بیشتر بررسی شود

  348. سلام من میخواستم بدونم من با تنگی کانال نخاعی دارم مدرک تحصیلی تاثیری بر گرفتن معافیت دائم دارد

    1. سلام باتوجه به شدت بیماری معافیت دائم صادر خواهد شد.

  349. سلام
    آیا معافیت از رزم ، باید دوره آموزشی رو بگدرونن

    1. سلام دوست عزیز
      بله دوره با توجه به محدودیت شما تغییر میکند

      1. سلام من اگر از گروه الف به گروه ب برم از پست دادن معاف میشم ؟؟

    2. سلام من به خاطر مشکل اعصاب معاف از رزم شدم الان قرص های زیادتری مصرف میکنم میتونم درخواست معافیت دائم بدم؟؟؟

      1. سلام این موضوع بستگی به درجه بیماری و مدرک تحصیلی شما دارد که باید دقیق تر بررسی شود.

  350. سلام
    شصت من. دو سه ساله شکسته و خم نمیشه هنوز هم
    واریکوسل گرید سه هم دارم
    آیا معاف میشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عدم درمان و یا مقاومت به درمان احتمال بالایی دارد

      1. سلام خسته نباشید من توآموزشی سربازی فرارکردم اگه خودم را مهرفی بکنم تجدیددوره میشم توروخدا جوابمو بدین ممنون میشم

        1. سلام اگر زمان فرارتان کمتر از دو سال میباشد در چنین شرایطی فرد به یگان قبلی منتقل میشود و گذراندن دوباره دوره آموزشی ضروری نمیباشد و تنها موضوع فرار ادر دادگاه های نظامی مورد بررسی قرار میگیرد و جریمه های لازم برایتان در نظر گرفته میشود میتوانید با ما تماس بگیرید.

  351. سلام وقت بخیر
    ببخشید افراد معاف از رزم از ماه های خدمتشان کسر خواهد شد یا هماهن ۲۴ ماه هستند ولی بصورت سبک تر از افراد عادی؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر تغییری در مدت زمان خدمت ندارید

  352. من مشکل پا دارم کف پای صاف و در راه رفتن مشکل دارم میلنگم و پام خیلی خیلی زود درد میگیره آیا معاف دایم میشم یا معاف ار رزم

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت بیماری و میزان انحراف پا و همچنین مدرک تحصیلی خود بررسی میشود .برای بررسی دقیق تر با کارشناسان تماس بگیرید.

  353. سلام وقتتون بخیر
    بنده از نوزادی تا ۶ سالگی مشکل شدید سنگ کلیه و حالب و همچنین برگشت ادرار داشتم به طوری که دکترا قطع امید کرده بودن و تو همون بازه زمانی شش ساله ۱۳ تا عمل جراحی داشتم
    میخواستم ببینم امکان معافیت وجود داره همه مدارکشم موجود هستش
    ضمنا من بیست سال سن دارم و آخرین بار چن سال گذشته معاینه رفتم مشکلی نبود

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عدم سلامت جسمانی میتوانید اقدام کنید.اخرین چکاپ پزشکی مورد تایید خواهد بود

  354. سلام

    من سابقه عمل جراحی سنگ کلیه داشتم و دوبار انجام دادم. تمام مدارک پذیرشم هم موجود هست.
    امکان معاف از رزم برای من وجود داره؟
    ضمنا برای معاف از رزم میشه بعد از اعزام به پادگان اقدام کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورت وجود ناراحتی میتوانید در حین خدمت اقدام کنید

  355. سلام و وقت بخیر
    من بیماری پوستی ( اگزما ) دارم . طوری که سر تمام انگشت های دستم پوستش کنده و زخم میشه ، میخواستم بدونم آیا من معاف از رزم میشم یا معاف دائم .
    ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت بیماری و مدرک تحصیلی بررسی میشود.با کارشناسان تماس بگیرید

  356. سلام وقتتون بخیر من 3سالی میشه تحت درمان هستم اعصابم سریع بهم میریزه هر چند وقتی یک بار خودکشی میکنم و افسردگی شدید دارم قرص ارام بخشم مصرف میکنم میخواستم ببینم معاف از رزم بهم میدن یا معافییت دائم مدرک تحصیلیم سیکل هست19سالمه

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال معافیت هست .باید شدت بیماری توسط پزشک بررسی شود

  357. سلام آیا دوره معاف از رزم 15 روزه هست و معاف از رزم روی کارت پایان خدمت درج می‌شود

    1. سلام دوست عزیز
      در داخل کارت هوشمند ثبت خواهد شد

  358. سلام’بنده وزنم 176 کیلو هستش و قدم 178 هستش با این شرایط معاف دائم میشم؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی و بی ام ای خود برای شرایط معافیت اقدام کنید.برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

  359. سلام .من جراحی انجام دادم طحالم را برداشتن در سال ۸۶.و دوماه پیش بر اثر یه حادثه در مهره دوم کمرم شکستگی ایجاد شد ولی به عمل نرسید .میخواستم بدونم معافیت دائم به بنده تعلق میگیرد؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی و شدت بیماری احتمال دارد

    2. سلام کار هایی که معاف از رزم ها باید انجام بدند چیه یعنی باید چه کار هایی انجام دهند

      1. سلام. بسته به نوع بیماری ای که منجر به معافیت از رزم شده نوع مسئولیت ها و کارهای سرباز متفاوت میشود.

  360. سلام روزتون خوش، من پای صاف شدید به همراه انحراف پاشنه در هر دو پا دارم، سال هاست که مشکلات استخوانی دیگه، مثل قفل شدن زانو، دردهای شدید لگن و کمر دارم، ستون فقراتم کاملا نامحسوس کج شده و از طرفی به لگن و از طرف دیگه به آخرین دنده فشار وارد میکنه، اخرین دنده از یک طرف چند میلی متر زده بیرون و به شدت درد میکنه، یعنی بیست و چهار ساعت من حس میکنم چاقو خوردم اونجا، مدارک پزشکی زیادی هم دارم که دنبال حل مشکلم بودم اما راه حلی پیدا نکردم، آیا معافیت رزم یا دائم میگیرم؟ (مدرک دیپلم)

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی و شدت بیماری احتمال بالایی دارد برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

  361. با سلام من در 4 مورد جداگانه معاف از رزم میشم احتمالش هست معاف کامل کنن…ممنونم جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت بیماری ها کمیسیون نهایی رای صادر میکند

  362. سلام من فردا قراره برم دفترچه بگیرم منتهی درباره بیمه سوالی داشتم
    چه جوری میتونم خودم حین خدمت بیمه کنم که سابقه محسوب بشه ؟
    تو اینترنت یه چیزایی خوندم نمیدونم ماهی 134 تومنه اما نفهمیدم اگه میشه یه توضیحی بدید خیلیی ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      بعد از خدمت با پرداخت هزینه به سوابق خود اصافه کنید

  363. سلام خسته نباشید
    اول اینکه میخوام برای دفترچه اقدا کنم.
    بخوام برای چاقی معاف از رزم بگیرم در این مورد همان پزشک که برای واکسن میریم نظر خواهد داد یا اقدام دیگری باید بکنم؟

    برای من که سن 19 وزن 102 قد 172 هست معاف از رزم میدن ؟

    1. سلام دوست عزیز
      معاف رزم بستگی به شرایط جسمانی شما دارد. بی ام ای خود را بررسی کنید

  364. سلام من تو سربازی از خدمت معاف از رزم بودم الان میتونم تو نیرو انتظامی استخدام بشم معاف از رزمم بخاطر عرق دست بود

    1. سلام دوست عزیز
      از شروط استخدام داشتن سلامت کامل جسمانی مطرح است

  365. سلام من لیسانسم. هر دو چشمم ورم متلحم قرنیه دارن آیا امکان هس معاف دایم بشم؟لطفا پاسخو باشین .باتشکر ؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت بیماری احتمال دارد

  366. سلام خسته نباشید من دو ماهه بخاطر کوتاهی آشیل هردو پا و دردی که بخاطرش به زانوهام و کمرم وارد میشد معاف از رزم شدم اما الان تو پادگان همش منو نگه میدارن و یک شب در میون از ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح پابخشم و حق استراحت ندارم و یک روز در میون هم از ۷ صبح تا ۲ ظهر دژبانم و بعد از تایم اداری هم نمیذارن برم خونه تو ماهه که تو پادگانم فقط مرخصی ساعتی بهم میدن اونم بعضی روزا فقط و مرخصی استحقاقیمم هر ماه دارن میسوزونن خداوکیلی این درستشه؟ من کمردرد و زانو دردم بدتر شده حتی مرخصی ندارم برم دکتر خدارو خوش نمیاد چجوری باید پیگیری کنم این موضوع رو من مشکل دارم اذیتم کجا باید شکایتمو ببرم ینی سربازا هیچ حق و حقوقی ندارن؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      از بهداری و دژبانی کل پیگیر باشد

  367. سلام
    من بابت فتق اینگوینال و واریکوسل گرید 3 و 2 شرایط معاف از رزم دارم
    به خاطر جفتش
    امکانش هست برای معافیت دائم اقدام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال دارد بستگی به مدرک تحصیلی و شدت بیماری دارد

  368. سلام
    من بابت فتق اینگوینال و واریکوسل گرید 3 و 2 شرایط معاف از رزم دارم
    به خاطر جفتش
    امکانش هست برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال دارد بستگی به مدرک تحصیلی و شدت بیماری دارد

  369. سلام خسته نباشید من پارگی دیسک کمر داشتم چند ماهیه که عمل کردم واسه معافیت اقدام کردم اولین معاینه چون مدارکم رو نبرده بودم معاف از رزم شدم اعتراض کردم شورای عالی بازم معاف از رزمم کرد الان من واقعا خودم میدونم من اصلا نمیتونم سربازی برم چون شرایط خاصی دارم مثل ناتوانی در خم شدن،استفاده از توالت فرنگی،شرایط عجیب در خوابیدن اینکه باید به پهلو بخوابم یه بالش بین پاهام بزارم و یه لحاف زیر شکممو … ، من حتی تو کارهای شخصیمم مثل جوراب پوشیدن وناخن گرفتن پام مشکل دارم و اینم که خیلی وقتا هم درد دارم که باید مسکن مصرف کنم الان این سوالو دارم که من میتونم توی سربازی دوباره درخواست معافیت بدم اگر درخواست بدم چون شرایطم رو دیدن راحت تره یا اصلا امکان معافیتم هست واقعا اگه معاف نشم من تحمل نمیکم و اصلا نمیرم .ممنون میشم جواب بدید تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط معافیت با توجه به مدرک تحصیلی و شدت بیماری شما میباشد.

    2. سلام خسته نباشیدمن یکی ازبیضه هام عمل کردم برداشتم ایامعاف ازرزم میشم

      1. سلام دوست عزیز
        با توجه به مدرک تحصیلی احتمال دارد

  370. سلام من کیسه صفرا مو عمل کردم لاپارسکوپی امکان گرفتن معاف از زرم را دارم

  371. سلام من الان سرباز سپاه هستم 6 ماه خدمت.وچندروز پیش دکترمراجعه کردم وگفت فتق جداره شکم داری وبایدعمل کنی خواستم ببینم اگه عمل کنم معاف از رزم میشم یا نه…توکارت پایان خدمتم ثبت میشه یا ن؟؟تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      بله معاف از رزم میشوید. داخل کارت بله ولی روی آن هنوز ثبت نشده است.

  372. سلام وقتتون بخیر.میگم من الان حدود 6 ماه هست در سپاه دارم خدمت میکنم چند روزی هست ک رفتم دکتر و گفته که فتق جداره شکم دارم باید عمل کنی خواستم ببینم اگه عمل کنم معاف از رزم میشم با توجه به این که در حال خدمت هستم؟اخه نمیخوام معاف از رزم بشم و تو کارت پایان خدمتم ثبت شه.تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      بله معاف از رزم میشوید. داخل کارت بله ولی روی آن هنوز ثبت نشده است.

  373. سلام وقت شما به خیر من توسربازی گروه ب شدم آیا توکارت پایان خدمت ثبت میشه ؟بعدامشکلی برام پیش نمیاد ممنون از راهنماییتون

    1. سلام دوست عزیز
      در داخل اطلاعات کارت ثبت خواهد شد. در بعضی موارد احتمال دارد

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط امریه متفاوت است. بعضی از امریه ها نیاز به معافیت از رزم دارد و بعضی خیر

  374. سلام خسته نباشید خواستم بدونم منیکه بخاطرتشنج باید۵سال دارومصرف کنم والان۳/۵سال گذشته اخرخدمتم میتونم واسه استخدامی اقدام کنم یانه؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت سلامت کامل و داشتن کارت معمولی مشکلی نخواهد بود

  375. سلام خسته نباشید من دارای بیماری پکتوس(برامدگی قفسه سینه) هستم و ۶ ماه غیبت هم دارم میخواستم بدونم اگه اقدام به جراحی آن بکنم معافیت موقت بهم تعلق میگیره؟

    1. سلام دوست عزیز

      قبل از اقدام به جراحی به کمیسیون مراجعه کنید

  376. سلام خسته نباشید
    من تروئید کم کار دارم. شامل معاف از رزم میشم ایا ؟

  377. سلام…من لیسانس دارم و پای راستم دو بار از یک ناحیه شکسته… سابقه ضربه مغزی هم دارم… میخاستم ببینم که معاف از رزم میشم؟؟؟

  378. سلام وقتتون بخیر ببخشید من منیسک پای چپم پاره شده و همچنین دوتا از ربات های صلیبی هم نیمه پاره شدن و دکتر معالجم گفتن باید عمل کنم و نکردم. رفتم پیش دکتر گفتن که شرایط معاف از رزم رو دارم و برام درخواست زدن میخواستم بدونم آیا معاف از رزم برای من قطعیه و اینکه بعدا برای استخدامی و گرفتن گواهینامه پایه دو و یک و کار های دیگ دچار مشکل نمیشم؟ و داخل کارت پایان خدمت من گروه ب درج نمیشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای گواهینامه احتمال دارد که با تایید پزشک نیاز داشته باشید

  379. سلام ممنون که وقت میزارین جواب سوالات مارو میدین.
    مدرک تحصیلی من دیپلم هستش و ۱۸ سال دارم و هر دو چشمم هم ضعیف هستش و شماره یکی از چشمام ۴/۷۵هستش البته نزدیک بین و استیکمات همون چشمم هم ۱/۷۵هستش و نزدیک بین هستش،هم ضعیفیش هم استیکماتش هم علامت هستش الان من معاف میشم اگه میشم زودتر برم تا قانون عوض نکردن معافیت بگیرم

      1. نمره بیش از ۸ معافیت دائم داره دوست عزیز . بنده دیروز شورای پزشکی بودم

        1. سلام دوست عزیز
          بله .نمره چشم 8 برای مدرک کارشناسی مورد تایید است

  380. سلام روزتون بخیر
    من دیسک کمر دارم .تازگیا هم معدم سوراخ شد و عمل کردم از طرفی پدرم جانباز 5درصد هست
    او بیمه و حقوق ندارد کارش ازاده
    ایا بهنظرتون امکانش هست معاف بشم؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط معافیت متعددی دارید برای بررسی با مشاورین تماس بگیرید

  381. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید ببخشید من فارغ التحصیل لیسانس حقوق هستم و مهلت 1 ساله تا برج 4 1400 تمام می شود در دوران راهنمایی ساق پایم شکسته و پلاتین گذاشتم اما چند سال پیش درآوردم ولی کل ساق پام بخیه هست و حدود یک سال پیش عمل واریکوسل درجه 1 انجام دادم میخواستم بدونم آیا میشه کاری کرد که معافیت دائم بگیرم؟؟
    و اگر برای معاف از رزم اقدام نکنم مشکلی پیش میاد؟؟
    و پروسه معافیت دائم و معاف از رزم چقدر زمان می‌برد ؟؟
    و اگر بخواهم جزء سربازانی که از سال 1400 حقوقشان افزایش پیدا می‌کند باشم باید چه موقع اقدام کنم؟؟
    دیگر اینکه حدود 10 ماه کسری بسیج و جبهه پدرم رو دارم میخواستم بدونم برای خرید سربازی محاسبه می شود یا خیر 21 ماه محاسبه می شود؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      حقوق سربازان بر اساس بودجه سال بعد محاسبه میشود. برای معافیت اقدام کنید احتمال دارد

  382. سلام من پزشک عمومی هستم و قصد اعزام به سربازی دارم.با توجه به قد و وزنم شرایط معافیت از رزم به دلیل لاغری رو دارم.به نظر شما، با توجه به وضعیت سربازی پزشکان و مشکلاتی که معافیت از رزم بعدا برای استخدام ممکنه ایجاد کنه، ارزش داره برای معافیت از رزم اقدام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تاثیر چندانی ندارد.در صورت مشکل حاد در آموزشی خطرناک است

  383. سلام وقتتون بخیر ‌.من بیماری سرطان استخوان داشتم و دو بار عمل جراحی یکی در قسمت فمور داخل استخوان که تومور بود و جراحی کردم و دیگری در روی جمجمه ،شیمی هم درمانی کردم
    به نظرتون معافیت پزشکی میتونم بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی و شدت بیماری احتمال بالایی دارید .اقدام کنید

      1. سلام من دفترچه پست کردم تاریخش 2ر3ر1400هست اعزام شوم میخوام برم تو سپاه باید چکار کنم یه راهنمای کنید

        1. سلام دوست عزیز
          از پادگان سپاه با برگه سبز خود پذیرش بگیرید

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت نقص در خدمات وظیفه امکان دارد

  384. سلام. من بینیم شکسته انحراف شدید داره آیا معاف از رزم میشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت نقص در خدمات وظیفه امکان دارد

  385. سلام
    الان bmi من 15.9 هست. من معاف از رزم میشم؟
    یه سوال دیگه این که اگه معاف از رزم بشم ولی در طول خدمت bmi بیشتر از 17 بشه چی میشه؟ معاف از رزم میمونم یا دیگه معاف نیستم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تایید رای مشکلی نخواهد بود

  386. سلام خسته نباشید

    من رباط acl پای راستم پاره شده و نیاز به عمل داره

    میتونم معافیت از رزم بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت پارگی دو رباط احتمال معافیت بالا میرود. بستگی به شدت ومدرک تحصیلی دارد

  387. سلام شماره ضعیفی چشمای من ۴/۵ هستش که مجموع شون میشه ۹ الان معاف از رزم هستم یا معاف از خدمت؟

    1. سلام دوست عزیز
      معافیت با توجه مدارک تحصیلی و معاینات بالینی تعیین میشود

  388. سلام بنده اعزامی ۹۹.۷.۱ هستم و تو سپاه خدمت میکنم معاف از رزم هم هستم (واریکوسل دوطرفه راست و چپ گرید ۳و۲ دارم ) تو قسمت اداری هستم ولی یه شب بخواب هستم(پست شبانه) دارم.پدرم هم مشکل جسمانی دارد مورد تایید دکتر دیابت قلب و مغز و اعصاب هم هست
    ایا میشود کاری کرد پست شبانم حدف شود یا لا اقل هفتگی شد?

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تایید ناتوانی پدر برای معافیت کفالت اقدام کنید

    2. سلام منم مثل توام و اینکه مرداد باید برم خدمت مدرکمم لیسانسه باید چه اقدامی کنم؟

  389. سلام.کف دست و پام بعضی وقتا خیلی کم و بعضی وقتا زیاد عرق میکنه.ایا معاف از رزم میشم؟و اگه معاف از رزم شدم برام خوبه یا بد.منظورم اینه خدمتم راحترمیگذره؟

  390. با سلام.بنده در پروسه ی گزینش دانشگاه امین و دانشکاه امام باقر قرار دارم و به دلیل اینکه غیبت نخورم دفترچه پست کردم و قصد ام خدمت نبوده و در همین حال به مشکل بریدگی شیشه و پارگی تاندون انگشت شصت پا و کشیدگی آشیل پا از سمت پاشنه شدم و جراحی کردم.حال با این اوصاف نظام وظیفه من رو معاف از رزم تشخیص دادن چون ملاک شرایط فعلی ام هست.البته اینم بگم مشکل من انچنان جدی نیست و پزشک معالج ام بنده رو گفتن بعد از گذشت تقریبا 6 ماه که دوماهش گذشته. به حالت عادی برمیگردم .اعزام اسفند هستم .تنها سوال جدی من اینه که آیا با تمام دقت بر جزییات فوق الذکر بنده در مرحله ی پزشکی به مشکل جدی برمیخورم یا خیر قابل چشم پوشی هستش اگر من در بقیه مراحل مشکلی نداشته باشم.خواهش عاجزانه میکنم ازتون به دقت پاسخ بدین.بی نهایت سپاسگزارم

    1. سلام دوست عزیز
      از شرایط بررسی پزشکی سلامت کامل جسمانی است . میزان بخیه و جراحت بر بدن خود مشکل ایجاد میکند که به صلاح دید پزشک ممکن است قابل چشم پوشی باشد ولی در غیر این صورت منع استخدام خواهید شد

  391. سلام.من مشکل قلبی دارم و در ۱۰ سالگی قلبم رو عمل کردم.میتونم معاف کامل رو بگیرم؟.یا معاف از رزم میشم.

    1. سلام دوست عزیز
      درصورت عود کردن مشکلات قلبی در حال حاضر امکان معافیت دائم وجود دارد.

    1. سلام
      اگر خفیف باشد بله و اگر شدید باشد معاف دائم

    1. سلام دوست عزیز
      اگر خفیف باشد بله و اگر شدید باشد معاف دائم

  392. سلام خسته نباشید ، من ژیلبرت دارم و بنا به گفته های شما معاف از رزم میشم و میخواستم برای امریه قرارگاه خاتم درخواست بدم ،آیا معاف از رزم بودنم تاثیری در پذیرش و یا عدم پذیرش من برای امریه داره یا نه ؟!آیا موارد مشابه ی بوده؟!

    1. سلام دوست عزیز
      امریه داشتن سلامت کامل جسمی از شروط اولیه است

    2. سلام دوست عزیز…امریه گرفته ی قرار گاه خاتمم…مشکلی نیس میتونی بگیری…

  393. سلام. من کف دستام عرق میکنه بعضی وقتا خیلی شدید بعضی وقتا خفیف احتمالا معاف از رزم میشم ولی نمیخام برای معاف از رزم اقدام کنم میخاستم بدونم توی سربازی به خاطر عرق کف دست دچار مشکل میشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت هرگونه مشکل در رابطه با چشم نظام هیچ مسئولیتی بر عهده ندارد

  394. سلام وقت شما بخیر.
    من پارگی رباط PCL و ریزش خفیف مفصل زانوی راست، دفرمه بودن مچ و کف پای راست – که باعث انحنا رو به داخل شده و گاها باعث برهم خوردن تعادلم هنگام ایستادن میشه – دیسک مهره‌های C5-C6 گردن و سندرم CTS در دو مچ دست. زانوی چپم هم وقتی فشار ناگهانی بهش وارد شه تا چندین روز گرفتگی و درد داره که کارهای روزانه رو مختل میکنه (هنوز معاینه دکتر نشده). در حال گرفتن مدرک کارشناسی هم هستم. با این تفاسیر می‌تونم معافیت دائم بگیرم به‌جای معافیت از رزم؟

    1. دوست عزیز
      بله احتمال دارد نوع و شدت باید بررسی شود از بیمارستان نظامی اقدام کنید

  395. س.خسته نباشید من تو یگان خدمتیم معرفی نامه زدن رفتم بیمارستان سر یک سهل انگاری تست روانشناسی رو اشتباه زدم و هیچ مشکلیم ندارم الان معاف از رزم اعصاب روان برام زدن میخام بدونم احتمالش هست حذفش کنم.

    1. دوست عزیز
      به راحتی مقدور نیست از بهداری مجدد اقدام کنید

  396. سلام
    منو معاف از رزم کردن واسه وسواس
    میخواستم بدونم که آیا تو کارت پایان خدمت گروه ب میزنن یا اصلا نمیزنن

      1. سلام من توی سربازی خط انداختم دستم بخاطر همین از حفاظت اطلاع منفک شدم به نیروی زمینی برای دکتر اینا نفرستادن منو که برام معاف از رزم بزنن میخواستم ببینم ایا من معاف از رزم شدم یا نه ؟ممنون ازشما

        1. دوست عزیز
          از یگان مربوطه برای بررسی پرونده اقدام کنید

  397. من شاخص توده بدنیم 15 هس ، یکی از بیضه هام اتروفی شده و دیگری دچار واریکوسل درجه سبک یک یا دو
    ینی سه تا معاف از رزم میخوره بهم ، امکان داره به من معاف دائم تعلق بگیره ، چطور باید پیگیر شم ، ممنون میشم از راهنماییتون

    1. سلام/درصورت ماژور یا شدید بودن عارضه به تایید پزشک نظام وظیفه بله . در غیر اینصورت معاف از رزم.

  398. سلام وقت بخیر طبق بخشنامه نظام وظیفه سینوس پيلونيدال عمل شده و عمل نشده، که من عمل کردم معاف از رزم داره، به نظر شما بهتر از این معافیت رزم استفاده کنم یا خیر؟ اگر معاف از رزم بشم بعدا با این مشکل ساده در استخدامی به مشکل بر نمیخورم؟

    1. سلام / خیر به مشکلی نمیخورید چون در کارت پایان خدمت معاف از رزم قید نمیشود.

  399. سلام من با مدرک دیپلم به علت ضعیف بودن چشمام معاف از رزم شدم ومعافیت تحصیلی گرفتم وفعلا مشغول تحصیلم آیا معافیت از رزمم بعد از لیسانس باطل میشود؟

      1. من میخام حذفش کنم میشه بعد از عمل لیزر چشم بعد از لیسانس درخواست معاینه چشم بدم وحذفش کنم

  400. سلام خسته نباشید
    من مشکل بیضه دارم امکان معاف از رزم وجود داره

      1. من میخام حذفش کنم میشه بعد از عمل لیزر چشم بعد از لیسانس درخواست معاینه چشم بدم وحذفش کنم

  401. سلام. اگه ما از دو ناحیه از بدن معاف از رزم باشیم. مثلا معاف از رزم انحراف بینی با معاف از رزم پرولاپس دریچه میترال. میتونیم معاف دائم بشیم؟!چون دوتا معاف از رزم داریم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت مشکل ایجاد کردن یک بیماری میتوانید مجدد درخواست معافیت دهید.

  402. سلام سوالی که دارم این هست که من مدرک کارشناسی غیر پزشکی دارم بعد دکتر معاین گفت خیلی کم کف پات صاف هست با این حال منو فرستاد نظام وظیفه برای کمیسیون پزشکی با این که به گفته دکتر خیلی کم هست ممکنه معاف از رزم بهم بدن ؟؟ آیا میتونم خودم مانع بشم که معافیت نده؟؟

    1. نه نمیتونید مانع بشید مگه اینکه بتونید تعهد بدید که سالم هستید.
      تحت هیچ شرایطی معاف از رزم رو قبول نکن

      1. سلام. من بيماري واريكوسل دارم. و حتي موقع راه رفتن هم مشكل برام ايجاد ميشه. آيا ميتونم معافيت كامل بگيرم؟

        1. سلام/ در صورتی که گرید 3 باشد و حداقل یکبار جراحی و پس از جراحی عود کرده باشد.

    2. سلام من روی ساعدم یکخط تتو دارم ایا یرای خدمت در سپاه گروه ب میشوم

  403. سلام و خیلی ممنون بابت پاسخگوییتون
    ببخشید من معاف از رزم شدم خواستم بدونم بعدا برا استخدام در مراکز درمانی(مثلا پرستار). مشکلی برام پیش میاد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به ارگان مربوطه دارد .

  404. سلام من در مچ دست چپم پلاتین هس احتمال معاف از رزم وجود داره؟

    1. سلام محمد جان
      احتمال دارد برای بررسی بیشتر با مشاورین تماس بگیرید

      1. با سلام و عرض ادب، ببخشید من معاف از رزم به علت بیماری پوستی دارم، ولی مدرکی دال بر معاف از رزم بهم ندادن، میخواستم بدونم هنگام اعزام به اموزشی به مشکل نمیخورم؟! چون مدرک معاف از رزم ندارم، اگر نیاز هست باید چکاری انجام بدهم؟در ضمن اعزام 1/11/99 هست، با تشکر

        1. سلام دوست عزیز
          خیر در سامانه ثبت میشود . مجدد در یگان تعیین وضعیت کنید و به صورت شفاهی بیان کنید کافی است

  405. سلام من در مچ دست چپم پلاتین هس احتمال معاف از رزم وجود داره یا خیر؟؟؟

    1. سلام محمد جان
      احتمال دارد برای بررسی بیشتر با مشاورین تماس بگیرید

  406. سلام خسته نباشید
    من فتق جدار شکم دارم که هنوز نیاز به جراحی پیدا نکرده ولی هروقت به بدنم در جهت چپ-راست فشار میاد درد میگیره و شلی لیگامان‌ها دارم که از کف پا تا گردنمو درگیر کرده تا حدی که هیچ کاری رو بیشتر از یک ساعت نمیتونم انجام. از ۹سال پیش هم که متوجه بیماری شدم مفاصل حساستر شده و زودتر درد میگیرن. معافیت من به چه صورته؟

    1. سلام
      چندین عامل در این مورد دخیل هستند . بامشاورین تماس بگیرید.

  407. سلام خدمت شما …من دانشگام تموم شده و حالا میخوام برم خدمت سوال من اینه که یه تتو کوچیک پشت مچ دست چپم دارم آیا برای من مشکل ساز میشه یا معاف از رزم میشم؟؟کلا اذیت میکنن یا کاری ندارن ممنون اگه جواب بدین

    1. سلام
      بستگی به معاینه اولیه دارد با مشاوران جهت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  408. سلام من گوش سمت چپ ام اصلا شنوایی نداره به نظر شما معاف از رزم میشم یا نه؟؟

    1. سلام
      كاهش شنوائي يك طرفه بطوري كه معدل آستانه شنوايي هوايي Air conduction در فركانس هاي چهارگانه (500 – 1000-2000-4000) بيش از 80 دسي بل باشد : معاف دائم
      در غیر این صورت معاف از خدمات رزم(مدرک تحصیلی تاثیر گذار است)

      1. سلام بنده هم گوش چپم شنوایی نداره
        مدرک تحصیلیمم کارشناسی ارشده
        میخواستم بدونم من معاف دائم میشم یا معاف از رزم؟

  409. سلام وخسته نباشید
    من کارشناسی ارشد متاهل و معاف از رزم هستم.ممنون میشم بفرمایید برای من در هفته چند روز شیفت شب میدن؟
    شنیدم برای متاهلین معاف از رزم در هفته فقط یک روز شیفت شب میدهند آیا درست هست؟

    1. سلام
      بستگی به یگان دارد برای مشاوره دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

  410. سلام من در آموزشی امتحان چی اچ کیو توجیه نبودم الکی زدم الان مثبت شده الانم تو یگانم من نمیخوام محافظ رزم بشم ایا میتونم توی یگان درستش کنم ؟

  411. سلام خسته نباشید من چند تا خط روی دستم دارم و معافیت اعصاب و روان بهم دادن ولی مشکلی ندارم آیا میتونم در حین خدمت لغوش کنم و در صورت لغو روی کارتم و از اطلاعات کارتم هم پاک میشه؟

      1. سلام من کوررنگی کامل هر دو چشم دارم آیا معاف از رزم میشم؟

  412. با سلام
    من معاف از رزم شدم و اول دی اعزام هستم، میخواستم بدونم امکان لغو معافیت رزم وجود دارد یا نه؟
    اگر این امکان باشد چجوری باید حین خدمت اقدام کنم؟
    با تشکر

  413. سلام و عرض خسته نباشین
    بنده مدرک لیسانس دارم،۲۳ سالمه و متاهل هستم
    تاریخ ۱ آذر هم اعزام میشم به آموزشی
    میخواستم ببینم آموزشم ممکنه در شهر خودم بیوفته با توجه به متاهل بودنم یا نه
    با تشکر

  414. سلام خسته نباشین
    من معاف از رزم شدم و ۱ آذر هم تاریخ اعزامم هست
    زمان آموزشی همون ۱ ماه هستش؟
    و اینکه یه جا خوندم تو این شرایط کرونا،پادگان ها سربازان معاف از رزم تو آموزشی بعد ۱۵ روز مرخص میکنند
    حقیقت داره؟

      1. ببخشید اطلاعاتتون ناقص هس سرباز معاف از رزم اموزشیش پانزده روز شده.

        1. سلام
          تغییر قوانین هست که هر روز تغییر می کند

        2. ببخشید آقای امین ، مدت مرخصی بین آموزشی و معرفی شدن به یگان برای کسی که معاف از رزم هست چن روز هست ؟؟ فک کنم مرخصی پایان دوره باشه اسمش

  415. سلام من چشم راستم ۴نیم نمره ضعیفه وچشم چپم ۴نمره امکان اینکه معافیت دائم بشم هست؟

      1. سلام بنده یک مشکل قلبی دارم که شنیدم میتونم معاف از رزم بشم ولی بخاطر زمان دفترچه رو عادی فرستادم. سوالم اینه آیا تو آموزشی میتونم برای معافیت از رزم اقدام کنم؟ اگه تایید نشه تجدید دوره میشم؟

        1. سلام
          در صورت غیبت و عدم هنوز نصف دوره آموزشی تجدید دوره خواهید شد

    1. سلام
      بنده رو معاف از رزم کردن
      یا برا گفتن جواز کسب ب مشکل میخورم
      ؟
      دلیل معاف از رزم هم اعصاب روان
      هیچ مشکلی ندارم فقط ب خاطر تتو

  416. سلام خسته نباشید من ترمور دارم و مدرک کارشناسی دارم این شامل معاف از رزم میشه یا نه؟
    یه سوال دیگه شما نوشتید که توی کارت پایان خدمت نمیزنه معاف از رزم از طرفی گفتید برای بیماری های اعصاب و روان مراجعه نکنید که واسه استخدام به مشکل برنخورید.سوالم اینه وقتی تو کارت پایان خدمت نمیزنن معاف از رزم اون نهاد یا سازمان از کجا میفهمه ما مشکل داریم؟

    1. سلام امکان معافیت از رزم وجود دارد
      سازمان ها و نهاد ها می توانند از سازمان نظام وظیفه استعلام کنند و وضعیت شما را بررسی کنند

    2. سلام خسته نباشید
      من به دلیل پرانتزی بودن پاهام فرستادنم کمیسیون پزشکی
      اگه معاف از رزم بشم
      میخواستم ببینم خودم میتونم مانعش بشم که معاف از رزم نشم؟

  417. من دارای فشار خون بالا هستم بطور معمول فشارم بالای 16هست مدرک دیپلم هم دارم امکان داره معاف دائم بشم؟

    1. سلام امکانش کم هست و باید سایر شرایط شما سنجیده بشه . شما می توانید در خواست کمیسیون پزشکی داشته باشید

  418. سلام وقتتون بخیر افراد معاف از رزم آموزشی اصلا نمیرن؟ من از چند نفر شنیدم ک آموزشی فرقی نمیکنه معاف از رزم باشی یا نباشی.ممنون میشم توضیح بدید

  419. سلام من در دوره اموزشی گروه ب شدم ایا تو کارت پایان خدمتم زده میشه ؟

    1. سلام خیر ولی اطلاعات شما قابل دسترسی است برای استخدام

  420. سلام من نمیدونم معاف از رزم میشم یه نه برای همین میپرسم خب من چشمام ضعیفه ولی نمیدونم چرا ولی تقریبا دو یا سه سالی میشه که چشم راستم تار میبینه یعنی دستمو به پنج سانتی متری چشمم نزدیک میکنم کناره های دستم رو تار میبینم اگه با فاصله مثلا ۲ متر چیزی بگن بخونم اگه کمی کوچیک باشه نوشته نمیتونم ببینم

  421. سلام خسته نباشید ، من فوق دیپلم برق دارم و پلاتین توی ساق پام هست و معاف از رزم شدم ، میخواستم بدونم بعد از اتمام خدمت واسه استخدام توی معدن یا کارخانه به مشکل بر نمیخورم برای استخدام ؟؟؟ و اینکه اگه مشکل بر میخورم آیا بنظر شما کار صحیحی است ک در مدت انجام سربازی معاف از رزمی رو لغو کنم ، ممنون میشم پاسخ دهید این سوال واقعا ذهنمو مشغول کرده

    1. سلام در برخی از کارخانه ها و شرکت ها سلامت کامل جسمانی مهم است و افراد معاف از رزم پذیرش نمی شوند و این که آیا معافیت خود را لغو کنید به برنامه شما برای آینده بستگی دارد

      1. سلام
        من پایان خدمتم معاف از رزم هس الان میخوام استخدام نیروی انتظامی بشم امکانش هس؟؟ اگه هیچ مشکلی جسمانی نداشته باشم ولی فقط پایان خدمتم معاف از رزم باشه

  422. سلام خدمت شما من الان بیماری الوپسی اره اتا دارم و در حال انجام کار های معاف از رزم هستم ایا در استخدامی این معاف از رزم مانع من میشه یا نه ؟

    1. سلام وقت بخیر
      در اکثر شرکت ها و ارگان های دولتی برای شما مشکلی پیش نمی آید ولی برخی از ارگان ها به دلیل کاری که انجام می دهید نیاز به سلامت جسمانی کامل دارید و امکان استخدام برای شما در آن ها وجود ندارد

  423. سلام خسته نباشید.
    من مدرکم کارشناسی حقوقه و معافیت از رزم گرفتم، میخواستم بدونم سرباز معاف از رزم از لحاظ درجه و حقوق ماهیانه با سرباز عادی تفاوت داره؟

  424. سلام من بعد از ثبت نام سربازی و مشخص شدن یگانم یه تفاقی برام پیش اومد الان دچار پارگی دیسک شدم میشه بگین وضعیت خدمتم چطوریه واینکه الان نمی تونم درخواست معافیت پزشکی بدم چون درخواست عقب انداختن دو ماه رو داشتم

    1. سلام خسته نباشید شما می توانید درخواست کمیسیون پزشکی رو داشته باشین

  425. سلام خسته نباشید من دست چپم چاقو خورده ۴ تا تاندونام انگشتم قطع شده عمل کردم تکون نمیخوره مچمم کج نمیشه . معاف از رزمم؟؟؟

    1. سلام امکان معافیت از رزم دارید ولی باید کمیسیون پزشکی تایید کند

  426. سلام خسته نباشید من دست چپم چاقو خورده ۴ تا تاندونام قطع شده عمل کردم مچم هم کج نمیشه و انگشتام. معاف از رزمم ؟؟؟

    1. سلام امکان معافیت از رزم دارید ولی باید کمیسیون پزشکی تایید کند

  427. با سلام ببخشید من دکترای پزشکی دارم.میخوام برم خدمت اگر بخاطر ضعف در قدرت جسمانی معاف از رزم شدم میتوانم بعد از پایان دوران خدمت در بیمارستان استخدام بشم؟

      1. سلام من صافی کف پا از نوع نرم دارم معافیت از زرم میدن؟
        و اگه میدن میشه کاری کرد که این معافیت رو ننویسن چون من معافیت از رزم رو نمیخام

        1. دوست عزیز
          در صورت عدم اعلام شما در معاینه کلیه مسئولیت به عهده خود شما است

  428. سلام ببخشید من معاف از رزم شدم و دیپلم دارم اگه دانشگاه قبول بشم بعد از مقطع کارشناسی بخوام برم خدمت معاف از رزم من باطل میشه؟

    1. سلام بستگی به علتی که بخاطر آن معاف از رزم شدی بستگی داره اگر موقت بوده باشه بله

  429. سلام.من معاف از رظم شدم.افرادی که معاف از رظم میشن ایا امکانش هست ارتش بیفتن خدمتشونو.یا نه فقط جاهایی که کار اداری دارن میرن.خیلی اخه میخواستم ارتش بیفتم ایا میشه یا نه با داشتن معاف از رظم امکان خدمت تو ارتش هست؟؟؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز معاف از رزم مثل سرباز های دیگه اعزام میشن

      1. سلام ببخشید من اگر معاف از رزم،بشم بعد میتوانم به عنوان پزشک در بیمارستان استخدام بشم

      2. سلام من امروز صب رفتم نظام وظیفه بخاطر چن تا خودزنی که تو دستم بود امکانش هست ک معاف از رزم نشم ؟

          1. سلام
            من واریکوسل گرید سه دارم
            شصت پام هم شکسته و خم نمیشه چند ساله آیا مکنه معاف بشم ؟

          2. سلام
            با توجه به اینکه واریکوسل شما عود کرده یا خیر معافیت برای شما صادر خواهد شد.

      3. سلام من گروه ب معرفی شدم ایا بعد خدمت معایبش چیست مثلا میگن هیچ خونه و ماشینی به نام خودت نمیتونی بکنی

        1. سلام
          برای اطلاعات در خصوص سوال خود با مشاورین تماس بگیرید.

  430. با سلام من گوش چپم کامل کر هست و گوش راست هم در فرکانس های بالا ناشنوایی داره آیا معاف هستم ؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بستگی به سطح تحصیلیتون داره

  431. سلام جناب
    وقت بخیر
    من مدرکم کارشناسی هست و مجموع دوتا چشمم 8 هست.
    معاف از رزم میشوم آیا؟
    برای معاف دائم شدن با مدرک کارشناسی مجموع چند میخواهد؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بالای 8 معافیت دائم داره

  432. سلام، بنده به دلیل در رفتگی مکرر هردو کتف بنا به تصمیم کمیسیون پزشکی معاف از رزم شدم و ماه دیگر اعزام میشم و مدرک فوق لیسانس دارم. جایی خوندم که معاف از رزم ها از درجشون بعد آموزشی کاسته میشه. سوالم اینه که مجدد در آموزشی معاینه میشیم؟ و احتمال اینکه معاف از رزم شناخته نشیم هستش؟ و احتمال داره که معاف از رزم نشیم ولی باز هم به دلیل اینکه کمیسیون معاف از رزم معرفی کرده درجه کم بشه؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز خیر دیگر در اموزشی معاینه نمیشوید.

      1. سلام جناب مدت اموزشی معاف از رزم سپاه نیرو دریایی چند مدت هست

  433. سلام، بنده به خاطر در رفتگی مکرر کتف بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی معاف از رزم شدم، دارای مدرک فوق لیسانس هستم. سوالی که داشتم اینه که میگن کسایی که معاف از رزم هستند درجشون کم میشه. منم کتف هام بر اثر فشار زیاد در میره. آیا تو خود دوره آموزشی دوباره معاینه میکنند بعد از رزم‌ معاف میشیم یا همون بدو ورود معاف از رزم شناخته میشیم؟ ممکنه تو خود آموزشی ببینن نیازی به معاف از رزم نیست و مثل سربازای عادی برخورد بشه؟ و اگر اینطور شد معاف از رزم برداشته میشه از پرونده یا خیر؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز خیر دیگردر اموزشی معاینه نمیشوید.

      1. سلام من رباط صلیبیم پارس الانم سربازم میخوام عمل کنم معاف از رزم هستم میتونم سال دیگه برم استخدامی ارتش بعد خدمتم؟؟؟

        1. سلام
          سلامت کامل جسمانی از شروط اولیه ارگانهای نظامی میباشد.

    2. سلام ببخشید برادرم مدرک کارشناسی پرستاری داره و معاف از رزم شده امکان داره تو استخدامش تاثیر بزاره مثلا بیمارستان

        1. سلام وقتتون بخیر خواستم بدونم گروه ب برروی استخدام تاثیر داره یا خیر؟؟

  434. سلام خسته نباشید
    بنده اگر معاف از رزم بشم به علت بیماری تشنج، میتونم گواهی نامه رانندگی بگیرم؟
    آیا معایب معاف از رزم تشنج کاملا مانند معایب معاف دائم میباشد؟
    با تشکر

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز طبیعتا با محدودیت هایی مواجه خواهید شد.

      1. با سلام و عرض ادب
        باعرض معذرت مجموع نمرات چشم بنده 9هست و مدرک لیسانس دارم معافیت دائم تعلق میره یا خیر؟

        1. سلام به احتمال زیاد خیر ولی برای تشکیل کمیسیون اقدام کنید

  435. سلام..
    سوالم این هست که آیا معاف از رزم در انتخاب رشته کنکور سراسری دخیله؟به ویژه برای رشته داروسازی.

  436. سلام می خواستم بدونم که در طول آموزشی می توان درخواست معافیت از رزم داد
    و این که اگه می شه چقدر طول می کشه؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بهتر است این کار را نکنید چون ممکن است تجدید دوره شوید

  437. سلام خسته نباشید
    من یکی از چشم هام نمرش ۶ هست و دیگری ۴.۲۵ مدرکمم دیپلمه، می خواستم ببینم آیا معاف دائم میشم؟

      1. ‎سلام، بنده به دلیل در رفتگی مکرر هردو کتف بنا به تصمیم کمیسیون پزشکی معاف از رزم شدم و ماه دیگر اعزام میشم و مدرک فوق لیسانس دارم. جایی خوندم که معاف از رزم ها از درجشون بعد آموزشی کاسته میشه. سوالم اینه که مجدد در آموزشی معاینه میشیم؟ و احتمال اینکه معاف از رزم شناخته نشیم هستش؟ و احتمال داره که معاف از رزم نشیم ولی باز هم به دلیل اینکه کمیسیون معاف از رزم معرفی کرده درجه کم بشه؟

        1. با سلام خدمت شما دوست عزیز خیر در آموزشی معاینه نداریم.

  438. سلام خسته نباشید ؛ من مدرک کارشناسی دارم بعدش یکی از چشمام نمرش منفی 5 است و دیگر چشمم همینطور ؛ خواستم بپرسم امکانش هست معاف از رزم شوم؟؟

  439. سلام
    معاف از رزم مغز و اعصاب در روند تمدید گواهینامه اختلال ایجاد میکند؟

    1. سلام فرشاد جان
      بله مشمولان دارای این نوع معافیت برای اخذ گواهینامه دچار مشکل میشوند.

      1. سلام من پاهام پرانتزی هست و اول که میخواستم پذیرش سپاه بگیرم گفت معاف از رزم میشی ولی من با صحبت درستش کردم ولی الان میخوام معاف از رزم بگیرم اگه اقدام کنم بهم میدن معاف از رزمی رو؟

        1. سلام من ب دلیل وزن پایینم معاف از رزم شودم می خواستم بدونم ایامنو اطراف شهر خودم میندازن و پست دفتری و راحت میدن

          1. سلام خیر فقط کارهای سنگین انجام نمی دهید

  440. سلام
    برای معافیت از رزم چه زمانی باید اقدام کرد؟چطوری باید گرفت؟قبل مراجعه به پلیس +۱۰ یا بعدش؟

    1. سلام عرفان جان
      برای اینکار باید ابتدا دفترچه اعزام را دریافت کنید و برای تکمیل آن نزد پزشک اولیه بروید در صورت لزوم به بیمارستان و شورای پزشکی معرفی میشوید که درباره نوع معافیت شما تصمیم گیری میشود.

  441. سلام من کف دست ها و اهام عرق میکنه به نظرتون مشمول معاف از رزم میشم یانه؟

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به میزان و شدت اون داره

  442. سلام من گوش چپم به طور کامل شنوایی نداره ، عصبش مرده و ۱۰۰ درصدی از کار افتاده و فقط یه گوش سمت راستم سالمه ، لیسانسه ام ، معافیت داعم شامل من میشه ؟

    1. سلام
      برای افرادی با فقدان شنوایی یکطرفه که مدرک تحصیلی کارشناسی دارند، معافیت از رزم در نظر گرفته شده است‌.

  443. با سلام
    من دو شرط از شروز معاف از رزم رو دارم البته معلوم نیست یکیش در چه حد هست آیا معاف دائم یا فقط معاف از رزم
    اولیش تعریق کنف هردو دست و هذ دو پا و سردی شدید اونهاست
    دومیش کف پای صاف هست

    شرایط من برای اخذ معافیت پزشکی چطوره ؟

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت پزشکی بر حسب شدت و نوع بیماری شما مشخص می شود. اما برای گرفتن معافیت پزشکی و مزایا و معایب آن حتما دقیقا فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید.

    2. من کف پام صاف بود معاف اززم شدم

      هرچند ک لازم ب ذکره ک اگر مچ پا ی شما کج باشه ب همراه صافی معاف دائمید

  444. سلام
    چنانچه از موارد قید شده در آیین نامه چند مورد از معافیت از رزم رو مشمول بشیم امکان گرفتن معافیت کامل وجود داره؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر شرایط معافیت دائم و معافیت از رزم فرق میکند.

    1. سلام شرایط داره و بستگی به مقدار اون روی بدن

    2. معاف ازرزم بدلیل عدم شنوایی یک طرفه جهت استخدام بعنوان پرستار دربیمارستان امکانش هست یانه

      1. سلام متوجه نشدم . معاف میشوید اما برای استخدام بستگی دارد

  445. سلام
    وقت بخیر
    بنده به دلیل بیماری آرتریت پسوریاتیک چند تا از مفاصلم ورم داره که باعث لنگیدنم میشه و 30 در صد پوستم درگیره و خارش شدید داره . ایا احتمالش هست مشمول معافیت پزشکی بشم ؟

    1. سلام
      معافیت پزشکی به شدت بیماری بستگی دارد که توسط شورای پزشکی نظام وظیفه مشخص میشود.

  446. باسلام خدمت مشاور محترم.لطفا‌سوال مرا پاسخ دهید
    بنده دانشجوی کارشناسی رشته ی ریاضی هستم و اکنون درخواست کاردانی کرده ام و درآستانه ی فراغت از تحصیل هستم .نمره ی یک چشم من ۵.۵هست و دیگری ۴.۷۵ با این شرایط به من گفتن که معاف نمیتونم بشم و فقط معاف از رزم هستم.۲۱ماه سابقه ی ایثارگری پدرم داره و ۳سال سابقه ی فعال بسیج دارم.می خواستم بدونم با این شرایط من معاف از رزم هستم؟؟اگر هستم سپاه پذیرش می کند؟اگر ارتش پذیرش بشم آیا کسری خدمت برایم اعمال می شود ؟؟
    و سوال دیگر اینکه با فوق دیپلم ریاضی می تونم پروژه ای بگیرم که باعث کسری خدمت شود؟

    1. سلام
      شدت بیماری ، رای شورای پزشکی و… نوع معافیت را مشخص میکند. بله از کسری ایثارگری و بسیج بهره مند خواهید شد.

  447. سلام خسته نباشید
    من الان مشمول هستم و میتونم معافیت پزشکی به علت بیماری های مغز و اعصاب بگیرم ولی به دلیل معایبی که معافیت پزشکی داره اللخصوص مغز و اعصاب نمیخوام معافیت بگیرم ، ایا ممکنه؟ ایا میتونم به عنوان فرد عادی برم خدمت؟.در ضمن من قرص هم مصرف میکنم
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      اگر شرایط شما عادی باشد بله می توانید به صورت عادی خدمت نمایید.

      1. باسلام من۱۰سال غیبت دارم متاهلم بادوفرزندمعاف ازرزم هستم میخواستم ببینم به خاطرغیبت اضافه خدمت میخورم یانه

  448. سلام و عرض و ادب
    چند سال گذشته در پی یه اتفاق تاندون بازوی دست راستم پاره شده و طی این سال ها این پارگی افزایش پیدا کرده میخواستم ببینم با این مورد میشه معافیت از رزم گرفت یا نه

    1. سلام
      معافیت شما با توجه به وضعیت و شدت عارضه مشخص میشود. تصمیم نهایی بر عهده شورای پزشکی نظام وظیفه است.

  449. باسلام خدمت مشاور محترم.بنده دانشجوی کارشناسی رشته ی ریاضی هستم و اکنون درخواست کاردانی کرده ام و درآستانه ی فراغت از تحصیل هستم .نمره ی یک چشم من ۵.۵هست و دیگری ۴.۷۵ با این شرایط به من گفتن که معاف نمیتونم بشم و فقط معاف از رزم هستم.۲۱ماه سابقه ی ایثارگری پدرم داره و ۳سال سابقه ی فعال بسیج دارم.می خواستم بدونم با این شرایط من معاف از رزم هستم؟؟اگر هستم سپاه پذیرش می کند؟اگر ارتش پذیرش بشم آیا کسری خدمت برایم اعمال می شود ؟؟
    و سوال دیگر اینکه با فوق دیپلم ریاضی می تونم پروژه ای بگیرم که باعث کسری خدمت شود؟

    1. سلام
      شدت بیماری ، رای شورای پزشکی و… نوع معافیت را مشخص میکند. بله از کسری ایثارگری و بسیج بهره مند خواهید شد.

  450. سلام وقتتون بخیر من چند سالی شده قفسه سینم سنگینی میکنه یا مثلا اگه خیلی بدوم جوری میشم که دیگه به زور باید نفس بکشم دکتر هم تا حالانرفتم‌که بررسی کنن خواستم ببینم موقع سربازی خودشون من رو به پزشک معرفی میکنن که بیماری ها مشخص بشه و اگر بیماری دیگه ای هم داشته باشم مشخص بشه یا خودم از همین حالا برم دکتر

    1. سلام
      در زمان اعزام به خدمت وضعیت سلامت شما مورد بررسی قرار میگیرد و اگر از نظر سلامت جسمی یا روانی مشکلی وجود داشته باشد به خدمت اعزام نخواهید شد.

  451. با سلام، آیا میشه به خاطر انحراف شصت پا، که هنگام راه رفتن بالای چند دقیقه و زیاد وایسادن باعث درد گرفتن پا میشن، معاف از رزم شد؟

    1. سلام
      معافیت شما به شدت و نوع بیماری و رای شورای پزشکی بستگی دارد.

  452. سلام من دو ماه پیش از پشت بام اوفتادم و یکی از مهره های کمرم شکسته آیا به من معافیت از خدمت شامل میشه و به نظرتون استفاده کنم یا فرقی با خدمت اصلی نداره و استفاده نکنم

  453. سلام و عرض ادب
    من شنیدم کسی که معافیت از رزم بگیره باز هم توی دوره آموزشی فرماندهان آنها را مجبور به انجام کارهای رزمی از جمله دویدن و رژه میکنند و میگویند چون به سربازی آمدی پس باید کار های سخت هم انجام بدی. یعنی به صورت کلی این فقط به صورت اسمی هست که از خدمات رزمی معاف میکنند ولی در آموزشی فرماندهان به معافیت از رزم سربازان توجهی ندارند و از آنها کارهای سنگین رزمی را هم میخواهند. یعنی از حرف تا عمل خیلی تفاوت دارد و در کل معافیت از رزم یک قانون نوشته است ولی به آن عمل نمیشود.
    متشکر میشوم در این باره راهنمایی بفرمایید که آیا این مطلب درست است یا خیر؟

    1. سلام
      معافیت از رزم به معنای معافیت از انجام اموری است که سلامت جسمی سرباز را به خطر میاندازد و این موضوع معمولا رعایت میشود.

      1. سلام ببخشید من ستون مهره هام پنج و شیش بیرون زدگی دیسک دارم معاف از رزم میشم ایا؟

        1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بستگی به شرایط جسمی داره برای دیسک در قوانین اشاره ای به مهره ها نشده. پس کمیسیون بنا به شرایط رای میدهد

  454. سلام من مشمول معافیت پزشکی هستم ولی الان در حال رفتن به دوره تکمیلی بسیجم آیا این در معافیت پزشکی اخلال ایجاد میکنه؟

      1. سلام وقتتون بخير من واريكوسل پاي چپ داشتم عمل كردم الان دوباره عود كرده پاي راستم واريكوسل دارم ك باقرص سرپرستمون اگ نخورن دردك شديد ميشه وبرام زدن معاف ازرزم درحين خدمت امكان معاف شدنم هست يانه

        1. سلام دوست عزیز
          در ضورتی که بعد از عود کردن گرید 3 باشد معاف دائم دارد و ولاغیر

  455. سلام ببخشید من دانشجوم بعد میخواستم بدونم امکانش هست در حین تحصیل برای معافیت اقدام کنم یا باید حتما دفترچه اعزام به خدمت بگیرم و اینکه ایا صافی کفه پا هنوزم معافیت داره یا برش داشتن؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام
      اخذ معافیت پزشکی در حین تحصیل تنها برای برخی بیماریها امکان پذیر است. صافی کف پا با اختلال عمکرد شامل معافیت میشود.

  456. سلام من معاف ازرزم تو ارتش خوب بیمارهای اعصاب روان اختلال اظطراب نونشت ولی مشکل ندارم مثل همه ادم ها عادی هستم

  457. سلام من معاف ازرزم تو ارتش خوب بیمارهای اعصاب روان واختلال اظطرب دارم تو استخدام موردپیش میاد یامیشم یانه

  458. سلام من معاف از رزم خوب بیمارهای اعصاب روان دارم نوشت اختلال اظطرب اختلال وسواس تواستخدام مانعی میشه

    1. سلام
      بله برخی مراکز شرایط سختی دارند برای استخدام

  459. سلام
    بنده مشکل کوتاهی گردن دارم به طوری که خیلی کم میتونم گردنم رو بچرخونم لکنت زبان هم دارم ایا معاف میشوم؟

    1. سلام
      معافیت تحصیلی با توجه به شدت بیماری و درجه اختلالی که به وجود آورده و همچنین نظر شورای پزشکی مشخص میشود.

  460. سلام وقت بخیر.نامزد من برا معافیتشون اقدام کردن ولی معاف از رزم شدن.تو پاشون پلاتین هست و تصادف کرده بود.الان میخواد تو نیروی انتظامی استخدام شه.میخواسم ازتون راهنمایی بگیرم ببینم اگ با این شرایط برن خدمت بعدش میتونن استخدام شن یا ن؟

    1. سلام
      این موضوع به کمیسیون های پزشکی نیروی انتظامی بستگی دارد اما ممکن است کار را سخت تر کند.

      1. باسلام من۱۰سال غیبت دارم متاهلم بادوفرزندمعاف ازرزم هستم میخواستم ببینم به خاطرغیبت اضافه خدمت میخورم یانه

  461. سلام
    نمره چشم سمت چپ من، 6.5 هستش. لیسانس دارم. آیا معاف از رزم میشم? یا معافیت دایم?
    لطفا راهنمایی بفرمایید: اگر من معاف از رزم بشم، دیگه نیازی هست که خدمت سربازی برم?. و اگه معاف از رزم بشم میتونم در آموزش و پرورش استخدام بشم?

    1. سلام
      بله امکان معافیت از رزم وجود دارد. معافیت از رزم به معنی معافیت از انجام امور سخت و فعالیت های سنگین دوره سربازی است.

  462. سلام . من هم کف پام صافه. هم توی گرما کهیر میزنم که با هیچ قرصی خوب نمیشم به شکلی که تا زیر آب سرد نرم خارش بدنم برطرف نمیشه. هم دستم زیاد عرق میکنه . آیا با این چند مورد که همشون شامل معاف از رزم هستن نمیشه معاف دائم بگیرم؟ قانونی به این شکل هست اصلا که چند مورد معاف از رزم بشه معاف دائم؟

  463. سلام
    با وجود غیبت اولیه درخواست اعزام دادم، الان گواهی توجیه غیبت رسیده دستم، با وجود درخواست اعزامی که دادم، میتونم غیبت اولیه مو توجیه کنم؟

    1. سلام
      بله شما میتوانیدبا ارائه مدارک مربوطه غیبت خود را توجیه کنید.

  464. سلام،وقت بخیر
    من درخواست اعزام دادم و غیبت اولیه دارم،اون موقع گواهی توجیه غیبت نداشتم ولی تازه گواهی توجیه غیبتم رسیده دستم، الان میتونم غیبت اولیه مو توجیه کنم؟ی

    1. سلام
      بله شما میتوانیدبا ارائه مدارک مربوطه غیبت خود را توجیه کنید.

  465. سلام بنده چند سال پیش به علت عفونت ریه (آمبولی ریه)چند روزی در بیمارستان بستری شدم و عمل کردم و بعد از گذشت چند سال از این ماجرا تقریبا 3سالیه در بیشتر مواقع سال دچار تنگی تفس شدید میشم .
    آیا با توجه به این شرایط ،بنده میتوانم از شرایط معافیت پزشکی استفاده کنم یا خیر؟
    آیا معاف از رزم شامل من میشود یا دائم؟

    (ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.)

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به شدت بیماری شما دارد.

  466. سلام من دو ساله تحت نظر متخصص قلب هستم. یکی از دریچه های قلبم گفتن افتادگی خفیف داره باز امسال رفتم دکتر گفتن که چند تا از دریچه ها افتادگی دارن حالا دفترچه پست کردم تاریخ اعزام هم اول شهریور هست حالا با این شرایط معاف از رزم میشم یا دائم؟

    1. سلام
      نوع معافیت شما با توجه به مواردی همچون شدت و درجه بیماری و نظر شورای پزشکی نظام وظیفه و… مشخص میشود.

  467. سلام من ۲۱سالمه و تازه شناسنامه گرفتم و در اصل عراقی هستم داخله شناسنامه هم به جای کد ملی پدرم نوشته تبعه کشور عراق پدرم شناسنامه ایرانی نداره منم از طریق مادرم شناسنامه گرفتم باید سربازی برم یا معاف میشم

    1. سلام
      تمام افراد دارای تابعیت ایران که به سن مشمولیت میرسند باید به خدمت سربازی اعزام شوند.

  468. من هر دو چشمم 3.5 ضعیفی داره و 3.5 آستیگمات و دچار عارضه شب کوری هم هستم اما معاف دایم نکردن منو بنظرتون اعتراض بزنم به رای کمیسیون یا نه ؟
    ضمن اینکه مدرکمم کارشناسیه

    1. سلام
      معافیت یا عدم معافیت شما با توجه به شدت بیماری و رای کمیسیون مشخص میشود. امکان اعتراض به رای این کمیسیون وجود دارد.

      1. سلام وقت بخیر بنده bmiپایینی دارم و دلم نمیخواهد معاف از رزم بشم آیا اگر پیگیرنشم می تونم به سربازی به حالت عادی ادامه بدهم

        1. سلام
          شم قبل از اعزام به خدمت توسط پزشک اولیه مورد معاینه قرار میگیرید و اگر مشکل جدی باشد، باید مراحل بعدی معاینات را طی کنید.

  469. با سلام
    بنده پدرم 57 سال سن دارن و با مادرم چشمشون رو عمل کردن و الان در حال حاضر یجورایی از کار افتاده شدن جفتشون و مدارک پزشکی بیمارستان فارابیشون هم موجوده
    پدرم چون مسن هستش بعد از 6 ماه که دکترا گفتن شیء خارجی مجاری اشکیشو در میاریم بازم نمیتونه کار کنه
    چون مشکلات دیگه هم داره که دیگه الان سختشه کار کنه
    من خودم برادرای بزرگتر هم دو تا دارم که خدمتشون رو تموم کردن ولی الان افتادن تو نخ اعتیاد و تو خرج خودشونم موندن و یکسری مدارک هم برای اثبات این موضوع هستش و هر دو تا برادر با خانوماشون به مشکل خوردن و احتمال طلاقشون هست
    یه خواهر هم دارم که متاهل هستش و اونا هم تو خرج خودشون توی این گرونیا موندن
    الان فقط من میمونم که منم 9 ماه خدمتم و هیچ مشکلی هم با خدمت کردن ندارم ولی فکرم کلا پیش خانوادمه و چون مشکل دیسک کمر و چشم پزشکی و پلیپ دارم یه خرده روی روحیم اثر گذاشته و همش فکر اینور و اونوره و اعصابم سریع بهم میریزه و خانوادم و مشکل مالی هم که از یه طرف فشار آورده و بعضی وقتا باعث میشه به فکر خودکشی بیفتم
    روز برگ هم شدم ولی نمیتونم خدمت کنم چون واقعا بهم فشار میاد که صبح ساعت 5 راه بیفتم هفت برسم سر خدمت و تا ظهر سر خدمت باشم و برگردم برم سرکار و از اونور هم روزی 20 تومن کرایه رفت و برگشتم بشه با اینکه توی نزدیک ترین زندان محلمون خدمت میکنم ( سرباز زندانم )
    امروز رفتم پیش دکتر اعصاب و روان و مشکلم رو گفتم ولی میدونم از اینا بخاری بلند نمیشه و الان نوشته برای شورا

    بنظر شما با این چیزایی که گفتم من از چه طریقی میتونم معافی بگیرم ؟ ضمنا بنده بخاطر دیسک کمر معاف از رزم هستم

    1. سلام
      اگر تایید شود پدر توانایی مراقبت از خود برعهده گرفتن کفالت مادر را ندارد، همچنین عدم توانایی مالی و جسمی برادران برای اخذ کفالت اثبات شود، میتوانید معافیت بگیرید. اخذ معافیت اعصاب و روان توصیه نمیشود چون محدودیت های زیادی به دنبال دارد.

  470. سلام
    من نمره چشم ام ۵ اه و معافیت پزشکی نمی شم
    آیا با مدرک لیسانس می تونم معافیت از رزم نگیرم؟
    می خوام معاف از رزم نشم
    اصلا معافیت از رزم اختیاری اه یا اجباری ؟
    ممنون

    1. سلام
      درصورتیکه شرایط معافیت از رزم را داشته باشید اما برای اخذ آن اقدام نکنید یا بیماری خود را کتمان کنید در صورت بروز هر گونه آسیب، سازمان وظیفه هیچ مسئولیتی در قبال عواقب آن ندارد.

  471. سلام و درود به شما ، من فوق دیپلم برق دارم و تا برج 11 امسال هم معافیت تحصیلی دارم ، من به علت تصادفی که 4 سال پیش داشتم توی ساق پای راستم پلاتینه میخواستم ببینم معاف از رزم میشوم یا خیر ؟ و اینکه آیا باید صبر کنم معافیت تحصیلیم موقعی خواست تمام شود کارای خدمتو و معاف از رزم رو بکنم یا همین الان هم میتونم ؟ و آیا معاف از رزم میتواند با مدرک کاردانی در کارخانه های صنعتی یا معادن استخدام شود ؟ ، ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام
      شما باید بعد از دوره تحصیل برای اخذ معافیت پزشکی اقدام کنید. شدت بیماری در نوع معافیت شما تاثیر دارد. افراد دارای معافیت از رزم میتوانند برای امریه اقدام کنند.

  472. سلام من بیماری نوروبهجت عارضه مغزی دارم دوضایع تو مغزم دارم مدرکمم کاردانی ایا معافیت دائم میدن؟؟ایا معافیتم باعث ابطال گواهینامه نمیشه؟

    1. سلام
      شدت بیماری و رای شورای پزشکی نظام وظیفه در معافیت یا عدم معافیت شما تاثیر دارد. معافیت های اعصاب و روان در روند اخذ گواهینامه رانندگی اختلال ایجاد میکنند.

      1. سلام من واریکوسل دو طرفه داشتم عمل کردم که بعد از عمل دوباره عود کرده ولی گرید ۲ سمت چپ و گرید ۱ سمت راست شده برگه اعزام فرستادم همچنین کمیسیون پزشکی هم رفتم که گفتن معاف از رزم هستید ۱ مهر اعزام میشم حالا برگه ای یا چیزی میدن که نوشته باشه معاف از رزم هستم تا در اموزشی نشون بدم?مدرکم لیسانس غیر پزشکی

        1. سلام
          بله برای شما برگه معافیت از رزم صادر میشود.

  473. سلام من مدرک کاردانی ابتدایی دارم
    اگر معاف از رزم بشم
    تو کارت پایان خدمت ک ثبت نمیشه ؟؟
    تو استخدامی اموزش پرورش ک مشکلی پیش نمیاره ؟؟
    امکان داره با این مدرک و معاف از رزمی ک شدم امریه اموزش پرورش بشم ؟؟

    1. سلام
      استخدام یا عدم استخدام شما در این سازمان به شدت بیماری، قوانین اموزش و پرورش و… بستگی دارد. بله در صورتیکه اموزش و پرورش به رشته و تخصص شما نیاز داشته باشد، شما میتوانید برای امریه آموزش و پرورش درخواست دهید.

  474. سلام خسته نباشید وقتتون بخیر من اسکولیوز ۱۲ درجه دارم و درد و گرفته گیه عضله گردن و پشت که خیلی زیاده ممکن هستش که معاف دائم بشم

    1. سلام
      خیر معافیت دائم در این بیماری برای افرادی است که اسکلیوز بیش از 30 درجه داشته باشند.

  475. سلام…ببخشید من امروز شواری پزشکی معاف از رزم برایم صادر کردند ..ولی من چون الان 7 سال دارم دارومیخورم..اعصاب وروان ..قرصاهم هم صب و هم شب باید بخورم هنوزم خوب نشدم..ولی امروز واسم معاف از رزم زدم. چون تو خدمت داروهامو اگه بخورم نمیتونم وظیفه مو انجام بدم..اگه اعتراض بزنم تاثیر داره یا نه ؟بعد اعتراض زدم دوباره میره شورا نظام وظیفه ؟چجوریه میشه راهنماییم کنید لطفا..؟؟

  476. سلام.من سنگ کلیه دارم وکمی پاهام پرانتزیه،شرایط معاف ازرزم شدنودارم؟الان دارم خدمت میکنم.چگونه اقدام کنم؟سنگ کلیه چه سایزی باعث معافیتم ازرزم میشه؟

    1. سلام
      معافیت پزشکی به نوع و شدت بیماری بستگی دارد مثلا بیماران با سنگ های شاخ گوزنی معافیت دائم میگیرند این در حالی است که سنگ کلیه همراه با هیدرونفروز قابل درمان معافیت موقت در پی دارد پس بهتر است از نوع و شدت بیماریتان اطلاع یابید.

  477. با عرض سلام، من فارغ التحصیلی دکترا مهندسی آب هستم، شاخص bmi برابر با ۴۶ هست. من میتونم برای معافیت از رزم یا دائم اقدام کنم.

    1. سلام
      برای مشمولانی که شاخص bmi در آنها بالای 35 باشد معافیت از رزم در نظر گرفته شده است.

      1. سلام من فتق ارثی دارم معاف از رزم میشم یا دائم راهنمایی کنید

        1. سلام در صورت عود بعد از عمل جراحی معاف دائم و در غیر اینصورت معاف از خدمات رزم می شوید که بستگی به روند درمان شما و تشخیص شورای پزشکی نظام وظیفه دارد

  478. سلام
    من یک بند انگشتم از کار افتاده و حرکت نمی کنه آیا معاف از رزم بهم تعلق میگیره

    1. سلام وقت بخیر
      باید مدارک را جمع آوری و درخواست دهید تا مشخص شود

    2. تو بچی کمرمو عمل کردم مطعنا معاف دائم میگیرم!!!!! جواب بدید

  479. ببخشید میشه در حین خدمت کاری کرد که معافیت از رزم ابطال بشه و دیگه در روی کارت پایان خدمت درج نشه ؟
    اگر همچین امکانی وجود داره چیکار باید کرد و مراحلش چطوریه ؟

    1. سلام
      خیر اطلاعات مربوط به معافیت از رزم شما روی تراشه کارت پایان خدمت درج شده است و امکان پاک کردن آن وجود ندارد.

    2. سلام من تاندون پاهام کوتاهه به صورتی که ۱ دقیقه روی دو زانو بشینم پاهام بی حس میشه آیا معافیت از رزم شامل من میشه؟؟

  480. سلام
    ببخشید من بیماری قلبی دارم دریچه قلبم نازکه و ازیت میکنه
    که دکتر گفت مادر زادی ایطور شدی نباید زیاد فشار استرس و چند چیز دیگه نباید باشه
    آیا میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام
      باید ابتدا مدارک پزشکی خود را جمع آوری نمایید و سپس اقدام نمایید

    2. سلام. بنده انگشت سوم دست چپم یک بندش قطع شده و انگشت دیگری هم که به انگشت انگشتر هست تقریبا از کار افتاده ایا به بنده معافیت داده میشود ؟؟؟؟

      1. سلام
        ابتدا باید مدارک پزشکی خود را جمع آوری نموده و درخواست دهید

  481. سلام
    آیا پولیپ دوطرفه بینی که هنوز جراحی نشده باعث معافیت دائم میشه ؟ حس بویایی ندارم کلا و تنفس با بینی برام سخته ، توی خواب دهنم باز میمونه و باعث سینوزیت مزمن شده ، ضمنا مدرک تحصیلی فوق لیسانس
    ممنون از وقتی که میذارین

    1. سلام
      پولیپ بینی دو طرفه در صورتی که بعد از انجام عمل جراحی نیز عود کند و با اختلال عملکردی همراه باشد منجر به معاف دائم میشود. سایر موارد معافیت از رزم را به دنبال دارد.

  482. سلام خسته نباشید.
    بنده طبق ام آر ای ک رفتم سه تا از مهره های کمرم دیسک داره. میخواستم برا معافیت از رزم اقدام کنم ولی یه سوال داشتم خدمتتون. چون بنده میخوام در اینده برا دبیری ازمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم ممکنه اونجا بنده رو رد کنن؟؟
    (یعنی ممکن هس آموزش و پرورش جز ارگان هایی باشه ک معافیت از رزم دیسک کمر جز خط قرمزاشون باشه)
    از اونجایی ک تمام اطلاعات در تراشه کارت پایان خدمت ثبت میشه.

    پیشاپیش از پاسخگوییتون ممنونم.

    1. سلام
      معمولا معافیت از رزم مشکل چندانی برای استخدام شما ایجاد نمیکند البته این موضوع به نوع و درجه بیماری نیز بستگی دارد. مگر اینکه سازمان مورد نظر از بین دارندگان معافیت از رزم هم استخدام انجام ندهد.

  483. سلام من در بیمارستان عمومی ناجا پیش پزشک متخصص رفتم به خاطر داشتن تتو و به پزشک گفتم که هیچ مشکلی ندارم و میخوام به حالا عادی خدمت کنم . ایا منو به شورای پزشکی میفرستن؟؟

  484. سلام . خسته نباشید .
    من به دلیل سقوط از ارتفاع با سینه ب زمین دچار شکستگی غضروف سینه صدم الان با وجود این که چند سال از این ماجرا میگذره هنوز هم باعث مصکلات تنفسی است و استخوان های سینم به طور نا منظم جلو و عقب هستند آیا با این سرایط معافیت پزشکی شامل من میشود؟

    1. سلام. وقت بخیر
      باید درخواست دهید تا شرایط تان بررسی شود

  485. سلام ببخشید من 9 سالگی بینی ام شکسته مشکل تنفسی دارم بظوری که بیشتر اوقات با دهان نفس میکشم و هنگام پیاده روی نفسم میگیره
    امکان معافیت دائم وجود داره ؟

    1. سلام
      برای دریافت معافیت باید معاینات لازم را انجام دهید تا در وهله اول نوع بیماری مشخص شود. بعد از آن شدت بیماری تعیین کننده معافیت یا عدم معافیت شماست.

    2. سلام من کوتاهی آشیل پا دارم به طوری که اگ یه دقیقه روی دو زانو بشینم پاهام بی حس میشه آیا معافیت از رزم شامل من میشه؟؟

  486. سلام من از سه مورد معاف از رزم گرفتم ممکنه معاف دائم بدن؟؟؟

      1. سلام ببخشید من کمی در راهی مکشل دارم معاف می شوم

        1. سلام وقت بخیر
          باید با مراجعه به پزشک و تشکیل پرونده مشخص شود

  487. سلام. من ترم اخر دانشگاه هستم و چهار هفته‌ی دیگه امتحانات تموم میشه. معافیت تحصیلیم هم تا سه ماه دیگه مهلت داره. میخوام برای معافیت اقدام کنم ،توی قوانین خوندم کسانی که معافیت تحصیلی دارن نمیتونن برای معافیت اقدام کنن . من منتظر بمونم یا الان هم میتونم اقدام کنم؟

    1. سلام
      معافیت در حین تحصیل تنها در موارد خاصی همچون بیماری و… امکان پذیر است بنابراین شما باید بعد از پایان مهلت معافیت اقدام کنید. توجه داشته باشید که قبل از پایان مهلت یک ساله معرفی و وارد شدن به غیبت برای اخذ معافیت اقدام کنید.

  488. سلام من معاف از رزم شدم رفتم پذیرش سپاه مازاد شدم احتمال داره بیوفتم سپاه؟

    1. سلام
      تقسیم نیروها به شکل تصادفی انجام میشود و نمیتوان درباره نتیجه آن نظر داد اما معمولا سپاه از بین افراد فاقد معافیت از رزم سرباز میگیرد.

    2. سلام من در بچگی کمرم را عمل کردم و اضطراب اجتماعی هم دارم و کمی هم افسرده هستم آیا معاف دائم میشم !!!!!!!!!!!!!!!!! لطفا جواب بدید خواهش میکنم . مرسی از سایتتون

  489. سلام
    اگر ده ماه کسری خدمت داشته باشیم و بدونیم به علت اختلال دو قطبی و افسردگی شدید میتونیم معاف از رزم هم بشیم، ایا مثل امریه معافیت از رزم هم باعث باطل شدنی کسری میشه یا نه؟ ممنون

    1. سلام
      خیر اخذ معافیت از رزم مانعی برای استفاده از کسری های خدمت نیست.

  490. سلام. اگر ده ماه کسری خدمت داشته باشیم و بدونیم که میتونیم معاف از رزم هم بشیم به علت مشکلا عصبی و هایپومانیا و دوقطبی، مثل امریه گرفتن کسری رو حذف میکنه یا نه حذف نمیکنه

    1. سلام
      خیر اخذ معافیت از رزم مانعی برای استفاده از کسری های خدمت نیست.

  491. سلام وقت بخیر
    ایا معاف از رزم ها مرزبانی هم میکنند ، یعنی ایا این دسته از افراد رو به نقطه صفر مرزی میدن یا نه؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      تقسیم نیروها امری تصادفی است و نمیتوان به طور قطع درباره آن نظر داد. البته افراد معاف از رزم معمولا در محل زندگی و یا به عنوان سرباز امریه به کار گرفته میشوند.

  492. سلام.
    خسته نباشید.
    بنده بیماری وسواس جبری یا همان OCD دارم.
    الان یک ماه هست که در یگان خدمتی مشغول خدمت هستم. شرایط یگان برام سخته.
    دنبال معافیت از رزم اعصاب و روان رفتم. می‌خواستم بدونم که در کارت پایان خدمت من ثبت می‌شه؟ و اینکه چه مشکلاتی برای استخدام ایجاد می‌کنه؟ و آیا برای اقامت در کشور های اتحادیه اروپا مشکل ایجاد می‌شه؟
    و در آخر اینکه چطور باید برای همین بیماری معافیت از پست بگیرم؟ چون شنیدم این نوع معافیت معایب کمتری نسبت به معافیت از رزم داره.

    1. سلام
      بله نوع معافیت شما در کارت معافیت درج میشود. تاثیر معافیت اعصاب و روان در استخدام شما با توجه به شرایط سازمان و ارگانها متفاوت است و برخی از سازمانها از بین افراد دارای معافیت اعصاب نیرو جذب نمیکنند. افرادی که معافیت از رزم دارند در صورتیکه انجام نگهبانی و پست باعث تشدید بیماریشان شود میتوانند معافیت از پست بگیرند.

  493. سلام من رباط پام پاره شده اگر معافیت از رزم بگیرم و بعد از دوره خدمت عمل کنم و بعد از بهبودی کامل برای استخدام آتش نشانی بخوام اقدام کنم مشکلی پیش میاد؟

    1. سلام
      بسیاری از ارگانها از بین افراد داری معافیت های پزشکی نیرو نمیگیرند که سازمان آتش نشانی نیز یکی از این ارگان هاست اما تصمیم نهایی بر عهده شوراهای پزشکی این ارگان است.

  494. باسلام. بنده دارای مدرک کاردانی هستم و شماره هر چشمم حداقل 4.5 است و مجموع 9 نزدیک بینی دارم . آیا صدرصد معاف از رزم میشم؟.اگر معاف از رزم بشم احتمال اینکه محل خدمت مناطق مرزی باشه یا مرکز شهر چجوری میشه!؟
    متشکرم.

    1. سلام
      افرادی که مدرک کاردانی دارند و به نزدیک بینی مبتلا هستند و در یک چشم بین 3 تا شش باشد معافیت از رزم میگیرند مشخص شدن محل خدمت شما بر عهده یگان خدمتی میباشد.

  495. سلام درخواست معافیت دادم الان شدم معافیت رزم میشه نرم ادامه درس بدم

    1. سلام
      بعد از صدور برگه معافیت از رزم، مشمولان باید خود را برای رفتن به خدمت آماده کنند اگر مایل به ادامه تحصیل باشید میتوانید بعد از رفتن به خدمت و قبولی در دانشگاه خدمت خود را متوقف کنید و بعد از پایان تحصیل دوباره به خدمت اعزام شوید.

  496. سلام
    من موقعی که دفترچه اعزام را پست کردم برای معافیت از رزم اقدام نکردم، چون دوره تکمیلی بسیج را گذرونده بودم و فکر می کردم نیازی به گذروندن دوره آموزشی ندارم. اما الان گفتند دیگه این دوره مورد پذیرش نیست و باید آموزشی رو برم. حالا می خواستم بدونم می تونم توی آموزشی برا معاف از رزم اقدام کنم. البته حدود یک ماه تا اعزامم فرصت دارم. تو این یک ماه هم می تونم اقدام کنم؟
    آموزشیم هم پادگان مدرس کرج هست ویژه نخبگان.

    1. سلام
      بله شما میتوانید با ارائه درخواست خود از طریق بهداری محل خدمت برای اخذ معافیت پزشکی حین خدمت اقدام کنید.

        1. سلام
          باید مدارک پزشکی خود را ارائه و درخواست دهید

  497. سلام
    ببخشید من یکی گوشم کم شنواست .میخاستم ببینم معافم یا خیر؟پاسخگو لطفا.

  498. سلام. ببخشید من ترم 5 کاردانی هستم و توی ترم 6 کاردانی رو تموم میکنم. شماره چشمم هم هردو 6 هست از اخرین باری که چن سال پیش معاینه کردم.
    چطوری میتونم امسال هم کنکور بدم هم پیگیر معافیت باشم؟ نمیدونم چه زمانی باید اینکارو انجام بدم
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام
      شما بعد از فارغ التحصیلی یک سال مهلت دارید تا در کنکور شرکت کنید. امکان دریافت معافیت در حین تحصیل تنها برای برخی از بیماری ها امکان پذیر است. بهتر است که شما بعد از فارغ التحصیلی و در مهلت یکساله برای معافیت اقدام کنید.

  499. سلام
    ایا معاف از رزم به دلیل مشکل صرع
    عامل باطل شدن گواهینامه ی من میشه
    یک ساله گواهینامه دارم
    و امروز معافیت از رزم گرفتم
    و دست و پای چپم هم شکسته هست و پیچ و پلاکه ساق پای چپم
    نمیدونید چرا معاف کامل نشدم؟؟
    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️👍👍❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    1. سلام
      ابطال کارت گواهینامه رانندگی بعد از انجام معاینات پزشکی توسط شورای پزشکی راهنمایی و رانندگی و با تصمیم این شورا انجام میشود. اخذ معافیت کامل به شرایطی همچون شدت و نوع بیماری و همچنین رای کمیسیونهای پزشکی بستگی دارد.

  500. سلام من یک شکستگی استخوان ساق پا همراه با پلاتین و دوبار عمل فتق داشتم معافیت دائم بهم تعلق میگیره

    1. سلام
      نوع و شدت بیماری از جمله مواردی است که تاثیر زیادی در نوع معافیت صادر شده برای شما دارد. همچنین معافیت شما به نظر شورا پزشکی بستگی دارد.

  501. سلام مت یک شکستگی در استخوان ساق پا همراه با پلاتین و دو بار عمل فتق داشتم معافیت دائم میگیرم

    1. سلام
      سلام
      نوع و شدت بیماری از جمله مواردی است که تاثیر زیادی در نوع معافیت صادر شده برای شما دارد. همچنین معافیت شما به نظر شورا پزشکی بستگی دارد.

  502. سلام من دوبار عمل فتق و یک شکستگی در استخوان ساق پا که پلاتین در پام هست میتونم معافیت دائم بگیرم

    1. سلام
      نوع و شدت بیماری از جمله مواردی است که تاثیر زیادی در نوع معافیت صادر شده برای شما دارد. همچنین معافیت شما به نظر شورا پزشکی بستگی دارد.

  503. سلام و ضمن خسته نباشید، میخواستم بدونم منی که توی پروندم معاف از رزم درج کردن به علت پرانتزی بودن پاها، از انجام کارهای سنگین و رژه رفتن و این داستانا معاف ام یا نه؟

    1. سلام
      بله چنانچه این کارها باعث وخیم شدن وضعیت جسمی شما شود، انجام این امور برای شما الزامی نخواهید بود.

  504. سلام. کسی که معاف از رزم شده به خاطر مشکل اعصاب و روان .میتونه گواهی نامه رانندگی بگیره؟
    و میتونه به غیر از شغل هایی که نیاز به توانایی جسمی بالا و قوای روحی و روانی بالا نیاز داره استخدام بشه؟

    1. سلام
      دریافت گواهینامه رانندگی برای این افراد بعد از دریافت تاییدیه های سلامت از شورای پزشکی راهنمایی و رانندگی امکان پذیر است. همچنین استخدام در هر شغل و ارگانی برای این افراد به قوانین و مقررات همان ارگان بستگی دارد. گاهی برخی مراکز افراد دارای این نوع معافیت را نیز استخدام میکنند.

    2. سلام وقت بخیر برای اینکه معاف از رزم بشیم باید قبل از اعزام اقدام کنیم، یا اینکه روز اول آموزشی مشخص میشه که معاف از رزم میشیم یانه چ جوری مشخص میشه.

  505. سلام من فرورفتگی سینه دارم ولی هیچ مشکلی تو تنفس ندارم االان‌واسع پزشکی رفتم سینمو ایراد گرفت و الان‌باید کمسیون پزشکی برم به نظرتون معافیت پزشکی میشم یا معاف از رزم ؟

    1. سلام
      اخذ معافیت پزشکی دائم به رای شوراهای پزشکی بستگی دارد که این شورا نیز با توجه به شدت و نوع و بیماری تصمیمات لازم را اتخاذ میکند. اما از آنجایی که شما مشکلی در تنفس ندارید احتمال دریافت معافیت دائم کم است.

    2. سلام
      من موقعی که دفترچه اعزام را پست کردم برای معافیت از رزم اقدام نکردم، چون دوره تکمیلی بسیج را گذرونده بودم و فکر می کردم نیازی به گذروندن دوره آموزشی ندارم. اما الان گفتند دیگه این دوره مورد پذیرش نیست و باید آموزشی رو برم. حالا می خواستم بدونم می تونم توی آموزشی برا معاف از رزم اقدام کنم. البته حدود یک ماه تا اعزامم فرصت دارم. تو این یک ماه هم می تونم اقدام کنم؟
      آموزشیم هم پادگان مدرس کرج هست ویژه نخبگان.

      1. سلام
        بله شما میتوانید با ارائه درخواست خود از طریق بهداری محل خدمت برای اخذ معافیت پزشکی حین خدمت اقدام کنید.

  506. سلام پسرم دوره اموزشی رو می گذراند تنها پسره من که پدرش هستم چشم چپم رو عمل شبکیه کردم چون پاره شده بود والان دیدش یک هست چشم راستم هم شبکیه سه بار سوراخ شده بود لیزر کردم رانندگی نمی تونم بکنم پزشک گفته چیز سنگین نباید بلند کنم. ضمنا تنگی کانال نخاع هم دارم میتونم واسه معافی پسرم الان اقدام کنم

    1. سلام
      در صورتیکه فرزند شما تنها فرزند پسر بالای 18 سال باشد و به عبارتی تنها نگهدارنده شما باشد، همچنین آزمایشات شما در شورای پزشکی تایید کننده عدم توانایی کار و مراقب از خود باشد، میتوانید برای فرزندتان معافیت کفالت پدر بگیرید.

      1. سلام خوبی ببخشید مزاحم میشم معافیت رزم شدم بنظرخودتون میتوانم دونرم دوبار ادامه درس بدم

        1. سلام
          خیر شما بعد از اخذ معافیت از رزم باید برای رفتن به خدمت و گذراندن بقیه دوره خدمت خود اقدام کنید.

  507. سلام من ۲۳ سالمه و مدرک فوق دیپلم دارم
    من چشمام ضعیفه. هردو ۲
    از طرفی من واریکوسل درجه ۳‌ دارم
    متاهل‌هستم و پدر خودم پاسدار بازنشسته هستش.با ۵۹سال سن
    سه تا برادر دارم ک هرسه به خدمت رفتن.
    من میخوام دفترچه پست کنم.
    ایا شرایط من طوری هست که به کمسیون بتونم درخواست بدم برای معافیت؟
    اگه امکانش هست منو راهنمایی بفرمایین
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      شما میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید. با توجه به وضعیتتان میتوانید برای دریافت معافیت چشم و یا معافیت واریکوسل اقدام کنید اما باید چند نکته را در نظر داشته باشید: اول اینکه معافیت چشم تنها تحت شرایط خاصی و بعد از انجام معاینات تخصصی به مشمول تعلق میگیرد که در آن عدم توانایی مشمول باید تایید شود.علاوه بر این برای معافیت واریکوسل گرید سه معافیت دائم بعد از انجام عمل جراحی و در صورت عود بیماری به مشمول تعلق میگیرد. تصمیم گیری در این موارد به نظر شوراهای پزشکی بستگی دارد.

    2. معافی ت خوب سه تا داداشت خدمت رفته باشن .معافیت سه برادری

  508. سلام
    من با انجام معاینه اولیه پزشک ب دلیل داشتن تتوی دایم و انجام عمل ناحیه آپاندیس برای من بیماری اعصاب و روان ثبت کرد
    و آیا معاف از رزم میشوم؟ یا خیر؟
    و نمیخواهم واقعا معاف از رزم شوم/نظر شما مشاور محترم چیست؟و آیا میتوان برای معاف از رزم نشدن کاری کرد؟
    چون انصاف نیست واقعا به خاطر داشتن خالکوبی اسم شمارا بیمار اعصاب و روان تلقی کنند
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      شما میتوانید به رای پزشک اولیه اعتراض کنید تا بررسی های لازم دوباره انجام شود البته توجه داشته باشید که تنها داشتن خالکوبی باعث معافیت نمیشود و این معافیت تنها در صورتی است که اختلال و بیماری روانی توسط شوراهای پزشکی تایید شود.

  509. سلام خسته نباشید من چند تا خط روی دستم دارم ولی از نظر اعصاب روان هیچ مشکلی ندارم آیا اگه به کمیسیون برم معاف از رزم میشوم؟

    1. سلام وقت بخیر
      وضعیت سلامت روان شما به دقت و توسط پزشکان و روانشناسان مورد بررسی و معاینه قرار میگیرد چنانچه سلامت شما تایید شما معاف نخواهید شد.

      1. با سلام سربازی ک به خاطر صافی بیش از حد کف پا ونرمی غضروف معاف از رزم شده در دوران خدمت باید پست ویا نباید پست بده

        1. سلام
          معافیت از رزم به معنای معافیت از پست و نگهبانی نیست بلکه افراد معاف از رزم از برخی فعالیت های سخت بدنی معاف میشوند.

  510. سلام من رفتم دکتر اول تایید کرد که مشکل دارم اما دکتر دوم بد نوشت همه مراحل معافیت پزشکی رو طی کردم ولی شورا منو معاف از رزم کردن من دوبار عمل فتق بوفرک انجام دادم در کودکی سینوزیت هم دارم خدمت واسم سخته حتی شبا وقتی میخوابم شکم درد نمیذاره بخوابم تو حالت نشسته هم بعضی اوقات جای عملم میگیره حتی بیشتر اوقات آپاندیسمم همینطور آیا کاری میشه کرد که معافیت از رزم رو کرد معافیت دائم؟

    1. سلام
      وقت بخیر
      شما میتوانید به رای صادر شده از سوی شورای پزشکی و متخصصان اعتراض کنید و در صورت نیاز مراحل و معاینات پزشکی را دوباره انجام دهید نتایج حاصل از این معاینات به شورای عالی پزشکی ارسال خواهد شد و تصمیم نهایی در این شورا اخذ میشود. توجه نمایید که شما دیگر نمیتوانید به رای شورای عالی اعتراض کنید.

  511. سلام ببخشید
    من ۱۸ سالم هست و میخوام برم خدمت
    حدود ۶ سال پیش مشکل بیضه پیدا کردم که حتی به مرض عمل کردنم رفتم
    الان هم وقتی حتی ۱۵ دقیقه سرپا وایمیستم کمرم و بیضه هایم به شدت درد میگیره
    ایا میتونم معافیت از رزم بگیرم؟

    1. سلام. وقت بخیر
      با توجه به نوع بیماری که به آن مبتلا هستید باید طی آزمایشاتی عوارض و آسیب های ناشی از آن مورد بررسی قرار گیرد و بعد توسط شورای پزشکی درباره نوع معافیت شما تصمیم گیری خواهد شد.

      1. سلام من بخاطر تتو روی بدن معاف از رزم شدم این برایم مشکل ساز هست در آینده یا نه

        1. دوست عزیز
          در مراکز نظامی امکان استخدام ندارید

          1. سلام یعنی چی. من شنیدم. میگن بخاطر تتو اینا معاف ارزم میشن بد هیچ شرکتی قبول نمی کنند

  512. سلام من سرباز سپاهم برام معاف از رزم اصاب روان و حمل اسلحه و امور حساس معاف کردن من حالا پست زمینی بدون اسلحه بازم میدهم من قرص مصرف میکنم شبا باید بخوابم واگر ن اعصاب خراب میشه مشکل من حل میشه

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت از رزم به معنای معافیت سرباز از انجام امور نگهبانی و پست و.. نمیباشد اما چنانچه شما بتوانید اثبات کنید این امور باعث آسیب به شما میشود با رای شورای پزشکی امکان معافیت از آنها نیز وجود دارد.

  513. سلام من سه ماه خدمت میکنم تو سپاه معاف رزم هستم ایا تا امروز ۹۸/۱۲/۱۸ اطلاعات معاف ازرزمی بر روی کارت پایان خدمت ثبت نمیشه ؟در سال های اینده ثبت خواهد شد؟؟؟

    1. سلام
      اطلاعات مربوط به معافیت از رزم و … در تراشه ی کارت پایان خدمت موجود است و به گفته ی رییس اداره نیروی انسانی نیروهای مسلح، بزودی این اطلاعات روی کارت نیز درج خواهد شد.

  514. سلام فرزندم بدلیل بیماری هیپوپلازی کلیه چپ و سنگ در کلیه راست مفاف از رزم شده ولی از او در انر نگهبانی با اسلحه در هوای سرد فریمان استفاده میکنند ضمنا وی آموزش اسلحه و میدان تیر ندیده . آیا قابل پیگیری است ؟

    1. سلام
      قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که معافیت از رزم به معنای انجام ندادن پست و نگهبانی و… نمیباشد. اما چنانچه که نگهبانی باعث آسیب به فرد سرباز و عود کردن بیماری وی شود امکان پیگیری وجود دارد.

    1. سلام
      نیروهای نظامی کشور از جمله نیروی انتظامی معمولا کسانی را که معافیت از رزم گرفته اند، پذیرش نمیکنند چرا که داشتن سلامت کامل برای انجام امور نظامی لازم است و فرد باید مدت طولانی را در این ارگان خدمت کند.

      1. سلام من دوتا پام مشگل مینیسک و رباط صلیبی داره و یک پام رو عمل کردم اون یکی پا خیر و مشگل پای ضربدری دارم فاصله ۱۰ سانت معاف دائم میشم ؟ لیسانس مدرکمه

        1. سلام. دریافت معافیت پزشکی با توجه به نظر و تایید کمسیون های پزشکی نظام وظیفه متفاوت است شدت و نوع بیماری شما در این زمینه تاثیر گذار خواهد بود برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  515. سلام من چشمام ضعیف هست واستیگمات هست که مجموع 3.75با1.75استیگمات هر چشم هست و دیپلم دارم سن هم18می خوام سربازی برم وبعدش نیروی انتظامی ثبت نام کنم قبلا برای گزینش رفتم گفتن باید چشمات عمل لیزیک کنی حالا اگه کن معاف از رزم بگیرم برای سربازی نیروی انتظامی قبولم نمب کنه

    1. سلام
      نیروی انتظامی معمولا از بین دارندگان معافیت از رزم پذیرش نمیکند چرا که وضعیت سلامت فرد برای چندین سال خدمت مطرح است.

  516. سلام من واریکوسل بالای ۳ میلیمتر ( ۳.۵) میلیمتر دارم معاف از رزم هستم یا معاف از خدمت؟

    1. سلام
      معافیت دائم برای بیماری واریکوسل تنها به افرادی تعلق میگیرد که واریکوسل درجه سه داشته باشند البته معافیت برای این افراد هم شرایطی دارد مثلا بعد از انجام عمل جراحی باید بیماری عود کرده باشد. بنابراین با توجه به درجه بیماری نوع معافیت شما مشخص میشود.

  517. سلام ببخشید من ۲۱سالمه و پدرم ۵۹سالشه بابام خدمتشو انجام داده ولی الان من دارم کارم میکنم وپدرم نمیتونه کار کنه چجوریه من میتونم معاف شم یان

    1. سلام
      شما میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید البته این در صورتی است که بیماری پدر و عدم توانایی وی برای کار کردن و انجام امور شخصی به تایید سازمان وظیفه برسد همچنین شما فاقد برادر بالای 18 سال سالم باشد.

  518. سلام
    فرض بر اینکه فردی bmi بالا تشخیص داده بشه و معاف از رزم؛ اگر در فاصله زمانی بین کمیسیون پزشکی تا اعزام به خدمت bmi پایین بیاد آیابه مشکل میخوره؟

    1. سلام
      تصمیمی که از سوی کمیسیون پزشکی برای مشمول اتخاذ میشود در زمان اعزام به خدمت لازم الاجراست. با توجه به اینکه شما در زمان انجام معاینات bmi بالا داشته اید در زمان اعزام به خدمت معافیت از رزم برای شما اعمال خواهد شد.

    1. سلام
      نمیتوان به طور قطعی گفت که همه ی افرادی که معافیت از رزم دارند در همان محل زندگی خود به کار گرفته میشوند چرا که تقسیم سربازان تصاوفی و برحسب نیاز پادگان های مختلف است. البته افرادی که به سبب معافیت از رزم به عنوان امریه به کار گرفته میشوند در همان استان محل زندگی مشغول به خدمت میشوند.

  519. سلام پسرم چندروز پیش برای معاینه پزشکی رفت اون در کودکی جراحی زانو شد چون رباطهای پاش ومینکسش پاره شده بودن از جایی که میخواست به سربازی برود از دکترش خواست او را معاف ارزم نکنه دکتر هم پذیرفت در صورتی که دکترش گفته بود شما معاف از رزم میشی من نگران سلامتیش هستم ایا میشه مجددا مراجعه کنه وپزشک معاف ارزمش کنه یا بعد تواموزشی اگه مشکلی پیش امد معاف از رزمش میکنن؟

    1. سلام
      بله میتوان به نتایج آزمایشات و معاینات پزشک اولیه اعتراض کرد و معاینات از سر گرفته شود. در دوره آموزشی نیز با بروز مشکلات میتوان از طریق بهداری های یگان خدمتی برای معاینه و دریافت معافیت اقدام کرد.

  520. سلام پسرم چندروز پیش برای معاینه پزشکی رفت اون در کودکی جراحی زانو شد چون رباطهای پاش ومینکسش پاره شده بودن از جایی که میخواست به سربازی برود از دکترش خواست او را معاف ارزم نکنه دکتر هم پذیرفت در صورتی که دکترش گفته بود شما معاف از رزم میشی من نگران سلامتیش هستم ایا میشه مجددا مراجعه کنه وپزشک معاف ارزمش کنه یا بعد تواموزشی اگه مشکلی پیش امد معاف از رزمش میکنن؟

    1. سلام
      بله میتوان به نتایج آزمایشات و معاینات پزشک اولیه اعتراض کرد و معاینات از سر گرفته شود. در دوره آموزشی نیز با بروز مشکلات میتوان از طریق بهداری های یگان خدمتی برای معاینه و دریافت معافیت اقدام کرد.

  521. سلام پسرم چندروز پیش برای معاینه پزشکی رفت اون در کودکی جراحی زانو شد چون رباطهای پاش ومینکسش ماره شده بودن از جایی که میخواست به سربازی برود از دکترش خواست او را معاف ارزم نکنه دکتر هم پذیرفت در صورتی که دکترش گفته بود شما معاف ارزم میشی من نگران سلامتیش هستم ایا میشه مجددا مراجعه کنه وپزشک معاف ارزمش کنه یا بعد تواموزشی اگه مشکلی پیش امد معاف از رزمش میکنن؟

    1. سلام
      بله میتوان به نتایج آزمایشات و معاینات پزشک اولیه اعتراض کرد و معاینات از سر گرفته شود. در دوره آموزشی نیز با بروز مشکلات میتوان از طریق بهداری های یگان خدمتی برای معاینه و دریافت معافیت اقدام کرد.

  522. سلام. من منیسک دو تا زانوم پاره هست و وقتی بهش فشار میاد زانوم قفل میشه و دو سال پیش زانوی راستم به دلیل تمومور استخوانی (سرطان خوش خیم استخوانی) عمل جراحی شده
    الان من مشمول معافیت از رزم هستم یا خیر؟

    1. سلام
      با توجه به پارگی مینیسک هر دو زانو و اختلالی که در زمان فعالیت دارید امکان معافیت دائم وجود دارد اما این موضوع باید توسط شورای پزشکان مورد بررسی قرار گیرد. نوع معافیت مینیسک به مدرک تحصیلی نیز بستگی دارد که برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر معافیت از رزم دارد. معافیت تومورهای استخوانی به نوع و اندازه تومور بستگی دارد.

    1. سلام
      بله معافیت از رزم به معنای معاف شدن از پست و نگهبانی نیست. البته در صورتی که اثبات شود انجام این کار منجر به آسیب به سلامتی مشمول میشود، امکان اعتراض و پیگیری وجود دارد.

  523. سلام.من مشکلی که دارم اینست که وقتی میدونم تا به ۵ الی ۱۰ دقیقه نرسیدم هر دوطرف پایین قفسه سینم درد میکنه همراه اون سردر ، سرگیجه و حالت استفراغ میگیرم.ممکنه مشکل من کم خونی باشید یا خیر؟؟؟؟؟؟ایا میتونم با این دلایل معاف از رزم بگیرم؟؟؟؟

    1. سلام
      وضعیت سلامت شما در زمان اقدام برای اعزام به خدمت سربازی به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و بیماری و اختلال شما تشخیص داده میشود و متناسب با آن معافیت یا عدم معافیت مشخص میشود. بنابراین ابتدا باید نوع و شدت بیماری مشخص شود.

    2. سلام من معاف از رزم شدم و رفتم پذیرش سپاه کردم آیا سیستم سپاه منا میپذیره برا سربازی؟

      1. سلام
        یکی از اولویت هایی که سپاه برای جذب سرباز دارد نداشتن معافیت از رزم است اما احتمال پذیرش نیز وجود دارد.

  524. سلام وقت بخیر
    بنده تو سن سه سالگی عمل فتق داشتم که بعد از جراحی مجددا بعد از دوماه به دلیل عود بیماری عمل شدم میخواستم بدونم با این شرایط میتونم معافیت کامل بگیر

    1. باید توجه داشته باشید که نوع فتق و شدت بیماری همچنین عوارضی که بر جای گذاشته در نوع معافیت شما بسیار اهمیت دارد. با توجه به عود بیماری بعد از عمل امکان معافیت دائم وجود دارد اما اگر عارضه ای نداشته باشید تنها معافیت از رزم دریافت میکنید.

    2. من سرباز معاف ازرزم هستم ولی کارای سنگین میدن و گونی سیمان و‌کاشی بلند میکنم توجهی به لیماری من ندارند

      1. سلام
        ببخشید من بیماری قلبی دارم دریچه قلبم نازکه و ازیت میکنه
        که دکتر گفت مادر زادی ایطور شدی نباید زیاد فشار استرس و چند چیز دیگه نباید باشه
        آیا میتونم معافیت بگیرم؟

        1. سلام
          باید مدارک پزشکی خود را جمع آوری نمایید و درخواست خود را ثبت نمایید

  525. سلام من معاف از رزم هستم افتادم آموزشی 05 کرمان. میخواستم بدونم الان من از انجام کار سنگین معاف هستم و در طول آموزشی کار سبک یا همون دفتری بهم میدن؟
    معافیت هم به‌خاطر این که کف پام صاف هست بیماری ارتوپدی

    1. سلام
      بله این امکان وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که دریافت معافیت از رزم حتما به معنای انجام امور دفتری نیست بلکه ممکن است شما پست و نگهبانی نیز بدهید اما این فعالیت ها تا جایی است که به سلامت شما آسیب نزند.

    2. ببین عزیزم دوره اموزشی با یگانی ک افتادی فرق میکنه ….
      هر یگانی شرایط و نحوه برخورد با سربازان خود را داره

    3. ببین عزیزم دوره اموزشی با یگانی ک افتادی فرق میکنه ….
      هر یگانی شرایط و نحوه برخورد با سربازان خود را داره

    4. ببین عزیزم دوره اموزشی با یگانی ک افتادی فرق میکنه ….
      هر یگانی شرایط و نحوه برخورد با سربازان خود را داره ولی در کل هیچ وق سخت نگیر بخودت همش تموم میشه میره پی کارش

  526. سلام من معاف از رزم هستم افتادم آموزشی 05 کرمان. میخواستم بدونم الان من از انجام کار سنگین معاف هستم و در طول آموزشی کار سبک یا همون دفتری بهم میدن؟
    معافیت هم به‌خاطر این که کف پام صاف هست بیماری ارتوپدی

    1. سلام
      بله این امکان وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که دریافت معافیت از رزم حتما به معنای انجام امور دفتری نیست بلکه ممکن است شما پست و نگهبانی نیز بدهید اما این فعالیت ها تا جایی است که به سلامت شما آسیب نزند.

      1. من سرباز معاف ازرزم هستم ولی کارای سنگین میدن و گونی سیمان و‌کاشی بلند میکنم توجهی به لیماری من ندارند

      2. سلام ببخشید وقتی دکتر مینویسه که باید بره کمیسیون برای معاف از رزم تا چه زمانی طول میکشه جوابش بیاد تا ۱۰ روز میاد ؟

        1. سلام دوست عزیز
          از دو هفته الی 45 روز زمان لازم است

  527. سلام
    این درسته که بعضی وقت ها در بعضی از پادگان ها اصلا به سربازی که معاف از رزمه اهمیت نمیدن و براشون این مسئله مهم نیس یعنی مثل افراد عادی باهاش برخورد میکنن؟
    برای اونا الزامی برای رعایتش هست یا بستگی به شانست داره؟

    1. سلام
      معافیت از رزم به معنای معافیت از تمام امور دوره سربازی نیست بلکه این افراد نیز گاهی باید نگهبانی و پست و… نیز بدهند اما اگر این شرایط باعث وخامت وضعیت سلامتی مشمول شود میتوان اعتراض کرد.

  528. باسلام
    اگر بر اساس مدارکپزشکی اعلام معافیت دائم شوم اما با رضایت خودم به خدمت سربازی بروم وفقط معاف از رزم بخواهم امکان پذیر است؟

    1. سلام
      خیر سازمان وظیفه این اجازه را به شما نخواهد داد چرا که اعزام شما به خدمت ممکن است عوارض و آسیب هایی را در پی داشته باشد. البته میتوانید به رای کمیسیون پزشکی اعتراض کنید و درخواست خود را مطرح کنید.

    2. سلام. وقت بخیر. ببخشید ازکجا بفهمم که همسرم معاف از رزم بوده یانه؟ انگر بیماری روانی داره و نگفتن به ما گواهینامه نداره سرکارنمیره براش پیداکردم قایم میکنه .ممنون میشم کمک کنید.

  529. سلام امروز معاف از رزم شدم ولی یکی از حرفاتونو توجه نکردم منظورتون اینه ارتش سپاه و چند تا دیگه نیروی معاف از رزم نمیگیره درسته ؟؟

    1. سلام
      استخدام شدن در برخی ارگان ها نیاز به داشتن گواهی های پزشکی مربوط به سلامت کامل جسمی و روانی دارد. همچنین از آنجایی که خدمت در این ارگان ها با انجام فعالیت های سخت بدنی همراه است لذا اولویت استخدام با افراد دارای سلامت کامل میباشد.

      1. سلام
        در حین خدمت معاف از رزم اختلال انطباقی(اعصاب و روان) گرفتم. آیا برای تمدید گواهینامه به مشکل میخورم؟؟ و اینکه استعلام میگیرن؟؟

  530. سلام امروز معاف از رزم شدم ولی یکی از حرفاتونو توجه نکردم منظورتون اینه ارتش سپاه و چند تا دیگه نیروی معاف از رزم نمیگیره درسته ؟؟

    1. سلام
      استخدام شدن در برخی ارگان ها نیاز به داشتن گواهی های پزشکی مربوط به سلامت کامل جسمی و روانی دارد. همچنین از آنجایی که خدمت در این ارگان ها با انجام فعالیت های سخت بدنی همراه است لذا اولویت استخدام با افراد دارای سلامت کامل میباشد.

      1. سلام وقت بخیر
        سوالی داشتم در مورد دوره خدمت
        من معاف از رزم هستم و از تعداد زیادی از افراد بهم میگم که افراد معاف از رزم بجای ۲۱ یا ۲۴ ماه خدمت ۱۹ ماه خدمت میکنن می خواستم ببینم این ماجرا حقیقت داره یا خیر؟؟ممنون میشم پاسخ گو باشید

        1. سلام
          بدیهی است افرادی که معافیت از رزم میگیرند دوره دو ماهه آموزشی را نمیگذرانند و به این ترتیب دوره سربازیشان کوتاهتر از سایر افراد است. مگر اینکه به عنوان سرباز امریه به کار گرفته شوند که در این صورت 24 ماه خدمت میکنند.

        2. سلام من به سندرم مارفان مبتلا هستم استخوان جناغ سینه بیرون زده تا حد زیادی و ستون مهره کمی کج شده با قد بلند و کشیده لاغر قد ۱۹۰ وزن ۶۶ درد تو استخوان جناغ سینم دارم و در هنگام خواب اذیت میشم برا دراز کشیدن میخاستم بپرسم معاف داعم میتونم بشم یا معاف از رزم میشم

      2. سلام خوب هستین اقابنده معاف رزم شدم بدلیل پاپرانتزی که هم میتونم بدوم..هیچ مشکلی ندارم فقط بعد این معافی هیچ مشکلی توکارت پایان خدمت نداره که

        1. سلام ممنون
          تمام اطلاعات مربوط به معافیت شما در تراشه کارت پایان خدمت درج میشود.

          1. سلام بر شما ، ببخشید من سطح ویتامین D3 ام توی برگه آزمایش خیلی پایینه، و همچنین اجسام سنگین حرکت میدم یا برمی دارم، دست پام میلرزه ، آیا میتونم معاف از رزم بشم؟ ممنون

          2. سلام وقت بخیر
            با توجه به مدرک تحصیلی باید اقدام کنید شرایط کامل بررسی میشود و احتمال دارد

  531. من کتفم چن سال پیش شکسته استخوان ترقوه ام
    احتمال معاف از رزم وجود داره؟؟؟؟

      1. سلام
        ببخشید شما فرمودین افرادی که معافیت از رزم میگیرند دوره آموزشی ندارند؟
        من مدرک دکتر داروسازی دارم و جراحی دیسک کمر کردم ، از اونجایی که به گروه علوم پزشکی معافیت پزشکی نمیدن خواستم بدونم میشه آموزشی رو نریم و به جاش امریه ٢۴ ماهه بریم ؟

        1. سلام
          افرادی که به عنوان امریه خدمت میکنند نیز باید دوره آموزشی دو ماهه را بگذرانند و بعد از آن به خدمت اعزام میشوند.

          1. سلام وقتتون بخیر
            من دوساله تحت نظر دکترمتخصص قلب هستم سال ۹۷ یکی از دریچه های قلبم گفتن افتادگی خفیف داره باز امسال رفتم دکتر گفتن که چند تا از دریچه ها افتادگی دارن. من دفترچه پست کردم تاریخ اعزام هم اول شهریور هست گفتن باید برم کمیسیون قلب حالا با این شرایط معاف از رزم میشم یا دائم؟

          2. سلام
            عوارض عضوی دریچه ای قلب عمل شده یا نشده به شرط اثبات در بیمارستانهای مورد تایید منجر به معافیت دائم میشود. البته شدت بیماری، مدرک تحصیلی و… نیز در رای کمیسیون پزشکی تاثیر دارد و این موضوع صد درصدی نیست.

      2. سلام من سرباز معلمی قبول شدم ولی مشکل دارم لاغرم آیا میشه معاف از رزم بشم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید