حقوق سربازی برحسب مدرک تحصیلی چقدر است؟

حقوق سربازان متاهل چقدر است؟

حقوق سربازی یکی از مقوله های مهم مربوط به نظام وظیفه است که مشمولان سوالات زیادی درباره ی آن دارند. فردی که بهخدمت سربازیاعزام میشود اغلب در زمان خدمت نمیتواند شغلی داشته باشد و ممکن است برای تامین برخی مخارج همچون هزینه رفت و آمد و پوشاک و… با مشکلاتی مواجه شود. لذا سازمان وظیفه ی عمومی کشور برای رفع این مشکل حقوقی را برای سربازان وظیفه مقرر کرده است که ماهیانه به حسابشان واریز میشود. میزان این حقوق کمتر از میزان لازم برای رفع نیازهای سربازان میباشد اما میتواند کمک کوچکی به مشمولانی باشد که در دوره سربازی امکان کار کردن و درآمد زایی را ندارند.

نکته ای که حائز اهمیت است این است که بسیاری از مشمولان، دوره سربازی را اتلاف وقت و عمر تلقی میکنند. اما سازمان وظیفه میتواند با پرداخت حقوق و مزایای بیشتر به سربازان، افراد مشمول را برای اعزام به خدمت ترغیب کند.

سوالات و ابهامات زیادی درباره ی حقوق سربازی وجود دارد که مشمولان نظام وظیفه اغلب با آن مواجه هستند. مثلا این موضوع که میزان حقوق مقرر شده برای سربازان وظیفه چقدر است؟ آیا حقوق دریافتی میتواند پاسخگوی نیازهای سربازان باشد یا خیر؟ آیا میزان حقوق دریافتی برای همه ی سربازان به یک اندازه است؟ این موارد سوالات پر تکراری هستند که اغلب برای مشمولان و خانواده های آنها وجود دارد. توصیه ی ما به شما این است که اگر میخواهید اطلاعات دقیقی از تمام نکات مربوطه به این موضوع کسب کنید از مشاوره نظام وظیفه استفاده کنید. چرا که در این مشاوره ها میتوانید از تجربیات کارشناسانی که سالیان سال در این حوزه فعالیت داشته اند و از قوانین به روز نظام وظیفه اطلاع دارند، استفاده کنید. همچنین ما نیز در این مقاله سعی کرده ایم برخی مباحث مهم درباره ی حقوق دریافتی مشمولان را مورد بررسی قرار داده ایم.


بیشتر بخوانید:چه کسانی مشمولین خدمت سربازی هستند ؟


حقوق سربازان متاهل چقدر است؟

حقوق سربازان متاهل برای این دسته از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که افراد متاهلی که به خدمت وظیفه میروند، وظیفه ی تامین معاش همسر و فرزندان را نیز بر عهده دارند. لذا حقوقی که این افراد دریافت میکنند باید از حقوق مقرر شده برای دیگر افراد بیشتر باشد. البته پایه حقوق برای همه ی سربازان به یک اندازه است ولی نکته ای که درباره ی سربازان متاهل وجود دارد این است که افراد متاهل دارای فرزند نیز به ازای فرزندان خود حقوق بیشتری دریافت میکنند که این موضوع همان حق عائله ای است که برای کارمندان رسمی در نظر گرفته شده است. حقوق سربازان متاهل به عوامل مختلف دیگری همچون محل خدمت مدرک تحصیلی و… نیز بستگی دارد. اگر بخواهیم میزان حقوق در نظر گرفته شده برای سربازان را مطرح کنیم باید بگوییم که مقدار آن 60 تا 90 در صد از حقوق کارکنان نظام وظیفه میباشد.

به طور کلی میتوان چند عامل را در میزان و احتساب حقوق دریافتی سربازان دخیل دانست که برخی از این موارد در زیر مطرح شده است:

  • تاهل یا عدم تاهل
  • تعداد فرزندان فرد مشمول
  • مدرک تحصیلی که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:مراحل اعزام به خدمت سربازی چیست؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

حقوق سربازی برحسب مدرک تحصیلی چگونه است؟

حقوق سربازی برحسب مدرک تحصیلی مشمولان میتواند بسیار متفاوت باشد. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم سازمان وظیفه حداقل 60 و حداکثر 90 درصد از میزان حقوق کارکنان رسمی خود را به عنوان حقوق به سربازان وظیفه پرداخت میکند. میزان پرداختی به هر فرد به عوامل مختلفی وابسته است که مدرک تحصیلی یکی از مهم ترین این موارد است.

اما این سوال پیش میاید که چگونه مدرک تحصیلی میتواند میزان حقوق افراد را مشخص کند و احتساب آن به چه شکلی است؟ در زمان دوره آموزشی به هر کدام از سربازان درجه ی نظامی خاصی تعلق میگیرد. افرادی که مدرک تحصیلی بالاتری دارند، درجه ی بالاتری نیز دریافت میکنند. همین درجاتی که به مشمولان تعلق میگیرد معیاری برای تعیین حقوق سربازی برحسب مدرک تحصیلی است. این به آن معناست که هر قدر مدرک تحصیلی افراد بالاتر باشد، درجه ی نظامی نیز بالاتر است و درنهایت حقوق بیشتری به آنها تعلق میگیرد.

مثالی در مورد حقوق در سربازی بر حسب مدرک تحصیلی

برای مثال افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم دارند صاحب درجه ی گروهبان دومی میشوند و افرادی که مدرک کاردانی دارند به عنوان ستوان سوم شناخته میشوند. افرادی که مدرک تحصیلیشان کارشناسی است به درجه ی ستوان دومی نائل میشوند. درجه ی ستوان یکمی نیز برای افراد با مدرک کارشناسی ارشد در نظرگرفته شده است. حال طبق این درجات و محل خدمت، حقوق سربازی تعیین میشود که مبلغی بین همان در صدهای گفته شده میباشد. مثالی از میزان حقوق در نظر گرفته شده برای سربازان پزشک است که حداکثر مقدار حقوق را دریافت میکنند و چیزی حدود 700 تا 800 هزار تومان است و حداقل آن برای سربازان با مدرک تحصیلی پایین تر است. البته لازم به ذکر است که این میزان حقوق هر ساله با تغییراتی همراه است برای مثال سازمان وظیفه در سال جاری حقوق دریافتی سربازان را افزایش داده است.

حقوق سربازی برحسب مدرک تحصیلی چگونه است؟


بیشتر بخوانید:شرایط معافیت خدمت سربازی شامل چه مواردی است؟


حقوق سربازی در دوره آموزشی چگونه است؟

حقوق سربازی در دوره آموزشی چگونه محاسبه میشود؟ آیا تفاوتی بین حقوق دریافتی در دوره آموزشی سربازان وجود دارد؟ میزان مقوق برای سربازان در این دوره چقدر است؟ در این بخش به پاسخ سوالاتی از این دست میپردازیم اما قبل از آن لازم است توضیح کوتاهی درباره ی دوره آموزشی ارائه دهیم. این دوره تقریبا دو ماه طول میکشد که همه ی مشمولان موظف به گذراندن آن هستند. اهمیت این دوره آنقدر زیاد است که گاه افراد معاف از خدمت و سربازان امریه نیز باید این دوره را سپری کنند. طی دوره آموزشی درجه نظامی سربازان طبق مدرک تحصیلیشان مشخص میشود. همانطور که گفتیم یکی از عوامل موثر در حقوق دریافتی سربازان همان مدرک تحصیلی و درجه آنها است. همچنین تاهل یا عدم تاهل مشمولان نیز در این دوره در نظر گرفته میشود و در نهایت حقوق سربازی در دوره آموزشی مشخص میشود.

بعد از اینکه نیروها تقسیم شوند منطقه ی خدمتی سربازان نیز در نظر گرفته میشود و در صورت لزوم حقوق دریافتیشان افزایش خواهد یافت. این امر در صورتی است که محل خدمت در مناطق بد آب و هوا و یا عملیاتی باشد.


بیشتر بخوانید:قوانین جدید معافیت نظام وظیفه


حقوق امریه سربازی چیست؟

حقوق امریه سربازی نیز از دیگر موضوعاتی است که همواره مورد توجه مشمولان خدمت وظیفه و متقاضیان دریافت امریه میباشد. اغلب افراد بر این باورند که حقوقی که برای سربازان امریه در نظر گرفته شده بیشتر از دیگر سربازان وظیفه است. اما در پاسخ به چنین تصوراتی باید بگوییم به طور معمول حقوق امریه سربازی نیز همانند حقوقی است که برای دیگر سربازان در نظر گرفته شده است. البته این موضوع نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل مربوط به قوانین و مقررات سازمان های امریه گیر است. طبق این امر، برخی از سازمان ها و ادارات امریه گیر حقوق و مزایای بیشتری برای سربازان در نظر گرفته اند. لذا سربازان در زمان اقدام برای اخذ امریه باید از قوانین و شرایط سازمان مربوطه اطلاع یابند. مدرک تحصیلی افراد رد این مورد نیز دارای اهمیت ویژه ای میباشد و در میزان حقوق دریافتی سربازان تاثیر گذار است.

حقوق امریه سربازی چیست؟


بیشتر بخوانید:پذیرش امریه چگونه ممکن است؟


حقوق سربازان لیسانس و فوق لیسانس چگونه است؟

حقوق سربازان لیسانس و فوق لیسانس با توجه به آمار بالای سربازان دارای این مدارک، به موضوع مهمی بدل شده است. افراد دارای این مدارک درجه ی نظامی خاصی دریافت میکنند که این درجه مشخص کننده ی حقوق آنها میباشد. سربازانی که مدرک تحصیلی لیسانس دارند به عنوان ستوان دوم و سربازان با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد ستوان یکم شناخته میشوند. حقوق سربازان لیسانس و فوق لیسانس با در نظر گرفتن درجه نظامیشان به شرح زیر است:

  • حقوق دریافتی افراد با درجه ی ستوان دوم حدود 150 هزار تومان است.
  • این حقوق برای ستوان یکم یا افراد فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود 170 هزار تومان است.

البته افرادی که متاهل باشند و یا محل خدمتشان در مناطق دور افتاده و بد آب و هوا باشد، از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار هستند. همچنین داشتن فرزند نیز دلیل برای افزایش حقوق سربازان میباشد که به ازای هر فرزند میزان مشخصی افزایش حقوق خواهیم داشت.

سوالات متداول

حقوق درنظر گرفته شده برای سربازان چقدر است؟

سازمان وظیفه حداقل 60 و حداکثر 90 درصد از میزان حقوق کارکنان رسمی خود را به عنوان حقوق به سربازان وظیفه پرداخت میکند.

عوامل موثر در میزان حقوق سربازان کدامند؟

تاهل یا عدم تاهل، تعداد فرزندان فرد مشمول، مدرک تحصیلی از جمله عوامل موثر میباشند.

حقوق امریه سربازی چگونه محاسبه میشود؟

حقوق امریه سربازی نیز همانند حقوقی است که برای دیگر سربازان در نظر گرفته شده است. البته این موضوع نیز به قوانین و مقررات سازمان های امریه گیر وابسته است.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

حقوق سربازی برحسب مدرک تحصیلی چقدر است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید