انصراف از معاف از رزم چه شرایطی دارد؟

لغو معاف از رزم چه شرایطی دارد؟

لغو معاف از رزم چگونه است؟

معافیت ها یکی از بهترین روش هایی است که جوانان میتوانند به وسیله ی آن به خدمت سربازی اعزام نشوند. در بین این معافیت ها، معافیت های رزمی جوانان را از انجام کارهای نظامی در دوران خدمت سربازی معاف میکند. به همین دلیل طرفداران زیادی داشته و آن دسته از متقاضیانی که دارای بیماری میباشند و نمیتوانند از معافیت دائم استفاده کنند میتوانند برای معافیت خدمات رزمی درخواست دهند. این معافیت اگرچه مزایای زیادی را به همراه دارد اما متاسفانه نمیتوان معایب آن را نادیده گرفت. بنابراین جوانان پس از دریافت این نوع معافیت ها ممکن است پشیمان شوند.

سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که لغو معاف از رزم امکان پذیر خواهد بود؟

شرایط انصراف از معاف از رزم چگونه است؟ آیا مشمولین میتوانند پس از شروع خدمت سربازی از دریافت معافیت خود انصراف دهند؟ در پاسخ باید بگوییم که انصراف از معافیت های مرتبط با بیماری ها و انواع معافیت های پزشکی کار آسانی نیست و شرایط و مقررات خاص خود را دارا میباشد. به همین منظور جوانان باید قبل از اقدام برای دریافت هرگونه معافیت دائمی یا رزمی اطلاعات و شرایط این معافیت ها را بررسی کرده و معایب و مزایای آن را در نظر بگیرند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لغو معاف از رزم چگونه ممکن است؟

برخی از مشمولینی که متقاضی دریافت انواع معافیت های سربازی میباشند معافیت های پزشکی را آسان ترین راه برای دریافت معافیت و فرار از خدمت سربازی پیدا میکنند. پس از درخواست معافیت و انجام اقدامات لازم، کمیسیون پزشکی با معافیت خدمات رزمی این افراد موافقت خواهد کرد.

در واقع این افراد با بهره مندی از این معافیت، تنها میتوانند از انجام فعالیت های نظامی و رزمایش ها معاف شوند. اما همین معافیت اگرچه مزایای زیادی دارد و کار جوانان در دوره ی خدمت ضرورت را کمتر و سبک تر میکند اما معایبی را نیز به همراه خواهد داشت. مشمولین شرایط استخدام در دستگاه های دولتی را از دست خواهند داد. به همین جهت مشمولین پس از دریافت معافیت، سعی در لغو معاف از رزم خود هستند. این ابطال اگرچه در شرایط سختی قابل اجرا میباشد، اما ضوابط خاص خود را دارد. لغو معاف از رزم در صورتی امکان پذیر خواهد بود که پزشکان سازمان نظام وظیفه بهبودی و سلامتی مشمولین متقاضی را تایید کرده تا فرد بتواند برای ابطال معاف از رزم اقدامات لازم را انجام دهد.


بیشتر بخوانید:وظایف سربازان معاف از رزم چیست؟


آیا میتوان معاف از رزم را لغو کرد ؟

سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای ابطال معاف از رزم مشمولین قوانین مشخصی را تصویب نکرده است. اما آن دسته از افرادی که سعی بر لغو معافیت خدمات رزمی خود دارند باید پس از دریافت رای کمیسیون پزشکی، اعتراض خود را اعلام کرده و برای بررسی های بیشتر به سازمان نظام وظیفه ارائه دهند. معافیت های رزمی از آن دسته از معافیت هایی است که بر روی کارت های هوشمند خدمت سربازی ثبت نمیشوند. بنابراین ابطال معاف از رزم فقط برای زمانی است که مشمول بخواهد در ادارات و نهادهای دولتی مشغول به کار شود.

در این موارد مشمولینی که از خدمات رزمی معاف شدند به دلیل وجود بیماری از استخدام در سازمان هایی با شرایط جسمانی و روانی خاص، محروم خواهند شد. متقاضیان میتوانند با ارائه ی پرونده ی پزشکی و اثبات سلامت کامل جسمی و روحی معافیت خدمات رزمی خود را لغو کنند.

لغو معاف از رزم چه مراحلی دارد؟

 

مزایای معاف از رزم خدمت سربازی :

معاف از رزم یعنی آموزشی می روید ، خدمت هم می روید فقط یه سری کارها رو انجام نمی دهید . در عوض یکسری کارهای راحت تر دیگر را انجام می دهید . یعنی شما در موقع آموزشی اردو نمی روید ، یا وقتی رژه می روید شاید به میزان کمتر . شاید هم مثل بقیه فقط ممکنه دست تون تفنگ نداشته باشید . میدان تیر هم ندارید. یا زمانیکه بقیه در حال تمرین رژه و تیراندازی و … هستند . رژه نمی روید و در تمرینات سخت شركت نمی كنید . تیراندازی نمی كنید ، دویدن ندارید .
در عوض یه سری کارهای دیگر را انجام می دهید . در یگان خدمت فرقی با بقیه نخواهید داشت مگر در موارد محدود و جزئی .
اگه راهنمایی و رانندگی بیفتید عین بقیه هستید و فرقی نمی کند . معمولا کارهای دفتری یا بسته به میزان تحصیلات یک سری کارهای دیگر را انجام می دهید .


بیشتر بخوانید: دوره آموزشی سربازی با توجه به مدرک تحصیلی چگونه است؟


معایب معاف از رزم خدمت سربازی

می توان گفت یکی از بزرگترین عیوب معاف از رزم بودن این است که شما همان خدمتی را انجام داده اید که دیگران انجام داده اند . اما داخل کارت پایان خدمتتان معاف از رزم درج می شود .

ازعیوب دیگر معاف از رزم :پذیرفته نشدن شما در سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی و سازمان های دیگر .

معاف از رزم بهانه ای برای نپذیرفتن شما درمصاحبه های استخدامیدر آخرین لحظات خواهد بود .

اگردلیل معاف از رزمشدن شما با شغل و کاری که خواستار آن هستید ، ارتباط دارد ، شما رد خواهید شد . برای مثال اگر چشمتان ضعیف باشد در خلبانی ، رانندگی رد خواهید شد .

سازمان های دولتی کسانی که معاف از رزم هستند را استخدام نمی کنند .

انواع سربازان از نظر سلامتی

افرادی که از نظر روانی و جسمانی سالم هستند و در وضعیت مناسبی به سر می برند ، به طور کل از خدمت معاف نمی شوند . مگر انواع معافیت های مربوط به کسانی که معافیت کفالت دریافت کرده باشند . یا جزئی از خانواده شهدا و ایثارگران هستند که در این صورت امکان دارد از خدمت معاف شوند .

سربازی برای افرادی که معاف از رزم شده اند به گونه دیگری می گذرد . وظایف دفتری و یا برخی سمت های دیگر برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد .افرادی که از نظر روانی و یا در بعضی موارد جسمانی ، دارای مشکلات محدود هستند. بر این اساس این افراد از خدمت به صورت موقت یا معاف می شوند و یا برای آنانمعافیت از رزمدر نظر گرفته می شود . یعنی امکان دارد بر اساس شرایطشان دوره های آموزشی را بگذرانند ، اما در انجام برخی رفتار های نظامی منع می شوند . در برخی مراسم های نظامی نیز شرکت نمی کنند . به این گونه از افراد به اصطلاح معاف از رزم گفته می شود .

 

نظام وظیفه

مشمولین معافیت پزشکی چه کسانی هستند؟

مشمولین معافیت پزشکی طی مراحل مختلف معاینات و آزمایشات مشخص میشوند. در واقع افرادی که به یکی از بیماری های موجود در لیست ارائه شده از سوی سازمان وظیفه مبتلا باشند، به عنوان مشمول معافیت پزشکی در نظر گرفته میشود. طبق قوانین سازمان وظیفه افراد مذکری که به سن مشمولیت میرسند باید از نظر سلامت جسمی و روحی مورد بررسی قرار گیرند. مشمولین معافیت پزشکی به طور کلی در چهار گروه قرار میگیرند که در زیر به این موارد پرداخته ایم:

  • افرادی که هیچگونه مشکل جسمی و روانی ندارند بناباین مانعی برای انجام خدمت سربازی و اعزام این افراد وجود ندارد.
  • گروه دیگر شامل افرادی است که به دلیل بیماری های جزیی روحی و روانی نمیتوانند فعالیت های سنگین نظامی را انجام دهند به همین دلیل میتوانند از معافیت از رزم استفاده کنند.
  • گاهی مشمولی به بیماری روحی یا جسمی مبتلا است اما با گذراندن دوره ی کوتاهی میتواند سلامت کامل خود را به دست آورد، سازمان وظیفه به این افراد امکان دریافت معافیت موقت پزشکی را فراهم آورده است تا بعد از تکمیل دوره درمان خود برای رفتن به خدمت اقدام کنند.
  • اما وضع برای افراد با بیماری های سخت و غیر قابل درمان و یا دوره ی درمان طولانی فرق میکند، این افراد به عنوان معاف دائم از خدمت شناخته میشوند.

بیماری ها برای معافیت دائم یا موقت پزشکی سربازی

بیماری ها برای معافیت پزشکی سربازیمیتوانند باعث ایجاد معافیت دائم ، معافیت موقت و معافیت از خدمات رزمی شوند .

معافیت دائم برای آن دسته از افرادی است که دارای بیماری های حاد بوده و بر اساس لیستبیماری های معافیت پزشکیو رای شورای پزشکی به این افراد معافیت دائم تعلق می گیرد و می توانند بامدارک معافیت خدمتخود کارت معافیت بگیرند .

معافیت موقت برای آن دسته از افرادی است که بیماری آن ها بعد از مدت کوتاه ۶ ماهه یا کمی بیشتر بهبود می یابد.این افراد بعد از بهبود یافتن از بیماری باید مراحل اعزام به خدمت خود را انجام داده و به خدمت سربازی بروند .

معافیت از خدمات رزمی برای آن دسته از افرادی است که بیماری و مشکلشان در حدی خواهد بود که فقط از خدمات رزمی معاف شده و دیگر نیاز نیست که به اردوهای رزمی بروند یا در رژه ها شرکت کنند . این مشمولین مانند سایر مشمولین دیگر ۲۱ ماه خدمت ضرورت را انجام می دهند اما اجازه ندارند کارهای رزمی و سخت انجام دهند.

 

لغو معاف از رزم چگونه انجام می شود؟

سوالات متداول

برای انصراف از معاف از رزم در حین خدمت چه کنیم؟

مشمولین برای ابطال معاف از رزم خود در حین خدمت سربازی، میتوانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+ 10 درخواست داده و پس از بررسی نتیجه به متقاضیان اعلام میگردد. پس از آن مشمولین میتوانند مانند سایر سربازان به انجام خدمات رزمی پرداخته و در رزمایش ها شرکت کنند.

لغو معافیت از رزم چه شرایطی دارد؟

لغو معافیت های خدمات رزمی و ابطال معاف از رزم شرایط ویژه ای دارد که در کمیسیون های پزشکی رای نهایی برای افراد صادر میشود. مشمولینی که از این معافیت ها استفاده میکنند باید بدانند که لغو این معافیت ها در برخی موارد امکان پذیر نمیباشد مگر آنکه شرایط به گونه ای باشد که هیئت رسیدگی سازمان نظام وظیفه سلامتی کامل فرد را تایید کند. در این صورت ابطال معاف از رزم مشمولین صورت میپذیرد. مشمولین میتوانند بر رای صادره ی خود اعتراض زده و معافیت خود را لغو کنند.

معایب و مزایای معاف از رزم چیست؟

معافیت خدمات رزمی دارای مزایا و معایب بسیاری است که جوانان به همین منظور برای دریافت این معافیت ها تلاش میکنند. که از مهم ترین مزایای این معافیت میتوان به معاف از رژه های نظامی و رزمایش های طولانی مدت اشاره کرد. هم چنین از معایب این نوع معافیت میتوان به محدودیت های استخدامی مشمولین در دستگاه های دولتی اشاره کرد. که مشمولین برای ابطال معاف از رزم و رفع ممنوعیت استخدامی باید مراحل زیادی را طی کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

انصراف از معاف از رزم چه شرایطی دارد؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 200 نظر:
  1. سلام وقت بخیر
    من معاف از رزم هستم .
    با توجه به این که مشکلم حل شده
    خواستم ببینم چطور میتونم لغوش کنم

    1. با سلام خانم سیری هستم درخواست ابطال حکم معافیت با ارائه گواهی سلامت بدهید

  2. سلام من معاف از رزم شدم و در کارت پایان خدمتم هم زده شده آیا میتونم معاف از رزم رو در بیارم الان چون وقتی معاف از رزم شدم یک دکتر تایید کرد یکی تایید نکرد ممنون میشم الان راهنمایی کنید ببینم راهی داره معاف از رزم رو در بیاری از کارت خدمت؟

    1. با سلام خانم ناصری هستم سازمان نظام وظیفه قوانین مشخصی را برای ابطال معافیت از رزم تصویب نکرده است و برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  3. سلام
    من معاف از رزم اعصاب و روان داخل برگ سبز شدم یعنی داخل سیسیتم ثبت شده
    ایا واقیعت داره برداشته نمیشه
    هیچ راهنداره
    لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در مواردی می توانید درخواست ابطال دهید آن هم در صورت موافقت سازمان نظام وظیفه و با ارایه مدارک و گواهی سلامت روان کامل در صورتی که کمیسیون پزشکی تایید کند

        1. باید با گواهی تاییدیه سلامت به نظام وظیفه مراجعه نمایید و اینکه احتمال ابطال ضعیف است

  4. سلام من سالم هستم هیچ مشکلی هم در پاهایم نیس ولی بخاطر ۲سانت پرانتزی پا ، معاف از رزم شدم آیا میشه این معاف از رزم رو لغو کرد

  5. خسته نباشید. من در کمیسیون پزشکی شهرمون به اشتباه معاف از رزم گروه ب به خاطر اختلال اضطراب و استرس شدم و الان در ارتش سربازم. میخواستم بدونم باید چیکار کنم ک از معاف از رزم بیرون بیام؟ و اینکه این نوع از معاف از رزم مشکلی برای استخدامی آموزش و پرورش ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام معافیت از رزم در کارت پایان خدمت شما لحاظ نمیشود و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

      1. آیا این درست است که معافیت بخاطر اخلال اضطراب در کارت پایان خدمت ثبت نمی شود

        1. با سلام خانم ناصری هستم معاف از رزم در کارت قید نمی‌شود درصورتی که به شما معافیت دائم تعلق بگیرد مشخص می شود و در دسته معافیت اعصاب و روان قرار می گیرد

  6. سلام خسته نباشید جناب ، من تقریبا ی هفته پیش اقدام کردم برای خدمت سربازی ، هیچیم هم نیس سالم هستم ، در معاینه اولیه دکتر تایید سلامت کرد و بعدش گفت مینویسم کمیسیون پزشکی ، اگه تایید شد ک معاف از رزم هستم چجوری اقدام ب لغوش کنم ؟؟
    ممنون اگر زود بگید ، تا ۲۰ام این ماه وقت دارم

    1. سلام در کمیسیون اگر تایید شود که شما در سلامت کامل هستید میتوانید درخواست لغو معافیت از رزم بزنید.

  7. سلام من در حین خدمت معاف از رزم اعصاب و روان کردن وقتی اقدام کردم کمسیون در تهران رو بعد از تسویه از خدمت اعلام کردن الان که دیگه سرباز نیستم کجا باید برم ممنون میشم جواب بدید

    1. برای پاک کردن معاف از رزم راه بسیار سختی در پیش دارید و از طریق پلیس + 10 اقدام فرمایید

  8. سلام ببخشید من در خدمت سربازی معاف از رزم روانی کردن خدمتم هم تموم شده من هیچ مشکلی نداشتم از نظر روحی سالمم و هیچ سابقه بدی نداشتم در این مورد چه اقدامی باید بکنم؟؟

    1. سلام معافیت از رزم در کارت پایان خدمت شما لحاظ نمیشود و مشکلی ایجاد نمیشود اما میتوانید درخواست ابطال معافیت از رزم بزنید در صورت تایید پزشک برای سلامت شما معافیت از رزم شما باطل خواهد شد.

  9. سلام من اعزامی 1 . 10 . 1401 برام معاف از رزم زدن مشکل من فاویسم و الان میخوام معاف از رزمیمو حذف کنم میشه

    1. سلام در صورت بهبودی بیماری با ارائه مدارک میتوانید درخواست لغو معافیت از رزم بزنید.

  10. سلام وقتتون بخیر ببخشید داداش من هیچ مشکل خاصی نداشته فقط برای اینکه معافش کنن گفته افسردگی و اظطراب داره بعد ک معافش نکردن براش زدن معاف از رزم
    الان اموزشیش هست
    میخوام ببینم میشه این معاف از رزم رو باطل کنه؟

    1. سلام خدمت شما. تنها در صورتی که فرمانده ی پادگان با تست مجدد ایشان موافقت کند ، امکان ابطال رای وجود دارد. در غیر اینصورت خیر.

  11. سلام من به خاطر مشکلات ریه درخواست معافیت دادم که معاف از رزم شدم ، و خب الان بهترم و میخوام درخواست لغو بدم آیا الان امکان پذیره چون امروز رفتم جلسه کمیسیون. رفتم دکتر و دکتر گفته الان سالمی ct scan هم دارم که میگه مشکلی نیست.

    1. سلام.شما باید درخواست بدهید و پزشک دوباره شما را چک کند و نامه برای کمیسیون بفرستد که بیماری شما بهبود یافته است.دوباره برای شما کمیسیون پزشکی تشکیل شده و در صورت تایید کمیسیون معاف از رزم شما برداشته خواهد شد.

  12. سلام
    من ماه سوم‌ خدمتم و سعی دارم
    معافیت از رزم‌خودم رو بردارم
    شدنیه دیگه درسته؟؟

    1. سلام در صورت تایید بهبودی در کمیسیون پزشکی امکان برداشتن معافیت از رزم وجود دارد

  13. سلام و وقت بخیر
    بنده در معاینه پزشکی و کمیسیون معاف از رزم گرفتم(دیسک کمر) الان آموزشی هستم آیا از طریق بهداری پادگان امکان لغو معاف از رزم هست یا خیر؟

    1. سلام. میتوانید درخواست بدهید در صورت تایید کمیسین نظام وظیفه و مشخص شدن بهبودی بیماری شما و رای کمیسیون امکان ابطال معافیت از رزم را خواهید داشت.

  14. سلام و عرض خسته نباشین
    من الان خدمتمو تموم کردم ولی در خدمتم شش ماه سالم بودم بعد شش ماه بعلت مشکل خانوادگی دچار افسردگی شدم من رو به پزشک روان معرفی کردن کاراشو تمام کردم بعد اون گروه ب شدم ، الان یک سال و نیم میشه که خدمتم تموم شده . پرونده و اینا که جلسه رفتم تا خوب شدم دارم ، میتونم اعتراض کنم تو سازمان وظیفه که الان خوب شدم و کارتمو سالم بزنن؟

    1. سلام.میتوانید درخواست ابطال کارت قرمز بدهید.در صورت تایید درخواست برای شما کمیسیون تشکیل میشود در صورت تایید کمیسیون برای بهبودی شما کارت قرمز ابطال خواهد شد.

    1. سلام نخیر – معاف از رزم روی کارت هوشمند نوشته نمیشود ولی در پرونده شما لحاظ میگردد

  15. سلام. من معافیت از رزم اضطراب خفیف دارم.
    آیا در حین خدمت میتونم درخواست لغو بدم؟

    1. سلام در صورتی که توسط کمیسیون پزشکی تایید شود که بیماری شما بهبود پیدا کرده میتوانید درخواست لغومعافیت از رزم بدهید.

  16. سلام من اعزامی دی ماه هستم رباط صلیبیم پاره شد فرستادنم کمیسون رفتم معاف از رزمم کردن بعد میگن اسفند ماه بیا آموزشی از اول اگر عمل کنم پام درست بشه معاف از رزمی رو برمیدارن

    1. سلام در صورتی که عمل انجام شود و عوارضی در سلامتی شما نداشته باشد با نامه پزشک میتوانید درخواست برداشت معافیت از رزم بزنید.

  17. سلام و وقت بخیر .. تورو خدا بهم بگید .چجوری میتونم .معاف از رزم رو لغو کنم . من بچه که بودم یه بار تشنج کردم .
    و برام پرونده درست کردن و من بزرگ شدم و خدا رو شکر اصلا تشنج نمیکردم اما بعدش یکی از بچه ها گفت بیا خودتو معاف از رزم کن تا پست ندی و… من دیونه اومدم رو ندونم کاریام . خودمودانداختم تو منجلاب که نگو نپرس . الان سربازی تموم شده و من همش حسرت گذشته رو میخورم .که چرا اینجور کردم و اینجور شد .. تا الان چند بار رفتم واسه استخدامی .. همش به خاطر این معاف از رزم قبولم نکردن .. تورو خدا بهم بگید چیکار کنم .دارم دق میکنم . چجوری میشه لغوش کنم .به خدا من مشکلی ندارم . رو پروندم برام زده بودن صرع . تورو خدا کمکم کنید 😞😞😞 دارم دیونه میشم

  18. سلام و وقت بخیر .. تورو خدا بهم بگید .چجوری میتونم .معاف از رزم رو لغو کنم . من بچه که بودم یه بار تشنج کردم .
    و برام پرونده درست کردن و من بزرگ شدم و خدا رو شکر اصلا تشنج نمیکردم اما بعدش یکی از بچه ها گفت بیا خودتو معاف از رزم کن تا پست ندی و… من دیونه اومدم رو ندونم کاریام . خودمودانداختم تو منجلاب که نگو نپرس . الان سربازی تموم شده و من همش حسرت گذشته رو میخورم .که چرا اینجور کردم و اینجور شد .. تا الان چند بار رفتم واسه استخدامی .. همش به خاطر این معاف از رزم قبولم نکردن .. تورو خدا بهم بگید چیکار کنم .دارم دق میکنم . چجوری میشه لغوش کنم .به خدا من مشکلی ندارم تازه میدون تیر بسیج هم میرم تو رزمایش ها شرکت میکنم . رو پروندم برام زده بودن صرع . تورو خدا کمکم کنید 😞😞😞 دارم دیونه میشم

  19. سلام خسته نباشید
    نظام وظیفه من رو بخاطر اضطراب معاف از رزم کرده ولی مشکلی نداشتم الان ۹ ماه خدمت کردم میخوام بدونم میتونم معاف از رزم باطل کنم و اگه بخوام باطل کنم باید از طریق پلیس+۱۰ اعتراض کنم ؟

  20. سلام من معاف رزم (پلاتین تو‌ پام هست)اگه حین خدمت من عمل کنم و پلانین رو در بیارم و از کرم های از بین برنده جای بخیه استفاده کنم و ورزش کنم !تا پام هیچ مشکلی نداشته باشه !امکانش هست معاف از رزمم رو ابطال کنند؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

  21. سلام خسته نباشی شخصی لیسانس اتاق عمل داره و معاف از رزم گرفته برای استخدام در بیمارستان های دولتی به مشکل میخورد ؟

    1. سلام
      بستگی به دلیل معاف از رزم شما دارد که باید بررسی شود

  22. سلام
    من خدمت سربازی را تموم کردم ولی از اونجایی ک معاف از رزم بودم آیا امکانش هست ک این معاف از رزمی رو ابطال کرد

  23. سلام من شاغل نظامی هستم با ۱۳ سال سابقه.من در دفترچه پایش دکتر منو افسرده نوشته وبه کمسیون‌نوشتن.من‌هم بعدا خودم به دکتر روانشناس معرفی کردم والان هم‌با داروهایی که مصرف میکنم‌حالم بهتر شده.چطور میتونم که کمسیون نرم .ودرضمن دفترچه پایش را هم‌تحویل یگان دادم

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت بهبودی نسبی و پایدار معافیت به شما تعلق نخواهد گرفت.

  24. سلام و عرض خسته نباشید
    من هفته قبل اموزشیم تموم شده
    و چون شماره چشمام ۴.۵ هست معاف از رزم شدم
    اگه لیزیک کنم میتونم بر دارمش؟چطور اقدام کنم؟
    معاف از رزمی چشم واسه کار تو رشته ای مثل پزشکی در آینده اختلال ایجاد میکنه؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  25. سلام من بخاطر استرس معاف ازرزم شدم والان درحال خدنت هستم آیا میتونم معاف از رزمیما بردارم ومیخواستم بدون درکل چه مشکلاتی داره

  26. سلام من مشکل خاصی نداشتم ام ار ای از کمرم گرفتن و معاف از رزم شدم.اول شهریور اعظام میشم.رفتم نظام وظیفه معاف از رزم رو لغو کنم گفتن زمان اعتراض گذشته چکار کنم

    1. سلام وقت بخیر
      برای بررسی تخصصی تر شرایط شما،با کارشناسان ما تماس بگیرید

  27. سلام خسته نباشید
    من تاریخ ۲/۱اعزام شد و در پرونده ی پزشکی زده گروه Bیاهمون اعصاب روان ناجا من چگونه میتوانم خودم را از گروه Bدربیارم

    1. سلام وقتتون بخیر برای اططلاع بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرثید

  28. باسلام بنده اعزامی ۱۴۰۱/۰۳/۰۱بودم با مدرک لیسانس که بنده رو بخاطر خط کوچیک روی دست راستم معاف از رزم کردن (اختلال روانی )منم اعتراض زدم به این رای و تست بالینی اعصاب و روان دادم و هیچ مشکلی ندارم ولی به این نتیجه هیچکس اهمیت نمیده بعدش ما برای شورای پزشکی مجددفرستاده شدیم استان که روز کمیسیون اعضای شورای وقتی مسئله رو دیدن که یک یا چند خط کوچک مرا معاف از رزم کرده اول تعجب کردن و بهشون برخورد که گفتن چیزی نیست درست میشه و سرباز رزم میشم ولی بعد اتمام جلسه نتیجه رو که به ما رسوندن بازم هم معاف از رزم بودیم و بازهم رای اولی رو صادر کردن چرا مسئولین رسیدگی نمیکنن چرا با حرف زدن و ارتباط ریشه مشکل رو پیدا نمیکنن فقط از روی ظاهر انسان برداشت میکنن و تصمیم میگیرن چرا برای من اختلال روانی تشخیص دادن شاید اون خط بخاطر حادثه بوده یا خفت گیری یا هر چیز….. دیگه بوده چرا انقد بی توجهی میکنن…الان من از شما میخواهم که مرا راهنمایی کنید که چطوری معاف از رزم رو لغو کنم و با چه کاری میتونم ثابت کنم که سالم هستم و مشکلی ندارم ..به چه ارگانی و چه مسئولی باید گزارش بدهم …ممنون راهنمایی کنید

  29. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید
    جسارتا بنده ی تتو روی مچ دستم دارم و فرستادنم برای کمیسیون پزشکی و من نمیخام گروه ب یا معاف از رزم شم باید چه کاری انجام بدم؟؟

    و ایا کسی که گروه ب میشه نمیتونه گواهینامه بگیره؟؟

  30. سلام ۲۴ سالمه لیسانسم ..بخاطر دوتا خط کوچیک معاف رزم افسردگی خفیف کردن خدمتمم تموم شده ..چ مشکلاتی برام پیش میاد برا کار و ویزا و گواهینامه یا وام

    1. کسانی که معافیت اعصاب و روان می گیرند برای گرفتن ویزا به مشکل برخوردمی کنند و گواهینامه این افراد به صورت تمدید ده ساله نمی باشد

      1. سلام این مورد برای معافیت دائم اعصاب روان یعنی کارت قرمز هست گروه ب فقط میتونه واسه استخدام در دستگاه های دولتی اشکال وارد بشه

  31. سلام خسته نباشید بخاطر یه شیشه بریدگی معاف رزمم کردن الان هم در حین خدمت هستم چطوری میتونم اعتراض کنم باید به کجا اقدام کنم

  32. سلام من معاف از رزم شدم به علت دست چپم پلاتین دارد ایا اگه ان را عمل کنم چگونه میتوانم در وسطای خدمتم معاف از رزم را لغو کنم

  33. سلام وقت بخیر
    من تا ۳۰ بهمن معافیت تحصیلی داشتم
    بعد ۲۰ بهمن اقدام به پست دفترچه کردم.اما پزشک برای کمیسیون من را معرفی کرد..
    بعد من درخواست لغو کمیسیون در نظام وظفیه دادم و باهاش موافقت شد
    اما گفتن که ۱۰ روز بعد تاریخ اعزام مشخص میشود
    آیا من غیبت میخورم تو این مدت که از تاریخ معافیت تحصیلیم گذشته است؟

  34. سلام . ببخشید معافیت از رزم گوارشی خفیف آیا در قبولی دانشگاه فرهنگیان تاثیر منفی داره ؟

  35. سلام عرض ادب وخسته نباشید
    من دوماه هستش که در حال خدمت هستم و بخاطر شکستگی استخوان ساعد دست چپ معاف از رزم شده ام آیا بعد از در آوردن پلاتین از دستم معاف از رزم در کارتم قید میشود یا نه باتشکر

    1. سلام بله طبق شرایط خدمت و انجام آن با معافیت از رزم در کارت نیز قید میشود.

  36. آیا کسانی که مشکل سیسکاتوریس های صورت دارند چه نوع معافیت به آنها تعلق می‌گیرد

    1. باسلام با توجه به میزان مشکل و حاد بودن بیماری ممکن است معافیت موقت و یا دائم به شما تعلق بگیرد

  37. سلام من معاف از رزم شدم به دلیل افسردگی برگه اعزام به خدمت گرفتم دیروز چطور اعتراض بزنم و لغوش کنم

  38. سلام من به خاطر یه مورد افسرگی که چند سال پیش بوده معاف از رزم شدم و دیروز برگه اعزام به خدمتما گرفتم خواستم واسه لغو معاف از رزم اقدام کنم چی کار کنم من الان سالم سالم هستم لطفا زود جواب بدین بهم

  39. سلام با عرض خسته نباشید. بعد از مراجعه به دفتر پلیس بعلاوه ۱۰ منو معرفی کردن به دکتر و رفتم پیشش بعدش منو معاینه کرد گفتش ژنیکوماستی داری میخوای برات تو سیستم ثبت کنم بعد بری شورای پزشکی بهت معافیت بدن یه امتیازه برات. گفتم باشه.. خلاصه هنوز نرفتم شورای پزشکی. اما توی سیستم گفته باید بری
    ایا میتونم لغو بزنم و معافیت پزشکی نگیرم باید چیکار کنم؟

    1. سلام. خیر متاسفانه باید برای طی مراحل کمسیون پزشکی قبل از اعزام اقدامات لازم را انجام دهید.و پس از جلسه کمسیون پزشکی تابع رای صادر شده باشید.

  40. سلام من حدود ۵ سال پیش تصادف کردم و سرم خونریزی داخلی کرد بعد دکترا با قرص دارو برطرف کردن ولی جاش مونده هیچ مشکلی واس من ایجاد نمیکنه من 11/2 اعزامم باید چیکار کنم تا معافیت رو بردارم

    1. سلام. اگر مشکل بالینی خاصی ندارید مسمول معافیت دائم پزشکی نخواهید شد در فرم های خود احضاری اولیه نوع حادثه را بیان کنید تا در صورت لزوم با تشخیص پزشک معافیت از رزم شوید.

  41. سلام خسته نباشید ببخشید من حدود ۵ سال پیش تصادف کردم بعد سرم خونریزی داخلی کرد و دکترا با قرص دارو خوبش کردن ولی جاش مونده و برام هیچ مشکلی پیش نمیاره میخواستم ببینم باید چیکار کنم تا معافیت رزمی رو برش دارم

    1. سلام. اگر مشکل بالینی خاصی ندارید مسمول معافیت دائم پزشکی نخواهید شد در فرم های خود احضاری اولیه نوع حادثه را بیان کنید تا در صورت لزوم با تشخیص پزشک معافیت از رزم شوید.

  42. سلام من در کمیسون پزشکی به خاطر چشمام معاف از رزم شدم خواستم ببینم ایا شرایط برای کنسل کردن معافیتم وجود دارد یا خیر یااینکه باید اعتراض خودرا نسبت به این رای صادر کنم تاثیری در شورای پزشکی دارد

      1. سلام من حدود ۵ سال پیش تصادف کردم و سرم خونریزی داخلی کرد بعد دکترا با قرص دارو برطرف کردن ولی جاش مونده هیچ مشکلی واس من ایجاد نمیکنه من 11/2 اعزامم باید چیکار کنم تا معافیت رو بردارم

        1. سلام. اگر مشکل بالینی خاصی ندارید مسمول معافیت دائم پزشکی نخواهید شد در فرم های خود احضاری اولیه نوع حادثه را بیان کنید تا در صورت لزوم با تشخیص پزشک معافیت از رزم شوید.

      2. در معاینات اولیه به درخواست خودم معاف از رزم شدم ایا امکانش هست به شورای پزشکی مراجعه کنم و ان معاف از رزم را بردارد؟

        1. سلام. در صورت بهبود بیماری میتوانید برای ابطال معافیت از رزم از طریق بهداری یگان محل خدمت خود اقدام کنید.

    1. سلام عرض ادب وخسته نباشید
      من دوماه هستش که در حال خدمت هستم و بخاطر شکستگی استخوان ساعد دست چپ معاف از رزم شده ام آیا بعد از در آوردن پلاتین از دستم معاف از رزم در کارتم قید میشود یا نه باتشکر

      1. سلام بله طبق شرایط خدمت و انجام آن با معافیت از رزم در کارت نیز قید میشود.

  43. با سلام.بنده به دلیل داشتن خالکوبی معاف از رزم شدم و تو بلگه کمیسیونم زده بودند معاف از رزم اختلال شخصیتی .تو آموزشی هم زدن گروه ب.الان 5ماه خدمت هستم.خواستم بدونم اگه خالکوبی هامو پاک کنم میشه معاف از رزمی و گروه ب رو لغو کنم.خواهش میکنم یه راهی نشونم بدید از کجا باید شروع کنم

  44. با سلام.بنده به دلیل داشتن خالکوبی معاف از رزم شدم و تو بلگه کمیسیونم زده بودند معاف از رزم اختلال شخصیتی .تو آموزشی هم زدن گروه ب.الان 5ماه خدمت هستم.خواستم بدونم اگه خالکوبی هامو پاک کنم میشه معاف از رزمی و گروه ب رو لغو کنم.خواهش میکنم یه راهی نشونم بدید از کجا باید شروع کنم

  45. سلام
    معاف از رزم ناجام از روز اول خدمتم که ۱.۶.۹۹ بوده و الان ۴ماه دیگه خدمت دارم دنبال لغوش هستم چون سالم سالم هستم و مدرک اثبات هم دارم از نبود بیماری صرع که بی‌فایده بوده سپاه میگه ما نمیتونیم رای ناجا رو به هیچ عنوان برداریم ناجای کرمانشاه هم میرم میگن اصلا نمیتونیم برات برداریم تو سیستم ما دیگه پاک نمیشه
    الان من هم گیرم زندگیم مشکل میشه بعدا چون فکرایی برا استخدام دارم
    چکار کنم ؟

    1. سلام افرادیکه می‌خواهند رزم خود را لغو کنندباید پس از رای کمیسیون در خواست لغو معافیت از رزم رابدهند بر اساس مدارک پزشکی خود آن را رد کند اما حالت کلی بعد از رای کمیسیون به اتمام فرایند معافیت پزشکی بازگرداندن یا لغو آن امکان پذیر نمی باشد

  46. سلام من به خاطر بیماری شلی لیگامان معاف از رزم شدم،ولی من این بیماری رو ندارم و درخواست اعتراض ثبت کردم ،ایا معاف از رزمم لغو میشه؟

  47. سلام من یک ماه شروع به خدمت کردم به خاطره دوتا خط روی دستم ویه خالکوبی کوچیک
    روی برکه ثبت شده معاوف از رزم اعطاب روان به خاطر اختلال شخصیتی
    سوالم این بودم می توانم از معاوف از رزمی
    دربیارم لغو کنم
    باید خالکوبی وخط های روی دستم هست پاک کنم یا نه

    1. سلام. لغو معافیت از رزم به تشخیص کمسیون پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد شما میتوانید بعد از گذشت چند ماه از خدمت سربازی درخواست لغو معافیت از رزم داشته باشید .

  48. سلام من یک ماه شروع به خدمت کردم به خاطره دوتا خط روی دستم ویه خالکوبی کوچیک
    روی برکه ثبت شده معاوف از رزم اعطاب روان به خاطر اختلال شخصیتی
    سوالم این بودم می توانم از معاوف از رزمی
    دربیارم لغو کنم
    باید خالکوبی وخط های روی دستم هست پاک کنم یا نه

    1. سلام. لغو معافیت از رزم به تشخیص کمسیون پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد شما میتوانید بعد از گذشت چند ماه از خدمت سربازی درخواست لغو معافیت از رزم داشته باشید .

  49. معاف از رزم شدم مثل سربازهای عادی خدمت کردم حتی وقتی اعتراض کردم تبیه شدم، بعدها هم هرجا خواستم استخدام شم قبول نکردن، الان که چند سال از کارت پایان خدمتم گذشته میشه معاف از رزم رو از پرونده م پاک کنم؟

    1. معاف از رزم روی کارت پایان خدمت درج نمیشود ولی روتد تغییر پرونده اتان بسیار سخت است

  50. سلام من قبل از اعزام معاف از رزم گروه ب شدم
    الان میخوام لغوش کنم باید چکار کنم؟

    1. سلام وقت بخیر باید اعتراض بکنید به این حکم و کمیسیون برای شما تشکیل می شود

  51. سلام
    ببخشید من درخواست معافیت پزشکی دادم
    ولی هنوز پیامی برام نیومده که به کمیسیون برم
    آیا میتونم لغو درخواست بزنم و برم مدرک تحویل بدم و اعزام بشم؟

    1. سلام. با توجه به اینکه مدارک برای کمسیون ها ارسال میشود اگر مشکل و بیماری ای داشته باشید که در حد معافیت ذدائم باشد نمیتوانید درخواست لغو بدهید در غیر اینصورت معاف از رزم خواهید شد.

  52. سلام معاف از رزم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان هم مشکل درست میکنه؟

    1. سلام. خیر . از جمله شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان داشتن سلامت جسمی است چنانچه مشکل شما تاثیر حرکتی و قابل مشاهده نداشته باشد مشکلی ایجاد نمی‌کند.

  53. سلام بنده به دلیل دروغ گفتن معاف از اسلحه کردن هر ماه میرم میگه ویزیت مجدد 1ماه بعد زدن استرس اظطراب ریزش مو اعصاب روان مشکل ندارم چیکار کنم سالم بزنن موندم به خدا چه اشتباهی کردم دروغ گفتم

    1. سلام. بله . برای ابطال آن می توانید به نظام وظیفه اعتراض بزنید و معاف از رزم خود را ابطال کنید.

  54. سلام خدمت شما من پس فردا اعزامم معاف از رزم پزشکی بهم دادن قلبی گشادی دریچه قلب زیاد نیست حدود ۶۰درصد رفتم پیش دکتر بهم گفت اگه همین جور درمانتو ادامه بدی تا چندماه آینده به بهبودی کامل میرسی
    آیا در حین خدمت میشود معاف از رزمی را باطل کرد
    تشکر

    1. امکان رفع معافیت وجود دارد ولی باید بدانید که سخت است.

  55. سلام عرض سلام و خسته نباشید من بخاطر اینکه دستم۶سال پیش شکست معاف از رزم.شدم بخاطر مشغله کاری نتونستم اعتراض بدم آیا امکانش هست عین خدمت اعتراض کنم در ضمن دکتر کمیسیون پزشکی گفت هیچ مشکلی نداری اما وقتی تاییدیه نهایی رو یه آقایی انجام داد گفت معافی لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام .عذر میخوام شما موفق شدید معاف از رزم رو‌ لغو کنید.برادرمنم هم همین‌ مشکل رو‌داره .الان هم یک هفته است رفته اموزشی..میشه لطفا راهنمایی کنید

  56. ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان
    بنده سرباز معاف از رزم هستم با مقطع تحصیلی دیپلم و الان ۶ ماه خدمت هستم
    سوال بنده این بود که اگه امسال ایست خدمت بزنم و برم دانشگاه و با مدرک کارشناسی برگردم خدمت امکانش هست که معاف از رزم بنده رو حذف کنند یا تشکیل کمیسیون مجدد بدهند؟ چون بیماری من برطرف شده
    چون شنیدم که مدت اعتبار مدارک پزشکی نظام وظیفه ۲ سال هست
    ممنون بابت پاسخ گوییتون🥀

    1. با سلام بعید است باطل شود ولی اگر بهبود یافتید احتمال پیگیری هم وجواد دارد.

  57. سلام
    ببخشید من سوالم برعکس بقیه موارد هست.
    من برگه سبز خود را گرفتم ولی اکنون متوجه شدم که میتوانستم برای معافیت از رزم اقدام کنم که متاسفانه قبلا اقدام نکردم. آیا راهی هست که الان معافیت از رزم بگیرم؟

    1. سلام
      بله به معاونت انسانی پادگان یا پلیس +10مراجعه نمایید .

  58. سلام من به دلیل عمل فتق قبل از خدمت معاف از رزم شدم الانم 4ماه خدمتم .
    می خوام خودم سالم کنم الانم هیچ مشکلی ندارم چجوری اقدام کنم.
    الانم ایست خوردم و نامه کمیسیون رو گرفتم .
    ولی بهم میگن حتی تو کمیسیونم سالم بشم کمیسیون سپاه نمی تونه رای ناجا رو تغییر بده الان من چیکار کنم

    1. با سلام .دلیل شما برای انصراف چیست؟از خود پادگان و نظام وظیفه پیگیری کنید برای ابطال معافیت خود

  59. سلام مد سرباز یپاه هستم ..وبه دلیل غده ی تیروئید که کم کار هستش معاف از رزم شدم ..ایا میتونم باطلش کنم یانه

    1. با سلام بله میشود .اما خب باطل کردن معافیت ها به صورت کلی رد صلاحیت مامورین نظام وظیفه برای رای دادن است و خیلی با موافقت صورت نمیگیرد

      1. با سلام و عرض خسته نباشد من به دلیل تتو معاف از رزم شدم آیا میتونم تتو هامو پاک کنم و دوباره تشکیل کومیسیون بدم چون میخوام تتو هامم پاک کنم کادری بشم تو سپاه پاسداران اگه معافیت پزشکی باشه نمیتونم

        1. سلام. بله می توانید در خواست لغو معاف از رزم بزنید و دوباره تشکیل کمیسیون دهید

  60. سلام و خسته نباشید و تشکر ویژه از سایت خوبتون
    من سوالم اینه آیا میشه در دوران آموزشی اقدام به لغو معاف از رزم کرد یا نه و باید از کجا اقدام کنیم

    1. با سلام بله از معاونت انسانی پادگان اقدام کنید .

      1. سلام من سرباز سپاه هستم و بخاطر غده تیروئید معاف از رزم شدم الان میتونم معاف از رزمی خودمو باطل کنم

        1. با سلام بله میشود .اما خب باطل کردن معافیت ها به صورت کلی رد صلاحیت مامورین نظام وظیفه برای رای دادن است و خیلی با موافقت صورت نمیگیرد

  61. سلام
    من در موقع اعزام به عنوان نیروی سالم اعزام شدم ولی وقتی ۶ ماه خدمت بودم معاف از رزم پا پرانتزی رو گرفتم ولی الان جفت زانو هام رو عمل کردم و دیگه پرانتزی نیست
    آیا امکانش هست از معاف از رزم در بیام؟
    چهار ماه دیگه خدمت دارم

      1. چطوری منم پا پرانتزی ام هر جا میرم کارم رو انجام نمیدن

  62. سلام ببخشید همسرمن معاف ازرزم هستن واین درسامانه نظام وظیفه ثبت شده پالانم هست یک بارنامه از نیروانتظامی اومد ومعافیت درج بود که غیبت کردن ونامه بعدی افتادن سپاه اما معافیته درج نشده.پلیس +۱۰میرن میگن نمیدونیم چرا به سازمان زنگ میزنن میگن این اولین باره این اتفاق میفته.گواهی پزشکی و برگه معافیت قبلیشو برد باخوردش بنظرتون قبول میکنن که معافه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      امکانش هست اما باید دائما جهت رسیدگی اقدام کند.

  63. سلام من معاف از رزم شدم اظطراب خفیف یعنی استرس خیلی کوچک ایا میتونم لغو معافیت انجام بدم ممنونم میشه یه راهنمایی کنی

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت سلامت کامل میتوانید از یگان و یا بهداری اقدام کنید

  64. سلام من معاف از رزم‌به علت افسردگی خفیف شدم و تکنسین اتاق عمل هم‌هستم.بعد از درمان‌ روان درمانی در معاونت اجتماعی یگان خودم میتونم درخواست لغو معاف از رزم رو بدم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت سلامت کامل با نامه پزشک معتمد بله میتوانید

  65. سلام من معاف از رزم قلبم ولی شرایط پاسداری دارم میتوانم لغو معاف از رزم را بردارم

    1. سلام دوست عزیز
      از بهداری درخواست کمیسیون دهید

  66. سلام من بعلت شل بودن دریچه قلب و سابقه مصرف مواد مخدر معاف از رزم هستم آیا میشه لغو معافیت کنم؟قبول خواهند کرد یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      از بهداری اقدام کنید در صورت سلامت کامل مقدور مبیاشد

  67. سلام من معاف از رزم اعصاب و روان هستم بخاطر خجالتی بودن الان بعد ۹ ماه خدمت میخوام لغوش کنم باید چیکار کنم؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      با مراجه به بهداری برای کمیسیون اقدام کنید

  68. سلام من به خاطر واریکسل معاف از رزم شدم الان 5 ماه دیگه خدمت دارم عمل کردم و بهبود ی کامل پیدا کردم میتونم معاف از رزمی بردارم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت سلامت کامل از بهداری درخواست کمیسیون را ارسال کنید

      1. سلام من بخاطر خط روی دستم معاف از رزم شدم بعد روی برگه پزشکیمم نوشته (نیاز به کمیسیون پزشکی دارد) سوالم اینه میشه از معاف از رزمی در بیام؟ چیکار باید انجام بدم کجا باید برم ممنون میشم اگه جواب بدین

        1. سلام دوست عزیز
          با وجود شواهد امکان پذیر نیست

          1. سلام چرا چیکار باید کرد کاری میشه کرد یان ممنون از شما

          2. سلام دوست عزیز
            سوال تونو کامل ارسال کنید

          3. سلام
            من یک سال خدمتم تمام شده الان ام کارت پایان خدمت دارم می خواستم
            معاف رزم بودم الان بهبود یافتم چکار کنم معاف رزمی بردارم

          4. درخواست خود را به نظام وظیفه ارائه دهید در صورت صلاحدید مساعدت میشود

  69. سلام من سرباز سپاه ام معاف از رزم هستم ب خاطر لکنت زبانم الان رفتم بهداری سپاه برای لغو معاف ازرزم گفت چون ناجا این رو ثبت کرده ناجا باید پاکش کنه الان باید اول از کجا شروع کنم خواهشا راهنمایم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      از نظام وظیفه استان پیگیری کنید

    2. سلام من رفتم نظاف وظیفه درست راهنمایی نمیکنن میگن برو یگان خودت میرم اونجا میگه برو نظام وظیفه معلوم نیس اخرررر

  70. سلام.ببخشید من به دلیل چشام که شماره 3 هستن.. معاف از رزم شدم..الا ممکن بعد از اموزشی لیزر بزنم که به حالت اولیه یا حداقل بهتر برگردم..نوبت بعدش اعتراض بزنم که از معاف از رزم خودمو دربیارم؟؟؟

  71. سلام من به دلیل ای که یک پام کف پاش یه زره صاف معاف از رزم شدم میتونم اعتراض بدم حذف اش کنم.

    1. سلام دوست عزیز
      بله . باید از طریق بهداری یگان اقدام کرده و درخواست گواهی سلامت دهید.

  72. با سلام
    من آستیگمات چشم و بیماری زخم معده دارم در صورت معاف از رزم هر دو بیماری را در کارت ثبت میکنند؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله سوابق کاملا درپرونده ذخیره میشه.

  73. سلام من معافیت پاپرانتزی دارم خدمت هم تموم شده میخوام استخدام ناجا بشم بایدچکارکنم.مرسی.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن بیماری استخدام در ارگان نظامی مجاز نیست

  74. سلام من معافیت پاپرانتزی دارم خدمت هم تموم شده میخوام استخدام ناجا بشم بایدچکارکنم.مرسی.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن بیماری استخدام در ارگان نظامی مجاز نیست

  75. سلام خسته نباشین برا من زدن معاف به شرط اثبات اسم ولی هنوز نرفتم پیش پزشک و. کمیسیون و.. ـ الان میتونم برم این درخواست لغو کنم

      1. سلام
        خسته نباشید
        من پزشک اولیه رو رفتم
        پاهام پرانتزی هستش
        خودش ازم پرسید میتونی معاف از رزم داشته باشی ، اگه میخوای اقدام کنی من تو سیستم بزنم
        منم گفتم بزنه
        بعد هم که پلیس +10 رفتم بهم گفت پیام واست میاد که بری بیمارستان کمیسیون پزشکی
        هنوز پیامی نیومده
        میتونم لغوش کنم؟

        1. سلام دوست عزیز
          برای لغو کردن باید مراحل معاینه مجدد تکرار شود.شماره درخواست شما باطل و جدید صادر خواهد شد

  76. سلام من معاف از رزم پرانتزی پام میخام خودمو از معاف رزمی دربیارم
    ۳ ماه خدمتم الان چطور میتونم

    1. باسلام. شما باید بعد از عمل که بهبودی حاصل شد از طریق بهداری پادگان اقدام بفرمایین

  77. سلام میخواستم ببینم نوع معاف از رزم تو تقسیم سربازا چه تو برگه سبز چه آخر آموزشی تاثیر داره؟

  78. سلام آیا نوع معاف از رزم تو خدمت مهمه؟
    ممکنه سرباز هارو بر اساس نوعش تقسیم کنن چه تو برگه سبز چه موقع آخر آموزشی؟!

    1. باسلام سرباز هارو بر اساس نوع معاف از رزم تقسیم نمیکنند

  79. سلام من دفترچه رو کامل کردم ولی دکتر اولیه برای چشم هایم که شماره ۳ هستند کمسیون نوشت الان هم پلیس ۱۰+ میگه تا کمیسیون نری دفترچه رو تایید نمیکنم . میخواستم ببینم باید چکار کنم من خودم نمیخوام معاف از رزم بشم ولی به زور دارن میفرستنم کمسیون … راهی نیست که بشه این جریان رو لغو کرد تا بتونم برم خدمت ؟

    1. سلام میثم جان
      خیر اگر بیماری شما تایید شود برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی، برایتان معافیت در نظر گرفته میشود.

  80. سلام.
    من اعزامی۱۳۹۹/۶/۳ شدم و معاف ارزم اشتباهی شدم و اعزامی حضور نکردم
    امکانش هست دوباره دفترچه جدید پست کنم و معاف ازرزم نمیخام چون وضعیت جسمانی سالم و سرباز عادی اعزام بشم

    1. سلام
      شما الان سرباز غایب به حساب میایید. همچنین تصمیم گیری درباره وضعیت سلامت شما برعهده شورای پزشکی است.

    2. سلام من قبل خدمت رفتم پلیس ۱۰+ بخاطر خالکوبی فرستادن منو پیش مشاور و معاف از رزم اعصاب روان زده برام الان ۵ ماه از خدمتم گذشته و اقدام کردم که معاف از رزمم لغو کنن در یگان خدمتی خاستم بدونم اگه در یگان از معاف از رزم در بیارم ینی امار یگان معاف از رزم نباشم ولی در سیستم پلیس +۱۰ معاف از زرم باشم روی سیستم برا من کدوم ثبت میشه

      1. سلام. یگان بدون تأیید کمسیون نمی‌تواند فردی را معاف از رزم کند یا معافیت از رزم او را باطل کند در صورت تایید کمسیون در پرونده شما به طور کامل معافیت از رزم حذف خواهد شد.

  81. سلام.
    من اعزامی۱۳۹۹/۶/۳ شدم و معاف ارزم اشتباهی شدم و اعزامی حضور نکردم
    امکانش هست دوباره دفترچه جدید پست کنم و معاف ازرزم نمیخام چون وضعیت جسمانی سالم و سرباز عادی اعزام بشم

    1. سلام
      شما الان سرباز غایب به حساب میایید. همچنین تصمیم گیری درباره وضعیت سلامت شما برعهده شورای پزشکی است.

      1. سلام من معاف از رزم پرانتزی پام میخام خودمو از معاف رزمی دربیارم
        ۳ ماه خدمتم الان چطور میتونم

        1. باسلام. شما باید بعد از عمل که بهبودی حاصل شد از طریق بهداری پادگان اقدام بفرمایین

          1. سلام تواموزشی با چشم بسته به سوالات تست روانشناسی جواب دادم ومعاف ارزم اعصاب وروان شدم برای برداشتن معاف از رزمی چه اقداماتی باید کنم

          2. سلام باید از اول درخواست بدید و بگید اشتباه جواب دادید.شرایط خاص داره برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

          3. سلام من به دلیل عمل فتق قبل از خدمت معاف از رزم شدم الانم 4ماه خدمتم .
            می خوام خودم سالم کنم الانم هیچ مشکلی ندارم چجوری اقدام کنم.
            الانم ایست خوردم و نامه کمیسیون رو گرفتم .
            ولی بهم میگن حتی تو کمیسیونم سالم بشم کمیسیون سپاه نمی تونه رای ناجا رو تغییر بده الان من چیکار کنم

          4. با سلام .دلیل شما برای انصراف چیست؟از خود پادگان و نظام وظیفه پیگیری کنید برای ابطال معافیت خود

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید