برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد

یکی از دلایلی که دانشجویان نمی توانند در کنکور کارشناسی ارشد، رتبه مورد قبولی را دریافت کنند، نداشتن برنامه ریزی مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد است!

برنامه ریزی دقیق و خوب نکته مهمی در کنکور کارشناسی ارشد می باشد، که می تواند دانشجویان را با رتبه عالی در رشته مدنظرشان برساند. ولی متاسفانه برخی دانشجویان خود را از برنامه ریزی منع کرده و فلبداهه عمل می کنند.

ما در این مقاله از آویژه نحوه برنامه ریزی مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

منظور از برنامه ریزی برای کنکور چیست؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام درس خواندن یا هر کار دیگر جهت رسیدن به هدف توجه کرد، برنامه ریزی درسی (کنکور) می باشد!

امروزه برای اهمیتی که اصول برنامه کنکور داراست، موسسات بسیاری جهت مشاور تحصیلی تاسیس شده اند که میزان درس خواندن را بر اساس توانایی فردی هر شخص در طول روز مشخص می کنند.

ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد که فردی بخواهد ساعاتی برای درس خواندن یا استراحت فرد دیگر مشخص کند. ولیکن با توجه به علم روانشناسی که در زمینه طبقه بندی اطلاعات مغز وجود دارد.

برنامه ریزی باعث می شود در مغز، اطلاعات دریافتی به درستی و با نظم بهتری پردازش شوند. برنامه ریزی مناسب سبب خستگی نمی شود و شخص مورد نظر می تواند با انرژی و فهم بیشتر مطالب را بازنگری کند. در ادامه اصول برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد را شرح داده ایم.

هدف خود را در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402 مشخص کنید!

تعیین اهداف و تلاش برای رسیدن به آن ها، اولین قدمی می باشد که باید هر دانشجو در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد بردارد. دانشجو با تعیین کردن دانشگاه مورد علاقه و رشته خود به عنوان هدف می تواند تمامی راهکارها و منابع لازم برای قبولی در این رشته و دانشگاه را به کار بگیرد.

دانشجویان متقاضی کارشناسی ارشد می توانند رشته و دانشگاه مورد پذیرش خود را مشخص کرده و سپس جهت اطلاع از رتبه لازم برای پذیرش در این رشته و دانشگاه در مقطع ارشد به نتایج و کارنامه های قبولی سال گذشته مراجعه کنند و براساس کارنامه نتایج کنکور ارشد سال پیشین، رتبه مورد نیاز برای پذیرش در رشته محل مورد علاقه را حدس بزنند.

این کار باعث می شود تا از رتبه پذیرش آگاهی داشته و با توجه به هدفی که برای خود تعیین کرده اید، از میزان سختی مسیر پیش رو مطلع باشید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف موردنظر یعنی پذیرش در دانشگاه و رشته به کار بگیرید.

منظور از برنامه ریزی برای کنکور چیست؟

تدوین جدول برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402

پس از تعیین اهداف، دومین قدمی که دانشجویان باید برای رسیدن به رشته و دانشگاه مورد علاقه بردارند، تهیه جدول مطالعات است.

این جدول باید مطابق حجم و تعداد مطالب و منابع درسی کنکور کارشناسی ارشد 1402 تهیه شود.لازم به ذکر است که در این جدول باید تعداد ساعات مطالعه روزانه در یک روز مشخص شود و داوطلب بر اساس ساعات مشخص شد به مطالعه و استراحت بپردازد.

متقاضیان در جدول برنامه ریزی باید زمانی را برای تست زدن همان منبع درسی در نظر بگیرند، تا بتوانند به سوالات کنکور کارشناسی ارشد، در طی زمان خواسته شده پاسخ دهند.

در چنین برنامه ریزی، دانشجویان با روش درست تست زنی در کنکور آشنا می شوند و می توانند دوران جمع بندی کنکور ارشد از یادداشت های قبلی و تست های علامت زده خود به عنوان مرور مطالب درسی استفاده کنند.

انتخاب منابع در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402

متقاضیان می بایست به بررسی لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد پرداخته و فهرستی دقیق از اسامی دروس رشته امتحانی در مقطع کارشناسی ارشد خود تهیه کنند؛ اما چنان که منابع مشخصی برای داوطلبان این مقطع وجود ندارد، تهیه کتاب های مفید رشته تحصیلی مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین متقاضیان می توانند نیز از اساتید دانشگاه راهنمایی های لازم برای منابع کلی هر رشته و یا گرایش را دریافت کنند.

از طرفی دیگر داوطلبان می توانند از جزوات و کتاب ها دانشگاهی مورد تایید این اساتید استفاده کنند و در کنار این منابع دانشگاهی از کتاب های تستی و کمک آموزشی جهت تمرین و تسلط بیشتر استفاده نمایند.

ضرایب دروس در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402

لیست رشته های مقطع کارشناسی ارشد به همراه دروس امتحانی و ضرایب دروس در سایت سازمان سنجش قرار داده شده است.

متقاضیان می بایست رشته امتحانی ارشد مورد نظر خود را بر اساس گروه آزمایشی ارائه شده از چون گروه آزمایشی علوم پایه، علوم انسانی، هنر و دامپزشکی، فنی و مهندسی و کشاورزی، در زمان تعیین شده ثبت نام آزمون ارشد، در فرم اینترنتی وارد کنند.

متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد می توانند با دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد، می توانند از ضرایب دروس امتحانی هر گرایش مطلع شوند.

همچین با توجه به اهمیت این ضرایب در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402، دروسی که ضریب بیشتری نسبت به سایر دروس دارند، به ترتیب اولویت در برنامه آزمون ارشد از اهمیت بالاتری برای مطالعه برخوردار بوده و درسی که پایین ترین ضریب را دارد، در اولویت آخر برای تست زدن و خواندن قرار می گیرد.

ضرایب دروس در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد

نحوه مطالعه در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402

هر چند تهیه منابع متناسب و مفید با هر گرایش مهم ترین بخش برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402 می باشد؛ ولی تا وقتی که داوطلبان اطلاعی از نحوه صحیح برای مطالعه منابع نداشته باشند، منابع ارشد به تنهایی کافی نبوده و داوطلب با نتایج غیر قابل قبولی مواجه خواهد شد.

به همین دلیل متقاضیان باید حجم منابع کنکور کارشناسی ارشد، زمان و فرصت باقی مانده تا روز آزمون را بسنجند و یک برنامه طولانی مدت برای خود جهت مدیریت زمان آماده کنند.

در این برنامه ریزی داوطلب نباید تنها به مطالعه کتب درسی پردازند. باید را برای استراحت و تفریح جهت بازدهی بیشتر در نظر گرفته شود و داوطلبان لازم است جدول زمان بندی موردنیاز برای مطالعه هر درس را بر اساس ویژگی ها و شرایط خاص هر فرد اجرا نموده و حداقل یکبار تمامی منابع ارشد را تا زمان جمع بندی کنکور ارشد مطالعه کرده باشند.

با توجه به تمرکزی که در بازه ای از ساعات شبانه روز وجود دارد، متقاضیان باید ساعاتی را برای مطالعه منابع مهم تر بپردازند. این زمانبندی در مطالعه هر درس در برنامه ریزی داوطلب نظمی ویژه می دهد.

انتخاب یک روش مطالعاتی صحیح و آشنایی با الگوی صحیح مطالعه در آزمون ارشد راه کسب رتبه قبولی را برای داوطلبان ارشد فراهم می سازد.

در قسمت پایین به بررسی روش های مطالعاتی در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد می پردازیم.

  • یادگیری مفاهیم

به داوطلبان توصیه می کنیم به یادگیری مفاهیم دروس بیشتر توجه شود؛ زیرا یادگیری و به خاطر سپردن کلیه مباحث دروس امتحانی کاری دشوار می باشد.

  • خلاصه برداری

پس از مطالعه هر مبحث یا درسی، داوطلبان می بایست خلاصه نویسی کرده و نکات کلیدی و مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

  • مرور مطالب

تکرار و مرور مطالب و دروس خوانده شده، کمک شایانی در یادآوری به داوطلبان می کند.

  • تست زنی

با تست زنی، داوطلبان خود را با زمان و سوالات به چالش می کشانند و خود را برای سوالات کنکور آماده می کنند.

  • جمع بندی

داوطلبان لازم است در روز های آخر به مرور خلاصه های خود پرداخته و مطالب را جمع بندی کنند. زیر هر چه روز برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نزدیک تر می شود، استرس و نگرانی داوطلبان بیش تر می شود.

نحوه مطالعه در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد

نتیجه گیری

در این مقاله ما نحوه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402 و روش های مطالعاتی را برای داوطلبانی که در تهیه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402 مشکل داشتند، ارائه کردیم.

اگر سوالاتی در ذهنتان ایجاد شده که هنوز پاسخی برای آن نیافته اید، پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید و از خدماتمشاوره تخصصی تحصیلیآویژه استفاده کنید.مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتاولین کاری که باید در برنامه ریزی کنکور کارشناسی انجام داد چیست؟

اولین کار در تهیه برنامه، تعیین اهداف می باشد.

سوال علامتچگونه از ضرایب دروس مقطع کارشناسی مطلع شویم؟

با دانلود دفترچه ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد از ضرایب دروس مطلع شوید.

سوال علامتروش های مطالعاتی کدامند؟

یادگیری مفاهیم، خلاصه برداری، مرور مطالب، تست زنی و جمع بندی می باشد که در بالا به آن اشاره شد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید