مراحل دریافت معافیت پزشکی حین خدمت

معافیت پزشکی حین خدمت چه شرایطی دارد؟

معافیت پزشکی حین خدمت چگونه ممکن است؟

معافیت اعصاب و روان در حین خدمت چگونه است؟ معافیت کفالت در حین خدمت چگونه انجام می شود ؟ چه کسانی می توانند حین خدمت معافیت پزشکی بگیرند؟ معافیت پزشکی حین خدمت به چه بیمارانی تعلق می گیرد ؟ بیماران چگونه می توانند برای معافیت پزشکی حین خدمت اقدام کنند ؟ اقدام برای معافیت پزشکی حین خدمت در دوره آموزشی امکان پذیر است ؟ شاید این سوال ها در ذهن شما نیز باشد . ما در این مقاله مرکز مشاوره آویژه به همه ی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

مشمولینی که بیماری آنان جزو لیست بیماری های معافیت پزشکی ذکر شده در سامانه نظام وظیفه باشد می توانند برای معافیت اقدام کنند . اما مشولینی که در حین خدمت دچار یک بیماری شده یا مشکلی پیدا میکنند باید از معافیت پزشکی حین خدمت استفاده کنند.

معافیت در حین خدمت !

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سربازانی که در حین خدمت سربازی دچار بیماری یا مصدومیت خاصی شوند و نتوانند خدمت مقدس سربازی را ادامه دهند می توانند از معافیت پزشکی در حین خدمت استفاده کنند . در واقع سربازان اگر در حین خدمت دچار مشکل خاصی شوند میتوانند از طریق بهداری یگان خدمتی خود اقدام کرده و به وضعیت روحی و جسمی آنها رسیدگی می شود . اگر پزشکان تشخیص دهند که مشمولان قادر به ادامه خدمت سربازی نیستند براساس ضوابط و قوانین سازمان نظام وظیفه معافیت پزشکی حین خدمت می گیرند و معاف می شوند . خوانندگان عزیز برای اطلاع از انواع بیماری ها و شرایط دقیق معافیت پزشکی در حین خدمت می توانند با استفاده از تلف ثابت همه روزه حتی در ایام تعطیل با مشاورین متخصص ما درمرکز مشاورهآویژه تماس حاصل نمایند.


بیشتر بخوانید:درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل 99


معافیت پزشکی حین خدمت چه مراحلی دارد؟

فهرست بیماری هایمعافیت پزشکی حین خدمت

  • بیماری های غدد مترشحه داخلی
  • بیماری های پوستی وبافتهای زیر پوستی
  • بیماری های داخلی ومغز و اعصاب
  • بیماری ها و مشکلات اعصاب و روان
  • بیماری جراحی های مغز و اعصاب
  • مشکلات ریوی
  • بیماری های ارتوپدی
  • بیماری های گوارشی
  • مشکلات گوش و خلق و بینی
  • جراحی های عمومی
  • بیماری های عفونی
  • بیماری های خون و آنکولوژی
  • بیماری های دستگاه تناسلی
  • بیماری های فک و دهان
  • بیماری های چشم و مشکلات بینایی
  • بیماری های قلب و عروق
  • بیماری های روماتولوژی

یکی از راه هایی که مشمول میتواند از 2 سال خدمت سربازی فرار کند،معافیت پزشکی است. در این مقاله به این موضوع در قالب معافیت پزشکی در حین خدمت پرداختیم.

معافیت ها انواع مختلفی دارد به عنوان مثال:

  • معافیت پزشکی
  • معافیت تحصیلی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگران
  • معافیت نخبگان
  • معافیت موارد خاص
  • و غیره

که فرد مشمول در صورت داشتن هریک از شرایط معافیت ها میتواند معاف شود. ما این معافیت ها را در مقاله های قبلی برای شما آورده ایم تا شما بخوانید و استفاده ببرید.در صورت داشتن مدارک و شواهد لازم می توانید از انواع معافیت ها استفاده کنید. همچنین میتوانید از انواع معافیت هایی که در بالا به آنها اشاره شد استفاده کنید. حتی اگر شرایط معافیت ها را ندارید میتوانید با داشتن مدارک تحصیلی مناسب از امریه ها استفاده کنید و سربازی آسانی داشته باشید. چنانچه سوالی در این باره دارید از مشاوره نظام وظیفه این مرکز راهنمایی دریافت کنید.

معافیت پزشکی حین خدمت شامل چه افرادی می شود؟

 

شرایط معافیت پزشکی حین خدمت چگونه است؟

شرایط معافیت پزشکی حین خدمت به این گونه است که فرد مشمول پس از مراجعه به بهداری یگان مورد نظر و معاینه توسط پزشک، از نظر سلامت روانی و جسمانی مورد معاینه قرار میگیرد و بنا به تشخیص معافیت میگیرد . معافیت های پزشکی حین خدمت به صورت زیر است:

  • معافیت پزشکی موقت: که فرد پس از مدتی استراحت میتواند دوباره خدمت کند.
  • معافیت از رزم: که فرد بنا به تشخیص پزشک از فعالیت های رزمی کنار گذاشته میشود.
  • معافیت پزشکی دائم: که فرد در صورت تشخیص پزشک اگر نتواند خدمت کند به وی تعلق میگیرد.

متقاضی بهتر است قبل از انجام هر کاری با شرایط معافیت ها آشنا شود و از گرفتن آنها اطلاع کافی داشته باشد تا بتواند با صرف کمترین وقت معافیت بگیرد. فرد میتواند حتی در طی مراحل معافیت پزشکی از معاف شدن انصراف دهد.

با شرایط معافیت پزشکی در حین خدمت تا حدودی آشنا شدید با ما همراه باشید تا شما را با مراحل دریافت این نوع معافیت آشنا کنیم.

قوانین کلی معافیت پزشکی حین خدمت

مشمولین و کارکنان خدمت نظام وظیفه که از قبل از اعزام به خدمت دچار بیماری بوده و در طول زمان آموزشی و خدمت ضرورت بیماری آن ها تشدید می یابد می توانند برای معافیت پزشکی حین خدمت اقدام کنند . این بیماری ها با تشخیص پزشک نظام وظیفه مورد تایید قرار گرفته و با انجاممراحل مورد نیاز مشمولین می توانند برای گرفتن معافیت پزشکی حین خدمت اقدامات لازم را انجام دهند .

توجه داشته باشید سربازی که در فرار یا غیبت به سر می برد یا به طور ارادی دچار مشکلی شده است و یا هر دلیل دیگری . این افراد نمی توانند از معافیت پزشکی حین خدمت استفاده کنند . در واقع طبق ضوابط و مقررات سازمان نظام وظیفه عمومی با آنها برخورد خواهد شد .

نظام وظیفه

مراحل دریافت معافیت پزشکی در حین خدمت

درخواست معافیت پزشکی حین خدمت

درخواست معافیت پزشکی حین خدمت به این گونه است که فرد باید به بهداری همان یگانی که در آن خدمت میکند مراجعه کند. پس از آن توسط شورای پزشکی مورد معاینه قرار میگیرد تا به او بنا به تشخیص پزشک معافیت دائم، معافیت از رزم و معافیت موقت ارائه شود. اگر مدت دوره ای که فرد مشمول توسط شورای پزشکی معاینه میشود. از 6 ماه کمتر باشد و پزشک تشخیص دهد که فرد نمیتواند باقی خدمت را انجام دهد معاف میشود و این مدتی که تحت نظر پزشک بوده از خدمات او محسوب میشود.

مراحل اداری دریافت معافیت پزشکی

مراحل اداری دریافت معافیت پزشکی حین خدمت قوانین و مقررات خاص خودش را دارد. فرد متقاضی ابتدا به پزشک مورد نظر در بهداری یگانی که آنجا خدمت میکند مراجعه کرده و توسط او معاینه میشود. بعد پزشک از او میخواهد تا برای معاینه دقیق به بیمارستان رفته تا معاینه با جزییات بیشتری صورت گیرد.

معافیت موقت پزشکی حین خدمت

معافیت موقت پزشکی حین خدمت امکان پذیر است؟ چگونه میتوان در حین خدمت از معافیت موقت بهره مند شد؟ معافیت موقت برای سربازان به این گونه است که آنها میتوانند به مدت 6 ماه و یا یک سال از رفتن به سربازی دوری کنند یعنی معافیت موقت بگیرند. اما پس از استراحت 6 ماهه و یک ساله توسط پزشک معاینه شده و پزشک تشخیص میدهد که میتواند خدمت کند یا نه؟


بیشتر بخوانید:شرایط استخدام افراد دارای معافیت پزشکی


انواع معافیت پزشکی حین خدمت چگونه است؟

انواع معافیت پزشکی در حین خدمت 3 نوع است:

  • معافیت از رزم در حین خدمت
  • معافیت دائم در حین خدمت
  • معافیت موقت در حین خدمت

که هر کدام را به طور مختصر و مفید توضیح دادیم. بیمارانی که دچار نقص عضو هستند و نمیتوانند فعالیت های نظامی را انجام دهند معافیت از رزم به آنها تعلق میگیرد. اگر این نقص عضو پس از مدتی برطرف شود به فرد معافیت موقت تعلق میگیرد. اگر نقص عضو به صورت همیشگی باشد و برگشت پذیر نباشد فرد معافیت دائم میگیرد.

حتی در طی 2 ماه دوره آموزشی افراد مشمول میتوانند اگر دچار بیماری و آسیبی شدند برای دریافت معافیت پزشکی در حین خدمت اقدام کنند. آنها با ارائه برگه ای ( به عنوان مدرک ) که از بیمارستان مربوطه که در آن معاینه شده اند میتوانند معاف شوند.

معافیت پزشکی حین خدمت چگونه امکان پذیر است؟

 

سوالات متداول

معافیت پزشکی چیست؟

یکی از انواع معافیت های نظام وظیفه است. که فرد مشمول میتواند با داشتن بیماری هایی چون: اعصاب و روان، دستگاه ادراری تناسلی، دستگاه گوارش، خون و انکولوژی و غیره میتوان برای گرفتن معافیت های پزشکی اقدام کرد.

مدارک لازم جهت دریافت معافیت پزشکی چیست؟

این مدارک برای دریافت انواع معافیت پزشکی برای بیماری های مختلف میباشد .
• فتوکپی کارت ملی
• فتوکپی از صفحات شناسنامه فرد مشمول
• به همراه داشتن عکس 3*4
• فتوکپی از آخرین مدرک تحصیلی
• وغیره

آیا فرد مشمول میتواند با داشتن معافیت پزشکی برای استخدام در سازمان های دولتی و غیردولتی اقدام کند؟

بله، سازمان ها در استخدام این افراد خود مختارند و استخدام این افراد مانعی ندارد.

معافیت از خدمت سربازی به چه معناست؟

`معافیت از سربازی یعنی اینکه فرد متقاضی بسته به شرایطی که دارد از خدمت سربازی باز بماند و در اصطلاح از سربازی معاف شود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مراحل دریافت معافیت پزشکی حین خدمت

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 286 نظر:
  1. سلام
    من بیماری آریتمی قلبی و تپش شدید دارم
    ینی گهگاهی یدفه ضربانم ب شدت میره بالا
    پزشک گفت ک زمانی ک ضربان میره بالا باید نوار قلب بگیری. ولی تپش قلبم خبر نمیکنه نوار بعدش گرفتم سالم بوده ینی تپش قلب اونموقع پایین اومده
    اگه حین خدمت دچار تپش قلب بشم میتونم معافیت بگیرم اگ اقدام کنم؟

    1. سلام خدمت شما.خانم حاجی محمدی هستم. گرفتن معافیت پزشکی به خصوص در حیطه قلب و عروق نیاز به بررسی دقیق علائم و مدارک دارد. با توجه به فوق بطنی یا بطنی بودن آریتمی و… بررسی می شود.

  2. سلام
    سال گذشته که MRI دادم برای کمرم توی جواب نوشته شده در تمام سطوح برآمدگی گسترده ای که باعث تنگ شدن کانال و سوراخ عصبی دو طرفه دیده می شود اما کمیسیون پزشکی این رو نادیده گرفت و من فقط معارف از رزم بخاطر کوتاهی دوطرفه تاندون آشیل شدم. با توجه به اینکه امریه هستم میتونم برای معافیت حین خدمت اقدام کنم؟
    و در صورت اقدام معافیت دائم میگیرم یا معافیت موقت شش ماهه؟

    1. به نسبت شدت بیماری و بررسی احتمالات درمان شدن بیماری با بررسی دقیق پرونده و شرایط بالینی فرد احتمال معافیت دائم هست

  3. سلام وقتتون بخیر
    بنده 7ماه خدمت هستم با مدرک فوق لیسانس تازه فهمیدم بیماری روماتیسم ستون فقراتم یا آنکیلوزان اسپوندیلیت دارم. فاکتور ژنتیکی بیماریم مثبت شده
    تا الان هم البته به خاطر جراحی ACL رباط صلیبی معاف از رزم بودم حالا امکانش هست معاف کامل بشم؟
    برای مراجعه باید به دفتر پلیس +10 مجدد برم یا مستقیم از یگانم اقدام کنم؟

    1. معافیت پزشکی برای سربازان حین خدمت از طریق پادگان می باشد

  4. سلام من فردا تاریخ اعزاممه پارگی کامل رباط صلیبی و مینیسک داشتم و ناپایداری زانو در حدی که در روز بیشتر از ۲ بار زانوم در میره درخواست معافیت دادم ولی معاف از رزم شدم از طرفی مشکل معده دارم در حدی که اگه چند روز غذا نخورم احساس گرسنگی نمیکنم و بشدت معدم میسوزه و حالت تهوع دارم و ریه م هم مشکل داره و بعد سی تی اسکن دکتر گفت مشکوک به آسمی و باید پرهیز کنی از خوردن بیشتر غذا ها خواستم ببینم میتونم همزمان برای هر سه تاشون حین خدمت اقدام کنم و معافیت دائم بگیرم یا ممکنه واسه هر سه معاف از رزم و انجام کارای سنگین بدن

    1. سلام جزایری هستم.برای همه بیماری ها هم زمان نمی توانید اقدام کنید.باید برای ۱ بیماری اقدام کنید و اگر به نتیجه دلخواه نرسید برای بیماری دیگر اقدام کنید.

  5. سلام من معاف از رزم هستم. آیا میتونم دوباره به کمیسیون پزشکی مراجعه کنم برای معافیت دائم.مشکل باد فتق دوطرفه دارم و آلرژی

    1. سلام، شما مجددا میتوانید که بر ای تجدید نظر اقدام نموده و بنابر تشخیص کمیسیون پزشکی نظام وظیفه مبنی بر معافیت دائم اقدام نمایید

  6. سلام ۴ ساله سرباز فراری هستم بخاطر بیماری سربازیم رو ول کردم هنوز هم بیمارم پرسجو کردم میتوانم معافی بگیرم میخواستم ببیم بخواهم اقدام کنم باید به کجا رو‌جوع کنم و روندش چطوریه

    1. با سلام باید به پلیس به علاوه ده اقدام کنید

  7. سلام خسته نباشید ببخشید بنده یک گوشیم ۹۹دیسبل شنوایی نداره طبق تشخیص abr و طبق نوار گوش ۸۰ درصد تا ۹۰ ب بالا شنوای ندارم مدرک تحصلیم زیر دپیلم هستم الانم ۷ ماه درحین خدمت هسم ایا میخاسم ببینم معاف میشم یا خیر ممنون

  8. سلام
    عمل کلستومی کلون در کودکی انجام دادم ۲ مرتبه
    آیا معافیت دایم دارد ؟

    1. سلام بله میتوانید معافیت دائم دریافت کنید.

  9. سلام من یکم مهر اعزام میشم برای آموزشی،قبلا عمل واریکوسل گرید سه انجام داد حالا بعد از دو سال عود کرده میتونم معافیت دائم بگیرم؟

    1. با سلام اگر عمل واریکوسل شما در یکی از مراکز درمانی نیروهای مسلح یا دانشگاهی انجام شده باشد با انجام سونوگرافی و بررسی های لازمه طبق نظر شورای پزشکی می توانید معاف شوید.

  10. سلام وقت بخیر من سرباز ۱۰ ماه خدمتم و از برج ۲ تا برج ۴ دوبار تحت عمل جراحی واریکوسل قرار گرفتم میخواستم بدونم که شانسم برای معافیت چقدره؟!

    1. سلام. اگر بعد از عمل جراحی همچنان واریکسل دارای عوارض برای شما باشد معافیت دائم تعلق میکیرد.

  11. سلام وقت بخیر بنده ۳ ماه از خدمتم میگزره به دلیل درد زیادی که داشتم ازمایش نوار عصب عضله دادم الان دکترا برام دیستروفی عضلانی نوع کمربند اندامی تشخیص دادن بنظر تون شانسه معافیت دارم وه همین طور معاف از رزم کوتاهی تاونده اشیلم هستم

    1. از طریق تایید پزشک معتمد نظام وظیفه امکان معایت وجود دارد و از طریق تایید کمیسیون

  12. سلام من ۸ ماه خدمت کردم پاهام پرانتزیه فاصله شون ۱۲.۵ سانت است آیا معاف می شم

    1. در این نوع معافیت مدرک تحصیلی هم ملاک هست مدرک تحصیلی تان را ذکر نکردید

  13. سلام و درود
    بنده ۶ ماه خدمت هستم و الان فهمیدم که بیماری فیستول مقعدی دارم و به بیمارستان ارتش مراجعه کردم و اونها من رو فرستادن دنبال ام آر آی و اینجور چیزها .
    به نظر شما امکان معافیت پزشکی من وجود دارد؟
    و اگر هم وجود دارد چقدر طول میکشد تا معاف شوم؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه با ارایه نامه ی تاییدیه برای پلیس +10 در جهت تشکیل کمیسیون اقدام کنید و با رای تایید کمیسیون امکان معافیت وجود دارد

  14. سلام
    من در سال ۱۳۸۴ تشنج کردم و تا الان دارو مصرف میکنم و سابقه بیماری شدید دارم . ‌ از ۳ پزشک متخصص مغز و اعصاب نامه دارم .
    من در پادگان ۳ ماهه خدمت میکنم و در پادگان روبروی سربازان تشنج کردم و سربازان هم مرا دیدند
    و من بعد از ۲روز در خانه تشنج کردم وبا آمبولانس به بیمارستان ارتش تبریز اعزام شدم و نوار مغزی من و جواب ام آر ای من خوب نیامد دکتر گفت که اعصاب و مغزت نا آرام است .و دکتر برگه کمیسیون پزشکی معرفی کرد می خواستم بدونم میتوانم معافیت پزشکی کلی دریافت کنم ‌ ؟

  15. سلام من ۲۷ سالمه بعد غیبت دارم بعدمیخواستم بدونم میتوانم در حین خدمت برای معافیت اقدام کنم دیسک کمر و سیاتیک شدید ۴۵ دیقه پیاده روی کنم یا بیستم درد شدیدم شروع میشه در حالی که نمی‌توانم رو پاهایم بیستم و ران و لگن تق تق شدید دارد صداش خیلی واضع است و نزدیکای ۱۵ سانتپاهایم پرانتزی است ولی ۲ ۳ ماه دیگه اعزام میشم میتوانم در حین خدمت اقدام به معافیت کنم غیبتم دارم

    1. سلام برای گرفتن معافیت پزشکی غیبت لحاظ نیست و با داشتن غیبت هم میتوانید برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید

  16. سلام جناب من در مرقصی خدمت بودم دستم شکست الان ۳ ماه استعلاجی برام زدن ایا این ۳ ماه جز خدمات حساب می شود یا نه

  17. سلام ،بنده تو ماه اول اموزشی معاف موقت یکساله شدم الان بعد از دو ماه زنگ زدن گفتن بیا برا تسویه، سوالم اینه ک معاف دائم شدم ؟ یا اینکه کلا از خدمتم ک نیرو دریایی ارتش بود حذف میشم تا دوباره اعزام بشم؟

  18. سلام وقت شما بخیر بنده مشکل کوتاهی پا دارم از لگن تا زانو پلاتین تو پام هست پام کوتاه هست مشکل معده اینها دارم رفتم خدمت روز اول از بهداری فرستادن کمیسیون بیمارستان گفتن نه خدمات انجام بدم نه رژه نه پیاده روی نه حمل سلاح نه نگهبانی نه نشستن هیچ کاری انجام نباید بدم بعدش معده ام خراب شد اذیت شدم مشکل اعصاب تند تشدید پیدا کرد دوباره بهداری بعد ازسه روز نه غذایی خوردم نه دستشویی دوباره فرستادن کمیسیون پزشکی اینبار گفتن تشدید بیماری نقص عضو بیماری جدید معافیت شیش ماهه زدن گفتن بعد از این مدت باید برم جایی که تسویه کردم تو نظام وظیفه حالا نظر شما چیه معافیت دائم بعدش میدن بهم یانه منتظرم جواب بدین باتشکر البته ببخشید مدرک لیسانس قبل از اینها گرفتم

    1. دارندگان مدرک کارشناسی کوتاهی بیش از ۵ سانتی متر معافیت دائم صورت میگیرد و کوتاهتر از ۱ تا مساوی ۵ سانتی متر معافیت از خدمات رزمی میگیرد

  19. سلام وقت بخیر
    من آموزشی هستم و بخاطر مشکل استخوان (پرانتزی بودن پاهام) و افتادگی دریچه قلب از زمانی که رفتم پادگان و رژه و کار های دیگر را انجام میدهم دچار مشکل شدم مخصوصا از ناحیه زانو که خیلی درد می‌گیرد و نمیتوانم مثل قبلا زیاد راه بروم یا بایستم
    و گهگاه کمی درد قلب حس می کنم
    امکان معافیت از رزم یا دائم وجود دارد یا خیر؟

  20. سلام خسته نباشید من اول خدمت معاف از رزم شدم الان بیماریم تشدید شده و نمرش ۸ شده و لیسانس هستم میخواستم اگر بیمارستان یگان خدمتیم برای کمیسیون ننویسه میتونم از بیمارستان تهران یا شهر دیگه اقدام کنم /؟

    1. سلام از طریق یکی از بیمارستان های معتمد سپاه اقدام کنید

  21. سلام بنده تیروئید کم کار و غلظت خون دارم و در حین خدمت هستم و این مشکلات رو بیان نکردم تا پذیرش شوم حال آیا معاف میشوم یا خیر ؟؟؟

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی با تعیین سطح بیماری های شما برای شما معافیت دائم یا معافیت از رزم لحاظ میشود.

  22. سلام من 4ماه پیش را در حین خدمت معافیت بگیرن رفتم بیمارستان 505 اعصاب روان الان 5ماه نامه ن اومده چه کار کنم

  23. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم تا زمان تشکیل کمیسیون پزشکی حین خدمت که طبیعتا ۱ تا ۲ ماه زمان میبره سرباز تو این مدت باید برگرده سر یگان خدمتیش؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم اگر در حین خدمت باشید میتوانید از طریق بهداری اقدام کنید در صورتی که برای شما معافیت موقت اعمال شد که مشکلی ندارد اما اگر معافیت موقت یا مرخصی داده نشد باید برگردید و پرونده شمل توسط شخص دیگری پیگیری شود

  24. سلام
    من نامه از کمیته امداد برای انتقالی گرفتم ، آیا یگان با انتقالی سریع من موافقت میکنه … ؟

  25. سلام من در حین خدمت هستم و ۳ روز پیش کمیسیون داشتم برای دیسک کمر
    نامه ای به من دادن که نظر شورا معافیت دائم است و ۴۵ روز به من استعلاجی دادن بعدش باید برم لویزان شورای عالی
    آیا کار معافیت من تموم شده یا باید منتظر بمونم

  26. سلام من الان دوازده ماه خدمتم ودکتر گفت باید کیسه صفرا و تعال را در بیارم اگر عمل کنم احتمال معافیت دایم هست

      1. سلام خسته نباشید من در حین خدمت معاف دائم بشوم ۱۰ ماه که خدمت کرده رویه کارتم مینویسن یا نه

  27. سلام وقت بخیر بنده در حین خدمت ب خاطر بیماری پوستی هم کمیسیون بیمارستان و هم شورای عالی منو معاف دائم کردن و کامل با پادگانم تسویه کردم.برای مراحل بعدیه صدور کارت ک رفتم نظام وظیفه شهرمون اونحام برام نوبت کمیسیون گذاشتن میخواستم بدونم طبق روال قانونی بوده؟ و مشکلی برام پیش نمیاد؟

      1. سلام من معاف از رزم قفسه سینه هستم ولی قوزک پای چپم حین راه رفتن درد شدید داره (از بچگی) کلا همیشه درد میکنه بنطرتون معاف داعم بهم تعلق میگیره؟

        1. در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت خواهید داشت

  28. سلام وقت بخیر بنده در حین خدمت ب خاطر بیماری پوستی هم کمیسیون بیمارستان و هم شورای عالی منو معاف دائم کردن و کامل با پادگانم تسویه کردم.برای مراحل بعدیه صدور کارت ک رفتم نظام وظیفه شهرمون اونحام برام نوبت کمیسیون گذاشتن میخواستم بدونم طبق روال قانونی بوده؟ و مشکلی برام پیش نمیاد؟

  29. سلام پسرمن یک هفته اول آموزشی رفت وبعدگفت اعصابم نمیکشه وتسویه کرده باپادگان واومده حالابعدازپنج روز پشیمانه ومیخادبره میتونه دوباره بره پادگان؟

  30. سلام وقت بخیر تقریبا ده‌ روز قبل رفتم معاینه دیسک گردن داشتم نوشت واس MRI و جوابش این بود که
    هرنیاسیون سانترال در دیسک C4-C5 و پارسانترال راست C5-C6 نمایان است که اثر فشار روی کانال را دارد کمیسیون رفتم دیدم که واسم نوشت طبق ماده ۶بند ۲ اونا نظرشون این بود تو شهرستان بعد الان نوشتن اعزام میشم به تهران واسه ۱۸,ام بنظرتون رای چی میشه با توجه ب این مدارک و رای ممنون میشم جواب بدین

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  31. سلام و خسته نباشید جواب ام ار ای بنده هرنیاسون سانترال در دیسک c4-c5 و پاراسنترال راست c6-c5 نمایان است که اثر فشار روی کانال را دارد بود امروز کمیسیونم بود
    دیدم نوشتن
    به علت داشتن فلان مریضی نظریه کمیسیون بند ۶ماده ۲ جهت معرفی به شورای پزشکی تهران بنظرتون معاف میشم !؟یا چی میشه نظریه اونا هم

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  32. سلام یک هفته از اموزشیم میگذره و بخاطر ورم معده و التهاب چون نمیتونم غذا بخورم اختلال‌ خواب دارم حالت تهوع و استفراغ زیاد
    پزشک پادگان نامه بهم داد که برم کمسیون پزشکی احتمال معافی هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به رای کمیسیون یا معاف از دائم یا معاف از رزم خواهید شد.

  33. سلام من یک هفته آموزشی بودم و چون مشکل ورم معده التهاب دارم نه غذا میتونم بخورم اختلال خواب دارم و حالت تهوع استفراغ زیاد دارم.. چون خیلی حالم بد میشه
    که پزشک پادگان بهم نامه داده که برم برای کمسیون پزشکی میتونم معاف بشم؟

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به رای کمیسیون یا معاف از دائم یا معاف از رزم خواهید شد.

  34. سلام. بنده قبل از خدمت اعزام به خدمت بواسیر داشتم که در طول خدمت این بیماری تشدید شده و به نوعی اذیت کننده. قصد جراحی و درمان دارم. آیا معافیت موقت حین خدمت شاملم میشه و مدتش چقدر است؟

  35. سلام من حین خدمت، مشهد کمیسیون پزشکی رفتم رای به معافیت دادن منتها گفتن باید کمیسیون تهرانم بری
    ایا کمیسیون پزشکی تهران میتواند رای به انتقالی من به محل سکونت بدهد چون خودم اگر بیام شهر خودم و فیزیوتراپی بتونم برم مشکلی ندارم
    سوالم اینه که ایا اصلا میتواند چنین رایی بدهد

  36. سلام خسته نباشید
    بنده قبل از خدمت واریکوسل گرید ۳ داشتم که عمل کردم اما از زمانی که رفتم خدمت دوباره به علت رژه و نگهبانی دادن عود کرده اگه معافیت بگیرم کارت معافیت پزشکی میدن یا پایان خدمت؟

  37. سلام
    بنده ۴ ماه هست که سرباز هستم و قبل از خدمت عمل واریکوسل گرید ۳ انجام دادم ولی تو خدمت عود کرده آیا میتونم معافیت پزشکی بگیرم؟
    سوال بعدی که داشتم روی این کارت معافیت پزشکی درج میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      امکانش هست در رابطه با سوال دوم با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

  38. سلام من حین خدمت تصادف کردم و معافیت موقت ۶ ماهه گرفتم آیا جز خدمت محسوب میشه؟

  39. سلام من معافیت از رزم دارم به دلیل پارگی رباط صلیبی و مینیسک یک پا . الان پاک اذیتم می‌کنه سر پا وای میشیم درد میگیره و صدای زانو خیلی زیاد شده پای جراحی شدم واقعا فشار روش زیاده آیا بنده به نظرتون شانسی دارم؟
    واین که اگر بخوام اقدام کنم برای معافیتت باید چیکار کنم . من سرباز هستم

  40. سلام .
    من تمام مراحل اعزام به خدمت رو گذروندم و امریه گرفتم . الان که قراره اعزام بشم برای پام مشکلی پیش اومده که نمی تونم درست راه برم . می خواستم که قبل از اعزام برای معافیت از رزم اقدام کنم به من گفتند که امریه باطل می شه . سوال من اینه ، اگه در حین خدمت و در دوران آموزشی برای معافیت از رزم اقدام کنم آیا امریه باطل می شود ؟

  41. سلام وقت بخیر
    آیا کمیسیون پزشکی میتونه نامه بزنه که شخصی (به واسطه بیماریش) شرایط خدمت در هیچ شهری غیر شهر خودش رو نداره؟

  42. سلام وقت بخیر
    کمیسیون میتونه نامه بزنه که شخصی به واسطه بیماریش شرایط خدمت در هیچ شهری غیر شهر خودش رو نداره؟

  43. سلام بعد اینکه شورا پزشکی عالی معافیت دائم رو تایید کنه و با یگان تسویه کنیم و دفترچه بیمه رو ابطال کنیم ممکنه نظام وظیفه تایید نکنه و برگردونه سر خدمت ؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  44. سلام
    من تعداد 60 تا لیپوم بزرگ و کوچیک تو همه جای بدنم دارم که بعضی هاشون درد هم میکنه رفتم برای پاتالوژی خوش خیم بوده و لیپوم
    با توجه به تعدادش و درد معاف نمیشم؟

    1. سلام طبق قوانین نظام وظیفه افرادی که به عنوان مشمولین معافیت دائم پزشکی در نظر گرفته می شوند بایستی دارای بیماری روانی و یا جسمی باشند که به سبب این بیماری توانایی های لازم برای انجام فعالیت های سنگین سربازی را از دست داده باشند. با توجه به نوع و درجه سختی بیماری لنفومای پوستی، در صورت تایید پزشکان سازمان وظیفه، افراد می توانند معافیت پزشکی لنفومای پوستی را دریافت کنند.

  45. سلام من سه ماهه خدمت هستم مشکل فرورفتگی قفسه سینه دارم به حدی فرو رفتس که فشار آورده به قلبم و گاهی ناحیه قلبم درد میکنه میخواستم بپرسم میتونم معافیت دایم بگیرم چون واقعا اذیت میشم

    1. سلام
      بیماری / نام بیماری / شرایط بیماری / نوع معافیت /امکان بررسی معافیت حین تحصیل
      بیماری های ریه و قفسه صدری /سینه فرورفته /همراه با اختلال واضح بالینی ( و تأیید پاراکلینیک )در عملکرد قلب (EF کمتر از ۵۰ )یا ریه(FVC کمتر از ۴۰درصد پایه)/معاف دائم/ خیر
      بیماری های ریه و قفسه صدری /سینه فرورفته /بدون اختلال تنفسی و قلبی /معاف از خدمات رزمی/خیر

  46. سلام بنده 6 ماه خدمت میکنم افتادگی دریچه میترال قلب دارم از قبل خدمت بوده و چیزی نگفتم تا الان اگ اقدام کنم چ نوع معافی تعلق میگیره؟؟

    1. سلام
      میتوانید برای معافیت پزشکی اقدام کنید اما برای بررسی بیشتر پرونده پزشکی شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  47. سلام خسته نباشی من هم واریکوسل داشتم عمل کردم هم چشم یکیش نمرش 4.5یکیش 2.5استیگماتم دارم آب مروایدم دارم تنبلی چشمم دارم یک عمل جراحیم انجام دادم که تاندون مچ دستم پیوند خورده امکانش هست معاف بشم

    1. یلام وقتتون بخیر معافیت به مدرک تحصیلی شما مرتبط میباشد و برای بالابردن شانس معافیت با کراشناسان ما صحبت کنید

  48. سلام ممنون برای وقتی که میزارید

    من شش ما غیبت داشتم بعد درخواست معافیت پزشکی قبل از اعزام به خدمت کردم برای کم شنوایی
    بار اول شنوایی 40 . 45 بود اعتراض زدم وبار دوم 50. . 45 شد ولی بازم معاف دایم نشدم گفتن باید جفت گوش ها 50 درصد باشه گفتم ببینم منی که غیبت دارم شش ما می تونم حین خدمت برای کم شنوایی اعتراض بزنم .

    1. سلام وقتتون بخیر تا یک هفته بعد از آمدن رای کمیسیون امکان اعتراض وجود دارد. .

  49. با سلام من الان ۶ ماه دنبال کار های معافی هستم دوماه هست معاف شدم برگه معافیت دارم به یگان خدمتیم من وزارت دفاع هستم ولی معاف بیمارستان ارتش شدم و دوماه هست هنوز تسویم نیومده چقدر طول میکشه تسویه بیاد الان ۶ ماه هست دنبال معافی هستم معاف شدم ولی تسویگ نمیاد چرا؟

    1. سلام وقتتون بخیر از طریق سازمان نظام وظیفه اقدام بفرمایید.

  50. سلام من سال ۹۵ درحین خدمت سربازی در مرزبانی از بالای خودرو در منطقه مرزی سقوط کردم و کمدم اسیب دید و در کمسیون پزشکی استان محل خدمتم معاف دایم شدم ولی در کمسیون پزشکی تهران برای میزان جانبازی هیچ درصدی تعلق نگرفت و از انجام امورات عادی روزانه به دلیل این مشکل عاجزم اگر به نتیجه کمسیون اعتراض کنم میتونم به حقم برسم؟

  51. سلام خسته نباشید من ۶ ماه به سختی خدمت کردم و برای معافیت سوال داشتم من یک چشمم ۳ و چشم دیگرم ۲ و یک پلاتین حین خدمت در کف پام گذاشتم می خواستم ببینم معافیت میدن معافیت کامل عینکم نمیزنم

    1. سلام وقت بخیر
      بیماری های چشم برای معافیت پزشکی به مدرک تحصیلی بستگی دارد

  52. سلام خسته نباشید.بنده دیسک کمر bulgingو دیسک گردن دهیدراسیون و تنگی کانال خفیف نخاعی و تنگی کانال خفیف گردنی و پارگی ناقص رباط صلیبی و صافی کف تقریبا خفیف و آرتروز شانه ی خفیف دارم.پیش ی دکتر رفتم گفت معافیت نمیدن.با این همه مشکلات ینی واقعاً مگه میشه؟

  53. سلام خسته نباشید.بنده دیسک کمر bulgingو دیسک گردن دهیدراسیون و تنگی کانال خفیف نخاعی و تنگی کانال خفیف گردنی و پارگی ناقص رباط صلیبی و صافی کف تقریبا خفیف و آرتروز شانه ی خفیف دارم.پیش ی دکتر رفتم گفت معافیت نمیدن.با این همه مشکلات ینی واقعاً مگه میشه؟

  54. سلام خسته نباشید.بنده دیسک کمر bulgingو دیسک گردن دهیدراسیون و تنگی کانال خفیف نخاعی و تنگی کانال خفیف گردنی و پارگی ناقص رباط صلیبی و صافی کف تقریبا خفیف و آرتروز شانه ی خفیف دارم.پیش ی دکتر رفتم گفت معافیت نمیدن.با این همه مشکلات ینی واقعاً مگه میشه؟

  55. سلام من ۴ ماه هست ک خدمت هستم مشکل قلبی دارم به طرزی که خیلی گاهی اوقات ضربان قلبم بالا میره و درد شدید دارم اصلا جا و مکانم نداره فقط معاف از رزم شدم میخام بدونم الان اگه اقدام کنم واسه معافیت دائم به جایی میرسه؟

  56. سلام بنده یکم خرداد۱۴۰۱ بعد تو صف تشنج کردم وسابقش داشتم…
    میشه معاف دائم گرفت

  57. سلام من درحال خدمتم معاف از رزمم بخاطر پای پرانتزی…میخاستم بدونم میتونم دوباره برای معافیت اقدام کنم؟
    چون من دیپلمم و ده سانت فاصله دارن پاهام با چرخش زانوی تیبیا…فک میکنم چرخش زانومو سری قبلی متوجه نشدن

  58. سلام خسته نباشین من معافیت موقت ۶ ماهه اعصاب و روان بهم خورده میخواسم بدونم بعد از این شیش ماه اگه مشکل تا حدی بر طرف شد بعدش جز سربازان گروه ب معرفی میشم یا نه سالم میخوره بهم؟

  59. سلام روز بخیر
    بنده دچار ژنوواریوم هستم (پرانتزی زانو)
    و در حین خدمت سربازی هستم
    خواستم بدونم با انجام این عمل جراحی معاف دائم میشم از خدمت؟!

  60. سلام خسته نباشید من مشهد سربازم در حین خدمت درخواست دادم برای معافیت منو فرستادن بیمارستان ۵۰۲ ارتش تهران اونجا معاینه کردن و بهم ۳۰ روز استراحت دادن
    من الان ۳۰ روز استراحتم تموم شده ولی هنوز بهم اطلاع ندادن که معافم یانه میخواستم بپرسم چقدر طول میکشه تا جواب بدن؟!

  61. سلام من برای معافیت چشم پزشکی کمیسیون رفتم گفتن تو معاف میشدی ولی به دلیل اینکه عینک نزدی معاف از رزم میشی

  62. سلام وقت بخیر . من اوایل خدمت به خاطر شرایط بد روحی از طرف پادگان به بیمارستان 505اعزام شدم که برام تاریخ شورا تعیین شد و دارو تجویز کردن . میخوام بدونم الان که شرایطم خیلی بهتر شده و عملا هیچ مشکلی برای ادامه خدمت ندارم ، میتونم توی شورا کارت پایان خدمت عادی بگیرم یا ممکنه گروه ب و معاف از رزم کنن ؟

  63. سلام روز بخیر
    بنده 5 ماه خدمت هستم و دچار بیماری پای پرانتزی هستم که بیش از 12 سانتی متر است، تصمیم به عمل جراحی گرفتم و اخر همین ماه وقت عمل دارم، خواستم بدونم میتونم معافیت دائم بگیریم یا خیر.
    ممنون از شما

  64. سلام خسته نباشید
    من جراحی دیسک کمر داشتم دکترم گفته معاف میشی از طرفی هم جواب کمیسیون هم ۲ ماه طول میکشه بفرستن برای یگان خدمتی سوالم اینه که اگر معاف بشم باید اون ۲ ماه رو تو یگان بمونم یا مرخصی میدن؟

    1. سلام خدمت شما، بعد از ثبت درخواست در بهداری پادگان ، برای کمیسیون پزشکی در بیمارستان و کمیسیون نظام وظیفه در یگان ارجاع داده میشود، بعد از جلسه ی نظام وظیفه رای صادر میشود. در این مدت حضور در پادگان لازم است.

  65. سلام من در حین خدمت درخواست معافیت پزشکی دادم بنا به معاینه پزشک بند 33 ب کراتوکنوس پیشرفه با عارضه بینایی و معاف دائم ثبت کرده چقدر احتمال داره در کمیسیون پزشکی در تهران با معافیت بنده موافقت کنند

  66. سلام خسته نباشید… من 6 ماه هست ک خدمت هستم
    پدرم زن دوم دارد و یه پسر 7 ساله…
    ولی هنوز مادرمو طلاق نداده آیا می‌شود… در حین خدمت طلاق بگیرند و از خدمت معاف شوم؟

      1. سلام.من 7روزدرآموزشی هستم مشکل نرمی دریچه ی میترال قلب دارم و واریکسل گرید4 دارم آیا معاف میشوم….؟
        بهداری پادگان نامه زده برای کمیسیون…

        1. سلام. بسته به میزان اختلال ایجاد شده در عملکرد عادی قلب ممکن است به طور دائم معاف شوید از صرفا از خدمات رزمی معاف شوید . برای بیماری واریکوسل اگر تا کنون جراحی نکرده باشید به شما ۶ ماه معافیت موقت جهت طب درمان داده میشود اگر پس از طی مدت مذکور بیماری عود کند و گرید آن به ۳ برسد به طور دائم معاف خواهید شد در غیر اینصورت معاف از رزم میشوید.

  67. سلام
    من سه‌ماه تست که دارم در یگان خدمت میکنم الان مشکل اعصاب و روان شدید دارم میتونم معافیت بگیرم؟

  68. سلام من دیابت دارم حین خدمت داخل بهداری متوجه شدم معافیت میتونم بگیرم

    1. اگر دیابت عوارض بالینی داده باشد به چشم کلیه قلب زده باشد و مزمن باشد بله می توان معاف شوید

  69. سلام،خسته نباشید
    من دستم پلاتین داره اما هنگام اعزام به خدمت نگفتم به پزشک تا معاف از رزم نشم، میخواستم بپرسم اگه حین خدمت بخوام پلاتین رو دربیارم معاف از رزمم میکنن یا نه؟!

    1. سلام. بله اگر نیاز به دریافت مرخصی استعلاجی دارید باید فرماندهی را در جریان نوع بیماری قرار دهید.

  70. سلام، وقت بخیر، بنده دچار بیماری راشیتیسم هستم وسال گذشته برای معافیت اقدام کردم واز سوی شورای عالی رای مثبت گرفتم اما نظام وظیفه محل سکونتم مخالفت کرد، الان سرباز هستم و 5 ماه خدمت هستم، خواستم بدونم امکانش هست اقدام کنم برای معافیت دائم، چون واقعا دارم اذیت میشم و درد میکشم.
    ممنون از شما.

    1. سلام وقت بخیر می توانید درخواست کمیسیون پزشکی داشته باشید

  71. سلام بنده ۳ماه خدمت هستم تیک عصبی دارم ودچار دیسک گردن هستم ۶تا ازمهر هام آسیب دیده امکان معافیت وجود داره

    1. سلام وقت بخیر با توجه به شدت آسیب شرایط شما در کمیسیون پزشکی سنجیده می شود و در صورت تایید می توانید معافیت بگیرید

  72. سلام وقت بخیر بنده حین خدمت دچار حادثه در بیرون از محل پادگان و تایم غیر خدمت شدم و باعث شد که دیسک کمرم پاره بشه حدود یک ماه مرخصی دادن بهم و بعدش ارجا دادن به کمیسیون الان یک ماهم هست که هنوز جواب کمیسیون نیومده و میگن باید یکماه دیگه صبر کنم تا جواب بیاد
    میخواستم ببینم اگه معاف نشم این تایم دوماهی که خدمت نرفتم چجوری حساب میشه غیبت میخورم؟

    1. سلام. دوره معافیت موقت جز خدمت سربازی نیست و از مدت خدمت شما کم نمیکند.

  73. سلام خسته نباشید دفتر پست کردم روز اول پزشک دید چیزی نگفت بند عمل کردم چسبندگی بود معد به رود و عمل دوم وارکسل بود به خاطره عمل رفتم سربازی درد گرفت هی فشار به خودم اومد عمل قفل می شد میتونم معافیت بگیرم وزنم ۴۷ هرچی میخورم چاق نمیشم سربازی رفتم بدتر وزن کم میکنم کلان بدنم ناقصه معافیت میتونم بگیرم

    1. سلام وقت بخیر با توجه به مشکلاتی که دارید امکان گرفتن معافیت وجود دارد ولی در هر صورت باید کمیسیون پزشکی برای شما تشکیل شود

  74. سلام
    من ۲۷ سالمه و در حین خدمت هستم و غیبت هم ندارم یه مشکل دارم این هست که فک پایینم دندان ندارم یعنی پوسیده شده بود کشیدمش والان غذا خوردن برایم مشکله ، آیا معاف دائم میشم یا نه ؟

    1. سلام وقت بخیر امکان دریافت معافیت دائم برای شما کم است

  75. سلام من حين خدمت طبق نظر كميسيون وشوراي عالي معاف دائم شدم تسويه هم كردم گفتن ببرم نظام وظيفه ايا تو نظام وظيفه ممكنه مشكلي بخوره ؟

  76. سلام من ۱۰ ماه خدمت کردم پدر مادرم سه سال هست ک جدا شدن یه برادر بزرگ تر دارم اونم خدمت هست ما با مادرمون زندگی میکنیم و هیچ راه درآمدی نداریم میخواستم بدونم من ک برادر کوچک تر هستم امکانش هست اقدام کنم واسه معافیت در حین خدمت؟

    1. سلام خدمت شما یکی از شرایط گرفتن کفالت این است که تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال خانواده باشید،اما میتوانید تا اتمام خدمت برادر بزرگتر به صورت موقت ایست خدمتی بزنید،البته با بررسی شرایط جسمانی مادر ممکن است کفالت شامل شود که بایدتوسط مشاوران بررسی شود.

  77. سلام بنده اکتوپی و اتروفی شدید بیضه دارم ایا امکان معافیت دائم وجود داره؟

      1. میشه بفرمایید چه شرایطی در این مورد باعث معافی میشه؟

  78. سلام من ۱۰ ماه خدمت کردم الان به دلیل دیکس کمر سیاتیک ۶ ماه ایست خدمت بم دادن الان کمرم بد تر شد معاف میشم یا نه

    1. من معاف دائم از خدمت سربازی شدم از تهران ولی هنوز کارت ندادن ارومیه رفتم منو فرستادن شورای عالی بهم گفت برو خدمت ئ برگه هم ندادن ..و رفتم پادگان گفتن از آما کسر شدی ..الان ۱۰ساله بلاع تکلیفم..اگر میشه راهنمایی کنید مننون میشم.

      1. باسلام شما می توانید برای دریافت کارت به مرکز وظیفه عمومی شهرتان مراجعه کنید

  79. سلام من رباط صلیبیم و مینیسکم پارس و خالی میکنه و قفل میکنه الان چهار روزه رفتم خدمت وضعیت پام خیلی بد شده و خیلی ورم کرده و حرکاتمو محدود کرده میتونم معاف یشم؟

  80. سلام من hpv تناسلی دارم، سوزش و خارش دارم کلان و چندین دفعه هم کرایو کردم ولی دوباره عود کرده بیماریم ایا میتونم معافیت بگیرم چون واقعا دارم اذیت میشم و قصد ترک خدمت دارم

  81. سلام. اگر کسی در حین خدمت معافیت دائم بگیره اون مدتی که خدمت کرده در کارت معافیتش ذکر میشه یا خیر؟ راهی وجود داره که تشخیص داد فرد قبل از اعزام به خدمت معافیت گرفته یا در حین خدمت معاف شده؟

  82. سلام من دراولین روز اموزشی سرگیجه و بالرز زیاد وفشار بالا به بیمارستان فرستادن ومن معاف رزم فک ودهان هستم وعمل شدم در ۹ماهگی ومیتونم معاف دائم گرفت. باتشکر

  83. سلام من 4 ماه از سربازی سپری شده داره میره داخل ۵ ماه بنده معاف از رزم به خاطر صافی کف پا
    به خاطر صافی کف پا الان کمردرد گرفتم وزن هم زیاد است
    میخواستم ببینم معافیت دائم میتونم بگیرم به بهداری یگان رفتم میگه چون سرباز کم هست نمیفرستمت دنبال معافیت بیام تهران مشکلم حل میشه
    راهنمایی هم میشه بکنین چیکار باید بکنم

  84. من مشکلات خانوادگی دارم وخرج خوانوادمون من میدم پدرم هم بیماری اعصاب روان دارد خود هم رفتم یک ماه به خدمت فرار کردم لطف کنید به من یه راهی نشان بدهید من معافیت پزشکی از طرف پدرم یاخودم بگیرم

  85. سلام پسرم در حال خدمت است تازه دوره ای اموزشی رو گذرونده رفت یگان .از کودکی اسم شدید داشته الان هم به خاطر عرق دست معاف ازرزم شده الان دوچار بیماری پوستی کف پا وهمین طورمشکل تنفسی شد به حددی که تپش قلب شدید داره ایا می توانم براش معاف دائم بگیرم

    1. سلام. برای معافیت پزشکی حین خدمت فرد مشمول باید از طریق بهداری یگان محل خدمت اقدام کند .ااز این طریق فرد برای بررسی مجدد به بیمارستان و سپس کمسیون منتقل خواهد شد.

      1. ایا تجدید دوره خواهی شد وهر چقدر اموزشی کرده باشی میپره

  86. سلام وقت بخیر،بنده معاف از رزم از بیماری قلبی بنام وازوگال شدم،تو حین اموزشی دوبار بیهوش شدم و قلب درد شدیدی گرفتم بهداری یگان هم رفتم اما گفتن نمیشه بفرستیم کمسیون مجدد،میخواستم بدونم الان من وضعیت قلبم خیلی بدتر شده باید چکار کنم بهداری هم میرم میگه نمیشه!؟؟

  87. سلام
    من ماه پیش تو آموزشی میدان تیر گوش چپم پردش پاره شد0 بعد از 4 روز سوت کشید و دیگه قطع نشد و رفتم دکتر بیرون گفت سوت گوشت هیچ وقت خوب نمیشه و شنوایی کم شده و شبا خواب ندارم به خاطر سوت تو مخمه
    و رو اعصابم تاثیر گذاشته آیا میتونم معافیت دائم بگیرم و آیا باید برم از آموزشی صورت جلسه بگیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام. در صورت داشتن مشکلات پزشکی نیاز به تهیه صورت سانحه نیست .برای دریافت معافیت پزشکی باید درجه شنوایی گوش به طور دقیق و ترجیحا در بیمارستان های نظامی اندازه گیری شود تا بتوانیم در مورد نوع معافیت نظر قطعی داد.

  88. سلام من در رفتگی مکرر شانه چپ‌و راست دارم،الانم ۴ماهه ک‌ سربازم کمسیونم رفتم معاف از رزمم کردن ایا میتونم کاری کنم تا معافیت دائم بگیرم؟

    1. سلام. اگر در حین خدمت سربازی به فاصله کمتر از یکماه ۲ بار دچار دررفتگی کتف شوید برای بررسی مجدد به کمسیون ارجاع داده میشوید و پرونده برای معافیت دائم مورد بررسی قرار میگیرد.

  89. با سلام و خسته نباشید
    من الان آموزشی هستم ۴ تا مهره کمرم شکسته و معاف از رزم هم هستم،اما دکتر الکی نوشته مشکل حرکتی نداره ولی متاسفانه درد کمرم نمیذاره راحت باشم همیشه در اذیتم شدید،خود دکتر پادگان هم گفته خودتو به یه دکتر خوب معرفی کن چند روزیم هست غیبت دارم نتونستم برم میخواستم راهنماییم کنین ببینم چیکار میشه کرد
    لازم به جراحی هم باشه قبول میکنم
    فقط میخوام معافیت بگیرم
    اصلا قادر به ادامه خدمت نیستم لازمم باشه میخوام جراحی کنم

    1. سلام طبق آیین نامه اگر بیش از ۳مهره شکستگی دارد امکان معافیت وجود دارد ، برای تکمیل پرونده پزشکی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

    2. من ۵۰درصد سوختگی‌داره بدنم ،دفترچه رو فرستادنی اقدام کردم برای معافیت دائم ندادن بهم بخاطر مدرک لیسانسم منو معاف از رزم کردن، ایا میشه حین خدمت اقدام به معافیت دائم کرد؟؟

  90. سلام خسته نباشید من درد سیاتیک دارم و انتشار پیدا میکنه به پای چپم میخواستم بدون برا من معافیت پزشکی موقت یا دائم تعلق میگیره؟

    1. سلام طبق نظر پزشک و شدت سیاتیک و همچنین تایید متخصص نیروهای مسلح بررسی میشود.

  91. سلام هشت ماه دارم خدمت می کنم سه تا از مهره هام درگیر دیسک شدید و پارگی شده اگر اقدام به معافیت کنم آیا معاف میشم

  92. سلام من آموزشی را تمام کردم ومنطقه دوری افتادم میشه جای نزدیکی بندازید ومن مشکل کف پا دارم آیا حین خدمت میشه درخواست کمیسیون بدم با تشکر

  93. سلام بنده سه ماهه خدمت میکنم
    الان از بهداری سونوگرافی من رو بررسی کردند گفتند واریکوسل گرید 3داری
    آیا میتونم برای معافیت دائم اقدام کنم؟

  94. سلام من 18 سال دارم به دلایل مشکلات خانوادگی از قدیم به خودکشی و اعصاب روانی دچارم الانم در حال خدمت گروه ب هستم ولی اصلا نمیتونم خدمت کنم و واقعا تهت فشارم و به فکر خودکشی و فکرم همیشه مشغوله خواستم ببینم برای کمیسیون معافیت قبول میکنن؟؟…؟
    لطفاً راهنمایی کنید خیلی خیلی بهم فشار میاد

    1. سلام. خیر کمسیون با بررسی همه جانبه رای به معافیت از رزم داده است و در این شرایط باید تابع قانون باشید.

  95. سلام من 18 سال دارم به دلایل مشکلات خانوادگی از قدیم به خودکشی و اعصاب روانی دچارم الانم در حال خدمت گروه ب هستم ولی اصلا نمیتونم خدمت کنم و واقعا تهت فشارم و به فکر خودکشی و فکرم همیشه مشغوله خواستم ببینم برای کمیسیون معافیت قبول میکنن؟؟…؟

    1. سلام. خیر کمسیون با بررسی همه جانبه رای به معافیت از رزم داده است و در این شرایط باید تابع قانون باشید.

  96. سلام‌ خسته نباشید من مشکل سوزش ادرار دارم ممکن معاف در حال خدمت بشوم

  97. سلام ببخشید من امروز برای قلبم رفتم شورا یه برگه بهم دادن گفتن 12 روزه دیگ 4 قطعه عکس بیار و تا دوازدهمین روز هم استعلاجی بهم دادن

    1. سلام. در صورت تایید بیماری توسط کمسیون پزشکی به شما معافیت دائم پزشکی داده میشود.

  98. سلام . من بخاطر بیماری اعصاب روان معاف از زرم شدم و به سربازی رفتم. در آموزشی بخاطر حمله عصبی شدید و تشدید مریضی اعصابم حالم بد میشد و به بهداری میرفتم که گفتن تو باید برا معاف دائم اقدام کنی
    اگه برای معاف دائم اقدام کنم امکان تایید توسط کمسیون وجود داره؟

    1. سلام. معافیت دائم اعصاب و روان بسته به نوع بیماری و عوارض آن روی فرد و میزان و نوع داروهای مورد نیاز متفاوت است.

  99. با سلام خدمت شما.بنده سال۹۶ درسن ۲۰ سالگی ارودی جهادی با برگه ی ماموریت از سپاه رفتم در اردوی جهادی ماشین به ته دره رفت ومن ۷۰ درصد از بدنم سوخته ومعلول حین خدمت شدم.الان دانشجو هستم آیا من مشمول میشم .یا دیگه نباید خدمت برم ؟؟

    1. سلام. برای معافیت شما قوانین مختلفی با توجه به شدت عارضه وجود دارد اگر ادعای شما مبنی بر ۷۰ درصد سوختگی توسط کمسیون تایید شود معاف خواهید شد.

  100. سلام من الان نزدیک دوساله تیروئید کم کار دارم الان کلسترول خونم هم بالاست که دکتر دارو داده و هنوز در مان نشده تیروئیدم و تپش قلب استرس و افسردگی هم دارم آیا معاف دائم میشم یا نه الان در حال خدمتم هستم اطلاع نداشتم کم کاری تیروئید معافیت داره

  101. سلام وقت بخیر من سربازاموزشی8/1 پدافند هوایی ارتش هستم .توی برگ اعزام من نوشته وضعیت جسمانی =معاف از رزم _بیماری های اعصاب روان_انواع اختلات شخصیتی.منو قبل خدمت معافیت موقت ۶ ماهه کردن و من با اشتباه خودم چون بهم گواهنامه نمیدادن خودم یه جور رفتم خدمت و الان تو دوره اموزشی هستم و خیلی پشیمونم که چرانخواستم معاف بشوم و الان میخوام برم کمسیون پزشکی و معافیت کامل بگیرم چون اصلا وضعم خوب نیست از لحاظ روحی خیلی عذاب میکشم بخداولی دکتر کمسیون بهم میگه اول باید تقسیم شی بعد تو یگان بری دنبال معافیت منم معلوم نیست که تقسیم میشم خواهشن یکی منو راهنمایی کنه تو رو خدا

  102. سلام من یک ماه پیش دفترچه رو پست کردم و اعزام برج ۹ هست اما الان فهمیدم که چشمام آب مروارید داره و باید عمل بشه می خواستم بدونم میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام بعد از اعزام به پادگان و مراجعه به بهداری برای معافیت میتوان اقدام کرد ولی اگر زودتر باید عمل شوید با مراجعه به پلیس +۱۰ درخواست تمدید تاریخ اعزام داده و ثبت معافیت کنید.

  103. سلام من پرونده اعصاب روان دارم الان 8ماه سربازی رفتم الان میتوانم مافیت بگیرم

  104. سلام وقت بخیر ، من ی تصادف از ناحیه صورت داشتم گونه و چشمم اسیب دید صورتم گزگز میکنه درد داره و چشمم بینایش کم شد خستگی چشم دارم و درد داره برای معافیت دائم اقدام کردم پزشک معاینه کرد و نمره چشم اسیب دیده ۶.۵ شد ولی منو معاف رزم کرد و هنوز ازام نشدم فوق دیپلم هم هستم راهی برای معافیت دائم بگیرم هست ؟

    1. سلام معافیت دائم باتوجه به نوع مصدومیت و شدت آن و همچنین مراحل درمانی و میزان درگیری در بدن بررسی میشود، اگر ۱۵روز کمتر از رای قبلی میگذرد میتوانید درخواست تجدید نظردهید در غیراینصورت خیر.

  105. سلام وقت بخیر . من برای برای معافیت دائم اقدام کردم مدرک فوق دیپلم هستم تو تصادف از نهایه صورت گونه و چشم مشکل پیدا کردم صورتم بیحسه مثل پایی ک گز گز می کنه درد داره و چشم درد دارم و پزشک معاینه کرد چشمم اسیب دیده ۶.۵ بود ولی منو معاف رزم کردن ایا راهی وجود داره واسه معافیت دائم ؟

    1. سلام معافیت دائم باتوجه به نوع مصدومیت و شدت آن و همچنین مراحل درمانی و میزان درگیری در بدن بررسی میشود، اگر ۱۵روز کمتر از رای قبلی میگذرد میتوانید درخواست تجدید نظردهید در غیراینصورت خیر.

  106. سلام خسته نباشید، من در حین خدمت هستم و معاف از رزمم و بخاطر تک بیضه بودن معاف از رزم شدم الان توی اون تک بیضه هم درد دارم و ب جز اون من قبلا سابقه بستری بخاطر سکته و فشار و نامنظم بودن ضربان قلب رو دارم و چند وقتیه وحشتناک قلبم درد میکنه ایا با داشتن همچین مشکلاتی امکان معافیت دائم وجود دارد

    1. سلام باید توسط پزشک متخصص معاینه شوید و بعد از بررسی در صورت شدید بودن هریک از موارد بالا و میزان درگیری آن برای معافیت طبق قوانین اقدام کنید.

    2. سلام
      خسته نباشید شرایط معاف از رزم چشم چجوریه من ۱.۷۴ نمره هر یک از چشام هس شبا کوری هم دارم

  107. سلام من دندان مصنوعی دارم وخانم من سرطان معده که معده ایشان رابرداشتن والان دوماه خدمت کردم میشه معاف شم

  108. سلام. من ۱۴۰۰/۹/۱ اعزامم هستش. قبلا برای چشمم معاف از رزم شدم میخواستم بدونم میتونم حین آموزشی برای اضافه وزنمم معاف از رزم بگیرم؟

  109. سلام من در حین خدمت متوجه شدم که مشکل شانه یخ زده (جمود مفصل‌ شانه‌) دارم که منجر به افیوژن خفیف مفصل شانه ، ساب غضروفی در جانبی سر بازو و کشیدگی تاندون شانه(تادون فوق خاری) شده و به علت درد شدید بدون اطلاع به یگان محل خدمت به بیمارستان مراجعه کردم و حدود 5 روز است که غیب دارم آیا میتوانم از معافیت پزشکی استفاده کنم؟

    1. سلام وقت بخیر با توجه به مشکل ذکر شده به شما معافیت از رزم امکان دارد تعلق بگیرد.

  110. سلام.
    وقتتون بخیر.
    بنده سرباز ارتش هستم درحین خدمت دچار بیماری سل ریوی واگیر دارشدم.حدود چهارده روز دربیمارستان بستری کردن وبعد از تایم بستری برای من دربیمارستان تشکیل شورا دادن وبیمارستان بنده رو معاف کرد وبه دلیل طول درمان ۶ تا ۹ ماهه دکتر چند ماهی برای من استعلاجی نوشت الان از طرف شوراء عالی به بنده یک نامه محرمانه دادن که ببرم پادگان.خواستم بدون چند درصد احتمال معافی وجود دارد ودرصورت معافی من باید چه مراحل دیگری رو طی کنم.درصورت عدم معافیت استعلاجی بنده جز خدمت محاسبه میشود یا خیر.
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام. به احتمال زیاد معافیت دائم را شامل می شوید و دوران استعلاجی جزو دوران خدمت محاسبه نمی شود

  111. سلام.
    وقتتون بخیر.
    بنده درحین خدمت دچار بیماری سل ریوی شدم.
    به مدت ۱۴ روز دربیمارستان بستری بودم بعد ازتایم بستری منو رو به شورای پزشکی بیمارستان فرستادن وشورای پزشکی بیمارستان بنده رو معاف کردو نامه ام رو به شورای عالی فرستادن. وچون بیماریم واگیر دار بود وطول درمان ۶ ماه تا ۹ ماه بود دکتر برام چندماهیی استعلاجی نوشت.الان یک نامه دربسته محرمانه از طرف شوراء عالی بهم دادن خواستم بدونم چند درصد احتمال معافی وجود دارد وایا مراحل دیگری رو هم باید طی کنم یا خیر.واگر معاف نشم این مدت استعلاجی جزء خدمتم حساب میشو یا خیر.
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام وقت بخیر به شما معافیت موقت تعلق می گیرد و این چند ماه جزو خدمت شما محسوب نمیشود و بعد از پایان دوره استراحت باید خدمت خود را از سر بگیرید

  112. سلام من معاف از رزم هستم پلاتین توپام هست رانم و شکستن زانو و عدم خم شدن زانوم الانم اموزشی رفتم و حدود ۲۰روزه تویگانم هستم الان پام خیلی اذیتم میکنه میتونم معاف کامل بشم چه کاری باید انجام بدم لطفا کمکم کنید

    1. خیر نقص عضو در حدیکه بتوان خدمت انجام داد منجر به معافیت کامل نمیشود

  113. سلام وقت بخیر
    من در حین خدمت دچار پارگی acl شدم و بنا به تشخیص پزشک نیروهای مسلح عمل کردم میخواستم بدونم امکان گرفتن معاف از رزم یا معاف دائم وجود دارد؟ معاف از رزم برای پاسپورت مشکل به وجود نمیاره؟

    1. سلام پارگی در دو رباط اصلیaclوpcl منجر به معافیت دایم میشود اما رباط صلیبی تنها معاف از رزم هستیدالبته مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر معاف میباشند خیر معاف از رزم مشکل پاسبورت ندارن

  114. من مشکل بیماری روده زخم روده دارم کورون تشخیص داده شده اما حین خدمتم میتونم معاف شم

    1. سلام. چنانچه شورای پزشکی یگان تشخیص دهد که بیماری شما در مدت زمان معین درمان پذیر نیست به طور دائم معاف میشوید حین خدمت وظیفه میتوانید برای معافیت پزشکی اقدام کنید.

  115. سلام
    من بعد ۳۰ روز که دفترچه ارسال کردم و تاریخ اعزامم ۷/۱ هستش دکتر نظام وظیفه معاینم کرد گفت مشکلی نداری
    ولی من کف پام صافه از روی ناآگاهی به دکتر نگفتم
    الان من میتونم در آموزشی به بهداری مراجعه کنم نامه پزشکی دارم منو معاف از رزم میکنن؟!؟؟

    1. سلام. امکان درخواست معافیت از رزم در حین خدمت سربازی وجود دارد.

      1. سلام وقت بخیر ، من ی تصادف از ناحیه صورت داشتم گونه و چشمم اسیب دید صورتم گزگز میکنه درد داره و چشمم بینایش کم شد خستگی چشم دارم و درد داره برای معافیت دائم اقدام کردم پزشک معاینه کرد و نمره چشم اسیب دیده ۶.۵ شد ولی منو معاف رزم کرد و هنوز ازام نشدم فوق دیپلم هم هستم راهی برای معافیت دائم بگیرم هست ؟

        1. سلام معافیت دائم باتوجه به نوع مصدومیت و شدت آن و همچنین مراحل درمانی و میزان درگیری در بدن بررسی میشود، اگر ۱۵روز کمتر از رای قبلی میگذرد میتوانید درخواست تجدید نظردهید در غیراینصورت خیر.

    2. اول ميري كميسيون اونجااگه معاف شدي ميفرستن شوراي عالي شورالي عالي اگرتاييد كرد ميفرستن نظام وظيفه اونجام تاييدشه معاف ميشي

  116. سلام من ساله ۹۷ به خدمت اعزام شدم و اونموقع دکتر معتمد وزن و…چک کرد و آزمایش برام نوشتند و وقتی کمسیون رفتم تیرویید کم کار تشخیص داده شد دوبار از خدمت باز موندم و از طریقه دادگاه نظام دوباره رفتم پادگان الان خدمتم اما احساسه خستگیم شدید خشکیه لبام زیاد و یک بارم به خاطره کرونا و هایپو تیروئیدی بستری شدم همه ی مدارکمم موجوده تیروئیدمم اصلا خوب نشده میخواستم ببینم واسه معافیت میتونم اقدام کنم؟ممنون میشم سریع جواب بدید

    1. سلام بله اگر درمان نشدید میتوان برای معافیت دائم اقدام کنید.

  117. من قبل خدمت دیسک جزعی داشتم اما بعد از ۱۶ ماه خدمت درد بیشتر شد و ب ام ار ای رفتم که پارکی دیسک و بیرون زدگی دیسک تشخیص داده شد ایا معافیت دابم شامل من میشود ؟ و اگر شد تو کارت ۱۶ ماه خدمت ثبت میشه یا نه

    1. سلام. معافیت موقت داده میشود و در صورت درمان شما باید به ادامه خدمت بپردازید.

  118. سلام من قبل از خدمت دیسک در مهره پنجم داشتم ک بعد از ۱۶ ماه خدمت تشدید شده و به ام ار ای مراجعه کردم که پارگی و بیرون زدگی دیسک تشخیص داده شده ایا معافیت دائم به من تعلق میگیرد ؟ و اگر بگیرد کارت من معاف خواهد بود یا ۱۶ ماهی ک خدمت کردم ثبت خواهد بود تو کارت ؟

    1. سلام. معافیت موقت داده میشود و در صورت درمان شما باید به ادامه خدمت بپردازید.

  119. سلام
    بنده در حین خدمت تقاضای معافیت برای عمل دستگاه گوارش کردم و کمیسیون تشکیل شد و به من گفتن برو بت زنگ میزنیم بعد از 13روز بم زنگ زدن گفتن دو روز دیگه با 2قطعه عکس با لباس نظام بیا جوابتو بگیر
    میخواستم بپرسم قضیه عکس چیه یعنی معاف یانه؟

  120. سلام من اقدام کردم برای معافی دائم اما در حال خدمتم باید چند تا کمیسیون برم بعد من قبلش معاف رزم شدم الان دکتر میگه تو معاف بودی بعد اصاف پشت دفترچه دارم مشکلی داره ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام کمیسیون که تشکیل شود شامل سه پزشک میباشد که اگر دوتا تایید کند معافیت دائم میشوید غیبت وپشت دفترچه ای درمعافیت پزشکی تاثیر ندارد

      1. خودتون اون بالا نوشتید که سربازان فراری و غایب، نمی تونن در حین خدمت از معافیت پزشکی استفاده کنن، اینجا هم گفتید که غیبت تاثیری ندارد، بالاخره تکلیف چیه؟

  121. سلام من سربازم و مشکلات گوارشی دارم مشکلمم بواسیره ک خیلی اذیتم میکنه اصلا دیگ طاقتشو ندارم
    امکان هست حین خدمت معاف شم؟؟؟

    1. سلام بله حین خدمت معافیت پزشکی به شما تعلق میگیرد

        1. درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و درخواست معافیت خود را ثبت کنید در صورت تایید رای نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود دارد

  122. سلام وقت بخیر
    بنده سرباز در حین خدمتم که صافی کف پا داشتم دکتری ک اول خدمت معاینه کرد گفت چون ی پاهاته مشکلی پیش نمیاد معاف از زرم میشی ارزش نداره کفی طبی بنداز تو پوتین الان بعد از 9 ماه کف پای چپ من صاف شده و پاشنه پا کج شده و پا ب طرف داخل تغییر شکل گرفته الان میتونم معافیت در حین خدمت بگیرم

    1. سلام بله میتوانید درحین خدمت معافیت بگیرید.

      1. سلام قبل اعزام ک معافیت موقت پزشکی میدن از خدمت کسر میشه؟؟

  123. سلام ببخشید اگه معافیت موقت بگیریم مثلا ۶ ماه جز خدمت سربازی حساب میشه یا نه

  124. سلام
    من در حال انجام خدمت سربازی هستم و بر اثر بیماری و آزمایشات مشخص شده که دچار تالاسمی هستم آیا از خدمت معاف میشم و چطور اقدام کنم؟
    باتشکر

  125. سلام خسته نباشید من 2ساله وزنم کم شده یعنی از 76 کیلو رسیدم به 55 کیلو الان دوره آموزشی گذراندم یگان رفتم یگان چون یک بار خود زنی کردن منو کميسيون پزشگی فرستاده در این چند وقت رفتم پیش پزشگ داخلی آزمایشات که گرفتم متوجه شدم تیروئید دارم آیا معافیت به من تعلیق می گیرد؟

    1. سلام بله در صورت وخامت امکان معافیت وجود دارد.

  126. سلام خسته نباشید من 2ساله وزنم کم شده یعنی از 76 کیلو رسیدم به 55 کیلو الان دوره آموزشی گذراندم یگان رفتم یگان چون یک بار خود زنی کردن منو کميسيون پزشگی فرستاده در این چند وقت رفتم پیش پزشگ داخلی آزمایشات که گرفتم متوجه شدم تیروئید دارم آیا معافیت به من تعلیق می گیرد؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله در صورت وخامت امکان معافیت وجود دارد.

  127. سلام.وقت بخیر
    من هنوز اقدامی برای سرباز شدن انجام ندادم.پارگی رباط دارم ولی دقیق نمیدونم acl و pcl جفتشون پاره هست یا نه میخواستم ببینم امکان معافیت دائم هست یا اگر نیست حین خدمت بخوام جراحی انجام بدم تا چند وقت میتونم استعلاجی بگیرم؟ مرسی

    1. سلام استعلاجی ها معمولا یک ماهه است البته بشته به شرایط فرق دارد .اقدان به معافیت پزشکی کنید نهایتا نمیشود و مشمول میشوید .

  128. سلام خسته نباشید خواستم بپرسم اگه معافیت اعصاب وروان بگیریم برای گرفتن پاسپورت مشکلی پیش میاد ؟!!

  129. با سلام بنده در حین خدمت هستم و از قبل می‌دونستم واریکوسل دارم ولی الان احساس درد بیشتری میکنم و فهمیدم گرید 2 ایا بهم معافیت موقت شش ماهه یا یکساله میدن

    1. گرید 2 درصورتیکه شدید باشد معافیت پزشکی موقت شامل میشود

  130. سلام من دفترچه پست کردم یکم تیر اعزامم،چشمام به شدت ضعیفه ولی پزشک معتمد معاینه ام نکرد و فقط وزن و قدمو پرسید و اینکه تتو دارم یا نه،و در آخر پرسید مشکلی نداری و منم حواسم به ضعف بیناییم نبود و گفتم نه،الان اگه بخوام حداقل معاف از رزم بگیرم باید چیکار کنم؟

    1. سلام . مجدد با بهداری پادگان ارتباط بگیرید

  131. سلام من دفترچه پست کردم یکم تیر اعزامم،چشمام به شدت ضعیفه ولی پزشک معتمد معاینه ام نکرد و فقط وزن و قدمو پرسید و اینکه تتو دارم یا نه،و در آخر پرسید مشکلی نداری و منم حواسم به ضعف بیناییم نبود و گفتم نه،الان اگه بخوام حداقل معاف از رزم بگیرم باید چیکار کنم؟

    1. سلام . مجدد با بهداری پادگان ارتباط بگیرید

  132. سلام من دفترچه پست کردم یکم تیر اعزامم،چشمام به شدت ضعیفه ولی پزشک معتمد معاینه ام نکرد و فقط وزن و قدمو پرسید و اینکه تتو دارم یا نه،و در آخر پرسید مشکلی نداری و منم حواسم به ضعف بیناییم نبود و گفتم نه،الان اگه بخوام حداقل معاف از رزم بگیرم باید چیکار کنم؟

    1. سلام . مجدد با بهداری پادگان ارتباط بگیرید

  133. سلام ببخشید
    من الان درحین خدمت هستم وه عمل جراحی هرنی دیسکال کردم آیا معاف میشم؟
    درضمن ثنوات هم دارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  134. سلام خسته نباشید میخواستم

    معافیت پزشکی که میگیریم کارت پایان خدمت صادر میشه یا این که فقط کارت معافیت پزشکی میدن و کارت پزشکی در چه کار هایی می شه انجام داد برای استخدام نمی گم یعنی میخواستم بگم معافیت پزشکی برای پروانه کسب یا پاسپرت میشه یا نه و اگر معافیت پزشکی گرفتیم ۲ ماه یا ۱ سال به دلیل مشکل ضربه خوردن کمر در طول در مان کمر درد خوب نشد باید چه اقدامی انجام بدیم

    و آخرین سوال آیا معافیت پزشکی که ۲ ماه یا ۱ سال است ایست خدمت میخوره یا نه و اگر ایست خدمت به خوره احتمال هست به پادگان دیگری انتقالمان بدن یا همون پادگان هستیم

    من میخوام کارت پایان خدمت بگیرم از طریق معافیت پزشکی آیا این راه امکان دارد یا خیر
    و آخرین سوال آیا ۲ ماه یا ۱ سال اضافه خدمت میخوریم یا خیر با تشکر

    1. با سلام .امکان معافیت به علت شرایط شما وجود دارد پروانه کسب موردی برایش پیش نمیاید. برای پاسپورت مشکلاتی دارد و نه خیلی حاد چون مشکل شما فیزیکی است و برطرف میشود .

  135. سلام خسته نباشید میخواستم
    بدونم من کمر درد دارم و افت فشار که امروز باعث شد از حال بدم و دستم آسیب به بینه من خیلی وقط پیش دکتر رفتم برای کمر درد که گفتند کمرت ضربه دیده و ۲ سال گذشت و من خوب نشدم و روزی نیست که از شدت درد کمر به زمین برخورد نکنم طوری و وقتی وسایل سبک حمل میکنم کمرم شروع به درد میکنه طوری که نمی طونم صاف به شم من تازه از آموزشی تموم شدم و توی یگان خدمت میکنم و روز برگ هستم و وقتی که امدم خدمت روحیه خودم رو از دست دادم و افسرده شدم و روزی نیست که فکر به خودکشی نکنم اوایل این طوری نه بودم از وقتی که امدم خدمت این طوری شده ام لطفا کمکم کنید من چه طوری معاف شم و نرم خدمت اگر این کار ها جواب نده و از کمیسیون پزشکی جواب من رد بشه من مجبور میشم دست به خود کشی بزنم ترو خدا قسم کمکم کنید سربازی داره یک آدم سالم رو خراب میکنه

    و در آخر یک سوال داشتم اگر پزشک معاینه کرد و به مدت ۲ماه استراحت داد و خوب نشدم باید چیکار کنم و ایست خدمت حساب میشه یا نه و ((اگر معاف دائم به شم در کارتم ثبت میشه یا نه چون برای پروانه کسب سوال پرسیدم)))

    1. با سلام .امکان معافیت به علت شرایط شما وجود دارد پروانه کسب موردی برایش پیش نمیاید. برای پاسپورت مشکلاتی دارد و نه خیلی حاد چون مشکل شما فیزیکی است و برطرف میشود .

  136. سلام خسته نباشید من ۲۱ سالمه و یک بردار دارم که اون کفالت گرفت و الان خلاف کرده افتاده زندان من میتونم کفالت مادرمو بگیرم

  137. سلام. من در سال۱۳۶۲ بعنوان سرباز ژاندارمری در جبهه اروندرود از ناحیه پا با ترکش خمپاره مجروح شدم. اون زمان من رو معاف پزشکی کردند و کارت معافیت دادند نه پایان خدمت، دنبال درصد جانبازی و اینها هم نرفتم و بعد هم یک کارت ابراز رشادت با بیست ماه خدمت بهم دادند. پسرم امسال کنکوری هست نمیدونم به کجا مراجعه کنم برای دسترسی به پرونده ام. ضمنا آیا اون کارت رشادت چقدر رسمیت دارد؟ یعنی اثری در کارهای اداری دارد یا خیر فقط نمایشی هست. ممنون

    1. با سلام از خود ارگان منطقه ای که در آن خدمت کردید پیگیری نمایید در غیر اینصورت با مدارک کامل به نظام وظیفه مراجعه کنید شاید بتوانند کمکتان کنند .

  138. سلام
    من ۲بار سابقه تشنج دارم و الان قرص میخورم
    ولی تو معاینه اولیه پزشک بدون مشکل گفتم هستم به پزشک و اردیبهشت تاریخ اعزامم هست.
    میخواستم بپرسم تو حین آموزشی میتونم برای معافیت اقدام کنم و نتیجه اش به نظرتون چیه؟؟
    و اینکه کتمان بیماری تو معاینه اولیه پزشک مشکلی تو گرفتن معافیت ایجاد میکنه و جریمه ای آیا داره؟؟
    ممنون میشم جواب دهید…

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن بیماری میتوانید اقدام کنید موردی نیست

      1. سلام من مچ پام رو عمل کردم ۵ تا پلاتین توش هستش بعد نمیتونم پوتین بپوشم زانوم رو‌ هم عمل کردم که پرانتزی بوده تو اونم پلاتین هستش بعد خیلی سخت میتونم راه برم معافی دائم به من تعلق میگیره

        1. سلام جزایری هستم.با تایید کمیسیون پزشکی شما می توانید معافیت از رزم یا معافیت دائم پزشکی دریافت کنید.

  139. سلام وقت بخیر اگر کسی در حین آموزشی اقدام به معافیت کنه و بهش 2ماه استراحت بدن تجدید دوره میشه یا خیر؟

    1. سلام مصظفی جان
      بعد از بهبود بیماری باید ادامه خدمت خود را از سر بگیرد.

  140. سلام وقت بخیر.برادر من درحین خومت برای اعصاب و روان به کمیسیون ارجاع شد و برگه ای دادن که نوشته ۲ ماه استراحت و پیشنهاد معافیت که باید به تایید اداره بهداشت و درمان نزاجا برسه. ایا ممکنه اونجا معافیتش رد بشه؟بازم باید کمیسیون بره؟

    1. سلام
      بله وضعیت سلامتی برادر شما در چند مرحله مورد بررسی قرار میگیرد.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید