نحوه مطالعه دروس زیست برای کنکور سراسری 1402

زیست کنکور

زیست از جمله دروس مهم در گروه تجربی است و برای این گروه آزمایشی درصد بالا برای این درس دقیقا معادل با افزایش قبولی آن ها خواهد بود، به همین منظور در این مطلب به نحوه صحیح مطالعه این درس و منابع آن خواهیم پرداخت .

نحوه مطالعه زیست درکنکور

اول از هر چیز توجه به این نکته که در زیست شناسی تنها با تکرار و تکرار به تسلط خواهیم رسید ، ضروری است. زیست کنکور متشکل از 30 فصل می باشد و در صورتی که نظم ذهنی قوی ای داشته باشیم ، رسیدن به یک درصد عالی ساده است .

فصل های زیست کنکور را می بایست به چند دسته تقسیم کرد :

  1. بدن انسان : شامل 10 فصلیعنی ثلث حجم کنکور که از اهمیت زیادی برخوردار است. فصل های 4 تا 8 دوم و 1 تا 4 و 11 سوم . این فصل ها باید به صورت ترکیبی با یکدیگر مطالعه شوند .مانند فصل 4 دوم با 4 و 11 سوم. در این فصل ها با دستگاه های مختلف بدن انسان آشنا میشویم و ارتباط دادن این ارگان ها به یکدیگر نکته ای کلیدی است .
  1. ژنتیک : فصول 5 تا 8 سوم وفصل 5 پیش دانشگاهی،این 5 فصل 1/6 دیگر مطالب را شامل می شود . این بخش شامل چرخه ی سلولی و میتوز و میوز بوده که برخلاف بخش قبلی مفهومی تر بوده و حفظیات به نسبت کمتری دارد و زدن تست بسیار ، در به تسلط رسیدن نقش پر رنگی دارد.

پس ازآن ژنتیک مندلی و ژنتیک جمعیت را داریم که هر ساله حدود 4 تست را به خود اختصاص می دهند که با زدن تست زیاد به راحتی این 4 تست ساده و روتین ، قابل پاسخگویی می باشند.

  1. پروتئین سازی و ژن : فصل 1 و 2 پیش دانشگاهی .این فصل ها نیز نیاز به فهم بسیار دارند و حل تست های مفمهومی بسیار کمک کننده است.
  1. رفتار و پیدایش حیات :

فصل های 3 و 4 و 6 و 7 پیش دانشگاهی . فصل های 3 و 4 به نسبت فصل هایی حفظی و فرار هستند و تکرار متن کتاب درسی میتواند بسار مفید واقع شود. اما فصل های 6 و 7 ترکیبی از حفظیات و مفاهیم اند که میبایست علاوه بر مرور زیاد متن کتاب درسی به تست زدن هم توجه داشت .

  1. گیاهی : فصل های 9 و 10 سوم و فصل 8 پیش دانشگاهیاین فصل ها نیز ترکیبی از مفاهیم و حفظیات اند که زدن تست های تالیفی جدید میتواند راه گشا باشد .
  1. ویروس ، باکتری ، …..

فصل های 9 ، 10 و 11 پیش دانشگاهی که بسیار حفظی و فرار بوده و باید تا آخرین روز های قبل از کنکور دوره شوند . خلاصه نویسی در این 3 فصل بسیار مفید است.

7. مقدمه : شامل 3 فصل اول زیست شناسی سال دوم که مفاهیم پایه ای بسیار مهمی دارند که باید تفهیم شوند .

این 7 دسته کل زیست کنکور را شامل می شوند و اگر داوطلب مطالب هر دسته را با هم مطالعه کرده و سعی در ترکیب و تعمیم آن ها با یکدیگر داشته باشد ، به راحتی به نتیجه ی ایده آل در کنکور سراسری خواهد رسید. الان می خواهیم مطالعه ی دسته بندی ها رو با هم بررسی میکنیم :

اول از همه تسلط بر متن کتاب درسی 3 فصل اول سال دوم بسیار مهم است. اولویت در این سه فصل تسلط و مفهومی خواندن متن کتاب درسی است. پس از آن با دستگاه های بدن انسان که خود 10 فصل را شامل میشود ادامه می دهیم. در این فصل ها باید میان تست و متن کتاب درسی تعادل برقرار شود. در مرحله ی بعد مطالعه ی مباحث ژنتیک مفید است که باید بیشتر در این مرحله بر روی تست متمرکز شد .

تا اینجا کل سال دوم و کل سال سوم بجز مبحث گیاهی مطالعه شده اند . پس از آن مبحث پروتئین سازی و ژن که به بحث ژنتیک مربوط است را مطالعه میکنیم که باز هم تست محور است. بعد از آن وارد مبحث گیاهی میشویم که مطالعه ی درسنامه های قوی و تست بسیار میتواند راهگشا باشد . بعد هم به ترتیب مباحث پیدایش و گسترش حیات سپس رفتار شناسی و در آخر هم مبحث حفظی ویروس ، باکتری و …. را مطالعه میکنیم .

در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوصنحوه مطالعه درس ادبیات یا سایر دروس نظیرریاضی، شیمی ،فیزیک،عربیو …دارید هم اکنون تهران 9099071985 و سایراستانها 9099071985تماس حاصل فرمایید .

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نحوه مطالعه دروس زیست برای کنکور سراسری 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید