دانلود دفترچه انتخاب رشته سراسری 1402

دفترچه-انتخاب-رشته-دانشگاه-سراسری

آیا می دانید دفترچه راهنمای شماره 2 کنکور سراسری چیست؟ مسلما خیلی از داوطلبان کنکور سراسری با عنوان دفترچه راهنمای شماره 2 کنکور سراسری آشنایی ندارند و این نام به گوششان ناآشنا است. دفترچه شماره 2 کنکور سراسری همان دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور است که از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می شود. اکثر داوطلبان کنکور سراسری با دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور آشنایی نسبی دارند. مسلما اولین و مهم ترین قدم برای داشتن یک انتخاب رشته اصولی و به دور از اشتباه، مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته کنکور و آشنایی نسبتا کاملی با بخش های مختلف آن است. زیرا تمامی مطالب، شرایط و نکات مهم و لازم برای مراحل انتخاب رشته در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ذکر شده است.

پس مهم است که داوطلبان کنکور پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری خود نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام کرده و برای اولویت بندی انتخاب رشته خود از اطلاعات دفترچه نهایت استفاده را ببرند. برای دسترسی راحت تر شما عزیزان به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و همچنین آشنایی با بخش های مختلف و اطلاعات درج شده در دفترچه انتخاب رشته، مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی آویژه به بررسی و تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و توضیح جزئیات دفترچه انتخاب رشته پرداخته اند. اگر به دنبال یک انتخاب رشته اصولی و قبولی در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود هستید، مطالعه این مقاله برای شما ضروری است.

چگونه به دفترچه انتخاب رشته دسترسی پیدا کنیم؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 منتشر شد

نحوه دریافت و دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری بسیار آسان است. همانطور که در بالا اشاره شد، دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. شما یک یا دو هفته بعد از دریافت نتایج اولیه کنکور، باید در زمان مشخص شده برای دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی، تجربی و سایر رشته ها، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و دفترچه انتخاب رشته مربوط به گروه آزمایشی خود را دانلود کنید. بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته، شما یک هفته الی ده روز فرصت دارید تا انتخاب رشته خود را قطعی کرده و کد رشته محل ها را در فرم انتخاب رشته خود در سایت سازمان سنجش وارد کنید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 به تفکیک گروه های آزمایشی در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شده است. شما می توانید متناسب با رشته تحصیلی خود، دفترچه مربوطه را دانلود کرده و از اطلاعات درج شده در آن نهایت استفاده را ببرید. متناسب با گروه آزمایشی خود بر روی دفترچه مربوطه کلیک کنید و آن را با دقت کافی مطالعه نمایید. به یاد داشته باشید که اولین و مهم ترین و موثق ترین منبع اطلاعات برای انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته است. جدول زیر را بررسی کنید و از لینک دانلودهای قرار داده شده در آن، برای دسترسی راحت تر به دفترچه انتخاب رشته هر گروه آزمایشی، استفاده کنید.

 

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجه 1402
دانلود پیوست های دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری چیست؟

تمامی داوطلبان کنکور سراسری که مرحله طاقت فرسا کنکور را پشت سر گذاشته اند، بی صبرانه منتظر اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری هستند. با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری داوطلبان می توانند رتبه کسب کرده، تراز، وضعیت مجاز و یا غیر مجاز بودن برای انتخاب رشته در دوره های مختلف دانشگاهی و … را مشاهده کنند. بعد از تحلیل کارنامه اولیه، نوبت به مرحله سرنوشت ساز انتخاب رشته می رسد. مسلما شما در زمان انتخاب رشته، اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با مراحل و نحوه انتخاب رشته، شرایط و قوانین حاکم بر انتخاب رشته، ظرفیت دانشگاه ها و … ندارید. اگر شما بدون اطلاعات کامل در این زمینه دست به انتخاب رشته بزنید، مسلما در مسیر اشتباهی قدم گذاشته اید و نتیجه مطلوبی کسب نخواهید کرد. پس مهم است که به جمع آوری اطلاعات موثق در رابطه با شرایط و قوانین انتخاب رشته بپردازید.

بهترین منبع برای کسب اطلاعات و مطمئن ترین داده ها را شما می توانید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری پیدا کنید. دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری به دلیل اینکه توسط سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می شود؛ داده های درستی را در اختیار شما قرار می دهد و انتخاب رشته شما را از هرگونه اشتباهی دور می کند. این دفترچه در پنج گروه آزمایشی شامل: علوم ریاضی- فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان های خارجه و هنر منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در این دفترچه اطلاعات مختلف و مفیدی در رابطه با لیست کد رشته محل های دانشگاه های مختلف، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و شرایط اختصاصی دانشگاه ها، مراحل انتخاب رشته، شرایط و قوانین انتخاب رشته صحیح و … درج شده است. متقاضیان کنکور سراسری با مطالعه این داده ها می توانند در مسیر انتخاب رشته درست و اصولی قدم بردارند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

طبق روال هر ساله، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری چند روز بعد از انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. مشاوره انتخاب رشته تاکید دارد که قبل از هر کاری باید بادقت به مطالعه دفترچه انتخاب رشته پرداخت. به همین دلیل بعد از انتشار نتایج اولیه کنکور، تعداد زیادی از داوطلبان بی صبرانه منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور هستند تا با استفاده از اطلاعات درج شده در آن به انتخاب رشته بپردازند. دفترچه انتخاب رشته برای پنج گروه آزمایشی شرکت کننده در کنکور سراسری به صورت جداگانه منتشر می شود. البته لازم به ذکر است که اطلاعات مربوط به انتخاب رشته هنر و زبان در یک دفترچه به صورت مشترک منتشر خواهد شد.

برای کنکور 1402 هنوز دفترچه انتخاب رشته منتشر نشده است. انتظار می رود که در نیمه آخر مرداد ماه و اوایل شهریورماه، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 منتشر شود. به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402، لینک دانلود آن در قسمت پایین قرار می گیرد.

 

آشنایی با بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

همانطور که در بالا اشاره شد با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای هر گروه آزمایشی، زمان انتخاب رشته کنکور فرا می رسد. شما به مدت یک هفته تا ده روزز فرصت دارید تا انتخاب های خود را بر أساس اولویت بندی های خود مرتب کرده و چیدمان انتخاب رشته خود را تکمیل کنید. شما مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل هستید. پس مهم است که قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری، با مندرجات در دفترچه، قوانین و شرایط انتخاب رشته، ظرفیت و شرایط خاص دانشگاه ها و .. آشنا شوید. در این قسمت مشاوره انتخاب رشته آویژه در رابطه با بخش ها و جزئیات مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار داده است. برای آشنایی کامل به قسمت های مختلف دفترچه و نحوه استفاده از دفترچه انتخاب رشته با ما همراه باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

فصل اول دفترچه انتخاب رشته

بخش اول دفترچه انتخاب رشته برای تمامی زیر گروه ها مشترک بوده و اطلاعات یکسانی در آن درج شده است. در بخش اول دفترچه انتخاب رشته انسانی، ریاضی و دیگر گروه های آزمایشی، شما می توانید اطلاعات کلی در رابطه با نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری، قوانین مهم و حاکم بر انتخاب رشته، شرایط کلی انتخاب رشته و … بدست آورید. بخش اول دفترچه انتخاب رشته به دو قسمت کلی تقسیم بندی شده است. قسمت اول راهنمای عملی آشنایی با فرایند انتخاب رشته بوده و قسمت بعدی آن آشنایی با مقررات انتخاب رشته است.

بخش اول: آشنایی با مقررات انتخاب رشته

آشنایی با مقررات انتخاب رشته به شما کمک می کند که در مسیر یک انتخاب رشته مناسب و اصولی گام برداشته و بتوانید از این مرحله سرنوشت ساز به خوبی عبور کنید. در قسمت اول از فصل اول دفترچه انتخاب رشته شما با نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری، تشریح و توضیح اطلاعات موجود در کارنامه اولیه کنکور و تحلیل آن، نحوه دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده در صورت فراموشی و در نهایت نحوه انتخاب رشته آشنا می شوید.

نحوه دریافت کارنامه اولیه

آغازی ترین مرحله برای انتخاب رشته، دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری است. شما با استفاده از شماره داوطلبی و یا شماره پرونده و کد ملی خود می توانید کارنامه اولیه کنکور سراسری را از سایت سازمان سنجش دانلود کنید. همچنین می توانید برای دسترسی راحت تر به کارنامه اولیه و آشنایی کامل با مندرجات در کارنامه اولیه بر روی لینک کارنامه اولیه کنکور سراسری کلیک کنید.

تشریح و توضیح اطلاعات کارنامه اولیه

برای داشتن یک انتخاب رشته عالی نیاز است که با تمام مندرجات در کارنامه اولیه آشنایی کامل داشته باشید. شما باید بدانید که رتبه در سهمیه برای انتخاب رشته شما چه تاثیری دارد و یا رتبه کشوری چه هنگام مورد استفاده قرار می گیرید. همچنین باید بتوانید با استفاده از کارنامه اولیه خود متوجه شوید که آیا در انتخاب دوره های مختلف دانشگاهی مانند روزانه، نوبت دوم و … مجاز به انتخاب رشته شده اید یا خیر. به همین دلیل مهم است که قسمت توضیح و تشریح کارنامه اولیه در دفترچه انتخاب رشته را به خوبی مطالعه کنید.

فراموشی شماره پرونده و شماره داوطلبی

همانطور که می دانید تنها راه دسترسی شما به کارنامه اولیه کنکور و همچنین تنها راه برای انتخاب رشته، استفاده از شماره داوطلبی و شماره پرونده است. اگر شماره داوطلبی یا شماره پرونده خود را فراموش کرده باشید می توانید با استفاده از مراحلی که در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته به آن اشاره شده است، به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید.

نحوه انجام فرایند انتخاب رشته

برخی از افراد با استفاده از مشاوره انتخاب رشته، انتخاب های خود را اولویت بندی کرده و با کمک مشاور به انتخاب رشته می پردازند. مشاوران به دلیل تجربه بالای خود می دانند که چگونه باید مراحل انتخاب رشته را طی کرد و پله های صعود به انتخاب رشته اصولی را به درستی بالا رفت. اما اگر داوطلبی از مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته خود استفاده نکند، می تواند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته از مراحل انجام انتخاب رشته و نحوه انجام انتخاب رشته آگاهی مناسبی کسب کند. البته به یاد داشته باشید که بهترین راه برای انتخاب رشته مناسب، مشورت و راهنمایی گرفتن از مشاوران تحصیلی است.

بخش دوم: آشنایی با مقررات انتخاب رشته

اگر شما از قوانین و ضوابط حاکم بر انتخاب رشته آگاهی نداشته باشید، مسلما نمی توانید انتخاب رشته اصولی و مناسبی داشته باشید. حتی ممکن است در انتخاب رشته خود مردود شوید و یا از امتیازهایی که می توانستید از آنها بهره ببرید، دور بمانید. به همین دلیل در قسمت دوم از فصل اول دفترچه انتخاب رشته به صورت کامل مقررات انتخاب رشته توضیح داده شده است. در این قسمت شما می توانید در رابطه با موضوعات زیر، اطلاعات کامل و مناسبی کسب کنید.

سهمیه های موثر در کنکور و انتخاب رشته و نحوه اعمال آنها

همانطور که می دانید در کنکور سراسری سهمیه های مختلفی دخیل هستند. مانند سهمیه مناطق، ایثارگران، محروم و … . اطلاع از نحوه اعمال سهمیه های مختلف به شما کمک می کند تا در صورت دارا بودن شرایط، بتوانید از این سهمیه ها نهایت استفاده را ببرید و رتبه و تراز کنکور خود را بهبود بخشید.

توضیح گزینش بومی و تقسیم بندی های مربوط به آن

یکی از امتیازات مثبت در انتخاب رشته، استفاده از امتیاز بومی گزینی است. بومی گزینی به سه صورت ناحیه ای، قطبی و منطقه ای وجود دارد. دانشگاه های مختلف برای پذیرش دانشجو از أنواع امتیازات بومی گزینی استفاده می کنند. برای آشنایی با امتیاز بومی گزینی و نحوه استفاده از آن مهم است که دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه کنید.

آشنایی با قوانین کلی تحصیل در دانشگاه های مختلف

برخی از دانشگاه ها شرایط اختصاصی خاصی برای پذیرش دانشجو دارند. مثلا دانشگاه الزهرا تهران تنها مخصوص داوطلبان خانم است و یا برخی از دانشگاه ها برای قبولی نیاز به معدل بالا دارند و … . تمامی شرایط و قوانین کلی و اختصاصی تحصیل در دانشگاه ها را می توان در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری مطالعه نمود.

آشنایی با دوره های مختلف دانشگاهی

همانطور که باره ها اشاره شد؛ دانشگاه ها در دوره های مختلف مانند روزانه، شبانه، آزاد، پردیس و غیر انتفاعی و … اقدام به جذب دانشجو می کنند. دوره های مختلف دانشگاهی به صورت کامل در قسمت دوم از فصل اول دفترچه انتخاب رشته توضیح داده شده است. با مطالعه آنها می توانید مشخص کنید که کدام یک از دوره های تحصیلی دانشگاهی را می خواهید در انتخاب رشته خود وارد کنید.

فصل دوم: جداول رشته محل های انتخاب رشته

این فصل از دفترچه انتخاب رشته، بخش عمده آن را تشکیل می دهد. زیرا شامل تمامی جداول مربوط کد رشته محل های دانشگاه های روزانه، غیر انتفاعی و پیام نور و … است. در فصل دوم دفترچه انتخاب رشته عناوین زیر به طور کامل شرح داده شده است:

کد رشته های تحصیلی و ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان

کد رشته های تحصیلی کاردانی وزارت بهداشت دارای شرایط خاص پذیرش صرفا بر أساس سوابق تحصیلی

کد رشته های تحصیلی و ظرفیت سهمیه مناطق محروم، زلزله زده، سیل زده و …

کد رشته های تحصیلی و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

کد رشته های تحصیلی و ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی
کد رشته های تحصیلی و ظرفیت دانشگاه پیام نور

نمونه ای از فرم انتخاب رشته برای پیش نویس لیست رشته های انتخابی

فرم گواهی تایید سهمیه وقوع بلایای طبیعی آسیب جانی و مالی مانند سیل و زلزله

✅ به یاد داشته باشید که فصل دوم دفترچه برای گروه های آزمایشی مختلف، متفاوت بوده و داوطلبان باید متناسب با رشته تحصیلی خود، دفترچه مربوط به رشته تحصیلی خود را مطالعه کنند.

فصل سوم: پیوست دفترچه انتخاب رشته 1402

این فصل از دفترچه به صورت یک فایل جداگانه توسط سازمان سنجش کشور منتشر خواهد شد. عنوان فصل سوم دفترچه انتخاب رشته پیوست ها است که توضیحاتی برای دانشگاه های مختلف در آن گنجانده شده است. برخی از مهم ترین اطلاعات درج شده در دفترچه انتخاب رشته فصل سوم عبارت است از:

توضیح توانایی ها و مهارت های لازم برای رشته های مختلف

قوانین و شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین دانشگاه فرهنگیان

توضیح امکانات رفاهی و خوابگاهی دانشگاه ها و همچنین بیان شرایط ویژه امکانات خوابگاهی دانشگاه ها. مثلا ممکن است برخی از دانشگاه ها، خوابگاه دانشجویی نداشته باشند و یا ترم های اول یا آخر نتوانند به دانشجو خوابگاه بدهند و … .

نشانی دقیق دانشگاه های ذکر شده در فصل دوم دفترچه

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری

قوانین مهم و موثر در انتخاب رشته 1402

با توجه به عدم وجود محدودیت نوع دیپلم برای شرکت در کنکور سراسری، دانش آموزان دیپلم فنی و حرفه ای و کار و دانش که کنکور شرکت کرده اند، در صورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی باید در امتحان نهايی دروس شاخه نظری گروه آزمایشی مربوطه شرکت کنند، در غیر این صورت مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

پذیرش در رشته محل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، به صورت جدا از رشته محل های با آزمون و مســتقل از این مرحله با ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلب و رشته انتخابی او انجام می شود. همانطور که قبلا گفتیم، دفترچه انتخاب رشته این رشته ها نیز به صورت مجزا منتشر می شود.

داوطلبان برای قبولی در دانشگاه باید یکی از مدارک تحصیلی زیر را تا پایان شهریور 1401 اخذ کنند:

دیپلم متوسطه نظام جدید آموزشی 6-3-3

دیپلم متوسطه نظام قدیم

مدرک پیش دانشگاهی (نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی)

مدرک کاردانی (برای داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش)

شرایط کلی مندرج در دفترچه انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو

تغییر رشته و دانشگاه پس از مشغول شدن به تحصیل طبق آیین نامه آموزشی مربوطه و موافقت دانشــگاه مبداء و مقصد و البته به سختی انجام می شود. بنابراین توصیه می شود در انتخاب رشته و دانشگاه دقت کنید. در مواردی انتقال از دوره‌ای به دوره دیگر مانند انتقال از نوبت دوم (شبانه) به روزانه ممنوع است.

هیچ دانشجویی مجاز نیست هم زمان در دو رشته و يا دو محل (مؤسسات دولتی یا غیردولتی) در حال تحصیل باشد. البته دانشجویان استعداد درخشان شامل این ممنوعیت نمی شوند.

مدت تحصیل در مقاطع مختلف برای همه دوره ها (به جز دوره های دانشگاه پیام نور) یکسان و طبق جدول زیر است:

مقطع تحصیلیکاردانیکارشناسیکارشناسی ارشد پیوستهدکتری حرفه ای
مدت معمول (سال)2457
حداکثر مجاز (سال)3579.5

 

سخنی از مشاوران آویژه

همانطور که می دانید کنکور 1402 دست خوش تغییرات بسیاری شد. اما این تغییرات در روند انتخاب رشته کنکور سراسری تاثیری نداشته و انتخاب رشته برای کنکور دی ماه 1401 و تیر ماه 1402 به صورت همزمان و یکباره انجام میگیرد. مهم است که برای آشنایی با قوانین و تغییرات صورت گرفته در کنکور سراسری حتما دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه کنید تا هنگام انتخاب رشته راه را خطا نرفته و نتیجه زحمات چندین ساله خود را هدر ندهید. دفترچه انتخاب رشته کنکور معتبرترین و موثق ترین منبع برای رقم زدن یک انتخاب رشته عالی است. قطعا اولین مرحله انتخاب رشته که توسط مشاوران تحصیلی نیز پیشنهاد میشود، مطالعه کامل و دقیق دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجه، تجربی و دیگر گروه های آزمایشی است. پس سهل انگاری را کنار گذاشته و با مطالعه دفترچه انتخاب رشته، مشورت کردن با مشاوران تحصیلی و دوری از تصمیمات عجولانه و احساسی هنگام انتخاب رشته، بهترین ها را برای خود رقم بزنید.

سوالات متداول

علالمت-سوالچه زمانی دفترچه های انتخاب رشته کنکور سال 1402 منتشر خواهند شد؟

معمولا در نیمه اول مرداد ماه پس از انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری

علالمت-سوالدر کنکور برای ایثارگران سهمیه وجود دارد؟

بله؛ برای افرادی که از خانواده های شهدا، ایثارگر، جانباز و… سهمیه های 5 الی 25 درصدی در کنکور خواهند داشت، که در متن بالا توضیحات کاملی در این مورد داده ایم که می توانید مطالعه کنید.

علالمت-سوالهزینه شهریه های دانشگاه های غیر انتفاعی چقدر است؟

دانشگاه هایی مانند دانشگاه های غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور و حتی در دانشگاه های سراسری در نوبت دوم (شبانه) دانشجویان موظف به پرداخت شهریه هستند، که مقدار هزینه قابل پرداخت هر دانشگاه در سایت خود دانشگاه قرار دارد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

دانلود دفترچه انتخاب رشته سراسری 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 9 نظر:
  1. سلام چ زمانی انتخاب رشته با سوابق تحصیلی انجام میشه ؟

  2. سلام روز تون بخیر ببخشید پیام رسید خدمت شما دیر جواب میدید کنی زودتر جواب بدید لطفاً ممنون منتظرم؟

  3. شب بخیر میخواستم بپرسم اینکه سردار کمالی فرمودند کسری خدمت تا سال ۱۴۰۱قانونش هستش به بعد شاید احتمال داره قانونش نباشه وتعلق نمیره متوقف بشه یعنی چی دقیقا منظوره سردار چی هستش خبرش تو سایت هستش ممنون میشم راهنماییم کنید.رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به تشریح جزئیات قانون کسر خدمت سربازی و نحوه اعمال آن پرداخت.

    سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در رابطه با سؤالات مربوط به کسر خدمت ایثارگران اعلام می‌شود که به ازای هر ماه جبهه یا هر درصد جانبازی، ۱۲ روز از مدت خدمت هر سرباز کم می‌شود.

    وی افزود: مهلت اجرای این قانون تا سال ۱۴۰۱ است و به احتمال زیاد، بعد از این سال، این قانون متوقف می‌شود.

    رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: افرادی که از سال ۵۹ تا تاریخ ۲۷ مرداد ۶۷ در مناطق جنگی بودند صد در صد سابقه آنها برای کسر خدمت محاسبه می شود، اما آنهایی که از تاریخ ۲۷ مرداد ۶۷ یعنی پایان جنگ در برخی از شهرهای استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه همچنان در این مناطق حضور داشتند ۸۰ درصد سابقه یشان محاسبه می شود.

    سردار کمالی تصریح کرد: این قانون تنها برای یک فرزند از یک خانواده است یعنی اگر برادر یک سرباز مدتی از این کسری استفاده کرده باشد، آن سرباز دیگر نمی‌تواند از این قانون برای کسر خدمتش استفاده کند.

    سردار کمالی اظهار کرد: البته فرزندان دوقلو یا سه‌قلو می‌توانند این قانون را بین خودشان تقسیم کنند، یعنی اگر یک برادر نصفی از مدت زمان کسر خدمت پدرش را استفاده کرده باشد، برادر دوقلوی دیگر می تواند نصف دیگر را برای کسر خدمت استفاده کند.

    وی ادامه داد: ملاک برای اعمال کسر خدمت برای سربازان تنها حضور در جبهه آن هم در زمان جنگ و همچنین حضور در مناطق جنگی است.

    رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: البته سابقه حضور در بعضی مناطق کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه تا سال ۷۵ قابل قبول است ولی همان طور که گفته شد تنها ۸۰ درصد حضور محاسبه می شود و البته این مورد هم فقط در مورد یگان‌های رزمی و امور رزمی است.

    سردار کمالی در پایان خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که فقط جانبازی بنیاد شهید قابل محاسبه برای کسر خدمت است.

    1. سلام
      طبق گفته ی سردارد کمالی احتمال لغو این قانون وجود دارد.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید