سرباز فراری کیست؟ تفاوت سربازان فراری و غایب

سرباز فراری کیست؟ تفاوت سربازان فراری و غایب

سرباز فراری به چه کسی گفته می شود؟ آیا کسانی که از خدمت سربازی فرار می کنند سرباز فراری محسوب می شوند؟ چه مجازاتی همراه سرباز فراری خواهد بود؟ آیا با فرار از خدمت دوره ی ضرورت سرباز فراری به حساب می آییم یا مشمولین غایب نیز سرباز فراری محسوب می شوند؟ فرار از خدمت یکی از مباحث پیچیده و در عین حال جذاب نظام وظیفه به حساب می آید.

از سالیان گذشته مشمولین زیادی به عنوان سرباز های فراری در پادگان های خود حضور نیافته و مشکلات زیادی برایشان به وجود آمده است. اما آشنایی با سرباز فراری و مسائل مرتبط با سربازان غایب برای بسیاری از مشمولین بسیار مهم و خواندنی است. پاسخ به این سوالات احتیاج به مشاوره نظام وظیفه دارد.

برای تعریفی دقیق تر از این موضوعات مربوط به سربازان فراری باید اول از هر چیز راجع به مشمولیت و زمان اعزام به خدمت صحبت کنیم. همانطور که می دانید جوانان پسر در کشور ما پس از سن 18 سالگی به سن مشمولیت رسیده و باید برای اعزام به خدمت خود اقدامات لازم را انجام دهند.

برخی افراد شرایط انواع معافیت ها را داشته و با کسب اطلاعات لازم می توانند برای گرفتن معافیت سربازی اقدام کنند. این افراد باید در مدت زمان معافیت، مدارک مورد نیاز معافیت خدمت سربازی خود را آماده کرده تا وارد غیبت نشوند.

برخی مشمولین نیز راه های دیگری مانند گرفتن امریه سربازی در ارگان ها و سازمان های مختلف را انتخاب می کنند.

سرباز فراری کیست؟

سرباز فراری به فردی گفته می شود که بیشتر از 15 روز از یگان محل خدمت خود غیبت کند. در صورتی که این غیبت تا 60 روز ادامه داشته باشد یگان خدمتی به موضوع رسیدگی می کند. در صورتی که تعداد روزهای غیبت بیش از 60 روز باشد مراجع قضایی به پرونده سرباز رسیدگی می کند. در این حالت فرد مشمول جریمه نقدی باید پرداخت کند.

سازمان قضایی نیروهای مسلح مسئول رسیدگی به پرونده سربازانی است که بیش از 60 روز غیبت داشته اند. ستاد کل نیروهای مسلح همیشه اعلام می کند که سربازان فراری و غایب در اسرع وقت خود را معرفی کنند تا مشمول بخشودگی ها و مزایای آن شوند.

سرباز فراری کیست؟

سرباز فراری خود معرف

سرباز فراری خود معرف کسی است که از سربازی فرار کرده است. اما پس از مدتی از کار خود پشیمان می شود و به پادگان باز خواهد گشت. یعنی سرباز فراری خود معرف پس از پشیمانی خود به خدمت سربازی بر می گرد و احساس ندامت و پشیمانی می کند از کاری که انجام داده است.

اما سرنوشت سرباز فراری خود معرف چه می شود؟ آیا سرباز فراری خود معرف مانند سایر سربازان فراری باید مجازات شود؟ فرار از خدمت سربازی گاهی دلیل موجه دارد.

دلایل فرار مشمولین در دادگاه های سازمان نظام وظیفه مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع مجازات افرادی که از سربازی به دلایل مختلف فرار کرده اند و بر اساس میزان مدت فرار آن ها متفاوت خواهد بود.

برای برخی از این افراد فراری حبس یا زندانی بریده می شود. هم چنین افراد فراری باید به میزان اضافه خدمت مشخص شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی، اضافه خدمت خود را انجام دهند.

سرباز فراری خود معرف

مجازات سرباز فراری

مجازات سرباز فراری در شرایط مختلف، متفاوت خواهد بود. این مجازات بر اساس ماده 60 از قوانین جرایم سازمان نظام وظیفه به صورت زیر خواهد بود:

مشمولینی که از خدمت سربازی فرار می کنند. اگر فرار آن ها برای اولین بار باشد. چنانچه خود معرف باشند حدود سه ماه اضافه خدمت خواهند داشت.

این در حالی است که فرد سابقه ی فرار از خدمت سربازی را نداشته باشد. اما متاسفانه سربازان زیادی هستند که به طور مکرر از خدمت سربازی فرار می کنند. برای این افراد در شرایط خاص بین 3 تا 6 ماه زندانی نیز در نظر گرفته می شود. در برخی موارد این سربازان فراری مجبور به پرداخت جریمه های نقدی نیز خواهند شد.

انواع سرباز فراری

  • سرباز فراری بلا غیبت بیشتر از 15 روز
  • سرباز فراری با غیبت کمتر از 60 روز
  • سرباز فراری با غیبت بیشتر از 60 روز
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

انواع سرباز فراری

قوانین مربوط به سرباز فراری

قوانین مربوط به سرباز فراری آن دسته از قانون هایی است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای سربازان فراری در نظر گرفته است. زیرا مشمولین پس از اعزام به خدمت موظف هستند دوره ی 21 ماه ی خدمت خود را دقیق گذرانده و در موعد مشخص به پادگان بروند.

بر اساس ماده قانون های موجود و تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه برای سربازان غایب و فراری در شرایط مختلف، محکومیت های مختلفی در نظر گرفته می شود.

ماده قانون 59 از قوانین مجازات سربازان فراری با غیبت طولانی

اگر سرباز وظیفه دارای غیبت طولانی باشد و بیش از 15 روز غیبت کند. سازمان نظام وظیفه و آگاهی در صورتی که این فرد فراری را دستگیر کنند. این فرد به مدت 3 ماه تا یک سال حبس مجازات می شود.

یا اینکه سازمان نظام وظیفه می تواند برای این افراد مدت 3 ماه تا یک سال اضافه خدمت در نظر بگیرد. البته در نظر داشته باشید که مشمولینی که احساس ندامت و پشیمانی کنند می توانند از بخشودگی نیز برخوردار شوند.

ماده قانون 60 از قوانین جرایم کارکنان نظام وظیفه

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم هرگاه فرد فراری، پس از فرار خود را به پادگان مربوطه معرفی کند. اگر برای بار اول فرار کرده باشد. به ازای هر روز غیبت دو روز به میزان خدمت ضرورت او افزوده می شود. از طرف دیگر افراد با سابقه به حبس و جریمه ی نقدی نیز محکوم می شوند.

سربازان فراری و غایب

تفاوت سربازان فراری و غایب

سرباز فراری کسی است که در حال خدمت نظام وظیفه در محل خدمت خود ترک خدمت کرده و به مدت بیش از 15 روز محل خدمت را ترک کند اما سرباز غایب فردی است که مدت معافیت موقت او به پایان رسیده و اقدام به تکمیل دفترچه اعزام به سربازی خود نکرده است.

فرد بنا به یکی از دلایل زیر غایب محسوب می شود:

  • افرادی که از معافیت موقت استفاده کرده اند و بیش از یک ماه از مدت اعتبار آن استفاده کرده است.
  • برگه اعزام به خدمت دارند اما در موعد مقرر خود را معرفی نکرده باشند
  • مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی حضوری که زمان معرفی آن ها فرار رسیده است.
  • مشمولان فارغ التحصیل (فوق دیپلم و بالاتر) که تا 1 سال پس از فارغ التحصیلی خود را معرفی نکرده باشند.
  • دانشجویانی که ترک تحصیل کرده اند یا انصرافی و اخراجی هستند و تا یک سال پس از آن خود را معرفی نکرده اند.
  • دانشجویان مشمولی که تحصیلات آن ها بیش از سنوات تحصیلیمجاز طول کشیده است. این شامل تمام مقاطع دانشگاهی می شود.
  • مشمولانی که به صورت داوطلب ادامه تحصیل می دهند و تحصیل آن ها پس از مدت قانونی ادامه دارد.

تفاوت سربازان فراری و غایب

در پایان

برخی سربازان پس از رفتن به مرخصی به خدمت باز نمیگردند. این افراد پس از طولانی شدن غیبتشان به عنوان سربازان فراری از سوی نظام وظیفه تلقی می شوند. در واقع غیبت پانزده روزه ی سربازان منجر به فرار آن ها شده است. این افراد در صورت دستگیر شدن اضافه خدمت خواهند خورد یا به حبس محکوم می شوند و جریمه ی نقدی باید بپردازند.

مشمولین می توانند برای اطلاع از مدارک معافیت سربازی و مشاوره قوانین معافیت با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشند. این مرکز مشاوره نظام وظیفه یک مرکز مشاوره معافیت سربازی است که به مشمولین در موارد معافیت های مختلف اطلاعات و راهنمایی می دهد.

این مرکز مشاوره نظام وظیفه مشمولین را با انواع کسری های خدمت آشنا می کند. برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی آویزه می توانید از سراسر کشور با شماره 9099071985 تماس گرفته و در جریان آخرین اطلاعات سربازی و نظام وظیفه باشید.

قوانین سرباز فراری

سوالات متداول

مجازات سربازی که برای اولین بار فرار کرده چیست؟

در صورتی که خود معرف باشد حدود 3 ماه اضافه خدمت خواهد داشت.

در چه صورتی فردی سرباز فراری محسوب می شود؟

در صورتی که بیش از 15 روز یگان محل خدمت را ترک کند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

سرباز فراری کیست؟ تفاوت سربازان فراری و غایب

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 115 نظر:
  1. ابلاغ احضاریه برای سرباز فراری
    سلام. اگر سرباز فراری کلا به دادگاه نرود، منشی پادگان یا سرباز پادگان میتونه برگ فراری به دادگاه نظامی تحویل دهد تا احضاریه برام ارسال شود؟

    1. با سلام خانم سیری هستم برای بررسی بیشتر با آویژه تماس حاصل فرمایید

  2. سلام بنده الن یه چند روزی هس فراری هستم به دلیل اینکه مغازه دار هستیم پدرم نمیتواند کار کند وبیمه هم نیس که بازنشسته بشه ویه داداش بزرگترم دارم که زنو بچه داره منم باید خرج خونه زندگی رو بدم ویه خواهرم دارم۱۲سالشه میتونم معافیتم رو بگیرم لطفا یه راهنماییم بکنید ممنون

    1. سلام در صورتی که پدر کارت شدید عضویت بهزیستی داشته باشد میتوانید از طریق کفالت ایشان معافیت بگیرید..اول باید نامه توجیه غیبت بنویسید و بعد از تایید نامه و بخشودگی غیبت میتوانید اقدام کنید.
      اگر عیبت بخشیده نشود از طریق معافیت پزشکی برای خودتان میتوانید معافیت بگیریدش در

  3. کسی که دفترچه پست کنه و محل خدمتشم معلوم باشه و نره میشه غایب بین راه

    1. سلام خدمت شما. بله شما تا زمانی که وارد پادگان نشدید همچنان سرباز غایب محسوب می شوید.

  4. سلام وقت شما بخیربنده مادرپسری هستم که دانشگاه اش رادرخرداد 1402تمام کرد البته بجای 4سال با فارغ التحصیل شد می تواند تا سال 1403صبر کند معافیت اش برقرارهست البته الان منتظر تیم والیبال ارتش هست چون والیبالیست هست ودوست دارد اونجام ما سربازی رابگذراند لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم

    1. سلام. خیر معافیت تحصیلی ایشان به محض فارغ التحصیلی باطل میشود. اما بعد از فارغ التحصیلی میتواند از فرجه ی یکساله ی پایان تحصیل استفاده کند و وارد غیبت نشود.

  5. سلام وقت بخیر. من از خدمت فرار کردم بعد یکسال و نیم خود معرف برگشتم، الان دارم ترخیص میشم ولی از پلیس+۱۰ استعلام گرفتم هنوز فراری ثبت شده ، لطفاً راهنمایی کنید

  6. سلام من ۸ماه پیش از سربازی دوره اموزشی فرار کردم فقط ۱هفته بودم و مشکل اعصاب روان دارم ایا میتونم معاف بشم

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید کمیسیون پزشکی امکان معافیت دارید

  7. سلام من از یگان ۲ بار فرار کردم ۱۰ سال هست فراری هستم الان خودم به یگان برم جریمه چقد باس پرداخت کنم

    1. دادسرا تشکیل میشود و جریمه نقدی و حبس صورت میگیرد باارائه دلایل موجه برای فرار خود از حبس جلوگیری کنید

  8. افراد ی که غیبت سربازی دارند و در پارکها عامل نا امنی و دستشان تو جیب والدین هست چرا به سربازی نمی برند

  9. سلام من ب دلیل مشکل خانوادگی از خدمت فرار کردم بعد از دوماه رفتم ب محل خدمتم فرستادم دادسرای نظامی ولی بعداز 15روز دوباره فرار کردم الآنم کارای انتقالی برای شهر خودم رو انجام دادم برم منو میبرن دوباره ب دادسرا و چه مشکلی برام پیش میاد

    1. سلام دوباره برای شما دادسرا تشکیل میشود به بر اساس رای دادگاه برای شما از ۳ ماه تا ۱ سال اضافه خدمت یا حبس با جزیمه نقدی در نظر گرفته میشود

  10. سلام وقت بخیر پسرم سال ۱۴۰۱ ازخدمت برامرخصی اومده چون پدرش به دلایلی مریص بود ومدارک پزشکی داش نتونس بره الان یکسال

  11. سلام بنده دو . سه هفته هست اموزشی هستم بنده چند مریضی دارم معافیت ندادن فرماندهمون هم گفته برو تا خوب نشدی نیا از فرار از سربازی هم نترس مهم سلامتیته الان موندم چکار کنم خودمم تشنجه ای ام ببینیم معافیت میدن یا نه نظرتوت چیه؟

    1. ﺳﻼﻡﻭﻗﺘﺘﻮﻥﺑﺨﯿﺮﺑﺮﺍﯼﺑﺮﺭﺳﯽﮐﺮﺩﻥﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﺗﻮﻥﺗﻤﺎﺱﺑﮕﯿﺮﯾﺪﻣﺮﮐﺰﻣﺸﺎﻭﺭﻩﺁﻭﯼژﻩﺑﺮﺭﺳﯽﻣﯿﮑﻨﯿﻢﻭﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽﺗﻮﻥﻣﯿﮑﻨﯿﻢ

      ﺧﯿﺮﻓﺮﺍﺭﻧﮑﻨﯿﻦﺑﺮﺍﺗﻮﻥﻣﺸﮑﻼﺕﺯﯾﺎﺩﯼﺑﻪﻭﺟﻮﺩﻣﯿﺎﺭﻩﻣﺜﻞﺟﺮﯾﻤﻪﺯﻧﺪﺍﻥﺍﺿﺎﻓﻪﺧﺪﻣﺖﻣﯽﺎﻟﻭﺍﮔﻪﺑﯿﺸﺘﺮﺍﺯ15ﺭﻭﺯﺑﺸﻪﺩﺍﺩﮔﺎﻫﯽﻣﯿﺸﯿﻦ ﻭﮐﻤﺘﺮﺷﻪﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩﯾﻪﺗﻨﺒﯿﻪﻫﺎﯼﺧﺎﺹﺧﻮﺩﺷﻮﻣﯿﺪﻩﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺘﮕﺎﻩﻭ.

  12. باسلام بنده سال 96 شروع به خدمت کردم 20ماه خدمت کردم یک ماه آخر بخاطر مشکلات خانوادگی فرار کردم وفرار اولم بوده والان ازدواج کردم ویه بچه دارم خدمتم چی میشه باید چکار کنم شرایط خدمت دوباره ندارم به خاطر بی سرپرستی خانواده باید چکار کنم ممنون میشم راه حلی پیدا کنید

    1. بالای ۳۵ سال با ۲ فرزند معاف هستید ولی در غیر این صورت با ارائه دلایل موجه میتوانید جلوی حبس خود را بگیرید و همچنین دادسرا و جریمه نقدی و اضافه خدمت تعلق میگیرد

  13. سلام من دو ماه اعزام به خدمت شدم بعد دو ماه بخاطر شرایط مالی خانوادم و سن زیاد پدرم مادرم بیکار بی پولی از خدمت بیرون اومدم و خودم مشکلات ناتوانی جسمی داشتم و بخاطر شرایط مالیم یکی از کلیه هام فروش کردم تا بتونم خرج زندگیم در بیارم و این که نمیدونم آیا الان بخاطر مشکلات خودم زندگیم ماف میشم یا نه

    1. معمولا یک کلیه مادرزادی نداشته باشه معاف می شه

  14. با سلام من سربازم آموزش رو تموم کردم دوماه و به یگان رفتم پنج روز موندم دیگه نتونستم بمونم فرار کردم الان دو ماهی میشه که نرفتم و نمیخام برم تکلیف من چیه؟

    1. سلام سرباز فراری به حساب میایید . برای برسی معافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

  15. سلام بعد از دوره آموزشی به یگان معرفی نکنیم فراری یا غایب محسوب میشیم؟

  16. سلام من اعزامی سال۸۸هستم آموزشی یکبار فرار کردم وتو یگان هم یکبار الان دنبالم نامه فرستادن ومجبورشدم برم متاهلم ۳۴سال سن بادوبچه میتونم معافی بگیرم یانه.ممنون میشم

    1. سلام با 3 فرزند بالای 40سال امکان گرفتن معافیت دارید.

  17. سلام خدمت دوستان.بنده 5سال فراری بودم 3ماه پیش برگشتم سر خدمت الانم کمتر از17روز مونده تموم خاستم بگم خدمت چیزیه که باید تمومش کنی.تا فردا روز کسی نتونه برات تصمیم بگیره.درضمن 5ماه داشتم 2ماهش برام کم کردن چون خود معرف بودم.

  18. سلام خسته نباشین من الان ۴ماه که خدمت نرفتم چون مشکلات دارم پدرم با نامادریم زندگی می‌کنه منم دیگه خونه نمیرم پیش خواهرم زندگی میکنم دومادمونم معتاده خرج خونه رو نمیتونه بده به جاش من کار میکنم میدم آیا میتونم کفالت خواهرمو بگیرم

    1. سلام در صورتی میتوانید کفالت خواهر بگیرید که مجرد باشد و پدر در قید حیات نباشد.

  19. سلام، اگه سربازی فرار کنه ودیگه نیاد چی میشه، دولت میاد دنبالش

  20. سلام من ۴۰سالمه سال ۸۰ اقدام به معافیت کردم دوسه سال معافیت موقت گرفتم سال ۸۳به خدمت رفتم بعد از آموزشی پدرم دچار سکته شد و به مرخصی اومدم و نتونستم ادامه بدم در حال حاضر دوتا فرزند دارم و تحت پوششم و دچار افسردگی و با مصرف دارو زندگی میکنم میشه برای معافیت اقدام کنم اصلا میدن ؟

    1. سلام. شما باتوجه به نوع اختلال به وجود آمده (اعصاب و روان)، بعد از تکمیل مدارک میتوانید درخواست معافیت ثبت کنید.

  21. سلام وقت شما بخیر
    من از سنی که مشمول شدم خدمت سربازی نرفتم الان اگر کسی بنا به دلیلی از من شکایت کند چه میشود؟ یا اینکه میتوانم با توجه به غایب بودنم از کسی در کلانتری شکایت کنم؟

  22. سلام سربازی رفتم چهار سال پیش. بعد ۲۰ روز خدمت در دوره آموزشی ایست خدمت گرفتن بابت قبولی در ارشد .
    الان مهلت یکساله بعد از فارغ التحصیلی هم تمام شده ولی هنوز درخواست اعزام ندادم. الان غایب میشم یا فراری ؟ دقت کنید ایست خدمتی هستم و قبلاً دفترچه و پست شده.

  23. سلام من کارای سربازیمو کردم هم دکتر رفتم هم واکسن اما دفترچه هنوز پست نکردم. ایا فراری محسوب میشم؟

  24. سلام بنده دفترچه اعزام ب خدمت خودم گرفتم ولی بخاطر مشکلات خانوادم و سرپرستی خانوادم نتونستم سربازی برم تا الان ک 32 سال دارم و برام اخطار میاد آیا می تونم معافیت بگیرم

  25. سلام. دو ماه قبل غیبت دچار افسردگی شدم و دارو درمانی شروع شده. شما فرمودید تا دو ماه بعد شروع بیماری میشه غیبت رو‌ توجیه کرد اما بعضی ها میگن در صورت طولانی بودن روند بهبود، اما بدون بستری شدن، تا ۶ ماه هم با گواهی پزشک معتمد میشه توجیه کرد. ایا این صحت داره؟

    1. سلام خدمت شما،اگر مدارک پزشکی کامل باشد و ثابت کند در تمام مدت غیبت،پیگیر درمان بودید و نظام وظیفه تایید کند بله امکان توجیه هست.

  26. با سلام من اکنون ۴۰ سال سن دارم و داری همسر و ۲ فرزند ، من زمان سن خدمت پدرم به رحمن خدا رفت ،وخانواده ام رفتند تحت پوشش کمیته امداد امام و من کفالت خانواده ام یعنی مادرم وخواهرم و برادرم به عهده گرفتم،و دفترچه گرفتم و مدارک معافیت را از طریق کمیته به من دادن. بعد از مراجعه به نطام وظیفه وگرفتن تست اعتیاد و عدم سو پیشینه به بانک مراجعه و پول کارت معافیت هم پرداخت کردم،ولی متاسفانه چون اهل روستا بودم و باید به شهر مراجعه میکردم چند روز طول کشید و من در مسیر مدارکم را گم کردم. بعد از پیگیریهای فراوان چندین سال بعد مدارکم را پیدا کردم،ولی مدارکم که در پاکتی مهر وموم شده بود را باز کرده بودند.و دیگر نظام وظیفه از من قبول نکرد و خانواده ام هم از زیر پوشش کمیته بیرون آمده بودند ، حالا من سرباز فراری محسوب میشوم یل سرباز غایب ؟ واینکه در حال حاضر به خاطر مشکل جسمی من وهمسر وفرزندانم تحت پوشش کمیته امداد امام هستیم،آیا من معاف میشوم؟

    1. باسلام در حال حاضر شما غائب محسوب می شوید ولی با توجه به مشکل جسمی امکان گرفتن معافیت پزشکی دارید. در صورتی که مشکل پزشکی شما در کمیسیون پزشکی تایید شود

    2. با سلام شما به دلیل اینکه خیلی زرنگ هستیت همه امکانی دارد چون این فیلم ها برای امسال من قدیمی شده اما باز هم مسئولین احتمالا باور کنند

  27. با سلام
    ببخشید من تا شهریور ۱۴۰۱ معافیت تحصیلی دارم. دفترچه رو ارسال کردم و یکبار هم روز اعزام رو یک ماه تمدید کردم. بار دوم هم روز اعزام نرفتم. ببخشید من الان فراری محسوب میشم یا غایب و اگر خودم معرفی کنم باید به همان پادگان قبلی برم با دوباره دفترچه بفرستم؟

    1. سلام خدمت شما،باید مجدد از طریق پلیس+۱۰ دفترچه پست کنید.

  28. سلام وقت بخیر
    من دفترچه رو پست کردم نامه اعزام به خدمت رو گرفتم الان اگر روز اعزام نرم غیبت میخورم یا فراری میشم و این که الان میتونم دانشگاه ثبت نام کنم ؟

    1. سلام وقت بخیر بله به عنوان سرباز فراری محسوب میشوید لذا باید ابتدا ایست سربازی گرفته و بعد اقدام به ثبت نام و تحصیل در دانشگاه را کنید .

  29. سلام من 3 ماهه که سربازم و میخوام تو دانشگاه ازاد ثبت نام کنم ولی بهم مرخصی نمیدن که برم من اگه یه روز سر خود برم دانشگاه ثبت نام کنم و ایست خدمتی بزنم بنظرتون با چند روز غیبت بهم ایست خدمتی میدن یا نه؟ و اینکه چند روز طول میکشه تا از نظام وظیفه جوابش بیاد؟

    1. سلام. در صورت داشتن غیبت سربازی برای شما ایست خدمت لحاظ نمیشود در صورت عدم موافقت با مرخصی میتوانید از طریق فرد دیگری برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنید.

  30. سلام من سرباز نیروی انتظامی هستم ۳ ماه اضاف دفترچه دارم همشون میوفتن یاخیر؟

    1. سلام برای افرادمتاهل دو سوم از زمان اضافه خدمت کسر میگردد.

  31. سلام به شما بنده سطح تحصیلات خود را تا دهم متوسطه ادامه دادم و اکنون بیست ساله هستم آیا برای اعزام به خدمت دیر شده است؟ مجازاتی برای من تعیین خواهد شد؟

    1. سلام. از سن ۱۸ سالگی مشمول خدمت سربازی بوده آید در صورتی که دلایل توجیه پذیر برای عدم مراجعه دارید ابتدا جهت توجیه خدمت اقدام کنید در صورت رد توجیه ممکن است تا ۶ ماه اضافه خدمت برای شما محاسبه شود.

  32. با سلام و عرض خسته نباشید .
    من بعد از گذروندن ۵ الی ۶ ماه از خدمتم به یگان دیگه ای منتقل شدم ولی الان حدود ۴ ماهه که خودمو معرفی نکردم و اگه برم خودمو بیگان جدید بدون مدرک معرفی کنم چه اتفاقی رح میده و یا اگه از یه پزشک متخصص یه گواهی استراحت ۴ ماهه ببرم بعلت ستون فقرات و دیسک کمر که این مشکل رو تا حدودی واقعیه یا ضرب لگن و فقط گواهی تنها باشه و بعد برای معرفی برم توی این طور موردی چی میشه و آیا تو معرفی بدون مدرک و با گواهی استراحت دادگاهی میشم و یا احتمال داره توی یگان مشکل حل شه و ادامه خدمت بدم و من فقط از دادگاه و حبس میترسم و غیر از این باشه همین الان میرم خودمو معرفی میکنم و برا دادگاهی نشدن باید با این مدت غیبت چه اقدامی کنم که فقط اضاف بخورم یا خلا مهم نیست وبتونم فقط ادامه خدمت رو تموم کنم .؟با تشکر از راهنمایی هاتون .

    1. سلام. اگر برای اولین بار ترک خدمت کرده آید مشمول حبس نمیشوید، بهتر است هر چه سریعتر خودتان را به یگان معرفی کنید توجه داشته باشید که اقدام به پرونده سازی درصورت کشف توسط قاضی اقدام به فریب تلقی می شود و ممکن است برای شما عواقب بدتری به دنبال داشته باشد.

  33. سلام در حین خدمت معافیت موقت پزشکی 6 ماهه گرفتم و بعد از تسویه کامل و جمع کردن امضاها از یگان ترخیص شدم.بعد شش ماه به نظام وظیفه مراجعه نکردم الان بیش از یک سال گذشته ایا من فراری هستم یا غایب؟

    1. تاخیر بیش از دو هفته فراری محسوب میشود مگر اینکه موجه کنید

  34. سلام در حین خدمت معافیت موقت پزشکی 6 ماهه گرفتم و بعد از تسویه کامل و جمع کردن امضاها از یگان ترخیص شدم.بعد شش ماه به نظام وظیفه مراجعه نکردم الان بیش از یک سال گذشته ایا من فراری هستم یا غایب؟

    1. تاخیر بیش از دو هفته فراری محسوب میشود مگر اینکه موجه کنید

  35. سلام من سال 94 دفترچه فرستادم ولی موقع اعزام نرفتم بعد اونم یکی دوبار برگه اعزام گرفتم ولی باز نرفتم الان پروندم اومده دادگاه هی اخطاریه میاد از سامانه ثنا_میخاستم بدونم غایب حساب میشم یا فراری

  36. سلام من حدود سه سال میشه که کارشناسی را تمام کرده ام ولی بعد از اتمام تحصیل هیچ مدرکی به پلیس +10 ارایه نکردم و اقدامی برای سربازی انجام نداده ام.
    الان موقعیت من چیست؟ و چکار می توانم انجام دهم و آیا امکان ارزیابی برای معافیت پزشکی برایم وجود دارد ؟

    1. سلام به علت غیبت برای هیچ گونه معافیتی نمی تونید اقدام کنید و بابت غیبت 3 ماه اضافه خدمت شامل تون میشه

      1. با سلام و عرض خسته نباشید .
        من بعد از گذروندن ۵ الی ۶ ماه از خدمتم به یگان دیگه ای منتقل شدم ولی الان حدود ۴ ماهه که خودمو معرفی نکردم و اگه برم خودمو بیگان جدید بدون مدرک معرفی کنم چه اتفاقی رح میده و یا اگه از یه پزشک متخصص یه گواهی استراحت ۴ ماهه ببرم بعلت ستون فقرات و دیسک کمر که این مشکل رو تا حدودی واقعیه یا ضرب لگن و فقط گواهی تنها باشه و بعد برای معرفی برم توی این طور موردی چی میشه و آیا تو معرفی بدون مدرک و با گواهی استراحت دادگاهی میشم و یا احتمال داره توی یگان مشکل حل شه و ادامه خدمت بدم و من فقط از دادگاه و حبس میترسم و غیر از این باشه همین الان میرم خودمو معرفی میکنم و برا دادگاهی نشدن باید با این مدت غیبت چه اقدامی کنم که فقط اضاف بخورم یا خلا مهم نیست وبتونم فقط ادامه خدمت رو تموم کنم .؟با تشکر از راهنمایی هاتون .

        1. سلام. اگر برای اولین بار ترک خدمت کرده آید مشمول حبس نمیشوید، بهتر است هر چه سریعتر خودتان را به یگان معرفی کنید توجه داشته باشید که اقدام به پرونده سازی درصورت کشف توسط قاضی اقدام به فریب تلقی می شود و ممکن است برای شما عواقب بدتری به دنبال داشته باشد.

      2. سلام من یکم ماه آینده برگه سبز اعزام گرفتم گفتن سه روز قبلش بیا تا بگیم افتادی کجا الان پشیمون شدم اگه نرم فراره محسوب میشم یا غیبن میخورم

  37. سلام من در روز اعزام نرفتم سرباز فراری محسوب میشم یا غایب

  38. سلام من در روز اعزام نرفتم سرباز فراری به حساب میام یا غابب

  39. سلام من ۳ ماه اضافه خدمت دارم و وارد سربازی هم شدم و یک روز هم هست که فرار کردم و الان پشیمان هستم و حالا می خواهم برگردم به یگانم میخواستم بدونم آیا مجازاتی برای من درنظر گرفته میشه و یا نه

      1. سلام اگه ایست خدمتی باشی و بعد دانشگاه بر نگردی فراری نیشی یا غایب؟و اگه فراری باشی میشه بازم نری؟

  40. سلام خسته نباشید خواستم بدونم سربازی که در حین خدمت برای اولین بار به مرخصی رفته و باز نگشته به پادگان و ۴سال غیبت کرده و الان پشیمانه و خودش بخواهد برگردد معرفی کند چه مشکلاتی و چه میشود

    1. سلام دوست عزیز
      ابتدا تعیین وضعیت فرار مشخص شود سپس برای ادامه فرایند باید اقدام کنید

  41. سلام. من برگه اعزام دریافت کردم ولی قبل از اعزام با سپردن وثیقه کشور رو ترک کردم. آیا جزو مشمولین غایب حساب می‌شم یا سرباز فراری؟

    1. سلام من پسرم دوری اموزشی روتوبیرجنددیدامریه که گرفت افتادمرزبانی میرجاوه ما نفرستادیمش که بره الان دوماه میگذره ایامیتونه دوباره دفترچه پست کنه ممنون میشم اگ راهنمایی کنین

    2. سلام من ۴۰ سالمه دارای ۵ فرزند ٩٧ رفتم دفترچه خدمت پزشکی گرفتم ومعاف از رزم شدم ودیگه نرفتم هالا تکلیفه من چیسه

  42. سلام من الان دوماه هس دارم غیبت میخورماز سربازی
    و هیچ دانشگاهی ثبت نام نکردم ایا میشه در سال 1400دانشگاه بدون کنکور ثبت نام کنم
    یعنی اجازه میدن
    ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید به دانشگاه رجوع کنید در غیر این صورت امکان ندارد

  43. سلام الان حدود سه ماه هس سربازیم پست کردم چطور میتونم دانشگاه ثبت نام کنم ایا میشه ثبت نام کرد مشکلی پیش نمیاد

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت قبولی مقطع بالاتر مشکلی ندارد

  44. سلام، من سربازیم را پست کردم میشود بعد یک سال دانشگاه ثبت نام کنم یعنی مشکلی پیش نمیاد واسه دانشگاه رفتن ممنون از سایت خوبتون.

    1. دوست عزیز
      خیر در صورت قبولی در مقطع بالاتر مشکلی ندارید

  45. سلام من دانشجوام می خوام انصراف بدم بعد از انصراف تا چند روز دیگه سرباز فراری محسوب می شم ؟ یعنی بعد همون روز نرم خودمو معرفی کنم غیبت حساب می شه یا چند وقتی فرصت هست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ انصراف یک سال مهلت دارید

  46. سلام من چند ماه هست فرار کردم حین خدمت الانم متاهل شدم تکلیفم چیه؟اگه بخوام برم
    ؟ ؟

    1. سلام
      با تشکیل دادگاه ادامه فرایند خدمت ادامه میابد.برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

  47. سلام علیکم غیبت بیشتر از یک سال مجازات حبس داره؟ و با این وضعیت اگر بخوام حبس بکشم خودم رو برای خدمت معرفی بکنم؟

    1. سلام
      بله برای افراد غایب با بیشتر از یکسال غیبت به عنوان فراری شناخته میشوند و به مراجع قضایی معرفی میشوند تا بر اساس مدت زمان غیبت و دلیل آن مجازات شوند. بهتر است هر چه زودتر خود را معرفی کنید.

  48. سلام برادرم فرارکرده چطوری میتونم بفرستمش . یا چطوری میشه تماس بگیرم بیان دنبالش

    1. سلام. وقت بخیر
      بهتره با برادرتون در این زمینه و عواقب آن صحبت کنید.

  49. سلام من در سال هشتادو پنج اعزام بخدمت سر بازی شدم ودر سال هشتادو شش فرار کردم اگه الان خودمو معرفی کنم تکلیف من چیست

    1. سلام
      با توجه به اینکه مدت زیادی از فرار شما میگذر مطابق با قانون بین سه ماه تا یک سال حبس خواهید داشت. البته با در نظر گرفتن شرایطی همچون دلیل فرار، پشیمیانی و… امکان تقلیل در این مجازات وجود دارد.

    2. سلام من ۱۲ سال مشمولم به خاطر پاهام نرفتم امروز رفتم اونجا من کرفتن اعزام به دادگاه اونجا چیکار میکنن با من

      1. سلام وقت بخیر
        مراحل اداری سرباز فراری را باید طی کنید.

        1. سلام ببخشید چه مراحلی رو باید طی کنن ؟ مراحلش چی هستن ؟

          1. سلام دوست عزیز
            سوال تونو کامل مطرح کنید

    3. سلام‌ من این ۴سال فرار کردم ازخدمت والان‌پشیمون شدم

      1. سلام من دو سال از خدمت فرار کردم بخاطر مشکل خانواده گی نه تونستم خدمت کنم الان یه پدر و مادر دارم خیلی پیر هستند مریض هستن یکم مشکل مالی داریم بخاطر این نتونستم خدمت کنم اون خیلی به انتقالیم فکر کردم بهم نه دادن منم بعدا فرار کردم بخاطر مشکل خانواده م الان میخوام برم سر خدمت بهم انقلالی میدن بیام شهر خودمون هم خدمت و میکنم هم میتونم مشکل خانواده حل کنم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید