تاثیر موسیقی در یادگیری زبان

تأثیر موسیقی در یادگیری زبان

تأثیر موسیقی در یادگیری بر هیچ کس پوشیده نیست. این هنر جذاب خود به تنهایی در عملکرد مغز تأثیر بسیار زیادی می­ گذارد و باعث می­ شود ذهن فعال­ تر عمل کند. تعداد فعالیت­ هایی که تمام مغز را درگیر خود کند محدود است.

گوش دادن به موسیقی یکی از آن­ فعالیت ­ها است. این فعالیت لذت ‌بخش، مغز را به خوبی نرمش می ­دهد و موجب تقویت حافظه می ­شود. پژوهش­ های انجام‌ شده نشان داده است که این فعالیت باعث فعال شدن نقاط احساسی، محرکی و خلاقیت مغز می­ شود.

حتماً می ­دانید استرس در یادگیری خلل ایجاد می ­کند؛ یکی از راه‌ حل‌ های خلاص شدن از استرس گوش دادن به موسیقی است. موسیقی­ های ملایم استرس را کاهش می­ دهد.

افسردگی انسان را از زندگی و هدف دور می­ کند و موجب کاهش عملکرد مغز می­ شود. گوش دادن به موسیقی شاد و فرح بخش، باعث می ­شود هورمون دوپامین که هورمون شادی بخش در مغز است، ترشح شود و همین موضوع می­ تواند و افسردگی را درمان کند. درمان افسردگی یادگیری را بهبود می­ بخشد.

تاثیر موسیقی در یادگیری زبان

تأثیر موسیقی در یادگیری زبان

تاثیر موسیقی در زبان را نمی توان نادیده گرفت. موسیقی حاوی شعری به زبان دیگر است که تأثیر بسیار زیادی در یادگیری آن زبان دارد. ترانه این موسیقی­ ها دارای کلمات و اصطلاحات مفید ‌‌‌و ‌‌به ‌روزی هستند؛ به همین دلیل گوش دادن به آن در فهم شنیداری و تلفظ شما تأثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت.

کلماتی که در متن ترانه یاد می­ گیرید، به دلیل اینکه در جمله و با آهنگ شنیده­ اید، در ذهن شما هک شده و هیچ‌ وقت فراموش نخواهید کرد.

پونزتأثیر موسیقی در یادگیری زبان، به طور خلاصه شامل موارد زیر می­ شود:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

گسترش دایره لغات با موسیقی

می­ توان اصلی ­ترین تأثیر موسیقی در یادگیری زبان را در گسترش دایره لغات دانست. رابطه بسیار قوی بین موسیقی و حافظه وجود دارد؛ به همین دلیل شنیدن کلمات و آموختن آن­ ها در موسیقی چنان مؤثر است که می­ توان گفت فراموش کردن آ­ن ها غیرممکن خواهد بود.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که آموختن زبان و وقت گذاشتن برای آن سخت است، اما تنها با گوش دادن موسیقی و ترانه آن، می­ توان زبان آموخت. پژوهشی در دانشگاه ادینبورگ انجام شد که نشان داد خواندن آهنگین کلمات یا عبارات به یک زبان خارجی، باعث می­ شود که فرد دو برابر بهتر به آن زبان صحبت کند.

تاثیر موسیقی در یادگیری زبان

مشکل تلفظ حل شدنی است

تلاش برای یادگیری تلفظ صحیح کلمات جدید خارجی، برای بسیاری از افراد، اضطراب ‌آور و نگران ‌کننده است. معمولاً زبان­ آموز ­های نوجوان و بزرگ‌ سال بیشتر از زبان ‌آموز های کوچک با این موضوع مشکل دارند.

زمانی که زبان­ آموز همراه با موسیقی و ترانه می­ خواند، ناخودآگاه روی تلفظ کلمات تمرکز می­ کند. تمرکز روی تلفظ کلمات و خواندن ترانه همراه با موسیقی یک تمرین عالی برای بهبود تلفظ زبان است.

به وسیله موسیقی با دیگر فرهنگ­ ها آشنا شوید

موسیقی و گوش دادن به ترانه در آشنایی با فرهنگ آن زبان تأثیر بسیار زیادی دارد. همین آشنایی موجب می­ شود شما در ارتباط گرفتن با افراد آن فرهنگ کمتر با مشکل روبه ­رو شوید.

همچنین، به شما کمک می­ کند تا موضوعی برای حرف زدن با انسان­ هایی که به آن زبان صحبت می ­کنند داشته باشید. مکالمه با افرادی که آن زبان، زبان مادری آن­ ها است در یادگیری آن زبان به شما خیلی کمک می­ کند.

در موسیقی از زبان محاوره ­ای استفاده شده است

شعر موسیقی­ ها همیشه دارای اصطلاحات و لغات مفید و تازه هستند. از آنجا که مخاطبان این ترانه ­ها مردم عادی هستند که در همان فرهنگ و زبان رشد یافته­ اند، اصطلاحات، جملات و لغات استفاده شده در آن­ها به صورت عامیانه و محاوره­ ای هستند. یادگیری زبان محاوره و اصطلاحات هر زبان بدون موسیقی و فیلم در آن زبان اتفاق نمی­ افتد.

تاثیر موسیقی در یادگیری زبان

موسیقی کلمات، جملات و اصطلاحات را در ذهن شما ثبت می ­کند

بسیاری از جملات و اصطلاحات در طول یک ترانه چندین بار تکرار می­ شوند؛ همین امر باعث می شود که کلمات، جملات و اصطلاحات مورد نظر در ذهن شنونده باقی بماند. به همین دلیل است که موسیقی قدرت خاصی برای تثبیت موارد گفته شده، در مغز را دارد.

تمام این مسائل به زبان­ آموز کمک خواهند کرد تا از طریق حفظ شدن لغات و اصطلاحات، آن زبان را راحت ­تر بیاموزند؛ در واقع، بعد از مدت کوتاهی، فراموش کردن آن اصطلاحات غیرممکن است.

موسیقی خود یک زبان است و روح دارد

موسیقی خود یک زبان است و روح دارد و در کنار ترانه، درک ترانه را آسان می ­کند. به طور مثال هنگامی که یک موسیقی همراه با ترانه از یک زبان کاملاً ناآشنا می شنوید، ممکن است بتوانید حدس بزنید موضوع ترانه چیست؛ این اتفاق بر اساس زبان موسیقی اتفاق می ­افتد.

رابطه روح انسان با روح موسیقی عمیق، قدرتمند و پر مزیت است. همین موضوع موجب می­ شود اگر قسمتی از ترانه را از نظر معنی نفهمیم، روح ما آن را درک کند و همین امر در آموختن زبان آن ترانه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

گوش دادن به موسیقی دردسر زیادی ندارد

یکی از مشکلات افراد در یادگیری زبان، نبود زمان کافی برای کلاس و مطالعه است. اما گوش دادن به موسیقی در بیشتر امکان پذیر است؛ به همین دلیل موسیقی در یادگیری یک زبان دیگر کم دردسر است.

در هنگام گوش دادن به ترانه یک موسیقی نیاز نیست زمان جداگانه­ ای اختصاص داده شود، زیرا می توان هنگام پیاده ­روی، رانندگی، ظرف شستن و … موسیقی گوش داد. علاقه شما به یک موسیقی نیز باعث می­ شود آن را بارها گوش کنید تا تمام کلمات و جملات آن را حفظ شوید.

تاثیر موسیقی در یادگیری زبان

در نظر گرفتن مرزهای کلمات و جملات

هر کسی، هنگام صحبت کردن به زبان مادری خود، بین کلمات مکث نمی­ کند. اما هنگامی که صحبت کننده بخواهد به زبان غیر از زبان مادری صحبت کند معمولاً دچار مشکل می­ شود. این امر برای یک سخنران غیربومی یک چالش محسوب می­ شود.

اخیرا پژوهشی انجام شده که نشان می­ دهد، هنگامی ­که کلمات با موسیقی تنظیم شده باشند، فرد سریع ­تر کلمات را از هم متمایز می­ کند و مکث او بین کلمات کمتر می­ شود.

سخن پایانی

تأثیر موسیقی در یادگیری زبان فراتر از نکات گفته شده است. موسیقی عضو جدایی‌ ناپذیر از روح و زندگی انسان است؛ همچنین رابطه عمیقی بین انسان و موسیقی وجود دارد. همین امر می‌ تواند بر احساسات انسان تأثیر گذاشته و آرامشی به وجود آورد که یادگیری را برای او آسان ‌تر کند.

موسیقی کلیدی برای بازگشایی قلب و روح ما است و هر آنچه با موسیقی همراه باشد لذت ‌بخش خواهد بود. یادگیری در کنار موسیقی ضمن آسان­ تر شدن لذت ‌بخش می­ شود.

اگر در زمینه یادگیری زبان هر گونه سوال و مشکلی داشتید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و تمامی سوالات و مشکلات خودتان را با آن ها در میان بگذارید و راهنمایی های علمی و تخصصی دریافت کنید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

تاثیر موسیقی در یادگیری زبان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

سه شنبه

1403/1/14

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید