شرایط معافیت پزشکی تک بیضه چیست ؟

نحوه دریافت معافیت پزشکی تک بیضه

آیا تک بیضه ها معاف می شوند؟ شاید برای بسیاری از مشمولان خدمت سربازی این سوال به وجود آمده باشد که معافیت پزشکی بیضه چگونه است و افراد تحت چه شرایطی می توانند از معافیت پزشکی دستگاه تناسلی بیضه استفاده کنند.

همانطور که از اسمش پیدا است، معافیت بیضه یکی از انواع معافیت های پزشکی است که به افرادی که شرایط خاصی مانند نداشتن بیضه چپ یا راست، نامتقارن بودن بیضه ها، فقدان بیضه در سربازی و …. دارند، تعلق خواهد گرفت.

مشکلات تک بیضه بودن مردان به حدی است که می تواند برای آنها معافیت از خدمت را به همراه داشته باشد. معافیت تک بیضه ای یکی از انواع خاص معافیت بیضه است که فرد به دلیل نداشتن بیضه راست یا چپ می تواند از این نوع معافت استفاده کند.

مرد تک بیضه با دارا بودن شرایط خاصی می تواند به دنبال دریافت معافیت پزشکی باشد. برای این منظور نیاز است تا تمامی شرایط و قوانین معافیت تک بیضه ای را بدانید و مورد بررسی قرار دهید. در صورت دارا بودن شرایط معافیت تک بیضه ای شما می توانید از رفتن به خدمت سربازی معاف شده و یا معافیت از رزم را دریافت کنید.

به منظور آشنایی بیشتر شما با تک بیضه بودن و معافیت سربازی آن، مشاوران مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه به بررسی معافیت سربازی تک بیضه پرداخته و مقاله جامع و کامل زیر را نگارش کرده اند.

اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات مفید در رابطه با معافیت سربازی بیضه نزول نکرده، آتروفی بیضه و معافیت، تورشن بیضه معافیت و … هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

شما می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

معافیت پزشکی بیضه

به طور کلی یکی از انواع معافیت ها، معافیت پزشکی است که برای افرادی که بیماری و یا مشکلات جسمانی و یا روانی خاصی دارند، درنظر گرفته می شود.

امروزه استفاده از انواع معافیت های پزشکی بسیار زیاد شده است. معافیت پزشکی راهی است که مشمولین می توانند از طریق این راه معافیت خود را به آسانی گرفته و کارت معافیت دریافت نمایند.

یکی از انواع مشکلات جسمی که می تواند معافیت سربازی را به همراه داشته باشد، معافیت بیضه است. بیماری های مختلفی در ناحیه تناسلی و بیضه مردان می تواند باعث معافیت پزشکی از نوع معافیت دائم، موقت و یا معافیت از رزم شود.

تک بیضه بودن، نامتقارن بودن بیضه ها، واریکوسل، تورشن بیضه، اکتوپی بیضه و … از انواع بیماری های مربوط به بیضه هستند که باعث معافیت پزشکی می شود.

باید توجه داشته باشید که نوع بیماری شما و میزان مشکلات و عوارضی که برای شما به همراه داشته است، تعیین می کند که شما از کدام نوع معافیت سربازی بهره مند خواهید شد.

اگر حتی انجام امور روزانه و آسان نیز برای شما سخت و دشوار باشد، معافیت دائم به شما تعلق گرفته و اگر بیماری شما به حدی باشد که انجام برخی از امور برای شما آسان بوده و عوارضی به همراه نداشته باشد، معافیت از رزم خواهید شد.

همچنین اگر بیماری شما مدتی بعد بهبود یابد و یا با استفاده از راه های درمانی، درمان شود؛ معافیت موقت دریافت می کنید.

عوارض نداشتن بیضه راست و یا عوارض نداشتن بیضه چپ به حدی است که فرد در اکثر شرایط معافیت از رزم و یا معافیت دائم دریافت می کنند.

شرایط معافیت پزشکی تک بیضه

همانطور که در بالا اشاره شد معافیت پزشکی برای افراد تک بیضه شرایط خاصی را دارد.

افرادی که شرایط معافیت تک بیضه بودن را دارا باشند می توانند برای دریافت این نوع معافیت اقدام کنند.

شرایط معافیت پزشکی برای تک بیضه و بیماری های دستگاه ادراری -تناسلی بر اساس قوانین و دستورالعمل های سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، به شرح زیر می باشد :

  • واریکوسل یک طرفه و دو طرفه .
  • اپي ديديمكتومي یک طرفه و دوطرفه .
  • فقدان بیضه .
  • اپيديديميت مزمن .
  • شب ادراری.

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیضه

مراحل دریافت معافیت پزشکی تک بیضه چیست؟

مراحل گرفتن معافیت پزشکی برای تک بیضه مانند سایر معافیت ها نیاز به دقت و جمع آوری اطلاعات دارد.

اگر شما شرایط دریافت معافیت پزشکی تک بیضه را دارا می باشید می توانید با طی کردن مراحل زیر به دریافت معافیت پزشکی بر حسب بیماری خود بپردازید.

در ابتدا شما باید دفترچه راهنمای نظام وظیفه را دانلود کرده و به مطالعه دقیق آن بپردازید.

در مرحله دوم شما باید اقدام به تکمیل مدارک پزشکی خود کنید. برای تکمیل مدارک خود باید معاینات اولیه را نزد پزشک معتمد و معرفی شده از سوی سازمان نظام وظیفه انجام دهید.

بعد از دریافت مدارک و نامه پزشک معتمد مبنی بر موافقت او با معایفت پزشکی، شما باید درخواست معافیت پزشکی بیضه را از طریق دفاتر الکترونیکی انتظامی به ثبت برسانید.

سپس باید بعد از دریافت دعوت نامه خود به بیمارستان ستاد نیروهای مسلح مراجعه کرده و تحت بررسی و آزمایشات تخصصی قرار بگیرید.

لازم به ذکر است مشمولانی که دارای نقص عضو هستند نیاز به انجام آزمایشات تخصصی ندارند.

بعد از اتمام بررسی های بیمارستان ستاد نیروهای مسلح و ارسال جواب نهایی بیمارستان به سازمان نظام وظیفه از شما دعوت می شود تا در کمیسیون پزشکی خود شرکت کنید.

با شرکت در جلسه های شورای پزشکی برای شما رای نهایی از سوی پزشکان صادر خواهد شد.

اگر رای پزشکان در شورا مثبت بوده باشد، شما می توانید برای دریافت کارت معافیت خود اقدامات لازم را انجام دهید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آیین نامه معافیت پزشکی تک بیضه ها

آیین نامه معافیت پزشکی برای تک بیضه قوانینی تصویب کرده است. بر اساس بند 31 از قوانین بیماری های دستگاه تناسلی و ادراری و معافیت پزشکیبرای تک بیضه افراد باید دارای شرایط زیر باشند تا این آیین نامه شامل حال آن ها شود.

  1. کسانی که از مشکل فقدان بیضه دو طرفه برخوردارند از معافیت دائم بهره مند می شوند .
  2. مشمولین با بیماری آکتوپی دو طرفه، معافیت دائم خواهند گرفت .
  3. معافیت دائم به افرادی که آتروفی شدید دو طرفه نیز دارند تعلق می گیرد .
  4. آتروفی یک طرفه معاف از خدمات رزمی را به دنبال خواهد داشت .
  5. افراد با آکتوپی یک طرفه؛ از خدمات رزمی معاف می شوند .
  6. در قوانین برای افرادی که فقدان بیضه یک طرفه دارند معاف از خدمات رزمی را در نظر گرفته اند.

معافیت بیضه از نوع معافیت دائم است؟

قوانینی که برای معافیت پزشکی تک بیضه وجود دارد؛ همانطور که اشاره شد بسیار گسترده است. شما با داشتن اطلاعات کامل و آگاهی مناسب در رابطه با قوانین معافیت تک بیضه ای می توانید برای دریافت این نوع معافیت اقدام کنید.

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که معافیت تک بیضه ای آیا معافیت دائم است؟ برای پاسخ به این سوال باید قوانین پزشکی سازمان نظام وظیفه را بررسی کرد.

طبق ماده 39 قوانین پزشکی افراد از نظر سلامت جسمی و روانی به چهار گروه مختلف تقسیم می شوند.

پزشک بیماری شما را بررسی کرده و عوارض تک بیضه بودن که برای شما ایجاد شده است را مورد تحلیل قرار می دهد تا متوجه شود شما در کدام یک از این چهار گروه قرار خواهید گرفت.

باتوجه به وضعیت جسمانی و روانی شما و همچنین توانایی شما برای انجام أمور مختلف، به شما معافیت دائم، موقت و یا معافیت از رزم تعلق خواهد گرفت.

ماده 39 قوانین پزشکی سازمان نظام وظیفه بیان می کند که:

مشمولینی که سلامت کامل جسمی و روحی آن ها مشخص شده و باید به خدمت رفته و 21 ماه دوره ضرورت را به طور کامل بگذرانند .این افراد باید اقدام به پست کردن دفترچه اعزام به خدمت کنند.

مشمولینی که از بیماری خاصی رنج می برند یا دچار نقص عضو هستند و یا به هر دلیلی نمی توانند حتی امور ساده روزانه خود را به درستی انجام دهند، می توانند با ارائه مدارک و مستندات پزشکی و همچینین انجام آزمایش های تخصصی خاص از معافیت دائم بهره مند شوند.

مشمولینی که تحت عمل جراحی بوده یا مشکلاتی از قبیل اعتیاد دارند. به این افراد به طور موقت معافیت داده می شود تا بهبود یافته و به خدمت سربازی برگردند .برای این افراد معافیت موقت از سربازی درنظر گرفته می شود و مدت زمان این معافیت نیز با توجه به مشکلاتی که دارند تعیین می شود.

مشمولینی که بیماری آن ها در حدی است که نمی توانند کارهای رزمی انجام دهند. این افراد می توانند از معافیت خدمات رزمی استفاده کنند. همچنین این افراد برای گرفتن امریه سربازی نیز در اولویت خواهند بود .

لیست بیماری های دستگاه تناسلی که معافیت سربازی را به همراه دارند

بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی مردان که معافیت را برای آنها به همراه دارد متفاوت است. در این مقاله به طور گسترده به توضیح تک بیضه بودن، شرایط دریافت معافیت تک بیضه ای و اینکه تک بیضه بودن چه مشکلاتی دارد و … پرداختیم.

در ادامه برای شما لیست بیماری های دستگاه تناسلی و ادراری را که می تواند معافیت پزشکی برای فرد به همراه داشته باشد نگارش کرده ایم. شما با توجه به اطلاعات درج شده در جدول زیر می توانید بررسی کنید که آیا بیماری شما جزء لیست بیماری های معافیت پزشکی است یا خیر.

 

لیست بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی معافیت پزشکی

سنگ مثانهتومور دستگاه ادراری تناسلیبیماری عفونیآنوریسم شریان کلیوی
پیوند کلیهآنوریسم شریانی وریدیتنگی شریان کلیویاورتروسل
انسداد ادراریانفارکتوس کلیهاپی دیدیمکتومیبرگشت ادرار به بیضه
سنگ پروستاتاپیدیدیمیتبیماری های کلاژن کلیهترومبوز ورید کلیوی
اپیسپادیازبرگشت ادرار به حالبتغییر مسیر ادراریسنگ کلیه
اکتوپی یک طرفه

 

تنگی گردن مثانهتنگی مجرادوبلیکاسیون حالب رتروپریتوان
سندروم نفروتیکسنگ حالبگلومرولونفریتکیست طناب منوی
شب ادراریفیبروزرتروپریتوانمثانه نوروژنیکفیستول مجرا به تنه آلت
فیستول مجرا به اسکروتومفیستول مجرا به پرینهمثانه نوروژنیککیست رتروپریتوان
نفروکلسینوزنفرکتومینکروزکورتکس یک کلیههماچوری اسانسیل
هیدروسل بیضههیدرونفروزهیپوپلازیپتوز کلیه
هیدروسل طناب منویهیپوسپادیاز تنه آلتپارسیل کلیهپیلونفریت
کلیه اکتوپیک داخل لگنکلیه میان اسفنجیکلیه نعل اسبیکلیه پلی کیستیک

 

معافیت پزشکی تک بیضه بودن برای مردان

سخنی از مشاوران آویژه

معافیت تک بیضه می تواند معافیت دائم و یا معافیت از رزم را برای فرد به همراه داشته باشد.

شما می توانید با توجه به مشکلات و عوارض بیماری خود به پزشک معتمد مراجعه کرده و به دنبال دریافت معافیت باشید.

قوانین و شرایط مختلفی وجود دارد که برای دریافت معافیت پزشکی بیضه باید آنها را مد نظر داشته باشید. به همین دلیل اطلاعات کامل و جامع شما از معافیت پزشکی بیضه بسیار ضروری است.

برای آگاهی از اطلاعات به روز و معتبر در رابطه با معافیت پزشکی بیضه می توانید با مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس گرفته و با توجه به راهنمایی ها و مشورت با مشاوران معافیت از خدمت را دریافت کنید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط معافیت پزشکی تک بیضه چیست ؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 87 نظر:
  1. سلام خسته نباشید
    بنده بیضه راستمو در اثر عفونت شدید دکتر برداشت دوباره سمت راست اینگوینال دارم دکتر گفت نیاز عمل مجدد هست بیضه چپم واریکسل داره که نیاز عمل داره اسپرمم تو ازمایش صفر نشون داده که دکتر گفت نیاز درمان داره معافیت من چیه ؟؟؟

    1. باسلام باید شرایط شما بررسی دقیق تری بشه با ما تماس بگیرید

  2. سلام خسته نباشید
    من تک بیضه هستم ولی رفتم کمیسیون که معاینه کنن ولی معاینه کامل نبودش و حتی شورای پزشکی هم معاینه نکرد حتی مدارک پزشکی هم ازم نخواستن ولی فقط معاف از رزم شدم. من چندجا پرسیدم که معاف دائم تعلق میگیره به نظرتون اعتراض به نظر کمیسیون بزنم یا نه ؟

    1. طبق بخش 11 بند 31 آیین نامه فقدان بیضه یک طرفه شامل معافیت از رزم میشود

  3. سلام من یک بیضه دارم سمت چپ
    عمل فتق کردم و بیضه سمت راست ندارم
    آیا معافیت تعلق میگیره
    لطفاً تفاوت معاف از رزم با معافیت دائم رو توضیح بدید

    1. سلام معاف از رزم یعنی کار های سنگین و پست دادن به شما داده نمیشودو برای این مشکل پزشکی شما فقط میتوانید معافیت از ذزم دریافت کنید.

  4. سلام بنده در چهار ماهگی عمل فتح داشتم و الان بیضه سمت چپ ندارم بیضه سمت راست هم فتح داره و تا ۱۵سالگی شب ادراری داشتم آیا معافیت دائم تعلق میگیره بم؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود دارد

  5. سلام‌من‌بیضه‌راست‌ندارم‌وبیضه‌چپم‌دارای‌واریکسل
    شدید‌گرید‌۳.۵‌هست‌ومیهواهد‌به‌۴‌برسد‌ایا‌معاف
    داعم‌میشم

      1. سلام‌من‌تک‌بیضه‌هستم‌بیضه‌راست‌ندارم‌و‌بیضه‌چپم‌واریکوسل‌شدید‌دارد
        گریدش‌۳۰۵‌هست‌و۴۰۴‌میرسد‌ایا
        معاف‌داعم‌میشوم؟

        1. سلام وقت بخیر فردی هستم برای معافیت دائم خود اقدام کنید و معافیت پزشکی را دریافت کنید

  6. سلام خسته نباشید
    من ۶ سال پیش بیضه سمت راستمو بخاطر تورشن تخلیه کردم و برداشتم و بیضه سمت چپم هم خیلی کوچیکه اندازه نخود در حدی ک برای تقویتش باید آمپول بزنم
    میخاستم ببینم آیا معاف کامل میشم یا ن؟

    1. در صورت فقدان بیضه یک طرفه معاف از رزم و در صورت فقدان بیضه دو طرفه معافیت دائم دریافت میکنید.

  7. سلام من در بچگی یکی از بیضه های چپم رو عمل کردن برداشتن به همراه خونریزی سند پزشکی دارم
    الانم بیضه راستم دارای واریسکول گرید ۲ هست
    امکان معافیتم چند درصده

    1. با سلام شما با وجود تک بیضه بودن معاف دائم نخواهید شد و فقط معاف از رزم خواهید شد
      چرا که برای معافیت مربوط به بیضه آتروفی یا آتروپی دو طرفه داشته باشید و نه یک طرفه

      در مورد بیماری واریکوسل گرید یک و دو معاف از رزم و گرید 3 این نوع بیماری معاف کامل میباشد،

  8. سلام وقت بخیر
    من بیضه سمت راستم رو عمل کردم و برداشتن
    بخاطر خون ریزی داخلی (تورشن بیضه)
    معاف از رزم میشم یا دائم؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. با سلام دوست عزیز طبق بند 38 تورشن حاد بیضه 6 ماه معاف موقت به شما میدهند و در بهترین حالت معاف از رزم، اگر عود کرده باشد معاف دائم، همچنین امروزی یک طرف نیز معاف از رزم را در پی دارد

  9. سلام من بیضه سمت راست را ندارم اولین ۱۵سالگی عمل کردم بهم گفتن باید ۱۶سالگی بیای که بخاطر وضعیت مالی پولی نداشتم عمل کنم و تا الان بیضه تو شکممه هرچی بیشتر رشت کنم نفسم بیشتر میگیره غدا خوردنم کم تر میشه آیا میتونم معاف شم

    1. سلام بله میتوانید برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید

  10. سلام علیکم دوست عزیز من فاقد بیضه سمت چب تک بیضه هستم وبیضه سمت راست عفونت گرفته عملش کردم خوب نشدم هنوزم بعضی وقتا درد شدید میگیرم خصوصأ اگه ناراحت بشم واز نظر جسمانی خیلی ضعیف هستم و فتق هم دارم آیا معاف دائم میشوم?

    1. سلام بله میتوانید برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید.

  11. سلام عرض ادب پزشکانمحترم نظامجمهوری اسلامی پسربنده تک بیضه هست ولی درارامش کامل زندگی میکنه الانم علاقمند هست به یکی از ارگانهای نظامی فعالیت داشته باشه ایا بااین که تک بیضه هست مشگلی ایجاد میکنه ازلحاظ پزشگی بنده خودمم موافق این موضوع هستم ممنونم اگر راهنمایم کنید

  12. سلام من تک بیضه هستم بیضه سمت راستم تخلیه شده
    الان هم بیضه سمت چپم واریکوسل داره گرید۳
    امکان داره معاف بشم؟

  13. سلام من بیضه سمت راست ندارم و بیضه سمت چپ دارای واریکوسل درجه 3میباشد آیا میتونم معافیت بگیرم

    1. باسلام باید توسط پزشک مورد تایید نظام وظیفه معاینه شوید

  14. سلام من بیضه راست ندارم و بیضه سمت چپ دارای واریکوسل درجه 3میباشد آیا میتونم معافیت بگیرم

    1. باسلام باید توسط پزشک مورد تایید نظام وظیفه معاینه شوید

  15. سلام من تو دوره اموزش خدمت سربازی دچار اسیب از ناحیه بیضه شدم و یکی از انها رو عمل کردن و خارج کردن .به نوعی نقص عضو شدم ایا شامل معافیت میشم یا نه ؟

  16. سلام من بیضه راست ندارم و بیضه چپم داری واریسکول نوع خفیف است ایا امکان معافیت دائم وجود دارد؟ ممنون میشم پاسخ دهید

    1. سلام
      احتمال معافیت وجود دارد اما باید پرونده ی پزشکی شما کامل بررسی شود لذا با برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  17. سلام من بيضه چپم رو از دست دادم و بيضه راستم وقتي سرپا هستم ويا چيزي برميدارم درد ميكنه و دردش به شكمم و پاهام ميزنه و گاهي هم بيضم سفت ميشه و از نظر جسماني هم ضعيف هستم ايا ميتونم معاف بشم

    1. سلام خدمت شما ، فقدان بیضه اگر یکطرفه باشد معاف از رزم شامل میشود ، برای بیضه ی سمت راست و اختلال به وجود آمده نظر پزشک متخصص نیاز است.

  18. سلام من بيضه چپ ندارم و بيضه راستم وقتي كه سر پا وايميستم يا چيزي برميدارم درد ميكنه و دردش به شكم و پاهام ميزنه و بعضي وقت ها بيضم سفت ميشه ايا معافيت دائم ميتونم بگيرم از نظر جسماني هم ضعيف هستم و وزنم هم كمه

    1. سلام خدمت شما، فقدان یک بیضه اگر عوارض دیگری نداشته باشد امکان معاف از رزم دارید، راجبه بیضه سمت راست بعد از معاینات پزشکی و تشخیص ایشان باید بررسی شود.

  19. سلام ببخشید.
    بیضه چپم در شکمم هست و اندازش از حد نرمال کوچک تره و باعث کجی شکمم شده.
    و یک مورد دیگر شرایط معاف از رزمی در دستام هست.
    و اینکه پوست زیر سینم سیاه شده چند مدتیه..
    آیا معافیت کامل تعلق بهم میگیره.

    1. سلام خدمت شما، بیضه نهفته عوامل گوناگون دارد بعد از مراجعه به متخصص و معاینات لازم باید بررسی شود.پوست زیرسینه نیز باید توسط پزشک معاینه و دلیل آن بررسی شود.

  20. سلام من واریکوسل گرید ۳ تو بضه های چب و راست داشتم جراهی کردم اوکی شد ولی بعدش بیضه سمت راست هیدروسل گرفت و بعد دچار پیش خوردگی شد و دیروز بیضه راستم رو از بدن خارج کردن اون بیضه سمت چپ هم ۲ سال پیش با اصابت ضربه اسیب جدی دید و همون روز عمل شد الان بیضه سمت چپ من خیلی ضعیف بیضه راستم ندارم آیا معاف کامل میشم؟

    1. سلام وقت بخیر از شانس معافیت بالایی برخوردار هستید ولی در نهایت کمیسیون پزشکی باید نظر بدهد

  21. سلام من یک بیضه چپم را از دست دادم پس دو عمل نا موفق الان بیضه راستم اتور

  22. سلام من درخدمت یک بیضه چپم را از دست دادم پس دو عمل نا موفق الان بیضه راستم اسکر وتوم دارم خیلی درد داره جای بیضی که از دست دادم وبیضه سمت راستم درد داره نتیجه من چیه معاف هستم

  23. سلام.خسته نباشید.بنده مادرزادی تک بیضه بودم چون بیضه چپ سرجای خودش نبود.وبعد از عمل جراحی به حالت عادی اومد وبعد از مدتی یه ذره رفته بالا.آیا مشمول معافیت میشم؟مدرک تحصیلی هم سیکل دارم.

  24. سلام خسته نباشید،من بچگیم عمل فتح بیضه را انجام دادم الا تک بیضه هستم بیضه چپ را ندارم،آیا ارتش یا سپاه و…میتوانم ثبت نام کنم قبولم میکنن،آزمایش دادم بیضه سمت راستم سالم وهیچ مشکلی بدنی ندارم

    1. سلام داداش من هم نیروی انتظامی رفتم هم ارتش منم مثل تو سالم سالم هستم ف مشکل تو رو منم دارم اخرش قبول نکردن. نگران نباش

  25. سلام من مادر زادی تک بیضه هستم شرایط من برای معافیت چیست؟

    1. سلام خدمت شما برای کسانی که تک بیضه هستند معاف از خدمات رزم درنظر گرفته شده.

  26. سلام من مادر زادی تک بیضه هستم آیا شرایط من برای معافیت چیست؟

    1. سلام خدمت شما برای کسانی که تک بیضه هستند معاف از خدمات رزم درنظر گرفته شده.

  27. سلام من عمل ارکیکتومی داشتم و بیضه راستم رو از دست دادم
    ایا امکان معافیت دائم هست؟

    1. سلام طبق قوانین فقدان بیضه یکطرفه معاف از رزم را شامل میشود، البته با نظر متخصص.

      1. سلام وقت بخیر
        من موقع تولد هردو بیضه هام درون شکمم بود و بعد از تولد عمل کردم و سرجاشون گذاشتن
        میخواستم بدونم معافیت بهم تعلق میگیره؟

  28. سلام من یک بیضه را در تصادف از دست دادم و یک بیضه هم که دارم ازمایش دادم ضعیفه بعد همون یدونه فتق هم داره بعد در یگان کمیسیون فرستادن معافم نکردن ایا دوباره برم کمیسیون معاف میشوم ؟؟؟؟؟
    ممنون میشوم جواب بدهید

    1. سلام م. با توجه به اطلاعاتی که بیان کرده آید احتمال معافیت دائم شما بسیار پایین است.

  29. سلام
    من سال 98 ، بدلیل تومور ( Germ cell)در ناحیه بیضه چپ تحت عمل جراحی قرار گرفتم . و بدلیل گسترش تومور ، پزشک معالج مجبور به تخلیه بیضه چپ شد . و امسال هم همان تومور در ناحیه خلف سه فاقی ( پشت کلیه چپ ) تشخیص داده شد و بدلیل غیر قابل حراجی بودن ،به مدت 4 ماه تحت درمان شیمی درمانی قرار گرفته ام
    می خواستم بدانم با وضعیت پزشکی بنده ، درصد معافیت من چگونه است.
    با تشکر

  30. سلام من بیضه چپ رو دارم فقط آیا تو افسری سپاه مشکلی پیش میاد؟تاجایی که من میدونم و قبلا رفته بودم پزشک سالم بود

  31. سربازی هستم تک پسر پنج سال هست که نتونستم خدمت سربازی نتونستم سربازی بزم الان هم سرطان بیضه دارم شیمی درمانی میرم ایا معاف داعم میشم

    1. سلام طبق قانون تومورهای خوش خیم عارضه دار و بدخیم دستگاه ادراری تناسلی شامل معافیت دائم میشود.

  32. سلام من بیضه راستم فتق داشت عمل کردم الان هم بیضه چپ ندارم ایا امکانش هس معاف بشم ممنونم میشم جوابم رو بدین

    1. سلام. پرونده پزشکی شما توسط تیم شورا نظام وظیفه بررسی خواهد شد و در صورت داشتن شرایطی ممکن است با معافیت شما موافقت شود میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  33. سلام عرض من عمل کردم بیضه راستم از دست دادم الان بیضه چپم درد میکنه معاف داعم میشم باتشکر

    1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی مورد تایید نظام وظیفه معافیت یا عدم معافیت شما مشخص خواهد شد

  34. با سلام
    من تک بیضه ام و میخواستم بدونم ک آیا میتونم در مقطع پزشکی و یا غیر پزشکی در نیروی انتظامی استخدام بشم یا خير.
    با کمال تقدیر و تشکر و سپاس فراوان از پاسخ شما

    1. با سلام مورد زیادی وجود ندارد قائدتا دردسر بیشتری دارد ولی نمیشود گفت اصلا استخدام نمیکنند

      1. سلام من بیضه راستم فتق داشت عمل کردم الان هم بیضه چپ ندارم ایا امکانش هس معاف بشم ممنونم میشم جوابم رو بدین

        1. سلام. پرونده پزشکی شما توسط تیم شورا نظام وظیفه بررسی خواهد شد و در صورت داشتن شرایطی ممکن است با معافیت شما موافقت شود میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

    2. با سلام مجدد خسته نباشید.
      در بحث استخدامی کارمندی سپاه
      آیا برای تک بیضه منع استخدام دارد یا خیر؟
      لطفاً پاسخ بدید
      با کمال تقدیر و تشکر و سپاس فراوان از پاسخ شما.

  35. سلام من یک بیضه دارم احتمال معاف شدنم حدودا چند درصده و بنا ب چ دلایلی

    1. سلام دوست عزیز
      برای معافیت بیضه چپ و راست متفاوت است.بستگی به سلامت بیضه دوم دارد. شرایط جسمانی نیز توسط کمیسیون بررسی میشود.جهت بررسی دقیق با کارشناسان تماس بگیرید

  36. سلام من یک بیضه دارم میزان معاف شدنم چند درصده ؟
    ایا امکان معافیت وجود داره یا خیر ؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای معافیت بیضه چپ و راست متفاوت است.بستگی به سلامت بیضه دوم دارد. شرایط جسمانی نیز توسط کمیسیون بررسی میشود.جهت بررسی دقیق با کارشناسان تماس بگیرید

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی و شدت آن بستگی دارد.

        1. سلام دوست عزیز
          برای معافیت بیضه چپ و راست متفاوت است.بستگی به سلامت بیضه دوم دارد. شرایط جسمانی نیز توسط کمیسیون بررسی میشود

      1. سربازی هستم تک پسر پنج سال هست که نتونستم خدمت سربازی نتونستم سربازی بزم الان هم سرطان بیضه دارم شیمی درمانی میرم ایا معاف داعم میشم

        1. سلام طبق قانون تومورهای خوش خیم عارضه دار و بدخیم دستگاه ادراری تناسلی شامل معافیت دائم میشود.

          1. سلام علیکم
            منم تک بیضه هستم فاقد بیضه سمت چپ و بیضه سمت راست عمل کردم عفونت گرفته شده درد هم دارم از ناحیه بیضه سمت راست و از نظر جسمانی ضعیف هستم آیا معاف دائم میشوم?

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید