هر آنچه باید در مورد برگه سفید خدمت سربازی بدانید

برگه سفید سربازی و نحوه دریافت آن

مشمولان پس از انجام مراحل اعزام به خدمت سربازی یا پست کردن دفترچه اعزام به خدمت سربازی برگه های سبز و سفید را دریافت می کنند که در هر کدام از آنها اطلاعات گوناگونی درج شده است .

برگه سفید سربازی برگه ای است که سربازان آماده به خدمت را از محل اعزام مطلع می نماید.

بسیاری از مشمولان تفاوت بین برگ سفید و سبز را نمی دانند و گمان می کنند با اخذ برگه سبز تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

به همین منظور مشاوران مرکز مشاوره آویژه با ارائه توضیحات کاملی در مورد برگه سفید سربازی در این مقاله مشمولان را با جزئیات این برگه آشنا خواهند کرد.

آن دسته از افرادی که اطلاعات دقیقی از برگه سفید سربازی ندارند و به دنبال یافتن مطالب مفید می باشند مطالعه مقاله زیر را از دست ندهند.

 

چه اطلاعاتی در برگه سفید درج شده است؟

برگه سفید سربازی

برگه سفید سربازی چیست این سوالی است که ممکن است بسیاری از مشمولان با آن روبرو شوند.

شاید به دلیل اینکه برگه سفید به فاصله زمانی کوتاهی پس از اینکه مشمولان برگه سبز را دریافت می کنند، به آنها داده می شود، تشخیص تفاوت های بین این دو برگه برای مشمولان دشوار است.

بهتر است قبل از اینکه به ذکر تفاوت های بین برگه سفید و سبز بپردازیم، توضیح کاملی از برگه سفید ارائه دهیم تا مشمولان به خوبی با این برگه آشنا شوند.

به عبارتی برگه سفید، معرفی نامه سربازی است که مشمولان در زمان ورود به پایگاه های آموزشی می بایست آن را ارائه دهند و خود را به عنوان سرباز معرفی نمایند.

برگه سفید علاوه بر معرفی نامه سربازی، مشمولان را از محل اعزام به خدمت خود مطلع می کند و آنها با دریافت این برگه، خود را برای اعزام در موعد مقرر آماده می نمایند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

جزئیات برگه سفید اعزام به خدمت

برگه سفید خدمت سربازی که به مشمولان تحویل داده می شود، سند بسیار مهمی است که آنها را از محل خدمت مطلع می کند.

علاوه بر محل خدمت سربازی، اطلاعات دیگری در برگه سفید درج شده است که در ادامه آنها را ذکر می کنیم.

نام و نام خانوادگی مشمولان

آدرس دقیق پادگان محل خدمت

مدت زمانی که مشمول باید خدمت خود را به پایان برساند

نام پادگان محل خدمت

تاریخ اعزام به خدمت و ساعت مراجعه

نوع معافیت از رزم

شماره حساب

کسری خدمت در نظر گرفته شده برای مشمولان

کد محل خدمت

کد های درج شده در برگه سفید

یکی دیگر از اطلاعاتی که در برگه سفید سربازی درج شده است، کد محل خدمت آموزشی می باشد که اختصاص به هر مرکز نظامی دارد.

اگر مشمولان می خواهند از محلی که باید در آن خدمت کنند، مطلع شوند مقاله کد محل خدمت آموزشی را مطالعه نمایند.

مشمولان با گرفتن برگه سفید نظام وظیفه می بایست خود را جهت حضور در تاریخ تعیین شده آماده نمایند و مدارکی از جمله برگه سفید را به همراه داشته باشند تا در زمان پذیرش دچار مشکل نشوند.

برگه سفید

 

زمان دریافت برگه سفید سربازی

جهت استعلام برگه سفید سربازی زمان مشخصی به مشمولان اعلام خواهد شد که باید برای دریافت آن به دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایند.

مشمولان پس از انجام تمامی مراحل اعزام به خدمت و ثبت درخواست خود در مراکز پلیس+ 10 ابتدا برگه سبز را دریافت می نمایند.

یک هفته قبل از تاریخ اعزامی که در برگه سبز اعلام شده است، شما می بایست برای استعلام برگه سفید سربازی از طریق مراجعه به دفتر پلیس+ 10 شهر محل سکونت خود، وارد عمل شوید.

چنانچه در تحویل برگه سفید اعزام به خدمت مشمولان تاخیری صورت گرفت جای نگرانی نیست چرا که حداقل تا سه روز قبل از تاریخ اعزام، در دسترس مشمولان قرار خواهد گرفت.

برگه آبی

بسیاری از افراد با شنیدن برگه آبی نگران می شوند زیرا نمی دانند برگه آبی در واقعیت همان برگه سفید می باشد. برخی از افراد به دلیل وجود کادر آبی در حاشیه برگه سفید سربازی به آن برگه آبی سربازی نیز می گویند.

 

نحوه دریافت برگه سفید چگونه است؟

برگه سفید اعزام به خدمت با برگه سبز از چه جهاتی متفاوت می باشد؟

برخی از مشمولان در تشخیص تفاوت بین برگه سفید و برگه سبز دچار سردرگمی هستند و نمی دانند که این دو از یکدیگر متمایز می باشند.

بهتر است اینگونه بگوییم که برگه سبز بلافاصله پس از معرفی مشمول به سازمان نظام وظیفه و پست کردن دفترچه خدمت به او داده می شود.

اطلاعات مندرج در برگه سبز خدمت سربازی با برگه سفید اعزام به خدمت دارای تفاوت هایی است. از جمله این تفاوت ها می توان گفت: در برگه سبز تنها تاریخ شروع به خدمت مشمولان اعلام خواهد شد. در صورتی که در برگه سفید سربازی، محل خدمت نیز درج شده است.

در گذشته برگه سبز با پست برای مشمولین ارسال می شد؛ اما امروزه در همان لحظه و در پلیس +10 به شما داده می شود. زمان دریافت برگه سفید نیز از طریق پیامک به شما ارسال می شود و شما بعد از دریافت آن باید به پلیس +10 مراجعه کنید.

همچنین شما با اخذ برگه سبز کد سخا را دریافت خواهید کرد تا بتوانید با این کد به صفحه شخصی خود در سامانه نظام وظیفه دسترسی پیدا کنید.

در ضمن یکی دیگر از تفاوت هایی که برگه سبز با برگه سفید سربازی دارد این است که شما ابتدا باید برگه سبز را دریافت کرده و توسط اطلاعاتی که درآن به شما ارائه می شود، معرفی نامه سربازی خود را بگیرید. اما برگه سفید قبل از اعرام به خدمت سربازی در اختیاز شما قرار می گیرد.

 

برگه سفید اعزام

 

چگونه می توان برگه سفید سربازی را دریافت نمود

هر کدام از پسرانی که در سن اعزام به خدمت سربازی هستند، با ارائه مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی و مراجعه به دفاتر پلیس +10 خود را معرفی نموده اند. در نهایت برگه معرفی نامه خدمت سربازی را دریافت خواهند کرد.

برگه سبز بلا فاصله پس از پایان ثبت درخواست اعزام مشمولان به آنها داده می شود اما نحوه دریافت برگه سفید متفاوت تر بوده که به توضیح آن در ادامه می پردازیم.

قبل از اینکه مشمولان در دفتر پلیس + 10 حضور پیدا کنند، باید منتظر دریافت پیامک تحت عنوان تحویل برگه سفید سربازی باشند.

زمانی که مشمولان پیامک سازمان نظام وظیفه را دریافت نمودند می توانند به دفاتر پلیس+10 بروند و برگه معرفی مشمول به مراکز آموزش نیروی مسلح را اخذ نمایند.

آیا داشتن برگه سفید در هنگام ورود به پادگان الزامی است؟

از آنجایی که که برگه سفید نوعی معرفی نامه می باشد و محتویات آن نشان می دهد که مشمول باید در این پادگان مشغول به خدمت شود به همراه داشتن آن امری الزامی می باشد.

شما باید در هنگام ورود به پادگان برگه سفید اعزام به خدمت را همراه خود داشته باشید تا اجازه ورود، به عنوان سرباز به شما داده شود.

جدا از برگه سفید مدارک دیگری از جمله اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و برگه واکسیناسیون سربازی را به همراه داشته باشید.

استعلام برگه سفید سربازی

در نظر داشته باشید سازمان نظام وظیفه موظف است مشمولان را قبل از اعزام به خدمت سربازی از انتشار برگه سفید سربازی مطلع سازد.

به طور معمول سازمان نظام وظیفه با روش هایی مانند ارسال پیامک و یا انتشار اطلاعیه به فراخواندن مشمولان به منظور دریافت برگه سفید سربازی می پردازد.

مشمولان پس از انتشار فراخوان سازمان نظام وظیفه می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 برگه سفید سربازی را دریافت نمایند.

کدهای درج شده در برگه سفید

 

خرید دفترچه خدمت سربازی

پس از این که دفترچه خدمت سربازی را تهیه کردید و مشخصات آن رادر سیستم ثبت نمودید، برگه ای به نام برگ سبز در اختیار شما قرار می گیرد که تاریخ اعزام در آن ذکر شده است. در پلیس +10 یک کد 5 رقمی به نام کد سخا در اختیار مشمولان قرار می گیرد که با آن می توانند آخرین وضعیت نظام وظیفه خود را استعلام کنند.

کد سخا برای هر فرد منحصر به فرد بوده و با استفاده از آن و کد ملی می تواند به سامانه نظام وظیفه وارد شده و اطلاعاتی از قبیل تاریخ اعزام را مشخص می کند.

بنا به برخی دلایل محل اعزام در روز قبل از اعزام مشخص می شود و اطلاعات مربوط به محل اعزام را در برگ سفید مشاهده می کنید.

پونزفرد مشمول پس از آگاهی از تاریخ اعزام، می تواند نسبت به تمدید یا تعجیل در آن اقدام کند که از سه طریق زیر قابل انجام است:

سامانه سخا نظام وظیفه

سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه

پلیس +10

 

مشاوره اخذ برگ سفید

✍️✍️ سخنی از مشاوران آویژه

مشمولان برای اعزام به خدمت سربازی می بایست آمادگی خود را از طریق دفاتر پلیس + 10 به سازمان نظام وظیفه اعلام نمایند. با تکمیل دفترچه و ثبت درخواست، برگه سبز به آنها تحویل داده می شود که اطلاعاتی نظیر زمان اعزام به خدمت در آن درج گردیده است.

در این مطلب به طور کامل در مورد برگه سفید و لزوم به همراه داشتن آن برای ورود به پادگان صحبت کردیم. توجه داشته باشید بعد از دریافت پیامک مبنی بر دریافت کارت سفید، به پلیس +10 مراجعه کنید و از آن جایی که این کارت یک هفته قبل از تاریخ اعزام دریافت می کنید، باید آمادگی های لازم را برای ورد به پادگان داشته باشید.

شما به منظور کسب اطلاعات تکمیلی پیرامون نحوه دریافت برگه سفید خدمت سربازی می توانید از مشاوره نظام وظیفه بهره مند گردید.

اینکه برگه سفید سربازی چیست و چه زمانی به دست مشمولان خواهد رسید، مواردی است که مشمولان برای کسب اطلاع از آنها می توانند با مطالعه این مقاله به دست بیاورند.

سوالات متداول برگه سفید سربازی

برگه سفید سربازی چیست؟

برگه سفید سربازی دومین برگه است که از طرف سازمان نظام وظیفه به مشمول داده می شود که دارای اطلاعات تکمیلی زمان و محل اعزام است.

محل انجام آموزش سربازی در کجا مشخص می شود؟

محل انجام آموزش در پادگانی است که در برگ سفید درج شده است در صورت نیاز به جابجایی، نظام وظیفه در سیستم مشمولیت درج خواهد کرد.

برگه سفید سربازی با برگه سبز چه تفاوتی دارد؟

برگه سبز حاوی تاریخ اعزام شما به خدمت است و برگه سفید حاوی اطلاعات دقیق مکان و زمان محل خدمت است.

برگه سفید را کی دریافت می کنم؟

یک هفته قبل از تاریخ اعزام به خدمت که در برگه سبز نوشته شده است، برگه سفید را تحویل می گیرید.

نحوه دریافت برگه سفید سربازی چگونه است؟

زمان و نحوه دریافت برگه سفید سربازی از طریق پیامک برای شما ارسال می شود و بعد از این پیامک باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

هر آنچه باید در مورد برگه سفید خدمت سربازی بدانید

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 5 نظر:
  1. سلام اعزام یکم مهر ۱۴۰۲ هستم ولی هنوز پیامک برگه سفید ارسال نشده ، عادیه؟

  2. سلام لا پذیرش نیروزمینی ارتش پذیرش میکنم بعد برج چند پذیرش نیروزمینی ارتش

  3. سلام ایا هنکام دریافت برگه سفید به دلیل بیمار شدن میشود دوباره برای معافیت اقدام کرد؟
    یا ایا میتوان برای عدم معافیت از رزم اعتراض زد؟

    1. سلام
      برای بررسی بیشتر شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید