نحوه تقسیم سربازان بعد از آموزشی

نحوه تقسیم سربازان بعد از آموزشی

سربازی دورانی است که هر فرد ناگزیر باید آن را بگذراند. بعد از اتمام دوره آموزشی، یکی از سوالاتی که سربازان برایشان پیش می آید این است که افراد بر چه اساس و معیاری تقسیم می شوند و چگونه می توانند در شهر خودشان خدمت کنند؟

امروز در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به سوالات پرتکرار شما درباره چگونگی و نحوه تقسیم سربازان بعد از آموزشی پاسخ دهیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آیا سازمان نظام وظیفه سربازان را تقسیم می کند؟

سازمان نظام وظیفه در ابتدا مسئولیت تقسیم سربازان را بر عهده دارد. در واقع زمانی که شما برگ سبز را برای اعزام به خدمت ارسال می کنید توسط نظام وظیفه محل آموزشی شما مشخص می شود. بعد از اتمام دوره آموزشی سازمان نظام وظیفه هیچ دخالتی در تقسیم سربازان ندارد.

مسئولیت تقسیم سربازان بعد از دوره آموزشی با کیست؟

بعد از اتمام دوره آموزشی مسئولیت تقسیم سربازان بر عهده یگان خدمتی است. یگان های خدمتی بر اساس نیاز اعلامی هر شهر، سربازان را تقسیم بندی می کنند.

سازمان نظام وظیفه همیشه در تلاش است تا سربازان به شهر خود یا نزدیک ترین شهر اعزام کند. زیرا اعزام سرباز به شهر دور از سکونت باعث تحمیل انواع هزینه به سازمان نظام وظیفه مانند مانند خورد و خوراک و غیره می شود.

کدام سربازان احتمال بیشتری دارد به شهر خود اعزام شوند؟

در حالت کلی سازمان نظام وظیفه برای کاهش هزینه ها در تلاش است تا سربازان را به شهر خود اعزام کند اما اگر این امکان نبود یک سری افراد با شرایط خاص در اولویت هستند و در صورت جای خالی برخی افراد به شهرشان برای ادامه خدمت اعزام می شوند.

برخی افراد برای اعزام به شهرشان دارای اولویت هستند:

  • سربازان متاهل در اولویت اعزام به شهر خودشان هستند. این افراد باید نزدیک خانواده باشند تا هزینه های زندگی را تامین کنند. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه برای این دسته از افراد تسهیلاتی را در نظر گرفته است که یکی از آنها اولویت اعزام به محل سکونت است.
  • سربازان تک پسر بعد از سربازان متاهل در اولویت اعزام به محل سکونت هستند. این افراد وظیفه مراقبت از خانواده خود را دارند و برای همین در اولویت اعزام به محل سکونت هستند.
  • فرزندان کادر نیروهای مسلح به دلیل سهمیه ای که به آنها اختصاص داده شده در اولویت اعزام به محل سکونت خود هستند.

افراد مشمول خدمت مقدس سربازی باید در نظر داشته باشند که در کل هیچ قانون مشخص و ثابتی برای تقسیم سربازان وجود ندارد و صرفا مواردی که در بالا ذکر شد، در نزدیکی محل خدمت تاثیر دارد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نحوه تقسیم سربازان بعد از آموزشی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 80 نظر:
  1. سلام‌ وخسته‌ نباشیدخدمت‌ شمابزرگواران‌
    پسرمن‌ فارغ التحصیل‌ دیپلم‌ دررشته‌ کارودانش‌ برق‌ صنعتی‌ هستن‌ ۵مرداد۱۴۰۲‌ به‌ خدمت‌ سربازی‌ اعزام‌ شدن‌ یه‌ هفته‌ پیش‌ دوره‌ آموزشی‌ روبه‌ پایان‌ رسوندن‌ نیروی‌ انتظامی‌ فراجا‌ مرزبانی‌ من‌ همین‌ یه‌ فرزندرودارم‌ یعنی‌ ب‌ جزهمین‌ پسرم‌ هیچ‌ فرزنددیگه‌ ای‌ ندارم‌ دوره‌ آموزشیش‌ اصلاندوزبودش‌ الان‌ هم‌ افتاده‌ اردبیل‌ وقراره‌ بازتقسیم‌ بشن‌ میخواستم‌ بدونم‌ ممکنه‌ رشت‌ یا‌ استارابیفتن‌ ممنون‌ میشم‌ جوابم‌ روبدین

    1. سلام بعد از گذراندن 6 ماه از خدمت میتوانند درخواست انتقالی بدهند.

    2. سلام خسته نباشید من رفیقم ساکن تهران اموزیشو افتاده کرمان ب نظرتون یگانشو کجا میوفته؟

  2. سلام و‌ وقت بخیر. من دوره آموزشی ام افتاده سپاه شیروان خراسان شمالی و از اونجایی که پدرم فوت کرده و مسوولیت گذران زندگی به عهده من هستش امکان داره در تقسیمات شهر خودم(مازندران)بیفتم؟ مدرک تحصیلی ام فوق لیسانس هست

  3. سلام خسته نباشید من دفترچه پر کردم اموزشیم افتاده مرزبانی نیرو اتظامی کرمانشاه و من تک فرزند هستم از بوشهر میخواستم بدونم بعد اموزشی کجا میوفتم؟

  4. با سرباز مثل فرزندخود رفتار کنید ،انچه به خود نمی‌پسندید به دیگران نپسندید و همانگونه با فرزندان مردم رفتار کنید که دوست دارید با فرزند شما برخورد کنند وپس از پایان دوره آموزش جهت ادامه خدمت به شهر محل سکونت خودشان اعزام کنید.

    1. بچه های خودشونو معاف میکنن . مثل اون سردار سپاه که با یه قانون من درآوردی معاف کرد بچشو

  5. سلام
    من اعزامی یک مرداد ۱۴۰۲ از تهران با مدرک لیسانس هستم به نظرتان تو چه ارگانی تقسیم میشن

  6. سلام پسر من در وزارت اطلاعات سرباز هست فک زدن بره تهران آیا می شود از اطلاعات به یک مرکز مثلاً سپاه انتقال داد؟

    1. با سلام بله بشرطی که ایشان شرایط خاص مثل متاهل بودن و حتی جابه جایی با یک سرباز دیگر را داشته باشند و یا حتی بدلیل دور بودن بیش از 600 کیلومتر از محل سکونت و همچنین موافقت پادگان مبدأ و قصد که مهمترین شرط نیز میباشد و با صرحداقل حضور 6 ماه در پادگان اولیه شخص قابلیت انتقال را دارا میباشد

    2. من سرباز مرزبانی هستم اموزشو تموم کردم امریه دادن ادرس شهرستان ارومیه هنگ مرزی ارومیه حالارنمیدونم برم ستاد فرماندهی یا هنگ مرزی

  7. سلام. دوست بنده دوماه پیش اعزام شد آموزشی فراجا بد اتمام آموزشی همه دوره ی هاش ترخیص شدن.فقط دوست بنده که متاهل و بچه داره بهش میگن اصلا تو جواب تقسیمت نیومده الان یک هفته هست بی خبر مانده پادگان آموزشی همه ترخیص شدن بغیر این. رفته نیرو انسانی میگه زد سیستم بهم نشونم داد نوشته موردی یافت نشد مونده چکار کنه الان بلاتکلیف مانده اونجا.درضمن تواین دوماه اصلا حقوقی نریختن.درضمن سال 95اعزام شده وسط آموزشی فرار کرده.الان بعد7سال دوباره رفت نظام وظیفه داوطلب واسش دفترچه فرستادن رفت آموزشی تموم شده اما جواب تقسیم نمیاد مانده بلاتکلیف به تهران هم چندباری نامه زدن خبری نشده. حالا باید چکار کنیم ؟؟؟؟

    1. پیگیری این موضوع از خود پادگا مربوطه و سازمان نظام وظیفه باید انجام بگیرد.

  8. سلام ، دوره آموزشی رو تمام کردم موقع خوندن درجات اسم منو نخوندن فقط در میدان اسمم رو بین افرادی که افتادن آذربایجان غربی خوندند الان ، نیروی انتظامی هستم ، الان من باید به کجا مراجعه کنم اطلاعات تکمیلی رو از کجا بگیرم حتی نمیدونم درجه ام چیه ، هیچ معرفی نامه ای هم بما ندادند

    1. سلام به پادگان اذربایجان غربی که افتادید مراجعه میکنید و درجه مشخص میشود

  9. سلام وقت بخیر . می خواستم بدونم اگر کسی برای آموزشی یکی از پادگان مرزبانی نیروی انتظامی بیوفته امکان داره بعد از آموزشی به رسته های دیگه ای از نیروی انتظامی بیوفته یا نه باید همون مرزبانی خدمت کنه .

  10. سلام من یه خواهر کوچیک تر از خودم دارم امکانش هست که تک فرزند یا به هر دلایل دیگه ای معاف بشم ؟؟

    1. سلام، تک فرزند در صورت نداشتن غیبت و اگر از فوت پدر شما بیشتر از سی ماه گذشته باشد و یا پاشتن بیماری پدر شما ممکن است معافیت به شما تعلق بگیرد

  11. سلام من تک فرزند هستم. موقع ثبت نام برگه اعزام هیچی گونه سوالی در مورد تک فرزند بودن نبود؟ تک فرزندی رو کجا باید اعلام کنم؟

  12. سلام علیکم
    پسرم با مدرک لیسانس و داشتن همسر صرفا بخاطر قانون نظام وظیفه و تسهیلاتی که برای افراد متاهل بلاخص تقسیم بعد از آموزشی فرد به محل سکونت همسر قائل شدند در مهر امسال به خدمت اعزام شد که بعد از طی آموزشی متاسفانه در عوض تقسیم به شهر محل سکونت قزوین به سازمان نظام مهندسی ناجا افتاد که برای وی مشکلات خانوادگی و همچنین در تامین معاش به سختی افتاده است واعتراضی هم به نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش کرده است .که اگر باز راهکاری است که در مورد پسرم قانون خود نظام وظیفه رعایت شود بفرمایید دنبال کنیم . تشکر

  13. سلام وقت بخیر
    من آموزشی افتادم پادگان کچویی کرج روبرگه معرفی نامم زده به سازمان زندان ها
    بعد آموزشی میوفتم خود زندان یا سازمان زندان که یه بخش جداست

  14. باسلام خوب هستین من پدرم در نیروی انتظامی هست خواستم ببینم در شهر خودم تقسیم میشم من اموزشیم تموم شده تو استانم افتادم منتظر تقسیم ام ک کدوم شهر بیوفتم؟ ممنون از راهنمایی کنید

  15. سلام پدرومادرم از هم جدا شدن می خواستم ببینم به استان خودم می افتم یا نه

  16. با سلام بنده ۴۶ سال سن دارم و تنها فرزندم یک پسر است که اکنون ده ماه در شهرستان بیرجند خدمت می‌کند در حالیکه محل سکونت من کرمان است چگونه باید جهت ادامه خدمت بل کرمان انتقالی گرفت آیا امکان پذیر است؟ باتشکر

    1. سلام خدمت شما، بعد از گذراندن حداقل ۶ ماه از دوران سربازی، پسرتان از طریق نیروی انسانی پادگان و تایید فرمانده میتوانند درخواست انتقالی خودرا ثبت کنند.

    2. سلام بنده 55 سال سن دارم وتنها پسرم الان در پادگان محمد رسوالله بیرجنددرحال آموزش هست چکار کنم که زمان تقسیم به شهرخودم که شهرستان سرخس هست و جزو مناطق عملیاتی هم هست بیفته

  17. سلام
    پدر و مادرم از هم جداشدن، دو برادریم، برادر بزرگترم ازدواج کرده، آیا با ارائه‌ی مدارک میتوانم در شهر خودم خدمت کنم؟؟

    1. سلام پدرومادرم از هم جدا شدن می خواستم ببینم به استان خودم می افتم یا نه

  18. سلام
    پدر و مادرم از هم جداشدن، دو برادریم، برادر بزرگترم ازدواج کرده، آیا با ارائه‌ی مدارک میتوانم در شهر خودم خدمت کنم؟؟

      1. سلام بعد از مشخص شدن یگان خدمتیشون چنروز بعد اعزام میشن؟؟؟

  19. سلام خدمت بزرگواران پسرم دانشجو و وزنش ۱۵۰ است پدرش کانال نخاعی کمر داشت عمل کرد و دیگر توانایی برداشتن یک کیلو را ندارد پسرم تک فرزند است آیا بعد از دانشگاه معاف از سربازی میشود

  20. سلام پسرم در حال حاضر دانشجو میباشد بعد تز تحصیلاتش ایا معاف میشود پسرم وزنش ۱۵۰ کیلو بیشتره و تک پسر است و من پدرش تنگی کانال نخاعی داشتم عمل کردم توانایی کارها و خرید خانه را ندارم ایا پسرم معاف از سربازی است اگر خیر در شهر خودمان ۲ سال سربازیش را می گذراند

  21. سلام پسرم در حال حاضر دانشجو میباشد و تک پسر است وزنش ۱۵۰ کیلو به بالاست پدرش عمل کمر انجام داده تنگی کانال نخاع داشته آیا معاف از سربازی میشود ؟
    و اگر نمیشود دو سال سربازیش در شهر خودش است

  22. سلام پسرم در حال حاضر دانشجو میباشد و تک پسر است وزنش ۱۵۰ کیلو به بالاست پدرش عمل کمر انجام داده تنگی کانال نخاع داشته آیا معاف از سربازی میشود ؟
    و اگر نمیشود دو سال سربازیش در شهر خودش است

  23. سلام همسر من الان در دوره آموزشی هستن این هفته تموم میکنن نیردی انتظامی هستش دوره خدمتش تو شهر خودمون میوفته

  24. سلام همسر من الان در دوره آموزشی هستن این هفته تموم میکنن نیردی انتظامی هستش دوره خدمتش تو شهر خودمون میوفته

  25. سلام بعد از دوره آموزشی چگونه محل خدمت خود را خودمون تایین کنیم

    1. سلام وعرض ادب بعداز اموزشی چون داری دوفرزند ومتاهل هستی محل خدمت به نزدیکترین کلانتری شهر خود وحقوق دوملیون تا دوپونصد حداقل شاید بیشتر

      1. سلام بنده آموزشی افتادم نیروی انتظامی شهید رجایی کرمانشاه اونجا ظاهرا سربازایه مرزبانی رو تعلیم میدن لیسانس حسابداری دارم میخواستم ببینم بعد آموزشی توی کادر اداری هستم یا عملیاتی

    2. سلام.پسرم از اصفهان اعزام شده ولی الان ما آمدیم گیلان ساکن شدیم.واسه تقسیم باید آدرس جدید محل سکونت والدین به پادگان اطلاع داده بشه؟

  26. سلام. معرفی نامه دوره آموزشی نظام وظیفه من خطاب به نیروی انتظامی هستش. آیا بعد از دوره آموزشی مجدد ارگان نظام وظیفه من مشخص خواهد شد؟ یا تا آخر سربازی من در خدمت نیروی انتظامی خواهم بود؟

  27. سلام من متاهل هستم 16 سال هم غیبت دارم خودمم دوتا فرزند دارم اجاره نشین هستم با برجی یک ملینو دویست با قصد وام 360 تومانی دارم خودمم باید تا سربرج اعزام به خدمتم میخواستم بدونم چه قدر حقوق به من میدن که مجارج زندگی من تامین بشه

    1. سلام. میزان حقوق سربازان با توجه به رتبه و منطقه خدمت متفاوت است میزان حقوق دریافتی شما به دلیل شرایط تاهل بیشتر از سایر سربازان خواهد بود.

      1. سلام وعرض ادب بعداز اموزشی چون داری دوفرزند ومتاهل هستی محل خدمت به نزدیکترین کلانتری شهر خود وحقوق دوملیون تا دوپونصد حداقل شاید بیشتر

    2. سلام خسته نباشیدپسرم تازه اموزشی روتموم کرده محل سکونت مااورمیه است پسرم به تهران افتاده پسرمن سطح سلامتیش گروه ب است ماچیکارکنیم که پسرموانتقال بدن اورمیه

  28. سلام وقتتون بخیر
    ی سوالی داشتم خاستم بدونم میشع یا ن
    سوالم اینکه رفیقم اهواز بودا و رفتن تهران و من اهوازم و دوس داشتیم باهم بیفتیم سربازی راه حلی داره آیا؟
    همچین چیزی میشع یا شانصیه

  29. سلام خسته نباشید همسر من روزی که رفت سرباری از شهر پدریمون دفترچه پست کرد و اموزشیش شانسی افتاد ارتش همون شهر پدری خودمو و همسرم ولی ما خودمون جای دیگ زندگی میکنیم و همسرم الان تو اموزشی بهشون ی برگه دادن ک کجا میخاید بیوفتید زده شیراز .حالا بهش گفتن چون دفترچتو تو شهرپدریت پست کردی احتمالا میوفتس همونجا میخاستم ببینم این صحت داره؟

    1. سلام. خیر چون متاهل هستند در محل زندگی همسرشون میتوانند خدمت کنند

  30. سلام.الان حقوق سرباز متاهل چقدر هستش؟
    آیا در زمان آموزشی هم حقوق دریافت میکنند؟

  31. سلام،،آیا این امکان وجود دارد دانشگاه دانشجو را اخراج نکند و دانشجو به خدمت اعزام شود و برگردد و ادامه تحصیل دهد؟؟ینی دانشجو شهریه ثابت را پرداخت کند اما سرباز باشد و واحدهای درسی را نتواند پاس کند

    1. سلام خسته نباشید
      ببخشید می‌خوام دفترچه پست کنم برم خدمت ولی محل تولدم طرف بلوچستان ولی الان با زن و بچه ها بندر زندگی میکنم من می‌خوام خود بندر بیفتم چکار کنم ، بعدش اگه برم شهر خودمون دفترچه پست کنم احتمالش هست بندر ک خونه زندگیم هستش بیوفتم

  32. سلام آیا امکان تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور و همزمان خدمت سربازی امریه وجود داره؟

      1. سلام من متاهل هستم دارای مدرک لیسانس هم هستم ایا امکانش هست که اموزشی را هم تو شهر خودم اعزام بشم یا شرایطی چیزی داره که موقع ثبت نام باید انجام بدم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام من تک پسر خانواده هستم وپدرم درآمدخاصی نداردو مستاجر هم هستیم والان مشغول آموزشی درعجب شیر هستم آیا امکانش هست بعد آموزشی شهر خودم بیفتم

  33. سلام آیا امکان تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور و همزمان خدمت سربازی به صورت امریه وجود داره یا خیر؟

  34. سلام من دیروز رفتم پلیس +10 همه ی کارامو کردم ولی دفترچه ای نگرفتم که پست کنم ایا مشکلی نداره؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای اعزام برگه سبز دریافت کنید

      1. سلام پسرم سرباز اموزشی پادگان شهید رجایی شانزده روز رفته نیرو انتظای ولی انجا مرزبانی ولی چون پسرم لختهخون توی سرش هست ولی اقدام پزشکی نکرده مدارکش هست از پنج سالگی پدرش هم تصادف کرده مهره های کمر ش شکسته کار نمیتونه انجام بده تک پسر هست میشه بیاد شهر خودمان همدان

  35. سلام من دو ترم خوندم دانشگاه الان میخام برم سربازی میشه؟؟

  36. سلام آیا میتوان حین تحصیل در دانشگاه،ایست زد وبه سربازی رفت و سپس در همان دانشگاه ادامه تحصیل داد؟

      1. سلام من دو ترم خوندم دانشگاه الان میخام برم سربازی میشه؟؟

      2. سلام پسرم بعدازاتمام دوره اموزشی یک هفته کارهای تکلف مادربشه انجام میده ایا غیبت میخوره ازمشاورتشکرمیکنم

      3. سلام پسر من الان در دوره ی آموزشی هست و تک پسره .جزو خانواده جانباز هستیم البته پدر بزرگش جانباز در این صورت چند درصد امکان داره شهر خودمون یا محدوده شهرها خدمتش بیفته

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

دوشنبه

1403/1/13

سه شنبه

1403/1/14

چهارشنبه

1403/1/15

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید