راهنمای مطالعه دروس فیزیک برای کنکور سراسری 1402

مطالعه فیزیک کنکور

فیزیک یکی از اساسی ترین دروس تخصصی در کنکور سراسری 1402 می باشد ؛ به همین منظور چگونه خواندن درس فیزیکیا استفاده از منابعی که شما را به هدف یا همان قبولی در کنکور نزدیک تر می کند از مباحثی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم . ضمنا پیشنهاد می کنیم اگر با درس عربی مشکل دارید ؛ نحوه مطالعه عربی را نیز دنبال فرمایید .

اهمیت درس : فیزیک کنکور در چند سال اخیر روند نسبتا ثابتی از نظر نحوه و سختی سوالات داشته و برای همین درسی هست که میشه روی اون سرمایه گذاری کرد . 45 سوال فیزیک رشته ریاضی و 30 سوال فیزیک رشته تجربی که از مباحث مختلف این درس شیرین مطرح میشوند تاثیر زیادی در رتبه شما خواهند گذاشت، نکته ی دیگری که این درس رو متمایز کرده وجود راه های خلاقانه در حل بعضی از سوالات این درس هست. و همچنین تنها درسی از اختصاصی هاست که کتاب اول دبیرستان و به خصوص دو فصل آخرش هم منبع طرح سوال است.

منابع پیشنهادی : کتاب گاج نقره ای برای پایه و پیش دانشگاهی، مهر و ماه، مبتکران

نحوه ی مطالعه : میزان و کیفیت مطالعه ی درس فیزیک بستگی به هدفی است که شما برای این درس در کنکور دارید. برای اینکه به درصد بالا برسید نیاز است که فیزیک جزء برنامه ی روزانه ی شما باشه. برای رسیدن به درصد بالا نیاز به مطالعه ی مفهومی و عمیق ، زدن تست های کنکورهای گذشته و تست های تالیفی و خلاقانه هست. برای هر مبحث بعد از خوندن دقیق مطالب کتاب درسی و جزوه ی معلم یا درسنامه های کتاب تست، باید اول با تیپ های کلی سوال از اون مبحث آشنا بشین و از هر تیپ چند سوال رو تشریحی حل کنید و از هر جهت تست رو بررسی کنید، سعی کنید راه های راحت تری رو برای حل سوال ، خودتون کشف کنید.

بعد از تحلیل چند تست از انواع مختلف به سراغ تست یک به یک میریم و برای هر تست زمان می گیریم و سعی میکنیم هم از راه مفهومی و هم از راه سریع تری به جواب برسیم ؛ سعی کنید در کوتاهترین زمان ممکن به جواب برسید،

مقایسه منابع فیزیک

مبتکران :

تست های این کتاب دو قسمتی بوده و به دو دسته تالیفی و سراسری تقسیم شده است تست های این کتاب سطح خوبی داشته و تست های ساده کمتر هستند و تست های متوسط و سخت خودنمایی می کنند تست های این کتاب کامل هست و سعی شده تمامی انواع سوالات گنجونده بشه ترتیب سئالات معمولا از اسان به سخت هست .این کتاب دارای تست های بسیار خوبی می باشد همچنین مولف تعداد قابل توجهی تست های مفهمومی وسخت را اورده است که داوطلب به چالش می کشد . یکی از ویژگی های این کتاب نسبت به گاج تعداد تست کمتر اون ولی با همون کاراییه ینی شما با حل تسته ای این کتاب می تونید به امادگی کامل برسید اما با تست کمتر … سوالات تکرای کم تر دیده می شوند .

گاج :

تست های این کتاب نیز دوقسمتی هستش و به دوبخش معمولی و یک قدم تا سخت طبقه بندی شده اند هرچند ما این طبقه بندی را درست نمی دانیم .. تست های این کتاب در بخش اول شامل تمامی نوع سوالات از ساده تا سخت می شود و دانش آموز با حل او نه به آمادگی کامل برای کنکور میرسه. تست های یک قدم تا صد دارای سوالات فراتر از کنکور و سخت می باشد و دانش آموز را به چالش می کشد طبقه بندی و بخش بندی این کتاب عالیست و کامل بر مبنای کتاب درسی هست و تغیرات جدید کتاب نیر به ان اضافه شده است ویرایش این کتاب هر ساله خوب بوده است و سعی کرده همگام کنکور قدم بردارد.اما مشکل اصلی گاج تعداد زیاد تست های اون هست که کمی کار را برای داوطلب دشوار ساخته است

خیلی سبز ۴ جلدی :

تست های این کتاب نیز خوب بوده و به دلیل تازه چاپ بودن ان تست های تالیفی خوب و قوی را می بینیم تست های این کتاب نیز دوقسمتی وبه ساده و z تقسیم شده اند که همانطور که گفتیم ما موافق این تقسیم بندی نیستیم تست های این کتاب شمال تست های تالیفی و سراسر یهستش اما ایرادی که میشه به کتاب گرفت اوردن تسته ای قدیمی کنکور می باشد البته در ویرایش جدید کمتر شاهد ان هستیم تست های این کتاب سعی شده انواع سوالات بررسی بشه و یک منبع کامل به حساب می اید همچنین تست های سری z تست های بسیار قوی و خوبیبست و داشن آموز را به چالش می کشد و به نوعی اینده نگریست برای کنکور های اینده.

خیلی سبز جامع :

تست های این کتاب بسیار کم بوده و به نوعی جمع بندیست سطح تست های این کتاب بالا بوده و بسیاری از آن به درد کنکور نمی خوره و به نوعی به درد تنوع و به چالش کشیدن داشن آموز می خوره و شاید اون قدر کاربردی برای کنکور نداشته باشد اما برای سوالات آزمون های ازمایشی و ازمون های غیر استاندارد پرکاربرد می باشد .

در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص نحوه مطالعه درس فیزیک یا سایر دروس نظیر ریاضی ، زبان انگلیسی ، منطق ، فلسفه و … دارید هم اکنون تهران 9099071985 و سایراستانها 9099071985 تماس حاصل فرمایید .

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

راهنمای مطالعه دروس فیزیک برای کنکور سراسری 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید