شرایط معافیت پزشکی فتق در خدمت سربازی

معافیت پزشکی فتق چه شرایطی دارد؟

معافیت پزشکی فتقکه بسیاری از جوانان درگیر این بیماری هستند از نوع معافیت هایی است که متقاضیان زیادی می توانند از آن استفاده کنند. البته این بیماری تنها یکی از بیماری های مهم معافیت پزشکی است. بیماری های زیاد دیگری برای معافیت نظام وظیفه وجود دارند که داوطلبان زیادی از آن ها استفاده می کنند. شرایط این معافیت ها با هم کمی متفاوت است. که برای دانستن درباره ی آن ها، مشمولین می توانند اطلاعات زیادی بدست آورند.معافیت پزشکی فتق نوعی بیماری است که شرایط خاص خود را دارد. یعنی کسانی که به این گونه بیماری ها دچار می شوند می توانند از معافیت های گوناگون پزشکی استفاده کنند. در ادامه با فتق و شرایط دریافت معافیت از طریق آن بیشتر آنشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

فتق چیست؟

فتق زمانی رخ می دهد که قسمتی از بافت یا ارگان های بدن با ضعیف شدن یکی از دیواره های ماهیچه ای بیرون می زند.

اگر فتق در دیواره شکم یا کشاله ران به وجود بیایید، کیسه ای که از قسمت ضعیف شده بیرون می زند، می تواند شامل بخشی از روده و یا پوشش چرب روده ی بزرگ باشد.

اگر فتق در قسمت ماهیچه ای که قفسه سینه را از شکم جدا می کند یا همان (دیافراگم) اتفاق بیفتد، می تواند حتی معده را نیز درگیر کند.

اگر هر قسمت از دیواره شکم ضعیف شود، می تواند باعث بیرون زدگی، بر آمدگی یا فتق دار شدن درونی شکم شود.

شایع ترین انواع فتق شکمی

  • درد
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • فتق کشاله رانی
  • فتق جداره شکمی یا دیافراگم
  • و فتق نافی
  • علائم فتق شکمی
  • عدم توانایی در انقباض شکم
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ماده 39 از بخش قوانین معافیت پزشکی سربازی نظام وظیفه درباره ی سلامت روحی و جسمی مشمولان

  • مشمولین و متقاضیان سربازی وظیفه که از بیماری یا نقص عضو رنج می برند می توانند برای معافیت پزشکی اقدام کرده و کارت معافیت بگیرند.
  • داوطلبانی که از نظر جسمی سالم هستند و مشکلات روحی و روانی نیز ندارند. می توانند کارهای خدمت دوره ی ضرورت را انجام داده و به مدت 2 سال بهخدمت سربازی بروند.
  • متقاضیانی که پس از گذراندن یک دوره بیماری یا مشکل بهبود پیدا کرده اند و نمی توانند کارهای طاقت فرسا و سخت را در دوران خدمت خود انجام دهند. قادر خواهند بود معاف از رزم شده و در پادگان ها از انجام برخی کارها منع شوند.
  • داوطلبان و متقاضیان عزیزی که به خاطر مشکلات و بیماری ها به طور موقت می توانند از رفتن به خدمت سربازی منصرف شوند. این افراد موقتا معاف شده تا مشکلاتشان حل شود. تشخیص این معافیت موقت بر عهده ی سازمان نظام وظیفه و شورای پزشکی همین سازمان می باشد.

این قانون معافیت ها که در بالا گفته شد می تواند مشمولین متقاضی معافیت پزشکی را مجاب کند تا در یکی از این گروه ها تقسیم بندی شده و یکی از این معافیت ها به این افراد تعلق خواهد گرفت. در مورد بیماری فتق نیز این قانون صدق خواهد کرد. زیرا این بیماری نیز شرایط خاص خود را داشته و با تشخیص و تایید کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه به افراد داده خواهد شد. در این مقاله تلاش کردیم که درباره ی شرایط و قوانین این بیماری صحبت کرده و راهنمایی های لازم را در اختیار خوانندگان عزیز قرار بدهیم.


بیشتر بخوانید:


بیماری فتق خارجی واینگوینال

فتق به طور کلی برجستگی و جابه جایی ارگان های بدن است و اگرچه مختص مردان نیست ولی نوع شکمی آن بین مردها شیوع بیشتری دارد.
دیواره شکم که خود لایه‌ای محافظ در برابر روده و بافت داخلی است خاصیت نگه دارندگی خود را در برابر فشار احشاء از دست می‌دهد و روده‌های دستگاه گوارش از قسمت ضعیف‌تر به زیر چربی‌ها و عضلات پشت پوست راه می‌یابد.

ممکن است با احساس درد و تیر کشیدن‌های گهگاه نیز همراه باشد. برآمدگی فتق، انواع مختلفی را شامل می شود: از فتق مغبنی که گسترده‌ترین نوع فتق در بین مردان است و اغلب به سبب برداشتن اجسام سنگین یا فشار زیاد حین اجابت مزاج بروز می‌کند، تا فتق رانی که کوچک تر بوده، اغلب بین زنان شیوع دارد؛ و حتی فتق نافی که از هنگام تولد در ناحیه ناف نوزادان یا اطراف آن وجود دارد؛ کوچک و بزرگ یا زن و مرد ممکن است به آن مبتلا شوند.

 

معافیت پزشکی فتق چه مراحلی دارد؟

مشاوره معافیت پزشکی فتق

مشاوره معافیت پزشکی فتق، این بیماری را بر اساس آخرین قوانین نظام وظیفه عمومی ناجا در بخش بیماری های دستگاه گوارش و جراحی های عمومی قرار می دهد. این بخش علاوه بر بیماری فتق، بیماری های زیادی را در برمیگیرد. که متاسفانه این روزها خیلی از افراد با انواع آن ها درگیر هستند. شناخت این بیماری ها به متقاضیان معافیت پزشکی فتق کمک می کند تا هم مشکل خود را بهتر شناخته و هم چنین شرایط معافیت سربازی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

زیرا برای گرفتن معافیت خدمت ضرورت باید از جنبه های مختلف بیماری را بررسی کنید تا برای گرفتن کارت معافیت خود دچار مشکل نشوید. نکته مهم در اینجا این است که اگر فردی برای معافیت پزشکی اقدام کند نمی تواند از درخواست خود منصرف شده و باید در کمیسیون شرکت کند. پس قبل از اقدام برای هر کاری در زمینه های مختلف خدمت نظام وظیفه شما عزیزان می توانید اطلاعات خود را افزایش داده و پس از آن شروع به انجام مراحل بکنید.

بیماری فتق به نوعی بیماری شکمی گفته می شود که بر اثر ضعیف شدن لایه ی عضلات در ناحیه شکم در افراد رخ داده و بروز مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت. در واقع کسانی که به این بیماری دچار می شوند حفره هایی در ناحیه شکم آن ها رخ داده و ارگان های مختلف در بدن آن ها بافت های دیگر نفوذ می کنند. نوع شایع این بیماری در بین آقایان به فتق مغبنی معروف است که بیشتر باعث بیرون زدگی روده ی باریک در قسمت شکم و بالای کشاله ی ران می شود. دلایل زیادی برای مبتلا شدن به این بیماری وجود دارد. از این دلایل می توانیم موارد زیر را نام ببریم.

دلایل شایع بیماری فتق

  • افراد مبتلا به بیماری آسم که سرفه های سخت و مداوم دارند بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.
  • مشکلات وراثتی نیز دلیل دیگر این بیماری می باشد.
  • جابجایی وسایل سنگین از علت های مبتلایی به بیماری فتق می باشد.
  • و دلایل دیگر
  • شما می توانید برای مشاوره معافیت پزشکی فتق از مشاورین ما در مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه دانشاطلاعات بیشتری کسب کنید.

 


بیشتر بخوانید:


نظام وظیفه

شرایط معافیت پزشکی فتق

شرایط معافیت پزشکی فتق بر اساس نوع این بیماری برای افراد در نظر گرفته می شود. زیرا برخی از افرادی که مبتلا به انواع فتق های شکمی هستند. قبل از اقدام برای معافیت تحت عمل جراحی قرار گرفته اند. یا اینکه شرایط آن ها به حدی حاد نبوده و مشکلشان بدون عارضه می باشد. بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که این شرایط در افراد متفاوت بوده است. پس سازمان نظام وظیفه نیز بر اساس این تفاوت ها شرایط معافیت را برای این افراد در نظر خواهد گرفت. بیماری ها در بخش مشکلات گوارشی و جراحی عمومی شامل 40 بند و تبصره است. که هر کدام از این موارد که در اینجا توضیح داده می شود می تواند افراد زیادی را به کارت معافیت پزشکی نزدیک کند.


بیشتر بخوانید: موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه چیست


راه دریافت معافیت پزشکی فتق

راه دریافت معافیت پزشکی فتق با مراجعه به مرکز پلیس + 10 یا همان دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی امکان پذیر خواهد بود. زیرا برای معافیت پزشکی شرایط خاصی وجود داشته و مشمولان باید قبل از اقدام مراحل و شرایط اخذ این نوع معافیت را مطالعه کنند. اصلی ترین این مراحل شامل سه بخش زیر می باشد.

مراحل اخذ معافیت های پزشکی بیماری فتق

  • انجام معاینات اولیه پزشکی برای تشخیص بیماری فرد است. که می تواند بر اساس آن درخواست معافیت پزشکی فتق داده و برای مراحل بعد آماده شود.
  • پس از معاینات اولیه، مشمول به بیمارستان دعوت شده تا مورد آزمایش قرار گرفته و پزشکان متخصص آن را معاینه خواهند کرد.
  • در بخش آخر که اصلی ترین این مراحل است کمیسیونی است که مشمول باید حتما در آن حضور پیدا کرده و منتظر رای این شورا بماند. رای این شورا، همان رای نهایی سازمان نظام وظیفه خواهد بود که آیا به متقاضی معافیت دائمی داده خواهد شد یا خیر.

 


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی چیست


برای دریافت معافیت پزشکی فتق چه مدارکی مورد نیاز است؟

مدارک معافیت پزشکی فتق

مدارک معافیت پزشکی فتق چیست؟ آیا داشتن مدارک پزشکی می تواند در گرفتن معافیت به مشمولین کمک کند؟ برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم که مدارک اولیه ی خواسته شده از سوی نظام وظیفه عمومی ناجا شامل یکسری فرم ها و مدارک شناسایی است که توسط فرد مشمول جمع آوری شده و باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل گردد. داشتن مدارک پزشکی نیز می تواند کمک بزرگی به متقاضیان بکند. زیرا سابقه ی پزشکی تاثیر مثبتی در رای شورای پزشکان سازمان مربوطه خواهد داشت.

مدارک معافیت پزشکی سربازی

  1. شناسنامه
  2. کارت ملی
  3. باز کردن حساب بانکی
  4. فرم واکسیناسیون
  5. گواهی پایان تحصیلات
  6. فرم معاینات پزشکی
  7. و غیره

    بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی سربازی چگونه است


 

چگونه معافیت پزشکی فتق بگیریم؟

جمع بندی

متقاضیان عزیزی که قصد دریافت معافیت سربازی از طریق فتق را دارند توجه داشته باشند که اطلاعات مربوط به شرایط و مراحل دریافت معافیت پزشکی فتق ممکن است هرساله دچار تغییراتی شود، به همین دلیل ضمن مطالع این مقاله جهت کسب اطلاعات بیشترو دریافت مشاوره های تخصصی در زمینه دریافت معافیت های پزشکی از کارشناسان با تجربه مرکز مشاوره آویژه میتوانید از طریق شماره درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید. سپس از همراهی شما

سوالات متداول

1. آیا مشمولین پس از دریافت رای کمیسیون پزشکی می توانند به رای صادره اعتراضی داشته باشند؟

بله. اعتراض به رای شورای پزشکی قابل قبول خواهد بود.

2. مشمولینی که سنگین وزن هستند می توانند از معافیت پزشکی برخوردار شوند؟

همه ی مشمولین شامل این قانون نخواهند شد. زیرا مشکل چاقی آن ها باید نوعی بیماری به حساب بیاید.

3. آیا متقاضیان معافیت پزشکی می توانند وارد غیبت سربازی بشوند؟

بله غیبت کردن برای افراد داوطلب درباره ی معافیت های پزشکی قابل قبول می باشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط معافیت پزشکی فتق در خدمت سربازی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 239 نظر:
  1. سلام من در بچگی عمل ناف کردم ولی نمیدونم مشکل چی بوده الان دوباره فتق ناف داشتم عمل کردم از خدمت معاف میشم؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورتی که حاد و عارضه دار باشد با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید تهایی کنیسیون پزشکی بله امکان پذیر میباشد

  2. سلام من بر اثر گلوله خوردن با اسلحه شکاری قسمتی از روده باریک و بزرگم رو بریدن و یپوند زدن و حدودا ۵۰ سوراخ در روده به صورت جدا جدا پیوند زدن و الان مشکل فتق برشی در جدار شکمم شدم و ۸ سانت از عضله شکمم دچار فاصله شده است ایا معاف میشم

  3. سلام خسته نباشید ببخشید من به دکتر مراجعه کردم و گفت فتق در دو طرف ران داری و باید عمل بشی
    میخواستم بدونم شانس معافیت دارم یا خیر

    1. شرایط شما برای معافیت دائم باید توسط پزشک معتمد نظام وظیفه برسی شود ولی درکل امکان معافیت را دارید

  4. باسلام
    من سه چهار ماه پیش عمل هرنی اینگوینال راست داشتم و در کف کانال هرنی بزرگ دایرکت داشتم که پرپ و درپ انسزیون شد و کورد ساک هرنی جدا شد هنوز هم گاهی احساس درد کمی در ناحیه جراحی دارم ولی نمیدونم آیا عود کرده یا خیر ولی احتمال عود مجدد دارد آیا با این شرایط میتونم معافیت دائم بگیرم؟
    در ضمن کیست اپیدیم خیلی کوچکی بالای بیضه راست دارم و همچنین کمی مایع هیدروسل در بیضه راست جمع شده که دکتر گفته خطری نداره و خودش خوب میشه.

    1. سلام در صورتی که بعد عمل بیماری شما عود کند یا عوارضی به همراه داشته باشد با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت را دارید.

  5. سلام وعرض ادب من پارسال فتق اینگوینال دوطرف عمل انجام دادم ایا معاف از خدمت میشم لطفاً توضیح کامل بدید!

    1. فقت گرید 3 یا 4 معافیت به همراه دارد اگر بعد از عمل فتق بیماری عود کند و به گرید 2 برسد شامل معافیت میشود.

  6. سلام.من ۸ماهه سرباز هستم و به تازگی عمل فتق اینگوئینال چپ و واریکوسل گرید ۳ چپ داشتم و فقط۱۸روز استعلاجی بهم داده شد.ایا میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام در صورتی که واریکوسل گرید 3 عمل شود و بعد از عمل عوارض داشته باشد میتوانید برای گرفتن معافیت اقدام کنید.

  7. با سلام من فتق ناف داشتم عمل کردم و الان بالاتر از نافم دوباره فتق داره بیرون میاد
    واسه معافیت میتونم اقدام کنم؟

    1. انواع فتق ها با گرید ۳ به بالا با داشتن اختلال در عملکرد گوارشی معافیت دائم و در صورت نداشتن اختلال عملکرد گوارشی معافیت از رزم دارد

    1. در صورتی که گرید 3 به بالا باشو و در صورتی که گرید 1 یا 2 باشد معافیت از رزم دریافت میکنید.

  8. سلام وقتتون بخیر
    ۴-۵ سالگی عمل بادفتق داشتم که بعد مدتی دوباره عود کرد و الان هم موقع بلند کردن جسم سنگین اذیتم میکنه ایا شرایط معافیت دارم؟!

    1. سلام فتق های گرید 3 یا 4 امکان گرفتن معافیت دائم و گرید 1 و 2 معافیت از رزم دارند.

  9. سلام خسته نباشید ، من هر دو پاهام، دوتا انگشتای وسطم بهم چسبیده، معافیت داره؟ فتق و واریکوسل عود شده گرید دو و همانژیوم کبدی هم دارم.

    1. واریکوسل گرید 2 معافیت از رزم دارد و چسبیده بودن انگشتان پا هم معافیت از رزم دارد

  10. سلام وقتتون بخیر ببخشید من بیضه سمت راستم بشدت باد می کنه خیلی بزرگ میشه وناحیه بالاش یعنی سمت راست شکمم درد میگیره ، واینکه این بزرگ شدن وباد کردن بیضه زمانی که کار کنم یا چیزی وبلند کنم یا هوا اگر سرد باشه و…. خیلی مواقع وحقیقتا پول رفتن به دکتر نداشتم وندارم این چه نوع مریضی میتونه باشه ولازمه برم چ آزمایشاتی انجام بدم؟

  11. سلام
    پسر من در ۲ ماهگی پارگی فتق داشت و عمل جراحی شد ولی هیچ مدرکی در دست نداریم
    میخواستم ببینم می‌تواند برای معافیت اقدام کند

    1. سلام اگر عوارضی داشته باشد و گرید ۳ به بالا باشد معافیت دائم میگیرد

    1. خیر، بعد از عمل اگر مجدد عود کند امکان معافیت دارید.

  12. با سلام خسته نباشید، من تقریبا از ۱۰ سالگی فتق کشاله ی ران دارم و پزشک گفت که فتق مادرزاد هست و عمل لازم نداره ،وقتی تحت فشار قرار میگیرم روده از فتق خارج میشه و دوباره به حالت اول برمیگرده، اما وقتی زیاد راه میرم و میدوعم قسمت کشاله ی رانم درد میگیره و تا بیضه سمت راستم هم درد میکنه و کیسه ی بیضه ام هم باد میکنه ، میشه معافیت دائم یا معافیت رزم گرفت؟

    1. انواع فتق ها با گرید ۳ به بالا با داشتن اختلال در عملکرد گوارشی معافیت دائم و در صورت نداشتن اختلال عملکرد گوارشی معافیت از رزم دارد

  13. سلام وقت شما بخیر ، من سال 97 عمل فتق شکم داشتم الان هیچ گونه مشکلی ندارم و حدود 5 ساله که از عملم میگذره ، برای استخدام شدن ارتش مشکلی نداره ؟؟

  14. سلام من سال ۹۵ رفتم خدمت بخاطر شرایط جسمی نتونستم خدمت کنم و الان فرار از خدمت محسوب میشم به تازگی عمل فتق اینگوینال سمت راست انجام دادم آیا امکانش هست که معاف بشم ..ممنون میشم راهنمایی کلی کنید

    1. سلام میتوانید برای گرفتممعافیت پزشکی اقدام کنید در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دائم خواهید داشت.

  15. سلام وقت بخیر من چندسال قبل فتق داشتم جراحی کردم بیضه سمت راستم کامل تخلیه شده ایا من معاف میشم یا نه

    1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی میتوانید معافیت دائم بگیرید.

  16. ببخشيد من اينگوعينال چپ دارم و واريكسل گريد دو داخل آشپزخانه پادگانم اينجوري شدم بنظرتون معاف ميشم؟

    1. سلام واریکوسل گرید 2 معافیت از رزم دارد . در صورتی که بیماری اینگوئیال در عملکرد روزانه شما اختلال ایجاد کرده باشد با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید.

  17. سلام من فتق اینگوینال سمت راسم دارم و تا بیضم امتداد داره و بیضه چپم هم واریکوسل گرید 3 داره آیا معاف میشم؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر امکان معافیت برای شما هست ولی باید در کمیسیون موافقت شود

  18. سلام من فتق دو طرفه حاد دارم ایا معاف دائم میشم

  19. سلام
    من پنج سالگی عمل فتق انجام دادم،چند سال پیش یه ضربه به بیضم وارد شد و سونوگرافی گفت اپیدیدیمت مزمن شده که به صورت توده قابل لمسه و با دارو هم رفع نشد و نیاز به جراحی و اینکه بیضه چپم واریکوسل گرید ۲ داره ک دکتر گفت در حال پیشرفته، به نظرتون شامل معافیت میشم؟ ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام وقت بخیر
      اگر واریکوسل پیشرفت کرده و حتی بعد از عمل عود کند شامل معافیت دائم خواهید شد

  20. با سلام بنده مدرک لیسانس برق قدرت دارم ، تو سن یک سالگی سمت راست عمل فتق انجام دادم و در حال حاظر سمت چپ درد دارم و اطمینان دارم که پارگی فتق هست ، در کنار این موضوع سابقه بیماری سنگ کلیه بصورت سنگساز در هر دو طرف داشتم ولی در حال حاظر کلیه هام مشکل ندارن، سابقه پزشکی کلیه + عملی سمت راست فتق + سمت چپی که عمل نشده می‌تونه کمکی برای معافیت دایم باشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن مشکلاتی که طی حاد بودن بیماری شما حاصل می شود امکان معافیت وجود خواهد داشت

  21. سلام ، بنده مدرک کارشناسی برق قدرت دارم ، توی سن یک سالگی به دلیل پارگی عمل فتق سمت راست انجام دادم ، چند سالی هست سمت چپ هم درد شدیدی دارم و مطمعنم مجدد سمت چپ رو هم باید عمل کنم. سوالی که پیش میاد در حال حاظر در شرایط عود شده بیماری هستم یا نه؟‌و اینکه آیا شامل معافیت دایم میشم یا خیر؟

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن مشکلاتی که طی حاد بودن بیماری شما حاصل می شود امکان معافیت وجود خواهد داشت

  22. سلام خسته نباشید،من اپیدیدیمیت مزمن در ناحیه بیضه راست دارم که به دلیل ضربه به وجود اومده که با دارو رفع نشد و همچنین واریکوسل گرید دو در سمت چپ که دکتر گفت در حال پیشرفت و تبدیل شدن به گرید سه هستش،حدود ۵ سالگی هم عمل فتق سمت راست انجام دادم،آیا شرایط معافیت دارم؟ ممنون ازتون

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  23. سلام
    قبلاً فتق داشتم و عمل کردم ولی وسایل سنگین بر میدارم یا زیاد روی پاهام وای میسم مشکل ساز میشه برام و درد دارم.

    این داخل کدوم گروهه؟؟؟!

    1. سلام وقتتون بخیر معافیت رزم شامل شما میشود

  24. با سلام پسر من عمل فتق دو طرف کشاله ران کرده ویکبار عمل هیدروسل کرده وواریکوسل خفیف هم دارد ایا مشمل معافیت از سربازی میشود

  25. سلام من تازه فتق گرفتم و دکتر گفته باید عمل کنم فتق مغبنی آیا به من معافیت تعلق میگیره واینکه آیا عمل کنم بعد برم معافیت بگیرم یا قبلش

  26. سلام من از آخرای سال 93بخاطر فتق ناف از خدمت غیبت کردم و نتونستم برم ولی هنوز با این مشکل رو به رو هستم و باید عمل کنم مدارک پزشکی امثال جواب سونوگرافی و جواب دکتر متخصص هم دارم خواستم ببینم میتونم معاف بشم یا خیر .
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  27. با سلام برادر من ۱۵ فروردین عمل فتق انجام داده و ۱۹ سالشه و تحصیلاتش سیکل هست و تک پسر هستش و بابام ۵۷ سال داره میخواستم ببینم از سربازی معاف هستش یا ن؟؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  28. سلام من ازبچگی تاالان ک دوماهه سربازم فتخ اینگونیال دارم و گاهی ب قلبم میزنه تیرمیکشه
    آیامعاف دائم میشم؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه تشخیص نوع معافیت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  29. سلام بنده ازبچگی تاالان ک دوماهی هست سربازشدم فتخ سمت چپ اینگونیال دارم و گاهی هم ب قلبم میزنه و تیرمیکشه آیا معاف دائم میشم ؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه تشخیص نوع معافیت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  30. سلام من سربازم ۲۱ ماه از خدمتم گذشته،۳ ماه مونده تا خدمت قانونیم تموم شع و ۳ ماه هم اضاف انضباطی دارم.تازه عمل هرنی اینگوینال کردم،میخواستم بدونم اسنعلاجیش چقده و اینکه معاف میتونم بشم؟چون دکتر گفته تا ۴ماه دسشویی فرنگی باید بشینی و هیچ کار سنگینی نمیتونی بکنی،تازه بخیه ام باید یک ماه بگذره تا بکنه

  31. سلام من الان سرباز 7ماه خدمت هستم من هم فتق دارم هم واریکوسل بیمار اعصاب و روانم هستم ولی نمیخام از اعصاب و روان معاف بشم میشه یه راهنمایی بفرمایید واسه معاف دائم..

  32. سلام.بنده 32سال دارم و یک ماه قبل عمل فتق اینگوینال و واریکوسل چپ و راست انجام دادم و دیسک گردن خفیف دارم.ایا معاف میشوم

  33. سلام من ۴ سال پیش عمل فتق چپ کردم یه سال بعدش طرف راستم عود کرد و اون رو هم عمل کردم الان کیسه آب اپیدیمال رو بیضه ام دارم آیا معاف میشم و یا فرقی میکنه برام نسبت به حالت عادی سربازی؟

  34. سلام .
    من ۶0 روز پیش عمل فتق انجام دادم و الان عود کرده دوباره . آیا معاف میشم ؟

  35. سلام پسرم فتق مادر زادی داره سمت چپ رو در ۱۶ سالگی عمل کرده الان ۱۸ سالشه دوباره سمت راست عوت کرده میتونه برای معافیت اقدام کنه

    1. سلام وقتتون بخیر امکانش برای معافیت پزشکی میتواند وجود داشته باشد.

  36. سلام پسرم۱۸سالشه مادر زادی فتق داشته در ۱۶ سالگی عمل سمت چپ انجام داده الان در سمت راست دوباره عوت کرده و درد و احساس کشیدگی داره میتونه برای معافیت اقدام کنه

  37. سلام من واریکوسل سمت راست دارم .فتق بیضه سمت راست هم دارم که بطوری که خم وبلند میشم و در کارم چیز سنگین برمیدارم وحتی موقع خوابیدن درد دارم نمیتونم راحت بخوابم .وتحت پوشش کمیته امداد هم هستم ومدرک دیپلم هم دارم ۲۰سال دارم وایا معاف میشم؟

    1. سلام وقت بخیر اگر پزشک معتمد تشخیص بدهد و گرید بالا باشد معاف دائم در غیر این صورت معافیت از خدمات رزمی دارد .

  38. سلام . خسته نباشید .
    من همزمان باد فتق و واریکوسل رو عمل کردم . آیا میتونم واسه معافیت اقدام کنم

  39. باسلام من تا الا ۳بار فتق کشاله ران انجام دادم والان سمت چپ درباره عود کرده بااینکه مش کرده بودن وارد زیاددارم آیا معافیت به من تعلق میگیرد ؟

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی برای مشکل شما معافیت لحاظ خواهد شد

  40. سلام
    پسرم تو دو سالگی فتق یا همون هرنی داشت و عمل کرد آیا شامل معافیت میشه

    1. باسلام خیر زیرا ایشون الان درحال حاضر شرایط نرمالی دارد

      1. میشه مفهوم تر توضیح بدین چون من هم در نوزادی عمل فتق داشتم برم دنبالش ایا؟؟

  41. سلام خسته نباشید کسانی که فتق بیضه میگیرند چقدر به آنها استعلاجی تعلق می‌گیرد

  42. سلام بنده سال 96 عمل فتق بیضه داشتم سمت چپ و بعد از 3 سال دو طرف عود کرد و تا الان عمل نکردم امکان معافیت دائم هست ؟؟؟ تازه فارغ التحصیل شدم

    1. سلام خدمت شما، اگر بعد از عمل عود کند و قابل درمان نیز نباشد بله امکان معافیت دارید.

  43. سلام وقتتون بخیر
    من در دوران کودکی، ۳ بار عمل فتق(که خب ۲بار عود کرده) و سال ۹۶ هم عمل سینوس پیلونیدال(کیست مویی) انجام دادم. الان سال آخر کارشناسی‌ پرستاری‌م رو میگذرونم. آیا معاف دائم میشم؟

  44. سلام من عمل فتق راست و واریکوسل دو طرفه گرید دو و سه کردم
    بعد در حین خدمت دچار فتق چپ و عود واریکوسل گرید یک شدم آیا معاف میشم

  45. سلام ببخشید من ۱۹سال دارم که یه چند روزی هست
    هرنی یا باد فتق داشتم وعمل کردم
    دوست داشتم ببينم چجوری هس
    حالا معافیت تاثیری داشته باشه

  46. سلام من تقریبا یک سال و نیم پیش وقتی که سرباز بودم عمل فتق اینگیونال انجام دادم الان که 3 ماه مونده تا خدمتم تموم بشه احساس میکنم فتقم دوباره عود کرده امکان معافیت از خدمت وجود دارد یا خیر

  47. با سلام

    من 22 سالمه و تو سن ۱۲ سالگی فتق سمت چپ داشتم که عمل کردم و الان بیماری عود کرده با این فرق که دو سمت فتق در اومده و درد شدیدی هم دارم.
    و کنار اون دو بار عمل کیست مویی ناموفق داشتم.
    آیا احتمال معافیت وجود داره برای من؟

    ممنونم از شما بخاطر سایت خوبتون.

    1. سلام باتوجه به اینکه یکبار عمل شده و باز عود کرده امکان معافیت دائم دارید، باتوجه به نظرپزشک و نظام وظیفه بررسی میشود

  48. خسته نباشید من فتق اینگوینال سمت راست گرفتم جراحی کردم الان هم فتق فمورال سمت راست گرفتم ایا معاف دائم میشم؟؟

  49. سلام.من هفته پیش فتق هنری اینگونال سمت راست بود که عمل کردم.اگه برای معافیت اقدام کنم میشه؟

    1. باسلام باتوجه به اینکه عمل انجام شده و الان فتق وجود ندارد خیر اما درصورت عود مجدد امکانش خواهد بود

  50. با سلام
    من 22 سالمه و در یک سالگی فتق رو عمل کردم و جای بخیه هاش هنوز هست، آیا ممکنه در معافیت تاثیری داشته باشه؟

    1. خیر عمل جراحی که در شش ماه اخیر باشد مهم است و نکته حائز اهمیت این است که شما الان در سلامت کامل به سر می برید

  51. سلام من دو بار فتق سمت چپم رو عمل کردم بیضه سمت چم هم ندارم فتق کشاله ران سمت راستمم هست که شکم و بیضه راستم درد میگیره ایا معاف میشم ؟

    1. سلام.نوع معافیت از طریق انواع مختلف فتق با بررسی کمسیون پزشکی و بررسی تظاهرات بالینی و عوارض ایجاد شده برای فرد متفاوت خواهد بود.

  52. آیا من باد فتق دارم در بالا کشاله رون سمت راست هست معاف میشوم یا خیر عمل نکرده ام

  53. سلام من به تازگی فارق التحصیل شدم کارشناسی یکبار عمل هیدروسیل یکبار عمل فتق هرنی شکم و همزمان کیست اپدیم بیضه انجام دادم دو سال پیش و هر دو سمت شکمم جراحی شده آیا معافیتی بهم تعلق میگیره؟

    1. سلام هیدروسل اگر بعد از عمل عود کند امکان معافیت دارید، برای فتق نیز اگر بعد از عمل عود کند معافیت دارد.

  54. سلام ببخشد من دو بار عمل فتق داشتم یکی دوسالگی بوده ودیگری 15سالگی واین عمل آخری جایه بخیه ها فرورفتگی داره ویه درد همیشگی باهاش هست ایا امکان معافیت هست،لیسانس باستان شناسی دارم.ممنون راهنمایی کنید

    1. سلام در صورتی که فتق شما مجدد اود کنه معاف هستید درغیراین صورت معاف از زرم هستید

  55. با سلام مهدی کاوند هستم شکم من در اثر کار سنگین پاره شده به خاطر کارگر بودنم نتونستم عمل کنم بنظر شما من شامل معافیت میشم

    1. سلام. بسته به عارضه های ایجاد شده در اثر بیماری ممکن است به طور دائم معاف شوید یا تنها به شما معافیت از رزم داده شود .

  56. با سلام من باد فتح داشتم 8ماه پیش عمل کردم 32سال هم دارم آیا معاف میشم ممنون

    1. در صورت عود مجدد معاف دائم. در غیر این صورت معاف از رزم.

      1. خسته نباشید من ۲ سال پیش عمل کردم اومدم خدمت الان دوباره عود کرده و تازه ۲ هفته س عمل کردم ور دکتر جوابم کرده و گفته دیگه نمیشه کاری واست انجام داد

  57. سلام خدمت شما ، ببخشید سوالی داشتم از شما ، بنده به تازگی فارق‌التحصیل کارشناسی حسابداری شدم ، بنده رباط acl و مینیسک داخلی پاره کردم البته pcl هم آسیب دیده ولی به دستور پزشک نیاز به جراحی نبود و حدود ۸ماه پیش جراحی کردم ، فتق هم دارم ولی جراحی نکردم همینطور میگرن سنگین و کف پامم صافه خواستم بپرسم شرایط بنده برای انواع معافیت ها به چه صورته آیا فقط معاف از رزم میشم یا معافیت دائم ؟
    درضمن هوزم زانوم کاملا خوب نشده و لنگان لنگان راه میرم

    1. سلام. در صورت پارگی رباط acl و مینیسک میتوانید برای دریافت معافیت دائم پزشکی اقدام کنید . با توجه به تعدد بیماری ها برای بررسی همه جانبه موارد مختلف و مراحل اخذ معافیت پزشکی با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  58. سلام خدمت شما ، ببخشید سوالی داشتم از شما ، بنده به تازگی فارق‌التحصیل کارشناسی حسابداری شدم ، بنده رباط acl و مینیسک داخلی پاره کردم البته pcl هم آسیب دیده ولی به دستور پزشک نیاز به جراحی نبود و حدود ۸ماه پیش جراحی کردم ، فتق هم دارم ولی جراحی نکردم همینطور میگرن سنگین و کف پامم صافه خواستم بپرسم شرایط بنده برای انواع معافیت ها به چه صورته آیا فقط معاف از رزم میشم یا معافیت دائم ؟
    درضمن هوزم زانوم کاملا خوب نشده و لنگان لنگان راه میرم

    1. سلام. در صورت پارگی رباط acl و مینیسک میتوانید برای دریافت معافیت دائم پزشکی اقدام کنید . با توجه به تعدد بیماری ها برای بررسی همه جانبه موارد مختلف و مراحل اخذ معافیت پزشکی با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  59. سلام وقتتون بخیر.من دیسک کمر دارم و اصلا آروم نمیخابم تقریبا دیسکم شدیده و کلیه هام هردو پلی کیستیک ارثی شدید هستش امکان معافی وجود داره؟

    1. سلام. معافیت پزشکی با توجه به شدت بیماری و مدرک تحصیلی فرد مورد بررسی قرار میگیرد.

  60. سلام من ربط acl پای چپ ام پاره شدعمل کردم
    الانم acl پای چپمم پاره شده معاف ام
    درضمن با فتق داشتم عمل کردم دوباره عود کرده

    1. سلام . امکان معافیت دائم شما زیاد است ولی در نهایت به نظر کمیسیون پزشکی بستگی دارد.

  61. سلام خسته نباشید
    من بچگی یک بار عمل فتق داشتم و الان دوباره برگشته بیماری
    و اینکه دو بار هم عمل کیست مویی کردم که الان باز هم عود کرده

    آیا میتونم معافیت بگیرم؟(غیر از اون هم بیماری ویتیلیگو دارم که البته زیاد نیست)

  62. با سلام و خسته نباشید خدمت شما بنده ماه پیش تصادف کردم از ناحیه کاسه چشم گونه دچار شکستگی شدم و اینکه فکم انگار قفل شده و اینکه جراحی کاسه چشم ینی اربیت و گونه انجام شده اما دکتر واسه معاینه مجدد منو خاسته احتمالا واسه فکم ک قفل شده و اندازه ی قاشق داخل نمیره میخاستم بدونم الانبنده اجبار ب خدمت رفتن هستم و اینکه میتونم معافیت فک و دندان بگیرم اینم عرض کنم ک گونه ام ب زبان خودمون داری پیچ و مهره هست ممنون میشم اگه زحمتی نیست جواب بنده رم بدید 💔

    1. سلام.دریافت معافیت پزشکی به دو صورت دائم و موقت امکان پذیر است که با توجه به نوع بیماری و دوره درمان یا عدم درمان پذیری با نظر کمسیون پزشکی صادر میشود.

  63. سلام من قتق بیضه چپ و راست دارم ولی بیضه چپ بیشتره،احتمال داره معاف دائم بشم؟

    1. سلام . بستگی به نظر کمسیون پزشکی درباره نوع بیماری و میزان تاثیر آن بر شرایط عادی زندگی فرد دارد.

  64. سلام بنده دانشجو ترم آخر کارشناسی هستم و فعلا اقدامی برای سربازی نکردم از طرفی دو مرتبه عمل فتق و یک مرتبه عمل اپاندیس انجام دادم ، چگونه هر دو عمل فتق و اپاندیس را جهت معافیت پیگیری کنم که تاثیرگذار باشد؟

    ؟

    1. سلام معافیت به شما تعلق نمیگیرد مگر با تشخیص پزشک معاف از رزم شوید

  65. سلام خسته نباشید
    من فتق بیضه دارم ولی به دلیل محدودیت های کرونا تا یک ماه بعد اتاق های جراحی باز نمیشن و من رو عمل نمیکنن
    الان دیپلم دارم و منتظر جواب کنکورم و میخوام ادامه تحصیل بدم
    میتونم معافیت دائم بگیرم
    اگه بتونم معافیت بگیرم میتونم ادامه تحصیل بدم؟

    1. سلام برای معافیت دائم پزشک تشخیص میدهد ولی برای دامه تحصیل میتوانید از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

  66. سلام.من 4 سال پیش فتغ بیضه سمت چپ داشتم عمل بدون مش انجام دادن.بعد 6 ماه سمت راست رو هم عمل کردم.و بعد یک سال سمت چپ دوباره عود کرد و عمل کردم.شامل معافیت دائم میشوم؟

  67. سلام بنده در کودکی دو بار عمل فتق کردم
    و الان واریکسل هم دارم و لاغری شدید هم دارم ایا میتوانم معافیت بگیرم؟

    1. سلام باتوجه به نوع واریکوسل میتوانید معافیت پزشکی دریافت کنید

  68. سلام من فتق بیضه دارم و موقع دویدن و غذاخوردن به بیضه چپم فشار میاره آیا میتونم معافیت بگیرم مدرک تحصیلم دیپلم کاردانش تاسیساته و شغلمم تخلیه باره

  69. سلام وقت بخیر
    من فتق داشتم و برای دانشگاه افسری ارتش ثبت نام کرده بودم اما بخاطر فتق ام رد شدم ،مدرکمم لیسانس هست ،ایا امکان دارد معافیت دائم شم؟

      1. سلام
        من دو هفته پیش عمل فتق هنری اینگونال کردم.الان اگه برم برای معافیت اقدام کنم تاثیری داره.

        1. باسلام باتوجه به اینکه عمل انجام شده و الان فتق وجود ندارد خیر اما درصورت عود مجدد امکانش خواهد بود

  70. سلام خسته نباشید ببخشید من سال ۹۰ تصادف کردم پلاتین تو دستم گزاشتن تو رون پامم گزاشتن بعد ۱ سال دوباره پلاتین پام شکست دوباره عمل کردم دکتر بهم گفت باید چند سال پلاتین تو پات باشه بعد دربیار تا پارسال که دراوردم دوباره بعد ۴۵ روز رون پام شکست رفتم برا عمل دکتر متخصص گفت رون پات خیلی ضعیف شده بایدمواد برا رشد استخون استفاده کنیم داخل پات که هم پلاتین گزاشتن هم پودر استخوان استفاده کردن الانم پام پرانتزی شده بعد چن ماه بعدش تصادف کردم رباط صلیبی و کشکک زانوی همون پایی که رونم عمل شده نابود شد عملش کردن الان دیگه زانومم کامل خم نمیشه خواستم بدونم شرایط سربازی من چجور میتونم معاف بشم یا نه

  71. سلام من بیماری فتق داشتم و دوبار هم عمل کردم مدرک تحصیلی هم دیپلمه آیا شامل معافیت دائم می باشم

    1. با سلام
      اقدام نمایید اگر عود داشته باشد شاید بشود برای معافیت اقدام کرد .اما به طور کلی فتق عمل کرده خیلی به سمت معافیت دائم پیش نمیرود .

  72. الان دوبار عمل کردم و دیگه نمیتونم بیشتر از نیم ساعت سرپا وایسم میشه معاف شم

    1. سلام با توجه به مدرک تحصیلی شما میتوانید معافیت دائم دریافت کنید.

  73. با سلام وخسته نباشین جسارتا من فتق اینگوینال دایرکت دو طرف داشتم ویک ماه پیش جراحی کردم، الان امکان اقدام برای معافیت وجود داره؟ ممنون

    1. با سلام جواب سوال شما نیازمند بررسی شرایط فعلی شماست تماس بگیرید.

  74. سلام خسته نباشی من عمل فتق کردم والان فتق عوده کرد ایا معاف دائم میشوم

        1. سلام با توجه به مدرک تحصیلی شما میتوانید معافیت دائم دریافت کنید.

      1. الان دوبار عمل کردم و دیگه نمیتونم بیشتر از نیم ساعت سرپا وایسم میشه معاف شم

        1. سلام با توجه به مدرک تحصیلی شما میتوانید معافیت دائم دریافت کنید.

  75. سلام من فتق در بیضه دارم و تا حالا به دکتر مراجعه نکردم و خیلی بزرگ میشه برای معاف شدن میتونم ازش استفاده کنم؟

    1. سلام با توجه به مدرک تحصیلی شما و میزان شدت بیماری بله میتونید.

      1. سلام من عمل فتق کردم و عود کرده و دوباره عمل کردم و واریکوسل هم عمل کردم و اضافه وزن هم دارم . ایا معافیت شامل من میشه؟

        1. سلام با توجه به مدرک تحصیلی شما میتوانید معافیت دائم دریافت کنید.

          1. سلام خسته نباشید من الان ۱ماه فتق شدم و دکتر گفت واریکاسول هم باید عمل شه،معافیت به من تعلق میگیره

          2. در صورتی که نیاز به عمل داشته باشد 6ماه معاف موقت و اگر بعد از عمل عود کند و درجه 3 یا بیشتر داشته باشد معافیت دائم میدهند

  76. سلام من18سالمه سال پیش تابستون فتقمو عمل کردم کف پام هم صرفه و الان هم تو بهزیستی زندگی میکنم خواستم بپرسم با این شرایط میتونم معاف بشم در ضمن کار های سابق هم نميتونم انجام بدم

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به شدت بیماری دارد .اقدام کنید و تا صدور رای پیش بروید

  77. سلام من مدرک لیسانس دارم و در حال حاضر معاف رزمم، و در حین خدمت یک بار عمل فتق اینگوینال داشتم و الان دوباره عود کرده میخواستم ببینم شامل معافیت دائم میشه ؟ بعد اگر معاف بشم برای اینده شغلی مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال معافیت بالایی وجود دارد.برای بررسی شرایط کاری با مشاورین تماس بگیرید

  78. سلام خسته نباشی من فتق دارم والانش که تو خدمتم بار سومی عملش کردم واریکوسل دارم معاف میکنن الان یانه

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت شدید بودن به بهداری یگان مراجعه کنید و درخواست معافیت پزشکی دهید.

  79. سلام.بنده فتق از نوع بیضه دارم و تا حدودی اذیتم می کنه و در کنارش صافی کف پا هم دارم.بااین شرایط میشه معافیت دائم گرفت یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      سلام/ درصورتیکه فتق بیضه در حالت ماژور و یا شدید باشد در حالتی که با انجام عمل جراحی درمان قطعی نشود = معاف دائم در غیر اینصورت = معاف از خدمات رزم // مبحث صافی کف پا اگر دفورمیتی ماژور ایجاد نکرده باشد = معاف از خدمات رزم.

  80. سلام من عمل فتق ازنوع بیضه انجام دادم بعد فکر کنم عملم باز شده ایاتومعافیت تاثیری داره

    1. سلام دوست عزیز
      بله احتمال دارد . بستگی به درجه عمل دارد که بررسی میشود

  81. سلام من سربازم الان سه ماهه دارم خدمت میکنم هفته ی پیش تو بیمارستان ارتش عمل کردم والان دوباره جای عملم ورم چشم گیر کرده و در کنار این پدر مادرمم فوت شده به نظرتون معافی برای کن امکان پذیر میباشد

    1. سلام مهرشاد عزیز
      شرایط شما خاص است و باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد . لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  82. من عمل کردم عود کرده معاف بشم ادامه تحصیل بدم مشکلی برا ایندم پیش نمیاد ؟

    1. سلام
      در ارگانهای دولتی و نظامی امکان استخدامی وجود ندارد

  83. سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدون ک من فتق دارم ایا با عمل کردنم بعدش میتونم برم برا استخدام نظام ارتش یا هرارگانه دیگه ایی

    1. سلام
      سلامت کامل جسمانی بعد از معاینات الزامیست

  84. سلام من فتخ اینگوعینال داشتم عمل کردم اما الان ۶ ماهه سربازم به شدت درد دارممم و کمی تورم مبخواستم بدونم مبشه معاف شم یا نه ممنونم میشم هرچه زودتر خبرم کنید

    1. سلام
      برای بررسی بیشتر با کارشناسان تماس بگیرید

  85. سلام خسته نباشبد من ۶ ماه خدمت هستم پدرم فوت کرده مادرم تنهاس و برادرم از معافیت کفالت مادرم استفاده کرده ولی اللن خیلی وقته ازدواج کرده و من قبلا عمل فتخ اینگوعینال انجام دادم و اللن با کارای سنگین توی سربازی با ورم جای عمل و درد شدید ببضه مواجه شدم میخواستم ببینم امکان معافیتم هست یا نه خیلی اذیت شدم ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام
      بله برای بررسی بیشتر با کارشناسان تماس بگیرید

  86. سلام خسته نباشی دو طرف من فتق داشت عمل کردم درست شدم میخوام ببینم معاف میشم یا نه

  87. سلام من چپ و راستم فقق داشتم عمل کردم
    تاثیری داره برای معاف از رزم یا معاف شدن؟

  88. من فتق دارم چهار لایه از شکمم پاره شده به نظر تو معاف میشم یا نه

    1. سلام
      شدت عارض، رای شورای پزشکی و… در معافیت یا عدم معافیت شما تاثیر دارد.

  89. من فتق دارم چهار لایه از شکمم پاره شده به نظر تو معاف میشم یا نه

    1. سلام
      شدت عارض، رای شورای پزشکی و… در معافیت یا عدم معافیت شما تاثیر دارد.

  90. سلام چه راهی وجود داره که از طریق فتقی که عود نکرده معافیت دائم گرفت ؟؟؟
    ((خودم فتق اینگواینال دو طرفه دارم))

    1. سلام
      معافیت دائم برای بیمارانی است که عود کند اما نظر شورای پزشکی اهمیت دارد.

  91. سلام خسته نباشید ایا مینیسک زانو معافیت داعم داره یه زانو خم نمیشه میخاد راه بره بی حس میشه میشینه زمین

    1. سلام
      هر گونه فتق خارجی که بعد از عمل مجددا عود کند، معافیت دائم را به همراه دارد.

    1. سلام بله ولی باز هم بستگی به شدت بیماری دارد

  92. سلام وقت بخیر
    من هم فتق دارم و هم واریکسل درجه۳
    به نظرتون معاف میشم
    یا استعلاجی ۶ماه حاصل میکنم؟

    1. سلام
      برای واریکوسل گرید سه تنها در صورتی معافیت دائم صادر میشود که بیماری شما بعد از انجام عمل جراحی عود کند. همچنین نوع و شدت بیماری فتق نیز در معافیت شما تاثیر دارد که با رای شورای پزشکی مشخص میشود.

  93. سلام وقت بخیر
    من هم فتق دارم و هم واریکسل درجه۳
    به نظرتون معاف میشم

    1. سلام
      برای واریکوسل گرید سه تنها در صورتی معافیت دائم صادر میشود که بیماری شما بعد از انجام عمل جراحی عود کند. همچنین نوع و شدت بیماری فتق نیز در معافیت شما تاثیر دارد که با رای شورای پزشکی مشخص میشود.

  94. سلام.من فتق قسمت بیضه دارم.میخوام معاف نشم میشه؟؟اخه شنیدم وتسه استخدام معافیت پزشکی مشکل پیش میاره
    اگر عمل نکرده باشم ممگنه بازم معاف بشم؟یه مدت سرپا باشم دچار درد میشم

    1. سلام
      معاف شدن یا نشدن شما به شدن بیماری بستگی دارد که در کمیسیونهای پزشکی مورد بررسی قرار میگیرد. توجه کنید اگر فردی بیماری خود را قبل از اعزام کتمان کند، عواقب آن به عهده خودش است و سازمان وظیفه هیچ مسئولیتی را نمیپذیرد.

  95. با سلام خدمت شما
    من داخل پادگان به دلیل حمل بار سنگین مشکل فتق برام پیش اومد که ازمایش دادم نوشته ۱۲ میلیمتر بیرون زدگی داره که موقع راه رفتن تیر میکشه و حتمل بار حتی سبک درد شدید داره
    میخاستم ببینم عمل کنم بعد میتونم به کمسیون پزشکی برم یا قبل عمل باید اقدام کنم؟
    و امکان معافیت دائم هست؟ یا فقط معاف از رزم

    1. سلام
      برای بیماری فتق سه حالت وجود دارد: افرادی که عمل کرده اند و بعد بیماریشان عود کرده معافیت دائم میگیرند. افرادی که عمل نکرده اند برای درمان و جراحی شش ماه معافیت موقت میگیرند و افرادی که عمل نکرده اند یا عمل جراحی بدون عارضه بوده معاف از خدمات رزمی میشوند.

  96. سلام من فتق عمل کردم و الان نمیتونم بیش از حد سر پا باشم درد دارم و دوباره مهره های کمر ک جابجایی داشته رو جا انداختم و تصادف زانو هم داشتم ایا معاف میشم یا خیر؟

    1. سلام
      معافیت شما با توجه به شدت بیماری و عوارض مربوط به آن مشخص میشود. همچنین رای و نظر شوراهای پزشکی نیز اهمیت دارد.

    1. سلام وقت بخیر
      دریافت معافیت پزشکی طی چندین مرحله مختلف و با انجام آزمایشات و معاینات متعدد صورت میگیرد بیماری فتق نیز یکی از انواع بیماریهای موجود در لیست معافیت پزشکی است اما نوع معافیتی که به مبتلایان به این بیماری تعلق میگیرد با توجه به شدت آن مشخص میشود.

      1. با سلام بنده فتق با واریکاسل دارم امروز دکتر کمیسیون پزشکی دید فرستاد سونوگرافی اونجاام سونوگرافی کرد گفت شاید معاف شی

        میخواستم بدونم اگه نخواممعاف شم باید چیکار کنم
        میخوام برم خدمت

        1. سلام
          تمام افرادی که مشکلات و بیماری هایی دارند که انجام خدمت سربازی این بیماری ها را تشدید میکند از رفتن به خدمت معاف میشوند و تصمیم گیری درباره معافیت یا عدم معافیت این افراد بر عهده کمیسیون های پزشکی نظام وظیفه میباشد.

    2. سلام وقت بخیر من دوبار فتق رو عمل کردم جایه یکی از عملا تو رفته و وقتی سر پا وایمیستم درد میکنه و وقتی عطسه میکنم درد عجیبی میگیره و یکبارم رباط طلیبی رو عمل کردم بنظرتون معاف میشم ؟

      1. سلام
        معافیت فتق به نوع و شدت بیماری شما و نظر کمیسیونهای پزشکی بستگی دارد. در صورتیکه دو رباط دچار پارگی شده باشند امکان معافیت وجود دارد ضمنا مدرک تحصیلی شما در نوع معافیت تاثیر دارد.

        1. سلام وقت به خیر می بخشید من تو سه سالگی عمل فتق داشتم بعد عمل دوباره عود داشته و حدودا شش ماه بعدشم دوباره عمل داشتم الانم ۲۳ سالمه و هر از گاهی درد دارم تو اون ناحیه. مدرکم هم کارشناسیه برقه. میخواستم بدونم ایا میتونم معافیت دائم بگیرم یا نه؟

          1. سلام دوست عزیز
            در صورت تعدد بیماری احتمال معافیت دارید .اقدام کنید

        2. سلام وقت به خیر ببخشید من تو سه سالگی عمل فتق داشتم و بعد ۶ ماه دوباره عود کرده و دوباره عمل شدم الانم حدودا ۲۳ سالمه و هر از گاهی درد تو اون ناحیه دارم مدرکم هم کارشناسی برقه میخواستم بدونم ایا میتونم معافیت دائم بگیرم یا نه؟

          1. سلام دوست عزیز
            در صورت تعدد بیماری احتمال معافیت دارید .اقدام کنید

  97. سلام . ایا فتق رانی باعث معافیت میشود؟.
    برای معافیت باید چکار کرد؟.

    1. سلام
      بله فتق یکی از بیماری های معافیت پزشکی است. شما در زمان مراجعه برای اعزام توسط پزشک اولیه معاینه میشوید و باید بیماری خود را عنوان کنید تا شما را برای بررسی ها و آزمایشات بیشتر به شوراهای پزشکی ارجاع دهد و نوع معافیت متناسب با بیماریتان مشخص شود.

    2. سلام بنده دوبار فتق عمل کردم الان وقتی سر پا وایمیستم درد میکنه و نمیتونم بیشتر از نیم ساعت سر پا وایسم بعد رباط پامم پاره شده اونم عمل کردم با این شرایط به من معافیت دائم میدن؟

      1. سلام
        معافیت فتق به نوع و شدت بیماری شما و نظر کمیسیونهای پزشکی بستگی دارد. در صورتیکه دو رباط دچار پارگی شده باشند امکان معافیت وجود دارد ضمنا مدرک تحصیلی شما در نوع معافیت تاثیر دارد.

        1. با عرض ادب واحترام
          بنده زانوی۱- راست عمل کردم و چند سال بعد پین و پلاک با عمل خارج کردم ۷ساله
          ۲-روی پای چپ مفاصل ۵ انگشت پاره شده و عمل کردم وپیچ و مهره هستش همچنان۵ساله
          ۵-۳ساله بینیم شکسته و عمل جا اندازی کردم
          ۴-کتفم در رفتگی مکرر داره ۲بار در رفته بیمارستان با بیهوشی دقیقه ای جا انداختن و چند بار در رفته با درد فراوان خودمون جا انداختیم
          ۵-۶ماه پیش فتق اینگوئنال راست انجام دادم همزمان واریکوسل سمت چپ
          ۶-از بچگی تا ۸سالگی تشنجی بودم
          ۷-چند سالی میشه مادرم سرطان سینه و پدرم ناراحتی قلبی داره
          با تقدیر و تشکر از سایت خوبتان
          منتظر پاسخگویی کارشناسان هستم

    3. سلام من دو بار فتق عمل کردم الان درد میکنه نمیتونم بیشتر از نیم ساعت سر پا باشم بعد رباط صلیبیم پاره شد عمل کردم هنوزم پام درد میکنه میتونم معافیت بگیرم؟

      1. سلام
        معافیت فتق به نوع و شدت بیماری شما و نظر کمیسیونهای پزشکی بستگی دارد. در صورتیکه دو رباط دچار پارگی شده باشند امکان معافیت وجود دارد ضمنا مدرک تحصیلی شما در نوع معافیت تاثیر دارد.

        1. با سلام وخسته نباشی بنده فتق مغبنی دو طرفه دارم یک سمت عمل کردم ویکی مونده
          آیا معاف دائم نمیشم

          1. سلام
            بستگی به مدارک پزشکی و شدت بیماری شما دارد

      2. سلام عرض ادب من تومور بیضه داشتم عمل کردم و بیضه راستم خارج کردن از دست دادم آیا معافیت داعم دارد تشکر

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به مردک تحصیلی امکان دارد.

    4. سلام عرض ادب من تومور بیضه داشتم عمل کردم و بیضه راستم خارج کردن از دست دادم آیا معافیت داعم دارد تشکر

      1. سلام دوست عزیز
        با توجه به مردک تحصیلی امکان دارد.

        1. سلام خسته نباشید من بادفتق چپ را عمل کردم و بادفتق راست الان دارم باید عمل کنم آیا من معاف دائم میشوم؟

          1. سلام. در صورت ایجاد عارضه ناتوان کننده مشمول معافیت دائم پزشکی خواهید شد در. غیر اینصورت صرفا از خدمات رزمی معاف میشوید.

  98. آیا عمل آپاندیس در معافیت سربازی تاثیر دارد؟؟؟؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید