رشته های بدون کنکور انسانی – لیست بدون آزمون

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی

همانطور که می دانید قبولی در رشته مورد علاقه و ادامه تحصیل در دانشگاه به روش های متفاوتی امکانپذیر می باشد. برخی از داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم به انتخاب رشته پرداخته و گروهی دیگر از متقاضیان با توجه به رشته دوران متوسطه خود و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه می شوند.

رشته های بدون آزمون در دانشگاه های سراسر کشور به تفکیک گروه آزمایشی گسترده و متنوع بوده که داوطلبان می توانند پس از کسب اطلاعات لازم آنها را انتخاب کنند و در یکی از آنها مشغول به تحصیل شوند.

علوم انسانی یکی از گروه های آزمایشی می باشد که با رشته های متنوع و پرطرفدار علاقمندان زیادی را به خود جذب نموده است. علاقه مندان می توانند هم به صورت با آزمون، از طریق شرکت در کنکور سراسری و هم بر اساس سوابق تحصیلی مشغول به تحصیل در رشته های علوم انسانی شوند.

رشته های بر اساس سوابق تحصیلی علوم انسانی برای برخی از داوطلبان اهمیت زیادی دارد چرا که پس از بررسی رشته های بدون کنکور انسانی رشته مورد علاقه خود را شناسایی کرده و سپس در آن رشته مشغول تحصیل می شوند.

اولویت قبولی در رشته های بدون کنکور علوم انسانی پس از سنجش معدل کل دیپلم داوطلبان به فردی اختصاص می یابد که معدل بالاتری نسبت به دیگر متقاضیان داشته باشد.

ممکن است برخی از داوطلبان با این سوال مواجه شوند که در کدام یک از رشته های علوم انسانی می توان بدون شرکت در کنکور سراسری ادامه تحصیل داد؟

مشاوران مرکز مشاوره آویژه پس از بررسی های لازم به معرفی بهترین رشته های بر اساس سوابق تحصیلی انسانی پرداخته و در این مقاله آنها را به داوطلبان ارائه می دهند.

آن دسته از داوطلبانی که به دنبال کسب اطلاع از رشته های بدون کنکور انسانی هستند و در نظر دارند تا در یکی از بهترین رشته های علوم انسانی فارغ التحصیل شوند ادامه مقاله زیر را از دست ندهند.

دلیل اهمیت اطلاع از رشته های بدون آزمون علوم انسانی چیست؟

با توجه به اینکه درسال های اخیر روند ورود به دانشگاه به روش های گوناگونی صورت می گیرد، داوطلبان می توانند بدون اینکه سال ها پشت کنکور بمانند، موفق به قبولی در رشته مورد علاقه خود شوند.

پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یکی از راه هایی است که داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و … می توانند پس از کسب اطلاع از رشته هایی که بدون کنکور ارائه می شوند، به دانشگاه وارد شوند.

افرادی که موفق به اخذ دیپلم رشته علوم انسانی شده اند و در نظر دارند تا تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر سپری نمایند، اطلاع از رشته های بدون آزمون علوم انسانی به آنها در انتخاب رشته مورد علاقه خود کمک بسیاری می کند.

متقاضیان می توانند با مراجعه به لیست رشته های بدون کنکور علوم انسانی از تمامی رشته های ارائه شده در این گروه آزمایشی مطلع شده و سپس از بین آنها رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

داوطلبان پس از مطالعه و بررسی لیست رشته های بدون کنکور علوم انسانی می توانند انتخاب رشته خود را اصولی و هوشمندانه انجام دهند تا در رشته ای که آینده تحصیلی و شغلی خود را در آن تصور نموده اند، مشغول به تحصیل شوند.

قبولی در دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی به آسانی صورت می پذیر اما آنچه برای داوطلبان دارای اهمیت می باشد این است که در رشته مورد علاقه خود با آینده شغلی مناسب مشغول به تحصیل شوند.

چنانچه داوطلبان از شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی رشته علوم انسانی بر خوردار هستند، پس از اطلاع از رشته های بدون آزمون علوم انسانی می توانند قبولی در یکی از بهترین رشته های بدون آزمون علوم انسانی را به دست بیاورند.

لیست رشته های بدون کنکور انسانی 1402

طبق اعلام سازمان سنجش، داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری یا دانشگاه آزاد را دارند، می بایست با مراجعه به دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402، از اطلاعات رشته های ارائه شده آگاه شوند.

در حال حاضر لیست رشته های بدون کنکور انسانی برای دانشگاه‌ها آزاد اسلامی، به شکل مستقل از لیست دانشگاه های سراسری، پیام نور و غیر انتفاعی منتشر می شود.

به این ترتیب داوطلبان بر اساس علاقه خود به تحصیل در هر یک از دانشگاه‌ها و همچنین در نظر گرفتن هزینه‌ها و امکانات رفاهی مربوط به هر کدام از دانشگاه‌ها، انتخاب رشته می نمایند.

در ادامه جدول لیست رشته های بدون کنکور انسانی به تفکیک دانشگاه های آزاد و سراسری قرار داده شده است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

رشته های با سوابق تحصیلی انسانی

قبولی در دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی این امکان را برای داوطلبان فراهم آورده است که بتوانند رشته دانشگاهی خود را خارج از گروه آزمایشی دوران متوسطه انتخاب نمایند.

اگر شما از جمله داوطلبانی هستید که دیپلم خود را از رشته های دیگری مانند ریاضی، تجربی یا کاردانش دریافت نموده اید و قصد ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور علوم انسانی را دارید می توانید با مطالعه رشته های با سوابق تحصیلی انسانی، رشته دلخواه خود را انتخاب نموده و در دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

رشته های بدون کنکور علوم انسانی با توجه به مقطع کاردانی یا کارشناسی در مراکز آموزشی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند با در نظر گرفتن شرایط پذیرش که برای آنها وضع شده است در رشته مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند.

 رشته های بدون آزمون علوم انسانی تنوع بسیار بالایی دارد و داوطلبان می توانند با در نظر گرفتن علاقه و شرایط خود در یکی از رشته های علوم انسانی مانند حقوق، مدیریت، باستان شناسی، جامعه شناسی و … به تحصیل بپردازند.

رشته های بدون کنکور علوم انسانی دانشگاه سراسری

برخی از داوطلبان مایل هستند تا از بین رشته های بدون کنکور علوم انسانی که در دانشگاه های سراسری ارائه می شوند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

این دانشگاه ها که در دفترچه بدون کنکور سراسری ارائه می شود شامل دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی و پیام نور می باشند که علاقه مندان می توانند با توجه به معدل خود برای قبولی در یکی از دانشگاه های فوق اقدام نمایند.

از آنجایی که قبولی در دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی آسانتر صورت می پذیرد داوطلبان می توانند با توجه به معدل دیپلم خود در یکی از رشته های بدون کنکور علوم انسانی مشغول به تحصیل شوند.

رقابت بین داوطلبانی که قصد دارند بدون شرکت در کنکور سراسری وارد دانشگاه شوند به اینصورت است که داوطلبان با معدل بالاتر در اولویت انتخاب رشته بدون آزمون انسانی نسبت به دیگر متقاضیان قرار می گیرند.

رشته های بدون آزمون علوم انسانی دانشگاه های سراسری در جداول زیر درج شده است داوطلبان با مطالعه ادامه مطلب می توانند به اطلاعات کاملی از رشته های بدون آزمون انسانی دست یابند.

 

لیست رشته های بر اساس سوابق تحصیلی علوم انسانی
علوم ورزشيعلوم قرآن و حديثزبان و ادبيات تركي آذريفلسفه و كلام اسلامي
روابط عموميحقوقحسابداريروزنامه نگاري
فقه و مباني حقوق اسلاميعلوم سياسيعلوم تربيتيروانشناسي
مديريت دولتيمديريت بازرگانيمديريت امور بانكيمددكاري اجتماعي
تاريخ و تمدن ملل اسلاميتاريخهتلداری
زبان و ادبيات عربيروزنامه نگاريجغرافياجامعه شناسي
گردشگريمديريت فرهنگي و هنريعلم اطلاعات و دانش شناسيزبان و ادبيات فارسي
مديريت امور بانكياديان و عرفانمطالعات خانوادهمديريت امور گمركي
اقتصادجامعه شناسيمشاورهمديريت صنعتي
مددكاري اجتماعيمديريت بازرگانيرشد و پرورش كودكان پيش دبستانيمديريت بيمه
جغرافياكارداني حسابداريكارداني بيمهكارداني هتلداري
برنامه ريزي اجتماعي و تعاونبانكداري اسلامياديان و عرفانكارداني امور مالي و مالياتي
كارداني امور بانكيمديريت كسب و كارعلوم قضاييمديريت مالي
فقه و حقوق شافعيفقه و حقوق شافعيفلسفه و عرفان اسلاميشيعه شناسي
باستان شناسيمديريت امور گمركيمترجمي زبان عربيتاريخ اسلام
كارداني مديريت صنعتي كاربرديكارداني مديريت بازرگانيعلوم تربیتیعلوم ورزشی
معارف اسلامي و مديريتمعارف اسلامي- تبليغ و ارتباطاتكارداني امور دولتيكارداني علوم قضايي
زبان و زبان شناسيكارداني تربيت معلم قرآن كريمكارداني تربيت مبلغ قرآن كريمكارداني امور فرهنگي
فقه و حقوق حنفيفقه و حقوق امامياديان و مذاهبشیعه شناسی

 

رشته های بدون کنکور علوم انسانی دانشگاه آزاد

از آنجایی که برخی از داوطلبان علاقه ای به شرکت در کنکور سراسری ندارند و معدل آنها نیز حد نصاب قبولی در رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری را دریافت نکرده است می توانند با انتخاب رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد و پرداخت شهریه بیشتر تحصیلات خود را ادامه دهند.

رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد در چهار مقطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تدریس می گردد که داوطلبان می توانند با در نظر گرفتن رشته تحصیلی دوران متوسطه یکی از آنها را انتخاب نمایند.

رشته های بدون آزمون انسانی مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد در جداول جدا گانه درج خواهد شد جهت اطلاع از لیست رشته های بدون آزمون انسانی دانشگاه آزاد با ما در مطالعه ادامه مطلب همراه شوید.

لیست رشته های بدون آزمون انسانی مقطع کاردانی پیوسته آزاد

دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته رشته هایی را در گروه علوم انسانی ارائه می دهد که داوطلبان می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری آنها را انتخاب نموده و در آن مشغول به تحصیل شوند.

علاقمندان می توانند با مطالعه جداول زیر از رشته های ارائه شده بدون کنکور علوم انسانی مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد مطلع شوند.

 

رشته های بدون کنکور انسانی مقطع کاردانی پیوسته
امور اداريحسابداريمدیریت خانواده
تربیت بدنیتربیت کودك

لیست رشته های بدون آزمون انسانی مقطع کاردانی ناپیوسته آزاد

تنوع رشته های بدون آزمون کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد این امکان را در اختیار داوطلبان قرار داده است تا با توجه به هدف شغلی خود انتخاب رشته مناسبی انجام دهند.

داوطلبان می توانند بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی دیپلم خود یکی از رشته های بر اساس سوابق تحصیلی انسانی در مقطع کاردانی ناپیوسته را انتخاب نمایند.

 

رشته های بدون کنکور انسانی مقطع کاردانی ناپیوسته
کاردانی حرفه اي مدیریت کسب و کارکاردانی حرفه اي تربیت بدنی – مربیگري پایه آمادگی جسمانیکاردانی حرفه اي مدیریت – امور اداريکاردانی حرفه اي مدیریت – امور دفتري
کاردانی حرفه اي بازاریابیکاردانی حرفه اي امور بورسکاردانی حرفه اي حقوق – حقوق ثبتیکاردانی حرفه اي امداد سوانح
کاردانی حرفه اي حقوق – خدمات قضاییکاردانی حرفه اي بازرگانی – خدمات مشاوره املاكکاردانی حرفه اي مددکاري اجتماعی – مددکاري کودكکاردانی حرفه اي امور بیمه
کاردانی حرفه اي خدمات گمرکیکاردانی حرفه اي مددکاري اجتماعی – مراقبت سالمندانکاردانی حرفه اي تربیت مربی مهدکودكکاردانی حرفه اي تربیت مربی پیش دبستانی
کاردانی حرفه اي حقوق – شوراي حل اختلافکاردانی حرفه اي مددکاري اجتماعی – مددکاري خانوادهتربیت معلم قرآن کریمآموزش دینی و عربی
تربیت معلم قرآن کریممدیریت بازرگانیامور گمرکیکاردانی حرفه اي تکنولوژي آموزشی
حسابداريمدیریت صنعتی کاربرديامور بانکیکاردانی حرفه اي حسابداري – حسابرسی
آموزش و پرورش ابتداییعلوم ورزشیعلوم ورزشیامور مالی و مالیاتی
حسابداریعلوم قضاییهتلداريامور بانکی
کاردانی حرفه اي حسابداري – حسابداري مالیکاردانی حرفه اي حسابداري – حسابداري مالیاتیکاردانی حرفه اي امور کتابداري و اطلاع رسانیکاردانی حرفه اي تربیت بدنی – مربیگري پایه شطرنج
کاردانی حرفه اي تربیت بدنی – مربیگري پایه فوتبالکاردانی حرفه اي تربیت بدنی – مربیگري پایه شنا

 

لیست رشته های بدون کنکور انسانی مقطع کارشناسی پیوسته

بسیاری از داوطلبان به دنبال ادامه تحصیل در رشته هایی هستند که در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود تا 4 سال دوره تحصیل کارشناسی را به صورت مداوم طی نمایند.

با توجه به اینکه داوطلبان با مدرک دیپلم نظام جدید یا سالی واحدی که مقطع پیش دانشگاهی را گذرانده باشند می توانند وارد مقطع کارشناسی پیوسته شوند دانشگاه آزاد با ارائه رشته های علوم انسانی به پذیرش دانشجو بدون شرکت در کنکور سراسری پرداخته است.

اطلاع از رشته های بدون کنکور انسانی به علاقمندان کمک می کند تا انتخاب رشته خود را به درستی ثبت نموده و در رشته مورد علاقه خود قبول شوند.

لیست رشته های بدون آزمون انسانی شامل موراد زیر می باشد.

 

رشته های بدون کنکور انسانی مقطع کارشناسی پیوسته
حسابداريمدیریت بازرگانیحقوقفقه و حقوق اسلامی
روان شناسیعلوم ورزشیمدیریت کسب و کارمدیریت امور گمرکی
زبان و ادبیات عربیزبان و ادبیات فارسیمدیریت صنعتیعلوم سیاسی
روزنامه نگاريمردم شناسیعلوم قرآن و حدیثآموزش زبان عربی
علوم قضاییعلوم تربیتیبرنامه ریزي اجتماعی و تعاونروابط عمومی
جغرافیامدیریت مالیمدیریت امور بانکیاقتصاد
تاریخفلسفه و حکمت اسلامیعلم اطلاعات و دانش شناسیمشاوره
تاریخ و تمدن ملل اسلامیمدیریت بیمهباستان شناسیجامعه شناسی
گردشگريبانکداري اسلامیزبان و ادبیات عربیعلوم قرآن و حدیث
علوم ارتباطات اجتماعیادیان و عرفانمدیریت فرهنگی هنريمطالعات خانواده

 

لیست رشته های بدون کنکور انسانی مقطع کارشناسی ناپیوسته

داوطلبان اگر بخواهند در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد مشغول تحصیل شوند ضروری است تا مدرک دوره کاردانی خود را دریافت کرده باشند.

از اینرو علاقمندان به رشته های بدون کنکور انسانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند با ارائه مدرک کاردانی خود مجاز به ثبت نام می شوند.

مطالعه لیست رشته های علوم انسانی بر اساس سوابق تحصیلی به داوطلبان کمک می کند تا انتخاب رشته هوشمندانه ای را در زمان مناسب به ثبت برسانند.

 

رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی ناپیوسته
حسابداريمدیریت بازرگانیحقوقفقه و حقوق اسلامی
روان شناسیعلوم ورزشیمدیریت کسب و کارمدیریت امور گمرکی
مدیریت دولتیعلوم سیاسیزبان و ادبیات فارسیجغرافیا
علوم قرآن و حدیثتاریخ و تمدن ملل اسلامیتاریخزبان و ادبیات عربی
مدیریت بیمهروزنامه نگاريمردم شناسیفقه و مبانی حقوق اسلامی
آموزش دینی و عربیآموزش و پرورش ابتداییمدیریت دولتیمدیریت صنعتی
تربیت معلم قران کریمعلوم قضاییامور بانکیباستان شناسی
حقوق- حقوق ثبتیآموزش راهنمایی و مشاورهکارشناسی حرفه اي علوم کتابداري و اطلاع رسانی

 

رشته های بدون کنکور انسانی علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی یکی از واحد های آموزشی است که پذیرش دانشجو در آن تنها بر اساس سوابق تحصیلی می باشد.

رشته های بدون کنکور علوم انسانی در دانشگاه علمی کاربردی متنوع بوده و بیشتر در شاخه مدیریت و خدمات اجتماعی قرار می گیرند.

🟢 رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته با هدف آموزش و گسترش مهارت دانش آموختگان رشته های تحصیلی علوم انسانی ارائه می شوند.

در ادامه لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به طور جداگانه در اختیار داوطلبان قرار داده می شوند.

رشته های کاردانی بدون کنکور علوم انسانی علمی کاربردی

متقاضیانی که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی را دارند با مطالعه لیست رشته های بدون کنکور علوم انسانی می توانند از رشته های ارائه شده در این دانشگاه مطلع شوند.

 

لیست رشته بدون کنکور علوم انسانی علمی کاربردی
خدمات پس از فروش خودروامور دهياري و شوراهاامور دفتريامور حج و زيارت
مديريت – سرپرستي مجتمع هاي تجاري،مديريت – بهره وري واحدهاي صنفيمديريت – امور تشريفاتمديريت – امور اداري
حقوق قضاييحقوق خدمات مالي،حقوق ثبتيميهمانداري هواپيما
كودك ياريخدمات هتلداري بيمارستاناصلاح و تربيت،حقوق كارگزاري خدمات عمومي
مراقبت سالمندانمددكاري كودكمددكاري خانواده،مددكاري اجتماعي
تكنولوژي آموزشيتربيت مروج سياسيتربيت مربي مهدكودكتربيت مربي پيش دبستاني
ايمني و حفاظت تصرفات ساختمانيامداد و نجات شهريامداد سوانحاطفاي حريق شهري
امور ايمني و حفاظت سازمانيمديريت – لجستيك و زنجيره تامينمديريت – سرپرستي توزيع كالا و خدماتمديريت – خدمات بندري
جمع آوري اطلاعات سيگنالي،تامين فيزيكي اطلاعاتپيشگيري انتظاميانتظامات و حراست فيزيكي،
كشف و پيجويي سرقتعمليات ويژه انتظامي،عمليات مرزباني (زمينيجمع آوري اطلاعات نظامي
امور بيمهامور بورس،امور بانكيكنترل ترافيك
بازرگاني – انبارداري،بازرگاني – امور گمركي،بازاريابي،امور فروشگاه،
حسابداري بهاي تمام شدهحسابداري امور ماليتكنيك هاي فروشخدمات مشاوره املاك
مربيگري پايه بوكسمربيگري پايه آمادگي جسمانيمديريت كسب و كارحسابرسي
مربي گري پايه جودومربي گري پايه تيراندازي،مربي گري پايه تكواندومربيگري پايه پرورش اندام
مربي گري پايه فوتبالمربي گري پايه شنامربي گري پايه شطرنجمربي گري پايه سواركاري
مربي گري پايه واليبالمربي گري پايه كشتيمربي گري پايه كاراتهمربي گري پايه فوتسال
مربي گري پايه تنيسمديريت كسب و كار ورزشيمربي گري پايه وزنه برداريمربي گري پايه ورزش رزم ملي ايران
مربي گري پايه ورزش هاي سه گانه،مربي گري پايه ورزش هاي رزمي،مربي گري پايه قايقرانيمربي گري پايه دفاع شخصي
تربيت مربي قرآن كريممربي گري پايه يوگامديحه و مرثيه سرايي

 

رشته های کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور علوم انسانی

برخی از داوطلبانی که مدرک تحصیلی کاردانی خود را دریافت کرده اند می توانند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی ادامه دهند.

رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور انسانی در جداول زیر درج گردیده است برای کسب اطلاع بیشتر به مطالعه آنها بپردازید.

 

لیست رشته بدون کنکور علوم انسانی کارشناسی ناپیوسته
مددكاري اجتماعي – مراكز اورژانس اجتماعي،مددكاري اجتماعي – كودكمددكاري اجتماعي – خانواده،آسيب شناسي اجتماعي
حسابداري بانكيامور گمركيمديريت سلامت – خانواده و مراقبت سالمندانمديريت رفاه اجتماعي
حسابرسي،حسابداري مالياتي،حسابداري بهاي تمام شده،حسابداري بخش عمومي
بيمه اموال،مديريت بيمهمديريت بورسمديريت بازاريابي بيمه
مديريت ك سب و كار،مديريت فرو شگاههاي زنجيرهايمديريت شعب بانكمديريت تجاري سازي
مديريت دفتريمديريت تعاونميريت امور اداري و منابع ان سانيمديريت كسب و كار اينترنتي
حقوق بازار سرمايه،حقوق اصـنافحقوق ارشـاد و معاضـدت قضـاييمشاوره املاك و مستغلات
حقوق شـركتهاي تجاريحقوق سـاختمانحقوق ثبت اسـناد و املاكحقوق بيمه
حقوق مالياتيحقوق گرد شگريحقوق ق قضاييحقوق فناوري اطلاعات
کوچينگ كسب و كاركوچينگ شغليتربيت مربي پيش دبستانيمددكاري قضايي
داوري ورزشي آمادگي جسماني،مربيگري تكواندو،مربيگري آمادگي جسمانیهدايتگري سياسي
مربيگري پرورش اندام،مديريت امور فرهنگي – ورزشــي،مديريت اماكن ورزشــيروان شناسي ورزشي،
مربيگري شطرنج،مربيگري سواركاريمربيگري جودو،مربيگري تيراندازي
مديريت امداد سوانح طبيعي،حفاظت و پي شگيري از حريق و حوادثمربيگري فوتبالمربيگري شنا،
مديريت و فرماندهي عمليات در حريق و حوادثمديريت عمليات امداد و نجاتمديريت بحران در اماكنمديريت امداد سوانح غيرطبيعي
روان شناسي كيفريحفاظت اطلاعات سازماني،پدافند غيرعاملاطلاعات نظامي
مديريت تامين و فروش محصــولات غذاييخدمات بازرگاني بين الملليمديريت بحران در عمليات انتظاميعمليات رواني
تربيت مربي – امور فرهنگي كودك و نوجوان،مديريت لجســتيك و زنجيره تامين – گرايش بازرگانيمديريت لجســتيك بنادرمديريت خدمات حمل و نقل بين المللي
روابط عمومي – الكترونيكخبرنگاري – ســياســي و اقتصــاديخبرنگاري – اجتماعي و فرهنگي،تكنولوژي آموزش هاي فرهنگي و هنري
مديريت اســناد و مداركطراحي و تو سعه برندرفتار اجتماعي و افكار سنجيروابط عمومي – امور رســانه
مديريت تبليغات تجاري،مديريت امور فرهنگي – برنامه ريزي فعاليت هاي قرآني و مذهبيمديريت امور فرهنگي – برنامه ريزي فرهنگي،مديريت امور فرهنگي – امور همايش ها و جشــنواره ها،
مديريت هتلداريتربيت مبلغ قرآن كريمگردشگري سلامتمديريت تبليغات فرهنگي
مديريت گردشگري،

 

رشته های علوم انسانی بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای

علاقمندان به ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور علوم انسانی در صورتی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای را داشته باشند تنها می توانند در دوره های کاردانی ناپیوسته شرکت نمایند.

آن دسته از داوطلبانی که دانشگاه فنی و حرفه ای را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده اند و به دنبال کسب اطلاع از رشته های بدون کنکور علوم انسانی می باشند مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهند.

 

لیست رشته های بدون کنکور انسانی فنی و حرفه ای
حسابداري صنعتيحسابداري ماليحسابداري مالياتيهتلداري
حسابداری دولتیحسابرسی

رشته های پرمتقاضی بدون کنکور علوم انسانی

در بین رشته هایی که در گروه آزمایشی علوم انسانی قرار دارند برخی از آنها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

گروهی از داوطلبان تنها به دلیل اینکه به رشته های خاص گروه علوم انسانی علاقه دارند تصمیم می گیرند تا با پرداخت هزینه تنها در این رشته ها مشغول تحصیل شوند.

می توان گفت آینده شغلی بهترین رشته های بدون کنکور انسانی نسبت به دیگر رشته های این گروه آزمایشی بهتر بوده و از اینرو تعداد داوطلبانی که این دست از رشته ها را انتخاب می کنند بیشتر می باشند.

✅ در گروه آزمایشی علوم انسانی رشته های حقوق، روانشناسی و حسابداری از رشته های پر متقاضی بوده و این رشته ها مورد توجه بسیاری از داوطلبان می باشند.

رشته های بدون کنکور علوم انسانی تنها به حسابداری، حقوق و روانشناسی خلاصه نمی شوند و تنوع زیاد رشته های این گروه آزمایشی باعث شده تا دیگر رشته های بدون کنکور علوم انسانی نیز متقاضیان زیادی به خود جذب نمایند.

بازار کار رشته های بدون کنکور علوم انسانی

یکی از مواردی که داوطلبان قبل از انتخاب رشته خود در دانشگاه های سراسری، پیام نور، آزاد و … در نظر می گیرند بازار کار و آینده شغلی آن گروه از رشته ها می باشد.

رشته های بدون کنکور علوم انسانی علی رغم اینکه نظری هستند اما بسیار کاربردی بود و در مراکز گوناگون به افراد تحصیل کرده در این گروه از رشته ها نیاز می باشد.

🟢 رشته هایی مانند مدیریت در گروه علوم انسانی به داوطلبان در رابطه با اینکه چگونه بتوانند با برنامه ریزی های لازم در شرایط گوناگون یک واحد را سازماندهی نمایند آموزش های لازم را می دهد.

یادگیری کنترل و برنامه ریزی به افراد کمک می کند تا در حیطه های گوناگون بازرگانی اقتصادی و صنعت به خوبی عمل نمایند و افراد می توانند این دانش را در رشته های مدیریتی علوم انسانی به دست بیاورند.

آنچه مسلم است این است که افرادی در زمینه های شغلی مدیریتی موفق عمل می کنند که آموزش های لازم را در این زمینه دریافت کرده باشند.

🟢 رشته های بدون کنکور علوم انسانی به دلیل اینکه با مسائل آموزشی و روانی افراد سرکار دارند و در همه زمینه ها کاربردی است و همین باعث شده است تا از بازار کاری نسبتا خوبی برخوردار باشند.

به طور مثال امروزه بدلیل علاقه افراد به شناخت ذهن، رشته های روانشناسی از جمله رشته های پرطرفدار محسوب شده و بازار کاری این گروه از رشته های بدون کنکور علوم انسانی رشد فراوانی پیدا کرده است.

🟢 یکی دیگر از رشته هایی که می توان در مورد آینده شغلی آن سخن گفت، رشته های مربوط به آموزش و پرورش می باشد.

تحصیل در رشته هایی مانند آموزش ابتدایی، تربیت معلم پیش دبستانی، تربیت مربی مهد کودک و … خصوصا اگر داوطلبان به خوبی این رشته ها را فرا گرفته باشند، می توانند در حیطه های آموزش و پرورش مشغول به کار شوند.

 

لیست رشته های بدون کنکور انسانی

شرایط تحصیل رشته های بدون کنکور انسانی

این شرایط برای تمام رشته‌های بدون کنکور هر پنج گروه آزمایشی مشترک می باشد؛ لذا داوطلبان ثبت نام رشته های بدون کنکور انسانی هم شرایط را شامل می شوند.

پونزاین شرایط بشرح زیر است:

دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا گرفتن مدرک پیش دانشگاهی (نظام قدیم) و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای برای تمام داوطلبان الزامی می باشد.

از آنجا که معیار پیرش معدل کتبی و نهایی دانش آموزان می باشد، همه دانش آموزان موظف به درج درست و دقیق معدل کتبی معیار می باشند. در صورت مغایرت معدل از ثبت نام جلوگیری شده و نتیجه پذیرش مردود خواهد شد.

داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 که هنوز موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده‌اند، می بایست پس از دریافت مدرک دیپلم و مشخص شدن معدل کتبی خود با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به ثبت نام در پذیرش دوره مذکور یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام نمایند.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می باشند، حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند.

معدل لازم برای رشته های بدون کنکور انسانی

داوطلبان شرکت در رشته های بدون کنکور انسانی، می توانند با هر معدل کتبی ثبت نام کنند؛ به شرط اینکه در هیچ درسی مردود نشده باشند.

نکته مهم در ارتباط با معدل برای ثبت نام رشته های بدون کنکور انسانی، بحث ضریب تاثیر معدل کتبی دیپلم می باشد، که با توجه به گروه تحصیلی و نوع دیپلم داوطلبان تعیین می شود.

معدل لازم برای رشته های بدون کنکور انسانی

مراحل ثبت نام رشته های بدون کنکور انسانی

همانطور که اشاره کردیم، متقاضیان ثبت نام بدون کنکور 1402 انسانی باید در زمان مقرر که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود، اقدامات مقتضی را انجام دهند.

داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند. در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، وارد لینک سراسری که در سمت راست سایت تعبیه شده است شوند؛ سپس دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود نمایند.

بعد از مطالعه دقیق دفترچه و اطلاع از جزئیات ثبت نام و رشته محل های ارائه شده، باید گام های تکمیلی را به انجام برسانید. در این مرحله داوطلبان باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شتاب پرداخت نمایند.

داوطلبان باید عکس اسکن شده خود را در سایت بارگذاری نماید و سایر اطلاعات درخواستی را نیز تکمیل نمایند.

باید اشاره کرد که داوطلبان مجاز به انتخاب 100 رشته محل هستند. نکته قابل توجه برای داوطلبان، این است که داوطلبان می توانند بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی خود، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

بعد از دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی، ثبت نام داوطلب تکمیل شده است.

پونزمراحل ثبت نام رشته های بدون کنکور انسانی، بشرح زیر است:

مطالعه دفترچه مندرج در سایت سازمان و بررسی و تعیین رشته محل‌های مورد علاقه

تهیه مدارک مورد نیاز و مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ثبت نام و ارائه درخواست تحصیل در رشته محل های مورد علاقه

انتظار برای تماس دانشگاه مبنی بر موافقت با پذیرش وی یا رد درخواست در زمان تعیین شده

بررسی رشته محل‌هایی که دانشگاه با پذیرش وی موافقت کرده است (بعد از تماس از سوی دانشگاه) و اتخاذ تصمیم نهایی در زمان مقرر و انتخاب فقط یک کد رشته محل

مراجعه به دانشگاه مورد علاقه، ارائه مدارک لازم برای ثبت نام، پرداخت وجه ثبت نام برای پذیرش و ارائه تعهد کتبی مبنی بر علاقه به تحصیل در کد رشته محل انتخابی در دانشگاه یا مؤسسه پذیرش شده

مراحل ثبت نام رشته های بدون کنکور انسانی

ثبت نام رشته های انسانی بدون کنکور دانشگاه آزاد

در سال جاری، تقریبا تمام واحدهای دانشگاه آزاد در تمام گروه‌های آزمایشی پذیرش رشته‌های انسانی بر اساس سوابق تحصیلی را در دستور کار خود قرار خواهند داد، تا داوطلبین از ادامه تحصیل بازنمانند.

به طور مثال در مقطع کاردانی محبوب‌ترین رشته های انسانی، مدیریت کسب و کار (MBA)، حسابداری و روانشناسی هستند که داوطلبان زیادی به صورت بدون کنکور می‌توانند در آنها تحصیل نمایند. در مقطع کاردانی ناپیوسته نیز می‌توان به رشته‌های کاردانی دامپزشکی، مدیریت، تربیت بدنی، مهندسی عمران، مهندسی برق، معماری و گرافیک اشاره کرد.

در حال حاضر پذیرش بدون کنکور رشته های انسانی در تمامی مقاطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و همچنین کارشناسی انجام می‌گیرد.

مشاوره تحصیلی، کارشناسی بدون کنکور، موفقیت در کنکور و …

داوطلبان عزیزی که تمایل دارند در رشته های کارشناسی بدون کنکور شرکت کنند، نباید با تصور حذف کنکور و قبولی راحت تر از اهمیت مشاوره تحصیلی غافل شوند.

چرا که با توجه به تغییرات کنکور و بروز ابهامات و سوالاتی در ذهن داوطلبان به وجود آمده، که نیاز به مشاوره تحصیلی نه تنها از بین نرفته است؛ بلکه دوچندان نیز شده است. چرا که با کسب اطلاعات دقیق از خصوصیات هر رشته و دانشگاه می توان به انتخاب درست تر درست یافت.

یکی از مراکز مشاوره قابل اعتماد که با بهره گیری از تجربیات کارشناسان و مشاوران تحصیلی می‌تواند داوطلبان کنکور را در این مسیر یاری نماید، مرکز مشاوره آویژه است.

داوطلبان می‌توانند از طریق تماس تلفنی و یا به شکل آنلاین از مشاوره و تجربیات مشاوران و کارشناسان این مرکز برای اخذ بهترین تصمیمات ممکن بهره ببرند.

ثبت نام رشته های انسانی بدون کنکور دانشگاه آزاد

سخنی از مشاوران مرکز مشاوره آویژه

⭐ رشته های بدون کنکور علوم انسانی از جمله رشته هایی است که در بین برخی از متقاضیان طرفداران زیادی دارند.

ممکن است گروهی از افراد گمان کنند که رشته های بدون کنکور انسانی تنوع بالایی نداشته باشد و نتوان با فارغ التحصیل شدن در این رشته در آینده شغل مناسبی پیدا کرد.

⭐ لازم است ذکر کنیم که رشته های علوم انسانی از گستردگی بالایی برخوردار بوده و شاغلین بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های بدون کنکور انسانی می باشند پس نگرانی افراد در این زمینه بی مورد است.

لیست رشته های علوم انسانی بر اساس سوابق تحصیلی به داوطلبان کمک می کند تا اطلاعات لازم را در مورد رشته ها به دست بیاورند و سپس به ثبت نام در رشته مورد نظر اقدام نمایند.

سوالات متداول

لیست رشته‌های بدون کنکور انسانی مربوط به کدام گرایش‌ها است؟

این لیست اکثر رشته‌ها، شامل مدیریت، حقوق، روانشناسی، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا، رشته های اقتصاد و… را شامل می‌شود که داوطلبان همه‌ی گروه های آزمایشی می توانند در آنها شرکت کنند.

لیست رشته‌های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد چیست؟

رشته‌هایی که دانشگاه آزاد بدون کنکور در آنها دانشجو می پذیرد، شامل رشته‌هایی همچون جامعه شناسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، حقوق، روانشناسی، حسابداری و… است.

لیست رشته‌های بدون کنکور انسانی چه شرایطی دارد؟

شرط اصلی پذیرش در این رشته‌ها داشتن مدرک دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام ترمی واحدی و یا داشتن مدرک کاردانی است.

ثبت نام لیست رشته‌های بدون کنکور انسانی چه زمانی است؟

زمان ثبت نام این رشته‌ها از اواخر بهمن ماه سال گذشته شروع شده و تا شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

رشته های بدون کنکور انسانی – لیست بدون آزمون

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 12 نظر:
  1. سلام خسته نباشید من دیپلمم رو گرفتم رشته انسانی میخوام ازاد حقوق بخونم بهبهان شهریه اش چقدره و اینکه معدل چند قبول میکنن

    1. سلام خسته نباشید آیا انتخاب رشته تمدید شده و اینکه پسر من در رشته های ریاضی انتخاب رشته کرده الان میخواد رشته های انسانی را هم انتخاب کنه آیا می تونه

  2. سلام چهار سال پیش دیپلم علوم انسانی رو گرفتم میخوام تو رشته روانشناسی شرکت چهل سال سن دارم لطفا منو راهنمایی کنید تا بتونم امسال شروع کنم اول از همه چکار کنم

    1. سلام
      بدون کنکور پیام نور در سایت سنجش ثبت‌نام کنید

    2. سلام من رشته ام انسانیه دیپلم رو گرفتم . .میخوام علوم تربیتی بخونم چه جور رشته ای هستش میشه راهنماییم کنین ؟

      1. سلام وقتتون بخیر باشه از طریق کنکور انسانی میتوانید وارد شوید. و در زمینه فعالیت های آموزشی میتوانید فعالیت کنید .

    3. سلام من رشته ام انسانیه دیپلم رو گرفتم . .میخوام علوم تربیتی بخونم چه جور رشته ای هستش میشه راهنماییم کنین ؟ اگه امکانش هست

      1. سلام وقتتون بخیر باشه از طریق کنکور انسانی میتوانید وارد شوید. و در زمینه فعالیت های آموزشی میتوانید فعالیت کنید .

  3. سلام خسته نباشید
    برای ثبت نام رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد آیا معدل دیپلم مهمه؟
    شهریه اش چقدره لطفا بگین!

    1. سلام معدل بالای 15 باشد . شهریه مابین 2.500-3.200 میباشد .البته اگر افزایش بیشتر نخورد .

      1. سلام خسته نباشید من دیپلمم رو گرفتم رشته انسانی میخوام ازاد حقوق بخونم بهبهان شهریه اش چقدره و اینکه معدل چند قبول میکنن

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید