شرایط تحصیلی برای اتباع خارجی در ایران چگونه است؟

شرایط تحصیلی برای اتباع خارجی در ایران چگونه است؟

ثبت نام اتباع خارجی در ایران دارای شرایط و ضوابطی است که در متن زیر به طور کامل به آن پرداخته ایم. لذا از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

شرایط تحصیلی اتباع خارجی در مدرسه

طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس غیردولتی و نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و استثنایی همانند دانش آموزان ایرانی خواهد بود.

طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، مدارک معتبر برای ثبت نام صرفا یکی از موارد زیر است:

گذرنامه دارای پروانه اقامت معتبر

کارت هویت ویژه اتباع خارجی صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

کارت های آمایش ۱۳-۱۴

برگ تردد بین شهری (معادل کارت آزمایش)

دفترچه پناهندگی معتبر صادره از ناجا

دفترچه اقامت معتبر صادره از ناجا

دارندگان مدرک اقامتی ویژه (صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور)

الزامات مدارک هویتی برای دانش آموزان

پونزدانش آموزانی که دارای مدرک اقامتی معتبر هستند، با توجه به شرایط زیر، می توانند ثبت نام کنند:

تیک در صورت وجود ابهام در مدارک هویتی دانش آموز، اولیای وی باید گواهی تایید اصالت و اعتبار گذرنامه و یا دفترچه پناهندگی و اقامت و یا کارت آزمایش از سوی مراجع صادر کننده را ارائه دهند.

تیک مدارک هویتی و اقامتی هر فرد در محدوده همان استان با شهرستان محل صدور معتبر است و دارندگان مجاز به ثبت نام در همان محدوده هستند. (توجه: موارد 1 و 2 توسط ادارات کل امور اتباع خارجی وزارت کشور و ناجا اعلام می شود. در صورت منقضی شدن تاریخ مدارک اقامت دانش آموز قبل از پایان سال تحصیلی، ادامه تحصیل وی بلامانع است.)

تیک دانش آموزانی که مدارک هویتی آنها منقضی شده و یا مدارک هویتی و اقامتی معتبر ندارند، برای ثبت نام و ادامه تحصیل باید کارت حمایت از تحصیل که توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صادر می شود را داشته باشند.

تیک کارت حمایت از تحصیلی شامل مشخصات فردی از طرف ولی دانش آموز و شناسه اختصاصی و عکس دانش آموز و ولی او است. (توجه: کارت حمایت تحصیلی فقط برای یک سال معتبر است.)

شرایط تحصیلی اتباع خارجی در دانشگاه ایران

وزارت علوم تحقیقات فناوری برای تحصیل اتباع خارجی در ایران شرایط و ضوابطی را در نظر گرفته است و هر ساله قسمتی از دفترچه کنکور هر سال به شرایط ثبت نام اتباع خارجی اختصاص می یابد.

در ادامه مطالب به شرایط پذیرش اتباع خارجی در دانشگاه های کشور می پردازیم.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که اتباع خارجی در همه رشته ها نمی توانند تحصیل کنند و همچنین در تمامی شهرهای ایران نیز نمی توانند تردد کنند.

بنابراین اتباع خارجی علاوه بر شرایط پذیرش دانشگاه باید به مواردی که ذکر شد نیز دقت داشته باشند. در صورتی که سوال یا ابهامی در این زمینه دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

رشته های ممنوعه برای اتباع خارجی

شرایط پذیرش اتباع خارجی

اتباع خارجی در زمان ثبت نام کنکور سراسری علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی باید مشمول شرایط زیر نیز باشند:

داوطلب، اقامت قانونی در کشور جمهوری اسلامی ایران را باید داشته باشد.

حداکثر مدت تحصیل مجاز برای دانشجویان اتباع خارجی برای مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور و پیام نور به مدت 5 سال می باشد و در صورتی که بخواهند افزایش سنوات داشته باشند، طبق تصمیم گیری های کمیسیون موارد خاص می توانند از دو نیمسال به جای یک نیمسال استفاده نمایند.

متقاضیان تحصیل غیر ایرانی، مجاز به انتخاب رشته در مناطق غیر مجاز تردد و اسکان اتباع غیر ایرانی مندرج در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نمی باشند و در صورت قبولی در کد رشته مناطق غیر مجاز، قبولی و پذیرش آنان در آزمون ورودی همان سال كان لم یکن تلقی می گردد و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از پذیرش این دسته از متقاضیان معذور خواهند بود.

متقاضیان تحصیل غیر ایرانی پذیرفته شده در مناطق غیر مجاز، می توانند بر اساس کسب حد نصاب نمره علمی، در اولین کد رشته تحصیلی منطقه مجاز، طبق کارنامه قبولی و كاربرگ انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری، ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه های محل پذیرش اوليه كه جزء مناطق غير مجاز محسوب می شوند، ملزم به ارجاع پذیرفته شده غیر ایرانی طی مکاتبه مستقیم به سازمان سنجش آموزش کشور می باشند.

متقاضیان تحصیل در هر يك از رشته هاي تحصيلي، بايد واجد شرايط مقررات و ضوابط پذيرش بوده و محل تحصيل خود را با توجه به ضوابط مربوط انتخاب نمايند، در غير اين صورت قبولی آنان لغو گرديده و از ثبت نام و ادامه تحصيل آنان ممانعت به عمل مي آيد.

در صورت مغایرت شرایط پذیرش و ثبت نام متقاضیان تحصیل با مقررات و ضوابط شیوه نامه در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل با تایید و تشخیص اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی، از ادامه پذیرش و تحصیل متقاضی جلوگيري به عمل مي آيد.

پذیرش متقاضیان تحصیل در رشته هايي كه منجر به ايجاد تعهداتي براي جمهوري اسلامي ايران شود (از جمله تعهدات استخدامي) و رشته هاي خاص و غیرمجاز مندرج در پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور، ممنوع است.

جمهوري اسلامي ايران هيچگونه تعهدي در خصوص صدور مجوز اقامت براي خانواده متقاضیان تحصیل به استثناء همسر و فرزندان دانشجويان ندارد.

متقاضیان تحصیل همانند پذيرفته شدگان ايراني تابع ضوابط و مقررات آموزشي و دانشجويي موسسه آموزش عالي محل قبولي خود خواهند بود.

كليه متقاضیان تحصیل پذیرفته شده آزمون سراسري دوره هاي روزانه (در كليه رشته ها و مقاطع تحصيلي غير پزشكي) موظف به پرداخت شهريه تحصيلي طبق مصوبات هيئت امناي دانشگاه هاي تحت پوشش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري حداكثر تا 80 درصد شهريه دوره هاي نوبت دوم و در گروه پزشكي بر اساس مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي می باشند.

پذيرش اتباع غير ايراني ورودي آزمون های سراسری، دوره هاي بدون آزمون (پذيرش صرفا بر اساس سوابق تحصيلي) پيام نور در مقاطع تحصيلي كارداني، كارشناسي و دكتراي حرفه اي ملزم به دارا بودن مدرك ديپلم از مدارس جمهوري اسلامي ايران و نيز مدارس بين المللي در داخل ايران است.

رشته های ممنوعه برای اتباع خارجی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ثبت نام اتباع خارجی در دانشگاه آزاد

هر سال دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که اتباع خارجی هستند، امکان پذیرش و تحصیل در دانشگاه را فراهم می کند. این پذیرش که در دو نوبت مهر و بهمن صورت می گیرد. این افراد می توانند با در نظر گرفتن کلیه شرایط نسبت به ثبت نام بدون کنکور اقدام کنند.

پس از ثبت نام و ارسال مدارک، معاونت بین الملل دانشگاه آزاد این مدارک را بررسی کرده و داوطلبانی که شرایط لازم را برای تحصیل در دانشگاه موردنظر دارند برای تحصیل انتخاب می شوند.

سایت ثبت نام متقاضیان غیر ایرانی دانشگاه آزاد از طریق سایت www.fstudent.iau.ir انجام می شود و زمان آن از طریق سایت سنجش اطلاع رسانی می گردد.

دانشجویانی که غیر ایرانی هستند، مطابق مصوب دانشگاه شهریه ای برابر با سایر دانشجویان پرداخت خواهند کرد.

رشته های ممنوعه برای اتباع خارجی

فیزیک اتمی

فیزیک هسته‌ای

فیزیک مولکولی (پلاسما)

فیزیک ذرات بنیادی

مهندسی پلاسما

مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)

مهندسی تعمیر و نگهداری (هليكوپتر و هواپیما)

مهندسی هوافضا

مهندسی هوانوردي (خلبانی، ناوبري هواپيما، تعمير و نگهداري هواپيما، خلباني هليكوپتر و مراقبت پرواز)

علوم نظامي

الكترونيك هواپيمايي

تعمير و نگهداري هواپيما

مخابرات هواپيما

مراقبت پرواز

فناوري گرايش مخابرات امن

IT اطلاعات ( مهندسي فناوري ماهواره و مهندسی كامپيوتر (گرايش رايانش امن) ممنوع می باشد.)

جهت مشاوره تخصصی برای پذیرش اتباع خارجی در ایران می توانید با مرکز مشاوره آویژه در هر کجای ایران که هستید تماس بگیرید.

رشته های ممنوعه برای اتباع خارجی

مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غيرايراني

نام استانمناطق ممنوعه
آذربایجان شرقیاقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان تبریز) ممنوع است.
آذربایجان غربیاقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان ارومیه) و سایر اتباع غیر ایرانی در شهرهای مرزی استان ممنوع است.
اردبیلاقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان اردبیل) و اقامت اتباع عراقی در شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار، گرمی، مشکین شهر و نمین ممنوع است.
اصفهاناقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های نطنز، فریدن، فریدون شهر، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، نائین، گلپایگان، خوروبیابانک، اردستان و بخش ابوزید از شهرستان آران و بیدگل ممنوع است.
البرزاقامت اتباع غیرایرانی در کل استان بلامانع است.
ایلاماقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان ایلام) و اقامت سایر اتباع غیرایرانی در شهرستان‌های مهران، دهلران و شهرهای مرزی استان ممنوع است
بوشهراقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های دیلم و گناوه ممنوع است.
تهراناقامت اتباع غیرایرانی در کل استان (به استثنا منطقه خجیر در منطقه ۱۳ شهرداری تهران برای اتباع افغانی) بلامانع است
چهارمحال و بختیاریاقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان شهرکرد) ممنوع است.
خراسان جنوبیاقامت کلیه اتباع غیرایرانی در شهرستان های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان، قائن، زیرکوه، فردوس، سرایان و طبس ممنوع است. اقامت اتباع افغانی در شهرستانهای خوسف و بیرجند مجاز است. اقامت اتباع عراقی در سطح استان (به غیر از شهرستان بیرجند) ممنوع است.
خراسان رضویاقامت اتباع افغانی در شهرستان های مرزی تربت جام، قوچان، تایباد، خواف، سرخس، کلات نادری و درگز ممنوع است.
خراسان شمالیاقامت اتباع افغانی و عراقی در سطح استان (به غیر از شهرستان بجنورد) ممنوع است.
خوزستاناقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستانهای اهواز و گتوند) و اقامت و تردد سایر اتباع غیرایرانی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان ممنوع است. تبصره: اقامت اتباع غیرایرانی دارنده گذرنامه و اقامت معتبر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بلامانع است.
زنجاناقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان زنجان) ممنوع است و صرفاً شهرستان‌های زنجان و خدابنده برای اقامت اتباع عراقی مجاز است.
سمنانتردد و اقامت اتباع غیرایرانی در منطقه گرمسار و ورودی قصر بهرام، مرکز آزمایش معراج یک و منطقه دامغان از جاده جندق به طرف مرکز آزمایش سراج و اقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان ممنوع است.
سیستان و بلوچستاناقامت اتباع افغانی و عراقی در کل استان (به غیر از شهرستان زاهدان) و اقامت و تردد اتباع غیرایرانی در شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک و نیز بخش‌های مرزی شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار ممنوع است.
فارساقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، داراب، ارسنجان، فسا، مُهر، رستم، خنج و نیریز ممنوع است.
قزویناقامت اتباع افغانی در کل استان (به غیر از شهرستان قزوین) ممنوع است.
قماقامت اتباع غیرایرانی در کل استان بلامانع است.
کوردستاناقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان سنندج) و اقامت کلیه اتباع غیرایرانی در بخش مرکزی شهرستان سقز و شهرستان‌های بانه و مریوان و شهرهای مرزی استان (به استثنای مهمان شهرها) ممنوع است.
کرماناقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های عنبرآباد، بافت، منوجان، قلعه گنج، بم، فهرج، رودبار، فاریاب، نرماشیر، کهنوج، جیرفت، انار و ریگان و همچنین اقامت اتباع عراقی در سطح استان (به غیر از شهرستان کرمان) ممنوع است.
کرمانشاهاقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان کرمانشاه) و کلیه اتباع غیرایرانی در شهرهای مرزی استان ممنوع است.
کهگیلویه و بویراحمداقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان یاسوج) ممنوع است.
گلستاناقامت اتباع افغانی در کل استان (به غیر از شهرستان‌های گرگان و گنبد) ممنوع است.
گیلاناقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان رشت) ممنوع است.
لرستاناقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان خرم آباد) ممنوع است.
مازندراناقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان ساری) ممنوع است.
مرکزیاقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های آشتیان، تفرش، فراهان، فرمهین، خمین، شازند، محلات، زرندیه، کمیجان و خنداب ممنوع است.
هرمزگاناقامت اتباع غیرایرانی صرفاً در شهرستان‌های ابوموسی و جاسک ممنوع است.
همداناقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان همدان) ممنوع است.
یزداقامت اتباع افغانی صرفاً در شهرستان‌های خاتم و بافق ممنوع است.

مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غيرايراني

در پایان

اتباع خارجی که در ایران اقامت می کنند، می توانند با دارا بودن شرایط در مدارس ایران تحصیل کنند. این ثبت نام دارای ضوابطی است که در این مقاله به آن پرداختیم! توجه داشته باشید که این داوطلبان باید مقیم ایران باشند؛ برای اتباع خارجی که در کشورهای دیگر زندگی می کنند، این امکان وجود ندارد.

چنانچه در مورد تحصیل اتباع خارجی در ایران سوالی دارید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه صحبت کنید. برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی، می توانید با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتتحصیل در چه رشته هایی برای اتباع خارجی در ایران ممنوع است؟

رشته هایی که با امنیت ملی سروکار دارند، مانند مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن – فناوری اطلاعات گرایش مخابرات امن، فیزیک هسته ای، مخابرات هواپیما مراقبت پرواز و سایر رشته هایی که در این مقاله به آن ها پرداخته شده است.

سوال علامتاتباع خارجی در چه مناطقی نمی توانند تحصیل یا تردد کنند؟

برخی مناطق که در این مقاله به آن اشاره شد، برای اتباع خارجی ممنوعیت تردد دارند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط تحصیلی برای اتباع خارجی در ایران چگونه است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 643 نظر:
  1. مادرم شناسنامه دارد ولی پدرم ندارد) من در مدرسه بزرگسالان ثبت نام کردم(سنم 18سال و نه ماه هست)اما به من گفتند که نمی‌توانیم اتباع خارجی را ثبت نام کنیم آیا راهی هست که من ادامه تحصیل بدم؟اگه راهکاری دارد لطفاً بگید❤️

    1. سلام و احترام. خانم حاجی محمدی هستم. بستگی به شرایط دارد. برگه آمایش یا اقامت قانونی دارید؟ در چه رشته و استانی امکان ادامه تحصیل دارید؟ آخرین مدرک تحصیلی شما چیست؟ باید شرایط دقیق بررسی شود.

  2. به عنوان تبعه خارجی یاکن کرج ایا میتونم در دانشگاه تهران ثبت نام کنم

    1. با سلام شرایط شما نیاز به بررسی دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید

  3. سلام خسته نباشید. بنده اتباع هستم سال آخر معماری داخلی هنرستانم، میخواستم بدونم میتونم با شرط معدل در دانشگاه تهران شمال، کارشناسی ناپیوسته معماری ثبت نام کنم؟ آیا میتونم بعدش وارد بازار کار بشم؟

    1. سلام جزایری هستم. اگر اتباع مجاز هستید در صورت ارائه بدون کنکور این رشته در این دانشگاه میتوانید بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته انجام بدهید و در صورت قبولی ثبت نام کنید.

  4. سلام من اتباع هستم رشته م حسابداری است وسربرگه شماری دارم میتونم با سربرگه شماری برم دانشگاه
    یاکه ن باید پاسپورت هم
    داشته باشیم ؟

  5. سلام من هرچه سعی کردم تماس بگیرم نتونستم واریزی هم انجام دادم

    1. سلام وقت بخیر من اتباع افغانی هستم مدرکم کارت مدرسه ای دانش اموزی هست پایه نهمم میتونم برم رشته تجربی بعدش اگه کنکور قبول شدم برم دانشگاه و اینکه میتونم تو ایران دندون پزشک بشم؟؟

      1. سلام جزایری هستم.در صورتی که اتباع مجاز باشید مانعی ندارد.

  6. سلام اگر اتباع در دانشگاه دولتی قبول بشن رشته پرستاری با پاسپورت چقدر شهریه باید بدن؟

    1. سلام دانشگاه دلتی روزانه هزینه ای بابت تحصیل دریافت نمیکند.

      1. سلام من لیسانس اداره تجارت از افغانستان استم پاسپورت دارم می توانم ماستری خودرا در عین رشته در ایران بخوانم یانه.

        1. با سلام خانم سیری هستم در صورتی که اتباع مجاز باشید می توانید درصورت تطبیق دروس و تایید وزارت علوم ادامه تحصیل دهید

  7. من اهل افغانستانم و سال دهمم پارسال میخاستم تو انتخاب رشته برم هنرستان گرافیک ولی
    مشاور گفت نمیشه چون افغان هستی میشه دلیلش رو بگین چرا نمیشه؟

    1. سلام در صورتی که اتباع مجاز باشید امکان تحصیل در هر رشته دلخواه را دارید.

      1. سلام من اتباع افغانستان هستم امسال دوازدهم تجربی ام پاسپورت خانوار دارم ولی ایران به دنیا نیومدم ولی از کلاس اول اینجا درس خواندم میخواستم بدونم میتونم کنکور بدم و شرایط برای دانشگاه رفتن چجوریه با همین پاسپورت خانوار میتونم دانشگاه ثبت نام کنم چه آزاد چه دولتی یا نه؟
        و اینکه شهریه دانشگاه دولتی برای اتباع برای رشته دندان پزشکی چقدره؟

        1. سلام در صورتی که اتباع مجاز باشید و کد اتباع داشته باشید امکان شرکت در کنکور و قبولی در دانشگاه را دارید. و اتباع برای دانشگاه دولتی روزانه هزینه باید پرداخت نمایند

  8. سلام من سال آخر دبیرستان هستم رشته تجربی می خواستم ببینم بعد کنکور درصورت قبولی میتونم بابرگه سرشماری وارد دانشگاه بشم؟ نه کارت امایش دارم نه پاسپورت!برگه سرشماری دارم اماپدرم کارت امایش داره خودمم متولدایرانم گواهی تولدهم دارم

    1. سلام برای ثبت نام باید کد فراگیر اتباع داشته باشید.

      1. سلام یه من اتباع افغان هستم و درسم رو در افغانستان در حد فوق دیپلم تمام کردم آیا میتونم ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های تهران بدهم و مدارک اقامتی خاص ندارم فقط برگه سر شماری دارم

  9. سلام من دانشگاه دولتی قبول شدم اما هزینه اش برام سنگینه و پدرم تحت نظر بهزیستی هس ایا امکانی وجود داره ک از طریق بهزیستی کمک هزینه دریافت کنم یا سازمان ملل ب من کمک کنه خیلی ممنون اگر پاسخ بدهید

    1. دانشگاه دولتی اگر روزانه باشه هزینه ای نداره

    2. سلام من اتباع هستم فارغ دیپلم میخوام دانشگاه ثبت نام کنم پاسپورت وبرگه سرشماری دارم اقامت ندارم امکانش هست؟

      1. سلام وقت بخیر فردی هستم در صورت داشتن پاشپورت با مراجعه به پردیس بین الملل دانشکدان ازاد یا دولتی میتوان دانشگاه ثبت نام کرد

  10. سلام من اتباع افغان هستم و مدرسه رو تو افغانستان تموم کردم دیپلممو نگرفتم تا بحال آیا میتونم با داشتن مدرک تحصیلی که مدرسه رو تموم کردم کنکور بدم گذرنامه هم دارم اما اقامت ندارم.

    یه سوال دیگه، دارای کدوم شرایط باشم تا بتونم تو رشته پزشکی قبول شم؟

    1. سلام اتباع مجاز باشید میتوانید در کنکور شرکت کرده و در صورت قبولی در رشته مورد نظر ثبت نام داشته باشید.

  11. سلام، یه راهنمای مختصر درباره تحصیل در رشته برنامه نویسی تو دانشگاه های ایران، برای دانشجویانی که در خارج از ایران فارغ‌التحصیل شدن بدین لطفاً…

    1. در مقطع کارشناسی باید مهندسی کامپوتر بخونید

  12. سلام خوبین
    من امسال دوازدهم هستم رشته علوم انسانی
    میخوام برم حقوق
    مدرکم کارته مدرسه ایی دانش اموزی هست
    ایا میتونم کنکور بدم بعد برم دانشگاه؟

  13. سلام خسته نباشید افغان هستم و تو دوره لیسانس موفق ب گرفتن پاسپورت نشدم با کارت امایش میتونم کنکور ارشد روانشناسی بدم و برم دانشگاه؟

    1. سلام در صورتی که اتباع مجاز باشید امکان ثبت نام با کد فراگیریا کارت آمایش را دارید .

  14. سلام من اتباع هستم و کارت محل اقامت‌ وکارت امایش دارم، امسال کلاس نهمم و انتخاب رشته دارم ،و نمراتم خوبن میتونم واسه نمونه دولتی امتحان بدم؟و بعدش تو کنکور میتونم شرکت کنم؟ واینکه میتونم دانشگاه برم رشته وکالت و پروانه نامه بگیرم و بشم وکیل خصوصی؟

    1. سلام خدمت شما، از لحاظ آزمون نمونه دولتی و کنکور سراسری مشکلی ندارید . راجب رشته حقوق هم مانعی وجود ندارد و می توانید در این رشته ادامه تحصیل دهید(به جز مکان های ممنوعه برای اتباع که در دفترجه انتخاب رشته مشخص شده) . درباره پروانه : بعد از طی سلسله مراتب ، احراز هویت، صدور نامه ای مبنی بر بلامانع بودن و مجوز کار ، می توانید شروع به کار کنید.

  15. سلام من الان کلاس دوم دبیرستان هستم میخواستم بدون رشته ی علوم انسانی برای اتباع چه بازار کاری دارد ممنون

    1. سلام با علوم انسانی در رشته های دانشگاهی روانشناسی یا حقوق یا حسابداری و امثال اینها امکان ثبت نام خواهید داشت.

  16. سلام من اتباع افغانسانی استم می خواستم بدونم من در افغانستان تا پایه دهم رو خواندم و مدرک معتبر هم دارم.
    ایا میتوانم پایه یازدهم را در اینجا ادامه بدهم وانتخاب رشته چجوری میشه

    1. در صورتی که تبعه مجاز باشید امکان پذیر میباشد

  17. سلام من ازافغانستان هستم ازرشته پزشکی عمومی فارغ شدم اونجاپنج سال دربیمارستانها کارکردم الآن باآمدن طالبان ایران آمدم.همه مدارک رادارم چجوری میتوانم اینجامیخام ماستری دررشته پزشکی بگیرم ؟

    1. سلام در صورتی که اتباع مجاز باشید با کنکور سراسری امکان تحصیل در دانشگاه در رشته دلخواه را دارید.

  18. سلام من سال دیگه شناسنامه میگیرم واینکه میخوام بدونم از شهریه دانشگاه معاف میشم

  19. سلام من اتباع افغانستان هستم و پاسپورت دارم من فارغ صنف دوازدهم در افغانستان هستم ولی شهادت نامه ندارم و همچنین تعیین رشته هم نشدم میخواستم بپرسم میشه بدون شهادت نامه آماده گی کانکور شروع کنم اگر میشه لطفن بگویید از کدام را ها باید پیش برم

    1. به بخش امور تحصیلی اتباع در آموزش و پرورش مراجعه شود

  20. سلام
    میخواستم بدونم کسی که تو افغانستان مدرک دوساله مامایی گرفته میتونه تو ایران ادامه تحصیل بده؟یعنی از صفر نخونه ادامه بده
    باتشکر

    1. دوره مامایی در ایران 4 سال است دوباره این دوره را در مقطع کارشناسی باید تکرار کرد

    1. سلام در صورتی که اتباع مجاز باشید بله امکان شرکت در ازمون دیپلم مجدد را دارید.

  21. امکان مشغول به کار شدن اتباع در دبیرستان های غیر انتفاعی هست؟

  22. سلام من دوتابعیتی هستم دیپلم تجربی دارم ایا میتونم با تابعیت دیگه م پزشکی بدون کنکور بخونم

    1. سلام رشته های پزشکی ثبت نام بدون منکور ندارند.

      1. پس چرا همه میگن که اتباع بدون کنکور میتونن برن پزشکی و حتی زنگ زدم مشاوره گفت صحت داره

  23. سلام من مادرم ایرانیه پدرم افغانی شناسنامه هم دارم رشتم تجربیه کنکور دادم میخواستم بدونم برای انتخاب رشته برام مشکلی پیش نمیاد و میتونم مثل بقیه دانش اموزای ایرانی انتخاب رشتع کنم و ایا تو انتخاب رشته باید گزینه ایرانی انتخاب کنم یا اتباع

    1. سلام.اگر شناسنامه و تابعیت ایرانی دارید ایرانی را انتخاب کنید.

      1. سلام من اتباع هستم و پاسپورت خانوار دارم کنکور دادم۱۴۰۲ قبول شدم میتونم دردانشگاه اسم نویسی کنم ؟؟؟

    1. سلام
      کارت امایش مینویسن دانشگاه ، کدسائورک رو چجوری بگیرم باامایش
      بامعدل کتبی ۹میشه کامپیوتر ازاد بنویسیم

      1. تشکر سپاس گزاری میداریم از زمینه سازی تحصیل برای اتباع ممنون شما
        من زحل هوشمند اتباع افغانستان استم از لیسه افغان ترک فارغ شدم به لسان های انگلیسی ، ترکی ، فرانسوی،فارسی وپشتو بلدیت دارم
        در افغانستان محصل روانشناسی بودم اجازه تحصیل داده نشد به کشور ایران آمدم تا تحصیل خودرا ادامه دهم امید مرا راهنمایی کنید ایمل آدرس دانشگاه را برایم بفرستید تا ثبت نام کنم مرا اجازه پزیرش بدهند پاسپورت سند فراغت همه اسناد مکمل دارم امید مرا راهنمایی کنید
        مرسی

        1. سلام شما باید در کنکور سراسری شرکت کنید در صورت گرفتن قبولی امکان انتخاب رشتخ و ثبت نام دانشگاه خواهید داشت.

  24. سلام خسته نباشید شهریه رشته پزشکی برای اتباع چقدره حداکثرش

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی داره کدوم دوره باشین و شهریه دوره هامتفاوته برای اطلاعات بیشتر راجب شهریه دوره هامیتوانیدبامرکزمشاوره آویژه تماس بگیرید وجویاشویدوراهنماییتون میکنیم

  25. سلام وقتتون بخیر دوستان
    اتباع افغان میتونن در دو رشته همزمان تحصیل کنند؟
    یا دو لیسانس بگیرند؟

    1. سلام تحت شرایطی که در هر دو رشته معدل بالای 17 کسب کنید امکان ادامه تحصیل در دو رشته همزمان خواهید داشت.

  26. سلام وقتتون بخیر
    من اتباع افغان هستم و دانشجوی حقوق پیام نور..
    ترم چهار رو تموم کردم ولی الان میخوام دوباره کنکور بدم و روانشناسی دانشگاه روزانه بخونم
    باید چیکار کنم؟
    از پیام نور انصراف بدم؟

    1. سلام شما در حالی که دانشجو هستید میتوانید کنکور شرکت کنید در صورت قبولی از دانشگاه پیام نور انصراف داده و در دانشگاه جدید ثبت نام انجام دهید.

      1. سلام من.درافغانستا در رشته قابلگی دوساله خواندم حالا متوانم درایران ادامه بتم

        1. سلام در صورتی که تابعیت ایرانی داشته باشید میتوانید دانشگاه ثبت نام کنید و ادامه تحصیا داشته باشید.

  27. سلام وقت بخیر
    من اتباع افغانستانی هستم شیش ساله دیپلم گرفتم میخام تحصیلم آدمه بدم تو اصفهان
    بدونم رشته بزشکی چه قانون واسه اتباع داره
    با تشکر

    1. 🌸داوطلبان اتباع خارجی می توانند در مقاطع مختلف به صورت بدون کنکور در رشته های پزشکی، پیراپزشکی و … در دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند

      1. سلام و درود
        من اتباع خارجی استم
        دیپلوم ایران دارم میخاستم
        پزشکی بدون کنکور ادامه دهم می‌توانم
        تهران

        1. سلام رشته های پزشکی و پیرا پزشکی به هیچ عنوان ثبت نام بدون کنکور ندارند.

    2. اینا همه تو اینترنتع ک خیلی خوبن هچی در اختیارمون گذاشتن فقط تظاهره
      من الان ۲ ماهه دنبال اینم ک هنرستان ثبت نام کنم ولی هرجا میرم میگم اتباعم میگن ن
      آموزش پرورشم ک دستش درد نکنه همش جواب سربالا میده و هیچ کمکی نمیکنه کاش یکم انسانیت داشتیم کاش این نژاد پرستی نبود

  28. سلام جایی هم موند با دانشگاه که ما بتونیم باشیم بعد میگین شرایط ایرانی اتباع یکسانه ماهایی که بزرگ شده اینجاییم حق نداریم پا فرا تر از استان بزاریم اینه عدالت بشری هه

  29. سلام ببخشید می‌توان از طریق رشته صنایع فلز در دانشگاه رشته تجربی رفت

  30. سلام من توی ایران بدنیا آمدم ولی پدر مادرم افغانستان من میخوام پزشک بشم میتونم بشم؟

    1. سلام در صورتی که شناسنامه ایرانی داشته باشید امکان ثبت نام در دانشگاه و تحصیل دارید.

  31. سلام من اتباع هستم میخواستم بدونم که اگر رشته روانشناسی بخونم میتونم مطب بزنم مشکلی برای پروانه گرفتن ندارم؟؟

  32. سلام وقت بخیر
    من اتباع افغانستانی هستم رشته زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه افغانستان خواندم برای ادامه تحصیل در ایران برای اتباع چه شرایطی وجود دارد ممنون میشم به سوالم پاسخ دهید

    1. سلام ،شرایط باید به طور تخصصی بررسی شود،ولی در حالت کلی مدارک تحصیلی قبل اعم از دیپلم و کارشناسی باید توسط وزارت علوم و آموزش و پرورش به تایید برسد.

  33. سلام من یک سال است آمدم ایران دو فرزندم مدرسه ای است یک سال است مدرسه نرفته یکی کلاس دوم یکی کلاس اول به هر مدرسه ک رفتم مدارک میخواست هر جا هم رفتم مدارک برایم ندادن لطفا یک مشهوره برایم بدین نمیخوام امسال هم فرزندانم بی مدرسه و بی مدارک بمونه خواهش میکنم کمک کنین😔😔🤲🤲🙏🙏

    1. با سلام سوال شما مبهم میباشد، منظور از مدارک مدارک شناسایی میباشد ایا که با مراجعه به ثبت احوال میتوانید مشکل مدارک شناسایی را برطرف کنید و درثانی برای ثبت نام شما باید کد اتباع را بگیرد که مستقیما با مراجعه حضوری به ارزش پرورش میتوانید این کد را دریافت نمایید.

    2. جهان شاه هستم دیپلوم دارم میخام دانشگاه به خانم حالا هم به کاشان هستم برگه سرشماری دارم ممنون میشم کی پاسخ دریافت کنم

      1. سلام وقت بخیر من مدرسه رادرافغانستان تمام کردم واسناد ی ده، یازده ودوازده دارم یاامودیپلوم که مدرسه راتمام کردم دارم وحالا میخوام دراینجادانشگاه بخوانم سال1399فارغ ازمدرسه وسنم22سال. ودرای حالت شرایطی دانشگاه برای من هست بخوانم یاخیر. وممنون میشم بیگیددیگرچی شرایط راداشته باشم. فعلن استان شیراز

  34. سلام می‌گفتم افغانی می‌تواند مدرسه بره جواب بزودی جواب بدی خواهش میکنم

  35. سلام وقت بخیر بنده سوالی داشتم من در حال حاضر پایه نهم هستم و برای پایه دهم و یازدهم و دوازدهم میخواستم در هنرستان هوانوردی شیراز مشغول تحصیل شوم آیا امکانش هست بتوانم به آن هنرستان بروم؟

  36. سلام ترمیم معدل برای تبعه افغان تاثیر داره؟معدل کتبی نهاییم ۹شده میخوام بالاتر ببرم

    1. سلام بله شما ۱ بار مجاز به ترمیم معدل هستید

  37. سلام من اتباع افغانستانی هستم و کلاس نهمم میخاستم برم هنرستان هوانوردی و در ریاضی ضعیفم آیا میتونم؟

    1. برای هنرستان در ردس ریاضی حداقل نمره 10 را باید کسب کنید

      1. سلام خسته نباشید میگم ک ی سال درس نخوندم بامسال اگ نخونم میشه مدرسه ها پر شود میخام برم شبانه روزی رشته تجربی دارم میخام برم کلاس دهم بعد میخاستم بدونم کلاس خصوصی با همون مدرسه ها فرق میکنه مثلا از نظر دیپلم اینا بعد با این رشته تجربی میتونیم ب یجای دیگ تحصیل کنیم مثلا خارج بریم میتونیم لطفا جواب بدین

        1. سلام خدمت شما، یعنی خودتون مایلید در دبیرستان های شبانه روزی بزرگسالان تحصیل کنید؟ کلاس خصوصی و… از نظر دیپلم تفاوتی ندارد و در نهایت دیپلم از طرف آموزش و پرورش صادر می شود.بله می توانید بعد از دیپلم ، در کشورهای دیگر پذیرش تحصیلی گرفته و ادامه تحصیل بدید.

    2. سلام برای اتباع رشته حسابداری بدون کنکور هم میشه یاکه باید کنکور بدیم

      1. با سلام در صورت ارائه در مناطق غیر ممنوعه برای اتباع

  38. سلام
    آیا میشه فقط با پاسپورت که دارای اقامت معتبر است
    در دانشگاه های دولتی تهران ثبت نام کرد؟
    و دیگه اینکه سامانه ثبت نام اتباع در دانشگاه آزاد کی فعال میشه که ثبت نام کنیم؟

    خیلی ممنون

    1. سلام اگر اتباع مجاز باشید اموان ثبت نام دارید.زمان ثبت نام تمام شده و برای ورودی بهمن دوباره ثبت نام فعال میشود

    2. سلام وقتتون بخیر دانشگاپسرم درس میخوانی وسال دوم اش هست دانشگا آزرد گفته پاسپورت
      بایت بیاری بام کارت هوشمند میشود دانشگا خواند

  39. با درود
    بنا به دلایل مشکلات فعلی افغانستان، ما زمانیکه به ایران مهاجرت کردیم پاسپورت توزیع نمیشد ــ الان هم پاسپورت ندارم ولی مدارک دانشگاه و برگه اقامه آبی تهران را دارم ــ آیا امکان ادامه تحصیلم در مقطع کارشناس ارشد ممکن است؟
    کارشناسی ام را در رشته حقوق و علوم سیاسی در افغانستان به اتمام رسانیده ام. ممنون

    1. سلام در صورتی که اتباع مجاز باشید امکان ادامه تحصیل خواهید داشت

  40. سلام . من دانش آموز اتباع خارجی هستم کلاس نهم معدلم ۱۹.۷۵ شد و میخام برم رشته تجربی علاقه زیادی دارم .
    خیلی‌ها میگن اگه کنکور بدیم دانشگاه دولتی با دانشگاه آزاد برای اتباع هزینه ش فرقی نداره
    درسته؟
    یعنی من اگه کنکور بدم برم دولتی بازم هزینه دانشگاه آزاد را باید پرداخت کنم یا رایگان مثل همه؟!

    1. سلام تفاوتی ندارد دانشگاه سراسری شهریه دریافت نمیکند

  41. سلام عرض ادب خدمت شما غیر از رشته های ممنوعه دیگر به کدام رشته ها میتوانی تحصیل کنید وچی وقت ثبت نام شأن آغاز میشود

  42. سلام ممنون از سایت خوبتون
    من افغانستانی هستم ، متاسفانه شرایط تحصیل در مدرسه نداشتم و الان میخوام اقدام کنم . ۲۲ سالمه. هیچ کدام از مدارک معتبر که نام بردین هم ندارم . ممکنه راهنماییم کنید ؟ مدارس یا کمپی هست برای بزرگسالان که بتوانم مدرک دیپلم بگیرم؟

    1. سلام در صورتی که اتباع مجاز باشبد میتوانید از طریق ثبت نام در مدارس بزرگسال ادامه تحصیل داشته باشید.

  43. سلام خسته نباشید !
    من از دانشجویان اتباع در دانشگاه آزاد استم و شهریه ما ارزی است ، و دلار هم تقریبا ۴۶۰۰۰ شده و هرروز داره بالا میره.
    آیا میتوانیم دلار دولتی بخریم ؟

    1. سلام در صورتی که اتباع مجاز باشید با داشتان حساب ارزی امکان خرید ارز دولتی را دارید.

  44. ایا پزشکی و هر چیز مرتبط به اون هم جزو رشته های ممنوعه است ؟

  45. باسلام دو سوال داشتم ممنون میشوم راهنمایی کنید.

    تبعه خانم کشور عراق که در ایران پزشکی می خونه، اگر در حین تحصیل تابعیت ایران رو کسب کنه (از طریق ازدواج)؛
    1- بعد از گذشت سه سال از تحصیل در رشته پزشکی، با توجه به اینکه تابعیتش ایرانی میشه؛ قاعدتا مشکلی که پیش نمیاد؟
    2- بعد از فراغت از تحصیل با توجه به اینکه تابعیت ایران رو داره؛ می تونه تو ایران مشغول بکار بشه؟

    سپاسگزارم

    1. سلام خیر مشکلی بوجود نمی آید
      بدلیل تبعه ایران شدن هیچ مشکلی برای ادامه دادن در ایران ندارد

    1. درصورتی که اتباع مجاز باشید مشکلی وجود ندارد

      1. سلام‌من‌به‌طوری‌قانونی‌ایران‌زندگی‌میکنم‌از‌افغانستان هستم‌مدرک‌تحصیلی دارم‌میخوام دانشگاه‌ثبت‌نام‌کنم‌واز‌طریق‌دانشگاه اقامت‌یک‌ساله‌بگیرم‌وبعد‌از‌طریق‌این‌اقامت‌میتوانم‌به‌کشورها‌اسلامی‌مثل‌ترکیه‌عربستان‌سفر‌کنم

  46. سلام اتباع خارجی ک مقیم ایران و دارای کارت امایش و دیپلم ایران هستند میتوانند بدون کنکور در دانشگاه های دولتی ثبتنام کنند؟آیا شهریه به دلار است؟تشکر

  47. میشه کمی بیشتر توضیح بدید و میشه بگید ک تو چ دانشگاه های میتونیم درس بخونیم

  48. سلام خسته نباشید آیا اتباع میتونن برن دانشگاه شریف اتباع افغانستان

    1. سلام اگر اتباع مجاز باشید با بدست اوردن رتبه مورد نیاز در کنکور امکان ثبت نام در این دانشگاه را دارید.

  49. سلام من دیپلم علوم انسانی هستم خواستم بدونم در چه رشته ای میتونم کنکور بدم.ممنون.

  50. سلام من اتباع افغانستانی هستم
    من مدرک هویتم برای البرز ایا میتونم تو دانشگاه البرز ثبت نام کنم ؟
    اگه میتونم تو کدوم دانشگاه میشه رفت؟

    1. سلام در صورتی که اتباع مجاز باشید با شرکت در کنکور سراسری و بدست آوردن رتبه امکان ثبت نام در هر دانشگاه را دارید.

  51. من دررشته کامپیوتر (شبکه ونرم افزار) تحصیل کردم و دیپلم دارم در ایران درسم خوندم و مدارک قانونی دارم آیا میتونم کنکور رشتم بدم و دانشگاه دولتی قبول شم

  52. وای کاش یاد بگیرید که افغانی واحد پول کشور افغانستان و دیگه از واحد پول برای اشاره به یک انسان استفاده نکنید واقعا خیلی بده ک اینطور تحقیرانه با یک انسان صحبت میکنید((=
    یادمون باشه هممون آدمیم و ملاک شخصیت و انسانیته، نه ملیت و جنسیت و…

    1. سلام من اتباع افغانی هستم میتوانم در اینجا دبیرستان بخوانم

    2. سلام
      اتباع خارجی ک کارت اقامت دارن میتونن برای تحصیل به کشورهای همچون المان مهاجرت کنن؟؟

    3. بعد از بیش سه دهه زندگی درایران توسط مهاجرین هنوز فرق کلمه افغانی رو با افغانستانی نمیدونند بخاطر اینکه چهره ی کشور و مردم مارا رسانه ملی به مردم عزیز ایران خوب نشون ندادند وفقط از نقاط ضعف ما گفتند و سخنی از نقاط مثبت مانزدند اصلا مردم شریف ایران شناخت کافی از کشور افغانستان ومردمش درتمام حوزه ها ندارند

    4. سلام در صورت قبولی کنکور سراسری تو رشته پزشکی من اتباع چقد باید شهریه پرداخت کنم
      اگه ممکنه کلی بگین ممنون میشم

      1. شهریه هر ترم برای رشته پزشکی حدودا بین 18 تا 20 میلیون می باشد در صورتی که در داخل کشور زندگی نکنند و عملا در پردیس بین الملل تحصیل کنند

        1. درسته ممنون
          ولی اگه دانشگاه دولتی روزانه قبول بشم چون من مادرم ایرانیه و پدرم اتباع هستن و در ایران زندگی میکنم یعنی بازم من باید شهریه پرداخت کنم، چون اگه این همه پرداخت کنم چه لزومی داره کنکور بدم و این همه سختی بکشم خواب پول میدمو بدون کنکور میرم پزشکی

          1. عزیزم شما که مادرت ایرانیه میتونی شناسنامه بگیری!

      2. اشتباه، برای افغانی ها هیچی نمیشه الکی داریم درس میخونیم آخرشم در پوهنتون یا دانشگاه قبول نمیشیم رشته ای که می‌خواهیم رو نمیتونیم قبول کنیم😒😒🥺🥺🥺

        1. نظر همه اونایی ک باعث عقب موندگی کشورمون شدن همین بود😐

    5. سلام
      ای کاش بفهمی واژه افغان خیلی تحقییرش بیشتر از اشاره با واحد پوله.
      کاش بدانی افغان (اوغان=پشتون)یک قوم است که بالای همه تحمیل شده
      کاش بدانی افغانستان یعنی سرزمین پشتون ها در حالیکه چهل درصد پشتون یا افغان درین سرزمین زیست داره.

      1. خیلی ها ببخشید الان ما داریم در مورد چی بحث میکنیم حالا تو که یه تاجکی افغان رو با اوغان یکی میکنی بهتره اینم بدونی که کلمه افغان فقد برای اوغان یا همون پشتون ها نیست بلکه شناخت و هویت کشورمونه پس بهتره یه کم بیشتر تحقیق کنی بعدش بحرفی ممنون میشم.

  53. سلام من امسال سال اخرمه
    اقامت ایران روهم داریم
    دانگاه هنر شریعتی به اتباع هم برسیه میده

  54. عرض سلام خدمت مسول محترم
    من میخواستم کارشناسی ارشد خود از حقوق(روابط بین الملل) بگیرم، میشه در مورد شهریه هر سمستر معلومات دهید
    و اینکه برای محصلین خارجی( جای خواب)
    به‌ عنوان امتیاز در نظر گرفتید؟
    ممنون میشم پاسخ خود دریافت کنم.

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به شرایط دانشگاه دارد.

      1. با سلام و وقت بخیر من دانش آموز دوازدهم رشته انسانی و اتباع هستم کل دوازده سال رو در ایران تحصیل کردم و از بچگی تا الان آرزوم معلم شدنم بوده درسمم خوبه پاسپورت یا گذرنامه اقامتی تمدید شده هم دارم ک هر سال تمدید میشه آیا با این شرایطم در ایران میتونم معلم بشم و اینکه امکان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برام وجود داره یانه در دانشگاه دیگه ای برای معلم شدن باید درس بخونم ؟
        ممنون میشم راهنمایی کنید
        باتشکر

        1. سلام در صورتی که اتباع مجاز باشید در صورت بدست اوردن رتبه ئ تراز مورد قبول دانشگاه فرهنگیان امکان ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه را دارید.

      2. سلام من اتباع هستم و میخوانم کنکور ثبت نام کنم
        پاسپورت هم دارم
        چجوری باید ثبت نام کنم چه مدارکی نیازه

        1. درصورتی که اتباع مجاز باشید مشکلی پیش نمیاد

    2. با سلام خد مت مسول محترم‌

      رشته مورد علاقه من مهندسی کامپیوتر است آیا من میتوانم باپزرش کدام شرایط در این بخش ادامه تحصیل کنم

  55. با سلام .من اتباع هستم میخواستم بدونم با توجه به اینکه در صورت قبولی کنکور سراسری روزانه باز هم مشمول پرداخت شهریه هستیم . این مقدار در دانشگاه دولتی چه مقدار است به ویژه رشته پزشکی.؟ چون هر جا گشتم پاسخ صریحی پیدا نکردم .ممنون

    1. بله بازم باید شهریه پرداخت کنین و هزینه ی هر ترم پزشکی دولتی حدود 5000دلار هست یعنی به دلار شهریه میگیرن

    2. سلام من اتباع استم میخواستم بدونم میتونم برم مدرسه ؟لطفن خواهش میکنم جواب بدی

      1. سلام وقت بخیر بله میتونید باید به آموزش و پرورش منطقه مراجعه فرمایید.

  56. سلام با تشکر از سایت خوبتون . ببخشید شما می تونید یک دانش آموز افغانستانی که میخواد بورسیه تحصیلی برای ایران بگیره باید چه شرایطی داشته باشه ؟ اصلا امکان بورسیه شدن در ایران برای فرد اتباع وجود داره ؟

    1. سلام
      شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  57. سلام من دوره لیسانس را در افغانستان تموم کردم ومیخاهم کارشناسی بخونم ایا درصد نمرات شرط است یا فقط مدارک لازم چی میباشد

    1. سلام آیا اتباع خارجی میتونن دیپلم مجدد بگیرن رشته تجربی بودم میخوام برم‌ ریاضی

  58. سلام من اتباع خارجی هستم الان حقوق بخونم واسه کنکور دولتی را میدن میشه بگید د‌لتی شیراز چ

  59. سلام من اتباع خارجی هستم الان حقوق بخونم واسه کنکور دولتی را میدن میشه بگید د‌لتی شیراز

  60. سلام خسته نباشید من اتباع افغانستانی هستم
    من سال ۹۷_۹۸ دیپلم انسانی گرفتم معدل کتبی نهاییم شد ۱۶ و نیم یا هفده یادم نمیاد
    الان من اگه بخوام کنکور بدم باید کتاب‌های چاپ جدید امسال رو بخونم؟ کتاب‌های درسی سال ۹۹_۱۴۰۰_۱۴۰۱؟
    شهریه‌ی دانشگاه چه دولتی و چه آزاد حدودا چقدره؟
    و اینکه میشه در دانشگاه ازاد بدون کنکور درخواست بدم؟ اگه میشه چه رشته‌هایی و شهریه‌اش چقدره؟

    ممنون میشم یه دنیا اگه پاسخ بدین

    1. سلام
      مقاله ی سایت چک شود و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. سلام میبخشید آیا بدون گذرنامه هم میشه کارشناسی خوند من لیسانس ازافغانستان گرفتم

      2. سلام
        راهنمایی درباره ثبت نام دردانشگاه ازاد ودولتی برای افرادی که کارت امایش دارند چگونه است *باتوجه به اینکه سامانه سائورک کدپاسپورت میخاد وماکارت امایش داریم .راه حلی دارید؟؟

        1. سلام با داشتن کد اتباع امکان ثبت نام در دانشگاه را دارید

          1. سلام درود
            من دیپلوم تجربی دارم میخام بدون کنکور دندان پزشکی رو بخونم
            اتباع خارجی استم افغان
            شهریه چقدر است؟

    2. سلام من اتباع افغانستان استم میخواهم ماستری بخوانم دارای ویزه توریستی استم چه کار کن؟

      1. سام در صورتی که اتباع مجاز باشید با شرکت در کنکور میتوانید برای ادامه تحصیل اقدام کنید

    3. سلام وقتتون بخیر
      من اتباع خارجی هستم ۱۳ ساله اومدم ایران و شناسنامه ایرانی دارم
      الان مدرک تحصیلم رو میخوام معادل سازی کنم کجا باید برم تو مشهد

      1. خارجه در دانشگاه درس هایی که 80 درصد شباهت، نمره بالای 12 دارد شامل تطبیق می شود

        1. سلام وقت بخیر من اتباع هستم میخواستم بپرس توی رشته حقوق واسه اتباع پروانه کار میدن مدرک دیپلمم از ایران دارای پاسپورت اقامتی ایرانم هستم

          1. سلام اگر تابعیت ایرانی داشته باشید بله

      1. سلام من چند ماهه که ایران آمدم و میخواهم کارشناسی در رشته نرم افزار کامپیوتر بخوانم و سوالم اینه که می‌توانم شامل بورسیه دانشگاه دولتی بشم وشرایط دانشگاه چی است؟
        تشکر

        1. سلام در کنکور سراسری شرکت کنید در صورت پذیرش در دانشگاه دولتی روزانه بدون پرداخت شهریه میتوانید تحصیل داشته باشید.

  61. سلام من دانش آموز اتباع خارجی هستم سال نهم هستم . نمره ی راضی و زبانم هم 19 به بالا شده میتونم رشته ی کامپیوتر بخونم!؟؟؟

      1. سلام من امسال سال اخرمه
        اقامت ایران رو دارم
        اتباع رو در دانشگاه هنر قبول میکنن

      2. سلام من معادل دیپلوم دوازده ونیم است میتوانم در دانشگاه آزاد پزشکی بخوانم

        1. سلام برای رشته های پزشکی باید در کنکور سراسری شرکت کنید و در صورت بدست اوردن رتبه مورد قبول امکان انتخاب رشته و تحصیل در رشته مورد نظر را دارید.

      3. سلام من هم معدل بالای ۱۹.۵ دارم و زبان و ریاضیم بالای ۱۹.۵ هست،می شه لطف کنید بگید دقیقا چه شرایطی باید بررسی بشن؟رشته ریاضی،مهندسی کامپیوتر

    1. با عرض سلام و احترام
      اتباع افغانی هستم میخواهم مقطع ماستری خود را در بخش شیمی در یکی از دانشگاه های ایران ادامه بدهم،کدام شرایط را دارد?میشه راهنمایی فرمایید.

      1. سلام دانشگاه های آزاد واحد کرج و واحد تهران مرکز این شرایط را دارند.

  62. سلام خسته نباشید من اتباع هستم متولد ایران کارت آمایش دارم بعد از گرفتن ديپلم کنکور باید بدی یا وارد دانشگاه میشی

      1. سلام من اتباع افغان هستم تو ایران به دنیا اومدم و تحصیل کردم و امسال دیپلم گرفتم میخاستم ببینم چه رشته ها و دانشگاه هایی برای من مجاز هست و میتونم برم؟؟؟ کارت اقامت اینجا رو و پاسپورت هم دارم؟؟

        1. دربسیاری از رشته ها چه با کنکور چه بدون کنکور میتوانید پذیرش بشوید درصورت داشتن اقامت یا پاسپورت یا..مدارک لازم

  63. سلام
    یک سوال داشتم
    ایا دانش اموزان اتباع افغانستان که معدل کتبی نهایی شون بالای ۱۴ باشه میتونن بدون کنکور وارد دانشگاه ازاد بشن

      1. سلام خسته نباشید
        نیم سال دوم یازدهم ترک تحصیل کردم
        و میخام در رشته طراحی دوخت به صورت شبانه ادامه بدم
        ایا میتونم وارد دانشگاه بشم یا خیر
        شما چه دانشگاهی روپیشنهاد میدی
        ساکن اصفهان مبارکه هستم

        1. سلام
          ابتدا باید دیپلم خود را برای ورود به دانشگاه اخذ بفرمایید

      2. سلام حفیظه استم من پاسپورت ندارم اما کارت سرشناسی اتباع دارم ۲سال در رشته حقوق درس خواندم ایا امکان ادامه تحصیلم وجود دارد؟

    1. سلام من تبعه افغانستان ام و پاسپورت تجاری دارم میتوانم در آن پاسپورت ویزای تحصیلی بگیرم ؟

  64. باسلام
    من فرزند طلبه هستم و اقامت و گذرنامه جامعه المصطفی دارم و برای اخذشناسنامه اقدام کردم ولی روندش طولانیه و من نمیدونم چه مدت طول میکشه و اگر بخام روادید و گذرنامه ام راتحصیلی کنم بخاطر خروجی که در گذرنامه میخوره دیگ به من شناسنامه نمیدن. آیا دانشگاه این اجازه رو به من میده تا گذرنامه ام را تحصیلی نکنم؟

    1. با سلام وقت بخیر
      برای اطلاع بیشتر در مورد موضوعتون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      1. سلام من دانش آموز رشته انسانی ام ایا میتونم توی رشته قضاوت در دانشگاه تحصیل کنم یا نه

        1. سلام من شهر بوشهر هستم رشته گروه برق و واسه دانشگاه آزاد می‌خوام برق صنعتی بخوانم آیا با کارت آمایش میتونم ثبت نام کنم یا گذرنامه تهیه کنم؟؟

          1. سلام با کارت آمایش اتباع مجاز امکان ثبت نام دارید

      2. سلام من اتباع افغانستانی هستم دیپلوم دارم میتوانم تو دانشگاه آزاد را تحصیل کنم پاسپورت ندارم اما کارت آمایش دارم آیا امکانش است ممنون میشم از رهنمایی شما

    2. سلام ببخشید اتباع خارجی می تونن دانشگاه فرهنگیان برن؟

    3. ببخشید میشه بگین چیکار کردین آخر؟ من به جواب درستی نرسیدم

  65. باسلام
    من فرزند طلبه هستم و اقامت و گذرنامه جامعه المصطفی دارم و برای اخذشناسنامه اقدام کردم ولی روندش طولانیه و من نمیدونم چه مدت طول میکشه و اگر بخام روادید و گذرنامه ام راتحصیلی کنم بخاطر خروجی که در گذرنامه میخوره دیگ به من شناسنامه نمیدن. آیا دانشگاه این اجازه رو به من میده تا گذرنامه ام را تحصیلی نکنم؟

    1. با سلام وقت بخیر
      برای اطلاع بیشتر در مورد موضوعتون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      1. سلام خسته نباشید من عقب موندم از مدرسه باید چیکار کنم ۱۹سالمه اما کلاس نهم

      2. السلام علیکم! اسم من عبدالوحید است سن من ۳۷ ساله است میخواهم در رشته کمپیوترساینس به سویه لیسانس تحصیل نمایم فیصدی نمرات ام در شهادت نامه مکتب ۸۳.۸ میباشد آیا با ویزه سیاحتی میتوانم تحصیل نمایم و اقامت برای خودام و خانواده ام دریافت نمایم

  66. باسلام
    ببخشید من گذرنامه و اقامت از جامعه المصطفی دارم و برای اخذ شناسنامه اقدام کردم ولی روندش طولانیه و من نمیدونم چه مدت طول میکشه آیا دانشگاه به من اجازه میده تا روادیدو گذرنامه ام را تحصیلی نکنم ؟چون بخاطر خروجی که در گذرنامه میخوره دیگ نمیتونم شناسنامه بگیرم.

    1. با سلام وقت بخیر
      برای اطلاع بیشتر در مورد موضوعتون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  67. سلام منم از افغانستانم خوب. من مدرک دارم ومیخوام رشته مو ادامه بدم توی ایران پوهنزی قابله گی دوسال تو افغانستان خوندم میشه نام بهترین دانشگاهای تهران بگین وطریقه ثبت نام یو وفیس هرسمستر چنده دانشگاهای شخصی

  68. سلام و درود
    من از اول ایران بودم و الان دیپلمم رو هم گرفتم
    کنکور سراسری هم ثبت نام کردم
    امسال دوباره میخوام کنکور ثبت نام کنم
    آیا میشه برای آزمون های آزمایشی بورسیه گرفت یا نه؟

    1. سلام
      بله اما شرایط خاصی نیاز هست که باید بررسی شود که به شماتعلق میگیرد یا خیر

  69. من اتباع عراقی ساکن ایران هستم
    دیپلم طراحی لباس دارم با معدل 18.85و الان در حال تحصیل در دانشگاه مهندسی کامپیوتر هستم
    می تونم انصراف بدم و برای پزشکی بدون کنکورثبت نام کنم یا خیر ؟
    اگر امکان نیست از چه طریقی می تونم وارد پزشکی بشم ؟
    ممنون میشم راهنمایم کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      پزشکی بدون کنکور نداریم باید از طریق کنکور تجربی وارد رشته پزشکی شوید.

      1. سلام من در افغانستان تا کلاس 8 رفتم الان میخام ادامه تحصیل بدم باید چکار کنم

        1. سلام در مدارس بزرگسال ثبت نام انجام دهید و ادامه تحصیل دهید

  70. من اتباع عراقی ساکن ایران هستم
    دیپلم طراحی لباس دارم با معدل 18.85و الان در حال تحصیل در دانشگاه مهندسی کامپیوتر هستم
    می تونم انصراف بدم و برای پزشکی بدون کنکورثبت نام کنم یا خیر ؟
    اگر امکان نیست از چه طریقی می تونم وارد پزشکی بشم ؟
    ممنون میشم راهنمایم کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      پزشکی بدون کنکور نداریم باید از طریق کنکور تجربی وارد رشته پزشکی شوید.

  71. سلام اتباع افغانستانی برای ثبت نام در دانشگاه باید کارت خودشونو تبدیل به پاسپورت کنند؟یابا کارت آمایش هم میتونن دانشگاه ثبت نام کنند؟؟

    1. سلام منم از افغانستانم خوب. من مدرک دارم ومیخوام رشته مو ادامه بدم توی ایران پوهنزی قابله گی دوسال تو افغانستان خوندم میشه نام بهترین دانشگاهای تهران بگین وطریقه ثبت نام یو وفیس هرسمستر چنده دانشگاهای شخصی

    2. باسلام
      من فرزند طلبه هستم و اقامت و گذرنامه جامعه المصطفی دارم و برای اخذشناسنامه اقدام کردم ولی روندش طولانیه و من نمیدونم چه مدت طول میکشه و اگر بخام روادید و گذرنامه ام راتحصیلی کنم بخاطر خروجی که در گذرنامه میخوره دیگ به من شناسنامه نمیدن. آیا دانشگاه این اجازه رو به من میده تا گذرنامه ام را تحصیلی نکنم؟

      1. با سلام وقت بخیر
        برای اطلاع بیشتر در مورد موضوعتون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    3. سلام
      یک سوال داشتم
      ایا دانش اموزان اتباع افغانستان که معدل کتبی نهایی شون بالای ۱۴ باشه میتونن بدون کنکور وارد دانشگاه ازاد بشن

    4. سلام وقت بخیر میخواستم بدونم برای کسانی که مادرشون ایرانیه و پدر اتباع چطوری باید داشنگاه های آزاد تهران رو ثبت نام کنند و چه مراحلی رو باید طی کنند ؟!

      1. سلام
        جهت مشاوره ی دقیق تر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  72. من نمیدونم چرا نمیتونم هر رشته ای که دوست دارم رو بخونم و هر دانشگاهی هم نمیتونم برم این برای من یک مانع خیلی بزرگ برای ادامه تحصیل هست.
    من هم هستم که میخوام درس بخونم اما با مانع های زیاد فقط بخواتر این که به کشور ایران مهاجرت کردم ؛

    واقعا ایران کشور بسیار بی انصافی هست من چون مجبورم دارم اینجا زندگی میکنم با کمترین امکانات طحصیلی 😓

    1. منم متاسفم واقعا. خحجالت زده ام از این سیاستهای نژادپرستانه ی کشورم. :{

  73. سلام خسته نباشید
    ببخشید من اتباع عراقی ساکن ایران هستم دارای دیپلم طراحی لباس با معدل 18.75 ولی الان در حال تحصیل در دانشگاه رشته مهندسی کامپوترم می تونم الان انصراف بدم و برای پزشکی بدون کنکور درخواست بدم ممنون میشم راهنمایم کنید

  74. سلام پاسپورتم وقتش تموم شده اقدام کردم گفتن برج ده امسال بیا واسه تمدیدش پسرم رامدرسه بیرون انداخته میگع باید پاسپورت راتمدید کنی بعد دانش اموز راقبول میکنیم چیکارکنم

    1. سلام من دوازه خود افغانستان تمام کردم حالی آمدم ایران 2ماه می ‌‌‌ شود پاسپورت دارم میتوانم دانشگاه بخوانم

  75. من دعوت به مصاحبه دانشگاه شاهد شدم و اتباع هستم آیا اتباع می توانند در رشته های با شرایط خاص تحصیل کنند؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط پذیرش اتباع دردانشگاه مد نظر مطالعه شود.

  76. من افغانستانی هستم و کارت امایش دارم میخواستم بدونم برای ورود به دانشگاه چیکار کنم تازه امسال کنکور دادم . پاسپورت دانشجویی تو این شرایط اصلا میدن ؟ و اینکه اگر پاسپورت گرفتم دیگه کارت امایشم باطل میشه ؟
    و بعد از اتمام درس چه مدرکی دارم پاسپورت ؟ یا دوباره همون کارت امایش ؟

    1. وقت بخیر مجوز تردد و شماره اتباع برای ثبت نام ئر دانشگاه

      1. ۰سلام‌من‌به‌طور‌قانونی‌‌ایران‌آمدم‌میخواهم‌دانشگاه‌ثبت‌نام‌کنم‌آیا از‌طریق‌دانشگاه‌اقامت‌ایران‌میتن‌اگر‌میتن‌از‌طریق‌امی‌اقامت‌به‌کشورها‌اسلامی‌مثل‌ترکیه‌عربستان‌میشه‌سفر‌کرد۸

        1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله با اقامت و تابعیت ایرانی میتوانید دانشجو شوید

  77. من افغانستانی هستم و کارت امایش دارم میخواستم بدونم برای ورود به دانشگاه چیکار کنم تازه امسال کنکور دادم . پاسپورت دانشجویی تو این شرایط اصلا میدن ؟ و اینکه اگر پاسپورت گرفتم دیگه کارت امایشم باطی میشه
    و به از اتمام در چه مدرکی دارم پاسپورت ؟ یا دوباره همون کارت امایش ؟

    1. وقت بخیر مجوز تردد و شماره اتباع برای ثبت نام ئر دانشگاه

  78. سلام و احترامات
    بنده هادی نظری هستم فقط برگه سرشماری دارم
    گذرنامه(پاسپورت ) ندارم .
    بنده در دانشگاه پولتخنیک کابل تحصیل میکردم
    بعد از فروپاشی دولت مهاجر شدم به کشور ایران
    آیا امکان اش هست بنده ادامه تحصیل بدم در رشته مهندسی عمران در استان مازندران ساری
    مدارک تحصیلی از دانشگاه که قبلن میرفتم را با خود دارم

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  79. سلام
    من تبعە سوئد هستم. قصد ادامە تحصیل را در مقطع ارشد روانشناسی در ایران دارم.
    آیا امکان تحصیل بصورت online وجود دارد؟
    نیازمند معلومات در این زمینەام.
    E-mail: amanj_salehi@hotmail.com
    باتشکر

    1. سلام
      بله احتمالش وجود دارد اما بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد

  80. سلام خسته نباشید
    من میخواستم بدون اتباعی که برگ دانش آموزی دارند برای ورود به دانشگاه چیکار باید بکنند یعنی امکانش هست؟

    1. سلام وقت بخیر در این زمینه با کارشناسان آویژه تماس بگیرید.

    2. باعرض سلام خسته نباشید من یکی از بچه های اتباع افغانستان هستم دوازده رو خوندم افغانستان چند مدت معلم هنر خطاطی بودم بعد از تحولات سیاسی که در افغانستان رخ داد متاسفانه از طرف حکومت امارت تهدید به قتل شدم اومدم ایران آیا واجد شرایط بورسیه تحصیلی هستم

  81. سلام من کارت امایش دارم درصورت قبولی درکنکور دررشته پزشکی میتونم وارددانشگاه بشم باهمین مدرک؟
    واینکه اتباع میتونن دربیمارستان های دولتی درصورت قبولی مشغول به کاربشن؟اگرمیتونن شرایطش چیه
    لطفاجواب بدیدممنون

    1. سلام وقت بخیر
      با داشتن کد اتباع و شرکت در کنکور میسر است.

  82. سلام ، من تمام سال های تحصیلی در مدارس ایران تحصیل کردم و متولد ایران هستم‌ و الان پایه دوازدهم‌تجربی خواهم رفت و اتباع افغانستان هستم و دارای کارت آمایش ، برای پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد یا اصفهان و بیرجند ( دانشگاه های دولتی) ، میخواستم‌بدونم‌ که از طریق کنکور سراسری و کسب رتبه خوب می توان در این دانشگاه ها تحصیل کرد ؟ و هزینه آنها تقریبا چه مقدار بر آورد میشه ؟

    1. سلام
      بله امکان پذیر است اما باید کد اتباع داشته باشید

  83. سلام وقت بخیر ، من امسال کلاس ۱۲ ام تجربی میرم ( تمام سال های تحصیلی در مدارس ایران تحصیل کردم )و اتباع افغانستان هستم و دارای کارت آمایش ، برای پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد یا اصفهان و بیرجند ( دانشگاه های دولتی) ، میخواستم‌بدونم‌ که از طریق کنکور سراسری و کسب رتبه خوب می توان در این دانشگاه ها تحصیل کرد ؟ و هزینه آنها تقریبا چه مقدار بر آورد میشه ؟

    1. سلام
      بله امکان پذیر است اما باید کد اتباع داشته باشید

  84. سلام من در افغان هستم ليسانس در رشته فقه و حقوق در افغانستان تمام كردم بعدا نظر به شرايط كه در افغانستان در اين أواخر پيش امده حق تحصيل دختران طالب ها گرفتند ايا ميتوانم اينجا در ايران درس بخوانم شرايط چگونه استاگر خوابگاه باشم كدام اسناد هاي لازم داشته باشم من فقط سه ماه ويزه ايران را حالا دارم ميشه لطف كرده برايم معلومات دهيد

  85. سلام درود خلیل عظیمی هستم یکی از اتباع افغانستانی …
    میخوام ادامه تحصیل بدم در کشور ی اسلامی و شیعه مذهب ایران در رشته حقوق. می تونید کمکم کنید تشکر فراوان

  86. سلام
    امید وارم همه تون خوب باشید
    من مدرسه ام تو افغانستان تموم شد الان خواسته باشم اینجا ادامه بدم باید چیکار کنم هیچ مدارکی هم ندارم چون تو یه چند ماه پیش طالب اومد و نتونستم مدارکمو بگیرم الان چه مدرکی از مدرسه لازمه داشته باشم و میشه از اونجا از مدارکم عکس بگیرن وبفرستن قابل بذیریش هست ؟و فقط این برگه های که چند ماه اقامت تو ایران که تازه دادن دارم ممنون میشم راهنماییم کنید سپاس🙏

    1. سلام وقتتون بخیر
      طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، مدارک معتبر برای ثبت نام صرفا یکی از موارد زیر است:
      گذرنامه دارای پروانه اقامت معتبر.
      کارت هویت ویژه اتباع خارجی صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور.
      کارت های آمایش ۱۳-۱۴.
      برگ تردد بین شهری (معادل کارت آزمایش).
      دفترچه پناهندگی معتبر صادره از ناجا.
      دفترچه اقامت معتبر صادره از ناجا.
      دارندگان مدرک اقامتی ویژه (صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور).

  87. سلام
    ایا اطباع افغانستان میتونند با داشتن شرایط دانشگاه ) رتبه ؛ مدارک اقامتی …
    پزشکی بهشتی یا تهران بخونند؟!
    پاسخ بدید ممنون میشم

  88. سلام میخواستم بدونم باقبولی دردانشگاه های دولتی پزشکی باید چقدر شهریه پرداخت کنیم؟

  89. سلام حیات الله هستم ۷ماه میشه آمدنم درایران. من افغانستان امتحان کانکورداده بودم نتوانستم ادامه بدم .
    وکارت آمایشی دارم.
    میتونم اینجاادامه بدم یاخیر؟

  90. سلام با برگ حمایت تحصیلی یاتذکر میش کنکور بدهی دانشگاه دولتی قبول شی رشته حسابداری لطفا جواب بدید

  91. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم رتبه قبولی اتباع با رتبه قبولی دانش اموزان ایرانی برای قبولی در دانشگاه ها یکی هستش؟ یا فرق میکنه؟ سوال دیگرم این هست که در صورت قبولی پردیس باید شهریه بیشتری نسبت به روزانه پرداخت کنیم؟ میشه لطفا تقریبی برای پردیس و روزانه دانشگاه شهید بهشتی بگین ممنون میشم همینجا پاسخ بدین با تشکر

  92. من می خوام تو پرستار بشم تو دانشگاه تهران می تونم درس بخونم و اگه مدرک گرفتم می تونم تو بیمارستان ایران کار کنم

  93. سلام من سال یازدهم رشته ریاضی ام البته امسال دیگه میرم دوازدهم
    میخواستم بدونم امکانش هست تو رشته کامیپوتر درس خوند و گرایش امن رو نخوند؟

  94. سلام من یه افغانستانی هستم و در ایران به دنیا اومدم و دارای کارت آمایش هستم
    میخواستم بدونم ایا برای افغانستانی ها در رشته علوم قضایی در اینده تضمین شغلی وجود داره؟

  95. سلام وقت بخیر.من محمد هستم و کارت آمایش دارم.دیپلم کار و دانش دارم کامپیوتر.میخواستم بدونم میتونم رشته زبان فرانسه بخونم در دانشگاه میام نور….و این که کنکور داره یا ن؟

    1. سلام وقت بخیر
      من بابرگه حمایت تحصیلی درس می خونم
      می تونم باهاش برم دانشگاه

    2. سلام حیات الله هستم ۷ماه میشه آمدنم درایران. من افغانستان امتحان کانکورداده بودم نتوانستم ادامه بدم .
      وکارت آمایشی دارم.
      میتونم اینجاادامه بدم یاخیر؟

    3. سلام من یک اتباع افغانستاننی هستم می خوایم درس بخوانم آیا بدونی مدرک می توانم درس بخوانم

    4. سلام صفت الله استم اتباع افغانی استم میخواهم در ایران تحصیل کنم ازمایش کنکور را در افغانستان دادام با ریشته بیولوژی کامیاب شدم میتوانم در ایران تحصیل کنم .وا اقمت ایران را هم نه دارم

    5. سلام من دین محمد هستم میخواهم در رشته اقتصاد به سویه ماستر ثبت نام کنم میشه رشته ها رو برام بفرستید

    6. سلام برادر
      میشه بپرسم وضعیت ثبت نام دانشگاهت در چه وضعه؟من که هر چی تلاش میکنم بفهمم چی به چیه فقط بیشتر گیج میشم.

  96. سلام وقت بخیر. من دانشجوی ترم هشت کارشناسی هستم. مادرم ایرانی هست هنوز پاسپورت دانشجویی نگرفتم، چطور میتونم مدرکم رو بگیرم؟! ممنون میشم جواب بدین

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  97. سلام وقت بخیر من برگه حمایت تحصیلی دارم امسال کنکور بدم اقمت ندارم باید چیکار کنم

    1. سلام وقت تون بخیر
      آیا برای دانش آموزان اتباع دیپلم می‌دهند؟ ؟

    2. سلام وقت بخیر
      من بابرگه حمایت تحصیلی درس می خونم
      می تونم باهاش برم دانشگاه

  98. سلام من دانشجوی ترم ۷م برای پاسپورت امکان تبدیل کارت آمایش به پاسپورت رو ندارم آیا شرایطی هست ک بدون تبدیل بتونم مدرک لیسانسمو بگیرم ؟

    1. سلام به همیه اونای که این متن رو میخونن امید وارم حال دلتون خوب باشه🙃
      من نمیدونم چرا نمیتونم هر رشته ای که دوست دارم رو بخونم و هر دانشگاهی هم نمیتونم برم این برای من یک مانع خیلی بزرگ برای ادامه تحصیل هست.
      من هم هستم که میخوام درس بخونم اما با مانع های زیاد فقط بخواتر این که به کشور ایران مهاجرت کردم ؛

      واقعا ایران کشور بسیار بی انصافی هست من چون مجبورم دارم اینجا زندگی میکنم با کمترین امکانات طحصیلی 😓

  99. سلام من دانشگاه پیامنو درس میخوندم و ترم سنواتم تموم شد .و درسم نصفه موند رشته حقوق .
    الان بعد یکسال تصمیم دارم دوباره کنکور بدم برا دانشگاه دولتی آیا میتونم کنکور بدم دوباره چون اتباع هستم ؟

    1. سلام. برای استفاده از دانشگاه های دولتی باید تابعیت ایران را داشته باشید.

    1. سلام
      افغان ها میتونن به عنوان پزشک توی ایران کار کنن؟ یا فقط میتونن تحصیل کنن
      و میشه لطف کنید بگید از چه سالی این قانون گذاشته شده که افغان ها اجازه تحصیل در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی رو دارن
      ممنونم

      1. درصورت داشتن اقامت دایم می توانید مجوز طبابت داشته باشید

      2. سلام ، آیا اتباع میتونن برن دانشگاه علوم پزشکی ارتش درس بخونن؟

      3. سلام وقت بخیر من مدرسه خود را در افغانستان تمام کردم و یک ترم دانشگاه در رشته تربیت بدنی خواندم و در ترم دوم به ایران مهاجرت کردم آیا میتوانم اینجا به تحصیل ادامه بدم پاسپورت ندارم فقط کارت آمایش دارم با مدارک تحصیلیم

      4. سلام من رشته جامعه شناسی دردانشگاه پیام نوردارم میخونم وترم آخرم هستم میخواستم بدونم برای رشته مشاوره اگه بخوام بخونم بهم اجازه میدن؟؟؟یعنی دوتاکارشناسی داشته باشم

        1. باسلام در صورتی که مشکل سربازی نداشته باشید بله

  100. سلام
    آیا در صورت داشتن اقامت ایران با دیپلوم افغانستان می‌توان تو کنکور سراسری شرکت کرد ویا در دانشگاه های دولتی ایران راه یافت لطفا پاسخ بدین خیلی ممنون

    1. لام وقت بخیر در صورتی که مدارک معادل سازی شوند می توانید در کنکور شرکت کنید

    2. سلام پاسپورتم وقتش تموم شده مدرسه پسرم رانمیگیره ازی طرف رفتم دفترکفالت میگع چهارماه دیگع تمدید میشع چیکارکنم

    1. سلام بچه ها امیدوارم حالتون خوب باشه
      من دیپلم از مدارس ایران دارم الانم معدلم۱۸/۵هست
      میخواستم توی دانشگاه جامعه شناسی بخونم
      ترمی چقده برا دانشگاه دولتی؟

      1. سلام من از افغانستان هستم تحصیل میکردم توی افغانستان کلاس۱۱ بودم بعداز پرو پاشی دولت مون همه مدارک مون را آتش زدند می‌خواهم ادامه تحصیل خوده پس دوباره در ایران آغاز کنم اما هیچ مدارک از مدرسه مون ندارم میتوانم درس خوده ادامه بدهم

    2. سلام وقت بخیر
      من یک ترم دانشگاه خود را در افغانستان بادرجه اعلا به پایان رساندم و در ترم دوم به ایران مهاجر شدم آیا میتوانم در اینجا به تحصیلم ادامه بدم چون فقط اقامه دارم نه پاسپورت. ممنون

      1. سلام
        بله امکان پذیر است اما برای اطلاع بیشتر شرایط و محدودیت ها با کارشناسان ما تماس بگیرید

      2. سلام وقتتون بخیر
        من اتباع هستم حدود یک سال و پنج ماه میشود که افغانستان را ترک کردم و کلاس یازدهم بودم الان در ایران زندگی میکنم می‌خوام تحصیلات خود را ادامه بدم میشه راهنمایی ام کنید که چگونه خود را ثبت نام در مدارس ایران کنم

        1. با سلام، شما باید دفترچه امایش ممهور شده به مهر و امضا نیرو انتظامی را باید داشته باشید، به اضافه گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار، در ثانی باید در سامانه پادا تعیین پایه شوید و کد مخصوص اتباع را از اموزش پرورش بگیرید و در سامانه سیدا اطلاعات شما ثبت گردد توسط مدیر مدرسه

  101. سلام راشد استم میخواهم بخش پزشکی در ایران بخوانم شخصی امکان داره

  102. سلام وقتتون بخیر
    شهریه دانشگاه های دولتی برای اتباع افغانستانی برای هر ترم چه قدره؟؟
    خواهش میکنم جواب بدید

    1. سلام
      شرایط تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه مشهد برای اتباع افغان چیه وشهریه اش چقدره ممنون

    2. بستگی به رشته داره رشته های علوم پایه و رشته های معمولی کمتر هست ولی رشته های پزشکی و پیرا پزشکی شهریه چند ده میلیونی دارند البته اگه با کنکور قبول بشی کمتر میگیرن بعضی دانشگاه هم به دلار شهریه میخوان یعنی طبق نرخ دلار تبدیلش میکنی به ریال

      1. سلام خسته نباشید
        برای ورود به دانشگاه، کارت آمایش کافی هست یا نه؟

      2. سلام من از افغانستان هستم تحصیل میکردم توی افغانستان کلاس۱۱ بودم بعداز پرو پاشی دولت مون همه مدارک مون را آتش زدند می‌خواهم ادامه تحصیل خوده پس دوباره در ایران آغاز کنم اما هیچ مدارک از مدرسه مون ندارم میتوانم درس خوده ادامه بدهم

  103. سلام وقت بخیر شهریه دانشگاه های سراسری تهران برای اتباع افغانستانی در رشته های فنی مثل مهندسی کامپیوتر چه قدر هست؟

  104. سلام وقتتون بخیر
    من دانش اموز پایه دوازدهم رشته ریاضی هستم درمورد شرایط و پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای اتباع سوال داشتم .
    مزایا و شرایط دانشگاه فرهنگیان برای اتباع افغانستانی با افراد ایرانی یکی هست؟ یا شرایط دیگه ای دارن ؟ اصلا میتونن ثبت نام کنن؟ میشه لطفا راهنمایی کنید .
    ممنون از سایت آویژ

    1. سلام من توحید هستم میخواهم ادامه دبیرستان راازکلاس یازدهم درایران ادامه بدهم خودم افغانی هستم

  105. سلام بنده اتباع خارج هستم و درایران به دنیا اومدم و مدارک معتبر از طرف حکومت ایران دارم(پاسپورت از طرف اداره ایران و…) بنده در رشته انسانی تحصیل میکنم،همواره در مقالات گوناگون یاد میشود که برای فرهنگیان فقط تابعیت ایرانی پذیرش خواهد شد و این یعنی اگرهم در کنکور سراسری رتبه مجاز رو بیارم بازم در زمینه برای من اشتغالی نیست؟ یعنی من تݝییر رشته باید بدم و درزمینه رشته انسانی هیچ مشاغل برای اتباع قانونی نیست؟
    خواهش میکنم انگاری اندکترین اطلاعی در این زمینه دارین بگین لطفا

  106. سلام وقتتون به خیر
    من اتباع هستم
    میخواستم بدونم که برای رفتن به دانشگاه تهران حداقل معدل چه قدر باید باشه برای اینکه معدل نهایی سال دوازدهم من شد ۱۳/۹ و معدل کل هم تقریبا۱۸/۶
    آیا با این معدل میتونم توی این دانشگاه درس بخونم برای رشته مدیریت بازرگانی ؛ اگر تونستم آیا میتونم اینجا مشغول به کار بشم در آینده ؟چون شنیده بودم کسانی که اهل افغانستان هستند میتونندمدرک بگیرند اما در ایران حق کار ندارند

    1. سلام همشهری امیدوارم حالت خوب باشه برای ورود به دانشگاه باید رتبه خوب بیاری یعنی هر دانشگاه بر اساس رتبه ای که در کنکور میاورید میتوانید وارد دانشگاه بشوید البته جدیدا سابقه تحصیلی را هم در نظر میگیرند. بعد راجب آینده شغلی، شما مهارت لازم برای کار رو داشته باش از همون دانشگاه میان میبرنت فرقی بین ایرانی و افغانی نیست فقط بعضی رشته ها و شهر های تحصیلی برای اتباع مجاز نیست الان مشکل اون هایی که مدرک دارند ولی نمیتوانند وارد بازار کار بشوند همین مهارت لازم است.

  107. سلام آیا با اقامت تحصیلی میتوان صاحب شغل و و کار شد یا فقط اجازه تحصیل

    1. سلام وقت بخیر من مدرسه خود را در افغانستان تمام کردم و یک ترم دانشگاه در رشته تربیت بدنی خواندم و در ترم دوم به ایران مهاجرت کردم آیا میتوانم اینجا به تحصیل ادامه بدم پاسپورت ندارم فقط کارت آمایش دارم با مدارک تحصیلی

    2. سلام من اتباع خارجی هستم الان حقوق بخونم واسه کنکور دولتی را میدن میشه بگید د‌لتی شیراز چ

  108. سلام اتباع از ملیت افغانم و در ایران به دنیا آمدم من دهم تجربیم دو سال دیگه میخام کنکور بدم میتونم اگه کنکورم سه رقمی بشه تو رشته ی دندون پزشکی میتونم تو تهران قبول شم و بعد از اتمام تحصیل وارد همچین شغلی بشم؟!

    1. سلام. در صورت گرفتن تابعیت میتوانید در هر رشته ای که بخواهید تحصیلات دانشگاهی داشته باشید.

      1. سلام وقت بخیر من مدرسه خود را در افغانستان تمام کردم و یک ترم دانشگاه در رشته تربیت بدنی خواندم و در ترم دوم به ایران مهاجرت کردم آیا میتوانم اینجا به تحصیل ادامه بدم پاسپورت ندارم فقط کارت آمایش دارم با مدارک تحصیلی

    2. سلام آره میتونی نیازی به گرفتن تابعیت هم نداری خودم افغانم پسرخاله هام و همه دوستام تو دانشگاه فردوسی مشهد در حال تحصیل هستن

      1. سلام برای پزشکی اگه بخوای بدون کنکور باشه چقدر میگیرن هر ترمی؟ دولتی هم میشه رفت؟

        1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم، رشته های علوم پزشکی و پیرا پزشکی به هیچ عنوان بدون کنکور ارائه نمیشوند، اما با کنکور میتوانید علاوه برا دولتی آزاد و پردیس خود گردان شرکت کنید

      2. سلام من دارای مدرک پزشک آزمایشگاهی از افغانستان هستم میخواستم برای تخصص پاتولوژی در دانشگاه آزاد یا پیام نور بخونم الان در افغانستان هستم میشه بگین من چطور میتونم برای تحصیل تخصص به ایران بیام و چجوری میتونم ثبت نام کنم

        1. سلام در صورت مهاجرت به ایران در حالی که اتباع مجاز باشید با شرکت در کنکور سراسری امکان تحصیل در این رشته را خواهید داشت

  109. سلام ببخشید من می‌خوام برای دانشگاه تهران درخواست بدم بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی ولی پاسپورتم مال بوشهر هست و من بوشهر زندگی میکنم اگر درخواست منو قبول کردن مشکلی پیش نمیاد چون پاسپورتم مال بوشهر هست ؟

    1. باسلام دوست عزیز دانشگاه تهران دولتی میباشد و بدون کنکور ندارد

    2. سلام.بوشهر دانشگاه های خوبی داره و اکثر رشته ها از پزشکی تا مهندسی و .. داره.

  110. من از افغانستان به پاسپورت و ویزه امدم من از بخش بیولوژی فارغ هستم میخواهیم کی دربخش ماستری حقوق شامل شویم برای من رهنمای کنید

    1. با توجه به زمینه تحصیلی تان نمیتوانید در ارشد حقوق تحصیل کنید

      1. سلام آیا اتباع افغانی می‌توانند بورسیه بشن برای کشور های آسیایی ؟ آیا اطلاعاتی دربارش دارید
        ؟

    1. سلام. اتباع نمیتوانند در ارگانهای دولتی مشغول به کار شوند اما میتوانید در مدارس غیر انتفاعی به تدریس بپردازید یا معلم خصوصی شوید

    2. سلام.بوشهر دانشگاه های خوبی داره و اکثر رشته ها از پزشکی تا مهندسی و .. داره.

  111. سلام من دیپلم تجربی گرفتم و مدارک اقامتی ندارم فقد برگه حمایت تحصیلی دارم میشه با این برگه ها وارد دانشگاه شد ?من چند روزه خیلی دنبال کارام بودم ولی متاسفانه همش به در بسته خوردم حتی سازمان اداره اتباع و اداره گذرنامه هم رفتم ولی گفتن که باید بدی افغانستان پاس بگیری برگردی لطفا منو راهنمایی کنید دو روز بیشتر وقت ندارم برا ثبت نام دانشگاه

    1. سلام من اتباع هستم وبه رشته هواوفضا علاقه زیادی دارم و کلاس هشتم هستم آیا میتونم سال بعد این رشته رو انتخاب کنم و آیا بعد ها به خاطر دانشگاه رفتنم ممانعت نیست تشکر

  112. سلام و درود خدمت همه عزیزان
    شرایط دریافت مدرک دیپلم ایرانی برای یک نفر عراقی (که مدرک دیپلم عراقی نیز دارد) چیست؟
    ممنون میشم راهنمایی دقیق بفرمایین

    1. دانش آموزان باید منع اقامت در ایران نداشته باشند و مدارک هویتی آنها منقضی نشده باشد و کارت حمایت از تحصیل شامل مشخصات فردی از طرف ولی دانش آموز و شناسه اختصاصی و عکس دانش اموز و ولی او داشته باشد

  113. سلام اتباع افغانستانی میتونند تغییر رشته و انتقالی بدهند در یک شهر؟ مثلا از علامه طباطبایی به تهران براساس رشته ای که توی کارنامه سبزم آوردم ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که حضور اتباع در آن شهر ممنوع نباشد بله می توانید

  114. سلام و عرض ادب
    ببخشید بنده دانشجوی ترم یک دانشگاه علامه طباطبایی هستم و از اتباع خارجی، قصد تغییر رشته و انتقالی به دانشگاه تهران داشتم…میخواستم بدونم امکان داره؟ همون ۸۰ درصد شهریه رو باید بدم در دانشگاه مقصد یا نه؟ اخه در کارنامه سبزم آوردم اون رشته و دانشگاه رو… واینکه دانشگاه تهران به دانشجویان اتباعش هم خوابگاه میده؟ خیلی ممنون میشم اگر پاسخ بدید

    1. سلام. میتوانید در خواست جابه جایی را در دانشگاه ثبت کنید در صورت داشتن ظرفیت خالی با درخواست شما موافقت خواهد شد .شهریه شما در دو دانشگاه تفاوتی ندارد . خوابگاه مختص دانشجویان دوره روزانه است شما میتوانید از خوابگاه های خودگردان یا کار در قبال اسکان استفاده کنید.

      1. سلام خسته نباشید من پدرم عرب هستن ولی ایران به دنیا آمدم و کلا ایران زندگی میکنیم می‌خوام کنکور ثبت نام کنم میخواستم بدونم مشکلی برای ثبت نامم پیش نمیاد چون هنوز شناسنامه مو ندادن یعنی باید صبر کنم تا سال دیگه ک شناسنامه ام بیاد یا میتونم امسال هم ثبت نام کنم لطفا جواب بدید چون مهلت ثبت نام هم داره تموم میشه

      2. شهریه داشنگاه دولتی برای اتباع افغانستانی رشته مهندسی هر ترم چه قدر ؟

      3. سلام راشد استم میخواهم بخش پزشکی در ایران بخوانم شخصی امکان داره

    2. سلام وقت بخیر بنده اتباع خارج هست اما تمامی مدارک معتبرازطرف حکومت ایران دارم و در ایران به دنیا اومدم ،بنده در رشته انسانی تحصیل میکنم،همواره در مقالات گوناگون مشاهده میکنم که برای فرهنگیان تابعیت ایرانی مد نظر و من هم بین دو راهی مانده ام یعنی اگرهم قبول شدم برای فرهنگیان (معلمی) نمیتونم اشتݝال داشته باشم یعنی باید تغییر رشته بدم و در زمینه رشته انسانی هیچ مشاغل برای اتباع قانونی نیست؟
      خواهش میکنم هر کسی اطلاع داره حتی اگر اندک بگیدلطفا

    3. دقیقا برای هر ترم شهریه دانشگاه دولتی رشته مهندسی چه قدر هست؟

    4. ببخشید میتونم بپرسم چه رشته ای میخونید؟
      چقدر شهریه میدید هر ترم؟

  115. سلام من اتباع افغانی هستم اگه بخوام به دانشگاه بروم امکان دارد
    و چه شغل هایی در ایران برای اتباع افغانی امکان دارد.
    ممنون ..

  116. سلام
    سولاتی داشتم در باره پذیریش دانشجویان اتباع افغانستان کمکم می کنیید؟

    1. باسلام لطفا برای کسب اطلاعات لازم با مشاوران ما تماس بگیرید

      1. سلام راشد استم میخواهم بخش پزشکی در ایران بخوانم شخصی امکان داره

        1. سلام
          آیا یک دانشجوی فارغ صنف دوازدهم از افغانستان میتونه در رشته آی تی یا مهندسی کامپیوتر در ایران بدون کنکور تحصیل کنه ؟ آیا داشتن اقامت در این مورد ضروری هست؟

          1. سلام وقت بخیر بله باید اقامت ایران را داشته باشد

  117. سلام فردی که اهل پاکستان هست و در ایران پزشکی تحصیل میکند اگه مدرک ایران بگیر میتونه در ایران مشغول به کار پزشکی بشه؟؟

    1. سلام با برگ حمایت تحصیلی یاتذکر میش کنکور بدهی دانشگاه دولتی قبول شی رشته حسابداری لطفا جواب بدید

    2. سلام
      من در ایران متولد شدم دیپلم هنر دارم و در مدرسه با برگه حمایت تحصیلی درس میخوندم با سوابق تحصیلی در دانشگاه دولتی دامغان قبول شدم اما دامغان برای مهاجرین بدون کارت ممنوع هست و برای همین میخوام که در دانشگاه هنر تهران با بورسیه وزارت علوم درس بخونم اگر من به افغانستان برم و ویزای تحصیلی بگیرم و ایران برگردم وزارت علوم و تحقیقات فناوری من رو با این شرایط بورسیه دانشگاه دولتی هنر میکنه؟
      ممنون میشم راهنمایی کنین.

      1. سلام وقت بخیر بستگی به رشته مورد نظر شما و نظر وزارت علوم بستگی دارد..

  118. سلام من سال یازدهم رشته انسانی هستم میخوام بهم یه کمکی کنید ایا بعد از این که من درسم رو تموم کردم به کار درستی در اریان میرسم ، ایا به من اجازه معلمی می دهند؟
    ایا بنده میتوانم بعنوان یک وکیل در ایران کار کنم؟
    بنده افسردگی شدید گرفتم و اصلا حال و روز خوبی ندارم من بزرگ شده ایران هستم ، ولی همیشه تبعیض رو بین خودم و دیگر افراد میبینم ، لطفا در صورت مطالعه مساعدت لازم انجام گیرد باتشکر ، رامین ملکی

    1. سلام خدمت شما،طبق قوانین افراد اتباع امکان تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان را ندارند، اما باتوجه به علاقه و ادامه تحصیل در دانشگاه امکان اشتغال دارید(باتوجه به شرایط اختصاصی هر رشته)

      1. سلام وقتتون بخیر…
        اتباع افغانستانی میتونن پروانه وکالت بگیرند؟
        و شرایط اخذ پروانه وکالت برای اتباع چیه؟

    2. خیر فرهنگیان مجاز نیستید ولی در کار وکالت میتونید در دفترخانه‌ها و .. مشغول به کار بشید.

  119. سلام وقت بخیر ببخشید!
    آیا می توانید با ویزای که از طرف دانشگاهی برای مون صادر شده بیایم و از اون دانشگاه انصراف بدهیم به دانشگاه دیگری مراجعه نمایم؟

    1. در خارج کشور بستگی به قوانین آموزشی آن کشور دارد و در اکثر مواقع چنین چیزی امکان پذیر نیست

  120. سلام من اتباع افغانستان هستم
    میخواستم بدونم آیا ما که در ایران تحصیل کردیم میتونیم بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی هر رشته انسانی که بخواهیم بریم ؟ من میخوام حقوق یا اقتصاد در دانشگاه تهران برم می تونم بدون کنکور برم ؟ و اینکه برای اتباع هزینه اش چقدره ؟ هزینش با کسی که با کنکور میره فرق می کنه ؟

    1. سلام. خب. حتی ایرانیان برای شرکت در این رشته و دانشگاه بای در کنکور شرکت کنند شما میتوانید در دانشگاه آزاد یا پیام نور بدون کنکور به ادامه تحصیل بپردازید.

  121. با سلام و احترام
    بنده فارق التحصیل از رشته عمران هستم، میخواستم بدونم شرکت در آزمونهای نظام مهندسی برای اتباع افغانستانی امکان پذیر هست یا خیر؟
    ممنون از سایت خوبتون

    1. برای شرکت در تمامی آزمون های استخدامی باید تابعیت ایرانی داشته باشید.

      1. سلام من در ایران بدنیا اومدم و کارا اقامت دارم
        مبتونم تو دانشگاه رشته پزشکی تحصیل کنم؟؟
        امیدوارم پاسخ بدین

        1. سلام. بله در صورت داشتن اقامت میتوانید در دانشگاههای ایران در رشته پزشکی تحصیل کنید.

      2. سلام بنده در رشته پزشکی عمومی در افغانستان در دانشگاه معتبر کاتب تحصیل کردم برای ادامه تحصیل تخصص مخاهم در ایران تحصیل نمایم یک راهنمای کنید

        1. سلام باید ابتدا به اداره مهاجرت مراجعه کنید و در صورت تایید آنها نامه ای به شما داده می شود تا به وزارت بهداشت مراجعه کنید

    2. سلام وقت بخیر
      ببخشید من یه دختر پایه دوازدهمم رشته انسانی
      اتباع افغانی هستم ولی اقامت ایران رو داریم کارت
      میخواستم بدونم من میتونم دبیر بشم؟
      یه اطلاعاتی در رابطه با این که چه رشته هایی برای کنکور میتونم علامت بزنم بگید ممنون میشم من داست دارم دانشگاه فرهنگیان درس بخونم هیچ راهیی نداره؟

      1. سلام متاسفانه طبق دفترچه کنکور و قوانین ، اتباع امکان انتخاب رشته و ثبت نام در دانشگاه های فرهنگیان را ندارند.

      2. سلام دوستان با مدرک حمایت تحصیلی نمیشه رفت دانشگاه بخود وقت و پول هدر ندید من همین امسال رفتم اداره کل اتباع از دانشگاه نامه داشتم برای تایید مدرک گفت نمیشه و باید بری افغانستان پاسپورت بگیری بعد بیایی ایران ما ویزا دانشجوی بدیم

        1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  122. سلام یه سوال داشتم من در ایران به دنیا اومدم و الان دهم تجربی ام پس از کنکور اگه رتبه کمتر از ۵۰۰۰بیارم میتونم در رشته دندانپزشکی در مشهد در دانشگاه دولتی ادامه تحصیل بدم یا فقط باید دانشگاه آزاد برم؟

    1. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی روزانه رتبه ۳ رقمی حتما نیاز هست

    2. سلام بنده در رشته پزشکی عمومی در افغانستان در دانشگاه معتبر کاتب تحصیل کردم برای ادامه تحصیل تخصص مخاهم در ایران تحصیل نمایم یک راهنمای کنید

      1. سلام باید ابتدا به اداره مهاجرت مراجعه کنید و در صورت تایید آنها نامه ای به شما داده می شود تا به وزارت بهداشت مراجعه کنید

  123. سلام بنده اتباع عراقی هستم و بورصیه دانشگاه ایران دارو سازی قبول شدم ایا امکانش هست اگه فارغ التحصل بشم و شناسنامه ایرانی بگیرم در ایران میتونم استخدام بشم یا داروخانه داشته باشم؟

      1. سلام اتباع هستم
        لیسانس‌مشاوره دارم و در ایران‌تحصیل کردم.پاس دارم
        خواستم بدونم اگر ارشدم رو بگیرم میتونم زیر مجموعه یه مطب مشاوره در ایران کار کنم؟
        ممنون

      2. سلام
        اتباع افغانی هستم
        کارشناسی مشاوره دارم در ایران تحصیل کردم
        خواستم بدونم که اگر ارشدمو بگیرم امکان اینکه زیر مجموعه‌ی مطب مشاوره با کادر ایرانی رو دارم ؟
        ممنون

  124. سلام من دانش آموز یازدهم تجربی هستم و اتباع من از سال هفتم با برگه حمایت تحصیلی تحصبل کردم برای سال بعد ک کنکور دارم می تونم با همین برگه حمایت تحصیلی کنکور بدم؟ چون کارت امایش ندارم. و اینکه اتباع خارجی می تونن در صورت قبولی در کنکور در دانشگاه دولتی تهران تو رشته پزشکی تحصیل کنند؟

  125. سلام من دهم انسانی هستم
    میخواستم بدونم اتباع امکان تحصیل تو رشته های دبیری‌‌ یا امور بانکی دارن؟ مثلا با مدرک حسابداری میشه تو بانک کار کرد؟ یا فرهنگیان قبول بشم میتونم معلم بشم؟

    1. سلام در دانشگاه های فرهنگیان امکان تحصیل ندارید و برای آزمون استخدامی نیز باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشید.

    2. سلام وقت بخیر بله می توانید ولی شرایط استخدامی وجود ندارد

  126. سلام
    من دانش اموز یازدهم تجربی هستم
    می خواستم بدانم چه رشته هایی دانشگاهی ایران اینده ی شغلی بهتری برای اتباع افغانستانی دارد
    رتبه لازم چند است
    هم از رشته تجربی و انسانی
    ممنون می شوم راهنمایی کنید
    با تشکر

  127. سلام
    من دانش اموز یازدهم تجربی هستم
    می خواستم ببدانم چه رشته هایی دانشگاهی ایران اینده ی شغلی بهتری برای اتباع افغانستانی دارد
    رتبه لازم چند است
    هم از رشته تجربی و انسانی
    ممنون می شوم راهنمایی کنید
    با تشکر

  128. سلام
    من دانش اموز یازدهم تجربی هستم
    می خواستم ببدانم چه رشته هایی دانشگاهی ایران اینده ی شغلی بهتری برای اتباع افغانستانی دارد
    رتبه لازم چند است
    هم از رشته تجربی و انسانی
    ممنون می شوم راهنمایی کنید
    با تشکر

    1. سلام
      سولاتی داشتم در باره پذیریش دانشجویان اتباع افغانستان کمکم می کنیید؟

      1. باسلام لطفا برای کسب اطلاعات لازم با مشاوران ما تماس بگیرید

      2. سلام ایا امکان داره در پوههنتون های شخصی ایران بخش پزشکی ره بخوانم در ایران استم ..

  129. سلام من اتباع هستم واین درسته که میگن اتباع افغانستانی معدل کتبی دیپلمشون باید بالای ۱۲باشه وگرنه اگه حتی رتبه خوبم بیارن دانشگاه دولتی پذیرش نمیکنن

  130. سلام من دانشجو ترم‌یک رشته حقوق هستم سوالم اینه که درصورت فارق التحصیلی من میتونم‌توی ایران مشغول‌بکار شم؟؟

    1. سلام
      اگر تابعیت ایران رو کسب کرده باشید بله متیونید بجز شغل قضاوت و مواردی که تابعیت اصلی میخواد مشغول به کار بشد در غیر اینصورت کلا قانون اینه که استخدام رسمی (دولتی)اتباع خارجه ممنوعه و فقط به صورت قراردادی باهاشون کار میشه

  131. سلام من افغان هستم و در ایران به دنیا اومدم و مدارکم دارم میخام بدونم تحصیل در رشته وکالت برای اتباع امکان پذیره ؟

    1. سلام
      از پیش نیاز های وکالت کسب تابعیت ایرانه اگر درخواست تابعیت بدید و پروسه اون رو طی کنید و شناسنامه ایرانی اخذ کنید بعد از گذراندن خدمت سربازی میتونید در آزمون وکالت شرکت کنید

      1. سلام. بله در صورت گرفتن تابعیت و طی مراحل دیگر میتوانید مانند سایر افراد جامعه در هر آزمونی شرکت کنید.

      2. سلام من تبعه افغانستان هستم میخواستم بدونم اگه لیسانس زبان داشته باشم می تونم
        در رشته ی پزشکی عمومی تحصیل کنم ؟ امکان گرفتن دو تا مدرک لیسانس برای اتباع وجود داره؟؟

        1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

    2. سلام من اتباع افغانستانی هستم
      دخترم ،میخواستم وکالت بخونم،بعد تموم شدن ترمم میتونم شاغل بشم،کارت امایش دارم

      1. سلام. در صورت داشتن کارت آمایش و اقامت میتوانید مانند سایر ایرانیان به تحصیل و کار مشغول شوید.

    3. سلام من اتباع افغانستانی هستم
      دخترم ،میخواستم وکالت بخونم،بعد تموم شدن ترمم میتونم شاغل بشم،کارت امایش دارم

      1. سلام. در صورت داشتن کارت آمایش و اقامت میتوانید مانند سایر ایرانیان به تحصیل و کار مشغول شوید.

        1. آیا کسای که اتباع هستند با داشتن اقامت میتوانند بعد از تمام شدن ترم رشته حقوق شغل وکالت انجام دهد

          1. با سلام با توجه به قوانین جدید امکان ندارد

        2. آیا اتباع با داشتم اقامت های موقت میتوانند در ایران وکیل شوند

        3. سلام من اتباع افغانستان هستن، میخواستم بدونم که بعداز کنکور در ایران اگر در رشته پزشکی قبول شدیم، روزانه هزینه شهری‌ چقدره؟

  132. با عرض سلام
    بنده در یکی از دانشگاه های دولتی دوره کارشناسی رو تموم کردم( نوع پذیرش :روزانه با آزمون)
    ولی به علت مشکلی که بود، دقیقا اطلاع ندارم ولی احتمالا خطای کارشناس آموزش، برای من 80% شهریه شبانه رو منظور نکردن و خودم هم چند بار به اداره آموزش و مالی دانشگاه مراجعه کردم که مشکل رو رفع کنن، ولی گفتند که چیزی تو سیستم نخورده. (من چون میترسیدم که شهریه چند ترم یک جا منظور بشه مراجعه کردم)
    الان واحد های کارشناسیم تموم شده ولی هنوز با دانشگاه تسویه نکردم.
    سوال بنده اینکه اگه تسویه کنم اصل دانشنامه رو دریافت میکنم یا اینکه دو برابر مدت تحصیل (با این وجود که از اتباع خارجه ام)تعهد خدمت دارم.
    و الان هم ارشد در یکی از دانشگاه های تهران پذیرفته شده ام اینکه هنوز مقطع قبلی رو تسویه نکردم مشکلی پیش میاد ؟

    1. سلام. اگر اقامت ایران را ندارید باید شهریه مصوب شده توسط دانشگاه را پرداخت کنید، مراحل تسویه مقطع کارشناسی را انجام دهید سپس میتوانید در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کنبد.

  133. سلام یه حداقل میزان شهریه اتباع رو برای دانشگاه مزشکی لطفن بگید؟بدون تماس میخام بدونم حدودا چقدر است.؟لطفن در پیام بگین ممنون

    1. سلام. در صورت نداشتن اقامت نمیتوانید در رشته پزشکی تحصیل داشته باشید . اما در صورت کسب شرایط لازم میزان شهریه همانند دانشگاه آزاد برای شما محاسبه خواهد شد و مبلغ آن برای هر ترم حدود ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

  134. سلام. ایرانیانی که در کانادا دیپلم گرفتن می تونن در دانشگاه های ایران ادامه تحصیل بدن. آیا دیپلم کانادا در ایران قبول هست

    1. سلام. بله می توانند در دانشگاه های بین الملل ادامه تحصیل بدهند

      1. سلام من ایران به دنیا اومدم و تحصیل کردم ودیپلم هم دارم قصدم اینع امسال کنکور زبان انگلیسی تخصصی شرکت کنم و میخام دانشگاه تهران بیارم چه تراز ی باید باشه دقیقا و قبولی دانشگاه تهران برا اتباع صد در صده ؟
        و دقیق هر ترم دانشگاه چقدر میشع اگع به ۸۰ درصد حساب کنیم ؟

  135. سلام من یه دانش افغانم امسال دیپلم گرفتم و برگه حمایت به تحصیل دارم می‌خوام وارد دانشگاه بشم می‌خوام بدونم که آیا با همین مدرک حمایت تحصیلی میشه وارد دانشگاه شد یا نه اگه نه چه مدرکی رو من با تهیه کنم؟؟

    1. سلام ایا امکان داره در پوههنتون های شخصی ایران بخش پزشکی ره بخوانم در ایران استم ..

  136. سلام من تو ایران به دنیا اومدم و دوازدهم انسانی بزرگ سالان میخونم میتونم از طریق علمی کاربردی رشته وکالت بخونم در تهران؟؟؟

  137. سلام وقت بخیر
    من در رشته علوم تجربی درس میخوانم ا
    من پاسپورت اقامتی دارم که در ایران گرفتم میتوانم ایا میتوانم با کسب رتبه خوب در کنکور در دانشگاه های پزشکی تهران تحصیل کنم و ایا بعد از فارق شدن از دانشگاه میتوانم مانند پزشک های ایرانی کار کنم

  138. یک خانم در کردستان عراق هستن با معدل پایان دبیرستان ۹۷.۲ میخوان که در رشته پزشکی در تهران درس بخوانند باید چگونه اقدام کنند و شهریه ترم اولشون چقدر خواهد شد؟

    1. باید در تافل ۹۶ آیلتس آکادمیک ۶ داشته باشد و اگر مدرک زبان ندارد باید در ازمون تعیین سطح شرکت کنن
      شهریه سالانه سه هزار دلار

      1. سلام
        من میخواستم بدونم اتباع افغانی
        اگه دانشگاه دولتی قبول بشن
        برای رشته روانشناسی
        حدودا چقدر باید شهریه پرداخت کنن
        من برادرم جانباز هست و ما پروانه اقامت داریم
        ایا میتونیم با این مدرک دانشگاه درس بخونیم

        1. شهریه اتباع 400دلار است برای روانشناسی در دانشگاه دولتی باید سایر مدارک مورد تایید راهم داشته باشید

    2. سلام من یک افغان هستم میشه درباره رشته های که یک افغان در ایران میتونه تحصیل کند معلومات بدین یعنی کدام رشته ها را بخواند.

      1. رشته های ممنوعه برای اتباع: فیزیک هسته ای، مولکولی، مهندسی ایمنی، مهندسی فناوری اطلاعات و غیره

  139. سلام. ببخشید دانشجویان اتباع خارجی(افغانی) میتوانند در دو مقطع کارشناسی تحصیل کنند؟
    به صورت همزمان نیست

  140. سلام بنده افغانی هستم تازه از افغانستان امدم دوازده را تمام کرده ام و میخواستم کنکور بدم و برم دانشگاه ، اما الان در ایران هستم میشه راهنمایی ام کنید که چگونه برم دانشگاه و اینکه من پاسپورت یا کارت امایش ندارم چگونه وارد دانشگاه بشم

    1. سلام
      برای ورود به دانشگاه باید مدرک اقامتی داشته باشید فکر میکنم با گرفتن برگه حمایت به تحصیل میتونین وارد دانشگاه بشین .
      ولی درمورد مدرک تحصیلی زیاد اطلاع ندارم

  141. سلام خسته نباشی حسینی هستم. برادرم افغانسان هست رشته پزشکی میخونه بدلیل شرایط پیش آمده .در آفغانستان .تصمیم گرفته بیاد ایران ادامه تحصیل بده.. لطفا راهنمایی ام کنید چی کار کنم که دعوتش کنم اینجا ممنون

  142. سلام . آیا اتباع افغان دارای پاسپورت و دیپلم مدارس ایران با رتبه خوب می‌توانند در دانشگاه تهران از خدمات خوابگاه و غذا خوری بهرمند شوند یا نه؟
    یا خوابگاه خود گردان باید بروند ؟ ممنون میشم توضیح بدهید. با سپاس از شما.

    1. سلام در صورت پذیرش در دوره روزانه دانشگاه ملزم به ارائه خدمات خوابگاهی به دانشجویان می‌باشد استفاده از سلف غذاخوری برای کلیه دانشجویان در تمام دوره ها امکان پذیر است.

    2. سلام روزتون بخیر
      من افغانستانی هستم و کارتآمایش دارم
      برای ثبت نام در دانشگاه باید پاسپورت بگیرم؟
      میشه لطفا جواب بدید

  143. سلام خسته نباشید اتباع افغانی هستم امسال در رشته الکترونیک با شرط معدل در دانشگاه مازندران دختران ساری قبول شدم در نوبت روزانه ورودی مهر می خوام بدونم شهریه ان چقدر می شود؟

  144. سلام من افغان هستم میخواستم بدونم آیا میتونم بدون کنکور رشته اقتصاد بخونم در دانشگاه دولتی؟
    و اینکه میخواستم بدونم چه دانشگاه هایی اتباع رو بدون کنکور در رشته انسانی می پذیرند ممنون میشم اگ جواب بدید.

    1. سلام. خیر دانشگاه دولتی پذیرش بدون کنکور ندارد. دانشگاه های آزاد و پیام نور و علمی و کاربردی وغیر انتفاعی می توانید ثبت نام کنید

  145. سلام من یکی از دوستام کارت امایش داشته و رتبه ۲۱۴ رشته حسابداری دانشگاه الزهرا مشهد قبول شده و ورودی مهر بود ولی بدلیل داشتن کارت امایش و نداشتن پاسپورت ثبت نامش نمردن و من هم از همین میترسم بدلیل شرایط افغانستان و طالبان کسی پاسپورت و تذکره نمیدهد چه باید کرد و چه مقدار شهریه این دانشگاه هست

    1. سلام وقت بخیر شما باید از اداره مهاجرت مدرک داشته باشید، هزینه دانشگاه پردیس برای شما محاسبه میشود

  146. سلام وقت بخیر.
    رشته فیزیوترایی بصورت بدون کنکور هم میشه ثبت نام کرد؟
    هزینه این رشته چقدر ارائه میشه؟

  147. سلام خسته نباشید
    من افغان هستم ولی تو ایران دنیا اومدم در حال حاضر من پایه یازدهم تجربی هستم راستش من با برگ حمایت تحصیلی از هفتم شروع به خواندن در مدرسه دولتی کردم راستش سوال من اینه اگه بعد گرفتن دیپلمم کنکور بدم و کنکور هم قبول بشم برای رفتن به دانشگاه باید شهریه پرداخت کنم؟واینکه میتونم با برگ حمایت تحصیلی وارد دانشگاه بشم و ثبت نام کنم؟

      1. سلام خسته نباشید
        من اتباع افغانم و کلاس یازدهم رشته انسانی هستم و ميخوام بدونم با برگه حمایت تحصيلی ميتوان در کنکور شرکت کرد? و میتوان در دانشگاه دولتی ادامه تحیصل داد و در چه شغل هایی ميتوان شاغل شود? ممنون میشم جواب بديد

        1. سلام وقت بخیر
          با برگه ی اقامت دائم می توانید اقدام کنید

  148. سلام اتباع افغانستانی در صورت کسب رتبه لازم ، مجاز به تحصیل در دانشگاه های علامه طباطبایی، شهید بهشتی ، تهران، یا شریف هستن ؟

    1. سلام. بله با کسب رتبه ی لازم و پذیرش قوانین و شرایط دانشگاه مربوطه و پرداخت شهریه می توانند تحصیل کنند

  149. سلام بعد از اینکه پاسپورتمون دانشجویی شد بعد از پایان لیسانس بی مدرک میشیم؟؟؟ یا اون مدرک قبلی ک داشتیم داریم:/

      1. من از افغانستان به پاسپورت و ویزه امدم من از بخش بیولوژی فارغ هستم میخواهیم کی دربخش ماستری حقوق شامل شویم برای من رهنمای کنید

        1. با توجه به زمینه تحصیلی تان نمیتوانید در ارشد حقوق تحصیل کنید

  150. ایا برای اتباع مقیم ایران محدودیت سنی وجود دارد؟

  151. سلام من از اتباع هستم ولی در ایران به دنیا اومدم ایا من میتونم در ایران استاد دانشگاه بشم با طی کردن تمام مدرک ها و کار ها

    1. سلام در حال حاضر شغل های مجاز برای اتباع خارجی تصویب شده است که تدریس در دانشگاه جزو این مشاغل نمی باشد

  152. سلام ببخشید افغانستانی هایی که اینجا بدنیا ادمدن و تحصیلاتشون اینجا بوده با شرکت تو کنکور و آوردن رتبه مناسب میتونن دانشگاه پزشکی تهران تحصیل کنند؟!اگه اره بعد از فراغت میتونن تو بیمارستان های ایران مشغول به کار بشن.‌
    ممنون میشم راهنمایی کنید🌷

    1. سلام تحصیل منوط به پرداخت شهریه می توانید اما استخدام خیر

  153. سلام من شناسنامه عراقی دارم ولی دیپلم فنی و دیپلم بهیاری در ایران دارم، ایا میتونم بدون کنکور در رشته پزشکی پردیس خودگردان یا ازاد ثبت نام کنم؟ ک

  154. قبلا اینطور بود که تحصیل مجدد در یک مقطع مقدور نبود. نمیشد دوتا لیسانس داشته باشیم. قانون همچنان همونه یا دیگه مانعی نداره؟

    1. سلام خیر مانعی نداره
      برای دولتی دوبار می تونید استفاده کنید

  155. درود. من لیسانس ای تی دارم از پیام نور. میتونم کنکور تجربی شرکت کنم پزشکی قبول شم و تحصیل کنم؟

    1. خیر مانعی نداره
      برای دولتی دوبار می تونید استفاده کنید

  156. سلام خسته نباشید .من پاسپورت دارم (ن پاسپورت بین امللی از خود افغانستان ازین این پاسپورت هایی که خود ایران به افغانستانی ها میدهند) من میتونم رشته پرستاری یا پزشکی برم دانشگاه؟ 12سال با همین پاسپورت خوندم و متولد ایرانم

      1. سلام میتوانم بخش پزشکی در پوهنتون های شخصی ایران بخوانم ..

  157. سلام.
    من اتباع افغانستانی‌ هستم میخواستم بدونم بعد از گذراندن کارشناسی مدرک مون رو دوباره بهمون میده یا باطل میشه؟چه اونایی که پاسپورت داشتن و اونایی که کارت آمایش داشتن؟

    1. میخوام بدونم من که دیپلم گرفتم اونم با معدل ۲۰ میتونم یعنی امیدی هست در ایران معلم توی دانشگاه فرهنگیان بشم اخه شنیدم فرهنگیان قبول نمیکنه ولی من درسام خیلی خوبه

      1. سلام اگر منظور تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هست باید از طریق کنکور اقدام کنید.

  158. باسلام و وقت بخیر . بنده اتباع افغانی هستم و والدینم همینطور . من مدرک دیپلمم رو با برگه های حمایت تحصیلی که طبق سرشماری انجام دادیم گرفتم .و در کنکور هم شرکت کردم و قبول شدم . الان دو تا نیم سال هم گذشته . ولی دانشگاه میگه که تاریخ اعتبار برگه حمایت تحصیلی تا پایان ۱۴۰۰ هستش . خواستم بدونم که الان باید چیکار کنم برای ادامه تحصیل .چون فکر کنم اداره اتباع برگه های حمایت تحصیلی رو تا دیپلم فقط صادر میکنه و بعدش هم فقط تمدید میکنه هر سال و دانشگاه هم شاید نزاره که با برگه حمایت تحصیلی درس بخونم . و میگن اون مدارک دیپلم و ریزنمرات و آخرین کارت و کاربرگ شماره ۱ مختص افرادی که مادرشون ایرانی هست میتونن ادامه تحصیل دانشگاه رو انجام بدن ولی شماهایی که سرشماری دارین نمیتونین

    1. سلام. به اداره اتباع مراجعه کنید و برگه ها را مجددا تمدید کنید در اینصورت مشکلی برای ادامه تحصیل ندارید.

  159. سلام من از افغانستان به شما پیام گذاشتم می خواهم بدانم دانشجویان افغان می توانند بدون مدرک در دانشگاهها ایران درس بخوانند

    1. سلام. تحصیل در تمامی دانشگاه های ایران منوط به ارائه آخرین مدرک تحصیلی میباشد.

    2. سلا خسته نباشید
      تبعه افغانستان هستم دیپلمم رو از افغانستان گرفتم البته در بخش فقه وقانون بعد آیا میشه در مقطع کارشناسی رابط بین الملل درس بخونم ویه سوال دیگه اینکه فقط پاسپورت افغانستان رو دارم وبس

      1. سلام. روابط بین الملل از گرایشهای ارشد علوم سیاسی است بنابراین ابتدا باید درمقطع کارشناسی تحصیل کنید.
        برای دریافت سایر مدارک و اخذ اقامت قانونی اقدام کنید.

  160. سلام،کسی که درحال حاضر درکشور مصر دررشته ی دندون پزشکی تحصیل میکنه میتونه برای ادامه بیاد ایران تحصیل کنه؟

    1. سلام. اگر بعد از سال ۲۰۱۷ پذیرش شدین و دانشگاهتون مورد تایید وزارت علوم هست میتونین البته فقط پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد امکان ادامه تحصیل دارین.

  161. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه دولتی کارت آمایش معتبره یا باید پاسپورت دانشجویی داشته باشم؟

  162. سلام اگه رتبه لازم برای قبولی در پزشکی روزانه رو کسب کنیم با توجه به اینکه اتباع هستیم میتونیم بدون شهریه درس بخونیم ؟
    دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تهران و شهید بین بهشتی دانشجوی افغانستانی میتونه توش تحصیل
    کنه؟

    1. سلام ایا با باقامه تحصیلی حق کار هم داده میشه تا مصارف تحصیلو دربیاریم یا خیر

      1. سلام ببخشید من تجربی میخوانم میخواستم بدونم اگه کنکور بدم وقبول بشم و بخوام دندونپزشکی بخوانم هزینه دانشگاه ترمی چقد میوفته واسه اتباع پاسپورت هم دارم.

        1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  163. سلام‌ من تبعیه افعانی ام و در افغانستان سمستر دوم حقوق قضایی میخوانم اگه بخواهم به ایران تحصیل کنم در رشته های پزشکی شرایطش چگونه هست؟ اکه لطف کنن توضیح بدن

    1. سلام وقت بخیر برای خواندن رشته های خاص باید تابعیت داشته باشید

  164. سلام
    اگر در آزمون سراسری شرکت کنم و رتبم خوب بشه
    شهریش کم میشه در دانشگاه?
    میشه درباره شهریه توضیح بدید

      1. سلام خسته نباشید من اتباع افغانی هستم می خواستم بدونم شهریه دانشگاه قدسیه ساری در مازندران چقدر هست من در دوره ی روزانه ورودی مهر قبول شدم در رشته الکترونیک

    1. سلام من اتباع خارجی هستم میخواستم بگم که تو رشته فنی حرفه ای تو شاخه (کودکیاری) اجازه ثبت نام برای ما وجود داره؟!

    2. سلام روز خوش من افغانی هستم
      برای کنکور هم آمادگی گرفتم بعد رشته حقوق میخام بخونم واسه کنکور دولتی افغانی ها هم میزارن
      اگ میزارن ک میخونم ادامه میدم واسه کنکور اگر آزاد میزارن ک ن
      لطفا جواب بدید ممنون

      1. سلام
        میتوانید به تحصیل بپردازید و مشکلی وجود ندارد

  165. سلام
    ببخشید بنده اتباع افغانستان مقیم ایرانم من میتونم در دانشگاههای پزشکی بهشتی و دانشگاه تهران تحصیل کنم؟
    اگه می تونم شهریه چقدر باید پرداخت بشه؟
    یا اصلا نیازی به پرداخت شهریه نیست
    لطفا بگید ترمی چنده.
    مرسی

    1. سلام. وقت بخیر شما می توانید در این رشته ها پذیرش بگیرید ولی باید شهریه آن را پرداخت کنید که هزینه آن از پردیس برای افراد ایرانی بیشتر است.

  166. سلام میخاستم در مورد ورود به دانشگاه بدون کنکور
    برام توضیح بدین برای اتباع افغانستانی

  167. سلام میخاستم در مورد ورود به دانشگاه بدون کنکور
    برام توضیح بدین برای اتباع افغانستانی

  168. سلام خسته نباشید . من اتباع هستم و میخاستم برای دانشگاه ازاد ثبت نام کنم ..ولی به دلیل شیوع کرونا گفته میشه ثبت نام مجازیه و من باید تو یه سایت ثبت نام کنم … اما توی سایت باید دارای گذرنامه باشم که من ندارم …من کارت شناسایی یا همون آمایش رو دارم ؟ چجوری باید اقدام کنم؟

    1. سلام بله باید به سایت azmoon.org جهت ثبت نام مراجعه نمایید وباید گذرنامه ایرانی داشته باشید

      1. سلام من کلاس نهم هستم.میخواسم بدونم با کارت امایش میتونم توی ایران تحصیل کنم یا بتونم شغل مناسب انتخاب کنم و برای رشته معلمی یه افغانستانی میتونه دبیر بشع؟

        1. سلام برای تحصیل در مناطقی که جزو لیست باشد بله میتوانید،اما برای دانشگاه فرهنگیان امکان شرکت ندارید.

  169. سلام
    من میتونم پس ازین که پاسپورت ایرانی گرفتم در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنم؟!

  170. سلام اتباع خارجی می تواند در ایران به کارهای دولتی داخل بشود؟

    1. سلام بله درموارد خاصی می‌توانند استخدام شوند

  171. سلام و خسته نباشید
    من تبعه ی افغانستان هستم ولی در ایران به‌دنیا آمدم و امسال با برگه ی حمایت تحصیلی دیپلم گرفتم و کنکور هم دادم میخواستم بدونم میتونم برم دانشگاه؟
    و اگر نه که چیکار باید کنم؟

  172. سلام خسته نباشید
    بنده اتباع افغانستانی هستم و در ایران به دنیا آمدم و امسال دیپلم خودم هم گرفتم و مدرکی که من باهاش دیپلم گرفتم برگه ی حمایت تحصیلی است
    و کنکور هم دادم و مجاز شدم برای ثبت نام
    میخواستم بدونم آیا با حمایت تحصیلی میتونم برای دانشگاه اقدام کنم و درس بخوانم ؟
    اگر نه که باید چیکار کنم ؟
    ممنون

      1. سلام اگه دانشگاهمون تموم بشه میتونیم رشته ای رو ک خوندیم شروع ب کارش کنیم مثلا رشته رادیولوژی

  173. سلام خسته نباشید
    من اتباع هستم و لیسانس اقتصاد دانشگاه غیرانتفاعی دارم، اگر بخوام مجدد کنکور تجربی بدم و رشته پزشکی دانشگاه دولتی قبول شم میتونم پزشکی بخونم؟ ممانعتی نداره؟؟
    faezehsaberi123@yahoo.com

  174. سلام ، آیا بعد از گرفتن مدرکم کارت آمایش من باطل میشه؟
    برا مقاطع بالا تر حتما باید پاسپورت بگیرم؟

    1. سلام مدارک موردنیاز برای گرفتن مدرک تحصیلی اتباع
      – کپی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
      -کپی مدارک شناسایی خانواده ( کارت ، پاسپورت یا گواهی ولادت )
      -کپی صفحه اول و صفحه آخرین اقامت، گذرنامه
      -کپی همه کارتها ( در یک صفحه گرفته شود )
      -معرفی نامه دانشگاه (کاربرگ شماره 1)

  175. سلام
    من اتباع افغان ، مقیم ایرانم ، و کارت آمایش دارم
    آیا برا گرفتن مدرک حتما باید پاسپورت بگیرم و
    یا بعد از دوره دانشجویی ، کارت اقامت من باطل میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      مدارک موردنیاز برای گرفتن مدرک تحصیلی اتباع
      – کپی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
      -کپی مدارک شناسایی خانواده ( کارت ، پاسپورت یا گواهی ولادت )
      -کپی صفحه اول و صفحه آخرین اقامت، گذرنامه
      -کپی همه کارتها ( در یک صفحه گرفته شود )
      -معرفی نامه دانشگاه (کاربرگ شماره 1)

  176. سلام از اتباع افغانستانی هستم اقامت ایران دارم و در ایران تحصیل کردم. آیا اتباع هم میتونن در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند یانه؟؟

  177. سلام
    من اتباع افغانم میخواستم بپرسم وقتی درسمون تو دانشگاه تموم شد میتونیم توی ایران مشغول کار بشیم و کاری ک مربوط به رشته ای ک خوندیم

      1. لطفا برا منم توضیح بدین خیلی تحقیق کردم ولی ب نتیجه ای نرسیدم

  178. سلام من تا کل سال تحصیلیم رو درایران گذروندم امسال به دلایلی نتونستم درکنکور 1400ثبت نام کنم میتونم بدون کنکور دررشته های پیراپزشکی تحصیل کنم؟ من سرج کردم که اتباع غیرایرانی واجد این شرایط اند

      1. سلام. اتباع می توانند بدون کنکور در رشته حتی پزشکی ثبت نام کنند اما دو قید دارد. 1-شهریه ترمی 4000دلار 2-تعهد به عدم شغل در ایران

  179. سلام الان گفتن که اتباع نمیتونه itبرداره یعنی نمیتونه رشته ی کامپیوتر برداره .
    من الان میخوام itیا جاوا بردارم نمیتونم؟

  180. سلام علیکم
    ببخشید بنده از اتباع افغانستانی هستم میخواستم ببینم شرایط برای کنکور تجربی چگونه است ؟
    و اینکه آیا میتوانم در صورت کسب رتبه خوب در پزشکی قبول شوم ؟

  181. سلام. من تبعه ی افغانستانم و میخوام از دانشگاه دولتی هرات-افغانستان انتقالی بگیرم به یکی از دانشگاه های دولتی ایران. چه شرایطی وجود داره؟
    ترم ششم رشته ی مشاوره هستم

    1. سلام باید مدرک شما از طریق اموزش دانشگاه بررسی و نتیجه تطبیق و انتقالی به شما اطلاع رسانی شود.

  182. باسلام و خسته نباشید من اتباع افغانستانی ساکن در ایران هستم،میتونم رشته ی حقوق تحصیل کنم؟؟؟
    ایا اجازه تحصیل در رشته وکالت رو دارند اتباع؟

      1. نه ندارند
        ماده ۷ وکالت گفتن ک اتباع خارجی نمیتونند وکیل بشن

  183. سلام خسته نباشید من اتباع هستم و مادرم ایرانی هستن و از اول ایران بودم و اینجا درس خوندم میخاستم بدون برای تحصیل در رشته پزشکی شرط معدل وجود داره برای ما؟
    ممنون میشم جواب بدین چون بعضی از سایت ها نوشته معدل باید حداقل ۱۲ باشه

      1. سلام خسته نباشید
        من اتباع افغانستانی هستم میخاستم بپرسم که ایا من میتونم تو دانشگاه الزهرا تو رشته مدیریت مالی تحصیل کنم؟ و اینکه من فقط پاسپورت دارم ایا با این پاسپورت میتونم تو ایران مشغول به کار بشم

  184. سلام من اتباع هستم،رشته مامایی بدون کنکور رو میتونم بخونم،شرایطش چجوریع؟

        1. باید دیپلممون حتما تجربی باشه یا با بقیه دیپلم های نظام جدید هم میشه؟

    1. برا دانشگاه آزاد میشه باید از سایتش انتخاب کنید و بعد اگر تایید شدید حضوری ثبت نام کنید. برید سایت fstudent دانشگاه آزاد رو تو گوگل سرچ کنید میاد. بعدم توصیم اینه برید پرستاری بخونید چون بازار کارش خیلی بهتره و تو کشورای دیگه هم جذب خوبی داره. سایتش هنوز برا ترم بعد آماده نیست و دکمه ثبتش فعال نیست، اما پیگیر باشید همین روزا باز میشه. و همچنین میتونید حضوری برید بخش بین الملل دانشگاه آزاد و سوال کنید، شعبه های مشهد تهران یا…

  185. سلام خسته نباشید دختر من پارسال باید کلاس اول میرفت ولی برای اینکه سرشماری نشدیم نتونست بره مدرسه امسالم قبولش نمیکنن البته باباش پاسپورت داره که ۶ساله تمدید نکرده من خودمم متولد ایرانم که با کارت آمایش تو ایران تحصیل کردم ولی الان باطل شده کارتم آیا راهی هست دخترم درس بخونه باتشکر

    1. سلام. باید از طریق آموزش و پرورش اقدام نمایید.

  186. سلام من اتباع هستم دیپلمه سال۸۸ میخواهم دردورهای فنی حرفه ای ثبت نام کنم اما به کد ملی نیاز هست که من ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام موردی ندارد .با شناسنامه یا پروانه اقامت با مدت حداقل شش ماه به دانشگاه مراجعه کنید تا ثبت نام شما انجام شود.

  187. سلام وقت بخیر من اتباع کارت امایش دارم و پنج سال از مقطع تحصیلی دبیرستانم میگذرد ایامیتونم برای دانشگاه ثبت نام کنم یا باید مجدد این دوره بخوانم

    1. سلام . باید شرایط شما بیشتر بررسی شود. لطفا تماس بگیرید.

  188. سلام من دانش آموز افغانم میخاستم بپرسم که تربیت معلم هم برای اتباع ممنوعه؟؟!

  189. سلام من اتباعم و تمام دوران تحصیلی خودم رو تو ایران گذراندم و خواستم بپرسم که برای دانشگاه رشته ی پزشکی معدل چند میخواد تا بتونیم این رشته رو بریم ؟

    1. با سلام تعداد صندلی ها برای شما که اتباع هساید بسیار کم است و شهریه پردازید اما بسته به اینکه از میان شما کدام رتبه بهتری را مبگیرد پذیرش شما متفاوت میشود.

  190. من افغانم ولی مدارک اقامتی ندارم ولی برکه حمایت تحصیلی دارم میتونم برم دانشگاه؟

  191. سلام خسته نباشید من ۱۲ تجربی هستم جز اتباع افغان من اگر رشته دولتی مامایی یا پرستاری قبول شم باید شهریه بدم یا نه رایگان هست؟

      1. سلام من متولد المان هستم و دوتابعیتی ایرانی المانی هستم
        و دیپلمم را در ایران کرفتم معدل دیپلمم 18 به بالا می باشد
        میتونم در رشته های پزشکی بدون کنکور شرکت کنم
        ممنونم 🙏🏻🙏🏻

        1. سلام دررشته های بدون کنکور معدل باید بالای پانزده باشد این رشته ها به صورت بومی گزینی هستند وحداکثر سن 25سال میباشد برای اطلاع بیشتر از شرایط میتوانید با مشاوران ماتماس بگیرید

    1. سلام و وقت شما بخیر من برای ثبت نام در دانشگاه فنی و حرفه ای بخوام اقدام کنم چه مدارکی برای اتباع پذیرش داره و آیا با برگه حمایت تحصیلی میشه؟؟؟

      1. سلام اگر تبعه باشید تنها تفاوت شما در پذیرش پرداخت شهریه است.

  192. سلام و خسته نباشید
    بنده از اتباع افغانستان هستم و تمام دوران تحصیلم از کلاس اول تا دوازدهم در ایران زندگی کرده و اقامت ایران را دارم.
    بنده اگر در کنکور ۱۴۰۰ رتبه لازم برای پزشکی دولتی را بدست بیاورم میتوانم در دانشگاه دولتی بدون پرداخت شهریه تحصیل کنم؟!

      1. سلام من اگر دولتی قبول شم هزینه مامایی یا پرستاری چقدر میشه میشه ۸۰ درصد شبانه یا اندازه آزاد در میاد میشه راهنمایی کنید اتباع هستم و اقامت دارم

        1. با سلام قطعا ازاد گرون تر هستش و سعی کنید دولتی قبول شوید هزینه ها پایین تر است .

      2. سلام اتباع افغان هستم و ایران به دنیا آمده و تمام دوران تحصیلم را در اینجا گذراندم ایا با کسب رتبه لازم در کنکور میتوانم در رشته پزشکی دانشگاه تهران تحصیل کنم و ایا باید شهریه پرداخت کنم ؟

        1. سلام. اگر موفق به اخذ اقامت شده آید میتوانید مانند شهروندان ایرانی در تمام دانشگاه ها تحصیل کنید.

    1. سلام خسته نباشید دختر من پارسال باید کلاس اول میرفت ولی برای اینکه سرشماری نشدیم نتونست بره مدرسه امسالم قبولش نمیکنن البته باباش پاسپورت داره که ۶ساله تمدید نکرده من خودمم متولد ایرانم که با کارت آمایش تو ایران تحصیل کردم ولی الان باطل شده کارتم آیا راهی هست دخترم درس بخونه باتشکر

      1. سلام. باید از طریق آموزش و پرورش اقدام نمایید.

  193. با سلام
    من امسال سال اولمه میخوام کنکور بدم و اتبام
    میخواستم بدونم در صورت قبول نشدن میتونم سال دیگم ت کنکور شرکت کنم؟

  194. سلام وقتتون بخیر یکی از دوستانم دانشجوی افغان هست که تو کشور خودش تا ترم 5 کارشناسی خونده میخواد بقیشو بیاد ایران درسشو ادامه بده تو همون رشته. میخواستم بدونم میتونه بقیشو ادامه بده یا باید از اول شروع کنه؟ اگه باید از اول شروع کنه آیا باید کنکور بده؟

    1. سلام با توجه به رنک دانشگاه های مبدا و مقصد؛ رشته تحصیلی ایشون شرایط متفاوت خواهد بود.

  195. سلام ببخشید شهریه دانشگاه آزاد برای دانش جویان اتباع چقدر هست ، منظورم اینه شهریه دانش جویان ایرانی و افغانی یکی هست یا نه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      در شهریه ثابت تغییراتی وجود دارد برای بررسی دقیق با کارشناسان تماس بگیرید

  196. سلام ببخشید شهریه دانشگاه آزاد برای دانش جویان اتباع چقدر هست ، منظورم اینه شهریه دانش جویان ایرانی و افغانی یکی هست یا نه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      در شهریه ثابت تغییراتی وجود دارد برای بررسی دقیق با کارشناسان تماس بگیرید

  197. سلام ببخشید شهریه تحصیل برای دانش جویان اتباع اندازه شهریه دانش جویان ایرانی هست ؟ یا ما باید هزینه بیشتری صرف کنیم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      در شهریه ثابت تغییراتی وجود دارد برای بررسی دقیق با کارشناسان تماس بگیرید

      1. سلام وقت به خیر.مادر من ایرانیه و پدرم خارجی.یه سال و نیم پیش که ۱۷ سالم بود واسه گرفتن شناسنامه و تابعیت ایران اقدام کردم اما هنوز شناسنامه رو ندادن و گفتن طول میکشه تا شناسنامه رو بدن.من ۳ ماه دیگه کنکور دارم و دومین سالیه که کنکور میدم.پارسال رتبه م ۴۰۰۰ شد ولی چون منتظر اومدن شناسنامه م بودم گفتم نرم دانشگاه و دوباره کنکور بدم تا بلکه تا اون موقع شناسنامه مو بدن…به نظرتون تو دانشگاه فرهنگیان قبولم میکنن؟لطفا اگه میدونید جواب بدید.خیلی ناراحتم.

        1. سلام. در صورت تایید مدارک و اخذ تابعیت ایران میتوانید در هر دانشگاهی اعم از دانشگاه فرهنگیان به ادامه تحصیل بپردازید.

  198. سلام
    من دیپلوم از بخش تکنشن لابراتوار ( لابراتوار خون در شفاخانه ها بخش صحی ) دارم یعنی ۱۴ پاس هستم میتوانم ادامه تحصیل را به همین رشته بدون تنزیل داشته باشم تا مدرک لسانسم را بگیرم .

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تایید وزارت علوم بله میتوانید

  199. سلام
    من دیپلوم از بخش تکنشن لابراتوار ( لابراتوار خون در شفاخانه ها بخش صحی ) دارم یعنی ۱۴ پاس هستم میتوانم ادامه تحصیل را به همین رشته بدون تنزیل داشته باشم تا مدرک لسانسم را بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تایید وزارت علوم بله میتوانید

      1. سلام
        من دوره لیسانس را در افغانستان تمام کردم و می‌خواهم در یکی از دانشگاه های خصوصی ایران ماستری خود را در رشته روابط بین الملل ادامه دهم!
        آیا امکان دارد؟

        1. بله اما در صورتی امکان پذیر می باشد که دانشگاه افغانستان مورد تایید وزارت علوم و سازمان سنجش کشور ایران باشد و مدرک لیسانش گرفته شده قابلیت تنظیم و تطبیق داشته باشد. در غیر این صورت مجدد باید در مقطع کارششناسی تحصیل کنید.

  200. آیا اتباع افغانستانی می‌توانند در صورت کسب رتبه لازم در دانشگاه های علامه طباطبایی، تهران و یا شهید بهشتی تحصیل کنند ؟

    1. سلام بله، ممانعتی نداره من اتفاقا از هر سه دانشگاه دوست دانشجوی افغان دارم!

      1. سلام میشه آیدی تلگرام یا ایمیلتو بزاری تا باهم درارتباط باشیم؟سوالاتی ازتون دارم

      2. سلام اقا محمد
        اگه امکانش هست شماره یا ایدی تون رو به اشتراک بزارین میخواستم بابت موضوعی باهاتون مشورت کنم
        با سپاس

      3. سلام ، ببخشید میشه آیدیتونو بدید ما یه سری سوال ازتون بپرسیم ، ممنون

      4. سلام من اتباع استم آیا با اقامت تحصیلی تو ایران کار هم میشه کرد

        1. نه داداچ شما لطف کن برو روستای خودت تحصیل کن، ما تو کشورمون تحصیل کرده زیاد داریم ک دنبال کار هستن،، با یک خداحافظی خوشحالمون کنید مرسی😊😊😊😊

      1. سلام ببخشید شهریه دانشگاه آزاد برای دانش جویان اتباع چقدر هست ، منظورم اینه شهریه دانش جویان ایرانی و افغانی یکی هست یا نه ؟

        1. سلام دوست عزیز
          در شهریه ثابت تغییراتی وجود دارد برای بررسی دقیق با کارشناسان تماس بگیرید

          1. سلام من اتباع خارجی هستم میخواستم بگم که تو رشته فنی حرفه ای تو شاخه (کودکیاری) اجازه ثبت نام برای ما وجود داره؟!

          2. سلام خسته نباشید
            من اتباع افغانستانی هستم میخاستم بپرسم که یا من میتونم تو دانشگاه الزهرا تو رشته مدیریت مالی تحصیل کنم؟ و اینکه من فقط پاسپورت دارم ایا با این پاسپورت میتونم تو ایران مشغول به کار بشم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید