توجیه غیبت خدمت سربازی چگونه ممکن است؟

توجیه غیبت خدمت سربازی چه شرایطی دارد؟

بعضی از مشمولان خدمت سربازی در بازه زمانی مجاز اقدام به معرفی خود و پست کردن دفترچه نظام وظیفه نمی کنند. به همین دلیل این افراد جزء سربازان غایب محسوب می شوند. باید در نظر داشته باشید که غیبت در خدمت سربازی منجر به پدید آمدن پیامد های مختلفی مانند اضافه خدمت می شود.

توجیه غیبت خدمت سربازی یکی از راهکار هایی است که مشمول با استفاده از آن غیبت خود را توجیه می کند. تا از محدودیت های نظام وظیفه شامل اضافه خدمت ، دستگیری و … نجات یابد و یا اگر شرایط معافیت را دارد معاف شود. مشمول برای توجیه غیبت خدمت سربازی باید غیبت خود را موجه کند.

همان گونه که سربازان و مشمولان گرامی خدمت سربازی می دانند اگر فردی دارای غیبت باشد، دیگر نمی تواند از معافیت های کفالت و یا معافیت ماده ۶ بهزیستی استفاده نماید. حتی اگر این غیبت یک روز یا یک سال باشد باز هم نمی تواند از معافیت استفاده کند.

یک سری موقعیت های خاص موجب توجیه غیبت سربازی می شود. در ادامه مقاله به توضیح جزئیات و نحوه رفع غیبت سربازی می پردازیم. همچنین از طریق مرکز مشاوره آویژه می توانید مشاوره غیبت سربازی و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

غیبت موجه سربازی در چند سطر

محدودیت های ناشی از غیبت خدمت سربازی یکی از مشکلاتی است که گاهامشمولان نظام وظیفه با آن مواجه هستند. مثلا برخورداری از بعضی کسری ها ومعافیت ها مشروط به نداشتن غیبت است که مشمول غایب از این موارد محروم خواهند شد. اما گاهی پیش می آید که مشمولان با توجه به شرایطی که برایشان به وجود آمده مجبور به غیبت می شوند در چنین مواردی توجیه غیبت و به عبارتی غیبت موجه مطرح می شود.

مشمولان غایب با ارائه اسناد و مدارکی می توانند غیبت های خود را موجه کنند. توجیه غیبت سربازی مراحل قانونی دارد که حتما باید طی شود.

غیبت سربازی برای چه کسانی لحاظ می شود؟

در ادامه به ذکر مهم ترین دلایل لحاظ شدن غیبت سربازی می پردازیم.

برای کسانی که بدون اجازه سازمان نظام وظیفه اقدام به خروج از کشور برای ادامه تحصیل در مراکز خارجه و یا زندگی کرده اند غیبت سربازی لحاظ می شود.

اگر فردی از دانشگاه انصراف داده یا فارغ التحصیل شده باشد حتما باید به سازمان نظام وظیفه اطلاع دهد در غیر این صورت سرباز غایب قلمداد می شود.

اگر دانش آموزی موفق به پایان دوره متوسطه دوم خود تا 18 سالگی نشود و اقدام به دریافت معافیت تحصیلی نکند غیبت برایش لحاظ می شود.

اگر فرد مشمول به خدمت تا سن 20 سالگی با اجازه سازمان نظام وظیفه موفق به اخذ مدرک دیپلم نشد، باید خود را به سازمان معرفی کند در غیر این صورت غیبت برای او لحاظ می شود.

مشمولان بالای 18 سال که قصد ادامه تحصیل ندارند، اگر تا 6 ماه خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی نکنند، غایب محسوب می شوند.

شرایطی که موجب موجه شدن غیبت سربازی می شود

از آن جایی که غیبت سربازی پیامد های نامطلوبی در پی دارد افراد زیادی به دنبال راه های موجه کردن غیبت های خود هستند. همان طور که گفته شد برخی موقعیت های خاص موجب مجاز شدن غیبت سربازی می شوند.

شرایطی که در آن غیبت مشمولان به عنوان غیبت موجه در نظر گرفته می شود به قرار زیر است:

زمانیکه مشمول به سبب بروز بیماری و آسیب های جسمی و روانی باید در بیمارستان بستری شود، غیبتش موجه تلقی می شود. البته ارائه مدارک معتبر و تایید آن توسط پزشک معتمد نظام وظیفه الزامی است.

اگر خود مشولین یا بستگان نزدیکشان قبل از رفتن به سربازی طلاق بگیرند، تا حداکثر 3 ماه غیبت موجه برای فرد مشمول ثبت می شود.

در شرایطی که یکی از بستگان درجه یک مشمول فوت کند و همین امر موجب تاخیر به مدت یک تا سه ماه در اعزام و معرفی شود، این غیبت از نوع غیبت موجه می

باشد.

بروز بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان و… که منجر به آسیب های مالی و روانی و جسمی به مشمول یا اعضای خانواده وی می شود و همچنین تاخیری به مدت 2 تا 6 ماه در زمان اعزام مشمول ایجاد کند، غیبت موجه خواهد بود.

افرادی که به سبب بیماری فرزند یا همسر خود حداکثر تا سه ماه غیبت دارند، جز غایبان موجه می باشند.

درباره مشمولانی که قبل از ورود به دوره غیبت زندانی شوند، با تایید مراجع مربوطه به عنوان غیبت موجه در نظر گرفته می شوند.

مشکلاتی که در روند انجام امور اداری مربوط به معرفی و اعزام ایجاد می شود و از اراده فرد مشمول خارج است، باعث تاخیر در اعزام به مدت 6 ماه شده و از نوع غیبت های موجه می باشد.

شرایط توجیه غیبت خدمت سربازی چیست؟

موجه کردن غیبت سربازی چگونه امکان پذیر است؟

چگونگی توجیه غیبت خدمت سربازی برای مشمول بسیار حائز اهمیت است. همان طور که در بالا اشاره شد غیبت فرد باید موجه باشد.

امکان توجیه غیبت خدمت سربازی برای هر فرد مشمولی که شرایط غیبتش موجه باشد ممکن است. بسیاری از مشمولان به دلیل آنکه اطلاعات زیادی درباره توجیه غیبت ندارند نمی توانند غیبت خود را موجه کنند.

برای اینکه مشمول راه های توجیه غیبت خدمت سربازی را پشت سر بگذارد باید ابتدا بداند که در غیبت سربازی به سر برده یا نه؟ اگر مشمول بعد از 18 سال که شرایط اعزام به خدمت را دارد اقدام به پست کردن دفترچه خدمت نکند تنها تا یک سال مهلت دارد تا به خدمت مقدس نظام وظیفه برود.

اگر فرد مشمول قبل از اینکه به خدمت سربازی اعزام شود در حبس و یا زندان به سر برد در صورتی که مراجع قضایی این غیبت را موجه بدانند و فرد مشمول مدارکی که ثابت کند او در زمان اعزام به خدمت در زندان به سر برده می تواند غیبت خود را توجیه کند.

مدارک مورد نیاز برای توجیه غیبت خدمت سربازی :

برای موجه شدن غیبت به دلایل مختلف باید از مدارک مربوطه استفاده کنید. در ادامه شاهد مدارکی هستیم که معمولا برای توجیه غیبت خدمت سربازی استفاده می شوند.

گواهی فوت یکی از بستگان درجه یک مشمول (پدر- مادر- خواهر- برادر- همسر و…)

گواهی صادره از مراکز درمانی یا بیمارستانی که مشمول در آن بستری شده است.

گواهی انجام تحقیقات محلی از محل سکونت فرد مبنی بر اینکه فرد مشمول تنها سرپرست خانواده است .

گواهی های صادره از پزشکی قانونی

ارائه عقد نامه و طلاق نامه

ارائه حکم و یا ابلاغیه صادره از مراجع قضایی

استشهاد محلی برای توجیه غیبت سربازی

اگر برای فرد امکان توجیه غیبت خدمت سربازی وجود دارد می تواند با در دست داشتن مدارک لازم که در بالا به بعضی از این موارد اشاره شد به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و غیبت خود را توجیه کند

توجیه غیبت سربازی چه مراحلی دارد؟

فردی که معرفی و یا اعزامش به شکل غیر عمد و به دلایل مختلف به تاخیر افتاده است باید برای توجیه این غیبت اقداماتی را انجام دهد که برخی از مراحل مربوطه به شرح زیر می باشد:

  • اولین مرحله برای توجیه غیبت مراجعه به دفاتر پلیس + 10 و ثبت درخواست توجیه غیبت می باشد. مشمول باید مدارک مربوط به علت غیبت و همچنین مدارک شناسایی و… را در دست داشته باشد تا توسط ارگان های مربوطه بررسی شوند.
  • سپس مدارک ارائه شده در مرحله قبل، در کمیسیون وظیفه عمومی استان ها به دقت مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه نهایی از طریق پیامک برای مشمول ارسال می شود. البته امکان پیگیری نتیجه از طریق همان دفاتر پلیس + 10 نیز وجود دارد.
  • چنانچه دلایل شما برای توجیه غیبت پذیرفته شده باشد، هیچگونه جریمه، اضافه خدمت و… برایتان در نظر گرفته نمی شود و مانند سربازان فاقد غیبت با شما برخورد خواهد شد. اما در غیر این صورت مطابق با قوانین جریمه سربازان غایب و متناسب با مدت زمان غیبت کسری برایتان لحاظ می شود.

نظام وظیفه

بررسی انواع توجیه های غیبت خدمت سربازی

افراد برای دریافت معافیت های دائم و موقت نباید غیبت ناموجه در پرونده نظام وظیفه خود داشته باشند. همچنین مشمولان به منظور لحاظ نشدن اضافه خدمت در دوره سربازی به موجه کردن غیبت های خود می پردازند. در ادامه به شرح این توجیه ها پرداخته ایم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

توجیه غیبت برای معافیت کفالت

همانطور که می دانید افراد مشمولی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت غایب بوده اند، نمی توانند از معافیت کفالت استفاده کنند و یکی از شرایط لازم برای استفاده از معافیت های کفالت، نداشتن غیبت است. اما چنانچه مشمول بتواند غیبت خود را توجیه کند می تواند از معافیت کفالت بهره مند شود. نکته ی مهمی که مشمولان باید در نظر داشته باشند این است که: مشمولان غایبی که در زمان ورود به غیبت، شرایط اخذ معافیت کفالت را داشته اند؛ می توانند با توجیه غیبت خود برای دریافت این معافیت اقدام کنند در غیر این صورت امکان توجیه غیبت وجود ندارد. اما توجیه غیبت برای این افراد نیز تنها تحت شرایط خاصی امکان پذیر است که به بررسی مثال هایی از این شرایط می پردازیم.

مثال یک

اگر مشمولی پدر خود را قبل از اینکه وارد دوره غیبت از سربازی شود از دست دهد و شرایط استفاده از معافیت کفالت را داشته باشد یعنی تنها فرزند پسر بالای 18 سال خانواده باشد، می تواند با توجیه غیبت برای دریافت معافیت اقدام کند.

مثال دو

در مواردی که فرد مشمول به عنوان تنها نگهدارنده بالای 18 سال،مراقبت از پدر مسن و ناتوان خود را بر عهده داشته، با ارائه ی مدارک پزشکی می تواند غیبت خود را توجیه کند و معافیت بگیرد.

پس به طور کلی تنها مشمولانی که قبل از غیبت نیز شرایط معافیت کفالت را داشته اند میتوانند غیبت خود را توجیه کنند.

توجیه غیبت معافیت تحصیلی

افرادی که به سن مشمولیت می رسند اما می خواهند در دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند و یا دانش آموزانی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت نیز درسشان به پایان نرسیده برای اینکه بتوانند ادامه تحصیل دهند بایستی معافیت تحصیلی دریافت کنند.

معافیت تحصیلی، مشمولان را تا تاریخ مشخصی که در آن تاریخ باید فارغ التحصیل شوند از رفتن به خدمت معاف می کند. یکی از شروط دریافت معافیت تحصیلی نداشتن غیبت سربازی می باشد. در این مورد نیز مشمولان غایب نمی توانند معافیت تحصیلی بگیرند مگر اینکه غیبت خود را توجیه کنند.

مشمولان برای دریافت معافیت تحصیلی باید برگه ی معرفی نامه را از دانشگاه و محل تحصیل خود به دفاتر پلیس +10 تحویل دهند تا درخواستشان ثبت شود و مجوز لازم برای ثبت نام در دانشگاه را دریافت کنند.

فردی که به دلایلی همچون بیماری و مرگ یکی از اقوام درجه یک، خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی و… غیبت داشته می تواند ابتدا درخواست توجیه غیبت دهد و بعد از تایید و توجیه غیبت برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کند.

توجه داشته باشید که در این مورد نیز دلیل غیبت باید مربوط به قبل از ورود به دوره غیبت باشد یعنی اگر این اتفاقات مربوط به بعد از غیبت مشمول باشد امکان توجیه غیبت و به طبع آن ادامه تحصیل وجود ندارد.

توجیه غیبت سنواتی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعدادی از مشمولان خدمت سربازی در زمان مقرر و سن مشمولیت برای اعزام به خدمت و تعیین تکلیف وضعیت وظیفه خود اقدام نمی کنند و وارد دوره غیبت می شوند.

این نوع غیبت را غیبت سنواتی می گویند که بر اساس مدت زمان غیبت مجازاتی همچون اضافه خدمت، حبس و… برای مشمول در نظر گرفته می شود. نوع دیگری از غیبت نیز، مربوط به سربازانی است که در زمان انجام خدمت سربازی غیبت می کنند.

اما مشمولان می توانند این غیبت سنواتی را نیز توجیه کنند یعنی با آوردن دلایلی مبنی بر اینکه مشمول مجبور به غیبت شده، سازمان وظیفه از جریمه هایی که در نظر گرفته است صرف نظر می کند.

دلایلی همچون طلاق، زندانی شدن مشمول، مشکلات اداری در روند اعزام به خدمت و اخذ معافیت و…، بیماری فرد مشمول یا یکی از اعضای درجه یک خانواده و… همگی می توانند دلایلی برای توجیه غیبت سنواتی باشند.

اگر این اتفاقات مربوط به بعد از آغاز غیبت مشمول باشد امکان توجیه غیبت وجود ندارد.

توجیه غیبت خدمت سربازی امکان پذیر است؟

چگونگی ثبت درخواست توجیه غیبت

فردی که می خواهد برای توجیه غیبت اقدام کند قبل از هر چیز باید شرایط خود را بسنجد. مشمول باید مدارکی دال بر غیر ارادی بودن غیبت جمع آوری کند و آن ها را به سازمان وظیفه تحویل دهد. مثلا فردی که ادعای بیماری دارد باید مدارک پزشکی مربوطه را تهیه کند. این مدارک توسط کمیسیون های نظام وظیفه بررسی و تایید می شوند.

تنها در صورت تایید مدارک غیبت مشمول توجیه می شود. به این ترتیب فردی که به سبب مشکلاتی همچون طلاق و حبس، بعد از رسیدن به سن مشمولیت مجبور به غیبت شده است باید مدارک لازم را از سازمان های مربوطه دریافت کند.

این مدارک در زمان ثبت درخواست به دفاتر پلیس +10 تحویل داده می شوند. با توجه به هزینه های مربوط به معاینات پزشکی و… توصیه می کنیم تنها درصورت اطمینان از امکان توجیه غیبت برای این کار اقدام کنید.

نتیجه بررسی های انجام شده به اطلاع مشمول می رسد و در صورت تایید مدارک مشمول می تواند از معافیت کفالت، معافیت تحصیلی و… استفاده کند همچنین اضافه خدمتی برای مشمول در نظر گرفته نمی شود.

پیامد های نامطلوب غیبت خدمت سربازی

در صورتی که افراد مشمول غیبت بخورد از مواردی مانند ادامه تحصیل در دانشگاه، دریافت معافیت کفالت، دریافت تسهیلات بانکی و خروج از کشور منع می شوند. از دیگر پیامد های نامطلوب غیبت سربازی می توان به اضافه خدمت اشاره کرد که جزئیات آن را در ادامه می بینیم.

میزان اضافه خدمتمدت زمان غیبت ناموجه
سه ماهکمتر از سه ماه
شش ماهبیشتر از سه ماه
شش ماه + عنوان سرباز فراریبیش تر از یک سال

قوانین توجیه غیبت نظام وظیفه

قوانین توجیه غیبت خدمت سربازی همواره برای آن است که مشمول بداند که چه مقرراتی برای توجیه غیبتش وجود دارد. طبق قوانین توجیه غیبت خدمت سربازی فرد مشمول با توجیه بی جهت غیبتش نمی تواند اعزام به خدمت سربازی خود را به تعویق بیاندازد. زیرا او ضمن اعزام به خدمت، اضافه خدمت نیز می خورد و از تسهیلات نظام وظیفه بهره نخواهد برد.

اگر مشمولی 10 سال غایب بوده و ادعا کند که در طی این 10 سال مراقبت از پدر معلولش را داشته و کس دیگری نبوده که از وی نگهداری کند. باید مدارکی در رابطه با آن داشته باشد که مورد بررسی قرار گرفته و غیبتش را موجه کند غیبتش در این مدت بخشیده شده و می تواند از تسهیلات بعد از غیبت استفاده کند و اگر مدارکش مورد قبول نباشد باید به خدمت سربازی برود.

✍️✍️ سخنی از مشاوران آویژه

توجیه و یا رفع غیبت سربازی همان طور که توضیح دادیم روش های متعددی دارد. اما نکته ای که حائز اهمیت است ارائه مدارک لازم و مقبول به سازمان نظام وظیفه است.

از آن جایی که پیگیری امور مربوط به معافیت های مختلف هزینه های مختلفی در بر دارد، پیشنهاد می کنم که از تجربیات مشاوران مرکز آویژه بهره مند شوید. داشتن اطلاعات کافی در مورد توجیه غیبت سبب بروز عملکرد هوشمندانه در این زمینه می شود و از صرف هزینه های اضافی جلوگیری به عمل می آورد.

مشاوره توجیه غیبت خدمت سربازی از آن جهت حائز اهمیت می باشد که قوانین نظام وظیفه در حال تغییر و دگرگونی می باشند؛ همچنین پیچیدگی های قوانین سازمان نظام بسیار زیاد است و افراد فرصت کافی برای در اختیار گرفتن این اطلاعات را ندارند.

سوالات متداول

توجیه غیبت دفترچه ای چیست؟

افرادی که به هر دلیلی دفترچه ی اعزام به خدمت خود را دیرتر از موعد مقرر ارسال کنند به عنوان غایب دفترچه ای تلقی میشوند این افراد نیز میتوانند با توجیه و ارائه ی دلایلی برای دیر ارسال کردن دفترچه غیبت خود را از بین برند.

جواب توجیه غیبت چقدر زمان میبرد؟

مدارک ارائه شده به سازمان وظیفه برای توجیه غیبت، در کمیسیون وظیفه عمومی استان ها به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه نهایی بعد از یک تا سه هفته از طریق پیامک برای مشمول ارسال میشود. البته امکان پیگیری نتیجه از طریق همان دفاتر پلیس + 10 نیز وجود دارد.

استشهاد محلی برای توجیه غیبت سربازی تاثیر دارد؟

بله مشمولانی که به دلیل اختلافات خانوادگی با همسر یا بیماری یکی از اعضای خانواده نتوانسته اند به موقع برای اعزام به خدمت اقدام کنند، میتوانند استشهادنامه محلی را تهیه کنند که شهادت افراد مطلع را مبنی بر مشکلات و موانع برای اعزام عنوان کند و برای پیش رفتن روند توجیه غیبت از آن استفاده کنند.

آیا به کار گیری مشمولان غایب مجازات دارد؟

بله، کسانی که مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها،کارگاه ها،مغازه ها و … به کار میگیرند توسط نیروی انتظامی محاکمه میشوند مجازات این افراد برای بار اول هزینه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سه سرباز است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره غیبت خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

توجیه غیبت خدمت سربازی چگونه ممکن است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 52 نظر:
  1. سلام وقت بخیر برای مشاوره با موبایل بسته خریدم چگونه از زمان تماس مطلع شوم

    1. با سلام خانم ناصری هستم کارشناس های ما درسریع ترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند

  2. سلام خسته نباشید خدمت شما ودوستان عزیز وگرامی بند متولد 1383 هستم تنها پسر بالای هیچد سال خانواد هستم پدر سرطان نغاع دارد وتحت پوشش بهزیستی هست واز کار افتادگی تامین اجتماعی هست باسن 44 سال حالا برای توجیه اضاف خدمت اقدام کردم شش ماه شش روز اضافه دارم شش ماهه قبول کرد ن شش روز قبول نکردن من را حیران کردن به خدا گرفتار شده م هر کاری میکنم جواب درستی به من نمیدن پدر مریض هست وچون کارتی ندارم هر کجا میرم سرکار کار بهم نمیدن شما من را راهنمایی کنید ممنون از شما عزیزان

    1. سلام جزایری هستم.در صورتی که نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت خود را توجیه کنید می توانید معافیت کفالت پدر دریافت کنید.

  3. سلام عليكم
    سال ۸۱اعزام به خدمت سربازی شدم‌ وسال۸۳ازخدمت بااین که ۴۰ روزبیشتر
    نداشتم مجبور شدم که فرارکنم
    الان متاهل ودارای دوفرزند هستم
    آیا عف خدمت شامل هست لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام، اگه سن شما بالای 40 سال میباشد با وجود سه فرزند میتوانید ازمعافیت دائم استفاده نمایید، واگر زیر 40 سال می باشید با چهار فرزند امکان معافیت وجود دارد، شد ولیکن میتوانید از کسری متاهلی و همچنین فرزند اول و دوم خود سر جمع بمدت 9 ماه استفاده نمایید

  4. ببخشید اگه یک روز غیبت کنم در پست کردن دفترچه دچار جریمه می‌شوم؟

    1. دچار مشکل می شوید و برای معافیت ها باید توجیه غیبت انجام دهید

  5. سلام بنده برادرم مادر زاد مشکل داره تحت پوشش بهزیستی هستش و درجه شدت بیماریش شدید هستش درخواست معافیت ماده ۹ دادم اما ۱سال ونیم غیبت دارم اگه غیبتمو توجیه کنم میتونم معافیت بگیرم؟؟؟؟؟
    از طرف بهزیستی مارو فرستادن بیمارستان نظام وظیفه امام سجاد و نظر دکتر متخصص این بود که برادرم نیاز به مراقبت داره و گفتن از بهزیستی استان باتون تماس میگیرن فعلا که تماس نگرفتن با این اوصاف این مراحل طی شده با توجیه غیبتم میتونم معافیت بگیرم؟؟؟؟
    (از بهزیستی نامه بگیرم که برادرم مشکل داره قابل توجیه هست غیبتم چون کارای برادرمو خودم انجام میدم)

    1. در صورت بخشیده شدن غیبت امکان پذیر میباشد و بعد از طریق پلیس +10 و بهزیستی پیگیری کنید

  6. سلام.من ۲۳ سالمه و تو ۷ سالگی پدرم فوت شده مادرم دوباره ازدواج کرده بود ولی شوهر دومش هم قبل از ۱۸ سالگی من فوت شده
    و من الان ۵ ساله که غیبت داشتم برای گرفتن معافیت کفالت آیا الان امکانش هست مشمول کفالت بشم یا نه؟

    1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را بیان کنید . در صورت تایید نامه و بخشودگی غیبت امکان گرفتن کفالت خواهد بود.

  7. سلام. من از پارسال مهر ماه غیبت خوردم و نتونستم دانسگاه برم. برای اینکه داشگاه بتونم برم گفتن دفتر چه پست کن تاریخ اعزامم یک بهمن بود. ولی نذاشتن برم دانشگاه و اعزام هم نشدم وحالا پدرم هم مریضی اعصاب داره و تحت پوشش کمیته امداد میخاستم بدونم میشه برای سال بعد اگ کنکور قبول شدم برم یا از شرایط کفالت استفاده کنم. و یا برم سربازی بعد از چند ماه میزارن مرخصی بگیرم برای تحصیل

    1. سلام در صورتی که غیبت داشته باشید اجازه ادامه تحصیل و شرکت در کنکور به شما داده نمیشود. بایداول معافیت خود را ثبت کنید.اگر برادر دیگریندارید و غیبت هم ندرید میتوانیدبرای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

  8. سلام من مادر و پدرم ۳ ساله از هم جدا شدن و الان ۲۱ سالمه و از ۱۷ سالگی ترک تحصیل کردم و پیش مادرم زندگی میکنم مادرم هم مریضی قلبی داره و زیر پوشش کمیته هست یک برادر کوچک تر هم دارم که الان سربازیه نمیتونم ولشون کنم میخواستم ببینم میتونم کفیل مادرم بشم

  9. سلام وقت بخیر من معافیت تحصیلی تا بهمن داشتم و مرداد برای معافیت تحصیلی دانشجوی اقدام کردم چند ماه هم وقت داشت و خطا زد من توجیه عدم صدور معافیت زدم بنظرتون قبول میکنن

  10. سلام وقت بخیر سوالی داشتم
    من یکی از چشم هام آستیگمات با نمره ی بالای پنج هست و طبق قانون معاف هستم. ولی موضوعی که هست من خیلی دیر شده برای اعزام به خدمت و پست کردن دفترچه. یعنی حدود سه سال غیبت. الان تکلیف چی میشه؟ دلیل موجهی هم برای غیبت وجود نداره.

  11. سلام بنده تک پسر هستم و۶ ماه اضاف خدمت دارم به دلیل پدرم مریض ودیابتی بود وبیکار واجاره نشین هستیم به موقعه به خدمت مقدس سربازی نرفتم چون خودم خرج خانواده میدادم ومشکلات بین پدرومادرم هم بود وبعد از اینکه تصمیم گرفتم برم خدمت ورفتم سر خدمتم ودر حین خدمت پدر ومادرم از هم جدا شدن به دلیل مشکلات از هم طلاق گرفتم ومن الان میخوام معافیت سرپرستی مادرم رو بگیرم چطور این غیبت رو توجیه کنم که سرپرستی مادرمو بگیرم چون مادرم تنها زندگی میکند وتنها پسرشم هستم میتونید کمکم کنید باتشکر

    1. سلام با جمع کردن مدارکی مبنی بر مشکلات خانوادگی و معیشت و همچنین اگر از پرداختی ها شامل اجاره،اقساط و موارد دیگر مدرک دارید میتوانید درخواست توجیه غیبت دهید.

  12. سلام میخواستم بدنم چه مدت طول میکشه بعد این که غیبت موجه بود بخوان اظافه خدمت رو بردارن از سیستم؟

  13. سلام.من سال 99معافیت تحصیلی ام تموم شد .ولی بدلیل مشکلاتی مالی و نگهداری از مادربزرگ ام نتونستم اقدام به گرفتن معافیت کفالت کنم آیا الان راهی وجود داره

  14. بنده مهر۹۸ اعزام به خدمت بودم و نرفتم…آذرماه متوجه بیماری اعصاب روانم شدم و تحت درمان قرار گرفتم…نظام وظیفه ۶ماه معافیت موقت داد…دراین حین من حالم بد شد و بستری بیمارستان اعصاب روان هم شدم…و در کل ۴ماه غیبت دارم…ایا این غیبت قابل توجیه است؟هنوز هم تحت درمان دکترم هستم

    1. سلام. با توجه به بیماری میتوانید برای توجیه غیبت اقدام کنید.

  15. سلام من سال ۹۰ معافیت تحصیلی ازدانشگاه گرفتم تا ۹۵ سال ۹۲ پدرم فوت شد واز سال ۹۴ تحت پوشش کمیته هستم الان می تونم از کفالت مادر معاف شم ایا توجیح غیبت میشوم یا نه ممنون.

    1. سلام توجیه کردن غیبت با توجه به مدارک ارائه شده از طرف شما بررسی میشود، اگر موجه شود میتوانید برای کفالت اقدام کنید.

  16. سلام من سال ۹۰ معافیت تحصیلی ازدانشگاه گرفتم تا ۹۵ سال ۹۲ پدرم فوت شد واز سال ۹۴ تحت پوشش کمیته هستم الان می تونم از کفالت مادر معاف شم ایا توجیح غیبت میشوم یا نه ممنون.

    1. سلام توجیه کردن غیبت با توجه به مدارک ارائه شده از طرف شما بررسی میشود، اگر موجه شود میتوانید برای کفالت اقدام کنید.

  17. سلام من سال ۹۰ معافیت تحصیلی ازدانشگاه گرفتم تا ۹۵ سال ۹۲ پدرم فوت شد واز سال ۹۴ تحت پوشش کمیته هستم الان می تونم از کفالت مادر معاف شم ایا توجیح غیبت میشوم یا نه ممنون.

    1. سلام توجیه کردن غیبت با توجه به مدارک ارائه شده از طرف شما بررسی میشود، اگر موجه شود میتوانید برای کفالت اقدام کنید.

  18. سلام
    بنده تکمیلی بسیج داشتم و موقع پذیرش در سپاه که مسئول پذیرش گفتن که هرکسی که تکمیلی بسیج داره میتونه بیاد سپاه پذیرش کنه که خدمت سربازیش تو سپاه باشه من رفتم پذیرش کنم . ۲ روز مونده به اعزامم مسئولش زنگ زد گفت که اشتباه سیستمی رخ داده و کدملی من با بابام جابه جا شده یعنی در اصل، بابام پذیرش شده و کد من هم خورد ارتش . مسئول پذیرش سرباز بهم گفت غیبت کن تا دوباره پذیرشت کنم و درست شد ولی ۳ ماه اضافه خدمت سنواتی خوردم و دیگه نمیتونم از کسر خدمت جبهه بابام که ۲ سال داره استفاده کنم میخاستم ببینم میشه غیبتم رو توجیه کنم ؟
    یا یه نامه از سپاه ببرم نظام وظیفه برا توجیه؟

    1. اگر سپاه نامه بدهد که مشکلات سیستمی رخ داده در فرایندمعرفی به تایید نظام وظیفه حداکثر تا ۶ ماه توجیه میشود

  19. با سلام و عرض ادب
    مادر من بیمار اعصاب و روان میباشد و چند سالی است که تحت پوشش بهزیستی هست و برادر من کفالت مادرم رو گرفته ولی این دوسال اخیر نبود و من وظیفه نگهداری از مادرم رو بر عهده داشتم،میخواستم بدونم آیا میتوانم غیبت ۱۵ ماه اخیر سنواتی رو توجیح کنم
    واینکه پدر من هم تحت پوشش کمیته میباشد
    لطفا جواب دهید
    باتشکر

  20. سلام ببخشید درخواست توجیه عدم صدور دادم هنوز جوابش نیومده باید چیکار کنم سریع تر بیاد اخه دانشگاه افسری قبول شدم نیاز شدید به معافیت تحصیلی دارم

    1. سلام ابتدا به پلیس +10 و سپس به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید

  21. سلام من ۶ ماه غیبت رفتم و میخوام برم دانشگاه چگونه میتونم وارد دانشگاه بشم؟

    1. سلام. به علت غیبت در دانشگاه ثبت نام نمی توانید انجام دهید.

  22. سلام..من تک فرزندم.۲۸سالمه..و پدرم ۵۸سالشه..و دوازه ساله تحت پوشش کمیته ..است..به خاطر بیماری اسم وتنگی نفس…وخودم بعد دیپلم نتونستم ادامه تحصیل بدم و به خاطر بیماری پدرم که نمیشه تنهاش گذاشت جای بره مجبور شدم برم سر کار ..برا مخارج خانوادم و الان ۸ سال غیبت دارم…ایا غیبتم بخشیده میشه که از کفالت پدرم استفادهدکنم

    1. سلام درصورت داشتن حتی یک روز غیبت هیچ معافیتی شامل حال شما نمیشود

    2. سلام بنده33 سالمه بیش از10سال غیبت دارم توجیهم تنها سرپرست خانواده هستم با3فرزند یکشون متولد1400میباشدکه تحت پوشش بهزیستی است معلولیت جسمی حرکتی از نوع خیلی شدید4ایا متوانم ازماده 6بهزیستی معافیت کفالتی استفاده کنم وغیبتم موجه کنم

      1. سلام با 3 فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دائم دریافت میکنید.

  23. سلام من در حین خدمت بودم که پدر و مادرم تصمیم به جداشدن گرفتن و من در وضعیتی نبودم که بتونم خدمت کنم و فرار کردم.ایا الان میتونم مدارک طلاق رو ببرم و معافی موقت بگیرم؟به دلیل طولانی بودن پروسه طلاق الان حدود ۴ ماه میگزره. ایا غیبتم توجیه شده هست به دلیل طلاق و مشکلات یا باید مدارک ببرم برای توجیح غیبت؟در ضمن تک پسر هستم با سه خواهر

    1. سلام دوست عزیز
      با وجود غیبت خیر مقدور نیست . فرار خدمتی را تعیین و تکلیف کنید

  24. سلام من یک سال معافیت تحصیلی داشتم و برای درجه داری نیروی انتطامی ثبت نام کردم
    ولی هنوز امتحانات تمام نشد حدود ۴ ما هست غیبت سربازی دارم آیا برم خدمت سربازی بعدا برای درجه داری نیروی انتظامی مشکل پیش نمیاد

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن غیبت امکان محدود میشود پس از توجیه آن در حین خدمت اقدام کنید

  25. سلام دوست بنده در امور مالی ناجا چندماه خدمت هست،((ایشون لیسانس حسابداری دارد))،آیا مدت خدمت ایشون به عنوان سابقه کاری برای استخدام در دستگاه های غیرنظامی میتواند لحاظ شود؟

    1. سلام خیر . فقط سربازی تحت شرایط امریه سابقه کار محسوب می شود

      1. باسلام اعزامی86 15ماه خدمت بعلت فوت برادر وشرایط بد روحی وتک فرزند پسر شدن مجبور به ترک خدمت شدم همان سال ازدواج کرده والان دو فرزند دارم ایا امکان معافیت باقی خدمت رودارم ضمنا پدر ومادر بالای 60 سال دارم

        1. سلام دوست عزیز
          خیر مقدور نیست.برای تعیین تکلیف به نظام وظیفه مراجعه کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید