برنامه ریزی برای قبولی در رشته اتاق عمل کنکور 1400

برنامه ریزی برای قبولی در رشته اتاق عمل کنکور 1400

رشته اتاق عمل یکی از رشته پر طرفدار رشته تجربی است که برای قبولی در آن نیاز به بررسی هوشمندانه و جامعی دارد و نیاز به برنامه ریزی برای اتاق عمل دارد. رشته اتاق عمل ارتباط تنگاتنگی با جراحی دارد و نیاز به روحیه بالایی در مواجهه با بیماران نیاز دارد. این رشته یکی از رشته های پراسترس محسوب می شود و در کنار استرس کاری بالایی که دارد، یک رشته پر هیجان نیز است اما علاوه بر این، این شغل آینده کاری درخشانی دارد.

اگر شما به رشته اتاق عمل علاقه مند هستید، می توانید با برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل، به هدف خودتان برسید. به شما قول می دهیم که اگر انگیزه کافی برای قبولی رشته اتاق عمل در کنکور، داشته باشید، حتما موفق می شوید؛ تنها کافیست، مواردی را که در قسمت های پایین به آن اشاره می کنیم، اجرا کنید.

ما در این بخش با شما در مورد برنامه ریزی برای قبولی در کنکور اتاق عمل، گفت و گو می کنیم و امیدواریم این مطلب ما قدم کوچکی در قبولی شما در رشته اتاق عمل برداشته باشیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل سال 1400

برای برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل سال 1400 فرصت محدودی باقی مانده است و نباید در رابطه با آن کوتاهی و سهل انگاری کرد.

شما باید در نظر داشته باشید که تمامی افراد با برنامه ریزی توانسته اند به موفقیت دست پیدا کنند و دست پیدا کردن به موفقیت با برنامه ریزی امری غیر ممکن نیست. پس این نکته را در اولویت خودتان قرار دهید و با برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل، بتوانید به بیشترین سطح موفقیت دست پیدا کنید.

برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل سال 1400

برنامه ای که شما در نظر می گیرید، باید با توجه به روحیات شما تنظیم شده باشد و نباید از برنامه ای که برای فرد دیگری طراحی شده است، استفاده کنید؛ حتی برنامه کسی که خودش توانسته در رشته ایده آل شما موفق شود!

هر فردی با توجه به فیزیولوژی بدنی خاصی که دارد، توانایی ها و ساعت های مطالعه خاصی نیز دارد که باید بر اساس آن برنامه درسی یا تفریحی را تنظیم کرد.

بسیاری از افراد می گویند که با روزی 14 ساعت مطالعه به موفقیت دست پیدا کرده اند اما این به این معنی نیست که شما هم توانایی 14 ساعت مطالعه در روز دارید؛ به غیر از این شاید شما با 7 ساعت مطالعه در روز بهره وری فردی که 14 ساعت مطالعه در روز دارد را داشته باشید.

اگر شما برنامه ریزی را با ساعت مطالعه بیشتر داشته باشید، بعد از مدتی مطالعه و درس را کنار خواهید گذاشت و بیزار خواهید شد. یک نسخه هیچگاه درمان تمام درد ها نمی شود!


بیشتر بخوانید: چگونه برنامه ریزی درسی را انجام دهیم؟


گام های برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل

برای موفقیت در کنکور اتاق عمل، باید برنامه ریزی را مرحله به مرحله طی کنید:

  • در قدم اول باید بدانید که چرا اصلا این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید؟ در انتخاب این رشته خانواده یا دوستان چقدر تاثیر داشته اند و چه میزان علاقه تان نقش داشته است؟

قبل از هر کاری بهتر است به محل کاری این رشته مراجعه کنید و از افراد شاغل در این رشته اطلاعاتی را کسب کنید و در مورد سختی ها و مزایا و معایب این رشته اطلاعات کامل را کسب کنید و چشم بسته دست به انتخاب نزنید.

  • قدم دومی که باید برای برنامه ریزی کنکور اتاق عمل بردارید، این است که یک برنامه ریزی جامع و کامل دو حرفه ای مناسب خودتان تهیه کنید و این کار باید به کمک مشاوران کاربلد و متخصص این حوزه که اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه دارند صورت بگیرد.

با توجه به گام های برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل انتظار می رود که با جمع بندی صحیح و مرحله به مرحله می توان به موفقیت خود امید داشته و با انگیزه و انرژی بالا این مسیر را طی کنید.

در میان راه با وجود سختی و ها خستگی ها، پیوستگی برنامه خودتان را حفظ کنید و با انگیزه و با انرژی این مسیر را طی کنید. تنها کافیست هر روز به هدف خود و جایگاهی که می خواهید در آینده داشته باشید، فکر کنید و پیش بروید.

گام های برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل

نکات برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل

نکته مهمی که در برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل وجود دارد، زمان مطالعه است. بهتر است سعی کنید تا بیشتر مطالعه خودتان را در تایم ها صبح انجام دهید؛ زیرا در این تایم ها کارایی مغز بیشتر از هر زمان دیگری است.

نکات برنامه ریزی برای کنکور اتاق عملاما اگر نمی توانید که صبح زود بیدار شوید، خودتان را مجبور به کاری که دوست ندارید نکنید و خودتان را از درس و مطالعه زده نکنید؛ زیرا قرار است شما چندین ماه تکراری فقط درس بخوانید تازه بعد از قبولی این روند همچنان ادامه دارد دروس دانشگاه و امتحان های درس های سنگین تلاش مستمر و زیادی را از شما طلب می کند.

بنابراین بهتر است توان بدنی خودتان را حفظ کنید و درس خواندن و مطالعه را لذت و علاقه و شور و شوق بیشتری پیش ببرید.

بیشتر کسانی که در شرف کنکور دادن هستند و دارند برای کنکور اتاق عمل آماده می شوند، در سن 18-19 سالگی هستند و اولین بار است که با چنین چالش بزرگی در زندگی خود روبه رو می شوند که باید آینده خود را در 4 ساعت رقم بزنند.

احتمالا تا این جای مطلب اهمیت برنامه ریزی برایتان روشن شده است و دانسته اید که باید برنامه ریزی داشته باشید تا به رشته مورد علاقه تان دست پیدا کنید.


بیشتر بخوانید: برنامه ریزی کنکور ریاضی ۱۴۰۰


زمان بندی برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل

زمان بندی برای برنامه ریزی کنکور اتاق عمل را برایتان کامل شرح می دهیم:

شما باید سعی کنید که در روز دو درس اختصاصی را برای مطالعه تان انتخاب کنید و یک یا دو درس عمومی را هم در کنار آن در برنامه خودتان داشته باشید. البته این که شما تا چه اندازه با تنوع در دروس مطالعاتی خودتان در برنامه ریزی درسی راحت هستید، نیاز به بررسی دارد.

اما به صورت کلی دو درس اختصاصی و یک یا دو درس عمومی در روز می تواند حالت میانگین در زمان بندی برنامه ریزی کنکور اتاق عمل باشد. دقت داشته باشید که از همان ابتدا باید تست زنی را برنامه مطالعاتی خودتان داشته باشید و تحت هیچ شرایطی تست زنی را به ماه های پایانی مطالعه کنکور موکول نکنید.

شما باید برای هر مطلبی که می خوانید، با یک کتاب کمک آموزشی مناسب، آن را در حافظه بلند مدت خودتان تثبیت کنید و نگذارید که تست های یک مبحث رو هم تلنبار شود که نهایتا فرصت خواندن آن را دیگر نداشته باشید و استرس کاذب به شما وارد شود و دانسته های قبلی خودتان را نیز فراموش کنید.

روش برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل

روش برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل

ما روش های برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل را به صورت خلاصه به شما توضیح می دهیم:

در ابتدا باید میزان علاقه خودتان و علت انتخاب این رشته را برای خودتان ریشه یابی کنید و باید بدانید که علاقه مندی شما به این رشته چیست؟

بهتر است در آزمون های آزمایشی شرکت کنید و فضای کنکور را برای خودتان شبیه سازی کنید و خودتان را محک بزنید.

شرکت در این آزمون های آزمایشی برای شما استرس نسبی ایجاد می کند و باعث می شود برای کنکور آماده تر شوید.

نوشتن برنامه ریزی هفتگی و روزانه باعث می شود تا از مباحث عقب نمانید.

مطالب کتاب های درسی به خوبی و با دقت و کامل بخوانید و پس از آن از کتاب های کمک آموزشی خوب استفاده کنید تا مطالبی که خوانده اید را در حافظه بلند مدت خودتان تثبیت کنید.

اگر شما موارد بالا را در روش کار خودتان قرار دهید می توانید موفقیت را لمس کنید.

سهم بندی دروس برای کنکور اتاق عمل

سهم بندی دروس اتاق عمل این گونه است که به علت اینکه این رشته در زیر گروه 1 قرار دارد، اهمیت درس زیست شناسی در قبولی این رشته بسیار زیاد است؛ بنابراین به شما توصیه می کنیم این درس را در سطح بالایی نگه دارید و اگر نیاز بود در کلاس های کمک آموزشی شرکت کنید و ضعف های خودتان را به حداقل برسانید.

دومین درس مهم و موثر در قبولی از رشته اتاق عمل، درس شیمی است. و پس از درس شیمی، درس های ریاضی و فیزیک است و در نهایت دروس عمومی!

با آن که دروس عمومی تاثیر کمتری در بین دروس دیگر دارد اما در رتبه های پایین تر اهمیت بالایی در تعیین رتبه شما دارد. پس از آن غافل نشوید و در برنامه روزانه خودتان حتما تایمی برای این دروس در نظر داشته باشید.


بیشتر بخوانید: برنامه ریزی کنکور انسانی ۱۴۰۰


روش برنامه ریزی برای کنکور اتاق عمل

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سخن آخر

درس خوان برای رسیدن به هدف، امر بسیار لذت بخشی است اما زمانی که این امر مدام تکرار شود، ممکن است شما را خسته و درمانده و زده و حتی بی انگیزه کند. داشتن یک برنامه ریزی منسجم و موثر باعث می شود که حتی زمانی که خسته و بی انگیزه هستید، نقشه راه خودتان را داشته باشید و به راه خودتان ادامه دهید.

علاوه بر این داشتن یک مشاور و راهنما در رسیدن به هدف تاثیر بسیار زیادی دارد. ما تمامی نکات و روش های برنامه ریزی را به طور کامل به شما توضیح دادیم و در اختیارتان قرار دادیم. اما این کافی نیست تا زمانی که شما یک مشاور متخصص و آگاه نداشته باشید تا گام به گام برنامه ریزی را با توجه به تفاوت های شخصی و ویژگی های منحصر به فرد شما تنظیم کند، شما با انسجام پیش نخواهید نرفت.

سوالات متداول

آیا بدون کنکور می توان در رشته اتاق عمل بدون آزمون تحصیل کرد؟

تحصیل در این رشته تنها با کنکور امکان پذیر است و حتما باید در کنکور تجربی شرکت کنید.

میانگین تراز قبولی در رشته اتاق عمل چقدر است؟

به طور میانگین تراز قبولی در این رشته حدود 8500 است. البته در نظر داشته باشید که این رقم هر سال تغییر می کند.

بازار کار رشته اتاق عمل چگونه است؟

بازار کار این رشته به علت این که پذیرش محدودی در دانشگاه ها دارد، مناسب است و اکثر فارغ التحصیلان این رشته، امکان اشتغال را دارند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

برنامه ریزی برای قبولی در رشته اتاق عمل کنکور 1400

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید