معافیت پزشکی تیروئید|کم کاری یا پرکاری تیروئید

معافیت پزشکی غده تیروئید چگونه است؟

معافیت پزشکی تیروئید در خدمت سربازی ( نظام وظیفه ) چگونه است؟شرایط کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید چیست؟ در ادامه علاوه بر پاسخ به این سوالات ٬ علایم بروز آن را نیز بررسی خواهیم نمود .

معافیت پزشکی به علت غده تیروئید :

غده تیروئید یک غده شبیه بال پروانه است که جلوی گردن قرار گرفته است. این غده هورمون تیروکسین (T4) و تری یدو تیرونین (T3) تولید و به داخل خون ترشح می‌کند. این هورمون ها سرعت کار و تولید انرژی را در بدن عهده دار هستند

معافیت پزشکی به علت کم کاری تیروئید :

هیپو تیروئیدی Hypothyroidism یا کم‌کاری غده تیروئید در بین بیماری‌های غده درون‌ریز شایع‌ترین بیماری پس از دیابت می‌باشد. به زبان ساده این بیماری هنگامی ایجاد می‌شود که غده تیروئید نتواند به اندازه نیاز بدن هورمون تولید کند. هورمون غده تیروئید تری یدوتیرونین (T۳) و تیروکسین (T۴) است. این هورمونها وظیفه تنظیم مصرف انرژی، تولید گرما و تسهیل رشد در بدن را برعهده دارند. بیماری در زنان سه برابر شایع‌تر از مردان است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

علائم کم کاری تیروئید:

  • – خستگی و فرسودگی
  • – کندی حرکات و تنبل شدن
  • – مشکل در تمرکز و فعالیتهای مغزی
  • – افزایش وزن بدون علت مشخص
  • – پوست خشک خشن و خارش دار
  • – خشک شدن، خشن شدن و نازک شدن موها
  • – احساس سرما مخصوصا در انتهای دست و پا
  • – یبوست
  • – گرفتگی عضلانی
  • – افزایش تعداد و میزان خونریزی ماهیانه
  • – ناباروری و یا سقط جنین

معافیت پزشکی غده تیروئید چه شرایطی دارد؟

معافیت پزشکی به علت پرکار تیروئید :

پرکاری تیروئید به انگلیسی: Hyperthyroidism) تلفظ: هیپرتیروئیدیسم) بیماری غدّهٔ تیروئید است که در آن تیروئید بیش از مقدار طبیعی، هورمون ترشّح می‌کند. هورمون‌های غدّهٔ تیروئید تیروکسین (T4) و T3 هستند. در این حالت علائمی از بیماری از جمله تپش تند قلب، کاهش وزن، تعریق، عدم تحمّل گرما، لرزش و بیقراری نمایان می‌شود. از جمله بیماری‌هایی که موجب پرکاری تیروئید می‌شوند بیماری گریوز یا بیماری بازدو است.

تشخیص با اندازه‌گیری سطح خونی هورمون‌های غده تیروئید صورت می‌گیرد و در موارد خواص از طریق تست ید رادیواکتیو. هم‌چنین اغلب به‌دلیل فیدبک منفی هورمون‌های تیروئید بر هیپوفیز سطح خونی TSH(هورمون محرکه تیروئید)کاهش‌می‌یابد.

علائم پرکاری تیروئید:

  • – عصبی شدن
  • – تحریک پذیری
  • – افزایش تعریق
  • – نازک شدن پوست و ناخن
  • – مشکل در دید
  • – نازک و شکننده شدن موها
  • – ضعف عضلانی مخصوصا در بالای بازو و رانها
  • – لرزش دستها

نظام وظیفه

بیماری های تیروئیدی معافیت پزشکی دارند؟

معافیت پزشکی تیروئید همانطور که از نامش پیداست، برای گروهی از مشمولان خدمت وظیفه در نظر گرفته شده است که از بیماری های مربوط به غدد تیروئید رنج میبرند. اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم بیماری های مربوط به معافیت های پزشکی در هفده دسته قرار میگیرند که بیماری های غدد تیروئید مربوط به دسته ای از بیماری ها تحت عنوان بیماری های غدد مترشحه داخلی میباشد. همانطور که میدانید غده تیروئید نیز یکی از مهم ترین غدد مترشحه ای است که اختلال در عملکرد آن باعث بروز بیماریهای مختلفی میشود. تشخیص و درمان این بیماری ها برای افرادی که به سن مشمولیت میرسند و میخواهند به خدمت سربازی بروند، اهمیت بیشتری پیدا میکند. چرا که لازمه ی انجام دوره سربازی داشتن صحت و سلامت کامل جسمی و روانی است.

صرف ابتلا به بیماری غده تیروئید نمیتوان نوع و مدت معافیت پزشکی را مشخص کرد.

حال اگر فردی به عارضه یا بیماری مبتلا شده باشد، در انجام این دوره با مشکلاتی مواجه خواهد شد و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به سلامت وی وارد شود؛ به همین دلیل و برای پیشگیری از خسارات جبران ناپذیر، سازمان وظیفه کشور معافیت های پزشکی را برای مشمولان دارای این شرایط، در نظر گرفته است.

اگر فردی بتواند بیماری خود را طی معاینات و در مراجعاتی که به پزشکان نظام وظیفه انجام میدهد، به اثبات برساند از رفتن به خدمت معاف میشود. معافیت پزشکی مربوط به غدد تیروئید از جمله معافیت هایی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد بنابراین تنها به صرف ابتلا به بیماری غده تیروئید نمیتوان نوع و مدت معافیت پزشکی را مشخص کرد. یکی از این عوامل اثر گذار در نوع معافیت، نوع و شدت بیماری میباشد که فرد به سبب آن بخشی از قدرت بدنی خود را از دست داده است. پرکاری و کم کاری تیروئید، گواتر و… برخی از این موارد هستند که در ادامه به طور کامل مورد بررسی قرار میگیرند.

معافیت پزشکی غده تیروئید چه مراحلی دارد؟

 

بیماری های تیروئید چیست؟

برای پاسخ دادن به این پرسش متداول ابتدا بایستی به معرفی غده تیروئید بپردازیم:

تیروئید یکی از غده های ترشحی داخلی یا درون ریز بدن است که در پایه گردن قرار دارد. فعالیت های مختلف و ترشح هورمون توسط این غده منجر به تنظیم متابولیسم و سوخت و ساز بدن میشود. حال اگر اختلالی در عملکرد این غده ایجاد شود بر حسب نوع اختلال وارده، بیماری های مختلفی ایجاد میشود. این بیماری ها در بسیاری موارد فرد را با مشکلات عدیده ای مواجه میکند که این مشکلات در زمان سربازی میتواند شرایط را سخت تر نیز بکند و فرد توان لازم برای انجام فعالیت های معمول این دوره را نداشته باشد. اما در پاسخ به این پرسش که بیماری های تیروئید چیست؟

باید به برخی اختلالت که در زیر آورده شده، اشاره کنیم:

  • کم کاری تیروئید یا هیپو تیروئیدیسم
  • پرکاری تیروئید یا هیپر تیروئیدیسم
  • گواتر و…

هر یک از بیماری های نام برده شده علائم بالینی خاص خود را دارند که در زمان انجام آزمایشات تخصصی توسط پزشکان سازمان وظیفه قابل تشخیص میباشند. اگر بیماری تایید شود معافیت پزشکی دائم، موقت و یا معافیت از رزم برای مشمول صادر خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


لیست بیماری های معافیت پزشکی تیروئید

لیست بیماری های معافیت پزشکی تیروئید شامل تمام بیماری های مربوط به غدد تیروئید است که سازمان وظیفه مشخصا اعلام کرده افراد مبتلا به آنها میتوانند از یکی از انواع معافیت های پزشکی برخوردار شوند. بنابراین افراد با بیماری های خارج از این لیست مجاز به دریافت معافیت نمیباشند. این لیست در بند دوم از بیماری های غدد مترشحه مطرح شده است که به شرح زیر میباشند:

  • هیپر تیروئیدی یا پر کاری تیروئید در صورتی که مشمول علائم ظاهری و همچنین علائم آزمایشگاهی بیماری را داشته باشد.
  • بیماری کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم که همراه با کاهش فعالیت غده تیروئید و در نتیجه بروز علائم ظاهری و بالینی باشد.
  • گواتر های حجیم
  • تیروئیدیتهای حاد و تحت حاد

لازم به تذکر است که اخذ معافیت برای هر یک از این بیماری ها شرایط خاص خود را دارد که در زمان انجام آزمایشات و معاینات مورد بررسی قرار میگیرند. باید در نظر داشته باشید که نوع و شدت بیماری و همچنین پاسخ بدن به درمان، در نوع معافیتی که برای مشمول در نظر گرفته میشود بسیار اثر گذار است. مثلا فردی که پر کاری تیروئید دارد و بدنش به درمان پاسخ نمیدهد، به طور دائم از خدمت معاف میشود اما فردی با همین بیماری که قابلیت درمان داشته باشد، تنها معاف از رزم خواهد شد.

چگونه معافیت پزشکی غده تیروئید بگیریم؟

آیین نامه های معافیت پزشکی تیروئید

آیین نامه های معافیت پزشکی تیروئید قوانین و مقرراتی را در بر میگیرد که طی آن نحوه ی معافیت مشمولان مبتلا به بیماری های تیروئیدی مشخص میشود؛ از آنجایی که مشمولان خدمت وظیفه سوالات متداولی در این زمینه دارند در ادامه، آیین نامه مربوط به معافیت پزشکی هر یک از بیماری های تیروئید را مورد بحث و بررسی قرار میدهیم:

  • افراد مبتلا به بیماری هیپر تیروئیدی که نشانه های بیماری را در آزمایشات انجام گرفته تحت نظر نیروهای مسلح بروز داده اند، در صورت گذراندن دوره درمان و عدم بهبودی، از رفتن به خدمت معاف میشوند و معافیت دائم دریافت میکنند.

  • افرادی که تیروئید کم کار یا پر کار دارند و این بیماری طی آزمایشات انجام گرفته تحت نظر سازمان وظیفه به اثبات برسد اما با گذراندن دوره درمان، بهبودی حاصل شود؛ تنها از خدمات رزمی و نظامی معاف خواهند شد.

  • گواتر نیز یکی دیگر از بیماری های معافیت پزشکی تیروئید است که طبق آیین نامه مربوطه؛ برای مبتلایان به گواتر های حجیم گواتر های بیش از 100 میلی لیتر که باعث انسداد و اختلال تنفسی ریه ها میشود؛ معافیت دائم در نظر گرفته شده است.

  • مبتلایان به تیروئیدیت های حاد و تحت نیز برای شش ماه از خدمت معاف میشوند تا دوره ی درمان را پشت سر بگذراند و بعد از کسب بهبودی به خدمت اعزام میشوند. اگر این افراد به شکل کامل درمان نشوند از خدمات رزمی معاف خواهند شد.

بنابراین اگر به بیماری های تیروئیدی مبتلا هستید باید ببینید که بر اساس نتایج آزمایشاتی که در مراحل مختلف انجام میشود، در کدام گروه از موارد بالا قرار میگیرد تا نوع معافیت شما مشخص شود.


بیشتر بخوانید:


معافیت پزشکی تیروئید پرکار

معافیت پزشکی تیروئید پرکار یا هیپر تیروئیدیسم مربوط به بیمارانی است که در آن ها غده تیروئید فعالیت بیش از حالت نرمال خود دارد. این غده در تولید هورمون هایی که متابولیسم و سوخت و ساز و به طور کلی تولید انرژی بدن را تنظم میکنند، نقش دارد. همین افزایش فعالیت غده تیروئید ناشی از بیماری هیپر تیروئیدیسم منجر به بروز اختلالات سیستمیک میشود که از آن جمله میتوان به افزایش تعریق، لرزش دست ها، نازکی و شکننده شدن پوست و مو، اختلال در دید و… اشاره کرد. بدیهی است که این اختلالات در زمان انجام خدمات رزمی و نظامی دوره سربازی بیشتر به چشم میایند و مشمول برای فایق آمدن بر مشکلات و سختی های این دوره باید از سلامت کامل جسمی و روانی برخوردار باشد. لذا سازمان وظیفه قوانینی را برای معافیت مشمولان با این شرایط مقرر کرده است. برخی از این قوانین به شرح زیر میباشد:

  • مشمولان مبتلا به پر کاری تیروئید در صورت داشتن علائم بالینی همچون لرزش دست، تعریق و… همچنین بروز علائم آزمایشگاهی که در نمونه خون آزمایش شده دیده میشود، اگر بعد از انجام دوره های درمان مورد نیاز باز هم علائم بیماری را داشته باشند به شکل دائم از خدمت معاف میشوند اما درصورتیکه بعد از درمان علائم بیماری از بین برود، فرد از خدمات و فعالیت های رزمی معاف خواهند شد.
  • لازم به ذکر است که آزمایشات و معاینات دقیق باید تحت نظر پزشکان مورد تایید سازمان وظیفه همچون کمیسیون پزشکی بیمارستان و… انجامگیرد تا از اعتبار لازم برخوردار باشد.

آیا کم کاری غده تیروئید باعث دریافت معافیت پزشکی می شود؟

معافیت پزشکی کم کاری تیروئید

معافیت پزشکی تیروئید کم کار یکی از رایج ترین انواع معافیت های مربوط به بیماری های غدد مترشحه میباشد. این نوع بیماری مربوط به کاهش فعالیت و کارایی غده تیروئید میباشد که ممکن است به دلایل مختلفی همچون؛ بیماری های خود ایمنی، بیماری های مادر زادی و… ایجاد شود. این بیماری در نتیجه ی کاهش ترشح هورمون های تیروئیدی و با عوارض و ناهنجاری های آزار دهنده ای همراه است. برخی از ای عوارض شامل:

  • کم شدن اشتها
  • افزایش وزن
  • بی حالی و خواب آلودگی
  • پف کردن چشم ها و صورت
  • ابتلا به بیماری های ثانویه همچون گواتر
  • مشکلات قلبی و…

قوانینی که برای معافیت کم کاری تیروئید در نظر گرفته شده است نیز مانند پرکاری تیروئید است. یعنی نوع معافیت از خدمت به درجه ی پاسخ به درمان و روند بهبودی مشمول بستگی دارد. طبق این قوانین کم کاری تیروئید به دو دسته ی مختلف تقسیم بندی میشود.

  • یکی از این موارد کم کاری تیروئید همراه با عوارض و نشانه های بالینی و آزمایشگاهی است. مشمولان دارای این شرایط اگر به درمان پاسخ دهند تنها معافیت از رزم دریافت میکنند. اما در صورت عدم کسب بهبودی بعد از درمان؛ معافیت دائم برای مشمول در نظر گرفته میشود.
  • دسته ی دوم از معافیت های کم کاری تیروئید مربوط به کم کاری های ساب کلینیکال یا تحت بالینی است که تظاهرات ظاهری کمتری دارد این موارد نیز معمولا با کسب معافیت از رزم همراه است.

شرایط معافیت پزشکی تیروئید

شرایط معافیت پزشکی تیروئید به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی میشود:

  • شرایط مربوط به گذراندن روند اخذ معافیت پزشکی و دریافت تاییدیه های لازم
  • شرایط مربوط به نوع و درجه سختی بیماری که در ادامه به شرح این موارد میپردازیم.

یکی از شرایط معافیت پزشکی مشمولان مبتلا به بیماری های تیروئیدی گذر از مراحل مختلف و اخذ تاییدیه های مربوطه است. اولینقدم در این مسیر مراجعه به پزشک اولیه است که این پزشک معاینه های لازم را انجام میدهد و در صورت لزوم گواهی مربوط به بیماری فرد را مهر و امضا میکند. فرد باید مدارک پزشکی و شناسایی خود را به نظام وظیفه تحویل دهد تا مراحل بعدی انجام شود. یکی دیگر از شرایط لازم برای اخذ معافیت های پزشکی تیروئید مراجعه به بیمارستان های تحت نظر سازمان وظیفه و انجام تست ها و آزمایشات بیشتر است که برای این کار فرد باید دعوتنامه بیمارستان را در دست داشته باشد.

تایید بیمارستان مبنی بر ابتلای مشمول به بیماری تیروئیدی، به منزله ی ارجاع به کمیسیون پزشکی نظام وظیفه برای نتیجه گیری و صدور حکم نهایی میباشد. این حکم بر اساس نوع و درجه بیماری صادر میشود که مربوط به همان شرایط معافیت پزشکی تیروئید، مربوط به بیماری است.

کمیسیون پزشکی نظام وظیفه با احتساب نوع بیماری شامل کم کاری تیروئید، پر کاری تیروئید، گواتر و تیروئیدیت ها و… نوع معافیت پزشکی مربوطه را اعلام میکند. لازم به ذکر است قابلیت درمان و یا عدم قابلیت درمان بیماری های تیروئیدی نیز یکی از فاکتورها و شرایط مهم برای معافیت پزشکی مشمولان میباشد.

آیا پرکاری غده تیروئید موجب معافیت پزشکی می شود؟

مدارک لازم معافیت پزشکی تیروئید

مدارک لازم معافیت پزشکی تیروئید باید در مراحل مختلف اخذ معافیت گردآوری شود تا در نهایت بر اساس این مدارک تصمیمات نهایی اتخاذ شود. اصلی ترین مدارک لازم به شرح زیر است:

  • برگه ی تکمیل شده مربوط به وضعیت مشمولان که در دفترچه راهنمای اعزام به خدمت سربازی تعبیه شده است. این برگه اطلاعات درخواست نوع معافیت مشمول را در برمیگیرد.
  • برگه ی واکسیناسیون: این برگه باید بعد از انجام واکسیناسیون های مورد نیاز توسط درمانگاه ها و مراکز بهداشتی مربوطه تکمیل شود و ضمیمه پرونده مشمول شود.
  • برگه ی معاینه اولیه پزشک که باید مهر و امضای پزشک اولیه را در بر داشته باشد. این برگه تاییدیه پزشک اولیه مبنی بر ابتلای مشمول به بیماری های تیروئیدی میباشد.
  • تصویر و کپی کارت ملی و شناسنامه
  • عکس پرسنلی جدید از مشمول و…

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا ارائه ی مدرک تحصیلی و یا آخرین گواهی نامه ی پایان دوره، از جمله مدارک لازم معافیت پزشکی تیروئید است که باید به سازمان وظیفه ارائه شود. البته باید توجه کنید که نوع مدرک تحصیلی در نوع معافیت مشمول بی تاثیر است. بعد از اینکه مشمول تمام این مدارک را تهیه کرد باید برای ارائه آنها به سازمان وظیفه و از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام کند. این سازمان بررسی های لازم را انجام میدهد و درصورت تایید مشمول برای ادامه مراحل اخذ معافیت فراخوانده میشود.

سوالات متداول

کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست؟

این نوع بیماری مربوط به کاهش فعالیت و کارایی غده تیروئید میباشد که ممکن است به دلایل مختلفی همچون؛ بیماری های خود ایمنی، بیماری های مادر زادی و… ایجاد شود.

غدد مترشحه داخلی چیست؟

دسته ای از غده های بدن هستند که ترشخات و هورمون های تولیدی خود را به داخل خون میریزند مثل غدد تیروئید، غدد فوق کلیه، غدد پاراتیروئید و…

بیماری های غدد مترشحه داخلی چه بیماری هایی هستند؟

بیماری هایی که بر اثر اختلال غدد درون ریز ایجاد میشوند. همچون کم کاری و پر کاری تیروئید، آکرومگالی، سندروم کوشینگ، بیماری های غدد فوق کلیه، ژنیکوماستی و…

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت پزشکی تیروئید|کم کاری یا پرکاری تیروئید

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 56 نظر:
  1. وقت بخیر متولد ۷۸ هستم و تازه دانشگاهو تمام کردم و پدرم ۶۹ سالش هست که پروستات داره.و تک پسر هستم و خواهرم ازدواج کرده.من چند ماهی هست ک کیسه صفرامو عمل کردم و برداشتم.همچنین تو ناحیه صورت و گوش پسوریازیس دارم.همچنین ژنیتیکی پلی ماستیا دارم.گوش سمت چپم شنوایش کمه البته خیلی خفیف ک دکترم تایید کرده.همچنین در کلیه و بیضه کیست دارم . کف دستم هم عرق سرد میکنه میخواستم بدونم شامل معافیت کامل میشم؟

    1. سلام عمل کیسه صفرا در صورت داشتن عوارض بعد از عمل معافیت دائم تعلق میگیرد.داشتن پسوریازیس بیش از ۲۰ درصد در سطح بدن معافیت دائم تعلق میگیرد و برای باقی بیماری های شما معافیت از رزم تعلق میگیرد

  2. سلام جناب من از شیش ماهگی کم کاری تیروئید داشتم و قد وزنم نسبت به سنم‌کمه تا ۱۸ سالگی یعنی پارسال زیر نظر متخصص یودم مدارکم همش هست ولی دیگه تحت نظر نیستم میتونم معاف از رزم بگیرمم یان؟؟ لطفا جواب بدید

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید کمیسیون امکات پذیر است

  3. سلام من تیروئیدم کم کاره ۹ساله ک قرص مصرف میکنم و زیر نظر متخصص هستم آیا با این اوصاف معافیت شامل من میشه؟

  4. سلام من اقدام به معافیت کردم کم کاری تیرویید دارم که هر روز یه قرص لووتیروکسین میخورم
    سابقه افسردگی و اضطراب هم دارم که قرص سرترالین و رسپریدون پرانول پوکساید مصرف داشتم
    امکان معافیت هست؟

    1. بله در صورت عدم درمان می توانید برای معافیت تیروئید و اعصاب روان اقدام کنید

  5. سلام من اقدام به معافیت کردم کم کاری تیرویید دارم که هر روز یه قرص لووتیروکسین صد میکروگرم مصرف میکنم . افسردگی و اضطراب هم دارم که قرص سرترالین پوکساید پرانول رسپریدون هم مصرف داشتم تحت درمان بودم
    امکان معافیت دایم دارم؟

    1. بله در صورت عدم درمان می توانید برای معافیت تیروئید و اعصاب روان اقدام کنید

      1. کم کاری من از نوع هاشیموتو هستش درمان نمیشه فقط کنترل میشه روزانه یک عدد قرص باعث افسردگی هم شده

  6. سلام.من پر کاری تیروئید دارم.ولی با قرص تنظیم میشه و وخیم نیس.ولی معاف از رزم شدم.حالا با این شرایط واقعا معاف از رزمه یا بازم بستگی ب شدت بیماری داره؟

  7. سلام من کم کاری تیرویید دارم .
    چشمم هم آستیگمات هستش ولی خیلی ضعیف نیست نمی‌دونم چرا دکتر اولیه اونو در لیست آورده و استرس شدید و لکنت زبانم رو نیاورده. البته من در برگه تیک رو زدم ولی ننوشته بیماری هایی که در گوشه نوشته بود رو پلیس + ۱۰ در لیست قرار داده
    من tsh 8 و tsh 9 داشتم نزدیک شش ماه پیش و الان هم فکر کنم همینقدر باشه بنظرتون واسه این مقدار tsh معافیت میدن جواب آزمایش بیمارستان دو هفته بعد میاد که نمیتونم صبر کنم .استیگمات هم چون دیپلم هستم جمعا هر دو تاش ۳ نخواهد شد که فک نکنم معافیت بدن.
    واسه استرس شدید من به نظام وظیفه شهر زنگ زدم گفتم گفت اگه با اینا معاف نشی واسه استرست اقدام کن اون دکتر بجای چشم باید استرس رو در گوشه مینوشت عهه

  8. سلام من فردا میرم بیمارستان نظامی واسه بیماریم
    تیروئید کم کاره tsh 5.7 هستش می‌ره بالا میاد پایین.
    وزنم هم کمه bmi 14.8
    بنظرتون معاف بشم ؟
    استرس زیاد دارم لکنت زبان هم همراه استرس میاد شدید
    دکتر منطقه ما فقط این کم کاری تیروئید و چشمم رو زده ولی خودم اون تیک ها رو زدم و قبول کرد ولی در اون تایید اطلاعات درخواست معافیت بیماری چشم و غدد تیروئیدی رو زده که چشمم فقط چشم چبم آستیگمات داره.
    واقعا که!!!

  9. سلام من رفتم معافیت بگیرم اومد اعتراض زدم و رفتم شورای عالی. گفتن معاف از رزمی. آیا میتونم باز هم اعتراض بزنم؟

  10. من از بچگی دچار بیماری تیروئید کم کار هستم الانم ۲۰ سالمه‌ هنوز این بیماری درمان نشده و الانم نزدیک یه سال میشه چشمام‌ دوربینیش‌ ضعیف‌ هس به نظر شما معاف‌ داعمی‌ میشم

  11. درود خدا قوت
    من بعد از آزمایشاتی که انجام دادم دکترا بهم گفتن یه گره رو تیرویدت هست بعد از نمونه برداری از گره گفتن پاپیلاری هست یه نوع سرطان که جراحی کردم کل تیرویدمو برداشتن و تا آخر عمرم باید قرص تیروکسین مصرف کنم هر سه ماه یه بارم مرتب باید چک بشم زیر نظر دکتر واسه معافیم اقدام کردم بعد الان ۴ماه هست دنبالشم ۳بار داخل شورای پزشکی رفتم و معاف دائم شدم باز امروز پیام بهم دادن با مدارک پزشکیت چند روز دیگه حاظر بشین تو شورای پزشکی اخه من نمیفهمم چرا دارن این کارا رو میکنن من که ۳بار رفتم تو شورا پزشکی بهم گفتن صدور کارت چرا باز باید برم

    1. سلام. حتما در شورای پزشکی شرکت کنید و مدارک پزشکی ارائه دهید چون شرایط برای معافیت دائم را دارید

  12. سلام من ۵ درگیر تیرویدم .
    پرکار کاری بود با ید درمانی کم کار شده تهران شهرستان تایید کردن گفت کمیسیون استانمم تایید کنن معافی

    1. سلام. در صورت تایید کمسیون به صورت دائم معاف خواهید شد یا معافیت از رزم به سمت تعلق میگیرد

  13. سلام.من بخاطر چندتا مشکل اقدام به معافیت پزشکی کردم.کم کاری تیرویید( با اینکه در روز ازمایش حداقل tsh 13 تا 14 بود احتمالا، چون دو هفته قبلش خودم رفتم ازمایش 12 بود، ولی دکتره نظامی گفت تیروییدت خوبه و برا اون معافیت نمیدن) و کبدچرب و لیپوماستی و فشارخون(دوروز بخاطر فشار بستری کردن.اکثرا 15-10 بود و به جایی ضربه وارد نکرده بود و قلب و کلیه و چشم سالم بودن).وزنم 133 و قدم حدود 185 هست و پاهام ضربدری هست و چون ظاهرا فاصله پاها یکم زیاد بود، فرستادن گرافی.ظاهرا که با این وضعیت معاف دائم نمیشم.نظرشما چی هست؟ قبلا تو نظرات گفتین معاف دائم میشم با مدرک دیپلم.هنوز مرحله اخر رو که چندتا پزشک همزمان جلسه میزارن و نتیجه رو میگن رو نرفتم ولی امید اصلیم کم کاری تیرویید بود که دکترش گفت خوبه و معافیت نمیدن.

    1. سلام با توجه به اطلاعات بیان شده احتمال دریافت معافیت دائم کم است البته اگر رادیوگرافی پرانتزی بودن پا را نشان دهد معاف خواهید شد در غیر اینصورت معاف از رزم میشوید

  14. سلام من حدود 12 ساله که کمکاری تیروید دارم و خیلی آثاری داشته روی بدنم مثلا اوایل پوست تنم خیلی خارش داشت یا الان ک چاق شدم یا باعث شده موهام بریزن یا…حتی آزمایشات 12سال پیش به العان رو هم دارم بنظرتون امکان داره معاف بشم؟

    1. سلام شما میتوانید به راحتی معاف از رزم بگیرید ولی اگر درمان نشد آن موقع میتوانید معافیت دائم را بگیرید.

  15. سلام ، من ۳ ساله مشکل کم کاری تیروئید دارم ، ازمایش دادم مجدد ، tsh شد 6 و anti.tpo شد ۶۵۰
    به نظر شما معاف دائم میشم یا اصلا معافیت شامل من نمیشه؟؟

    1. سلام درصورت تایید شورای پزشکی ممکن است معاف از رزم میشوید

      1. سلام.خسته نباشید.بالاخره کم کاری تيروئيد،معاف دائم داره یا معاف از رزم؟ برا من فرمودین معاف دائم میشم.ولی برا دوستمون گفتین معاف رزم.البته tsh من اولین بار که متوجه شدم،15 بود و با قرص نرمال شده و قرص هارو مادام العمر باید بخورم تا برنگرده.پایین تر کامنت دادم در مورد شرایطم.

        1. سلام اگر کم کاری تیروئید به دارو جواب دهد معاف از رزم ولی اگر در روند بهبودی شما تآثیر نداشته باشد معاف دائم خواهید شد

  16. سلام.کم کاری تيروئيد دارم.اولین بار که متوجه شدم،tsh حدود 15 بود.سه ساله هر روز قرص میخورم و مادام العمر باید مصرف کنم وگرنه دوباره برمیگرده.باعث چاقی(وزن 140) و کبدچرب و فشار خون بالا(16-11)هم شده.BMI هم حدود 40 هست.مدرکمم دیپلمه(انصرافی لیسانسم).این شرایط من،عدم پاسخ به درمان محسوب میشه و معافیت دائم داره؟

      1. ببخشید.من حدود 3 روزه همه قرص هامو قطع کردم تاوقتی برا معافیت اقدام میکنم،همه عوارض خودشو نشون بده.مشکلی نیست از این بابت؟ به پزشکان کمیسیون نگم که قرص هارو قطع کردم؟

          1. tsh من از عدد 15 با خوردن قرص رسیده به محدوده نرمال و اگه قطع کنم دوباره برمیگرده.با این شرایط بازم معاف دائمم؟ و اینکه اینو هم که tsh ام با خوردن قرص نرمال شده هم اگه پرسیدن نگم بهشون؟

          2. سلام به این چیزا ربطی نداره و نظر ملاک کمسیون پزشکی نظام هست ولی به احتمال قوی معافیت تعلق نمیگیرد

      2. این نوع از معافیت،در اینده شغلی و استخدام بعنوان پزشک و دندانپزشک در بیمارستان ها مانع خواهد شد یا طب کار اونا دوباره شرایط رو در اینده می سنجه؟

      3. آزمایش های قبلی رو که توش سطح تی اس اچ و کبد چرب و … هم مشخص شده رو هم به کمیسیون نشون بدم یا نیاز نیست؟

        1. سلام هرگونه ازمایشی که قبلا داده اید را به بیمارستان تحصصی تحویل دهید.

          1. اگه ازمایش هارو تحویل بدم،میفهمن که با خوردن قرص ها مقدار tsh نرمال شده و کار خراب میشه برا معافیت دائم.اینطور نیست؟

          2. سلام اگر کم کاری تیروئید شما با دارو درمان می‌شود معاف از رزم خواهید بود

    1. سلام.من مراحل ویزیت های بیمارستان تخصصی نظام وظيفه رو طی کردم.ولی با اینکه شرایط تیروییدم همونیه که بالاتر عرض کردم،ولی متخصص بعد دیدن ازمایش گفت تیروییدت خوبه و معافیت نمیدن.حالا با این اوصاف که برا همه مشکلام،متخصص هاش گفتن اوضاع خوبه، دوباره کمیسیون تشکیل میشه یا دیگه کار معافیتم تمومه؟

      1. سلام با توجه برای اعلام شده بعد از گذشت ۱۰ روز از شما اجازه ثبت اعتراض دارید تا شرایط شما مجدد بررسی شود اما اگر شورای عالی رای صادر بکنند جای اعتراضی نیست

  17. سلام ایا تیروئید کم کار باعث معافیت دائم میشود یا ؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      همه چی بستگی به شدت و میزان بیماری دارد

      1. Tsh من اولین بار سه سال پیش 14 ال 15 بود.بعدش تا الان هر روز قرص خوردم و باید مادام العمر قرص بخورم وگرنه برمیگرده.الان tsh حدود 3 هست.باعث چاقی و کبد چرب و فشارخون بالا(16 – 11) هم شده و برا اینا هم قرص میخورم.bmi ام هم حدود 40 هست.مدرکم دیپلمه(انصرافی لیسانس).با این اوصاف من معاف دائمم؟

          1. سلام من اولین بار 10 سال پیش فهمیدم تیرویید کم کار دارم الان ده ساله قرص میخورم و تا آخر عمر بایست قرص بخورم عوارضمم چاقی و خشکی پوست و خارش بدن و کچل هم شدم بنظرتون معافیت بهم میخوره

          2. سلام معاف از خدمات رزم می شوید. ولی اگر شدید باشد احتمال معاف دائم وجوددارد

  18. با سلام خدمت دکتر
    بنده باردار هستم هفته ۳۰،قرص تیروئید لیفوثرووکسین صودیوم روزی یکبار مصرف میکنم،آزمایش تیروئید دادم،مقدار tsh: .17 شده،الان خیلی کمه باید چکار کنم.(البته قصد دارم به پزشک مراجعه کنم ولی بخاطر فاصله دور و شرایط روستایی زمان میبرد تا اون موقع بهترین کاری که میشود انجام داد)میخاستم بدونم ،با تشکر

    1. سلام
      اگر با کنکور وارد رشته قبلی خود شده اید و در صورت پذیرش در دانشگاه دولتی امکان تطبیق دروس مشابه با نمره ی قبولی بیش از 12 وجود دارد.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید