ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری برای پذیرش دانشجویان در ترم مهر ماه از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شده است. در لیست رشته هاس بدون کنکور دانشگاه سراسری تمام آن رشته هایی که داوطلبان میتوانند بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی در آنها پذیرش بگیرند، نوشته شده است. داوطلبان برای ورود به دانشگاه دیگر نیازی به طی کردن پروسه سخت کنکور را ندارند و تنها با مطالعه دفترچه و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری میتوانند به راحتی در رشته ی مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. چرا که تنها لازمه ی قبولی در رشته های مربوط به لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی میباشد. به این ترتیب ورود به دانشگاه نسبت به سالیان گذشته به امری بسیار راحت تر تبدیل شده است .

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

حال به شرح لیست رشته ها بدون کنکور دانشگاه سراسری می پردازیم. در لیست رشته ها بدون کنکور دانشگاه سراسری تعداد زیادی از رشته های تمام گروه های آزمایشی به چشم میخورد. ازجمله این رشته ها می توان به زمین شناسی، علوم دامی، علوم و مهندسی خاک، علوم و مهندسی جنگل، شیمی محض و… در گروه تحصیلی تجربی و رشته های ریاضیات و کاربرده، کاردانی فنی عمرا، مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی و … در گروه ریاضی و فنی و رشته های فرش، مرمت آثار باستانی، هنر اسلامی، زبان روسی، آموزش زبان انگلیسی در گروه های هنر و زبان ها خارجه اشاره کرد. در گروه تحصیلی علوم انسانی نیز رشته هایی همچون تاریخ تمدن ملل اسلامی، ادیان و عرفان، علوم ورزشی، علوم قرآن و حدیث به عنوان رشته های بدون کنکور ارائه شده اند.


بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است و تا اوایل شهریور امسال ادامه دارد. داوطلبان میتوانند برای ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری به درگاه اینترنتی سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند. پس از ورود به قسمت انتخاب رشته ی بدون کنکور باید اطلاعات و سوابق تحصیلی خود را بادقت هر چه تمام تر وارد نمایند. همچنین در زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری باید کد مربوط به هر رشته را وارد نمایند. پس از پایان عملیات انتخاب رشته سوابق هر فرد توسط دانشگاه ها و مراکز علمی بررسی می شود و داوطلبان بر اساس معدل کتبی و سوابق تحصیلی رتبه بندی میشوند . گزینش نهایی از بین داوطلبان با معدل بالاتر و سوابق تحصیلی بهتر صورت میگیرد.

پذیرفته شدگان نهایی از طریق تماسی که از دانشگاه ها با آنها گرفته میشود از قبولی خود مطلع می شوند و با بررسی همه ی رشته هایی که در آنها پذیرفته شده اند تصمیم نهایی را میگیرند. در نهایت ثبت نام دانشگاه سراسری به شکل حضوری و مراجعه به دانشگاه انجام می شود .


بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر


شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری یکی از مواردی است که برای داوطلبان کنکور سوال برانگیز میباشد. داوطلبان باید بدانند که تنها منبع موثق و قابل اعتماد برای آگاهی از شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری همان دفترچه انتخاب رشته مربوط به لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری است. از مهم ترین و اصلی ترین شرایط ذکر شده برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری، داشتن مدرک دیپلم نظام آموزشی قدیم یا جدید یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام ترمی – واحدی است.

ملاک قبولی برای آن دسته از داوطلبانی که مدرک کاردانی دارند معدل دوره کاردانی است. به این ترتیب داوطلبانی در دوره متوسطه در دوره های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل کرده اند و فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند، برای قبولی در رشته های بدون کنکور لزوما باید مدرک کاردانی را داشته باشند. نکته ی دیگر این است که داوطلبان مرد نباید هیچگونه ممنوعیتی از جانب سازمان نظام وظیفه عمومی برای ادامه تحصیل داشته باشند. داشتن مدرک معافیت دائم و یا موقت و یا مدرک پایان خدمت یکی از ملزومات شرکت در این دوره ها برای مشمولان است.

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری


بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان


لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری

لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری در جداولی در دفترچه انتخاب رشته در دو نوبت شبانه و روزانه در دسترس داوطلبان قرار گرفته است. حال با توجه به سوالات متداول داوطلبان در خصوص اینکه رشته های بدون کنکور گروه تجربی چه رشته هایی را شامل میشود، لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری را در ادامه متن برای شما داوطلبان عزیز ذکر خواهیم کرد: زمین شناسی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی خاک، مهندسی فضا سبز، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، علوم دامی ، علوم و مهندسی صنایع غذایی، زیست شناسی گیاهی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، زیست شناسی جانوری، مهندسی طبیعت، مهندسی صنایع چوب و فرآورده ها سلولزی، گیاه پزشکی، علوم و مهندسی شیلات، کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی، کاردانی تولید و بهره برداری ازگیاهان دارویی و معطر و …

می دانیم که بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی هستند. نکته ای که اینجا مطرح است این است که پذیرش در این رشته ها بدون کنکور کماکان نیازمند شرکت در کنکور و اخذ رتبه قبولی است. هرچند برخی واحدهای دانشگاهی آزاد و علمی کاربردی تعداد کمی از این رشته ها مثلا رشته ی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی را ارائه می دهند .


بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی


لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سراسری

لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سراسری برای داوطلبان علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته ها علوم انسانی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شده است. در اغلب کشورهای دنیا توسعه کشور با توسعه در علوم انسانی امکان پذیر است و این دو با هم رابطه مستقیم دارند. رشته ها ی بدون کنکور انسانی راهی هموار تر برای ورود داوطلبان و علاقه مندان به این رشته ها برای قرار گیری در مسیر توسعه علوم انسانی کشور ایجاد کرده است. با توجه به اینکه برخی رشته های مهم و پرطرفدار دانشگاهی مربوط به گروه آزمایشی علوم انسانی در لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سراسری قرار گرفته اند، با ورود بیشتر افراد مستعد و علاقه مند به این حوزه، شاهد پیشرفت علوم انسانی کشور در سالیان آتی خواهیم بود.

با توجه به توضیحات پاراگراف قبل مهم ترین رشته های علوم انسانی بدون کنکور دانشگاه سراسری شامل این موارد است: جغرافیا، تاریخ تمدن ملل اسلامی، علوم قرآن و حدیث، ادیان و عرفان، باستان شناسی، زبان شناسی، زبان و ادبیات عرب، علوم ورزشی، حقوق، اقتصاد، گردشگری، معارف اسلامی، معارف اسلامی و اخلاق، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و کلام انسانی، مشاوره روابط عمومی، علوم سیاسی .

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری


بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی


مشاوره ی تحصیلی، کارشناسی بدون کنکور، موفقیت در کنکور سراسری

طی سنوات گذشته سازمان سنجش برای حذف کنکور تمهیداتی اندیشیده است. طی این اقدامات پذیرش بسیاری از رشته های دانشگاهی بدون نیاز به شرکت در کنکور و تنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. بر این اساس داوطلبان میتوانند در دوره کاردانی بدون کنکور و همچنین کارشناسی بدون کنکور و در اکثر دانشگاه های کشور ادامه تحصیل دهند. این موضوع برای داوطلبان سوالاتی را به وجود آورده است. این مسائل اهمیت مشاوره ی تحصیلی را دوچندان کرده است. داوطلبان برای آگاهی از چگونگی پذیرش دانشگاه ها و همچنین درصد احتمال قبولی در رشته ها ی مورد نظرشان نیازمند مشاوره درست و اصولی هستند. مرکز مشاوره آویژه یکی از مراکز پیشرو در امر مشاوره است که با تکیه بر دانش و تجربیات کارشناسان خبره آماده خدمت به داوطلبان عزیز در امور تحصیلی هستند. داوطلبان می توانند سوالات خود درباره تمام مراحل کنکور از کارشناسان این مرکز بپرسند.

سوالات متداول

1) آیا لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری وجود دارد؟

بله. این لیست شامل رشته هایی است که داوطلبان می توانند در آنها بدون کنکور و تنها براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سراسری پذیرفته شوند.

2) گرایش های لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری چیست ؟

تمام گرایش های هنر، زبان های خارجه، علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فیزیک رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری را ارائه م یدهند.

3) لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری چه شرایطی دارد ؟

داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم نظام جدید یا قدیم. برای فارغ التحصیلان مقطع کاردانی معیار پذیرش سوابق دوره کاردانی است.

4) زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ؟

زمان ثبت نام از سال گذشته و در بهمن ماه آغاز شده است و تا اوایل شهریور امسال ادامه دارد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید