شرایط دریافت معافیت پزشکی چشم

شرایط دریافت معافیت پزشکی چشم و قوز قرنیه در سال 1402 چیست؟

آیا به دنبال کسب معافیت پزشکی چشم هستید؟ آیا از شرایط معافیت پزشکی چشم اطلاعی دارید؟

معافیت پزشکی، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد را از تمام یا بخشی از سربازی معاف می‌کند. شما هم ممکن است یکی از افردی باشید که دچار دوربینی، نزدیک‌بینی، آستیگماتیسم و مشکلات بینایی دیگر هستند. اما سوال این است که با چه نمره چشمی، می‌توانیم معاف شویم؟🤔

⭐فهرستی از بیماری‌های چشم و بینایی وجود دارد که ممکن است باعث معافیت دائم، موقت یا معافیت از رزم شود. در این مقاله قصد داریم تا با موارد و بیماری‌هایی که باعث معافیت پزشکی چشم می‌شود آشنا شویم و ببینیم که این نوع از معافیت‌ها به چه کسانی داده می‌شود.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه به بررسی نحوه دریافت معافیت پزشکی چشم، نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت و به طور کلی، قوانین و شرایط معافیت پزشکی چشم پرداخته اند. اگر شما نیز از بیماری چشمی رنج می برید و یا چشمان ضعیفی دارید و به دنبال کسب معافیت پزشکی چشم هستید، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

انواع معافیت پزشکی چشم

آیا بیماری‌های چشم و مشکلات بینایی باعث معافیت از سربازی می‌شود؟ بسیاری از مشمولان خدمت سربازی دچار بیماری‌های چشم و مشکلات بینایی در درجات گوناگون هستند. گستردگی و شایع بودن این مشکلات باعث شده تا مسائل مربوط به معافیت در این دسته از بیماری‌ها، نیاز بسیاری از افراد جامعه باشد. برخی از بیماری‌های چشم و بینایی می‌توانند باعث معافیت‌هایی برای مشمولان سربازی شوند. این معافیت‌ها بسته به نوع و شدت بیماری، می‌توانند در این چهار دسته جای گیرند:

معافیت دائمی چشم

کسانی که به دلیل مشکلات بینایی شدید و یا بیماری‌های چشمی حاد و مزمن، قادر به خدمت در دوره سربازی نیستند. خدمت و فعالیت‌های مربوط به آن ممکن است بر روی روند بیماری این افراد نیز تاثیر منفی داشته باشد. به همین علت به این دسته از افراد، کارت معافیت دائم داده می‌شود.

معافیت موقت چشم

این دسته از افراد به دلایل گوناگون، در حال حاضر و به دلیل انواع مشکلات چشمی و بینایی قادر به انجام خدمت نیستند و باید دوره درمان خود را در این مدت سپری کنند. بدیهی است که پس از گذشت مدت زمانی خاص و یا درمان مشکل و بیماری مورد نظر، این افراد باید برای رفتن به دوره سربازی اقدام کنند. به این دسته از افراد، معافیت موقت داده می‌شود.

معاف از رزم چشم

این دسته از افراد به دلیل مشکلات بینایی، مانند مشکلات بینایی یا بیماری‌های چشمی خاص، نمی‌توانند دوره‌ها و خدمات رزمی را طی کنند. این افراد در بخش‌هایی به جز خدمات رزمی مشغول فعالیت خواهند شد.

معافیت بر اساس مدرک تحصیل

یکی از شریط مهم در معافیت پزشکی چشم که از نظر کمسیون پزشکی چشم اهمیت قابل توجهی دارد، مدرک تحصیلی افراد است. برعکس دیگر مواقع که هرچه تحصیلات فرد بالا تر باشد امکانات و شرایط بهتری به آنها تعلق میگیرد، اما در این معافیت چشم اینگونه نیست؛ هرچه درچه تحصیلات فرد بالاتر باشد، گرفتن معافیت پزشکی چشم نیز برای او دشوار تر است.

 

معافیت های سربازی از طریق بیماری های چشم

مجموع نمره چشم برای معافیت پزشکی

در معافیت پزشکی چشم، مجموع نمره دوچشم لازم نیست و فقط محاسبه نمره یک چشم قابل توجه است. نمره یک چشم حداقل باید 3 باشد که بسته به سن و شریط تحصیلات محاسبه آن متفاوت است. با ما همراه باشید، در بخش بعدی به چگونگی محاسبه نمره چشم برای معافیت سربازی میپردازیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت

نحوه محاسبه شماره چشم بیماری های نزیک بین، دوربین و آستیگمات از اهمیت بالایی بر خوردار هستند. در ادامه، هرکدام، یک به یک بررسی شده اند.

نزدیک بینی
مدرک تحصیلینمره یک چشمنوع معافیت
زیر کارشناسیبیشتر از 6دائم
بین 3 تا 6معاف از رزم
بالای کارشناسیبیشتر از 8دائم
بین 3 تا 8معاف از رزم
دور بینی
مدرک تحصیلینمره یک چشمنوع معافیت
زیر کارشناسیبیشتر از 6دائم
بین 3 تا 6معاف از رزم
بالای کارشناسیبیشتر از 8دائم
بین 3 تا 8معاف از رزم
آستیگمات
مدرک تحصیلینمره یک چشمنوع معافیت
زیر کارشناسیبیشتر از 5دائم
بین 3 تا 5معاف از رزم
بالای کارشناسیبیشتر از 7دائم
بین 3 تا 7معاف از رزم

معافیت پزشکی چشم به چه بیماری‌هایی تعلق می‌گیرد؟

معافیت چشم معمولا به بیماری‌های چشمی و مشکلات و عوارض بینایی داده می‌شود که شدید یا پیش‌رونده باشد و یا بینایی و سلامت عمومی فرد را دچار مشکل کند. در ادامه با این بیماری‌ها آشنا خواهیم شد:

هيپرمتروپي یا دوربینی

دوربینی یکی از بیماری‌های شایع چشمی در بین افراد است که درصد زیادی از مردم به آن مبتلا هستند. قانون‌گذاران نظام وظیفه قوانینی را برای معافیت افرادی که به نوع شدیدی از این بیماری چشمی مبتلا هستند، در نظر گرفته‌اند. افراد مبتلا به هيپرمتروپي یا دوربینی با روش سيكلوپلژي كامل که به معاینه چشم همراه با قطره گفته می‌شود، آزمایش می‌شوند.

اگر فردی با این روش معاینه چشم دارای هيپرمتروپي یا دوربینی بيش از 6 ديوپتر در يك چشم باشد، معاف دائم خواهد شود. ديوپتر یا واحد اندازه‌گیری نمره چشم است.

قانون‌گذاران اما براي دارندگان مدارك کارشناسي و بالاتر، هيپرمتروپي یا دوربینی بيش از 8 ديوپتر در يك چشم را معاف دائم اعلام کرده‌اند.

اگر کسی مبتلا به هيپرمتروپي یا بیماری دوربینی چشم از 3 تا 6 ديوپتر هر يك از چشم‌ها باشد، معاف از رزم محسوب خواهد شد.

البته براي دارندگان مدارك کارشناسي و بالاتر، دوربینی از 3 تا 8 نمره هر يك از چشم‌ها، معافیت از خدمات رزمي در نظر گرفته می‌شود.

مدرک تحصیلینمره یک چشمنوع معافیت
زیر کارشناسیبین 3 تا 6معاف از رزم
زیر کارشناسیبیشتر از 6معاف دائم
کارشناسی و بالاتربین 3 تا 8معاف از رزم
کارشناسی و بالاتربیشتر از 8معاف دائم

بیماری ميوپي یا نزدیک‌ بینی

یکی دیگر از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی که ممکن است باعث معافیت پزشکی چشم مشمولان شود، نزدیک‌ بینی است. اگر شما از بیماری نزدیک ‌بینی با شدت بالا رنج می‌برید، ممکن است با استفاده از آن بتوانید معافیت پزشکی چشم را دریافت کنید. ميوپي یا نزدیک ‌بینی در این موارد با استفاده از روش سيكلوپلژي کامل انجام می‌شود که روش معاینه چشم با استفاده از قطره است.

افراد مبتلا به ميوپي یا نزدیک‌بینی چشم، با بيش از 6 ديوپتر یا 6 نمره در يك چشم، معافیت دائم را از کمیسیون پزشکی دریافت خواهند کرد.

در این مورد قانون‌گذاران نظام وظیفه براي دارندگان مدارك کارشناسي و بالاتر، با ميوپي بيش از 8 ديوپتر يك چشم معافیت دائم در نظر می‌گیرند.

افرادی که نزدیک‌بینی با نمره 3 تا 6 در هر یک از چشم‌ها دارند، معاف از رزم خواهند شد.

همچنین براي دارندگان مدارك کارشناسي و بالاتر که بیماری نزدیک‌بینی یا ميوپي از 3 تا 8 نمره هر يك از چشم‌ها را دارند، معافیت از خدمات رزمي در نظر گرفته می‌شود.

مدرک تحصیلینمره یک چشمنوع معافیت
زیر کارشناسیبین 3 تا 6معاف از رزم
زیر کارشناسیبیشتر از 6معاف دائم
کارشناسی و بالاتربین 3 تا 8معاف از رزم
کارشناسی و بالاتربیشتر از 8معاف دائم

آستيگماتيسم

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین بیماری‌های چشمی، آستيگماتيسم است. در مورد این بیماری نیز قانون گذاران نظام وظیفه در موارد شدید، معافیت‌هایی را برای سربازی لحاظ کرده‌اند.

در بیماری آستيگماتيسم ساده، مركب يا مخلوط معافیت‌هایی با توجه به نمره چشم در نظر گرفته شده است.

مجموع ديوپتر یا نمره چشم در آستيگمات ساده، مركب يا مخلوط بالاي 5 نمره يک چشم معافیت دائم اعمال می‌شود.

البته براي دارندگان مدارك کارشناسي و بالاتر، اگر مجموع نمره آستيگمات ساده، مركب يا مخلوط بالاي 7 ديوپتر يک چشم باشد، معافیت دائم در نظر گرفته می‌شود.

در مورد آستيگماتيسم ساده، مركب يا مخلوط که نمره چشم در آن از 3 تا 5 ديوپتر هر يك از چشم‌ها باشد، معاف از خدمات رزمي در نظر گرفته خواهد شد.

البته قانون‌گذاران براي دارندگان مدارك کارشناسي و بالاتر که دچار آستيگماتيسم ساده، مركب يا مخلوط از 3 تا 7 ديوپتر هر يك از چشم‌ها باشند، معافیت از خدمات رزمي در نظر می‌گیرند.

مدک تحصیلینمره یک چشمنوع معافیت
زیر کارشناسیبین 3 تا 5معاف از رزم
زیرکارشناسیبیشتر 5معافیت دائم
کارشناسی و بالاتربین 3 تا 7معاف از رزم
کارشناسی و بالاتربیشتر از 7معافیت دائم

نابینایی یا کم‌بینایی شدید

اگر شخصی دچار کم‌بینایی شدید و یا نابینایی در یکی از چشم‌ها باشد، می‌تواند شامل معافیت دائم از سربازی شود.

🔴🔴 فقدان چشم، کار نکردن يك چشم يا نابینایی عملی چشم در اثر ابتلا به بيماري‌هاي غير قابل علاج یا هر دلیل دیگری باعث معافیت دائم فرد از خدمت سربازی می‌شود.

🔴🔴 همچنین اگر ديد كمتر از 10/1 باشد و يا ميدان بينايي كمتر از 10 درجه اندازه‌گیری شده باشد نیز، فرد معاف دائم از سربازی خواهد شد.

ورم ملتحمه فصلي شديد

بیماری ورم ملتحمه که به صورت فصلی بروز می‌کند که شامل قرمزی و التهاب و عفونت در چشم‌ها می‌شود نیز یکی از بیماری‌هایی است که ممکن است باعث معافیت از رزم برای مبتلایان شود. قانون‌گذاران نظام وظیفه مقرر کرده‌اند که افراد مبتلا به ورم ملتحمه فصلي شديد، می‌توانند معاف از خدمات رزم شوند.

بیماری‌های پلک و ملتحمه

افراد مبتلا به بيماري‌هاي ملتحمه و پلك مانند سيمبلفارون، گزروزيس، آنتروپيون و اكتروپيون نیز اگر در در دو چشم باشد، معاف دائم و اگر در يك چشم باشد معاف از رزم خواهند شد.

بیماری های چشم و عوارض بینایی چیست؟

ناخنک پیشرفته

ناخنک نیز یکی از بیماری‌های چشمی است که با رشد زائده گوشتی در گوشه پلک خود را نشان می‌دهد. ابتلا به بیماری ناخنك پيشرفته كه تا مركز قرنيه چشم پيشرفت کرده و با چشم غيرمسلح هم ديده شود، شامل معافیت برای سربازی می‌شود.

🔴 اگر این بیماری در دو چشم و همراه با اختلال در ميدان بينايي باشد، معافیت دائم به مشمول داده می‌شود.

🔴 اما اگر فرد مدارك کارشناسي و بالاتر داشته باشد، معاف از خدمات رزمي خواهد شد.

🔴 همچنین اگر این بیماری تنها در يک چشم روی داده باشد، فرد معاف از خدمات رزمي خواهد شد.

لك مركزي قرنيه

در صورتي كه لك مركزي قرنيه، وسيع بوده و مركز قرنيه را اشغال کرده باشد یعنی بيش از 3 ميلي‌متر مربع سطح قرنيه را پوشانده باشد، به فرد مبتلا، معافیت دائم داده می‌شود.

🔴 به افراد با بیماری خفيف تر نیز معافیت از خدمات رزمي داده خواهد شد.

ديستروفي قرنيه

در صورت بروز بیماری‌های كراتيت آنترستيسيل و ديستروفي قرنيه که يك يا دو چشم با اختلال در ديد همراه شده باشند، معافیت دائم داده می‌شود.

كلوبوم مادرزادي مردمك

بیماری كلوبوم مادرزادي مردمك اگر همراه با گرفتاري شبكيه باشد باعث معافیت دائم و اگر بدون گرفتاري شبكيه باشد معافیت رزم را به همراه دارد.

ايريدوسيكليت

بروز بیماری ايريدوسيكليت شديد و مزمن در يك يا دو چشم كه چسبندگي‌هاي وسيعی در چشم فرد ایجاد کرده باشد، باعث معافیت دائم فرد خواهد شد.

بیماری‌های مردمک

گشادی و تنگی ناهماهنگ مردمک چشم که اكلوزيون و سيكلوزيون نامیده می‌شود هم می‌تواند باعث معافیت از سربازی شود. اگر این بیماری‌ها كامل بوده مردمك يك يا دو چشم را درگیر کند، باعث معافیت دائم فرد خواهد شد.

ايريدكتومي

در مورد ايريدكتومي يا ايريدودياليز وسيع که در نتیجه حوادث يا عمل جراحي ایجاد شده باشد، در صورتي كه با كاهش ديد و مشکلات قرنيه يا عدسي همراه شده باشد، معافیت دائم داده می‌شود.

🔴 همچنین این مشکل در صورتي كه با كاهش ديد و عوارض همراه نشده باشد، فرد معاف از خدمات رزمي خواهد شد.

آب مروارید یا كاتاراكت

مشمولان دچار بیماری آب مروارید یا كاتاراكت مادرزادي، متابوليك، ضربه‌اي و آب مروارید عمل شده، معاف دائم خواهند شد.

🔴 همچنین اگر این بیماری ‌براي دارندگان مدارك کارشناسي و بالاتر بعد از عمل اختلال ديد ايجاد نكرده باشد، فرد تنها معاف ازخدمات رزمي خواهد شد.

کدر شدن عدسی چشم

در بیماری كدورت عدسي كه اختلال ديد در رتينوسكوپي نشان داده نمی‌شود، معافیت از خدمات رزمي به مشمول داده خواهد شد.

کدر شدن پرده زجاجیه

در مورد بیماری كدورت شديد زجاجيه در يك يا دو چشم، که به دلیل بيماري‌هاي زمينه‌اي يا تروما ایجاد شده باشد، معافیت دائم اعطا می‌شود.

نقص در میدان بینایی مرکزی یا كوريورتينيت

بیماری كوريورتينيت یک بیماری بینایی نادر است که فرد در آن دچار نقص در میدان بینایی مرکزی است.

🔴 قانون‌گذاران نظام وظیفه در مورد كوريورتينيت مركزي يا منتشر که به صورت مزمن در آمده باشد در دو يا يك چشم، معافیت دائم در نظر گرفته‌اند.

مشکلات ارثی شبکیه

برخی از بیماری‌های ارثی در شبکیه ممکن است به اختلال گسترده یا نابینایی در آینده منجر شود، مانند رتينيت پيگمانتوزا، رتينيت غير پيگمانتوزا يا آلبينيسم، معافیت دائم دریافت می‌کنند.

شب کوری

بیماران مبتلا به شب‌کوری و مشکل شبکیه که به لکه زرد یا دژنرسانس شبكيه معروف است هم می‌توانند معافیت پزشکی چشم را دریافت کنند. در مورد بیماری دژنرسانس شبكيه و شب كوري، به شرط این که توسط ERG اثبات شده باشد و افت ولتاژ حداقل نصف ميزان طبيعي باشد، معافیت دائم دریافت می‌شود.

🔴 همچنین در این روش معاینه اگر افت ولتاژ، كمتر از نصف باشد، فرد معاف از خدمات رزمي خواهد شد.

🔴 به علاوه برای افراد مبتلا به شب كوري يا کور رنگي که مدرك کارشناسي و بالاتر داشته باشند، معافیت از خدمات رزمي در نظر گرفته شده است.

مشکلات عدسی چشم

افراد مبتلا به لوكساسيون كامل يا ناقص عدسي يالنتيكيونوس و يا از بین رفتن و نبود عدسي يك چشم، معافیت دائم را دریافت می‌کنند.

انفصال شبكيه

افراد مبتلا به انفصال شبكيه که جراحی شده یا جراحی نشده باشد و به هر علتی روی داده باشد و يك يا دو چشم را درگیر کرده باشد، معاف دائم خواهند بود.

آمبولی شریان چشم

در مورد بیماری‌های آمبولي شريان شاخه‌اي يا مركزي چشم، ترومبوز وريد شاخه‌اي يا مركزي و يا هر نوع بیماری واسكوليت مزمن در يك يا دو چشم نیز به مشمولان، معافیت دائم داده می‌شود.

بیماری‌های مرتبط با ماکولا یا لکه زرد

لکه زرد بخشی از شبکیه محسوب می‌شود که حساسیت بالایی به نور دارد. افراد مبتلا به بيماري‌هاي ناحيه ماكولا و عصب بینایی مانند هيپوپلازي، آتروفي، سوراخ ماكولا، سوختگي، خونريزي‌هاي ناحيه ماكولا، اسكارماكولا و آتروفي عصب چشم می‌توانند معافیت دائم از سربازی را اخذ کنند.

سندرم چشم کوچک یا ميكروفتالمي

افراد مبتلا به يا ميكروفتالمي یا بوفتالمي که نوعی اختلال با نمای چشم کوچک است، در يك يا دو چشم، در حالی که اختلال بينايي ایجاد کرده باشد يا با کراهت منظر همراه باشد، معافیت دائم دریافت می‌کنند.

فلج عضلات چشم

یکی دیگر از بیماری‌هایی که مشمول قانون معافیت پزشکی چشم قرار می‌گیرد، فلج عضلات چشم است. فلج كامل يك يا چند عضله در چشم و در موارد استقرار يافته و دائمي، به شرطي كه اختلال ديد و یا مشکل دو بینی ايجاد كرده باشد، معافیت تعلق می‌گیرد.

🔴 به افرادی که این بیماری را در دو چشم داشته باشند، معافیت دائم و به افرادی که مبتلا به این بیماری تنها در يک چشم باشند، معاف از خدمات رزمي داده می‌شود.

اگزوفتالمي

افراد مبتلا به بیرون‌زدگی کره چشم یا اگزوفتالمي ضربان‌دار يا تومورال که به دلیل بيماري‌هاي سيستمی يا عروقي در يك يا دو چشم ایجاد شده باشد، معافیت دائم داده می‌شود.

افتادگي پلك دائمي

در مورد افراد مبتلا به افتادگي دائمي پلك که در هر يك از چشم‌ها روی داده باشد، در صورتي كه بيش از نصف مردمك چشم را پوشانده باشد و در دو چشم باشد، معافیت دائم و در يک چشم، معافیت از خدمات رزمي داده می‌شود.

انحراف چشم

افراد مبتلا به انحراف چشم یا بیماری استرابيسم، معافیت از خدمات رزمي داده می‌شود.

نيستاگموس

افراد مبتلا به نيستاگموس که نوعی بیماری در عدم کنترل حرکات مردمک است اگر دائمي و مشهود باشد، معافیت دائم دریافت می‌کنند.

آب سیاه یا گلوكوم

افراد مبتلا به بیماری آب سیاه یا گلوكوم که بیماری آن‌ها از طریق تست‌هاي پاراكلينيك به اثبات رسیده باشد، معافیت دائم دریافت می‌کنند.

اجسام خارجی در کره چشم

اگر فردی اجسام خارجي داخل كره چشم داشته باشد که غيرقابل جراحي و همراه با اختلال بينايي باشد، معافیت دائم را دریافت می‌کند.

پيوند قرنيه

افرادی که پيوند قرنيه انجام داده‌اند، معاف دائم خواهند بود.

قوز قرنیه یا کراتوکونوس

بیماری قوز قرنیه یکی دیگر از بیماری‌هایی است که معافیت چشم را دریافت می‌کند. افراد مبتلا به كراتوكونوس یا قوز قرنیه با تأييد پاراکلينيک از جمله روش orb scan يا پنتاکم يا توپوگرافي قرنيه، می‌توانند معافیت دریافت کنند.

🔴 این افراد درصورتي كه میزان درگیری با كراتومتري قابل اندازه‌گيري نباشد، معاف دائم خواهند شد.

🔴 همچنین در مواردی که این بیماری، عارضه واضح در قرنيه و اختلال ديد ايجاد كرده باشد، معافیت دائم داده می‌شود. در بقيه موارد نیز به افراد مبتلا معافیت از خدمات رزمي داده خواهد شد.

تومور خوش‌خیم چشم

🔴 معافیت پزشکی چشم به موارد تومورهاي خوش خيم به هر صورت داده می‌شود. این معافیت نیز از نوع معاف از خدمات رزمي خواهد بود.

تنبلی چشم یا آمبليوپي

افراد مبتلا به تنبلی چشم یا بیماری آمبليوپي در صورتی که در يك چشم يا دو چشم باشد، معافیت از خدمات رزمي دریافت می‌کنند.

بیماری خشكي چشم

افراد مبتلا به خشكي چشم به علت بيماري‌هاي مزمن سيستمي نیز معاف از خدمات رزمي خواهند بود.

فهرست بیماری های مشمول دریافت معافیت چشم

این بیماری ها بخش سیزدهم معافیت های چشمی است که جوانان زیادی متقاضی دریافت این نوع معافیت هستند. هر یک از این بیماری ها میتوانند بر اساس نوع و شدت آن از معافیت های دائمی و موقت بهره مند شوند.

لیست کامل بیماری های معافیت پزشکی

هیپرومتروپی با سیکلوپلژی کامل
هیپرومتروپی با سیکلوپلژی به همراه آستیگماتیسم
میوپی با سیکلوپلژی کامل
میوپی با سیکبوپ کامل
آسستیگماتیسم ساده
آستیگماتیسم ساده مخلوط با سیکلوپلژی کامل
آستیگماتیسم مرکب
آستیگماتیسم مرکب مخلوط با سیکلوپلژی کامل
فقدان یک چشم
اورام ملتحمه فصلی شدید
مشکل آکتروبیون
مشکل آنتروپیون
بیماری گزروزیس
مشکل سیمبلفارون
بیماری ناخنک پیشرفته
مشکل لک مرکزی قرنیه
مشکل کراتیت آنترستیسیل
بیماری دیستروفی قرنیه
مشکل کلوبوم مردمک
بیماری ایریدوسیکلیت
مشکل اکلوزیون
مشکل سیکلوزیون
بیماری ایریدکتومی
مشکل ایریدودپالیز
بیماری کاتاراکت
مشکل کدورت عدسی
مشکل کدورت شدید زجاجیه
مشکل کوربورتینیت
مشکل رتینیت پیگمانتوزا
مشکل رتینیت های غیر پیگمانتوزا
مشکل آلبیتیسم
مشکل دژنرسانس شبکیه
بیماری های شب کوری
مشکل لوکساسیون کامل عدسی
مشکل لوکساسیون ناقص عدسی
مشکل لنتیکیونوس
مشکل فقدان عدسی یک چشم
بیماری انفصال شبکیه
آمبولی شریان چشم
بیماری آتروفی ماکولا
مشکل هیپوپلاژی ماکولا
مشکل سوختگی ماکولا
مشکل سوراخ ماکولا
مشکل خونریزی ماکولا
مشکل اسکار ماکولا
بیماری آتروفی عصب باصره
مشکل میکروفتالمی
مشکل بوفتالمی
مشکل اگزوفتالمی تومورال
مشکل اگزوفتالمی ضربان دار
مشکل فلج چشم
مشکل افتادگی دائمی پلک
مشکل استرابیسم
مشکل نیستاگموس
مشکل گلوکوم
اجسام خارجی داخل کره چشم
پیوند قرنیه
مشکل کراتوکونوس
تومورهای خوش خیم چشمی
تومورهای بدخیم چشمی
مشکل آمبلبوپی
خشکی چشم ها

 

لیست بیماری های معافیت پزشکی چشم و عوارض بینایی

چگونگی کسب معافیت پزشکی چشم

اکنون که با بیماری های چشم و نوع معافیت هرکدام به خوبی آشنا شده اید، خوب است چگونگی کسب این معافیت را نیز بدانید. شما برای دریافت معافیت چشم خود می توانید از طریق مراحل زیر اقدام کنید.

جمع آوری مدراک: خوب است در ابتدا هر کدام از مدارک زیر را که دارید و می توانید تهیه کنید را جمع آوری کنید.

مدارک شناسیی کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی از تمامی آنها.

به همراه داشتن حداقل دو قطعه عکس پرسنلی با پس زمینه سفید.

داشتن آخرین مدرک تحصیلی یا اصل گواهی فارغ التحصیلی.

به همراه داشتن کارت بانک سپه یا ایجاد حساب در صورت نداشتن و دریافت سرباز کارت.

برگه واکسیناسیون.

تکمیل برگه وضعیت مشمولان (برگه شماره 1).

ارائه فرم تکمیل شده در معاینه پزشکی اولیه توسط پزشک اولیه (برگه شماره 2).

ارائه مدارک مورد تایید مراکز درمانی دانشگاه ها و نیرو های مسلح و همینطور بیمارستان های معتبر مریوط به سوابق بیماری.

مراجعه به یکی از دفاتر (پلیس + 10).

گرفتن فرم های مربوطه جهت تکمیل (برگه شماره یک و دو).

واریز مبلغ قید شده به سازمان نظام وظیفه (از کارت بانک سپه).

فرم های تکمیل شده به همراه مدارکی که از قبل تهییه کردید که مهم ترینشان مدرک پزشکی می باشد به این سازمان تحویل دهید.

بررسی مدارک ارائه شده توسط نظام وظیفه.

پس از این مراحل، فرد باید منتظر دریافت یک پیامک از طرف سازمان نظام وظیفه باشد. در این پیامک نام بیمارستان و در واقع، محلی که فرد باید برای انجام معاینات پزشکی اولیه به آن مراجعه کند، گفته شده.

مراجعه به بیمارستان قید شده و انجام معاینات مربوطه (جواب این معاینات به طور معمول بین دو الی سه هفته آماده می شود).

پس از اینمراحل، زمان تشکیل کمیسیون به فرد مراجعه کننده گفته می شود.

مراجعه به کمیسیون تشکیل شده در مکان و زمان مشخص شده در شورای نظام وظیفه و انجام دوباره معاینات پزشکی.

انتظار برای دریافت رای اعضای پزشکی کمیسیون (در صورت تایید، فرد معافیت چشم خود را دریافت خواهد کرد).

کمیسیون معافیت پزشکی چشم چیست؟

کمیسیون پزشکی نظام وظیفه، یک کارگروه پزشکی است که برای ارزیابی سلامت افرادی که به خدمت سربازی در نیروهای مسلح فراخوانده شده‌اند، تشکیل می‌شود. این کمیسیون عمدتاً از سه دکتر متخصص تشکیل شده است که معمولاً از نیروهای مسلح هستند یا با اعتماد از طرف نیروهای مسلح انتخاب شده‌اند. هدف اصلی این کمیسیون، این است که به صورت دقیق و کاملی وضعیت سلامتی افراد را بررسی کند تا با توجه به برخی عواملی مثل بیماری‌ها و مشکلات جسمی و روانی، در نهایت تصمیم‌ گیری انجام شود که آیا فرد مورد بررسی می‌تواند به خدمت سربازی بپردازد یا خیر. شاید قسمتی از اهداف کمیسیون پزشکی نظام وظیفه تأمین سلامتی و بهبود وضعیت جسمانی و روانی افراد باشد، بنابراین قبل از فراخوانی به خدمت سربازی، افراد مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورتی که مشکلی در سلامت آنها وجود داشته باشد، باید به درستی درمان شودند.

اعتراض به رای کمیسیون چشم

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید مقاله اعتراض به رای کمیسیون پزشکی را مطالعه بفرمایید.

آیین نامه های جدید معافیت پزشکی چشم

کسب معافیت چشم در حین خدمت سربازی

با توجه به ماده ۲۷ قانون خدمت وظیفه عمومی، افرادی که در حین خدمت سربازی به بیماری یا نقص عضو مبتلا می‌شوند، با تشخیص شورای پزشکی می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

چگونگی کسب معافیت چشم در حین خدمت سربازی

مراحل انجام معافیت چشم حین خدمت سربازی به این شکل می باشد که، فرد با مراجعه به فرماندهی یگانی که در آن مشغول به خدمت می باشد، فرمان اعزام به بهداری و پزشک یگان را دریافت می کند. پس از تایید پزشک یگان، فرد به بیمارستان مورد تایید یگان خدمتی اعزام می شود. سپس معاینات اولیه صورت گرفته و کمیسیون مورد نیاز برای فرد تشکیل می گردد. در صورت تاید، فرد معافیت خود را دریافت خواهد کرد.

کسب معافیت چشم در حین تحصیل

از شروط مهم برای دریافت معافیت چشم، در حین تحصیل نبودن است. یعنی، اگر شما اکنون در حال تحصیل در رشته مورد نظرتان می باشید، قادر به کسب این معافیت نخواهید بود و باید تا پیان تحصیل خود صبر کنید ثپس با توجه به نوع مدرکی که دارید، معافیت چشم متانسب با خود را دریافت نمایید.

بیماری‌های چشم و بینایی قابل بررسی در حین تحصیل

اگر در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستید یا در دوران معافیت تحصیلی به سر می‌برید، می‌توانید برای بررسی معافیت پزشکی هم درخواست دهید. نظام وظیفه برای بیماری‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود، معافیت دائم در نظر گرفته است:

  • پيوند قرنيه
  • وجود اجسام خارجي داخل كره چشم که اختلال در بینایی ایجاد کرده باشد و غیرقابل جراحی باشد.
  • بیماری آب سیاه
  • بیماری نيستاگموس یا مردمک جنبان
  • اگزوفتالمي یا بیرون‌زدگی کره چشم
  • ميكروفتالمي يا بوفتالمي که اختلالاتی در رشد و اندازه چشم است.
  • بيماريهاي ناحيه لکه زرد، شبکیه چشم و عصب بینایی مانند هيپوپلازي، آتروفي، سوختگي و سوراخ ماكولا، خونريزي ناحيه ماكولا، اسكار ماكولا و آتروفي عصب بینایی
  • انفصال شبكيه در هر دو نوع جراحی شده و جراحی نشده به هر علت در يك يا دو چشم
  • آمبولي شريان‌های چشم، ترومبوز وريد شاخه‌اي يا مركزي و هر نوع واسكوليت مزمن در يك يا دو چشم
  • مشکلات عدسی چشم مانند لوكساسيون كامل يا ناقص عدسي يالنتيكيونوس و يا فقدان عدسي يك چشم
  • انواع التهاب در ناحیه شبکیه چشم مانند رتينيت پيگمانتوزا، رتينيت غير پيگمانتوزا يا آلبينيسم
  • نقص در میدان بینایی مرکزی یا كوريورتينيت مركزي يا منتشر مزمن در يك يا دو چشم
  • كدر شدن شديد زجاجيه چشم در يك يا دو چشم به دلیل بيماري‌هاي زمينه‌اي يا تروما
  • اكلوزيون و سيكلوزيون كامل مردمك در يك يا دو چشم
  • ايريدوسيكليت شديد و مزمن در يك يا دو چشم كه باعث ایجاد چسبندگي زیادی شده باشد.
  • راتيت آنترستيسيل و ديستروفي در ناحیه قرنيه در يك يا دو چشم که هراه با اختلال در ديد باشد.
  • فقدان يك چشم يا از دست رفتن بینایی یک چشم دراثر بيماري‌هاي غيرقابل علاج. در این حالت، باید ديدكمتر از 10/1 و يا ميدان بينايي كمتر از 10 درجه باشد.

نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت

پیامد های کسب معافیت چشم

کسانی که معافیت پزشکی چشم را دریافت می کنند، ممکن است در آینده برای استخدام در برخی از مراکز دولتی به مشکل بخورند. زیرا می تواند یکی از شرایط استخدامی آن مرکز دولتی، بینایی باشد. پس اگر از اکنون شغل دولتی خاصی را مد نظر دارید، باید بروید و از الان پیگیر این مسئله باشید که در زمینه استخدام آن مرکز دولتی بینایی جزو شروطش هست یا خیر تا شما با کسب این معافیت به مشکل بر نخورید. همچنین، اگر شما معافیت پزشکی چشم داشته باشید، برای دریافته گواهی نامه کمی به مشکل خواهید خورد. اگر بینایی شما کمی ضعیف هست، عکس گواهی نامه شما باید با عینک باشد ولی اگر دوبینی یا نزدیک بینی و دور بینی شدیدی دارید یا به کل نابینا هستید نمی توانید گواهی نامه را کسب نمایید.

نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت

سخنی از مشاوران آویژه

معافیت پزشکی چشم یکی از رایج ترین و مهم ترین معافیت های پزشکی است که شامل انواع بیماری های چشم می شود و هر کدام از آنها شرایط خاص خود را برای معافیت پزشکی دارند. متقاضیان زیادی به دنبال دریافت معافیت پزشکی هستند. برای کسب معافیت پزشکی چشم، مدرک تحصیلی، سن و نوع بیماری چشم مورد برسی قرار میگیرد. این یعنی، شما با توجه به سن و مدرک تحصیلی مورد برسی کمیسیون پزشکی معافیت چشم قرار میگیرید. هرچه تحصیلات بالا تر باشد، معیار نمره چشم بالاتر میرود. مشمولیت این معافیت، بعد از احراز شرایط لازم برای معافیت پزشکی، با داشتن مدارک مشخص از طریق پلیس + 10 اقدام کرده و با طی کردن مراحل اداری و پزشکی مشخصی، نسبت به اخذ معافیت پزشکی اقدام می کند. در نهایت نیز، اگر مشمول نسبت به نحوه رسیدگی به پرونده معافیت پزشکی خود اعتراضی داشته باشد، می تواند از طریق مراجع ذی صلاح درخواست خود را برای بررسی مجدد ارائه دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران آویژه تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتاستخدام با معافیت پزشکی چشم چگونه است؟

سازمان ها و ادارات دولتی هر یک شرایطی برای استخدام تعیین کرده اند. افرادی که برای معافیت های پزشکی چشم اقدام می کنند باید بدانند که ممکن است نتوانند در برخی مشاغل استخدام شوند.
اگرچه سازمان نظام وظیفه اعلام کرده است که استخدام افراد با معافیت های پزشکی بلامانع است. اما سازمان هایی مانند نیروی انتظامی نیازمند افرادی است که از سلامت جسمی و روحی کامل برخوردار باشند.

سوال علامتبرای معافیت پزشکی قوز قرنیه چه باید کرد؟

قوز قرنیه یا همان بیماری کراتولونوس یک بیماری مادرزادی و ارثی است که افراد زیادی از آن رنج میبرند. این بیماری باعث ایجاد نزدیک بینی و مشکلات آستیگماتیسم میشود. مشمولین میتوانند برای دریافت معافیت های دائمی و خدمات رزمی برای این بیماری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی اقدامات لازم را انجام دهند.

سوال علامتشرایط معافیت پزشکی آب مروارید برای معافیت سربازی چیست؟

آب مروارید از مشکلاتی است که روی شبکیه ی چشم تاثیر گذاشته و باعث تاری دید می شود. مشمولینی که دارای این بیماری میباشند متقاضی معافیت های دائمی خواهند بود. افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند میتوانند از معافیت خدمات رزمی استفاده کنند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط دریافت معافیت پزشکی چشم

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 1,182 نظر:
  1. سلام
    یه چشم من منفی 6هست یه چشم دیگه 5/5منفی هر کدوم از چشمام هم نمره 3استیگمات مدرک تحصیلیم دیپلمه آیا معاف دائم به من تعلق میگیرد

    1. با سلام خانم سیری هستم شماره چشم ۶ و ۶ به بالا معافیت دائم دارید

  2. سلام وقتتون بخیر من مدرک دیپلم دارم
    و چشم هام مشکل قوز قرنیه داره و بعث شده چشم هام ضعیف شه
    نمره چشم ۵.۵ و استیگمات؛۵

    میتونم معافیت دایم بگیرم؟

    1. با سلام خسروی هستم باید برای بررسی دقیق تر با ما در ارتباط باشید

  3. سلام خسته نباشید.

    من 18 سالمه مدرک دیپلم

    نمره یک چشم من : 4.5 با آستیگمات 2 و
    اون یکی چشمم: 3.75 با آستیگمات 2.75

    به من معافیت دائم تعلق میگیره؟

    1. با سلام برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید

  4. سلام خسته نباشید
    من نمره آستیگمات یه چشمم ۵ هست یکیش ۵.۵ مدرک تحصیلیم دیپلمه میتونم معافیت دائم بگیرم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام برای معافیت دائم آستیگمات یک چشم باید بالای 5 باشد برای دارندگان دیپلم و پایین تر برای بررسی شرایط تان با مشاورین مرکز آویژه تماس بگیرید

  5. با سلام، خسته نباشید
    بنده در حال تحصیل در مقطع دکتری هستم و شرایط چشمم (نزدیک‌بینی) به گونه‌ای هست که معافیت از رزم بهش تعلق می‌گیره، سؤالم این بود که آیا از قبل برای اخذ طرح جایگزین خدمت در حین تحصیل (بنیاد نخبگان)، باید به شخصه برای گرفتن این معافیت اقدام کنم (و اصلاً در حین تحصیل امکانش وجود داره یا نه)، یا در طی معاینات قبل از اعزام برای دوره‌ی آموزشی مربوط به این طرح، خود پزشک مربوطه تشخیص لازم برای معرفی و ارجاع پرونده‌ی بنده به کمیسیون پزشکی رو میده؟
    با تشکر

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم برای بررسی در خصوص معافیت پزشکی باید بصورت مستقل درخواست پروسه کمیسیون پزشکی و معافیت پزشکی را دهید و اینکه بیماری ضعیف بودن چشم جز بیماری های در حین تحصیل نمی باشد اما بیماری های چشم جزو بررسی های حین تحصیل می باشد

  6. سلام علیکم.
    خسته نباشید.
    من چند روز پیش بینایی‌سنجی رفتم.
    شماره چشمم یکیش منفی پنج و بیست و پنج با آستیگمات منفی دو و چشم دیگمم منفی پنج با آستیگمات دو هست.
    میخواستم ببینم میتونم با این نمره چشمم معاف بشم.
    مدرک تحصیلیمم سیکلت.

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم بله برای معافیت پزشکی خود به پزشک مربوطه مراجعه کنید

      1. سلام وقتتون بخیر. تو پست فرمودید نمره چشم بالای 6 معاف هستش. اما به ایشون ک نمره چشمشون زیر 6 هست گفتید معاف هستن. بالاخره نمره چشم مهمه یا مجموع نمره چشم و آستیگمات؟

        1. با سلام خانم ناصری هستم در کمسیون پزشکی همه موارد بررسی می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  7. سلام اگر در مقطع دکتری تحصیل کنیم ،بعدش میشه
    از طرح جایگزین خدمت استفاده کنیم یا خیر؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله در صورتی که عضو بنیاد ملی نخبگان باشید مشکلی پیش نمیاید

  8. سلام خسته نباشید ببخشید بنده مدرک کارشناسی دارم نمره ی آستیگمات من 7 هست آیا احتمال معافیت دائم رو دارم یا خیر

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بالای ۷ بله معافیت دائم میگیرید

    2. سلام چشم راست من 6 ماهیه که تبخال زده و پیش هر دکتری میرم خوب نمیشه و میگن که درمان نداره، میزان دید چشمم رو هم کم کرده آیا امکان گرفتن معافیت دارم؟؟

      1. سلام جزایری هستم.اگر میزان دید چشم شما را تا حد زیادی کم کرده باشد و اختلال در دید به وجود اورده باشد با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت از رزم یا معافیت دائم خواهید داشت.

  9. سلام وقت بخیر.
    من عینک میزنم برای مشکل نزدیک بینی.
    در نسخه دکتر اینجور نوشته.
    OD= -2.75 -0.5 *100
    OS= -2.00 -0.75 *40
    PO=66
    امکان معافیت رزم یا دائم هست؟
    مدرک بنده کارشناسی ارشد هست.
    سپاس از پاسخگوییتون.

  10. سلام خسته نباشید خواستم بگم من چشمام ضعیفه و مدرک کاردانی رو دارم و درسو ول کردم
    خواستم بگم نمره نزدیک بینی ۶.۲۵ با استیگمات ۱.۲۵ برای هر دو چشمم همین نمره هست و هردو عدد هم منفی است خواستم بگم به خاطر جمع نزدیک بینی و آستیگمات میتونم با مدرک کاردانی معافیت دائم بگیرم؟

    1. بله شما شرایط گرفتن معافیت دائم دارید برای گرفتن معافیت چشم با مدرک دیپلم وکاردانی حداقل نمره چشم باید ۶ باشد

  11. سلام چشم چپ من ۳/۵ ضعیفی و ۳ استیگمات دارا حین خدمت هستم با مدرک دیپلم آیا معافیت میدن؟

    1. برای گرفتن معافیت چشم باید نمره یک چشم شما بالای 6 و نمره آستیگمات شما بالای 5 باشد.

    2. سلام خسته نباشید . بنده مدرک کارشناسی دارم و چشمم آستیگمات هست برای معاینه کمیسیون پزشکی که مراجعه کردم بعد از ریختن قطره دکتر گفتن که شماره ی چشمم ۷ هستش میخواستم بدونم چقدر احتمال گرفتن معافیت دائم رو دارم

      1. سلام شما با مدرک کارشناسی و داشتن استیگمات 7 یا بالای 7 معافیت دائم دریافت میکنید.

  12. سلام من چشمم زجاجیه اون پاره شده و دچار بیماری مگس پران یا همون فلوتر چشم هستم ضمن اینکه از بیماری فلاشینگ چشم هم رنج میبرم آیا معافیت دائم به من تعلق میگیره؟

    1. سلام بله امکان گرفتن معافیت دائم را دارید.

  13. سلام وقتتون بخیر برای گرفتن معافیت دائم نمره یک چشم محاسبه میشه یا هر دو چشم ؟ و نمره باید چند باشه با مدرک دیپلم ؟

  14. با سلام و وقت بخیر
    مشکل چشم پسر من اینه که عصب چشمش خیلی بزرگتر از حد طبیعیه
    آیا شامل معاف از سربازی میشه؟

    1. سلام در صورتی که باعث تاری شدید دید شده باشد معافیت دائم و در غیر این صورت شامل معافیت از رزم میشود.

  15. سلام وقت بخیر.من چشم چپم در اثر ضربه در بچگی تاری شدید داره جوری که دستگاه برای نمره چشمم ارور میده.مدرک کارشناسی دارم . میتونم معافیت دائم بگیرم؟

    1. سلام در صورتی که نمره 1 چشم شما بیشتر از 8 باشدامکان گرفتن معافیت را دارید.

  16. سلام خسته نباشید
    مدرک تحصیلیم کارشناسی هستش
    بنده بخاطر ضعیفی چشمم بار اول به یه بیمارستان معرفی شدم که طبق معاینه آسیگمات چشمم۸.۵شد
    بعد با دریافت پیامک به کمیسیون پزشکی نظام وظیفه رفتم
    مجدد منو به بیمارستان دیگه معرفی کردند که آسیگمات چشمم ۸.۲۵شد
    خواستم بدونم بنده معاف هستم
    واینکه الان ۴۰روز شده هنوز پیامک دوم نظام وظیفه رو درخصوص تشکیل کمیسیون پزشکی دریافت نکردم
    چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام بله با این نمره چشم شما مهافیت دریافت میکنید.

  17. سلام وقت بخیر
    ایا بیماری پتوز یا افتادگی پلک مادرزادی که نصف مردمک چشم گرفته معافیت داره

    1. سلام بیماری پتوز درجه 3 معافیت دائم دارد و برای افتادگی پلک شما معافیت از رزم دریافت میکنید.

  18. سلام من 18 سالمه و مشکل آستیگمات و دوربینی و همچنین کف پای صاف دارم علاوه بر این پدر عمل قلب انجام داده از چه طریقی اقدام کنم

    1. سلام در صورتی که آستیگمات بالای 5 داشته باشید میتوانید برای معافیت چشم و در صورتی که صافی کف پا با دفرمیتی شدید و اختلال در راه رفتن داشته باشید میتوانید معافیت پزشکی بگیرید.و در صورتی که پدر نا توانی جسمی داشته باشد و غیبت سربازی نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

  19. سلام وقت بخیر آیا نمره ی چشم برای معافیت دیپلم تغییر کرده یا همون شش به بالاست هنوز؟
    نمره ی چشم چپ من ۳/۵ ضعیف (نزدیک بینی )۳استیگمات ،آیا جمع میشن و بالای شش میشه ؟❤️🌹🌷

    1. سلام خیر آستیگمات و نمره چشم جمع نمیشوند.نمره چشم بالای 6 و آستیگمات بالای 5 باشد میتوانید معافیت دریافت کنید.

      1. سلام .پس چرا در مقاله بالا نوشته شده در صورت هم علامت بودن جمع. میشه.استیگمات مرکب .این بنده خدا استیگماتش کمتر از نمره چشمش هست پس منفی علامت ها دیپلمم هست چشمش پس ۶و نیم بالای ۶ .معاف نمیشه؟نمیدونم اگر اشتباه شده اصلاح کنید و به فردم اطلاع بدید شاید تغییری در زندگی یک انسان ایجاد کنید.مسئولیت داریم.شما ک جواب غلط شاید دادی بیشتر .همین جواب میتونه خراب کنه زندگی یه نفرو

  20. سلام وقت بخیر
    نمره چشم من با قطره:
    چشم راست
    5.50- ضعیفی
    1.50- استیگمات
    چشم چپ
    5.75- ضعیفی
    1.00- استیگمات
    مدرک دیپلم آِیا معاف میشم.

    1. سلام با نمره چشم بالای 6 میتوانید معافیت دریافت کنید.

  21. سلام من 23 سامله و مدرکمم سیکل هست . یک چشمم منفی 3 با استیکمات منفی 1.5 و چشم دیگری منفی 3 با استاکمات منفی 1 آیا با این شرایط میتونم معاف دائم بشم؟

    1. سلام خیربرای معافیت دائم باید شماره چشم شما بیشتر از 6 باشد.

  22. سلام من سال گذشته دیپلم گرفتم و تازه برای امسال ورودی دوم دانشگاه یعنی بهمن قبول شدم میتونم تا قبل از شروع دانشگاه معافیت بگبرم؟ واجد اون شرایط نمره چشم هستم.

    1. میتوانید دفترچه پست کنید و درخواست معافیت پزشکی دهید

    2. سلام پسرم یک آذر ۱۴۰۲ اعزامش بود ارتش کازرون و معاف از رزم بیماری ها چشم و عوارض بینائی میو پی با سیکلو پلژی کامل مدت آموزشی سربازی چند روز با تشکر

      1. . آموزشی 2 ماه است با مشاورین آویژه جهت بررسی معافیت پزشکی تماس حاصل فرمایید

  23. سلام ببخشید،شماره چشم من 4.5و4.75 هستش کاملا آستیگمات ارثی احتمال معافیت هستش ؟
    اگه نه کاری میتونم انجام بدم که معاف بشم؟

    1. سلام برای معافیت دائمشماره آستیگمات بالای 5 و شماره چشم باید بالای 6 باشد.

  24. با سلام
    چشم چپ من 2-/5.75-
    و چشم راستم 2-/6.75-
    مدرکمم دیپلمه ایا معاف دائم میشوم.
    اگر اقدام کنم رد بشود بلافاصله باید بروم خدمت؟

    1. سلام در صورتی که شماره 1 چشم شما بالای 6 باشد میتوانید برای گرفتن معافیت دائم اقدام کنید.

  25. سلام خسته نباشید
    ببخشید من برای معافیت چشم اقدام کردم
    میخواستم بپرسم در کمیسیون پزشکی چه سوالاتی میپرسن
    ممنون

    1. سلام معاینات و ازمایشات روی چشم انجام میدهند

  26. با سلام من دانشجو کارشناسی هستم و هنوز درسم تمام نشده بنده قبل از عمل لازک و سی سی ال. شماره هر چشم من مجموع از 8 بالا تر بود یکی 7.5 و یکی 8 بود به جز آستیگمات. بنده عمل انجام دادم و الان شماره چشمم صفر هست. ایا راهی هست که معاف داعم بگیرم از خدمت. تو رو خدا راهنمایی کنید

    1. سلام شما از طرسق معافیت چشم نمیتوانید اقدام کنید . برای معافیت پزشکی دیگر میتوانید اقدام.

      1. سلام من
        با ضعیفی -۴.۷۵ با آستیگمات ۲.۵۰- با قطره ساکلو معاف از خدمت هستم؟
        با مدرک دیپلم

        1. سلام برای گرفتن معافیت چشم بایدنمره 1 چشم شما 6 و نمره آستیگمات 1 چشم شما 5 باشد.

  27. سلام خسته نباشید

    یکی از چشمام
    -3.50 =-4.50
    و دیگری
    -3.75 = -4
    سیکل هستم و ۲۰ سالمه بیمارستان اول دو تا پزشک معاینه کردن و گفتن معافی البته این شماره هایی که گفتم بدون قطره هست و فرستادنم بیمارستان دوم اونجا هم دکتر معاینه کرد و گفت تو معافی و منتظر پیامک نظام وظیفه باش بنظر شما معاف میشم؟

    1. سلام با شماره چشم 4 و بیشتر در مقطع دیپلم و زیر دیپلم معافیت دریافت میکنید.

      1. باسلام مدرک کارشناسی دارم چشم راستم ۱/۱۰هستش معاف میشم یانه ؟

        1. با شماره چشم ۶ و بالای ۶ یک چشم معافیت دائم حاصل میشود

      2. سلام بنده شماره یکی از چشمام ۵ هست و یکی ۴ و خودم دیپلم هستم میتونم معافیت بگیرم.
        درضمن ۱۵ سال بود بیماری کلیوی داشتم تقریبا ۶ ماه است صحت پیدا کردم و البته فشارخون بالا دارم که سرگیجه میگیرم

        1. سلام برای گرفتن معافیت چشم باید شماره 1 چشم شما بالای 6 باشد.بابت بیماری های دیگر بسته به درجه بیماری ممکن است برای شما معافیت از رزم یا معافیت دائم در نظر گرفته شود.

  28. با سلام
    چشم راست بنده ضعيفي نزديك بيني همراه با استيگمات به ترتيب به شماره ٦ و ٤ دارد همچنين چشم چپم نيز ضعيفي نزديك بيني همراه با استيگمات به ترتيب به شماره ٣.٥ و ٣.٢٥ دارد كه ميشن استيگمات مركب مدركمم ديپلم هستش با اين مشخصات چشمى من معاف دائم ميشم؟

    1. سلام با نمره 4 و بیشتر برای یک چشم شما معافیت دائم دریافت میکنید.

      1. سلام ببخشين برا من و سوال بالايى گفتين معافيت دائم ولى من رفتم گفتن با نمره چشم تو معافيت دائم تعلق نميگيره ولى به سوال بالايى گفتن معافى اين چطور ممكنه؟ شماره چشم من از سوال بالايى هم بيشتره من الان چيكار كنم ؟

  29. سلام وقت بخیر من ۲۰ روز پیش چشم چپم رو عمل پیوند کردم.‌ یک ماه دیگ هم کمیسیون بیمارستان دارم آیا معاف میشم؟

    1. سلام در صورتی که بعد از عمل عوارضب برای شما داشته باشد و یا تاری دید شدید داشته باشد میتوانید معافیت دائم و در غیر این صورت معافیت از رزم داشته باشید.

  30. سلام من هر دو چشمم سه نمره نزدیک بینی و سه نمره هم آستیگماتیسم داره با دیپلم معاف میشم؟

    1. سلام برای گرفتن معافیت باید شماره 1 چشم شما بیشتر از 6 و شماره آستیگمات بیشتر از 5 باشد

  31. سلام و خسته نباشید من شماره چشمام دوتاش 7.5 با مدرک دیپلم برای معافیت میخواستم اقدام کنم میگن قطره ای که میزنن تا چقدر شماره چشمم کم می‌کنه ممکنه تا دو نمره کم بشه؟

    1. خیر تا دو نمره کم نمیکنه و برای معافیت پزشکی اقدام کنید

  32. با سلام و خسته نباشی.
    تو برگه معاینه پزشکی برای چشم راستم نمره ۵.۵ و ۲.۲۵ نوشته شده بود.نمیدونم منظور از این نمرات چی بود.درکل با مدرک دیپلم میتونم معاف دائم شم؟؟
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر شما برای اقدام حداقل باید نمره چشمتان ۶ باشد

  33. سلام
    من مدرکم دیپلمه یک سال هم معافیت تحصیلی دارم
    نمره چشم هم با اون قطره معروفی که هنگام کمسیون میریزن ۵.۲۵ ضعیفی دوربینی و ۱ نمره هم آستیگماتیسم که در مجموع میشه ۶.۲۵
    با این نمره معاف میشم یا صبر کنم تا ضعیف تر بشه تا بعدا اقدام کنم؟

    1. برای مدرک دیپلم نمره یک چشم اگر بیش از ۶ باشد معافیت حاصل میشود

  34. سلام نمره چشم از جمع ضعیف بودن چشم با استیگمات تعیین میشه یا نصف استیگمات مثلا چشم من ۳ منفی با دو منفی استیگمات هست نمره ی چشم من چند میشه؟

    1. مجموع دیوپتر استیگمات ساده و مرکب یا مخلوط بالای 5 دیوپتر یک چشم معاف دایم و البته برای دارندگان مدرک کارشناسی و مجموع بالای 7 دیوپتر یک چشم معاف

  35. سلام مدارک معافیت بعد از تائید به بیمازستان نیروی مسلح در تهران ارسال می شه؟یا خود استان تائید کنه تموم می شه؟

    1. سلام در صورتی که در استان تایید شود معافیت دریافت میکنید.

  36. سلام
    من از بچگیم تنبلی چشم دارم دوتا چشامم انحراف داشتن چشم راستم درست شده به مرور زمان اما چشم چپم انحرافی داره خواستم بدونم معافیت دائم میگیرم یانه؟؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم درصورتی که مشکل دید ایجاد کرده باشد و حاد باشد و با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی امکان پذیر میباشد

  37. سلام من نمره چشمم با قطره استیگمات زده6-واخرین مدرکم دیپلم هست و 1ماه هم کاردانی خوندم امکان معافیت هست

    1. طبق تایید پزشک معتمد نظام وظیفه معافیت حاصل میشود و تایید کمیسیون

  38. سلام وقت بخیر با

    S: -4.00
    -3.5
    C: -10.00
    S.E. : -8.5
    A: 173

    S: -4.25
    C: -10.00
    S.E. : -9.25
    A: 172
    با کارشناسی ارشد
    امکان معافیت دائم هست؟

    1. در صورت بررسی کفالت ها یا مشکل پزشکی خود و پدر یا سابقه ایثارگری پدر امکان معافیت میباشد

      1. یعنی امکان گرفتن معافیت پزشکی با این شرایط(نمره چشم و مدرک تحصیلی) وجود نداره؟

  39. اگر کسی امریه سربازی گرفته باشه می تونه درخواست معافیت پزشکی بده؟ در صورت رد مشکلی برای امریه ایجاد نمیشه؟

  40. سلام خشته نباشد من درحال خدمت هستم مدرکم دیپلم هستش توخدمت چشمم آسیب دیده جوری که پیرسه فرض به مرکزچشمم خورده وقرنیم رو سوزونده که الان یه لکه روی چشمم روگرقته ونمی تونم درست ببینم آیامنومعاف داعم میکنن ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام وقتتون بخیر به شرطی که قوزقرنیه تاباکراکتروم قابل اندازه گیری نباشدویااختلال دردیدوعارضه داشته باشی وناواضح ببینی یابه طور مثال یکی دوتا ببینی بله امکانش هست برای مراحل وشرایطش میتوانیدبامرکزمشاوره آویژه تماس بگیرید وجویاشویدوراهنماییتون میکنیم

  41. سلام من سطح یک حوزه هستم با معافیت تحصیلی سطح یک که تا ۳۱ شهریور امسال اعتبار داره؛نمره جفت چشم هام ۷/۲۵ هست که ۱/۵ هم آستگیماته؛
    میخوام ببینم اگه اقدام کنم میتونم معاف بشم یا نه؟درضمن ۲۱ سال سنمه ؛

    1. سلام وقتتون بخیر نمره چشمتان باید8به بالاباشدتابتوانیدمعافیت بگیریدولی بهتره 8/30به بالاباشدچون نظام وظیفه یه قطره میندازه به چشم که تانیم نمره شفافیت پیدامیکنه که اگه 8باش میشه 7/30برای اطلاعات بیشتر ومراحلش میتونیدبامرکزاویژه تماس بگیرید وجویاشویدوراهنماییتون میکنیم

  42. سلام . یکی از چشمام بر اثر ضربه آب مروارید گرفته و بعد از جراحی بیش از 90 درصد دیدم را از دست دادم . با توجه به اینکه مدرک کارشناسی دارم آیا معاف می شوم؟

    1. سلام. افرادی که آب مروارید را به صورت مادرزادی، ضربه ای و یا جراحی شده دارند، به شرط اختلال در دید، معافیت دائم به آن ها تعلق می گیرد.

  43. سلام خسته نباشید
    ببخشید من شماره یک چشمم ۶.۷۵ با ۰.۷۵ آستیگمات منفی و ۴.۷۵با 2 نمره آستیگمات منفی هست مدکمم دیپلم هست میتونم معافیت بگیرم؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و تایید رای نهایی کمیسیون معافیت حاصل میشود

  44. با سلام و خدا قوت. بنده دانشجوی دکتری هستم. غوزقرنیه بنده ۵۷ است. بنده شامل معافیت دائم هستم؟

    1. سلام اگر قوز قرنیه باعث اختلال در دید باشد معافیت دائم تعلق میگیرد و اگر دارای علائم خفیف تاری دید باشد باعث معافیت از رزم میشود.

    1. لطفا بصورت جزیی تر درباره بیماری اطلاع دهید ولی بصورت کلی در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و رای تایید کمیسیون معافیت امکان پذیر میباشد

  45. سلام وقت بخیر
    آستیگمات چشم چپ 6.75
    قوز قرنیه دارم چشم چپ شماره پنتاکم 58.5
    معاف دائم میشم؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و تایید نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود دارد

  46. سلام من سربازم ۱۵ خدمت کردم ۱۰ ماه دیگه دارم رفتم دکتر دکتر گفت نمره چشم سمت راستت ۶ خورده ایه چشم سمت چپم ۵ خورده ایی مدرکمم سیکلم حتی سیکلم ندار معاف میشم یا معاف از پست میشم ؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

  47. سلام وقت بخیر خدمت شما یک سوال دارم خدمتتون گفتم دید چشم چپم با اصلاح ۱/۱۰ است گفتم آیا تک چشم محسوب می‌شود و معافیت دائم تعلق می‌گیرد یا نه ؟ به مدرک تحصیلی بستگی دارد یا نه ؟

    1. بله برای یک چشم هم بررسی میشود که در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رایی تایید کمیسیون امکان پذیر میباشد

  48. سلام وقت بخیر نمره هر دو چشم من نزدیک بین ۴.۵ با آستیگمات هم علامت ۲.۵ هست. امکان گرفتن معافیت بعد دیپلم و قبل از کنکور هست؟

  49. سلام وقتتون بخیر
    یک سوال داشتم
    من مدرک تحصیلیم کاردانیه یا همون فوق دیپلم

    نمره چشام به این شکله
    چشم چپ با قطره ۶.۵-
    چشم راست با قطره ۵.۲۵-

    امکانش هست معاف بشم با این نمره چشم؟

    1. باسلام به دلیل اینکه مقطع تحصیلی بالاتر از دیپلم محسوب میشود خیر مگر همراه با ضعیفی چشم آستیکمات هم داشته باشید که هم علامت باشد

      با نزدیک بینی و دوربینی یک چشم 6 به بالا می شود
      بیشتر از 5 هم برای آستیگمات

      1. با سلام
        آیا با دو لایحه جدیدی که در تاریخ ۱۰/۴/۱۴۰۲ پخش شد قانون معافیت پزشکی چشم تغییر می کند ؟

        1. معاقیت پزشکی برای چشم نزدیک بین و دوربین ازدیپام و بالای دیپلم شماره چشم بالای 6 و آستیگمات بالای 5 برای معافیت دائم.

      2. سلام وقتتون بخیر
        عرض کردم خدمتتون نمره چشم چپم با قطره 6.5- می باشد جدا از اون چشم چپم 0/25- هم استیگمات داره الان چشم چپم بالاتر از 6 حساب نمیشه؟ یا طور دیگه محاسبه میشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. سلام. برای گرفتن معافیت چشم پزشکی، دوربینی یا نزدیک بینی و مدرک تحصیلی شما نیز حائز اهمست است.
          برای مشاوره میتوانید با مرکز ما تماس بگیرید.

      3. سلام وقت بخیر با

        S: -4.00
        -3.5
        C: -10.00
        S.E. : -8.5
        A: 173

        S: -4.25
        C: -10.00
        S.E. : -9.25
        A: 172
        با کارشناسی ارشد
        امکان معافیت هست؟

    2. سلام وقتتون بخیر
      شماره چشم دوربینی و استیکمات یک چشم جمع میشن؟

      1. سلام – نه متاسفانه نمره چشم استیگمات جداگانه قانون گذاری شده و نمره چشم دوربین جداگانه

    3. سلام جناب خسته نباشین آستیگمات یک چشم بنده درست ۵ هست نه بیشتر نه کمتر میتونم معافیت دائم بگیرم

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله امکان معافیت دارید در صورت تایید پزشکان معتمد نظام وظیفه و رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی امکان پذیر میباشد

  50. سلام خسته نباشید
    چشمی که ضعیفه بانمره ۷.۲۵یکی دیگه ۵
    بامدرک تحصیلی سیکل(نهم) امکان معافیت داره
    ممنون میشم پاسخ بدین

      1. باسلام
        بنده به بیمارستان مرکز استان دعوت شدم و دکتر معتمد گفتند چشم شما هست است، می‌خواستم بدونم با چشم آستیگمات و مدرک ارشد امکان معافی وجود دارد؟

        1. با سلام خسروی هستم با نمره ی چشم ۸ امکان معافیت وجود دارد درصورتی که بعد از ریختن قطره در چشم همچنان ۸ باشد

  51. سلام ببخشید من شماره چشمم 2.25 خواستم بدونم معاف از رزم میشم ؟

    1. سلام برای معاف از رزم شماره چشم بالای 3 باید باشد

  52. ترم دو دانشگاه هستم دایما عینک میزنم بدون عینک نمی‌بینم برای معافیت حین تحصیل چگونه باید اقدام کنم.تشکر

    1. به پزشکان معتمد نظام وظیفه مراجعه کنید و در صورتی که نامه تایید پزشک معتمد را گرفتید

  53. سلام بنده مدرک کارشناسی دارم
    شماره ضعیفی چشم راست منفی ۶ و استیگمات منفی ۵/۵ و شماره چشم سمت چپم منفی ۶/۵ و استیگمات منفی ۵
    آیا معاف دائم میشم؟

    1. امکان معافیت وجود دارد در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید کمیسیون امکان پذیر میباشد

  54. سلام وقتتون بخیر من هر دوتا چشمم ۶.۵ هست الان درحال تحصیل در مقطع کارشناسی هستم ترم ۶ الان من اقدام کنم نمرم باید بالای ۶ باشه یا ۸ چون در حین تحصیل هستم…

  55. سلام عرض ادب
    بنده نمره چشمم ۳واون یکی ۲نیم هستش و زیر دیپلم هستم آیا معاف میشم؟؟؟؟

  56. سلام، من فوق لیسانس هستم. برای گرفتن برگ سبز به پلیس +10 مراجعه کردم. عینکی هستم ولی درخواستی برای معافیت نداشتم. طبق روال براساس معرفی نامه به پزشک معتمد مراجعه کردم وقتی برای پیگیری کارم به پلیس +10 مراجعه کردم گفته شد که پزشک معتمد شما را به کمسیون معرفی نموده. سوال من این است که چرا بدون درخواست معافیت، به کمسیون معرفی شده ام. و سوال بعدی اینکه میتوانم از رفتن به کمسیون انصراف بدهم؟ چگونه؟ متشکرم

    1. درصورتی که درخواست لغو و ابطال کمیسیون پزشکی بدهید و همچنین یک گواهی سلامت از خودتان ارائه بدهید امکان پذیر میباشد

  57. سلام و وقت بخیر. نمره چشم راست من منفی 1.5 هست و نمره چشم چپم منفی 75 صدم با آستیگمات75 صدم / مدرک تحصیلی لیسانس/ معاف از رزم به من تعلق میگیره؟

  58. باسلام،بنده همه ی شرایط معافیت دائم دیپلم رو دارم ولی دانشگاه ثبت نام کردم و الان ترم 4 هستم.اگر الان انصراف بدم مشمول همون شرایط دیپلم میشم یا جزوه لیسانسه ها محسوب میشم؟

    1. بله با انصراف اول مشکلی پیش نمیاد ولی باانصراف دوم امکان ادامه تحصیل ندارید

  59. سلام و درود .
    من صافی کف پا رو دارم . یک چشم انحراف شدید داره و بدون عینک یکیش ۵/۱۰ و یکی ۶/۱۰ .
    آستیگمات هم هستم . تک برادرم هم بخاطر مشکلات شدید چشمی ( گلوکوم ) معافیت دائم داره.
    لکنت زبان هم دارم اوایل شدید الان متوسط .
    دیابت و فشار خون و… رو چک نکردم .
    با این شرایط میتونم معافیت دائم بگیرم ؟

    1. سلام میتوانید از طریق معافیت چشم اقدام کنید برای گرفتن معافیت دائم

  60. سلام دوستان اون عددی ک باید بالاتر از ۵۰ باشه برا معافیت کدوم عدد توی عکس پنتاکم محسوب میشه

  61. سلام خسته نباشید ببخشید برای معافیت چشم باید درجه چشم چقدر باشه

    1. سلام برای معافیت در مقطع دیپلم و زیر دیپلم شماره چشم 6 به بالا و برای مقاطع بالاتر 8 به بالا باید باشد.

  62. سلام اگه تز قبل گواهینامه داشته باشیم کار معافیتو سخت تر میکنه؟

  63. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی پزشکی هستم
    گلوکوم دارم
    میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام بله این بیماری شامل معافیت کامل میشود.

  64. سلام وقت بخیر
    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد هستم. هر دوچشمم قوز قرنیه دارد که یک چشم خفیف و یک چشم شدید است.
    شاخص k max برای چشم چپ 54.1 و برای چشم راست 48.4 دیوپتر است. میخواستم بدونم ایا معاف از خدمت میباشم یا خیر

    1. سلام بله میتوانید معافیت دائم دریافت کنید

  65. با سلام من نمره چشم راستم -4و نمره چشم چپم -۶با -۳نمره آستیگمات هستم میخواستم ببینم من معاف میشم ؟
    امکانش چقدر هست مدرکمم لیسانسه

    1. سلام با داشتن مدرک لیسانس در صورتی که شماره 1 چشم مابیش از 8 باشد معافیت دریاقت میکنید.

  66. سلام
    خواستم بپرسم من چشم راستم شیشه پاره کرده و ۹تا بخیه خورده چندین سال پیش عمل شده وبیناییم خیلی کم شده آیه معاف میشم

    1. اگر تاری دید شدید بوجود آورده باشد میتوانید برای گرفتن معافیت دائم اقدام کنید.

  67. سلام من یک چشمم ۴.۲۵ و اون‌یکی چشمم ۳.۵ ایا معاف میشم
    چشمام دوربینن؟

    1. سلام خیر برای معافیت باشد حداقل نمره 1 چشم 6 باشد.

  68. سلام وقت بخیر
    مشکل آب سیاه دارم و طی تصویربرداری های مختلف این موضوع به اثبات رسیده.
    طبق آیین نامه از انجام خدمت سربازی معاف هستم و هیچگونه تبصره خاصی را هم نگذاشته اند.
    اگر اقدام برای معافیت کنم حتما معاف می شوم؟

  69. سلام مدرکم لیسانس ترم 7 قوز قرنیه شدید دارم چشم هام بالای 10 است چشم راستم هم لک داره معاف دائم هستم

    1. سلام اگر جمع ضعیفی و آستیگمات به بالای ۶ برای دیپلم و بالای ۸ برای لیسانس باشد بله امکان معافیت هست، البته باید حتما از تحصیل انصراف دهید.قوز قرنیه نیز باید تخصصی بررسی شود.

  70. سلام من ترم 7 لیسانس هستم قوز قرنیه شدید دارم چشم راستم لک داره نمره چشمم هم بالای 10 است جمعا دیدم ضعیفه معاف دائم هستم لطفا راهنمایی کنید

  71. سلام من معافیت دائم روی ضعف چشم گرفتم اما الان میخوام عمل انجام بدم و عینکم رو بردارم میخواستم ببینم معافیت من باطل میشه یا نه

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت پزشکی یکبار صادر شده و در صورت عدم ابطال از جانب شما،باطل نخواهد شد

      1. سلام مدرک من دیپلمه و این نمره ها رو کلینیک با قطره برام داده
        نمره چشم راست من
        S: -5.5 C: -1
        این یعنی نزدیک بینی 5.5 و استیگمات 1 که جمعش میشه 6.5 درسته؟ پس یعنی معافم؟
        فقط یچیز زیرش یه SE: -6 زده این یعنی چی؟

      2. سلام مدرک من دیپلمه و این نمره ها رو کلینیک با قطره برام داده
        نمره چشم راست من
        S: -5.5 C: -1
        این یعنی نزدیک بینی 5.5 و استیگمات 1 که جمعش میشه 6.5 درسته؟ پس یعنی معافم؟
        فقط یچیز زیرش یه SE: -6 زده این یعنی چی؟

        1. درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و رای تایید نهایی کمیسیون امکان معافیت از رزم دارید

      3. سلام وقت بخیر من چشم ها در مجوع با استیماگ در مجموع دوچشم ۱۲ هستن آیا معافیت میگیرم

        1. سلام نمره یک چشم بالای 6 باشد یا نمره آستیگمات یک چشم بالای 5 باشد امکان گرفتن معافیت دائم خواهید داشت

      4. سلام خسته نباشید بیماری کراتوکونوس دارم ولی تو برگه نظام وظیفه نوشته میوپی با سیکلوپلوژی کامل و k max front x من 5.7 هست آیا معاف دایم میشم؟(یه بارم عمل کردم ولی دکتر گفته عمل قطعی نیست)

        1. سلام در صورتی که کراتوکونوس اختلال در عملکرد دید و یا عارضه واضحی در قرنیه ایجاد کرده باشد امکان گرفتن معافیت ذائم را دارید.

      5. سلام وقتتون بخیر
        من دیروز به پزشک مراجعه کردم
        نمره چشمم با قطره ۶.۵- بود جدا از این ۰.۲۵- هم از استیگمات دارم
        مدرک تحصیلیم هم کاردانیه
        امکانش هست معاف بشم؟
        ممنون میشم پاسخ بدید🙏

        1. سلام بله نمره چشم بالای 6 برای مقاطع کاردانی و به پایین شامل معافیت دائم میباشد

    2. سلام درجه ی چشمتون چند بود که معاف شدین
      میشه شماره تماستون رو بدین میخوام ازتون راهنمایی بگیرم اگر امکانش هست

    3. باسلام واقعا برای قانون های که گذاشتن متاسفم پسر من ضعیفی چشم داره ومجموع هر دو چشم ۱۰ میباشد گذشته از این تاری دید ونوسانات دید هم داره که هنوز زیر نظر دکتر است وداره دارو استفاده میکنه در کمیسیون پزشکی که انجام داد کسانی که شرایط پسر من را داشتند معاف دائم شدن ولی چون پسرم مدرک کارشناسی داشت فقط معاف از رزم شد واقعا متاسفم پسری که از ۴ سالگی مشکل چشم داره به خاطر مدرک مشکلش نادیده گرفته بشه

  72. سلام بنده لیسانس دارم و چشم راستم نزدیک بینی منفی 5 و استیگمات منفی 4 دارم و چشم چپ هم باز منفی 5 نزدیک بینی و منفی 4 استیگمات دارم با توجه به هم علامت بودن و این که هر دو چشم یک شرایط دارن ایا بعد این که قطره ریختم معاف دایم میشوم؟ با تشکر لطفا پاسخ بدین

    1. سلام خدمت شما. باید بعد از ریختن قطره بینایی سنجی انجام شود. ولی در حالت کل اگر بعد از قطره نیز جمع آستیگمات و ضعیفی یک چشم به بالای ۸ برسد با لیسانس امکان معافیت هست.

  73. سلام بنده لیسانس دارم و نزدیک بینی چشم راست منفی 5 و استیگمات 4 منفی هست و چشم چپ هم باز منفی 5 نزدیک بین و منفی 4 استیگمات هست ایا بعد که قطره ریختم معافی دایم میگیرم؟ با تشکر لطفا پاسخ بدین

  74. با سلام و خسته نباشد
    چشم راست بنده در بیمارستانی که از طرف پلیس رفتم -5.5 ضعف و -2.75 با قطره و -6.5 ضعف و -2.5 بدون قطره بود (عکس گرفتم از برگه )
    حالا منتظر پیامک کمیسیون هستم.
    میخواستم بدونم معاف میشم؟

    1. سلام.بستگی به مدرک تحصیلی دارد. با مدرک دیپلم جمع آستیگمات و ضعیفی بالای ۶ و با لیسانس بالای ۸ نیاز است.

  75. سلام. نمره چشم راست منفی ۶.۵ و چشم چپ منفی ۴.۲۵ هستش. با مدرک دیپلم میتونم معافی بگیرم. در ضمن قوز قرنیه متوسط هم دارم. با تشکر

  76. سلام و عرض خسته نباشید
    آیا دوبینی هم شامل معافیت دائم میشه ؟
    من چندمدتیه دارم اشیاء رو دوتایی میبینم خیلی هم ازین بابت ناراحت و نگران هستم که دیدم اینطوری شده. آیا معافیت داره ؟
    سپاس 🌸

      1. سلام یه چشمم اصلا دیدی ندارم و بعد مراجعه به پزشک معلوم شد سوراخ ماکولا هستش. آیا معافیت دائم دارد

        1. سلام بله میتوانید معافیت دائم دریافت کنید

  77. سلام ببحشید من تاریخ 1401/6/22 برای معافیت پزشکی به بیمارستان معرفی شده رفتم و تا امروز 1401/8/13 هیچ جوابی برای من نیومده آیا این مدت عادی است یا بیشتر طول میکشه ؟ منون میشم راهنمایی کنید .

  78. سلام خسته نباشید من چشم چپم در اثر ضربه قرنیش پاره شده و عمل قرنیه ، عمل آب مروارید انجام دادم نمره چشم راستم ۱۰ دهم هستش و چشم چپم جمع نمرش شده ۶ دهم آیا با مدرک تحصیلی دیپلم من میتونم معاف بشم با تشکر

  79. با عرض سلام مجموع دوچشم بالاتر از ۱۰ باشد یعنی اگر دو چشم یکی ۵ یکی ۵/۵ باشه معاف دائم میشه شخص،؟ با مدرک فوق دیپلم

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  80. باسلام و خسته نباشید خدمت مشاوران مجرب آویژه.
    بنده شماره چشمم با قطره به این صورت می باشد:
    ضعیفی چشم راست:۲.۵۰+
    ضعیفی چشم چپ:۲.۵۰+
    آستیگمات چشم راست:۶.۲۵-
    آستیگمات چشم چپ:۵.۷۵-
    مدرک تحصیلی:دیپلم
    آیا بنده با توجه به نمره چشم ذکر شده معافیت دائم به بنده تعلق خواهد گرفت یا خیر چون در اکثر سایت ها نوشته شده بود آستیگمات بالای ۵دیپوتر یک چشم معاف دائم و بنده هر دوتا از چشمام بالای ۵دیپوتر می باشد.
    با تشکر.

    1. سلام وقتتون بخیر تعیین نوع معافیت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت پزشکی بیماری چشم با توجه به مدارک تحصیلی لحاظ خواهد شد

  81. سلام وقت بخیر بنده از سال ۹۳که موزشیم تمام شد از خدمت فراریم
    مدرکم زیر دیپلم هست و یک چشمم نمرش -۵/۵با آستیگمات -۱/۵ و چشم دیگرم -۵/۲۵ با آستیگمات -۱/۵ آیا معاف میشم و اینکه من که فراری هستم بعد ۸ سال باید چطوری معافی بگیرم؟

    1. سلام
      جهت مشاوره ی معافیت پزشکی با کارشناسان ما تماس بگرید

      1. سلام من نمره چشم راستم ۳ است و نمره چشم سمت چپ ام ۶.۵(با اعمال ۳.۵ ضعیفی و ۳ استیکمات) حالا ایا من که مدرکم زیر دیپلم است و معافیت با ۶ باشه امکان معافیت هست

        1. سلام وقت بخیر
          اگر یک چشم نمره بالای 6 باشد تحت شرایطی معافیت دائم لحاظ می شود

          1. سلام من نمره یکی از چشمام ۶ و یکی ۶.۵ هست آستیگمات ۲ هم دارم و ۱۷ سالمه دارم دیپلم میگیرم آیا معاف هستم ؟

        2. سلام خسته نباشین جمع نمره دوچشم من ۱۰ و نیم هست با مدرک سیکل بنظرتون میتونم معاف بشم

          1. سلام برای گرفتن معافیت بینایی شماره یک چشم شما باید حداقل 6 باسد

      2. سلام وقت به خیر
        بنده ضعیفی چشم چپم 4.25 و آستیگمات آن 3.50 و چشم راستم 1.50 و آستیگمات آن 1.75 است. با مدرک کارشناسی معاف دائم می شوم ؟

        1. سلام وقت بخیر
          اگر نمره ی هر چشم بالای ۸ باشد و در کنار نمره آستیگمات چشم معافیت دائم تعلق خواهد گرفت

  82. سلام یه سوالی دارم ممکنه بعد از این که شخصی معافیت دائم برای ضعف بینایی دریافت کرد باز هم نظام وظیفه فرد متقاضی رو بخواد تا دوباره شخص رو معاینه کنه ؟ شخص میتونه بعد از دریافت کارت معافیت پزشکی چشمش رو لیزیک کنه بدون این که امکان ابطال کارت معافیت وجود داشته باشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      امکان لغو معافیت دائم برای شما وجود ندارد

      1. سلام وقت بخیر
        یه سوال داشتم توی تبصره های معافیت چشم دید که نوشته بود مجموع دوچشم استیگمات بالاتر از ۱۰ باشد معاف دائم.
        این یعنی چشم چپ و راست مجموع شون بالاتر از ۱۰ باشه یعنی اگر چشم راست ۵ و چشم چپ ۵ /۵ باشه معاف دائم؟ درسته ایا،؟

        1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

    2. با سلام ببخشید من شماره یکی از چشمام ۶.۵ و آستیگمات هم هست مشمول معافیت میشم فقط سوالم اینه من که الان دارم توی مقطع کارشناسی تحصیل میکنم و و سال بعد سال آخرمه و هنوز کارشناسیم تموم نشده چه مدرکی رو برای معافیت لحاظ میکنن؟مدرک دیپلم حساب میشم یا کارشناسی؟

      1. سلام بهتر است تا قبل گرفتن مدرک کارشناسی اقدام کنید با مدرک کارشناسی باید شماره چشم شما بالای ۸ باشد که بتوانید معافیت بگیرید

  83. سلام خسته نباشید من چشمم 5.5 منفی با 2.75 آستیگمات منفی هستش میخواستم بدونم معاف میشم؟
    مدرک لیسانس

    1. سلام وقت بخیر برای معافیت ضعیف بودن چشم باید میزان ضعیفی بالای 6 باشد.

    2. با مدرک لیسانس مجموع شماره باید بیش از 8 باشه منتها بعد از ریختن قطره میدراکس نه شماره قبل قطره

  84. با سلام و عرض ادب به گروه مشاوره اویژه مدرک بنده فوق دیپلم هستش و شماره چشمم بدون قطره اندازه گیری شده چشم چپم _۶ با استیگمات _۲ و چشم راستم _۶.۷۵ با استیگمات _۰.۷۵ ایا با این شماره چشم امکان معافیت ضعیف است خواهشا پاسخ دهید

    1. وقت بخیر مراجعه به بیمارستان نظامی و تماس با مشاورین

  85. سلام
    من چشم چپ ضعیفی منفی۷و مثبت ۱ استیکمات
    و چشم راست ضعیفی منفی ۷.۵و مثبت ۱.۲۵استیکمات
    ایا با مدرک دیپلم می تونم معاف دائم بگیرم

  86. سلام خداقوت
    من مشکل خشکی چشم دارم
    مواقعی هست که غروب ها چشم هام خشک میشه اگر نخوابم ووقتی از حمام میام بیرون تا ۲۴ ساعت مشکل خشکی چشم دارم
    آیا معاف می‌شم؟

    1. با سلام وقت بخیر امکان معافیت بر اساس شدت مشکل میتواند وجود داشته باشد.

  87. سلام خسته نباشید من ١٩سالمه مدرکم دیپلم هستش و دو چشمم ۵.۵٠هستش با آستیگماتیسم ١ ایا معافیت دائم بهم تعلق می‌گیره یا نه؟

  88. سلام خسته نباشید من ١٩سالمه مدرکم دیپلم هستش و دو چشمم ۵.۵٠هستش با آستیگماتیسم ١ ایا معافیت دائم بهم تعلق می‌گیره یا نه؟

  89. سلام وقت بخیر بنده شاغل نیروهای مسلح هستم هردوچشم دچار قوز قرنیه شدم چشم راست cyl برابر ۱.۳۵ و چشم راست ۴ و ۴۸ هست آیا امکان بازنشستگی وجود داره یا خیر

  90. سلام من امروز رفتم کمیسیون پزشکی دوم مجموع نمره چشم چپمو زد ۶.۵ و چشم راستمو زد ۶
    با مدرک دیپلم معاف میشم
    کمیسیون اولیه نتیجه چشممو بهم نشون نداد

  91. سلام وقتتون بخیر.من شماره یک چشمم ۵/۵ ویکی دیگه ۶/۲۵ هستش.به نظرتون معاف دائم میشم یا خیر؟

    1. سلام وقت بخیر بالای 6 امکانش میتواند وجود داشته باشد

  92. سلام وقت بخیر
    لطفا راهنمایی کنید
    چشم راست استیگمات 4 – نزدیک بین 0.25 + دوربین 1.75 –
    اگر مجموع حساب بشه 6
    چشم سمت چپ
    استیگمات 3.75 – و 0.25 – دوربین 2.25 –
    مجموع 6.25

    افتادگی مادرزادی پلک هم دارم
    مدرک تحصیلی زیر دیپلم
    مکس پرانی و قوز قرنیه خفیف هم دارم
    اگر برای معافیت اقدام کنم امکانش هست

  93. سلام خسته نباشبد ببخشید من ترم ۷ کارشناسی ام شماره چشم چپم ۴.۵ به اضافه ۱.۵ آستیگمات هست میخواستم ببینم قبل از پایان دوره ی کارشناسی میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت پزشکی حین تحصیل درصورتی است که مشکل شدید باشد.

      1. با سلام و احترام در ایین نامه جدید
        درحین تحصیل میسود به معافیت پزشکی از ناحیه جشم اقدام نمود

  94. سلام من از بچگی بخاطر نگاه کردن به خورشید دچار سوختگی شبکیه چشم تو چشم راستم شدم. به صورتی که تو مرکز دید چشم راستم هاله گردی به وجود اومده که باعث میشه مرکز دید سمت راستم مشکل بخوره، مثلا از فاصه ۱۰۰ متری نمیتونم صورت افرادو تشخیص بدم. درصورتی که اگه چشم چپم باز باشه من همه چیزو بصورت عادی میبینم و فقط مشکل تو چشم راستم هستش اون هم اگه چیزی جلو دید چشم چپمو گرفته باشه.
    شانس معافیت دائم هستش؟ یا احتمال معاف از رزم بالاتره؟

    1. سلام وقتتون بخیر در صورتی که مانع از انجام فعالیت شما در زمان خدمت شود معافیت دائم تعلق میگیرد

  95. با سلام و خسته نباشید خدمت سروران گرامی. من چشمام هم آستیگمات داره هم دوربین. درجات آستیگمات و ضعیفی بترتیب در چشم چپم منفی 2 و منفی 1 با قطره و چشم راستم منفی 1.25 و منفی 1.25 با قطره است. آیا میتوان گفت که بطور صددرصد معاف از رزم هستم؟

      1. سلام وقت بخیر
        نمره چشم راست من منفی 5.75 با منفی 1.5 آستگیمات
        و چشم چپ منفی 5.5 با منفی 1 آستیگمات
        بنظرتون معاف میشم؟
        با قطره بود این نمره ها

        1. سلام برای گرفتن معافیت نمره چشم شما باید بیش از 6 باشد.

  96. سلام من نمریه چشم راستم استیکمات ۶/۸۵ وضعیفی ۴/۶۵ باقطره
    چشم چپبم استیکمات۳/۸۵ضعیفی ۱/۷۵ باقطره
    مدرکم دیپلم

  97. سلام من شماره چشمم به صورت زیر است با مدرک لیسانس
    R
    SPH منفی6.5
    CYLمنفی1.25
    AXIS5
    L
    SPHمنفی 3.75
    CYLمنفی1.25
    AXIS180
    با این نمره امکان معاف دائم هست و اینکه نحوه محاسبه به چه گونه ای است و نمره ضعیفی رو با آستیگمات جمع میکنن و تاثیر قطره که تو کمیسیون استفاده میکنن چقدر هست

  98. سلام خسته نباشید من مشکل استرابیسم یا همون انحراف چشم دارم مدرکم دیپلمه چقدر احتمال داره معافیت دائم بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به شرایط و حاد بودن بیماری شما دارد که باید بررسی شود

  99. سلام وقت بخیر
    با نیستاگموس دایمی و قابل مشاهده با لرزش سر همراهه معافیت تعلق میگیره؟
    با نمره چشم ۱/۲۵ و ۱/۷۵
    و استیگمات

  100. سلام ، خسته نباشید
    چشم راست دید ۱۰ از ۱۰ – نمره : ۱.۵ آستیگمات
    چشم چپ دید ۱ از ۱۰ – نمره : ۹ دوربین – ۲.۵ آستیگمات
    مدرک بنده هم کارشناسی هستش – تنبلی آنیزومتروپیک ، شرایط معافیت دائم رو دارم یا امکانش نیست ؟

  101. سلام و عرض ادب
    ببخشید چشم چپ من تنبلی آنیزومتروپیک داره و دکتر ثبت کرده دید از فاصله ۱.۵ متری آیا معاف دائم شامل حال بنده میشه ؟

  102. سلام . من لیسانس روانشناسی دارم و تو گواهینامه‌ام کد ۱۷ خورده یعنی تکچشمی ، چشم چپم تاری دید شدید داره ولی چشم راستم کاملا سالمه ، میتونم معاف دائم بشم.

    درضمن تو مراحل معاینه و کمیسیون گواهینامه رو نشون بدم یا نع ، چون من از یه نفر پرسیدم گفت اگه گواهینامه رو ببینن بهت معاف از رزم میدن؟
    خیلی لطف میکنین اگر به این سوالم پاسخ بدین🙏🏻

  103. سلام وقتتون بخیر
    شماره‌ی چشم راستم منفی۶هستش همراه استیگمات منفی۱ و تنبلی چشم هم دارم و درحالت معمول دارم با چشم چپم میبینم و باید چشم راستم رو ببیندم تا با چشم چپم بتونم ببینم و اونم چهره‌ی طرف مقابل رو نمیتونم ببینم بدون عینک و تیره هستش و با عینک بهتر میبینم ولی بازم با شفافیت نیست آیا من با وجود این شرایط معافیت بهم تعلق میگیره

  104. سلام من بعد از معاینه اول چشم رفتم کمیسیون نظام وظیفه و گفتن معاف دائم و ۲۵۰ تومن کارت کشیدم بعد از چند روز گفتن باید بری معاینه مجدد الان از معاینه مجدد یکماه میگذره و تو سایت نظام وظیفه زده معرفی به شورای عالی یعنی چی احتمالش هست معافیتم لغو بشه و این ۲۵۰ هزار تومن هزینه کارت بوده یا ن؟

  105. سلام،مگه برای معافیت پزشکی چشم،مجموع نمره دوچشم ملاک نیست؟با مدرک لیسانس؟

  106. سلام من یک چشمم ۴/۲۵صدم و آستیگمات من هم همون ۴/۲۵صدم هست و چشمم یکبار در اثر آتشسوزی یک آسیبی رسیده و شده آستیگمات و قوز قرنیه و خواب پلک هم دارم و چشم سمت راستم ۱/۷۵هست میخواستم ببینم با مدرک سیکل چون سرباز اعلام شدم مدرک سیکل هست و دیپلم ناقص می باشم میخواستم بدونم معاف میشوم یا خیر و اینکه بیماری واریکوسل هم دارم بازم امکان معافیت دارم یا خیر ؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای هر کدام از بیماری های ذکر شده در سوال شما نیازمند بررسی و نظر کارشناسی شده می باشید ،در صورت امکان با کارشناسان ما تماس بگیرید

  107. سلام من تازه عمل رینگ انجام دادم برای قوز قرنیه
    قبل از عمل چشم چپم قوزش بالای 50 دیوپتر بود
    الان امکانش هست معافیت بگیرl با وجود رینگ یا نه؟

  108. سلام من مدرک دیپلم دارم و با قطره یک چشمم مجموع استیگماتیسم و نزدیک بینی بیشتر از شیش هست و چشم دیگم هم مجموع شیش هست ایا امکانش هست که معاف بشم یا خیر؟

    1. سلام وقت بخیر معافیت در زمینه چشم به مدرک تحصیلی بستگی دارد.

  109. سلام من با قطره یک چشمم مجموع نزذیک بینی و استیگماتیسمم بالای 6 هست امکانش هست معاف بشم ؟

    1. سلام وقت بخیر معافیت در زمینه چشم به مدرک تحصیلی بستگی دارد.

  110. سلام وقتتون بخیر حالتون حالتون ببخشید که دوباره بد موقع مزاحمتون شدم بزرگوار یک سوال داشتم خدمتتون گفتم آیا با این نمره چشام میتوانم معافیت پزشکی دائم بگیرم یا نه معاف از رزم میشم نمره نزدیک بین چشم راستم 1.25- و نمره دوربین چشم چپم 0/25+ و آستیگماتیسم چشم راست 0/25- و آستیگماتیسم چشم چپم 6.25- و AX چشم راستم ۶۸ و AX چشم چپم ۱۷۰ و در ضمن چشم چپم آمبلیوپی شدید دارد و با اصلاح ۱/۱۰ است آیا به عنوان تک چشم محسوب می‌شود و معاف دائم میشم یا نه با مدرک کارشناسی

  111. سلام من شماره چشم یکی ۶٠۵ و ۷ به نظرتون معافه میشم

  112. سلام من 18 سال تمام هستم و پشت کنکور میخوام بمونم میخوام قبل از دانشگاه معافیت داعم بگیرم بابت نزدیک بینی چشم هام هر کدوم نمره اشون 7 هست و اینکه استیگمات هم هستند میتونم معافیت بگیرم.؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      بابت بیماری شما معافیت طبق شرایطی لحاظ خواهد شد

  113. سلام من نزدیک بین هستمچشم راستم ۶.۲۵ و چشم چپم ۶.۵ میخواستم بپرسم امکان معافیت دارم

    1. دارم سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  114. سلام من نزدیک بین هستم چشم راستم ۶.۲۵ و چشم چپ ۶.۵ میخواستم بدونم امکان معافیت هست؟

    1. دارم سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به مدرک تحصیلی شما و نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  115. با سلام من معافیت تحصیلی دارم میخواستم برم معافیت پزشکی بگیرم میتونم اقدام کنم یا باید حتما درسم تموم بشه

  116. سلام من چشمم مگس پران داره هر دو چشم آیا معاف میشم قبلا مگس پران نداشتم و الان دارم

  117. سلام خسته نباشید نمره چشم راست من 4.5با اسیگمات 3.25نمره چشم چپم 2.25با اسیگمات 2میخواستم بدونم معاف دائم میشم و هفت ماه خدمت کردم آیا امکانش هست که دست به یکی کنم معافم نکن

    1. سلام وخسته نباشید من زیر دیپلم هستم چشم چپم ضیف هست نمره چشمم ۷وبعد از قطره ریختن شده ۵ونیم آیا من معاف میشم تشکر از شما

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورتی که یک چشم ۶ و به بالا باشد با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی امکان معافیت وجود دارد

  118. سلام خسته نباشید نمره چشم راست بنده 4.5با آستیگمات 3.25جمعش 7.75نمره چشم چپ 2.25با آستیگمات 2معاف دائم میشوم

    1. سلام وقت بخیر امکان معافیت شما بسته به مدرک تحصیلی شما و پرونده شما در کمیسیون دارد.

  119. سلام
    Od/ 2.00_1.00*107
    OS/ 1.50_1.00*73
    Pd=63
    آیا من میتونم معافیت سربازی بگیرم؟

  120. سلام من هر دو چشم نزدیک بین با شماره ۴.۵ هستم و چشم راست ۰.۵ آستیگمات هست دیپلم دارم چه معافیتی به من داده میشه

  121. سلام خسته نباشید من مدرک دیپلمم و شماره چشمم یکی نمره سه با استیگمات سه
    دگیری دو هفتادو پنج با استیگمات دو نیم امسال مهر باید وارد دانشگاه بشم بنظرتون ایا امکان معافیت هست برام؟

    1. سلام معافیت با نمره 6/5 مقدور است امکانش ضعیفه بهتره معافیت تحصیلی بگیرید

      1. من .کورنگی دارم وبخاطرهمین کورنگی من از استخدامی نیروی انتظامی ردشدم

      2. سلام وقتتون بخیر
        شماره‌ی چشم راستم منفی۶هستش همراه استیگمات منفی۱ و تنبلی چشم هم دارم و درحالت معمول دارم با چشم چپم میبینم و باید چشم راستم رو ببیندم تا با چشم چپم بتونم ببینم و اونم چهره‌ی طرف مقابل رو نمیتونم ببینم بدون عینک و تیره هستش و با عینک بهتر میبینم ولی بازم با شفافیت نیست آیا من با وجود این شرایط معافیت بهم تعلق میگیره

        نظر شما بعد از تائید نمایش داده میشود

      3. سلام من مردک لیسانس دارم و شماره چشم من به این صورت هست
        R
        SPH منفی6.5
        CYLمنفی 1.25
        AXIS5
        L
        SPH منفی 3.75
        CYLمنفی4.25
        AXIS180
        آیا با این نمره ها معاف دائم میشم یا خیر و اینکه طریقه محاسبه نمره چشم چجوری هست و نمره ضعیفی با نمره آستیگمات جمع میشه؟ و تاثیر قطره در حد چند نمره هست؟

      4. سلام وقت بخیر
        بنده یک چشمم عدسی ندارد و لنز دائمی دارد با مدرک کارشناسی امکان معافیت هست؟

    2. سلام من نمره چشمم یکی ۳ استیگمات اون یکی ۳.۲۵ استیگمات هست می تونم معافیت کامل بگیرم ؟؟

  122. سلام خسته نباشید
    من مدرکم دیپلمه چشم چپم منفی۵.۵ به همراه منفی ۲استیگمات میباشد
    ایا معافیت دائم رو میگیرم؟

      1. سلام وقت بخیر با مدرک دیپلم و هر چشم منفی 3.25 معافیت تعلق میگیره؟

      2. من دو چشم ضعیف یکیش ۶ یکیش ۵ ایامعاف میشوم زیر دیپلم هستم

        1. سلام در صورتی که شماره 1 چشم شما 6 باشد میتوانید معافیت دائم دریافت کنید.

  123. سلام
    افتادگی پلک مادرزاد دارم
    چشم راست ۵ استیگمات و ۱.۷۵ دور بین
    چشم چپ ۴ استیگمات ۲ دوربین
    و دوبینی مگس پران
    اگر برای معافیت اقدام کنم به نتیجه میرسم
    مدرک تحصیلی سیکل
    متولد ۷۸

  124. سلام من چند روز پیش رفتم کمیسیون نظام وظیفه گفتن معاف دائم بعد از چند روز دوباره گفتن باید بری بیمارستان برا معاینه مجدد آیا امکان رد معافیت وجود داره

    1. سلام وقتتون بخیر بخیر خوبه ببخشید که بد موقع مزاحمتون شدم بزرگوار یک سوال داشتم خدمتتون گفتم با این نمره معاف دائم میشم یا نه معاف از رزم میشم با مدرک کارشناسی
      نمره نزدیک بین چشم راستم 1.25 – و نمره دوربین چشم چپم 0/25+ و آستیگماتیسم چشم راستم 0/25- و آستیگماتیسم چشم چپم 6.25- است در ضمن من آمبلیوپی شدید دارد چشم چپم و چشم چپم با اصلاح 1/10 است آیا به عنوان تک چشم معاف دائم میشم یا نه

  125. سلام خسته نباشین علامت نمره چشم و استیگمات من هردو منفی هستن ایا معاف میشم؟؟ با تشکر

  126. سلام
    من در حال حاضر واجد شرایط معافیت چشم پزشکی برای خدمت سربازی هستم
    خواستم بدونم که طبق گفته بعضی ها آیا در مراحل استخدام وکارهای مربوطه مشکلی ایجاد نمی کنه برام معافیت سربازی ؟آیا گرفتن معافیت پزشکی معایبی بعدها دارد یا خیر؟
    ممنون می شم راهنمایی کنید

    1. سلام اگر شرایط معافیت را دارید برای معافیت مشکلی ندارید
      برخی سازمان ها نسبت به معافیت ها حساس هستند

      1. سلام وقت بخیر؛ پیشاپیش تشکر میکنم از پاسخگوییتون.
        بنده یک چشمم قوز قرنیه داره و میزان ضعیفی ۶ نمره و استیگمات ۷ نمره هستش و جفتشون هم با علامت منفی هم جهت هستند که در واقع جمعش ۱۳ میشه. میخواستم بدونم چنددرصد امکان داره معاف دائم بنده تایید بشه؟

        1. سلام وقت بخیر
          بستگی به شدت مشکل شما و نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  127. سلام من قوز قرنیه داشتم عمل کراسلینک کردم الان معاف میشم یا دیگه بهم تعلق نمیگیره !!

    1. سلام وقتتون بخیر امکان معافیت شما با تصمیم کمیسیون و رای ان میباشد

  128. سلام وقت بخیر
    من ضعیفی چشمم با نزدیک بینی ۵.۲۵ و ۲.۵ آستیگمات با مدرک لیسانس معاف رزم شدم
    آیا راهی هست در حین خدمت معافیت دایم رو بگیرم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. من نمره دقیق چشم
      چشم چپ 4.75 با آستیگمات 2.50
      چشم راستم 4.50 با آستیگمات 2.00
      با مدرک دیپلم
      معاف کامل از خدمت می شم

      1. سلام شما با شماره چشم بالای 4 معافیت دائم میگیرید.

  129. سلام
    یکی از چشم هایم تنبلی شدید دارید جوری ک مثلا تابلو بینایی رو کامل تشخیص نمیدم و حتی انگشت های دست هم از چند متری نه و کمی خیلی کم انحراف دارم و هردو چشم هم کمی ضعیف است آیا معاف میش

    1. سلام وقت بخیر
      بیماری های چشم برای معافیت پزشکی بستگی به مدرک تحصیلی و نمره چشم دارد

  130. سلام من نمره یک چشم باقطره ۶ و یکی دیگه ۵/۵۰ معاف میشم مدرکم دیپلمه

  131. سلام، من نمره ی یکی از چشم هام آستیگمات دقیقا با نمره ی 5 هست. ممکن هست معاف دائم بشم؟

    1. باسلام برای معافیت پزشکی چشم بستگی به مدرک تحصیلی دارد

  132. سلام
    مدرک : فوق لیسانس
    چشم راست : ۴- استیگمات و ۵/۵- ضعیفی
    چشم چپ : ۴- استیگمات و ۲/۷۵- ضعیفی

    معاف دائم یا رزم؟

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به سوابق بیماری شما در این زمینه دارد

  133. سلام وقت بخیر من لیسانس دارم ونمره چشمم5.75واسیگمتم 2.5 و اون یکی 5.25واستیگماتم 3 خواستم بدون میتونم معاف بشم و برای معافیت به صورت تک چشمه یا جمع هر دو چشمه؟

  134. سلام و خسته نباشید
    من چشم چپم هم ضعیفه و هم انحراف به سمت بیرون داره و وقتی خیره میشم و به یه چیزی زیاد دقت میکنم دوبینی پیدا میکنم خواستم ببینم معاف میشم؟توروخدا جواب بدین ممنونم

  135. سلام وقت یخیر
    من شماره یکی از چشمام ۵.۵۰ به همراه ۱.۷۵ آستیگمات و اون یکی ۵.۷۵ به همراه ۱.۷۵ آستیگمات هست و مدرکم دیپلم هست . این شماره چشم من بدون قطره هست .
    خواستم بدونم قطره چند نمره شماره رو پایین میاره و امکان داره من معاف دائم بشم ؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر تعیین نوع معافیت بر عهده کمیسیون پزشکی است .

  136. سلام
    نمره چشم من راست 3.5 نزدیک بین همراه با آستیگمات 0.75 هست به همراه تومور خوش خیم
    و چشم سمت چپ من ۳.۲۵ نزدیک بین همراه با آستیگمات ۰.۵۰ هست.
    لطفا راهنماییم کنید ممنون

  137. سلام مدرک من زیر دیپلم هستش بعد قوز قرنیه هم دارم
    نمره چشمام
    (R) S -2.00 – c 5.00 a166
    (L) s – 2.25 – c 2.50 a7
    PD:68
    ایا امکان معاف شدنم هستش؟

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به رای پزشک اولیه نظام وظیفه و بستگی به شدت بیماری شما دارد

  138. با سلام مدرک من زیر دیپلم هستش بعد قوز قرنیه هم دارم
    نمره چشمام
    (R) S -2.00 – c 5.00 a166
    (L) s – 2.25 – c 2.50 a7
    PD:68
    ایا امکان معاف شدنم هستش؟

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به رای پزشک اولیه نظام وظیفه و بستگی به شدت بیماری شما دارد

  139. سلام
    من قوز قرنیه دارم و یکی از چشمام دیپر‌ومتری 5.47
    با این شرایط معاف میشیم مدرک دیپلم

    1. سلام
      باید پرونده ی پزشکی شما کامل بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  140. سلام ببخشید من نمره یکی از چشمام هفتادو پنج سدم هستش و یکی دیگه ۱ هستش و مشکلی که دارم نزدیک بینم و مگس پران چشم دارم و زیاد هستش که در اثر یبوست فشار اومده بهرچشمم آیا معاف دائم میشم ؟

    1. سلام. در صورت تایید کدورت شدید زجاجیه مشمول معافیت دائم پزشکی خواهید شد در غیر اینصورت هیچ معافیتی به شما تعلق نمیگیرد.

      1. با سلام وقت بخیر و خسته نباشید
        دانشجوی کارشناسی ارشد ترم آخر ۲۵ ساله هستم.
        بنده به چشم پزشکی مراجعه کردم بیماری رتینیت پیگمنتوزا RP رو تشخیص دادن(ضعف شبکیه خفیف تر)،علاوه بر آن مشکل مگس پران و جرقه زدن هم دارم،
        میخواستم از شما بپرسم شرایط معافیت و اینکه آیا میتونم معافیت دائم بگیرم؟
        ممنون میشم اگر ممکن هست بنده رو راهنمایی بفرمایید
        تشکر

        1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

          1. ضعیفی وآستیگمات برای معافیت دایم چشم برای مدرک کارشناسی چه میزانی است؟

          2. باسلام برای مدرک کارشناسی به بالای در صورت استیگمات بودن نمره تک چشم باید بالای 7 باشد غیر استیگمات باید بالای 8 باشد.

      2. سلام..من در حین خدمتم و نمره هر چشمم آستیگمات 5/5+ و ضعیفی ۴- میخواستم بدونم امکان معاف دائمی دارم یا خیر..؟

    2. سلام . من بیماری مغزی مادر زادی کورپوس گالازوم دارم که یکی از عوارض آن ضعف بینایی هست . مدرک تحصیلی من لیسانس هست و نمره چشمم ۵/۵. لطفا راهنمایی فرمایید

    3. سلام وقت بخیر بنده 17سالمه و سال دیگه دیپلممو میگیرم یکی از چشمام 5سال پیش شیشه رفت داخل و شبکیش پاره شد و چندین بارم عمل کردم بازم دید خیلی خیلی تاری دارم در جد 3متر و اینا اونم فقط در حد دیدن اشیا
      تازه اون یکی چشمم یکم ضعیفه در حد نیم نمره خواستم بدونم سال دیگه میدونم معافیت کاملمو بگیرم؟و بعدش هم ادامه تحصیل بدم؟

      1. سلام وقتتون بخیر باشه امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

  141. باسلام نمره چشم بنده هرکدام 4.25منفی+1.75آستیگمات میباشد جمع هرکدام6می باشد آیامعافیت دائمشامل بنده میشه .ممنون

  142. سلام با مدرک لیسانس من شماره چشمم یکی + 7.5 و دیگری 7 + است با توجه به اینکه هر کدوم ازچشمام 1 نمره آستیگماتیک منفی داره و تنبلی و انحراف و دوبینی و استرابیسم دارم آیا معاف دائم میشم؟

  143. سلام من مدرک فوق دیپلم دارم و اینکه دیر مدرکمو گرفتم الان نمیذارن ادامه تحصیل بدم میگن مشمول به سربازی هستی دیگه اما چشمام نزدیک بین هستش نمره چشم راست -6 و استیگمات -2.75
    و
    چشم چپ -5 و استیگمات – 2.75 هستم .

    میخواستم بدونم الان طبق اخرین مدرکم که فوق دیپلم هست معاف دایم میشوم یا خیر ؟ و اینکه الان که مشمول شدم میتونم کارای معافیت سربازیمو انجام بدم اصلا یا نه ؟ و اینکه قطره میدراکس که میریزن چقدر نمره چشممو پایین میاره ؟

    ممنون میشم از سایت خوبتون که جواب بدین

    1. سلام. اعمال قطره پیش از معاینه چشم حداکثر ۱ نمره اختلاف ایجاد میکند و شما با مدرک کاردانی با شماره چشم بالاتر از ۶ معاف خواهید شد برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. سلام من یکی از چشم هایم تنبلی شدید دارد ب گونه ای که حتی یک کلمه بزرگ را در فاصله ۱۰ سانتی با ۵ سانتی چشمم نمیتونم تشخیص بدم فکر کنم تنبلی ۲ یا ۱ از ۱۰ باشد و همین تنبلی باعث انحراف شده است و هر دو چشم هم کمی ضعیف اند آیا معافم؟

        1. سلام وقت بخیر
          بیماری های چشم برای معافیت پزشکی بستگی به مدرک تحصیلی و نمره چشم دارد

    2. سلام من نمریه چشم راستم استیکمات ۶/۸۵ وضعیفی ۴/۶۵ باقطره
      چشم چپبم استیکمات۳/۸۵ضعیفی ۱/۷۵ باقطره
      مدرکم دیپلم

  144. سلام. من دانشجوی کارشناسی هستم. هرچشمم ۴ نمره ضعیفه و ۴ نمره هم آستیگمات داره. یعنی مجموع‌شون به ۱۶ می‌رسه. آیا می‌تونم معافیت بگیرم؟

  145. سلام وقتتون بخیر من مدرک تحصیلیم کاردانی هست چشم چپم با قطره نمره6 و همچنین 75 صدم هم استیگمات دارم علامت جفتشونم منفی هست آیا با هم جمع میشن؟ و چنددرصد شانس معافیت دارم؟ بدون قطره 6/25 بود چشمم البته ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام خیر با مدرک دیپلم نمره چشم بالای شش معاف است احتمال معاف شدنتان خیلی ضعیف است

    2. سلام
      مژده من هم دقیقا همین شماره چشم رو داشتم معاف شدم

      هنگام محاسبه معافیت آستیگماتیسم نصف حساب نمی شود.
      یعنی اگه چشم شما یک نمره آستیگماتیسم دارد نیم حساب نمی کنند همون یک حساب می شود.

      1. سلام وقتتون بخیر بستگی به شرایط شما برایی معافیت دارد ولی امکانش زیاد هست

  146. سلام وقتتون بخیر من مدرک تحصیلیم کاردانی هست چشم چپم با قطره نمره6 و همچنین 75 صدم هم استیگمات دارم علامت جفتشونم منفی هست آیا با هم جمع میشن؟ و چنددرصد شانس معافیت دارم؟ بدون قطره 6/25 بود چشمم البته ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام خیر با مدرک دیپلم نمره چشم بالای شش معاف است احتمال معاف شدنتان خیلی ضعیف است

  147. سلام خسته نباشین من یه چشم سمت چپم ۳ و نیم و۳ استگیمات هس مجموع نزدیک ۶ میرسد ایا معاف میشوم؟

    1. سلام. در معاینه چشم برای معافیت پزشکی توجه داشته باشید حتما با اعمال قطره پیش از معاینه عدد دقیقی به شما گزارش شود .اگر با اعمال قطره درجه چشم بیش از ۶ باشد و مدرک تحصیلی شما دیپلم باشد به طور دائم معاف خواهید شد.

      1. سلام جناب چشمای من پنج استیگمات هستش ومگس پران شدیددارم ودوبارم چشمام خونریزی شدیدداشته وحساسیت هم دارم که همیشه قرمزمیشه معاف میشم

  148. سلام
    چشم راست
    180 * 3 – 0.75 استیک مات 3 و 0.75 ضعیفی
    چشم چپ
    180 * 4.5 – 0.5 استیک مات 4.5 و ضعیفی 0.5
    امکتن معافیت هست ؟
    من میخوام در نیرو های مسلح استخدام شوم امکان فرار از معافیت هست ؟

    1. سلام. معافیت چشم پزشکی به مقطع تحصیلی افراد وابسته است برای مدرک دیپلم مجموع میوپی ‌ و آستیگمات باید ۶ باشد و برای مقاطع کارشناسی و بالاتر این عدد باید به ۸ برسد تا مشمول به طور دائم معاف شود اعداد بین ۲ تا ۵ مشمول معافیت از رزم هستند متاسفانه هم معافیت از رزم و هم معافیت پزشکی مانع استخدام در نیروهای مسلح است.

  149. سلام وقتتون بخیر، من مدرک تحصلیم کاردانی هست و اینکه نمره چشم چپم با قطره 6 و اینکه 75 صدم هم آستیگمات دارم جفتشون هم علامت منفی دارن آیا این دو باهم جمع میشن ؟ و اینکه به نظر شما شانس برای معافیت دارم؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام. در صورت تایید شماره چشم ذکر شده توسط کمسیون با مدرک کاردانی مشمول معافیت دائم پزشکی شناخته میشوید.

  150. سلام و وقت بخیر
    من مدرک تحصیلیم ارشده با قوز قرنیه هردوچشم با شدت 52 و 55 دیوپتر و عمل CCL انجام دادم
    شماره یک چشم 5 نزدیک بین و 3 آستیگمات
    و دیگری 5 نزدیک بین و 4 آستیگمات
    چند درصد احتمال معافیت دائم برای من است؟؟

    1. باسلام دوست عزیز امکان معافیت برای شما ۵۰درصد میباشد برای اطلاعات بیشتر بامشاورین ما تماس بگیرید

  151. سلام و وقت بخیر
    من مدرک تحصیلیم ارشده با قوز قرنیه هردوچشم با شدت 52 و 55 دیوپتر و عمل CCL انجام دادم
    شماره یک چشم 5 نزدیک بین و 3 آستیگمات
    و دیگری 5 نزدیک بین و 4 آستیگمات
    چند درصد احتمال معافیت دائم برای من است؟؟ متشکرم

    1. باسلام دوست عزیز امکان معافیت برای شما ۵۰درصد میباشد برای اطلاعات بیشتر بامشاورین ما تماس بگیرید

    2. I’llسلام وقت بخیر دوستان من با قوز قرنیه ومدرک کارشناسی ارشد معاف شدم شدت قوز قرنیه در عکس توپوگرافی چشم راست 52بود وچپ 470که بالای 50حتی در یک چشم هم معاف هستید انشاالله

  152. سلام من چشمام ضعیفه ونمره چشام ۴/۵ ودیپلم هم ندارم تا دهم خوندم خاستم ببینم معاف داعم شامل حال من میشه

  153. سلام وقت بخیر من چشم سمت راستم شمارش ۵ و یک نمره هم آستیگماتم و مدرکم هم دیپلمه معاف میشم؟

    1. سلام اگر آستیگمات و ضعیفی هم علامت باشد و با قطره به عدد ۶ برسد بله امکان معافیت دارید.

  154. سلام ببخشید مگه بالای پنج معاف نیست رئیس کمیسیون ناجا رفتم درجه چشمم رو نشون دادم گفت شرایط معافیت رو داری

    1. برای مدرک دیپلم نمره چشم 6 و لیسانس نمره8، معافیت می گیرد

  155. سلام چشم راست من آستیگمات 5.25 با نزدیک بینی 25 صدم با قطره هستش و چشم چپم آستیگمات 4.5 با نزدیک بینی 75 صدم هستش مدرک تحصیلیم هم دیپلم هستش الان در حال خدمت هستم معافیت دائم شامل من میشه

    1. سلام وقت بخیر خیر شما می توانید از شرایط معافیت از رزم استفاده کنید

      1. سلام مگه طبق قانون آستیگمات بالای 5 معاف دائم نیست در ضمن هم جهت هستش چشمام و یکیش 5.25 یکیش 4.75 هستش آستیگمات همراه 25 صدم ضعیفی و نیم نمره ضعیفی خودتون چندین بار هم گفتین داخل سایت بالای 5 آستیگمات معافه

        1. برای مدرک دیپلم نمره چشم 6 و لیسانس نمره8، معافیت می گیرد

        2. سلام من چشمام ضعیفه و ترک تحصیل کردم و مدرک ندارم ولی شماره چشمام بالاتر از 6هست آیا معافیت داعم شامل حال بنده هم میشود

  156. سلام من چشم چپ عمل کردم بعلت ورود تیکه آهن و پارگی لنز اسکلرا و آب مروارید شد و طی دو مرحله اون تیکه آهن رو درآوردن میخاستم بدونم معافیت دائم دارد؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که الان در عملکرد شما مشکلی ایجاد نکرده باشد شامل معافیت از رزم خواهید شد

      1. سلام من چشمام هردو قوز قرنیه دارن یکی از چشمام نمره اش ۷۵ صدم و چشم دیگه ام نمره اش ۱۸ بود که عمل پیوند قرنیه انجام دادم مدرک دیپلم ایا شمال معافیت از سربازی میشم؟

        1. سلام وقتتون بخیر شما میتوانید از طریق کمیسیون پزشکی اقدام بفرمایید.

    2. سلام من مشکل بینایی دارم عینک ذره بینی میزنم میخاستم بدونم اگر از سربازی معاف شوم و چشمانم رو عمل کنم میتوانم پلیس شوم یا نه ؟

      1. سلام وقت بخیر به علت معافیت پزشکی به مشکل خواهید خورد و شانس استخدام بسیار پایینی دارید

  157. سلام من دوبینی و انحراف چشم و شب کوری خفیف دارم و شماره چشمهام هم 3.5 و 4 هست امکان معافیت دائم هست؟

    1. سلام طبق آیین نامه شب کوری و انحراف چشم فقط باعث معاف از خدمات رزم میشوند،اگر ضعیفی و آستیگمات هم علامت باشد با مدرک دیپلم عدد۶ و کارشناسی عدد ۸ ،اگر به این عدد برسد امکان معافیت دارید.

      1. سلام خسته نباشید من نمره چشمم با اعمال قطره در کمسیون پزشکی شد 5 آستیگمات مدرکم دیپلم آیا معاف میشم

        1. سلام وقت بخیر برای معافیت دائم باید نمره چشم شما بیشتر از 6 باشد

    2. سلام من نمره چشم یکیش ۷هست ویکیش ۶ هست آیا معاف دائم میشم یا تو کمسیون پزشکی تبدیل میکنن از نمره چشم کم میشه ممنون میشم جواب بدین

  158. سلام،من چشم هایم نزدیک بین هستند وشماره عینک سمت راست 1.75 وسمت چپ 2.25 هستش امکان معافیت دارم؟وچه معافیتی؟

    1. سلام اگر ضعیفی و آستیگمات هم علامت باشد یا ضعیفی به تنهایی به عدد ۶ برسد با مدرک دیپلم معافیت دارید، برای مدرک کارشناسی ضعیفی باید به عدد ۸ برسد.

  159. سلام. با مدرک ارشد – شماره چشم ۷ و ۱.۲۵ آستیگمات هم علامت .معاف میشیم؟ استفاده از قطره نمره چشم پایین میآورد ؟

    1. سلام خسته نباشید. من چند سال پیش میخواستم عمل لیزیک انجام بدم بعد از گرفتن عکس ها گفتن ک قرنیه چشم نازک هست و قوز قرنیه دارم و نمیشه عمل کرد آیا من احتمال معافی دارم ک دنبالش باشم؟

      1. سلام اگر با کراتومتری قابل اندازه گیری نباشد و با تایید نظام وظیفه امکان معافیت هست.

  160. سلام. با مدرک ارشد – شماره چشم ۷ و ۱.۲۵ آستیگمات هم علامت معاف میشیم. استفاده از قطره نمره چشم پایین میآورد ؟

  161. سلام .مدرک فوق لیسانس دارم و نمره یکی از چشم ها 7 منفی و آستیگمات 1.25 منفی می باشد- آیا معاف دایم می شوم. و اینکه نمره چشم بعد از قطره چشم توسط دستگاه کمتر نشان داده میشود؟

    1. سلام خدمت شما،بعداز قطره حدود بیست و پینج صدم تغییر نمره اعمال میشود .بامدرک لیسانس اگر جمع ضعیفی و آستیگمات به ۸ برسد امکان معافیت دارید.

  162. سلام خسته نباشین من شناره ی آستیکمات چشم چپم 4 و چشم راستم 5 هست و قوز قرنیه خفیف دارم یعنی متخصص قرنیه گفتن که هنوز کامل مشکل پیدا نکرده ولی بازم شدید چششمم به نور حساسه و اصلا دید خوبی ندارم.مدرکم لیسانس هست
    به من معافیت دایم تعلق میگیره ؟

  163. سلام من نمره یکی از چشمام بالا۵هستش و جمع دوتاش هم بالا۷ هستش و مدرکم دیپلم ایا معافی کامل بگیرم؟

  164. سلام من مدرکم لیسانسه
    نمره چشم چپم -۷.۵ هست و آستیگمات هم علامت -۵.۲۵
    نمره چشم راستم هم -۷ و آستیگمات هم علامت -۱.۲۵
    میخواستم بدونم معاف میشم یا نه

  165. سلام من مدرک لیسانسه
    ضعیفیه چشم چپم -۷.۵ و آستیگمات هم علامت -۵
    چشم راستم هم -۷ و استیگمات -۱ میخواستم بدونم معاف میشم یا نه

  166. سلام خسته نباشید
    من نمره چشم چبم10.5 ونمره چشم راست نیم نمره
    مدرک کارشناسی معافیت شامل من میشه ؟؟؟

  167. سلام خسته نباشید
    من نمره چشم چپم ۱۰
    و چشم راست نیم
    مدرک کارشناسی
    معاف میشم ؟؟؟

  168. سلام نمره چشم من ۶.۵ و آستیگمات ۳.۵ باقطره بود ولی همعلامت نیستند زیر دیپلم ایمان معاف هستم

  169. سلام نمره چشم راست من 6.50 هست ولی راستم 2.75 بنظر شما معاف میشم ؟ مدرک دیپلم با قطره این هست

  170. سلام وقت بخیرر بخشید من یک چشم 6 درجه دروبین هست و یه چشم دیگرم 5.5 است و در هر چشم استکماتم دارم ایا معاف دائم میشم با مدرک دیپلم

    1. سلام من امروز ماعاینه چشم کردم یاهمون کمسیون شماره چشم هایم یکی ۸ودومی ۱۳ ایا جواب من درحوظه نظام وظیفه معاف هستم یان

  171. با عرض سلام و خسته نباشید ،
    چند تا سوال دارم میپرسم از خدمتتون ممنون تون میشم کامل پاسخ بنده رو بدید.
    1) میوپی (نزدیک بینی) با نمره -10.5 و آستیگمات -1.5 برای چشم چپ (آستیگمات و ضعف هم علامت اند)
    میوپی (نزدیک بینی) با نمره -4.25 و آستیگمات -1.0 برای چشم راست (آستیگمات و ضعف هم علامت اند)
    آیا با مدرک دیپلم ، شرایط معافیت دایم هست؟

    2) بنده با پرس و جو مطلع شدم که قطره ای توی چشم میریزن که کاهش نمره به همراه داره ، این کاهش چقدره؟ ممکنه تاثیر این قطره روی افراد و چشم های مختلف متفاوت باشه؟ اگه بله ، نهایت تاثیر این قطره در بدبینانه ترین حالت چقدره؟

    3) بنده دانشجوی اخراجی ترم 1 دانشگاه ازاد هستم مدرک دیپلم ریاضی فیزیک دارا هستم، الان آخرین مدرک تحصیلی بنده دیپلم لحاظ میشه یا کارشناسی؟ (توی برگه وضعیت مشمول ، نوع تحصیلات: دانشگاهی و نوع رشته: لیسانس پیوسته غیر پزشکی درج شده اما در همون قسمت به اخراجی / انصرافی بودن بنده اشاره شده ، بخاطر همین میخوام بدونم الان آخرین مدرک من از نظر نظام وظیفه چیه؟

    4)بنده از لنز استفاده میکنم ، آیا اگه قبل از انجام معاینه عینک به چشم داشته باشم برای مدتی ، میتونه تاثیری و تغییری در اعداد معاینه داشته باشه و کار رو خراب کنه؟

    تشکر

  172. سلام من چشم چپم تنبل هست همراه آستیگما 4.25 و 1.75 ضعیف هست و چشم راستم 4 آستیگما و 2 ضعیف هست آیا معاف هستم

  173. سلام مدرکم دیپلم هست چشم راستم نزدیک بینی ۵.۵- و استیگمات ۳- و چشم چپ نزدیک بینی ۶- و استیگمات ۳- هست میخواستم ببینم با ریختن قطره معاف دایم میشم یا نه؟
    با تشکر

    1. سلام. اگر پس از اعمال قطره شماره چشم شما بیش از ۶ باشد (مجموع نزدیک بینی و آستیگمات) به طور دائم معاف خواهید شد.

  174. سلام من حدود سه سال غیبت دارم و چشمم 6نمره ضعیفه آیا میتونم برای گرفتن معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام. غیبت سربازی تاثیری روی اخذ معافیت پزشکی ندارد . با شماره چشم ۶ با مقطع دیپلم معاف خواهید شد در غیر اینصورت صرفا از برخی خدمات رزمی معاف میشوید.دقت داشته باشید که شماره ذکر شده حتما با اعمار قطره پیش از سنجش صورت گرفته باشد.

  175. سلام من مهران هستم زیر دیپلمم آستیکمات دارن قوز قرینه‌هم دارم چشم راست ۳نمره
    چشم چپ۴نمره

    1. سلام خدمت شما برای قوز قرنیه اگر با کراتومتری قابل اندازه گیری نباشد و یا اختلال واضحی در قرنیه و دید ایجاد کرده است امکان معافیت دارید.

  176. سلام چشم من یکی 5 و دیگری 6 هست همراه با آستیگماتیسم 2 و دیگری 1/75 آیا معاف می‌شوم؟

    1. سلام. برای معافیت چشم پزشکی با مدرک دیپلم باید شماره چشم با اعمال قطره قبل از اندازه گیری حداقل ۶ باشد تا فرد به طور دائم معاف شود برای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر این عدد باید به ۸ برید برای مقادیر کمتر فرد از خدمات رزمی معاف خواهد شد.

  177. سلام من نیستاگموس دارم اگه تشخیص داده بشه معافیت دائم میگیرم ؟

    1. سلام وقت بخیر اگر جزئی باشد خیر و در صورتی که موقت نباشد و شامل شرایط خاص در هنگام شبانه روز به خصوص شب گردد میتوان گفت که امکان معافیت از رزم برای ان وجود دارد .

  178. با سلام و احترام ،
    چشم چپ -11/25 دوربینی و -0/5 آستیگمات
    چشم راست -4.25 دوربینی و -0/5 آستیگمات

    وضعیت معافیت بنده معاف 100 درصد میباشد؟ یا امکان دارد با بهانه جویی معافیت تعلق نگیرد؟

    1. سلام وقت بخیر برای چشم چپ شامل معافیت دایم هستید ولی برای راست خیر
      اگر موافقط شود که شما در انجام فرایند روزانه به مشکل بر میخورید جزء شرایط خاص محسوب و معاف دائم میشوید در غیر این صورت معاف از رزم هستید .

  179. سلام من دانشجوی کارشناسی هستم میخاستم بدونم برای معافیت چشم پزشکی مدرک دیپلمم در نظر گرفته میشود؟

    1. سلام دوست گرامی شما باید یا انصراف بدهید یا فارق التحصیل زیرا درحین تحصیل امکان معافیت چشم وجود نخواهد داشت

  180. سلام وقت بخیر
    بنده دانشجوی ۲ ترم اخر‌کارشناسی
    شماره چشم چپ بدون قطره:۶.۲۵ وآستیگمات۰.۷۵هم علامت و چشم راست:۵.۷۵ و آستیگمات ۱.۵ هم علامت
    چشم چپ با قطره:۶وآستیگمات ۱ وراست:۵.۷۵ وآستیگمات ۱.۵
    حالا سوال من اینه
    اگر من الان که تازه ترم تموم شده از دانشگاه انصراف بدم و مدرک دیپلم‌رو به عنوان آخرین مدرک ارائه بدم برای معافیت پزشکی اقدام کنم آیا معاف میشوم؟
    و دوم آیا بعد از مطمعن شدن از معافیت میتونم ادامه تحصیل بدم؟

    1. سلام وقت شما بخیر درصورتی که درسنوات قانونی انصراف بدهید بله میتوانید معاف شوید و بعد از معافیت مجدد میتوانید به تحصیل بپردازید

  181. سلام بنده مدرکفوق دیپلم دارم وه به علت ضعف بینایی از ترم دو کارشناسی انصراف دادم الان نظام وظیفه مقطع تحصیلی من رو کدومش در نظر میگیره

    1. باسلام خدمت شما مدرک تحصیلی شما کاردانی یعنی همان فوق دیپلم شما لحاظ خواهد شد زیرا شما درمقطع بالاتر انصراف دادید

  182. نمره چشم های من هر کدوم از چشمام 7 هستش و مدرک تحصیلیم هم دیپلم هستش و محصل هستم برای فوق دیپلم ایا معاف هستم یا خیر

      1. سلام من نمره چشمم منفی 4 و سه هست و استیگمات هم منفی سه و دو هفتادو پنج معاف میشم؟

      2. سلام خسته نباشید من نمره چشم چپم5/75 آستیگمات داره و چشم راستم نیم آستیگمات و هم علامت هستن آیا معاف میشم مدرکم دیپلم

      3. سلام خسته نباشید من نمره چشم چپم5/75 آستیگمات داره و چشم راستم نیم آستیگمات و هم علامت هستن آیا معاف میشم مدرکم دیپلم هستش

      4. سلام وقت بخیر من چشم چپم۴،۷۵
        وچشم راستم ۲،۷۵هستش اخه میشه معافیت سربازی پزشکی بگیرم یانه
        ممنون میشم جوابمو بدی

  183. سلام خسته نباشید من زیر دیپلم هستم یا سیکل
    نمره چشم چپم 5.3 و استیگمات هم علامت 2.5
    نمره چشم راست هم 4.75 و استیگمات1.25 هم علامت
    معاف دائم میشم؟

    1. مجموع نمره یک چشم باید 6 شود تا معافیت دائم داشته باشید

  184. سلام من نمره هر دو چشمم 7هست و دو ماه میشه که اومدم توی مقطع کارشناسی الان سوالم اینه که مقطعی که واسم میزنن کارشناسیه یا دیپلم.
    چون تا گرفتن مدرک کارشناسی چهار سال زمان میخواد من فقط دو ماهشو خوندم.
    ممنون میشم جواب بدید با تشکر

  185. سلام خسته نباشید من نمره چشم راست و چپم با هم 6/5 هست آستیگمات هم ندارم آیا معافم

      1. سلام عرض ادب و احترام بنده
        نمره چشم راستم 3 دوربین و چپم 6.5 هست دوربین همراه با مقداری آستیگمات مدرک دیپلم با قطره 25 صدم بیشتر شده بنظر شما با این اوصاف معاف دائم میشم ؟
        غیر قابل عمل و جراحی

      2. سلام چشام های من استیگمات ونمره هاش od:-3.75و2.75- هست/os:-4و۳- هست مدرک فوق دیپلم هست آیا معاف دایم یا معافیت از رزم میشوم؟؟

    1. سلام خسته نباشید من جفت چشمام اب مروارید یکیشو عمل کردم رباط زانومم عمل کردم به نظر شما معاف میشم مدرکمم سیکله

    2. سلام خسته نباشید
      من نمره چشم چپ ۱۰.۵
      نمره چشم راست نیم نمره و مدرک کارشناسی دارم امروز منو معاف از رزم کردن و پرونده ر چک کردم پزشکی اولیه نمره چشم در پرونده نکرده
      برای کارشناسی ی چشم بالای ۸معاف داریم نیس؟؟؟

  186. سلام من زن و بچه دارم مشمول خدمت دیپلم…استیگماتیسم چشم یک چشم ۲یک چشم ۱٫۵واسترابیسم وانحراف شدید دارم و شب کوری و دیدیه چشمم تاره ایا معاف داعم میشم ؟؟؟

    1. سلام. مشکلات متعددی را عنوان کرده آید که نیاز به بررسی جداگانه دارند برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید یا پس از درخواست معافیت پزشکی منتظر رای کمسیون پزشکی باشید .

  187. سلام
    چشم راست استیگمات ۵
    چشم چپ استیگمات ۴
    هر دو چشم نزدیک حدود 0.50
    مدرک تحصیلی دیپلم
    هم علامت نیست.با استیگمات تنها میشه معاف شد

    1. سلام. با توجه به موارد بیان شده مشمول معافیت از رزم خواهید شد.

        1. سلام برای معافیت ضعیفی چشم و آستیگمات با مدرک دیپلم ، حتما باید یکی از چشم ها به عدد ۶ برسد ، در غیراینصورت معاف از رزم لحاظ میشود.

      1. سلام خسته نباشید
        من یه چشم ۶ هست یه چشم ۵/۲۵
        آستیگماتیسم هم ندارم
        نوزده سالم هست و دیپلم دارم
        آیا معافم؟

  188. سلام‌
    چشم راست ۵.۲۵
    چشم چپ ۴.۷۵ و ۰.۷۵ استیگمات
    مدرک دیپلم معاف دائم میشم؟

          1. سلام. بله در مواردی که به دلیل ضعیف بودن چشم ها اقدام به دریافت معافیت پزشکی میشود معاینه با قطره میتواند باعث یک درجه کاهش در شدت ذکر شده شود.

        1. من با مدرک دیپلم و هر دو چشم ۷ و بدون استیگمات میتونم معاف بشم؟

          1. سلام بله اگر هر چشم ضعیفی به عدد ۶ برسد با مدرک دیپلم امکان معافیت دارید.

    1. سلام 34سال سن دارم ویه فرزند مدرک تحصیلی سیکل دیابت دارم
      دوتا چشمام ضعیفه قوزقرنیه دارم وچشمم آب آورده ونیازبه عمل داره معاف ازرزم میشم یا معافیت دائم ؟

  189. سلام
    نمره چشمم به صورت زیره ایا میتونم معافیت بگیرم ؟
    R
    S:0.00
    c: -2.50
    A:9
    se: -1.25
    و L:
    S: -0.50
    C: -3.00
    A: 166
    se: -2.00

  190. سلام
    چشم راست استیگمات ۵
    چشم چپ استیگمات ۴
    هر دو چشم نزدیک بین حدود 0.50+
    مدرک تحصیلی دیپلم

  191. سلام هر دو‌ چشمم آستیگماته نمره جفت چشمام ۲.۲۵-۱.۷۵ ولی نمره آستیگمات یادم نیست

    قوز قرنیه هم دارم الان دانشجو کارشناسی هستم
    پیگیر بشم معاف خاصی تعلق میگیره؟

    1. سلام. در حین تحصیل نمیتوانید برای دریافت معافیت چشم پزشکی اقدام کنید . با درجه چشم معاف از رزم خواهید شد در مورد قوز قرنیه موارد متععدی وجود دارد برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

    2. سلام بند در بچگی به علت ضربه به چشمم شبکیه چشمم پاره شده و تا الان ۴بار عمل کردم چشمم دیدش در حد نور می‌باشد آیا معافیت به بنده تعلق میگیره؟؟

      1. امکان معافیت وجود دارد، با مراجعه به پزشک معتمد نظام وظیفه و نامه تاییدیه پزشک معتمد و همچنین رای تایید کمیسیون نهایی امکان معافیت هست

  192. سلام من ضعیفی چشم راستم ۳/۲۵ و آستیگماتش ۱/۷۵هستش و چشم چپم 2/25ضعیفی و 3 آستیگماتش هستش ایا میشه معاف شم دکتر گفته لب مرز هستی یعنی چی

    1. سلام. طبق اعداد ذکر شده به شما معافیت از رزم داده میشود.

      1. آیا در حین تحصیل می توان برای معافیت چشم پزشکی اقدام کرد

  193. سلام من ضعیفی چشم راستم ۳/۲۵ و آستیگماتش ۱/۷۵هستش و چشم چپم 2/25ضعیفی و 3 آستیگماتش هستش ایا میشه معاف شم دکتر گفته لب مرز هستی یعنی چی،و باید ترک تحصیل کنم تا معاف شم؟

    1. سلام . طبق اعداد ذکر شده با هر مدرک تحصیلی بن سم معافیت پزشکی داده نمیشود. معافیت چشم پزشکی را نمیتوان حین تحصیل بررسی کرد.

    2. آیا در حین تحصیل می توان برای معافیت چشم پزشکی اقدام کرد

  194. سلام من ضعیفی چشم راستم ۳/۲۵ و آستیگماتش ۱/۷۵هستش و چشم چپم 2/25ضعیفی و 3 آستیگماتش هستش ایا میشه معاف شم دکتر گفته لب مرز هستی یعنی چی،اینم بگم باید ترک تحصیل کنم تا معاف بگیرم؟

    1. سلام . طبق اعداد ذکر شده با هر مدرک تحصیلی بن سم معافیت پزشکی داده نمیشود. معافیت چشم پزشکی را نمیتوان حین تحصیل بررسی کرد.

  195. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من یک چشمم نزدیک بین ب شماره ۸ونیم و استیگمات هم علامت ۱ و اون یکی ۸و استیگمات ۱ونیم هستش مدرکمم لیسانسه.
    بنظرتون معافم؟

    1. سلام بله درصورتی که آستیگمات و ضعیفی هم علامت باشد و به عدد ۸ برسد باتوجه به مدرک لیسانس امکان معافیت دارید.

  196. چشم چپ با استیگماتیسم 8.5
    چشم راست با استیگماتیسم 7.25
    هر دو هم علامت هستند
    مدرکم لیسانسه ایا معاف دایم میشم یا ن؟

    1. سلام برای مدرک لیسانس درصورت هم علامتی آستیگمات و ضعیفی عدد ۸ مدنظر و موردتایید نظام وظیفه است.

  197. سلام خسته نباشید من نمره چشم راستم ۵ و چشم چپم ۴/۵ هست استیگمات
    مدرک تحصیلیم دیپلم آیا معاف دائم میشم یا معاف از رزم ممنون میشم جواب بدین مرسی

    1. سلام برای مدرک دیپلم درصورت هم علامتی آستیگمات و ضعیفی اگر عدد ۶ باشد بله امکان معافیت دارید.

  198. سلام من یچشم راستم
    ۴ونیم
    و استیگمات ۷۵
    و چپ ۳و۷۵
    واستیگمات ۱ونیم
    معاف هستم یا نه

    1. سلام درصورت هم علامتی آستیگمات و ضعیفی برای مدرک دیپلم عدد ۶ و برای لیسانس عدد ۸ شامل معافیت میشود.

  199. سلام من یک چشمم ضعیفه ۴ونیم استیگمات ۷۵/
    و چشم دیگرم ۳/۷۵ ضعیفه
    و استیگمات هم۱/۵
    معاف کامل میشم
    مدرک سیکل

    1. سلام درصورت هم علامتی آستیگمات و ضعیفی اگر مدرک زیر دیپلم باشد عدد ۶ و مقطع کارشناسی عدد ۸ لازم است

  200. سلام من چشم هامو لازک کنم قبل سربازی معاف از رزم میشم یا معاف؟
    سپاس

    1. سلام وقت بخیر اگر که پس از عمل بهبود پیدا کنید شامل معافیت نمیشوید . و اگر هنوز ان مقدار دیوپتر بر اساس قانون و مدرک تحصیلی شما باقی بماند که با عث معاف از رزم برای شما شود به شما تعلق خواهد گرفت .

  201. سلام آیا من با ضعیفی چشم منفی ۷/۵۰ و آستیگمات منفی ۲/۲۵ دریک چشم معاف میشم

    1. سلام باتوجه به هم علامت بودن ضعیفی و آستیگمات اگر مدرک تحصیلی دیپلم است عدد۶ و لیسانس عدد ۸ معافیت دارد.

  202. درود
    من عمل لیزیک چشم انجام بدم قبل از سربازی معاف میشم یا معاف از رزم؟

    1. سلام خدمت شما خیر عمل لیزیک شامل موارد معافیت نمیشود.

  203. باسلام خسته نباشد من چشم چپم همراه با آستیگمات _۹چشم راستم همراه با آستیگمات -۶/۲۵آیا معاف میشم

    1. سلام اگر مدرک تحصیلی دیپلم است نمره هرچشم با آستیگمات عدد۶ و با مدرک لیسانس عدد۸ معافیت تعلق میگیرد.

  204. درود
    مدرکم فوق لیسانس هست
    با نمره چشم 7.25 و آستیگمات هم جهت 1 آیا معاف دائم هستم؟

    1. بله درصورت هم علامت بودن ضعبفی و استیگمات نمره چشم باالی ۸ معاف دائم محسوب میشود

  205. سلام
    چشم راست -1 و استیگماتیسم -6
    چشم چپ 3.5- و استیگماتیسم -5
    مدرکم لیسانسه با توجه به مطب
    چون هر دو هم علامت هستن پس جمع میشه 8.5 معاف دایم میشم درسته؟

    1. سلام با توجه به اینکه مدرک شما لیسانس هست خیر معاف از رزم می شوید

  206. سلام
    چشم راست -1 و استیگماتیسم -6
    چشم چپ 3.5- و استیگماتیسم -5
    مدرکم لیسانسه با توجه به مطب
    چون هر دو هم علامت هستن پس جمع میشه 8.5 معاف دایم میشم درسته؟

    1. سلام با توجه به اینکه مدرک شما لیسانس هست خیر معاف از رزم می شوید

    1. سلام من چشم چپم خیلی ضعیف هست نه زیاد دوربینیم خوب هست نه نزدیک بینیم ایا میشه ازخدمت معاف شم

  207. سلام وقت بخیر
    چشمام نزدیک بینن
    چشم چپ 2.5 با استیگماتیسم 5
    چشم راست 0.5 با استیگماتیسم 6.25
    ترم اخر کارشناسی هستم
    ایا میتوانم معاف دام بگیرم؟؟؟؟؟

  208. سلام من دیپلم دارم
    چشم راست 0.75- CYL و SPH -2.25
    چشم چپ 1.75- CYL و SPH -2.75
    و 123 درجه و 60- درجه
    معاف دایم هستم؟

  209. سلام من دیپلم دارم
    چشم راست 0.75- CYL و SPH -2.25
    چشم چپ 1.75- CYL و SPH -2.75
    و 123 درجه و 60- دیوپتر
    معاف دایم هستم؟

  210. سلام
    چشم راست 6
    چشم چپ 2.5
    نزدیک بین
    ترم آخر کارشناسی هستم ایا میتونم معاف دایم بشم یا ن؟؟؟

    1. سلام خدمت شما، طبق مدرک تحصیلی اگر ضعیفی به تنهایی یا همراه آستیگمات به عدد ۸ برسد امکان معافیت دائم دارید.

  211. سلام
    من 6.5 نمره نزدیک بینی چشم راست و 6 نمره در چشم چپ دارم.
    به علاوه 4.75 استیگماتیسم در چشم راست و 4.75 در چشم چپ
    آیا میتوانم معاف بشم؟
    همچنین یک ترم رفتم دانشگاه دارم انصراف میدم.
    آیا با انصراف از دانشگاه کارم جهت دریافت معافی راحت تر نیست؟
    باتشکر از شما

  212. سلام، ببخشید، من یه چشمم -۷،-۰.۵۰×۸۰ نوشته و یه چشمم -۶،-۱.۵۰×۱۷۰ نوشته و بدون قطره البته. آیا معاف میشم اینجوری و معنیش چیه شماره چشمم؟! و آیا با قطره از نمره چشمم کم میشه و چقد؟! مدرک دیپلم دارم و ۳۴ سالمه. ممنون.

    1. باید مجموع یک چشم نمره ۶شود بعضی از دکتر ها اعتقاد دارند به نمره چشم با قطره بعضیا هم بدون قطره نزدیک به یک نمره روی شماره چشم تاثیر دارد و کمتر می کند

  213. سلام من سال۹۲ یا۹۳ بود تازه سن مشمول بودم رفتم خدمت یکهفته موندم بعلت یکسری مشکلات دیگه نرفتم الان بعد ۷ سال میخام از طریق چشم معاف بشم چون چشم چپم حالت نیم کره است ودکتر گفته نمرش از ۱۰یک داده وگفت لاعلاجه حالا امیدی هست معاف شم؟باید چیکار کنم

    1. اگر قابل درمان نباشد و بیماری پیشرونده باشد و مقاوم به درمان معافیت دایم دارد

  214. سلام من شماره دو تا چشمم ۴.۵ هستش ایا معافیت دائم میگیرم

    1. سلام وقت بخیر خیر، برای معافیت باید شماره یک چشم شما بالای 6 باشد برای مدرک دیپلم

  215. سلام بنده چشم راستم ۵/۵+ ضعیفی
    ۵/۷۵- آستیگمات داره مدرکم دیپلمه معافیت دائم
    میدن ؟
    تورو خدا پاسخ بدین!

    1. سلام برای اینکه معافیت کامل برای ایشون لحاظ بشه باید هر دو چشم هایشان شامل این بین مورد باشد تا بتوانند معافیت کامل را بگیرید تنها یک چشم را نمی‌توان برای معافیت اقدام کرد همچنین میزان ضعیفی چشم شما در حد معافیت از رزم هست و میزان آستیگماتیسم تنها شامل معافیت دائم به شرط وجود در هر دو چشم می باشد

  216. سلام من چشم چپم یک دهم اب مروارید مدرک کارشناسی دارم ایا معاف داعم میشم لطفا ج بدین مرسی

    1. سلام با توجه به میزان مدرک تحصیلی شما و اینکه شما دارای زیادی آب مروارید می باشد می توان گفت که تنها می‌توان معافیت موقت برای انجام عمل و بهبودی و یا معافیت از رزم داده شود

  217. سلام بعضیا میگن اون قطره که تو کمسیون میزنن شماره چشم رو میاره پایین راست میگن؟؟

    1. سلام. بله با استفاده از قطره شماره چشم حداکثر دچار یک درجه اختلاف میشود .

  218. چشم راست استیگمات ۵
    چشم چپ استیگمات ۴
    هر دو چشم دور بین حدود 0/50
    مدرک تحصیلی دیپلم

    1. سلام. با مدرک تحصیلی دیپلم باید شماره ضعیف بودن چشما حداقل ۶ باشد تا به طور دائم معاف شوید برای درجه بالاتر از ۲ و پایین تر از ۶ معافیت از رزم در نظر گرفته شده است.

      1. سلام من نمره چشم یکیش ۷هست ویکیش ۶ هست آیا معاف دائم میشم یا تو کمسیون پزشکی تبدیل میکنن از نمره چشم کم میشه ممنون میشم جواب بدین

  219. سلام
    من دانشجوی پزشکی و شرایط معافیت دارم اگر معافیت پزشکی بگیرم برا آینده و کار دچار مشکل می شم؟؟

    1. سلام. با توجه به اینکه نوع بیماریی چه تاثیری در عملکرد شما به عنوان پزشک می‌گذارد میتوان درباره تاثیر آن بر آینده شغلی نظر داد.

  220. سلام من دانشجوی پزشکی ضعیفی
    چشم چپ ۳.۷۵-
    چشم راست ۳.۷۵-
    دچار بیماری شبکیه هستم من با این شرایط معافم؟

    1. سلام. با درجه ضعیف بودن چشم معاف از رزم خواهید شد ، در مورد بیماری های مرتبط با شبکیه با توجه به مدرک تحصیلی شما تنها انفصال شبکیه باعث معافیت دائم میشود در غیر اینصورت تنها از خدمات رزمی معاف خواهید شد.

  221. چشم راست استیگمات ۵
    چشم چپ استیگمات ۴
    هر دو چشم نزدیک بین حدود 5
    مدرک تحصیلی سیکل

    1. برای معافیت پزشکی چشم باید نزدیک بینی بیشتر از 6 و آستیگمات بیشتر از 5 باشد که این فرد کمتر است و فقط معافیت رزم می گیرد.

  222. سلام.
    چشم راست وچپ 5
    چشم راست استیگمات ۵
    چشم چپ استیگمات 6
    مدرک دیپلم

    1. سلام شانس معافیت شما بالاست ولی بهتر است جهت مشاوره بهتر با مشاوران ما تماس بگیرید

      1. سلام‌من‌یک‌چشمم‌۵‌ودیگری‌۴‌نمره‌ضعیف‌است‌مدرکم‌سیکل‌است‌ایا‌میتوانم‌معافیت‌دائم‌بگیرم

  223. سلام وقت بخیر من درحاله تحصیل هستم و ترم آخر دانشگاه هستم نمره چشم راستم ۶نزدیکبین و ۳آستیگمات همعلامت هستش آیا امکان داره من معاف دائم بشم ؟کی باید اقدام کنم ؟؟؟؟؟

    1. سلام. برای دریافت معافیت چشم پزشکی با مقطع تحصیلی کارشناسی باید ۸ باشد تا به طور دائم معاف شوید در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

        1. سلام بله طبق آیین نامه فقدان یک چشم و اینکه یک چشم فاقد بینایی باشد معافیت دائم به همراه دارد.

  224. سلام وقت بخیر من درحاله تحصیل هستم و ترم آخر دانشگاه هستم نمره چشم راستم ۶نزدیکبین و ۳آستیگمات همعلامت هستش آیا امکان داره من معاف دائم بشم ؟کی باید اقدام کنم ؟؟

    1. سلام. برای دریافت معافیت چشم پزشکی با مقطع تحصیلی کارشناسی باید ۸ باشد تا به طور دائم معاف شوید در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

  225. سلام صبح بخیر. من بیماری دستیرونی ماکولا با دید چشم ۱/۱۰ هر دو چشم دارم معاف دایم هستم یا خیر ؟

    1. سلام. بله شما واجد شرایط برای دریافت معافیت پزشکی هستید.

  226. سلام وقت بخیر ، لطفا بهم جواب بدید خواهشا
    برای معافیت پزشکی قوز قرنیه هر دو چشم ملاک هست؟
    قوز قرنیه یک چشمم 49 و خورده ای هست ، و قوز قرنیه چشم دیگه ام 51 و خورده ای هست.
    میخواستم برای معافیت پزشکی اقدام کنم آیا قوز قرنیه یک چشم بالای 50 مورد تایید هست یا اینکه هر دو چشم باید قوز قرنیه بالای 50 باشه؟؟
    مدرکم زیر کارشناسی هست
    ممنون از شما

  227. سلام و خسته نباشید ،
    بنده نمره چشم چپم 9.25 و چشم راستم 4 هست ( نمیدونم نزدیک بین یا دوربین ، تنبلی هست ) ، آستیگمات ندارم ، مدرک هم دیپلم هست و 19 سال سن دارم،
    آیا امکان معافیت دایم دارم؟
    سابقه بیماری های ارثی چشمی متعدد در خانواده مادری بهمراه پرونده هاشون موجوده میتونه تاثیر گذار باشه؟

    1. سلام. اگر یک چشم شما ۶ و بیشتر از ۶ دیپتومتر کم بینایی داشته باشد با مدرک دیپلم به شما معافیت دائم پزشکی داده میشود این امر بدون توجه به سوابق بیماری در خانواده بررسی میشود و تنها وضعیت شما در آن تاثیر گذار است.

  228. سلام دیپلمه هستم یکی از چشمام ۴،۵استیکماتیسم و ۳نزدیک بینی هست و دیگری نیز همین طور معاف دائم میشوم

  229. سلام
    مدرک دیپلم
    شماره چشم چپ 6.25
    همراه 0.5 نمره آستیکمات هم علامت آیا معاف می شوم؟
    و آیا این قطره بیشتر از نیم نمره کم می کنه

    1. سلام . خیر قطره بیش از نیم درجه اختلاف ایجاد نمی‌کند و شما معاف خواهید شد.

      1. سلام خسته نباشید من نمره چشم چپم5/75 آستیگمات هست نه دوربین داره نه نزدیک بین آیا معاف میشم؟

  230. سلام بنده شماره هر چشمم ۳٬۵نژدیک بینی و ۴٫۵استیکمات به نظر شما بنده معاف میشم دیپلمه هستم

    1. سلام. با مدرک تحصیلی دیپلم اگر شماره چشم شما به ۶ دیپتومتر برید به طور دائم از سربازی معاف خواهید شد در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

  231. سلام وقت بخیر
    دانشجوی کارشناسی هستم چشم راستم 3- و 1.25- استیگمات و چشم چپ 2.75- و 1- استگمات امکان معافیت هستش یا نه برای من ؟؟؟

    میگن لب مرزی بهتره یه سال دیکه هم صبر کنی…

    می خواستم نظر شما رو بدنم چیکار کنم ؟

    1. سلام. طبق اعداد ذکر شده حتی با مدرک دیپلم هم به شما معافیت دائم پزشکی داده نمیشود. برای این امر با مدرک دیپلم باید شماره چشم شما ۶ باشد و با مدرک کارشناسی شماره چشم باید ۸ باشد.

  232. سلام ، من تصادف داشتم تو سال۹۹ عصب صورت راست و چشمم اسیب دید و مدرک فوق دیپلم هستم . نمره چشم اسیب دیده ۶.۵ بود خستگی چشم دارم پشت درد میگیر و چشمم قرمز میشه و چشم دیگه ۳ ولی معاف رزم شدم ایا میشه وقتی اعزام شدم دوباره واسه معافیت دائم اقدام کنم ؟

    1. سلام . خیر با توجه به اطلاعات و ارقام ذکر شده به شما معافیت دائم پزشکی داده نمیشود.

  233. سلام وقت بخیر
    حدود یک ماه پیش برای معافیت اقدام کردم.
    فرستادنم بیمارستان سجاد برای معاینه ی چشم.برای انجام معاینه سه بار قطره ریختن تو چشمم.
    نمره ی چشم راستم منفی ۴.۵ آستیگمات و منفی ۲ نزدیک بین.
    نمره ی چشم چپم هم منفی ۳.۵ آستیگمات و منفی ۰.۷۵ نزدیک بین.
    اونجا بهم‌گفتن کمیسیون استان تشکیل میشه ولی من همین امروز که این پست رو میزارم کمیسیون داشتم تو شهر خودمون(دورود-لرستان)
    فقط یه پزشک اونجا بود با افسر نیرو انتظامی و با اینکه مدرکم دیپلم و مجموع نمره چشم راستم ۶.۵ میشه اما برام معاف از رزم رد کردن.

    میخواستم بدونم کسی تجربه مشابه داشته که جلسه اول کمیسیون ردش کنن و بعد از اعتراض بتونه حقش رو بگیره یا نه.

    1. سلام. بله اعتراض به رای کمسیون برای بررسی مجدد درخواست شماست در این بررسی مجدد پزشک دیگری پرونده شما را بررسی میکند و احتمال تغییر رای وجود دارد.

  234. سلام
    من چند سال پیش چشمم ضربه خورد و مردمک چشمم پاره شده ولی ضعف بینایی نداشتم فقط چشمم ضعیف هست و عینک می زنم شماره بالایی هم نداره
    پارگیه مردمک چشمم اینجوره که به صورت محسوس از چشم دیگه بزرگ تر شده
    مشکل در تاریکی دارم نور توی فضای تاریک باعث میشه دیدم کامل صفر بشه و چشمم خیلی اذیت میشه
    و نور خورشید و فضای روز هم خیلی اذیتم می کنه
    حتی عینک فوتوکروم هم تاثیر خاصی نداشته واسم
    من لیسانس هستم و زن و بچه دار
    آیا می تونم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام. بله میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید.

  235. سلام
    چشم راست استیگمات ۵
    چشم چپ استیگمات ۴
    هر دو چشم دور بین حدود ۲
    مدرک تحصیلی سیکل
    لطفا راهنمایی کنید

    1. درصورت داشتن نمره آستیگمات ۵
      یا درصورت هم علامت بودن شماره ضعیفی آستیگمات و ضعیفی چشم با هم جمع و جمع به عددبالای ۶ برسد معاف دائم

      1. سلام انحراف دو چشم به سمت بیرون معافی دائم دارم مدرک هم کارشناسی هس

        1. سلام وقت بخیر به میزان انحراف و در نهایت نظر کمیسیون پزشکی بستگی دارد

      2. سلام آیا من با نمره ی منفی ۷/۵۰ با آستیگمات منفی ۲/۲۵ معاف میشم

        1. سلام باتوجه به هم علامت بودن ضعیفی و آستیگمات اگر مدرک تحصیلی دیپلم است عدد۶ و لیسانس عدد ۸ معافیت دارد.

      3. سلام
        چشم چپ ۵.۲۵ با ۱ استیگمات
        چشم راست ۴.۷۵ با ۱ استیگمات

        مدرک لیسانس

        راهی برای معافیت

        1. سلام با مدرک لیسانس ،اگر آستیگمات و ضعیفی هم علامت باشد باید به عدد ۸ برسد تا بتوان برای معافیت اقدام کرد.

    2. با این اعداد و ارقام اگر سرسختانه پیگیری کنی، معاف دائم خواهی شد.

    3. سلام بنده انحراف چشم دارم و وقتی به نور آفتاب یا نور چشمم میخوره چشم سمت چپم باید ببندم نور اذیت میکنه و یکم چشم احساس میکنم ضعیفه آیا معاف میشوم

      1. سلام. معافیت پزشکی منوط به تایید کمسیون پزشکی است با توجه به اطلاعات بیان شده به نظر می‌رسد مشمول معافیت نخواهید بود.

  236. سلام وقت بخیر. من دانشجو ارشد هستم و چشم چپ من دارای قوز قرنیه هست و نمره چشم من با قطره هشت هستش و بدون قطره ۹.۵ آیا معاف دائم میشم یا ن ممنون میشم جواب بدید

    1. اگر قوز قرنیه با کروتومری قابل اندازه گیری نباشد یا عارضه ی واضح قرنیه داشته باشد و هماهنگی شماره چشم با تصاویر پنتاکم بیشتر از ۵۰ دیوپ باشد معافیت دائم .در شرایط شما به علت اختلال دید و نمره چشم بالا با تایید شورای پزشکی نظام وظیفه معافیت دائم تعلق میگیرد.

    2. سلام من نمره چشم راستم ۵چشم چپم ۴/۷۵ ضعیفی چشمام استیگمات هست مدرک تحصیلی‌مم دیپلم هست آیا جمع نمره چشمام ملاک هست یانه معاف دائم میشم یا رزم سپاس

      1. سلام براساس مدرک دیپلم اگر نمره ضعیفی به تنهایی یا همراه آستیگمات به عدد ۶ برسد امکان معافیت دائم دارید.

      1. سلام من ضعیفی چشم راستم ۳/۲۵ و آستیگماتش ۱/۷۵هستش و چشم چپم 2/25ضعیفی و 3 آستیگماتش هستش ایا میشه معاف شم دکتر گفته لب مرز هستی یعنی چی

        1. سلام. طبق اعداد ذکر شده به شما معافیت از رزم داده میشود.

    3. سلام خسته نباشید
      من دوتا چشمام قوز قرنیه داره
      راست نمرش ۴ و چپ ۲.۲۵
      کراتومتری چشم چپم ۵۲
      و چشم راستم ۴۶
      دانشجو هستم و لیسانس نگرفتم
      میخواستم ببینم معاف هستم اگه معاف میشم با لیسانسم معافم یا اینکه انصراف باید بدم؟

      1. سلام. امکان بررسی معافیت چشم پزشکی حین تحصیل وجود ندارد با درجه ضعیفی چشم به شما معافیت دائم پزشکی داده نمیشود . مشکل قوز قرنیه با توجه به شرایط و عوارض ایجاد کرده ممکن است مشمول معافیت دائم شود یا معافیت از رزم شما میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  237. سلام من 17 سالمه چشم راست 7- و 0/5 آستیگمات و چشم چپ 7- و 0/75 آستیگمات آیا معاف میشوم؟

    1. بله شامل معافیت میشوید. طبق قانون اگر آستگیمات بالاتر از۵ و هر دو چشم هم جهت باشد معافیت دائم است.

      1. سلام قت بخیر خسته نباشید ..برادرم چشم هاش خیلی ضعیفه سرجمع ۱۵ خورده ایی هست ینی فقد چشم چپش ونیم هست استیگمات هم داره و دیپلم هست آیا ایشون طبق قانون جدیدمعاف کامل میشوند ..‌و تنبلی چشم هم داره و هر روز ضعیف تر میشه ممنون میشم‌بگید

        1. سلام. با مقطع تحصیلی دیپلم اگر شماره یک چشم بیش از ۶ باشد به طور دائم معاف خواهید شد در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با سایر بیماریهای چشم و معافیت های مرتبط با آنها با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  238. به من گفتن باید کمیسیون دوم براتون تشکیل بشه،دلیلش چیه؟

    1. سلام دلیل خاصی نداره اگر حین خدمتی احتمالا پروندت فرستادند شورای عالی پزشکی تایید بشه

      1. سلام نمره چشم چپ من ۵ ضعیفی داره و چشم راست هم ۵ ضعیفی نمره استیگمات هم ۲/۵ است مدرک تحصیلی هم سیکل است آیا معاف دائم میشم یا رزم با تشکر

        1. سلام. در صورت هم درجه بودن (مثبت یا منفی بودن اسیگمات و دوربین یا نزدیک بین بودن) به شما معافیت دائم چشم پزشکی داده میشود در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

    2. سلام نمره هر چشم من 3 هستش و مدرک تحصیلی سیکل دارم آیا معاف میشم؟

      1. سلام مجموع یک چشم برای معافیت زیر دیپلم حداقل باید شش باشد

  239. سلام خسته نباشید
    خواستم ببینم معافیت انفصال شبکیه به چه شکلی هست؟؟
    توی چندین سایت مختلف خوندم که چه عمل کرده باشیم وچه عمل نکرده باشیم معافیت دائم شامل حال طرف میشه،نه (معاف از رزم و معافیت موقت)
    ایا این درسته؟؟
    ممنون از لطفتون…

  240. سلام خسته نباشید
    خواستم ببینم معافیت انفصال شبکیه به چه شکلی هست؟؟
    توی چندین سایت مختلف خوندم که چه عمل کرده باشیم وچه عمل نکرده باشیم معافیت دائم شامل حال طرف میشه،نه (معاف از رزم و معافیت موقت)
    ایا این درسته؟؟
    ممنون از لطفتون…

  241. سلام خسته نباشید من مدرک دیپلم دارم و ضعیفی هر چشم 3/5هست و درجه انحراف یک چشم10 درجه ک استیگمات هستن آیا معاف دائمی هست یا از رزم؟

  242. سلام من نمره چشم راستم۶ و نمره چشم چپم ۵.۷۵ دیپلم دارم _ معاف دائم میشم ؟

  243. سلام وقت بخیر من بعد از رفتن کمیسیون پزشکی هر دو چشمم رو ۸ زدن ولی معاف نشدم .. گفتن اگه یک چشمت صفر بود ولی چشم دیگه ۸.۲۵ معاف میشدی :///// من الان اعتراض بزنم ممکنه تجدید نظر کنن؟

  244. سلام
    من مدرکم دیپلمه یکی از چشمام جمع ضعف و استیگماتش دقیقا ۶ هست و اون یکی ۵.۵ ایا میتونم معاف دایم بشم یا نه ؟
    وراستی دانشجوی پیام نورم هستم فقط برای اینکه نرم خدمت اینو باید انصراف بدم یا نه؟

  245. سلام
    همسر من خشکی شدید چشم دارن و همچنین التهاب روده.هر دو هم چند ساله این مشکل رو دارند مدرک کارشناسی و چند سال بخاطر انصراف از کارشناسی ارشد غایب سربازی هستند.
    آیا معافیت دائم بهش تعلق میگیره؟

    1. سلام خشکی چشم معافیت از خدمات رزم و برای التهاب روده امکان معافیت دائم را دارند

  246. سلام من نزدیک بین هستم نمره چشم چپم همراه با استیگمات دقیقا ۶ هست و نمره چشم راستم ۵.۵ همراه با استیگمات مدرکم دیپلمه دانشجوی پیام نور هستم فقط برای اینکه نرم خدمت سربازی اگه لازم باشه انصراف میدم با این وضع میتونم معافیت دائم بگیرم یا فقط از رزم معاف میشم

    1. سلام اگر آستیگمات و ضعیفی هم علامت باشد و به عدد ۶ برسد با مدرک دیپلم معافیت دارد اما باید با قطره نیز شماره چشم مشخص شود.

  247. سلام وقت بخیر من دیپلم دارم و چشم راستم دارای گلوکوم و همچنین افتادگی پلک و استرابیسم و دید کمتر از یک دهم است و شماره چشم راستم 9.5 است شرایطم چجوریه ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام برای مورد گلوکوم امکان معافیت و همچنین افتادگی پلک اگر درهر دو چشم و دائمی باشد و بیشتر از نصف مردمک چشم را پوشانده باشد به شرط اثبات درمراکز نظامی و تایید نظام وظیفه معافیت دارد.

  248. سلام وقت بخیر
    مدرک دیپلم دارم
    من مشکل اسیگماتیسم و ضعیفی چشم دارم
    نمره چشم چپ ۴نمره اسیگمات و ۲نمره ضعیفی
    نمره چشم راست هم ۴نمره اسیگمات و ۲نمره ضعیفی هست
    ایا من معاف کامل سربازی میشم؟

    1. سلام اگر آستیگمات و ضعیفی هم علامت باشد و بعد از ریختن قطره نیز به عدد ۶ برسد با مدرک دیپلم امکان معافیت دارید.

  249. سلام وقت به خیر
    من چشم راستم -5 و -1 استیگمات داره(-6)
    و چشم چپم -4.75 و -1 استیگمات(-5.75)
    با مدرک کاردانی امکان دریافت معافیت دائم برام وجود داره؟

    1. سلام باتوجه به مدرک و هم علامت بودن آستیگمات و ضعیفی اگر جمع هر چشم به عدد ۶ برسد معافیت شامل میشود.

  250. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی انصرافی مقطع کارشناسی هستم اگه بخوام برای معافیت چشم اقدام کنم با توجه به اینکه من از دانشگاه انصراف دادم مدرک دیپلم من در نظر گرفته میشه؟ در ضمن من غیبت ندارم

    1. سلام بله برای معافیت پزشکی آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده یعنی دیپلم ملاک قرار میگیرد.

  251. با سلام و خسته نباشید من دانشجوی انصرافی مقطع کارشناسی هستم اگه بخوام برای معافیت چشم اقدام کنم با توجه به اینکه من از دانشگاه انصراف دادم آیا مدرک منو دیپلم در نظر میگرند؟ در ضمن من غیبت ندارم

    1. سلام بله برای معافیت پزشکی آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده یعنی دیپلم ملاک قرار میگیرد.

  252. سلام و وقت بخیر
    من چشم راستم -5 ضعیفی و -1 استیگمات داره که مجموعا 6 میشه
    و چشم چپم هم -4.75 و -1 استیگمات که 5.75 میشه
    با مدرک کاردانی آیا امکان معافیت دائم وجود داده؟

    1. سلام باتوجه به مدرک و هم علامت بودن آستیگمات و ضعیفی اگر جمع هر چشم به عدد ۶ برسد معافیت شامل میشود.

  253. سلام وقت بخیر
    بنده در حال تحصیل هستم ترم 4 کاردانی
    چشم چپ 4/5 ضعیف و 5 استیگمات
    چشم راست 4 ضعیف و 5 استیگمات
    بنظر شما معافیت دائم میشم و آیا امکان هست درحال تحصیل اقدام کنم

  254. سلام من مدرک دیپلم دارم چشم راست من ۵.۲۵_و آستیگمات ۲.۲۵_و چشم چپ ۲.۲۵_و آستیگمات ۴.۷۵_ کف پاهامم خیلی صافه امکانش هست معاف دائم بشم؟

    1. سلام من سال۹۲ یا۹۳ بود تازه سن مشمول بودم رفتم خدمت یکهفته موندم بعلت یکسری مشکلات دیگه نرفتم الان بعد ۷ سال میخام از طریق چشم معاف بشم چون چشم چپم حالت نیم کره است ودکتر گفته نمرش از ۱۰یک داده وگفت لاعلاجه حالا امیدی هست معاف شم؟باید چیکار کنم

      1. اگر قابل درمان نباشد و بیماری پیشرونده باشد و مقاوم به درمان معافیت دایم دارد

  255. سلام من مدرک دیپلم دارم چشم راست من ۵.۲۵_و آستیگمات ۲.۲۵_و چشم چپ ۲.۲۵_و آستیگمات ۴.۷۵_ کف پاهامم خیلی صافه امکانش هست معاف دائم بشم؟

      1. سلام شماره های هر دو چشم هایم
        Od: _5.00 _1.00×160
        Os: _5.00_0/50×20
        Pd:64
        در خرداد دیپلم خواهم گرفت لطفا بفرمایید شرایط معافیت پزشکی دایم را دارم
        ممنون

        1. سلام با مدرک تحصیلی دیپلم اگر شماره چشم شما با قطره بیش از ۶ باشد به طور دائم معاف خواهید شد در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

  256. سلام
    ببخشيد من شماره ضعيفي چشم راستم ٥/٧٥ و آستيگمات ١/٢٥ و شماره چشم چپم ٥ و آستيگمات ١ هست
    ضمناً ديپلمه هستم
    ميخواستم ببينم معاف دائم ميشم؟

    1. سلام طبق مدرک دیپلم اگر ضعیفی و آستیگمات هم علامت باشد و مجموع آن به عدد ۶ برسد معافیت دائم است.

        1. اگر تمام شرایط و مدارک پزشکی را دارید امکان معافیت هست.

  257. سلام من یک چشمم 5/۷۵ یکی دیگش 4 استیگمات هستن مدرک تحصیلیم دیپلم ایا معاف میشوم یا خیر ممنون

    1. سلام . خیر با مدرک دیپلم باید شماره چشم شما ۶ باشد تا به صورت دائم معاف شوید در غیر اینصورت با شماره چشم بیش از ۳ به شما معافیت از رزم داده میشود.

  258. سلام من یک چشمم 5/۷۵ یکی دیگش 4 مدرک تحصیلیم دیپلم ایا معاف میشوم یا خیر ممنون

    1. سلام بنده چشم راستم ۵/۵+ ضعیفی
      ۵/۷۵- آستیگمات داره مدرکم دیپلمه معافیت دائم
      میدن ؟
      تورو خدا پاسخ بدین!

      1. سلام برای اینکه معافیت کامل برای ایشون لحاظ بشه باید هر دو چشم هایشان شامل این بین مورد باشد تا بتوانند معافیت کامل را بگیرید تنها یک چشم را نمی‌توان برای معافیت اقدام کرد همچنین میزان ضعیفی چشم شما در حد معافیت از رزم هست و میزان آستیگماتیسم تنها شامل معافیت دائم به شرط وجود در هر دو چشم می باشد

  259. سلام
    من نزدیک بینی هر چشم 8- درجه
    و 2- هم استیگمات (هم علامتند)
    آیا میتونم در حین تحصیل (پایه 12 ام هستم) معافیت دایم بگیرم یا خیر.
    در صورت قبولی در دانشگاه چطور؟

    1. سلام معافی دیپلمتو که گرفتی برو واسه معافیت بعدش درستو ادامه بده

      1. سلام وقت بخیر خسته نباشید ‌‌برادرم چشم هاش خیلی ضعیفه و رو هم چشم هاش۱۵و خورده هست فقد یک چشمش۷ونیم و تنبلی چشم هم دارع و استیگمات هم داره ایا ایشون معاف میشه و دیپلم هم هس معاف دائم؟ممنون میشم بگید

        1. سلام. با مقطع تحصیلی دیپلم اگر شماره یک چشم بیش از ۶ باشد به طور دائم معاف خواهید شد در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با سایر بیماریهای چشم و معافیت های مرتبط با آنها با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

        2. خسته نباشید
          چشم راست ۳.۵-، آستیگمات ۰.۵-
          چشم راست ۳.۵-, آستیگمات ۰.۵-
          با مدرک تحصیلی دیپلم آیا معاف دائم می‌شم یا فقط معاف از رزم ؟
          ممنونم

  260. سلام خسته نباشید بنده دانشجو بودم که اخراج شده ایم و مدرک تحصیلی بنده دیپلم است و چشم سمت چپم نمره همراه استیگمات۶.۲۵ هست و چشم سمت راست۴.۲۵ هستش خواستم بدونم امکان معاف شدن وجود داره؟ و قطره امکانش هست چند نمره از چشم کم کنید؟

    1. سلام در صورت تایید مقادیر ذکر شده توسط کمسیون پزشکی نظام وظیفه معاف خواهید شد. قطره تاثیر خیلی کم و مقطعی در نمره چشم دارد

      1. سلام خسته نباشید من چشم چپم منفی ۷/۵۰چشم راستم منفی ۵۰/۵۰ آستیگمات راست ۱/۲۵ آستیگمات چپ۲/۷۵ آیا معاف میشم

        1. سلام اگر آستیگمات و ضعیفی هم علامت است با مدرک دیپلم جمع به ۶ برسد معافیت شامل میشود البته تایید نظام وظیفه لازم است.

    2. سلام خسته نباشید من یک چشمم ۵.۲۵ و اونیکی ۴.۷۵ معافیت به چه صورت ؟؟

      1. سلام شما با توجه به داشتن ضعیفی چشم مربوطه کمتر از ۶ است با توجه به میزان مدرک تحصیلی شما می توانید معافیت از رزم را برخوردار شوید

  261. سلام خسته نباشید من نمره چشمم یکیش 5/75یکیشم ۴ استیگماتیک هست دیروز کمیسیون رفتم قبلش دکتر شهرمون ک رفته بودم مدرک تحصلیم دیپلم ولی اشتباهی زده کارشناسی ینی اعتراض کنم معاف میشم یا نه

    1. سلام. در هر صورت چه کارشناسی و چه دیپلم با نمره چشم ۹ معاف خواهید شد

  262. سلام
    من نمره جفت چشم هام ۶ هست و استیگمات تو شرایط خوندم نگفته بود خود نمره ۶ چه وضعیتی داره میشه راهنمایی کنید؟ آخرین مدرکم هم دیپلم هست و متولد ۸۱ هستم

    1. سلام یکبار برای همیشه توجه کنید:دو عدد وجود دارد یکیS.E می باشد که در کمیسیون ها ی نظام وظیفه ملاک قرار نمی گیرد بنا بر توضیحات بند ۱و۲ بخش چشم چنانچه آستیگمات و نمره چشم (اسفر وسیلندر)هم علامت باشند مستقیم جمع می شوند لازم به ذکر است برای دیپلم بالای ۶ با ریختن قطره می باشد.

    2. سلام داداش صبر کن تا یکی از چشمات بشه ۶.۲۵ اینطوری یکم ریسکه

    3. سلام. نمره چشم ۶ برای دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم معافیت دائم پزشکی به همراه دارد.

  263. سلام وقت بخیر. من چشم راستم ۵/۲۵ آستیگمات هم ۲/۵. چشم چپم ۲/۵ آستیگمات هم ۴/۵ هم علامت هستن .کف پاهام خیلی صافه. معاف دائم میشم؟

    1. سلام.معافیت با توجه به مدرک تحصیلی بررسی می شود. ولی با احتمال زیاد معاف از رزم خواهید بود.

  264. سلام من چشم راستم کلا نمره نداره و بچگی تبخال زده و کلا نا بینا هست و انحراف ب راست هم دارم و مدرکم هم فوق دیپلم هست معاف میشوم یا نه؟

    1. سلام. بله با توجه به مدرک تحصیلی به احتمال زیاد معافیت دائم داده می شود.

  265. سلام
    من ۱۸سالم هست و دیپلم دارم،شماره یکی از چشمام ۶.۲۵و اون یکی ۶ هست،میخواستم برای معافیت دائم اقدام کنم ،و اینکه متخصص گفتن چون اونجا قطره میریزن با قطره هم امتحان کنیم،و چشمای من بعد از قطره یکیش هفت شد و اون یکی ۶و نیم… حالا سوالم این هست که اونجا نمره چشم با قطره رو ملاک قرار میدن؟ و اینکه چرا بعضیا میگن قطره نمره رو کمتر میکنه؟ یعنی ممکنه قطره ای که اونا میریزن با قطره ی متخصص متفاوت باشه؟ممنون میشم راهنماییم بفرمایید،با تشکر

    1. سلام وقت بخیر ، خیر با توجه به شرایط ذکر شده شما میتوانید معافیت بگیرید

  266. سلام وقت بخیر
    بنده مدرک کارشناسی دارم
    نمره چشم راستم 3.5_ نزدیک بین و استیگمات1.25_ و با درجه انحراف 10 درجه

    نمره چشم چپ 3.75_ نزدیک بین و استیگمات 1_ و درجه انحراف 175 درجه از محور یا همان 5 درجه هست بنظر شما امکان معافیت دائم وجود دارد؟

    1. سلام. با توجه به مقادیر عنوان شده توسط شما مشمول معافیت از خدمات رزمی میشوید.

      1. سلام یه چشم بنده ۳.۵ و به چشمم ۴ مدرکم دیپلمه ایا امکان داره من معاف شم؟

      2. سلام ، من تصادف داشتم تو سال۹۹ عصب صورت راست و چشمم اسیب دید و مدرک فوق دیپلم هستم . نمره چشم اسیب دیده ۶.۵ بود خستگی چشم دارم پشت درد میگیر و چشمم قرمز میشه و چشم دیگه ۳ ولی معاف رزم شدم ایا میشه وقتی اعزام شدم دوباره واسه معافیت دائم اقدام کنم ؟

        1. سلام . خیر با توجه به اطلاعات و ارقام ذکر شده به شما معافیت دائم پزشکی داده نمیشود.

      3. سلام من چشم چپم خیلی ضعیف هست نه زیاد دوربینیم خوب هست نه نزدیک بینیم ایا میشه ازخدمت معاف شم

  267. سلام وقت بخیر
    بنده مدرک کارشناسی دارم
    نمره چشم راستم 3.5_ نزدیک بین و استیگمات1.25_ و با درجه انحراف 10 درجه

    نمره چشم چپ 3.75_ نزدیک بین و استیگمات 1_ و درجه انحراف 175 درجه از محور یا همان 5 درجه هست بنظر شما امکان معافیت دائم وجود دارد؟

    1. سلام. با توجه به مقادیر عنوان شده توسط شما مشمول معافیت از خدمات رزمی میشوید.

  268. سلام وقت بخیر..مدرک کارشناسی دارم و نمره چشم چپم با قطره 5.75استیگمات با ضعیفی 4 بود و چشم راستم 5 استیگمات با ضعیفی 4 بود خواستم بدونم نظر کمسیون معاف دایم یا رزم؟ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام. در صورت تایید کمسیون های پزشکی نظام وظیفه معافت دائم به شما تعلق خواهد گرفت.

      1. سلام معاف از رزم می شوید چون درجه آستیگمات نصف میشه وبا نمره مع میشه

    2. اگه هم آستیگمات و ضعف چشمت هم علامت باشه میشه بالای ۹ که معاف دائم میشی اگه هم علامت نباشه معاف از رزمی

  269. سلام وقت بخیر .
    من مدرکم کارشناسی ارشد هستش
    چشم راستم مشکلی نداره

    اما چشم چپم دچار هم قوز قرنیه و هم آستیگماته و نمره چشمم هم گمونم بالای 7 هستش
    آیا معاف دائم میشم ؟
    ممنون از پاسخ گویی تون

    1. دوست عزیزسلام به صورت کل شرایط معافیت چشم برای دوربینی و نزدیک بینی معافیت دائم در یک چشم بیشتر از ۶ نمره برای مدرک کمتر از کارشناسی و برای مدرک بالاتر بیشتر از ۸ در یک چشم است.

  270. سلام یه سوال اگه جواب بدین ممنون میشم
    من شماره چشمم ۹و۸ مدرک دیپلم دارم
    به کمسیون پزشکی هم رفتم پرسیدم ولی گفت برو از نظام وظیفه بپرس ولی خودش می‌گفت معافی کامل هستی ولی میگن برای معافی سه تا دکتر میبینه من میخواستم ببینم معاف میشم یا نه

  271. سلام وقت بخیر شماره ی چشم راست بنده 3.5 و استیگمات1.25 با درجه انحراف 10 درجه
    و شماره چشم چپ 3.75 و استیگمات 1 با درجه انحراف 175 درجه هست و شماره چشم و استیگمات منفی و هم علامت هستند مدرک کارشناسی دارم بنظر شما معاف دائم میشم؟؟
    ممنون از سایت خوبتون

  272. سلام وقت بخیر
    من دانشجو کارشناسی هستم هر جفت چشم هام بالا 3
    یکی از چشم ها با آستیگمات 5.25 و اون یکی با آستیگمات 4.5
    میتونم از مجموع شماره چشم ها معافیت دائم بگیرم یا اگر یکی از چشم ها بالا 6 بره
    با وجود دانشجو بودن و داشتن معافیت تحصیلی معاف بشم؟

  273. سلام وقت بخیر شماره ی چشم راست بنده 3.5 و استیگمات1.25 با درجه انحراف 10 درجه
    و شماره چشم چپ 3.75 و استیگمات 1 با درجه انحراف 175 درجه هست و شماره چشم و استیگمات منفی و هم علامت هستند مدرک کارشناسی دارم بنظر شما معاف دائم میشم؟؟
    ممنون از سایت خوبتون

  274. سلام وقت بخیر
    من شماره چشم راستم3.5 با استیگمات 1.25 و 10 درجه انحرافه
    و چشم چپم 3.75 با استیگمات 1 و 175 درجه انحرافه یا همون 5 درجه از محور با مدرک کارشناسی بنظر شما معاف دائم میشم ؟
    ممنون ازتون

  275. سلام من نمره ی چشمم 6ویکی دیگه 5 و مدرک تحصیلی مقطع دهم متوسطه دارم آیا معافیت تاثیری داره؟

    1. سلام. اگر نمره یک چشم بیشتر از ۶ باشد معاف دائم میشوید در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید. و شما در حین تحصیل نمی توانید برای معافیت پزشکی چشم اقدام کنید

  276. سلام ، نمره چشم راست بنده همراه با آستیگمات ۷.۲۵ هست ، و مدرک دیپلم دارم ، آیا معاف دائم میشم؟

  277. سلام من مدرک لیسانس دارم شماره چشم چپم -2/25 با استیگمات -3/25 axis 65% هست و چشم راستم -2/00 با استیگمات 1/75- هستش 70% axis و PD 65 شانسی برای معافیت دارم؟ ممنون میشم جواب بدین .

    1. سلام برای لیسانس در صورت هم علامتی آستیگمات و ضعیفی باید مجموع به عدد ۸ برسد در غیر این صورت معافیت دائم شامل شما نمی شود.

    1. سلام و عرض ادب و احترام،وقتتون بخیر،خسته نباشید
      در خصوص معافیت پزشکی چشم سوالی داشتم،سوالمم اینه که نمره چشم راست بنده ضعیفی۴_(منفی چهار) به همراه آستیگمات ۴.۵_(منفی چهار و نیم)هستش و مدرک بنده هم دیپلم هستش
      نمره چشم چپ بنده هم ۴_(منفی چهار) به همراه ۱.۵_آستیمگات هستش
      خواستم بدونم الان که دکتر برای بنده میوپی و سیکلوپلژی کامل نوشته
      احتمال چه نوع معافیت به نظرتون هستش
      پیشاپیش از پاسخ شما سپاسگزارم.

      1. سلام. با توجه به اعداد و ارقام ذکر شده در صورت تایید این موارد در کمسیون پزشکی نظام وظیفه معاف دایم میشوید.

    2. سلام وقت بخیر شماره ی چشم راست بنده 3.5 و استیگمات1.25 با درجه انحراف 10 درجه
      و شماره چشم چپ 3.75 و استیگمات 1 با درجه انحراف 175 درجه هست و شماره چشم و استیگمات منفی و هم علامت هستند مدرک کارشناسی دارم بنظر شما معاف دائم میشم؟؟
      ممنون از سایت خوبتون

  278. سلام وقت بخیر
    من دانشجو کارشناسی هستم یه چشمم با آستیگمات 5.25 و اون یکی چشمم با آستیگمات بالا 4
    اگر تا قبل از گرفتن مدرک کارشناسی، نمره یکی از چشم ها با آستیگمات بالا ۶ بره امکان داره بتونم معافیت دائم بگیرم

    1. سلام شما اگر دانشگاه افسری قبول بشید کاری به مدرک ادبیات شما ندارند با تحصیل در دانشگاه افسری استخدام خواهید شد

  279. سلام
    چشم راست استیگمات 5
    چشم چپ استیگمات 4
    قوز قرنیه خفیف هم دارم
    مدرک تحصیل سیکل
    دور بین چشم راست ۷۵/ ۱ و چپ ۵۰/ ۱
    معافیت دائم میتونم بگیرم یا فقط معاف از رزم لطف راهنمایی کنید

  280. باسلام. بنده فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس هستم چندباری که رفتم معاینه نمره دستگاه و قطره ای که ریختن با 25% الی 5% باهم اختلاف داشتن میخواستم بدونم با ریزش قطره یاهمان بعد از CYCLO نمره چشمم همراه آستیگماتیک 8 هست امکانش هست معاف دائم بشم چون لب مرزم؟ یک سوال اینکه مجموع دیوپتر محاسبه میشه؟

    1. سلام . بله مجموع دیوپتر حساب می شود ولی در موارد این چنینی نظر کمیسیون پزشکی مد نظر است.

      1. سلام خسته نباشید من نمره چشمم یکیش 5/75یکیشم ۴ استیگماتیک هست دیروز کمیسیون رفتم قبلش دکتر شهرمون ک رفته بودم مدرک تحصلیم دیپلم ولی اشتباهی زده کارشناسی ینی اعتراض کنم معاف میشم یا نه

        1. سلام. در هر صورت چه کارشناسی و چه دیپلم با نمره چشم ۹ معاف خواهید شد

          1. سلام آیا من با منفی ۷/۵۰ وآستیکمات ۲/۲۵منفی دریک چشم معاف میشم

          2. سلام باتوجه به هم علامت بودن ضعیفی و آستیگمات اگر مدرک تحصیلی دیپلم است عدد۶ و لیسانس عدد ۸ معافیت دارد.

  281. سلام مدرک من لیسانس هست نمره چشم راست _۶.۲۵ با آستیگمات _۱.۵ و چشم چپم _۵.۷۵ با آستیگمات _۱.۵ آیا معافیت ب من تعلق میگیرد؟
    ممنون از پاسخگویی شما

      1. با سلام خسته نباشید من چشمم چپم با آستیگمات _۹چشم راستم با آستیگمات _۶/۲۵آیا معاف میشم

        1. سلام اگر مدرک تحصیلی دیپلم است نمره هرچشم با آستیگمات عدد۶ و با مدرک لیسانس عدد۸ معافیت تعلق میگیرد.

  282. سلام من دیپلم دارم شماره آستیگمات چشم راست ۳/۵ و ضعیفی ۷۵/ است و چشم چپ آستیگمات ۴/۵ و ضعیفی ۱ است احتمال معافیت دارم ؟

    1. سلام بله شانس معافیت دارید.برای کسب اطلاعات از نحوه اقدام با مشاورین ما در تماس باشید

  283. سلام. من شماره هر دو چشمم 5/5 و 0/75 آستیگمات هست و دیپلم دارم. احتما معافیت هست؟

    1. سلام بله هست. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مراحل اقدام برای معافیت با مشاورین ما در تماس بگیرید

  284. سلام وقت بخیر
    شماره چشم من هر کدوم 6.25 با .۷۵صدم آستیگمات هم علامت
    امکان معافیت دائم هست؟

  285. باسلام بخشید مدرک ارشد میخواستم بپرسم باشرایط زیر معاف از رزم هستم ؟ چشم راست شماره 4.25*4 و چشم چپ 3.25*1.5

  286. سلام خسته نباشید من در حین خدمت رفتم دکتر دکتر بهم گفت که متیونی معاف بشی نمره یک چشم من ۶/۷۵ مدرک منم زیر دیپلمه من در استان ارومیه هستم بنظر شما معافیت پزشمیو باید در تهران بدن یا ربطی نداره در همه استان ها میدن خیلی ممنون

  287. سلام من چشم راستم ۵و نیم استیکمات چشم چپم ۴.۵ و نیم استیکمات دیپلم هم هستم ایا معافیت دائم میشم؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      من چشم راستم 5/75 و آستیگمات 4/5 هست. چشم چپم 5 نمره ضعیف و آستیگمات 1.
      مدرک تحصیلی سیکل
      آیا معافیت دائم میشم؟ لطفا جواب بدید ممنون

  288. با سلام
    بنده هم چشم چپ و هم چشم راست بالای 6.5 هست.آستیگمات هم دارم. امکان معافیت دائم برای من هست؟

  289. سلتم خسته نباشید من به خاطر چشم معاف ازرزم شدم می شود چ
    شم عمل کنم گروه سالم شوم

  290. سلام من شماره ی چشم چپم 6 با استیگمات 1.25 هست و هم علامت هم هستند مدرکم هم کاردانی هست
    معاف میشم؟

      1. سلام وقت بخیر شماره ی چشم راست بنده 3.5 و استیگمات1.25 با درجه انحراف 10 درجه
        و شماره چشم چپ 3.75 و استیگمات 1 با درجه انحراف 175 درجه هست و شماره چشم و استیگمات منفی و هم علامت هستند مدرک کارشناسی دارم بنظر شما معاف دائم میشم؟؟
        ممنون از سایت خوبتون

  291. سلام خسته نباشید من مدرک لیسانس دارم که چشمام قوز قرنیه دارن که دید یک چشمم 1دهم و یک چشم 5 دهمه که با لنز 10 دهم میشنآیا برای ثبتنام امریه مشکلی ایجاد نمیکنه؟

  292. سلام وقت بخیر
    با هیپرمیوتروپی ۶.۲۵ و استیگمات ۷۵/. هر چشم ایا معافیت دائم تعلق میگیرد؟مقطع تحصیلی کارشناسی

  293. سلام چسم چپم ۴ونیم وچسم راستم ۵است مچه معافیتی شامل مامیشودرضر

    1. سلام. خیر به شما معافیت از خدمات رزمی تعلق خواهد گرفت.

  294. سلام چسم چپم ۴ونیم وچسم راستم ۵است مچه معافیتی شامل مامیشودرضر

    1. سلام. خیر به شما معافیت از خدمات رزمی تعلق خواهد گرفت.

      1. سلام من هر دو چشمم اب مروارید دلرن یکیشو عمل کردم اون یکیم باید عمل کنم رباط صلیبی پام پاره شده احتمال داره معاف مدرکمم سیکل

  295. سلام من نمره هرکدام ازچسمام ۴ونیم وچشم چپم ۴است چه معافیتی شامل میشود

  296. سلام وقت بخیر من هرو تا چشمم 7 هست با 2 آستیگمات کلاس دهمم میتونم وقتی دیپلم گرفتم معافیت پزشگی بگیرم ؟

    1. سلام. بله در صورت تایید این ارقام توسط کمسیون پزشکی نظام وظیفه میتوانید پس از ۱۸ سالگی برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید.

  297. سلام خسته نباشین
    ممنون از سایت خوبتون من دیپلم هستم و نزدیک بینی و آستیگمات دارم تو هر دوتا چشمم و به این شکله نسخه ام:
    راست: 3.25- نزدیک بینی و 1.5- آستیگمات با 171 درجه
    چپ: 5.00- نزدیک بینی و 1.75- آستیگمات با173 درجه
    امکان معاف دایم دارم؟
    مرسی

    1. سلام معافیت دایم چشم پزشکی برای مقطع تحصیلی دیپلم در صورتی که مجموع عوارض (نزدیک بینی و اسیگمات در یک چشم به عدد ۶ برسد مشمول معاف دایم میشود بنابراین در صورت تایید اطلاعات شما معاف دایم می شوید.

  298. سلام
    من چشم چپم ۶ با استیگمات ۱ هست و هم علامتم هستند مدرکم هم کاردانی هست معاف میشم

    1. سلام. به احتمال زیاد اگر بین ۳ تا ۶ باشد معاف از رزم خواهید شد.

  299. سلام
    چشم چپم ۶ با استیگمات ۱ و هم علامت هست و مدرک فوق دیپلم دارم معاف میشم

    1. سلام. به احتمال زیاد اگر بین ۳ تا ۶ باشد معاف از رزم خواهید شد.

  300. سلام
    قرنیه چشم من توی یه اتفاق پاره شده و عمل کردم معاف میشم یا نه ؟

      1. سلام من شماره چشم چپ استیگمات ۴/۵+وضعیفی_75/ است و چشم راست آستیگمات ۳/۵ و ضعیفی ۵/ است احتمال معافیت داعم را دارم ؟

        1. سلام بله شانس معافیت دارید منتها باید به تایید کمیسیون پزشکی نظام وظیفه برسد.برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  301. سلام
    ببخشید کسی که عمل کراس لینکینگ قرنیه برای یک چشمش داشته معافیت پزشکی داره؟؟

    1. سلام وقت بخیر در صورت تایید رد کمیسیون پزشکی بله می توانید

  302. سلام دوستان من یک چشمم 5.25 نزدیک بینی به علاوه ی 1.5 آستیگماتیسم و 19 سالمه و دانشجو ام آیا معاف ام

    1. سلام. با توجه به قوانین در صورت تایید کمسیون پزشکی میتوانید معاف از رزم شوید.

    2. سلام اگه نمره ضعف چشمت با نمره آستیگمات چشمت هم علامت باشه (یعنی هردو منفی یا هر‌دو مثبت ) یک چشم بشه 6.25 معاف دائمی

  303. دیپلم دارم _شماره چشم راستم -5.5 با -1 آستیگمات هم علامت شماره چشم چپم -5.25 با -۱ معاف‌دائم میشم ؟

  304. سلام من 28 ساله هستم و متاهل و مدرک کارشناسی ارشد دارم چشم راست 4 به علاوه 2/5 آستیگمات و چشم چپ 5 به علاوه 1/5 آستیگمات به علاوه این که صافی کف پا هم دارم آیا معاف میشوم؟

    1. سلام وقت بخیر امکان معافتی ار رزم برای شما وجود دارد

  305. با سلام و ادب من مدرک کارشناسی دارم نمرم بعد ریختن قطره 6/50 و استیگماتمم 1/5 هستش هر دو چشمم.معاف میشم بنظرتون؟

  306. سلام خسته نباشید..جفت چشام صعیفی ۳.۵ داره با یک چشمم ۵ آستیگمات و ۴آستیگمات با مدرک کارشناسی معاف رزمم یا دائم؟

  307. سلام وقت بخیر
    من مدرکم کارشناسی هست . چشم چپم ۷ و ۱٫۲۵ استیگمات هست و چشم راستم ۴٫۲۵ و ۱٫۷۵ استیگمات
    من معاف دائم میشم آیا؟

    1. سلام،خیر افراد دارای مدرک کارشناسی باید بالای 8 باشه ولی میتوانید معافیت رزم یگیرید.برای دریافت اطلاعات بیشتر به مشاوران ما تماس بگیرید

  308. سلام من نمره چشمم هر کدوم ۵هست و نزدیک بین هستم.ایا امکان داره با دیپلم«یا بالاتر»معافیت بخورم؟

    1. سلام طبق قوانین و با توجه به مدرک تحصیلی (دیپلم) ضعیفی یک چشم باید بالای ۶ باشد تا شامل معافیت دائم شوید، اگر آستگیمات نیز داشته باشید و ضعیفی و آستیگمات هم جهت باشد و جمع ضعیفی و آستیگمات بالای ۶ باشد نیز می توانید از معافیت دائم بهره مند شوید.

  309. سلام..من جفت چشام ۲/۵ ضعیفی داره و یکیش ۵ و یکی دیگش ۳/۵ آستیکماته مدرک لیسانس هم دارم خواستم بدونم معافم یا نه؟

    1. با توجه به مدرک تحصیلی شما ، شماره ی ضعیفی یک چشم باید بالای ۸ و یا آستیگمات بالای ۷ باشد.
      در صورت هم علامت بودن ضعیفی و آستیگمات با هم جمع میشود ، اگر جمع به بالاتر از عدد ۸ برسد معافیت دائم دارد‌.

  310. سلام نمره چشم یکی نیم و دیگری ۹ هستش و در بهزستی عضو هستم و کارت معلولیت دارم ایا معاف کامل میشم

  311. سلام دیپلم دارم
    شماره چشم راستم -5.5 با آستیگمات هم علامت -۱ که مجموعا میشه -6.5 شماره چشم چپمم -۶.۲۵
    بنظرتون من معاف دائم میشم ؟ آره یا نه ؟
    اقدام کنم یا صبر کنم چشمام ضعیف تر شه ؟ چون ۱۹ سالمه و چشمام بعد از هر ۳ماه ضعیف تر میشه.

  312. سلام وقت بخیر بنده زیردیپلم هستم چشم چپم تنبل وآستیگمات هست نمره چشمم s:+5.75 c:_3.00 a:17
    s:+6.00 c:_3.00 a:19
    ودیدم ۱.۱۰ هستش آیا با این نمره امکان معافیت هستش؟ممنون

    1. سلام . بله با توجه به اطلاعات بیان شده در صورت تایید همین اطلاعات توسط کمسیون پزشکی نظام وظیفه معاف خواهید شد

  313. سلام خسته نباشید نیخواستم بدونم من یکی از چشمهام ۵.۵- با استیگمات هم علامت ۲.۱۲- هست و اون یکی چشمم ۴- با استیگمات هم علامت ۱- هست ایا میتونم معاف بشم یا خیر؟

    1. سلام . بله با توجه به اطلاعات بیان شده در صورت تایید همین اطلاعات توسط کمسیون پزشکی نظام وظیفه معاف خواهید شد

  314. سلام، میخواستم بدونم نمره یکی از چشمهام منفی ۴ با استیگمات هم علامت ۱ و نمره اون چشمم ۵.۵۰ منفی با استیگمات هم علامت ۲.۱۲ میباشد و مدرک دیپلم دارم ایا معاف میشوم؟

  315. سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم معاف از رزم اگه علتش فقط ضعیف بودن چشم باشه، بعداً تو استخدام سازمان های دولتی مشکلی پیش میاد؟

    1. سلام بله متاسفانه بعضی از شزکت های دولتی معافیت را قبول نمیکنن

  316. سلام نمره چشم من ۴/۵ هست و نمره آستیگماتش ۱/۵ هست ، یعنی مجموعش ۶ عه ، خواستم ببینم معاف میشم یا نه؟
    و اینکه خود ۶ باشه کافیه یا باید بالای ۶ باشه؟

  317. سلام
    وقت بخیر
    چشم چپم 6نمره ضعیفه
    چشم راستم 3.5نمره ضعیفه
    در هر دو چشمم تنبلی چشم دارم
    با مدرک لیسانس امکان معاف دائم شدنم هست؟

  318. سلام و وقت بخیر
    من شماره چشم هایم 4.25 و 4.5 نزدیک بین و هر دو نیم شماره استیگمات دارند. مدرک دانشگاهی‌ام کارشناسی ارشد است. با توجه به نظرات و مطالبی که لطف کردید قرار دادید معافیت از رزم شامل حال من میشود. فقط سوالی که داشتم از خدمتت شما برای معافیت از رزم هم نیاز به تشکیل کمیته و نظر پزشک متخصص است و اینکه به صورت تقریبی فرآیند بررسی معافیت از رزم چقدر طول میکشد؟ ممنون می‌شوم راهنمایی کنید

    1. سلام. خیر نیازی به تشکیل کمسیون نیست و در بررسی اولیه از مشمولان مشکل شناسایی و نوع خدمت مشخص می‌شود.

  319. با عرض سلام، پسر من دانشجو میباشد مقطع کارشناسی، آیا با داشتن ضعیفی چشم هر کدام ۴/۵شامل معافیت دائم میشود

  320. سلام،من شماره ضعیفی هر کدام از چشم هام پنج هست ،و یک چشمم نیم درجه استیگمات هست ،مدرک تحصیلیم فوق دیپلم هست ،خواستم ببینم معاف دائم میشم یا خیر؟

      1. با سلام
        من دارای مدرک دیپلم هستم و چشم چپم نمره ی ۵.۵ و چشم راستم هم ۵.۵ هستش…و چشم چپم آستیکمات خیلی کمی دارد…شرایط بنده چگونه است؟

        1. سلام با مدرک دیپلم اگر آستیگمات و ضعیفی هم علامت باشد باید به عدد ۶ برسد تا شامل معافیت شوید.

  321. با سلام، من الان دانشجوی ترم چهار ارشد هستم. اولین سوالم این بود آیا در حین تحصیل می توانم برای دریافت معافیت چشم پزشکی اقدام کنم یا خیر؟
    دومین سوالم این بود که من چشم راستم نمره ۱۲ با آستیگمات ۳ و چشم چپم با نمره ۹ و آستیگمات ۳ هستش آیا با مدرک تحصیلی که دارم معاف خواهم شد یا خیر؟ و اینکه من مادرزادی دچار ضعیفی چشم بودم.
    اگه من با این شرایط در حین تحصیل اقدام به معافیت کنم این احتمال وجود دارد که در کمیسیون به دلیل اینکه در حال تحصیل هستم با معافيت من موافقت نکنن؟؟؟

    1. سلام بله می توانید برای معافیت دائم اقدام کنید و بخاطر تحصیلتون هم هیچ مشکلی ندارد.

  322. سلام مدرک کارشناسی دارم و نزدیک بین هستم شماره ی چشم هام 4.25 و 4.5 هست و آستیگمات 3.75 و 3.5 دارم میخواستم ببینم احتمال معافیت برایم وجود دارد یا خیر ؟
    باتشکر

    1. سلام
      بلی اقدام کنید فرم شماره 5 دفترچه قسمت مشکل بینایی رو تیک بزنید

      1. سلام خسته نباشید دوتاچشم من 7هستش ودیپلم هستم من معاف میشم ممنون ازشما

  323. سلام . نمره چشم چپ (نزدیک بین ۴- و آستیگمات ۱/۵- ) و چشم راست من ( نزدیک بین ۳- و آستیگمات ۷۵/- ) هست و دیپلم دارم . ایا می توانم معاف کامل بشوم.

    1. سلام بلی اقدام کنید شما بایر ابتدا دفترچه رو از پلیس 10+ بگیرید و در فرم شماره 5 در قسمت مشکلات بینایی اقدام کنید

  324. سلام خسته نباشید
    من نمره چشم چپ ۱۰
    ولی چشم راستم مشکلی ندارن
    معاف دایم میشم
    مدرک کارشناسی

    1. با سلام خدمت شما شما ابتدا باید دفترچه رو از پلیس +10 بگیرید و فرم شماره 5 رو در قسمت مشکلات بینایی پر کنید و بعد به تقاضای شما رسیدگی میشود ولی قبلش با پزشک متخصص هم مشورت کنید

  325. سلام خسته نباشید
    ممنون میشم ب سوال پاسخ بدهید.
    من نمره چشم چپ ۱۰
    ولی چشم راستم سالمه .
    مدرکم کارشناسی معاف دایم میشم.

    1. با سلام خدمت شما شما ابتدا باید دفترچه رو از پلیس +10 بگیرید و فرم شماره 5 رو در قسمت مشکلات بینایی پر کنید و بعد به تقاضای شما رسیدگی میشود ولی قبلش با پزشک متخصص هم مشورت کنید

      1. سلام من یکی از چشم هام ۵/۷۵ و یکی دیگر از چشم هام همراه با آستیگماتیسم ۶/۲۵ هست ، همچین نسبت به پرتو ها و اشعه ها چشم هام حساسیت دارد ، آیا امکان معافیت دائم هست؟

  326. سلام وقت بخیر من شماره ی چشمم ۱۹ست و اون یکی چشمم هم۱۲ و تازه هم دیپلم رو گرفتم بیماریهای نزدیک بین و آستیگماتیسم رو دارم آیا معافیت دائم شامل من میشه

  327. دروود وقتتون بخیر مدرک تحصیلیم لیسانس هست و نمره چشم چپ 4.75-(sph=-1.25 و cyl=-3.5) و نمره چشم راست 4.75-(sph=-1.75 و cyl=-3) ایا معاف هستم؟

    1. سلام شما میتوانید معافیت پزشکی از نوع معاف از رزم راداشته باشید

  328. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من درحین خدمت سربازی هستم نمره استیکمات چشم چپم ۷.۲۵ میتونم معاف دائم بشم

    1. سلام باتوجه به مدرک تحصیلی مشخص میشود اگر دیپلم باشید بله معاف دائم هستید

    2. اگه مدرک تحصیلیت لیسانس یا بالاتر باشه معاف از رزم میشی در غیر این صورت معاف دائمی

  329. سلام
    یه چشمم منفی ۶.۷۵ نزدیک بین و منفی ۲ استیکمات و یه چشم دیگم منفی ۶.۵ نزدیک بین و منفی ۱.۷۵ استیکمات مدرک لیسانس هم دارم ایا با این شرایط معاف دائم میشم

    1. سلام بله باتوجه به اینکه نمره چشم وآستیگماتیسم در چشماتان بالای هشت هست معافیت دائم هستید

  330. سلام من دیپلم دارم و نمره چشم راستم 7 نزدیک بین و نمره چشم چپم 5 نزدیک بین است ایا معاف می شوم

    1. سلام بله باتوجه به اینکه نمره چشم راست شما ار شش بالاتر است معافیت دائم هستید

  331. سلام من دیپلم دارم و چشم راست ام ۲.۵ آستیگمات و ۰.۵ ضعیف و چشم چپ ام 4.۵ آستیگمات و ۰.۷۵ ضعیف در ضمن چشم چپ ام تنبل هست ایا احتمال معافیت من وجود دارد ممنون از شما

    1. سلام چون نمره چشم درهر چشم کمتر از شش می‌شود وبا توجه به اینکه دیپلم هستید به احتمال زیاد معاف از رزم هستید.

  332. سلام من نمره چشم راستم ۶ بعلاوه ۲.۵ نمره آستیگماتیسم و چشم چپم 4.25 بعلاوه ۴.۲۵ آستیگماتیسم هستش آیا میتونم معافیت دائم بگیرم؟مدرکمم لیسانسه

    1. سلام بله میتوانیدبرای معافیت پزشکی اقدام کنید

    2. اگه نمره ضعف چشمت با نمره آستیگماتیسمت هم علامت ( یعنی هر دو منفی ، یا هر دو مثبت)باشه، معاف دائمی

  333. سلام دوستان خسته نباشید ممنونم از زحماتتون !
    میخواستم بدونم محدودیت خاصی برای عمل لیزیک پس از دریافت معافیت دائم وجود دارد یا خیر ! ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام برای بررسی بیشتر با مشاوران ماتماس بگیرید.

      1. سلام مدرک کارشناسی دارم و نزدیک بین هستم شماره ی چشم هام 4.25 و 4.5 هست و آستیگمات 3.75 و 3.5 دارم میخواستم ببینم احتمال معافیت برایم وجود دارد یا خیر ؟
        باتشکر

        1. سلام شما در قدم اول باید دفترچه رو از پلیس +10 دریافت کنید و در برگ شماره 5 دفترچه در قسمت معاینات پزشکی ناراحتی مربوط به چشم رو قید کنید و ارسال کنید به احتمال قوی شامل معافیت میشوید حتما با متخصص چشم پزشکی مشورت کنید

      2. سلام خسته نباشید..من ضعیفی چشام جفتش ۳ و آستیگمات چشمام یکیش ۵ و یکیش ۳.۵ و مدرک کارشناسی دارم میخواستم بدونم معاف از رزمم یا دائم؟

        1. سلام سلامت باشین معاف دائم نمیشین ولی معاف از رزم میشین

    2. سلام خسته نباشید..جفت چشام صعیفی ۳.۵ داره با یک چشمم ۵ آستیگمات و ۴آستیگمات با مدرک کارشناسی معاف رزمم یا دائم؟

    3. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم نمره چشم من سه هستش به نظر شما معاف میشم

  334. سلام
    من دانشجوی فوق لیسانس هستم
    هر کدا از چشم هام به ترتیب 2/5 ضعیفی و 2/5 استیگمات دارن یعنی هر چشمم 5 میشه و جمعا 10 میشه بنظرتون وضعیت من چه طور میشه معافیت میتونم بگیرم یا خیر؟

    1. سلام باتوجه ب نوع آستیگماتیسم با تایید شورای پزشکی نظام وظیفه معافیت پزشکی دریافت می‌کنید

  335. سلام و خسته نباشید ممنون میشم اگر پاسخ بدید
    من امروز به پزشک معارف مراجعه کردم و هردو چشمم رو ۶ دهم نوشتن
    و به کميسيون ارجاع دادن و مدرکم هم دیپلم هستش با ۲۲ سال سن ایا امکان معافیت دائم هست
    با تشکر

    1. سلام برای معافیت باید بیش از 6 باشد شماره چشم شما

  336. با سلام خدمت شما تشکر بابت زحماتتون !
    من یه سوال داشتم ! من معافیت دائم رو چند ماهی هست که گرفتم ( مرتبط با ضعف بینایی )
    الان به فکر عمل لیزیک برای ارفع این مشکلم افتادم ! میخواستم بدونم آیا محدودیت خاصی پس از دریافت معافیت وجود داره یا خیر ! ممنون میشم پاسخ بدید !
    وقت بخیر .

  337. سلام خسته نباشید
    من نمره هر کدوم از چشمام۵٫۵و مدرک تحصیلی فوق دیپلمه آیا معافیت دایم میتونم بگیرم؟

  338. من نمره هر کدوم از چشمام۵٫۵و مدرک تحصیلی فوق دیپلمه آیا معافیت دایم میتونم بگیرم؟

    1. سلام یه شماره چشم راست ۶ و چپ ۸ هست ایا معاف میشم از سربازی

      1. درخواست معافیت بدید پرونده شما بررسی میشه بعد از معاینه توسط پزشک نظام پرونده شما به کمیسیون میره و تصمیم گرفته میشه با مدرک دیپلم و این شماره چشم شما معاف هستید

  339. سلام بنده دیپلم هستم واستیگمات چشم راستم6وضعیفی1.5امکانش هست معاف داعم بشم؟؟

      1. سلام وقت بخیر من نمره هر چشمم تقریبا ۶.۵ هستش همراه با استیگمات و در حال تحصیل مقطع کارشناسی هستم اگر انصراف بدم و اقدام به معافیت کنم امکانش هست معافیت دائم بگیرم؟

        1. سلام باتوجه به نوع آستیگمات میتوانید معافیت بگیرید.

        2. سلام وقت بخیر بنده زیردیپلم هستم چشم چپم تنبل وآستیگمات هست نمره چشمم s:+5.75 c:_3.00 a:17
          s:+6.00 c:_3.00 a:19
          ودیدم ۱.۱۰ هستش آیا با این نمره امکان معافیت هستش؟ممنون

          1. سلام . بله با توجه به اطلاعات بیان شده در صورت تایید همین اطلاعات توسط کمسیون پزشکی نظام وظیفه معاف خواهید شد

    1. ‌سلام
      افتادگی پلک مادر زاد دارم
      یکی از چشمام 5 استیگمات 4 یکی دیگه از چشمام 4 استیگمات 4 دیپلم نگرفتم ایا معافیت دائم میتونم بگیرم با تشکر

      1. سلام باید بیشتر بررسی شود لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید.

      2. سلام من دیپلم دارم و چشم راست ام ۲.۵ آستیگمات و ۰.۵ ضعیف و چشم چپ ام 4.۵ آستیگمات و ۰.۷۵ ضعیف در ضمن چشم چپ ام تنبل هست ایا احتمال معافیت من وجود دارد ممنون از شما

  340. سلام وقت بخیر من دیپلم هستم یکی از چشم هایم ۳.۵ استیگمات دوربین و اون یکی۲.۵ استیگمات دوربین است معاف از رزم می شوم یا معاف از خدمت

  341. سلام وقت بخیر من دیپلم هستم یکی از چشم ۳.۵ دوربین استیگمات است و اون یکی هم ۲.۵ دروبین

  342. سلام من مدرك فوق ديپلم دارم قوز قرنيه دارم
    و استكمات دو چشم بالا
    شرايط چيست؟

  343. سلام.
    یک شماره چشمم 5 و استگیمات 2.5 هست . فعلا دانشجو لیسانس هستم. ایا اگر انصراف بدم میتونم معاف دایم بگیرم یا نه؟
    و اینکه اگر معافیت دایم کسی بگیره و بعد عمل لیزیک انجام بده باید دوباره به سربازی بره یا نه؟

      1. سلام وقت بخیر
        چشم راستم 5 و چشم چپم 3ونیم یا 4 دقیقا یادم نیس ولی تو این مایع هاس مدرکمم لیسانس
        احتمال داره معاف شم

    1. سلام وقت بخیر
      چشم راستم 5 و چشم چپم 3ونیم یا 4 دقیقا یادم نیس ولی تو این مایع هاس مدرکمم لیسانس
      احتمال داره معاف شم

  344. سلام وقت بخیر
    افتادگی پلک مادرزادی دارم
    حدود 1 سوم هر دو چشمام باز است حدود 21 سالمه دوبینی هم دارم چشمام همیشه خشکه و از خواب بلند میشم یکم عفونت میکنه نمره چشم هم نگرفتم ولی فکر کنم دور بینم خیلی ضعیف هم باشه ایا امکانش هست معاف بشم
    ممنون راهنمایی کنید

      1. سلام من کلا هفتم در خوندام چشمام ضعیف یکی از چشمام 4/75یکیش هم5/75 سوزش چشم سردر و خوارش چشم دارم وسط چشمام هم مهیشه درد میکنه کمیسیون ام معاف ام کرده ایا لویزان تایید میکنه؟لطفا جواب بدین

    1. درمورد تنبلی چشم چگونه محاسبه میشه؟
      بعد اینکه ضعیفی با آستیگمات جمع میشه؟؟؟

      1. سلام با توجه به نوع آستیگمات معافیت پزشکی میگیرید باید بیشتر بررسی شود.

  345. سلام من مینیسک زانوی چپم ۷ میلی پاره هست و میخواستم بپرسم برم معاف رزمی بگیرم یا نه؟ ، میگن اگه معاف رزمی بگیرین دیگه جایی استخدام نمیشین

    1. سلام مدرک من دیپلم ردی هست و چشم چپم ۴/۵ و چشم راستم ۵/۷۵دوربین هست ایا امگان معافی وجود دارد

      1. سلام با توجه به نمره چشم شما امکان معافیت از رزم بیشتر است

  346. سلام
    من نمره چشمم دقیقا ۶ هست مدرک دیپلم تازه گرفتم آیا معاف کامل میشم؟

  347. سلام وقتتون بخیر
    من مدرک لیسانس دارم
    نمره چشم چپم ۴.۵ به همراه نمره آستیگماتیسم ۴.۵ هستش ب نظر شما معاف دائم میشوم؟!

  348. سلام وقت بخیر من دیپلم هستم چشم راستم -5/5 نزدیک بین و -2/25 استیکمات و چشم چپ هم -5 نطدیک بین و -2/5 استیکمات ایا معاف دائم هستم اقدام کنم
    ممنون از پاسخگویی تان

    1. سلام این موضوع به مدرک تحصیلی شما هم وابسته است.

      1. سلام خسته نباشید
        من نمره چشم چپ ۱۰
        ولی چشم راستم مشکلی ندارن
        معاف دایم میشم
        مدرک کارشناسی

        1. با سلام خدمت شما شما ابتدا باید دفترچه رو از پلیس +10 بگیرید و فرم شماره 5 رو در قسمت مشکلات بینایی پر کنید و بعد به تقاضای شما رسیدگی میشود ولی قبلش با پزشک متخصص هم مشورت کنید

    2. اره داداش شما با مدرک دیپلم معاف هستین اگه هم علامت هستن با هم جمع زده میشن شماره یه چشمت میشه ۷/۵ معافی

  349. سلام ایا تک چشمی معافیت داره چشمم مامل نمیبینم یکیشون

  350. سلام وقت بخیر
    ببخشید من فوق دیپلمم رو تازه گرفتم میخوام از پاییز برم کارشناسی
    آستیگمات چشم دارم میتونم معافیت بگیرم؟
    اگه تایید نشه میتونم ادامه تحصیل بدم یا باید خدمت برم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  351. سلام ببخشید من مدرک کاردانی دارم میخوام از پاییز کارشناسی رو بخونم
    ولی آستیگمات دارم میتونم معافی بگیرم؟
    اگه معافی نگرفتم تایید نشد میتونم ادامه تحصیل بدم یا باید برم خدمت

    1. سلام باید برای استیگمات خیلی اوضاع نا به سامان باشد شرایطتان را دقیق ذکر نکردید

  352. سلام خسته نباشید .نمره یک چشم من منفی سه و نیم و استیکمات منفی سه هستش با مدرک دیپلم یا فوق دیپلم میتونم معاف بشم؟؟؟

  353. سلام. من مدرکم کارشناسیه. نمره چشم راستم 7 آستیگمات و 4 دوربینه. چشم چپم هم 1.5 آستیگماته. آیا معافیت دائم شامل حال بنده میشه؟

  354. با سلام من متولد ۸۲ هستم وامسال دیپلم رشته مکانیک گرفتم هر دو چشمم هم آستیگمات است واز ده سالگی هم دکتر بهم عینک داد ولی نزدم آیا بنده معاف میشم

  355. سلام من شماره چشم بالایی داشتم و چشمام رو لیزیک کردم الان باید سربازیمو بصورت عادی بگذرونم؟ این عمل باید معاف از رزم شدن نمیشه؟

    1. سلام من یک چشمم 10/10 هست و چشم راستم 1/10 دید داره آیا معاف دائم یا از رزم هستم

  356. سلام من مدرک دیپلم دارم _ هردو چشمم خیلی ضعیفه _ نمره ی چشم راستم ۵ با ۱نمره آستیگمات هم علامت و چشم چپم ۵ با 0.75آستیگمات هم علامت ایا معاف دائم میشم ؟بیماری های دیگه ای هم دارم …

  357. سلام من دیپام دارم نمره چشمم ۵.۲۵ با ۱نمره آستیگمات هم علامت معاف دائم میشم ؟

      1. سلام من نمره چشمم هر دو 6 و و 3 آستیگماتیسم هست آيا معافم

    1. سلام من از لحاظ یک چشم مشکل دارم چشم چپم به کل از مادر زادگی تار میبینه نه دور بین ونه نزدیک نمره نداره تمبلی معاف میشم متولد ۶۶ ازدواج کرده ودارای فرزند

        1. سلام و عرض ادب بنده چشم راست ۶ و چشم چپ ۶/۲۵ هستش و ۲ ساله عینک را عوض نکردم الان با این شرایط معاف دائم میشوم در ضمن دانشجوی انصرافی هستم

          1. سلام باتوجه به مقطع تحصیلی تان ونمره چشم مشخص میشود اگر درمقطع کاردانی هستید بله معاف پزشکی دریافت می‌کنید ولی درمقطع لیسانس خیر

  358. سلام دیپلم دارم _ نمره چشم راستم ۵.۲۵ با ۱نمره آستیگمات هم علامت آیا معاف دائم میشم ؟

  359. سلام ممنون میشم جواب بدید _ من چشم راستم نمرش ۵.۲۵ و آستیگمات ۱ و چشم چپم هم نمرش ۵ و آستیگمات ۱ مدرک تحصیلی دیپلم دارم آیا معاف دائم میشم ؟

    1. سلام بعید است نمرات شما برای معافیت دایم کم است.

      1. سلام پسر من ۱۴ سالشه چپ چپش پیوندقرنیه شده و چشم راستش دکتر گفته احتمال زیاد پیوند می خواد اگه نهایتش دیوند نشه رینگ می زارن تکلیف سربازیش چی میشه

    2. برو درست رو بخون سال سوم چهارم قبل لیسانس انصراف بده احتمالا معاف شی تا اون موقع نمره چشمت بالا اومده

  360. سلام من الان حین خدمت هستم و ۴ ماهه گذشته علاوه بر بیماری قبلی که تشنج بوده الان واریکوسل گرید ۳ و ناخنک خفیف چشم و کوتاهی تاندون آشیل پا رو دارم و اینکه فرزند ارشد هستم و پدر ومادرم طلاق گرفته اند میتونم با این شرایط معافیت دائم پزشکی بگیرم

    1. محمد هستم چشم چپم در کودکی شبکیه روازدست دادم چشم راستم آب مروارید داشته پارسال عمل کردم الان باچشم عمل کرده خوب میبینم آیامعافم

  361. سلام
    ضعیفی یکی از چشمای من ۴.۵-(نزدیک بین) با استکیمات۱/۵-(نزدیک بین)
    و اون یکی چشمم ۴-(نزدیک بین) با استیکمات۱.۲۵-(نزدیک بین)
    هستش معاف دائم میشم؟!
    دیپلم هستم

  362. سلام
    ضعیفی یکی از چشمای من ۴.۵-(نزدیک بین) با استکیمات۱/۵-(نزدیک بین)
    و اون یکی چشمم ۴-(نزدیک بین) با استیکمات۱.۲۵-(نزدیک بین)
    هستش معاف دائم میشم؟!

      1. سلام وقت بخیر
        چشم راستم 5 و چشم چپم 3ونیم یا 4 دقیقا یادم نیس ولی تو این مایع هاس مدرکمم لیسانس
        احتمال داره معاف شم

        1. باسلام
          برای معافیت دائم هرکدام چشم ها باید بالای ۸ باشد .

  363. با عرض سلام و خسته نباشید آیا نمره ضعیفی چشم با آستیگمات اگر هم علامت باشند جمع میوشند مثلا اگر ضعف۴_ باشد و آستیگمات۲_ جمع میشوند یا ملاک یکی از این ها است؟

    1. سلام ملاک ها که در کل مد نظر قرار میگیرد اما رسیدن به انها هم شرط است .

  364. سلام نمره چشم من یکی منفی 4/5آستیگمات منفی 1/75 و چشم چپ منفی 3/25آستیگمات منفی2/5مدرک دیپلم آیا معاف میشم؟

      1. سلام وقت بخیر
        چشم راستم 5 و چشم چپم 3ونیم یا 4 دقیقا یادم نیس ولی تو این مایع هاس مدرکمم لیسانس
        احتمال داره معاف شم

        1. باسلام برای معافیت دائم هرکدام چشم ها باید بالای ۸ باشد .

    1. سلام وقت بخیر
      من نمره چشم راستم 5 و نمره چشم چپم 4
      آستیگمات چشم راستم 1 و آستیگمات چشم چپم 75
      مدرکمم لیسانس
      معاف دائم میشم.
      ممنون از لطفتون

      1. سلام وقت بخیر
        باتوجه به نوع آستیگماتیسم میتوانید معافیت پزشکی دریافت کنید

  365. سلام، متولد ۷۵، مدرک سوم راهنمایی ایران و در امریکا مشغول به تحصیل (کارشناسی )هستم ،نمره هر چشم۷ نزدیک بین ۱- آیا می‌توانم با نشاندادن مدرک سوم راهنمایی ایران یا دیپلم امریکا معافی چشم بگیرم ۲- بهترین راه چیست و ۳- مراحل تایید معافیت معمولا چقدر طول میکشد آیا در یک سفر ۲ ماهه انجام شدنیست؟ اگر با پاسپورت امریکا وارد ایران شوم آیا اجازه خروج دارم؟

    1. سلام
      حتما تماس بگیرید .خیلی شرایط میتواند جواب شمارو تحت تاثیر قرار داد.

    2. سلام من مجموع نمره چشام ۱۵/7۵ومجموع آستیگمات منفی۸ آیا معاف دائم میشم

      1. سلام باتوجه به مقطع تحصیلی و نوع آستیگماتیسم ونمره چشم میتوانید برای معافیت پزشکی اقدام نمایید

  366. سلام، متولد ۷۵، مدرک سوم راهنمایی ایران و در امریکا مشغول به تحصیل (کارشناسی )هستم ،نمره هر چشم۷ نزدیک بین ۱- آیا می‌توانم با نشاندادن مدرک سوم راهنمایی ایران یا دیپلم امریکا معافی چشم بگیرم ۲- بهترین راه چیست و ۳- مراحل تایید معافیت معمولا چقدر طول میکشد آیا در یک سفر ۲ ماهه انجام شدنیست؟ اگر با پاسپورت امریکا وارد ایران شوم آیا اجازه خروج دارم؟

    1. سلام
      حتما تماس بگیرید .خیلی شرایط میتواند جواب شمارو تحت تاثیر قرار داد.

  367. سلام وقت بخیر من موقعی که6سالم بود پیش دبستانی بودم از بالای سرسره مدرسع افتادم و به گیج‌گاهم ضربه محکمی وارد شد الان12ساله چشم چپم نابیناست و انحراف کامل به چپ داره
    12ساله دارم با یک چشم زندگی میکنم
    من میتونم به خاطر چشمم معاف شم؟

  368. سلام وقت بخیر من موقعی ک 6سالم بود پیش دبستانی بودم داخل مدرسع از سرسره افتادم و به گیجگاهم ضربه محکمی وارد شده الان12ساله چشم چپم نابیناست و انحراف به چپ داره 12سالع دارم با یک چشم زندگی میکنم مدرک تحصیلم سیکلع من بع خاطر چشمم میتونم معاف شم؟

    1. سلام وقت بخیر من نمره چشم راستم۵ هست ولی چشم چپم سالمه دیپلم هستم امکان معافیت هست

      1. سلام. خیر طبق اطلاعاتی که شما بیان کرده آید معاف از رزم میشوید.

  369. سلام چشمان من آستیگماتش 6.5 هستش هر کدوم از چشمام سه سال غیبت دارم امکان معافیت با غیبت وجود داره ممنون

    1. سلام غیبت سربازی مانعی برای گرفتن معافیت پزشکی نیست.

  370. سلام بنده هر چشمم شماره _۷هست و مجموع به عدد ۱۴میرسه معافیت شامل بنده میشه

  371. سلام من قوز قرنیه ( کراتوکونوس ) در هر دو چشم دارم . اما در چشم چپ خیلی شدیدتر است و چشم چپ من خیلی تار میبینه و خیلی ضعیف است. بنده الان ترم ۸ هستم و احتمالا تا نهابت برج ۱۰ سال ۱۴۰۰ ؛ درسم تموم بشه. من عمل رینگ رو برای چشم چپ و عمل اشعه را برای هر دو چشم چپ و راست انجام دادم . اما بهبودی در شرایط بینایی من بوجود نیامده. آیا کسی که قوز قرنیه دارد و برای معافی افدام میکند نباید عمل چشم انجام داده باشد یا خیر؟ منظورم اینه که منی که چشم هایم رو عمل کردم آیا ممکنه بهم گیر بدن و معافیت ندن بگن تو عمل کردی؟ البته گفتم در چشم چپ قوز قرنیه خیلی شدید دارم و هم خیلی چشم چپم ضعیف شده و هم خیلی تار میبینه. آیا میتونم با اینکه عمل کردم ولی خوب نشدم معافیت دائم بگیرم؟

      1. سلام نمره چشم من 5 هستش و هر دوچشم بالاتر 10 میشه آیا معاف میشم!؟

  372. سلام وقت بخیر.من مشکل اشک خیلی زیاد دارم بهمراه سوزش و قرمزی خیلی زیاد چشم که طبق گفته دکتر خشکی شدید چشم دارم حدود چند ساله این مشکلو دارم مدرکم لیسانس و متاهل و دارای فرزند و غیبت ۴ساله.آیا میتونم معافیت کامل بگیرم؟

    1. با سلام رسیدن به معافیت کامل با وجود شرایط شما بعید است. خصوصا که غیبت هم دارید .

      1. سلام بنده هر کدوم از چشمم _۷هست و شب کوری و خشکی چشم دارم .مجموع چشام به عدد ۱۴میرسه معافیت شامل حال بنده میشه

        1. سلام من نمره چشمم هر دو 6 و و 3 آستیگماتیسم هست آيا معافم مدرک دیپلم و مشغول تدریس در دانشگاه برای فوق دیپلم ترم دوم

          1. اگر هرکدام چشم ها ۶ باشیدبله .

  373. با سلام
    با توجه به بند
    (
    توضيحات در مورد بند(1): مقرر گردید چنانچه هیپیرمتروپ و میوپ با استیگماتیسم همراه باشد واسفر و سیلندر همه علامت باشند در محاسبه،مجموع آنها در یک چشم در نظر گرفته شود.
    )
    جدید مقررات معافیت چشم
    دیگر s.e ملاک نیست یعنی دیگر آستیکمات نصفه محاسبه نمیشود ؟
    و این که آیا مدرک تحصیلی زیر لیسانس باید بالا ۶ شوند ؟خوده عدد ۶ کفایت نمیکند؟

    1. با سلام نمره 6به بالا مطرح است یعنی امکان معافیت وجود دارد

      1. S.e مد نظر برای تصمیم گیری هست یا جمع جبری آستیکمات و ضعیفی چشم؟

        1. سلام. باید به حد نصاب آستیگمات و دوربین و نزدیک بین برسید.

  374. سلام ببخشید من دانشجوی کارشناسی هستم چشم سمت چپم نمره دوربینیش 4.5 و نمره تنبلیش 2 است ایا معاف میتونم بشم ؟ یا با حتی با انصراف دانشگاه معاف میتونم بشم

  375. سلام خسته نباشید من یک چشمم 6.25( 1
    .5 نمره استیماتشم هست ) البته بیشتر شده احتمال زیاد و یک چشمم 5.25 (به همراه نیم ممره استیگمات)هست مدرکم دیپلم هست بنظرتون معاف میشم؟ و اگه معاف بشم بعدش بخام درس بخونم مشکلی ایجاد نمیشه؟

  376. سلام خسته نباشید من یک چشمم 6.25( 1
    .5 نمره استیماتشم هست ) البته بیشتر شده احتمال زیاد و یک چشمم 5.25 (به همراه نیم ممره استیگمات)هست مدرکم دیپلم هست بنظرتون معاف میشم؟ و اگه معاف بشم بعدش بخام درس بخونم پشکلی ایجاد نمیشه؟

  377. سلام خسته نباشید من دیپلم ردی هستم و چشم سمت چپ من تنبله ولی از چشم راست خیلی خوب میتونم ببینم میخاستم ببینم آیا معاف میشیم یا نه
    ممنون از پاسخ گویی شما

    1. سلام با توجه به اینکه یک چشم شما تنبلی دارد . شما میتوانید معافیت از رزم بگیرید

  378. سلام من کارشناسی هستم چشم راستم ۷و۷۵ با استیگمات هم علامت ۱و۲۵ و چشم چپ ۷ونیم با استیگمات هم علامت ۷۵. معاف میشم بنطرتون
    ؟

  379. سلام من کارشناسی هستم چشم راستم ۷و۷۵ با استیگمات هم علامت ۱و۲۵ و چشم چپ ۷ونیم با استیگمات هم علامت ۷۵. معاف میشم؟

      1. سلام من لیسانسم
        هر چشمم ۷/۵ است و خیلی کم انحراف داره چشمام خیلی کم
        و استیگماتیک هم دارم میخاستم ببینم معاف دائم میشم یا نه

    1. سلام خسته نباشید
      چشم چپ من ۶.۲۵ هس به اضافه ۱ آستیگمات هم علامت ‌‌چشم راستم ۵ هس به اضافه ۱استیگمات مدرکمم دیپلم هس بنظرتون میتونم معافیت بگیرم ؟!

  380. سلام من کاردانی نرم افزار کامپیوتر خوندم اما مدرکمو نگرفتم… از ۸۳ واحد دوره کاردانی من ۸۲ واحد ماس کردم.. مدرک ندارم.. دیپلمم در حال حاضر…
    چشمام هر کدوم چهار و خورده ای نزدیک پنج هستش
    معاف دائم میشم از سربازی؟

    1. با سلام برای دوربین و نزدیک بین بالای 6در یک چشم و برای استیگمات هم بالای پنج در یک چشم معاف است.

  381. سلام و با عرض خسته نباشی ، من مدرک فوق دیپلم معادل لیسانس مهندسی شیمی گرفته ام که همان مدرک فوق دیپلم است که به دلیل نتوانستن ادامه تحصیل در مقطع لیسانس مدرک معادل فوق دیپلم بهم دادند، نمره ی هر کدام از چشم های من 6/5است و مجموع آنها 13است ،آیا من معاف دائم خواهم شد یا نه ؟درضمن باز یادآوری می کنم مدرکم فوق دیپلم است نه لیسانس، طبق قوانین زیر لیسانس که من فوق دیپلم هستم اگر نمره ی چشم یکی که نزدیک بین است ۶به بالا باشد ،معاف است.
    آیا معاف دائم می شوم .
    ممنون.

    1. سلام احتمال زیاد بله اما باز هم باید به تایید کمیسیون پزشکی نظام برسد
      مدارک خود را کامل ببرید تا بررسی شود

  382. سلام من چشم چپ و راستم هر کدوم شون منفی ۱/۷۵_ هستن و چشم راست منفی ۱/۵ آستیگمات داره و چشم چپ منفی۰/۷۵ آستیگمات داره. با مدرک زیر دیپلم امکان معافیت دائم یا معافیت از رزم دارم یا نه؟

  383. سلام معافیت چشم بستگی به سن و سال دارد یا مدرک تحصیلی مثلا اگر با مدرک دیپلم در 25 سالگی درخواست معافیت آستیگمات داد همان قوانین معافیت را شامل میشود

    1. سلام دوست عزیز
      بله مدرک تاثیر دارد . به تنهایی با استیگمات معافیت داده نمیشود .

  384. سلام.خسته نباشید من چشم راستم4 آستیگماتش75صدم/چشم‌چپم4 آستیگماتش 25صدم با مدرک دیپلم با جمع هردو ب نظرتون میتونم معاف شم؟

    1. سلام برای نظر دادن در مورد معافیت پزشکی نیاز به اطلاعات بیشتری است اما در حالت کلی با توجه به اطلاعاتی که شما مطرح کرده اید معاف از رزم خواهید شد.

          1. سلام من درحین خدمت هستم زن و بچه دارم دیپلم .یه چشم ۱٫۵ویه چشم۲استیگماتیسم وهم استرابیسم چشم دارم هم شب کوری ایا معاف میشم عینک هم یکسال استفاده کردم بدترشد

          2. سلام. میتوانید برای بررسی بیشتر حین خدمت از طریق بهداری یگان اقدامات لازم را انجام دهید.

  385. سلام ، من لیسانس دارم و در حال تحصیل در مقطع فوق لیسناس هستم مجموع هر دو چشم من باهم میشه 12 یعنی هر کردوم 6 هست آیا میتونم معاف دایم باشم بعد شم همزمان بنده BMI بالایی دارم آیا این دو مشکل باهم محاسبه میشه؟

    1. دوست عزیز
      سلام به صورت کل شرایط معافیت چشم برای دوربینی و نزدیک بینی= معافیت دائم در یک چشم بیشتر از ۶ نمره برای مدرک کمتر از کارشناسی و برای مدرک بالاتر بیشتر از ۸ در یک چشم است.
      برای bmi هم اگر چاقی مفرط باشد بالای ۳۵ درصد معافیت از خدمات رزمی می شود در هر کدام به حد نصاب برسد معاف میشود امکان جمع وجود ندارد.

  386. سلام
    من ماه پیش از دانشگاه انصراف دادم،
    یک سال فرصت دارم تا خودمو به نظام وظیفه معرفی کنم (یک سال معافیت موقت)
    حالا اگه برای معافیت پزشکی اقدام کنم و معافیت از رزم بگیرم، ایا این معافیت موقت از بین میره؟ یعنی بلافاصله بعداز نتیجه نظام پزشکی باید خودمو معرفی کنم؟

    1. سلام وقت بخیر شب کوری دارم

      و حساسیت چشم دارم خارش زیاد دارم و قرمز میشن امکانش هست معاف بشم

  387. سلام وقتتون بخیر ، ببخشید من هر چشمم 3 نمره ضعیفه و نزدیک بینم و هرچشمم 0.5 نمره استیگماته ، بنظرتون آیا میتونم معاف از رزم بشم؟

    1. بسته به مدرک تحصیلی شما دارد.ولی بین ۳تا۶ نزدیک بین در مقطع کاردانی و دیپلم میتوانید معاف ار رزم شوید.

      1. سلام خسته نباشید چشم چپ ۴،۷۵ و استیکمات ۱،۵ و چشم راست ۴،۲۵ و استیکمات ۱ هم علامت می باشد منفی می باشد مدرک تحصیلی سیکل دارم ایا امکان اخذ معافیت دائم وجود دارد

        1. سلام باید پنج به بالا باشید ولی امکانش وجود دارد

  388. سلام . وقت بخیر . نمره هر کدام چشمام ۳/۵ هستش شامل معافیت میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی بررسی میشود برای دیپلم 6 حداقل نمره برای معافیت است

  389. سلام وقتتون بخیر من هر کدوم از چشم هام 5 است احتمال معاغی دارم

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی دیپلم نمره 6 لازم است برای معاینات اقدام کنید

    2. سلام خسته نباشید من یک چشمم۷از۱۰هست یک چشمم ۶از ۱۰دیپلم دارم آیا معاف میشوم یانه

      1. سلام. خیر طبق قوانین نظام وظیفه اگر مشکل دیگی وجود ندارد به شما معافیت تعلق نمیگیرد .برای اطلاع از شرایط سایر معافیت ها با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  390. سلام خسته نباشید
    بنده چشم راستم -۶ و چشم چپم -۵ مدرک تحصیلی سیکل دارم شرایط معافیت دارم

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال دارد.دو چشم در حالت عادی 6 لازم است .اقدام کنید

  391. سلام
    من مدرک تحصیلیم لیسانس هست
    و‌چشم سمت راست ۵/۷۵ و چشم سمت چپ ۳/۷۵ ایا معاف میشم
    و اینکه ایا مجموع نمره‌دو‌تا چشم رو حساب میکنن؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      نمره تک چشم برای کارشناسی 8 میباشد

  392. سلام وقتتون بخیر
    من نمره چشم سمت راستم ۵/۷۵ و سمت چپ ۳/۷۵
    مدرکم لیسانس هست
    ایا مجموع دو‌ چشم معافیت دائم میشم یه ن
    مرسی از پاسخگویتون

    1. سلام دوست عزیز
      یک چشم 8 برای کارشناسی لازم است

  393. سلام من اب مروارید مادرزادی دارم دیپلم هستم دکتر اول کمیسیون پژشکی تایید کرد مخواسم ببینم چه معافیتی به من میدن دائم یا از رزم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عدم درمان بیماری و شدت ان توسط شورا بررسی و احتمال بالایی دارد

      1. سلام شماره چشم من یکی 5 هست و یکی 6 به همراه آستیگماتیسم 2 و1/75 آیا معاف میشم؟

        1. سلام. برای معافیت چشم پزشکی با مدرک دیپلم باید شماره چشم با اعمال قطره قبل از اندازه گیری حداقل ۶ باشد تا فرد به طور دائم معاف شود برای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر این عدد باید به ۸ برید برای مقادیر کمتر فرد از خدمات رزمی معاف خواهد شد.

  394. سلام من دیپلم هسم اب مروارید مادرزادی دارم دکتر اولیه کمیسیون اونو تایید کرد مخواسم ببینم چه معافیتی به من میدن

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عدم درمان بیماری و شدت ان توسط شورا برسی و احتمال بالایی دارد

    2. سلام وقتتون بخیر من تنبلی چشم دارم اما چند سالی از موقع سربازیم گذشته خواستم ببینم میتونم اقدام مافی کنم

      1. سلام میتوانید برای معافیت از رزم اقدام کنید.

  395. سلام من مدرک تحصیلیم فوق دیپلم هستش و هردو چشمم ضعف بینایی داره نمره هر کدام از چشمام یکی 6- با استیگمات 2- و یکی دیگه ۵- با استیگمات 1.75- هستش ایا معاف دائم میشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      باید با شرایط نظام وظیفه معاینات صورت پذیرد.احتمال دارد

  396. سلام من مدرک تحصیلیم فوق دیپلم هستش هر دو تا چشمام ضعف بینایی داره ضعیفی هر کدام از چشمانم یکی 6- با استیگمات2-
    یکی هم 5- با استیگمات 1.5- آیا معاف دائم میشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      باید با شرایط نظام وظیفه معاینات صورت پذیرد.احتمال دارد

  397. سلام.خسته نباشید.بنده قوز قرنیه دو تا چشم هستم واز سال گذشته ۱.۵نمره چشمم افزایش یافته و نمره ی هریک از چشمان بیشتر از ۴.۵همراه با آسمان هستند.اکنون دانشجوی ترم اول هستم میتونم معافیت دائم بگیرم.ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال دارد . برای اقدام شرایط را بررسی کنید انصراف لازم است

  398. سلام من مدرک تحصیلیم دیپلم هستش و هردو چشمم دچار ضعف بیناییه و نمره چشم چپم ۷ و نمره چشم راستم۶.۵ هستش ایا معاف دائم میشم ش

    1. سلام دوست عزیز
      بله احتمال بالایی دارد اقدام کنید

      1. سلام پسر من ۵ساله بود که چشم سمت چپش چاقو خوردو بینایی کامل خودرا از دست داد کارت معلولیت از سازمان بهزیستی را دارد.میخواستم بدونم الان که ۱۸ ساله است از سربازی معاف میشه

        1. سلام. بله در صورت فقدان دید در یک چشم مشمول معافیت دائم خواهند بود.

    2. سلام خسته نباشین من سربازم ومیخواستم معافیت درحین سربازی بگیرم و استیگمات چشم راستم ۶/۵هستش ایامعاف میشم اقدام کنم یانه

      1. سلام دوست عزیز
        بستگی به مدرک تحصیلی و شدت نمره دارد. اقدام کنید احتمال دارد

    3. سلام من ۱۵ سالمه یک چشم من حدودا ۵ هست یکی هم ۳.۲۵.اگر بالای شش شد و من مدرکم زیر لیسانس بود معاف میشم.و اگر چسم هام رو عمل کنم اون معافیت از بین میره؟؟؟؟

      1. سلام دوست عزیز
        در صورت درمان معافیت شامل شما نمیشود

  399. با سلام
    من دانشجوی کاردانی هستم فقط یه ترم مونده تمام
    کنم و نمره چشمم یکیش۷.۵ویکیش۶.۵هست می تونم معافیت پزشکی چشم بگیرم اونم اینکه در حال تحصیل میخوام معافیت بگیرم یا نمی تونم در حال تحصیل بگیرم.

    1. سلام دوست عزیز
      بعد از اتمام تحصیل اقدام کنید احتمال دارد

  400. سلام و عرض ادب من جمع نمره های دوچشمم 8ونیمه و مدرک کارشناسی دارم معاف دایم هستم یا معاف از رزم

    1. سلام دوست عزیز
      با این شرایط احتمال معافیت بالاست اقدام کنید

      1. سلام میشه با نمره چشم۶/۵و۷/۵ و جراحی چند باره اب سیاه ب خدمت رفت و کارت پایان خدمت اخذ کرد

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به مدرک تحصیلی و تغییر نمره احتمال دارد

    2. سلام وعرض ادب من مدرک سیکل دارم چشمام هردویک دهم میبینندوچشم چپم قوزقرینه شدیدداره ایامعاف میشم

  401. سلام
    من انحراف چشم آمبلیوپی دارم و یکی از چشمام بسیار تنبله، قبل از دانشگاه برای معافیت اقدام کردم و همه مراحلش رو انجام دادم روز آخر پلیس به علاوه 10 گفتن برو دانشگاه لیسانستو که گرفتی بیا و معاف میشی، حالا من یک ماه دیگ دانشگام تموم میشه و استرس زیادی دارم که آیا معاف میشم یا نه
    میخواستم ببینم نظر شما چیه آیا معاف میشم یا نه؟

    ممنون میشم اگه لطف کنید و جواب بدید

    1. سلام دوست عزیز
      بیماری های چشم به مدرک تحصیلی بستگی دارد .نظر پزشک با توجه به مدرک ملاک است

  402. سلام.
    من انحراف چشم آمبلیوپی دارم و یکی از چشمام بسیار تنبله ، قبل از دانشگاه برای معافیت اقدام کردم و همه مراحلش رو انجام دادم روز آخر پلیس 10+ بهم گفتن این مدارک پیش ما می مونه تا شما برید دانشگاه، لیسانستو که گرفتی بیا و معاف میشی، حالا من یک ماه دیگ دانشگام تموم میشه و استرس زیادی دارم که آیا معاف میشم یا نه، میخاستم ببینم نظر شما چیه آیا معاف میشم یا ن؟
    ممنون میشم اگ لطف کنید و جوب بدید.

    1. سلام دوست عزیز
      بیماری های چشم به مدرک تحصیلی بستگی دارد .نظر پزشک با توجه به مدرک ملاک است

    2. سلام وقت بخیر خسته نباشید
      نمره چشم راست من 5 و آستیگماتشم 1
      و نمره چشم چپم 4و آستیگماتشم 75
      مدرکمم لیسانس امکان داره معارف شم
      ممنون میشم جواب بدین

      1. سلام باتوجه به نوع آستیگماتیسم میتوانید معافیت پزشکی دریافت کنید

  403. سلام. من تنبلی چشم چپ دارم، مدرکم لیسانس، غیبت هم ندارم. آیا امکانش هست معافیت پزشکی بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      نوع تنبلی باید بررسی شود با توجه به میزان آن امکان دارد

  404. سلام وقت بخیر ببخشید خیلی از از دوستان سوال کردن و شما گفتین که نمره چشم ۳الی۶ در یک چشم معاف رزم یعنی وقتی دوتا چشم ضعیف باشه فقط یکیشو حساب میکنن؟. الان یعنی اگه نمره هردو چشم کسی ۵ و نیم باشه معاف دائم میشه یا معاف رزم؟

      1. سلام وقت بخیر
        من مدرکم کارشناسی هست . چشم چپم ۷ و ۱٫۲۵ استیگمات هست و چشم راستم ۴٫۲۵ و ۱٫۷۵ استیگمات
        من معاف دائم میشم آیا؟

        1. سلام،خیر افراد دارای مدرک کارشناسی باید بالای 8 باشه ولی میتوانید معافیت رزم یگیرید.برای دریافت اطلاعات بیشتر به مشاوران ما تماس بگیرید

  405. س نمره چشم راستم -4بااستیکمات-25’2 مدرکم دیپلمه ایا معافم.

    1. دوست عزیز
      برای بررسی دقیق در مراکز درمان نظامی مراجعه کنید

  406. سلام ببخشید من خشکی چشم دارم بنظرتون معافیت به هم تعلق میگیره . ممنون میشم درضمن چشم چپم نمره ش 3 است آیا معاف از رزم میشم …

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به معاینات بالینی و مدرک تحصیلی شما دارد .

  407. سلام،ایا بامعافیت پزشکی چشم که بعدا درمان شده میتوان وارد دانشگاه فرهنگیان شد؟

    1. سلام مهدی جان
      اگر توانایی جسمی لازم را داشته باشید مشکلی پیش نمیاید.

  408. سلام من شماره چشمم 6.75 نزدیک بین با استیگماتیسم 2.25 هستش ولی من وقتی متوجه شدم استیگماتیسمم دارم که به بیمارستان ناجا مراجعه کردم و پزشک چشممو معاینه کرده و تموم شده منتظر کمیسیونم . الانم نگرانم نکنه پزشک یا هم اینارو جمع نکرده باشه چون قبلش به پزشک اولیه ای که از طرف پلیس +10 رفتم گفتم فکر نکنم استیگماتیسم داشته باشم
    یعنی خود پزشک متوجه میشه؟ الان نگرانم نکنه خود پزشک نفهمه و اینا باهم جمع نشن و نتونم معافیت بگیرم

    1. سلام
      نتایج آزمایشات شما در بیمارستان نوع و شدت بیماری را مشخص میکند و بر همین اساس نوع معافیت مشخص میشود.

  409. سلام
    من چشم چشم راستم ۵- نمره ضعیفی با ۲- آستیگمات و چشم چپم هم ۵- نمره ضعیفی با ۱/۲۵- آستیگماته
    به نظرتون معاف میشم

    1. سلام
      معافیت چشم به مدرک تحصیلی، شدت عارضه و نظر شورای پزشکی بستگی دارد‌.

  410. سلام من نمره هر کدوم از چشم هام 6 هست یکیش آستیگمات 0.5 داره و با ضعیفی هم علامت هست . میخواستم بدونم با مدرک دیپلم معاف می شوم یا نه.

    1. سلام
      احتمال معافیت وجود دارد اما نوع آن به رای شورای پزشکی بستگی دارد.

    2. سلام. نمره چشم ۶ برای دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم معافیت دائم پزشکی به همراه دارد.

      1. سلام ببخشید من ۲۸ سالمه با مدرک فوق دیپلم دچار تنبلی چشم چپ هستم و پزشک بهم گفت دید چشمم ۱/5 هست خواستم ببینم راهی برای معافیت داره؟ غایب هستم

    1. سلام ببخشید من ۲۸ سالمه با مدرک فوق دیپلم دچار تنبلی چشم چپ هستم و پزشک بهم گفت دید چشمم ۱/5 هست خواستم ببینم راهی برای معافیت داره؟ غایب هستم

        1. غیبت مانع رسیدگی به معافیت پزشکی نیست.
          چند مورد اشتباه راهنمایی کردید.

          1. سلام دوست عزیز
            غیبت مانع رسیدگی نمیشود .سوال خود را کامل و بدون نقص بپرسید تا پاسخ دقیق دریافت کنید

  411. سلام من ضعیفی چشمم ۵ است و استیگماتیسم ۲ است و دیپلم دارم ایا میتوانم معافیت دائم بگیرم

  412. سلام من نزدیک بین هستم و جمع دوتا چشمم ۷یا بیشتره، امسال کنکور دادم و مشمول سربازی هستم تا جواب کنکور می یاد؛آیا امکان معافیت وجود داره برای من؟

    1. سلام
      احتمال معافیت از رزم وجود دارد اما این موضوع به نظر شورای پزشکی بستگی دارد.

  413. سلام و خسته نباشید من نره یک چشمم استیک مات به تنها ۶.۲۵ بدون قطره میباشد یکشنبه شورا دارم مدرک دیپلم خیلی استرس دارم ایا معاف میشم

    1. سلام
      امکان معافیت وجود دارد اما این موضوع به نظر شورای پزشکی بستگی دارد.

  414. سلام من مدرک دیپلم دارم هر چشم 5.75 میخواستم ببینم معاف میشم میوپی هم هستم نزدیک بینم

    1. سلام
      میوپی از 3 تا 6 در یکی از چشم ها باعث معافیت از رزم میشود.

      1. سلام خسته نباشید
        من هر دو چشمم مشکل قوز قرنیه داره و میخوام برای معافیت پزشکی اقدام کنم ولی خانوادم ترس از این دارند که معاف از رزم بشم نه معافیت دائم واسه همین ی گواهی از پزشک معالجم گرفتم که ب این شرح است:
        مبتلا ب کراتوکونوس در چشم راست و چپ که در چشم راست پیشرفته بوده
        و چشم چپ ی سال قبل تحت درمان قرار گرفته
        چشم راست نیاز ب رینگ داخل چشمی دارد
        حداکثر دید اصلاح شده در چشم راست ۳ و در چشم چپ ۱۰ است

        این نظر پزشک من بود خواستم بدونم با این شرایط میتونم معافیت دائم بگیرم
        ممنون

        1. سلام
          اخذ معافیت دائم به رای و نظر شورای پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد.

  415. سلام،من دانشجوی پزشکی هستم،خواسم بپرسم قوانین معافیت چشم برای ما مثل بقیه محاسبه میشه؟

      1. یعنی اگه شماره چشممون به معافیت دائم بخوره،دیگه معاف میشیم،اخه میگن که پزشکا معافیت پزشکی بهشون تعلق نمیگیره

        1. سلام
          پزشکانی که بیماری چشم داشته باشند اما قادر به کار کردن در مراکز نیروی های مسلح باشند، تنها معافیت از رزم میگیرند.

    1. سلام ببخشید من ضعیفی چشمم ۵ با استیگماتیسم ۲ است و مدرک دیپلم ایا معاف میشوم

  416. سلام ضعیفی چشم من ۴.۷۵ همراه با آستیگمات ۱.۲۵ است.آیا مشمول معافیت هستم؟

    1. سلام
      معافیت شما به نوع مدرک تحصیلی بستگی دارد مثلا افراد دارای مدرک کمتر از کارشناسی مبتلا به دوربینی در یک چشم بین 3 تا 6، معافیت از رزم میگیرند. این مقدار برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر 3 تا 8 دیوپتر است. البته نظر شورای پزشکی نیز شرط است.

  417. سلام وقت بخیر..بنده در حین خدمت میباشم..و دوبار هم بخاطر پارگی شبکیه یک چشمم تحت عمل جراحی قرار گرفتم..میخواستم ببینم معاف میشم یا حیر..ممنون از پاسخگوییتون…

    1. سلام
      شما میتوانید از طریق بهداری محل خدمت خود برای انجام معاینات اولیه و ثبت درخواست معافیت پزشکی اقدام کنید. معافیت یا عدم معافیت شما به شدت بیماری و نظر کمیسیون پزشکی بستگی دارد.

  418. سلام. یکی از دوستان من برای معافیت چشم رفت کمیسیون و معاف نشد با این که نمره چشمش بالا بود و به من گفت که این معافیت با نزدیک بینی و دوربینی صرفا یک چیز الکی هست که فقط گذاشتن تو سایت نظام وظیفه و در عمل فقط معافیت از رزم میدن. در واقع عملا این شرط حذف شده فقط بندشو از اساسنامه حذف نکردن که واسشون مشکل قانونی پیش نیاد. بنظرتون درسته؟
    ممنون میشم نظرتون رو بگید

    1. سلام
      بیماریهای چشم یکی از بندهای معافیت پزشکی است که کسب معافیت به دلیل این بیماریها به شرایط مختلفی همچون مدرک تحصیلی مشمولان، شدت بیماری، نوع بیماری و مهم تر از همه نظر و رای کمیسیون پزشکی بستگی دارد.

  419. سلام من انحراف چشم ۴۵ درجه دارم و در همان چشم تنبلی هم دارم نمره هر چشمم هم ۴.۵ هست هم چشم چپ هم راست ۰.۵ نمره هم استیگماته هم علامت دارم در هر چشممیخواستم ببینم معاف میشم

    1. سلام
      معافیت چشم یکی از انواع معافیت هایی است که علاوه بر نوع و درجه بیماری به مدرک تحصیلی شما نیز بستگی دارد و تصمیم گیری در مورد معافیت یا عدم معافیت شما به نظر شورای پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد.

  420. من هم تنبلی دارم هم انحراف چشم ۴۵ درجه دادم شماره چشمم هم هر کدوم ۴.5 هست انحرافم زیاده تنبلی هم به صورتیه که فقط از یک چشمم کار میکشم معاف میشم

    1. سلام
      سلام
      معافیت چشم یکی از انواع معافیت هایی است که علاوه بر نوع و درجه بیماری به مدرک تحصیلی شما نیز بستگی دارد و تصمیم گیری در مورد معافیت یا عدم معافیت شما به نظر شورای پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد.

  421. سلام.من انحراف چشم دارم آیاازخدمت سربازی معاف مشم

    1. سلام وقت بخیر
      بیماری شما باید توسط پزشک اولیه و همچنین شورای پزشکی مورد بررسی قرار گیرد و بعد در صورت تایید و با در نظر گرفتن شدت بیماری و آسیب های ناشی از آن معافیت یا عدم معافیت شما مشخص میشود.

    1. سلام وقت بخیر
      بیماری شما باید توسط پزشک اولیه و همچنین شورای پزشکی مورد بررسی قرار گیرد و بعد در صورت تایید و با در نظر گرفتن شدت بیماری و آسیب های ناشی از آن معافیت یا عدم معافیت شما مشخص میشود.

  422. سلام ایا چپ بودن چشم یا دوبینی شامل معافیت میشود من میتونم چشمامو صاف کنم ولی اون موقع چیزی نمیبینم

    1. سلام
      با توجه به اینکه علت دو بینی شما چه بیماری زمینه ای باشد و شدت ناراحتی و آسیب های وارده چقدر باشد، نوع معافیت نیز متفاوت است. این موارد توسط شورای پزشکی به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و بعد با در نظر گرفتن شرایط مختلفی درباره معافیت شما تصمیم گیری میشود.

  423. سلام . من در حین خدمت هستم .برای معافیت چشم اقدام کردم در دوران آموزشی هم معاف از رزم بودم . در حال حاضر به بیمارستان امام سجاد ناجا که رفتم با کلی معاینات مجموع نمره چشم چپم ۸.۵ با علامت منفی … هفته بعد نوبت شورای پزشکی دارم . آیا معاف میشوم یا خیر ؟؟؟؟ مدرک تحصیلی من لیسانس هستش

    1. سلام
      بله برای افرادی که مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر دارند و نمره چشمشان بیش از 8 دیوپتر باشد امکان معافیت دائم وجود دارد.

      1. سلام
        من چشم راستم ۳+نمره ضعیف هست وآستیگمات هم هست،ولی چون قوز قرنیه دارم نمره مشخصی از استیگمات نمیده،یجاش ۳ یجاش تا ۸ هم‌میاد،چشمم رو هم جراحی قرنیه کردم(پیوند قرنیه نه)پارگی قرنیه داشتم..ایا معافیت دائم میشه؟

        1. سلام دوست عزیز
          باید شرایط بیشتر بررسی شود اما با شرایط حال حاضر شما امکان معاف از رزم بیشتر است .

  424. سلام . من در حین خدمت هستم .برای معافیت چشم اقدام کردم در دوران آموزشی هم معاف از رزم بودم . در حال حاضر به بیمارستان امام سجاد ناجا که رفتم با کلی معاینات مجموع نمره چشم چپم ۸.۵ با علامت منفی … هفته بعد نوبت شورای پزشکی دارم . آیا معاف میشوم یا خیر ؟؟؟؟
    مدرک تحصیلی من لیسانس هستش

    1. سلام
      بله برای افرادی که مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر دارند و نمره چشمشان بیش از 8 دیوپتر باشد امکان معافیت دائم وجود دارد.

  425. باسلام تمنا دارم سوال من رو پاسخ بدید ممنون
    نمره چشم های من به شکل زیر هست
    مدرک تحصیلی من دیپلم
    *آستیگمات و شماره چشم من هم علامت هستند
    چشم من میوپی(نزدیک بینی ) هست
    نمره چشم راست من
    5.25- و آستیگمات 1.75- با آکس(محور ) 62
    S.E. -6.00
    نمره چشم چپ من
    4.75- و آستیگمات 2.25-
    با آکس(محور ) 154
    S.E. -6.00

    لازم به ذکر است که حین خدمت درحال معافیت هستم و شماره چشم من بالاتر رفته نوبت شورا برای بیمارستان خانواده ارتش رو دارم
    و ضمنا شماره ها بدون قطره میدراکس هست که دکتر خودش قطره نریخت و گفت هرقدر هم تغییر کنه نهایت نیم نمره در یک چشم بازهم معافی به تشخیص پزشک اولیه درمانگاه به من گفتن معافی
    ممنون میشم راهنماییم کنید که با این شماره آیا معاف دائمی میشم یا خیر ممنون
    ضمنا به تازگی داخل سایت بند جدیدی دیدم که درج شده بود “مقرر گردید درصورت همعلامت بودن اسفر وسیلندر چشم جمع گردد” پس یعنی دیگه تو شورا آستیگمات رو نصف محاسبه نمیکنن درسته؟
    تشکر از سایت خوبتون

    1. سلام ارتین عزیز سئوال شما بسیار تخصصی است پیشنهاد میکنم با مشاوران حرفه ای ما تماس بگیرید تا پاسخگوی سئوال دقیق شما باشن

      1. سلام خسته نباشید من لگن سمت راستم جوری خورد شده که کلا پلاتین گذاشتن و هم چنین فمور م اونم پلاتین گذاشتن و دیگه در نمیارن پلاتین ها رو میخوام بدونم معاف هستم مدرکم سیکل

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به شرایط جسمانی و مدرک تحصیلی میتوانید

          1. سلام من نمره چشمام منفی چهار و سه هست استیگمات هم منفی سه و دو هفتادوپنج هست معاف میشم؟؟؟

    2. با سلام آستیگمات و نمره چشم هم علامت مستقیم باهم جمع می کنند .

      1. سلام من تا فاصله یک متری خوب میبینم ولی زیر نویس تلویزیون یا دور و یا ساعت رو اصلا نمیتونم بخونم به نظرتون معاف میشم

    3. سلام من چشمم ضعیفه و نمره اش به 6 میرسه آیا میتونم بعد از اعزام به خدمت معافیت بگیرم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/2/1

یکشنبه

1403/2/2

دوشنبه

1403/2/3

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید