هر آنچه باید درمورد معافیت واریکوسل بدانید

معافیت واریکوسل و شرایط دریافت آن

چگونه معافیت واریکوسل در حین خدمت داشته باشیم ؟ شرایط معافیت واریکوسل چیست؟ آیا همه ی افراد می توانند از معافیت واریکوسل استفاده کنند؟ برای گرفتن معافیت وارکوسل باید چه مراحلی را بگذرانیم؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود در این مقاله با ما همراه باشید.

شمار زیادی از افراد مشمول به خدمت به دلایل مختلفی از جمله دوری از خانواده، دلتنگی، ترس از افسردگی و… دنبال راه های متنوعی برای شانه خالی کردن از خدمت می گردند. معافیت پزشکی واریکوسل یکی از معافیت هایی است که بسته به درجه و میزان درگیر کردن شخص می تواند معافیت از رزم و یا معافیت دائم به دنبال داشته باشد.

در یک تعریف کلی، معافیت ها از جمله قوانین مهمی هستند که از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا صادر شده و برای مشمولین به کار می رود. این قوانین مهم شرایطی را تعریف می کنند که بر اساس این شرایط، مشمولین می توانند از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

می دانید که خدمت سربازی یک دوره ی حدودا2ساله است که برای مشمولان خدمت کشور ما از سن 18 سالگی آغاز می شود. ولی اگر این مشمولان شرایط گرفتن معافیت واریکوسل را داشته باشند با ارائه مدارک لازم برای معافیت از رزم یا دائم واریکوسل اقدام کنند.

واریکوسل همانطور که می دانید به بخشی از بیماری های دستگاه ادراری تناسلی در آقایان مربوط می شود. معافیت پزشکی واریکوسل نیز یکی از معافیت هایی است که بسیاری از مشمولین از آن استفاده کرده و معافیت خدمت سربازی خود را از این طریق می گیرند.

مشمولین متقاضی معافیت پزشکی چگونه می توانند برای معافیت واریکوسل اقدام کنند؟ اقدامات اولیه برای این نوع معافیت سربازی چیست؟ معافیت واریکوسل مانند سایر بیماری ها دارای درجه بندی است؟مشمولین با داشتن این نوع بیماری باید در چه شرایط قرار داشته باشند تا بتوانند از معافیت واریکوسل استفاده کرده و معافیت دائم پزشکی بگیرند؟ آیا مشکلات موجود در دستگاه ادراری تناسلی آقایون ممکن است منجر به معافیت از رزم شود؟ مشاوران آویژه در این مقاله با پاسخ به این سوالات و ارائه اطلاعاتی کامل در مورد معافیت واریکوسل سعی می کنند شما را در امر معافیت از خدمت یاری کنند.

 

واریکوسل چیست؟

در بیماری واریکوسل سیاهرگ های کیسه بیضه بزرگ می شود که معمولا بعد از دوران بلوغ اتفاق می افتد. در صورت عدم کنترل و درمان بیماری واریکوسل این بیماری به مرور زمان شدت میابد و ممکن است مشکل ساز شود.

واریکوسل یک بیماری بسیار شایع در مردان است که به طور کلی در سن ۱۵ تا ۲۵ سالگی برای آقایان جوان اتفاق می افتد. کیسه بیضه علاوه بر نگه داشتن بیضه در درون خود دارای سرخرگ ها و سیاهرگ هایی است که عمل خون رسانی به غده های تناسلی را بر عهده دارد.

اگر عملکرد سیاهرگ های درون بیضه دچار اختلال شود باعث ایجاد بیماری واریکوسل در آقایان می شود. یعنی سیاهرگ های درون بیضه ها گشاد شده که اصطلاحا به آن شبکه پیچکی نیز می گویند. نشانه های این بیماری شبیه به واریس پا می باشد که می تواند تولید اسپرم را کاهش داده و در مواردی نیز باعث ناباروری آقایان می شود.

جراحی بیضه و رفع مشکل واریکوسل شرایط معافیت واریکوسل

عوارض بیماری واریکوسل

واریکوسل یا همان واریس بیضه ها بیماری شایع در بین مردان جوان است. واریکوسل شباهت به واریس پاها دارد اما بسیاری از واریکوسل ها احتیاج به درمان ندارد و منجر به معافیت از رزم نیز نمی شود. عدم کنترل بیماری واریکوسل منجر به پدید آمدن عوارض نامطلوبی برای افراد می شود. در ادامه لیستی از عوارض شایع بیماری واریکوسل را می بینید.

خون مردگی

عفونت

خون ریزی های دردناک

ناتوانی درانجام امور روزمره

بزرگ شدن بیضه

درد

تورم

کیست بیضه

آتروفی بیضه

 

واریکوسل چیست و چه علائم و نشانه هایی دارد؟

شرایط دریافت معافیت واریکوسل

آیا برای گرفتن معافیت واریکوسل باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتطامی یا همان پلیس + ۱۰ باید اقدامات لازم را انجام داد؟ این سوالات ممکن است به ذهن شما نیز رسیده باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم به تمامی سوالات پاسخ جامع و مفصلی دهیم تا مشمولین بتوانند با این مشاوره معافیت پزشکی به راحتی برای معافیت واریکوسل اقدام کرده و کارت معافیت پزشکی خود را بگیرند.

شرایط معافیت واریکوسل از مواردی است که مشمولین باید با دقت آن را مطالعه کرده و بر اساس آن برای معافیت پزشکی واریکوسل اقدام نمایند. این نکته را باید به خاطر داشته باشید که بیماری واریکوسل دارای درجه بندی های مختلفی است.

⭕ بر اساس قوانین و مقررات بندهای موجود در بخش بیماری های مرتبط با دستگاه ادراری تناسلی آقایان در شرایط و ضوابط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شرایط معافیت پزشکی واریکوسل بر اساس درجه بندی متغیر خواهد بود.

در واقع کسانی که شدت بیماری واریکوسل آن ها خفیف تر باشد معافیت دائم پزشکی به آن ها تعلق نخواهد گرفت. در برخی موارد مشمولین فقط معاف از خدمات رزمی خواهند شد. مشمولین باید این نکته را نیز در نظر داشته باشند که انجام کارهای سنگین باعث تشدید بیماری واریکوسل خواهد شد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

معافیت واریکوسل بعد از عمل

افراد پس از جراحی بیضه و رفع مشکل واریکوسل باز هم می توانند از شرایط معافیت واریکوسل برخوردار شوند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم مشمولینی که مشکل واریکوسل آن ها با عمل جراحی رفع شده باشد نمی توانند از معافیت پزشکی واریکوسل استفاده کنند. این افراد تنها می توانند از از خدمات رزمی معاف شوند.

اما در برخی موارد مشمولینی که بیماری واریکوسل دارند و تحت عمل جراحی قرار می گیرند، بعد از مدتی بیماری آن ها عود می کند. در این مواقع باید بگوییم که این افراد می توانند از شرایط معافیت پزشکی واریکوسل استفاده کرده و معافیت دائم پزشکی حود را بگیرند.

برخی از مشمولین به دلیل استفاده از معافیت پزشکی واریکوسل جراحی خود را به تعویق می اندازند. حال این سوال پیش خواهد آمد که عوارض به تاخیر انداختن عمل واریکوسل چه خواهد بود؟ مشمولین باید در نظر داشته باشند که شدت گرفتن این نوع بیماری باعث کوچک شدن بیضه ها و اختلال در عملکرد اسپرم سازی شده و ممکن است باعث ناباروری در آقایان شود.

بنابراین به تعویق انداختن عمل جراحی ممکن است اثرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 

 

معافیت واریکوسل حین تحصیل

معافیت پزشکی واریکوسل حین تحصیل نیز امکان پذیر خواهد بود. یعنی مشمولینی که برای ادامه تحصیل از معافیت تحصیلی استفاده می کنند اگر به بیماری واریکوسل مبتلا شوند.

این افراد می توانند با ارائه پرونده و مدارک پزشکی مستند از معافیت پزشکی واریکوسل حین تحصیل بهره مند شوند. اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که افراد مبتلا به واریکوسل درجه ۱ و ۲ فقط از انجام خدمات رزمی و کارهای سنگین معاف می شوند.

بر اساس ماده قوانین پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در بخش بیماری های دستگاه ادراری تناسلی آقایان در بند ۳۰ واریکوسل با گرید ۳ را جزو حادترین نوع واریکوسل اعلام کرده است. یعنی مشمولینی که دارای مشکل واریکوسل با گرید ۳ هستند می توانند معافیت پزشکی واریکوسل بگیرند.

البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که مشمولینی که واریکوسل آنها درجه ۳ است و تحت عمل جراحی قرار می گیرند، بعد از انجام عمل شش ماه معافیت موقت دارند. اگر بیماری آن ها مجددا عود کند این مشمولین معافیت دائم خواهند گرفت. در غیر این صورت این افراد فقط می توانند از انجام خدمات رزمی معاف شود.

 

معافیت واریکوسل حین تحصیل

 

 

معافیت واریکوسل گرید ۳

🔘 معافیت های مربوط به بخش واریکوسل به صورت های مختلفی به مشمولین داده می شود به صورتی که شرایط معافیت واریکوسل در افراد مختلف با هم متفاوت خواهد بود. به همین دلیل برای این بیماری نیز قوانین مختلفی صادر شده است. زیرا این نوع معافیت ها بر اساس شرایط مشمولان در نظر گرفته شده و هم چنین میزان سلامت جسمی و روحی آن ها مد نظر خواهد بود.

🔘 قانون 39 از مجموعه قوانین بیماری های معافیت پزشکی مشمولین را در چهار گروه قرار داده و معافیت های مختلفی را به هر یک از گروه های زیر اختصاص می دهد. مشمولین خدمت باید از جزئیات بند و ماده معافیت واریکوسل آگاه باشند.

معافیت دائمی برای افرادی که دارای بیماری و نقص عضو هستند.

معافیت موقتی برای کسانی که دارای بیماری های کوتاه مدت بوده و پس از بهبود باید به خدمت سربازی بروند.

معاف از خدمات رزمی برای کسانی که به دلیل بیماری و شرایط خود نمی توانند کارهای رزمی انجام دهند.

گروه آخر کسانی هستند که از سلامت کامل بهره برده و باید به خدمت بروند.

 

🔘 معافیت واریکوسل گرید ۳ به آن نوع معافیتی گفته می شود که مشمول از بالاترین درجه این بیماری رنج می برد. در واقع اگر بخواهیم درجه بندی این بیماری را به طور مفصل توضیح دهیم باید بگوییم واریکوسل در سه درجه مختلف طبقه بندی می شود که در اینجا توضیحات کاملی راجع به هر درجه از آن خواهیم داد.

نوع درجه ۱

در این نوع گرید حالت گشادی رگ ها فقط در هنگام فشارهای وارده بر شکم و هنگام زور زدن توسط پزشک قابل تشخیص است. در این حالت فرد مشمول خدمت صرفا معاف از رزم خواهد شد.

نوع درجه ۲

در این نوع گرید بدون هیچ فشار و در حالت ایستاده سیاهرگ ها قابل لمس هستند. در درجه دو نیز مانند یک افراد مشمول به خدمت معاف دائم از خدمت نمی شوند و فقط از رزم معاف می شوند.

نوع درجه ۳

شدید ترین نوع واریکوسل گرید درجه ۳ آن است. در این نوع گرید در حالت عادی و ایستاده وریدها به طور کامل قابل مشاهده است. در واقع مشمولین می توانند مطمئن باشند که معافیت واریکوسل درجه ۳ معافیت دائم پزشکی را به همراه خواهد داشت.

 

معافیت واریکوسل حین تحصیل

شیوه دریافت معافیت واریکوسل

راه دریافت معافیت واریکوسل باید قانونی و طبق ضوابط اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا صورت بگیرد. زیرا سازمان نظام وظیفه بسیار سختگیرانه نسبت به ارائه معافیت ها عمل می کند. به ویژه معافیت های پزشکی که در سال های گذشته نیز برخی از بیماری ها از این لیست گسترده حذف شده اند.

این مسئله به دلیل کم شدن سرباز صورت گرفته و قوانین هر از چند گاهی دستخوش تغییراتی می شوند. به همین منظور برای پیگیری قوانین جدید نظام وظیفه و هم چنین اخبار این سازمان باید بسیار پیگیرانه عمل کرد.

مراحل برای دریافت این معافیت بسیار ساده نخواهد بود. زیرا تایید نوع بیماری فرد بسیار مهم بوده و معاینات زیادی باید بر روی مشمولین متقاضی معافیت پزشکی صورت بگیرد. در ادامه این مراحل برای شما به طور کامل توضیح داده شده است.

 

مرحله اول دریافت اطلاعات درباره معافیت های پزشکی به ویژه بیماری واریکوسل است.

تکمیل پرونده پزشکی برای ارائه به پزشک اولیه.

تکمیل مدارک مورد نیاز و انجام معاینات اولیه.

تحویل مدارک به پلیس + 10 در این مرحله صورت می گیرد.

در این مرحله مشمول باید درخواست معافیت خود را در سامانه ثبت کند.

پس از دادن درخواست مشمول باید منتظر بررسی درخواست خود از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا باشد.

دریافت دعوت نامه برای حضور در بیمارستان برای انجام آزمایشات پزشکی و معاینات تخصصی تر.

دریافت گواهی شرکت در کمیسیون پزشکی برای بازبینی و تایید بیماری مشمول.

حضور در جلسه شورای پزشکی.

صدور رأی اصلی شورا توسط پزشکان متخصص.

دریافت کارت معافیت خدمت وظیفه سربازی عمومی.

مدارک لازم برای معافیت واریکوسل

مدارک معافیت واریکوسل مانند سایر بیماری های دیگر در بخش معافیت های پزشکی نیازمند پرونده ی پزشکی است. زیرا برخی بیماری ها در طول زمان شدت بیشتری گرفته و مشمولین برای چند سال با این بیماری ها درگیر بوده اند.

به همین منظور داشتن پرونده پزشکی می تواند کمک بزرگی به مشمولین بکند تا سریع تر مراحل معافیت خود را طی کنند. برخی از این مدارک شامل موارد زیر می باشد که در مرحله ی اول اقدام برای معافیت باید در نظر گرفته شده و نسبت به تکمیل آن ها دقت لازم را داشته باشید. در ادامه شاهد لیستی از مدارک لازم جهت دریافت معافیت پزشکی واریکوسل هستیم.

یک قطعه عکس پرسنلی رنگی(3*4) با پس زمینه سفید از مشمولین به صورت تمام رخ.

کارت ملی مشمول به همراه کپی از آن.

شناسنامه ی مشمول با کپی از صفحات آن. ( شناسنامه باید عکس دار باشد)

گواهی پایان تحصیلات به همراه کپی تایید شده آن.

فرم واکسیناسیون مشمول. (فرم شماره 5)

فرم معاینه اولیه پزشکی. (فرم شماره 2)

باز کردن حساب بانکی.

فرم وضعیت مشمولان وظیفه عمومی. (فرم شماره 1)

مشمولین باید این مدارک را آماده کرده و در مراحل اقدام از آن ها استفاده کنند. این مدارک اصلی ترین مدارک مشمول است که باید در جمع آوری و تکمیل فرم های آن دقت لازم را به عمل آورید. زیرا هرگونه اشتباه ممکن است شما را به دردسر بیندازد.

 

مدارک لازم برای معافیت واریکوسل

 

مشاوره معافیت واریکوسل

مشاوره معافیت پزشکی واریکوسل که یکی از مهم ترین معافیت های زیر گروه بخش پزشکی است، سالانه می تواند بسیاری از مشمولین را از رفتن به خدمت سربازی نجات بدهد. بخش معافیت های پزشکی یکی از پرکاربردترین گروه های معافیت است که هرساله بر اساس آن، درصد زیادی از مشمولان می توانند کارت معافیت خدمت سربازی خود را دریافت کنند.

زیرا تعداد بیماری ها در این گروه بسیار گسترده بوده و قوانین زیادی نیز برای هر یک از آن ها تعریف شده و به تصویب سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا رسیده است. واریکوسل و معافیت آن نیز در بین معافیت های پزشکی بسیار پرمخاطب است. زیرا این بیماری در بین جوانان بسیار شایع بوده و مشکلات زیادی را برای آن ها به وجود می آورد.

این بیماری مردانه در بخش دستگاه تناسلی مرد ایجاد شده و مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت. این بیماری بیضه ی مردان را درگیر کرده و انواع مختلفی نیز دارد. همانطور که می دانید بیضه ی مردان در کیسه ای پوستی نگهداری می شود و دارای سرخرگ ها و سیاهرگ های زیادی هستند که وظیفه یشان خون رسانی به تمام غدد تناسلی است.

زمانی که عملکرد این خون رسانی از طرف سیاهرگ های درون بیضه مختل شود فرد دچار بیماری واریکوسل خواهد شد. این بیماری شاید به نظر ساده برسد. اما باعث کاهش تولید اسپرم در مردان شده و حتی در شرایط وخیم تر باعث تغییر سایز بیضه و ناباروری در آقایان می شود. پس افرادی که از بیماری های واریکوسل رنج می برند می توانند از معافیت های پزشکی استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند.

مشاوره معافیت واریکوسل

✍️✍️سخنی از مشاوران آویژه

مشمولین خدمت سربازی که به دنبال راه هایی برای معافیت هستند باید اقدام به مطالعه دقیق آیین نامه معافیت واریکوسل کنند. همچنین داشتن اطلاعاتی در مورد شرایط معافیت واریکوسل و مراحل دریافت معافیت پزشکی واریکوسل منجر به انجام اقداماتی هوشمندانه در راستای گرفتن معافیت پزشکی برای مشمولین خدمت می شود.

توجه داشته باشید نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با دادن معافیت های پزشکی به مشمولان خدمت سخت گیری های زیادی به خرج می دهد. به همین دلیل تلاش برای اخذ کارت معافیت در صورت نداشتن شرایط معافیت به منزله اتلاف وقت برای مشمولان خدمت تلقی می شود.

سوالات متداول

بیماری واریکوسل در کدام بخش از فهرست بیماری های معافیت پزشکی قرار دارد؟

این بیماری مربوط به بخش بیماری های ادراری تناسلی است.

آیا مشمولینی که نقص عضو دارند باید برای معاینه به بیمارستان بروند؟

خیر. مشمولین دارای نقص عضو واضح، نیازی به معاینه ندارند.

بخش های مختلف در فهرست بیماری های معافیت پزشکی در چند گروه قرار دارند؟

این لیست بیماری ها دارای 17 بخش مجزا است که هر یک از این بخش ها بیماری های مختلفی را در برمی گیرد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

هر آنچه باید درمورد معافیت واریکوسل بدانید

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 579 نظر:
  1. سلام من تازه عمل کردم گرید۳بودالان۲۰روزنگذشته عودکرده رفتم صنومیگه گرید۴درحین خدمتم میتونم معافیت ازخدمت بگیرم

    1. سلام بله میتوانید برای گرفتن معافیت اقدام کنید.

  2. سلام وقت بخیر
    من واریکوسل گرید ۳دارم و هنوز عمل نکردم اگر برای معافیت اقدام کنم.معاف کامل از خدمت میشم؟

  3. سلام قبل اعزام اگه بریم دکتر بریم بگه واریکوسل داری باید چیکار کنیم اگه تو برگ سبز زده باشه شرایط سالم

    1. گواهی پزشکی باید تایید پزشک معتمد نظام وظیفه را بگیرد

  4. سلام.من ۷ سال پیش واریکوسل داشتم عمل کردم خوب شد .
    الان دوباره رفتم دکتر بابت معافیت معاینه کرد گفتش دوباره عود کرده الان واریکوسل شدید دارم آزمایش اسپرم دادم اسپرم ضعیف شده و باید دوباره حراجی کنم
    آیا معاف دائم میشم یانه

    1. سلام با واریکوسل گرید 3 با بالا میتوانید معافیت دائم دریافت کنید

  5. سلام وقت بخیر . من سال ۹۷ واریکوسل شدید سمت چپ عمل کردم . الان واریکوسل تو بیضه راستم دارم و درد موقع ایستادن هست گرید ۲ هستش و دکتر سمت چپو که عمل کردم گرید ۱ زده آیا بهم معافیت میدن؟

  6. سلام خسته نباشید من دوران خدمت واریکوسل گرید ۳ گرفتم عمل کردم عود کرده و الان هم واریکوسل چپ دارم هم راست نیاز به عمل دارم
    میخواستم ببینم معافیت میدن یا ن ؟

    1. باسلام درصورتی که در بیمارستان نظامی عمل انجام شده باشه و الان درحال حاضر واریکوسل گرید ۳ باشد بله

  7. باسلام وخسته نباشید به تمامی گروه های زمحتمکش من معافیت 6ماهه گرفتم الانم 2ماه دیگه باید معرفی کنم ولی عمل نکردم چون پول ندارم برم گیر میدن

  8. سلام
    من سال ۹۷ واریکوسل گرید ۲عمل کردم
    حالا الان مجددا عود کرده و گرید ۳هم هست.
    اگه اقدام به معافیت دائم کنم موافقت میکنن؟؟
    و اینکه اگه عمل کنم و بعد درخواست معافیت بدم مشکلی توی پذیرشش به وجود نمیاد؟؟
    الان ۲۲سالمه و معافیت تحصیلی دارم فعلا

    1. با سلام درصورتی که گرید ۳ باشد وعمل وکنید مجدد به گرید ۳ برگردد احتمال معافیت وجود دارد

  9. سلام من واریکوسل داشتم و معاف شدم
    دقت کنید که عمل های قبل از کمیسیون مورد تایید نیستش شما باید کمیسیون ۶ ماه معاف موقتت کنن وتو اون تایم عمل کنی اگر بعد از اتمام معاف موقت عود کرد شما معاف دائم هستین در غیر این صورت به هیچ وجه معافی دائم وجود ندارد

  10. سلام وقت بخیر
    من واریکسل گرید ۳ داشتم عمل کردم الان ۷ ساله ک باز عود کرده، دانشجوی کارشناسی ارشد هستم، الان باز گرید ۳ گرفتم ولی میگن باید درست تموم بشه بعد مراجعه کنی . آیا باید درسم تموم بشه بعد مراجعه کنم یا الان هم با معافیت تحصیلی میشه اقدام کرد. ممنون

    1. در صورتی که بعد از عمل عود نماید و درجه 3 و بالاتر باشد معافیت دایم صورت میگیرد این بیماری طبق ایین نامه در حین تحصیل بررسی نمیشود

  11. من 38 سال سن دارم دارای یک فرزند بار اول واریکوسل داشتم عمل کردم ولی استفاده از معافیت نکردم ولی دوباره عود کرده آیا معاف هستم

    1. واریکوسل یکطرفه یا دو طرفه در صورتی که بعد از عمل عود نماید و درجه 3 و بالاتر باشد در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و تایید نهایی کمیسیون معافیت دایم به همراه دارد

  12. سلام من سال 96 واریکوسل گرید 2 عمل کردم اما الان دوباره عود کرده با همون گرید2.

    من میتونم برای معافیت دائم اقدام کنم؟؟؟؟
    الان دانشجو ام و ۲سال دیگه مشمول میشم

    1. در صورتیکه بعد از عمل عود نماید و درجه 3 و بالاتر باشد معافیت دایم صورت میگیرد

  13. سلام من متولد ۱۳۷۴/۸/۲۵ که چند سال واریکسل دارم و متاهل هستم بچه دار هم نشدم مراجعه کردم گفتن بخاطر واریکسل است و بسیار درد شدیدی دارم البته ن همیشه بعضی وقتا ایا میتوانم معافیت پزشکی سربازی بگیرم

    1. سلام برای واریکوسل گرید 2 و 4 معافیت دائم و برای گرید 1 و 2 معافیت از رزم تعلق میگیرد.

  14. سلام وقت به خیر ، حین خدمت واریکوسل گرید 3 داشتم و عمل کردم ولی همچنان ایستادن برام سخته و دردم میگیره ، به بهداری پادگان هم میگم ، میگن که نمیفرستیم کمیسیون برای معاف از رزمی …
    من باید چیکار کنم ؟ منو معرفی به کمیسیون نمیکنن

  15. سلام
    من واریکوسل گرید 2 دارم
    مدرک کارشناسی ارشد دارم و میخوام امریه بگیرم و نیاز به گرفتن معاف از رزم دارم
    آیا حتما باید عمل کنم یا فقط با معاینه میتونم معافیت از رزم رو بگیرم؟

    1. سلام با واریکوسل گرید 2 معافیت از رزم را دریافت میکنید.

  16. سلام من رفتم اموزشی و بعد رفتم خدمت و در حین خدمت واریکوسل گرفتم و اولین مرخصی که رفتم دیگه برنگشتم و بعد از سه سال برگشتم خدمت و دوباره واریکوسل برگشت و دوباره اولین مرخصی که گرفتم و تا الان برنگشتم همون سرباز فراری حساب میشم ولی واریکوسل شدید دارم درد دارم و از بیضه اذیتم
    … ایا معافیت شاملم میشه یا خیر

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی معافیت تعلق خواهد گرفت اما ابتدا باید خودتان را به نظام وظیفه معرفی کنید

      1. سلام من واریکوسل داررم و اندازه‌اش ۴/۵ میلی متر است
        و درد زیادی هم دارم
        آیا معاف دائم میشوم؟؟؟؟؟

        1. سلام واریکوسل با گرید 3و 4 وبیشتر معافیت دائم دریافت میکنید.

  17. سلام
    من واریکوسل گرید 3 دارم ، قطر معمولی 1.5 میل باید باشه مال من 5
    جراحی نکردم ، تازه لیسانس گرفتم
    باید حتما جراحی کنم و وقتی برگشت درخواست معافیت بدم یا الا میشه اقدام کرد ؟

    1. سلام دوست عزیز شرط معافیت اینه که یکبار عمل کنی دوباره عود کنه فقط اگه خواستی عمل کنی حتما بیمارستان دولتی برو مراکز خصوصی رو قبول ندارن

  18. سلام من واریکوسل گرید ۳ دارم میتونم از ۶ ماه معافیت استفاده کنم ولی عمل نکنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باید حتما عمل کنید وگرنه برای شما معافیت دایم صورت نمیگیرد

  19. سلام، سمت چپ گرید ۳ داشتم و سمت راست گرید ۲، عمل کردم. ولی عود کرد. دو بار سونوگرافی رنگی انجام دادم، سمت چپ همچنان واریکوسل دارم ولی گرید ۲. الان معافیت میدن یا فقط معاف از رزم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در مورد شرایط شما باید موارد بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد

  20. سلام وقت بخیر
    من واریکوسل گرید سه دارم
    برای معافیت حتما باید یک بار عمل کنم و دوباره عود کنه یا بدون عمل هم میتونم معاف بشم

    1. سلام وقتتون بخیر اگر عمل نکنید به احتمال زیاد کمیسیون برای شما معافیت موقت میزارد ک شما جراحی کنید .

  21. سلام خوب هستید، ببخشید من رفتم پلیس + 10 اقدام کردم برا معافیت پزکشی واریکوسل به من گفتن پیامک میاد برات بری بیمارستان نظامی خوب من واریکوسل گرید 3 داشتم عمل کردم دوباره عود کرده گرید 3 دکتر خودمم نامه داده اینا که از من مدارک پزکشی تحویل نگرفتن برا عملم به کجا باید تحویل بدم؟؟؟؟.

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات جامع در زمینه معافیت پزشکی با کارشناسان ما تماس بگیرید

  22. سلام خوب هستید، ببخشید من رفتم پلیس + 10 اقدام کردم برا معافیت پزکشی واریکوسل به من گفتن پیامک میاد برات بری بیمارستان نظامی خوب من واریکوسل گرید 3 داشتم عمل کردم دوباره عود کرده گرید 3 دکتر خودمم نامه داده اینا که از من مدارک پزکشی تحویل نگرفتن برا عملم به کجا باید تحویل بدم؟؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات جامع در زمینه معافیت پزشکی با کارشناسان ما تماس بگیرید

  23. سلام بنده دو سال قبل واریکوسل گرید۳ عمل کردم و الان دچار عود دوباره شده‌ام میتوانم معافیت پزشکی بگیرم؟متشکرم

    1. سلام وت بخیر
      در صورتی که عود مجدد به گرید 3 باشد، امکان معافیت دائم هست

  24. باسلام من عمل واریکوسل کردم که بیضه چب را برش کردن وبدخیم بوده معاف پزشکی قانونی میشم یانه

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به شرایط شما بعد از عمل جراحی دارد

  25. سلام من واریکوسل درجه ۳ دارم و دانشجو هستم و از معافیت تحصیلی استفاده میکنم، میتونم همین الان برای معافیت دائم ازین طریق اقدام کنم؟

  26. سلام من واریس درجه 3 دارم اگه معافیت موقت بگیرم و واسه عمل کردن لفتش بدم چی میشه؟

  27. با سلام من در حین خدمت دچار واریکسل گرید سه شدم توسط پزشک تایید شد و برای معالجه به مرکز درمانی اعزام شدم و و عمل کردم البته هیدروسیل خفیف در بیضه دیگرم دارم حدودا دو هفته از عملم میگذرد میخواستم بدونم من الان میتونم به معافیت پزشکی اقدام نمایم

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت پزشکی واریکوسل بستگی به گرید آن ، معافیت تعلق خواهد گرفت

  28. سلام میخواستم بدونم من که واریس درجه 3 دارم اگه معافیت 6 ماهه واسه جراحی بهم بدن و بعد عمل نکنم چی میشه؟ دوباره میشه تمدید کرد یا اینکه مستقیم اعزام میشی و غیبت هم میزنن واسه این 6 ماه؟

  29. سلام من 4 سال هست واریکوسل درجه 2 یا 3 دارم ولی نمیخوام عمل کنم و اصلا اذیتی هم ندارد ،سوال اینه که درصورتی که دکتر 6 ماه معافیت موقت بده برای عمل و من عمل نکنم چی میشه؟و اصلا میشه دکتر 6 ماه معافیت نده و همینجوری برم خدمت ؟معاف از رزم هم نمیخوام .چطور میشه همچین چیزی؟

    1. سلام وقت بخیر
      در صورتی که مشکل حاد نداشته باشید موردی ندارد

  30. سلام من هم واریکوسل گرید یک بیضه چپ دارم هم بیضه سمت راستم رو ورداشتن میخاستم بدونم بازم معافیت رزمی میگیرم یا معافیت دائم؟

  31. سلام وقت تون بخیر من گرید ۳و۵ دارم میتونم معافی دائم بگیرم یانه

  32. با سلام خواهشا بیمارستان های مورد تایید نظام وطیفه نام ببرید که کدوم بیمارستانها هستن و ایا بیمارستان های تامین اجتماعی دولتی مورد تایید نظام وظیفه هست ؟؟؟

  33. سلام ،
    من واریکوسل نوع۲داشتم و عمل کردم ،حدود یک ماه بعد ازمایش دادم و مبتلا به بیماری هیدورسل بیضه بودم ،و الان یک ساله که از عمل واریکوسلم میگزره و درد دارم .
    میخاستم بدونم بعد از عمل واریکوسل هیدروسل گرفتم من معافیت دائم داره یا نه؟

    1. سلام وقت بخیر در صورت عود دوباره و گرید 3 میتوانید معافیت دائم بگیرید

  34. سلام من واسه واریکوسل رفتم سال 97 تو بیمارستان دولتی عمل کرده بودم اونجا گفتن باید قبل عمل میومدی ما بهت می‌گفتیم کجا عمل کنی الان میگن اگه بخای 6 ماه معاف موقت میدیم باید دوباره عمل کنی

  35. سلام این مدارک عمل بیمارستان رو پس کدوم مرحله میخوان من رفتم کمیسیون بعدش شورا هیچ مدرک عمل نخواستن ازم

    1. سلام. در بررسی برخی بیماری ها نیاز به ارائه مدارک نیست و صرفا بررسی بالینی کفایت میکند.

  36. باسلام من واریکوسل 3 داشتم سال 97 عمل شده رفتم کمیسیون و بعش شورا تشکیل ‌شد معاف از رزم دادن در صورتی که عود شده بود
    و اینکه بیمارستان دولتی هم عمل کرده بودم

    1. سلام. اگر در حال حاضر و در عود مجدد گرید به ۳ برسد به طور دائم معاف خواهید شد در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

      1. منو بازم معاف نکردن در صورتی ک بعد عمل عود کرده بود و گرید ۳بود

        1. داداش من رفتم شورای عالی گفت تو معاف داعمی ولی چون بیمارستان مد نظر ما عمل نکردی معاف از رزم میشی
          یه چیز دیگه هم گفت اینکه اگه بخای معاف موقت میدم دوباره تو بیمارستان ما عمل کنی اگه عود شد معاف داعمی

          1. دقیقا به منم همینو گفتن ، یعنی علنا با اینکه تمام مدارک عمل و غیره هست ، خیلی راحت میگن ما قبول نداریم باید بیمارستانای مورد تایید ما عمل میکردی معاف موقت دادن برا عمل مجدد ولی چه فایده، آدم به چوخ میره چند بار یه سمتو عمل کنه

        2. سلام.
          من واریکوسل شدید داشتم عمل کردم ولی الان عود واریکوسل گرید 2شدورفلاکس درجات خفیف دارم آیا معافیت دائم بهم میدن یاخیر

          1. سلام وقت بخیر چون شدت مشکل شما خیف میباشد احتمال معاف از رزم برایتان وجود دارد.

  37. سلام
    آیا غیبت از خدمت مانع گرفتن معافیت پزشکی خصوصا واریکوسل هست
    و
    آیا معافیت پزشکی واریکوسل مانع استخدام در ادارات یا ارگانهای عملیاتی مث آتشنشانی و هلال احمر میشود؟؟؟

  38. سلام،۲سوال
    ۱،آیا غیبت چندساله از خدمت سربازی منعی برای دریافت معافیت پزشکی واریکوسل دارد؟
    ۲،آیا بامعافیت پزشکی واریکوسل منع استخدام اداری داره مخصوصا برا سارمانهای عملیاتی؟؟؟؟
    باتشکر

  39. باسلام من واریکوسل گرید ۳دارم ودیپلم دارم وتحت پوشش کمیته امداد هستیم و لی جراحی نکردم‌ایا معافیت میشه از طریق کمیته امداد اقدام‌کنم

    1. سلام تشخیص اولیه واریکوسل گرید ۳ تنها معافیت از رزم دارد اگر پس از جراحی بیماری مجدد عود کند و گرید آن به ۳ برسد مشمول معافیت دائم پزشکی میشوید. برای معافیت مددجویان باید شرایط به طور همه جانبه بررسی شود برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  40. سلام و خسته نباشید

    من واریکوسل گرید 3 هستم و اولین بار هستش میخوام اقدام کنم برای معافیت میخواستم بدونم بعد از عمل جراحی اگر خوب شدم در هر صورت معاف از رزم میشم یا خیر؟

    1. سلام خدمت شما ،اگر بعد از عمل عوارض نداشته باشید و عود نکند باید برای پست دفترچه اقدام کنید،درصورتی که عودکند و گرید ۳ یا بالاتر باشد میتوان درخواست معافیت ثبت کرد.

  41. سلام من هر دو بیضم واریکوسل داره بیضه راست گرید 2 و سمت چپ گرید 3 و دانشجو هستم و 22 سالمه من آیا امکان معاف شدن دارم یا خیر؟ ممنون میشم کهمک کنیداینم اضافه کنم که هیدروسل خفیفم تو دو سمتم دارم

    1. باسلام درحین تحصیل امکان پذیر نخواهد بود واین بیماری حتما باید عمل شود و در صورت عود مجدد امکان معافیت خواهد داشت

  42. سلام وقت بخیر
    من قبل از مشمول شدن واریکوسل گرید سه داشتم و عمل کردم میخواستم بدونم که حین تحصیل توی دانشگاه هم میتونم برای معافیت موقت یا دائم اقدام کنم؟

  43. سلام. من چهارسال پیش عمل هیدروسل دوطرفه داشتم. میخاستم برم خدمت. ررفتم سونوگرافی کردم. گفتن واریکوسل درجه یک هم داری. بنظرتون با این شرایط میتونم معاف از رزم بگیرم ؟

  44. با سلام. من چهار سال پیش عمل هیدروسل دوطرفه داشتم. الان که میخاستم برم خدمت رفتم سونوگرافی بیضه ها. واریکوسل درجه ۱ دارم. بنظرتون با واریکوسل و سابقه عمل هیدروسل دوطرفه بهم معاف از رزم میدن؟

  45. سلام بنده واریکوسل گرید 3 دارم الان دارم ادامه تحصیل میدم 21 سالمه . اعزام به خدمت کردم ولی با برگه معافیت تحصیلی دارم به تحصیلم ادامه میدم . زمان اعزام به خدمت حتی ازم ازمایشم نگرفتن که ببینن گرید چنده و برام معاف از رزم رو زدن . الان که میدونم گرید 3 هستش میتونم اعتراز بدم و معافیت کامل بگیرم؟

    1. توجه توجه سلام پسر من تا حالا دوبار عمل واریکوسل کرده هر بار هم بالای ۴ بوده برای معافیت اقدام کردیم ومدارکارو از هر دو بیمارستان گرفتیم شاید حدود ۳ماه در گیر بودیم گفتن الانم باید سونو ب بیمارستان ارتش بده اونم انجام دادیم تایید شد ک گرید ۵ داره اونم شدید پیش هر دکتری ک رفتیم گفتند برای بار سوم خیلی خطر داره با اینکه دو بار عمل شده و دوباره گرید ۵ شدید داره بازم معاف از رزم شد یعنی انسافه منه مادر چطوری بزارم پسرم بااین بیماری بره خدمت واینکه شمایی ک داری مردمو راهنمایی میکنی چرا این همه دروغ ب مردم تحویل میدی چرا میگی گرید ۳ معافه این همه جوون سالم دارن راست راست راه میرن همین مونده این بیچاره‌ها دردمندو بفرستن خدمت عزیزان خرج نکنید هر چه خوندم وضع هیچ کس از پسر من درمورد واریکوسل بد تر نبود معافی دائم در مورد واریکوسل وجود نداره همون معاف از رزم هستش ک اونم فرماندها جدی نمیگیرن

  46. سلام خسته نباشید ببخشید در حین خدمت بیماری واریکسل گرفتم میخواستم بدونم که ایا میتونم در حین خدمت معاف از رزم بشم و 6ماه معاف موقت که برای جراحی به مشمول داده میشه جزء خدمت حساب میشه ممنون میشم جواب بدید

    1. برو غرامت بگیر حتما بگیر .
      من که نمیدونستم غرامت میدن واسه من سه سال گذشته

  47. با سلام
    بنده دارای ۱۶ سال سن میباشم و مبتلا به بیماری واریکوسل گرید ۳ هستم
    و میخواستم همین چند وقت عمل جراحی رو انجام بدم
    میخواستم بدونم پس از عمل جراحی آیا دارای شرایط معافیت هستم یا خیر؟
    البته این هم ذکر کنم که من میخوام پس از تحصیل در دانشگاه به خدمت سربازی برم تا اون موقع چه تاثیری داره؟

  48. سلام من امروز سونوگرافی گرفتم و نشون داد ک واریکوسل بین گرید ۲و۳ دارم.
    میتونم معافیت دائم بگیرم؟

  49. سلام من امروز سونوگرافی گرفتم گفتن که واریکوسل بین درجه ۲و۳ دارم.
    میتونم معافیت بگیرم؟

  50. سلام با عرض سلام خسته نباشید من در حین خدمت بیماری واریکسل گرفتم و گرید ان ۳ هستش میخواستم بدونم که ایا با عمل کردن در حین خدمت چه قدر مرخصی برای عمل به من تعلق میگره و ایا میتونم معافیت موقت ۶ ماهه بگریم یا خیر

  51. سلام من سال ۹۲ واریکوسل سمت چپ(گریدشو نمیدونم ولی توی سونوگرافی نوشته بود واریکوسل شدید با قطر ۲.۵ تا ۳ رزیدوی ادراری سیستیت مزمن )جراحی کردم الان مجدد عود کرده با قطر ۳.۳ میلی میتر سمت چپ و توی سونو نوشنته چند کانون کلسیفیته در بیضه سمت راست مشاهده میشود وسمت راستمم درگیر واریکوسل شده و نیاز به جراحی دارم با عفونت مکرر مجاری ادراری که حداقل سالی ۳ یا ۴ باز بوده مدرک کارشناسی دارم میخوام ببینم چقدر شانس دارم تا معاف بشم از طرفی میخوام ادامه تحصیل بدم اگر معاف نشم چطوری میتونم ارشد بخونم؟؟؟؟

    1. سلام. اگر مدارک جراحی اولیه مربوط به بیمارستان های مورد تایید نظام وظیفه باشد احتمالا با معافیت دائم شما موافقت خواهد شد در غیر اینصورت برای انجام جراحی ۶ ماه معافیت موقت به شما داده میشود .مشکل مربوط به عفونت مکرر مجاری ادراری نیاز به بررسی جداگانه دارد . متاسفانه پس از ثبت درخواست معافیت پزشکی در صورت عدم موافقت با معافیت دائم مشمول باید برای اعزام به خدمت آماده شود و نمی‌تواند به ادامه تحصیل بپردازد.

  52. سلام من واریکوسیل داشتم و عمل کردم امکان معاف شدن دارم

    1. باسلام دوست عزیز درصورتی که مجدد عود کند شما شرایط معافیت راخواهید داشت

  53. سلام من متولد ۱۳۵۹ هستم فرزند اول و دوتا برادر کوچیکتر دارم که اونا هم خدمت نرفتن امسال متوجه شدم که واریکوسل گرید ۱ در سمت چپ و کیست اپیدیم در سمت راست دارم یه مشکل کوچیک ام در پروستات آیا میتونم معافیت دائم بگیرم، مدرک تحصیلیم هم دیپلم هست

    1. سلام وقت بخیر با توجه به میزان بیماری های مطرح شده طبق بند های مربوطه باید گفت که تنها میتوان بر معافیت از رزم فکر نمود

  54. سلام من هم دیسک کمر و دیسک گردن خفیف دارم
    و واریکوسل سکت راست گرید ۲ معاف میشم؟

    1. سلام واریکوسل گرید ۲ معاف از رزم دارد وبرای دیسک کمر یا گردن اگر اختلال ایجاد کند یا بستگی به نوع دیسک معافیت ها متفاوت است.

  55. سلام من واریکوسل گرید ۲ دارم پزشک معتمد گفت عمل کردنش اختیاری تصمیم خودته در عین حال تحت معالجه میگرن هم هستم
    اگه پزشک بنویسه عمل بشه می تونم اول ۶ ماه معافیت موقت بگیرم بعد ببرم تو یک بیمارستان خصوصی عمل کنم یا اصلا عمل نکنم?

    1. باسلام خدمت شما ۶ ماه موقت رامیتوانید دریافت کنید اما حتما باید عمل صورت گیرد

  56. سلام وقت بخیر
    بنده واریکوسل گرید سه دو طرفه دارم و همزمان با اون درگیر اتروفی بیضه هم هستم که جراحی رو برام خطرناک کرده ایا امکان هست معاف کامل شوم؟

    1. باسلام باتوجه به قوانین واریکوسل باید جراحی شود و بعداز عمل درصورت اود مجدد امکان معافی خواهد بود

  57. سلام من
    سرباز فراری هستم
    یک بار گرید ۳ خود بیمارستان ارتش عمل کردم
    و بار دوم بعد از فرار یک ماه پیش عود کرده بود دوباره همون سمت عمل کردم
    ایا برای معافیت به دفتر پلیس مراجعه کنم بهم وقت میدم برای کار های پژشکی
    و خلاصه پرونده های عملم رو دارم

    1. سلام. در صورتی که مجددا گرید بیماری ۳ باشد میتوانید با مراجعه به یگان محل خدمت برگه معرفی جهت ارجاع به کمسیون پزشکی دریافت کنید و پس از آن اقدامات لازم را انجام دهید.

  58. با سلام خدمت شما بنده رفتم سونوگرافی درجه ۴/۵ بودم معاف رزم شدم آیا میشه واسه معاف دائم اقدام کنم جواب میدم به بنده راه این کار رو بهم بگین ممنون.

  59. سلام بنده عمل واریکاسل گرید 1 داشتم و عمل کردم و کاملا خوب شدم میخواستم بدونم ایا امکانش هس که معاف از رزم هم نشوم و به صورت عادی به سربازی بروم؟

  60. سلام وقتتون بخیر بنده سال ۹۳ واریکوسل شدید سمت چپ جراحی کردم و الان دو طرف واریکوسل دارم با قطر ۳.۵ و سالی چند بار مکررا دچار عفونت مجاری ادراری میشم میخوام بدونم چقدر شانس دریافت معافیت رو دارم

    1. سلام اگر بعد از عمل عود کرده و گرید ۳ یا بالاتر باشد معافیت دائم ،و برای عفونت اگر نیاز به عمل است یا عود کرده میتوانید اقدام کنید.

  61. سلام توروخدا جواب بدین من چند سال پیش قبل از خدمت سربازی عمل واریکویل دو طرفه انجام دادم یکیش گرید ۳بود یکی۲ رفتم سربازی اولای سربازی واریکوسلم گرید ۱ بود دو طرفه الان هد کدوم گرید ۲ شده و عود کرده اذیت میکنه زیاد درد داره معافیت شامل میشه؟ بازم عمل کنم چی میشه ؟
    رفتم دکتر سپاه کفت نمیتونی معافیت بگیری منم اینجوری نمیتونم خدمت کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام. تنها در صورتی که در عود مجدد بیماری گرید آن به ۳ برید میتوانید برای دریافت معافیت دائم پزشکی اقدام کنید در غیر اینصورت صرفا از برخی خدمات رزمی معاف میشوید.

  62. سلام
    من واریکوسل گرید شدید دادم و دکتر گفت از ۳بالا تره
    ایا معاف میشم یا اینکه میگن برو عمل کن بیا خدمت؟

    1. سلام. در مورد بیماری واریکوسل اگر بروز بیماری برای بار اول باشد بن شما معافیت موقت ۶ ماهه داده میشود در این مدت میتوانید جراحی را انجام دهید بعد از ۶ ماه اگر مجددا بیماری عود کند و گرید آن مجددا ۳ باشد به طور دائم معاف خواهید شد در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

  63. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم به من ۶ماه معافیت موقت تعلق گرفته واریکوسل درجه۳ دارم عمل جراحی در بیمارستانهای غیر نظامی ممکن است؟

    1. سلام توبیمارستان نظامی عمل بشید که درصورت اود بتونید معاف بشید

  64. سلام من ۶ ماه پیش گرید ۲ عمل کردم درحین خدمت الانم بعد ۶ ماه عود کرده و گریدش ۳ شده ایا امکان معافیت هست مدرکمم زیر دیپلم هست

    1. سلام. خیر باید در نوبت اول که جراحی انجام شده هم گرید بیماری ۳ باشد تا پس از عود از خدمت معاف شوید.

  65. سلام من یک سال پیش رفتم دکتر گفت باید عمل بشی و‌خالا نمیدونم درجه چند هس من الان می‌تونم معافیت بگیرم شما میدونید درجه چند هستم

    1. سلام. معافیت پزشکی واریکوسل در صورتی که گرید بیماری ۳ و بیشتر باشد و مشمول یک بار در مراکز درمانی معتبر جراحی انجام داده باشد و مجددا بیماری عود کرده باشد معافیت دائم پزشکی داده میشود.

  66. توروخدا بخونید بنده. واریکوسل دارم چند بار رفتم کومیسیون حتی چک هم نکردن ببینم چی میگم گفتن این چیزا شامل معافیت نمیشه
    من درخواست بیماری هایی که میتونستم باهاشون معاف بشم رو سه تا بوده….. بیماری قلبی، بیماری گوارش، بیماری مجاری ادراری و سنگ در کلیه و همچنین واریکوسل رو دادم
    من پیش دکتر های کمیسیون رفتم بعد از چندین بار رفتن و اومدن آخر سر نتایج رو فرستادتن شورا… رفتم واسه نتیجه شورا… به من گفتن فقط بیماری قلبیت اصله بقیه اون بیماری ها هیچی نیستن و بهشون توجه نکردن. حتی من رو پیش دکتر گوارش نفرستادن اصلا ببینم مشکلم چیه؟ اصلا بیماری واریکوسل من رو چک نکردن ببین چیه؟ همش هی میگفتن قلب اصلیه….. در صورتی که من از سه نوع بیماری برای معافیت اقدام کردم آخر سر هم گفتن معاف از رزم هستم. بخدا من 47 کیلومه این همه بیماری دارم پوست و استخوانم اصلا همین لاغری مفرت بنده دلیل بر معافیته… اصلا اینها نمیپرسن این همه لاغری از کجا میاد؟ از همین بازیماری های میاد دیگه
    من متوجه نمیشم اینا چرا اینجوری گفتن

  67. سلام من الان ده روز عمل وایکسل گرید سه سمت چپ عمل کردن والان در حین خدمت سربازی هستم چند ماه بعد باید منتظر بمونم که اگر عود کرد باز عمل بشم معافیت دایم بگیرم

    1. سلام داداش منم واریکوسل دارم میخام برم خدمت به عنوان معاف از رزمی ولی هنوز عمل نکردم تاحالا میترسم برم داخل آموزشی بهم فشار بیارن اذیت بشم تو رفتی گفتی واریکوسل داری باز اذیتت کردن یانه

  68. سلام وقت بخیر
    من سال 88 عمل واریکوسل گرید 2 انجام دادم و همه مدارک عمل رو دارم.
    میتونم به خاطر این عمل معافیت از رزم بگیرم؟

  69. سلام من سال ۹۶ واریکوسل گرید ۲ دوطرفه عمل کردم وبعد چهارسال باز عود کردگرید ۳ بود ۱مسال که عمل کردم باز بعد پنج شیش ماه عود کرد طرف چپ یعنی احتمال داره معاف دائم بشم

    1. سلام اگر بعد از عمل مجدد عود کند و گرید ۳ یا بالاتر باشد معافیت دائم و در غیر اینصورت معاف از رزم شامل میشود.

  70. سلام من ٢٣ سالمه و دانشجوي ارشد هستم و معافيت تحصيلي دارم خواستم بدونم با اين مطالب احتمالا گريد ٣ واريكوسل رو دارم براي معافيت دائم ميتونم اقدام كنم؟

    1. سلام اگر نیاز به عمل دارد باید ۶ماه معافیت موقت برای جراحی اختصاص داده شود و اگر بعد از عمل دوباره عود کند و گرید ۳ یا بالاتر باشد معافیت دائم تعلق میگیرد.

  71. سلام من در حال تحصیل هستم ۲۲ سالم هست و غیبت ندارم واریکوسل گرید ۳ دارم و عملی انجام ندادم که دکتر گفته هر چه زودتر باید عمل بشی میخواستم ببینم قبل از عمل میتونم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام برای این مورد پزشکی حین تحصیل نمیتوان اقدام کرد، اگر عمل نکنید و عارضه ای برای شما نداشته باشد معاف از خدمات رزم و اگر عمل کنید و بعد از عمل عود کند و گرید ۳ یا بالاتر باشد معافیت دائم است.

  72. حتی اگر قبلا عمل نکرده باشه ،منظور همون بحثی ک میگن هنگام اقدام اگ گرید۳داشته باشی معاف موقت میدن!؟یا دائم

  73. سلام بنده واریکوسل دو طرفه ک سمت چپ درجه ۳هست ک مدرکمم فوق دیپلمه اگر اقدام کنم معافیت دائم تعلق میگیره یا معاف رزم میشم؟؟

    1. سلام اگر عمل نشده باشد و عارضه نداشته باشد معاف از رزم است ولی اگر نیاز به عمل دارد ۶ ماه معافیت موقت برای عمل و اگر بعد از عمل عود کند و گرید ۳ یا بالاتر باشد معافیت دائم تعلق میگیرد.

  74. سلام من 7ماه پیش عمل واریکوسل گرید ۳ سمت چپ انجام دادم الان بعد از ۷ماه عود کرده و میخوام معافیت کامل بگیرم ولی دکتر نظام وظیفه میگه به این دلیل که قبلا توسط بخش خصوصی عمل کردی معافیت به شما تعلق نمی گیره من اون موقع سنم نرسیده بود ودکترمم گفت اصلا لزومی نداره من باید چیکار کنم من معافیت کامل میخوام

    1. سلام. طبق قانون نظام وظیفه تنها جراحی ها و درمان هایی که در مراکز مورد تأیید این سازمان انجام شوند قابل استناد بودن و میتوانید به استناد آنها برای معافیت پزشکی اقدام کنید.

    2. سلام شما نتیجه ای گرفتین ؟ منم موردم مثل شماعه و بخش خصوصی متاسفانه جراحی کردم

    3. سلام شما نتیجه ای گرفتین ؟ منم موردم مثل شماعه و بخش خصوصی متاسفانه جراحی کردم

  75. سلام خسته نباشید ببخشید من دانشجو هستم سال اخر کارشناسیمه بعد واریکوسل گرید ۳ دارم میخواستم بدونم اگه اقدام کنم معافیت دائم تعلق میگیره یا ن

    1. سلام. در مورد بیماری واریکوسل اگر گرید ۳ باشد ابتدا به شما معافیت موقت ۶ ماهه داده میشود در این مدت شما میتوانید در بیمارستان های مورد نظر نظام وظیفه جراحی انجام دهید چنانچه بعد از اتمام معافیت موقت بیماری مجددا عود کرده باشد و مجدد گرید آن ۳ باشد به طور دائم معاف خواهید شد در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

      1. من عود کرده بعد از عمل الان فکر کنم ۲ یا ۳ باشه معافیت شامل میشه؟

        1. سلام بله اگر بعد از عمل عود کند و گرید ۳ یا بالاتر باشد معافیت دائم شامل میشود.

  76. سلام
    وقتتون بخیر
    ببخشید اگر یک‌نفر در حین خدمت
    واریکوسل بگیره
    و تقریبا ۴_۵ ماه از خدمتش هم باقی مونده باشه
    میتونه با استفاده از اون ۶ ماه معافیت موقت ، پایان خدمتشو بگیره؟
    ممکنه برا گرید های مختلف متفاوت باشه؟

    1. سلام. خیر زمان معافیت موقت جز زمان خدمت سربازی محاسبه نمیشود.برای هر بیماری که نیاز به درمان داشته باشد و به واسطه آن بیماری برای مشمولان یا سربازان معافیت موقت صادر شود این زمان جز خدمت محاسبه نمیشود و پس از اتمام باید مشمول برای انجام ادامه خدمت سربازی به یگان محل خدمت خود مراجعه کنید.

  77. سلام من سرباز هستم واریکوسل گرید ۲ درحین خدمت دربیمارستان نظامی عمل کردم الان بعد چند ماه عود کرده وشده گرید ۳ خیلیم اذیت میکنه من معاف میشم اگر میشه راهنمایی کنید ممنون میشم
    ممنون از تیم خودتون.

    1. سلام. در قانون نظام وظیفه آمده است که در صورتی که در هر دو باار پیش از عمل و بعد از عود گرید واریکوسل ۳ باشد فرد مشمول به طور دائم معاف خواهد شد اما شما برای بررسی بیشتر درخواست خود را به کمسیون ارائه دهید در صورت تأیید کمسیون معاف میشوید.

  78. سلام من من دانشجو کارشناسی هستم ۲ سال قبل واریکوسل گرید ۳ دو طرفه عمل کردم در بیمارستان شخصی الان دوباره متوجه شدم عود کرده و گرید ۲ چپ و هیدروسل شدید راست در بیضه دارم و حین تحصیل هم هستم آیا میتونم حین تحصیل اقدام به معافیت دائم بکنم و آیا معاف میشوم!؟؟

  79. سلام برای معافیت پزشکی حین تحصیل اگر فردی درخواستش رد شود از ادامه تحصیل منع می شود. ( من سال آخر دانشگاه هستم اگه الان اقدام کنم و درخواستم رد بشه نمیتونم درسمو تموم کنم؟)

    1. سلام. در صورت قرار گرفتن بیماری در زمره بیماری های که میتوان در دوران تحصیل برای معافیت از آن طریق در صورت رد شدن منتی برای ادامه تحصیل وجود ندارد.

  80. سلام خسته نباشید.
    من ۱۹ سالمه و نمیدونم چن وقته که واریکوسل داشتم…
    امروز رفتم سونوگرافی گفتن واریکوسل گرید ۳ و حتی یه کنایه هم زد که خیلی شدیده..‌.
    مدرکم دیپلم هست و الان فهمیدم واریکوسل دارم.عمل هم نکردم!
    آیا معاف از سربازی میشم اقدام کنم ؟
    راهنمایی کنید.
    ممنون

    1. سلام. بله امکان معافیت وجود دارد. برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  81. سلام خسته نباشید من این پنج ساله رفتم سونوگرافی گفت واریکوسل نوع ۴ داری الان ترم آخر دانشگاه هستم گفتم ببینم معلف دائم میشم ممنون میشم جوابمو بدید

  82. سلام خسته نباشید من این ۵ ساله رفتم پیش دکتر سونوگرافی گفت واریکوسل نوع ۴ دارم بعد عمل ام نکردم الان ترم آخر دانشگاه هستم میخوام واسه معافیت اقدام کنم آیا معاف دائم میشم ممنون میشم جوابمو بدید

  83. سلام من در حین خدمت واریکوسل گرید ۲ عمل گردم
    اگه عود کنه میتونم معافیت دائم بگیرم ؟
    معاف موقت چی؟
    مدرکم لیسانسه

  84. سلام من سلل ۹۶ عمل واریکوسل گرید ۳ سمت چپ انجام سمت راست نیز گرید ۳ میباشد ولی عمل نکردم الان بعد چند سال عود کرده دوطرف گرید ۳ مباشد قبل از اینکه عمل کنم سال ۹۳ برای معافیت پزشکی اقدام کردم ولی در حقم انصاف نشد معاف از رزم دادن منم دیگه سراغش نرفتم یعنی غایب یا فراری هستم الان اگر اقدام کنم به نظر شما معاف میشوم

    1. سلام. در صورت انجام جراحی در مراکز آموزشی پزشکی یا مراکز درمانی نظامی و عود کردن مجدد معاف دائم خواهید شد و میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید .توجه داشته باشید که در صورت عود باید گرید آن ۳ و بالاتر باشد.

  85. سلام بنده سال ۹۴ واریکوسل گرید ۳ داشتم که منجر به ناباروری شد و عمل کردم الان ۳۳ ساله هستم و دوباره عود کرده هر دوطرف و مدارک پزشکی هم موجود هست و اقدام کنم چه نتیجه ای دارد .

    1. درصورت تایید کمیسیون ابتدا 6 ماه موقت معاف میشوید و درصورت عدم بهبود معاف دائم

  86. سلام من سرباز هستم واریکوسل گرید 3 عمل کردم و بهد 20 روز باد فتق آیا از خدمت معاف داعم میشوم مدارک من دیپلم

    1. سلام به نظر کمسیون پزشکی بستگی دارد ولی امکانش زیاده

  87. سلام من واریکوسل درجه 3 دارم الآنم هم شش ماه از خدمت هم میگذره فک‌کنم اضافه خدمت دارم من معاف داعم میشم ؟

    1. سلام اگر عمل کنید و بعد بازهم خوب نشده باشید میتوانید معاف شوید

      1. سلام من واریکوسل گرید۳داشتم عمل کردم الان دوباره گرید۳ دارم سمت چپ ایامعاف داعم میشم

        1. سلام وقت بخیر بله طبق قانون میشوید. البته بسته به نظر و رای نهایی کمیسسون و پزشکان هم دارد .

  88. سلام خسته نباشید من عمل کردم واریکوسلم رو در حین معافیت موقت صادر شده از نظام وظیفه یک َرفه سمت چپ گرید سه بود اما الان بعد از عمل واریکوسل دو طرفه عود کرده که خود سونوگرافی بیمارستان ناجا و پزشک متخصص ناجا گفتن واریکوسل دوطرفه سمت چپ درجه 3 و بالاتر و درجه خفیف سمت راست عود کرده آیا معافیت از سربازی در کمیسیون صادر می شود؟

    1. سلام. با تشخیص کمسیون پزشکی امکان معافیت وجود دارد در کمسیون شدت بیماری و درمان پذیر بودن یا طول درمان آن هم مورد بررسی قرار میگیرد

  89. سلام ایا کسی چند بیماری داره که معاف از رزم باشه مثلا هم بینایی و هم واریکوسل درجه 2 داشته باشه ایا معاف دائم میشه؟؟

    1. سلام این موارد باید به تایید کمیسیون پزشکی نظام و ظیفه برسد. برای کسب اطلاعلت بیشتر از نحوه اقدام برای معافیت پزشکی با مشاورین ما در تماس بگیرید

  90. سلام ببخشیدمن چندوقت پیش برای پاسداری ثبت نام کردم وقتی برای پزشکی مراجعه کردم پزشک مربوطه گفتن واریکوسل گرید۳دارم اعتراضی زدم برای کمیسیون پزشکی تهران اونجاکه رفتم پزشک مربوطه گفتپ واریکوسل گرید۱دارم وبرام توبرگه نتیجه نوشتن برای گروه جی بلامانع است میخاستم بدونم گروه جی زیرشاخه کدوم شغلاتوسپاه هستش

  91. وقت بگیر من واریکوسل گرید ۳ دارم
    ۲۲ سالمه آیا قبل از رفتن به سربازی عمل کنم یا در حین سربازی ؟
    واین که قبلش کجا برم برای کاراش
    میتونم معافیت از رزم بگیرم؟

    1. سلام. در مورد زمان جراحی با پزشک خود مشورت کنید . در مورد این بیماری میتوانید پیش از رفتن به خدمت جراحی را انجام داده و ۶ ماه معافیت موقت پزشکی دریافت کنید اگر در این مدت ۶ ماهه بیماری دوباره عود کند میتوانید برای معافیت دائم اقدام کنید.تمام این مراحل باید طبق قوانین نظام وظیفه انجام شوند در غیر اینصورت نمیتوانید درخواست معافیت دائم داشته باشید برای آگاهی کامل از شرایط و قوانین با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  92. سلام ۱ماهە کە مشمول هستم امروز سونوگرافی گرفتم واریکوسل چپم ۳وراستم ۲هست ایا شامل کدام بخش ازمعافیت هستم؟ممنون از زحمات شما🌹

    1. سلام اگر به عمل کشیده بشه شما میتوانید معاف از رزم را بگیرید.ولی اگر مجدد عود کرد آنجاست که معافیت دائم به شما تعلق میگیرد.باز هم تشخیص دهنده پزشک است.

  93. سلام من یک ماە کەمشمول هستم امروز سونوگرافی گرفتم واریکوسل چپم ۳وراستم۲هست شامل کدام بخش از معافیت میشم ممنون ازشما سروران گرامی؟

    1. سلام اگر به عمل کشیده بشه شما میتوانید معاف از رزم را بگیرید.ولی اگر مجدد عود کرد آنجاست که معافیت دائم به شما تعلق میگیرد.باز هم تشخیص دهنده پزشک است.

  94. سلام من برج ۴ واریکوسل درجه ۲ عمل کردم و الان عود کرده ودر حین خدمت هستم ایا معاف میشم یا باید دوبار عمل کرده باشم و عود کنه مدرکمم دیپلم هستش ممنون ک راهنمایی میکنید

  95. سلام من سمت چپ گرید ۳ خراب داشتم و سمت راست گرید ۲
    مردادماه عمل کردم آیا معافیت بهم میدن؟

  96. با عرض سلام
    من 6 ماه پیش فهمیدم واریکوسل گرید 3 دارم..4ماه پیش عمل کردم ولی الان دوباره عود کرده و گرید 3
    هست دوباره… الان هم دانشجو هستم… میخاستم بدونم که میتونم حین تحصیل واسه معافیت اقدام کنم یا خیر؟ اصلا معافیت دائم تعلق میگیره یا نه؟
    درضمن توی خود سایت نظام وظیفه واریکوسل جزو معافیت های در حین تحصیل نیست… میخاستم نظر شمارو بدونم.. ممنون

    1. سلام بله میتوانید درخواست بدید واریکوسل درجه 3 معافیت دائم دارد

  97. سلام من حین خدمت دچار بیماری واریکوسل گرید ۳ شدم عمل کردم‌ بعد از یک ماه دوباره عود کرد گرید ۳ بود دوباره عمل کردم الان بعد دو ماه دوباره عود کرده بعد از دو بار عمل الانم گرید ۳ هست ایا معاف کامل میشم ؟

  98. سلام
    من واریکوسل درجه سه دارم و الان حین تحصیل کارشناسی هستم. امکانش هست پیش از این که عمل کنم معافیتم رو دریافت کنم؟

    1. سلام. در مورد بیماری شما چنانچه بعد از جراحی بار اول مجددا عود کند و گرید آن ۳ و بالاتر باشد معافیت دائم داده میشود توجه داشته باشید که جراحی باید در مراکز پزشکی ارتش یا بیمارستان های آموزشی انجام شود تا مورد قبول نظام وظیفه باشد.

  99. سلام من واریکوسل درجه ۲ چپ داشتم ماه پیش درحین خدمت عمل کردم اگه بیماریم عود بکنه و گرید۳ بشه درحین غیبت هم میتونم اقدام بکنم برای معافی

    1. سلام. اگر هر دو بار آن گرید ۳ و بالاتر باشد معافیت دائم دریافت می کنید.

  100. باسلام .
    جناب من سال۹۶ عمل کردم واریکوسل رو و الان عود کرده و توی سونوگرافی نوشته شواهد مطرح کننده تغییرات واریکوسل گرید 3 در سمت چپ میباشد .
    میخواستم بپرسم که آیا میتونم اقدام به معافیت دائم کنم؟

  101. سلام خسته نباشید من الان حین خدمتم و یک بار واریکوسل گرید ۳ گرفتم عمل کردم دوباره عود کرد گرید ۳ هر دو بار سمت چپ دوباره عمل کردم ایا معاف دائم میشوم اقدام کنم ؟

      1. من گرید سه عمل کردم و عود کرده گرید ۲ ولی معاف از رزم شدم الان در حال خدمت هستم ایا دوباره اقدام کنم برای معافیت ؟!؟ معافیت به من داده میشود؟

        1. خیر . در صورتی که در عود مجدد گرید بیماری ۳ باشد میتوانید برای دریافت معافیت دائم پزشکی اقدام کنید. در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

  102. سلام.من سرباز هستم و واریکوسل گرید ۲ عود کرده دارم…خواستم بدونم اگر بعداز عمل بازهم واریکوسل بگیرم معافیت کامل شامل حالم میشه یا نه؟

      1. حتی در صورت برگشت واریکوسل؟عملم انجام شده و در ناحیه عمل همچنان بعد از گزشت ۱۰ روز بی حسی کامل دارم اما بیضه همچنان درد میکنه

        1. سلام. تا 6 ماه معافیت موقت به شما داده میشود و در صورت عود کردن و عمل دوباره معافیت دائم داده می شود

      2. سلام من مسکل وایکوسل دارم الانم اقدام کردم برای معافیت ایا امکانش هست ک معاف بشم ؟

        1. سلام با توجه به گرید بیماری و روند درمان در این مورد تصمیم گیری میشود .درصورت داشتن واریکوسل گرید ۳ شش ماه معافیت موقت جهت عمل جراحی داده می شود بعد از گذشت ۶ ماه در صورت عود مجدد به گرید ۳ یا بالاتر با تشخیص و تایید شورای پزشکی نظام وظیفه معافیت دائم صادر می گردد

  103. سلام من سال ۹۶در بیمارستان شهرمون واریکوسل درجه۳ عمل کردم و مدارکش موجوده.الان دوباره عود کرده و درجه۳ هستش..امروز خواستم برای گرفتن معافی اقدام کنم که یک پزشک گفت شما باید عمل اولتون رو حتما در حین خدمت انجام میدادید..لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام میتوانید برای معافیت دائم اقدام کنید

      1. سلام ببخشید کسی که برای واریکوسل عمل کرده و خوب شده اونو معاف از رزم نمیکنن? و یه سوال واریکوسل من درد ندارم میتوان اون رو سرباز ساده رد کنم یعنی معاف از رزم ندن ممنون

  104. سلام من سال۹۶واریکوسل درجه۳ در بیمارستان شهرمون عمل کردم و مدارکش هم موجوده الان باز عود کرده و من وایکوسل درجه ۳دارم باز..امروز برای معافیت از یک دکتر سوال کردم و ایشون گفت که شما باید در حین خدمت عمل میکردید و چون در بیمارستان شهرتون و به صورت خصوصی اینکاررو کردید نمیتونید دنبال کارای معافی بشید خواستم بدونم من الان چیکار کنم ممنون؟

  105. سلام من سال ۹۶واریکوسل گرید ۳پیشرفته داشتم و جراحی کردم الانم دانشجو هستم که دوباره دکتر رفتم میگه گرید ۳ عود کرده نظر چندین دکتر همینه میخواستم‌ببینم الان حین تحصیل میتونم اقدام کنم برای معافیت ؟؟

  106. سلام خسته نباشید
    من واریکوسل گرید ۳ داشتم برج ۹ سال پیش رفتم خودمو معرفی کردم ۶ ماه معاف بهم دادن
    برج ۱ عمل کردم الان دوباره عود کرده گرید ۳
    مدرکم سیکل هست آیا معاف دائم میشوم؟

    1. سلام
      بله به احتمال زیاد چون عود و عمل داشتید معاف دائم میشوید.

      1. ببخشید اگر عود کند واریکوسل دو طرفه باشد چی معاف دایم می‌گیرد

        1. سلام اگر گرید سه باشد عود کننده باشد وعمل داشته باشید بله معاف دائم میشوید

  107. سلام. من سال ۹۴ عمل جراحی واریکوسل گرید سه انجام دادم. الان بهبود پیدا کرده و عود نکرده دوباره.
    الان درسم تموم شده و میخوام برا سربازی اقدام کنم.
    آیا میتونم از رزم معاف بشم؟؟

    1. سلام در صورت بهبود کامل خیر و درصورت وجود مشکل بله.

    2. سلام آقا معذرت میخوام بنده هم واریکوسل دارم حقیقتا از هرکس پرسیدم گفتن ک واریکوسلشون بعد از عمل عود کرده از شما که الان فرمودید خدا رو شکر عود نکرده میشه بفرمایید چه نوع عملی کردید میکروسرجری یا میکروسکوپی منم واریکوسل دارم آقا ممنون میشم راهنماییم کنید واقعا🙏🙏

  108. سلام. من سال ۹۴ عمل جراحی واریکوسل گرید سه انجام دادم. الان بهبود پیدا کردم. آیا میتونم معاف از رزم بشم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت بهبود کامل خیر و درصورت وجود مشکل بله.

  109. سلام من من سال ۹۷عمل کردم گرید سه بود بعد شیش ماه عود کرد رفتم بازم عمل کردم اونم گرید ۳بود بعد عمل خونریزی داخلی کرد الآنم ۱۴۰۰هست سرباز هستم می تونم برای معافیت دایم اقدام کنم ممنون

    1. سلام معافیت پزشکی بهتون تعلق میگیرد درصورت تایید پزشکی‌.

      1. الان خوب شده از کجا تایید کنم و سونوگرافی و برگه بیمارستان هم سه هستش

          1. سلام من الان سرباز هستم و گرید سه داشتم تو پرونده بیمارستان هم هست و 97هم عمل کردم کردم گرید سه بود بعد شیش ماه عود کرد اونم گرید سه بود خونریزی هم کرد الانم سرباز هم و دیگه واریکوسل ندارم معافیت داعم میدن مدارک هم کامل هست

          2. سلام درصورتی که واریکوسل گرید سه دوبار عود کند وامکان بازگشت باشد میتوانید برای معافیت پزشکی اقدام نمایید.

        1. سلام من مسکل وایکوسل دارم الانم اقدام کردم برای معافیت ایا امکانش هست ک معاف بشم ؟

          1. سلام با توجه به گرید بیماری و روند درمان در این مورد تصمیم گیری میشود .درصورت داشتن واریکوسل گرید ۳ شش ماه معافیت موقت جهت عمل جراحی داده می شود بعد از گذشت ۶ ماه در صورت عود مجدد به گرید ۳ یا بالاتر با تشخیص و تایید شورای پزشکی نظام وظیفه معافیت دائم صادر می گردد

  110. سلام خسته نباشید . من سال ۹۵ واریکوسل گرید ۳ عمل کردم . بعد از پنج سال عود کرده گرید۱ هست آیا معاف داعم میشم . درد در ناحیه کشاله دارم . ناباروری هم ایجاد شده .

    1. باسلام معاف از رزم وجوددارد اما معاف کامل خیر.

  111. سلام خدمت شما وقت بخیر بخشید من قبلاً عمل واریکوسل گرید ۳ داشتم در اواخر سال ۹۷ عمل کردم و سال ۹۹ رفتم‌ سربازی الان هم مشکل واریکوسلم عود کرده و من مجبور شدم که باز عمل کنم آیا من میتونم از معافیت پزشکی کامل سربازی برخودار بشم ؟؟؟
    با تشکر فراوان

  112. سلام خسته نباشید بخشید من قبلاً آخر های سال ۹۷ عمل واریکوسل گرید ۳ جراحی کردم سال ۹۹ رفتم سربازی الان هم در حال خدمت سربازی هستم که بازی این مشکلم عود کرده با همون گرید ۳ من باز عمل کردم آیا میتونم از معافیت پزشکی کامل بر خوردار بشم یا نه باتشکر فراوان از شما

  113. سلام من واریکوسل گرید۳ دارم و درحال خدمت هستم وبه تازگی متوجه شدم وهمچنین دیکس کمر و کمی مشکل عصبی هم دارم ایاامکان معافیت من وجود دارد

    1. سلام باید دقیق تر بیماری های شما مورد بررسی قرار بگیرد اما معافیت از رزم برای شما قطعی هست

  114. سلام.من وارکوسل درجه دو دارم.اگه ابتدا جراحی کنم و بعد درخواست اعزام بدم فقط 6 ماه مرخصی پزشکی میگیرم یا از رزم هم معاف میشم؟

    1. سلام در صورتی که واریکوسل درجه 3 بعد از عمل و عود داشته باشید معافیت میگیرید.

  115. سلام وقت بخیر
    من واریکوسل گرید دارم
    مدرک کارشناسی پرستاری هم هستم
    آیا با این مشکل پزشکی میتونم معاف کامل بشم؟!

  116. سلام من الان سربازم و واریکوسل گرید ۳ دارم عمل هم نکردم پزشک معالجم گفته باید عمل کنم بیضه ام خیلی کوچیک شده الان باید از کجا شروع کنم دنبال کارای مافی برم ایا منو ماف دایم میکنن؟

  117. سلام
    من واریکسل گرید ۳ دارم هنوز عمل نکردم
    مدرک تحصلیمم کارشناسی پرستاریه
    آیا اگر اقدام کنم معاف داءم میشم؟!

  118. سلام وقت تون خوش
    من عمل واریکوسل گرید 3 طرف چپ را داشتم و بعد دوسال عود کرده برخی از پزشکان میگن عود درجه دو هست و برخی میگن درجه 3 هستش و همچنین بعد اون عمل بخاطر فشار کارم فتق اینگوئینال سمت راست هم دارم که پزشکان تائید کردند.

    من تازه فارغ التحصیل کارشناسی ارشد شدم با این شراسط بنده معاف دائم هستم طبق قانون یا خیر؟

  119. سلام من واریکوسل گرید۳داشتم بعدچندسال دکتر شناسایی کرده گرید۲شده و سربازم ایا برم شورا معافیت داعم مییگیرم؟!

    1. سلام اگر گرید دو باشد خیر. گرید سه همراه با عود معافیت دائم میگیرد.

    2. سلام وقتتون بخير
      من بيضه سمت راستم به دليل پيچش تخليه شده.الانم بيضه سمت چپم دچار واريكوسل درجه سه شد و چند روزي ميشه كه عمل كردم.دچار ناباروري هم شدم،مي خواستم ببينم با توجه به تك بيضه بودن معاف ميشم يا خير؟

      1. باسلام اگر بعد عمل بود کرده باشد معاف دائم میشوید.

        1. در حین خدمت پیش دکتر معالج رفتم واریکوسل گرید۴٫۵دارم آیا معاف داعم میشوم

          1. سلام نوع گریدرو اشتباه ذکر کردید میتوانید بامشاوران ما تماس بگیرید

          2. سلام اخرین گرید واریکوسل چند است؟ آیا با داشتن گرید بالاتر از۳ معافیت دایم تعلق میگیرد یا اینکه باید حتما عمل شود

  120. سلام من واریکوسل داشتم عمل کردم .الآن دوباره عود کرده و من دانش آموز هستم وهنوز دیپلم نگرفتم. میتونم اقدام کنم برای معافیت؟

    1. سلام
      بعداز دیپلم اقدام کنید اگر گرید 3 هستش

  121. سلام من واریکوسل داشتم عمل کردم .الآن دوباره عود کرده و من دانش آموز هستم وهنوز دیپلم نگرفتم. میتونم اقدام کنم برای معافیت؟

    1. سلام
      بعداز دیپلم اقدام کنید اگر گرید 3 هستش

  122. سلام ضمن خسته نباشید
    من در سال ۹۲ واریکوسل شدید در بیمارستان تامین اجتماعی عمل کردم
    الان ۲۳ سالم میباشد و برای معافی اقدام کردم
    مثل اینکه عود کرده و سونوگرافی واریکوسل گرید ۲ با ریفلاکس مختصر نشان داده است.
    ایا معاف دائم میشود یا معاف از رزم؟!؟
    بیمارستان مهم است؟!؟

  123. سلام ضمن خسته نباشید
    من در سال ۹۲ واریکسل گرید شدید عمل کردم در بیمارستان تامین اجتماعی
    الان برای معافیت واریکوسل اقدام کردم و بررسی دکتر نشان داد عود کرده با درجه گرید ۲ و ریفلاکس مختصر
    ایا معاف از رزم میشوم با دائم؟!
    بیمارستا مهم است کجا عمل کرده باشیم؟؟
    ممنونم از شما

    1. سلام
      معاف از رزم . از بیمارستان نظامی پیگیر باشید

  124. سلام وقت بخیر
    توی کامنت‌ها گفتید که بعد از عمل اگه عود کنه معاف میکنن ولی توی مطل نوشتید مشمولین می توانند مطمئن باشند که معافیت واریکوسل درجه ۳ معافیت دائم پزشکی را به همراه خواهد داشت. کدوم درسته؟

  125. آیا حین تحصیل میشه برای معافیت پزشکی بیماری واریکوسل اقدام کرد و مشکلی برای تحصیل پیش نیاد؟

  126. سلام ، من سال 92 وقتی 15 سالم بوده واریکوسل گرید 3 داشتم، عمل واریکوسل تو بیمارستان خصوصی(بیمارستان تهران) انجام دادم الان دوباره عود کرده و گریدش هم 3 میباشد و توسط پزشک های مختلف تایید شده گریدش، میخواستم ببینم نظام وظیفه قبول میکنه عمل جراحی رو یا حتما باید تو بیمارستان دولتی یا نظامی باشه؟و این که چون اون زمان مشمول نبودم این عمل قبول هست یانه ممنون میشم جواب بدین.

          1. سلام ، من سال ۹۲ وقتی ۱۵ سالم بوده واریکوسل گرید ۳ داشتم، عمل واریکوسل تو بیمارستان خصوصی(بیمارستان تهران) انجام دادم الان دوباره عود کرده و گریدش هم ۳ میباشد و توسط پزشک های مختلف تایید شده گریدش، میخواستم ببینم نظام وظیفه قبول میکنه عمل جراحی رو یا حتما باید تو بیمارستان دولتی یا نظامی باشه؟و این که چون اون زمان مشمول نبودم این عمل قبول هست یا نه سوالم اینه بیمارستانی که برای بار اول توش عمل کردم خصوصیه مورد تایید نظام وظیفه هست یا خیر و این که اون زمان مشمول سربازی نبودم 15 سالم بوده الانم عود کرده گریدشم 3 هست

          2. سام. اعطای معافیت پزشکی توسط تیم سازمان نظام وظیفه بررسی میشود و در صورت تایید بیماری معافیت صادر میشود.

  127. سلام بنده واریکوسل گرید ۳ دارم جراحی هم نکرده ام آیا مشمول معافیت دائم میشوم؟

  128. سلام بنده یکبار واریکوسل عمل کردم الان دوباره عود کرده گرید ۲ همچنین دوتا فتق کشاله ران هم دارم؟ آیا معافیت داره؟

    1. با سلام اگر عمل کردید لابد گرید سه بودید. گرید سه در صورت عود معافیت دائم میگیرد.

      1. من واریکسل گرید 3داشتم بعد از عمل عود کرده بود بعد رفتم واس معافیت اقدام کردم مدارک پزشکی بردم تایید کردن معافم کردن بعد گفتن ک شما باید برید دیوان شورای عالی بعد اونجا معاف داعم نکردن معاف از رزم اعلام کردن بعد حالا سوالم اینه میتونم ب دیوان عدالت اعتراض اقدام کنم ؟

    2. سلام وقتتون بخیر ، من واریکوسل بسیار شدید دارم ( گرید 3) و دکتر گفته سریع باید عمل شی آیا معافیت دائم تعلق می‌گیرد یا باید عمل شم بعد 6 ماه شورای پزشکی نظر بده ( مدرکمم دیپلم )

      1. سلام
        اول عمل شود . دوم در صورت عود کردن مجدد معاف دائم صورت میگیرد

  129. سلام.من واریکوسل درجه ۳ داشتم ۹ ماه پیش عمل کردم…اقدام به معافیت کردم…رفتم بیمارستان ناجا سونوگرافی گرفتن دوباره عود کرده شده درجه ۲
    ولی فقط معاف از رزم زدن واسم
    طبق قانونی که من موندم باید معاف شم درسته؟

    1. سلام
      گرید 3 در صورت عود معافیت دائم به همراه دارد اما گرید 2 معافیت از رزم میشود

  130. با سلام، بنده به تازگی برای دیسک کمر و واریکوسل اقدام کردم و دو هفته آینده شورای پزشکی تشکیل میشود. برای دیسک گفتن که از نوع شدیده و واریکوسل سمت چپ رو هم گفتن درجه ۳ هستش. سوالی که داشتم ازتون این بود که الان با توجه به واریکوسل درجه ۳ من رو معاف دائم میکنن؟ یا معاف موقت میدن برای عمل جراحی؟

    1. با سلام کاملا بسته به شرایط شما دارد بهتر است تماس بگیرید .

      1. سلام
        من دانشجوي كارشناسي ارشدم
        سال ٩٧ به واريكسل گريد ٣ مبتلا شدم و عمل كردم ولي الان دوباره عود كرده ايا ميتونم براي معافيت دائم تلاش كنم؟

          1. ببخشید به غیبت هم ربط داره؟میشه یه توضیح بدین

    1. با سلام به مدیریت امسانی پایگاه مراجعه فرمایید

  131. سلام ، کل روند انجام معافیت پزشکی دائم در شهرستان ها حدودا چند روز طول میکشه؟

    1. با سلام بسته به شرایط ان منطقه حدود 14_30 روز طول میکشد .

  132. سلام من 5 سال پیش عمل واریکوسل گرید سه انجام دادم . بعد از پنج سال دکتر بهم گفت عود کرده ولی خفیفه . اما مشکل ناباروری ایجاد شده . آیا معاف داعم میشم .

    1. با سلام ،امکانش خیلی کم است اما ناممکن هم نیست.
      هدف برای معافیت دائم عود شدید است.

  133. سلام خسته نباشید من واریکوسل گرید سه دارم 5 سال پیش اقدام کردم جراحی شدم ولی الان عود کرده ولی خفیفه و ریفلاکس وجود داره اما مشکل ناباروری ایجاد شده . آیا معافیت داعم میگیرم .

    1. با سلام ،امکانش خیلی کم است اما ناممکن هم نیست.
      هدف برای معافیت دائم عود شدید است.

  134. سلام وقتتون بخیر
    من واریکوسل شدید سمت چپ گرید 3 دارم
    و سمت راستمم گرید 2
    و الانم سربازم امکان اینکه معاف بشم از خدمت هست یا ن؟

  135. با سلام
    بنده سال 93برای معافیت پزشکی اقدام کردم چون گرید یک بود پروندم رو در کمیسیون رد کردن و الان گرید 3 را دارم ولی دانشجو هستم سوالم این است که آیا الان که در حین تحصیل هستم میتونم برای معافیت پزشکی اقدام کنم ؟

    1. سلام با توجه به نوع بیماری شما پاسخ متفاوت خواهد بود. برای دریافت پاسخ دقیق با مشاورین آویژه در ارتباط باشید.

  136. سلام بنده واریکوسل گرید سه داشتم در بیمارستان میلاد تهران عمل کردم و بعد از پنج سال عود کرده ولی درد ندارم . میخواستم ببینم میتونم معاف داعم بگیرم یا حتما باید تو بیمارستان نظامی عمل میکردم تا مشمول معافیت بشم .

  137. سلام من همسرم گرید۳داشت وعمل کرد درسش تمام شده مدرک کارشناسیش هم چندماهه آمادست.اینکه بلافاصله بعد اتمام تحصیل اقدام به سربازی نکرد غیبت میشه؟آیامعافیت شاملش میشه؟اگه اره چطور باید اقدام کنه؟واگه معافیت شاملش نشد مجبورمیشه بره؟

    1. با سلام تا یکسال بعد تحصیل هم تایم ومعافیت دارد .از پلیس +10 استعلام بگیرید اگر غیبت نداشت معافیت میگیرد.

  138. سلام آیا واریکوسل گرید 3 از خدمت سربازی معاف میشوند هنوز عمل نکردم یه ماه پیش رفتم دکتر گفتن باید عمل بشی

  139. سلام آیا واریکوسل گرید 3 از خدمت سربازی معاف میشوند؟؟

      1. حتی اگر قبلا عمل نکرده باشه ،منظور همون بحثی ک میگن هنگام اقدام اگ گرید۳داشته باشی معاف موقت میدن!؟یا دائم

  140. سلام من دیپلم دارم حدود ۶ ماهی ام هست ک از سن قانونی سربازیم گذشته واریکوسل ۲ داشتم الانا درد بیشتری دارم اگه ب پزشک مراجعه کنم و شماره ۳ باشه از خدمت معافم یا فقط معاف از رزمم؟

    1. سلام.در صورت داشتن حتی یک روز غیبت از هیچ معافیتی نمیتوانید استفاده کنید.برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

        1. سلام اخرین گرید واریکوسل چند است؟ آیا با داشتن گرید بالاتر از۳ معافیت دایم تعلق میگیرد یا اینکه باید حتما عمل شود

  141. سلام روزتون بخیر؛
    من واریکوسل گرید 3 داشتم بیمارستان میلاد جراحی کردم و عود کرد به درجه 3، نظام وظیفه قبول نکرد 6 ماه وقت داد باز جراحی کنم الان بیمارستان نظامی جراحی کردم و بازهم عود کرده واریکوسل سمت چپ گرید 3 و سمت راست گرید 1 دارم، میتونم معافیت دائم بگیرم؟

    1. سلام شرایط شما باید بیشتر بررسی شود احتمال زیاد بله میتوانید
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  142. سلام من در ایام طول خدمت واریکوسل گرید ۳
    داشتم و عمل کردم و برای معافیت کاری انجام ندادم در این تاریخ عمل 99.9.25.. ایا راهی هست برای معاف شدن

    1. سلام شرایط شما باید بیشتر بررسی شود برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید
      بطور کلی باید کمیسیون پزشکی تایید کند

  143. سلام و خسته نباشید
    ببخشید من واریکوسل دوطرفه گرید 3 عمل کردم حدود 3 سال پیش تو بیمارستان دولتی.الان به نظرتون معافیت تعلق میگیره یا باید مکان عمل رو نظام وظیفه تعيين کنه.

    1. با سلام نیاز به بررسی بیشتر دارد و به عملکرد فعلی شما بستگی دارد

  144. سلام خسته نباشید
    من واریکوسل درجه 3 دارم و تقریبا 2 سال از درسم باقی مونده در کارشناسی ارشد.
    میتونم اقدام کنم برای معافیت در حالی که دانشجو هستم؟

  145. سلام من واریکوسل گرید سه عمل کردم و دانشجو ام. خاستم بپرسم اگه برای معافیت دائم اقدام کنم بعدا برای آزمون استخدامی دچار مشکل نمیشم؟؟!! اخه کسایی ‌ک معافیت پزشکی میگیرن در ثبت نام آزمون های استخدامی نمیتونن شرکت کنن و ب مشکل میخورن. میشه کامل راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      با سلام برای چه مدرکی میخواهید؟مجوز مطب خیر مجوز مهد بله

  146. سلام و خسته نباشید میشه بگید درچه صورتب نباید عمل واریکسل گرید۳ سمت چپ رو انجام داد؟یا بهتره بگم چه مشکلی اگه داشته باشیم اصلا نباید این عمل رو انجان داد و خطر ناکش میکنه؟!

    1. سلام دوست عزیز
      سوال شما پزشکی است ولی اگر از لحاظ نظام وظیفه میپرسید گرید 3 واریکسل عمل شده 80درصد به معافیت می انجامد .

  147. با سلام و خسته نباشید،میشه لطفا بگید در چه صورتی به هیچ عنوان نباید عمل واریکسل رو انجام داد یا بهتره بگم اگه چه مشکلی داشته باشیم این عمل رو خیلی خطر ناک میکنه و نباید انجامش بدیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      سوال شما پزشکی است ولی اگر از لحاظ نظام وظیفه میپرسید گرید 3 واریکسل عمل شده 80درصد به معافیت می انجامد .

      1. سلام من واریکوسل سمت چپ گرید ۳داشتم الان ۹روزی میشه در بیمارستان الغدیر تبریز عمل کردم ودر استعلاجی هستم میخواستم بدونم می‌توانم معافیت داءم بگیرم ؟و اگر میشه چجوری اقدام کنم .ممنون

  148. سلام اگه کسی واریکوسل گرید سه داشته باشه و شیش ماه معاف موقت تعلق بگیره برای عمل، ولی طی شیش ماه عمل نکنه نتیجه چی میشه باید بره سربازی یا معاف داعم بهش میدند؟

    1. سلام باید خدمت سربازی را شروع کنند در غیر این صورت غیبت خواهند کرد.

  149. سلام من واریکوسل عمل کردم الان دوباره عود کرده وهنوز برای سربازی اقدام نکردم پزشک هم گفته دوباره حتما باید عمل شوی چی کار کنم

    1. سلام در رابطه با معافیت واریکوسل باید اطلاعات دقیق تری بیان میشد اما به صورت کلی با توجه به اینکه واریکوسل شما بعد از عمل عود کرده است معاف دائم خواهید شد.

  150. سلام خسته نباشید . من واریکوسل خیلی شدید گرید سه دارم .و هیچ اقدامی برای درمان نکردم حدود چهار پنج ساله ک این عارضه رو دارم . آیا میتونم معاف بشم بعد عمل کنم یا باید عمل کنم دوباره عود کنه بعد معافیت‌تعل بگیره ؟ اخه میخام اقدام به درمان کنم اگرمعافیت میدن بهم اول برم سراغ کارهای معافیت

    1. سلام. واریکوسل گرید ۳ شامل معافیت می شود اما تمام این شرایط شما و درمانتون باید بررسی شود.

  151. سلام وقت بخیر خسته نباشید
    بنده سال ۹۱ رفتم سربازی و ب علت مشکل‌های خانوادگی مجبور به ترک خدمت شدم.
    سال ۹۵جراحیه واریکوسل دو طرف انجام دادم.
    سال ۹۹جراحیه فتق اینگواینال و واریکوسل چپ انجام دادم.و سمت راستو جراحی نکردن فعلأ.میتونم برگردم نظام درخواست معافیت بدم؟؟؟ آیا معافیت میدن؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه واریکوسل شما عود کرده است معاف دائم خواهید شد.

  152. سلام من واریکوسیل۳/۳دارم مدرکم تحصیلی هم دیپلم هست ایا معاف کامل میشوم

  153. سلام من سال ۹۷ واریکوسل عمل کردم،یک ماه پیش در یگان مشخص شد که واریکوسلم با گرت ۳ دوباره عود کرده،آیا من معاف کامل میشوم اگر که میشوم میتونم قبل از معاف شدن در خود بیمارستان نظام عمل کنم؟؟؟
    مدرکم هم دیپلمه

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تایید بیماری از بهداری تاییدیه گرفته و در حین خدمت اقدام کنید.احتمال معافیت دارید

  154. با سلام
    بیضه نزول نکرده سمت راست داشتم و در نوزادی عمل کردم، بیصه سوخته بود
    در سال ۹۶ واریکوسل گرید۳ عمل کردم ( در مرکز خصوصی) و الان عود کرده
    و در حالت ایستاده قابل مشاهده هست
    با توجه به این دو مورد آیا معافیت دائم دارم !؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی و شدت آن توسط پزشک متخصص تعیین میشود

      1. ترم آخر کارشناسی هستم
        آیا ارزش انصراف و اقدام برای معافیت دارد !؟

        1. سلام دوست عزیز
          بستگی به نوع معافیت و درصد گرفتن آن معافیت دارد

  155. سلام
    من در سوم راهنمایی ترک تحصیل کردم
    و در طرف چپم واریکوسل در حد بزرگی دارم
    و چهار سال پیش معاینه کردم ولی گفتن خفیف هس
    ایا میتواند در طول چهار سال شدید شود تا به حال معاینه نکرده ام نمیدونم شدید هست یا نه شرایط را توصیف میکنید بی زحمت

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به معاینات بالینی پزشکی دارد

  156. دکتر اگر تو خدمت سربازی هم عمل کند و استعلاجی بگیرد دوباره معافیت موقت میدهد
    یا برای معافیت دایم اقدام کند بهش میدن این من درجه ۳ بوده عمل کردم دوطرف و یکیش ۲

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت آن و مدرک تحصیلی بررسی میشوید . برای بررسی دقیق با مشاورین تماپس بگیرید

  157. سلام من الان درحال خدمتم ۲ ماه ک رفتم
    عمل واریکوسل انجام دادم سمت چپ درجه ۳ بوده و راست درجه ۲ بوده دوطرف عمل کردم
    الان میخام اقدام ب معافیت دایم کنم چطوریه راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت آن و مدرک تحصیلی بررسی میشوید . برای بررسی دقیق با مشاورین تماپس بگیرید

    2. معافیت پزشکی سلام‌ من واریکوسل گرید ۳ داشتم عمل کردم الان عود کرده گرید ۳ هس مدرکم سیکل هس آیا معافیت دائم میگیرم

    3. سلام من واریکوسل گرید ۳ داشتم ۶ ماه معاف دادن عمل کردم الان عود کرده گرید ۳ هس مدرکم ام سیکل هس آیا معافیت دائم میگیرم

  158. سلام من عمل واریگسل درجه ۳ انجام دادم الان ۵ ماه هس ک از عملم گذشته ایا میتونم دارو نیروهای مسلح بشم اگ جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن سلامت کامل میتوانید

  159. سلام وقت بخیر
    من سال ۹۷ واریکوسل گرید۳ داشتم وعمل کردم الانم عود کرده شده ۲/۸۸ درجه آیا معافیت دائم میگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عود کردن مجدد با توجه به مدرک تحصیلی امکان دارد

      1. سلام.من واریکوسل گرید ۳ داشتم عمل کردم.الان دوباره عود کرد.
        برای معافیت باید هردو بیضه مشکل داشته باشه ؟؟

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت تکرار بیماری به دفعات میتوانید اقدام کنید

  160. سلام وقت بخیر تقریبا دو سال پیش تو مدرسه سال 97 واریکوسل گرید 3 داشتم و عمل کردم والان عود کرده تقربیا 2/88درجه رسیده چون درس میخوندم زیاد دنبالش نرفتم والان میخوام برم خدمت …..آیا معافیت دائم میتوانم بگیرم …..

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عود کردن احتمال معافیت بالاست .با توجه به مدروک تحصیلی شما بررسی میشود

  161. سلام وقتتون بخیر من بیماری واریکسل شدید دارم درخواست دادم بهم شش ماه معافیت دادن رفتم توی یک بیمارستان دولتی‌ عمل کردم ولی متاسفانه بیماریم دوباره عود کرده. آیا معاف میشم یا دوباره باید عمل کنم چون دکتر هم گفتن عمل دیگه اگه انجام بدم احتمال ناباروریتون وجود داده و دیگه قبل از ازدواج عمل نکنید. خواهشا راهنمایی کنید که چه مدارکی دیگه لازم دارم که من رو معاف کنن

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال معافیت بالایی دارید. منتظر رای پزشکی باشید

  162. سلام من از کودکی واریکوسل دارم یک سال پیش رفتم دکتر گفت واریکوسل درجه 3 داری
    من عمل کردم الان بیش از یکسال گذشته نمیدونم واریکوسلم خوب شده یا برگشته
    حالا دوتا سوال دارم
    1 اگه برگشته باشه معاف دائم میشم یا میگن دوباره باید عمل کنی (در بیمارستان تامین اجتماعی عمل کردم مورد تایید هست؟)
    2 باید قبل از رفتن به کمیسیون پزشکی باید دوباره سونوگرافی بدم یا خودشون میفرستن؟؟
    ممنون میشم اگه منو از ابهام خارج کنید🙏

    1. سلام دوست عزیز
      با پرونده پزشکی خود اقدام کنید بستگی به شدت و مدرک تحصیلی دارد

      1. یعنی مدرک پایین تر باشه معافه یا بالاتر
        من فوق دیپلم دارم

  163. سلام
    من واریکوسل گرید سه دارم بعد از عمل در صورت بهبودی بهم معارف از رزم تعلق میگیره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله .در صورت عدم بهبودی معافیت در بر دارد

  164. سلام خواستم یه سوال بپرسم خدمتتون من الان ۴ ماهه که سربازم رفتم بیمارستان بهم گفتن واریکوسل درجه ۳ داری نیاز به عمل داری خواستم بپرسم چقدر استعلاجی بهم تعلق میگیره؟

    1. سلام دوست عزیز
      یک ماه .سپس معاف از رزم میشوید. استعلاجی باید به تایید یگان برسد

  165. سلام بنده دو سال پیش عمل وریکوسل انجام دادم الان عود کرده و تبدیل به واریکوسل درجه 3 شده در حال حاضر دانشجو هستم می خواستم بدونم اگر انصراف از تحصیل بدم و برای سربازی اقدام کنم برام معافیت دائم صادر میشه یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال دارد.باید درجه بیشتر بررسی شود

  166. سلام من 25 سالمه. 4 سال پیش بیضه ام درد شدید گرفت رفتم سونوگرافی گفت واریکوسل داری بعد از چند روز دردش ساکت شد دیگه هیچ اقدامی نکردم برای درمان. الان دوماه خدمتم دوباره درد گرفته ، اگه اقدام کنم میتونم معافیت دائم بگیرم ؟
    اگه نابارور شده باشم معاف دائم میشم ؟
    آیا میشه عمل نکنم تا معافیت دائم بگیرم بعد عمل کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت مشکل و صدور رای از نظام وظیفه باید برای درمان اقدام کنید و در صورت مقاومت به درمان معافیت در بر دارد

  167. سلام خسته نباشید.من عمل واریکوسل انجام دادم میخواستم بدونم بعد از بهبودی کامل میتونم استخدام بشم؟؟و اینکه آیا مانعی ندارد؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت معاینه و سلامت جسمانی کامل مشکلی نیست

    2. سلام عمل جراحی واریکوسل منع استخدام داره داداش و همچنین اگه جراحی هم نکنی باز هم منع استخدام داره کلا اگه واریکوسل داری نمیتونی جای عملیاتی استخدام بشی و خیلی راحت میفهمن این مشکل رو من خودم داغ این مشکل رو دیدم

  168. سلام خسته نباشید من واریکوسل گرید سه داشتم بیمارستان عمل جراحی انجام دادم الان باز عود کرده شده گرید سه میتونم برای معافیت اقدام کنم یا باید بیمارستان مدنظر نظام وظیفه باشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله معافیت پزشکی تعلق میگیرد

    2. سلام آیا شما میتونید بچه دار بشید ؟ منم مبتلا هستم و چهار ساله که دارم ولی تازه متوجه شدم که بیماری هست و خیلی نگرانم

  169. سلام
    من واریکوسل گرید۲ داشتم که عمل کردم و مشکلم حل شد اما الان به پیرونی هم مبتلا شدم.
    با این ۲تا مشکل میتونم معافیت دائم بگیرم؟؟؟،

  170. سلام
    یه سوال متفاوتی که نسبت به سوالات دوستان دارم اینه که بنده واریکوسل گرید 3 داشتم و چند سال پیش عمل جراحی انجام دادم،و خداروشکر تا الان عود نکرده و چون موقع عمل دانشجو بودم و معافیت تحصیلی داشتم تا به حال هیچ اقدامی برای نظام وظیفه نکردم،در آخر اینکه الان که میخوام برم خدمت میدونم که معاف دائم نیستم و اما حالا برای معاف از رزم گرفتن باید چه اقداماتی لازمه که انجام بدم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      پش از فرایند دفترچه به کمیسیون ارجاع داده میشوید

    2. توجه توجه سلام پسر من تا حالا دوبار عمل واریکوسل کرده هر بار هم بالای ۴ بوده برای معافیت اقدام کردیم ومدارکارو از هر دو بیمارستان گرفتیم شاید حدود ۳ماه در گیر بودیم گفتن الانم باید سونو ب بیمارستان ارتش بده اونم انجام دادیم تایید شد ک گرید ۵ داره اونم شدید پیش هر دکتری ک رفتیم گفتند برای بار سوم خیلی خطر داره با اینکه دو بار عمل شده و دوباره گرید ۵ شدید داره بازم معاف از رزم شد یعنی انسافه منه مادر چطوری بزارم پسرم بااین بیماری بره خدمت واینکه شمایی ک داری مردمو راهنمایی میکنی چرا این همه دروغ ب مردم تحویل میدی چرا میگی گرید ۳ معافه این همه جوون سالم دارن راست راست راه میرن همین مونده این بیچاره‌ها دردمندو بفرستن خدمت عزیزان خرج نکنید هر چه خوندم وضع هیچ کس از پسر من درمورد واریکوسل بد تر نبود معافی دائم در مورد واریکوسل وجود نداره همون معاف از رزم هستش ک اونم فرماندها جدی نمیگیرن

  171. سلام
    من برای واریکوسل اقدام کردم ۶ ماه معافیت موقت بهم دادن تا عمل کنم اول این که اگر من الان عمل کنم و مثلا تا یک ماه دیگه عود کنه همون موقع باید اقدام کنم یا باید صبر کنم تا ۶ ماهم تموم بشه ؟
    دوما من از تهران اقدام کردم ولی میخوام اصفهان عمل کنم اگه تو بیمارستان مظامی اصفهان عمل کنم نظام وظیفه تایید میکنه ؟
    سوما آیا میتونم بلافاصله بعد از نظر شورا اقدام کنم یا باید صبر کنم نامه برام بیاد ؟

    1. سلام
      باید در بیمارستان مشخص شده از سوی نظام وظیفه تحت درمان قرار بگیرید و پیگیر درمان در مدت مشخص باشید

  172. سلام من واریکوسل گرید ۳ داشتم ک سال ۹۷ عمل کردم در بیمارستانی ک مورد تایید نظام وظیفه بوده .بعد اینکه الان ۲ سالی ازش میگزره ..بخوام کاری سنگین انجام بدم یا زیاد رانندگی کنم درد میگیره و مجبور میشم مسکن بخورم .بعد این من سمت چپ رو عمل کردم و الانم سمت راست هم واریکوسل خفیف دارم.کمیسیون پزشکی رفتم گفتن ک یک ماه دیگ نظام وظیفه باهام تماس میگیره..بنظرتون معافیت دائم میتونم بگیرم یا ن؟؟؟بعد این ک خلاصه پرونده عملم رو از بیمارستان گرفتم و بهشون ارائه دادم..

    1. سلام
      در صورت تشخیص کمیسیون به بازگشت مجدد در طول خدمت معافیت داِم در غیر اینصورت معاف رزم.

  173. سلام ببخشید بنده وارکوسل درجه ۳ دارم و دکتر ارولوژی و دکتر جراحی عمومی تایید به عمل کرده و دارای ازمایش و سنو گرافی که واریکوسل نوع ۳ را تایید میکند ایا بنده معاف داعم میشوم

    1. سلام
      در صورت بارگشت مجدد امکان بالایی دارد

  174. با سلام
    وریکوسل گرید ۲ در صورت عود دوباره بعد از عمل منجر به معافیت دائم میشه؟

    1. سلام بستگی به شدتش داره ولی شما می توانید مدارک معتبر را جهت بررسی به سازمان نظام وظیفه تحویل دهید

  175. با سلام
    وریکوسل گرید ۲ درصورتی که عمل بشه و دوباره عود کنه میتونه منجر به معافیت دائم بشه؟

    1. سلام بستگی به شدتش داره ولی شما می توانید مدارک معتبر را جهت بررسی به سازمان نظام وظیفه تحویل دهید

  176. سلام من واریکوسل گرید 3 دارم و تازه برای سربازی اقدام کردم. 5 سال پیش عمل کردم و دوباره عود کرده و دوباره گرید 3 هست. میخواستم بدونم این عملی که انجام شده اگر توی بیمارستان خصوصی انجام شده باشه معتبره؟ و الان که عود کرده معافیت دائم شامل من میشه؟ (با توجه به اینکه برای 5 سال پیش بوده عملم و اینکه در بیمارستان خصوصی عمل شدم) ممنون

    1. سلام معافیت موقت تعلق میگیرد به احتمال زیاد شما باید مدارک معتبر ارائه دهید

  177. با سلام خدمت کاربر محترم و تمامی دوستان:
    بنده 22 سال سن دارم و سال 97 بود که برای مشکل واریکوسلم برای معافیت سربازی اقدام کردم دی ماه سال 97 بود که کارت معافیتم رسید دستم و از اون به بعد یه سری مشکل برام پیش اومد که مدتی رو درگیر اون مساعل بودم خلاصه زیاد پیگیر و متوجه کم و کیف کارت پایان خدمتم نبودم……
    مدتی از جریان صدور کارت معافیت سربازی من گذشت تا تصمیم به ثبت نام گواهینامه رانندگی دنده اتومات گرفتم….
    منتها زمانی که برای ثبت نام گواهینامه رفتم منو نپذیرفتن و گفتن چون معافیت پزشکی داری باید بری به مرکز نظام وظیفه(ساکن مشهدم)….
    رفتم اونجا و پیگیر شدم بعد بهم گفتن شمارو اصلا بخاطر مشکل واریکوسلت معاف نکردن بلکه بخاطر تشنج معاف شدی!
    این در حالی است که من اصلا و ابدا در طول 22 سال زندگیم هیچ تشنجی نداشتم و به غیر از مشکل واریکوسلم مشکل دیگه ای ندارم…
    میخواستم برم نظام وظيفه کمی باهاشون صحبت و سر و صدا کنم ولی گفتم اول از راهنمایی دوستانه شما خوبان هم بهره ببرم…
    الان بخاطر سهل انگاری سازمان پزشکی نظام وظیفه که به اشتباه برام مشکل تشنج رد کردن دوتا موقعیت شغلی دولتی و اخذ گواهینامه رانندگی حداقل برای مسافرکشی یا تفریح و… رو از دست دادم!
    چیکار کنم با این اوضاع؟!
    ناگفته نمونه که همچنان مشکل واریکوسلم پابرجاست و شدید تر هم شده.

    1. سلام شما باید ابتدا درخواست کمیسیون پزشکی کنید و همراه با مدارک معتبر پزشکی مراجعه کنید. بعد از آن باید توسط کمیسیون نظام ادعا شما تایید شود.

  178. با سلام خدمت شما
    ببخشید بنده در حال خدمت هستم و من دارای واریکوسل گرید 4 چپ عود شده می باشم که سال 89 در یک بیمارستان عمومی عمل کرده بودم و در آموزشی عود کرده و به این درجه رسیده، و من در تبریز توسط دکتر اورولوژی معاینه و به کمیسیون معرفی شدم که در کمیسیون تشکیل شده در تبریز نظر شورا بر این شد که بنده برای تعیین تکلیف خدمتی به بیمارستان خانواده تهران اعزام گردم
    تمام اعضای شورا برگه را امضاء کردند ولی رییس بیمارستان در تبریز مخالفت کرده و بنده را معاف از رزم کرد
    من یک بار اعتراض دادم و پروسه به همین ترتیب طی شد و باز هم رییس بیمارستان امضاء نکردند و نظر قبلی را داشتند.
    چه کاری میتونم انجام بدم؟ در حالی که بنا به آیین نامه معافیت به من تعلق میگیرد؟

  179. سلام وقت بخیر
    واریکوسل خوش خیم دارم و بیضه چپم رو درگیر کرده
    اگر دکتر بگه عمل لازمه و عمل کنم معافیت از رزم میتونم بگیرم؟ محصلم در حال حاظر در مقطع کارشناسی

  180. سلام
    من تازه فارغ التحصیل شدم و یکسال معافیت از نظام دارم، واریکوسل گرید ۲ دارم، میخوام اقدام کنم واسه خدمت سربازی…میخواستم ببینم به نظرتون بهتره که قبل سربازی اقدام به عمل کنم و یا در حین خدمت سربازی عمل کنم؟ شامل ۶ماه معافیت موقت میشه؟ و در اینصورت ۶ماه جزو خدمت حساب میشه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز اگر حین خدمت اقدام کنین جزو خدمتتون محسوب نمیشه.

  181. سلام من یک ماه پیش واریکوسل گرید ۳ سمت چپ رو عمل کردم ، الان اگه عود کنه میتونم معاف دائم شم ؟
    تو سایت نظام وظیفه نوشته قبل از عمل باید به تایید شورای پزشکی برسه ؛ آیا درسته؟ و اگه انجام نداده باشیم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز اگر عود بکنه و گرید سه بشه بله دائم داره

  182. سلام من واریکوسل درجه ۴ دارم و رگ ها کاملا از دور مشخصه آیا میتوانم معافیت تمام بگیرم

    1. باسلام اگر قبلا عمل کردید و الان عود کرده بله. در غیر اینصورت فقط معاف از رزم میشین

      1. سلام من ۵ ساله واریکوسل بیضه سمت چپ دارم نوع قوی ترینش هست کار سنگین یا پیاده روی زیاد میکنم درد میگیره الانم میخوام اقدام کنم برایه خدمت سربازی معافیت تعلق میگره یا نه.

  183. سلام
    ببخشید من از معافیت تحصیلی استفاده می کنم
    اگر الان حین تحصیل واسه مافیا واریکوسل اقدام کنم و تشخیص شورا عمل جراحی باشه ،شش ماه معافیت موقت انجام عمل برای من نیز اعمال میشه یا فقط واسه سربازان حین خدمت هستش؟یعنی این شش ماه از مدت سربازی من کم میشه یا نه؟؟؟
    خیلی ممنون

    1. باسلام معافیت موقت قبل از خدمت ارتباطی به این مساله ندارد که تایم خدمت را کم کند. فقط تاریخ اعزام به تعویق میافتد. ضمنا اگر کسی حین خدمت عمل کند ققط دو هفته از خدمتش کسر میشود نه 6 ماه

  184. سلام ، ببخشید من بیضه سمت چپم گرید 3 هست و سمت راست گرید 2 الان چقدر امکان داره معاف دائمی بگیرم
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      افرادی که واریکوسل گرید سه دارند و بیماری آنها بعد از جراحی عود میکند از معافیت دائم برخوردار خواهند شد.

      1. سلام ببخشید خیلیا میگن عود کنه و خیلیای دیگه میگن اگر عود کنه و گرید ۳ باشه ؟؟‌کدومش درسته عزیز؟؟؟ گفت:

        واریکوسل

        1. سلام دوست عزیز
          گرید 3 به شرط تشخیص پزشک عمل شود و در صورت برگشت این مورد یا تشخیص به برگشتن نوع معافیت مشخص میشود

  185. سلام علیکم.
    اگر کسی واریکوسل گرید 3 داشته باشه، برای رفتن به سربازی حتماً باید عمل جراحی انجام بده و یا اینکه میتونه بدن انجام عمل جراحی به سربازی بره؟

    1. سلام
      باید عمل جراحی انجام شوداگر بیماری مشمول بعد از جراحی عود کرد از خدمت معاف میشود.

  186. سلام علیکم.
    اگر کسی واریکوسل گرید 3 داشته باشه، برای رفتن به سربازی حتماً باید عمل جراحی انجام بده و یا اینکه میتونه بدن انجام عمل جراحی به سربازی بره؟

    1. سلام
      باید عمل جراحی انجام شوداگر بیماری مشمول بعد از جراحی عود کرد از خدمت معاف میشود.

      1. در صورتی که بعد از عمل جراحی عود کند و گرید 3 باشه معاف میشود

        1. سلام وقت بخیر
          بله به افرادی با این شرایط معافیت دائم تعلق میگیرد.

          1. سلام
            من عمل کنم الان عود کرده باز ۵ماه از خدمتم میگذره احتمال معافیتم چقده؟؟

          2. سلام دوست عزیز
            بستگی به شدت آن و مدرک تحصیلی شما دارد

  187. سلام وقت بخیر،
    من واریکوسل گرید 3 داشتم جراحی کردم عود کرد و از درجه 2 شروع شد و الان درجه 3 هستش پروسه معافیتم داره پیگیری میشه به نظرتون چند درصد احتمال معافیت دائم دارم؟

    1. سلام
      برای افرادی که بیماری بعد از عمل جراحی عود میکند معافیت دائم در نظر گرفته شده است.

      1. من امروز جلسه کمیسیونم برگزار شد برخلاف همه دکترا، شورا گفت ۶ ماه برات مینویسم جراحی کن قبول نداشت جراحیمو الان چیکار باید بکنم؟

        1. سلام
          تصمیم گیری در این باره بر عهده شورای پزشکی است.

  188. منظورم قبل از قبل از عمل کردن میشه برای گرید ۳ معافیت دائم گرفت و بعدش رفت عمل کرد؟

    1. سلام
      اخذ معافیت واریکوسل گرید سه تنها برای افرادی امکان پذیر است که بعد از انجام جراحی بیماریشان عود میکند.

  189. سلام من ۲۰ سالمه و دچار واریکوسل گرید ۳ در بیضه چپم هستم و معافیت تحصیلی دارم طبق متن الان ینی میتونم دیگه برای دریافت کارت معافیت سربازی اقدام کنم؟

    1. سلام
      اخذ معافیت واریکوسل گرید سه تنها برای افرادی امکان پذیر است که بعد از انجام جراحی بیماریشان عود میکند.

  190. سلام
    سوالم اینه که شش ماه معافیت موقت بعد از عمل شروع میشه یا به ما شش ماه فرصت داده میشه و تووی این شش ماه بنا به نظر خودمون میتونیم هر وقت خواستیم عمل کنیم؟

    1. سلام
      شش ماه معافیت موقت به منظور انجام عمل جراحی و طی کردن پروسه درمان است. مشمولان باید بعد از این شش ماه خود را معرفی کنند تا وضعیت سلامتشان دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

  191. سلام من سال 95 عمل واریکوسل دوطرفه انجام دادم که بیضه سمت چپ شدید تر بود حالا باگذشت چند سال از عمل بیضه سمت چپم دوباره عود کرده . حالا معرفیم کردن به کمسیون پزشکی بیمارستان دکتر هم بعد معاینه ازم مدارک عمل خواستن و معرفیم کردن به سونوگرافی میخواستم ببینم چقدر احتمال معافیت دایم برام وجود داره

    1. سلام
      در افراد مبتلا به واریکوسل گرید سه چنانچه بیماری بعد از انجام عمل جراحی هم عود کند، امکان معافیت وجود دارد.

  192. با سلام
    اينجانب به دلیل بیماری واریکوسل گرید۳
    با وجود سابقه ي جراحی در دوران اشتغال به تحصیل در بیمارستاني خصوصي عدم بهبودی و عود مجدد و تائید کلیه ي مدارک پزشکی اینجانب توسط پزشکان معتمد معرفی شده توسط سازمان نظام وظیفه مبنی بر جراحی و عود بیماری به درجه۳ جراحی انجام شده را به علت تاریخ انجام آن، که مربوط به قبل از درخواست معافیت بوده را رد كرده و معافیت موقت ۶ ماهه برای جراحی مجدد به اینجانب دادند.
    كه در اين مدت در بيمارستان كسري مجداً تحت جراحی واریکوسل گرید ۳ قرار گرفتم. پس از اتمام مهلت۶ ماهه کلیه ي مراحل بررسی مدارک پزشکی، جراحی و معاینات سونوگرافی طبق دستور سازمان نظام وظیفه در بیمارستان امام سجاد (ع) توسط انجام گرفت. نظر شفاهی و کتبی پزشکان محترم و سونوگرافی تایید کننده ي عود مجدد واریکوسل گرید۳ شدید اینجانب شد كه متاسفانه در جلسه شورای پزشکی تشکیل شده در سازمان نظام وظیفه عضو محترم شورای پزشکی به اینجانب اعلام کردند که چرا جراحی در بیمارستان نظامی انجام نشده؟!! و جراحی انجام شده در بیمارستان کسری را بدون دلیل و قانون مشخصی رد کرده و مجدداً
    معافیت ۶ ماهه برای من صادر شد.كه در اين حين به سازمان مراجعه و عود مجدد را رد كردند
    درصورتي كه
    طبق نظر تمامی دکترهای معتمد نظام وظیفه واریکوسل گرید ۳ اینجانب به وضوح مشخص است و جای هیچ شکی نیست.
    حال چاره چيست؟ از اين موضوع ٣سال تقريبا ميگذرد آيا مجددا ميتوان اعتراض كرد؟
    اقدام مجدد براي آن صورت نگرفت كه نكند با اين شرايط فقط معاف از رزم اعلام كنند
    نظرتان چيست؟
    

    

    1. سلام
      مراحل پزشکی و جراحی باید در بیمارستانهای مورد تایید نظام وظیفه انجام شود. تصمیم نهایی درباره معافیت یا عدم معافیت شما توسط شواری پزشکی اتخاذ میشود.

  193. سلام ببخشید من واریکوسل گرید۳دارم بعد بیماری هایی هم داشتم که بر اثر فشار های عصبی یهم وارد شده فلج بلز و کلا سیستم اعصاب درستی ندارم من میتونم معاف بشم؟

    1. سلام
      معافیت واریکوسل گرید سه تنها درصورتی امکان پذیر است که بیماری فرد بعد از انجام عمل جراحی عود کند. معافیت برای بیماریهای دیگر نیز به نوع و شدت انها و نظر شوراهای پزشکی بستگی دارد.

  194. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم واریکوسل گرید3دارم ولی هنوز جراحی نکردم
    برادر بزرگترم برای پدرم کفالت گرفته(ناتوانی حرکتی پدر) پدر بالای 70سال هستند و 3 خواهر دارم که یکی متاهل و دارای یک فرزند پسر میباشد و تحت پوشش کمیته امداد هستیم آیا راهی برای معافیت وجود دارد؟

    1. سلام
      اگر شما عمل واریکوسل انجام دهید و بعد از انجام عمل بیماری شما عود کند، آن زمان میتوانید معافیت دائم بگیرید.

  195. من ۱۶ ماه خدمتم شش ماه موقت بدن خدمتم تموم میشه یا بعدد شش باید خدمتمو ادامه بدم

    1. سلام
      اگر قبل از 6 ماه معافیت به خدمت برگردید، این مدت به عنوان خدمت شما تلقی میشود اما در صورت طولانی شدن این دوره، به عنوان سربازی شما حساب نمیشود.

  196. با سلام من الان ۱۶ ماه خدمت کردم
    سونگرافی داردم واریکوسل ۳.۲دارم با ریفلاکس در حالت ایستاده
    بنظرتون معاف میشم
    یا معافیت موقت جزو خدمتم حساب میشه

    1. سلام
      شما میتوانید معافیت موقت شش ماهه بگیرید تا دوره درمان را طی کنید اگر قبل از این شش ماه معافیت به خدمت برگردید، این دوره به عنوان دوره خدمت حساب میشود.

  197. سلام.خسته نباشید.

    من واریکوسل گرید 3 دوطرفه دارم که سمت چپش خیلی شدیده.
    میخوام ببینم اگه من قبل از ثبت‌نام برای سربازی عمل کنم،بهم معافیت از رزم میدن؟
    و اینکه واقعاً به قوانین معاف از رزم اهمیت میدن؟چون برام مهمه که بیماریم برنگرده حتی اگر معاف کامل بشم

    1. سلام
      اگر بعد از عمل جراحی بیماری شما عود کند میتوانید معافیت دائم بگیرید در غیر این صورت از خدمات رزمی معاف خواهید شد که طی آن فعالیت هایی که باعث تشدید بیماریتان شود به شما واگذار نمیشود.

  198. سلام عزیز ببخشید من پیچ خوردگی بیضہ سمت راست داشتم الان چن روزی ھست عمل کردم و اینکہ الانم ھم درسمت راست واریکسول گرید۳ دارم و در سمت بیضہ چپ گرید ۲ و محصلم و خدمتم اومدہ ایا میتونم معافیت بگیرم یا نہ لطف کنین راھنماییم کنین خیلی ممنونم ازتون

    1. سلام
      اخذ معافیت پزشکی حین تحصیل برای بیماریهایی امکان پذیر است که در بازه زمانی مشخصی درمان نشوند لذا گر عمل جراحی انجام دهید اما بیماری واریکوسل شما بعد از جراحی نیز عود کند میتوانید از معافیت حین تحصیل استفاده کنید.

  199. سلام من ۲۳سالمه واریکوسل گرید۲ داشتم عمل کردم الان دوباره عود کرده ایا میتونم معافیت دائم بگیرم

  200. سلام من هفت ماه ازسربازیم گذشته الان داریوش گریددوگرفتم اگر به عمل بدم چندماه معاف میشم

    1. سلام
      معافیت های موقت که برای گذراندن دوره درمان برای مشمولان در نظر گرفته شده است به مدت 6 ماه میباشند.

  201. سلام وقتتون به نیکی
    نامزدمن بیماری واریکوسل گرید۳داره چهارروزدیگه نوبت کمیسیون پزشکیشه آیا معاف کامل میشه یا معاف ازرزم؟
    واینکه به شدت دردداره و ورم میکنه و تحت درمانه

    1. سلام
      معافیت دائم برای واریکوسل گرید 3 در صورتی است که بیمار عمل کرده باشد و بیماری بعد از عمل جراحی نیز عود کند.

  202. با عرض سلام و ادب
    بنده چند سال پیش هر دو تا بیضمو به دلیل واریکوسل جراحی کردم. موقع جراحی در حال تحصیل بودم. الان درسم تموم شده. هم واریکوسلم برگشته و هم بیضه هام آب اورده. دریچه میترال قلبمم گشاد شده. واسه معافیت باید الان اقدام کنم یا بزارم وقتی خواستم برم خدمت.
    با تسکر

    1. سلام وقت بخیر
      اگر شرایط معافیت تون و مدارک کامل هست الان می توانید اقدام نمایید.

  203. سلام وقت بخیر من واریکوسل گرید ۳ داشتم عمل کردم ۲۳ روز ازش گذشت دوباره گرید دو اود کرد الان من معاف دائم هستم یا حتما باید گرید ۳ باشه؟؟؟

    1. سلام
      مشمولان با بیماری واریکوسل گرید 3 که بعد از عمل جراحی بیماریشان عود میکند، میتوانند معافیت دائم بگیرند البته نظر شورای پزشکی نظام وظیفه در این مورد شرط است.

  204. من واریکوسل گرید ۲ دارم و میخوام عمل کنم اون موقع می تونم برم نیروی انتظامی و ایا عمل کنم معاف از رزم که نمیشم درسته

    1. سلام
      برای انجام عمل جراحی شش ماه معافیت موقت برایتان در نظر گرفته میشود و اگر بعد از انجام عمل جراحی هیچگونه عارضه ای نداشته باشید؛ باید به خدمت بروید و معاف از رزم نیز نمیشوید.

  205. ببخشید من واریکوسل داشتم چند سال قبل تو بیمارستان دولتی (آموزشی درمانی) عمل کردم اما الان پرونده هاشو گم کردم . با توجه به اینکه الان عود کرده میخواستم بدونم من چطوری میتونم ثابت کنم که قبلا عمل کردم؟ از طریق معاینه میشه فهمید که قبلا عمل شده؟

    1. سلام
      بله شما میتوانید درخواست خود را به سازمان وظیفه ارائه دهید و بعد از بررسی ها و معاینات تصمیم نهایی توسط کمیسیون پزشکی اتخاذ میشود.

  206. سلام وقتتون بخیر من فارغ التحصیل رشته شنوایی ۹۸ هستم امروز توسط پز‌شک معتمد کمیسیون پزشکی معاینه و تشخیص واریکوسیل درجه ۳ رو دادند میخاستم بدونم اگه عمل رو به تاخیر بندازم پیش از عمل شامل معافیت داعم میشوم؟

    1. سلام
      خیر؛ معافیت پزشکی واریکوسل گرید سه بعد از عمل جراحی و برای افرادی است که بیماریشان عود میکند.

  207. سلام و تشکر از اطلاع رسانی خوبتون.
    من واریکوسل گرید 3 داشتم و عمل کردم.احتمال میدم که از اول داره برمیگرده.اما دکتری که منو عمل کرد بهم گفت که شما حتما باید توی بیمارستان ارتش یا نیروانتظامی عمل کنی تا به تایید نظام وظیفه برسه.اما من به خاطر حساسیتی که داشتم توی بیمارستان خصوصی شهرمون عمل کردم.آیا حین ارائه مدارک برای عود مجدد واریکوسل به نظام وظیفه،تقاضا من رد نمیشه چون توی بیمارستان معتمد خودشون عمل نکردم؟ مدارک پزشکی قبل و بعد عمل رو هم کامل دارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام. وقت بخیر
      طبق قوانین نظام وظیفه جراحی و معایناتی که برای معافیت پزشکی باید انجام شود باید در مراکز درمانی معتبر مثلا در مراکز درمانی آموزشی و یا مراکز درمانی نیروهای مسلح انجام شود بنابراین تصمیم گیری در مورد اعتبار یا عدم اعتبار مدارک پزشکی شما بر عهده شورای پزشکی میباشد و به نظر این شورا بستگی دارد.

      1. سلام من یک ساله عمل گرید۲ کردم الان منو به کمیسیون نوشتند میتونم معافیت بگیرم

        1. سلام
          معافیت دائم واریکوسل تنها برای افرادی است که به واریکوسل گرید سه مبتلا هستند و بعد از انجام عمل جراحی، بیماریشان عود میکند.

  208. سلام خسته نباشید من خارجی بلد نیستم اینگلیسی بخونم moderate to severeاین چی نوشته بعد معافیت میگیره یانه یا معافیت ۶ ماهه میگیره بعد این ۶ ماه از خدمت حساب میشه یا نه بعد از این کسری خدمت شاملم میشه بعد این بانه مرسی

    1. سلام
      اعطای معافیت پزشکی با در نظر گرفتن شرایط مختلفی اعطا میشود یکی از این موارد نوع و شدت بیماری است. این واژه نیز به شدت بیماری شما اشاره کرده که طبق آن وضعیت بیماری شما متوسط تا شدید میباشد. اما موافقت یا عدم موافقت با معافیت شما به نظر و تشخیص شورای پزشکی بستگی دارد. معافیت موقت نیز از خدمت کسر نخواهد شد بلکه بعد از پایان این دوره معافیت موقت و اعزام، مدت سربازی محاسبه میشود.

  209. سلام خسته نباشید من خارجی بلد نیستم اینگلیسی بخونم moderate to severeاین چی نوشته بعد معافیت میگیره یانه یا معافیت ۶ ماهه میگیره بعد این ۶ ماه از خدمت حساب میشه یا نه بعد از این کسری خدمت شاملم میشه بعد این بانه مرسی

    1. سلام
      اعطای معافیت پزشکی با در نظر گرفتن شرایط مختلفی اعطا میشود یکی از این موارد نوع و شدت بیماری است. این واژه نیز به شدت بیماری شما اشاره کرده که طبق آن وضعیت بیماری شما متوسط تا شدید میباشد. اما موافقت یا عدم موافقت با معافیت شما به نظر و تشخیص شورای پزشکی بستگی دارد. معافیت موقت نیز از خدمت کسر نخواهد شد بلکه بعد از پایان این دوره معافیت موقت و اعزام، مدت سربازی محاسبه میشود.

  210. سلام خسته نباشید من خارجی بلد نیستم اینگلیسی بخونم moderate to severeاین چی نوشته بعد معافیت میگیره یانه

    1. سلام
      اعطای معافیت پزشکی با در نظر گرفتن شرایط مختلفی اعطا میشود یکی از این موارد نوع و شدت بیماری است. این واژه نیز به شدت بیماری شما اشاره کرده که طبق آن وضعیت بیماری شما متوسط تا شدید میباشد. اما موافقت یا عدم موافقت با معافیت شما به نظر و تشخیص شورای پزشکی بستگی دارد. معافیت موقت نیز از خدمت کسر نخواهد شد بلکه بعد از پایان این دوره معافیت موقت و اعزام، مدت سربازی محاسبه میشود.

  211. سلام من واریکسل دارم ۵ سال دارم غیبت میخورم نرفتم سربازی ایا معفیت به من میخوره که غیبت دارم

    1. سلام وقت بخیر
      بله اگر بیماری شما به گونه ای باشد که شرایط لازم برای دریافت معافیت را داشته باشید غیبت مانعی برای اخذ معافیت پزشکی نمیباشد و میتوانید از این معافیت استفاده کنید.

    1. سلام
      بله افرادی که در حین خدمت مجبور به استفاده از معافیت موقت میشوند ، این زمان معافیت موقت که معمولا شش ماه است و برای گذراندن دوره درمان بوده است بخشی از خدمتشان به حساب میاید. مشمول باید بعد از دوره معافیت و کسب بهبودی ادامه خدمت خود را انجام دهد.

  212. سلام من در بیمارستان تامین اجتمای عمل کردم ایا مورد تایید نظام وضیفه هست

    1. سلام
      بله این بیمارستان یکی از بیمارستان های مورد تایید سازمان وظیفه میباشد و شما میتوانید با ارائه مدارک لازم برای اخذ معافیت اقدام کنید.

    2. سلام من میخواستم با گرید ۳ معافیت بگریم بهم گفتن عمل کن بعد موقت میگری الان عمل کردم میگن معاف از رزم میشی لطفا راهنمایی کنید

      1. سلام
        معافیت دائم برای واریکوسل گرید سه در صورتی اعطا میشود که بیماری بعد از انجام جراحی عود کند و عوارضی را به دنبال داشته باشد.

  213. با سلام و عرض ادب من چند سال پیش واریکوسل عمل کردم تو دوران دانشجویی الان تو ارتش هستم من گاهی اوقات مشکل درد بیصه میگیرم رفتم بهداری گفت واریکوسلت عود کرده دوباره اگه عمل کنم ایا معافیت میگیرم ؟

    1. سلام
      با توجه به عود مجدد بیماری و نیاز به عمل جراحی امکان معافیت شما وجود دارد البته این موضوع به تصمیم شوراهای پزشکی درباره بیماری شما نیز بستگی دارد.

  214. سلام خسته نباشید وقت بخیر
    من ۷ ماهه سربازم واریکسل گرید ۳ داشتم
    یک ماه پیش عمل کردم اما هنوز درد دارم
    اگه بازم ازمایش بدم و متوجه بشن که واریکسلم گرید ۳ باقی مونده،ایا با بردن مدارک پزشکی به نظام وظیفه و پادگانم،معافیت دائم پزشکی بهم تعلق میگیره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام
      واریکوسل گرید سه یکی از مواردی است که مشمولان به دلیل ابتلا به آن از خدمت معاف میشوند. اما این معافیت در صورتی امکان پذیر است که بعد از عمل جراحی بیماری شما عود کرده باشد. شما با ارائه مدارک و تایید کمیسیون های پزشکی معاف دائم خواهید شد.

  215. سلام من سال 95 اقدام کردم و 6 ماه معافیت موقت گرفتم و عمل کردم و بعد از اون دکتری قبول شدم و در حین تحصیل هستم سال 96 عود کرد دوباره و قبل از اقدام رفتم نظام وظیفه پرسیدم میشه در حین تحصیل توی لیست بیماریهای درحین تحصیل نگاه کردن و گفتن نمیشه یا باید انصراف بدی یا صبر کنی تموم بشه. شما به استناد چه چیزی میگید که در حین تحصین میشه؟؟
    ممنون میشم توضیح بدید.

    1. سلام
      معافیت پزشکی حین تحصیل تنها برای موارد خاصی همچون نقص عضو و برخی بیماریهای مربوط به غدد درون ریز و بیماری های پوستی و زیرپوستی، بیماری های گوارشی، بیماری اعصاب و روان و… میباشد. اگر بیماری شما در این لت نباشد امکان معافیت پزشکی حین تحصیل وجود ندارد.

  216. سلام وقت بخیر
    بنده سال 95 اقدام کردم و 6 ماه معافیت گرفتم و عمل کردم ولی پس از اون دکتری قبول شدم و ادامه تحصیل دادم الان در حین تحصیل هستم و دوباره عود کرده سال 96 رفتم نظام وظیفه بپرسم قبل از اقدام توی لیست بیماریهای در حال تحصیل نگاه کردند و گفتند نیسته یا باید انصراف بدی یا صبر کنی درست تموم بشه. شما به چه استنادی می گید که در حین تحصیل امکانش هست؟

    1. سلام
      معافیت پزشکی حین تحصیل تنها برای موارد خاصی همچون نقص عضو و برخی بیماریهای مربوط به غدد درون ریز و بیماری های پوستی و زیرپوستی، بیماری های گوارشی، بیماری اعصاب و روان و… میباشد. اگر بیماری شما در این لت نباشد امکان معافیت پزشکی حین تحصیل وجود ندارد.

  217. سلام من واریکوسل گریدسه توبیضه سمت چپ داشتم ودوسال پیش عمل کردم حالااگربی
    ضه راست هم واریکوسل گریدسه داشته باشه معاف دائم میشم؟

    1. سلام
      چنانچه بعد از عمل بیماری عود کند میتوانید از معافیت دائم استفاده کنید لذا باید دوباره عمل جراحی انجام دهید چنانچه بیماریتان عود کرد از معافیت دائم برخوردار خواهید بود در غیر این صورت به تشخیص شوراهای پزشکی پ معافیت از رزم یا موقت برایتان در نظر گرفته میشود.

  218. من یک سال پیش عمل واریکوسل انجام دادم بعد از عمل چند ماهی خوب بودم اما کم کم در بیضه هایم احساس درد میکردم تا الان که هنوز در بیضه هایم احساس درد میکنم و این درد مرا اذیت میکند به پزشک مراجعه کردم و چند دارو نوشت اما هیچ اثری نداشت و هنوز درد دارم و وقتی وسایل سنگین بلند میکنم دردش بیشتر میشود ایا از سربازی معاف میشوم

    1. سلام
      چنانچه بیماری شما واریکوسل گرید سه باشد و تایید شود که بعد از عمل جراحی عود کرده است، امکان معافیت دائم وجود دارد. برای این امر باید معاینات مختلفی توسط شورای پزشکی نظام وظیفه و شورای پزشکی بیمارستان روی شما انجام گیرد تا نتیجه نهایی وضعیت معافیت شما اعلام شود.

  219. سلام خسته نباشید خواستم بپرسم که براس معافیت واریکوسل میشه همزمان با معافیت تحصیلی اقدام کرد؟؟

    1. سلام
      دوست عزیز این 2 معافیت کاملا متفاوت از هم هستند

  220. سلام من خدمت سربازیمو خریدم ولی نصف اقساطشوپرداخت کردم وتاپایان سال۹۸میتونم باقیمانده اقساطموبدم اما میخوام برای معافیت پزشکی اقدام کنم چون واریکوسل درجه۳دارم،اگه الان اقدام کنم میافته بعدازسال ۹۸وزمان پرداخت اقساطم نیزتموم میشه واگه بعدازعمل جراحی عودنکنه میتونم اون موقع بقیه اقساطموبدم یاخیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله شما میتوانید بعد از عمل جراحی و در صورت تایید نشدن معافیت دائم اقساط باقیمانده را پرداخت کنید.

  221. سلام خدا قوت
    واریکسل گرید 3 داشتم 5 سال پیش عمل کردم بعدم برگشت ب همون گرید 3 شایدم شدیدتر.
    میخواسم بدونم میتونم معاف شم

    1. سلام علی جان
      بله شما می تونید از طریق واریکوسل گرید 3 معافیت دریافت کنید

  222. سلام. من قبل از خدمت واریکوسل. گرید 3داشتم عمل کردم الان 6ماه از خدمتم گذشته و دوباره عود کرده و قراره هفته دیگ عمل کنم میخاسم بدونم معاف میشم یا نه؟

  223. سلام من جفت بیضه هام واریکوسل داره. سمت راست گرید ۲ هیت و سمت چپ گرید ۳. برای عمل کردم هم پیگیر شدم و چند تا دکتر رفتم ولی میگن که بعد از عمل هم کامل خوب نمیشه و باز جای عمل سوزش و …. داره من الان معافیت تحصیلیم تموم شده و میخوام برم پیگیر سربازیم بشم چند درصد احتمالش هست که معافیت از سربازی رفتن رو بگیرم

    1. با سلام
      شما به دلیل داشتن واریکوسل با گرید 3 حتما معاف میشوید. در صورتی که عمل کنید 6 ماه معافیت موقت به شما تعلق میگیرد. اگر بیماری شما مجدد عود کرد معافیت دائم میگیرید. در غیر این صورت فقط از انجام خدمات رزمی معاف میشوید.

      1. سلام ؛ اگر کسی چند سال پیش از خدمت سربازی فرار کرده باشه و الان براش تشخیص واریکوسل دادن ؛ ازدواج هم کرده ۳۹ سالشه آیا میتونه با این شرایطی که گفتم برای معافیتش اقدام کنه ؟

        1. سلام
          اخذ معافیت معمولا برای کسانی است که غیبت نکرده باشند اما سربازان فراری که تونایی لازم برای انجام دوره خدمت را نداشته باشند نیز میتوانند از معافیت پزشکی ستفاده کنند.

  224. سلام من قبلا بیضه سمت راستم رو عمل کرده بودم حالا هم بیضه سمت چپم گرید ۳ هستش آیا میتونم معافی بگیرم یا باید عمل کنم بعد ۶ ماه نتیجشو بفهمم؟

    1. سلام
      در صورت نیاز به عمل 6 ماه معافیت موقت دریافت خواهید کرد چنانچه بعد از عمل نیز بیماری شما عود کند به طور دائم از خدمت معاف خواهید شد.

  225. سلام خسته نباشید بنده واریکوسل گرید ۱ داشتم و عمل کردم
    ولی الان حس میکنم برگشته
    میخواستم بدونم اگر برگشته باشه معاف میشم؟
    و اگر بر نگشته باشه به علت سابقه ی واریکوسل معاف از رزم میشم یا خیر؟
    با تشکر

    1. سلام
      چنانچه واریکوسل شما بعد از عمل تشدید شود و گرید3 باشد معافیت دائم میگیرید در غیر این صورت معاف از رزم میشوید.

  226. سلام خسته نباشید من واریکوسل گرید 3 دارم و عمل کردم خواستم ببینم بازم میتونم معافیت دائم بگیرم یا خیر ؟

    1. سلام شاهین جان
      گرید واریکوسل بعد از عمل تغییر کرده؟

  227. سلام خسته نباشید با تشکر از سایت خوبتون
    بنده واریکوسل گرید ۱ داشتم و عمل کردم و خوب شد
    الان حس میکنم که دوباره برگشته ایا در صورت برگشت معاف میشوم؟
    و این که اگر بر نگشته باشه چون یک بار عمل داشتم معاف از رزم میشم؟

    1. سلام
      چنانچه واریکوسل شما بعد از عمل تشدید شود و گرید3 باشد معافیت دائم میگیرید در غیر این صورت معاف از رزم میشوید.

      1. سلام من تورشن بیضه سمت راست رو پارسال عمل کردم والان واریکوسل سمت چپ دارم که عمل نکردم هنوز میخوام بدونم که معاف داعم میشم یا نه عمل نکرده باشم معاف داعم میشم یا عمل کرده باشم

  228. سلام خسته نباشید ببخشید اگر کسی هزینه عمل واریکسل رو نداشته باشد باید چه اقدامی بکند باید بره سربازی وبیاید و آخرش با ناباروری روبرو بشه خواهشا رسیدگی بشه من الان این بیماری رو دارم ولی از پس هزینه هاش بر نمیام رسیدگی لطفا

  229. سلام خسته نباشید من واریکسل درجه دو دارم آیا لازم هست عمل کنم یا نه اگر لازم باشد هزینه عمل آن چقدر میباشد با تشکر از سایت شما

    1. سلام محمد رضا جان
      گرید 2 زیاد خطرناک نیست. و معافیت شما از نوع معاف از رزم می باشد.
      برای اطلاع بیشتر در مورد معاف از رزم کافی هست این کلیدواژه رو در سایت ما سرچ کنید.

  230. سلام بنده ۳ ماه قبل واریکوسل گرید ۳ داشتم عمل کردم الان خیلی درد دارم احتمالش هس معاف بشم؟

  231. سلام من 12 ماه خدمتم و واریکوسل گرید 3 دارم . آیا میتونم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام فرزاد جان
      در ابتدا به شما معافیت موقت میخوره تا شش ماه فرصت دارید عمل کنید. همه چیز به نتیجه عمل واریکوسل برمیگرده.

  232. سلام
    بنده در حین خدمت هستم و معاف از رزم هستم به دلیل آتروفی بیضه راست و بیضه سمت چپ هم واریکوسل گرید 1 داره به نظر شما میتونم معافیت دائم بگیرم ؟

    1. سلام
      تنها در صورتی میتوانید معافیت بگیرید که بیماری شما در حین خدمت تشدید شده باشد و این امر به تایید شورای پزشکی یگان خدمتی برسد.

      1. با سلام من دانشجوم درحین تحصیل واریکوسل گرید ۳ داشتم عمل کردم خوب شده،چهار پنج سال پیشم آپاندیس داشتم عمل کردم آیا این دو عمل باعث میشه که معافیت سربازی بگیرم

        1. سلام
          واریکوسل گرید 3 چنانچه بعد از عمل جراحی عود کند منجر به معافیت دائم مشمول میشود در مواردی که بعد از عمل با عارضه همراه نیست منجر به معافیت از رزم میشود. همچنین برداشتن آپاندیس ممکن است با معافیت از رزم همراه باشد البته توجه کنید که تمام این موارد به نظر و رای شورای پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد.

  233. سلام من وقتی ۱۷ سالم بود واریکوسل گرید ۳ داشتم عمل کردم اما حالا که ۱۸ سال و خورده ای داری بازم برگشته حالا میتونم معافیت پزشکی بگیرم؟

  234. سلام خسته نباشید. من وقتی ۱۷ سال و خورده ای که بودم واریکوسل گرید ۳ داشتم و عمل کردم اما حالا که ۱۸ سال و چند ماه دارم دوباره برگشته و مدارک عمل و… رو دارم . آیا میتونم معافیت پزشکی بگیرم؟

  235. سلام خسته نباشید بنده دو سال پیش عمل واریکوسل گرید۳ انجام دادم الان محصل هستم می تونم معاف از رزم بگیرم و اگر بتونم می تونم همین الان از پلیس به علاوه ده اقدام کنم؟

  236. سلام منم گرید ۳دارم الان دانشجو هستم و میخوام عمل کنم معافی داره و میخواستم بدونم در حین تحصیل میتونم اقدام کنم

  237. سلام و خسته نباشید
    من گرید ۳ بودم و حدود ۳ هفته پیش عمل داشتم و الان از لحاظ ظاهری برای خودم کاملا مشخص هست که دچار عود شده؛ چند تا سوال داشتم
    اول اینکه حتما باید عود آن هم گرید ۳ باشه تا معاف بشم یا فرقی نداره؟
    دوم اینکه فرض را بر این بگیریم که شامل معافیت شدم انشالا؛ حالا آیا دوباره بعد از عمل و با مدارک پزشکی مبنی بر تایید انجام دو عمل انجام شده برای معافیت اقدام کنم یا عمل نکنم و با ارایه مدرک پزشکی مبنی بر عمل اول و مراجعه به پزشک خود نظام وظیفه اقدام کنم؟؟؟

    1. سلام
      به طور کلی اگر بعد از عمل بیماری شما باز هم عود کند و این امر به تایید شورای پزشکی برسد به عنوان معاف دائم شناخته میشوید.

    2. سلام من واریکوسل گرید ۳دارم برای معافی اقدام کردم منو ۶ماه معاف موقت کردن چرا معاف داعم نکردن چکار کنم معاف داعم شم

      1. سلام
        عمل کنید . اگر مجدد عود کند معاف میشوید

  238. سلام من واریکوسل گرید 3 داشتم عمل کردم…االانم کمی درد تو اون ناحیه دارم.نمیدونم دوباره عود کرده یا نه..میتونم معافیت بگیرم؟متولد بهمن 78 هستم . در حال تحصیل هم هستم

  239. سلام من متولد ۸۰ هستم و دکتر تشخیص داد من واریکوسل گرید ۳ دارم معافیت میتونم بگیرم یا شرایط خاصی باید داشته باشم

      1. سلام من هم واریکوسل گرید سه دارم خیلی شدید عمل هم کردم ولی بعد از گذشت سه سال با کوچک ترین حرکتی درد میگیرد و به شدت ظاهر بدی دارد ممکن هست بتونم معافیت دایم بگیرم

        1. سلام
          واریکوسل گرید سه یکی از بیماریهایی است که اغلب معافیت دائم را به همراه دارد. این معافیت در صورتی به مشمول تعلق میگیرد که بیماری وی بعد از انجام عمل جراحی عود کند. تشخیص این امر بر عهده شوراهای پزشکی نظام وظیفه است.

  240. سلام من واریکوسل داشتم
    و سال 94 عمل کردم میخواستم بدونم و الان در حین خدمت هستم و دوباره عود کرده و گرید 3 می باشد
    الان از داخل یگان میتونم اقدام کنم برای معافی کامل

    1. سلام دوست عزیز
      به قسمت مقالات مربوط به معافیت واریکوسل در حین خدمت مراجعه نمایید

  241. نوع درجه ۳ : شدید ترین نوع واریکوسل گرید درجه ۳ آن می باشد . در این نوع گرید در حالت عادی و ایستاده وریدها به طور کامل قابل مشاده می باشد . در واقع مشمولین می توانند مطمئن باشند که معافیت واریکوسل درجه ۳ معافیت دائم پزشکی را به همراه خواهد داشت .

    این بند اشتباهه نظام وظیفه میگه باید عمل کنی
    بنده واریکوسل گرید 3 دارم فقط 6 ماه معافیت موقت برای عمل دادن

  242. سلام من درحین خدمت هستم آموزشی ام تموم شده الان یه هفته ای هست تو یگان اومدم.
    واریکوسل گرید۳ دارم آیا میتونم معافیت بگیرم؟

  243. سلام.
    من 4سال پیش زمانی که دانشجو بودم برای معافیت واریکوسل گرید 3 اقدام کردم . کمیته پزشکی معاف از رزم اعلام کرد و گفت اگه عمل بشه و برگرده معاف کامل میشی . الان درسم تموم شده و میخوام اقدام کنم دوباره . آیا باز همین جواب رو میدن ؟ یا معاف میشم ؟

    1. سلام فربد جان
      بله دوباره همین جواب رو بهتون میدن
      پیشنهاد میدم که عمل کنید بعد اقدام کنید

  244. سلام سوال داشتم، متولد 1359 هستم تک پسروپدرومادرازکارافتاده وضمنا وضعیت تاهل(مجرداما سرپرستی دختر12ساله ام بعلاوه پدرومادروخواهرمعلولم بامنه، واریکوسل گرید3 دارم میخواستم بپرسم باتوجه به تاخیردراقدام برای معافیت ایاامکان پذیرهست‌‌‌؟ اگرهست ازچه طریقی بایداقدام کنم معافیت تکفرزندی وسرپرستی یامعافیت پزشکی که به نتیجه برسم؟! چون واقعاشرایط خدمت روندارم وسرپرستی 4نفرکه شامل پدرومادرم میشن که باشرایط بستری وبیماری خاص بسرمیبرن بامنه لطفا راهنمایی کنین باتشکر

    1. سلام امید جان
      شما میتونید معافیت سربازی بگیرید. ما با مشاوره حرفه ای خود تا دریافت کارت معافیت سربازی در کنار شما هستیم

      1. سلام بنده واریکوسل دوطرفه گرید و گرید دو دارم ازمایش اسپرم هم دادم مشکلی نبود ایا میتونم معاف از رزم بشم؟

        1. سلام
          خیر معافیت دائم تنها برای افرادی است که واریکوسل گرید سه دارند که این افراد برای گذراندن دوره درمان از معافیت موقت برخوردار میشوند.

          1. سلام من متهلم دو تا دختر دارم واریکوسل گرید سه رم عمل کردم باز از پارسال عود کرد شرایط معافیت کامل میشه برم دنبالش اصلا شرایط خدمت ندارم

          2. سلام
            برای اطلاعات در خصوص سوال خود با مشاورین تماس بگیرید.

          3. دکتر اگر تو خدمت سربازی هم عمل کند و استعلاجی بگیرد دوباره معافیت موقت میدهد
            یا برای معافیت دایم اقدام کند بهش میدن این من درجه ۳ بوده عمل کردم دوطرف و یکیش ۲

          4. سلام دوست عزیز
            با توجه به شدت آن و مدرک تحصیلی بررسی میشوید . برای بررسی دقیق با مشاورین تماپس بگیرید

      2. سلام،ایا غیبت مانع رسیدگی به معافیت پزشکی نمیشود؟ و با معافیت پزشکی واریکوسل میشه ارگاناای دولتی و عملیاتی استخدام شد؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید