معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه و آیین نامه های جدید مربوطه

معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدریچه شرایطی دارد؟

معافیت از خدمت سربازی یکی از راه هایی است که مشمولان می توانند از آن برای عدم انجام خدمت نظام وظیفه خود بدون غیبت خوردن استفاده نمایند.

در بین انواع معافیت ها می توان معافیت های پزشکی را از جمله پرکاربردترین آنها نام برد که شامل معافیت قلب، چشم، ریه، قسه سینه صدری و … می باشد.

سازمان نظام وظیفه برای هر کدام از انواع معافیت های پزشکی قوانین و مقررات بخصوصی را وضع نموده است و مشمولان مبتلا به هر بیماری باید به بخش مورد نظر مراجعه نموده و اطلاعات خود را تکمیل نمایند.

در فهرست بیماری های منتشر شده از سوی سازمان نظام وظیفه، بیماری قفسه سینه صدری و ریه به چشم می خورد که متشکل از بیماری های خاص تنفسی می باشد.

برخی از مشمولان به دنبال دریافت معافیت پزشکی ریه، معافیت پزشکی آسم و دیگر معافیت های تنگی نفس می باشند که لازم است تا همگی آنها به بخش بیماری های مربوط به قفسه سینه صدری مراجعه نمایند.

مشمولان متقاضی معافیت تنگی نفس می بایست از تمامی جزئیات قواننین و مقرراتی که سازمان نظام وظیفه وضع نموده است مطلع شوند تا اقدامات اصولی برای دریافت معافیت پزشکی انجام دهند.

مشاوران مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه به دلیل اهمیت موضوع معافیت های پزشکی از جمله معافیت تنگی نفس پس از بررسی های لازم اطلاعات مفیدی را در این مقاله گردآوری نموده اند تا مشمولان با استفاده از آنها بتوانند در زمان مناسب اقدامات لازم را برای دریافت معافیت تنگی نفس انجام دهند.

معافیت پزشکی ریه و قفسه صدری

همانطور که می دانید ریه ها اندام های حیاتی هستند که بروز هر گونه اختلال در آن ها می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

درباره ی این بیماری باید گفت که مشکلات ریوی از اصلی ترین و خطرناک ترین بیماری ها است که بشر با آن درگیر است. زیرا ریه ها نقش اصلی در حفظ سلامت بدن ایفا می کنند. ریه های سالم اکسیژن دریافت کرده و خون را در بدن از طریق اکسیژن جابجا می کند.

اما کسانی که از بیماری های مزمن ریوی رنج می برند دچار مشکلات تنفسی شده و نفس کشیدن برای آن ها سخت می شود. این عمل به دلیل باریک شدن مسیر هوایی صورت می گیرد.

بیماری هایی که ریه را درگیر می کند و مشکلات تنفسی به همراه می آورد و باعث تشحیص بیماری های ریوی و اختلال های قفسه صدری در زمان انجام معاینات پزشکی مشمولان وظیفه عمومی شود، از اهمیت زیادی برخوردار است، برخی از مهمترین اختلالات تنفسی شامل موارد زیر می شود:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

پیوند ریه

سیستم تنفسی افرادی که پیوند ریه انجام داده اند نسبت به دیگر افراد آسیب پذیری بیشتری دارد به همین دلیل به طور دائم از رفتن به خدمت معاف میشوند.

تنگی برونش ها

تنگی برونش ها منجر به نقص تنفس شده و انجام خدمت سربازی برای این دست از مشمولان با مشکل روبرو می گردد. تنگی برونش ها که باعث نقص تنفس میشود و با معافیت دائم همراه است.

جراحی بر روی قفسه سینه

جراحی بر روی قفسه سینه و برداشتن دو یا بیش از چند دنده یکی از مشکلات جسمی برای مشمولان به حساب می آید که معافیت پزشکی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. انجام جراحی بر روی قفسه سینه و برداشتن دو یا بیش از دو دنده منجر به معافیت دائم مشمول میشود.

آسم

آسم، این بیماری در صورتی که منجر به اختلال عملکرد تنفسی متوسط یا بیشتر شود منجر به معافیت دائم مشمول می شود.البته در این مورد ارائه ی سابقه درمانی الزامی است.

کیست های ریوی،شکستگی های دنده، جناغ، کتف و ترقوه، آمفیزم ریه، دیافراگم و نقص های مادرزادی که بر اساس شدت این نوع از بیماری ها معافیت پزشکی ریه برای مشمولان ثبت خواهد شد.

سازمان وظیفه کشور بیماری هایی که ریه و قفسه سینه را درگیر می کنند و منجر به معافیت سربازی مشمولان می شوند در لیستی متشکل از 29 بند قرار داده است که مشمولان می توانند با مطالعه ادامه مطلب در جداول زیر آنها را مشاهده نمایند.

بخش های مختلف مشکلات و بیماری های ریوی و قفسه صدری

در جدول زیر انواع بیماری های ریوی و قفسه صدری که از نظر نظام وظیفه شامل معافیت سربازی می شوند آورده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر یک از بیماری ها با نوع معافیت هر یک از بیماری های معافیت ریه آشنا شوید. همچنین اطلاعات مفیدی درباره روند دریافت معافیت پزشکی و اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی و … دریافت کنید.

 

نام بیمارینام بیمارینام بیماری
شکستگی ترقوهشکستگی جناغشکستگی دنده
شکستگی کتفآسمآمفیزم ریه
آپلازی ریهآژنزی ریهاجسام خارجی برونش
اجسام خارجی ریهاستئومیلیت ترقوهاستئومیلیت جناغ سینه
استئومیلیت دندهاستئومیلیت کتفاستئیت ترقوه
استئیت جناغ سینهاستئیت دندهاستئیت کتف
برونشکتازیبرونشیتبیماری قارچی ریه
تراکئوبرونکومگالیترومای غیرنافذ ریهترومبوآمبولی ریه
تغییر شکل دیافراگمتغییر شکل مجاری هواییتنگی تراشه
توراکوپلاستیجراحی قفسه سینهجناغ برجسته
درموئیددکورتیکاسیون ریهرزکسیون ریه
سارکوئیدوز ریهسارکوئیدوزسندرم کارتاژنز
سکلهای ریویسیستیک فیبروزیسسینه فرورفته
سیکاتریسضایعات بولا ریهفقدان عضلات تنفسی
فلج دیافراگمفیبروز ریه ناشی از اسکارفیبروز منتشر ریه
فیستول ریهمدیاستنمدیاستنیت مزمن
مدیاستنیتنبودن دیافراگمنقص دیافراگم
هیپرتانسیون پولمونرپلورزیپنوموتوراکس خودبخودی
پنوموکونیوزپیوند ریهکیست ریه
کیست های هوائی بزرگ ریه

علائم و نشانه های بیماری ریه

  • خس خس کردن گلو
  • سرفه های شدید
  • افزایش مخاط در بینی و گلو
  • خستگی های طولانی مدت
  • سردرد های شدید
  • تنگی نفس
  • و….

آن دسته از مشمولانی که هر کدام از این علائم را در بدن خود مشاهده نمودند می توانند به پزشک متخصص مراجعه نموده و پس از انجام آزمایش ها و معاینات اولیه نوع بیماری که ریه آنها را درگیر نموده است تشخیص دهند.

مشمولان مبتلا به بیماری های تنفسی برای دریافت معافیت پزشکی بیماری تنگی نفس لازم است تا از قوانین مربوط به بیماری ریه و قفسه سینه صدری و همچنین نوع معافیت خود آشنایی کامل پیدا کنند.

انواع معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری

معافیت های پزشکی با توجه به نوع و شدت بیماری برای آن دسته از مشمولانی که می خواهند از خدمت سربازی معاف شوند به سه نوع تقسیم می شوند.

🟩مشمولانی که به بیماری های ریوی و قفسه سینه صدری دچار هستند نوع معافیت آنها با توجه به میزان و قابل درمان بودن آن بیماری تعیین می شود.

🟩سازمان نظام نظام وظیفه معافیت بیماری تنفسی را همانند دیگر معافیت ها در قالب سه گروه تقسیم بندی نموده است که در ادامه آنها را عنوان می نماییم.

انواع معافیت بیماری های ریه و قفسه سینه صدری:

1. معافیت دائم بیماری های ریه :

🟩 آن دسته از مشمولانی که درگیر بیماری های همچون پیوند ریه، هیپرتانسیون پولمونر اولیه در همه مراحل، مدیاستنیت های مزمن، تنگی برونش های ریه که طی اسپیرومتری تایید شده باشد، وجود جسم خارجی در ریه، آسم های همراه با اختلال تنفسی و.… باشند معافیت دائمی برای آنها لحاظ خواهد شد. به دلیل اینکه مشمولان با بیماری های حاد ریوی توان به انجام رساندن وظایف سربازی را ندارند و سلامت جسمی شان به خطر خواهد افتاد از خدمت سربازی به طور دائم معاف خواهند شد.

2. معافیت موقت بیماری های ریه:

🟩 بیماری هایی با قابلیت درمانی 6 ماه می توانند از معافیت موقت پزشکی برخوردار شوند. معافیت بیماری ریه طبق بند های که در بخش هفتم بیماری های ریه و قفسه صدری قرار دارد مانند بند 25 مدیاسنتیهای حاد یا بند 14 مشمول دارای سابقه ترومبوآمبولی ریوی است، معافیت موقت شامل حال آنها خواهد شد.

در هر کدام از بند های بیماری های ریوی و قفسه سینه بیان می شود که حاد و مزمن بودن بیماری ها چه نوع معافیت پزشکی ریوی را به همراه دارد.

3. معافیت از رزم بیماری های ریه:

🟩 مشمولانی که معافیت رزم برای آنها در نظر گرفته می باشد مطابق قوانین نظام وظیفه از انجام کار های سخت و یا شرکت در همایش ها و رژه ها محروم می شوند.

🟩مشمولانی که مبتلا به بیماری های ریوی همچون ترومای غیر نافذ که باعث پارگی ریه شده باشد و اختلالی در تنفس ایجاد نکرده باشد، آسم و آلرژی های خفیف، فیبروز ریه تنها با درگیری یک لوب، استئيت و استئوميليت دندنده ها از نوع ترمیم یافته و … می توانند از خدمات رزمی معاف شوند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد حتما مقاله معاف از رزم را بخوانید.

قوانین معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چیست؟

قوانین معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری به چگونگی دریافت معافیت به دلیل ابتلا به بیماری های ریوی می پردازد. این قوانین بسته به اینکه بیماری فرد مشمول چه باشد و چقدر پیشرفت کرده باشد متفاوت است. بخشی از این قوانین مهم به شرح زیر است:

بیماری مربوط به تغییر شکل های مادرزادی قفسه سینه مانند فرورفتگی سینه، نبود عضلات تنفسی و… اگر با علائم و اختلالات عملکردی قلب (EF کمتر از 50) یا ریه (FVC کمتر از 50) همراه باشد منجر به معافیت دائم مشمول میشود. اما این بیماری درصورت عدم بروز اختلالات تنفسی و قلبی تنها معافیت از رزم دارد.

تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی در مجاری هوایی مثل تراکئوبونکو مگالی یا فیستول ها منجر به معافیت دائم میشوند. البته طبق قوانین معافیت پزشکی نتایج آزمایشات باید نشاندهنده FEV1 کمتر از 50 درصد باشد.

استئیت و استئومیلیت دنده و ترقوه و جناغ و… اگر حاد تشخیص داده شود معافیت دائم، اگر مزمن باشد معافیت موقت و اگر درمان شده باشد معافیت از رزم را برای مشمول به دنبال دارد.

انواع پلورزیها: اگر وضعیت مشمولان مبتلا به این بیماری، حاد تشخیص داده شود، معافیت موقت میگیرند. این در حالی است که بیماران مبتلا به پلورزیهای مزمن که بیش از 6 ماه طول بکشد معافیت دائم میگیرند.

سابقه پنوموتوراکس خودبخودی: معافیت پزشکی مربوط به این بیماری به تعداد دفعات بروز آن بستگی دارد؛ به نحوی که سابقه بروز بیش از یک بار باعث معافیت دائم میشود.

معافیت از خدمات رزمی نیز برای افرادی است که بروز بیماری در آن ها برای یک بار تایید شده است. یکی دیگر از قوانین ارائه مدارک مربوط به سابقه بستری شدن گرافی از مراکز درمانی معتبر است.

به مشمولان مبتلا به بیماری های قارچی مزمن ریه که منجر به مشکلات تنفسی میشود نیز معافیت دائم تعلق میگیرد.

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چیست؟

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری برای مبتلایان به این بیماری ها موضوع مهم و سوال برانگیزی است. شاید فکر کنید ابتلا به هر نوع بیماری ریوی منجر به معافیت مشمول شود. اما اینگونه نیست.

⭐⭐⭐در واقع تنها برخی از بیماری های ریوی هستند که منجر به معافیت مشمولین از رفتن به خدمت سربازی و یا معافیت از رزم و… می شوند. این بیماری ها توسط سازمان وظیفه اعلام شده اند که بعضی از این بیماری ها را در خلال متن مورد بررسی قرار دادیم.

⭐⭐افرادی که ادعای ابتلا به بیماری های ریوی را دارند باید برای اثبات این ادعا گام بردارند. یکی از شرایطی که گاهی مشمولان با آن مواجه میشوند ارائه مدارک و سوابق پزشکی مربوط به بیماری های ریوی و قفسه سینه است. مثلا در معافیت مربوط به جراحی قفسه سینه و برداشت دنده یا توراکوپلاستی ارائه ی این مدارک و سوابق اهمیت زیادی دارد.

⭐این سوابق بایستی مربوط به مراکز درمانی معتبر باشد. علاوه بر این انجام معاینات و آزمایشات تخصصی که تحت نظارت پزشکان و متخصصان سازمان وظیفه باشد از دیگر شرایط لازم برای معافیت می باشد که منجر به روشن شدن وضعیت مشمول می شود.

⭐مشمولان با توجه به نوع بیماری خود از شرایط خاصی برای دریافت معافیت بهره مند می شوند. به طور مثال فردی که سابقه ترومبو آمبولی ریوی دارد تنها در صورتی از خدمت معاف می شود که این بیماری تکرار شونده باشد و در صورت عدم تکرار تنها باعث معافیت از رزم و به کارگیری مشمول در خدمات غیر نظامی می گردد.

مثال دیگری که می توانیم در این قسمت برای مشمولان متقاضی معافیت بیماری ریه عنوان کنیم سابقه پنوموتوراکس خود به خودی است که اگر تکررار آن در فرد مبتلا تنها یکبار تایید شده باشد معافیت از رزم برای مشمول ثبت خواهد شد.

در غیر اینصورت مشمولان با ارائه مدارک پزشکی اختلالات شدید بیماری ریوی خود را ثابت نمایند می توانند معافیت دائمی خود را دریافت کنند.

مراحل دریافت معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری کدامند؟

مشمولان دارای معافیت پزشکی تنگی نفس پس از مطالعه شرایطی که سازمان نظام وظیفه برای مشمولان دارای اختلالات ریوی تعیین نموده است می توانند جهت دریافت معافیت خود اقدام نمایند.

مراحل دریافت معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری از چندین مرحله تشکیل شده است که طی آن وضعیت سلامتی مشمول مورد آزمایش و بررسی قرار میگیرد. این مراحل به ترتیب زیر انجام میشود:

🔴متقاضیان ابتدا باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را دریافت کنند. چرا که در این دفترچه برگه هایی وجود دارد که تکمیل آنها برای روند دریافت معافیت ضروری است. این دفترچه را میتوان از دفاتر پلیس + 10 دریافت کرد.

🔴بعد از دریافت دفترچه و تکمیل فرم های تعبیه شده در آن، مراجعه به پزشک اولیه است. تمام مشمولان باید به پزشک اولیه مراجعه کنند. این پزشکان تحت نظارت سازمان وظیفه فعالیت میکنند.

🔴مشمولان باید مدارک شناسایی خود را به همراه برگه معاینه ای که توسط پزشک اولیه امضا شده همچنین سوابق بیماری خود را به سازمان وظیفه تحویل دهند. این مرحله با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 امکان پذیر است و اطلاعات مشمولان توسط اپراتورهای این دفاتر ثبت میشود.

🔴بعد از ثبت اطلاعات، دعوتنامه ای از سوی بیمارستان به آدرس ارائه شده در مرحله قبل ارسال میشود که طی آن مشمول باید در تاریخ مشخصی به بیمارستان مراجعه کند. لازم به ذکر است که اگر مشمول ظرف مدت یک ماه به بیمارستان مراجعه نکند به خدمت اعزام خواهد شد.

🔴در بیمارستان تحت نظر شورای پزشکی که متشکل از متخصصان و پزشکان است، آزمایشات تخصصی انجام می شود که برای تایید بیماری الزامی است. آزمایشات هر مشمول بستگی به نوع بیماری و شدت و ضعف آن دارد.

🔴همچنین در هر مرحله انجام آزمایشات با پرداخت هزینه های تعیین شده صورت می گیرد.

🔴مرحله ی آخر برای دریافت معافیت مراجعه به شورای پزشکی عمومی است. این شورا در حضور خود مشمول تصمیم نهایی را برای معافیت یا عدم معافیت مشمول میگیرد که در صورت تایید مدارک، یکی از انواع معافیت های پزشکی به مشمول تعلق می گیرد.

مدارک لازم معافیت پزشکیبیماری ریه و قفسه صدری

مدارک لازم معافیت پزشکی بیماری های ریه و قفسه صدریشامل مدارک شناسایی و مدارکی است که تایید کننده بیماری فرد باشند.

اکثر این مدارک برای اخذ معافیت پزشکی برای بیماری های مختلف، یکسان است تنها مدارک مربوط به نتایج آزمایشات و سوابق بیمار تفاوت هایی را ایجاد می کند.

برای انجام روند دریافت معافیت بیماری ریوی ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

برگه وضعیت مشمولان یا همان برگه ی شماره 1 که در دفترچه راهنمای خدمت وجود دارد و اطلاعات شناسایی مشمول شامل تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی، شماره ملی و… را دربرمی گیرد.

از مهم ترین مدارکی است که مشمول باید به سازمان وظیفه ارائه دهد و ادامه ی روند معافیت به آن بستگی دارد،برگه ی معاینه اولیه است که پزشک متخصص آن را مهر کرده باشد.

🔴برگه ی واکسیناسیون که بعد از انجام واکسیناسیون توسط مراکز درمانی و درمانگاه ها تکمیل می شود.

🔴تصویر و اصل کارت ملی و شناسنامه مشمول

🔴اصل و تصویر مدرک تحصیلی مشمول

🔴یک قطعه عکس پرسنلی جدید با زمینه سفید

🔴ارائه ی شماره حساب از بانک سپه و….

علاوه بر موارد بالا ارائه ی مدارک و سوابق بستری شدن، جراحی و بیماری نیز از جمله مواردی است که مشمولان باید در نظر داشته باشند. این مدارک توسط سازمان وظیفه بررسی می شوند و استعلامات لازم از مراکز درمانی و… اخذ خواهد شد. بنابراین در ارائه ی مدارک نهایت دقت و صداقت را رعایت کنید.

انواع معافیت سربازی

هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان می توانند با ارائه ی مدارک معتبر، از شرایط معافیت بهره ببرند. علاوه بر معافیت نیز تسهیلات دیگری وجود دارد که مشمولان می توانند از آن ها استفاده کرده و شرایط خدمت سربازی خود را کمی راحت تر کنند. این تسهیلات شامل کسری های خدمت وظیفه عمومی، گرفتن امریه سربازی وظیفه، انجام پروژه های کسری خدمت و سایر امکاناتی است که نظام وظیفه برای جوانان در نظر گرفته است.

مشمولانی که به دنبال کسب اطلاع از انواع معافیت ها می باشند تا شاید با استفاده از یکی از انواع معافیت ها بتوانند از سربازی معاف شوند، مطالعه ادامه مطلب به آنها در شناخت انواع معافیت ها کمک خواهد نمود.

انواع معافیت های سربازی
معافیت های کفالتمعافیت های ایثارگران
معافیت های پزشکیمعافیت های تحصیلی
معافیت با داشتن فرزند معافیت های مددجویی
معافیت های نخبگانمعافیت های سنی
معافیت های سربازان غایب

✍️✍️سخنی از مشاوران آویژه

معافیت سربازی یکی از مهمترین مسائلی است که مشمولان با بیماری های حاد جسمی به دنبال دریافت آن می باشند.

برخی از مشمولان که به بیماری های ریوی و تنفسی مبتلا هستند از طریق اقدامات اصولی می توانند معافیت پزشکی خدمت سربازی خود را کسب کنند.

اینکه چه نوع معفیتی برای مشمولان اجرا می شود تابع قوانینی است که سازمان نظام وظیفه تعیین نموده و مشمول با توجه به شدت و ضعف بیماری خود، یکی از انواع معافیت برای او لحاظ خواهد شد.

اطلاعات مفید و کاربردی به مشمولان کمک می کند تا بتوانند گام های صحیحی جهت دریافت معافیت بیماری ریه و قفسه سینه صدری در زمان مناسب بدون ثبت غیبت بردارند.

امیداوریم مشمولان با مطالعه این مقاله مشاوران مرکز مشاوره آویژه اطلاعات مفیدی کسب نموده و با کمک آنها در راستای معافیت سربازی خود اقدام نمایند.

سوالات متداول

معایب معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چیست ؟

معافیت های پزشکی محدودیت هایی همچون عدم استخدام در مراکز و ادارات و همچنین مشکلاتی در روند دریافت گواهینامه رانندگی را به دنبال خواهد داشت.

مشمولین معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری ؟

افراد مبتلا به یکی از بیماری های موجود در لیست بیماری های معافیت ریوی که نتایج آزمایشات آنها نشاندهنده بیماری باشد مشمول معافیت میشوند.

معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چگونه است؟

این معافیت برای مشمولان بیمار با مشکلات تنفسی که از یکی از بیماری های ریوی و قفسه صدری همچون آمفیزم ریوی، آسم و… رنج میبرند، عنوان شده است.

 
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه و آیین نامه های جدید مربوطه

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 15 نظر:
  1. سلام پسر من به بیماری شدید آپنه خواب مبتلاست آیا ممکن است معافیت بگیرد به طوری که در هردقیقه 90 بار تنفسش قطع و سطح اکسیژن خونش به 70 میرسد

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه معافیت حاصل میشود و تایید کمیسیون

  2. با عرض سلام پسر من در ریه ش یک کیست بود و با عمل جراحی برداشته شد و الان ۶۰ در صد از ریه هاش کار میکنن و تنگی تنفس دارد و تمام مدارک هم موجود میباشد آیا معافیت شامل این نوع مریضی می‌شود

    1. سلام وقت بخیر، معافیت پزشکی به نوع و وخامت بیماری بستگی دارد اما با شرایطی که شما می‌فرمایید امکان معافیت وجود دارد

  3. سلام بنده ۳۲ سالمه در سن ۱۱سالگی دوچار به بیماریه رماتیسم قلبی شدم حتا ریه ام هم مشکل پیدا کرد الان دارای ۱ فرزند شدم هنوز سربازی نرفتم و مشکل ریه و قلب دارم شبها که میخوابم نفسم بالا نمیاد حتماً باید پنجره اتاق را باز کنم تا بتوانم نفس بکشم لطفاً راهنماییم کنید

    1. سلام با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه امکان گرفتن معافیت پزشکی خواهید داشت

  4. سلام
    قسمت سمت چپ قفسه سینه من برامدگی داره،که باعث شده نتونم ورزش سنگین کنم وخیلی زود دچار مشکل تنفسی میشم،میتونم معافیت بگیرم؟

    1. با سلام باید توسط کمیسیون پزشکی نظام وظیفه بررسی شود

  5. سلام من بیماری آسم خفیف دارم یعنی موقع هایی که عصبی میشم نفس کشیدن سخت میشه برام و فعالیت شدید دارم و د کنار اون هم سینوزیت هام شدید فعال هستن سرما میخوره دچار سردرد های شدید که باید ۳تا مسکن رو بخورم تا اروم بگیره مرن هم دارم

  6. سلام من بیماری آسم دارم اما مدرک کارشناسی ندارم ، معاف از رزم شامل من ایا میشود؟؟

    1. سلام بستگی به شدت آسم شما دارد اگر بسیار شدید باشد معافیت دائم به شما تعلق می گیرد

  7. با سلام من بیماری آسم دارم و پزشک اولیه برام تایید کرد بعدش گفتن باید بری بیمارستان ارتش برا معاینه رفتم اونجا ازم نوار اسپرومتری گرفتم که FEV1 من ۳۶ بود بعدش آمدم کمیسیون پزشکی نظام وظیفه که در حوزه برگزار شد اونجا بهم گفتن باید پزشک دیگه معاینه کنه به نظرتان برای چیه این دکتر دیگه آیا معافی شاملم میشه؟؟؟ ممنون میشم زود جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      معاینه بعدی جهت بررسی دقیق تر نظر پزشک متخصص میباشد تا پایان اعلام نظر صبور باشید

  8. با سلام و خسته نباشید ایا انجام تست اسپیرومتری برای معافیت بعداز اسپری زدن هست ؟یعنی باید قبل از انجام تست اسپری زد؟ ممنون میشم اگ جوابمو بدین

    1. سلام
      چند ساعت قبل از انجام تست نباید از داروهای استنشاقی استفاده کنید.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید