راهنمای کامل تغییر رشته در دبیرستان

راهنمای کامل تغییر رشته در دبیرستان

سال ها پیش، زمانی که در دوران دبیرستان بودم، بعد از انتخاب رشته متوجه شدم که توانایی خواندن این درس ها را ندارم و بسیار از انتخابم پشیمان بودم. راستش را بخواهید تقصیر من هم نبود!

از همان ابتدا که می خواستم پایم را در اولین سال دبیرستان بگذارم، در گوشم خوانده بودند که تو باید دکتر شوی؛ اما از وقتی که پایم را در کلاس های درس گذاشتم، فهمیدم که این رشته به روحیات من نمی خورد و کلا ذهنم جای دیگری ست و دلم انتخاب دیگری را می خواهد. بعد از کلی کشمکش با خودم، بالاخره دلم را به دریا زدم و تصمیم گرفتم بروم دنبال آن چه که دوست دارم.

شاید افراد زیادی باشند که شرایط من را تجربه کرده باشند و شاید تمامی افراد جرات تغییر رشته را نداشته باشند. حقیقت این است که باید چیزی را دنبال کنیم که ما را خوشحال می کند و بی علاقگی به یک رشته، شما را از درس خواندن زده کرده و مانع پیشرفت می شود.

همچنین اگر بخواهیم در امتحانات و کنکور موفق شویم، قطعا بدون علاقه نمره و نتیجه عالی نخواهیم گرفت؛ اما تغییر رشته در دبیرستان، آن چنان هم که می گویند سخت نیست و شرایط و قوانین خاص خودش را دارد!

در ادامه مقاله به مدارک و اصولی که باید برای تغییر رشته طی کنید را باهم بررسی می کنیم؛ لطفاً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نحوه و شرایط تغییر رشته در دبیرستان

برای تغییر رشته در دبیرستان، بهتر است اول از مسیری که الان هستید و مسیری که قصد دارید طی کنید، مطمئن شوید؛ چرا که این مسیری که قصد دارید انتخاب کنید، مسیر بازگشت ندارد. برای این منظور بهتر است با مدیر و مشاور مدرسه تان مشورت کنید و تصمیم نهایی را بگیرید. پس از گرفتن تصمیم نهایی، مواردی را که نیاز است برای تغییر رشته انجام دهید، در ادامه این مقاله برای تان آورده ایم.

  • برای تغییر رشته نیاز است تا والدین شما از تغییر رشته شما رضایت داشته باشند. برای این کار، فرم نمونه برگ را که برای تغییر رشته تهیه شده است را امضا کنید و همراه با تائید والدین و دانش آموز آن را به مسئول تغییر رشته در مدرسه دهید. توجه کنید که این نمونه برگ را باید تا حداکثر دو هفته پیش از شروع امتحانات خرداد ماه و یا شهریور ماه با امضای ولی و دانش آموز تحویل دهید.
  • نمونه برگ را در ۲ نسخه تکمیل و امضا نمایید و یک نسخه را نزد خود نگاه دارید و یک نسخه را جهت درج در پرونده دانش آموز تحویل مسئول مربوطه دهید.
  • برای تغییر رشته در دو مرحله خرداد ماه و شهریور ماه نیاز است تا فرم های جداگانه پر کنید و تحویل مدرسه بدهید.
  • بعد از تکمیل فرم درخواست نیاز است مشاور واحد آموزشی (مدرسه) دانش آموز و هم چنین آموزش و پرورش منطقه، تغییر رشته را تائید کنند.
  • اگر در مدرسه شما به هر دلیلی مشاور تحصیلی وجود نداشت، مسئولیت تائیدیه کتبی تغییر رشته، بر عهده مدیر واحد آموزشی می باشد.
  • بعد از اینکه تغییر رشته انجام دادید، واحد آموزشی باید نمونه معرفی نامه برای دانش آموز تنظیم کند تا دانش آموز بتواند در امتحانات بعد درخواست تغییر رشته شرکت کند.
  • اگر رشته دلخواه شما در مدرسه‌ اتان موجود است، کار شما آسان‌ تر خواهد شد؛ زیرا نیازی نیست به یک واحد آموزشی دیگر برای امتحان دادن معرفی شوید و می توانید امتحانات را در همان واحد آموزشی که مشغول هستید، سپری کنید.
  • در صورت موجود نبودن رشته درخواستی در مدرسه تان، می توانید از مدیر مدرسه تان در خواست کنید که با برگه معرفی نامه شما را به واحد آموزشی که رشته دلخواه شما موجود است، معرفی کند. برای این منظور، نیاز است شما نمونه برگ را پر کنید و واحد آموزشی مورد نظرتان را تعیین کنید.
  • بعد از اینکه درخواست شما توسط آموزش و پرورش تائید شد، شما باید برای تغییر رشته امتحان بدهید و این امتحان توسط مدرسه از شما گرفته خواهد شد. نتایج این امتحان در نمون برگ به مسئول تغییر رشته در واحد آموزشی تان بدهید.
  • شما می توانید در امتحانات هر دو رشته (رشته مبدا و مقصد) شرکت نمایید.
  • تنها دو فرصت خرداد و شهریور ماه برای کسب نمره قبولی برای تان وجود خواهد داشت.

نحوه و شرایط تغییر رشته در دبیرستان

شرایط تغییر رشته پایه دهم به یازدهم

برای تغییر رشته ابتدا باید فرم هدایت تحصیلی به نمره کسب شده دقت شود؛ دانش آموزانی می توانند تغییر رشته دهند، که حد نصاب نمره لازم را در رشته دلخواه بدست آورده باشند!

امکان تغییر رشته از شاخه نظری (ریاضی، تجربی، انسانی و علوم و معارف اسلامی) به شاخه های هنرستان (فنی و حرفه ای و کار دانش) وجود دارد.

همچنین دانش آموزان می توانند به صورت درون شاخه ای نیز تغییر رشته دهند؛ به عنوان مثال امکان تغییر رشته از تجربی به انسانی وجود دارد.

تکمیل فرم تغییر رشته

فرم تغییر رشته در سامانه سناد دانش آموزی وجود دارد. دانش آموزانی که تصمیم به تغییر رشته دارند، باید حداقل باید 2 هفته قبل از شروع امتحانات خرداد و یا شهریور این فرم را در دو نسخه پرینت گرفته و هر دو را کامل کرده و پس از امضای ولی به مدیر یا مشاور مدرسه تحویل دهند.

این فرم ابتدا توسط مدیر تایید شده سپس اداره آموزش و پرورش منطقه، ناحیه و یا شهرستان نیز آن را تایید می کند و در قالب فرم (ب) به مدرسه ارسال می کند. اگر رشته مورد نظر در مدرسه نبود از طرف اداره آموزش پرورش یک مدرسه دیگر برای دانش آموز معرفی می شود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مواد امتحانی تغییر رشته دهم به یازدهم

دانش آموزانی که متقاضی تغییر رشته هستند، باید در دروس تخصصی آن پایه امتحان بدهند و قبول شوند. در جدول زیر به معرفی این دروس می پردازیم.

ردیف

عنوان رشته

عناوین دروس تغییر رشته دهم به یازدهم

1

ریاضی فیزیک

ریاضی 1، هندسه 1، فیزیک 1، شیمی 1

2

علوم تجربی

ریاضی 1، فیزیک 1، شیمی 1، زیست شناسی 1

3

علوم و معارف اسلامی

تاریخ 1 (تخصصی رشته)، عربی 1 (تخصصی رشته)، اصول و عقاید 1 (تخصصی رشته)، علوم و معارف قرآنی 1

4

ادبیات و علوم انسانی

علوم و فنون ادبی 1، جامعه شناسی 1، اقتصاد و منطق

5

شاخه فنی و حرفه ای

شرکت در آزمون تمامی دروس اختصاصی، دروس شایستگی فنی و غیر فنی رشته مورد نظر خود شرکت و نمره قبولی را کسب کند.

6

شاخه کار و دانش

شرکت در آزمون تمامی دروس اختصاصی، دروس شایستگی غیر فنی رشته مورد نظر خود شرکت و تا پایان سال یازدهم فرصت دارد که دروس شایستگی فنی (استانداردها) را گذرانده و نمره قبولی کسب کند.

برای دروس عمومی مشترک و دروسی که در پایه قبل گذرانده فرد نیازی به امتحان ندارد و به راحتی می توان آن را تطبیق کرد.

مواد امتحانی تغییر رشته دهم به یازدهم

شرایط تغییر رشته از پایه یازدهم به دوازدهم

مطابق بخش نامه تغییر رشته از پایه یازدهم به دوازدهم تنها به صورت درون شاخه ای و فقط برای رشته های نظری (از جمله ریاضی، تجربی، انسانی و علوم و معارف اسلامی) امکان پذیر است.

فرم تغییر رشته پایه یازدهم نیز در دو نسخه چاپ شده و پس از کامل شدن حداکثر تا 2 هفته پیش از شروع امتحانات خرداد یا شهریور به مدیر یا مشاور مدرسه تحویل دهند.

مدیر پس از تایید به صورت کتبی به اداره آموزش و پرورش ناحیه، شهرستان و یا منطقه پیام می فرستد در صورتی که کمیسیون موارد خاص موافقت کند، اجازه شرکت در امتحانات به او داده می شود. پس از تایید فرم یک نسخه از آن به دانش آموز داده می شود و نسخه دیگر در پرونده تحصیلی او در مدرسه نگهداری می شود.

مواد امتحانی تغییر رشته یازدهم به دوازدهم

دانش آموز باید دروس باقی مانده را در تابستان یا دی ماه امتحان بدهد.

ردیف

عنوان رشته

عناوین دروس تغییر رشته یازدهمبه دوازدهم

1

علوم تجربی

ریاضی 2، فیزیک 2، شیمی 2، زیست شناسی 2

2

ریاضی فیزیک

حسابان 1، هندسه 2، فیزیک 2، شیمی 2

3

علوم و معارف اسلامی

علوم و معارف قرآنی، اصول عقاید 2، عربی (زبان تخصصی رشته) 2، تاریخ 2

4

ادبیات و علوم انسانی

علوم و فنون ادبی 2، جامعه شناسی 2، عربی 2 (زبان تخصصی رشته)، فلسفه 2

تغییر رشته در دبیرستان

جمع بندی

پونز برای تغییر رشته باید:

تیک والدین شما از تغییر رشته شما رضایت داشته باشند و آن را تائید کنند.

تیک نمونه برگ تغییر رشته را پر کنید و به مدرسه و ناحیه آموزش و پرورش تحویل دهید.

تیک تائید این نمونه برگ توسط مدیر مدرسه و رئیس ناحیه یا منطقه

تیک امتحان تغییر رشته

تیک کسب نمره قبولی تغییر رشته

در پایان

همانطور که در موارد بالا ذکر شد، اگر بخواهید تغییر رشته درون شاخه ای انجام بدهید، بسیار آسان است و نیازی نیست در مورد فرایند آن نگران باشید. آنچه که مهم است، علایق و خواسته های شماست که به آن ها برسید و یکی از دلایل موفقیت، علاقه داشتن به کاری است که انجام می دهید.

اگر سوال یا پرسشی در مورد نحوه تغییر رشته دارید، می توانید از مشاوران آویژه بپرسید. برای استفاده از خدمات مشاوره تخصصی تحصیلی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

مشاوران آویژه در این زمینه تخصص دارند و شما را با آگاهی و دلسوزی و صبر بسیار راهنمایی می‌ کنند. اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً با دوستانتان و کسانی که به این مطلب نیاز دارند، به اشتراک بگذارید.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

راهنمای کامل تغییر رشته در دبیرستان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 181 نظر:
  1. سلام برای تغییر رشته فقط باید امتحانات دروس تخصصی رشته ی مورد نظر رو بدیم و قبول بشیم؟
    یعنی نیازی نیست که توی امتحانات نهایی رشته مقصد شرکت کنیم؟ و اینکه فقط نمره اون امتحان تغییر رشته تاثیر داره؟ و معدل رشته قبلی تاثیری نداره؟

    1. با سلام خانم سیری هستم نمره و معدل کتبی رشته جدید تاثیر دارد و اینکه باید در آزمون تغییر رشته شرکت کنید و نمره قبولی کسب کنید و دروس برای هر رشته متفاوت است بطور کلی دروس تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد

  2. سلام اگر بخوایم از تجربی به یه رشته ی نظری دیگه ریاضی یا انسانی تغییر رشته بدیم،
    آزمون تغییر رشته ای که قراره بدیم،همون ازمون نهایی رشته مقصد نیست؟ اگر نیست پس تکلیف اون ۲۰ درصد تاثیر معدل نوبت دوم برای ما چی میشه؟ هنرستان ها که امتحانات نهایی ندارند و برای تغییر رشته مشکل خاصی نیست اما تغییر رشته کلا جدا از امتحانات نهایی رشته مقصد هستش؟

    1. با سلام خانم سیری هستم برای تغییر رشته از پایه یازدهم به دوازدهم رشته ریاضی باید دروس حسابان۱ و شیمی۲ و فیزیک۲ و هندسه۲ مهم می باشد از همین طریق ایجاد سوابق می شود و البته که امسال فقط کتبی ۱۲ هم مهم است برای کنکور

  3. سلام من برای تغییر رشته از پایه یازدهم دروس پایه یازدهم را تابستان امتحان می دهم دروس پایه دهم را کی باید امتحان بدهم؟

    1. با سلام خانم سیری هستم با هماهنگی مدرسه قبل از آغاز سال تحصیلی جدید امتحانات گرفته می شوند

  4. با سلام وقتتون بخیر
    من سال یازدهم انسانی هستم میخوام به دوازدهم تجربی تغییر رشته بدم
    از چند نفر پرس و جو کردم که باید کدوم کتاب ها رو امتحان بدم بعضی ها میگن تو شهریور یازدهم رو امتحان میدم بعضی ها هم میگن دهم و یازدهم
    اگه امکانش است راهنماییم کنید که قراره کدوم پایه رو امتحان بدم ممنون میشم

    1. با سلام خانم سیری هستم دروس آزمون تغییر رشته از یازدهم به دوازدهم رشته ی تجربی این ترتیب می باشد: ریاضی ۲ و شیمی ۲ و فیزیک ۲ و زیست شناسی ۲

  5. سلام من دهم برق ساختمان هستم میتونم تغییر رشته به انسانی بدم؟

    1. درصورتی که در فرم هدایت تحصیلی انسانی را آورده باشید موافقت والدین و مشاور و آمورش و پرورش امکان تغییر رشته هست

  6. سلام من رشته کاردانش هستم ایا از پایه یازدهم میشه رفت رشته انسانی با موافقت مدیران من اصلا به رشته کاردانش علاقه ندارم اگه می شه بگید لطفا خانوادم میگن برو رشته انسانی اگه میشه رفت بگید لطفا زود جواب بدید

    1. با سلام خسزوی هستم باید شرایط معدل بررسی شود

  7. سلام وقتتون بخیر
    من ۱۱ حسابداری هستم و اصلا علاقه ای به رشتم ندارم از اول به تجربی علاقه داشتم الان در طی سال تحصیلی میتونم به رشته تجربی تغییر رشته بدم؟حالا تجربی هم نشد اشکال نداره ولی رشته نظری باشه چون اصلا علاقه ای ندارم به حسابداری واقعا خسته شدم،،، از هدفمم خیلی دور شدم این موضوع خیلی نا امیدم میکنه چیکار کنم میشه راهنماییم کنید لطفاً زودتر جواب بدید ممنون

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم نگران و نا امید نباشید، پس از اتمام یازدهم درخواست تغییر رشته از هنرستان به رشته های نظری بعید و امکان پذیر نمی باشد از طریق مدیر مدرسه جهت پیگیری اقدام کنید

  8. سلام من پایه یازدهم رشته کار دانش هستم به این رشته علاقه ندارم میخواستم ببینم میتونم تغییر رشته به رشته انیانی بدم لطفا زود جواب بدید مرسی زود🙏

    1. سلام در صورت تایید مدیر مدرسه و داشتن نمرات بالا امکان تغیر رشته دارید

  9. سلام یازدهم ریاضیهستم ولی میخام به تجربی تغییر رشته بدم بعضیا میگن میتونم قبل از امتحانات نوبت اول اقدام کنم و دی ماه آزمون بدم ایا درسته؟
    امکان پذیر هست؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم خیر برای اینکار باید تابستان اقدام می کردید از طریق مدیر مدرسه

  10. سلام. رشته دهم من کامپیوتر بود. تغییر رشته دادم و برای یازدهم دارم الان انسانی می خونم. ایا می تونم دوباره تغییر رشته بدم و به همون کامپیوتر برگردم؟

    1. سلام در پایه یازدهم امکان تغیر رشته از اصلی به رشته های کار و دانش و فنی وجود ندارد

  11. سلام ببخشید من فارغ التحصیل تجربی هستم تغییر رشته دادم به انسانی میتونم دوباره تغییر رشته بدم به تجربی؟

  12. سلام وقت بخیر
    من یازدهم انسانی هستم و الان یک و ماه نیم از مهر گذشته میتونم الان تغییر رشته به دهم طراحی دوخت بدم؟!

    1. با سلام و وقت بخیر سیری هستم الان خیلی سخت میگیرند میتوانید از طریق مدیر مدرسه پیگیری کنید ولی بطور معمول امکان پذیر نمیباشد

  13. سلام وقتتون به خیر
    من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم وتغییر رشته دادم به انسانی یعنی دیپلم مجدد گرفتم ولی هنوز امتحانات رو ثبت نام نکردم امکانش هست که بتونم کنکور تجربی بدم یانه؟؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم هنگام ثبت نام باید معدل کتبی وارد کنید

  14. سلام وقتتون بخیر
    من دوازدهم انسانی هستم و اصلا رشتمو دوست ندارم نمیتونم برم فنی حرفه‌ای؟؟؟
    یا اینکه کلا یک سال مدرسه نرم بعدش تغییر رشت
    ه بدم برم دوازدهمو بخونم؟

    1. با سلام در دوازدهم معمولا خیلی سخت امکان تغییر رشته وجود دارد

  15. سلام من سال دهم رشته برق کار و دانش هستم میخواستم بدونم میشه الان یا سال بعد مدرسه ام رو از برق کار و دانش به فنی حرفه ایی برق تغییر بدهم ؟ لطفا جواب دهید

    1. سلام باید وامسال بامعدل بالا بگذرانید ودر خرداد ماه یا بعدش امتحانات دروس لازم بدهید ودرصورت قبولی و..وارد فنی وحرفه ای شوید

  16. سلام وقتتون بخیر ببخشید من الان پایه دهم رشته ی ریاضی هستم و میخواستم تغییر رشته به کامپیوتر فنی خواستم بدونم خرداد ماه بخوام امتحان بدم دیگه لازم نیست درس های رشته ریاضی رو امتحان ؟ ، فقط درس های رشته فنی کفایت میکنه؟

    1. سلام دروس رشته ریاضی سال گذرانده را باید پاس کنید و از پایه 11 تغیر رشتهشما ثبت میشود.

  17. سلام
    اگه دهم رو انسانی خونده باشم تغییر رشته بدم رفته باشم گرافیک برای یازدهم میتونم دوباره تا یه ماه پیشمون شده باشم دوباره برگردم به رشته خودم انسانی !؟

  18. سلام روز خوش من فارالتحصیل رشته انسانیم و بعد دانشگاه رفتم
    اما حالا میخواهم تغییر رشته به تجربی بدم
    چگونه این کارو انجام بدم؟؟؟؟؟؟

    1. سلام میتوانید دیپلم مجدد تجربی بگیرید یا در دانشگاه در صورت تایید دانشگاه درخواست تغیر رشته بزنید.

  19. سلام امسال سال دهم رشته انسانی هستم ولی علاقه زیادی به تجربی دارم…ولی سال نهم حد نصاب رو دریافت نکردم … علوم 19و ریاضی 10شده بودم و کل 18.70 میتونم برای یازدهم تغییر رشته بدم از طریق امتحان و صادقانه بگم سال نهم اصلا درس نخوندم

    1. سلام بله امکان تغیر رشته در پایه یازدهم وجود دارد.

  20. سلام من یازدهم تجربی میخوانم ولی میخواهم به ریاضی تغییر رشته بدهم میخواستم بدونم میشه همین امسال در امتحانات دی ماه درسهای مربوط به تغییر رشته را امتحان بدم و از ترم بعد همین امسال (سال یازدهم)رشته ریاضی را ادامه بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام درخواست خود را به مدرسه اعلام کنید در صورت پذیرش مدرسه این امکان را دارید.

  21. سلام من یازدهم تجربی میخوانم ولی میخواهم به ریاضی تغییر رشته بدهم میخواستم بدونم میشه همین امسال در امتحانات دی ماه درسهای مربوط به تغییر رشته را امتحان بدم و از ترم بعد همین امسال (سال یازدهم)رشته ریاضی را ادامه بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام به مدرشه درخواست بدهید در صورت پذیرش این امکان برای شما وجود دارد.

  22. سلام من امسال تازه کلاس یازده هستم و رشته من کامپیوتر هست آیا میتوانم برای کلاس 12به رشته مکانیک تغییر بدم

    1. سلام خدمت شما، با تایید مدیر مدرسه و آموزش و پرورش بله امکان تغییر رشته را دارید. البته تغییر رشته در سال دوازدهم با سخت گیری بیشتری امکان پذیر است. بهتر است برای نیمسال دوم تحصیلی درخواست تغییر رشته خودرا ثبت کنید.

  23. سلام من دهمم تولید محتوای الکترونیک هستم و میخام که سال بعد برم نرم افزار برم اگه بخوام بخونم پایه دهم نرم افزار باید کجا امتحان بدم؟ و بنظر شما کارودانش کامپیتور بهتره از نظر درسی یا فنی حرفه ای

    1. سلام خدمت شما، اینکه کجا امتحان دهید را آموزش و پروش منطقه مشخص میکند و بنده اطلاعی ندارم. راجب سوال دوم با مشاوران ما تماس بگیرید. سوالات بسیار کلی است و نمی توان در قالب چند خط جواب داد.

  24. سلام وقت بخیر

    من سال دهم در رشته فنی ساختمان تحصیل میکردم و آخر سال امتحان تغییر رشته دادم به فنی کامپیوتر و قبول شدم و یازدهم و دوازدهم رو کامپیوتر خوندم ولی دروس تخصصی سال دهم رو امتحان ندادم و قبول نشدم.

    الان برای ثبت نام در دانشگاه آزاد و گرفتن دیپلم نیاز هست دروس تخصصی دهمم که رشتم ساختمان بود رو امتحان بدم و قبول بشم یا نیازی نیست به امتحان؟

    1. سلام خدمت شما، اگر آموزش و پرورش برای تایید دیپلم و صدور آن مانعی برای شما ایجاد نکرده ، خیر نیاز نیست. به آموزش و پرورش مراجعه کرده و سوال را مطرح کنید.

  25. سلام من دهم ریاضی هستم میخوام واسه سال بعد به کامپیوتر تغییر رشته بدم چگونه باید اینکاررو انجام بدم راهکارش چیست لطفا راهنماییم کنید

    1. از طریق مدرسه به مدرسه مورد نظر برای رشته کامپیوتر درخواست بدهید.

  26. با سلام من از دهم ریاضی به یازدهم گرافیک (فنی) تغییر رشته دادم ، و دروس عمومی همش و تخصصی کلاس دهم گرافیک رو قبول شدم اما دروس تخصصی رشته قبلی یعنی رشته ریاضی رو قبول نشدم ، لازمه این ها رو قبول بشم تا دیپلم بگیریم یا اجبار نیست؟

  27. سلام خسته نباشید من پایه دوازدهم کاردانش هستم علاقه ندارم میتوانم در بزرگسالان انسانی یا تجربی بخونم

    1. سلام میتوانید به آموزش و پرورش درخواست دهید و دیپلم مجدد در رشته انسانی بگیرید.

  28. سلام خسته نباشید من پایه یازدهم معارف هستم خواستم بدونم میتونم برای تغییر رشته به انسانی درخواست بدم و در چه صورتی کمیسیون تغییر رشته اجازه نخواهد داد چون بهم گفته بودند ممکنه کمیسیون قبول نکند.

    1. در صورتی که دانش اموز سطح الف باشید و نمرات قابل قبول در دروس مورد ازمون خود بدست اورید امکان پذیر میباشد

  29. سلام من کلاس نهم هستم . یه درس عربی رو افتادم و خوشبختانه تونستم نمره بیارم و قبول شم الان همه مدرسه های فنی و کاردانش پر شدن و تنها راهم رفتن به انسانیه اونم با فرم ۶ امضا
    اینجا چندتا سوال برام پیش اومد
    میتونم بعد از انسانی برم به رشته های مربوط به کامپیوتر توی کاردانش؟
    بعد از تغییر رشته باید دوباره دهم رو بخونم یا میرم یازده؟

    1. سلام میتوانید دهم انیامی بخوانید سال یازدهم تغیر رشته دهید.

  30. سلام من دهم حسابداری هستم و در هدایت تحصیلی رشته تجربی را نیاوردم و می خوام تغییر رشته بدم به تجربی و دروس تخصصی تجربی را نمیدونم از کجا باید تهیه کنم

  31. سلام من دانش آموز پایه تجربی هستم میخواستم تغییر رشته بدم یازدهم به دوازدهم. رشته بنده در حال حاضر تجربی هستش میخوام برم تجربی بعد امکان داره در وسط سال دوازدهم تغییر رشته داد از تجربی بری به دوازدهم .

    1. سلام .خیر امکان تغییر رشته در خین پایه دوازدهم وجود ندارد.

  32. سلام من الان قراره برم یازدهم تجربی.
    اگه بعد از اتمام یازدهم، تغییر رشته بدم به ریاضی، دقیقا چه درسایی رو باید امتحان بدم و اینکه باتوجه به تاثیر ۶۰ درصدی معدل تو کنکور ۱۴۰۴ واسه کنکور مشکلی ایجاد میکنه؟ چون با اینکه درسم مخصوصا ریاضیم خوبه ولی میترسم برای اینکه حسابان و هندسه اینا رو باید بخونم به مشکل بربخورم. لطفا اگه امکانش هست همینجا بگید باید چه کاری انجام بدم.

  33. سلام وقت بخیر
    من برای امتحان تغییر رشته شهریور مریض بودم و نتونستم که شرکت کنم اگر به مدرسه مراجعه کنم ازم امتحان مجددگرفته میشه گواهی دارم و غیبتم موجهه

    1. به مدرسه و اداره آموزش پرورش محل سکونت مراجعه فرمایید

  34. سلام من پایه دوازدهم هستم میخواستم بدونم که آیا میشه دوباره از پایه دهم شروع کرد (لطفاً جوابم رو بدین)

  35. سلام وقتتون بخیر
    من دیپلم تجربی امسال گرفتم میخوام کنکور انسانی بدم . امکانش هست. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام بله میتوانید در کنکور انسانی شرکت کنید.در صورت نیاز ترمیم معدل برای دروس انسانی انجام دهید.

  36. سلام کلاس دهم تجربی هستم میخاستم که تغییر رشته بدم به کامپیوتر و فرم را کامل پر کردم ولی برای امتحان اصلا کتاب هاشو گیر نیاوردم. و الان منصرف شدم. چگونه فرم تغییر رشته ام را لغو کنم؟ لطفا میشه که رهنمایی کنید.

    1. سلام در صورت شرکت نکردن در امتحان تغیر رشته برای شما لغو میشود

  37. سلام من تغییر رشته دادم از ریاضی به انسانی و الان فقط سه درس ریاضی آمار 1 و تاریخ1 و عربی1 باقی مانده من خواستم بپرسم آیا میتوانم در دی ماه سال دوازدهم و نوبت دوم دوازدهم این امتحانات را بدهم؟
    با تشکر

  38. سلام خسته نباشید من نهمم و تموم کردم و در حال حاضر رشته ی مورد نظرم و قبول نشدم و انسانی ب اوردم رشته ی مورد نظرم تجربی بود و من مجبورم که رشته ای که بهش علاقه ندارمو بخونم و باید انسانی بزنم به نظرتون من باید چیکار کنم تا به رشته ی تجربی تغییربدم خواهش میکنم جواب بدید واقعا تحت فشارم از استرس

    1. برای تغغیر رشته رضایت والدین نیاز است و سپس نمونه برگ تغییر رشته را پر کنید و تحویل مدرسه یا ناحیه اموزش پرورش شوید سپس تاییدیه را دریافت کنید سپس امتحانات تغییر رشته را میدهید و در صورت قبولی تغببر رشته حاصل میشود

  39. سلام من نتونستم تو رشته ای ک میخوام قبول شم و به رشته ی فنی رفتم میشه از رشته ی فنی به رشته ی ریاضی رفت؟

    1. سال تحصیلی مهم است در صورتی که یازدهم به دوازهم باشید امکان پذیر نمیباشد

  40. سلام ببخشید من امسال کلاس نهمم رو گذروندم و بین رشته ریاضی و تجربی موندم که کدوم هارو انتخاب کنم
    و متاسفانه ریاضی الف اومده ولی تجربی ب
    تا اونجایی که میدونم باید صبر کنم تا ظرفیت دانش اموزان الف پر بشه بعد من برم برای ثبت نام
    میخوام بدونم اگر تجربی بزنم ولی ظرفیت پر باشه هیچ مدرسه ای قبول نکنه
    میتونم تغییر رشته بدم برم ریاضی یعنی حق انتخابو دارم یا اموزش پرورش تغییر میده؟؟؟

    1. میتوانید برای تغییر رشته اقدام کنید در صورتی که شرایط را دارا و نمرات قابل قبول را دریافت کنید از طریق مدرسه درخواست دهید

  41. با سلام من علیا ی دانش آموزی هستم که به دلیل بیماری نتونست درسهای دهم را پاس کنه تحت نظر روان پزشک میباشد 6 تا از درسهای دهم‌ مونده یازدهم ثبت نامش کردیم بیماریش اوج گرفت کل سال مدرسه نرفت. حال که حالش رو به بهبودی میخواد ادامه بده ولی میگه که از دهم بخونم چون از دهم هیچی بلد نیستم چطور برم دوازدهم دکترشگفته ریاضی بهش فشار میاره نباید ریاضی بخونه تکلیف چیه. متشکرم.

    1. سلام – بهتر است با پزشک شخصیشان مشورت کنید ولی برای ادامه تحصیل میتوانید با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

  42. سلام
    من دهم ریاضی هستم و قصد تغییر رشته به انسانی رو دارم ولی متاسفانه با این موضوع موافقت نشده دلیلش چی میتونه باشه؟

  43. سلام خسته نباشید.
    حداکثر زمان تکمیل فرم تغییر رشته تا چندم هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر نهایتا تایک ماه بعدازثبت نام

  44. سلام من فارق تحصیلی رشته تصویر سازی هستم میخوام برم رشته طراحی لباس
    میشه بدون کنکور تغییر رشته بدم یا باید کنکور سراسری بدم یا کنکور کاردانی

    1. شما بدون کنکور رشته طراحی لباس در دانشگاه آزاد وپیام نور وغیرانتفاهی و علمی کاربردی میتوانید بخونید

  45. سلام آیا برای تغییر رشته باید در نمره سالیانه قبولی کسب کنیم

  46. سلام ایا باید برای امتحان تغییر رشته باید نمره قبولی در نمره سالیانه دروس رشته خودمون کسب کنیم

  47. سلام من پایه دهم انسانی هستم. تو هدایت تحصیلی کامپیوتر نیاورده بودم. الان میخوام تکرار پایه دهم کامپیوتر برم آیا امکان داره؟

    1. اگر در امتحانات شهریور ماه نمره های لازم را کسب نکرده اید میتوانید در رشته ای امکان تحصیل دارید تحصیل کنید و سپس درخواست تغییر رشته دهید از طریق مدرسه

  48. سلام من از یازدهم تجربی به دوازدهم انسانی تغییر رشته دادم.الان که دوازدهم و تموم کردم و منتظر نتیجه ی امتحاناتمم مدرسه گفته که دروس دهم انسانی رو هم باید امتحان بدم.من هیچ جا همچین چیزی ندیدم این درسته؟

    1. سلام . دروسی که در دهم انسانی هست و در دهم تجربی نیست را بایذ امتحان بدهید.

  49. سلام خسته نباشید ببخشید من کارت ورود به آزمون نمونه دولتی رو برا رشته تجربی گرفتم حالا اگه قبول بشم میشه قبل شروع سال تحصیلی رشتمو عوض کنم ؟

    1. سلام . باید از مدیر مدرسه مورد نظر درخواست کنید.

  50. سلام روزتون بخیر ببخشید من دهم انسانیم و علاقه ای ندارم به رشته ام میخوام برم تجربی برگه هامم پرکردم و همه کارها انجام شده فقط یه سوال داشتم که امتحان با بچه هایی که همون رشته هستند و درسو تجدید شدن هسته یاحوزه و سوالات کلا متفاوته

  51. سلام فک کنم چند تا از درس های انسانی رو افتادم و میخوام شهریور امسال تغییر رشته به تجربی بدم یازدهم هستم آیا بر روی تغییر رشتم تجدید ها تاثیری میزاره

    1. سلام برای تغیر رشته شما باید حداقل نمره ۱۰ را در دروس کسب کرده باشید.

  52. سلام من دهم تجربی هستم و از رشته ای که هستم خوشم نیومد و میخوام تغییر رشته بدم اما خانواده میگن باید بخونی و بعد از دیپلم تغییر رشته بدی به نظر شما باید چیکار کنم چون دوست ندارم دیگه توی این رشته باشم و اینکه مجبورم میکنن اذیتم میکنه برای من هیج مشکلی نی یه ساا برگردم به عقب و تو رسته ای که علاقه دارن درس بخونم ولی نمیفهن

  53. سلام من پارسال نهایی بودم سال نهم و بخاطر مریض بودنم نتونستم امتحانات رو خوب بدم و متاسفانه در رشته ی دلخاهم یعنی تجربی قبول نشدم الان در مدرسه ی فنی و حرفه ای حسابداری میخونم آیا امکان تغییر رشته وجود دارد

    1. سلام من یازدهم هستم و میخوام اتحان تغییر رشته از تجربی به ریاضی بدم مبخواستم بدونم که سوالات توسط مدرسه طرح میشه و توسط مدرسه سعی میشه یا توسط افراد دیگر
      با تشکر

  54. سلام خسته نباشید من در حال حاضر رشته ی تجربی هستم و دهم برای یازدهم میخوام برم ریاضی بعد من از زیست هیچی نمیفهمم و همین الان فهمیدم قبل امتحانات خرداد میتونستم برم به جای زیست هندسه بدم و الان دیره و من باید زیست بدم و فکر کنم که زیست رو میوفتم احتمال زیاد. برای شهریور یکی بهم گفت هم باید زیست اینجوری امتحان بدی هم هندسه که اول تجربی دهم رو قبول شی بعد دهم ریاضی رو بخونی یکی دیگه گفت نه چون فقط دری هندسه و زیست باهم تفاوت داره تو هندسه رو میدی که دهم ریاضی رو پاس بکنی و نیازی یه زیست نیست حتی اگر بیوفتی میشه راهنماییم کنید که کدوم درست هست؟ و یه سوال دیگه توی رشته ی ریاضی اونها یه فصل اضافه تر دارن توی فیزیکشون تجربی یه فصل کمتر آیا بخاطر یه فصل نیاز هست شهریور باز فیزیک ریاضی رو بدم یا نه همون هندسه کافیه خواهشا کمکن کنید ممنون

    1. برای تغییر رشته باید دروس آن رشته را آزمون دهید

  55. سلام
    وقت بخیر
    یه سوال داشتم اگه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم
    من پایه یازدهم تجربی هستم و میخوام تغییر رشته بدم به ریاضی فیزیک
    اواخر فروردین ماه به مشاور مدرسمون اطلاع دادم و ایشون این هفته فرم تغییر رشته رو به من دادن من پر کردم تحویل دادم بعد الان میگن که باید توی شهریور ماه آزمون هندسه ۲ رو بدم و اگه قبول شدم برم دوازدهم ریاضی رو بخونم و شهریور ماه سال بعد امتحان هندسه ۱ رو بدم

    میخواستم ببینم اینطوری برای کنکورم مشکل ایجاد نمیشه ؟
    و اینکه مقدور نیست که شهریور امسال هم هندسه ۱ و هم هندسه ۲ رو امتحان بدم که نمونه برای سال بعد ؟

    1. باسلام این بستگی به توانایی شما داره اگر میتوانید تایم درسی خود را هندل کنید مشکلی براتون پیش نخواهد امد خیر نمیتوانید باهم ازمون بدهید مگر مدرسه موافقت کند

  56. سلام
    من پایه دهم هستم و می‌خوام از کاردانش رشته دوخت به فنی حرفه‌ای رشته طراحی دوخت تغییر رشته بدم و طراحی یاد بگیرم ولی نمیدونم چی کار کنم اگه برم سال یازدهم اونوقت دیگه طراحی دهم رو بلد نیستم که یازدهم هم بتونم طراحی کنم برای تغییر رشته باید کتاب های تخصصی فنی رو یعنی کتاب دوخت و طراحی رو باید امتحان بدم و اینکه کتاب الزامات محیط کار تو کاردانش هم هست توی فنی حرفه‌ای هم هست آیا لازمه دوباره اونو امتحان بدم و اگه این کتاب رو امتحان بدم کل کتاب رو یک جا امتحان میدم

    1. باسلام دروس تخصصی رشته طراحی را باید ازمون بدید و درصورت کسب نمره قبولی میتوانید اقدام کنید‌ به تغییر رشته نیاز به گذراندن دروس عمومی نیست

    2. سلام وقت بخیر من پایه دوازدهم هستم و خرداد و شهریور افتادم و برای دی ثبت نام کردم بزرگسالن رشته ریاضی هستم بعد میخام بدونم الان امکانش هست تغییر رشته بدم به کاردانی برنامه نویسی؟ سایت برای تغییر رشته هنوز باز هست؟

      1. با سلام خانم سیری هستم الان زمان تغییر رشته نمی باشد مخصوصا که شما درحال گذراندن سال دوازدهم هستید

  57. سلام وقتتون بخیر دانش آموز یازده ریاضی هستم
    دهم تجربی خوندم و تغییر رشته دادم.
    الان میخوام مهاجرت کنم میتونم امسال دوباره تغییر رشته بدم و برم تجربی؟

    1. باسلام درصورت پذیرفتن مدرسه که امکانش بسیار کم است

  58. سلام، من یازدهم انسانی هستم ولی هیچ علاقه ای ندارم و درسمم خوبه میخواستم بعد از اتمام دوازدهم برای کنکور تجربی بخونم اما از وقتی تاثیر معدل خیلی زیاد شده به نظرتون بهتره الان تغییر رشته بدم یا با دیپلم انسانی کنکور تجربی بدم؟

    1. شزایط تغییر رشته سخت می شود کنکور مورد نظر خودتونو شرکت کنید
      می توانید با ایجاد سوابق برای رشته ای که می خواهید کنکور دهید برای کنکور رشته جدید آماده شوید

  59. سلام خسته نباشید..
    من ۷ سال پیش اول دبیرستان فقط رشته خیاطی رو آوردم..بعد دیگه اول دبیرستان رو هم نخوندم و ازدواج کردم ..حالا میخوام بدونم امکانش هست دوباره بخونم و رشته انسانی یا تجربی بیارم؟

    1. بله در مدارس غیرانتفاعی اجازه ثبت نام معمولا داده میشود
      در مدارس بزرگسال

  60. من دوازدههم هستم و میخاهم رشته ام رو از انسانی به برق تعغیر دهم میتوانم ایا؟

  61. سلام وقت بخیر من می‌خوام از رشته انسانی به فنی حرفه ای از یازدهم به دوازدهم برم امکانش هست

  62. محمد مهدی حاجبی کیا هستم سال یازدهم ریاضی . فیزیک خوندم والان هم پشیمان هستم آیا راهی برای ی تغییر رشته از یازدهم ریاضی به فنی حرفه هست و خیلی به این رشته علاقه داشتم ولی دیدم که ریاضی رو نمیتونم ادامه بدم به خاطر همین می‌خوام تغییر رشته بدم امکانش هست ولی بعضی ها میگن امکانش نیست باید ریاضی رو ادامه بدی

  63. سلام خسته نباشید پایه دهمم رشته کامپیوتر میخام تغییر رشته بدم هنوز چند ماه به خرداد و شهریور مونده چند تا درس کامپیوتر افتادم میتونم تغییر رشته اعلان بدم

    1. سلام بعد از گذراندن امتحانات این رشته میتئانسد درخواست تغیر رشته بدهید.

  64. سلام من دهم مدیریت خانواده هستم امکان داره بتونم تغییر رشته بدم رشته ریاضی بخونم؟
    من کلاس نهم فقط رشته کشاورزی اوردم!

  65. سلام
    خسته نباشید،من الان کلاس یازدهم انسانی هستم
    و هیچ علاقه ای به انسانی ندارم میخام آخر سال تغییر رشته بدم به رشته تجربی
    آیا امکانش هست؟
    و باید چند تا کتاب امتحان بدم؟
    لطفاً جواب بدین

    1. در مقطع دهم به یازدهم امکانش هست و یازدهم به دوازدهم به سختی

  66. سلام ببخشید من پایه یازدهم هستم و رشته مدیریت خانواده میخونم و رشته من کنکور نداره
    خواستم ببینم آیا میشه کنکور بزنم برم یه رشته دیگه؟ و اینکه چه رشته های میتونم کنکور بزنم؟
    لطفاً جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام محدودیتی ندارد کنکور هر رشته دلخواه را میتوانید شرکت کنید

  67. سلام بعد انجام تعقیر رشته تکلیف درس های که مشترک نیستن مثلا بین فنی حرفه ای و انسانی مثل ریاضی تاریخ و… چی میشه
    و بعد برای کنکور باید چیکار کرد؟ این کتاب هارو مدرسه میده؟

    1. سلام کتاب ها را مدرسه میدهد برای کنکور دروس رشته جدید را میخوانید.

  68. سلام‌بنده سال ۸۱دیپلم ریاضی گرفتم.الان بعد۲۰سال میخوام ادمه تحصیل بدم و وارد دانشگاه بشم.اما باید باید به نظام جدید تطبیق بدم ویه سال دیگه بخونم تا بتونم وارد دانشگاه بشم.خودم علاقه زیادی به محاسبات دارم ولی نمره حفظیاتم بالاترازنمرات تخصصی ام بوده . چون وقفه زیادی افتاده وازطرفی رشته ریاضی درسهای سنگینی داره،اطرافیان میگن که تطبیق بدم به رشته انسانی.الان‌میخوام بدونم علاوه بردروس دوازدهم انسانی چه کتابهای دیگری را باید بخونم.اصلا میتونم درطی یک سال تحصیلی همه اینهارو بخونم.واینکه اصلا این کارمن درسته یانه.واینکه به درسهای جامعه وجغرافیا وازاین قبیل علاقه ای ندارم

    1. سلام ، اگر مدرک پیش دانشگاهی ندارید بله باید دیپلم را تغییر دهید. دروس تخصصی ۳ سال انسانی اعم از فلسفه،اقتصاد و …را باید پاس کنید.هر ترم امکان اخذ ۱۸ واحد را دارید.

  69. سلام من الان یازدهم هستم اگر بخوام پایان امسال برای ورود به پایه دوازدهم از رشته ریاضی به انسانی تغییر رشته بدم باید از سال دهم در رشته انسانی تحصیل کنم یا فقط دوازدهمُ میتونم در رشته انسانی تحصیل کنم؟
    خواهشا پاسخ بدید

    1. سلام
      در صورت تایید اموزش و پرورش یا مدیر مدرسه امکان تغییر رشته وجود دارد

  70. سلام ببخشید من پایه یازدهم فنی هستم آیا امکانش هست پایه دوازدهم رو تغیر رشته بدم برم به علوم انسانی

    1. سلام وقتتون بخیر امکان تغییر رشته در فنی حرفه یازدهم تقریبا غیر ممکن هست ولی حتما با آموزش پرورش و مدیر مدرسه خود صحبت کنید

  71. سلام من دهم برق صنعتی هستم و می‌خوام برم تجربی امکانش هست باید چیکار کنم

    1. سلام وقت بخیر
      در این مقطع فعلی امکان برای شما وجود دارد ،برای اطلاعات دقیق در زمینه سوال تان با کارشناسان ما تماس بگیرید

  72. سلام من انسانی رو تا سوم دبیرستان ادامه دادم الان بز اساس شغلم که خیاطی هست میخوام رشته تحصیلی خودمم تغییر بدن ممنون میشم کمکم کنید

  73. سلام من یازدهم کار و دانش هستم میخام تغییر رشته بدم به انسانی .
    عایا میشه؟
    من از یکی شنیده بودم برای اینکار باید از وزارت نامه بگیرم درسته؟

  74. سلام من پایه نهم هستم ورشته انسانی رفتم می خواهم رشته تجربی برم ولی تافهمیدم انسانی رو دوست ندارم شهریور بود حالا باید چیکار کنم 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥لطفاًجوابموبدید ممنون می شم😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  75. سلام من پایه نهم هستم وواسه دهم ثبت نام می کنم من رشته انسانی رفتم ولی می خوام تغییر رشته بدم برم تجربی ولی تا فهمیدم انسانی رو دوست ندارم شهریوربود حالا باید چیکارکنم😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥لطفاًجوابمو بدید ممنون می شم😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  76. سلام من پایه نهم هستم ورشته انسانی رفتم می خواهم رشته تجربی برم ولی تا فهمیدم انسانی رو دوست ندارم شهریور بودحالا باید چیکار کنم؟😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥لطفاًجوابمو بدید😭😭😭😭😭😭😭

  77. سلام وعرض ادب
    من برای تعغییر رشته باید به مشاور آموزش و پرورش مراجعه کنم تا تایید بشوم چه سوالاتی برای تایید فرم من می پرسند؟

    1. سلام وقتتون بخیر من دهم‌انسانی هستم متاسفانه نمره هدایت تحصیلیم فقط ریاضی نرسید که بتونم برم تجربی و الآن هم با مدیر و مشاوره مدرسه صحبت کردم برای تغییره رشتع که باید فروردین اقدام کنم فقط این کتاب های تخصصی ک قراره امتحان بدم برای خرداد اگع امتحان بدم یک کتابو تجدید بشم بازم مجدد میشه شهریور برا اون کتاب امتحان بدم؟

      1. سلام ، خیر. باید در امتحانات مدنظر قبولی تمام دروس را داشته باشید. البته اگر مدرسه همکاری کنید احتمال اینکه در شهریور مجدد امتحان دهید هم هست.

  78. سلام و عرض ادب و خسته نباشید
    من فردا قراره برای تعغییر رشته به مشاور آموزش و پرورش مراجعه کنم چه سوالاتی از من برای تاییدیه پرسیده می‌شود؟

  79. سلام من تو رشته ی کار دانش هستم پایه یازدهم و میرم دوازدهم میخوام تغیر رشته بدم به فنی امکانش هست؟

    1. سلام وقتتون بخیربرای تغییر رشته در مدرسه یا دانشگاه اطلاع میخواهید؟

      1. سلام من تو هدایت تحصیلی تجربی نیاوردم الان هم دهم هستم میتونم تغییر رشته بدم به تجربی

        1. سلام خدمت شما، با تایید مدیر مدرسه و آموزش و پرورش امکان تغییر رشته را دارید.

  80. سلام خسته نباشید
    من امسال دهم ریاضی هستم و برای سال بعد میخوام تغییر رشته بدم به هنرستان
    ایا لازم هست دروس تخصصی رشته ریاضی رو قبول بشم یا اهمیتی نداره؟

  81. سلام.بنده سال اول انسانیم میخوام سال دوم به حسابداری فنی و حرفه ای تغییر رشته بدم.باید شهریور درخواست بدم؟اخه من از مشاورمون پرسیدم گفت شهریور بیا و اینکه اگه یکی از کتابای رشته ی انسانیو تجدید شدم بازم میتونم تغییر رشته بدم؟

  82. سلام وقت بخیر، من دهم ریاضی هستم قصد دارم به رشته کاردانش تغییر رشته بدم. ایا تکرار پایه میخورم؟ و از دوستم شنیدم گفتن تغییر رشته چون ازاد محاسبه میشه، هزینش چیزی حدود 5-6میلیون تومنه؟ درسته؟

    ممنون از پاسخگوییتون 🙏🏻

    1. سلام عزیزم منم میخوام از انسانی برن ریاضی درسته سخته و اگه معلم بگیری برا درسای تخصیصی خب اونقدر هزینه داره ولی از گوگلم مبشه ک خب هزینه کمی میدی دیگه بعد اینکه بابد کتاباشو بخری کلا یه تومنم بزور هزینش میشه تکرار پابه نمبخوری باید دروس تخصیصی کار و دانشو شهربور امتحان بدی قبول بشی

    2. سلام
      اگه بخواین هنرستان های خوبی مثل هنرای زیبا و.. برین بله تکرار پایه میخورین
      ولی تو هنرستان های عادی میتونین تابستون درسای مربوط بهش رو بخونین و دیگه تکرار پایه هم نمیخورین

  83. سلام من توی رشته انسانی مقطع دهم هستم میخواستم ب کارو دانش تغییر رشته بدم و از دهم دوباره بخونم
    باید چ کار هایی رو انجام بدم

  84. سلام من توی رشته انسانی هستم دهم
    میخوام ب کار و دانش تغغیر بدم و از دهم دوباره بخونم چ کاری باید انجام بدم

  85. با سلام و عرض ادب
    بنده در رشته ای هستم که علاقه ای بهش ندارم و میخواهم تغییر رشته بدم به کاردانش

    1. سلام با ارز ادم خدمت مشاوره محترم
      من در رشته نقشه کشی هستم و پودمان ۲ ریاضی و الزامات رو نگرفتم و باید شهریور امتحان بدم میتونم تغییر رشته بدم

      1. باسلام دوست عزیز باید میزان واحد های مانده و ترم بررسی شود

    2. سلام با ارز ادم خدمت مشاوره محترم
      من در رشته نقشه کشی هستم و پودمان ۲ ریاضی و الزامات رو نگرفتم و باید شهریور امتحان بدم میتونم تغییر رشته بدم

      ح

      1. باسلام دوست عزیز باید میزان واحد های مانده و ترم بررسی شود

  86. سلام من الان ١١ تجربيم
    ميخوام به رشته رياضي تغيير رشته بدم
    تابستون دقيقا چه درسايي رو بايد امتحان بدم
    و چنتان
    و اينكه برا كنكور مشكلي ايجاد نميشه؟
    (درسم خوبه)

    1. سلام طبق چارت درسی و دروس عمومی ، درس های تخصصی ریاضی را امتحان میدهید، برای کنکور موردی ندارد و مانع نیست.

  87. سلام و عرض ادب
    امیدوارم حالتون خوب باشه
    بنده در سال نهم موفق به کسب نمره قبولی برای انتخاب رشته در رشته مورد نظرم در برگه هدایت تحصیلی نشدم
    لذا قصد دارم در آزمون تغییر رشته مورد نظرم شرکت کنم
    اضافه کنم بنده در حال حاضر در رشته حسابداری کاردانش دهم مشغول به تحصیل هستم
    سوالی که در ذهنم وجود داره اینکه آیا من برای تغییر رشته باید ابتدا حتما درس های رشته ای که الان (حسابداری) مشغول به آن هستم را قبول شوم تا بتوان در آزمون تغییر رشته شرکت کنم یا اینکه برای تغییر شاخه/رشته نیازی به نمره قبولی در رشته حسابداری را ندارم ؟؟
    لطفا مرا راهنمایی کنید !!

    1. سلام ، برای تغییر رشته ابتدا باید تمام دروس رشته ی درحال تحصیل را قبول شوید ، بعد از قبولی برای تغییر رشته اقدام کنید.

      1. سلام من دهم فنی هستم میخوام برم انسانی پایه دهم هستم برای رفتن به انسانی باید در همه دروس انسانی قبول بشم یا نه

        1. سلام وقت بخیر
          برای تغییر رشته در دروس رشته انسانی نمره ی قبولی نیاز می باشد

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید